SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik weet niet hoe het met anderen zit, ik vond de reactie op je vooral grappig, vandaar de like. Een beetje goedbedoeld elkaar pesten moet toch kunnen ?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:43 schreef Za het volgende:
[..]
Het staat je vrij mijn avatar te bekritiseren.
11 likes maarliefst van je mede gevaccineerden. Allemaal straks gewillig in line voor boostershots wanneer ze een pot mayo cadeau krijgen.![]()
![]()
Hier sluit ik me bij aan. Het was gewoon een grappige postquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met anderen zit, ik vond de reactie op je vooral grappig, vandaar de like. Een beetje goedbedoeld elkaar pesten moet toch kunnen ?![]()
![]()
Donderdag gaat Blok in gesprek met de evenementenbranche.
Ik zal het jullie nog een keer uitleggen...Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Kan hij die branche ook afbreken na de woningmarkt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:16 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zal het jullie nog een keer uitleggen...![]()
Ik kan er echt niet bij hoe de steunmaatregelen per 1 oktober kunnen stoppen voor die sectoren. Of ze moeten inmiddels opgegeven zijn door het kabinet, dat ze er nu nog uit willen halen wat eruit te halen valt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:16 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zal het jullie nog een keer uitleggen...![]()
Als de nachthoreca en de evenementensector niet ergens in oktober open gaat, dan kun je er vanuit gaan dat het voor pasen ook niet meer gaat gebeuren en waarschijnlijk heel 2022 niet. Als het zo lang duurt, dan moet je je ook serieus gaan afvragen of je wel geld in een bodemloze put wil blijven kieperen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan er echt niet bij hoe de steunmaatregelen per 1 oktober kunnen stoppen voor die sectoren. Of ze moeten inmiddels opgegeven zijn door het kabinet, dat ze er nu nog uit willen halen wat eruit te halen valt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Aantal covid gevallen afgezet tegen politieke voorkeur in Amerika![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2021 21:24:24 ]![]()
Dat is zeker waar. Dan zou het gesprek alleen niet moeten gaan over steunmaatregelen maar over schadeloosstelling of uitkopen door de overheid ofzo. Faillisementen (in elk geval teveel tegelijkertijd) gaan gigantische gevolgen hebben voor andere sectoren en toeleveranciers.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de nachthoreca en de evenementensector niet ergens in oktober open gaat, dan kun je er vanuit gaan dat het voor pasen ook niet meer gaat gebeuren en waarschijnlijk heel 2022 niet. Als het zo lang duurt, dan moet je je ook serieus gaan afvragen of je wel geld in een bodemloze put wil blijven kieperen.![]()
Het kan imho niet zo zijn dat sectoren te maken hebben met beperkende maatregelen, en dat ook de financiële steun voor de schade die hierdoor geleden wordt stopgezet. Geen steun = geen maatregelen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de nachthoreca en de evenementensector niet ergens in oktober open gaat, dan kun je er vanuit gaan dat het voor pasen ook niet meer gaat gebeuren en waarschijnlijk heel 2022 niet. Als het zo lang duurt, dan moet je je ook serieus gaan afvragen of je wel geld in een bodemloze put wil blijven kieperen.![]()
Als de afgelopen 19 maanden ons iets hebben geleerd, dan is het wel dat dingen die niet zo horen te zijn wel degelijk kunnen. Zelfs zonder dat er openlijk aan getwijfeld wordt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het kan imho niet zo zijn dat sectoren te maken hebben met beperkende maatregelen, en dat ook de financiële steun voor de schade die hierdoor geleden wordt stopgezet. Geen steun = geen maatregelen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zo cynisch ben ik niet. Ik geloof trouwens ook niet dat het de bedoeling is om alle steun te stoppen, maar alleen wat specifieker naar de getroffen sectoren te gaan kijken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de afgelopen 19 maanden ons iets hebben geleerd, dan is het wel dat dingen die niet zo horen te zijn wel degelijk kunnen. Zelfs zonder dat er openlijk aan getwijfeld wordt.![]()
Ik zal wel spuit11 zijn..
AD.nl
9 op de 10 coronapatiënten in het ziekenhuis zijn niet gevaccineerd, aldus het RIVM. Ongeveer de helft van hen heeft een niet-westerse migratieachtergrond, blijkt uit een inventarisatie van Nederlandse longartsen. ‘Zonder met een beschuldigende vinger te wijzen: hier valt winst te behalen.’
En hiervoor gaan we dus kinderen met snotneuzen op scholen testen.
Waanzin.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Die laatste zin vind ik dan wel weer komisch. Is het een anti-vaxxer is het een aso, dan gelooft ie niet in de wetenschap en is het een egoïstische eikel. Is het iemand met een niet-westerse migratieachtergrond mogen we niet met een beschuldigende vinger wijzen. Heerlijkquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:34 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zal wel spuit11 zijn..
AD.nl
9 op de 10 coronapatiënten in het ziekenhuis zijn niet gevaccineerd, aldus het RIVM. Ongeveer de helft van hen heeft een niet-westerse migratieachtergrond, blijkt uit een inventarisatie van Nederlandse longartsen. ‘Zonder met een beschuldigende vinger te wijzen: hier valt winst te behalen.’
En hiervoor gaan we dus kinderen met snotneuzen op scholen testen.
Waanzin.![]()
![]()
Testsamenleving
bronquote:Alle mensen, ongeacht of zij gevaccineerd zijn, kunnen corona en zeker de nog besmettelijkere deltavariant doorgeven. Het gevaccineerd zijn sluit de besmettelijkheid niet uit. Ook gevaccineerde mensen, kwetsbare ouderen bijvoorbeeld, belanden hierdoor alsnog in het ziekenhuis. Het ziekteverloop kan voor mensen nog steeds zwaar en levensgevaarlijk zijn. Daarom moet het accent in de media meer liggen op het testen van mensen voor zij samenkomen in groten getale. Natuurlijk is het goed als mensen gevaccineerd zijn, maar een prikbewijs is geen enkele garantie op niet-besmettelijkheid.
Als 100 procent van de bezoekers van een evenement, feest, concert of etentje, negatief getest is (met een testgeldigheid van maximaal 24 uur), is het wel zeker dat daar weinig tot geen besmettingen van te verwachten zijn. Juist met het oog op de kwetsbaren en zij die geen vaccin mogen nemen in verband met hun medische situatie of leeftijd (alle kinderen onder de twaalf jaar) is het veel belangrijker dat iedereen getest wordt bij grote samenkomsten.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Tja.. Ik wilde naar de K3 show gaan met mn kleine, dat is met testen voor toegang. de bezetting daar is een coronatoegangsbewijs verplicht.quote:
Oftewel, meer dan 50% van de mensen die daar rondloopt is onder de 12 en is niet getest of gevaccineerd. Alle volwassenen die daar rondlopen moeten een negatief testresultaat laten zien. Tuurlijk is dat hoe het in de letter van de wet staat momenteel, maar logisch is het niet.![]()
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja.. Ik wilde naar de K3 show gaan met mn kleine, dat is met testen voor toegang. de bezetting daar is een coronatoegangsbewijs verplicht.
Oftewel, meer dan 50% van de mensen die daar rondloopt is onder de 12 en is niet getest of gevaccineerd. Alle volwassenen die daar rondlopen moeten een negatief testresultaat laten zien. Tuurlijk is dat hoe het in de letter van de wet staat momenteel, maar logisch is het niet.Huh? Ik ga zaterdag in Ahoy, maar ik heb nergens iets zien staan over een negatief testresultaat. Alleen een vaccinatiebewijs was voldoende.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja.. Ik wilde naar de K3 show gaan met mn kleine, dat is met testen voor toegang. de bezetting daar is een coronatoegangsbewijs verplicht.
Oftewel, meer dan 50% van de mensen die daar rondloopt is onder de 12 en is niet getest of gevaccineerd. Alle volwassenen die daar rondlopen moeten een negatief testresultaat laten zien. Tuurlijk is dat hoe het in de letter van de wet staat momenteel, maar logisch is het niet.Zonder wrijving geen glans![]()
Nouja, het is natuurlijk negatief testbewijs of vaccinatiebewijs inderdaad, dat bedoelde ik inderdaad. Ben wel benieuwd wat je ervan vindt. Ik ben bang dat ik deze discussie thuis niet ga winnen en gewoon mee moetquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:56 schreef Haags het volgende:
[..]
[..]
Huh? Ik ga zaterdag in Ahoy, maar ik heb nergens iets zien staan over een negatief testresultaat. Alleen een vaccinatiebewijs was voldoende.![]()
![]()
Ik vind het echt geweldige muziek hoor. En ik ga niet omdat het gewoon drie mooie dames zijn.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, het is natuurlijk negatief testbewijs of vaccinatiebewijs inderdaad, dat bedoelde ik inderdaad. Ben wel benieuwd wat je ervan vindt. Ik ben bang dat ik deze discussie thuis niet ga winnen en gewoon mee moet![]()
Nee oprecht: ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe ze eruit zien, ken wat nummers maar dan stopt het ook wel.. Ik ga samen met de kleine, papa/dochter uitje.
Zonder wrijving geen glans![]()
Alles en iedereen is kwetsbaar, zielig of oudquote:Kunnen we niet gewoon een keer accepteren dat risico's bij het leven horen en mensen zelf de keuze kunnen maken wat ze belangrijk vinden. Mijn oma moet inmiddels weer (in een verzorgingstehuis voor ouderen met dementie) op haar eigen kamer eten omdat ze zo min mogelijk risico's willen nemen voor verspreiding van het virus. Ik vraag mij af of we ooit af komen van de regels, zeker omdat een redelijk deel van de bevolking het allemaal wel prima vind.
![]()
Als 'ook gevaccineerden testen' zorgt voor een lege stadions, een stille Ziggo Dome en failliete kroegen dan denken ze daar misschien nog wel een keer over na.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Alles en iedereen is kwetsbaar, zielig of oudKunnen we niet gewoon een keer accepteren dat risico's bij het leven horen en mensen zelf de keuze kunnen maken wat ze belangrijk vinden. Mijn oma moet inmiddels weer (in een verzorgingstehuis voor ouderen met dementie) op haar eigen kamer eten omdat ze zo min mogelijk risico's willen nemen voor verspreiding van het virus. Ik vraag mij af of we ooit af komen van de regels, zeker omdat een redelijk deel van de bevolking het allemaal wel prima vind.
Maar zo lang iedereen er braaf aan mee blijft doen gebeurt er natuurlijk weinig.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Het klinkt allemaal leuk dat iedereen testen, maar het kost een godsvermogen en je voorkomt er weinig mee terwijl het enorm veel ongemak oplevert. Het idee van deze gasten lijkt nog steeds te zijn dat we het virus kunnen uitroeien, maar dat is achterhaalde onzin.quote:
Steek dat geld in doelgerichte bescherming van de risicogroep, waarschijnlijk nog goedkoper ook.![]()
Ik betwijfel of dat de politiek ook maar iets zou boeien... Maar de tijd zal uitwijzen hoe uiteindelijk afloopt voor die sector. Ik heb grotere twijfels het testen van gevaccineerden met (zeer) milde klachten, vooral omdat dat ontzettend lang in stand gehouden kan worden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als 'ook gevaccineerden testen' zorgt voor een lege stadions, een stille Ziggo Dome en failliete kroegen dan denken ze daar misschien nog wel een keer over na.
Maar zo lang iedereen er braaf aan mee blijft doen gebeurt er natuurlijk weinig.![]()
Susan van den Hof loopt ondertussen alweer vooruit op volle IC’s in het najaar.
Ik ben altijd tegen een tweestromenstelsel geweest maar als straks de hele samenleving weer de hele winter moet bloeden omdat het ziekenhuis vol ligt met bewust ongevaccineerden, dan begin ik toch wel steeds meer te neigen naar het verschuiven van het beleid. Want hoe kan je dit nog uitleggen als solidariteit?![]()
Er is al een motie aangenomen dat de testkosten doorbelast kunnen worden aan de gebruiker, dat scheelt. Dat je voor twintig euro bij de Mc wil gaan eten met je kinderen, en eerst dertig euro kwijt bent om je gezin te laten testen. Dat werk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal leuk dat iedereen testen, maar het kost een godsvermogen en je voorkomt er weinig mee terwijl het enorm veel ongemak oplevert. Het idee van deze gasten lijkt nog steeds te zijn dat we het virus kunnen uitroeien, maar dat is achterhaalde onzin.
Steek dat geld in doelgerichte bescherming van de risicogroep, waarschijnlijk nog goedkoper ook.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En terecht, bij de McDonalds eten is een luxe die je je als ongevaccineerde arme sloeber niet kunt veroorloven.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is al een motie aangenomen dat de testkosten doorbelast kunnen worden aan de gebruiker, dat scheelt. Dat je voor twintig euro bij de Mc wil gaan eten met je kinderen, en eerst dertig euro kwijt bent om je gezin te laten testen. Dat werk.![]()
Maar dan moet een ongevaccineerde betalen voor een test die voor een gevaccineerde gratis is. Dat houdt toch ook geen steek?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is al een motie aangenomen dat de testkosten doorbelast kunnen worden aan de gebruiker, dat scheelt. Dat je voor twintig euro bij de Mc wil gaan eten met je kinderen, en eerst dertig euro kwijt bent om je gezin te laten testen. Dat werk.
Dat betalen voor testen mag wat mij betreft pas in beeld komen als het ziekenhuis dreigt te overstromen met ongevaccineerden en daardoor de hele samenleving met strenge maatregelen geconfronteerd zou worden. Dan wordt de belangenafweging imo anders. Tot die tijd zie ik de noodzaak niet zo.![]()
Zat er een onderscheid in die motie dan?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar dan moet een ongevaccineerde betalen voor een test die voor een gevaccineerde gratis is. Dat houdt toch ook geen steek?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Volle IC's vanwege corona? Ik zie echt niet hoe dat zo zal zijn met ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:16 schreef Spablauw214 het volgende:
Susan van den Hof loopt ondertussen alweer vooruit op volle IC’s in het najaar.
Ik ben altijd tegen een tweestromenstelsel geweest maar als straks de hele samenleving weer de hele winter moet bloeden omdat het ziekenhuis vol ligt met bewust ongevaccineerden, dan begin ik toch wel steeds meer te neigen naar het verschuiven van het beleid. Want hoe kan je dit nog uitleggen als solidariteit?
~700k mensen die niet gevaccineerd kunnen worden -> Dat kan, die lopen risico. Die lopen nu al datzelfde risico
~600/700k jongeren die nog niet gevaccineerd zijn (leeftijd 12-17) -> Die lopen bijna geen risico
~400k weigeraars of mensen die niet in vaccinatie geloven enzo, zoals de harde kern in de kerk en moskee
Of bedoelt ze volle IC's vanwege inhaalzorg + corona + griepgolf etc? Ja, die kans zit er dik in.![]()
Wel fijn dat we inmiddels weten dat we griepgolven ook kunnen voorkomen met lockdowns. Ik begin maar vast aan het schrijven van mijn lesprogramma's via Teams geloof ik.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volle IC's vanwege corona? Ik zie echt niet hoe dat zo zal zijn met ongevaccineerden.
~700k mensen die niet gevaccineerd kunnen worden -> Dat kan, die lopen risico. Die lopen nu al datzelfde risico
~600/700k jongeren die nog niet gevaccineerd zijn (leeftijd 12-17) -> Die lopen bijna geen risico
~400k weigeraars of mensen die niet in vaccinatie geloven enzo, zoals de harde kern in de kerk en moskee
Of bedoelt ze volle IC's vanwege inhaalzorg + corona + griepgolf etc? Ja, die kans zit er dik in.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het ging toch over het kunnen tonen van een coronabewijs? Als een vaccinatiepaspoort ineens niet meer volstaat kan je moeilijk de hele bevolking meerdere malen per week ¤7,50 de neus aftroggelen om aan de samenleving deel te nemen toch?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zat er een onderscheid in die motie dan?![]()
Dat laatste inderdaad.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volle IC's vanwege corona? Ik zie echt niet hoe dat zo zal zijn met ongevaccineerden.
Of bedoelt ze volle IC's vanwege inhaalzorg + corona + griepgolf etc? Ja, die kans zit er dik in.![]()
Ik had aandelen Squla moeten kopen toen de pandemie begonquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel fijn dat we inmiddels weten dat we griepgolven ook kunnen voorkomen met lockdowns. Ik begin maar vast aan het schrijven van mijn lesprogramma's via Teams geloof ik.![]()
![]()
De ingezonden brief die ik hierboven quootte propageerde dat 'grote bijeenkomsten' alleen toegankelijk moeten zijn met een negatieve test, omdat gevaccineerden nog steeds besmettelijk kunnen zijn. In dat geval moet iedereen testen, en dan moet je natuurlijk ook lekker iedereen laten betalen. Wel zo solidair.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het ging toch over het kunnen tonen van een coronabewijs? Als een vaccinatiepaspoort ineens niet meer volstaat kan je moeilijk de hele bevolking meerdere malen per week ¤7,50 de neus aftroggelen om aan de samenleving deel te nemen toch?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Als je dan de eigen bijdrage eraf haalt betaalt iedereen ook, belastingenquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De ingezonden brief die ik hierboven quootte propageerde dat 'grote bijeenkomsten' alleen toegankelijk moeten zijn met een negatieve test, omdat gevaccineerden nog steeds besmettelijk kunnen zijn. In dat geval moet iedereen testen, en dan moet je natuurlijk ook lekker iedereen laten betalen. Wel zo solidair.![]()
![]()
Die eigen bijdrage dekt de kosten niet. Dit kost alsnog miljarden terwijl de winst maar beperkt is. Dit is het zoveelste slachtoffer dat met zo’n plan komt, maar tot op heden lijkt het kabinet er weinig voor te voelen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De ingezonden brief die ik hierboven quootte propageerde dat 'grote bijeenkomsten' alleen toegankelijk moeten zijn met een negatieve test, omdat gevaccineerden nog steeds besmettelijk kunnen zijn. In dat geval moet iedereen testen, en dan moet je natuurlijk ook lekker iedereen laten betalen. Wel zo solidair.
Oke. Dat zeiden ze van de avondklok ook.![]()
Eigen bijdrage verhogen, opgelostquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Die eigen bijdrage dekt de kosten niet..
Maar goed, dit is flauw gespeculeer over een ingezonden brief dus ik zal het erbij laten, want het komt voorlopig nog niet in de buurt van kabinetsplannen. Maar ik ben wel oprecht benieuwd wat men nu van plan is met de sector, en ook wat Blok daar donderdag over gaat zeggen. Want als je nu niet iets kan gaan toestaan qua evenementen/nachtwerk, dan kan het eigenlijk nooit meer. Zo heel veel gaat er niet meer veranderen aan de randvoorwaarden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het zal er uiteindelijk op neer komen dat ze een gecalculeerd risico nemen. Je kan niet (op de lange termijn) de meest kwetsbare groep als uitgangspunt nemen voor beleid. Je kan niet nog jaren geen nachthoreca en grote evenementen toestaan omdat er anders misschien wat non-responders ziek worden. Dat is klote voor de slachtoffers, maar je kan dat niet op het bordje van de samenleving gooien.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eigen bijdrage verhogen, opgelost.
Maar goed, dit is flauw gespeculeer over een ingezonden brief dus ik zal het erbij laten, want het komt voorlopig nog niet in de buurt van kabinetsplannen. Maar ik ben wel oprecht benieuwd wat men nu van plan is met de sector, en ook wat Blok daar donderdag over gaat zeggen. Want als je nu niet iets kan gaan toestaan qua evenementen/nachtwerk, dan kan het eigenlijk nooit meer. Zo heel veel gaat er niet meer veranderen aan de randvoorwaarden.![]()
Ja. Avondklokje nodig komende winter.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:34 schreef DonDruiper het volgende:
Heee Kuipers zometeen bij OP1 met angstporno jongens.
Werkt dat nog steeds?![]()
Ik ben het helemaal met je eens dat het niet kan, maar ik heb tot op heden nog niets gezien wat ook maar lijkt op een idee om deze spagaat op te lossen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zal er uiteindelijk op neer komen dat ze een gecalculeerd risico nemen. Je kan niet (op de lange termijn) de meest kwetsbare groep als uitgangspunt nemen voor beleid. Je kan niet nog jaren geen nachthoreca en grote evenementen toestaan omdat er anders misschien wat non-responders ziek worden. Dat is klote voor de slachtoffers, maar je kan dat niet op het bordje van de samenleving gooien.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dit probleem lost zich vanzelf op. Als de komende maanden er een hevige griepgolf rondgaat en er gaan 6000+ mensen dood aan de seizoensgriep zijn veel mensen ineens vergeten hoe heftig corona was en willen ze terug naar normaal. Daarmee wil ik uiteraard niet dat er iemand overlijdt, maar ik denk dat daardoor veel mensen weer terug zullen 'snappen' in hun normale mindset.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zal er uiteindelijk op neer komen dat ze een gecalculeerd risico nemen. Je kan niet (op de lange termijn) de meest kwetsbare groep als uitgangspunt nemen voor beleid. Je kan niet nog jaren geen nachthoreca en grote evenementen toestaan omdat er anders misschien wat non-responders ziek worden. Dat is klote voor de slachtoffers, maar je kan dat niet op het bordje van de samenleving gooien.![]()
Volgens mij is de conclusie van Van Dissel “het is niet anders”, en is die groep reageerders het daar niet mee eens en eist een oplossing (lees: bescherming) van het kabinet. Vraag is natuurlijk wel of de verwachting dat er, speciaal voor deze beperkte groep, maatregelen van kracht blijven voor de hele samenleving, überhaupt redelijk is.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat het niet kan, maar ik heb tot op heden nog niets gezien wat ook maar lijkt op een idee om deze spagaat op te lossen.![]()
Ik zie niet in hoe je anders zou kunnen. Als je ongevaccineerden weert op locaties waar non-responders zijn bescherm je die non-responders niet, want dan moet je ook alle gevaccineerden regelmatig testen. Dat lijkt me niet iets dat (snel) gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij is de conclusie van Van Dissel “het is niet anders”, en is die groep reageerders het daar niet mee eens en eist een oplossing (lees: bescherming) van het kabinet. Vraag is natuurlijk wel of de verwachting dat er, speciaal voor deze beperkte groep, maatregelen van kracht blijven voor de hele samenleving, überhaupt redelijk is.
Wat dat betreft heeft @Za misschien wel een punt. Gevaccineerden zijn een stuk vaker asymptomatisch dan ongevaccineerden dus kunnen het virus sneller ongemerkt doorgeven.
Als je dan maatregelen neemt is de meest logische richting om maatregelen voor iedereen te nemen. Hoe jammer het ook zou zijn.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2021 22:49:35 ]![]()
Dat is ook wat ze eisen hè. Iedereen testen gevaccineerd of niet. Maar dat kost dusdanig veel geld dat ik me afvraag of de kosten wel helemaal in verhouding staan tot de baten.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe je anders zou kunnen. Als je ongevaccineerden weert op locaties waar non-responders zijn bescherm je die non-responders niet, want dan moet je ook alle gevaccineerden regelmatig testen. Dat lijkt me niet iets dat (snel) gaat gebeuren.
Wat dat betreft heeft @:Za misschien wel een punt. Gevaccineerden zijn een stuk vaker asymptomatisch dan ongevaccineerden dus kunnen het virus sneller ongemerkt doorgeven.
Als je dan maatregelen neemt is de meest logische richting om maatregelen voor iedereen te nemen. Hoe jammer het ook zou zijn.![]()
Nah, dat was die ingezonden brief. Die neem ik niet heel serieus eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is ook wat ze eisen hè. Iedereen testen gevaccineerd of niet. Maar dat kost dusdanig veel geld dat ik me afvraag of de kosten wel helemaal in verhouding staan tot de baten.![]()
Heel veel uitspraken, met weinig bronnen, zeker.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heel veel uitspraken, maar heel weinig bronnen. Niemand die ontkent dat gevaccineerden ook besmettelijk kunnen zijn, maar alle betrouwbare bronnen laten nog steeds zien dat die kans wel veel kleiner is. Eens dat het systeem niet water dicht is (want hoewel de kans kleiner is, is er nog steeds een kans dat een gevaccineerd persoon besmet is en iemand aansteekt, maar aan de andere kant zegt het ook niet alles als een ongevaccineerd persoon negatief is getest. In de uren daarna kan diegene alsnog besmet raken en het virus verspreiden. Testen zijn ook niet waterdicht. Het verschil is dat ongevaccineerden er voor kunnen kiezen om zelf toch nog minder risico te lopen. Door gewoon een vaccin te nemen.
Wil iemand dat niet? Helemaal prima. Ik ben geen voorstander van verplichting. Kijk er niemand op aan als hij/zij zich niet laat vaccineren. Maar dan moeten ze niet fake news de wereld in helpen, daar ben ik een beetje allergisch voor.
Men is goed in bronnen citeren, ratio is ook nog wat... Maarja prima mij hoef je geen credentials te geven noch te geloven.
Maar hou het in je achterhoofd want de bronnen zijn langsgeweest in dit topic, zullen het ook komen in de toekomst...
Kans is veel kleiner met 60% efficacy voor symptomen? Met gelijke hoeveelheid virusdeeltjes? Hajoh....
Welke fake news begin je nu overigens over? Mijn comment?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: