Jouw interpretatie van mijn posts laat te wensen over.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:26 schreef popje het volgende:
Echt, jouw kruistocht over gevaccineerden... de kans op besmetting is een stuk minder als je gevaccineerd bent dus ik zou gewoon zeggen laat je vaccineren en anders is het je eigen schuld (tenzij non responder) dat je ziek wordt.
Daar ben ik het helemaal mee eens hoor, maar het is wel iets wat onderkend moet worden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die moeten dan zorgen dat ze wel gevaccineerd worden en als dat echt niet kan andere maatregelen treffen. Zelf. We kunnen toch niet de rest van ons leven anders in gaan richten voor een klein groepje?
Ik heb hier nooit zo bij stilgestaan maar deze groep mensen opzadelen met TvT - want dat is hun enige alternatief - is eigenlijk nogal wat. Dan even afgezien van het feit dat zij hoogstwaarschijnlijk veel minder evenementen e.d. opzoeken vanwege hun broze afweer.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan wordt het wel heel lastig voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden
Dat percentage komt uit dat vaccinatieprogramma van het RIVM. Dus dat gaat niet om de bevolking. Zoveel zijn het er niet die echt niet kunnen. En die 5 % dat zijn vaak mensen die toch niet willen of durven. Niet die er ziek van worden of dood aan gaan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens de Jonge (tijdens een perso) was dat zo'n 5%. Ik ga er vanuit dat het 5% van de bevolking die op de rit om gevaccineerd te worden stond, dat zijn er dus zo'n 700-800k dan.
die zullen voorzichtig moeten leven maar die deden dat pre corona ook vast al?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens de Jonge (tijdens een perso) was dat zo'n 5%. Ik ga er vanuit dat het 5% van de bevolking die op de rit om gevaccineerd te worden stond, dat zijn er dus zo'n 700-800k dan.
Nee, die 5% waren mensen die midden in behandelingen zitten met immuunremmers e.d.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat percentage komt uit dat vaccinatieprogramma van het RIVM. Dus dat gaat niet om de bevolking. Zoveel zijn het er niet die echt niet kunnen. En die 5 % dat zijn vaak mensen die toch niet willen of durven. Niet die er ziek van worden of dood aan gaan.
Ja, tuurlijk. Maar die krijgen ook mensen op bezoek e.d. die het mogelijkerwijs onder de leden kunnen hebben.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
die zullen voorzichtig moeten leven maar die deden dat pre corona ook vast al?
Tja, ik ken zo iemand die gek is op muziek en gewoon vier dagen naar een Rock Werchter gaat. Van allerlei voedingsstoffen, daar kan hij dood door neervallen. Dus hij leeft daar vier dagen op water en bananen. Maar heeft het er graag voor over. Hij zal ook niet gevaccineerd kunnen worden, maar ik weet zeker dat hij zijn draai helemaal gevonden heeft en er prima mee om gaat. En dat niemand verder rekening met hem hoeft te houden. Het is maar net hoe iemand er in staat.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik heb hier nooit zo bij stilgestaan maar deze groep mensen opzadelen met TvT - want dat is hun enige alternatief - is eigenlijk nogal wat. Dan even afgezien van het feit dat zij hoogstwaarschijnlijk veel minder evenementen e.d. opzoeken vanwege hun broze afweer.
Meen alleen voor de kwetsbaren/ouderen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
is het nou zo dat Israël pusht voor die 3e prik omdat er nog zoveel ongevaccineerden zijn?
Veel ouderen genieten geen bescherming van de vaccins, recente studie:quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar gelukkig geeft dat niks, want oma is ook gevaccineerd en wordt niet ziek.
Afname van antistoffen zegt op zichzelf niets, het gaat om de T-cel immuniteit die niet duidelijk te meten valt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:39 schreef Za het volgende:
[..]
Veel ouderen genieten geen bescherming van de vaccins, recente studie:
In week 7 na de vaccinatie vertoonden slechts 8/16 ouderen (50,0%, 95% BI 28,0%-72,0%) hoge S1 IgG-aviditeitsindices ( > 60) vergeleken met 28/30 jongeren deelnemers (93,3%, 95% BI 78,7%-98,8%)
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/8/21-1145_article
begrijp ik maar die zullen daar mee om moeten gaan, overigens zou ik er bijvoorbeeld geen bezwaar tegen hebben als ze bij een bejaardentehuis of verzorgingstehuis bij de ingang tvt zouden doen omdat die mensen nu eenmaal kwetsbaar zijn ondanks eventuele vaccinatie.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Maar die krijgen ook mensen op bezoek e.d. die het mogelijkerwijs onder de leden kunnen hebben.
Die hebben ze ook niet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:41 schreef Stoney3K het volgende:
Afname van antistoffen zegt op zichzelf niets, het gaat om de T-cel immuniteit die niet duidelijk te meten valt.
Tja, dan gaan ze dood. Misschien maar gewoon eens accepteren dat mensen boven de 80 kans hebben om te overlijden en ze niet als een kasplantje in leven proberen te houden, terwijl ze zelf allang niet meer willen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:39 schreef Za het volgende:
[..]
Veel ouderen genieten geen bescherming van de vaccins, recente studie:
In week 7 na de vaccinatie vertoonden slechts 8/16 ouderen (50,0%, 95% BI 28,0%-72,0%) hoge S1 IgG-aviditeitsindices ( > 60) vergeleken met 28/30 jongeren deelnemers (93,3%, 95% BI 78,7%-98,8%)
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/8/21-1145_article
Maar waarom denk je dat gevaccineerden massaal het loodje gaan leggen? En wat is precies de reden dat je je niet laat vaccineren?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Nah .. misschien leuk voor jullie, een kijkje in het brein van een van de vele ongevaccineerden:
Ik begeef mij o.a. in kringen met gelijkgestemden. Dus ik durf wel te stellen dat hoe ik er tegen aan kijk en hoe ik er over denk, door het merendeel van de ongevaccineerden ook zo wordt gezien.
Wij laten het gelaten toe. Ook al betekent dat uitsluiting van 'leuke dingen'. Wij regelen zelf wel leuke dingen. Mogen we niet meer op een openlucht markt komen zonder coronapaspoort (zoals nu in mijn woonplaats aan de gang is)? Prima joh. Komen we toch niet. Het zal ons niet over halen om alsnog die prik wel te laten zetten. Dat uitsluiten is nu hot item. Maar we denken niet dat dit tot in de eeuwigheid zal duren. Ik wacht geduldig 20 september en verder af. Als ongevaccineerden die zich ook niet willen laten testen en die ook geen bewijs van corona te hebben doorstaan kunnen overleggen. Ik denk dat de samenleving er nog van gaat verschieten hoeveel ongevaccineerden en dergelijke rond lopen. Die om die reden dus niet mee kunnen doen aan dat soort zaken. Opbrengsten zullen daardoor tegenvallen. Er is geen staatssteun meer. Er komt vanzelf wel weer wrijving in de samenleving door gemiste inkomsten. Men komt vanzelf wel tot de conclusie dat het vanuit financieel oogpunt niet zo handig is om ongevaccineerden op deze manier buiten spel te zetten.
Buiten dat maken wij ons ook zorgen om het najaar, de winter. We gunnen het niemand uiteraard. Maar wij zijn echt bang dat er een hoop mensen, gevaccineerden, het loodje gaan leggen. Juist doordat ze gevaccineerd zijn.
We kunnen daar van alles van denken en vinden en ons baseren op wetenschappelijk onderzoek. Maar niemand weet zeker hoe het ons zal vergaan tegen die tijd. De mensen die vertrouwen op de wetenschap niet. De mensen die vertrouwen op hun onderbuikgevoel niet. Niemand niet.
En ik kan wel zeggen dat ik hoop dat ik ongelijk heb. Maar ik heb in het afgelopen anderhalf jaar al zo vaak gehoopt dat ik ongelijk heb. En iedere keer kreeg ik na een poos toch gelijk. Laten we hopen dat ik er dit keer rigoureus naast zit. En dat we een mooie lente 2022 tegemoet gaan met zijn allen waarin we weer 'normaal' kunnen leven. Whatever that means.
Ik denk dat dit echt wel meevalt hoor. Alles zit nu al vol, mensen gaan volop op vakantie. En ja, die zijn gevaccineerd.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik denk dat de samenleving er nog van gaat verschieten hoeveel ongevaccineerden en dergelijke rond lopen. Die om die reden dus niet mee kunnen doen aan dat soort zaken. Opbrengsten zullen daardoor tegenvallen. Er is geen staatssteun meer. Er komt vanzelf wel weer wrijving in de samenleving door gemiste inkomsten. Men komt vanzelf wel tot de conclusie dat het vanuit financieel oogpunt niet zo handig is om ongevaccineerden op deze manier buiten spel te zetten.
voorlopig is het andersomquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Buiten dat maken wij ons ook zorgen om het najaar, de winter. We gunnen het niemand uiteraard. Maar wij zijn echt bang dat er een hoop mensen, gevaccineerden, het loodje gaan leggen. Juist doordat ze gevaccineerd zijn.
Ik denk dat je eerste vraag de tweede beantwoordt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:44 schreef popje het volgende:
[..]
Maar waarom denk je dat gevaccineerden massaal het loodje gaan leggen? En wat is precies de reden dat je je niet laat vaccineren?
Wees er maar ontzéttend trots op.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik denk dat de samenleving er nog van gaat verschieten hoeveel ongevaccineerden en dergelijke rond lopen. Die om die reden dus niet mee kunnen doen aan dat soort zaken. Opbrengsten zullen daardoor tegenvallen. Er is geen staatssteun meer. Er komt vanzelf wel weer wrijving in de samenleving door gemiste inkomsten. Men komt vanzelf wel tot de conclusie dat het vanuit financieel oogpunt niet zo handig is om ongevaccineerden op deze manier buiten spel te zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |