abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201067227
Ik open dit topic maar eens, gezien er gek genoeg nog geen topic over is (alsof het niet voorkomt, wat ik niet geloof).

Er is een groeiende groep mensen die (langdurige) klachten rapporteren na de vaccinatie. Er is nu zelfs een site voor:

https://www.c19vaxreactions.com/

Ook hier maar liefst 471 pagina's aan klachten:

https://vestibular.org/fo(...)accine-side-effects/

En hier:
https://www.tinnitustalk.(...)relevance&c[node]=11

Duizeligheid, oorsuizen, tintelingen, uitval van ledematen, hersenschade... Van alles wordt gerapporteerd. Wat zijn jullie ervaringen?
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
pi_201067261
Off topic

[ Bericht 50% gewijzigd door miss_sly op 25-08-2021 14:30:30 ]
pi_201067327
Klopt op de website van het lareb staat ook hoeveel gemelde mensen onder de 65 dood zijn gegaan na de vaccinatie.
En dat zijn er geen 0 en ook geen 10.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201067431
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Klopt op de website van het lareb staat ook hoeveel gemelde mensen onder de 65 dood zijn gegaan na de vaccinatie.
En dat zijn er geen 0 en ook geen 10.
En hoeveel onder de 65 voor de vaccinatie?
pi_201067529
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:19 schreef jameshond7 het volgende:

[..]
En hoeveel onder de 65 voor de vaccinatie?
Vraag het lareb. Ik denk geen want er was toen geen meldadvies
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201067546
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Klopt op de website van het lareb staat ook hoeveel gemelde mensen onder de 65 dood zijn gegaan na de vaccinatie.
En dat zijn er geen 0 en ook geen 10.
Als je 10 miljoen mensen aankijkt vandaag, hoeveel denk je dat er daar dood van gaan binnen een week nadat je ze aangekeken hebt?
pi_201067581
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Als je 10 miljoen mensen aankijkt vandaag, hoeveel denk je dat er daar dood van gaan binnen een week nadat je ze aangekeken hebt?
Geen idee, moet dit worden gemeld ergens? Dan kan je het daar opzoeken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201067709
ik heb nu, drie weken na de tweede vaccinatie nog steeds last van vermoeidheid en hoofdpijn.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 14:46:38 #9
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201067729
Schopje BNW
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201067791
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:46 schreef airconditioning het volgende:
Schopje BNW
Bijwerkingen van vaccins zijn een complottheorie?
  woensdag 25 augustus 2021 @ 14:58:17 #11
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201067864
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Bijwerkingen van vaccins zijn een complottheorie?
Nee als het vanuit het RIVM komt niet. Maar check zijn sources, compleet onbekend. Geen NOS/Nu/telegraaf dus wss wappie
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201067998
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:58 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Nee als het vanuit het RIVM komt niet. Maar check zijn sources, compleet onbekend. Geen NOS/Nu/telegraaf dus wss wappie
Zijn gewoon patientenforums. Anekdotisch, dat klopt, maar dat is lareb ook.

Als alles behalve de NOS en consorten een complot is, kunnen we het internet net zogoed sluiten en de krant weer gaan lezen.
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 15:40:07 #13
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201068391
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:08 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Zijn gewoon patientenforums. Anekdotisch, dat klopt, maar dat is lareb ook.

Als alles behalve de NOS en consorten een complot is, kunnen we het internet net zogoed sluiten en de krant weer gaan lezen.
Dat zeg ik niet, maar de meest betrouwbare informatie komt van die bronnen. Als je met tegenstrijdige informatie komt dan wss wappie.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201068466
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Geen idee, moet dit worden gemeld ergens? Dan kan je het daar opzoeken.
Maar als jij vandaag 10 miljoen mensen aankijkt, en daarvan zijn er volgende week 500 dood.
En er worden vandaag 10 miljoen mensen gevaccineerd, en daarvan zijn er volgende week 490 dood. Is jouw blik dan dodelijker dan het vaccin? Of gaan er gewoon sowieso redelijk wat mensen dood per week en hebben jouw blikken en het vaccineren daar geen invloed op?
pi_201068472
Ik geloof best dat er heftige bijwerkingen kunnen voor komen, maar we kunnen op geen enkele wijze de betrouwbaarheid van deze verhalen op die site controleren.

Mijn anekdotische verhaal van honderd+ mensen uit mijn omgeving die het vaccin hebben gehad is dat bij hen allemaal er nauwelijks tot geen bijwerkingen waren.
pi_201068481
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar als jij vandaag 10 miljoen mensen aankijkt, en daarvan zijn er volgende week 500 dood.
En er worden vandaag 10 miljoen mensen gevaccineerd, en daarvan zijn er volgende week 490 dood. Is jouw blik dan dodelijker dan het vaccin? Of gaan er gewoon sowieso redelijk wat mensen dood per week en hebben jouw blikken en het vaccineren daar geen invloed op?
Geen idee dat moet onderzocht worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201068495
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:47 schreef Jaeger85 het volgende:
Ik geloof best dat er heftige bijwerkingen kunnen voor komen, maar we kunnen op geen enkele wijze de betrouwbaarheid van deze verhalen op die site controleren.

Mijn anekdotische verhaal van honderd+ mensen uit mijn omgeving die het vaccin hebben gehad is dat bij hen allemaal er nauwelijks tot geen bijwerkingen waren.
Meldingen zijn toch meldingen? Wat is daar onbetrouwbaar aan. Of bedoel je conclusies die door leken hieraan verbonden worden? Die zijn compleet onbetrouwbaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201068529
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Meldingen zijn toch meldingen? Wat is daar onbetrouwbaar aan. Of bedoel je conclusies die door leken hieraan verbonden worden? Die zijn compleet onbetrouwbaar.
Meldingen kunnen net zo goed totaal verzonnen zijn om vaccins in een kwaad daglicht te stellen. Daar zijn voorbeelden van geweest. Doelbewuste acties om nepbijwerkingen te melden in databases als Lareb en VAERS.
pi_201068564
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:51 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Meldingen kunnen net zo goed totaal verzonnen zijn om vaccins in een kwaad daglicht te stellen. Daar zijn voorbeelden van geweest. Doelbewuste acties om nepbijwerkingen te melden in databases als Lareb en VAERS.
Dat is dan weer een conclusie die er aan de meldingen wordt gebracht. En conclusies van leken zijn onbetrouwbaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201068640
Edit: Misschien een booster doen elke 6 maanden?

Antilichaamniveaus dalen sterk na 3 maanden tweede vaccinprik: Israëlische studie

Het Sheba ziekenhuis zegt echter 'we zijn er nog steeds niet zeker van dat deze daling betekenis heeft'

Antilichaamniveaus van sommige gezondheidswerkers die werden ingeënt met het Pfizer/ BioNTech-vaccin, daalden sterk in minder dan 3 maanden na ontvangst van het tweede vaccin, bleek uit een studie uitgevoerd door het grootste ziekenhuis van Israël.

Medewerkers van het Sheba Medical Center in Ramat Gan waren een van de eersten in Israël die zich lieten vaccineren toen het land eind december zijn vaccinatiecampagne lanceerde.

Deze medische medewerkers nemen deel aan een langdurige serologische studie die is ontworpen om het beschermingsniveau in hun bloedcellen te volgen, aldus het rapport.



Sheba's monitoringproces bestaat uit maandelijkse bloedtesten om de antilichaamspiegels te identificeren.

In de afgelopen weken merkte het ziekenhuis dat sommige antilichamen van de werknemers daalden tot niveaus die als "niet gevaccineerd" worden beschouwd.

Ondanks de resultaten benadrukte het ziekenhuis dat de daling niet noodzakelijkerwijs iemands immuniteit tegen Covid-19 in gevaar brengt.

Volgens recente gegevens gepubliceerd door het Ministerie van Volksgezondheid, is het hospitalisatiepercentage van degenen die volledig zijn gevaccineerd aan het stijgen, meldde Ynet.

Deze informatie komt naar aanleiding van berichten die suggereren dat ambtenaren van het Ministerie van Volksgezondheid het kabinet onder druk zetten om onmiddellijk 36 miljoen meer vaccins te kopen. Publieke radio Kan meldde dat de schatting is dat er een vereiste zal zijn om de bevolking elke 6 maanden te vaccineren, mogelijk met twee doses.

https://www.i24news.tv/en(...)ne-jab-israeli-study

[ Bericht 2% gewijzigd door Probably_on_pcp op 25-08-2021 22:12:08 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201068648
Het is inmiddels maanden geleden dat ik mijn vaccinaties heb gehad, en ik heb op een beetje armpijn na helemaal geen bijwerkingen gemerkt. Dus ik hoop dat het zo blijft.
pi_201068683
Ook kun je op Reddit kijken bij www.reddit.com/r/covidvaccinated om te zien wat voor bijwerkingen mensen ervaren.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201068772
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:00 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
Er is een groeiende groep mensen die (langdurige) klachten rapporteren na de vaccinatie. Er is nu zelfs een site voor:
die plek om bijwerkingen te melden was er altijd al:

LAREB
https://www.lareb.nl/

en als iemand bijwerkingen ervaart heeft het meer zin het daar te melden (en als het zeer ernstig is bij je huisarts) dan bij één of ander politiek-ideologisch groepje
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201068796
quote:
4s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ook kun je op Reddit kijken bij www.reddit.com/r/covidvaccinated om te zien wat voor bijwerkingen mensen ervaren.
Best een hoop berichten.
pi_201068917
quote:
in plaats van heel subjectief te doen over 'sterke daling' had je ook gewoon de daadwerklijk gemeldde EXACTE afname kunnen aangeven door dat SHEBA ziekenhuis in Israel,
en erbij kunnen vermelden dat ze dat onderzoek deden bij mensen die immuun-comprimeerd waren, dus een specifieke risicogroep met een zwak immuunsysteem

https://www.nature.com/articles/s41375-021-01380-5
quote:
Antibody persistence 100 days following the second dose of BNT162b mRNA Covid19 vaccine in patients with chronic lymphocytic leukemia
ze kwamen tot de conclusie dat 27% van de patienten substantieel minder antistoffen bezaten om nog als te gelden als een 'beschermde status', die in de eerste contrrole na 22 dagen wel als beschermd golden...
Overigens, 6% die in de eerste test negatief testen, bleken na 100 dagen alsnog genoeg antistoffen te hebben.

dat betreft echter een specifieke risicogroep en het is gewoon Leugenachtiog te doen alsof het gaat om hoe de vaccinatie iedereen beschermd..
Mogelijk dat je niet zelf bewust liegt hierover, maar deze leugens gewoon domweg verder copy-paste omdat je ergens in sociale-media-bubble dit soort berichten van anderen toegestuurd krijgt op een 'dit moet je doorvcertellen' propaganda-manier.

een breder oinderzoek van hetzelfde SHEBA-ziekenhuis over patienten met normaal functionerend immuunstelsel bewees juist dat bij hen de antistoffen zeer goed aangemaakt waren en bleven bestaan
https://www.shebaonline.o(...)he-covid-19-vaccine/
quote:
Antibody Levels Remain High Two Months After Receiving the Second Dose of the COVID-19 Vaccine
Sheba study indicates only a minor, expected decline in antibody levels among recipients of the Pfizer-BioNTech vaccine
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201070126
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Misschien een booster doen elke 3 maanden?

Antilichaamniveaus dalen sterk na 3 maanden tweede vaccinprik: Israëlische studie

Het Sheba ziekenhuis zegt echter 'we zijn er nog steeds niet zeker van dat deze daling betekenis heeft'

Antilichaamniveaus van sommige gezondheidswerkers die werden ingeënt met het Pfizer/ BioNTech-vaccin, daalden sterk in minder dan 3 maanden na ontvangst van het tweede vaccin, bleek uit een studie uitgevoerd door het grootste ziekenhuis van Israël.

Medewerkers van het Sheba Medical Center in Ramat Gan waren een van de eersten in Israël die zich lieten vaccineren toen het land eind december zijn vaccinatiecampagne lanceerde.

Deze medische medewerkers nemen deel aan een langdurige serologische studie die is ontworpen om het beschermingsniveau in hun bloedcellen te volgen, aldus het rapport.

[ afbeelding ]

Sheba's monitoringproces bestaat uit maandelijkse bloedtesten om de antilichaamspiegels te identificeren.

In de afgelopen weken merkte het ziekenhuis dat sommige antilichamen van de werknemers daalden tot niveaus die als "niet gevaccineerd" worden beschouwd.

Ondanks de resultaten benadrukte het ziekenhuis dat de daling niet noodzakelijkerwijs iemands immuniteit tegen Covid-19 in gevaar brengt.

Volgens recente gegevens gepubliceerd door het Ministerie van Volksgezondheid, is het hospitalisatiepercentage van degenen die volledig zijn gevaccineerd aan het stijgen, meldde Ynet.

Deze informatie komt naar aanleiding van berichten die suggereren dat ambtenaren van het Ministerie van Volksgezondheid het kabinet onder druk zetten om onmiddellijk 36 miljoen meer vaccins te kopen. Publieke radio Kan meldde dat de schatting is dat er een vereiste zal zijn om de bevolking elke 6 maanden te vaccineren, mogelijk met twee doses.

https://www.i24news.tv/en(...)ne-jab-israeli-study
Antilichamen dalen altijd na een bepaalde periode, en vormen ook maar een deel van je immuunsysteem. Je lichaam houdt gewoon niet antilichamen paraat voor alle ziekteverwekkers waar het ooit mee in aanraking is geweest. Daarvoor heeft het andere cellen (T-cellen bijv).
pi_201070627
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Misschien een booster doen elke 3 maanden?

Antilichaamniveaus dalen sterk na 3 maanden tweede vaccinprik: Israëlische studie

Het Sheba ziekenhuis zegt echter 'we zijn er nog steeds niet zeker van dat deze daling betekenis heeft'

Antilichaamniveaus van sommige gezondheidswerkers die werden ingeënt met het Pfizer/ BioNTech-vaccin, daalden sterk in minder dan 3 maanden na ontvangst van het tweede vaccin, bleek uit een studie uitgevoerd door het grootste ziekenhuis van Israël.

Medewerkers van het Sheba Medical Center in Ramat Gan waren een van de eersten in Israël die zich lieten vaccineren toen het land eind december zijn vaccinatiecampagne lanceerde.

Deze medische medewerkers nemen deel aan een langdurige serologische studie die is ontworpen om het beschermingsniveau in hun bloedcellen te volgen, aldus het rapport.

[ afbeelding ]

Sheba's monitoringproces bestaat uit maandelijkse bloedtesten om de antilichaamspiegels te identificeren.

In de afgelopen weken merkte het ziekenhuis dat sommige antilichamen van de werknemers daalden tot niveaus die als "niet gevaccineerd" worden beschouwd.

Ondanks de resultaten benadrukte het ziekenhuis dat de daling niet noodzakelijkerwijs iemands immuniteit tegen Covid-19 in gevaar brengt.

Volgens recente gegevens gepubliceerd door het Ministerie van Volksgezondheid, is het hospitalisatiepercentage van degenen die volledig zijn gevaccineerd aan het stijgen, meldde Ynet.

Deze informatie komt naar aanleiding van berichten die suggereren dat ambtenaren van het Ministerie van Volksgezondheid het kabinet onder druk zetten om onmiddellijk 36 miljoen meer vaccins te kopen. Publieke radio Kan meldde dat de schatting is dat er een vereiste zal zijn om de bevolking elke 6 maanden te vaccineren, mogelijk met twee doses.

https://www.i24news.tv/en(...)ne-jab-israeli-study
Zegt niets over B en T cel immuniteit.

quote:
4s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ook kun je op Reddit kijken bij www.reddit.com/r/covidvaccinated om te zien wat voor bijwerkingen mensen ervaren.
Wordt vaak gebrigaded door antivax wappies uit /r/nonewnormal. Neem de posts daar met een flinke korrel zout.
pi_201070665
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Best een hoop berichten.
Heb je ze ook gelezen? Hoe veel positieve ervaringen worden daar namelijk ook gepost.
pi_201070671
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Heb je ze ook gelezen? Hoe veel positieve ervaringen worden daar namelijk ook gepost.
De berichten van vandaag waren voornamelijk bijwerkingen wat ik zag.
pi_201070854
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Antilichamen dalen altijd na een bepaalde periode, en vormen ook maar een deel van je immuunsysteem. Je lichaam houdt gewoon niet antilichamen paraat voor alle ziekteverwekkers waar het ooit mee in aanraking is geweest. Daarvoor heeft het andere cellen (T-cellen bijv).
Wilde ik net zeggen. Het is toch vrij normaal dat die antilichamen op een gegeven moment verdwijnen. Dat is met alle vaccinaties zo.

Daarnaast vind ik het vreemd dat mensen die niet gevaccineerd zijn, zich hier constant mee bezig houden. Ik bedoel, zelf drink ik geen alcohol, dus waarom zou ik dan dag en nacht op internet gaan zoeken wat mogelijk de gevolgen van alcohol zijn. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_201073903
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Antilichamen dalen altijd na een bepaalde periode, en vormen ook maar een deel van je immuunsysteem. Je lichaam houdt gewoon niet antilichamen paraat voor alle ziekteverwekkers waar het ooit mee in aanraking is geweest. Daarvoor heeft het andere cellen (T-cellen bijv).
In het artikel wordt gesproken over een booster elke 6 maanden. Wat vind je daar van?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201074340
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:58 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Nee als het vanuit het RIVM komt niet. Maar check zijn sources, compleet onbekend. Geen NOS/Nu/telegraaf dus wss wappie
Hahaha. Dan is het echt erg met je gesteld. Als je alleen alles wat vanuit de overheid komt voor waarheid aanneemt en al het andere een complot is.

Dit zijn gewoon mensen die praten over hun ervaringen en symptomen na het nemen van de vaccinatie. Doe met de informatie wat je wilt.
pi_201074364
quote:
11s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Wilde ik net zeggen. Het is toch vrij normaal dat die antilichamen op een gegeven moment verdwijnen. Dat is met alle vaccinaties zo.

Daarnaast vind ik het vreemd dat mensen die niet gevaccineerd zijn, zich hier constant mee bezig houden. Ik bedoel, zelf drink ik geen alcohol, dus waarom zou ik dan dag en nacht op internet gaan zoeken wat mogelijk de gevolgen van alcohol zijn. :?
Omdat anderen jou niet continu voorhouden dat je wél alcohol moet drinken. En dat je een wappie bent als je dat niet doet. En andere mensen in gevaar brengt. En dat in andere landen, en wellicht in de toekomst, je rechten hier afgepakt gaan worden als je geen alcohol drinkt. En dat je wellicht helemaal geen recht meer hebt op zorg als je geen alcohol drinkt.

En omdat het de godganse dag op elke media nergens anders meer over gaat dan of alcohol drinken wel of niet nuttig is of verplicht moet worden.
pi_201074406
quote:
11s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:58 schreef Morrigan het volgende:
ant mee bezig houden. Ik bedoel, zelf drink ik geen alcohol, dus waarom zou ik dan dag en nacht op internet gaan zoeken wat m
nou verkeerd voorbeeld mevrouwtje. Als jij zonder alcohol de kroeg niet meer in mag of dat je eerst 4 dagen moet bezatten voordat je Engeland in mag, dan snap ik je uitspraak.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201074714
Goed topic.

Ik ben zeer sceptisch ten aanziende van de lage hoeveelheid (mensen met) 'officiële' bijwerkingen. Op Reddit en andere fora zijn zo verschrikkelijk veel posts van mensen die zeggen dat zij of naasten last hebben van ernstige bijwerkingen, die vaak ook niet overgaan. Laat daar van 20% waar zijn en ik geloof de officiële getallen al niet meer.

Enorm veel mensen klagen over tintelingen, duizelingen, lamme lichaamsdelen, kortademigheid en pijn op de borst. Ik durf het in ieder geval zeker niet aan.
pi_201074723
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 23:22 schreef matigeuser het volgende:
Goed topic.

Ik ben zeer sceptisch ten aanziende van de lage hoeveelheid (mensen met) 'officiële' bijwerkingen. Op Reddit en andere fora zijn zo verschrikkelijk veel posts van mensen die zeggen dat zij of naasten last hebben van ernstige bijwerkingen, die vaak ook niet overgaan. Laat daar van 20% waar zijn en ik geloof de officiële getallen al niet meer.

Enorm veel mensen klagen over tintelingen, duizelingen, lamme lichaamsdelen, kortademigheid en pijn op de borst. Ik durf het in ieder geval zeker niet aan.
En hoe lang houdt dat aan?
Definitely not CIA
pi_201074735
Ik was namelijk ook best beroerd van het tweede vaccin. Eigenlijk alles wat bij covid hoort. Maar dan in veel lichtere mate. En geen ellende met longen enzo.
Definitely not CIA
pi_201074753
quote:
11s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Wilde ik net zeggen. Het is toch vrij normaal dat die antilichamen op een gegeven moment verdwijnen. Dat is met alle vaccinaties zo.

Daarnaast vind ik het vreemd dat mensen die niet gevaccineerd zijn, zich hier constant mee bezig houden. Ik bedoel, zelf drink ik geen alcohol, dus waarom zou ik dan dag en nacht op internet gaan zoeken wat mogelijk de gevolgen van alcohol zijn. :?
Wacht maar tot mensen je kampen in gaan wensen als je niet hun alcohol wilt drinken.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201074766
Mijn ervaring hiermee is dat er totaal niet over bericht wordt...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201074790
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 23:22 schreef capricia het volgende:

[..]
En hoe lang houdt dat aan?
Lees maar in de links in de OP.

Velen hebben er al maanden last van en nog geen verbetering...
pi_201074818
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
In het artikel wordt gesproken over een booster elke 6 maanden. Wat vind je daar van?
Onnodig lijkt me. In de onderzoeken loopt de werking iets terug, maar in feite werkt het nog steeds heel behoorlijk.
In de UK vond met dat Pfizer na 5-6 maanden nog steeds een effectiviteit had van 77% (gedaald van 88%) en AZ van 67% na 4-5 maanden (gedaald van 77%). Zie hier.

Een deel van die daling zou verklaard kunnen worden doordat we nu vooral met een andere variant te maken hebben. En een deel zou verklaard kunnen worden doordat eerst vooral ouderen zijn gevaccineerd, wiens immuunsysteem niet meer zo optimaal werken en waarbij het misschien wat eerder of sneller terugloopt.

Vorig jaar augustus hoopten we op vaccins die 50% effectief waren, en daar zitten ze nog steeds ruim boven.

En dit is de bescherming tegen symptomen, de bescherming tegen ernstig ziek worden is nog steeds veel hoger.

Eigenlijk denk ik dat voor mensen onder een bepaalde leeftijd 2 prikken zeker wel voldoende zijn. Ze kunnen dan mogelijk het virus nog wel oplopen, maar als dat gebeurd is de kans zo klein dat ze ernstig ziek worden, dat het acceptabel is. En, zo'n eventuele besmetting met lichte symptomen is dan in feite de booster. Raken ze niet besmet, of krijgen ze geen symptomen, dan hadden werkt het vaccin goed genoeg. Bij ouderen of kwetsbaren ligt het misschien anders, en die zouden mogelijk wel beter af zijn met boosters.
Als het wereldwijd bekeken wordt, moet sowieso een veel hogere prioriteit gegeven worden voor eerst zoveel mogelijk mensen vaccineren voordat boosters overwogen worden. Meer virus = meer kans op varianten. Meer mensen vaccineren helpt het terugdringen van het virus veel meer dan booster geven aan al gevaccineerde mensen.
pi_201074859
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 23:22 schreef matigeuser het volgende:
Goed topic.

Ik ben zeer sceptisch ten aanziende van de lage hoeveelheid (mensen met) 'officiële' bijwerkingen. Op Reddit en andere fora zijn zo verschrikkelijk veel posts van mensen die zeggen dat zij of naasten last hebben van ernstige bijwerkingen, die vaak ook niet overgaan. Laat daar van 20% waar zijn en ik geloof de officiële getallen al niet meer.

Enorm veel mensen klagen over tintelingen, duizelingen, lamme lichaamsdelen, kortademigheid en pijn op de borst. Ik durf het in ieder geval zeker niet aan.
Hoeveel gebruikers heeft Reddit? En hoeveel posten daar dergelijke bijwerkingen? En je vertrouwt dus wel iemand, waar je nul achtergrond kennis van hebt, die maar iets neerplempt op Reddit, zonder dat het beoordeelt is door een professional of er uberhaupt een link zou kunnen zijn. Maar je vertrouwt niet op een instituut als Lareb, wat er speciaal voor opericht is om bijwerkingen in kaart te brengen. Waar gevallen beoordeeld worden door specialisten?
Als je 1 miljard mensen vaccineert, dan weet je dat er, in absolute aantallen, flink wat in de week erna zullen overlijden. Dat gebeurd ook met 1 miljard mensen als je die niet vaccineert. Een instituut als Lareb kijkt dus of er eventuuel een link zou kunnen zijn tussen het vaccin en de symptomen of overlijden. Maar in jouw ogen is die link er altijd?
  donderdag 26 augustus 2021 @ 00:25:20 #43
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_201075044
Gelukkig zelf enkel een dagje een wat stijve/pijnlijke arm gehad, maar minder dan bij bv de tetanus vaccinatie. Hoop dat het bij de tweede prik hetzelfde is.

Collega is een week best wel ziek geweest, Corona light zeg maar. Mijn vriend slaapt erg slecht sinds de tweede prik en heeft tintelingen, maar of dat gerelateerd is weten we (nog) niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 26 augustus 2021 @ 00:30:08 #44
414785 sirdanilot
pi_201075058
Ik heb nog maar 1 prik en ik voel helemaal niks behalve dat de plek waar geprikt is heel licht zeer deed en dat trekt nu 3 dagen later alweer weg. Niet anders dan bij bloedprikken. Ik zit in de controlegroep en heb gewoon isotone zoutoplossing denk ik *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201075786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 23:22 schreef matigeuser het volgende:
Goed topic.

Ik ben zeer sceptisch ten aanziende van de lage hoeveelheid (mensen met) 'officiële' bijwerkingen. Op Reddit en andere fora zijn zo verschrikkelijk veel posts van mensen die zeggen dat zij of naasten last hebben van ernstige bijwerkingen, die vaak ook niet overgaan. Laat daar van 20% waar zijn en ik geloof de officiële getallen al niet meer.

Enorm veel mensen klagen over tintelingen, duizelingen, lamme lichaamsdelen, kortademigheid en pijn op de borst. Ik durf het in ieder geval zeker niet aan.
Vergeet niet dat er honderden miljoenen mensen al zijn gevaccineerd en het vooral mensen met negatieve ervaringen dat soort forums zullen bezoeken. Het overgrote merendeel heeft nergens last van. In mijn omgeving is iedereen gevaccineerd en heeft niemand zware of langdurige bijwerkingen gehad. Hoeveel mensen ken je zelf met dit soort bijwerkingen?
pi_201077782
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 07:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Vergeet niet dat er honderden miljoenen mensen al zijn gevaccineerd en het vooral mensen met negatieve ervaringen dat soort forums zullen bezoeken. Het overgrote merendeel heeft nergens last van. In mijn omgeving is iedereen gevaccineerd en heeft niemand zware of langdurige bijwerkingen gehad. Hoeveel mensen ken je zelf met dit soort bijwerkingen?
Daar heb je ongetwijfeld gelijk in.

Ik ken persoonlijk ook geen mensen met extreme of langdurige bijwerkingen. Alleen één iemand die een week of 2 last van zijn hart had (hartkloppingen, snel buiten adem) maar dat is nu ook verbeterd.

Maar ik geloof niet dat het allemaal onzin is wat de mensen op die fora plaatsen. Dus de kans is er wel degelijk. Van de andere kant ken ik persoonlijk een stuk of 5 mensen die Covid-19 hebben gehad en die hebben daar ook niks aan over gehouden.

Dus aan beide kanten zijn de 'negatieve' verhalen wellicht overtrokken. De kans is zowel klein dat je iets overhoudt aan het vaccin als aan een covid-19 infectie, vooral de doelgroep waar ik ik zit. Man, relatief jong, gezond, geen overgewicht, etc.

Waarschijnlijk is de kans om iets over te houden aan covid voor mij wel iets groter dan aan het vaccin, maar er is natuurlijk ook een kans dat ik geen covid krijg. En wanneer ik me laat vaccineren voelt het voor mij absoluut als het nemen van een risico. Tel daarbij op dat ik een extreme hypochonder ben en dan kun je wel raden dat ik daar helemaal geen zin in heb.
pi_201077895
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 23:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hoeveel gebruikers heeft Reddit? En hoeveel posten daar dergelijke bijwerkingen? En je vertrouwt dus wel iemand, waar je nul achtergrond kennis van hebt, die maar iets neerplempt op Reddit, zonder dat het beoordeelt is door een professional of er uberhaupt een link zou kunnen zijn. Maar je vertrouwt niet op een instituut als Lareb, wat er speciaal voor opericht is om bijwerkingen in kaart te brengen. Waar gevallen beoordeeld worden door specialisten?
Als je 1 miljard mensen vaccineert, dan weet je dat er, in absolute aantallen, flink wat in de week erna zullen overlijden. Dat gebeurd ook met 1 miljard mensen als je die niet vaccineert. Een instituut als Lareb kijkt dus of er eventuuel een link zou kunnen zijn tussen het vaccin en de symptomen of overlijden. Maar in jouw ogen is die link er altijd?
Je reactie is lichtelijk overtrokken, maar begrijpelijk.
Nee, ik zeg niet dat ik specialisten niet vertrouw en iedereen op Reddit wel.

Maar wat ik wel zeker weet is dat niet iedereen met klachten dit aan de arts of (de buitenlandse versie van) Lareb meldt. En dat ook veel artsen, wanneer ze geen direct verband kunnen aantonen tussen het vaccin en de klachten, dit niet doorgeven aan Lareb.

Maar er zijn wat mij betreft te veel verhalen van tromboses, langdurige duizeligheid, heftige menstruaties (zelfs bij vrouwen die al in de overgang zitten), mensen met tintelingen en uitvalsverschijnselen, etc waarvan ik niks tot weinig terug lees op de officiële kanalen. Wellicht kan een arts niet bewijzen dat het door het vaccin komt. Vooral niet als hij het maar af en toe terug ziet op zijn praktijk.

Maar lees ook de dokter's verklaringen op de links in de OP. Er zijn artsen die dit wél heel vaak terug zien en en linken aan het vaccin. Dus niet elke 'specialist' denkt er hetzelfde over.

Overigens is wat jij nu doet, het omgedraaide van wat er al de hele tijd gebeurt. Wanneer iemand van 86 sterft met covid-19, is het een covid-19 dode. Wanneer een jonge 26-jarige een trombose krijgt na een vaccin is het 'toevallig' en niet te linken aan het vaccin.

Ik denk dat mensen heel goed zelf in kunnen schatten hoe het met je lichaam gesteld is. Als jij al 35 jaar rondloopt zonder duizeligheid en een paar dagen na je vaccin begint dat ineens en houdt het niet meer op, dan is dat wellicht niet in élk geval te linken, maar in veruit de meeste gevallen toch echt wel.

Hoe dan ook, het maakt de afweging voor mij niet makkelijker. Ik heb geen officiële cijfers van de risico op alle soort bijwerkingen die ik inmiddels heb gevonden voor mijn leeftijdscategorie, geslacht en etniciteit. Zowel niet van het virus als van het vaccin. Ik moet het doen met 'ach, kans is heel klein'.

Tja, de kans is heel klein op zowel een extreme bijwerking van het vaccin als een extreem ziekteverloop bij infectie. Dus dan kies ik op dit moment om niks te doen. En hopelijk het virus te ontlopen. Of misschien heb ik het al lang gehad en ben ik al (enigszins) immuun.
pi_201078495
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:17 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Je reactie is lichtelijk overtrokken, maar begrijpelijk.
Nee, ik zeg niet dat ik specialisten niet vertrouw en iedereen op Reddit wel.

Maar wat ik wel zeker weet is dat niet iedereen met klachten dit aan de arts of (de buitenlandse versie van) Lareb meldt. En dat ook veel artsen, wanneer ze geen direct verband kunnen aantonen tussen het vaccin en de klachten, dit niet doorgeven aan Lareb.

Maar er zijn wat mij betreft te veel verhalen van tromboses, langdurige duizeligheid, heftige menstruaties (zelfs bij vrouwen die al in de overgang zitten), mensen met tintelingen en uitvalsverschijnselen, etc waarvan ik niks tot weinig terug lees op de officiële kanalen. Wellicht kan een arts niet bewijzen dat het door het vaccin komt. Vooral niet als hij het maar af en toe terug ziet op zijn praktijk.

Maar lees ook de dokter's verklaringen op de links in de OP. Er zijn artsen die dit wél heel vaak terug zien en en linken aan het vaccin. Dus niet elke 'specialist' denkt er hetzelfde over.

Overigens is wat jij nu doet, het omgedraaide van wat er al de hele tijd gebeurt. Wanneer iemand van 86 sterft met covid-19, is het een covid-19 dode. Wanneer een jonge 26-jarige een trombose krijgt na een vaccin is het 'toevallig' en niet te linken aan het vaccin.

Ik denk dat mensen heel goed zelf in kunnen schatten hoe het met je lichaam gesteld is. Als jij al 35 jaar rondloopt zonder duizeligheid en een paar dagen na je vaccin begint dat ineens en houdt het niet meer op, dan is dat wellicht niet in élk geval te linken, maar in veruit de meeste gevallen toch echt wel.

Hoe dan ook, het maakt de afweging voor mij niet makkelijker. Ik heb geen officiële cijfers van de risico op alle soort bijwerkingen die ik inmiddels heb gevonden voor mijn leeftijdscategorie, geslacht en etniciteit. Zowel niet van het virus als van het vaccin. Ik moet het doen met 'ach, kans is heel klein'.

Tja, de kans is heel klein op zowel een extreme bijwerking van het vaccin als een extreem ziekteverloop bij infectie. Dus dan kies ik op dit moment om niks te doen. En hopelijk het virus te ontlopen. Of misschien heb ik het al lang gehad en ben ik al (enigszins) immuun.
Ik hoop dat artsen die dergelijke observaties maken het wel goed doormelden. Men heeft geleerd van de narcolepsie bij bepaalde vaccins bij de Mexicaanse griep. Vooral dat dergelijke meldsystemen goed werken en internationaal samenwerken. Vergeet ook niet hoe vaak de dingen die jij noemt normaal in de populatie voorkomen. Daar moet het mee vergeleken worden. Jij en ik hebben daar eigenlijk heel slecht een idee van. Als je hoort dat 10 dertigers na vaccinatie trombose kregen, dan klinkt dat zorgelijk. Maar ik heb geen idee hoeveel dertigers er gevaccineerd zijn, en hoe vaak trombose normaliter bij dertigers voorkomt. En die beide aantallen moet je ook weten om het in een goed perspectief te kunnen plaatsen.
Overigens staat het buiten kijf dat de kans op ernstig verloop van een Covid besmetting flink groter is dan de kans op ernstige bijwerkingen, voor alle leeftijdsgroepen. En met de Delta variant is de kans om geen Covid te krijgen vrijwel nihil geworden.

En dit:
quote:
En wanneer ik me laat vaccineren voelt het voor mij absoluut als het nemen van een risico.
Mensen zijn slecht in het inschatten en vergelijken van kleine risico's. En voor een gezond, jong iemand zijn de risico's van een ernstige bijwerking, en ernstig verloop van een besmetting beiden erg klein.
Daar komt bij dat mensen de gevolgen van een actievie keuze of handeling (je laten vaccineren bijv) veel zwaarder laten wegen dan de gevolgen van passiviteit (het overkomt je). In het laatste geval kun je alleen het virus de schuld geven, en daar heb je meer vrede mee, dan in het eerste scenario waarin je jezelf de schuld moet geven (jij koos ervoor), of dat eventueel af kunt schuiven op de fabrikant die het gemaakt heeft/de overheid die het toegelaten heeft/de verpleger die de prik zette, etc.
pi_201095394
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
pi_201097081
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:50 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Omdat anderen jou niet continu voorhouden dat je wél alcohol moet drinken. En dat je een wappie bent als je dat niet doet. En andere mensen in gevaar brengt. En dat in andere landen, en wellicht in de toekomst, je rechten hier afgepakt gaan worden als je geen alcohol drinkt. En dat je wellicht helemaal geen recht meer hebt op zorg als je geen alcohol drinkt.

En omdat het de godganse dag op elke media nergens anders meer over gaat dan of alcohol drinken wel of niet nuttig is of verplicht moet worden.
1. Jij weet mijn ervaring niet.
2. Ik ben in het verleden oom van alles uitgemaakt. Tja vervelend, maar ik zou er niet te veel van aantrekken. En zover ik weet bedoelen mensen met het woord ‘wappie’ lui die vooral GGZ-medewerkers aan het belagen zijn. Zolang je je gewoon normaal gedraagt, ben je als iemand die niet gevaccineerd wilt worden geen wappie. Tenminste, zo kijk ik er tegenaan. Natuurlijk heb je altijd fanatiekelingen tussenzitten.
3. Zover ik weet hebben we hier in Nederland geen invloed wat het beleid is in andere landen.
4. Ik hoop oprecht voor je dat je rechten niet worden afgepakt. Dat zou walgelijk zijn. En ik hoop ook dat de regering inziet dat dat alleen maar gaat tegenwerken. Helaas kan ik je daar geen 100% garantie in geven, maar dat heeft vooral te maken dat ik de regering zelf niet helemaal vertrouw.

Hoe dan ook, ik ben gewoon nieuwsgierig waarom je al die moeite zou doen. En vooral voor wie. Een groot deel van de bevolking wil wel een vaccinatie en die ga je met dit soort berichten niet tegenhouden.
En wat maakt het jou eigenlijk uit dan andere mensen zich laten vaccineren. Het is nog altijd hun keuze. Net dat ik accepteer dat jij je niet laat vaccineren. Het is tenslotte jouw lichaam. Niet van mij en ook niet van de overheid.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')