Ik doe dat andersom, zie dat de courgettes in de aanbieding zijn en bedenk dan om iets met courgettes te maken. Dat worden geen gevulde courgettes want daar hou ik niet van maar heb een heel lijstje met recepten paraat staan omdat we normaal een overschot aan courgettes uit eigen tuin hebben dus ik kies morgen wel iets als ik het boodschappenlijstje en weekmenu in elkaar flans.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 14:08 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Dit is echt iets wat voor mij leuk klinkt op papier
als ik gevulde courgette wil maken en zou moeten kijken of het een week later goedkoper is dan ben ik echt uren bezig met de weekboodschappen, en het allerergste is dat ik dan weer nog een nieuwe maaltijd moet bedenken voor deze week![]()
Zonnepanelen was hier wel destijds ook een hele slimme zet als ik zie wat we nu maandelijks aan gas/electra betalen. Maandbedrag staat nu op 50 euro en daar komen we prima mee uit.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 15:23 schreef Leandra het volgende:
Ik moet de BTW van de zonnepanelen nog terugvragen, daar zit ik een beetje tegenaan te hikken.... vorige keer wel probleemloos zelf gedaan trouwens, en daarom dit keer ook de energierekening op naam van N laten zetten, want anders zou het niet kunnen.
Het is ook wat lastiger want omdat het op naam van N moet moet ik hem erbij hebben om in te loggen met zijn DigiD enzo.... niet dat ik dat gewoon een keer kan doen als ik daar zin in heb
Maar goed, laat ik eerst eens gaan kijken of ik de lamp in de hal wel op kan hangen met de nieuwe langere schroeven......
Alleen thuis, dus misschien maar even een deur van het slot halen
Nee, eigenlijk niet. Het wekelijks ipv dagelijks boodschappen doen is al nieuw en vergt al het maximale van mijn planskills.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:50 schreef Elleska het volgende:
@:-Spring Kijk je naar de aanbiedingen?
Want ik zie bijvoorbeeld 4courgettes op je lijstje terwijl ze volgende week per 3 stuks in de aanbieding zijn en verder weinig specifieke aanbiedingen. Lang houdbare dingen als wasmiddel koop ik alleen in de aanbieding.
Ja, tuurlijk scheelt dat, maar wij kunnen hier heus wat verbeteren. Appjes krijgen om 17.00 uur van; ik kom toch niet eten. Onregelmatig gedoe alom. Wij pikken dat nu maar we zouden hier beter mee om kunnen gaan. Er valt zeker wat te besparen hier hoor.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 15:26 schreef Cathmar het volgende:
Gezin met 4 kids (geen luiers meer en ook niet van die grote nog Lily, dat scheelt vast enorm). 140 pw.
Ik weet dus gewoon niet wat wij aan boodschappen betalen. Vroeg het aan mijn lief, hij doet de meeste boodschappen, maar hij weet het ook niet. Onze conclusie: zolang we niet interen op ons salaris, zal het wel goed zijnquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 15:15 schreef SQ het volgende:
Mijn hypotheek is gewoon zo kansloos hoog dat ik niet meer geld aan boodschappen kan besteden.
It's sad cause it's true
Ah heeft de laatste jaren echt veel gedaan aan de prijzen van de goedkopere artikelen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 15:26 schreef Cathmar het volgende:
Alles bij AH halen zou ik best willen maar kan ik ècht niet als ik het prijs verschil bereken.
Hier 1x per week Lidl en dan haal ik meestal 1x nog iets bij gedurende de week bij Jumbo of AH. Dingetjes die ik niet kan krijgen bij Lidl.
Gezin met 4 kids (geen luiers meer en ook niet van die grote nog Lily, dat scheelt vast enorm). 140 pw. Excl hond en drogist.
Same same, en ook geen uitstapjes met de kinderen maakte heel veel verschil.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 16:05 schreef Phaidra het volgende:
Ik merkte wel dat ik ineens veel geld overhield tijdens de lockdown. Geen koffie to-go, geen lunch buiten de deur, geen wijntje op het terras… het tikte toch best aan elke keer.
Gewoon heel simpel beginnen met de folder doorbladeren voordat je het lijstje maakt. Dan zie je vast dingen die je toch al wilde kopen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 15:33 schreef -Spring het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Het wekelijks ipv dagelijks boodschappen doen is al nieuw en vergt al het maximale van mijn planskills.Maar zodra ik wat beter geoefend ben, is dat wel slim idd!
Dit klinkt wel superhandigquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 14:08 schreef Budabuddumbam het volgende:
Wat ik wel heb gedaan is bij ah.nl voor alle gerechten/recepten alle boodschappen invoeren dus met 1 druk op de knop kan ik alles toevoegen in de juiste hoeveelheid![]()
Hier staat het op ¤ 2,43 per maand en ik verwacht dat we terug gaan krijgenquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 15:25 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zonnepanelen was hier wel destijds ook een hele slimme zet als ik zie wat we nu maandelijks aan gas/electra betalen. Maandbedrag staat nu op 50 euro en daar komen we prima mee uit.
Ik realiseer me net dat ik vorige week de Lidl-app heb gedownload, daar staan volgens mij ook de aanbiedingen in.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 17:07 schreef Elleska het volgende:
Als je goed oplet is de AH met veel dingen inderdaad goedkoper dan de Lidl maar ik vind de Lidl zo lekker overzichtelijk. Daar heb ik tenminste geen keuzestress met tig soorten spaghetti om maar iets te noemen.
[..]
Gewoon heel simpel beginnen met de folder doorbladeren voordat je het lijstje maakt. Dan zie je vast dingen die je toch al wilde kopen.
En als je lang houdbare producten in de aanbieding ziet zoals het wasmiddel dan kan je even naar je wasmiddel kijken om te zien hoeveel voorraad je nog hebt.
https://barrylewis.net/recipe/biscoff-brownies/ deze vind ik echt heel nice.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 17:32 schreef Nijna het volgende:
Heeft iemand hier een niet al te ingewikkeld, maar lekker recept voor een cake/taart/koek, iets zoets dus?
Ik zit wat door van die receptensites te scrollen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik moet een recept hebben voor een receptenboekje, maar ik vind mijn oude-jaars-wafels (zoals opa en oma ze maakten) niet fancy genoeg (of ik leg de lat te hoog en moet toch gewoon dat recept nemen) en verder bak ik vooral met pakjes van meneer oetker enzo
https://www.laurasbakery.nl/stroopwafel-boterkoek/quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 17:32 schreef Nijna het volgende:
Heeft iemand hier een niet al te ingewikkeld, maar lekker recept voor een cake/taart/koek, iets zoets dus?
Ik zit wat door van die receptensites te scrollen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik moet een recept hebben voor een receptenboekje, maar ik vind mijn oude-jaars-wafels (zoals opa en oma ze maakten) niet fancy genoeg (of ik leg de lat te hoog en moet toch gewoon dat recept nemen) en verder bak ik vooral met pakjes van meneer oetker enzo
Oudejaarswafels zijn juist wel fancy, want een echt eigen receptquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 17:32 schreef Nijna het volgende:
Appelflappen? Of appelbol?quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 17:32 schreef Nijna het volgende:
Je ziet in je lijstjes ook dat het in de bonus is door de oranje knopjesquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 17:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit klinkt wel superhandig
Al heb ik dan weer een volle voorraadkast waardoor ik zelden voor een gerecht alles nodig heb wat erin gaat.
En meestal bepaal ik wat ik eet obv de bonus, dus variëren de ingrediënten ook nogal. Dat maakt het wel weer lastiger![]()
Toch eens naar kijken
Oh dat is echt heel erg netjesquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier staat het op ¤ 2,43 per maand en ik verwacht dat we terug gaan krijgen
Maar goed, nieuwbouw, gasloos, grondgebonden warmtepomp, 21 panelen van 330 wp ZZW zonder schaduw en zelf gebruiken we ongeveer 2650 kWh, en dat zal best wat toenemen nu Soneal richting puberteit gaat, maar het betekent nog steeds dat er zo'n 4.000 kWh beschikbaar is voor de warmtepomp.
400 omgquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 15:50 schreef Aure het volgende:
Wij zitten ook wel aan de hoge kant qua boodschappen, gemiddeld zo'n 600-700 euro (soms is dat inclusief luiers soms niet eens). En het ergste is denk ik dat we daarnaast nog 400 euro per maand uitgeven aan ontbijt/lunch/diner/koffie buiten de deur of via thuisbezorgd oid
Dat is idd heel netjes, in ons oude huis (tweekapper 1971, redelijk geïsoleerd, 145m²) zaten we zelfs met zonnecollectoren nog op zo'n 1.200m³ gas en dan gebruikten we van mei tot september dus letterlijk vrijwel geen gas omdat het water door de zonnecollectoren opgewarmd werd.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 18:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Oh dat is echt heel erg netjesMaar ja, hier een woning uit 1989 en gas. Gasverbruik is wel bijzonder laag, als we op 650m3 zitten op jaarbasis is het veel.
Het nadeel van midden in de stad wonenquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 18:52 schreef SQ het volgende:
[..]
400 omg
Ik vind dit topic dan ook wel weer geruststellend. Ik betaal dan weliswaar veruit het meest aan hypotheek en Vattenfallmaar qua andere uitgaven ben ik klaarblijkelijk toch veel minder exorbitant dan ik altijd dacht
quote:
Hypotheek win ik niet, maar voor Vattenfall doe ik ook een gooi naar de titel van hoofdsponsorquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 18:52 schreef SQ het volgende:
Ik betaal dan weliswaar veruit het meest aan hypotheek en Vattenfall
Hebben we die opsom al gehad?quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 18:52 schreef SQ het volgende:
[..]
400 omg
Ik vind dit topic dan ook wel weer geruststellend. Ik betaal dan weliswaar veruit het meest aan hypotheek en Vattenfallmaar qua andere uitgaven ben ik klaarblijkelijk toch veel minder exorbitant dan ik altijd dacht
Nee maar ik durf die "eer" door allerhande factoren best te claimen momenteelquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 19:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hebben we die opsom al gehad?
Heb ik dat gemist zeg.
Nou ben ik zo benieuwdquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 19:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee maar ik durf die "eer" door allerhande factoren best te claimen momenteel![]()
Anders zou ik ook wel meer geld aan de barista uitgeven denk ik
Omdat ons huis geen woonbestemming heeft wilde maar 1 bank met ons in zee, en daardoor hebben wij een lastige (wurg)constructie waarbij we bijvoorbeeld ons aflossingsvrije deel van ons vorige huis moesten inleveren, evenals ons stuk bankspaarhypotheek en hebben nu dus een volledig annuitaire lening. Daarnaast betalen we een fikse risico-opslag van bijna 1% per jaar vanwege dat bestemmingsplanquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 19:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nou ben ik zo benieuwd
Niet alleen naar het bedrag, ook naar de factoren trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |