abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:56:45 #126
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201058532
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 17:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoe hoog mag dat basisinkomen dan zijn?

Als we elke Nederlander namelijk 12.000 euro per jaar geven, kost dat 204 miljard. En dan zit een eventuele overhead en fraudebestrijding er nog niet eens bij in.

Dan is ons huidige ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid met 97,6 miljard dus goedkoper.
even afgezien van 1000 Euro en iedereen (je gaat het niet aan kinderen geven) kan je alle uitkeringen en AOW afschaffen, alle sociale diensten bij de gemeentes, toe en bijslagen, aftrekposten, etc.
pi_201058549
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit is een interessante en lastige discussie. Want je hebt ergens wel gelijk en daarom waren er ooit de Ioaw en de Ioaz, maar die zijn via een sterfhuisconstructie verdwenen inmiddels volgens mij.

Het probleem is dat wat je voorstelt effectief een verlenging zou zijn van de WW. Voor sommige doelgroepen is dat prima en die zouden daar enorm mee geholpen zijn.

Maar voor een hele grote groep zou dat betekenen dat het spelletje van de WW nog aantrekkelijker wordt. Er zijn grote groepen hoog opgeleiden 45-minners die meerdere malen in de WW komen en die steeds uitzitten omdat ze weten dat ze toch zo weer een baan hebben. Die wil je niet belonen met een nog langere WW, maar je kunt de lengte van de WW ook niet te veel laten afhangen van je opleidingsniveau of werkjaren, want met dat laatste ga je terug naar het oude systeem wat gewoon niet meer te betalen is.

Voor mensen die in de bijstand komen met een eigen woning is het mogelijk om een woonkostentoeslag aan te vragen, zodat ze in elk geval het eerste jaar hun huis niet hoeven te verkopen. Volgens mij kan dat nog steeds en dat geeft in elk geval meer ruimte. En als je dan een flinke woningschuld hebt, dan is die auto die je rijdt ook geen probleem want per saldo heb je dan ook met een dikke Lexus nog geen vermogen boven de bijstandsnorm.
Tussen ww en bijstand zit nog een behoorlijke gat en ik denk niet dat hoogopgeleiden zich zullen vermaken met een bijstandsuitkering. WW is een heel andere discussie. De vraag is of de bijstandsvoorwaarden wel helemaal terecht zijn voor mensen die jarenlang netjes hebben gewerkt en vermogen hebben opgebouwd in vorm van bezittingen (excl. geld/spaargeld) maar een jaartje werkloos zitten. Kijk het is volstrekt normaal als je een tweede pand of auto hebt dat daar dan wel eisen voor opgesteld kunnen worden maar 1 auto van een b-segment gelijk als iets enorms beschouwen is gewoon volstrekt onzin. Er zullen best veel haken en ogen aan zitten om hier een fatsoenlijk constructie van te maken maar daar hebben we politici in dure pakken voor.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:05:41 #128
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201058740
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 19:16 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Als je wil sparen voor een luxe auto moet je maar gewoon gaan werken.

En buiten de regio werken kan ook prima met een gewone auto. Dat hoeft geen luxe auto te zijn.
We weten nog steeds niet wat dat voor auto is.
Een "auto uit het duurdere segment" lekker vaag is dat zeg. Vooral als het komt uit dezelfde hoofden die het maar raar vinden dat er Albert Heijn producten in de kast staan in plaats van Aldi. Terwijl AH huismerk evenveel kost of zelfs goedkoper is. 8)7
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201058966
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 21:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Een "auto uit het duurdere segment" lekker vaag is dat zeg. Vooral als het komt uit dezelfde hoofden die het maar raar vinden dat er Albert Heijn producten in de kast staan in plaats van Aldi. Terwijl AH huismerk evenveel kost of zelfs goedkoper is. 8)7
Heb je dat geraden of gelezen ?

Verklaring vrouw :

U zegt dat het u verbaasde dat u tijdens het huisbezoek voornamelijk middelen van de Albert Heijn heeft aangetroffen. U vraagt mij te vertellen hoe dit zit. Mijn moeder gaat eerst naar de lidl en daarna gaat zij naar de Albert Heijn in [wijk] . Mijn moeder heeft daar niet bij stil gestaan. Mijn moeder haalt speciaal brood voor mij. Ik denk dat mijn moeder ¤ 20,- uitgeeft aan mij. (…). U vraagt mij naar de verzorgingsproducten die ik nodig heb, waar ik die koop. Die koopt mijn moeder voor mij. Mijn moeder koopt ze daar waar ze het goedkoopst zijn. Mijn moeder let heel erg op de aanbiedingen. Mijn moeder doet al 46 jaar de boodschappen voor mij,”(…)”.

https://joop.bnnvara.nl/n(...)-boodschappen-schonk
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:21:57 #130
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201059097
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 21:15 schreef macca728 het volgende:
U zegt dat het u verbaasde dat u tijdens het huisbezoek voornamelijk middelen van de Albert Heijn heeft aangetroffen. U vraagt mij te vertellen hoe dit zit.
Dit bedoel ik dus. Waarom moet ze uitleggen hoe dit zit?
Albert Heijn is geen elite winkel zolang je huismerk producten koopt. Het prijsverschil vergeleken met Aldi en Lidl is dan bijna nihil.
pi_201059421
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 21:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit bedoel ik dus. Waarom moet ze uitleggen hoe dit zit?
Albert Heijn is geen elite winkel zolang je huismerk producten koopt. Het prijsverschil vergeleken met Aldi en Lidl is dan bijna nihil.
Bonus aanbiedingen 2=1 zijn ook best goedkoop vaak voor bv Hak groente.
Ook goedkoper dan Lidl/Aldi huismerken dan.

Maar het is bizar hoe ze denken, alsof ze nog in de jaren 60 zijn of zo
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:36:54 #132
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201059501
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 21:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Een splinternieuwe Golf en het was geen instapmodelletje.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:37:29 #133
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201059514
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 21:36 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Bron?
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:39:11 #134
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_201060821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
even afgezien van 1000 Euro en iedereen (je gaat het niet aan kinderen geven) kan je alle uitkeringen en AOW afschaffen, alle sociale diensten bij de gemeentes, toe en bijslagen, aftrekposten, etc.
Zou top zijn als we van al die ambtenaren verlost zullen zijn
pi_201060845
quote:

[..]
Ja bron graag want :

quote:
"De gemeente stelt dat de hoge lasten van de cliënte vooral op gingen aan de kosten van een auto en motor uit het duurdere segment. Dit is onjuist", zegt de advocaat van de vrouw.

"De auto en motor hebben een oud bouwjaar en waren samen nog geen paar duizend euro waard. Iedere bijstandsgerechtigde mag een paar duizend euro aan vermogen bezitten. Mijn cliënte dus ook."
Als het een nieuwe auto was geweest, had ze alle bijstand kunnen terugbetalen want boven vermogen grens en ze kreeg ook geen boete voor het evt niet doorgeven.
pi_201060929
quote:

[..]
Complete onzin

quote:
De vrouw kreeg sinds 2015 een uitkering en toeslagen. In 2018 bleek dat zij bijna niets had uitgegeven aan levensonderhoud. Ze bezat wel een auto en motor, maar die waren samen met haar overige vermogen beneden de grens van het vrije vermogen van de bijstand, stelde de rechter vast.

Bijstandsgerechtigden mogen een paar duizend euro aan vermogen bezitten. De gemeente wist al van haar twee voertuigen toen ze de uitkering toekende volgens Pinarci Cinar.
pi_201060987
Overigens :

Ook is de gemeente veroordeeld tot het betalen van de proceskosten van ruim 4000 euro.

Dus 4000 +200 -2800 = -1400 nettoresultaat, nog los van alle ambtenarenuren en alle bedreigingen aan het adres van diezelfde ambtenaren.

https://nos.nl/artikel/23(...)cht-bedrag-wel-lager
pi_201062059
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:44 schreef macca728 het volgende:
Overigens :

Ook is de gemeente veroordeeld tot het betalen van de proceskosten van ruim 4000 euro.

Dus 4000 +200 -2800 = -1400 nettoresultaat, nog los van alle ambtenarenuren en alle bedreigingen aan het adres van diezelfde ambtenaren.

https://nos.nl/artikel/23(...)cht-bedrag-wel-lager
Was het niet Rotterdam die zei bepaalde fraude niet meer te onderzoeken, omdat de kosten veel hoger waren dan de opbrengst? Waren mensen pissig over. Maar op zich als je naar het financiele plaatje kijkt gewoon slim.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201062655
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:16 schreef macca728 het volgende:
Mevrouw heeft de rechtszaak half gewonnen van de gemeente die zelf ook strafbare feiten had gepleegd.
Heeft mevrouw daarvan ook aangifte gedaan bij justitie?
pi_201062924
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 01:07 schreef r_one het volgende:

[..]
Heeft mevrouw daarvan ook aangifte gedaan bij justitie?
Mevrouw was toch in hoger beroep gegaan.

Waarom denk je dat de gemeente de proceskosten moet betalen ?
  woensdag 25 augustus 2021 @ 07:32:48 #141
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201063424
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:14 schreef Werkperd het volgende:

Niet geheel waar.
Wel geheel waar:

quote:
Sociale bijstand is de bijstand van overheidswege indien iemand onvoldoende middelen van bestaan heeft.
Dus heel sec genomen; als jouw huis overwaarde heeft, dan heb jij dus 'middelen'. En die moet je aanspreken.

Dat het volledig kut is, staat daar los van.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201063449
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 07:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wel geheel waar:
[..]
Dus heel sec genomen; als jouw huis overwaarde heeft, dan heb jij dus 'middelen'. En die moet je aanspreken.

Dat het volledig kut is, staat daar los van.
Als ik door gebrek aan inkomsten niet meer in mijn woning kan wonen lijkt het me logisch dat ik kleiner ga wonen ja.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 10:49:48 #143
3542 Gia
User under construction
pi_201065082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

En samenwonen toestaan, heb je samen 2000 en er komt een woning vrij.
pi_201065109
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:49 schreef Gia het volgende:

[..]
En samenwonen toestaan, heb je samen 2000 en er komt een woning vrij.
En ze kunnen elkaar wat zorg geven, wat nu gedaan wordt foor thuiszorg bv.
pi_201065117
quote:
7s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 07:38 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Als ik door gebrek aan inkomsten niet meer in mijn woning kan wonen lijkt het me logisch dat ik kleiner ga wonen ja.
Ja lijkt logisch maar succes met het vinden van een huurhuis.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 11:02:17 #146
3542 Gia
User under construction
pi_201065184
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:42 schreef macca728 het volgende:

[..]
Complete onzin
[..]

Maar wat is ze kwijt aan wegenbelasting en verzekeringen?
Voor 2 vervoersmiddelen.

Denk dat een gemiddeld gezin daar een week van kan eten. Als ze op de kleintjes letten.

En dan heb ik het nog niet over de kosten van onderhoud, als het een oude auto en motor is. Moet wel jaarlijks door de APK.
pi_201065200
Uitkeringen en vooral toeslagen mbt kinderen afschaffen
pi_201065208
Wat ik nog het meest bizarre vond was iets van dat jongeren in theorie een hbo opleiding kunnen doen en dan maar dat moeten doen en lenen ipv bijstand.

Er was toen ik in de bijstand zat een meisje van een jaar of 20 die klaar was met een mbo opleiding als kinderdagverblijfmedewerker ofzo. Was der baan kwijt en gedumpt door haar vriend waarna ze alleen in die huurwoning zat zonder inkomen.

Tegen haar werd gezegd ga maar hbo doen en lenen.
Haar argument dat ze dat niet wilde maar gewoon wilde werken en genoeg schulden had was ongegrond.
Vond dat echt belachelijk.
pi_201065217
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar wat is ze kwijt aan wegenbelasting en verzekeringen?
Voor 2 vervoersmiddelen.

Denk dat een gemiddeld gezin daar een week van kan eten. Als ze op de kleintjes letten.
Ik heb geen idee maar blijkbaar kon ze dat wel betalen (met de boodschappenhulp)
Ze had ook naar de voedselbank kunnen gaan en uit die besparing dat bedrag kunnen betalen.

Dat het niet slim lijkt is zo, maar is het aan anderen om te bepalen waar ze haar geld aan uitgeeft ?
  woensdag 25 augustus 2021 @ 11:07:23 #150
3542 Gia
User under construction
pi_201065244
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:03 schreef BasDeDikke het volgende:
Uitkeringen en vooral toeslagen mbt kinderen afschaffen
Eens, dat roep ik al jaren. Weg met die kinderbijslag. En dat riep ik ook al toen mijn kinderen nog jong waren.

Overigens vind ik dat ook mbt de HRA, ook al ontvang ik dat zelf.
En nee, ik schenk het niet aan een goed doel, maar geef het liever aan mijn eigen gezin uit.
Maar wij zouden zonder kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')