quote:De Australische politie kan nu je apparaat hacken, je gegevens verzamelen of wissen, je sociale media-accounts overnemen - en dat alles zonder bevelschrift van een rechter.
De Australische regering is al enkele jaren op weg naar een surveillancestaat. Nu slaat ze de nagel in de doodskist met een ongekende toezichtwet die de politie in staat stelt je apparaat te hacken, je gegevens te verzamelen of te wissen en je sociale media-accounts over te nemen; zonder voldoende waarborgen om misbruik van deze nieuwe bevoegdheden te voorkomen. Deze maand heeft de Australische regering een ingrijpende wet op de surveillance aangenomen, die erger is dan alle soortgelijke wetgeving in enige andere five eye country, meldt Tutanota.
De Surveillance Legislation Amendment (Identify and Disrupt) Bill 2020 geeft de Australische federale politie (AFP) en de Australische criminele inlichtingencommissie (ACIC) drie nieuwe bevoegdheden om online-criminaliteit aan te pakken:
Bevel tot verstoring van gegevens: geeft de politie de mogelijkheid om gegevens te “verstoren” door ze te wijzigen, te kopiëren, toe te voegen of te wissen.
Bevel tot netwerkactiviteit: geeft de politie de mogelijkheid inlichtingen te verzamelen van apparaten of netwerken die worden gebruikt, of waarschijnlijk zullen worden gebruikt, door degenen op wie het bevel betrekking heeft.
Bevel tot overname van een account: geeft de politie het recht de controle over een onlineaccount (bv. sociale media) over te nemen om informatie voor een onderzoek te verzamelen.
De twee Australische rechtshandhavingsinstanties AFP en ACIC hebben binnenkort de bevoegdheid om uw gegevens te wijzigen, toe te voegen, te kopiëren of te wissen als u verdachte wordt in het onderzoek naar een ernstig misdrijf.
Wat deze wetgeving nog erger maakt, is dat er geen rechterlijk toezicht is. Een bevel tot verstoring van gegevens of netwerkactiviteit kan worden uitgevaardigd door een lid van het Administrative Appeals Tribunal, een rechterlijk bevel is niet nodig.
Einde van de mensenrechten
De nieuwe Australische surveillancewet luidt het einde in van de eerbiediging van de mensenrechten in Australië.
Voor advocaat Angus Murray, voorzitter van het beleidsteam van Electronic Frontiers Australia, vormen de hackbevoegdheden een ernstig risico voor onze burgerlijke vrijheden.
Als het veel effect zou hebben zou het vaccin veel doden op zij naam hebben.quote:
Hoeveel doden heeft het officieel op zn naam?quote:Op donderdag 2 september 2021 18:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als het veel effect zou hebben zou het vaccin veel doden op zij naam hebben.
Dit is helemaal niet nodig. Wat een dwazenquote:Op donderdag 2 september 2021 17:24 schreef controlaltdelete het volgende:
Australië: Ongekende surveillancewet in 24 uur door parlement gejaagd
[..]
Hoezo? We weten allemaal dat het het opbouwen van bescherming een tijdje duurt. Vandaar ook dat je pas een coronacertificaat krijgt twee weken na de laatste toediening.quote:Op donderdag 2 september 2021 17:10 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
creatief boekhouden.
Geen wonder dat het zo erg in Australia gaat als dit soort gasten in macht heeft:quote:Op donderdag 2 september 2021 17:24 schreef controlaltdelete het volgende:
Australië: Ongekende surveillancewet in 24 uur door parlement gejaagd
[..]
Ik lees ook wel dat er nu niks aan de hand is.quote:Op donderdag 2 september 2021 12:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het zal niet nodig en ook niet haalbaar zal zijn om in het griepseizoen net zulke strenge maatregelen te treffen als nu,” zegt een woordvoerder van de WHO. “Maar het is wel van belang om mensen er op te wijzen welk verschil ze kunnen maken door vaker hun handen te wassen en op hun ademhalingshygiëne te letten.”
Prima toch. En dat er een eind komt aan dat iedereen maar ziek op het werk geacht wordt te verschijnen lijkt me ook geen slechte zaak.
Dit heb ik al beantwoord in het topic hierover, maar voor jou: Incubatietijd is twee weken. Dus geen wonder dat je pas beschermd bent na die twee weken..quote:Op donderdag 2 september 2021 17:10 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
creatief boekhouden.
Ik heb hier geleerd dat het "eenden met tanden" isquote:Op donderdag 2 september 2021 21:01 schreef wappie1986 het volgende:
[..]
Dit heb ik al beantwoord in het topic hierover, maar voor jou: Incubatietijd is twee weken. Dus geen wonder dat je pas beschermd bent na die twee weken..
Maar sommige mensen willen overal beren achter bomen zien..
Hans, we zijn weer rood Hans!quote:
quote:Op donderdag 2 september 2021 22:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hans, we zijn weer rood Hans!
Wat een klucht, maar ik zeg maar niks meer.quote:Op donderdag 2 september 2021 21:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Pleegde Nieuwsuur-huisarts een neptelefoontje?
https://www.geenstijl.nl/(...)-een-neptelefoontje/
net echt
En dan kun je hier lezen hoe het echt zitquote:Op donderdag 2 september 2021 23:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
2 pillen per dag moet dat gaan oplossen
Nee men neemt hem kwalijk dat hij onzin lultquote:
Laat ze het lekker face to face beslechten. Maar zo via de krant is het toch alleen maar opzettelijk verkeerd interpreteren. "het is A" "nee het is geen B" discussie.quote:Op vrijdag 3 september 2021 10:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee men neemt hem kwalijk dat hij onzin lult
https://www.rd.nl/artikel(...)o-met-prof-schetters
Want anekdotisch bewijs is het beste bewijs, niet?quote:Op vrijdag 3 september 2021 10:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
Hij is weer een slinks bezig met zijn vrijblijvendheid voorbij. Ik ken nog steeds geen enkele ongevaccineerde die in het ziekenhuis terecht is gekomen.
Ik ook geen enkele gevaccineerde en daar zijn er toch echt veel meer van. Je punt?quote:Op vrijdag 3 september 2021 10:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
Hij is weer een slinks bezig met zijn vrijblijvendheid voorbij. Ik ken nog steeds geen enkele ongevaccineerde die in het ziekenhuis terecht is gekomen.
Ken je wel persoonlijk gevaccineerden die hartontstekingen, trombose of magnetisme hebben gekregen door vaccinatie?quote:Op vrijdag 3 september 2021 10:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |