SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt heel lekker ja! Waar heb je die drops vandaan?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 18:38 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Ik vond het heel lekker! Gemaakt met de flavourdrops chocolade, cacaopoeder en de hazelnootmelk van de appie. Heb wel het chiazaad eerst nog gemalen. Zeker voor herhaling vatbaar!
O ja, dat is wel echt heel erg lekker!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 19:23 schreef minilot het volgende:
Ahem - in boter, donkerbruine basterdsuiker, kaneel, vanille en véél rum gebakken bananen maken niet een heel verantwoord dessert maar aaaaaaaaaaah wat was het lekker en ach, na avondeten dat bestond uit rijst, groenten en peulvruchten was er wat ruimte voor compensatie
Is de steak van vivera? die kan ik nergens meer vinden, waar gekocht?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 07:23 schreef Declan-Harp het volgende:
Bijslaapdag!![]()
O: Proteďnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels eiersalade
D: Vega steak, sperzieboontjes en röstirondjes
De McKroket was lekker trouwens
Lidl!quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:33 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Is de steak van vivera? die kan ik nergens meer vinden, waar gekocht?
Eerst verkocht de Dirk hier de steak, maar inmiddels niet meer.
Volgens mij was het ook eerst biefstukc ipv steak.
Dan zal ik wel niet goed kijkenquote:
Misschien op? Zo ziet het er uit: https://www.lidl.nl/p/vegetarisch/vegan-juicy-steaks/p35200quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 12:28 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dan zal ik wel niet goed kijken![]()
Vorige week nog geweest, maar ik heb niets gezien wat op de Vivera versie lijkt.
Straks eens even kijken of ze het hier hebben. Dank!quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 12:30 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Misschien op? Zo ziet het er uit: https://www.lidl.nl/p/vegetarisch/vegan-juicy-steaks/p35200
Myprotein! Die hadden vorige week korting. Weet niet of dat nog steeds zo is eigenlijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 18:44 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Klinkt heel lekker ja! Waar heb je die drops vandaan?
Sterkte met de buikpijn, klinkt heftig!quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 08:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Tijd van de maand dat ik misselijk ben van de buikpijn
O. Kwark
L. 2 boterhammen met eiersalade
T. Fruit
D. Bietjes met linzen, zilverui en geitenkaas (ja die zilverui is vreemd erbij, maar ik vind het wel lekker fris erbij)
T. 2 bonbonnetjes bij de thee
Ah! Eens checken!quote:[img]https://fokstatic.nl/p/0s.gif[
/img] Op vrijdag 27 augustus 2021 14:04 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Myprotein! Die hadden vorige week korting. Weet niet of dat nog steeds zo is eigenlijk.
Gefeliciteerd. En dan nu nadenken over hoe je daar kunt blijven, veel succesquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 13:59 schreef Nober het volgende:
Vanmorgen voor het eerst sinds ik begonnen ben met afvallen onder de 88 kilo.
Ik ben nu wel waar ik wil blijven.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:33 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Is de steak van vivera? die kan ik nergens meer vinden, waar gekocht?
Eerst verkocht de Dirk hier de steak, maar inmiddels niet meer.
Volgens mij was het ook eerst biefstukc ipv steak.
Dit dusquote:
Daarom meet ik mezelf nu en sta ik 1 keer in de zoveel weken op de weegschaal. Die frustratie is stom jaquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:05 schreef Pinuts het volgende:
Pff... ik denk dat ik mijn weegschaal even een paar weken los moet gaan laten. Hoe lastig ik dat ook vind. Maar ik merk gewoon dat mijn humeur best wel wordt beďnvloed door het getal op de weegschaal. Als ie omlaag gaat ben ik blij. Als ie niet omlaag gaat ben ik chagrijnig, ook al weet ik dat ik het gewoon 'goed' heb gedaan. En volgende week op vakantie, dus dan wil ik er helemaal niet mee bezig zijn.
En in principe zou het niet nodig hoeven zijn, want ik weet over het algemeen wel dat als ik gewoon doe wat ik 'normaal' doe dat ik af val (of in theorie zou moeten). Maar toch is die bevestiging altijd fijn ofzo.
Yeahhhhquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:37 schreef LPFAN het volgende:
Vanmorgen weer eens op de weegschaal gestaan, 90,3 vanmorgenIk heb gewoon zo goed als mijn eerste grote doel van 90 kilo gehaald
Ooh wat fijn, straks een 8 op je weegschaalquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:37 schreef LPFAN het volgende:
Vanmorgen weer eens op de weegschaal gestaan, 90,3 vanmorgenIk heb gewoon zo goed als mijn eerste grote doel van 90 kilo gehaald
Jaquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 16:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ooh wat fijn, straks een 8 op je weegschaalAl een stuk minder te zwaar. Verschil tussen 90 en 89.9 is enorm
You can do it!!!!quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 17:11 schreef LPFAN het volgende:
[..]
JaHeb nog nooit een 8 gezien op de weegschaal
En nu zit ik er zo dicht tegenaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 17:42 schreef Declan-Harp het volgende:
500kcal verbrand!NooooSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
500kcal verbrand!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
500kcal verbrand!Wahahahahahaha, wat zal je veel slanker lijken ineensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Haha gelukkig!quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 17:46 schreef Declan-Harp het volgende:
Lekker de bovenkant er van afschrapenZoon kreeg de zijne niet op, dus heb nog 2 goede stukken gehad
Welkom!quote:Op zondag 29 augustus 2021 13:38 schreef Sangha het volgende:
Hoi allemaal, ben zelf (ook) overwichtigen al jaren bezig met het afvallen (proberen). Heb overgewicht gekregen na ziekten en de medicijnen die ik ervoor kreeg, weinig bewegen, etc. Mijn eetgewoonten waren en zijn goed, dus afvallen kan door meer bewegen en / of stoppen met medicatie, maar dat gaat dus niet zo makkelijk door die ziekten.
![]()
Ben door op 1600 calorieën te gaan zitten, het minderen en veranderen van medicatie, eindelijk voorzichtig aan het afvallen, ook gaat het bewegen wat beter. Het is een heel complex geheel en hoop dat ik nu eindelijk uit de negatieve spiraal kom.![]()
Leuk om hier af en toe te lezen en misschien wat mee te schrijven. het motiveert wel, leuk om jullie bijdrages te lezen.Nu de keuken in om het avond eten voor te bereiden, daarna op de hometrainer en met de gewichten aan de gang!
Zet hem op allemaal!
500kcal verbrand!Hahaha, lol!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je wel!quote:
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
Geluk bij een ongelukquote:
Dank je wel, leuk!quote:Op zondag 29 augustus 2021 14:34 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Geluk bij een ongeluk![]()
En welkom!
Jawel, jij zou haar bekeren tochquote:Op zondag 29 augustus 2021 15:01 schreef LPFAN het volgende:
Morgen op visite bij mijn bazin van vrijwilligerswerk die in een stacaravan zit op een camping. Uur en kwartier fietsen![]()
Blijf er ook overnachten.
Heb er zin in. Lekker zo´n stuk fietsen met muziekje in (met pauzes)
Qua eten zal het wel niet heel gezond gaan worden denk ik![]()
Truequote:Op zondag 29 augustus 2021 15:02 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Jawel, jij zou haar bekeren toch
Maar veel plezier, ik hoop op mooi en droog weer!
Ook dat nogquote:Op zondag 29 augustus 2021 15:05 schreef LPFAN het volgende:
[..]
TrueNah ja ik ga wel morgenmiddag boodschapjes voor haar doen ( ze zit daar met een gebroken enkel) dus misschien valt het mee. Als het goed is blijft het droog morgen!
Gelukkig een lekker stuk fietsen om dat eventuele ongezonde eten te compenseren!quote:Op zondag 29 augustus 2021 15:01 schreef LPFAN het volgende:
Morgen op visite bij mijn bazin van vrijwilligerswerk die in een stacaravan zit op een camping. Uur en kwartier fietsen![]()
Blijf er ook overnachten.
Heb er zin in. Lekker zo´n stuk fietsen met muziekje in (met pauzes)
Qua eten zal het wel niet heel gezond gaan worden denk ik![]()
Er zit een supermarkt op 2 km afstand dus kleine moeite om even die kant nog op te fietsen voor der als ik er toch eenmaal ben. Ze zit er nog tot zondag. En inderdaad jaquote:Op zondag 29 augustus 2021 15:19 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ook dat nogLief dat je boodschappen voor haar gaat doen, heb je toch nog wat regie in handen
Komt wel goed ;-) dinsdag ook het hele stuk weer terug :pquote:Op zondag 29 augustus 2021 15:21 schreef Sangha het volgende:
[..]
Gelukkig een lekker stuk fietsen om dat eventuele ongezonde eten te compenseren!
Goed zo, goed bezig! Elke kilometer is er weer 1!quote:Op zondag 29 augustus 2021 15:53 schreef LPFAN het volgende:
Komt wel goed ;-) dinsdag ook het hele stuk weer terug :p
Lekker hoor, nou moet een keer kunnen toch en zit vast ook genoeg gezonds tussen!quote:Op zondag 29 augustus 2021 16:42 schreef minilot het volgende:
Fietsen met muziek is beter dan fietsen zonderVeel plezier #LPFAN!
De restjes in de vriezer die ons avondeten zouden moeten vormen, daar hadden we na een hele middag buiten zijn (en ik ook nog hardgelopen en krachttraining vanmorgen) geen zin in en nou wordt er binnen een half uur een Indische rijsttafel bezorgd, want er bleek een nieuwe toko in onze Thuisbezorgd-regio te zijn dus tsja, dat moest wel![]()
Yep, yep en yep!quote:Op zondag 29 augustus 2021 17:02 schreef Sangha het volgende:
[..]
Lekker hoor, nou moet een keer kunnen toch en zit vast ook genoeg gezonds tussen!
Duofietsen, vertel!quote:Op maandag 30 augustus 2021 07:44 schreef Sangha het volgende:
Trouwens 2,5 kg afgevallen afgelopen week en 10 kg sinds mijn zwaarste punt.#trots
O: niks, nada, nopjens
S: duofietsen met ouderen
L: biogarde met eiwitpoeder
D: nasi goreng / salade / gebakken eitje
Dat is een fiets waarbij je met zijn tweetjes naast elkaar zit en dan kan fietsen met iemand die minder goed of niet kan fietsen. Gezellig de paden op, de lanen in. Ik werk als vrijwilliger bij een dagbesteding voor ouderen. Echt leuk werk om te doen, zeker het duofietsen!quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:07 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Duofietsen, vertel!
Ik heb ook 11 punt nogwat in de benen zitten. Goed begin van de dag
Wat lief dat je dat doet!quote:Op maandag 30 augustus 2021 11:09 schreef Sangha het volgende:
[..]
Dat is een fiets waarbij je met zijn tweetjes naast elkaar zit en dan kan fietsen met iemand die minder goed of niet kan fietsen. Gezellig de paden op, de lanen in. Ik werk als vrijwilliger bij een dagbesteding voor ouderen. Echt leuk werk om te doen, zeker het duofietsen!
Thanx, is ook heel dankbaar werk, ik doe ook huisbezoeken, samen spelletjes doen, bakkie leuten, maar ook koken samen, etc. geeft weer een voldaan gevoel aan het einde van de dag!quote:
quote:Op maandag 30 augustus 2021 11:09 schreef Sangha het volgende:
[..]
Dat is een fiets waarbij je met zijn tweetjes naast elkaar zit en dan kan fietsen met iemand die minder goed of niet kan fietsen. Gezellig de paden op, de lanen in. Ik werk als vrijwilliger bij een dagbesteding voor ouderen. Echt leuk werk om te doen, zeker het duofietsen!
quote:Op maandag 30 augustus 2021 11:09 schreef Sangha het volgende:
[..]
Super knap!quote:Op maandag 30 augustus 2021 14:41 schreef LPFAN het volgende:
Zo ik zit op de camping! Zonder pauzes en niet eens op volledige ondersteuning
Goed bezig, mooie start zo, het leukste is inderdaad dat je het aan je kleding bijvoorbeeld gaat merken en niet alleen de cijfers op de weegschaal, of de eerste persoon die het ziet en uit zichzelf zegt.quote:Op maandag 30 augustus 2021 17:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Het is bijna 1 september, tijd om de balans op te maken na 3,5 maand.
SQ zei begin van de zomer dat ze voor de 80 wilde gaan op 1 september en ik zei spontaan: ik doe mee. Ik had niet gedacht dat me dat ruim zou lukken, ik zit nu op 78,5. Ik was erg verbaasd dat de eerste kilo’s redelijk snel en makkelijk verdwenen (daarna werd het uiteraard wel moeilijker) Inmiddels ben ik 6,5 kg kwijt en je begint het ook echt te zien en ik merk het aan een aantal broeken die nu echt te ruim zitten en eentje die nu juist helemaal goed valt.
Nu de dalende lijn vol zien te houden voor de volgende 10 kilo’s, maar eerst maar eens kijken hoe ik er over 3 maanden voor sta, ik ga voor de 75 op 1 januari en dat zou in theorie redelijk makkelijk moeten lukken. Wel jammer dat het wandelen door een blessure inmiddels echt stilstaat, ik hou het helaas nu bij de reguliere kleine stukjes naar de winkels.
Ja da's lekker idd! Lidl had het laatst nog in de 25 cent bak.quote:Op maandag 30 augustus 2021 17:25 schreef Declan-Harp het volgende:
Macaroni bleek op, had nog kikkererwten fusilli liggen, nom!
Ik ben echt super trots op je!quote:Op maandag 30 augustus 2021 17:36 schreef Doedezemaar het volgende:
SQ zei begin van de zomer dat ze voor de 80 wilde gaan op 1 september en ik zei spontaan: ik doe mee. Ik had niet gedacht dat me dat ruim zou lukken, ik zit nu op 78,5. Ik was erg verbaasd dat de eerste kilo’s redelijk snel en makkelijk verdwenen (daarna werd het uiteraard wel moeilijker) Inmiddels ben ik 6,5 kg kwijt en je begint het ook echt te zien en ik merk het aan een aantal broeken die nu echt te ruim zitten en eentje die nu juist helemaal goed valt.
Nu de dalende lijn vol zien te houden voor de volgende 10 kilo’s, maar eerst maar eens kijken hoe ik er over 3 maanden voor sta, ik ga voor de 75 op 1 januari en dat zou in theorie redelijk makkelijk moeten lukken. Wel jammer dat het wandelen door een blessure inmiddels echt stilstaat, ik hou het helaas nu bij de reguliere kleine stukjes naar de winkels.
Wauw goed bezig man!quote:Op maandag 30 augustus 2021 17:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Jij hebt ook een paar extra complicerende factoren. Is het gelukt om de borstvoeding te stoppen? Dan heeft de lijf (en hoofd) ook wel even tijd nodig om daar weer een balans in te vinden he?quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Wauw goed bezig man!
Ik ben flink aangekomen dus ik ga proberen je weer te volgen
Mijn grootste uitdaging is nog steeds de alles of niets mentaliteit, maar vooral dat ik nu een paar weken vakantie heb, en net een week aan zee dus elke dag in strandtenten eten. Overigens allemaal bewuste keuzes hoor, ik weet dat ik daar zwaarder van word, maar heb nu gewoon even geen zin om er op te letten of om mezelf daarom te straffen. Na de vakantie kom ik vanzelf weer in het ritmequote:Op maandag 30 augustus 2021 19:53 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Jij hebt ook een paar extra complicerende factoren. Is het gelukt om de borstvoeding te stoppen? Dan heeft de lijf (en hoofd) ook wel even tijd nodig om daar weer een balans in te vinden he?
Wat is je grootste uitdaging nu?
Volg maar hoor, ik neem je wel mee op sleeptouw
Ik heb zoveel respect voor jou en je instelling!quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn grootste uitdaging is nog steeds de alles of niets mentaliteit, maar vooral dat ik nu een paar weken vakantie heb, en net een week aan zee dus elke dag in strandtenten eten. Overigens allemaal bewuste keuzes hoor, ik weet dat ik daar zwaarder van word, maar heb nu gewoon even geen zin om er op te letten of om mezelf daarom te straffen. Na de vakantie kom ik vanzelf weer in het ritme
En ja, ik ben succesvol gestopt met borstvoeding en daardoor ook weer een deur geopend naar mijn andere achilleshiel: alcohol. In combinatie met vakantie. Ja, nee. Komt volgende week wel weer
Wat ben je al lekker bezig! Fijn dat je eerste doel gehaald is. Succes met het volgende!quote:Op maandag 30 augustus 2021 17:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Goed dat je je eigen valkuilen kent! (H)erkennen is de eerste stap tochquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:20 schreef miss_sly het volgende:
Ik merkte gisteren maar weer dat mijn valkuil vooral is dat ik niks te doen heb. Als ik niet echt ergens mee bezig ben (werken, sporten, tuinieren, huishouden, de buitenlucht in, boodschappen doen, maakt niet uit wat), draait mijn hoofd om wat er aan eten in huis is. Ik probeer er ook wel voor te zorgen dat er niet heel veel is aan ongezond spul om weg te werken, maar toch...
Nu weer een paar dagen heel druk geweest met van alles, en dan kan ik prima leven met een ontbijt, lunch en avondeten, zonder de hele tijd te snaaien. Daarnaast dus druk en lekker gesport, dus so far een paar goede dagen gehad.
Op gezette tijden eten doe ik ook, inderdaad. Dat helpt, want dan hoef je er de rest van de tijd niet over na te denkenquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Goed dat je je eigen valkuilen kent! (H)erkennen is de eerste stap toch![]()
Ik heb die ook (naast een paar andere) voor mij werkt het goed om op bepaalde vaste tijdstippen te eten en verder nada, hoe druk mijn hoofd zich ook maakt om eten. Oh en thee met een extra zoetje erin werkt ook (voor mij dan). Misschien nutteloze tips, maar probeer met je mee te denken
En wat goed van je de afgelopen dagen! You can do it! Ik ben trots op je![]()
Te snel is ook niet goedquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 07:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het gaat me hier niet snel genoeg, maar dat gaat het nooiten ik moet ophouden met doelen stellen voor wanneer ik de diëtiste weer zie
Lijstje van vandaag:
O. Kwark
L. 2 boterhammen humus met een kom soep
T. Kwark
D. bieten, linzen, rucola en geitenkaas
T. bramen
Dat iddquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op gezette tijden eten doe ik ook, inderdaad. Dat helpt, want dan hoef je er de rest van de tijd niet over na te denken
I knowquote:
Geniet je des te meer als je weer in je eigen bed ligt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:30 schreef LPFAN het volgende:
Wat een rotbed hier![]()
O: chiazaadpudding met pindakaas en banaan ( ja gewoon meegenomen)
L: geen idee nog
D: vega balletjes met watermeloen salade![]()
B: naar huis fietsen
Oh ja zeker weten. Uitslapen morgen!quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Geniet je des te meer als je weer in je eigen bed ligt.
Watermeloen salade? Tell me more!
Lekker van het uitslapen!quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:48 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Oh ja zeker weten. Uitslapen morgen!
Ik doe watermeloen, paprika, komkommer en witte kaas met een beetje limoensap en peper
Is het ook!quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Lekker van het uitslapen!
* ChildoftheStars noteert
Dit klinkt zo heerlijkBinnenkort maar eens proberen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |