En de linksback van de A1 is ook geblesseerdquote:Op woensdag 1 september 2021 00:08 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Een rode kaart en een pijnlijke enkel en je speelt met de linksback van de A1 denk ik
Hij heeft nu 'de juiste mensen' getipt voor een transfervrije speler die net genoemd was.quote:Op woensdag 1 september 2021 00:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
Lol ZKA heeft paar biertjes op en denkt dat hij nu iedereen kan bellen.
Ze wilden bijna naar Dickie in Irak bellen waar het midden in de nacht is
Haha ja wilden het net posten.quote:Op woensdag 1 september 2021 00:34 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hij heeft nu 'de juiste mensen' getipt voor een transfervrije speler die net genoemd was.
Hij gaat er wel in geloven dat mannetje.
Deze was het trouwens voor de meelezers.quote:Op woensdag 1 september 2021 00:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Haha ja wilden het net posten.
Gaat ie nu random Iraniėrs doorsturen naar z'n bronnen binnen Feyenoord
Denk dat Verweij en Krabby meer primeurs krijgen volgend jaar weer.
Hij noemt Feyenoord supporters nu 'overwegend labiel'quote:Op woensdag 1 september 2021 00:36 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Deze was het trouwens voor de meelezers.
Milad Mohammadi
Godverdommequote:Op woensdag 1 september 2021 00:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
Lol ZKA heeft paar biertjes op en denkt dat hij nu iedereen kan bellen.
Ze wilden bijna naar Dickie in Irak bellen waar het midden in de nacht is
Dit ook nog eensquote:
Ja, lekker dom. Die krijgt niet een primeur meer.quote:Op woensdag 1 september 2021 00:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dit ook nog eens
Zolderkamerautist is zich lekker onmogelijk aan het maken in een paar dagen tijd.
Dit wel ja. Dessers is geen topaankoop, maar wel beter dan Bannis en Bozenik. En met hen en Reiss heb je nu wel wat kiezen in je voorste linie.quote:Op woensdag 1 september 2021 07:38 schreef H.FR het volgende:
Al met al best een prima selectie, al vind ik het achterin gevaarlijk dun bezet nu.
Dat is hopen tegen beter weten in denk ik. In een seizoen is er altijd wel een geluksvogel die nooit geblesseerd of geschorst is, maar met zo'n druk programma.. dat is Russische roulette met 5 kogels in de kamerquote:Op woensdag 1 september 2021 08:47 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Achterin is het wel echt te dun, daar moeten nu geen gekke dingen gaan gebeuren.
Haha, ja dat gevoel heb ik ook.quote:Op woensdag 1 september 2021 07:46 schreef Caland het volgende:
Zolderkamerautistje is er een beetje teveel in gaan geloven he?
Eens.. vond het knap wat hij deed toen hij nog anoniem was. Zichzelf onthullen was niet verstandig en hoe hij nu bezig is, is zijn eigen graf graven.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:55 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Haha, ja dat gevoel heb ik ook.
Ik vond hem juist wel stoer toen hij nog in de anonimiteit wilde blijven. Het is nu toch een beetje zijn kunstje showen. Wat overigens razend knap is hoor. Maar je moet dingen wel in perspectief blijven zien, hij is ook slechts een beschouwer die daar verslag van doet.
Dat zal niet helpen inderdaad.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik denk trouwens oprecht dat een deel van mijn probleem met Dessers is dat zijn naam een beetje hetzelfde klinkt als die van Diemers
Het is vooral hopen dat je het zonder kleerscheuren tot de winterstop haalt. En dan hopen dat je nog een beetje meedoet om de knikkers.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is hopen tegen beter weten in denk ik. In een seizoen is er altijd wel een geluksvogel die nooit geblesseerd of geschorst is, maar met zo'n druk programma.. dat is Russische roulette met 5 kogels in de kamer
We gaan niet meedoen om knikkers. Was ook niet het geval geweest als er nog 3 spelers extra waren bijgekomen.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:02 schreef CR7 het volgende:
[..]
Het is vooral hopen dat je het zonder kleerscheuren tot de winterstop haalt. En dan hopen dat je nog een beetje meedoet om de knikkers.
Zaakwaarnemers kunnen daar natuurlijk belang bij hebben, maar het is meer dat Feyenoord zo'n wirwar aan eilandjes is dat er per definitie gewoon dingen gelekt gaan worden.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Welk belang zouden mensen binnen Feyenoord trouwens hebben om te lekken naar een Twitteraar.
https://www.volkskrant.nl(...)e-geworden~ba8f1b0d/quote:De documentaire over Feyenoord is geen gelikte pr-productie geworden
Feyenoord opende vorig seizoen, toen de voetbalclub werd uitgeschakeld in de Europa League, de deuren voor twee cameraploegen, die de selectie en de staf op de voet volgden. Feyenoord kreeg hier naar verluidt 3 miljoen euro voor.
Wie kwam bij Feyenoord op het idee de trage, matige Argentijnse spits Lucas Pratto te huren? Wat gebeurde in de kleedkamer na de pijnlijke uitschakeling in de Europa League door Wolfsberger AC uit Oostenrijk?
Het is te zien in een negendelige documentaireserie die woensdag 1 september in premičre gaat op streamingplatform Disney+, in Nederland en 25 andere landen. Dat ene woord – Feyenoord is de eerste Europese ‘original’, nagesynchroniseerd en ondertiteld in respectievelijk tien en achttien talen.
Feyenoord liet zich vorig seizoen filmen door twee cameraploegen van Lusus Media, die de selectie en de staf op de voet volgden. De club kreeg er naar verluidt 3 miljoen euro voor.
Hoeveel precies, wil de executive producer, Rob Labree (54), niet zeggen. ‘Het is een commercieel aantrekkelijk product, waar we veel voor overhadden. En het kan een bijdrage leveren om met Disney+ een volwassen doelgroep aan te boren, naast gezinnen met kinderen.’
Labree kreeg de klus omdat hij programmadirecteur is van sportzender ESPN, een onderdeel van Disney, en eerder documentaires maakte over de American footballclub Amsterdam Admirals en zwemmer Pieter van den Hoogenband.
De serie zit vol pijnlijke beelden van een seizoen dat redelijk begint en dramatisch eindigt: Feyenoord wordt vijfde, 29 punten achter Ajax. Het eindigt met een lichtpuntje: de club wint de play-offs en haalt zo Europees voetbal binnen.
Labree: ‘Veel mensen weten al wat er is gebeurd op het veld, nu kun je ook achter de schermen kijken, in de kleedkamer, bij de medische staf en de directie.’
Die beelden worden gecombineerd met korte interviews waarin betrokkenen hun verhaal doen. Dat geeft de club de kans de documentaire wat positiever in te kleuren, maar het is geen gelikt pr-materiaal geworden. Een voorbeeld: in aflevering 1 filmen de makers een bijeenkomst waarin directeur Mark Koevermans aan (jeugd)trainers van de club vraagt wat eigenlijk de voetbalvisie is van Feyenoord. Het blijft stil, zelfs als Koevermans doorvraagt.
Labree: ‘De club zal niet hebben gedacht: dit slingeren we graag de buitenwereld in. Toch mocht onze cameraploeg erbij zijn. Het was een voorbode van het seizoen: Dick Advocaat koos voor de korte termijn: punten pakken met het eerste elftal, terwijl de directie veel aan de langere termijn dacht. Dat schuurde.’
Wilde Feyenoord een gelikt beeld laten zien?
‘In het begin houd je daar wel rekening mee. Ik werk al bijna dertig jaar in de sportjournalistiek, ik weet wat voor belangen er spelen. Maar mijn scepsis bleek onterecht. We hebben geen discussies gehad over het uit de documentaire knippen van beelden. Zoiets is ons nooit gevraagd. Feyenoord had een andere insteek: ze merken dat Ajax, en in mindere mate PSV, bekender zijn in het buitenland en dat irriteert. Hiermee willen ze zichzelf internationaal meer op de kaart zetten. Ze snappen dat het niet werkt als je dat in een gepolijst verhaaltje stopt, daar prikken kijkers doorheen.’
Je ziet weinig gescheld in de kleedkamer, in de eerste vier afleveringen. Alleen bij Wolfsberger AC, vlak na het duel, roept keeper Nick Marsman gefrustreerd: ‘Hoe slecht zijn wij?’ Zijn andere momenten eruit geknipt?
‘Zeker niet. Later in het seizoen zul je er nog een paar zien. Meestal reageerden de spelers gelaten. Dat was een van de frustraties van Advocaat. Hij probeerde ze met elkaar in discussie te laten gaan, maar dat lukte te weinig.’
Vonden de spelers en Advocaat het niet vervelend, een cameraploeg in de kleedkamer?
‘De spelers niet, volgens mij. Ze lieten zich er ook niet door tegenhouden. Uiteindelijk wordt in de documentaire een eerlijk beeld geschetst, vinden ze, ook al is het niet altijd prettig. Een materiaalman zei bijvoorbeeld dat Nick Marsman niet voor niks de tweede keeper is. Maar ja, spelers zijn wel wat gewend.
‘Advocaat zat niet op ons te wachten. Hij werkte mee omdat het goed zou zijn voor de club. Ik denk dat hij het waardeerde dat we soms terughoudend waren, in plaats van te roepen: in het contract staat dat we alles mogen filmen. Een voorbeeld is toen op de valreep bleek dat Justin Bijlow te geblesseerd was om te keepen. Hij liep teleurgesteld de kleedkamer uit, sloeg met een deur en zocht rust in het krachthonk. De cameraman filmde op een afstandje hoe Bijlow werd getroost door andere spelers. Je hoeft niet alles in close-up te zien.’
AZ was woest toen bleek dat hun trainer Arne Slot met Feyenoord over een overstap sprak. Waarom zien we die contractbesprekingen niet?
‘Feyenoord had geen zeggenschap over derden, zoals Slot. En je kunt nooit overal bij zijn. Het ging om de grote lijnen. Een daarvan is het gedoe met de spitsen, die veel geblesseerd waren. Daarom huurden ze in januari Lucas Pratto, van River Plate uit Argentiniė. Een heel slecht idee, bleek al snel.
‘Je ziet hoe het begint: assistent-trainer Cor Pot reageert enthousiast op een filmpje van Pratto en tipt technisch directeur Frank Arnesen Bij de medische keuring was er al twijfel, maar ze moesten iets, met weinig geld. Dick Advocaat zei alleen ‘ja’ omdat er anders helemaal niemand zou komen.’
Is dit een onafhankelijke journalistieke productie?
‘Nee, want Feyenoord krijgt een financiėle bijdrage. Dat was ook niet de insteek, we wilden een mooi verhaal vertellen. Voor ons was het een prachtig avontuur, en als maker zou ik er graag een seizoen aan vastplakken. Maar er wordt eerst gekeken hoe dit gaat vallen, vooral in Nederland. Al vind ik het wel heel stoer dat we wereldwijd te zien zullen zijn.’
Ging lekker met die keuringen.quote:‘Je ziet hoe het begint: assistent-trainer Cor Pot reageert enthousiast op een filmpje van Pratto en tipt technisch directeur Frank Arnesen Bij de medische keuring was er al twijfel, maar ze moesten iets, met weinig geld. Dick Advocaat zei alleen ‘ja’ omdat er anders helemaal niemand zou komen.’
mooiste stukjes zijn eigenlijk die met die fansquote:Op woensdag 1 september 2021 10:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, eerste aflevering online nu. 56 minuten.
---quote:Op woensdag 1 september 2021 09:35 schreef Caland het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)e-geworden~ba8f1b0d/
Eens, als we dan toch ergens iets te kort komen kunnen we beter gewoon in elke linie zorgen dat we geen spelers genoeg hebben.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:22 schreef H.FR het volgende:
Antonucci had voor ruim 2mln verkocht kunnen worden gisteren, aldus l'equipe. Gemiste kans m.i.
Verlies lijden op een speler die eigenlijk nooit een kans heeft gekregen en verdergaan met Diemers.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:22 schreef H.FR het volgende:
Antonucci had voor ruim 2mln verkocht kunnen worden gisteren, aldus l'equipe. Gemiste kans m.i.
Hij kostte 2mln, dus dat is geen verlies. Je draait dan quitte voor een speler van 22 die het niveau niet heeft.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Verlies lijden op een speler die eigenlijk nooit een kans heeft gekregen en verdergaan met Diemers.
Niet echt een gemiste kans.
Hoe weet je dat? Hij zit er net een paar maanden bij.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:31 schreef H.FR het volgende:
[..]
Hij kostte 2mln, dus dat is geen verlies. Je draait dan quitte voor een speler van 22 die het niveau niet heeft.
en met dat geld had wellicht nog gauw de broodnodige versterking achterin gehaald kunnen worden.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:31 schreef H.FR het volgende:
[..]
Hij kostte 2mln, dus dat is geen verlies. Je draait dan quitte voor een speler van 22 die het niveau niet heeft.
Ik weet helemaal niks, maar ik vond hem bij Volendam wel aardig, maar nou niet perse dragend. En bij ons maakt hij m.i. ook nog geen indruk. Dan had je van dat geld misschien direct nog wel een speler kunnen halen die je nodig hebt.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Hij zit er net een paar maanden bij.
Je haalt iemand met een ontwikkelingsplan voor een paar miljoen maar zodra dat plan begint verkoop je hem omdat je misschien wel iemand anders nodig hebt. Dat lijkt me erg raar.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:01 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niks, maar ik vond hem bij Volendam wel aardig, maar nou niet perse dragend. En bij ons maakt hij m.i. ook nog geen indruk. Dan had je van dat geld misschien direct nog wel een speler kunnen halen die je nodig hebt.
Kan je wel lacherig stellen maar op die manier bespaar je wel veel salarisquote:Op woensdag 1 september 2021 11:43 schreef Scrummie het volgende:
Als Arnesen slim is verkoopt ie in de winter gewoon het hele elftal.
In dat plan was er geen rekening mee gehouden dat er op 10 iemand met loopvermogen zou moeten komen te spelen.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Je haalt iemand met een ontwikkelingsplan voor een paar miljoen maar zodra dat plan begint verkoop je hem omdat je misschien wel iemand anders nodig hebt. Dat lijkt me erg raar.
We gaan het zien, maar ik vind het wat raar om bijna geen verlies te maken op iemand die letterlijk nog geen minuut voor Feyenoord heeft gespeeld. Het zal vast vaker gebeuren, maar snap wel dat Arnesen zichzelf niks waard vindt als hij dat bod had geaccepteerd.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:07 schreef H.FR het volgende:
[..]
In dat plan was er geen rekening mee gehouden dat er op 10 iemand met loopvermogen zou moeten komen te spelen.
Maar ik hoop natuurlijk dat ik het verkeerd zie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |