abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:50:41 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201159695
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:53:27 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201159732
Ik overweeg trouwens om zaterdag en zondag naar Hamburg te gaan :)
pi_201160122
Ik heb echt een hekel aan de autobahn. Laatste jaren echt het gevoel van wegwerkzaamheden naar wegwerkzaamheden te rijden.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:18:10 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201160185
Zit komend weekend 'opgesloten' in Haarlem. Lees ik ga de regio niet uit ivm F1. Zaterdag maar eens eerst RPM en daarna naar de markt. Ook leuk 8-) . Doe ik weinig omdat ik zaterdag meestal de hort op ben :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:56:15 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201161612
quote:
80s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 22:18 schreef borisz het volgende:
Zit komend weekend 'opgesloten' in Haarlem. Lees ik ga de regio niet uit ivm F1. Zaterdag maar eens eerst RPM en daarna naar de markt. Ook leuk 8-) . Doe ik weinig omdat ik zaterdag meestal de hort op ben :+
Jij deed trouwens toch wel es van die stadswandelingen met uitgestippelde routes?? Is daar een app of site voor ofzo?

In een nieuwe stad loop ik meestal maar wat onlogisch rond/mis ik net de mooie dingen in een bepaald zijstraatje ofzo.
  woensdag 1 september 2021 @ 00:01:50 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201161658
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 23:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jij deed trouwens toch wel es van die stadswandelingen met uitgestippelde routes?? Is daar een app of site voor ofzo?

In een nieuwe stad loop ik meestal maar wat onlogisch rond/mis ik net de mooie dingen in een bepaald zijstraatje ofzo.
Gewoon die zijstraatjes inlopen dus ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 september 2021 @ 06:59:21 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201162345
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 23:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Voor LAW's en Streekpaden, al staan er ook een hoop rondjes in den landen op heb je www.wandelnet.nl.

Trage Tochten en Groene Wissels (een treingek die wandelingen maakt tussen stations) kan je bijvoorbeeld vinden op https://www.wandelzoekpagina.nl/ en ja op die laatste site heb ik nog eens een abo genomen om gpxbestanden te kunnen downloaden.
Ik heb dus voor het eerst een Trage Tocht voor een speciale tocht door Amsterdam gedaan met Westergasterrein, Spaarndammerbuurt en Houthavens. En die was zeer de moeite waard en zal ik wel vaker gaan gebruiken.

Dat zijn mijn belangrijkste sites en voor Noord Holland heb je nog https://wandelnetwerknoordholland.nl/
En ik heb de app Komoot waar ik mijn wandelingen in opsla en gebruik om routes te volgen. :)

Overigens loop ik ook vaak genoeg zonder hoor. In de omgeving gebruik ik Komoot bijna niet. :)

Vandaag: Werk, sport (apparaten en yin), Nederland - Noorwegen :+

[ Bericht 6% gewijzigd door borisz op 01-09-2021 07:10:23 ]
pi_201162357
Goedemorgen! Afspraakloos thuiswerkdagje voor de boeg O+
pi_201162373
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 07:02 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen! Afspraakloos thuiswerkdagje voor de boeg O+
Woensdag en alle drie de dagdelen bezet met leuke afspraken.
Vanmorgen werken in de schoolbieb.
Vanmiddag verwennen bij de schoonheidsspec. en tips vragen hoe de gezichtshuid te verzorgen zónder water ná de neus over een paar weken en vanavond de eerste keer zingen.
Even kijken hoe dat laatste gaat binnen. Nog maar de helft heeft zich aangemeld.
pi_201162375
KRAFTWERKTOPIC! O+ O+

Elk van mijn hardlooprondjes begint momenteel met:

:9
Let me see you stripped down to the bone
pi_201162381
Oeh, zingen @AnneX! *O* Have fun! :*
pi_201162422
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 07:11 schreef minilot het volgende:
Oeh, zingen @:AnneX! *O* Have fun! :*
Ja, na een lange tijd behelpen met thuiszingen en onder een reuze tarp zingen.

Gaat Günther nu naar de “grote school” alle dagen?En met een continu rooster?
En jij dan de hele dag? Koken en bakken? En hardlopen?
pi_201163071
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 07:22 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ja, na een lange tijd behelpen met thuiszingen en onder een reuze tarp zingen.

Gaat Günther nu naar de “grote school” alle dagen?En met een continu rooster?
En jij dan de hele dag? Koken en bakken? En hardlopen?
Nah, hij is pas drieënhalf :) Na de kerstvakantie stroomt -ie in. En ik zou dan best vijf dagen in de week willen bakken en hardlopen tijdens inderdaad dat continuerooster maar het plan is toch eigenlijk dat ik dan weer eens daadwerkelijk aan het werk ga ;)
(Bij voorkeur qua uren zodanig ingeregeld dat er geen buitenschoolse opvang nodig is - ik geef hoge prioriteit aan zonder enige vorm van volwassen toezicht kunnen spelen ^O^ )
pi_201163106
Goedemorgen :O slapen gaat de laatste week minder, hoofd maakt overuren.
Maar dat komt vast ook wel weer goed.
pi_201163137
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 08:52 schreef Sarabi het volgende:
:*

Droom je vaak over bier eigenlijk?
  woensdag 1 september 2021 @ 08:57:15 #16
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201163144
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 08:52 schreef Sarabi het volgende:
Hoe komt dat? :*
pi_201163160
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 08:56 schreef minilot het volgende:

[..]
Droom je vaak over bier eigenlijk? :*
Nu vooral over het verkopen van bier.
Zou liever over het drinken dromen.

Aangezien ik vooral op social media bezig ben, is het lastig om daar echt werktijden aan te verbinden. En dat begin ik nu na ruim 1 week continu 'aan staan' wel te merken.
Misschien toch mezelf werktijden geven en dat het dan snachts ook iets rustiger in mijn hoofd wordt.
pi_201163177
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 08:57 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Hoe komt dat? :*
Dat wist ik eigenlijk niet, totdat ik de reactie op Mini's post ging typen :D
Waar deze SC al niet goed voor is.
pi_201163211
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 08:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Misschien toch mezelf werktijden geven en dat het dan snachts ook iets rustiger in mijn hoofd wordt.
Absoluut doen! :Y Per vandaag. :*
pi_201163294
Mogguh :O Vandaag thuiswerken. Alleen met de schoonmoeders :P Gelukkig kan ik toch wel drie woorden slowaaks dus ik heb net koffie gemaakt voor haar _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201163310
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 08:48 schreef minilot het volgende:

(Bij voorkeur qua uren zodanig ingeregeld dat er geen buitenschoolse opvang nodig is - ik geef hoge prioriteit aan zonder enige vorm van volwassen toezicht kunnen spelen ^O^ )
En wat ben jij dan? :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201163331
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
En wat ben jij dan? :P
Koter speelt de hele zomer al op straat buiten met een zeer gemêleerde voorraad buurkinderen :)
pi_201163340
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:13 schreef minilot het volgende:

[..]
Koter speelt de hele zomer al op straat buiten met een zeer gemêleerde voorraad buurkinderen :)
En jij houdt geen toezicht? :P ;)

Maar wel top :D Leuk leventje zo ;)
pi_201163341
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:10 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh :O Vandaag thuiswerken. Alleen met de schoonmoeders :P Gelukkig kan ik toch wel drie woorden slowaaks dus ik heb net koffie gemaakt voor haar _O-
Kijk aan! Koffie verbroedert O+
pi_201163352
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:14 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
En jij houdt geen toezicht? :P ;)
Klopt :)
pi_201163587
Doet me denken aan een hutje gebouwd met takken, langs een bospad dat enerzijds uitkijkt over een kloof en anderzijds over weilanden. Dat moet toch een heerlijk 'geheim' paradijs zijn voor kinderen om te kunnen spelen, avonturen te beleven en 'snode plannen' te smeden? O+
pi_201163643
Ik heb een nichtje dat in een BSO-organisatie werkt en die droomt van het maken van BSO's naar Zweeds voorbeeld: alle uren buitenspelen. Weer of geen weer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201163655
quote:
7s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:41 schreef Candaasje het volgende:
Doet me denken aan een hutje gebouwd met takken, langs een bospad dat enerzijds uitkijkt over een kloof en anderzijds over weilanden. Dat moet toch een heerlijk 'geheim' paradijs zijn voor kinderen om te kunnen spelen, avonturen te beleven en 'snode plannen' te smeden? O+
Heh ja, heel idyllisch, maar de snode plannen vinden hier volgens mij vooral plaats rondom de zandberg naast de brandgang van een verbouwende buur, de schommel waarmee je Heel Erg Hoog kan in de speeltuin verderop, het containerpleintje achter de Surinaamse broodjeszaak aan de overkant en de nietsvermoedende kikkers in de vijver van onze achtertuin :')
pi_201163721
Goedemorgen! Reisdag vandaag. Op naar de stad. Na 3 dagen wandelen, bier drinken en over de landerijen staren, sterren kijken en voor ons eigen eten zorgen vinden we dat wel lekker.
Er wordt in ieder geval vanavond voor ons gekookt. :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201163727
quote:
2s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:46 schreef sigme het volgende:
Ik heb een nichtje dat in een BSO-organisatie werkt en die droomt van het maken van BSO's naar Zweeds voorbeeld: alle uren buitenspelen. Weer of geen weer.
Nou, de school waar Günther straks naartoe gaat biedt wel een aantal leuke thema-BSO's (kook-BSO Olivier bakt bijvoorbeeld geregeld lekkers wat dan weer door de peuterspeelzaalklasjes wordt opgegeten O+), met ook een natuur-BSO die samenwerkt met de lokale scouting. Die zijn volgens mij wel vaak buiten, de kinderen ervan ogen in elk geval steeds smakelijk modderig :D

Ik ben ook niet anti-BSO hoor, als mijn knakker er op den duur naartoe wil omdat bijvoorbeeld zijn vriendjes op school er allemaal heen gaan, dan vind ik het prima. Maar primair ben ik voorstander van na school helemaal precies zelf weten waar je gaat en staat dus zolang er qua werksituatie geen BSO nodig is beginnen we er ook niet aan :)
pi_201163734
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:51 schreef Lonaa het volgende:
Goedemorgen! Reisdag vandaag. Op naar de stad. Na 3 dagen wandelen, bier drinken en over de landerijen staren, sterren kijken en voor ons eigen eten zorgen vinden we dat wel lekker.
Ooh O+
  woensdag 1 september 2021 @ 09:52:42 #32
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201163737
quote:
Ja dat zou echt goed zijn O+

Mijn neefje en nichtje gingen in de zomervakantie ook een paar dagen naar de BSO en dan dus de hele dag.
Ineens doen ze dan wel allemaal toffe buiten activiteiten.
Die kinderen kwamen geregeld compleet onder de modder enzo thuis, geweldig toch O+
  woensdag 1 september 2021 @ 09:53:17 #33
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201163746
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:51 schreef Lonaa het volgende:
Heb je wel worsten op? *O* :9
pi_201163766
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:52 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja dat zou echt goed zijn O+

Mijn neefje en nichtje gingen in de zomervakantie ook een paar dagen naar de BSO en dan dus de hele dag.
Ineens doen ze dan wel allemaal toffe buiten activiteiten.
Die kinderen kwamen geregeld compleet onder de modder enzo thuis, geweldig toch O+
Is ook leuk :Y Maar het blijft een door volwassenen bedacht programma en dat vind ik meestal zonde van de zo nuttige zoek-het-zelf-maar-uit-tijd :)
  woensdag 1 september 2021 @ 09:56:52 #35
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201163807
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:54 schreef minilot het volgende:

[..]
Is ook leuk :Y Maar het blijft een door volwassenen bedacht programma en dat vind ik meestal zonde van de zo nuttige zoek-het-zelf-maar-uit-tijd :)
Oh ja dat sowieso, maar meer als BSO dan nodig is dan wel liever zulks zeg maar. :Y

Maar goed ik heb geen kind dus maakt het sowieso niks uit *O*
pi_201163875
Bij onze sofen-BSO deden ze ook véél buiten spelen (op de kinderopvang trouwens ook, weer of geen weer, altijd naar buiten), zonder vastomlijnd plan. Wel met toezicht natuurlijk. Inmiddels wil mijn knakker er niet meer heen want hij is liever thuis, en dat is ook prima.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201163881
Ik kwam overigens zelf bij voorkeur gewoon helemaal niet buiten. :') Zat liefst 24/7 onder een dekentje te lezen en te tekenen. Is ook goedgekomen :+ Ik vind buiten spelen geen absolute heilige graal ofzo, al is het natuurlijk wél gezond. Maar ik vind het dus vooral belangrijk dat kinderen zelf kunnen bedenken hoe en waarmee en hoe lang en met wie en waar ze willen spelen zonder inmenging of toezicht van ouders of leraren/BSO-personeel :)
pi_201164052
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:53 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Heb je wel worsten op? *O* :9
Bratworst gemaakt maandagavond. :7
  woensdag 1 september 2021 @ 10:17:11 #39
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201164061
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Bratworst gemaakt maandagavond. :7
Lekker :9
pi_201164160
c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201164821
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:25 schreef fietsie het volgende:
c_/
Net op :9 Schoonmoeder wilde geen tweede bakkie -O- Die is nu bezig met de vlinderstruik in de tuin :9 Hopelijk groeit dat ding een beetje leuk en hebben we volgend jaar al wat resultaten :9
pi_201164833
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:01 schreef minilot het volgende:
Ik kwam overigens zelf bij voorkeur gewoon helemaal niet buiten. :') Zat liefst 24/7 onder een dekentje te lezen en te tekenen. Is ook goedgekomen :+ Ik vind buiten spelen geen absolute heilige graal ofzo, al is het natuurlijk wél gezond. Maar ik vind het dus vooral belangrijk dat kinderen zelf kunnen bedenken hoe en waarmee en hoe lang en met wie en waar ze willen spelen zonder inmenging of toezicht van ouders of leraren/BSO-personeel :)
In dat geval: laat hem zo lang mogelijk niet kennis maken met allerlei gaming apparatuur :+ Mini-G is het liefst de hele dag aan het gamen: op de Switch, tablet, telefoon, xbox of laptop....het maakt niet uit _O-
pi_201165099
quote:
Volgens mij zijn die er toch al wel? Hier heb je Struin. Ze hebben wel een huis, waar wordt gegeten bij koud/slecht weer, maar de rest van de tijd zijn ze buiten, ook als het vies weer is. Ik zie regelmatig de bakfietsen met kinderen in vieze kleren en rubberlaarzen langskomen O+
pi_201165176
hoihoi,
Geen kinderen dus geen "first hand" kennis van BSO's. Maar op 1 na gingen alle kinderen in mijn omgeving daar graag heen, met als uitschieter "mag ik vaker, want daar is het leuker dan thuis, ....(leidster) kan veel leuker spelen/knutselen etc dan mama"

Gistermiddag weer eens door m'n knie gezakt, pees heeft een flinke optater gehad en da's best lastig.
Maar straks komt de ontstoppingsdienst en kan ik daarna weer de afwasmachine gebruiken *O* Nika heeft al 2x uit zichzelf gegeten (nog lang niet genoeg maar het begin is er)
We have far more in common than that which devides us..
pi_201165258
@Kaatje1 :* balen van je knie! Maar fijn van Nika en fijn dat de ontstoppingsdienst er zo is.
pi_201165270
Haha @minilot ik was dus juist kneiterjaloers op de kinderen die naar de BSO gingen, omdat ze daar veel meer mochten dan bij mij thuis. Mijn moeder was altijd thuis en er was altijd commentaar. En de kinderen kregen eten op de BSO. :X
pi_201165285
Als kind had je mij niet blij gemaakt met een BSO.
Er werken was wel leuk :+ Zeker in de vakantie als er allemaal speciale dingen georganiseerd moesten worden.
pi_201165288
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:28 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Net op :9 Schoonmoeder wilde geen tweede bakkie -O- Die is nu bezig met de vlinderstruik in de tuin :9 Hopelijk groeit dat ding een beetje leuk en hebben we volgend jaar al wat resultaten :9
Als ik het me goed herinner kun je zo'n vlinderstruik behoorlijk mishandelen en dan gaat hij juist het daaropvolgende jaar goed hard groeien. Als je hem niet genoeg terugsnoeit, wordt hij juist lelijk en vallen de lange takken naar de grond.
Ik vind het prachtige struiken. Die bij mijn buren zit nog steeds vol met vlinders O+
  woensdag 1 september 2021 @ 12:16:34 #49
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_201165294
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Als ik het me goed herinner kun je zo'n vlinderstruik behoorlijk mishandelen en dan gaat hij juist het daaropvolgende jaar goed hard groeien. Als je hem niet genoeg terugsnoeit, wordt hij juist lelijk en vallen de lange takken naar de grond.
Ik vind het prachtige struiken. Die bij mijn buren zit nog steeds vol met vlinders O+
Het is net onkruid :P. Het groeit als een malle.

Wij hebben er inmiddels 4, gesplitst uit 1 struik. Allemaal vol vlinders dit jaar.
pi_201165364
Wij hebben er inmiddels ook eentje staan, vermoedelijk met dank aan de buren. Hij heeft een goed plekje uitgezocht, dus voorlopig mag hij blijven.
pi_201165380
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:14 schreef Tele6 het volgende:
Haha @:minilot ik was dus juist kneiterjaloers op de kinderen die naar de BSO gingen, omdat ze daar veel meer mochten dan bij mij thuis. Mijn moeder was altijd thuis en er was altijd commentaar. En de kinderen kregen eten op de BSO. :X
Ik wil je zo vaak gewoon even een virtuele knuffel geven.
pi_201165441
Toen ik klein was, waren creches net nieuw, en hip en happening en vooruitstrevend modern en alternatief. En volgens de theorie goed voor de sociale ontwikkeling van een kind.

Mijn moeder - die ook nog studeerde- deed mij dan ook op een creche, toen ik 6 maanden was. Ik had daar een eigen kleedje, en iedereen die probeerde om op dat kleedje te komen, die beet ik.
Zo ver voor de theorie :D
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201165862
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:01 schreef Clubsoda het volgende:
Bij onze sofen-BSO deden ze ook véél buiten spelen (op de kinderopvang trouwens ook, weer of geen weer, altijd naar buiten), zonder vastomlijnd plan. Wel met toezicht natuurlijk. Inmiddels wil mijn knakker er niet meer heen want hij is liever thuis, en dat is ook prima.
:Y
Mijne zat enkel in vakanties op die locatie, maar op een of andere manier waren ze hem meestal kwijt of zat hij ergens in die boom naast de picknicktafel als we hem kwamen oppikken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201165897
quote:
10s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:29 schreef sigme het volgende:
Toen ik klein was, waren creches net nieuw, en hip en happening en vooruitstrevend modern en alternatief. En volgens de theorie goed voor de sociale ontwikkeling van een kind.

Mijn moeder - die ook nog studeerde- deed mij dan ook op een creche, toen ik 6 maanden was. Ik had daar een eigen kleedje, en iedereen die probeerde om op dat kleedje te komen, die beet ik.
Ik vind dit zooooo des sigme _O- O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201166175
quote:
14s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:16 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Het is net onkruid :P. Het groeit als een malle.

Wij hebben er inmiddels 4, gesplitst uit 1 struik. Allemaal vol vlinders dit jaar.
Heb je die gewoon 'gescheurd?'
pi_201166219
Gelukkig zijn mijn kinderen maar een korte tijd naar de BSO gegaan, maar ik vond het na een tijdje wel opvallend dat ze zo extra doodmoe en overprikkeld waren.
Dat is niet zo gek natuurlijk.... al die volwassenen die je op je bord krijgt en naar moet luisteren hun eigen regels en benadering hebben, hoe leuk ze het ook vonden..

Eens in de week al om 6.45 uur uur naar een moeder van school, dan overblijfmoeder, dan de hele dag de juf/meester en dan naar de BSO tot één van ons ze kwam halen.
Dat zijn 4-5 volwassen + je eigen ouders is 7 per dag soms.
(juf/meester hadden parttime de klas)
pi_201166258
Heb alweer het oude buuvje van verderop telefonisch geholpen.
Is weduwe sinds feb, wil haar huis opruimen, heeft van alle kanten hulp MAAR ER WORDT GESTOLEN!!!!!!!!!
Blijkt later dat ze het zelf in een ander kastje had gelegd.

Het opruimen is eigenlijk verplaatsen, want het is zoveel dat ze geen overzicht meer heeft vermoed ik.
Ook met het opruimen en de tuin krijgt ze nu hulp.
Mij belt ze denk ik om even te spuien, want ze weet niet eens meer precies wat voor lang verhaal dat alle kanten op ging ze ingesproken had op mijn voicemail.

Ik vind het :D maar ook wel zorgelijk. Ze is wel blij dat ze mijn nummer heeft nu, ik haar telefoon wat beter heb ingesteld, maar ik hou mijn hart vast als ze nog meer in de war raakt hoe vaak ze me gaat bellen..
pi_201166391
Ik heb geen geduld meer met Microsoft.

Gisteren probeerde ik mijn Teams beter in te stellen, want ik heb op een of andere manier twee Teams-"accounts" onder één e-mailadres; "Personal" en "Particulier" (ik snap ook niet waarom de een in het Engels is en de ander niet; Engels is m'n systeemtaal). Ik krijg "Particulier" niet weg en er is nergens te vinden hoe je een account verwijdert uit Teams, laat staan één van de twee accounts die bij hetzelfde mailadres horen 8)7

Vandaag probeer ik m'n nieuwe Office 365 account van de universiteit te activeren. Dan heb je Microsoft Authenticator nodig op je telefoon. Ik had nu een oneindige "om de authenticatie te voltooien, moet je hier inloggen" --> "om je inlog te voltooien, moet je de authenticatie instellen" --> "om de authenticatie te voltooien, moet je hier inloggen" --> 8)7 8)7 8)7
App de nek omgedraaid, nu lijkt het het wel te doen. Wat een onzin.
pi_201166406
Oh even ons verslagje spammen hier :+
pi_201166419
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:56 schreef Tele6 het volgende:

Gisteren probeerde ik mijn Teams beter in te stellen, want ik heb op een of andere manier twee Teams-"accounts" onder één e-mailadres; "Personal" en "Particulier" (ik snap ook niet waarom de een in het Engels is en de ander niet; Engels is m'n systeemtaal). Ik krijg "Particulier" niet weg en er is nergens te vinden hoe je een account verwijdert uit Teams, laat staan één van de twee accounts die bij hetzelfde mailadres horen 8)7

Vandaag probeer ik m'n nieuwe Office 365 account van de universiteit te activeren. Dan heb je Microsoft Authenticator nodig op je telefoon. Ik had nu een oneindige "om de authenticatie te voltooien, moet je hier inloggen" --> "om je inlog te voltooien, moet je de authenticatie instellen" --> "om de authenticatie te voltooien, moet je hier inloggen" --> 8)7 8)7 8)7
Jaaaaa wat een gezeik is dat als je iets op mobiel wil doen met office!
Openen en opslaan gaat allemaal prima, behalve als je op je mobiel dan een worddocument wil bewerken.
Heel raar.
En we hebben gewoon een betaald abbo (delen we met vrienden)
pi_201166423
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:56 schreef Tele6 het volgende:

Nieuw microsoft ID maken op een nieuw, ander, mailadres, dat al geprobeerd?

Ik heb alles in het Nederlands bij Microsoft, maar krijg wel iedere week reclame van de Microsoft Store in het Fins. Ook niet te verwijderen :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201166508
Overigens hebben we van werk nu de AFAS app waar werkelijk alles staat, je loonstroken, bedrijfsartsdingesen, berichten, overzichten, intranet, ultimo enz enz enz.
Behalve je mail, daar moet je een token voor hebben en dat wil ik niet *G*

Snel weer weggeklikt want geen zin in werkballast nog in hoofd, maar het is wel heel handig om alles op je telefoon te kunnen bekijken.
pi_201166883
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:59 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik heb alles in het Nederlands bij Microsoft, maar krijg wel iedere week reclame van de Microsoft Store in het Fins. Ook niet te verwijderen :P
Ik heb eigenlijk geen zin om een derde Microsoft ID aan te maken :') met de twee die ik al heb van m'n persoonlijke en universiteitsaccount.
Het is nu soort van werkbaar. We doen het er maar mee.

En Fins _O- _O-
pi_201166892
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:59 schreef fietsie het volgende:

[..]

Toeval bestaat niet.
Net begonnen in Finse dagen van Herman Koch.
Het is een teken! })
pi_201167183
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 14:40 schreef Blues het volgende:

[..]
Toeval bestaat niet.
Net begonnen in Finse dagen van Herman Koch.
Het is een teken! })
Je bent ingestraald door @fietsie _O-
pi_201167433
quote:
10s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:29 schreef sigme het volgende:

_O_

Ik ging naar de peuterspeelzaal. Als iemand anders daar Er Zat een Klein Zigeunermeisje zong, raakte ik helemaal overstuur want dat was "mijn schone lied".

Ik was al 20 toen ik leerde over het concept BSO. Ik dacht dat dat toen net nieuw was. Maar nu ik hoor day Blues' jongens er ook naar toe gingen, denk ik dat ik dat er zelf bij heb verzonnen.

Tevens lig ik een heerlijk potje te janken bij Downton Abbey ;( O+
Spoilers!
pi_201167520
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:03 schreef minilot het volgende:

[..]
Absoluut doen! :Y Per vandaag. :*
Tot nu toe nog niet gelukt vandaag :')

Morgen weer een kans. Wel aangezien we dan vooral een dag vol gesprekken hebben. Dan kan ik niet op mijn telefoon kijken.
  woensdag 1 september 2021 @ 15:37:59 #68
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201167553
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:36 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Tot nu toe nog niet gelukt vandaag :')

Morgen weer een kans. Wel aangezien we dan vooral een dag vol gesprekken hebben. Dan kan ik niet op mijn telefoon kijken.
Kan je meldingen niet uitschakelen en gewoon zelf paar keer per dag kijken?
pi_201167598
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:37 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Kan je meldingen niet uitschakelen en gewoon zelf paar keer per dag kijken?
Dat is sowieso een goede tip :Y
pi_201167803
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:58 schreef Blues het volgende:
Oh even ons verslagje spammen hier :+
Is het allemaal goed gevallen bij jou? met alle creatieve prikkels rondom.
Bijzonder hè, om met de neus bovenop de bekende schilderijen te staan!

Nu terug van de schoonheidsspec. die een ‘diepte’analyse van de huidconditie kan maken met 😉 fwiw
Vergeleken met de eerste keer in april 2018 is er vooruitgang in conditie en doorbloeding etc.
Alleen mijn hemel wat zijn mijn verbleekte sproeten enorm sterk te zien onder de belichting. Enorm!
pi_201167857
Overblijven leek mij leuk. Moeders niet.
Logisch, want die zat allenig thuis op ons flatje.
En als zij boos was op mij, om een of duistere reden, dan stond een bordje met boterhammen klaar, ik las een boek en wandelde weer 25 minuten terug naar school.
En werd er niet tegen mij gesproken. De silent treatment als straf. Dat kon wel 1-2 dagen duren. # gefrustreerd gedoe.

Ad. Omdat ik dacht, dat ik overdreef: net opgezocht het was 2,5 km lopen / 4 x dag.
In de 6e klas/ groep 8 kreeg ik een fiets.
pi_201167912
Overblijven deden ze bij ons op de lagere school niet aan. School in nieuwbouwwijk en iedereen woonde in de buurt en weinig moeders werkten.

@AnneX er staat me iets bij dat jij ooit eens een recept had voor lekkere spruitjes. Ik heb het toen gemaakt en dat was (voor spruitjes) goed te doen, maar ik kan het nergens meer terugvinden

De ontstoppermeneer is nu aan het werk, de 2 katten staan bij de wc (man is in de keuken bezig maar er komen ook geluiden uit te wc) op wacht _O-
pi_201167967
@Kaatje1 ongetwijfeld was het een hf recept. Volgens mij was ik hierover verrast en enthousiast.
https://www.hellofresh.nl(...)33870d6d6e217a116d26

Is het al spruitjes tijd?
pi_201167989
Die was het niet, maar lijkt me enorm lekker!
Geen idee of het spruitjestijd is, maar ik hoorde iemand over spruitjes en toen ging ik op zoek. Maar deze heb ik alvast
pi_201168864
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:58 schreef AnneX het volgende:
Overblijven leek mij leuk. Moeders niet.
Logisch, want die zat allenig thuis op ons flatje.
En als zij boos was op mij, om een of duistere reden, dan stond een bordje met boterhammen klaar, ik las een boek en wandelde weer 25 minuten terug naar school.
En werd er niet tegen mij gesproken. De silent treatment als straf. Dat kon wel 1-2 dagen duren. # gefrustreerd gedoe.

Ad. Omdat ik dacht, dat ik overdreef: net opgezocht het was 2,5 km lopen / 4 x dag.
In de 6e klas/ groep 8 kreeg ik een fiets.
Jouw moeder :{ :*
pi_201168983
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:54 schreef AnneX het volgende:

Is het allemaal goed gevallen bij jou? met alle creatieve prikkels rondom.
Bijzonder hè, om met de neus bovenop de bekende schilderijen te staan!

Ja! Voel me ook al een paar dagen op rij beter.
Er hoeft niks. Ik moet niks van mezelf.
Lichter. De rust, gesprekken met g, de psych en de invuloefeningetjes op ThLand geven me inzicht in mijn denkpatronen. En met veel dagelijkse dingen doen en bedenken komt er daardoor wel wat verandering en beweging in en die voelen goed.
Het is allemaal niet groots of meeslepend maar het helpt. En ik wil t vasthouden.

En kunst en cultuur e.d. is voor mij sowieso altijd kijken,verwonderen en O+

Wel altijd een soort 'jammer' gevoel dat ik in mn jeugd nooit ben meegenomen naar kunst en cultuur.
Maar ik haal het al jaaaaren, zeker nu ik met g ben, flink in :s)
pi_201169023
Hoi :O Net nr. 2 van de tuinverlichting vervangen. Kostte me een uur :{ Uitgraven en de bevestigingsboutjes losdraaien 45 min, electra aansluiten 15 min. Maar….heb nu ontdekt dat ik het met electrische schroevendraaier en een moersleutel een stuk sneller en makkelijker kan :7 Vanavond de volgende eens proberen :7
pi_201169030
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 17:26 schreef Blues het volgende:
Wel altijd een soort 'jammer' gevoel dat ik in mn jeugd nooit ben meegenomen naar kunst en cultuur.
Ik heb altijd een uitermate dankbaar gevoel dat ik in mijn jeugd niet mee hoefde naar :r kunst en cultuur :r

Thuis/ op vakantie-adres/ aan zwembad blijven met boek O+ :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201169034
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 17:17 schreef Blues het volgende:

[..]
Jouw moeder :{ :*
Ach, pure onmacht, vermoed ik. Alleen het vervelende is, dat ik het zelf als volwassene ook een tijdje heb gedaan.
Arme mn.X, die snapte er niks van. Logisch. 8)7
pi_201169041
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 16:03 schreef Kaatje1 het volgende:

De ontstoppermeneer is nu aan het werk, de 2 katten staan bij de wc (man is in de keuken bezig maar er komen ook geluiden uit te wc) op wacht _O-
:D
pi_201169049
quote:
10s.gif Op woensdag 1 september 2021 17:29 schreef Vanyel het volgende:

Ik heb altijd een uitermate dankbaar gevoel dat ik in mijn jeugd niet mee hoefde naar :r kunst en cultuur :r

Ik doe het -nu- allebei >:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 01-09-2021 17:46:35 ]
pi_201169228
Cul wise: afgieten en alsmaar het deksel wat niet blijft zitten.
Gezien op de internets en sindsdien al een paar maal toegepast: het vergiet past ín de pan, schuinhouden en afgieten en de inhoud blijft in de pan. w/

pi_201169449
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 17:53 schreef AnneX het volgende:
Gezien op de internets en sindsdien al een paar maal toegepast: het vergiet past ín de pan, schuinhouden en afgieten en de inhoud blijft in de pan. w/
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat een idee! Ik zet meestal een vergiet in de gootsteen (en dan hard weglopen zodat de bril niet beslaat)
pi_201169879
quote:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Slim! Ik heb deze set https://www.kookcomfort.n(...)-design-award-winner Nog elke dag blij mee O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201169942
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 18:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Slim! Ik heb deze set https://www.kookcomfort.n(...)-design-award-winner Nog elke dag blij mee O+
Oh, daar houd ik van! Zoveel slims O+.
pi_201169996
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 18:51 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Oh, daar houd ik van! Zoveel slims O+.
Mijn ouders hadden de BK versie. Werkt iets anders, maar ik wist dat mijn leven geen kleur meer had zonder pannen met makkelijke afgietdeksels :Y
Pasta meet ik er trouwens niet mee af :P
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201170510
quote:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Waarom zou je het dan niet in het vergiet gieten?
pi_201170567
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 19:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Waarom zou je het dan niet in het vergiet gieten?
Logische vraag: de rijst, parelcouscous, aard. kunnen in de pan blijven om uit te dampen. w/

Rectificatie: alles staat klaar: de map, de auto. Start het popkoor Volgende Week. ~O>
Gelukkig waren er heel wat pingen van meer mensen, die staan te springen en zich hebben vergist.
pi_201170580
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 18:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mijn ouders hadden de BK versie. Werkt iets anders, maar ik wist dat mijn leven geen kleur meer had zonder pannen met makkelijke afgietdeksels :Y
Pasta meet ik er trouwens niet mee af :P
Nee dat zou ik denk ik ook niet doen, maar de lepel, en afgieten zeker wel. Binnen een paar jaar wil ik een nieuwe keuken, en dan heb ik waarschijnlijk nieuwe pennen nodig, dus ik bewaar mijn wens nog even.
pi_201170667
Ik heb ook BK pannen die makkelijk afgieten, en (vind ik zelf) ook een heel mooi strak ontwerp. Op een gasfornuis worden de grepen wel alsnog warm, omdat ze van metaal zijn. Maar ik heb een elektrische plaat.

pi_201170672
Oh ja, gaat het goed met @DancingPhoebe?
pi_201171839
Ik doe niet aan afgieten, dat zorgt alleen maar voor ongelukken. Ik gooi alles in de vergiet en dan weer terug in de pan.

Ik zou wel iets willen om de natte deksels in te leggen tijdens het koken. Vooral nu ik dagelijks uren met vier pannen aan het goochelen ben op een vol aanrecht, ligt een warme deksel erg in de weg.
Spoilers!
pi_201171917
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik doe niet aan afgieten, dat zorgt alleen maar voor ongelukken. Ik gooi alles in de vergiet en dan weer terug in de pan.
Dit. De hoogstens vijf keer per jaar dat ik iets af te gieten heb dan :) Zit blijkbaar niet zo in mijn kookgewoonten.
pi_201171925
quote:

Ik zou wel iets willen om de natte deksels in te leggen tijdens het koken. Vooral nu ik dagelijks uren met vier pannen aan het goochelen ben op een vol aanrecht, ligt een warme deksel erg in de weg.
Mijn oplossing: een dubbelgevouwen reep keukenpapier op aanrecht, (om vocht op te vangen) achterin en daarop deksel rechtop laten rusten tegen achterwand.
pi_201171935
quote:
10s.gif Op woensdag 1 september 2021 17:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+ :Y
pi_201172102
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:42 schreef AnneX het volgende:

[..]
Mijn oplossing: een dubbelgevouwen reep keukenpapier op aanrecht, (om vocht op te vangen) achterin en daarop deksel rechtop laten rusten tegen achterwand.
Dat zou een optie kunnen zijn. Ik ga er morgen beter over nadenken. Morgen is het tomatendag.
Spoilers!
pi_201172208
quote:
Mijn instant pot heeft gewoon een ingebouwde dekselhouder O+
pi_201172313
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mijn instant pot heeft gewoon een ingebouwde dekselhouder O+
Ik moet mezelf ook eens zo'n ding kado doen. Maar ik heb al een keukenkado dit jaar dus ik gooi het naar 2022. Dan mag het de strijd aan gaan met een zuurkoolpot.
Spoilers!
pi_201172621
Laatste nachtje op vakantie, en we hebben daarom nu de grote tent omgewisseld voor de kleine. Het luchtbed is te hoog of het tentje te laag, mijn vriend te breed (ikzelf natuurlijk niet) of de tent te smal.... :')

Afgieten deden wij deze weken maar in onze afwasteil. Er was er geen putje in de buurt :P
pi_201172640
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik moet mezelf ook eens zo'n ding kado doen. Maar ik heb al een keukenkado dit jaar dus ik gooi het naar 2022. Dan mag het de strijd aan gaan met een zuurkoolpot.
Zo'n grote stenen zuurkoolpot?
Ik heb nog een kleine zuurkoolmaakopstelling hier staan (een weckpot met een ontluchtingssysteem) waar ik niks mee doe, maar dat is waarschijnlijk geen zinnige grootte voor jou (ca. 1 kleine spitskool bijvoorbeeld)
pi_201172653
quote:
7s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:07 schreef Candaasje het volgende:
Laatste nachtje op vakantie, en we hebben daarom nu de grote tent omgewisseld voor de kleine. Het luchtbed is te hoog of het tentje te laag, mijn vriend te breed (ikzelf natuurlijk niet) of de tent te smal.... :')

Afgieten deden wij deze weken maar in onze afwasteil. Er was er geen putje in de buurt :P
B goot de pasta af onder een struik. Ruikt altijd zo lekker naar gekookte struik :')
pi_201172702
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:08 schreef Tele6 het volgende:

[..]
B goot de pasta af onder een struik. Ruikt altijd zo lekker naar gekookte struik :')
Mag vriend niet van mij, ik maak me dan ongerust over miertjes en kevertjes :P
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 21:13:31 #103
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201172799
Vandaag nog twee pannen afgegoten, gewoon twee pannenlappen en de deksel vasthouden.

Rijst altijd en pasta soms in een vergiet. Ligt ook aan de hoeveelheid, 7kg pasta kun je beter met een vergiet doen.
pi_201172891
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Zo'n grote stenen zuurkoolpot?
Ik heb nog een kleine zuurkoolmaakopstelling hier staan (een weckpot met een ontluchtingssysteem) waar ik niks mee doe, maar dat is waarschijnlijk geen zinnige grootte voor jou (ca. 1 kleine spitskool bijvoorbeeld)
Mja mja. Ik hoef geen enorme maar ik wil wel graag een pot met een verzwaringssteen bijvoorbeeld. Ik doe het nu in voorraadpotten met beugelsluiting. Daar gaat dan ter verzwaring een zakje gevuld met water in. Elke dag even het gas laten ontsnappen en dan lukt het ook. Er gaat 900 gram kool in zo'n pot.

Maar als je hem weg wilt doen, hou ik me zeker aanbevolen. Altijd leuk voor een probeersel op kleinere schaal.
Spoilers!
pi_201172959
quote:
7s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:09 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Mag vriend niet van mij, ik maak me dan ongerust over miertjes en kevertjes :P
Consequent O+

Oh, over beestjes gesproken. Wij hadden zondag 2 spelende mollen in de tuin, op een halve meter afstand van ons keukenraam. Ze hadden vier ingangen op een vierkante meter en buitelden over elkaar heen en renden achter elkaar aan door de gangen. Die beestjes zijn behoorlijk snel zeg.
Spoilers!
pi_201172985
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zuurkoolpot heb ik wel voor je. Ook wel 3. Mooie kleintjes (5 liter), da's handig.
Met bijbehorende inlegstenen, al mis ik er wel een paar denk ik. Maar misschien heeft mijn leveranciertje die nog wel.
pi_201173001
Dat met dat zakje doe ik ook met mijn fermenteerprojectjes. En in weckpotten ontsnapt de overbodige druk vanzelf, is mijn ervaring. De zuurkool ging ook prima in een vacuumzak, maar dan moet je die na openen wel meteen opeten.
pi_201173047
quote:
2s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:19 schreef sigme het volgende:

[..]
Zuurkoolpot heb ik wel voor je. Ook wel 3. Mooie kleintjes (5 liter), da's handig.
Oh O+

Nou, dat wordt dus een instantpot volgend jaar *O* Of een azijnvat.
Spoilers!
  woensdag 1 september 2021 @ 21:22:48 #109
63722 z80
I fink you freaky
pi_201173094
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:13 schreef derLudolf het volgende:
Vandaag nog twee pannen afgegoten, gewoon twee pannenlappen en de deksel vasthouden.

Rijst altijd en pasta soms in een vergiet. Ligt ook aan de hoeveelheid, 7kg pasta kun je beter met een vergiet doen.
Rijst afgieten? Die kook je toch mooi droog.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201173166
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:20 schreef Tuindier het volgende:
Dat met dat zakje doe ik ook met mijn fermenteerprojectjes. En in weckpotten ontsnapt de overbodige druk vanzelf, is mijn ervaring. De zuurkool ging ook prima in een vacuumzak, maar dan moet je die na openen wel meteen opeten.
Het aanrecht in de bijkeuken zat vorige week onder het zuurkool- en kimchivocht nadat ik een paar dagen was vergeten om te ontluchten. Dat rook funky :D

Wat fermenteer jij ook alweer?
Spoilers!
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 21:27:33 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201173236
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:22 schreef z80 het volgende:

[..]
Rijst afgieten? Die kook je toch mooi droog.
Ik niet?
pi_201173252
Rijst droogkoken is wel echt duizend makkelijker én lekkerder dan afgieten. :Y
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 21:29:38 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201173286
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:28 schreef Tele6 het volgende:
Rijst droogkoken is wel echt duizend makkelijker én lekkerder dan afgieten. :Y
Geen idee :')
Wat op de rijst gaat heeft smaak genoeg :P
pi_201173376
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Geen idee :')
Wat op de rijst gaat heeft smaak genoeg :P
Probeer het eens, zou ik zeggen.

Het is veel makkelijker om geen natte kledder-rijst te krijgen op die manier. Als je het water goed afmeet en het vuur laag genoeg zet.
pi_201173385
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het aanrecht in de bijkeuken zat vorige week onder het zuurkool- en kimchivocht nadat ik een paar dagen was vergeten om te ontluchten. Dat rook funky :D

Wat fermenteer jij ook alweer?
Oja dat heb ik ook wel eens, maar dat vind ik juist het voordeel van zo'n pot, dat ie dan dus niet ontploft is.
Ik fermenteer vooral kool met toevoegingen (dus kimchi, of spitskool met paprika en wortel en kurkuma) en de dingen uit mijn groentepakket waar ik niet aan toe kom. Bietjes ofzo. Maar ik ga niet voor lange houdbaarheid, na een week of twee is het vaak al lekker, en dan eet ik de pot leeg en maak ik weer nieuwe. En zo heb ik dan een paar potten in verschillende fases.
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 21:36:24 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201173492
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het is veel makkelijker om geen natte kledder-rijst te krijgen op die manier. Als je het water goed afmeet en het vuur laag genoeg zet.
Dat heb ik dan weer nooit eigenlijk. Dat krijg in mijn beleving juist met te weinig water :o
pi_201173750
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:32 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Oja dat heb ik ook wel eens, maar dat vind ik juist het voordeel van zo'n pot, dat ie dan dus niet ontploft is.
Ik fermenteer vooral kool met toevoegingen (dus kimchi, of spitskool met paprika en wortel en kurkuma) en de dingen uit mijn groentepakket waar ik niet aan toe kom. Bietjes ofzo. Maar ik ga niet voor lange houdbaarheid, na een week of twee is het vaak al lekker, en dan eet ik de pot leeg en maak ik weer nieuwe. En zo heb ik dan een paar potten in verschillende fases.
Tof :Y Ik wil daar ook eens meer mee doen, ooit.
Spoilers!
pi_201173781
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh O+

Nou, dat wordt dus een instantpot volgend jaar *O* Of een azijnvat.
}:| }:|
  woensdag 1 september 2021 @ 21:50:32 #119
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201173820
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:32 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Wat doe je met die bietjes?
Heb er nog best wat in de tuin namelijk :D
  woensdag 1 september 2021 @ 21:51:26 #120
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201173851
Wij eten morgen gefermenteerde aardappel *O*
Hopelijk is het ook echt lekker _O-
  woensdag 1 september 2021 @ 21:52:16 #121
63722 z80
I fink you freaky
pi_201173875
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dit is wel afhankelijk van de rijst die je gebruikt. Dat spul van ome ben, dat het zelfde smaakt als de verpakking waarin het geleverd wordt, zal lastig droogkoken.
Heb je Thaise rijst dan krijg je een prachtig geurige droge/vochtige rijst. Als je die in een vergiet gooit heb je een bal witte plakzooi.
De standaard witte rijst uit China kun je daar in tegen bijna niet verkeerd koken. Droogkoken kan, in een vergiet afgieten geen probleem. En het restant kun je de volgende dag opbakken.
pi_201173883
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 21:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
}:| }:|
Ik doe mijn best om enthousiaster te worden over een Instantpot dan een azijnvat. Ik beloof het :Y
Spoilers!
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 22:57:35 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201175616
Hotel geboekt in Hansestadt Hamburger (de reden waarom het grotere Hamburg HH op het kenteken heeft staan en Hannover de H).

Twee nachtjes, ik kon maandag ook nog vrij krijgen *O*
pi_201175749
Nog specifieke plannen daar @derLudolf ? :)
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 23:23:17 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201176070
quote:
7s.gif Op woensdag 1 september 2021 23:04 schreef Candaasje het volgende:
Nog specifieke plannen daar @:derLudolf ? :)
Niet specifiek. Gewoon even weg, camera mee en we zien wel.

Had bedacht om met de trein te gaan maar volgens mij is dat intens kut :') Kut stakingen
pi_201177326
Goedemorgen!

Het wordt echt al bijna herfst. Dinsdag bij het Reitdiep (Stad) hingen meidoorns en rozenstruiken al vol rode bottels.

Er was daar ook een fraaie kaardedistelveld:
pi_201177418
Goedemorgen :W

Vandaag 2 spannende gesprekken.
pi_201177477
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 07:49 schreef Sarabi het volgende:

Vandaag 2 spannende gesprekken.
Duimen weer nodig? ^O^

Ik had gisteravond een leuke speurtocht. Voor mij de eerste keer op deze manier. Je moest coördinaten invoeren en op de plek van bestemming een foto maken voor een opdracht. Daarnaast nog losse puzzel opdrachten.
Locatie: mijn geboortedorp (800 inwoners). Dus veel meters werden niet gemaakt en toen ik halverwege mijn tas liet liggen en daar een uur later achterkwam… lag die daar gewoon nog O+

Vervolgens hapje en drankje in de lokale kroeg en toen was het opeens laat. En nu weer vroeg :O
pi_201177509
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 07:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Duimen weer nodig? ^O^

Ik had gisteravond een leuke speurtocht. Voor mij de eerste keer op deze manier. Je moest coördinaten invoeren en op de plek van bestemming een foto maken voor een opdracht. Daarnaast nog losse puzzel opdrachten.
Locatie: mijn geboortedorp (800 inwoners). Dus veel meters werden niet gemaakt en toen ik halverwege mijn tas liet liggen en daar een uur later achterkwam… lag die daar gewoon nog O+

Vervolgens hapje en drankje in de lokale kroeg en toen was het opeens laat. En nu weer vroeg :O
Yes :Y

Klinkt leuk :) en jullie hadden ook mooi weer volgens mij.
pi_201177904
Mijn schoonouders waren gisteren 40 jaar getrouwd en dat hebben we gevierd met een zeskamp. Nu heb ik spierpijn _O-
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 september 2021 @ 09:05:17 #131
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201178031

Morning :)
Straks word ik onderworpen aan een kruisverhoor :P
Neuh de interne audits zijn weer aan de gang. Gelukkig hoef ik ze dit keer niet zelf te doen, maar word ondervraagd over de processen waar ik een rol bij heb. En eind van de maand komt de RvA weer langs.... Nou mensen je hebt audits en audits... Die van de Raad voor de Accreditatie zijn een verschrikking :s)
pi_201178220
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 22:57 schreef derLudolf het volgende:
Hotel geboekt in Hansestadt Hamburger (de reden waarom het grotere Hamburg HH op het kenteken heeft staan en Hannover de H).

Twee nachtjes, ik kon maandag ook nog vrij krijgen *O*
Elke Hansestadt heeft een H op het kenteken staan in Dld...

Pff, gister voor het eerst in tijden weer gevolleybald. Nu gigantische spierpijn, zelfs in m'n vingers. Typen is lastig!
pi_201178775
Wel fijn dat je weer naar volleybal kon @Jagärtrut ! O+
pi_201179082
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 08:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn schoonouders waren gisteren 40 jaar getrouwd en dat hebben we gevierd met een zeskamp. Nu heb ik spierpijn _O-
Wie heeft er gewonnen? :D
pi_201179359
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Wie heeft er gewonnen? :D
Mijn team is tweede geworden haha. Helaas.
pi_201179911

Hier 'n hectische ochtend gehad. Moest gister m'n autotheorie doen, gezakt (met 2 foutjes teveel op 1 van de 3 onderdelen, overige onderdelen goed gemaakt). Gister een nieuwe gepland voor vandaag 9:00 uur in Eindhoven want er was 1 plekje vrijgekomen verder was er pas weer in november plek.

Gister tot 00:00 gewerkt, wekker gezet maar die werkt na de laatste Android update niet meer (er inmiddels achter dat ik niet de enige ben) dus te laat wakker. Maar ik kon het nog redden met het ov via andere route , bus gepakt naar Tilburg en op station Tilburg heeft de trein +40 min dus dat werd 'm niet meer. Heeft M'n vriend 'n vriend van 'm gebeld, die met de auto naar Tilburg, samen in de auto naar Eindhoven, verkeer reed niet door, en uiteindelijk net op tijd daar.

Ik meld me aan, zegt de man dat ik niet op de lijst sta. Later bleek van wel, krijg een aanmeldnummer, ik invoeren op de aanmeldzuil: nummer onjuist. Uiteindelijk juiste nummer en ik mag de zaal in, tafel 6. Ik zitten, inloggen ' verkeerde tafel' :? Was ik bij 5 gaan zitten :') snel naar 6, en opgefokt als wat dat examen in maar wel, ruimschoots, gehaald nu pfff :')

Nu wee thuis en om 13:30 werken tot 23, daarna weekend *O*
pi_201179935
Wellicht dat alle stress en gedoe er voor zorgde dat je niet ging "overdenken" :)
Gefeliciteerd :)
pi_201180001
Gefeliciteerd @Memento-Mori *O* *O* *O*
pi_201180009
Gefeliciteerd MeMo *O*

Eerste gesprek ging goed, nu meteen door naar het 2e.
pi_201180021
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 11:38 schreef fietsie het volgende:
Wellicht dat alle stress en gedoe er voor zorgde dat je niet ging "overdenken" :)
Gefeliciteerd :)
ja wie weet, heb m'n theorie al 'n paar keer eerder gehaald,slechte rijscholen gehad maar sindskort een instructeur die mij echt verder helpt maar moest opnieuw theorie helaas. Had nu van 25 vragen gevarenherkenning, 4 fout (mag 12 fout hebben),12 kennisvragen, alles goed (mag 2 fout), 28 inzichtvragen, 1fout (mag 3 fout). Ik vind het gezegend :') 1,5 jaar geldig dus ga er vanuit dat het echt de laatste keer was.
  donderdag 2 september 2021 @ 11:48:11 #141
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201180037
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 11:37 schreef Memento-Mori het volgende:

Hier 'n hectische ochtend gehad. Moest gister m'n autotheorie doen, gezakt (met 2 foutjes teveel op 1 van de 3 onderdelen, overige onderdelen goed gemaakt). Gister een nieuwe gepland voor vandaag 9:00 uur in Eindhoven want er was 1 plekje vrijgekomen verder was er pas weer in november plek.

Gister tot 00:00 gewerkt, wekker gezet maar die werkt na de laatste Android update niet meer (er inmiddels achter dat ik niet de enige ben) dus te laat wakker. Maar ik kon het nog redden met het ov via andere route , bus gepakt naar Tilburg en op station Tilburg heeft de trein +40 min dus dat werd 'm niet meer. Heeft M'n vriend 'n vriend van 'm gebeld, die met de auto naar Tilburg, samen in de auto naar Eindhoven, verkeer reed niet door, en uiteindelijk net op tijd daar.

Ik meld me aan, zegt de man dat ik niet op de lijst sta. Later bleek van wel, krijg een aanmeldnummer, ik invoeren op de aanmeldzuil: nummer onjuist. Uiteindelijk juiste nummer en ik mag de zaal in, tafel 6. Ik zitten, inloggen ' verkeerde tafel' :? Was ik bij 5 gaan zitten :') snel naar 6, en opgefokt als wat dat examen in maar wel, ruimschoots, gehaald nu pfff :')

Jezus _O-
maar wel gehaald dus was het niet voor niks :D
pi_201180056
Volgens mijn spreadsheet haal ik het dit jaar nog om over de 2 miljoen gereden kilometers te gaan..
Voor een niet-beroeps chauffeur best een leuk aantal :p
pi_201180128
Jeetje @Memento-Mori ik ben al buiten adem als ik dat lees :P
Maar gefeliciteerd met je gehaalde theorie-examen en hopelijk gauw de praktijk erbij! *G*
pi_201180312
Die heb je in je zak Memo.
Wanneer afrijden?
pi_201180327
Vroegah was het toch wel makkelijker en goedkoper zeg dat hele rijbewijs.
Eerst theorie in een zaaltje, was je geslaagd meteen door naar praktijk.
pi_201180337
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 11:49 schreef fietsie het volgende:
Volgens mijn spreadsheet haal ik het dit jaar nog om over de 2 miljoen gereden kilometers te gaan..
Woon-werk verkeer? Of veel gereden naar ?? in coronitijd nog wel.
pi_201180361
Ik ga douche poetsen :{w :7
Zonder radio hard aan, want ook dit kan zen zijn en je hoofd leeg poetsen :D
pi_201180383
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 12:08 schreef Blues het volgende:

[..]
Woon-werk verkeer? Of veel gereden naar ?? in coronitijd nog wel.
Ik heb heel veel jaren niet-leuk-lange woon-werk gereden, en bijgebeund als chauffeur voor vanalles, al in mn studententijd. Haalde mn rijbewijs in 6 VWO en reed vanaf dat moment al veel...
pi_201180539
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 12:09 schreef Blues het volgende:
Ik ga douche poetsen :{w :7
Zonder radio hard aan, want ook dit kan zen zijn en je hoofd leeg poetsen :D
Ik heb net bed verschoond (hulp is met vakantie) en het lijkt voorzichtig beter te gaan met de knie, steeds later pijn.
Zometeen daar even zuigen. Morgen staat de badkamer en toilet op het programma.
pi_201180617
2e gesprek ging ook fijn *O* en ondertussen een erg interessant mailtje gehad.

Nu naar de Subway :9 hebben we wel verdiend hahaha.
pi_201180730
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 12:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb net bed verschoond (hulp is met vakantie) en het lijkt voorzichtig beter te gaan met de knie, steeds later pijn.
Zometeen daar even zuigen. Morgen staat de badkamer en toilet op het programma.
Maken jullie zo vaak schoon of ik zo weinig? Ik zie zo vaak vanalles langskomen hierover..
pi_201180806
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 12:30 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Maken jullie zo vaak schoon of ik zo weinig? Ik zie zo vaak vanalles langskomen hierover..
Ik zelden :D Al moet ik wel zeggen dat het een "feestje" is, stofzuigen met de dyson. Niet de stofzuiger meeslepen die overal achter blijft haken. Maar ondertussen hoopt het stof en kattengrit op, dus moet er wat aan gedaan worden. En een vers bed...zo'n zin om er vanavond in te duiken.
pi_201180830
quote:

[..]
Dat was mij niet opgevallen eigenlijk. Denk dat dat soort dingen vaker langskomen bij mensen voor wie het wat lastiger is om schoon te maken, toen het met mij niet goed ging was schoonmaken ook een veel groter issue in m'n hoofd juist omdat het meer energie kostte van de energie die ik al niet zo had.

Ik doe zoiets:
bed + 60-graden-was eens in de 2 weken
badkamer eens in de 2 weken
30-graden-was eens in de 2 weken
afstoffen en stofzuigen elke week
groenbakje leegmaken elke week
Dat is alles eigenlijk. Dingen als ramen lappen, dweilen en zo doe ik alleen als het erom schreeuwt O-) en de keuken gaat een lapje over met de afwas :D
pi_201180833
Bed 2x in de week, stofzuigen doet Truus autonoom... dweilen denk ik 1x per twee weken

[ Bericht 40% gewijzigd door fietsie op 02-09-2021 12:42:26 ]
pi_201180863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 12:36 schreef fietsie het volgende:
Bed 2x in de week, stofzuigen doet Truus autonoom... dweilen denk ik 1x per twee weken
Truus _O-

B z'n autonavigatie heet Truus. Ze heeft moeite met klemtonen en straatnamen.
  donderdag 2 september 2021 @ 12:42:35 #156
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201180938
quote:

[..]
Haha nou echt he. :D

Maar hier is de schoonmaakster om de week dus die doet alle grote dingen.
Tussendoor keertje stofzuigen en hier en daar bed verschonen en een wasje.
Maar goed dat meld ik sowieso niet echt.

En de schoonmaakster is net weg dus *O*
pi_201181134
Van harte MeMo met je theoriebewijs!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_201181240
Miep en Mies stofzuigen hier iedere dag respectievelijk mijn slaapkamer en de woonkamer+gang.
Voor de rest geldt: als er genoeg was is voor een machine lading, als ik er zin in heb, als het vies is en/of als ik niet meer weet wanneer ik het voor het laatst heb schoongemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 02-09-2021 13:13:05 ]
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 13:11:28 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201181295
quote:

[..]
De meesten weinig is mijn indruk...
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 13:14:13 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201181332
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 11:49 schreef fietsie het volgende:
Hou je elk ritje bij? Of een grove inschatting?
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 13:14:50 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201181341
Zit sinds ik eigen auto heb op 25.000 per jaar ongeveer.
pi_201181375
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hou je elk ritje bij? Of een grove inschatting?
Grootste deel was met lease-auto's , daarvan waren de saldo's makkelijk op te tellen.
En voor verbruik - beetje - in - de gaten - houden hield ik lang een tank administratie bij.
Dat mondde uit in dit spreadsheetje :p

Rotterdam - Enschede - Gouda - Joure was een veelvoorkomend rondje; Joure - Emmen - Apeldoorn - Emmen - Joure ook, Joure - Groningen vv telt ook lekker op, even bij mn ouders is ook stevig wat kms...
pi_201181376
Ik heb en wil geen vaste dagen voor hh klussen. Nu ik thuis ben doe ik ook de was en bed wanneer zin ipv alleen op zaterdag toen ik nog werkte.

Ik vraag me vaak af: *moet ik dit nu doen* en dan elke keer op een ander woord je klemtoon leggen.
Een openbaring. :s)
pi_201181392
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:17 schreef Blues het volgende:
Ik heb en wil geen vaste dagen voor hh klussen. Nu ik thuis ben doe ik ook de was en bed wanneer zin ipv alleen op zaterdag toen ik nog werkte.

Ik vraag me vaak af: *moet ik dit nu doen* en dan elke keer op een ander woord je klemtoon leggen.
Een openbaring. :s)
Ik heb vaak wel een planning. Hou me er alleen zelden aan. Soms door geen zin, soms door lijf, soms door dingen die anders lopen.
pi_201181393
@Kaatje1 vervelende knie/lijf o|O

Ik stootte vannacht: ......
En nee het was nog steeds niet over :% o|O
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 september 2021 @ 13:21:08 #166
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201181409
Poetsen wat is dat? :P

Jas 1x in de week een stofzuiger door de kamer en hou het verder aardig bij. Eens in de zoveel tijd een grote poetsbeurt, maar daar is niets gepland aan. oO<
pi_201181410
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:19 schreef Blues het volgende:
@:Kaatje1 vervelende knie/lijf o|O

Ik stoote vannacht: ......
En nee het was nog steeds niet over :% o|O
Auwwww...je teen??? Dat doet zo'n zeer

Ik zag gisteren dat ik een hele grote blauwe plek op m'n heup had. Diep nadenken, volgens mij ben ik ergens tegen aan gestoten in de trein, staat me vaag iets van bij
pi_201181535
Wij hebben een poetshulp die elke vrijdag komt poetsen. Dan zijn de grote dingen in ieder geval gedaan (badkamers, wc's, keukens en stofzuigen beneden). Tussendoor stofzuig ik nog eens rond de tafel en veeg 1x in de veel te lange tijd de koelkast schoon.

We zijn in december in dit huis komen wonen, en de ramen zijn bijvoorbeeld nog steeds niet gelapt. Wel hoog tijd nu, maar nu zijn ze het terras aan het aanleggen, dat schiet ook niet op natuurlijk.
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 14:10:20 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201181908
Hoorde zwaar geluid. Volgens collega een Amerikaan. Was het oneens, klinkt veel te mooi voor een Amerikaanse V8.

Bleek er bij de buren een Jaguar E-type uit 1972 te staan. Met een V12 in het vooronder O+
pi_201181917
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:10 schreef derLudolf het volgende:
Hoorde zwaar geluid. Volgens collega een Amerikaan. Was het oneens, klinkt veel te mooi voor een Amerikaanse V8.

Bleek er bij de buren een Jaguar E-type uit 1972 te staan. Met een V12 in het vooronder O+
Ah met zo'n gezellige hydraulische kleppenboel die iedere 2000km gesteld moet worden..
pi_201182391
Mannen en dinky toys B-)

Prettig Memo, dat het toch nog geregeld is en voor een flinke poos.

Wat afspraken hier en daar en geëindigd in de sportschool. Daar stond een ‘krachtmeting’ gepland, door de computer. En alle toestellen zijn best flink wat zwaarder ingesteld.
Volgens de bijbehorende app. is de biologische leeftijd ook daarmee gedaald.🤪
Doorgaan…vooral doorgaan. Dit was sessie 28 w/
Na afloop in alle rust daar gelounged met een banaan.
pi_201182760
Ik durf geen schoonmaker in te huren omdat ik het huis dan eerst dat schoner/opgeruimder wil hebben, zegt dat genoeg? :D

We moeten er weer even een systeem in vinden. Vriend moet er ever aan wennen dat ik niet meer elke dag thuis rondscharrel, en ik moet een ritme en dagindeling vinden met die rare werktijden/ dagen/ 1 dagje vrij achtereen.

Gefeliciteerd MeMo ! :lijstje: klinkt als een dagje vol klotsende oksels, alleen al voor de moeite hadden ze je niet mogen laten zakken!

En tof Sarabi! *O*
pi_201182841
T is lekker warm buiten, nu even binnen om af te koelen
pi_201182975
Wij rijden via een mooie 'Ferien route' door Duitsland. Navigatie leidt ons zo grotendeels om de files heen. Zonnetje schijnt, dus we mogen niet klagen. :s)
pi_201183059
quote:
7s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:53 schreef Candaasje het volgende:
Wij rijden via een mooie 'Ferien route' door Duitsland. Navigatie leidt ons zo grotendeels om de files heen. Zonnetje schijnt, dus we mogen niet klagen. :s)
Onderweg naar huis w/
Wie heeft nou eigenlijk op de huiskonijnen gepast? # gemist.
pi_201183141
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:02 schreef AnneX het volgende:

[..]
Onderweg naar huis w/
Wie heeft nou eigenlijk op de huiskonijnen gepast? # gemist.
Mijn ouders, die wonen in dezelfde plaats :) konijntjes kunnen daardoor lekker in hun eigen omgeving blijven. Scheelt vooral voor Cas enorm veel stress. (En voor ons een halve volksverhuizing :P )
pi_201183174
Dat is lief van je ouders…het zijn nogal euh ‘kneusjes’ van konijnen. 8-)
pi_201183375
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:10 schreef AnneX het volgende:
Dat is lief van je ouders…het zijn nogal euh ‘kneusjes’ van konijnen. 8-)
Vooral Cas hè, maar die is gewoon een beetje bejaard O+ Nox is nog een jonge blom met dr 5 jaar :P
pi_201183926
Iemand heeft de lamp hier aan gedaan *O*
Even zonhappen O+
pi_201183936
Vandaag gebeld door de dierenarts en we worden doorgestuurd naar de radioloog voor een uitgebreide echo.

Vermoeden is een chronische leverontsteking want dat geeft schijnbaar wel vaker een vals negatief.

Maar even alles goed bekijken. En hoewel onze da ook echo’s maakt achtte hij zich daar niet kundig genoeg voor.

Sorry even korte update.

[ Bericht 1% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 02-09-2021 17:38:11 ]
pi_201184200
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vandaag gebeld door de dierenarts en we worden doorgestuurd naar de radioloog oor een uitgebreide echo.

Vermoeden is een chronische leverontsteking want dat heeft schijnbaar wel vaker een vals negatief.

Maar even alles goed bekijken.en hoewel onze ga ook echo’s maakt achtte hij zich daar niet kundig genoeg voor.

Sorry even korte update.
Niks sorry. Sterkte met jullie huisgenoot.
pi_201184306
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vandaag gebeld door de dierenarts en we worden doorgestuurd naar de radioloog oor een uitgebreide echo.

Vermoeden is een chronische leverontsteking want dat heeft schijnbaar wel vaker een vals negatief.

Maar even alles goed bekijken.en hoewel onze ga ook echo’s maakt achtte hij zich daar niet kundig genoeg voor.

Sorry even korte update.
Wat een rotbericht, wel erg fijn dat ze zo meedenken en dat ze weten dat er iemand anders mee moet kijken. Al enig idee wanneer?
pi_201184375
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat een rotbericht, wel erg fijn dat ze zo meedenken en dat ze weten dat er iemand anders mee moet kijken. Al enig idee wanneer?
9 september pas :{
pi_201184432
Ik lees nu op internet dat mocht het idd een alvleesklier ontsteking zijn dat pijnstillers zoals Metacam het kunnen verergeren. Morgen onze da maar even bellen. Want die krijgt onze Loebes voor zijn artrose.
pi_201184569
Loebessie ;(
pi_201184929
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
9 september pas :{
He, duurt ook weer zo lang -O-
pi_201184986
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 18:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
He, duurt ook weer zo lang -O-
Ja ik baal daar van. Maarja volgens mij is alles in de zorg wies dieren onderbezet.
pi_201185916
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 11:37 schreef Memento-Mori het volgende:

Allemachtig. Hectisch is een prima omschrijving ja :X
Maar wel gehaald, dus yes goed gedaan *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201185977
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik lees nu op internet dat mocht het idd een alvleesklier ontsteking zijn dat pijnstillers zoals Metacam het kunnen verergeren. Morgen onze da maar even bellen. Want die krijgt onze Loebes voor zijn artrose.
Mooi dat je zo alert bent :Y Beterschap voor Loebesje.
pi_201186148
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 19:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mooi dat je zo alert bent :Y Beterschap voor Loebesje.
Ik ga ook graag zelf op onderzoek :+
pi_201186326
Ahw, sterkte met Loebes TP :* waar kun je terecht? :)

Het is qua specialistischere zorg zeker wat schaars. Tekort aan dierenartsen zal ook enkel toenemen komende jaren, is de verwachting.
pi_201186511
Groetjes van een heerlijke avondwandeling met een mooi theehuisje onderweg O+

pi_201186639
Recht van de pers mensen! Er komt op 5 november een nieuw album van ABBA uit. Allemaal nieuwe liedjes waarvan er 2 destijds afgekeurde/onafgemaakte demo's zijn.
Spoilers!
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 20:39:32 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201186862
Ok.
De slager heeft ook een nieuwe auto :+
pi_201187067
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Recht van de pers mensen! Er komt op 5 november een nieuw album van ABBA uit. Allemaal nieuwe liedjes waarvan er 2 destijds afgekeurde/onafgemaakte demo's zijn.
Vanavond bij Op1 is het een van de onderwerpen zag ik net
pi_201187132
quote:
7s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:08 schreef Candaasje het volgende:
Ahw, sterkte met Loebes TP :* waar kun je terecht? :)

Het is qua specialistischere zorg zeker wat schaars. Tekort aan dierenartsen zal ook enkel toenemen komende jaren, is de verwachting.
We moeten naar Vught.

Ik merk het bij onze dierenarts ook. Die lopen helemaal vol en hebben zelfs een patiënten stop.

En nu is er eentje pas weggegaan bij ze. Ze zijn hard op zoek naar een andere voor er bij. Maarja. Ik vind het ook jammer. Ik ben nogal kieskeurig als het om de zorg van mijn woefje gaat.
pi_201187265
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vanavond bij Op1 is het een van de onderwerpen zag ik net
Ah cool. Ik heb in de afgelopen uren al 4 keer een jankende vriendin aan de lijn gehad die steeds weer haar ei kwijt moet.
Spoilers!
pi_201187455
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
We moeten naar Vught.

Ik merk het bij onze dierenarts ook. Die lopen helemaal vol en hebben zelfs een patiënten stop.

En nu is er eentje pas weggegaan bij ze. Ze zijn hard op zoek naar een andere voor er bij. Maarja. Ik vind het ook jammer. Ik ben nogal kieskeurig als het om de zorg van mijn woefje gaat.
Toevallig Veterinaire specialisten Vught? :)
Daar werken we veel mee samen . (Zij hebben meer specialist internisten, wij opnamemogelijkheden. ). Een bekende vanuit mijn vorige werk, werkt daar ook als specialist.

En jammer is het zeker. Kritisch ben ik ook, herkenbaar hoor :Y Maar het gaat voorlopig niet beter worden vrees ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201187618
quote:
7s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:11 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Toevallig Veterinaire specialisten Vught? :)
Daar werken we veel mee samen . (Zij hebben meer specialist internisten, wij opnamemogelijkheden. ). Een bekende vanuit mijn vorige werk, werkt daar ook als specialist.

En jammer is het zeker. Kritisch ben ik ook, herkenbaar hoor :Y Maar het gaat voorlopig niet beter worden vrees ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar moeten we heen inderdaad. Ben benieuwd. Lees net dat we niet de ruimte in mogen met de hond waar ze de echo maken. Daar ben ik eigenlijk niet zo happy mee. Onze Loebes is echt heel erg bang voor dierenartsen. Hij heeft er helaas al vaak naartoe gemoeten en die onderzoeken zijn niet altijd leuk geweest voor hem. Hij richt zich dan altijd tot ons voor steun. Die hij dan krijgt door middel van rustig aaien enzo. Dat vind hij fijn.

En dat laatste herken ik van twee vrienden/kennissen van mij. Beide afgestudeerd aan de opleiding dier geneeskunde in Utrecht als dierenarts. Beide uitgevallen met een burn out en nog al heftige andere dingen.
  donderdag 2 september 2021 @ 21:39:15 #201
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_201187879
Ja, bij Anna haar studiegenoten werken er nog maar een paar als dierenarts. Een aantal hebben een burn-out gehad. Een paar zijn naar de NVWA overgestapt (beter salaris, voor minder uren en meer zekerheid). Het is best wel een slagveld.
pi_201187948
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Daar moeten we heen inderdaad. Ben benieuwd. Lees net dat we niet de ruimte in mogen met de hond waar ze de echo maken. Daar ben ik eigenlijk niet zo happy mee. Onze Loebes is echt heel erg bang voor dierenartsen. Hij heeft er helaas al vaak naartoe gemoeten en die onderzoeken zijn niet altijd leuk geweest voor hem. Hij richt zich dan altijd tot ons voor steun. Die hij dan krijgt door middel van rustig aaien enzo. Dat vind hij fijn.

En dat laatste herken ik van twee vrienden/kennissen van mij. Beide afgestudeerd aan de opleiding dier geneeskunde in Utrecht als dierenarts. Beide uitgevallen met een burn out en nog al heftige andere dingen.
Is nu bij meer praktijken het geval. Bij ons ook, ivm corona. (Maar soms is het standaard. Er zijn dierenartsen die zich anders niet goed kunnen focussen. Zeker als het wat complexere zaken betreft. )
Voor sommige dieren is het nadelig, zeker voor een dier met zo'n medisch verleden. Gelukkig is een echo wel een van de meest rustige onderzoeken. :*

Knuffelen, aaien en praten tegen de dieren wordt meestal wel gedaan door de assistenten, want hoe meer ontspannen de patiënt, hoe makkelijker en beter het echo onderzoek verloopt. (En je moet toch wat hè, die 30 minuten dat je die pootjes vasthoudt. Kun je beter maar een beetje kletsen en zachtjes kroelen. Ik weet dat ze me niet woordelijk verstaan, maar een vriendelijk geluid kan nooit kwaad. ) Maar ik snap dat het voor jullie gewoon rot blijft hoor, het is niet vertrouwde van jullie. Dat kunnen we nooit evenaren.

Ik ken helaas ook meerdere dierenartsen die gestopt zijn. En ik zie ook de werkdruk binnen mijn eigen team. Maar goed, niemand die het kwalijk neemt als een collega even een momentje pakt om te knuffelen met een patiëntje of buiten te wandelen met een hond. Dat helpt altijd O+
pi_201188033
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:39 schreef Anthraxx het volgende:
Ja, bij Anna haar studiegenoten werken er nog maar een paar als dierenarts. Een aantal hebben een burn-out gehad. Een paar zijn naar de NVWA overgestapt (beter salaris, voor minder uren en meer zekerheid). Het is best wel een slagveld.
Wat een slagveld! :X I.c.m. ook de verhalen van Candaasje!
pi_201188167
Ik denk dat het voor heel veel dierenartsen en assistenten al een wereld van verschil zou maken om niet voor zakkenvullers uitgemaakt te worden. Dat komt zo vaak terug, en doet zo smerig zeer (al helemaal na een nachtdienst ofzo ;) ) .

Dan heb je 9 toffe eigenaren gehad en 10 fantastische patiënten, maar zit er 1 Karen tussen (die het ook bekijk op FB plaatst) en dat blijft dan etteren. Ik zie dat op elke werkplek terug en collega's in huilen doen uitbarsten.

Denk ik, vanuit mijn graad psychologische uit de koude grond :+
pi_201188295
quote:
7s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Is nu bij meer praktijken het geval. Bij ons ook, ivm corona. (Maar soms is het standaard. Er zijn dierenartsen die zich anders niet goed kunnen focussen. Zeker als het wat complexere zaken betreft. )
Voor sommige dieren is het nadelig, zeker voor een dier met zo'n medisch verleden. Gelukkig is een echo wel een van de meest rustige onderzoeken. :*

Knuffelen, aaien en praten tegen de dieren wordt meestal wel gedaan door de assistenten, want hoe meer ontspannen de patiënt, hoe makkelijker en beter het echo onderzoek verloopt. (En je moet toch wat hè, die 30 minuten dat je die pootjes vasthoudt. Kun je beter maar een beetje kletsen en zachtjes kroelen. Ik weet dat ze me niet woordelijk verstaan, maar een vriendelijk geluid kan nooit kwaad. ) Maar ik snap dat het voor jullie gewoon rot blijft hoor, het is niet vertrouwde van jullie. Dat kunnen we nooit evenaren.

Ik ken helaas ook meerdere dierenartsen die gestopt zijn. En ik zie ook de werkdruk binnen mijn eigen team. Maar goed, niemand die het kwalijk neemt als een collega even een momentje pakt om te knuffelen met een patiëntje of buiten te wandelen met een hond. Dat helpt altijd O+
Agja wat moet dat moet. Hopelijk is hij volgende week nog niet zo zwak dat een mini rondje over de Vughtse hei niet meer kan. Want die bloedarmoede heeft ook de kop weer opgestoken. En daar wordt hij zo energieloos van.
pi_201188357
Tja de dierenarts is duur. Ben benieuwd wat dit weer gaat kosten trouwens. Mijn vakantiegeld heeft hij een paarr weken geleden al opgemaakt. Misschien moet Loebes ook een bijbaantje gaan zoeken. Een krantenwijkje ofzo _O-

Het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit. Zo lang we maar weten wat er aan de hand is en hoe we het op kunnen lossen. Desnoods als het echt niet meer gaat zijn er volgens mij ook wel maatregelen tot een betaal regeling ofzo.

Wij zijn al best een paar keer gematst door onze dierenarts trouwens hoor. Dat medicijnen opgestuurd werden maar niet in rekening gebracht werden ofzo.
pi_201188625
Ja dierenartsen zijn duur maar wat wil je, alles kost geld en zij ook. Wil je dat niet betalen moet je geen dieren nemen. Kan voor het geld dat ik aan de diva’s heb uitgegeven een paar keer met vakantie, maar ik heb liever een paar blije diva’s.
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 22:40:57 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201188833
Die hond is toch sowieso al wel in de winter van z'n leven? Leven is sowieso eindig, straks zit je met schulden en geen hond :@
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 22:41:54 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201188851
Maar hopen dat het mee valt :)
pi_201188862
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 22:40 schreef derLudolf het volgende:
Die hond is toch sowieso al wel in de winter van z'n leven? Leven is sowieso eindig, straks zit je met schulden en geen hond :@
Serieus…

Als het goed is hoef ik hier niet voor te lenen. Of het moet allemaal wel heel bizar worden. Ik was mij het eerder aan het afvragen of zoiets bestaat. Betaal regelingen bij dierenartsen.

En verder vind ik je opmerking meer dan misplaatst.
pi_201188891
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 22:40 schreef derLudolf het volgende:
Hork! Dat kan je denken maar hoef je niet te zeg/schrijven
pi_201188915
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 22:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Serieus…

Als het goed is hoef ik hier niet voor te lenen. Of het moet allemaal wel heel bizar worden. Ik was mij het eerder aan het afvragen of zoiets bestaat. Betaal regelingen bij dierenartsen.

En verder vind ik je opmerking meer dan misplaatst.
Vriendin van mij had jaren geleden een uitkering en een oude hond en oude kat. Als er wat was kon ze in termijnen betalen
pi_201188951
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 22:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vriendin van mij had jaren geleden een uitkering en een oude hond en oude kat. Als er wat was kon ze in termijnen betalen
Toch fijn dat dat kan dan.

En je hebt ook verzekeringen. In hoe verre dat interessant is dan. Met bepaalde rassen is al vrij veel uitgesloten.

Labradors bijvoorbeeld… :’) _O-
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 22:54:04 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201189067
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 22:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Serieus…

Als het goed is hoef ik hier niet voor te lenen. Of het moet allemaal wel heel bizar worden.
Ik hoop het, geen schulden en wel een hond.
pi_201189171
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 22:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik hoop het, geen schulden en wel een hond.
Zullen we het naar gewoon houden op dat we onze hond graag nog even in alle redelijkheid bij ons hebben. Kosten daargelaten? Want echt dat boeit mij geen fuck. En zelfs al zouden er echt hele akelige dingen uit die echo komen. Een tumor bijvoorbeeld ofzo? Waardoor we hem niet meer kunnen helpen (want wij laten hem niet meer opereren. Hij wordt over 2 weken alweer 11 en is alles behalve een gezonde hond. Dat zouden we dan meer voor onszelf doen dan voor hem. En dat is egoïstisch) dan kunnen we nog wel gericht behandelen op bijvoorbeeld pijn in alle redelijkheid/ zodat de tijd die hij nog heeft leuk en pijnvrij voor hem is.

Maar eigenlijk wil ik nu gewoon er vanuit gaan dat zijn alvleesklier ontstoken is (waarschijnlijk chronisch) en dat we hem op een ander soort dieet moeten gaan zetten. En dat hij gewoon nog even de happy oude doggo kan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 02-09-2021 23:10:50 ]
pi_201189731
We gaan heel hard duimen TP! :*

Ik ben inmiddels ook weer thuis. Nijntjes zien er goed uit, en mijn moeder is los gegaan op het balkon met planten geloof ik :D dat wordt hekjes kopen, anders heeft Nox alles binnen een half uur gesnoeid :P

Welterusten!
pi_201190441
Goedemorgen!
Het is fris en mistig buiten.
pi_201190597
Prachtig @sigme!
pi_201190897
Nou! Nazomerochtenden O+
pi_201190970
Mooi O+
  vrijdag 3 september 2021 @ 08:44:35 #221
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201190981
:W vanaf mijn -werkplek- bij mijn werkgever op kantoor :p
pi_201191154
Hi, even gauw :W
Heb een zware week achter de rug (sollicitatie, twijfel, werkdruk, spanningen met directie en gisteren heel slecht nieuws van een lieve oom dat hij op 3 plekken uitzaaiingen heeft (nadat hij naar de dokter ging voor buikpijn) en ze volgende week gaan kijken wat ze nog kunnen maar dat er over een paar maanden wordt gesproken ;( ) en vandaag nog een laatste zware dag en dan vakantie.
Andere bedrijf heeft zelf afgezegd vanwege dat ik twijfelde wat te kiezen dus heb nu geen keuze meer en ga naar eerst aangenomen bedrijf per 27 sept.
Heb brownies en mini Spaanse saucijzenbroodjes gisteren gebakken voor vandaag. Zou vnv met vriendinnen afspreken maar afgezegd want erg moe en was vannacht sinds half 4 wakker.
Hard doorwerken nu en alles afsluiten daarna en dan hopelijk rond 17.30u naar huis.

Hoop dat hier alles goed gaat en lees gauw weer bij in mn vakantie xx
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 3 september 2021 @ 09:10:24 #223
63722 z80
I fink you freaky
pi_201191225
Dag vrij. Eerste was staat reeds te draaien. Verder op de planning, de 2 metalen delen van de beugel op de grasmaaier er af schroeven. Als deze niet een geworden zijn met de rest van de machine. Deze brak gister tijdens het maaien aan 1 kant af, de andere kant is ingescheurd. Verder wat overbodig groen in de container droppen.
En mogelijk even naar een bouwmarkt lopen voor een nieuwe hark. Eentje met stevige tanden ipv het stuk blik wat er nu in de schuur hangt.
pi_201192045
quote:
86s.gif Op vrijdag 3 september 2021 08:44 schreef fietsie het volgende:
:W vanaf mijn -werkplek- bij mijn werkgever op kantoor :p
En? Hoe bevalt de koffie? :P

Ik werk vandaag weer thuis O+ Ik moet zeggen dat de mix me wel bevalt :Y
pi_201192056
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 09:02 schreef FutureFairytale het volgende:
Heb een zware week achter de rug (sollicitatie, twijfel, werkdruk, spanningen met directie en gisteren heel slecht nieuws van een lieve oom dat hij op 3 plekken uitzaaiingen heeft (nadat hij naar de dokter ging voor buikpijn) en ze volgende week gaan kijken wat ze nog kunnen maar dat er over een paar maanden wordt gesproken ;( ) en vandaag nog een laatste zware dag en dan vakantie.
Andere bedrijf heeft zelf afgezegd vanwege dat ik twijfelde wat te kiezen dus heb nu geen keuze meer en ga naar eerst aangenomen bedrijf per 27 sept.
Heb brownies en mini Spaanse saucijzenbroodjes gisteren gebakken voor vandaag. Zou vnv met vriendinnen afspreken maar afgezegd want erg moe en was vannacht sinds half 4 wakker.
Hard doorwerken nu en alles afsluiten daarna en dan hopelijk rond 17.30u naar huis.

FFT :*
pi_201192090
Ik hoop dat je snel in rustiger vaarwater terecht komt, FFT!

Hier is mijn oudste op woensdag begonnen in groep 3. Wat een verschil zeg, nu is het de hele dag spelen voorbij, maar begint het spelenderwijs leren. Hij is super trots, maar ik merk wel dat het een impact heeft. Zoveel woedebuien hadden we lang niet gezien. Vanmorgen zelfs omdat de duutser het durfde hem goedemorgen te zeggen terwijl hij zich aan het aankleden was :o

Dan komen dit weekend de schoonouders ook nog. Ik kijk al uit naar volgend weekend....
  vrijdag 3 september 2021 @ 10:22:14 #227
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201192118
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:15 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
En? Hoe bevalt de koffie? :P

Ik werk vandaag weer thuis O+ Ik moet zeggen dat de mix me wel bevalt :Y
Het welbekende cafeïnearme bruine prutje...
pi_201192156
quote:

Ach wat een hectische zaken en dan ook nog heel verdrietig dat nieuws van je oom. Dat kost je wel heel veel energie, je vriendinnen begrepen vast ook wel dat je te moe bent. Nog even vandaag je schouders er onder en dan heeeeerlijk vakantie. En daarna een frisse nieuwe start bij een ander bedrijf, met hopelijk niet-wappie mensen.
pi_201192233
quote:

Dat klinkt ontzettend hectisch allemaal.

Sterkte
pi_201192301
quote:

Wat veel tegelijk FFT, logisch dat je doodmoe bent en dat zullen je vriendinnen vast begrijpen.
Zal best een rare dag zijn maar zo lekker vakantie en dan uitgerust de nieuwe baan in.
pi_201192504
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik hoop dat je snel in rustiger vaarwater terecht komt, FFT!

Hier is mijn oudste op woensdag begonnen in groep 3. Wat een verschil zeg, nu is het de hele dag spelen voorbij, maar begint het spelenderwijs leren. Hij is super trots, maar ik merk wel dat het een impact heeft. Zoveel woedebuien hadden we lang niet gezien. Vanmorgen zelfs omdat de duutser het durfde hem goedemorgen te zeggen terwijl hij zich aan het aankleden was :o

Dan komen dit weekend de schoonouders ook nog. Ik kijk al uit naar volgend weekend....
Oei. Waar komen de woedebuien vandaan? Is-ie gestresst? En sterkte dit weekend -O-
pi_201192506
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:22 schreef fietsie het volgende:

[..]
Het welbekende cafeïnearme bruine prutje...
-O-
pi_201192533
Vandaag ging Mini-G voor het eerst alleen op de fiets naar school en hij komt vanmiddag ook alleen terug. G vind het maar moeilijk (kleine jongetjes worden groot en zo _O-). Ik vind het vooral spannend. We zaten allebei op de live locatietracking via Whatsapp te kijken _O-

Eens kijken hoe lang het duurt voor hij echt niet meer naar de BSO wil _O-
pi_201192553
En ik heb sinds een paar dagen zo'n Google deurbel hangen zodat ik kan zien wat er gebeurt en sneller kan reageren als ik op zolder zit zonder van de trap af te donderen :P

Ik geloof dat ik nog niet onder de indruk ben van de functionaliteiten :{
pi_201192789
quote:

Tjee FFT dat is ook wel heel veel te verwerken, kost bergen pieker en energie.
Is dit dan echt je laatste werkdag ook meteen?
Ja dus, lezen bloes :P
Veel sterkte met alles en hopelijk rust je lekker uit voor je aan je nieuwe baan begint :*
pi_201192834
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:00 schreef PdeHoog het volgende:
Vandaag ging Mini-G voor het eerst alleen op de fiets naar school en hij komt vanmiddag ook alleen terug. G vind het maar moeilijk (kleine jongetjes worden groot en zo _O-). Ik vind het vooral spannend. We zaten allebei op de live locatietracking via Whatsapp te kijken _O-

Eens kijken hoe lang het duurt voor hij echt niet meer naar de BSO wil _O-
Als ik dit zo lees ben ik blij dat dit allemaal nog niet bestond in de jaren 90 toen de Blueskindertjes helemaal naar een andere wijk cq dorp moesten fietsen voor de middelbare school.
Had de neiging om stiekum achter ze aan te fietsen _O-
En na een zenuwdag (ik in de zenuwen) kwamen zij heel relaxed binnen alsof ze al jaaaaaaaren alleen fietsten :D
pi_201192976
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:02 schreef PdeHoog het volgende:
En ik heb sinds een paar dagen zo'n Google deurbel hangen zodat ik kan zien wat er gebeurt en sneller kan reageren als ik op zolder zit zonder van de trap af te donderen :P

Ik geloof dat ik nog niet onder de indruk ben van de functionaliteiten :{
Zoon F. heeft ook zo'n deurbel.
Sta je in Amsterdam bij de Mac gaat zijn 'deurbel' af. Kan ie dus ook kijken wie er voor de deur staat: oooh een vriendje van de kinderen :D
Voor mij is dit echt een soort iets uit een netflix serie _O-

Hij had laatst iemand voor zijn deur, 's avonds laat in het donker, die hun bloembakken die voor de voordeur staan wilde jatten.
Ze lagen al op bed, en hadden de meldingen uitgezet.. dus dit zagen ze terug :o :o
pi_201193002
Gister haalde de net nieuwe oppas de kinderen uit school, omdat we allebei precies een vergadering hadden. Dat vond ik ook wel spannend. Vind ze ze wel terug, met de kinderen op de fiets terug naar huis, etc. Zeker omdat ze de kinderen nog maar 1x had gezien.

Tevens, kitten spam:
pi_201193021
Grappig, die F1 hemelsbreed zo dichtbij ons huis dat we het hier kunnen horen met de juiste wind.
We hebben wel Ziggo sport aan om het te kunnen zien.
Die tribunes helemaal oranje!

We komen het dorp niet uit dit weekend _O-
pi_201193041
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Gister haalde de net nieuwe oppas de kinderen uit school, omdat we allebei precies een vergadering hadden. Dat vond ik ook wel spannend. Vind ze ze wel terug, met de kinderen op de fiets terug naar huis, etc. Zeker omdat ze de kinderen nog maar 1x had gezien.

Tevens, kitten spam: [ afbeelding ]
Oh wat een schatjes!!
En ging het goed met de oppas? Vinden ze haar leuk?
pi_201193043
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:31 schreef Jagärtrut het volgende:

Tevens, kitten spam: [ afbeelding ]
Ohhhh wat een heerlijke spam…ga maar door
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 september 2021 @ 11:34:02 #242
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201193048

Ik ga de stad ook niet uit dit weekend. Besloten om morgen een Trage Tocht door Haarlem te lopen :P. 14km naar Elswout en via De Hout weer terug,
pi_201193077
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:33 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh wat een schatjes!!
En ging het goed met de oppas? Vinden ze haar leuk?
Ja, ging goed. De jongens vinden elke oppas en elke volwassene leuk. Zo lang ze maar aandacht krijgen...

Ik moet nog aan haar wennen want ze is heel terughoudend, maar zolang de jongens haar leuk vinden, helemaal prima.
pi_201193078
Vind het ook best sympathiek van zigg o dat niet abonnees ook kunnen kijken dit weekend
pi_201193100
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Vind het ook best sympathiek van zigg o dat niet abonnees ook kunnen kijken dit weekend
Is volgens mij verplicht met dit soort evenementen in NL
pi_201193117
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:34 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ga de stad ook niet uit dit weekend. Besloten om morgen een Trage Tocht door Haarlem te lopen :P. 14km naar Elswout en via De Hout weer terug,
Die kant op kan prima.
Ik ga straks een rondje fietsen met boodschappen op de terugweg. Even kijken hoe het bij de spoorwegovergang van Overveen is *)
Die hebben ze dichtgegooid met hekken omdat er elke 5 minuten een trein rijdt...
Je zal bij dat station wonen :X
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 september 2021 @ 11:38:56 #247
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201193138
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:36 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Is volgens mij verplicht met dit soort evenementen in NL
F1 niet. Die staat niet op de zogenaamde Evenementenlijst. De TT van Assen bijvoorbeeld wel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Die kant op kan prima.
Ik ga straks een rondje fietsen met boodschappen op de terugweg. Even kijken hoe het bij de spoorwegovergang van Overveen is *)
Die hebben ze dichtgegooid met hekken omdat er elke 5 minuten een trein rijdt...
Je zal bij dat station wonen :X
Idd. Had gezien dat de route niet het spoor over gaat :+.
pi_201193171
Ik vind het allemaal flauwekul :+
pi_201193192
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:38 schreef borisz het volgende:

[..]
F1 niet. Die staat niet op de zogenaamde Evenementenlijst. De TT van Assen bijvoorbeeld wel.
[..]

Bijzonder, benieuwd of die er dan nog wel op gaat komen. Als ze vaker hier gaan racen.

Sowieso benieuwd hoe we volgend jaar F1 gaan volgen.
pi_201193233
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:23 schreef Blues het volgende:

[..]
Als ik dit zo lees ben ik blij dat dit allemaal nog niet bestond in de jaren 90 toen de Blueskindertjes helemaal naar een andere wijk cq dorp moesten fietsen voor de middelbare school.
Had de neiging om stiekum achter ze aan te fietsen _O-
En na een zenuwdag (ik in de zenuwen) kwamen zij heel relaxed binnen alsof ze al jaaaaaaaren alleen fietsten :D
:D :D :D Ik vermoed dat G dat ook heeft :P Hij is bijna 10 en redelijk voorzichtig. Laten we ervanuit gaan dat het allemaal goed komt ;) Plus dat hij op de terugweg met een vriendje meeloopt het eerste stuk zodat ze nog kunnen "ouwehoeren" over games :P
pi_201193259
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
:D :D :D Ik vermoed dat G dat ook heeft :P Hij is bijna 10 en redelijk voorzichtig. Laten we ervanuit gaan dat het allemaal goed komt ;) Plus dat hij op de terugweg met een vriendje meeloopt het eerste stuk zodat ze nog kunnen "ouwehoeren" over games :P
Hoe ver is het?
pi_201193267
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoe ver is het?
10 minuten of zo. Maar met een paar stukjes drukke weg.
pi_201193302
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
10 minuten of zo. Maar met een paar stukjes drukke weg.
Dat laatste is dan wat minder maar ik kan me voorstellen dat hij liever geen ouderlijke meewandelaar heeft :D
pi_201193323
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat laatste is dan wat minder maar ik kan me voorstellen dat hij liever geen ouderlijke meewandelaar heeft :D
:P
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 september 2021 @ 11:56:10 #255
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201193431
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Bijzonder, benieuwd of die er dan nog wel op gaat komen. Als ze vaker hier gaan racen.

Sowieso benieuwd hoe we volgend jaar F1 gaan volgen.
Opzich is het niet bijzonder. :) Evenementenlijst stamt uit de jaren 90 en toen was er geen F1 in NL.
Toen de commerciële en betaalzenders opkwamen waren de Publieke Omroepen in Europa hee sport en evenementen moet wel voor iedereen te zien zijn. Toen kwam er een richtlijn dat ieder land binnen de EU een Evenementenlijst moest opstellen met evenementen die voor het grote publiek te zien moeten zijn (= 75% van de TVaansluitingen).

Daar kwamen dus OS EK/WK-voetbal. Europese duels met Nederlandse clubs. Europese voetbalfinales, EK's/WK's schaatsen, Elfstedentocht, Tour, Amstel Goldrace, halve finales en finale RG en Wimbledon.

Maar ook het Eurovisiesongfestival, Prinsengrachtconcert en gedeeltelijk Pinkpop.
pi_201193696
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:56 schreef borisz het volgende:

Opzich is het niet bijzonder. :) Evenementenlijst stamt uit de jaren 90 en toen was er geen F1 in NL.
Toen de commerciële en betaalzenders opkwamen waren de Publieke Omroepen in Europa hee sport en evenementen moet wel voor iedereen te zien zijn. Toen kwam er een richtlijn dat ieder land binnen de EU een Evenementenlijst moest opstellen met evenementen die voor het grote publiek te zien moeten zijn (= 75% van de TVaansluitingen).

Daar kwamen dus OS EK/WK-voetbal. Europese duels met Nederlandse clubs. Europese voetbalfinales, EK's/WK's schaatsen, Elfstedentocht, Tour, Amstel Goldrace, halve finales en finale RG en Wimbledon.

Maar ook het Eurovisiesongfestival, Prinsengrachtconcert en gedeeltelijk Pinkpop.
Wat grappig, dit kende ik helemaal niet. Ik vond het eigenlijk een soort van vanzelfsprekend dat al die dingen makkelijk te zien waren op de tv 8-) Maar daar zit dus gewoon een wet achter :o

Straks naar de bieb, met beetje gedoe, dus benieuwd. Online zie ik dat ik nog een bepaald boek in mijn bezit heb. Maar ik heb dat boek ingeleverd. En ze hebben van die inlever-kasten die automagisch scannen dat je er een boek inzet. Eigenlijk kijk ik ook altijd even of het boek dan vervolgens op het schermpje verschijnt met 'boeken in deze kast', maar ik kan me van dit boek niet herinneren of ik dat toen gedaan heb. Nou ja, gedoe.
pi_201193863
Ze vertrouwen er toch wel op dat je de waarheid spreekt bij de bieb?
pi_201193915
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:16 schreef Blues het volgende:
Ik hoop het :D Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
pi_201193972
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:16 schreef Blues het volgende:
Ja hoor, we gaan altijd ff kijken of het is opgeruimd.
Meestal staat het dan gewoon op z'n plek.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_201194199
Wow net een bestelling van een café binnen voor 10 kratjes :o Stond ook nog zo mooi bij "om te beginnen".
pi_201194662
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik hoop het :D Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Ik wel, en toen zijn ze gaan zoeken (dat is niet helemaal waar, de eerste mevrouw deed twee weken iets, maar niet iets wat resulteren in het boven water halen van het boek, maar de tweede mevrouw was wat pro-actiever) en toen had ze binnen tien minuten dat boek gevonden :')
pi_201195279
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:39 schreef Anthraxx het volgende:
Joh, dat wist ik niet. Mijn dierenarts-bestie heeft een eigen praktijk waar het altijd druk is. Ik weet wel dat zij ook overweegt te stoppen, m.n. omdat ze eigenaren (en personeel ;)) vermoeiend en afleidend vindt, maar had geen idee dat dat zo gebruikelijk is.
pi_201195305
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:58 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Oei. Waar komen de woedebuien vandaan? Is-ie gestresst? En sterkte dit weekend -O-
Dat doen ze bijna allemaal in het begin van school.
pi_201196150
Mijn zoon verviel dit jaar in OCD-light vanwege de weer-naar-school-spanning -O- Arm ding. Hopelijk keert de rust snel weer, dat is in ieder geval vaak na de kerstvakantie zo.
pi_201196317
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat doen ze bijna allemaal in het begin van school.
ja, zoveel nieuwe indrukken, nieuwe zaken. Groep 2 was nog spelen spelen spelen, en nu moeten er ineens dingen geleerd worden. Komt wel goed als het gewend is, maar het kleine hoofdje heeft het er druk mee.
pi_201196491
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:24 schreef Syrena het volgende:

Ja hoor, we gaan altijd ff kijken of het is opgeruimd.
Meestal staat het dan gewoon op z'n plek.
Het stond gewoon op z'n plek :Y Dus was zo opgelost. Geen gedoe gehad *O*
pi_201196871
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 15:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het stond gewoon op z'n plek :Y Dus was zo opgelost. Geen gedoe gehad *O*
Beter :)
pi_201197007
Ik had een goeie dag. Energie *O*
Dus 7 km heerlijk door stukje duin gefietst(superstil!), boodschappen gedaan op terugweg en een pastasalade gemaakt.
Energie ineens leeggelopen dus een uur geslapen :')
Toch terug naar 1 activiteit per dag en geen 3, Bloes o|O
pi_201197074
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:35 schreef Blues het volgende:
Dus 7 km heerlijk door stukje duin gefietst(superstil!), boodschappen gedaan op terugweg en een pastasalade gemaakt.
Maf toch, hoe je vol energie van alles doet en dat het ineens weg is. Leeglopen vind ik een mooie metafoor :Y
pi_201197290
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:39 schreef Isabeau het volgende:
Maf toch, hoe je vol energie van alles doet en dat het ineens weg is. Leeglopen vind ik een mooie metafoor :Y
Ja.. afgelopen week voelde ik dat ook een paar keer.. heel weird, ineens trekt iemand de stop eruit en kan ik alleen nog liggen en slapen.
Concentratie ook poef weg.
pi_201197505
quote:
En hoe gaat het nu? Toch wel wat energie overgehouden?
pi_201197548
Maar we hebben wel een heerlijk pastasalade voor straks *O*
Gisteren onszelf getrakteerd op broodjjes (kip)shoarma want het was trouwdag :D en we hadden er een tonijnsalade bij besteld.
Al met al veel te veel dus die salade vandaag aangevuld met gekookte (duh :P) volkoren pasta, mais, olijven, feta, kappertjes, zongedr tomaatjes en olijfolie. :9 :9
pi_201197579
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En hoe gaat het nu? Toch wel wat energie overgehouden?
Van 15 - 16 naar bed en nu wel weer beter, wel moe. Zit lekker buiten te lezen en ff mobiel fokken en nieuws lezen.
pi_201197593
quote:
Oh hoi

* Tele6 heeft een uur gestudeerd en een halfuur geslapen *)

goeie verhouding studie vs slaap zo _O-
pi_201197598
Fijn buiten @Blues O+
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:08:45 #276
63722 z80
I fink you freaky
pi_201197692
Rondje over de dijk gelopen. Bij de action gekeken voor nitril handschoenen. Die hadden ze dus niet. Wel een Boeddha theelichthouder. De goede houding van de rechter hand, tenminste bijna. (calling the earth to witness).
GFT bak gevuld met wilde braam. Voortuin is weer ontdaan van het nodige ongewenste groen. En een kilo druiven naar binnen gewerkt.
pi_201197722
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Oh hoi

* Tele6 heeft een uur gestudeerd en een halfuur geslapen *)

goeie verhouding studie vs slaap zo _O-
Boks :*
pi_201198978
Minimaal 17 keer door de 5 stages of grieve gegaan op de terugweg, maar we zijn weer veilig thuis *O*
pi_201199078
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:21 schreef Lonaa het volgende:
Minimaal 17 keer door de 5 stages of grieve gegaan op de terugweg, maar we zijn weer veilig thuis *O*
Fijn, veilig thuis is altijd goed (nadruk op veilig)
pi_201199136
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:21 schreef Lonaa het volgende:
Te kort geweest maar superfijn dus? *O*
pi_201199248
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:31 schreef Blues het volgende:

[..]
Te kort geweest maar superfijn dus? *O*
Hah, de stages of grieve gingen voornamelijk over de keuze om op 400 km van huis op vakantie te gaan :D

Maar vakantie was fijn. Toffe dingen gezien, flinke staps gemaakt, goed gegeten en gedronken, dingen geleerd over "op vakantie gaan met Dora" en prima geslapen. :Y Misschien doe ik morgen wel verslagje. O+
pi_201199505
Graag O+
pi_201199651
Grief.
Spoilers!
pi_201199811
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Grief.
Ja, die.

Brein is uit.
pi_201199823
Lekker vakantie O+

Morgen nog twee weken … can’t wait
pi_201199845
Stel:
Je hebt 3 kilo verse tomaten, misschien 4. Wat ga je allemaal eten komende week? #help
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:15:27 #287
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201199860
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:14 schreef Lonaa het volgende:
Stel:
Je hebt 3 kilo verse tomaten, misschien 4. Wat ga je allemaal eten komende week? #help
Tomatensoep O+
pi_201199892
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:15 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Tomatensoep O+
Ja, daar ligt al 2 kg voor (1 kg geroosterd en 1 kg vers) in de vriezer. :')

We eten iig (weer) panzanella :9
pi_201199940
Ik had al dit lijstje:
Griekse garnalen in tomatensaus met feta
Geroosterde tomatensoep
Panzanella met bavette
Kalfskarbonade met tonnatosaus, gepofte aardappel en tomaten

En courgettepannenkoekjes met uh, weet niet. Want er was ook courgette.
pi_201199960
Pastasaus voor Lasagne O+
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:21:09 #291
63722 z80
I fink you freaky
pi_201199970
quote:
Stel:
Inkoken op een lage temperatuur. Dit kan dan als basis dienen voor alles waar tomaat in moet. Pasta, soep, op brood of aanlengen met water en wat kruiden als dorstlesser.
pi_201199994
Dus jullie zouden van alles saus maken? :o (Voor verschillende doeleinde) Dat voelt wel wat... zonde. Ofzo. Weet niet. Ik doe het wel met een deel hoor maar ik zou ook graag een deel "zo" eten.
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:28:58 #293
63722 z80
I fink you freaky
pi_201200075
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:23 schreef Lonaa het volgende:
Dus jullie zouden van alles saus maken? :o (Voor verschillende doeleinde) Dat voelt wel wat... zonde. Ofzo. Weet niet. Ik doe het wel met een deel hoor maar ik zou ook graag een deel "zo" eten.
Tomaat zo eten vind ik persoonlijk niet zo lekker. Stukgekookt en een flinke tijd gesudderd heerlijk. Worden de tomaten lekker zoet van en komt er glutamaat (e651) vrij. Waardoor deze saus als smaakversterker kan dienen voor andere gerechten.
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:31:16 #294
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201200102
quote:
De pizza van heston blumental die saus en tomaatjes erop O+ echt geweldig.

Zo eten is ook lekker, zou dan gewoon een simpele tomaten salade maken ofzo O+
pi_201200198
quote:
Tomaten plaat-taart? Ik zoek ff recept op, sec.
Ok via Whatsapp 🤣

Ook gaaf om met van die chique oude-rassen tomaten te doen, beetje mooi plakjes neerleggen enzo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Leintjeuh op 03-09-2021 19:44:27 ]
pi_201200212
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:37 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Tomaten plaat-taart? Ik zoek ff recept op, sec.
Ik had ook zoiets gemaakt bij koken met cul, was erg lekker
pi_201200297
quote:
Stel:
1 kilo verrrrrrrrrrukkelijke tomatensaus.
pi_201200368
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, die.

Brein is uit.
Mijne ook. Hence weinig woorden :)
Spoilers!
pi_201200383
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, daar ligt al 2 kg voor (1 kg geroosterd en 1 kg vers) in de vriezer. :')

We eten iig (weer) panzanella :9
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/vegetarische-hartige-taart
pi_201200462
Nou ja ik ben allergisch voor verse tomaat. Dus het helemaal naar de …. Koken is voor mij het makkelijkste :+
pi_201200649
Ik zet de plaattaart ook weer op de lijst. :+ Wat 'overblijft' wordt sowieso saus, dat was het plan al. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')