Hey kijk weer een krampachtige griep-vergelijking die nergens op slaat. Dat snap je toch zelf ook wel?quote:Op maandag 30 augustus 2021 08:27 schreef ludovico het volgende:
Aan de influenza sterven ook 35 jarigen.
Influenza shot maar verplichten?
quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hey kijk weer een krampachtige griep-vergelijking die nergens op slaat. Dat snap je toch zelf ook wel?
Zeg je nu dat de lockdown en de andere maatregelen gewerkt hebben?quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:32 schreef BertV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bovenstaande probeerde dat ook te vertellen, maar ik zie toch iets wat ik een griepje blijf noemen.
Niet iets dat de huidige hysterie verdient.
Hoe vaak moet er nog verteld worden dat het niet gaat om hoe dodelijk corona is? Het gaat om de impact op de zorg: wanneer morgen het halve land een been breekt gaan daar ook weinig extra mensen aan dood, maar het land ligt wel compleet op z'n gat.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:32 schreef BertV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bovenstaande probeerde dat ook te vertellen, maar ik zie toch iets wat ik een griepje blijf noemen.
Jup elke 5 maanden de mouw omhoog voor de booster, doe je dit niet wordt de status teruggezet naar ongevaccineerd.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:19 schreef ludovico het volgende:
Lekker, steeds gedwongen vaccineren voor een minimale veiligheidsboost.
Vooral geen alcoholverkoop na 20u was een schot in de roos.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeg je nu dat de lockdown en de andere maatregelen gewerkt hebben?
Toen het virus net ontsnapte uit het lab was het waarschijnlijk andere koek.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeg je nu dat de lockdown en de andere maatregelen gewerkt hebben?
‘Viruswaarheid’ e.a. heb ik (en de meeste users hier denk ik) niks aan.quote:Op zondag 29 augustus 2021 14:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geplaatst onder de "viruswaarheid" groep op oa twitter
Vreemd dat er dan in landen als bijvoorbeeld Brazilië en India zoveel slachtoffers zijn gevallen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:46 schreef BertV het volgende:
[..]
Toen het virus net ontsnapte uit het lab was het waarschijnlijk andere koek.
Je zag die chinezen een mega ziekenhuis de grond uit stampen.
Die piek laat eerder zien dat het virus zich gedraagt als seizoensgriep.
Winter is coming.
CAD, Kan je deze twee in de OP zetten ajb?quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:19 schreef controlaltdelete het volgende:
De meest verwijderde docu van het moment! Corona op zoek naar de Waarheid…
https://www.blckbx.tv/vid(...)oek-naar-de-waarheid
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ twitter ]
The show must go on folks!
In de VS lijkt het al vroeg winter te zijn. In elk geval voor de niet-gevaccineerden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:46 schreef BertV het volgende:
[..]
Toen het virus net ontsnapte uit het lab was het waarschijnlijk andere koek.
Je zag die chinezen een mega ziekenhuis de grond uit stampen.
Die piek laat eerder zien dat het virus zich gedraagt als seizoensgriep.
Winter is coming.
Dat valt niet te concluderen op basis van één ziekenhuis. Gevaccineerden hebben flink minder kans om ernstig ziek te worden en dus in het ziekenhuis te komen. Volgens mij ging het in Nederland om iets van driekwart van de mensen in de ziekenhuizen die niet (volledig) gevaccineerd waren. En uiteraard wisselen deze aantallen dan weer per land/locatie.quote:Op maandag 30 augustus 2021 08:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat gevaccineerde mensen niet of nauwelijks op de IC terechtgekomen ondanks wat sommigen beweren
Waarom slaat het nergens op? Raar dogmatisch denken zeg.. Een influenza dode is minder waard dan een covid dode?quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hey kijk weer een krampachtige griep-vergelijking die nergens op slaat. Dat snap je toch zelf ook wel?
En dat zegt veel wanneer je weet dat in juli de risicogroepen vrijwel volledig gevaccineerd waren.quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat valt niet te concluderen op basis van één ziekenhuis. Gevaccineerden hebben flink minder kans om ernstig ziek te worden en dus in het ziekenhuis te komen. Volgens mij ging het in Nederland om iets van driekwart van de mensen in de ziekenhuizen die niet (volledig) gevaccineerd waren. En uiteraard wisselen deze aantallen dan weer per land/locatie.
Waarom zou de vergelijking tussen griep en Covid niet mogen worden gemaakt? In de rapporten die Stichting NICE maakt trekken zij constant de vergelijking met de zogeheten SARI patiënten, voornamelijk mensen met ernstige griepverschijnselen, die in het ziekenhuis komen. Kortom, bij stichting NICE is men 'krampachtig' bezig?quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Leuk allemaal maar je kent het effect nauwelijks of niet van allerhande maatregelen, en maatregelen waren er altijd wel geweest, overal zijn handpompjes, overal moet je met je groepje blijven lopen, overal kan je 1.5m afstand houden of met winkelkarretje naar binnen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe vaak moet er nog verteld worden dat het niet gaat om hoe dodelijk corona is? Het gaat om de impact op de zorg: wanneer morgen het halve land een been breekt gaan daar ook weinig extra mensen aan dood, maar het land ligt wel compleet op z'n gat.
Van de mensen die niet tot een risicogroep behoren - dat zijn er zo'n 10 miljoen - komt zonder vaccinatie 0.2-0.5% in het ziekenhuis terecht na een coronabesmetting. Dan kan jij uitrekenen hoeveel mensen dat ongeveer zijn. Kan de zorg dat aan bij ongecontroleerde verspreiding? En: over wat voor directe (bijvoorbeeld zorg) en indirecte (bijvoorbeeld langdurig ziekteverzuim) maatschappelijke kosten hebben we het dan?
En hoe had de oversterfte eruit gezien zonder maatregelen en zonder vaccinaties? Je krijgt dan een hoop mensen die overlijden die met de juiste zorg niet waren overleden: zowel corona als wat anders omdat de zorg volledig vastgelopen is.
Over afrika hoor je dan weer weinig. relatief jonge bevolking, natuurlijke weerstand.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vreemd dat er dan in landen als bijvoorbeeld Brazilië en India zoveel slachtoffers zijn gevallen.
Ook zo jammer weer dat je heel 2018 hebt maar maar een deel van 2020...quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:32 schreef BertV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tis juist andersom natuurlijk, Covid wordt tot iets bijzonders verheven en dat idee wordt dogmatisch verdedigd.quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou de vergelijking tussen griep en Covid niet mogen worden gemaakt? In de rapporten die Stichting NICE maakt trekken zij constant de vergelijking met de zogeheten SARI patiënten, voornamelijk mensen met ernstige griepverschijnselen, die in het ziekenhuis komen. Kortom, bij stichting NICE is men 'krampachtig' bezig?
Ik ben benieuwd naar een completere tabel, dit was een snelle google actie.quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ook zo jammer weer dat je heel 2018 hebt maar maar een deel van 2020...
Is vast omdat de sterfte in de rest van 2020 een stuk hoger lag dan die van 2018, maar ja dat past niet in je verhaal
Je zou moeten corrigeren naar leeftijdscategorie en bevolkingsgrootte.quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:21 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar een completere tabel, dit was een snelle google actie.
Wat een complot denken weer.
Oh je kan corona en influenza prima met elkaar vergelijken en dan kom je erachter dat het twee compleet verschillende ziektes zijn wanneer je kijkt naar besmettelijkheid, (natuurlijke) immuniteit, mortaliteit, maatschappelijke impact, et cetera.quote:Op maandag 30 augustus 2021 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou de vergelijking tussen griep en Covid niet mogen worden gemaakt? In de rapporten die Stichting NICE maakt trekken zij constant de vergelijking met de zogeheten SARI patiënten, voornamelijk mensen met ernstige griepverschijnselen, die in het ziekenhuis komen. Kortom, bij stichting NICE is men 'krampachtig' bezig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |