Klopt minimumloon kan je overal in NL verdienen, incl de goedkope krimpregios en energielasten bepaal je zelf als je een knopje omdraait.quote:Op woensdag 8 december 2021 11:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja op woon en energielasten heb je heel veel invloed als je in die inkomensgroep zit, niet?
Hogere lonen zorgt niet voor meer personeel omdat klonen niet mag. Hogere lonen verschuift alleen het probleem van het ene bedrijf naar het andere bedrijf.quote:Op donderdag 9 december 2021 11:44 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De werknemers staan in deze situatie sterker bij loononderhandelingen. De arbeidspoel uit oost-europa droogt ook op om dezelfde redenen. Bovendien zal je buitenlandse geschikte werknemers met hoge salarissen moeten lokken hierheen vanwege de extreem hoge huisvestingskosten. Goed geschoold personeel neemt geen genoegen met bij elkaar hokken in een pand zoals bijv. veel polen nu doen bij laag/ongeschoold werk.
In de media wordt dit regelmatig genoemd hoor.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is ook lachwekkend dat de media dit nooit benoemd. Ze komen niet verder dan wat supply chain disruptie. De olifant in de kamer wordt door niemand benoemd.
Tuurlijk johquote:Op donderdag 9 december 2021 12:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt minimumloon kan je overal in NL verdienen, incl de goedkope krimpregios en energielasten bepaal je zelf als je een knopje omdraait.
Klopt, ik lees in de MSM regelmatig kritische artikelen over de lange termijn gevolgen van het ECB-beleid. Vaak ook met de onafhankelijke opinie van economen hieromtrent.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
In de media wordt dit regelmatig genoemd hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer een believerquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:23 schreef Mortaxx het volgende:
Daarom crypto kopen. Onbegrijpelijk dat zoveel mensen dat nog niet begrijpen. Dan verdien je het ook gewoon dat de overheid zo al je geld steelt
Vennootschapsbelasting op 50 % zetten danquote:Op donderdag 9 december 2021 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hogere lonen zorgt niet voor meer personeel omdat klonen niet mag. Hogere lonen verschuift alleen het probleem van het ene bedrijf naar het andere bedrijf.
Beter kan je de vraag verlagen.
quote:Op donderdag 9 december 2021 12:51 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Klopt, ik lees in de MSM regelmatig kritische artikelen over de lange termijn gevolgen van het ECB-beleid. Vaak ook met de onafhankelijke opinie van economen hieromtrent.Gelukkig dan zien wij dezelfde mediakanalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Dat kan, zo zijn er meer methodes om de vraag te verlagen.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Vennootschapsbelasting op 50 % zetten dan
Gelukkig dat we het erover eens zijn.quote:
Natuurlijk, want we gunnen het werkende mensen niet om überhaupt ergens van te kunnen profiteren. Marktwerking is heilig totdat arbeiders schaars worden. Marktwerking is heilig totdat blijkt dat elektrisch rijden veel goedkoper is, dan willen we plotseling wel rekening rijden.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hogere lonen zorgt niet voor meer personeel omdat klonen niet mag. Hogere lonen verschuift alleen het probleem van het ene bedrijf naar het andere bedrijf.
Beter kan je de vraag verlagen.
Alle bouwbedrijven de nek omdraaien dat werkte in 2/011 primaquote:Op donderdag 9 december 2021 16:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan, zo zijn er meer methodes om de vraag te verlagen.
klopt het niet wat ik schreef dan? Met hogere lonen komen er niet of amper nieuwe werkenden bij, want met geld creeer je tot nu toe geen nieuwe mensen.quote:Op donderdag 9 december 2021 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk, want we gunnen het werkende mensen niet om überhaupt ergens van te kunnen profiteren. Marktwerking is heilig totdat arbeiders schaars worden. Marktwerking is heilig totdat blijkt dat elektrisch rijden veel goedkoper is, dan willen we plotseling wel rekening rijden.
Economie = hypocrisie + geld.
in 2011 was er volgens mij geen generiek arbeiderstekort in de gehele westerse wereld.... Blijkbaar kan de mensheid meer kopen dan dat ze kunnen produceren.quote:Op donderdag 9 december 2021 17:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Alle bouwbedrijven de nek omdraaien dat werkte in 2/011 prima
Dat is idd het gevolg van het bijprinten van geld & de monetaire verruiming.quote:Op donderdag 9 december 2021 18:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
in 2011 was er volgens mij geen generiek arbeiderstekort in de gehele westerse wereld.... Blijkbaar kan de mensheid meer kopen dan dat ze kunnen produceren.
Als de geldhoeveelheid verdubbeld dan zal dat zeker kloppenquote:Op donderdag 9 december 2021 18:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
in 2011 was er volgens mij geen generiek arbeiderstekort in de gehele westerse wereld.... Blijkbaar kan de mensheid meer kopen dan dat ze kunnen produceren.
Het is een kleine gemeenschap en steekt elkaar aan. Gedreven door wat entiteiten die er geweldig aan verdienen. Het is net een dorp, IJsland wat dat betreft.quote:Op maandag 6 december 2021 11:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij was het bij IJsland ook zo dat mensen echt belachelijk grote leningen namen, had ik niet zo verwacht van IJslanders eigenlijk
Nou nou. Je doet net of dat heel bijzonder is. Niemand verbaast zich over volatiele dingen zoals botcoin: PLUS 1200 PROCENT!!!. EINZ!! Maar wel over zaken in de normale economie die wat schommelen.quote:
Zij beschikt nu eenmaal over een stuk Natuurlijk Leiderschap. Ze is aan het oefenen en repeteren daarvoor vermoedelijk.quote:Op donderdag 9 december 2021 19:03 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Nieuw Leiderschap, dat is wat we nodig hebben.
Kagedis, waar zit je verstopt?
Of ze is aan het vervellen.quote:Op donderdag 9 december 2021 19:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zij beschikt nu eenmaal over een stuk Natuurlijk Leiderschap. Ze is aan het oefenen en repeteren daarvoor vermoedelijk.
Tsja.. Dat zou ook kunnen. Maar dan hebben we niks. Kagedis for President!quote:
Als de lonen stijgen neemt de vraag naar arbeid automatisch af.quote:Op donderdag 9 december 2021 18:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt het niet wat ik schreef dan? Met hogere lonen komen er niet of amper nieuwe werkenden bij, want met geld creeer je tot nu toe geen nieuwe mensen.
Maar toen was de rente ook navenant, dus maakte het niet uit.quote:Op dinsdag 7 december 2021 09:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De inflatie was hoger in de 70/80er jaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |