even afgezien van 1000 Euro en iedereen (je gaat het niet aan kinderen geven) kan je alle uitkeringen en AOW afschaffen, alle sociale diensten bij de gemeentes, toe en bijslagen, aftrekposten, etc.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe hoog mag dat basisinkomen dan zijn?
Als we elke Nederlander namelijk 12.000 euro per jaar geven, kost dat 204 miljard. En dan zit een eventuele overhead en fraudebestrijding er nog niet eens bij in.
Dan is ons huidige ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid met 97,6 miljard dus goedkoper.
Tussen ww en bijstand zit nog een behoorlijke gat en ik denk niet dat hoogopgeleiden zich zullen vermaken met een bijstandsuitkering. WW is een heel andere discussie. De vraag is of de bijstandsvoorwaarden wel helemaal terecht zijn voor mensen die jarenlang netjes hebben gewerkt en vermogen hebben opgebouwd in vorm van bezittingen (excl. geld/spaargeld) maar een jaartje werkloos zitten. Kijk het is volstrekt normaal als je een tweede pand of auto hebt dat daar dan wel eisen voor opgesteld kunnen worden maar 1 auto van een b-segment gelijk als iets enorms beschouwen is gewoon volstrekt onzin. Er zullen best veel haken en ogen aan zitten om hier een fatsoenlijk constructie van te maken maar daar hebben we politici in dure pakken voor.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 16:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit is een interessante en lastige discussie. Want je hebt ergens wel gelijk en daarom waren er ooit de Ioaw en de Ioaz, maar die zijn via een sterfhuisconstructie verdwenen inmiddels volgens mij.
Het probleem is dat wat je voorstelt effectief een verlenging zou zijn van de WW. Voor sommige doelgroepen is dat prima en die zouden daar enorm mee geholpen zijn.
Maar voor een hele grote groep zou dat betekenen dat het spelletje van de WW nog aantrekkelijker wordt. Er zijn grote groepen hoog opgeleiden 45-minners die meerdere malen in de WW komen en die steeds uitzitten omdat ze weten dat ze toch zo weer een baan hebben. Die wil je niet belonen met een nog langere WW, maar je kunt de lengte van de WW ook niet te veel laten afhangen van je opleidingsniveau of werkjaren, want met dat laatste ga je terug naar het oude systeem wat gewoon niet meer te betalen is.
Voor mensen die in de bijstand komen met een eigen woning is het mogelijk om een woonkostentoeslag aan te vragen, zodat ze in elk geval het eerste jaar hun huis niet hoeven te verkopen. Volgens mij kan dat nog steeds en dat geeft in elk geval meer ruimte. En als je dan een flinke woningschuld hebt, dan is die auto die je rijdt ook geen probleem want per saldo heb je dan ook met een dikke Lexus nog geen vermogen boven de bijstandsnorm.
We weten nog steeds niet wat dat voor auto is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:16 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als je wil sparen voor een luxe auto moet je maar gewoon gaan werken.
En buiten de regio werken kan ook prima met een gewone auto. Dat hoeft geen luxe auto te zijn.
Heb je dat geraden of gelezen ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We weten nog steeds niet wat dat voor auto is.
Een "auto uit het duurdere segment" lekker vaag is dat zeg. Vooral als het komt uit dezelfde hoofden die het maar raar vinden dat er Albert Heijn producten in de kast staan in plaats van Aldi. Terwijl AH huismerk evenveel kost of zelfs goedkoper is.
Dit bedoel ik dus. Waarom moet ze uitleggen hoe dit zit?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:15 schreef macca728 het volgende:
U zegt dat het u verbaasde dat u tijdens het huisbezoek voornamelijk middelen van de Albert Heijn heeft aangetroffen. U vraagt mij te vertellen hoe dit zit.
Bonus aanbiedingen 2=1 zijn ook best goedkoop vaak voor bv Hak groente.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Waarom moet ze uitleggen hoe dit zit?
Albert Heijn is geen elite winkel zolang je huismerk producten koopt. Het prijsverschil vergeleken met Aldi en Lidl is dan bijna nihil.
Een splinternieuwe Golf en het was geen instapmodelletje.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We weten nog steeds niet wat dat voor auto is.
Een "auto uit het duurdere segment" lekker vaag is dat zeg. Vooral als het komt uit dezelfde hoofden die het maar raar vinden dat er Albert Heijn producten in de kast staan in plaats van Aldi. Terwijl AH huismerk evenveel kost of zelfs goedkoper is.
Bron?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:36 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Een splinternieuwe Golf en het was geen instapmodelletje.
Zou top zijn als we van al die ambtenaren verlost zullen zijnquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
even afgezien van 1000 Euro en iedereen (je gaat het niet aan kinderen geven) kan je alle uitkeringen en AOW afschaffen, alle sociale diensten bij de gemeentes, toe en bijslagen, aftrekposten, etc.
Ja bron graag want :quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:36 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als het een nieuwe auto was geweest, had ze alle bijstand kunnen terugbetalen want boven vermogen grens en ze kreeg ook geen boete voor het evt niet doorgeven.quote:"De gemeente stelt dat de hoge lasten van de cliënte vooral op gingen aan de kosten van een auto en motor uit het duurdere segment. Dit is onjuist", zegt de advocaat van de vrouw.
"De auto en motor hebben een oud bouwjaar en waren samen nog geen paar duizend euro waard. Iedere bijstandsgerechtigde mag een paar duizend euro aan vermogen bezitten. Mijn cliënte dus ook."
Complete onzinquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:36 schreef Ixnay het volgende:
[..]
quote:De vrouw kreeg sinds 2015 een uitkering en toeslagen. In 2018 bleek dat zij bijna niets had uitgegeven aan levensonderhoud. Ze bezat wel een auto en motor, maar die waren samen met haar overige vermogen beneden de grens van het vrije vermogen van de bijstand, stelde de rechter vast.
Bijstandsgerechtigden mogen een paar duizend euro aan vermogen bezitten. De gemeente wist al van haar twee voertuigen toen ze de uitkering toekende volgens Pinarci Cinar.
Was het niet Rotterdam die zei bepaalde fraude niet meer te onderzoeken, omdat de kosten veel hoger waren dan de opbrengst? Waren mensen pissig over. Maar op zich als je naar het financiele plaatje kijkt gewoon slim.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:44 schreef macca728 het volgende:
Overigens :
Ook is de gemeente veroordeeld tot het betalen van de proceskosten van ruim 4000 euro.
Dus 4000 +200 -2800 = -1400 nettoresultaat, nog los van alle ambtenarenuren en alle bedreigingen aan het adres van diezelfde ambtenaren.
https://nos.nl/artikel/23(...)cht-bedrag-wel-lager
Heeft mevrouw daarvan ook aangifte gedaan bij justitie?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:16 schreef macca728 het volgende:
Mevrouw heeft de rechtszaak half gewonnen van de gemeente die zelf ook strafbare feiten had gepleegd.
Mevrouw was toch in hoger beroep gegaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 01:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Heeft mevrouw daarvan ook aangifte gedaan bij justitie?
Wel geheel waar:quote:
Dus heel sec genomen; als jouw huis overwaarde heeft, dan heb jij dus 'middelen'. En die moet je aanspreken.quote:Sociale bijstand is de bijstand van overheidswege indien iemand onvoldoende middelen van bestaan heeft.
Als ik door gebrek aan inkomsten niet meer in mijn woning kan wonen lijkt het me logisch dat ik kleiner ga wonen ja.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 07:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wel geheel waar:
[..]
Dus heel sec genomen; als jouw huis overwaarde heeft, dan heb jij dus 'middelen'. En die moet je aanspreken.
Dat het volledig kut is, staat daar los van.
En samenwonen toestaan, heb je samen 2000 en er komt een woning vrij.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
even afgezien van 1000 Euro en iedereen (je gaat het niet aan kinderen geven) kan je alle uitkeringen en AOW afschaffen, alle sociale diensten bij de gemeentes, toe en bijslagen, aftrekposten, etc.
En ze kunnen elkaar wat zorg geven, wat nu gedaan wordt foor thuiszorg bv.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:49 schreef Gia het volgende:
[..]
En samenwonen toestaan, heb je samen 2000 en er komt een woning vrij.
Ja lijkt logisch maar succes met het vinden van een huurhuis.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 07:38 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Als ik door gebrek aan inkomsten niet meer in mijn woning kan wonen lijkt het me logisch dat ik kleiner ga wonen ja.
Maar wat is ze kwijt aan wegenbelasting en verzekeringen?quote:
Ik heb geen idee maar blijkbaar kon ze dat wel betalen (met de boodschappenhulp)quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar wat is ze kwijt aan wegenbelasting en verzekeringen?
Voor 2 vervoersmiddelen.
Denk dat een gemiddeld gezin daar een week van kan eten. Als ze op de kleintjes letten.
Eens, dat roep ik al jaren. Weg met die kinderbijslag. En dat riep ik ook al toen mijn kinderen nog jong waren.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:03 schreef BasDeDikke het volgende:
Uitkeringen en vooral toeslagen mbt kinderen afschaffen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |