Ik doe mee!quote:Op donderdag 2 september 2021 06:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Overname aandelen detacheerder civiele techniek
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24432
2e hypotheek woonhuis, Geldvoorelkaar had geen zin om de ltv uit te rekenen🤣
[..]
Blijkbaar maken de mannen hele hoge marges op hun personeel. Vraag me wel een beetje af waar ze dat personeel vandaan toveren (vooral buitenland vermoed ik?) want dit soort technische mensen zijn schaars tegenwoordig.quote:
Zie ik het goed dat in dit bericht doorsijpelt dat jij ook voornemens bent om te investeren in dit project?quote:Op donderdag 2 september 2021 14:52 schreef obligataire het volgende:
[..]
Blijkbaar maken de mannen hele hoge marges op hun personeel. Vraag me wel een beetje af waar ze dat personeel vandaan toveren (vooral buitenland vermoed ik?) want dit soort technische mensen zijn schaars tegenwoordig.
Hij heeft een forse aflossingsdruk (naast GvE 4 jaar over die 450K verkopersleningen), maar die kan blijkbaar helemaal uit de overwinst betaald worden en hoeft niet uit de fee begrijp ik.
Ik denk van wel (basisbedrag) mede vanwege de 2e hypotheek, want vind het toch wel een uitdaging voor hem de komende jaren om al die verplichtingen op te hoesten. Het moet goed (of beter) blijven gaan met het bedrijf.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:54 schreef Antropoceen het volgende:
[..]
Zie ik het goed dat in dit bericht doorsijpelt dat jij ook voornemens bent om te investeren in dit project?
Iets wat voor mij meespeelt is dat het hier gaat om een derdenhypotheek. De geldnemer is de BV, maar de hypotheekverstrekker is Rutger als natuurlijk persoon. Dat wil zeggen dat als het financieel minder gaat, hij er niet gemakkelijk voor zal kiezen om de BV te laten ontploffen. Het zal hem ook privé raken, namelijk zijn eigen woonhuis, waar hij met vriendin en twee zonen woont, komt hier op het spel te staan. Er is daarom aan hem heel veel gelegen dat de BV goed blijft draaien.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:56 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik denk van wel (basisbedrag) mede vanwege de 2e hypotheek, want vind het toch wel een uitdaging voor hem de komende jaren om al die verplichtingen op te hoesten. Het moet goed (of beter) blijven gaan met het bedrijf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel goed verwoord.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:50 schreef Frandderouw het volgende:
[..]
Tja, volg de reacties met verbazing. Zeg het nog maar een keer: Het is een financiële dienstverlener die de basis op heel veel punten niet op orde heeft.
Als een schilder laat zien dat hij niet in staat is om te schilderen, laat je hem toch ook niet je huis afschilderen, en je gaat hem zeker al niet betalen. En toch lijken veel een soort medelijden te hebben met SIG en gaan gewoon door met investeren en vergoedingen betalen voor de dienstverlening.
... Schilder maar lekker mijn huis af, want je doet zo je best. Kennelijk willen de meeste zo graag investeren in vastgoed, dat ze de rest maar voor lief nemen. Vergelijk het met iedere andere branch (restaurant dat geen fatsoenlijke maaltijd kan uitserveren, een autogarage die je auto repareert met Tie wraps om niet passende onderdelen bij elkaar te houden) en je ziet pas goed hoe absurd dit is.
De zekerheden lijken inderdaad wel ok. Ik laat hem echter lopen omdat het concept handen inhuren en uitlenen aan constructiebedrijven nogal gevoelig is voor conjunctuur, en politieke wispelturigheid (stikstof, PAS, rings a bell?).quote:Op donderdag 2 september 2021 14:56 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik denk van wel (basisbedrag) mede vanwege de 2e hypotheek, want vind het toch wel een uitdaging voor hem de komende jaren om al die verplichtingen op te hoesten. Het moet goed (of beter) blijven gaan met het bedrijf.
Ik volg je helemaal, maar dan gaan er nog veel meer projecten in de probleemzone geraken vrees ik, als dat scenario uit komt.quote:Op donderdag 2 september 2021 16:29 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
De zekerheden lijken inderdaad wel ok. Ik laat hem echter lopen omdat het concept handen inhuren en uitlenen aan constructiebedrijven nogal gevoelig is voor conjunctuur, en politieke wispelturigheid (stikstof, PAS, rings a bell?).
Qua conjunctuur denk ik dat we nog wel wat mee gaan maken de komende jaren, en dan zou het zomaar kunnen dat meneer in 1x zijn verdienmodel kwijt is, en de lucht uit de overwaarde op de woning loopt.
Ik blijf dus op mijn handen zitten.
Zijn dit niet eerder p2p financieringen een beetje vergelijkbaar met estateguru?quote:Op donderdag 2 september 2021 18:27 schreef bubbels234 het volgende:
Drie nieuwe kortlopende leningen uit UK bij maxcrowdfund komende zaterdag. Rente 10 t/m 12% met eerste hypotheek.
https://maxcrowdfund.com/nl
Ligt eraan. Wat mij betreft is dit cf en mag dat hier. Is een nieuw platform met afm vergunning en NL projecten. Kantoor in Rotterdam.quote:Op donderdag 2 september 2021 19:19 schreef Ron1986 het volgende:
[..]
Zijn dit niet eerder p2p financieringen een beetje vergelijkbaar met estateguru?
Dat kun je beter vanavond niet inloggen wat de cijfers klopt nu helemaal niets meer vanquote:Op donderdag 2 september 2021 13:46 schreef crowder07 het volgende:
Net een paar betalingen gedaan voor SIG en toen ik korte tijd later keek in mijn dasboard bij mijn projecten stond er al dat zij betaald waren. Andere die ik nog niet betaald heb staan er nog steeds als resrerved. De directe doorboeking in het systeem werd dus wel nu.
Dus beetje bij beetje lijkt het toch in orde te komen en ik denk dat men het systeem per onderdeel corrigeert dan wel aanpast.
Laten we ook weer eens wat positiever worden over SIG waarover iedereen tot voor kort tevreden was dat we dat over een paar weken ook weer kunnen zijn.
Als dit maar voor 1.1.22 is opgelost voor box3. Zo te zien zijn alle aflossingen weer actief geworden.......quote:Op donderdag 2 september 2021 19:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat kun je beter vanavond niet inloggen wat de cijfers klopt nu helemaal niets meer van
Ik wil trouwens graag positiever worden over SiG, het zou helpen als ze meer en betere informatie aan de investeerders geven. Dus wanneer is alles weer op orde op de website, wanneer wordt de maandbetaling over gemaakt en wanneer krijgen we de specificatie van alle betalingen per maand te zien.
Vergeet niet dat dit nu al bijna 2 weken duurt dus het mag onderhand wel eens opgelost zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind m niet verkeerd, de toko lijkt goed te lopen en de markt is voorlopig nog wel in zijn voordeel.quote:Op donderdag 2 september 2021 09:29 schreef Incitatus3 het volgende:
[..]
Maar verder is het niet zo'n slecht project, toch? Met een materiële tweede hypotheek tegen 6,5%. Of zien jullie dat anders?
Iemand bekend met de Britse huizenmarkt/financieringsmarkt? Rente lijkt me wat hoog als ik kijk naar een ander crowdfundingplatform dat ik vond: https://www.crowdproperty.com/projects#funded-projects-listquote:Op donderdag 2 september 2021 18:27 schreef bubbels234 het volgende:
Drie nieuwe kortlopende leningen uit UK bij maxcrowdfund komende zaterdag. Rente 10 t/m 12% met eerste hypotheek.
quote:Op donderdag 2 september 2021 19:55 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe GvE:
U heeft geïnvesteerd in 1 of meerdere projecten van Vastgoedfonds Berlage C.V. Met hulp van u als investeerder zijn diverse objecten in Amsterdam e.o. aangekocht en gereed gemaakt voor verhuur. In het eerste halfjaar van 2021 zijn nagenoeg alle objecten die in 2020 zijn aangekocht, na aanpassing en verduurzaming, in de verhuur gekomen. In de totale portefeuille van Berlage C.V. is inmiddels 96% van de opgeleverde units verhuurd. Berlage C.V. bedankt u voor het vertrouwen in deze projecten en houdt u op graag op de hoogte van de ontwikkelingen!
Na de succesvolle funding en realisatie van de eerdere projecten gaat Berlage C.V. graag opnieuw de samenwerking aan met crowdfunding investeerders. Het doel van de nieuwe lening (project 24489) is het verschaffen van de tweede tranche werkkapitaal ter verdere uitbreiding van de onroerend goed portefeuille. De eerste tranche van ¤ 600.000 is door middel van project 23442 gerealiseerd. Nu wordt conform planning de tweede tranche van ¤ 600.000 gepubliceerd.
Met de aangevraagde lening wil vastgoedfonds Berlage C.V. weer middelen vrij maken t.b.v. de verdere uitbreiding van haar omvangrijke woningportefeuille, die getaxeerd is op ruim 33 miljoen euro en bijna 200 verhuurbare units omvat.
De belangrijkste kenmerken van het project zijn:
Kredietbedrag: ¤ 600.000,-
Rente: 6,2%
Looptijd: 48 maanden
Belangrijkste zekerheden:
Negatieve hypotheekverklaringen verbonden aan 8 vastgoedobjecten in Almere. Inclusief projecten 23442 en 24489 worden de panden voor 75% van de waarde belast met financiering. De overwaarde na financiering op de vastgoedobjecten in Almere bedraagt: ¤ 1.212.000,-.
U investeert middels deze propositie in de uitbreiding van een reeds renderende woningportefeuille. Berlage C.V. richt zich met name op de woningmarkt in Amsterdam en omstreken. In het middensegment – op het niveau van sociale huurwoningen en net daarboven – is er nog steeds een drastisch tekort aan goede woonruimte voor starters en jonge werknemers. Het doel van Berlage is om goed gelegen, compacte en betaalbare studio’s en appartementen te verhuren aan deze doelgroep.
In de pitch treft u meer informatie over het project aan. Het project is nog niet zichtbaar voor de hele crowd; wanneer u bent ingelogd, kunt u investeren in Berlage CV tot maandag 6 september 10.00 uur investeren via deze link:Ik blijf erbij; een negatieve hypotheekverklaring is geen zekerheid maar een voorwaarde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dan ook dat ik pas.Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
Heeft Gijs alles onder controle?quote:Op donderdag 2 september 2021 19:51 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Als dit maar voor 1.1.22 is opgelost voor box3. Zo te zien zijn alle aflossingen weer actief geworden.......
Maar Luuck is niet teruggeroepen van vakantie dus Gijs heeft het allemaal onder controle.
Ik was dit platform ook tegengekomen (geen ervaring mee)quote:Op donderdag 2 september 2021 18:27 schreef bubbels234 het volgende:
Aanvullend : ik ken de omgeving een beetje en deze taxateur is wel erg enthousiast geweest... De kamerverhuur vergunning waardeert hij/zij ongeveer op 200k per woning.. Dat is in ieder geval het verschil tussen de verhuurde en onverhuurde staat, laatste heb ik zelf ingeschat.quote:Op donderdag 2 september 2021 21:24 schreef BruderKlaus het volgende:
[..]
Ik blijf erbij; een negatieve hypotheekverklaring is geen zekerheid maar een voorwaarde.
Ik denk dan ook dat ik pas.
Lijkt me de onderkant van de markt. Mensen die geld lenen om een krot te renoveren en het dan met winst verkopen. Deze verbouwers nemen (of moeten nemen) een valutarisico voor lief omdat ze geen lening in ponden kunnen krijgen.quote:Op donderdag 2 september 2021 22:08 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Ik was dit platform ook tegengekomen (geen ervaring mee)
Ik twijfel sterk. Verhouding ltv en rente is (in de huidige crowdfundmarkt) echt extreem in het voordeel van de investeerder (althans zo lijkt het)
Ik krijg het gevoel iets over het hoofd te zien...wat zijn jullie gedachtes over maxcrowdfund (of evt ervaringen)
Bij alle wat nieuwere spelers is het natuurlijk even aftasten hoe het in de toekomst gaat. Al moet ik zeggen dat ik tevreden tot nu toe. Paar keer - op diverse momenten - even naar Rotterdam gebeld met vragen. Goed beantwoord.quote:Op donderdag 2 september 2021 23:52 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Lijkt me de onderkant van de markt. Mensen die geld lenen om een krot te renoveren en het dan met winst verkopen. Deze verbouwers nemen (of moeten nemen) een valutarisico voor lief omdat ze geen lening in ponden kunnen krijgen.
In verleden wel eens een programma hierover op de BBC gezien. Kopen opeen veiling, opknappen en doorverkopen. Is er nog steeds op: BBC1, 11:00 uur: homes under the hammer.
Percentage is wel aantrekkelijk. Overweeg om in alle 3 projecten heel klein in te stappen.
Ik denk dat mijn SIG budget (tijdelijk) naar Max gaat.
En vanochtend is de info op de nieuwe site weer terug op een exacte kopie van de eindstand van de oude site (incl enkele dubbele boekingen van 2-aug). Maar dus geen info meer m.b.t. sep. Na de "voortgang" van afgelopen week is het ergens wel fijn om weer herkenbare getallen te zienquote:Op donderdag 2 september 2021 22:20 schreef Incitatus3 het volgende:
Ik log net uit interesse even in bij SIG, en het is net of ik naar een orderboek zit te kijken: totale rente, totale aflossingen en uitstaande investeringen veranderen om de paar seconden, zowel omhoog als omlaag. De totale investeringen blijven, logischerwijs, gelijk.Het slechte nieuws is: er klopt dus totaal niks van. Het goede nieuws is: er wordt aan gewerkt. Ondertussen houd ik het betalen van betaalverzoeken even aan.
Oke we zetten dus een back-up terug die al niet kloppend was, daarna zijn er veel, heel veel mutaties geweest. Nu maar hopen dat ze die ook kunnen inlezen en niet handmatig moeten inkloppen vanuit een papieren administratie.quote:Op vrijdag 3 september 2021 10:14 schreef Incitatus3 het volgende:
Fijn om in de post van Inductor te lezen dat alles vanmorgen terug was naar de oude stand, ook al klopt ook die niet helemaal. Dat doet vermoeden dat ze wel gewoon een goede back-up hebben.
Zover ben ik nog niet, omdat ik hun product nog altijd interessant vind. Ik speel wel met het idee om, als het stof een beetje is neergedaald, mezelf een keer bij hen op kantoor uit te nodigen om te bespreken wat hier nu is gebeurd, waarom de communicatie zó matig is en waar die eeuwige slordigheden nu vandaan komen. Plus ten minste de betalingsspecificatie. Ik ben vast niet een van hun grootste investeerders, maar zit we wel met een bedrag in dat een bezoekje aan Bilthoven de moeite waard maakt. [wel jammer dat ze uit Rotterdam weg zijnquote:Op vrijdag 3 september 2021 11:11 schreef drollenvanger het volgende:
Heel teleurstellend dit hele proces. Het heeft mijn vertrouwen dusdanig beschadigd dat ik in de toekomst niets meer bij SiG ga doen.
Hebben ze niet altijd in de omgeving van Bilthoven gezeten?quote:Op vrijdag 3 september 2021 11:31 schreef Incitatus3 het volgende:
[wel jammer dat ze uit Rotterdam weg zijn ]
Ja, klopt. Ik kan me nog iets van een borrel herinneren hier in Rotterdam, maar misschien was dat een ander platform. Het is het eind van de week, dus ik ben wat minder scherp.quote:Op vrijdag 3 september 2021 13:48 schreef Horsemen het volgende:
Hebben ze niet altijd in de omgeving van Bilthoven gezeten?
Misschien was dat Lendahand in Groothandelsgebouw Rdamquote:Op vrijdag 3 september 2021 14:33 schreef Incitatus3 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik kan me nog iets van een borrel herinneren hier in Rotterdam, maar misschien was dat een ander platform. Het is het eind van de week, dus ik ben wat minder scherp.
Precies! Die.quote:Op vrijdag 3 september 2021 14:39 schreef crowdiefunder het volgende:
Lendahand in Groothandelsgebouw Rdam
Ik vraag me een beetje af, ben ik de enige die nog helemaal niets kan met de nieuwe omgeving? Een Sesamstraat achtige omgeving, een lettertype voor iemand met leessterkte -min 18.quote:Op vrijdag 3 september 2021 13:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe mail SIG:
3 september 2021
Website weer beschikbaar
Beste Investeerders,
Wij hebben zojuist de website weer beschikbaar gemaakt.
In de volgende stap gaan we alle betalingen van rente en aflossing voor augustus, die zijn gedaan door projecteigenaren, weer inladen. Deze worden in de loop van de dag zichtbaar in je dashboard.
Er zijn in een aantal dubbele betalingen gedaan door investeerders. Deze worden vandaag teruggestort op de aan jouw account gekoppelde bankrekening.
l
In 2016 te koop voor 499kquote:Op vrijdag 3 september 2021 17:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin Direct met 2 e hypotheek: https://www.collincrowdfund.nl/pastel-naturel-v-o-f/
Lijkt me wel een redelijk functionerend bedrijf.
Dit is het pand:
https://www.google.com/ma(...)g!2e0!7i16384!8i8192
Adres
Adres: Kerkstraat 74
Postcode: 5161 EE
Plaatsnaam: Sprang-Capelle
Voor mij is het lettertype wel duidelijk. Rente aflossing is terug te vinden onder: overzicht betalingen en kosten en dan klikken op rentequote:Op vrijdag 3 september 2021 18:41 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik vraag me een beetje af, ben ik de enige die nog helemaal niets kan met de nieuwe omgeving? Een Sesamstraat achtige omgeving, een lettertype voor iemand met leessterkte -min 18.
Maar detailgegevens over oude en nieuwe maandbetalingen zie ik nergens.
Ik wacht naarstig op de uitbetaling van de rente/aflossing, zodat ik weer een vergelijkpunt heb.
En stel dat dit bedrag een tientje afwijkt, hoe analyseer ik dan het verschil zonder daar een heel weekend mee bezig te zijn.
Ja en dat is dus het drama. Veel investeerders hier hebben tientallen tot 100+ projecten bij SiG. Je hebt ongeveer RSI opgelopen als je dat op deze manier allemaal moet controleren.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:47 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Klein lettertype is het bij mij niet. Rente aflossing is terug te vinden onder: overzicht betalingen en kosten en dan klikken op rente
[ afbeelding ]
Eens! Ik verwacht ook zeker een maandelijkse specificatie, anders is het bijhouden van mijn administratie niet te doen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ja en dat is dus het drama. Veel investeerders hier hebben tientallen tot 100+ projecten bij SiG. Je hebt ongeveer RSI opgelopen als je dat op deze manier allemaal moet controleren.
Dat bedoel ik. Ik heb net Munstergeleen geanalyseerd (ik zit in 2 schijven) en kan met enige moeite aansluiting vinden met mijn eigen administratie. Maar ik zit in totaal in 142 schijven, waarvan ik weet wat er (in totaal) in september aan rente en aflossing moet betaald worden. Maar stel dat er een tientje verschil in zit. Hoe kom je daar dan ooit achter waar het verschil zit.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ja en dat is dus het drama. Veel investeerders hier hebben tientallen tot 100+ projecten bij SiG. Je hebt ongeveer RSI opgelopen als je dat op deze manier allemaal moet controleren.
Ik ga er van uit dat het gewoon goedkomt, laatste tijd klopte al mijn maandelijkse betalingen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:10 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Ik heb net Munstergeleen geanalyseerd (ik zit in 2 schijven) en kan met enige moeite aansluiting vinden met mijn eigen administratie. Maar ik zit in totaal in 142 schijven, waarvan ik weet wat er (in totaal) in september aan rente en aflossing moet betaald worden. Maar stel dat er een tientje verschil in zit. Hoe kom je daar dan ooit achter waar het verschil zit.
Mee eens.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:41 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik vraag me een beetje af, ben ik de enige die nog helemaal niets kan met de nieuwe omgeving? Een Sesamstraat achtige omgeving, een lettertype voor iemand met leessterkte -min 18.
Maar detailgegevens over oude en nieuwe maandbetalingen zie ik nergens.
Ik wacht naarstig op de uitbetaling van de rente/aflossing, zodat ik weer een vergelijkpunt heb.
En stel dat dit bedrag een tientje afwijkt, hoe analyseer ik dan het verschil zonder daar een heel weekend mee bezig te zijn.
Ik hoop dat je gelijk krijgt, de laatste maanden klopte het inderdaad want de enige verschillen betroffen nog projecten die op de nominatie stonden om vervroegd af te lossen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:40 schreef quepos het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat het gewoon goedkomt, laatste tijd klopte al mijn maandelijkse betalingen.
Ben alleen benieuwd of die dubbele betalingen van afgelopen maand bij sommige projecten goed verrekend worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |