abonnement Unibet Coolblue
pi_201163228
Welk belang zouden mensen binnen Feyenoord trouwens hebben om te lekken naar een Twitteraar.
pi_201163264
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Welk belang zouden mensen binnen Feyenoord trouwens hebben om te lekken naar een Twitteraar.
Zaakwaarnemers kunnen daar natuurlijk belang bij hebben, maar het is meer dat Feyenoord zo'n wirwar aan eilandjes is dat er per definitie gewoon dingen gelekt gaan worden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201163330
Blijf er bij dat 500k voor Hapsie een fooitje is.

Zeker op de laatste dag. Zonder vervanger. ;(
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_201163535
quote:
De documentaire over Feyenoord is geen gelikte pr-productie geworden

Feyenoord opende vorig seizoen, toen de voetbalclub werd uitgeschakeld in de Europa League, de deuren voor twee cameraploegen, die de selectie en de staf op de voet volgden. Feyenoord kreeg hier naar verluidt 3 miljoen euro voor.

Wie kwam bij Feyenoord op het idee de trage, matige Argentijnse spits Lucas Pratto te huren? Wat gebeurde in de kleedkamer na de pijnlijke uitschakeling in de Europa League door Wolfsberger AC uit Oostenrijk?

Het is te zien in een negendelige documentaireserie die woensdag 1 september in première gaat op streamingplatform Disney+, in Nederland en 25 andere landen. Dat ene woord – Feyenoord is de eerste Europese ‘original’, nagesynchroniseerd en ondertiteld in respectievelijk tien en achttien talen.

Feyenoord liet zich vorig seizoen filmen door twee cameraploegen van Lusus Media, die de selectie en de staf op de voet volgden. De club kreeg er naar verluidt 3 miljoen euro voor.

Hoeveel precies, wil de executive producer, Rob Labree (54), niet zeggen. ‘Het is een commercieel aantrekkelijk product, waar we veel voor overhadden. En het kan een bijdrage leveren om met Disney+ een volwassen doelgroep aan te boren, naast gezinnen met kinderen.’

Labree kreeg de klus omdat hij programmadirecteur is van sportzender ESPN, een onderdeel van Disney, en eerder documentaires maakte over de American footballclub Amsterdam Admirals en zwemmer Pieter van den Hoogenband.

De serie zit vol pijnlijke beelden van een seizoen dat redelijk begint en dramatisch eindigt: Feyenoord wordt vijfde, 29 punten achter Ajax. Het eindigt met een lichtpuntje: de club wint de play-offs en haalt zo Europees voetbal binnen.

Labree: ‘Veel mensen weten al wat er is gebeurd op het veld, nu kun je ook achter de schermen kijken, in de kleedkamer, bij de medische staf en de directie.’

Die beelden worden gecombineerd met korte interviews waarin betrokkenen hun verhaal doen. Dat geeft de club de kans de documentaire wat positiever in te kleuren, maar het is geen gelikt pr-materiaal geworden. Een voorbeeld: in aflevering 1 filmen de makers een bijeenkomst waarin directeur Mark Koevermans aan (jeugd)trainers van de club vraagt wat eigenlijk de voetbalvisie is van Feyenoord. Het blijft stil, zelfs als Koevermans doorvraagt.

Labree: ‘De club zal niet hebben gedacht: dit slingeren we graag de buitenwereld in. Toch mocht onze cameraploeg erbij zijn. Het was een voorbode van het seizoen: Dick Advocaat koos voor de korte termijn: punten pakken met het eerste elftal, terwijl de directie veel aan de langere termijn dacht. Dat schuurde.’

Wilde Feyenoord een gelikt beeld laten zien?
‘In het begin houd je daar wel rekening mee. Ik werk al bijna dertig jaar in de sportjournalistiek, ik weet wat voor belangen er spelen. Maar mijn scepsis bleek onterecht. We hebben geen discussies gehad over het uit de documentaire knippen van beelden. Zoiets is ons nooit gevraagd. Feyenoord had een andere insteek: ze merken dat Ajax, en in mindere mate PSV, bekender zijn in het buitenland en dat irriteert. Hiermee willen ze zichzelf internationaal meer op de kaart zetten. Ze snappen dat het niet werkt als je dat in een gepolijst verhaaltje stopt, daar prikken kijkers doorheen.’

Je ziet weinig gescheld in de kleedkamer, in de eerste vier afleveringen. Alleen bij Wolfsberger AC, vlak na het duel, roept keeper Nick Marsman gefrustreerd: ‘Hoe slecht zijn wij?’ Zijn andere momenten eruit geknipt?
‘Zeker niet. Later in het seizoen zul je er nog een paar zien. Meestal reageerden de spelers gelaten. Dat was een van de frustraties van Advocaat. Hij probeerde ze met elkaar in discussie te laten gaan, maar dat lukte te weinig.’

Vonden de spelers en Advocaat het niet vervelend, een cameraploeg in de kleedkamer?
‘De spelers niet, volgens mij. Ze lieten zich er ook niet door tegenhouden. Uiteindelijk wordt in de documentaire een eerlijk beeld geschetst, vinden ze, ook al is het niet altijd prettig. Een materiaalman zei bijvoorbeeld dat Nick Marsman niet voor niks de tweede keeper is. Maar ja, spelers zijn wel wat gewend.

‘Advocaat zat niet op ons te wachten. Hij werkte mee omdat het goed zou zijn voor de club. Ik denk dat hij het waardeerde dat we soms terughoudend waren, in plaats van te roepen: in het contract staat dat we alles mogen filmen. Een voorbeeld is toen op de valreep bleek dat Justin Bijlow te geblesseerd was om te keepen. Hij liep teleurgesteld de kleedkamer uit, sloeg met een deur en zocht rust in het krachthonk. De cameraman filmde op een afstandje hoe Bijlow werd getroost door andere spelers. Je hoeft niet alles in close-up te zien.’

AZ was woest toen bleek dat hun trainer Arne Slot met Feyenoord over een overstap sprak. Waarom zien we die contractbesprekingen niet?
‘Feyenoord had geen zeggenschap over derden, zoals Slot. En je kunt nooit overal bij zijn. Het ging om de grote lijnen. Een daarvan is het gedoe met de spitsen, die veel geblesseerd waren. Daarom huurden ze in januari Lucas Pratto, van River Plate uit Argentinië. Een heel slecht idee, bleek al snel.

‘Je ziet hoe het begint: assistent-trainer Cor Pot reageert enthousiast op een filmpje van Pratto en tipt technisch directeur Frank Arnesen Bij de medische keuring was er al twijfel, maar ze moesten iets, met weinig geld. Dick Advocaat zei alleen ‘ja’ omdat er anders helemaal niemand zou komen.’

Is dit een onafhankelijke journalistieke productie?
‘Nee, want Feyenoord krijgt een financiële bijdrage. Dat was ook niet de insteek, we wilden een mooi verhaal vertellen. Voor ons was het een prachtig avontuur, en als maker zou ik er graag een seizoen aan vastplakken. Maar er wordt eerst gekeken hoe dit gaat vallen, vooral in Nederland. Al vind ik het wel heel stoer dat we wereldwijd te zien zullen zijn.’
https://www.volkskrant.nl(...)e-geworden~ba8f1b0d/
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201163597
Feyenoord gaat Disney groot maken.
  woensdag 1 september 2021 @ 09:57:59 #81
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_201163823
Staat de docu al online?
pi_201163864
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:57 schreef fetX het volgende:
Staat de docu al online?
Ja, eerste aflevering online nu. 56 minuten.
pi_201163874
quote:
‘Je ziet hoe het begint: assistent-trainer Cor Pot reageert enthousiast op een filmpje van Pratto en tipt technisch directeur Frank Arnesen Bij de medische keuring was er al twijfel, maar ze moesten iets, met weinig geld. Dick Advocaat zei alleen ‘ja’ omdat er anders helemaal niemand zou komen.’
Ging lekker met die keuringen. _O-
pi_201163905
Dat die docu internationaal wordt uitgezonden is wel gaaf eigenlijk
pi_201163997
Arnesen pre-deadline day: 8/10 (Gernot genot, Alireza goedkoop, Pedersen prima, Fer geloost, mooie dingen)
Arnesen morning deadline day: 7/10 Puin geruimd, wat gevangen voor Burger, Bozenik gestald, na Diallo prima doorgeschakeld naar Reiss, maar Haps voor net iets te weinig)
Arnesen middag avond deadline day: 4/10: all in op Vd Ven mislukt, spitsen allemaal misgegrepen, niemand voor de breedte, Dessers als wellicht kleine paniek aankoop).

OVERALL IN ARNESEN WE TRUST
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_201164115
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:00 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ja, eerste aflevering online nu. 56 minuten.
mooiste stukjes zijn eigenlijk die met die fans
pi_201164118
quote:
---
Een voorbeeld: in aflevering 1 filmen de makers een bijeenkomst waarin directeur Mark Koevermans aan (jeugd)trainers van de club vraagt wat eigenlijk de voetbalvisie is van Feyenoord. Het blijft stil, zelfs als Koevermans doorvraagt.
---

Leuk moment ja :D dan is het meteen duidelijk waarom er een grote schoonmaak is gehouden.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_201164744
Antonucci had voor ruim 2mln verkocht kunnen worden gisteren, aldus l'equipe. Gemiste kans m.i.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_201164766
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:22 schreef H.FR het volgende:
Antonucci had voor ruim 2mln verkocht kunnen worden gisteren, aldus l'equipe. Gemiste kans m.i.
Eens, als we dan toch ergens iets te kort komen kunnen we beter gewoon in elke linie zorgen dat we geen spelers genoeg hebben.
pi_201164807
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:22 schreef H.FR het volgende:
Antonucci had voor ruim 2mln verkocht kunnen worden gisteren, aldus l'equipe. Gemiste kans m.i.
Verlies lijden op een speler die eigenlijk nooit een kans heeft gekregen en verdergaan met Diemers.

Niet echt een gemiste kans.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201164846
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Verlies lijden op een speler die eigenlijk nooit een kans heeft gekregen en verdergaan met Diemers.

Niet echt een gemiste kans.
Hij kostte 2mln, dus dat is geen verlies. Je draait dan quitte voor een speler van 22 die het niveau niet heeft.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_201164940
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:31 schreef H.FR het volgende:

[..]
Hij kostte 2mln, dus dat is geen verlies. Je draait dan quitte voor een speler van 22 die het niveau niet heeft.
Hoe weet je dat? Hij zit er net een paar maanden bij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201164946
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:31 schreef H.FR het volgende:

[..]
Hij kostte 2mln, dus dat is geen verlies. Je draait dan quitte voor een speler van 22 die het niveau niet heeft.
en met dat geld had wellicht nog gauw de broodnodige versterking achterin gehaald kunnen worden.

Antonucci zal volgend jaar wel weggaan voor 8 ton ofzo, als hij echt tegenvalt (nog even afwachten).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_201164952
Als Arnesen slim is verkoopt ie in de winter gewoon het hele elftal.
pi_201164970
_O- Waarom zou je Antonucci voor dat bedrag weg doen?
pi_201165136
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:41 schreef Caland het volgende:

[..]
Hoe weet je dat? Hij zit er net een paar maanden bij.
Ik weet helemaal niks, maar ik vond hem bij Volendam wel aardig, maar nou niet perse dragend. En bij ons maakt hij m.i. ook nog geen indruk. Dan had je van dat geld misschien direct nog wel een speler kunnen halen die je nodig hebt.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_201165170
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:01 schreef H.FR het volgende:

[..]
Ik weet helemaal niks, maar ik vond hem bij Volendam wel aardig, maar nou niet perse dragend. En bij ons maakt hij m.i. ook nog geen indruk. Dan had je van dat geld misschien direct nog wel een speler kunnen halen die je nodig hebt.
Je haalt iemand met een ontwikkelingsplan voor een paar miljoen maar zodra dat plan begint verkoop je hem omdat je misschien wel iemand anders nodig hebt. Dat lijkt me erg raar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 september 2021 @ 12:07:41 #98
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201165203
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:43 schreef Scrummie het volgende:
Als Arnesen slim is verkoopt ie in de winter gewoon het hele elftal.
Kan je wel lacherig stellen maar op die manier bespaar je wel veel salaris
Makkelijk tweede.
pi_201165207
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Je haalt iemand met een ontwikkelingsplan voor een paar miljoen maar zodra dat plan begint verkoop je hem omdat je misschien wel iemand anders nodig hebt. Dat lijkt me erg raar.
In dat plan was er geen rekening mee gehouden dat er op 10 iemand met loopvermogen zou moeten komen te spelen.

Maar ik hoop natuurlijk dat ik het verkeerd zie.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  woensdag 1 september 2021 @ 12:12:00 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201165247
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:07 schreef H.FR het volgende:

[..]
In dat plan was er geen rekening mee gehouden dat er op 10 iemand met loopvermogen zou moeten komen te spelen.

Maar ik hoop natuurlijk dat ik het verkeerd zie.
We gaan het zien, maar ik vind het wat raar om bijna geen verlies te maken op iemand die letterlijk nog geen minuut voor Feyenoord heeft gespeeld. Het zal vast vaker gebeuren, maar snap wel dat Arnesen zichzelf niks waard vindt als hij dat bod had geaccepteerd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')