Jij deed trouwens toch wel es van die stadswandelingen met uitgestippelde routes?? Is daar een app of site voor ofzo?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:18 schreef borisz het volgende:
Zit komend weekend 'opgesloten' in Haarlem. Lees ik ga de regio niet uit ivm F1. Zaterdag maar eens eerst RPM en daarna naar de markt. Ook leuk. Doe ik weinig omdat ik zaterdag meestal de hort op ben
Gewoon die zijstraatjes inlopen dusquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jij deed trouwens toch wel es van die stadswandelingen met uitgestippelde routes?? Is daar een app of site voor ofzo?
In een nieuwe stad loop ik meestal maar wat onlogisch rond/mis ik net de mooie dingen in een bepaald zijstraatje ofzo.
Voor LAW's en Streekpaden, al staan er ook een hoop rondjes in den landen op heb je www.wandelnet.nl.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jij deed trouwens toch wel es van die stadswandelingen met uitgestippelde routes?? Is daar een app of site voor ofzo?
In een nieuwe stad loop ik meestal maar wat onlogisch rond/mis ik net de mooie dingen in een bepaald zijstraatje ofzo.
Woensdag en alle drie de dagdelen bezet met leuke afspraken.quote:Op woensdag 1 september 2021 07:02 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen! Afspraakloos thuiswerkdagje voor de boeg
Ja, na een lange tijd behelpen met thuiszingen en onder een reuze tarp zingen.quote:
Nah, hij is pas drieënhalfquote:Op woensdag 1 september 2021 07:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, na een lange tijd behelpen met thuiszingen en onder een reuze tarp zingen.
Gaat Günther nu naar de “grote school” alle dagen?En met een continu rooster?
En jij dan de hele dag? Koken en bakken? En hardlopen?
quote:Op woensdag 1 september 2021 08:52 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgenslapen gaat de laatste week minder, hoofd maakt overuren.
Maar dat komt vast ook wel weer goed.
Hoe komt dat?quote:Op woensdag 1 september 2021 08:52 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgenslapen gaat de laatste week minder, hoofd maakt overuren.
Maar dat komt vast ook wel weer goed.
Nu vooral over het verkopen van bier.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Droom je vaak over bier eigenlijk?
Dat wist ik eigenlijk niet, totdat ik de reactie op Mini's post ging typenquote:
Absoluut doen!quote:Op woensdag 1 september 2021 08:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Misschien toch mezelf werktijden geven en dat het dan snachts ook iets rustiger in mijn hoofd wordt.
En wat ben jij dan?quote:Op woensdag 1 september 2021 08:48 schreef minilot het volgende:
(Bij voorkeur qua uren zodanig ingeregeld dat er geen buitenschoolse opvang nodig is - ik geef hoge prioriteit aan zonder enige vorm van volwassen toezicht kunnen spelen)
Koter speelt de hele zomer al op straat buiten met een zeer gemêleerde voorraad buurkinderenquote:
En jij houdt geen toezicht?quote:Op woensdag 1 september 2021 09:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Koter speelt de hele zomer al op straat buiten met een zeer gemêleerde voorraad buurkinderen
Kijk aan! Koffie verbroedertquote:Op woensdag 1 september 2021 09:10 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhVandaag thuiswerken. Alleen met de schoonmoeders
Gelukkig kan ik toch wel drie woorden slowaaks dus ik heb net koffie gemaakt voor haar
Heh ja, heel idyllisch, maar de snode plannen vinden hier volgens mij vooral plaats rondom de zandberg naast de brandgang van een verbouwende buur, de schommel waarmee je Heel Erg Hoog kan in de speeltuin verderop, het containerpleintje achter de Surinaamse broodjeszaak aan de overkant en de nietsvermoedende kikkers in de vijver van onze achtertuinquote:Op woensdag 1 september 2021 09:41 schreef Candaasje het volgende:
Doet me denken aan een hutje gebouwd met takken, langs een bospad dat enerzijds uitkijkt over een kloof en anderzijds over weilanden. Dat moet toch een heerlijk 'geheim' paradijs zijn voor kinderen om te kunnen spelen, avonturen te beleven en 'snode plannen' te smeden?
Nou, de school waar Günther straks naartoe gaat biedt wel een aantal leuke thema-BSO's (kook-BSO Olivier bakt bijvoorbeeld geregeld lekkers wat dan weer door de peuterspeelzaalklasjes wordt opgegetenquote:Op woensdag 1 september 2021 09:46 schreef sigme het volgende:
Ik heb een nichtje dat in een BSO-organisatie werkt en die droomt van het maken van BSO's naar Zweeds voorbeeld: alle uren buitenspelen. Weer of geen weer.
Oohquote:Op woensdag 1 september 2021 09:51 schreef Lonaa het volgende:
Goedemorgen! Reisdag vandaag. Op naar de stad. Na 3 dagen wandelen, bier drinken en over de landerijen staren, sterren kijken en voor ons eigen eten zorgen vinden we dat wel lekker.
Er wordt in ieder geval vanavond voor ons gekookt.
Ja dat zou echt goed zijnquote:Op woensdag 1 september 2021 09:46 schreef sigme het volgende:
Ik heb een nichtje dat in een BSO-organisatie werkt en die droomt van het maken van BSO's naar Zweeds voorbeeld: alle uren buitenspelen. Weer of geen weer.
Heb je wel worsten op?quote:Op woensdag 1 september 2021 09:51 schreef Lonaa het volgende:
Goedemorgen! Reisdag vandaag. Op naar de stad. Na 3 dagen wandelen, bier drinken en over de landerijen staren, sterren kijken en voor ons eigen eten zorgen vinden we dat wel lekker.
Er wordt in ieder geval vanavond voor ons gekookt.
Is ook leukquote:Op woensdag 1 september 2021 09:52 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja dat zou echt goed zijn
Mijn neefje en nichtje gingen in de zomervakantie ook een paar dagen naar de BSO en dan dus de hele dag.
Ineens doen ze dan wel allemaal toffe buiten activiteiten.
Die kinderen kwamen geregeld compleet onder de modder enzo thuis, geweldig toch
Oh ja dat sowieso, maar meer als BSO dan nodig is dan wel liever zulks zeg maar.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Is ook leukMaar het blijft een door volwassenen bedacht programma en dat vind ik meestal zonde van de zo nuttige zoek-het-zelf-maar-uit-tijd
Net opquote:
In dat geval: laat hem zo lang mogelijk niet kennis maken met allerlei gaming apparatuurquote:Op woensdag 1 september 2021 10:01 schreef minilot het volgende:
Ik kwam overigens zelf bij voorkeur gewoon helemaal niet buiten.Zat liefst 24/7 onder een dekentje te lezen en te tekenen. Is ook goedgekomen
Ik vind buiten spelen geen absolute heilige graal ofzo, al is het natuurlijk wél gezond. Maar ik vind het dus vooral belangrijk dat kinderen zelf kunnen bedenken hoe en waarmee en hoe lang en met wie en waar ze willen spelen zonder inmenging of toezicht van ouders of leraren/BSO-personeel
Volgens mij zijn die er toch al wel? Hier heb je Struin. Ze hebben wel een huis, waar wordt gegeten bij koud/slecht weer, maar de rest van de tijd zijn ze buiten, ook als het vies weer is. Ik zie regelmatig de bakfietsen met kinderen in vieze kleren en rubberlaarzen langskomenquote:Op woensdag 1 september 2021 09:46 schreef sigme het volgende:
Als ik het me goed herinner kun je zo'n vlinderstruik behoorlijk mishandelen en dan gaat hij juist het daaropvolgende jaar goed hard groeien. Als je hem niet genoeg terugsnoeit, wordt hij juist lelijk en vallen de lange takken naar de grond.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Net opSchoonmoeder wilde geen tweede bakkie
Die is nu bezig met de vlinderstruik in de tuin
Hopelijk groeit dat ding een beetje leuk en hebben we volgend jaar al wat resultaten
Het is net onkruidquote:Op woensdag 1 september 2021 12:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner kun je zo'n vlinderstruik behoorlijk mishandelen en dan gaat hij juist het daaropvolgende jaar goed hard groeien. Als je hem niet genoeg terugsnoeit, wordt hij juist lelijk en vallen de lange takken naar de grond.
Ik vind het prachtige struiken. Die bij mijn buren zit nog steeds vol met vlinders
Ik wil je zo vaak gewoon even een virtuele knuffel geven.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:14 schreef Tele6 het volgende:
Haha @:minilot ik was dus juist kneiterjaloers op de kinderen die naar de BSO gingen, omdat ze daar veel meer mochten dan bij mij thuis. Mijn moeder was altijd thuis en er was altijd commentaar. En de kinderen kregen eten op de BSO.
quote:Op woensdag 1 september 2021 10:01 schreef Clubsoda het volgende:
Bij onze sofen-BSO deden ze ook véél buiten spelen (op de kinderopvang trouwens ook, weer of geen weer, altijd naar buiten), zonder vastomlijnd plan. Wel met toezicht natuurlijk. Inmiddels wil mijn knakker er niet meer heen want hij is liever thuis, en dat is ook prima.
Ik vind dit zooooo des sigmequote:Op woensdag 1 september 2021 12:29 schreef sigme het volgende:
Toen ik klein was, waren creches net nieuw, en hip en happening en vooruitstrevend modern en alternatief. En volgens de theorie goed voor de sociale ontwikkeling van een kind.
Mijn moeder - die ook nog studeerde- deed mij dan ook op een creche, toen ik 6 maanden was. Ik had daar een eigen kleedje, en iedereen die probeerde om op dat kleedje te komen, die beet ik.
Zo ver voor de theorie
Heb je die gewoon 'gescheurd?'quote:Op woensdag 1 september 2021 12:16 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het is net onkruid. Het groeit als een malle.
Wij hebben er inmiddels 4, gesplitst uit 1 struik. Allemaal vol vlinders dit jaar.
Jaaaaa wat een gezeik is dat als je iets op mobiel wil doen met office!quote:Op woensdag 1 september 2021 13:56 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb geen geduld meer met Microsoft.
Gisteren probeerde ik mijn Teams beter in te stellen, want ik heb op een of andere manier twee Teams-"accounts" onder één e-mailadres; "Personal" en "Particulier" (ik snap ook niet waarom de een in het Engels is en de ander niet; Engels is m'n systeemtaal). Ik krijg "Particulier" niet weg en er is nergens te vinden hoe je een account verwijdert uit Teams, laat staan één van de twee accounts die bij hetzelfde mailadres horen![]()
Vandaag probeer ik m'n nieuwe Office 365 account van de universiteit te activeren. Dan heb je Microsoft Authenticator nodig op je telefoon. Ik had nu een oneindige "om de authenticatie te voltooien, moet je hier inloggen" --> "om je inlog te voltooien, moet je de authenticatie instellen" --> "om de authenticatie te voltooien, moet je hier inloggen" -->![]()
![]()
![]()
App de nek omgedraaid, nu lijkt het het wel te doen. Wat een onzin.
Nieuw microsoft ID maken op een nieuw, ander, mailadres, dat al geprobeerd?quote:Op woensdag 1 september 2021 13:56 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb geen geduld meer met Microsoft.
Gisteren probeerde ik mijn Teams beter in te stellen, want ik heb op een of andere manier twee Teams-"accounts" onder één e-mailadres; "Personal" en "Particulier" (ik snap ook niet waarom de een in het Engels is en de ander niet; Engels is m'n systeemtaal). Ik krijg "Particulier" niet weg en er is nergens te vinden hoe je een account verwijdert uit Teams, laat staan één van de twee accounts die bij hetzelfde mailadres horen![]()
Vandaag probeer ik m'n nieuwe Office 365 account van de universiteit te activeren. Dan heb je Microsoft Authenticator nodig op je telefoon. Ik had nu een oneindige "om de authenticatie te voltooien, moet je hier inloggen" --> "om je inlog te voltooien, moet je de authenticatie instellen" --> "om de authenticatie te voltooien, moet je hier inloggen" -->![]()
![]()
![]()
App de nek omgedraaid, nu lijkt het het wel te doen. Wat een onzin.
Ik heb eigenlijk geen zin om een derde Microsoft ID aan te makenquote:Op woensdag 1 september 2021 13:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nieuw microsoft ID maken op een nieuw, ander, mailadres, dat al geprobeerd?
Ik heb alles in het Nederlands bij Microsoft, maar krijg wel iedere week reclame van de Microsoft Store in het Fins. Ook niet te verwijderen
Toeval bestaat niet.quote:Op woensdag 1 september 2021 13:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nieuw microsoft ID maken op een nieuw, ander, mailadres, dat al geprobeerd?
Ik heb alles in het Nederlands bij Microsoft, maar krijg wel iedere week reclame van de Microsoft Store in het Fins. Ook niet te verwijderen
Je bent ingestraald door @fietsiequote:Op woensdag 1 september 2021 14:40 schreef Blues het volgende:
[..]
Toeval bestaat niet.
Net begonnen in Finse dagen van Herman Koch.
Het is een teken!
quote:Op woensdag 1 september 2021 12:29 schreef sigme het volgende:
Toen ik klein was, waren creches net nieuw, en hip en happening en vooruitstrevend modern en alternatief. En volgens de theorie goed voor de sociale ontwikkeling van een kind.
Mijn moeder - die ook nog studeerde- deed mij dan ook op een creche, toen ik 6 maanden was. Ik had daar een eigen kleedje, en iedereen die probeerde om op dat kleedje te komen, die beet ik.
Zo ver voor de theorie
Tot nu toe nog niet gelukt vandaagquote:
Kan je meldingen niet uitschakelen en gewoon zelf paar keer per dag kijken?quote:Op woensdag 1 september 2021 15:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Tot nu toe nog niet gelukt vandaag![]()
Morgen weer een kans. Wel aangezien we dan vooral een dag vol gesprekken hebben. Dan kan ik niet op mijn telefoon kijken.
Dat is sowieso een goede tipquote:Op woensdag 1 september 2021 15:37 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Kan je meldingen niet uitschakelen en gewoon zelf paar keer per dag kijken?
Is het allemaal goed gevallen bij jou? met alle creatieve prikkels rondom.quote:
Jouw moederquote:Op woensdag 1 september 2021 15:58 schreef AnneX het volgende:
Overblijven leek mij leuk. Moeders niet.
Logisch, want die zat allenig thuis op ons flatje.
En als zij boos was op mij, om een of duistere reden, dan stond een bordje met boterhammen klaar, ik las een boek en wandelde weer 25 minuten terug naar school.
En werd er niet tegen mij gesproken. De silent treatment als straf. Dat kon wel 1-2 dagen duren. # gefrustreerd gedoe.
Ad. Omdat ik dacht, dat ik overdreef: net opgezocht het was 2,5 km lopen / 4 x dag.
In de 6e klas/ groep 8 kreeg ik een fiets.
Ja! Voel me ook al een paar dagen op rij beter.quote:Op woensdag 1 september 2021 15:54 schreef AnneX het volgende:
Is het allemaal goed gevallen bij jou? met alle creatieve prikkels rondom.
Bijzonder hè, om met de neus bovenop de bekende schilderijen te staan!
Ik heb altijd een uitermate dankbaar gevoel dat ik in mijn jeugd niet mee hoefde naarquote:Op woensdag 1 september 2021 17:26 schreef Blues het volgende:
Wel altijd een soort 'jammer' gevoel dat ik in mn jeugd nooit ben meegenomen naar kunst en cultuur.
Ach, pure onmacht, vermoed ik. Alleen het vervelende is, dat ik het zelf als volwassene ook een tijdje heb gedaan.quote:
quote:Op woensdag 1 september 2021 16:03 schreef Kaatje1 het volgende:
De ontstoppermeneer is nu aan het werk, de 2 katten staan bij de wc (man is in de keuken bezig maar er komen ook geluiden uit te wc) op wacht
Ik doe het -nu- allebeiquote:Op woensdag 1 september 2021 17:29 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb altijd een uitermate dankbaar gevoel dat ik in mijn jeugd niet mee hoefde naarkunst en cultuur
Thuis/ op vakantie-adres/ aan zwembad blijven met boek![]()
Wat een idee! Ik zet meestal een vergiet in de gootsteen (en dan hard weglopen zodat de bril niet beslaat)quote:Op woensdag 1 september 2021 17:53 schreef AnneX het volgende:
Cul wise: afgieten en alsmaar het deksel wat niet blijft zitten.
Gezien op de internets en sindsdien al een paar maal toegepast: het vergiet past ín de pan, schuinhouden en afgieten en de inhoud blijft in de pan.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Slim! Ik heb deze set https://www.kookcomfort.n(...)-design-award-winner Nog elke dag blij meequote:Op woensdag 1 september 2021 17:53 schreef AnneX het volgende:
Gezien op de internets en sindsdien al een paar maal toegepast: het vergiet past ín de pan, schuinhouden en afgieten en de inhoud blijft in de pan.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Oh, daar houd ik van! Zoveel slimsquote:Op woensdag 1 september 2021 18:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Slim! Ik heb deze set https://www.kookcomfort.n(...)-design-award-winner Nog elke dag blij mee
Mijn ouders hadden de BK versie. Werkt iets anders, maar ik wist dat mijn leven geen kleur meer had zonder pannen met makkelijke afgietdekselsquote:Op woensdag 1 september 2021 18:51 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Oh, daar houd ik van! Zoveel slims.
Waarom zou je het dan niet in het vergiet gieten?quote:Op woensdag 1 september 2021 17:53 schreef AnneX het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Logische vraag: de rijst, parelcouscous, aard. kunnen in de pan blijven om uit te dampen.quote:Op woensdag 1 september 2021 19:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Waarom zou je het dan niet in het vergiet gieten?
Nee dat zou ik denk ik ook niet doen, maar de lepel, en afgieten zeker wel. Binnen een paar jaar wil ik een nieuwe keuken, en dan heb ik waarschijnlijk nieuwe pennen nodig, dus ik bewaar mijn wens nog even.quote:Op woensdag 1 september 2021 18:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden de BK versie. Werkt iets anders, maar ik wist dat mijn leven geen kleur meer had zonder pannen met makkelijke afgietdeksels
Pasta meet ik er trouwens niet mee af
Dit. De hoogstens vijf keer per jaar dat ik iets af te gieten heb danquote:Op woensdag 1 september 2021 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik doe niet aan afgieten, dat zorgt alleen maar voor ongelukken. Ik gooi alles in de vergiet en dan weer terug in de pan.
Mijn oplossing: een dubbelgevouwen reep keukenpapier op aanrecht, (om vocht op te vangen) achterin en daarop deksel rechtop laten rusten tegen achterwand.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik doe niet aan afgieten, dat zorgt alleen maar voor ongelukken. Ik gooi alles in de vergiet en dan weer terug in de pan.
Ik zou wel iets willen om de natte deksels in te leggen tijdens het koken. Vooral nu ik dagelijks uren met vier pannen aan het goochelen ben op een vol aanrecht, ligt een warme deksel erg in de weg.
quote:Op woensdag 1 september 2021 17:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Thuis/ op vakantie-adres/ aan zwembad blijven met boek![]()
Dat zou een optie kunnen zijn. Ik ga er morgen beter over nadenken. Morgen is het tomatendag.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Mijn oplossing: een dubbelgevouwen reep keukenpapier op aanrecht, (om vocht op te vangen) achterin en daarop deksel rechtop laten rusten tegen achterwand.
Mijn instant pot heeft gewoon een ingebouwde dekselhouderquote:Op woensdag 1 september 2021 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou wel iets willen om de natte deksels in te leggen tijdens het koken. Vooral nu ik dagelijks uren met vier pannen aan het goochelen ben op een vol aanrecht, ligt een warme deksel erg in de weg.
Ik moet mezelf ook eens zo'n ding kado doen. Maar ik heb al een keukenkado dit jaar dus ik gooi het naar 2022. Dan mag het de strijd aan gaan met een zuurkoolpot.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn instant pot heeft gewoon een ingebouwde dekselhouder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |