Corrigeer je de opname en overlijdenscijfers van griep tov corona ook met het aantal genomen maatregelen?quote:Op donderdag 2 september 2021 12:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
K er zijn 800.000 in nl opgenomen geweest in het ziekenhuis en 200.000 behandeld met zuurstof?
Kvind alles best hoor maar keb geen vertrouwen in je cijfers.
Ziekenhuisopnames zijn vergelijkbaar met een zware griep. Sterftecijfers zijn vergelijkbaar met een jaar met zware griep.
Enige indicator die ik zie die het problematisch zouden maken zijn de langere ligtijd en gebrek aan zuurstof ventilatoren (kortdurend).
Als er een factor 3 meer mensen zijn besmet met corona in 2020 dan influenza 2018 dan is het virus wss een factor 3 minder dodelijk.
Lies lies and statistics. Ondersterfte andere ziektebeelden wordt perfect aangevuld met oversterfte corona (tov zware griep 2018).
Keb de feiten niet voor je maar de sterftecijfers zijn demografisch gecorrigeerd 1:1 met 2018 en toen hadden we het over 0.9 miljoen influenza besmettingen.
Vreemd dus dat er geen extra doden te betreuren zijn tov 2018 gecorrigeerd voor demografie. Terwijl het nu 3miljoen oid corona besmettingen waren en dat vermeend dodelijker is per besmetting.
Het klopt niet.
En dan wil ik verder de drukte niet ontkennen in het ziekenhuis maar de cijfers zijn gewoon fout.
Die cijfers van 800k kloppen niet. Dus ook geen 100k long covid.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:32 schreef magrec het volgende:
[..]
Kun jij mij de cijfers aanleveren dat er 800.000 mensen met griep zijn opgenomen in het ziekenhuis in NL in het seizoen 2017/2018? Dit waren er namelijk 16.000 en toen lagen er max 350 op de IC...
Dat is het punt helemaal niet van die post. Keb het over de totale misinterpretatie van het individuele risico en alle sterftes zogezegd van Covid. Die is helemaal niet bijzonder.quote:Op donderdag 2 september 2021 17:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Corrigeer je de opname en overlijdenscijfers van griep tov corona ook met het aantal genomen maatregelen?
Je hebt het over misrepresentatie van cijfers, maar heb je zelf wel door hoeveel ongefundeerde onderbuik aannames je maakt om die mispresentatie te onderbouwen?quote:Op donderdag 2 september 2021 18:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is het punt helemaal niet van die post. Keb het over de totale misinterpretatie van het individuele risico en alle sterftes zogezegd van Covid. Die is helemaal niet bijzonder.
Of dat komt door maatregelen of niet of in welke mate is een ander verhaal.
Maar als 3mil het al gehad heeft wie weet was dat anders 6mil geweest, weet jij veel. Denk eigenlijk dat de grootste verspreiding onder jongeren was geweest met minder maatregelen en veel minder de risicogroepen. Maar het was allicht te druk geweest in de ziekenhuizen ja.
quote:Maar...wie weet...weet jij veel. Denk eigenlijk....Maar....allicht
Vertel op. Over die ongefundeerde onderbuik aannames. Want keb volgens mij toch echt wat onderbouwing gegeven.quote:Op donderdag 2 september 2021 18:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Je hebt het over misrepresentatie van cijfers, maar heb je zelf wel door hoeveel ongefundeerde onderbuik aannames je maakt om die mispresentatie te onderbouwen?
[..]
Blijf je long covid nog steeds ontkennen? Nadat Engelse onderzoek waarbij bij een groot aantal kids langdurige klachten zijn vastgesteld mogen ze van mij alle schoolgaande kids asap vaccineren.quote:Op donderdag 2 september 2021 17:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die cijfers van 800k kloppen niet. Dus ook geen 100k long covid.
Ceteris paribus met onderzoek waar naar gerefereerd werd zouden er 17.5k Nederlanders zijn die na een jaar nog "klachten" hebben. In de range van vanalles. Na geventileerd te zijn int ziekenhuis.
Neem je de niet opgenomen mensen niet mee, cijfers kunnen dan nog wa omhoog.
en totaal zo'n 100.000;quote:Op donderdag 2 september 2021 17:59 schreef ludovico het volgende:
Ceteris paribus met onderzoek waar naar gerefereerd werd zouden er 17.5k Nederlanders zijn die na een jaar nog "klachten" hebben. In de range van vanalles. Na geventileerd te zijn int ziekenhuis.
Antivaxxers zijn bijna net zo radicaal geworden als een moslim terrorist. Discussie is derhalve zinloos met dat soort mensen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 08:00 schreef GereDathan het volgende:
Waarom zou je een antivaxxer zoals @:ludovico aandacht geven? zijn keuze, zijn beademing straks toch?
Ja want mensen zorg willen ontzeggen of ontslaan omdat ze zich niet laten vaccineren is helemaal niet radicaal natuurlijk. Debielen vindt je aan elke kant van het spectrum en is niet enkel voorbehouden aan antivaxxers.quote:Op vrijdag 3 september 2021 08:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Antivaxxers zijn bijna net zo radicaal geworden als een moslim terrorist. Discussie is derhalve zinloos met dat soort mensen.
In je eigen artikel staat niks over 100.000?? Ja een wilde schatting... Zie ik.quote:Op vrijdag 3 september 2021 08:03 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
en totaal zo'n 100.000;
In Nederland schatte Patiëntengroep Long Covid Nederland het aantal langdurige Covid-patiënten onlangs op 100.000. Dat zou neerkomen op bijna 6 procent van het tot nu toe geregistreerde aantal besmettingen.
quote:Op vrijdag 3 september 2021 08:00 schreef GereDathan het volgende:
Waarom zou je een antivaxxer zoals @:ludovico aandacht geven? zijn keuze, zijn beademing straks toch?
quote:Op vrijdag 3 september 2021 08:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Antivaxxers zijn bijna net zo radicaal geworden als een moslim terrorist. Discussie is derhalve zinloos met dat soort mensen.
quote:Op vrijdag 3 september 2021 08:09 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ja, ik ga er ook niet eens mee in discussie. Ik lach in mijn vuistje en wens ze veel succes met hun ventilatortje op de IC.
Doen we hier nog wat mee moderators??quote:Op vrijdag 3 september 2021 08:30 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik wacht vol spanning op het moment dat ik tegen wat ongevaccineerde ZZP-ers kan zeggen: Eigen stomme schuld dat je je werk moet opgeven door LongCovid en nu in de bijstand zit.
Ik heb even een en ander geveegd.quote:Op vrijdag 3 september 2021 08:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Doen we hier nog wat mee moderators??
Ik heb bans gehad voor minder.
Lekker vol verwachting wachten op zwaar leed van een ander is allemaal compleet normaal natuurlijk. Ze vinden het zo normaal dat ze het gewoon open en bloot delen op het forum en krijgen er geen weerstand op (?). Serieus?
Wat doe ik fout?quote:Op vrijdag 3 september 2021 09:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb even een en ander geveegd.
Ik wil iedereen, ook jou dus, verzoeken de toon aan te passen en op een normale, respectvolle manier te discussieren.
Ik weet dat je het niet ziet. Probeer toch maar om het iets anders te doen, dat is beter voor de discussie en heeft een grotere kans te blijven staan.quote:
Klopt, 3.8% van alle bekende besmettingen als ik mij niet vergis. Nu zal dat daadwerkelijke percentage nog wel wat lager liggen, maar 75000 mensen is natuurlijk een flink aantal.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:45 schreef magrec het volgende:
Even voor de verduidelijking er zijn "slechts" 75000 mensen opgenomen met corona in het ziekenhuis volgens de cijfers.
Wat doet influenza ieder jaar?quote:Op vrijdag 3 september 2021 09:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klopt, 3.8% van alle bekende besmettingen als ik mij niet vergis. Nu zal dat daadwerkelijke percentage nog wel wat lager liggen, maar 75000 mensen is natuurlijk een flink aantal.
Ik vind 75000 mensen een flink aantal. Maar laat gerust even zien hoeveel mensen er elk jaar in het ziekenhuis komen met influenza, ik heb daar niet één, twee, drie de gegevens van ...quote:Op vrijdag 3 september 2021 09:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doet influenza ieder jaar?
Waar refereer je aan of iets een flink aantal is?
Ziekenhuisopnames waren gelijk aan ieder ander jaar. Dat is wat ik al ben tegen gekomen.. Zou dat dan kunnen opzoeken etc... Maar mijn boodschap is meer, wees voorzichtig met die absolute aantallen steeds, men weet niet hoe ze het in perspectief moeten zetten.quote:Op vrijdag 3 september 2021 09:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind 75000 mensen een flink aantal. Maar laat gerust even zien hoeveel mensen er elk jaar in het ziekenhuis komen met influenza, ik heb daar niet één, twee, drie de gegevens van ...
Dat eerste geloof ik graag, maar dat wil niet zeggen dat dit enkel influenza patiënten betreft natuurlijk. Ik heb het even opgezocht en zie dat er jaarlijks schijnbaar 400k influenza besmettingen zijn en het aantal ziekenhuis opnames wisselt nogal per jaar, met een absolute piek van 9305 opnames in 2018. Even ervan uitgaande dat er toen ook zo'n 400k besmettingen waren, dan kom je dus uit op een percentage van 2.3%. Dat ligt dus lager dan we nu met Covid zien, logisch ook, want ondanks dat Covid en influenza enigszins vergelijkbare luchtwegaandoeningen zijn, kan Covid een stuk heftiger verlopen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 09:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames waren gelijk aan ieder ander jaar. Dat is wat ik al ben tegen gekomen.. Zou dat dan kunnen opzoeken etc... Maar mijn boodschap is meer, wees voorzichtig met die absolute aantallen steeds, men weet niet hoe ze het in perspectief moeten zetten.
Besef altijd dat Influenza was met geen maatregelen en Covid met maatregelen waardoor we het aantal ziekenhuis opnames flink hebben kunnen verminderen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 09:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind 75000 mensen een flink aantal. Maar laat gerust even zien hoeveel mensen er elk jaar in het ziekenhuis komen met influenza, ik heb daar niet één, twee, drie de gegevens van ...
Daarbij was influenza dit jaar er nauwelijks door alle maatregelen, plus dat er een hoop zorg is uitgesteld.quote:Op vrijdag 3 september 2021 10:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Besef altijd dat Influenza was met geen maatregelen en Covid met maatregelen waardoor we het aantal ziekenhuis opnames flink hebben kunnen verminderen.
Daarom heeft ook weinig tot geen zin om die cijfers te vergelijken.
quote:Op donderdag 2 september 2021 23:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vertel op. Over die ongefundeerde onderbuik aannames. Want keb volgens mij toch echt wat onderbouwing gegeven.
Je komt niet sterk over hoor door mijn allichten en maaren te ridiculiseren.
Waar haal je de 3 miljoen vandaan? Hoe kom je aan de 6 miljoen? Waarom denk je dat de grootste verspreiding onder jongeren was geweest met minder maatregelen? En waarom minder in risicogroepen? Je redeneert in feite dat wanneer er 2x zoveel besmettingen waren geweest, er minder waren geweest onder risicogroepen? Hoe kom je daar bij?quote:Maar als 3mil het al gehad heeft wie weet was dat anders 6mil geweest, weet jij veel. Denk eigenlijk dat de grootste verspreiding onder jongeren was geweest met minder maatregelen en veel minder de risicogroepen. Maar het was allicht te druk geweest in de ziekenhuizen ja.
Ik heb het meer over mensen die bij journalisten brandbommen en stenen door de ruiten gooien en GGD personeel bedreigen. En laten we wel wezen debielen vindt je dus vaak binnen mensen binnen een meer radicaal spectrum. Waar ook hoog opgeleiden tussen kunnen zitten. Helaas hebben de opsporingsdiensten onvoldoende middelen zoals blijkt uit recent nieuws uit Nieuw-Zeeland. Om dat aan te pakken.quote:Op vrijdag 3 september 2021 08:38 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja want mensen zorg willen ontzeggen of ontslaan omdat ze zich niet laten vaccineren is helemaal niet radicaal natuurlijk. Debielen vindt je aan elke kant van het spectrum en is niet enkel voorbehouden aan antivaxxers.
Niet zo netjes om @ludovico daarmee te vergelijken want daar ging je opmerking tenslotte over. Dat het zinloos was om met die antivaxxer in disussie te gaan.quote:Op vrijdag 3 september 2021 14:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb het meer over mensen die bij journalisten brandbommen en stenen door de ruiten gooien en GGD personeel bedreigen. En laten we wel wezen debielen vindt je dus vaak binnen mensen binnen een meer radicaal spectrum. Helaas hebben de opsporingsdiensten onvoldoende middelen zoals blijkt uit recent nieuws uit Nieuw-Zeeland. Om dat aan te pakken.
Ik zou als spymaster in elk geval antivaxxers als een bedreiging zien is althans mijn mening,quote:Op vrijdag 3 september 2021 15:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Niet zo netjes om @:ludovico daarmee te vergelijken want daar ging je opmerking tenslotte over. Dat het zinloos was om met die antivaxxer in disussie te gaan.
Moet ik dan medelij hebben met mensen die denken dat ze boven het virus staan en alle waarschuwingen in de slaan?quote:Op vrijdag 3 september 2021 08:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Doen we hier nog wat mee moderators??
Ik heb bans gehad voor minder.
Lekker vol verwachting wachten op zwaar leed van een ander is allemaal compleet normaal natuurlijk. Ze vinden het zo normaal dat ze het gewoon open en bloot delen op het forum en krijgen er geen weerstand op (?). Serieus?
https://www.sanquin.nl/ov(...)3-procent-van-donorsquote:Op vrijdag 3 september 2021 11:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
Waar haal je de 3 miljoen vandaan? Hoe kom je aan de 6 miljoen? Waarom denk je dat de grootste verspreiding onder jongeren was geweest met minder maatregelen? En waarom minder in risicogroepen? Je redeneert in feite dat wanneer er 2x zoveel besmettingen waren geweest, er minder waren geweest onder risicogroepen? Hoe kom je daar bij?
En beredeneer dit eens op basis van cijfers en onderzoeken, en niet puur op basis van wat je uit je duim zuigt, je onderbuik zegt, of wat je 'denkt'.
Maar iemand als Marion kan dat onderbuikgevoel wel onderbouwen met een boel kennis.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.sanquin.nl/ov(...)3-procent-van-donors
Ook V Dissel schatte de 3mil, in december 2020 had hij het over 2mil
https://www.google.com/am(...)rmd-tegen-corona.amp
Die 3mil kan ik niet 1-2-3 vinden. Maar trek de ziekenhuis cijfers door en je zit zo op 3mil.
Waarom vooral risicogroepen minder besmet raken? Omdat ze meer risico lopen en zichzelf beter beschermen. Stukje ratio en ook terug te vinden in die antistoffen bron van Sanquin... Zie antistoffen lager zijn voor de hogere leeftijdsgroepen.
6mil is een scenario schets, daar schuilt verder niks achter.
Anyhow, ik beredeneer zaken en sure onderzoek is altijd beter maar dat ligt er niet altijd he, uw favoriete huisviroloog marion doet non stop zaken op onderbuik en Appie zei ook 150k doden.
En dan heb je nog die viroloog uit Amsterdam met dat Long Covid onderzoek dat nergens op sloeg.
Prima hoor wees kritisch, maar svp ook op de desinfo die je non stop gevoerd wordt via de MSM.
En maar huilen dat anderen op de man spelen..quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Anyhow, ik beredeneer zaken en sure onderzoek is altijd beter maar dat ligt er niet altijd he, uw favoriete huisviroloog marion doet non stop zaken op onderbuik en Appie zei ook 150k doden.
En dan heb je nog die viroloog uit Amsterdam met dat Long Covid onderzoek dat nergens op sloeg.
Prima hoor wees kritisch, maar svp ook op de desinfo die je non stop gevoerd wordt via de MSM.
Nee die onderbuik is een complete mispeer iedere keer, echt geen enkel doemscenario komt uit.quote:Op vrijdag 3 september 2021 20:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar iemand als Marion kan dat onderbuikgevoel wel onderbouwen met een boel kennis.
Die 3 miljoen kan ik wel geloeven, maar dat er minder kwetsbaren besmet zouden raken als er 6 miljoen waren dat lijkt me sterk. Kijk ook naar Zweden, daar was de strategie erop gericht om kwetsbaren te beschermen en de rest open te houden. Dat werkte niet, de kwetsbaren werden net zo hard geraakt.
De MSM is niet desinfo, maar wel met een negatieve bias. Maar dat doet de media altijd. Onze hele evolutie hebben we geleerd gevaar te herkennen, erkennen en vermijden, dus we lezen nu eenmaal liever over een overal dan een geslaagde pinactie.
Je wilt ook niet dat doemscenario's uitkomen, maatregelen worden vooral genomen om de doemscenario's te vermijden. Hoe denk je dat men zou reageren als je alle geadviseerde maatregelen nam en toch een doemscenario uit zou komen?quote:Op vrijdag 3 september 2021 21:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee die onderbuik is een complete mispeer iedere keer, echt geen enkel doemscenario komt uit.
En het lijkt jou sterk.. Hoezo? Het zijn de oudjes die naar de horeca gaan en gaan feesten in clubs?...
Ouderen isoleren heeft de IFR hier in dit land van 0.73 naar 0.23% laten droppen golf 1 / golf 2.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Je wilt ook niet dat doemscenario's uitkomen, maatregelen worden vooral genomen om de doemscenario's te vermijden. Hoe denk je dat men zou reageren als je alle geadviseerde maatregelen nam en toch een doemscenario uit zou komen?
Zoals in Zweden is gebleken, kun je de ouderen niet isoleren. Ze worden immers verzorgd door mensen die niet kwetsbaar zijn, bezocht door familie etc. Het zou hooguit iets langer duren voordat ze geraakt worden.
Relatief zouden er minder besmettingen zijn, maar met de Delta variant is de kans dat je als ongevaccineerd persoon besmet raakt erg hoog, en wordt het dus ook veel moeilijker om eventuele kwetsbaren te isoleren ook steeds moeilijker.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ouderen isoleren heeft de IFR hier in dit land van 0.73 naar 0.23% laten droppen golf 1 / golf 2.
Of was dat de menselijke immuniteit? En wat dan met die grafiek van sanquin? Factor 3 minder antistoffen bij 70+???
Leg je dat allemaal naast je neer?
Delta variant maakt niet opeens dat ouderen zich minder goed isoleren of dat het minder werkt he, relatief gezien, dat zijn onderbuik prognoses.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Relatief zouden er minder besmettingen zijn, maar met de Delta variant is de kans dat je als ongevaccineerd persoon besmet raakt erg hoog, en wordt het dus ook veel moeilijker om eventuele kwetsbaren te isoleren ook steeds moeilijker.
En je moet erg voorzichtig zijn met het extrapoleren van de data van Sanguin, dat is geen representatieve sample van de bevolking. En dan nog, je kunt het interpreteren dat 70-plussers 3x minder in aanraking zijn geweest met het virus, of je kunt concluderen dat 70-plussers 3x minder in aanraking zijn geweest met het virus tot nu toe. Dat laatste lijkt me realistischer, en met een variant zo besmettelijker als Delta komt vroeg of laat vrijwel iedereen met het virus in aanraking.
Daar kun je inderdaad voor corrigeren, maar dat doet Sanguin niet in hun berichtgeving, en jij vervolgens ook niet, maar je extrapoleert het wel.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Delta variant maakt niet opeens dat ouderen zich minder goed isoleren of dat het minder werkt he, relatief gezien, dat zijn onderbuik prognoses.
En dat Sanquin downplayen steeds.. Manmanman.
Ze weten dat allochtonen minder prikken maar die correctie zou je accuraat kunnen uitrekenen met vaccinatie data. Maar okay.
Sure iedereen, maar men is ook al gevaccineerd nu he.. Waar hebben we het over.
Dat is heel vervelend voor de mensen in de VS.quote:Op woensdag 1 september 2021 23:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
De FDA heeft nogal een matige trackrecord blijkbaar. Als jij daar geen probleem mee hebt, prima.
Gaat er iets mis met appendicitis? Of duidt het verschil tussen 2 sided en 1 sided aan dat je een verminderde kans op appendicitis door het vaccin krijgt?quote:
Zullen we i.p.v. van de lezing van deze tabloid het rapport waar naar verwezen wordt plaatsen?quote:Op zondag 5 september 2021 23:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
More than 100 Ontario youth sent to hospital for vaccine-related heart problems: Report
A report quietly released last week by Public Health Ontario (PHO) tallies the number of people in the province who have presented to hospital with heart inflammation following mRNA vaccination, and it skews heavily towards young people.
As of Aug. 7, there were 106 incidents of myocarditis/pericarditis in Ontarians under the age of 25. That’s slightly more than half of the total of all such incidents.
Gaat verder:
https://torontosun.com/ne(...)lated-heart-problems
Terecht. Het was nogal van niveau wappie.quote:Op maandag 13 september 2021 21:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Reddit heeft weer een subreddit in quarantaine gedaan omdat de info hen niet bevalt. In dit geval een subreddit waar mensen hun langdurige klachten na vaccinatie bespreken:
https://reddit.com/r/vaccinelonghaulers/
??quote:Op maandag 13 september 2021 23:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Terecht. Het was nogal van niveau wappie.
Je reageert juist op een trolquote:Op dinsdag 14 september 2021 10:56 schreef matigeuser het volgende:
Er zullen ongetwijfeld een aantal trollen / leugenaars bij zitten.
Wat is te veel? Wat is veel?quote:Op dinsdag 14 september 2021 10:56 schreef matigeuser het volgende:
[..]
??
Wat is er 'wappie' aan mensen die vertellen over hun extreme gezondheidsklachten die direct na of vrij kort na hun vaccinatie zijn gestart?
Er zullen ongetwijfeld een aantal trollen / leugenaars bij zitten. En ook vast wat ervaringen die gewoon 'toevallig' zijn en niets met het vaccin te maken hebben.
Maar het zijn er veel te veel (en niet alleen op deze pagina / subreddit) om te negeren of te zeggen dat deze bijwerkingen niet bestaan.
En zo lang ze er geen 'conspiracy theory' aan hangen is er niks wappies aan.
Hoeveel mensen hebben langdurige klachten overgehouden aan COVID19 zelf?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:00 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
Ik open dit topic maar eens, gezien er gek genoeg nog geen topic over is (alsof het niet voorkomt, wat ik niet geloof).
Er is een groeiende groep mensen die (langdurige) klachten rapporteren na de vaccinatie. Er is nu zelfs een site voor:
https://www.c19vaxreactions.com/
Ook hier maar liefst 471 pagina's aan klachten:
https://vestibular.org/fo(...)accine-side-effects/
En hier:
https://www.tinnitustalk.(...)relevance&c[node]=11
Duizeligheid, oorsuizen, tintelingen, uitval van ledematen, hersenschade... Van alles wordt gerapporteerd. Wat zijn jullie ervaringen?
Dat is de kwestie toch niet?quote:Op dinsdag 14 september 2021 14:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hoeveel mensen hebben langdurige klachten overgehouden aan COVID19 zelf?
De bijwerkingen die ik ervaar zijn dat ik nu ineens zonder gezeik overal naar binnen mag...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:00 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen?
De meesten op die subreddit zijn pas maanden na vaccinatie klachten gaan ontwikkelen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 12:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wat is te veel? Wat is veel?
Als je bedenkt wat voor een ziektes mensen normaliter allemaal krijgen, en vervolgens vaccineer je een paar honderd miljoen mensen, dan is het niet gek dat er een paar honderd duizend ziek worden in de 1-2 weken na vaccinaties. Dat zouden ze anders ook zijn geworden.
Ik ken verschillende mensen die ontstekingen hebben gehad van de hartspier en/of hartzakje, dat gebeurt vaker dan je denkt. In 2013 zo'n 1.5 miljoen cases wereldwijd.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De meesten op die subreddit zijn pas maanden na vaccinatie klachten gaan ontwikkelen.
En ach, wat is veel? Wat is nu een hartspierontsteking? Wat zijn nu constante trillingen en een vreemd hoge hartslag?
Je bagatelliseert het wel erg makkelijk.
Maakt dat iets uit dan? Het gaat hier toch niet over de gevolgen van Corona en hoe vaak dat voorkomt?quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik ken verschillende mensen die ontstekingen hebben gehad van de hartspier en/of hartzakje, dat gebeurt vaker dan je denkt. In 2013 zo'n 1.5 miljoen cases wereldwijd.
En ik ken ook iemand die al bijna 1,5 jaar met een vreemde hoge hartslag loopt na een corona infectie. Wie zegt dat het vaker voorkomt na vaccinatie dan na infectie?
Het gaat toch niet over infectie.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik ken verschillende mensen die ontstekingen hebben gehad van de hartspier en/of hartzakje, dat gebeurt vaker dan je denkt. In 2013 zo'n 1.5 miljoen cases wereldwijd.
En ik ken ook iemand die al bijna 1,5 jaar met een vreemde hoge hartslag loopt na een corona infectie. Wie zegt dat het vaker voorkomt na vaccinatie dan na infectie?
Het maatk zeker wel uit.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maakt dat iets uit dan? Het gaat hier toch niet over de gevolgen van Corona en hoe vaak dat voorkomt?
Het gaat over de bijwerkingen van het vaccin.
Niemand kan namelijk garanderen dat iemand die bijwerkingen heeft van het vaccin, dat ook zou hebben na een besmetting.
Ik zeg niet dat het toeval is, maar het is niet zo dat die symptomen veel meer voorkomen. De meeste mensen hebben geen idee hoe vaak aandoeningen voorkomen. Ontstoken hartzakje? Bij 1 op de 1000 per jaar in Nederland.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het gaat toch niet over infectie.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Die symptomen zijn allemaal toeval? Die mensen moeten niet zo janken?
De vaccinatie is in veel gevallen de gemene deler, en niet zoals jij stelt de klachten.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het toeval is, maar het is niet zo dat die symptomen veel meer voorkomen. De meeste mensen hebben geen idee hoe vaak aandoeningen voorkomen. Ontstoken hartzakje? Bij 1 op de 1000 per jaar in Nederland.
Als je honderden miljoenen mensen vaccineert, dan zullen nu eenmaal veel mensen vlak daarna een of andere aandoening krijgen, maar dat wilt niet zeggen dat dat altijd gerelateerd is aan de vaccinatie, ook al gebeurd het een kort na het ander.
Als je in een groep gaat lezen van gevaccineerden die klachten hebben is vaccinatie wel de gemene deler ja, maar ik hoop dat je begrijpt dat je dan nogal biased bent.quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De vaccinatie is in veel gevallen de gemene deler, en niet zoals jij stelt de klachten.
Maar de causaliteit betwijfelen is ook en way to go. Er liggen jaarlijks veel meer mensen op de IC, wie zegt dat dat door corona komt?
Die extra capaciteit die nooit is benut?quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als je in een groep gaat lezen van gevaccineerden die klachten hebben is vaccinatie wel de gemene deler ja, maar ik hoop dat je begrijpt dat je dan nogal biased bent.
Er liggen jaarlijks niet veel meer mensen op de IC, anders had de IC capaciteit niet uitgebreid hoeven te worden. En als je de causaliteit tussen het SARS-CoV-2 en Covid-19 in twijfel trekt, denk ik dat je beter in BNW kunt blijven rondhangen.
Ze hebben ook bewust capaciteit vrijgemaakt door uitstellen operaties, vergeet dat ook niet.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die extra capaciteit die nooit is benut?
Los even van die voortdurende discussie. Ik ben biased als ik lees in die groep (van meeste verhalen uit eerste hand) maar jij, die op voorhand causaliteit bagatelliseert, is dat niet. Uh ok.
Jij hebt überhaupt geen testgroepen en doet de genoemde klachten op voorhand af als 'algemeen'.quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze hebben ook bewust capaciteit vrijgemaakt door uitstellen operaties, vergeet dat ook niet.
Om je bias te verminderen, moet je ook de frequentie van gemelde symptomen buiten de groep meenemen. Jij doet dat niet, ik doe dat wel. Dus inderdaad, jij bent biased, en ik in ieder geval een stuk minder.
Het is beneden alle peil om te weten hoe vaak zoiets normaliter in een populatie voorkomt? En het is beter om puur en alleen te kijken naar de mensen die zelf rapporteren op een forum, zonder medische diagnose?quote:Op dinsdag 14 september 2021 18:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij hebt überhaupt geen testgroepen en doet de genoemde klachten op voorhand af als 'algemeen'.
Dat is niet eens een bias. Dat is gewoon beneden alle peil.
Ik ken ook al 2 personen die iets raars hadden met hun hart na vaccinatie. Eentje had hartkloppingen en de ander viel spontaan flauw door een veel te lage hartslag en bloeddruk.quote:Op dinsdag 14 september 2021 15:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De meesten op die subreddit zijn pas maanden na vaccinatie klachten gaan ontwikkelen.
En ach, wat is veel? Wat is nu een hartspierontsteking? Wat zijn nu constante trillingen en een vreemd hoge hartslag?
Je bagatelliseert het wel erg makkelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door svann op 15-09-2021 21:45:45 ]
Misschien heb je vetluis in de wasmachine.quote:Op woensdag 15 september 2021 17:11 schreef svann het volgende:
Ik meld even een bijzonder vervelende, maar relatief futiele bijwerking van Corona.
Vanmiddag de CV-monteur laten komen omdat ik rookgas meende te ruiken op zolder.
Sowieso geen lekker idee, maar dan wil je daar ook niemand meer laten slapen.
Zeer uitgebreid alles gemeten, niks aan de hand, wel een voorrijrekening uiteraard.
Waarschijnlijk een fantoom-interpretatie van waspoeder.
Mijn gewassen kleding vind ik ook sinds Corona schimmelig ruiken, alsof het te lang in de wasmachine heeft gelegen.
Andere praktische dingen zoals okselzweet ruik ik niet.
Het was tamelijk schokkend om als iemand met een voorheen scherpe neus toegevoegd te krijgen dat ik beter een schoon T-shirt aan kon doen. Sindsdien extra precies daarop.
Ik kan mijn neus dus niet meer vertrouwen.
Misschien toch maar eens zo'n reuktrainingssetje proberen. Iemand ervaring mee?
Fuck Corona.
Was regelmatig op 60 en niet alleen met vloeibaar wasmiddel. Zie ook nauwelijks aanslag in de manchet.quote:Op woensdag 15 september 2021 17:14 schreef CherryLips het volgende:
Misschien heb je vetluis in de wasmachine.
Ik had dat ook, hield me netjes aan alle voorschriften en toch rook m'n was muffig en zurig. Heb nu een nieuwe wasmachine (de lagers van de vorige liepen ook te kloten) en de was ruikt weer normaal.quote:Op woensdag 15 september 2021 18:28 schreef svann het volgende:
[..]
Was regelmatig op 60 en niet alleen met vloeibaar wasmiddel. Zie ook nauwelijks aanslag in de manchet.
Houd het laadje schoon en de deur plus laadje open na gebruik.
De wasmiddelen zelf vind ik al niet lekker ruiken, niet zoals ik me ze herinner van voor Corona.
In het kader van alle beetjes helpen, een kookwasje zonder was aangezet met 2 vaatwastabletten.
(AEG reinigingsadvies)
Ken iemand die blind is geworden aan één oog na vaccinatie maar ook eentje die dood is gegaan aan corona in z'n eigen huis. Beide kut dus... maar wel een beetje tekenend voor ons leven hier op aarde. Je krijgt zoveel keuzes in je leven maar het is allemaal kutquote:Op woensdag 15 september 2021 11:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ken ook al 2 personen die iets raars hadden met hun hart na vaccinatie. Eentje had hartkloppingen en de ander viel spontaan flauw door een veel te lage hartslag en bloeddruk.
Allebei uiteraard niks gemeld bij de GGD want 'het zal wel weer over gaan'
Hopelijk niks dat blijvend is maar dat zal de lange termijn uitwijzen.
Maar hoe zou zo'n vaccinatie gelinked kunnen zijn aan zijn oogprobleem? Of zou het mogelijk een andere oorzaak kunnen hebben?quote:Op woensdag 15 september 2021 20:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ken iemand die blind is geworden aan één oog na vaccinatie maar ook eentje die dood is gegaan aan corona in z'n eigen huis. Beide kut dus... maar wel een beetje tekenend voor ons leven hier op aarde. Je krijgt zoveel keuzes in je leven maar het is allemaal kut
Schade in de hersenen, schade aan de oogzenuw, schade in het netvlies, gok ik.quote:Op woensdag 15 september 2021 22:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar hoe zou zo'n vaccinatie gelinked kunnen zijn aan zijn oogprobleem? Of zou het mogelijk een andere oorzaak kunnen hebben?
quote:Op donderdag 16 september 2021 00:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Schade in de hersenen, schade aan de oogzenuw, schade in het netvlies, gok ik.
Dat kan blijkbaar gebeuren als het mRNA in je bloed terechtkomt, door je hele lichaam verspreidt en zich vervolgens in de haarvaten in je hoofd hoofd nestelt, waar het niet hoort te zijn. Vervolgens maak je daar spike-eiwitten aan, met alle gevolgen van dien (bloedklontering, interne bloeding wat tot (klein) herseninfarct leidt, auto-immuunreactie op de zenuwen).
Bij sommige mensen gebeurt dit zeer snel, bij anderen lijkt het langer (maanden) te kunnen duren voordat de eerste tekenen van klontering worden waargenomen. Maar tegen die tijd is er al mogelijk (onherstelbare) schade veroorzaakt aan hart, longen en/of hersenen.
Sprak gisteren een huisarts, een van zijn patiënten is doof geworden na het vaccin. Daarvoor geldt waarschijnlijk hetzelfde.
Meerdere hartinfarcten, een sterfgeval, veel hoofdpijn en vermoeidheid. Geen goede tekenen.
Ik vroeg hem ook waarbij hij de meeste en ergste klachten zag: bij corona of het vaccin. Het antwoord was duidelijk: het vaccin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |