abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 14:13:46 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201026929
https://woonprotest.nl/



quote:
Er is een kolossale wooncrisis in ons land. Wonen wordt voor steeds meer mensen steeds moeilijker te betalen en de crisis maakt elke dag meer slachtoffers. Honderdduizenden mensen staan op jarenlange wachtlijsten, huizenprijzen schieten als een raket omhoog en het aantal daklozen is in tien jaar verdubbeld.

Op dit moment stagneert de problematiek niet eens, het blijft verder uit de hand lopen. Het is roekeloos en het bedreigt onze toekomst. Daarom is het tijd voor een brede landelijke beweging die “tot hier en niet verder” zegt. We kunnen niet meer wachten op de politici die dit wanbeleid actief voeren of oogluikend toestaan. We moeten aan de noodrem trekken en een ommekeer in beleid forceren.

Wij spreken ons uit tégen de uitverkoop van ons woonrecht, tégen de hebzuchtige rijken die slapend rijker worden, tégen het leed van honderdduizenden Nederlanders en tégen het verdrijven van oorspronkelijke bewoners uit hun eigen wijken middels racistisch en klassistisch woonbeleid. We roepen op tot solidariteit met alle huurders en kopers die collectief slachtoffer zijn van deze crisis. Wij laten ons niet meer uitwonen.
https://www.woonopstand.nl/

quote:
Wij zijn in woonopstand en maken op 23 oktober met een brede coalitie een gezamenlijke vuist. Steeds meer mensen, jong en oud, huurders en kopers, worden geraakt door de wooncrisis. Het is de hoogste tijd voor een radicaal ander woonbeleid.
Huizen voor mensen, niet voor winst!

De afgelopen decennia is de woononzekerheid ook in Nederland toegenomen. De dakloosheid is verdubbeld en de woningnood is geëxplodeerd. Het huren is geflexibiliseerd en veel mensen wonen noodgedwongen tijdelijk, onzeker of te duur. Sociale huurwoningen worden op grote schaal verkocht, gesloopt en geliberaliseerd. Sociaal huren wordt gemarginaliseerd, terwijl de vrije huursector duur en onzeker is. Ook zijn koopwoningen voor velen onbereikbaar. Woonlasten stijgen. Huisuitzettingen nemen toe. En minder kapitaalkrachtigen worden verdrongen uit de stad, terwijl ook de middeninkomens tussen wal en schip vallen. Tegelijkertijd slaan beleggers en speculanten hun slag: voor hen zijn woningen handelswaar, wereldwijd de veiligste investering voor wie winst wil maken. Dit alles is het gevolg van bewust politiek beleid.
Denk dat niemand zal kunnen ontkennen wat voor een enorme clusterfuck de woningmarkt is geworden, de afgelopen jaren. Nu ben ik persoonlijk in het gelukkige bezit van een leuk koopappartement met (inmiddels) dikke vette overwaarde, dus ik zit prima zou je zeggen. Maar de wereld is groter dan alleen mijn dikke ik, en ik zie overal om me heen de gevolgen van deze ellende, ik kan niet anders dan solidair zijn met alle gedupeerden. Ik ga dus naar de Dam op 12 september om mijn stem te laten horen. Kom jij ook?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201026941
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 13:12 schreef Nattekat het volgende: [..] Voor jou lekker makkelijk om "kijk verder dan de randstad" te roepen hè, als je gewoon lekker je eigen huis hebt op de plek waar je het meest gelukkig bent. Maar goed, stel dat ik alles achter laat om een uur van mijn hele leven te gaan wonen, dan kom ik gewoon in een regio terecht waar precies hetzelfde probleem speelt. Dan ga jij weer roepen dat ik verder moet kijken dan de randstad, maar dan heb je wel een bijzonder ruime definitie van de randstad.
Heb hier al meermaals links van funda geplaatst met tientallen betaalbare huizen van ook binnen de randstad. Dan is het ineens de wijk die kut is of het huisje te klein. Hoe verder je van de G4 steden af gaat hoe beter de wijk en groter het huis voor dezelfde prijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2021 14:14:11 ]
  zondag 22 augustus 2021 @ 14:14:42 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201026957
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:05 schreef NecSpeNecMetu het volgende: [..] Daar ben ik het mee eens. Daarom noemde ik ook de EU (of de euro als je wilt) als een paradepaardje van links die de situatie alleen maar erger maakt. Het is natuurlijk sowieso een belachelijk economisch beleid dat alleen maar gebaseerd is op zwakte. Maar dat is weer een heel ander verhaal. De EU maakt de situatie trouwens ook erger doordat het makkelijker is voor immigranten zich hier te vestigen (ik verblijf ook veel in het buitenland, dus een beetje hypocriet is dit punt wel). Wat daar nog bijkomt is dat buitenlanders die zich in Nederland vestigen een belastingvoordeel krijgen, van maar liefst 30% volgens mij. Nu ken ik toevallig een jonge vrouw die zich onlangs op deze manier in ons land gevestigd heeft. En weet je waar ze dat voordeel voor gebruikt? Betere woonruimte natuurlijk!
Maar als mensen de autochtone norm aan belasting moeten betalen dan loont het voor niemand hier naar toe te komen.(Die werken wil tenminste) Dan komen enkel nog niet/werkenden hier.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201026977
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 13:03 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als gewone, werkende burger hoef je niet tussen schreeuwende tokkies, statushouders en bezopen Polen te wonen omdat dat het ultieme verdienmodel voor huisjesmelkers en hun politieke vrinden van de vvd is. Als je 's morgens in alle vroegte de deur uit moet om de failliete bv Nederland overeind te houden heb je je nachtrust hard nodig.
Hoezo 'hoef' je dat niet? Dit soort gesneeuwvlok is nu precies wat ik bedoel. De neus ophalen voor de beschikbare huizen want de wensen zijn te groot. Vervolgens de handen in de lucht gooien: een ander moet het oplossen want er is een 'crisis'. De crisis die ik zie is een bereikbaarheidscrisis. En een mentaliteitscrisis. Maar als je zoiets zegt ben je plotseling een 'boomer'. Ook dan worden allerlei verklaringen gezocht buiten de eigen verantwoordelijkheid om.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2021 14:19:38 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 14:15:54 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201026982
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Heb hier al meermaals links van funda geplaatst met tientallen betaalbare huizen van ook binnen de randstad. Dan is het ineens de wijk die kut is of het huisje te klein. Hoe verder je van de G4 steden af gaat hoe beter de wijk en groter het huis voor dezelfde prijs.
Was dat die éénkamer studio van 20m2 ergens diep weggestopt in Limburg?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201026985
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De 30% regeling werkt iets anders en is voor specifieke doelgroepen. De lat ligt hoogstens te laag.
Het is gewoon een elitespeeltje. En het drijft de woonkosten omhoog.
pi_201027005
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar als mensen de autochtone norm aan belasting moeten betalen dan loont het voor niemand hier naar toe te komen.(Die werken wil tenminste) Dan komen enkel nog niet/werkenden hier.
Haha, ja, dat zegt genoeg inderdaad.
pi_201027024
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Was dat die éénkamer studio van 20m2 ergens diep weggestopt in Limburg?
Als Limburg in de randstad ligt volgens jou dan zou dat kunnen ja

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2021 14:19:49 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 14:20:31 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201027064
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Als Limburg in de randstsd ligt volgens jou dan zou dat kunnen ja
Dus mijn enige keuze is om mijn hele leven en iedereen die ik ken achter te laten om 200km verderop in een kleine studio te gaan wonen die nog kleiner is dan het gemiddelde studentenhuis. En jij denkt dat ik me aanstel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201027157
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:16 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het is gewoon een elitespeeltje. En het drijft de woonkosten omhoog.
Niet echt. Het prijsopdrijvend effect komt door een combinatie van schaarste en overschot aan geld. Dat is gewoon dodelijk.
pi_201027167
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus mijn enige keuze is om mijn hele leven en iedereen die ik ken achter te laten om 200km verderop in een kleine studio te gaan wonen die nog kleiner is dan het gemiddelde studentenhuis. En jij denkt dat ik me aanstel.
Volgens mij moet je nog even lezen waar je op reageert...
pi_201027205
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus mijn enige keuze is om mijn hele leven en iedereen die ik ken achter te laten om 200km verderop in een kleine studio te gaan wonen die nog kleiner is dan het gemiddelde studentenhuis. En jij denkt dat ik me aanstel.
Dus Limburg ligt in de randstad volgens jou. Ok

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2021 14:28:39 ]
pi_201027253
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet echt. Het prijsopdrijvend effect komt door een combinatie van schaarste en overschot aan geld. Dat is gewoon dodelijk.
Oneens.
Schaarste en overschot aan geld was er in 2013 ook al, alleen toen bleef iedereen zitten waar die zat
pi_201027313
Iemand schreef dat het een terecht protest is. De reden waarom ik dat niet vind is dit:

Wij spreken ons uit tégen de uitverkoop van ons woonrecht, tégen de hebzuchtige rijken die slapend rijker worden, tégen het leed van honderdduizenden Nederlanders en tégen het verdrijven van oorspronkelijke bewoners uit hun eigen wijken middels racistisch en klassistisch woonbeleid.

Dit is gewoon zo oliedom.

Als het een protest was tegen de ECB, de linkse politiek, de milieuorganisaties die altijd maar weer voor de woningbouw gaan liggen, enz. dan hadden ze een punt gehad. Maar dit is gewoon marxistisch geleuter.
pi_201027409
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Oneens.
Schaarste en overschot aan geld was er in 2013 ook al, alleen toen bleef iedereen zitten waar die zat
Toen was de vraagkant door links vakkundig om zeep geholpen door in te grijpen in de HRA op het slechtste moment dat je kon bedenken.
  zondag 22 augustus 2021 @ 14:43:16 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201027463
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Oneens.
Schaarste en overschot aan geld was er in 2013 ook al, alleen toen bleef iedereen zitten waar die zat
Dat de spelregels omtrent de hypotheken aan alle kanten veranderd werden hielp natuurlijk ook niet echt mee voor de doorstroom... Het enige effect wat al die ingrepen hadden was dat iedereen bleef zitten waar die zat...
pi_201027464
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 12:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende: [..] Dan ga je ergens anders wonen. Geen dank voor de gouden tip
Mensen zouden in hun eigen gemeente voorrang moeten hebben. Op die manier hou je mensen die binding hebben met de stad daar. Het is gewoon belachelijk als jij je vrienden, familie, netwerk en werk in bv Haarlem hebt maar niet in aanmerking komt door achterlijke wachtrijen dat er dan gezegd wordt: " Ga maar in Delfzijl wonen" Dat is heel iets anders dan "Die verwende jongeren willen allemaal een eensgezinswoning in Amsterdam"
  zondag 22 augustus 2021 @ 14:44:20 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201027480
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Mensen zouden in hun eigen gemeente voorrang moeten hebben. Op die manier hou je mensen die binding hebben met de stad daar. Het is gewoon belachelijk als jij je vrienden, familie, netwerk en werk in bv Haarlem hebt maar niet in aanmerking komt door achterlijke wachtrijen dat er dan gezegd wordt: " Ga maar in Delfzijl wonen" Dat is heel iets anders dan "Die verwende jongeren willen allemaal een eensgezinswoning in Amsterdam"
Is de economische binding geen factor meer bij het toewijzen van een huurhuis?
pi_201027481
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:34 schreef VEM2012 het volgende:
Iemand schreef dat het een terecht protest is. De reden waarom ik dat niet vind is dit:

Wij spreken ons uit tégen de uitverkoop van ons woonrecht, tégen de hebzuchtige rijken die slapend rijker worden, tégen het leed van honderdduizenden Nederlanders en tégen het verdrijven van oorspronkelijke bewoners uit hun eigen wijken middels racistisch en klassistisch woonbeleid.

Dit is gewoon zo oliedom.

Als het een protest was tegen de ECB, de linkse politiek, de milieuorganisaties die altijd maar weer voor de woningbouw gaan liggen, enz. dan hadden ze een punt gehad. Maar dit is gewoon marxistisch geleuter.
Racistisch en klassistisch woonbeleid. Waar hebben ze het over? :@

Dat linkse groepjes en milieuorganisaties de boel verneuken lees ik veel maar heeft iemand hier cijfers van? Is de verhuurdersheffing en het algehele beleid van de VVD niet veel schadelijker geweest? Als we überhaupt al een partij de schuld moeten geven natuurlijk
pi_201027503
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Toen was de vraagkant door links vakkundig om zeep geholpen door in te grijpen in de HRA op het slechtste moment dat je kon bedenken.
Ah links weer. Wat deden ze met de HRA?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2021 14:46:06 ]
pi_201027545
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Mensen zouden in hun eigen gemeente voorrang moeten hebben. Op die manier hou je mensen die binding hebben met de stad daar. Het is gewoon belachelijk als jij je vrienden, familie, netwerk en werk in bv Haarlem hebt maar niet in aanmerking komt door achterlijke wachtrijen dat er dan gezegd wordt: " Ga maar in Delfzijl wonen" Dat is heel iets anders dan "Die verwende jongeren willen allemaal een eensgezinswoning in Amsterdam"
Dat je in je eigen woonplaats wat voorrang zou mogen krijgen bij de woonstichting ben ik het mee eens.

Overigens is Delfzijl niet 'iets' verderop. Ook dichterbij zijn wel opties maar vaak beland je dan in een niet al te best bereikbaar dorp. Aan bereikbaarheid zouden we ook wat moeten doen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2021 16:54:06 ]
  zondag 22 augustus 2021 @ 14:48:49 #22
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201027550
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:45 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ah links weer. Wat deden ze met de HRA?
Inperken, of heb je dat gemist?

PvdA, D66 en GL bv zijn voorstander van het verder afbouwen of compleet afschaffen van de HRA... Niet dat het op dit moment veel nut gaat hebben aangezien de rente toch bijna nul is...
pi_201027566
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Inperken, of heb je dat gemist?
Dat is nu toch nog steeds. Hoe gaat het nu met de huizenmarkt?
  zondag 22 augustus 2021 @ 14:52:43 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201027620
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Dat is nu toch nog steeds. Hoe gaat het nu met de huizenmarkt?
Daarom juist... Als je eenzijdig de spelregels gaat veranderen zijn de mensen natuurlijk minder snel geneigd om te verkassen.
pi_201027638
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:44 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Racistisch en klassistisch woonbeleid. Waar hebben ze het over? :@

Dat linkse groepjes en milieuorganisaties de boel verneuken lees ik veel maar heeft iemand hier cijfers van? Is de verhuurdersheffing en het algehele beleid van de VVD niet veel schadelijker geweest? Als we überhaupt al een partij de schuld moeten geven natuurlijk
De verhuurdersheffing heeft niet geholpen, maar het grootste probleem blijven de eisen die wethouders stellen waardoor nieuwbouw extreem duur is om te realiseren en marktpartijen gewoon afhaken. Als je die eisen niet stelt, dan wordt er in rap tempo wel gebouwd hoor. Dat zie je overal waar die restricties niet zijn.

We werken in Nederland ook met contingenten. En gemeentes die wel de plannen hebben die gerealiseerd kunnen worden worden vaak teruggefloten onder het mom: dat moet in de stad worden gebouwd. En die stad bouwt dan weer niet, omdat er weer een linkse idioot zit die 60% sociale huur wil en daardoor de ontwikkelaar afhaakt omdat het financieel niet rond te breien is.
  zondag 22 augustus 2021 @ 14:54:07 #26
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201027642
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Inperken, of heb je dat gemist?

PvdA, D66 en GL bv zijn voorstander van het verder afbouwen of compleet afschaffen van de HRA... Niet dat het op dit moment veel nut gaat hebben aangezien de rente toch bijna nul is...
Daarom is dit het juiste moment om het versneld af te bouwen. Daarbij graag ook het EWF afschaffen.
  zondag 22 augustus 2021 @ 14:55:07 #27
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201027677
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:45 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ah links weer. Wat deden ze met de HRA?
Minder aftrekmogelijkheden op een slecht moment, waardoor de vraagkant wegviel. Hierdoor werden bestaande projecten die vergund waren niet gerealiseerd. Dat heeft jaren geduurd. 5 jaar lang gemiddeld 30.000 woningen minder bouwen is de helft van het huidige tekort.
pi_201027688
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Inperken, of heb je dat gemist?

PvdA, D66 en GL bv zijn voorstander van het verder afbouwen of compleet afschaffen van de HRA... Niet dat het op dit moment veel nut gaat hebben aangezien de rente toch bijna nul is...
Dus is nu een goed moment. Nu wel.
pi_201027701
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dat is nu toch nog steeds. Hoe gaat het nu met de huizenmarkt?
Inperken van de HRA gaat altijd gepaard met een schokgolf en daarna herstelt zich dat weer.
pi_201027718
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:44 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Dat linkse groepjes en milieuorganisaties de boel verneuken lees ik veel maar heeft iemand hier cijfers van? Is de verhuurdersheffing en het algehele beleid van de VVD niet veel schadelijker geweest? Als we überhaupt al een partij de schuld moeten geven natuurlijk
Het een sluit het ander niet uit toch? In het vorige topic heb ik het ook al over Stef Blok gehad. Neemt niet weg dat links beleid (immigratie, ECB, bouwstop) gewoon voor heel veel problemen zorgt. Nu is het ook waar dat de VVD ook op die vlakken de zaken gewoon erger maakt. Ik weet nog dat in een bepaald jaar de gehele aanbouw in sociale woningbouw door immigranten werd ingenomen. Vervolgens schrijft NRC checkt doodleuk een artikel met een bizarre kronkel waarom dat volgens hen niet waar zou zijn en kan de hele goegemeente kan weer rustig gaan slapen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 14:58:32 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201027741
*insert verplichte comment over dat links niets te vertellen heeft gehad de laatste 20 jaar*
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 22 augustus 2021 @ 14:58:36 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201027742
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:56 schreef VEM2012 het volgende:

Inperken van de HRA gaat altijd gepaard met een schokgolf en daarna herstelt zich dat weer.
In Zweden stortte de huizenmarkt ook volledig in na het enorm inperken van de hra, een jaar of vijf later waren de prijzen hoger dan toen de hra nog bestond... Dus het lost vwb huizenprijs niet heel veel op.
  zondag 22 augustus 2021 @ 14:58:42 #34
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201027746
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar het gaat niks helpen... @:Nattekat zal dan nog niks kunnen kopen.
Je hebt er nu niets aan; maar je treft minder mensen door het nu af te bouwen. Als de rente ooit weer 6% wordt, dan is het onmogelijk; dan dupeer je miljoenen huishoudens.
  zondag 22 augustus 2021 @ 14:59:39 #35
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201027765
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:58 schreef Van_Poppel het volgende:

Je hebt er nu niets aan; maar je treft minder mensen door het nu af te bouwen. Als de rente ooit weer 6% wordt, dan is het onmogelijk; dan dupeer je miljoenen huishoudens.
Nu ook nog, er zijn genoeg die hun rente voor bv. 10 of 20 jaar vast hebben gezet...
pi_201028321
De HRA was een gedrocht dat een forse denivellerend effect had en in tijden van schaarste een prijsopdrijvend effect heeft. We missen er niets aan.

Sinds de tweede wereld oorlog wordt er in Nederland structureel gestuurd op kunstmatige schaarste door de overheid. Daar is niet links of rechts aan, het is een politieke consensus die al heel lang leeft op beleidsmakersniveau. Het hele idee is dat door stijgende prijzen niemand bang is om een huis te kopen omdat het in de toekomst altijd meer waard is, en vooral blijven consumeren en de economie stimuleren. Dit is ook een permanente inkomensoverdracht tussen generaties. Je kunt echter deze markt niet vrijgeven, ze is van nature te inefficiënt om zonder regulering te functioneren, ondanks wat verstokte liberalen roepen.
pi_201028363
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:05 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Daar ben ik het mee eens. Daarom noemde ik ook de EU (of de euro als je wilt) als een paradepaardje van links die de situatie alleen maar erger maakt. Het is natuurlijk sowieso een belachelijk economisch beleid dat alleen maar gebaseerd is op zwakte. Maar dat is weer een heel ander verhaal.

De EU maakt de situatie trouwens ook erger doordat het makkelijker is voor immigranten zich hier te vestigen (ik verblijf ook veel in het buitenland, dus een beetje hypocriet is dit punt wel). Wat daar nog bijkomt is dat buitenlanders die zich in Nederland vestigen een belastingvoordeel krijgen, van maar liefst 30% volgens mij. Nu ken ik toevallig een jonge vrouw die zich onlangs op deze manier in ons land gevestigd heeft. En weet je waar ze dat voordeel voor gebruikt? Betere woonruimte natuurlijk!
Als het over woonruimte en migranten gaat, dan hoor je vaak het gezeur over vluchtelingen en azielzoekers, maar volgens mij zorgen de laag opgeleide Oost Europese arbeidsmirgranten en de hoogopgeleide kennismigranten voor de woningmarkt voor een veel grotere druk op de woningmarkt.

Ik werk zelf bij een ingenieursbureau en wij hebben zo'n 40% hoogopgeleide kennismigranten. Die maken grotendeels gebruikt van die 30% belastingkorting. Daarnaast hebben mensen uit niet-EU landen ook nog een inkomenseis. Onder de 27 moeten ze minimaal ¤3484 bruto per maand verdienen en boven de 30 ¤4700. Daardoor krijg je de kromme situatie dat een Nederlandse starter begint tussen de ¤2800 en ¤3000 en de volle mep belasting betaalt en de kennismigrant begint op ¤3500 en krijgt nog een 5 jaar (voorheen 10) een belastingkorting van 30%. Filipijnse tekenaars zonder echte verantwoordelijkheid verdienen daardoor vaak meer dan hun managers, die een team van 20 man leiden en technisch verantwoordelijk zijn voor de projecten. Grotendeels gaat dat inkomen inderdaad naar woonruimte.

Verder valt me op dat de startsalarissen van WO-ers bij ons de afgelopen 10 jaar geheel niet zijn gestegen. Ik heb wel eens medelijden met de groep die nu net start op de arbeidsmarkt. Zelf heb ik wel het geluk gehad 10 jaar terug te zijn gestart en daardoor in de dip in 2014 een huis heb kunnen kopen.
pi_201028374
Als je snel een woning wil, dan is dat zo geregeld.

Let maar eens op hoe vlug die nieuwe Afghanen die deze maand naar Nederland zijn gekomen een woning zullen krijgen.
pi_201028422
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:54 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Daarom is dit het juiste moment om het versneld af te bouwen. Daarbij graag ook het EWF afschaffen.
Als rechts-liberaal ben ik daar ook voorstander van. Wat mij betreft koud afschaffen, tegelijk met de EWF, de wet-Hillen en de afbouw van de Wet-Hillen. Maakt het belastingstelsel weer een stuk simpeler.

Wat ik eerder zie gebeuren is dat het alleen over de HRA gaat. Links wil die afschaffen, rechts niet. Vervolgens is het resultaat dat we heel langzaam afbouwen. De kans missen om het nu met de lage rente te doen en vervolgens eindigen met een situatie zonder HRA, maar met EWF.
pi_201028867
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
In Zweden stortte de huizenmarkt ook volledig in na het enorm inperken van de hra, een jaar of vijf later waren de prijzen hoger dan toen de hra nog bestond... Dus het lost vwb huizenprijs niet heel veel op.
Dat ben ik met je eens. Maar het is wel een gedrocht.
  zondag 22 augustus 2021 @ 16:24:20 #41
3542 Gia
User under construction
pi_201029004
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 15:40 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Als je snel een woning wil, dan is dat zo geregeld.

Let maar eens op hoe vlug die nieuwe Afghanen die deze maand naar Nederland zijn gekomen een woning zullen krijgen.
Precies. Maar onze kinderen moeten jaren op een wachtlijst. Mijn zoon zou al blij zijn met een studio van 35 m2 of zo.
pi_201029117
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 16:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Precies. Maar onze kinderen moeten jaren op een wachtlijst. Mijn zoon zou al blij zijn met een studio van 35 m2 of zo.
35m2? Denkt hij dat hij de koning is ofzo?
pi_201029123
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:58 schreef Nattekat het volgende:
*insert verplichte comment over dat links niets te vertellen heeft gehad de laatste 20 jaar*
Je maakt jezelf weer belachelijk
  zondag 22 augustus 2021 @ 16:39:17 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201029153
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 15:37 schreef Havermout2 het volgende:
De HRA was een gedrocht dat een forse denivellerend effect had en in tijden van schaarste een prijsopdrijvend effect heeft.
Nu de rente bijna nul is en de HRA niet heel relevant meer is zijn de prijzen ook enorm gestegen. Dus om de hoge huizenprijs alleen op het bordje van de HRA te schuiven is veel te kort door de bocht...

Men heeft gewoon geld want tweeverdienersmaatschappij en men kan voor zeg twee keer modaal hypotheken lostroggelen en men is bereid om dat soort bedragen voor een stapel stenen neer te leggen, dus staat de eenverdiener meteen met 5-0 achter.
pi_201029194
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 16:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Precies. Maar onze kinderen moeten jaren op een wachtlijst. Mijn zoon zou al blij zijn met een studio van 35 m2 of zo.
Had hij maar een ei moeten bakken in Kabul.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 16:48:49 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201029287
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 16:35 schreef jameshond7 het volgende:

[..]
35m2? Denkt hij dat hij de koning is ofzo?
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 16:36 schreef jameshond7 het volgende:

[..]
Je maakt jezelf weer belachelijk
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201029326
De overheid kijkt alleen naar het belang van zowel antivaxxers als oude mensen, terecht dat startende jongeren en mensen die naar festivals gaan eindelijk eens protesteren!
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_201029448
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 16:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Precies. Maar onze kinderen moeten jaren op een wachtlijst. Mijn zoon zou al blij zijn met een studio van 35 m2 of zo.
Jouw zoon heeft al een dak boven ze hoofd! Die arme mensen bij wie de kogels om de oren vlogen zitten ondanks al het leed nog in een asielzoekerscentrum...

Dat is de logica van de gutmensch maar helaas ook van onze politiek.
Weg met ons en problemem wegkijken.

Het is natuurlijk schandalig maar helaas slechts één van de oorzaken van het probleem.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 17:14:32 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201029618
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Jouw zoon heeft al een dak boven ze hoofd! Die arme mensen bij wie de kogels om de oren vlogen zitten ondanks al het leed nog in een asielzoekerscentrum...

Dat is de logica van de gutmensch maar helaas ook van onze politiek.
Weg met ons en problemem wegkijken.

Het is natuurlijk schandalig maar helaas slechts één van de oorzaken van het probleem.
- Oneindige economische groei waar niet genoeg Nederlanders voor zijn, dus massale arbeidsmigratie uit oost-Europa
- Zeer coulant asielbeleid gezien onze situatie
- Stikstofgezeik
- De totale vernietiging van de hele bouwsector in de crisis van 10 jaar geleden
- Huisjesmelkers
- VVD
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201029667
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Jouw zoon heeft al een dak boven ze hoofd! Die arme mensen bij wie de kogels om de oren vlogen zitten ondanks al het leed nog in een asielzoekerscentrum...

Dat is de logica van de gutmensch maar helaas ook van onze politiek.
Weg met ons en problemem wegkijken.

Het is natuurlijk schandalig maar helaas slechts één van de oorzaken van het probleem.
Ik vraag me af hoever Nederland zal gaan met de migratie van Afghanen naar Nederland.

In eerste instantie ging het om enkele tolken. Dat bleken er bij nader inzien 150 te zijn. Vervolgens kwamen daar ook hun vrouwen en kinderen bij, zodat je elke tolk met 5 kunt vermenigvuldigen. Dan zit je dus op 750.

En toen kwamen de koks en de bewakers, inclusief uiteraard weer hun gezinnen. Aantallen heb ik niet gelezen, maar dit zal ook wel richting de 1000 gaan.

Het laatste type slachtoffer waarover ik heb gelezen was de broer van een bewaker. Komen die ook in aanmerking? Zo ja, dan wederom vermenigvuldigen met 5 wegens de gezinnen. Enzovoorts, en zo verder.

Het zou me niet verbazen als het uiteindelijk om vele duizenden Afghanen zal gaan. Misschien kunnen we voor de aardigheid gewoon een compleet nieuw dorp "New Kabul" voor die mensen neerzetten ergens op de Drentse heide ofzo. Die grond wordt nu toch nergens voor gebruikt en die tolken, koks, bewakers en hun familie hebben al genoeg geleden. En dat is allemaal de schuld van Nederland.
pi_201029707
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 16:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nu de rente bijna nul is en de HRA niet heel relevant meer is zijn de prijzen ook enorm gestegen. Dus om de hoge huizenprijs alleen op het bordje van de HRA te schuiven is veel te kort door de bocht...

Men heeft gewoon geld want tweeverdienersmaatschappij en men kan voor zeg twee keer modaal hypotheken lostroggelen en men is bereid om dat soort bedragen voor een stapel stenen neer te leggen, dus staat de eenverdiener meteen met 5-0 achter.
Ik praat niet over het hier en nu, maar over de naoorlogse periode. Die lage rente is iets recents.

Op dit moment wordt de prijs niet bepaald door vraag en aanbod maar door maximale leencapaciteit + eigen inleg. Regels die mensen meer ruimte geven om te lenen leiden onherroepelijk tot hogere prijzen, in welke vorm dat beleid dan ook wordt verpakt.

De bouwkosten van een huis zijn over de jaren heen nauwelijks gestegen. Er is vooral een grote schaarste aan bouwkavels door grondspeculatie door gemeenten en ontwikkelaars.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 17:22:26 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201029718
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:21 schreef Havermout2 het volgende:
Op dit moment wordt de prijs niet bepaald door vraag en aanbod maar door maximale leencapaciteit + eigen inleg. Regels die mensen meer ruimte geven om te lenen leiden onherroepelijk tot hogere prijzen, in welke vorm dat beleid dan ook wordt verpakt.
Dat wordt nog heel interessant als de bubbel barst.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 22 augustus 2021 @ 17:29:55 #53
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_201029854
Fijn dat er eindelijk eens een protest is maar het zal weinig uithalen. De belangen zijn er niet naar.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_201029858
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Minder aftrekmogelijkheden op een slecht moment, waardoor de vraagkant wegviel. Hierdoor werden bestaande projecten die vergund waren niet gerealiseerd. Dat heeft jaren geduurd. 5 jaar lang gemiddeld 30.000 woningen minder bouwen is de helft van het huidige tekort.
8 ipv 5 jaar toch? 2013 en we zitten nu in 2021

En laatste jaren crisis waren trouwens ook de jaren dat de cooperaties massaal woning moest verkopen.... Was prettig voor de mensen die hun huis wilde verkopen...

Met de oude HRA zouden de huidige huizenprijzen lager zijn geweest?

Flexibiliseren van huurcontracten. Zorgt voor hogere huizenprijzen omdat én huizen uit de koopmarkt worden gehaald plus extra spelers op de koopmarkt.
Verhuurdersheffing waardoor cooperaties minder overhouden voor bouw woningen.

Links overal de schuld geven slaat natuurlijk nergens op. Sowieso voegt dat niks toe in een gesprek

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2021 17:31:20 ]
pi_201029915
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat wordt nog heel interessant als de bubbel barst.
Ik denk dat het wel meevalt omdat hypotheken voor lang worden vastgezet en over de totale aankoopsom. Zelfs bij onderwater staan heb je bij aflossing nog een huis, je hebt alleen negatief rendement op het ingelegde spaargeld.

Gaat de rente fors stijgen dan ben je wel de sigaar als bij arbeidsongeschiktheid of scheiding. Het zal vooral in de zelfmoordcijfers te zien zijn.
  zondag 22 augustus 2021 @ 17:34:11 #56
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201029916
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:21 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
De bouwkosten van een huis zijn over de jaren heen nauwelijks gestegen. Er is vooral een grote schaarste aan bouwkavels door grondspeculatie door gemeenten en ontwikkelaars.
De bouwkosten zijn zeker sterk gestegen over de laatste jaren (materiaal, loonkosten en hogere eisen bouwbesluit(isolatie e.d.))
pi_201029953
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:34 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
De bouwkosten zijn zeker sterk gestegen over de laatste jaren (materiaal, loonkosten en hogere eisen bouwbesluit)
Alleen Covid heeft flink impact op de prijs. Voor de rest is de stijging door loon en materiaal in vergelijking met de verkoopprijzen gewoon laag geweest.

https://opendata.cbs.nl/s(...)ed/table?fromstatweb
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 17:38:52 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201029966
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:34 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel meevalt omdat hypotheken voor lang worden vastgezet en over de totale aankoopsom. Zelfs bij onderwater staan heb je bij aflossing nog een huis, je hebt alleen negatief rendement op het ingelegde spaargeld.

Gaat de rente fors stijgen dan ben je wel de sigaar als bij arbeidsongeschiktheid of scheiding. Het zal vooral in de zelfmoordcijfers te zien zijn.
1. Verhuizen zal voor heel veel huizenbezitters niet meer mogelijk zijn
2. Jongeren kunnen nog steeds geen huis kopen

Die huizenprijzen vallen dan als een baksteen naar beneden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201030027
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
1. Verhuizen zal voor heel veel huizenbezitters niet meer mogelijk zijn
2. Jongeren kunnen nog steeds geen huis kopen

Die huizenprijzen vallen dan als een baksteen naar beneden.
1. klopt, maar dat is nu al. Verkoop je een huis met winst, een grotere woning kost ook veel meer. Je moet flink overwaarde hebben om die stap te maken.
2. Jongeren moeten het niet gaan hebben van bestaande woningen. Ik hoop dat er een nieuw Vinexproject gaat komen, waarbij jongeren voorrang en/of korting krijgen.
  zondag 22 augustus 2021 @ 17:43:51 #60
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201030032
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:37 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Alleen Covid heeft flink impact op de prijs. Voor de rest is de stijging door loon en materiaal in vergelijking met de verkoopprijzen gewoon laag geweest.

https://opendata.cbs.nl/s(...)ed/table?fromstatweb
Ik hoor overal dat de materiaalkosten uit de pan rijzen.

https://www.ad.nl/wonen/p(...)de-pan-uit~a0314697/

Bovendien kun je amper meer aan kundige bouwvakkers komen. Dan is het logisch dat de prijzen sterk stijgen; zeker als tegenwoordig ieder huis van een warmtepomp en een aantal zonnepanelen moet worden voorzien.
pi_201030071
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:43 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Ik hoor overal dat de materiaalkosten uit de pan rijzen.

https://www.ad.nl/wonen/p(...)de-pan-uit~a0314697/

Bovendien kun je amper meer aan kundige bouwvakkers komen. Dan is het logisch dat de prijzen sterk stijgen; zeker als tegenwoordig ieder huis van een warmtepomp en een aantal zonnepanelen moet worden voorzien.
Het komt alleen niet terug in de bouwprijzen, omdat die huizen simpelweg niet worden gebouwd. De productie daalt immers flink. Projectontwikkelaars beginnen er niet aan als er geen redelijke marge is. Grond vergaat niet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 17:47:17 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201030073
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:43 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
1. klopt, maar dat is nu al. Verkoop je een huis met winst, een grotere woning kost ook veel meer. Je moet flink overwaarde hebben om die stap te maken.
2. Jongeren moeten het niet gaan hebben van bestaande woningen. Ik hoop dat er een nieuw Vinexproject gaat komen, waarbij jongeren voorrang en/of korting krijgen.
1. Dat is niet nu al, want bestaande huizenbezitters kunnen nog steeds veel makkelijker een hypotheek krijgen, aangezien ze niet de volle waarde van een huis hoeven te lenen. Echt het enige probleem met verhuizen nu is dat de vraag nogal hoog is tov het aanbod. In een herhaling van 2008 draait dat langzaam om.

Ik denk eigenlijk dat nu een huizencrisis van het type "vraag neemt af" heel erg gunstig zou zijn voor iedereen die nu nog geen huis heeft. Bestaande huizenbezitters zitten vast en beleggers nemen de benen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201030080
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Heb hier al meermaals links van funda geplaatst met tientallen betaalbare huizen van ook binnen de randstad. Dan is het ineens de wijk die kut is of het huisje te klein. Hoe verder je van de G4 steden af gaat hoe beter de wijk en groter het huis voor dezelfde prijs.
Die betaalbare woningen waar je naar refereert, daar komen dan ook meteen 30 of meer mensen op af (waaronder beleggers). Je mag direct een eindbod uitbrengen met je ontbindende voorwaarden als je überhaupt al de kans krijgt op een bezichtiging. Ik heb het aan den lijve ondervonden. Je ziet ze te koop staan op Funda en je reageert meteen, maar dat doen tientallen anderen ook.
  zondag 22 augustus 2021 @ 17:49:58 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201030117
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die bubbel is wel vaker gebarsten en een jaar of 5 later is het weer als vanouds.
Ik hoop het, want ik wil graag een groter huis kopen, want mijn huidige koopwoning is wat te klein.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201030134
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:43 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Ik hoor overal dat de materiaalkosten uit de pan rijzen.

https://www.ad.nl/wonen/p(...)de-pan-uit~a0314697/

Bovendien kun je amper meer aan kundige bouwvakkers komen. Dan is het logisch dat de prijzen sterk stijgen; zeker als tegenwoordig ieder huis van een warmtepomp en een aantal zonnepanelen moet worden voorzien.
Buiten dat de kosten omhoog gaan, probeer ze maar eens met een normale levertijd te vinden....
Ik heb 2 maanden geleden zinken dakgoten besteld en nog zijn ze niet binnen.
Ik probeer al 9 maanden een tegelzetter te vinden... Ik heb er rond de 30 gebeld, geen 1 heeft tijd binnen een jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201030147
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
1. Dat is niet nu al, want bestaande huizenbezitters kunnen nog steeds veel makkelijker een hypotheek krijgen, aangezien ze niet de volle waarde van een huis hoeven te lenen. Echt het enige probleem met verhuizen nu is dat de vraag nogal hoog is tov het aanbod. In een herhaling van 2008 draait dat langzaam om.

Ik denk eigenlijk dat nu een huizencrisis van het type "vraag neemt af" heel erg gunstig zou zijn voor iedereen die nu nog geen huis heeft. Bestaande huizenbezitters zitten vast en beleggers nemen de benen.
1. Het volume van verkochte bestaande huizen daalt nu al vijf jaar. Dat duidt op een vastlopende doorstroming.

2. Ja, mits de bouwproductie toeneemt. Daarvoor heb je de overheid nodig als marktpartijen door dalende prijzen niet bouwen.
pi_201030165
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:48 schreef appeleibanaan het volgende:

[..]
Die betaalbare woningen waar je naar refereert, daar komen dan ook meteen 30 of meer mensen op af (waaronder beleggers). Je mag direct een eindbod uitbrengen met je ontbindende voorwaarden als je überhaupt al de kans krijgt op een bezichtiging. Ik heb het aan den lijve ondervonden. Je ziet ze te koop staan op Funda en je reageert meteen, maar dat doen tientallen anderen ook.
waren het er maar dertig. Een nichtje van mij kon geen bezichtiging doen, want de makelaar zei letterlijk dat ze honderden geinteresseerden hadden en wellicht zelfs richting de 1000. Die makelaar plaatst die huizen niet meer on-line omdat hun telefoon dan blijft gaan.
Ik wil wel verhuizen naar een groter huis, maar ik doe geen eens meer moeite. Het kost mij teveel tijd. Ik heb ook niks aan de waardestijging van mijn huis, want het andere huis is percentueel evenveel gestegen en in absolute euro's dus meer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201030191
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 16:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[..]

Ik weet niet hoe oud de zoon in kwestie is, maar genoeg studenten doen het met minder dan 10 vierkante meter he?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 22 augustus 2021 @ 17:58:33 #70
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201030194
Sociale woningbouw is ook om te gieren hoor. 4 jaar terug had je al 800+ reacties op een simpel tweekamer appartementje in een dorpje naast een middelgrote stad _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 22 augustus 2021 @ 18:00:34 #71
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201030218
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:58 schreef jameshond7 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe oud de zoon in kwestie is, maar genoeg studenten doen het met minder dan 10 vierkante meter he?
Dat is het probleem dan ook niet, wel als je voor zo'n kippenhok idiote bedragen moet gaan neertellen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201030286
quote:
7s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is het probleem dan ook niet, wel als je voor zo'n kippenhok idiote bedragen moet gaan neertellen.
10 m2 geen probleem vinden.... waar zijn we in beland in NL....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201030403
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:48 schreef appeleibanaan het volgende:

[..]
Die betaalbare woningen waar je naar refereert, daar komen dan ook meteen 30 of meer mensen op af (waaronder beleggers). Je mag direct een eindbod uitbrengen met je ontbindende voorwaarden als je überhaupt al de kans krijgt op een bezichtiging. Ik heb het aan den lijve ondervonden. Je ziet ze te koop staan op Funda en je reageert meteen, maar dat doen tientallen anderen ook.
De onderhandelingspositie is ruk, dat zal ik niet ontkennen. Maar zeggen 'dat er niks is' of dat het 'onmogelijk' is, is feitelijk onjuist. En hoe verder van de (rand)stad, hoe makkelijker het wordt.
  zondag 22 augustus 2021 @ 18:16:48 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201030436
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
De onderhandelingspositie is ruk, dat zal ik niet ontkennen. Maar zeggen 'dat er niks is' of dat het 'onmogelijk' is, is feitelijk onjuist. En hoe verder van de (rand)stad, hoe makkelijker het wordt.
Letterlijk niet waar:
https://www.funda.nl/koop/boxtel/0-300000/

En dan hebben we het over Boxtel, godbetert
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 22 augustus 2021 @ 18:18:58 #75
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201030462
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
10 m2 geen probleem vinden.... waar zijn we in beland in NL....
Voor sommigen dan, ik zou er nooit in willen wonen. Vruugah had je zulke kamertjes, maar dan kostten ze ook geen drol. Dat was meer mijn punt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 22 augustus 2021 @ 18:24:36 #76
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201030527
quote:
7s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Voor sommigen dan, ik zou er nooit in willen wonen. Vruugah had je zulke kamertjes, maar dan kostten ze ook geen drol. Dat was meer mijn punt.
Ik had in 2004 zo'n studentenkamertje (12 m2). Kostte 230 euro per maand.

Selwerdflats _O_
pi_201030568
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:30 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Links overal de schuld geven slaat natuurlijk nergens op. Sowieso voegt dat niks toe in een gesprek
Inderdaad die nare frame dat "rechts" van zeer goede wil is maar dat "links" dat vervolgens allemaal weer saboteert. De gemiddelde mens gelooft dat soort zaken gewoon.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201030615
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik had in 2004 zo'n studentenkamertje (12 m2). Kostte 230 euro per maand.

Dat lijkt goedkoop als je het afzet tegen de huidige neoliberale beprijzing maar is ook hartstikke duur natuurlijk. 4 bij 3 meter... Het is de huidige natte droom dat je daar 2000 euro voor kunt vragen en kunt krijgen. Dat je noodgedwongen huurders kunt uitwringen en afkluiven tot op het bot. ;( In hun kamertje nog iets kleiner dan een gevangeniscel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 22 augustus 2021 @ 18:33:32 #79
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201030646
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat lijkt goedkoop als je het afzet tegen de huidige neoliberale beprijzing maar is ook hartstikke duur natuurlijk. 4 bij 3 meter... Het is de huidige natte droom dat je daar 2000 euro voor kunt vragen en kunt krijgen. Dat je noodgedwongen huurders kunt uitwringen en afkluiven tot op het bot. ;(
Alles was inbegrepen. (energie, service kosten, schoonmaakkosten). Kale huur was 150 ofzo...de gemeenschappelijke keuken was wel bijzonder goor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 22-08-2021 18:40:30 ]
pi_201030767
quote:
7s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Sociale woningbouw is ook om te gieren hoor. 4 jaar terug had je al 800+ reacties op een simpel tweekamer appartementje in een dorpje naast een middelgrote stad _O-
Ik neem aan dat je dan de lotingen bedoelt?
  zondag 22 augustus 2021 @ 18:44:02 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201030795
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het zou al helpen als er politieke partijen zijn die het serieus nemen. Want daar gaat het nu al helemaal mis.
Nou genoeg partijen die het serieus nemen. Een bestuurder die dit oplost zal onsterfelijk populair zijn. Het probleem is alleen dat de weg naar de oplossing vrij complex is en dus ook onorthodoxe keuzes vraagt.

Deze groep richt zijn woede nogal op "vuile vieze investeerders" en dergelijke. Net als veel populistisch rechtse figuren niet verder komen dan die "vuile vieze buitenlanders" als oorzaak. Maar het probleem is toch echt een getalsmatig tekort aan woningen dat ontstaan is en dat moet worden aangevuld. En dit protest gaat er op geen enkele manier op in wat we moeten doen om dat op te lossen.
pi_201030805
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Letterlijk niet waar:
https://www.funda.nl/koop/boxtel/0-300000/

En dan hebben we het over Boxtel, godbetert
Je kiest 1 kutplek uit tussen 400 352 gemeenten om je punt te bewijzen.

Edit: Dat plaatsje ligt ook nog eens op 15 minuten van 3 grote / populaire steden. Met treinverbinding. Erg representatief wel

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2021 18:52:36 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 22 augustus 2021 @ 18:48:41 #83
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201030858
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:41 schreef appeleibanaan het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je dan de lotingen bedoelt?
Nee, inschrijftijd. Lotingen waren soms nog erger.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201030977
quote:
14s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee, inschrijftijd. Lotingen waren soms nog erger.
Jeetje. Zo erg is het gelukkig nog niet in mijn regio. Bij lotingen zijn er meestal wel 500+ reacties, met enkele uitschieters van boven de 1000. Zonder 7+ jaar inschrijftijd en urgentie ben je sowieso aangewezen op de lotingen. Maar zelfs dan is er bij sommige woningen via de loting nog een hele waslijst aan voorrangskenmerken.

Ik verzin het niet :D:
- Voorrang voor deelnemers regeling X
- Voorrang voor lage inkomens
- Urgenten op prioriteit
- Urgenten op urgentiedatum
- Sloop/renovatie-urgenten op woonduur
- Loting
pi_201031001
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou genoeg partijen die het serieus nemen. Een bestuurder die dit oplost zal onsterfelijk populair zijn. Het probleem is alleen dat de weg naar de oplossing vrij complex is en dus ook onorthodoxe keuzes vraagt.

Deze groep richt zijn woede nogal op "vuile vieze investeerders" en dergelijke. Net als veel populistisch rechtse figuren niet verder komen dan die "vuile vieze buitenlanders" als oorzaak. Maar het probleem is toch echt een getalsmatig tekort aan woningen dat ontstaan is en dat moet worden aangevuld. En dit protest gaat er op geen enkele manier op in wat we moeten doen om dat op te lossen.
Tjezzis... Wat een kutpost weer. -O-

Je lijkt allemaal zo goed te weten hoe het werkt en tevens te weten dat niets gaat werken. Dat is volgens mij omdat je het zelf niet wilt, veranderingen. Om wat voor vage reden dan ook. Je bent echt geen aanwinst in dit soort topics. Wat jij schrijft lijkt altijd op van een bericht zo van: mensuh! het werkt nou eenmaal zo en daar doe je niks aan. Het is ook zinloos om iets anders te willen.

De vraag is waarom je die boodschap immer verkondigt. Dat gelul van je over "populisme" altijd werkt ook niet echt in je voordeel. Zoals jij het beschrijft in je laatste alinea gaat het helemaal niet en werkt het helemaal niet. In principe doe jij daar veel meer populisme dan degenen die je daarvan beschuldigt. Echt Kut op Dirk man.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 19:00:47 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201031009
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:44 schreef Hexagon het volgende:
Nou genoeg partijen die het serieus nemen
Ze noemen het in het verkiezingsprogramma en hebben het er een keertje over. Het probleem is dat elke weg naar een oplossing vereist dat een partij een concessie moet doen in een gebied wat hen pijn doet.

VVD met buitenlandse arbeiders en investeerders, GL met immigratie en groen, D66 met windmolens op bouwgrond, PvdA heeft vast ook wel iets. Landelijke politiek gaat niets veranderen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201031025
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:57 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het een sluit het ander niet uit toch? In het vorige topic heb ik het ook al over Stef Blok gehad. Neemt niet weg dat links beleid (immigratie, ECB, bouwstop) gewoon voor heel veel problemen zorgt. Nu is het ook waar dat de VVD ook op die vlakken de zaken gewoon erger maakt. Ik weet nog dat in een bepaald jaar de gehele aanbouw in sociale woningbouw door immigranten werd ingenomen. Vervolgens schrijft NRC checkt doodleuk een artikel met een bizarre kronkel waarom dat volgens hen niet waar zou zijn en kan de hele goegemeente kan weer rustig gaan slapen.
Zeker waar, het een sluit het ander niet uit.

Dit is wel een ok tweet. Lees vooral de opvolgende tweets/reacties. Enige wat ze vergeet is dat de bevoking enorm gegroeit is en de vraag gestegen is

twitter
  zondag 22 augustus 2021 @ 19:04:59 #88
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201031061
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Tjezzis... Wat een kutpost weer. -O-

Je lijkt allemaal zo goed te weten hoe het werkt en tevens te weten dat niets gaat werken. Dat is volgens mij omdat je het zelf niet wilt, veranderingen. Om wat voor vage reden dan ook. Je bent echt geen aanwinst in dit soort topics. Wat jij schrijft lijkt altijd op van een bericht zo van: mensuh! het werkt nou eenmaal zo en daar doe je niks aan. Het is ook zinloos om iets anders te willen.

De vraag is waarom je die boodschap immer verkondigt.
Jij komt ook niet met concrete voorstellen. Beetje gillen dat het de schuld is van de hoge heren in Den Haag is niet heel constructief.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 19:11:33 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201031149
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:04 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Jij komt ook niet met concrete voorstellen. Beetje gillen dat het de schuld is van de hoge heren in Den Haag is niet heel constructief.
Het is helemaal terecht om de politiek de schuld te geven. Als men niet zo moeilijk deed over:
- landbouwgrond
- windmolens
- groen
- beperken arbeidsmigratie
- asielzoekers
- vrije markt
- geld investeren

Dan hadden we het nu niet over dit onderwerp gehad.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 22 augustus 2021 @ 19:16:59 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201031214
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:21 schreef Havermout2 het volgende:
Ik praat niet over het hier en nu, maar over de naoorlogse periode. Die lage rente is iets recents.
Maar volgens een aantal hier kon iedereen en zijn moeder vroeger met een minimumloon een huis kopen toch? Zonder de HRA zouden we de huizen dan gratis bij een pak koffie gekregen moeten hebben zo ongeveer...

quote:
Op dit moment wordt de prijs niet bepaald door vraag en aanbod maar door maximale leencapaciteit + eigen inleg. Regels die mensen meer ruimte geven om te lenen leiden onherroepelijk tot hogere prijzen, in welke vorm dat beleid dan ook wordt verpakt.

De bouwkosten van een huis zijn over de jaren heen nauwelijks gestegen. Er is vooral een grote schaarste aan bouwkavels door grondspeculatie door gemeenten en ontwikkelaars.
Zembla heeft daar ooit al eens een aardige aflevering aan besteed... 16(!) Jaar geleden al...

Woningnood
pi_201031224
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Hoezo 'hoef' je dat niet? Dit soort gesneeuwvlok is nu precies wat ik bedoel. De neus ophalen voor de beschikbare huizen want de wensen zijn te groot. Vervolgens de handen in de lucht gooien: een ander moet het oplossen want er is een 'crisis'. De crisis die ik zie is een bereikbaarheidscrisis. En een mentaliteitscrisis. Maar als je zoiets zegt ben je plotseling een 'boomer'. Ook dan worden allerlei verklaringen gezocht buiten de eigen verantwoordelijkheid om.
Er is weinig gesneeuwvlok aan in een normale buurt zonder lachgasmocro's, scooterjeugd, drugsdealers, statushouders, 's nachts schreeuwende GGZ-klanten, bezopen Poolse arbeidsmigranten die met z'n tienen in een rijtjeshuis gehuisvest zitten enz. willen wonen. Ook niet vvd-ers en d66-ers verdienen een goede nachtrust en normale buren.

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 22-08-2021 19:43:58 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201031226
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:04 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Jij komt ook niet met concrete voorstellen. Beetje gillen dat het de schuld is van de hoge heren in Den Haag is niet heel constructief.
Punt is dat je het als individu best beter kan bedoelen en weten. Maar het is frustrerend dat je daar weinig tot niets mee kunt. De user waarop ik reageerde deelt de dingen graag op in 2 of meer "kampen" en zegt dat die allemaal "populisme" bedrijven. Daar krijg ik een beetje een slappe pik van.

Het is zo makkelijk om in het geheel niets te beweren (en helemaal niet te laten weten waar je zelf voor staat, wat mij het meeste stoort) door "populisme" te roepen. Zo zinloos en zo vermoeiend. Hij doet dat altijd.

Alleen op fok vind je al 500+ posts waar hij populisme aanhaalt. Dat is niet goed.

Dat terwijl "populisme" een hartstikke leeg en nietszeggend begrip is. Dat stoort.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 22-08-2021 19:24:02 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 22 augustus 2021 @ 19:18:04 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201031230
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Je kiest 1 kutplek uit tussen 400 352 gemeenten om je punt te bewijzen.

Edit: Dat plaatsje ligt ook nog eens op 15 minuten van 3 grote / populaire steden. Met treinverbinding. Erg representatief wel
Ik koos het omdat ik er woon
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201031243
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik koos het omdat ik er woon
Boxtelle... niet de verkeerdste plek om te wonen denk ik.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201031271
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik koos het omdat ik er woon
Dan woon je niet verkeerd in mijn ogen. Waarom haal je je eigen woonplaats naar beneden. Met 'godbetert' ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2021 19:24:08 ]
pi_201031278
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Er is weinig gesneeuwvlok aan in een normale buurt zonder lachgasmocro's, scooterjeugd, drugsdealers, statushouders, 's nachts schreeuwende GGZ-klanten, bezopen Poolse arbeidsmigranten die met z'n tienen in een rijtjeshuis enz. willen wonen. Ook niet vvd-ers en d66-ers verdienen een goede nachtrust en normale buren.
Jouw wensen zijn groter dan je mogelijkheden. Doe er mee wat je wil
pi_201031301
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:30 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
8 ipv 5 jaar toch? 2013 en we zitten nu in 2021

En laatste jaren crisis waren trouwens ook de jaren dat de cooperaties massaal woning moest verkopen.... Was prettig voor de mensen die hun huis wilde verkopen...

Met de oude HRA zouden de huidige huizenprijzen lager zijn geweest?

Flexibiliseren van huurcontracten. Zorgt voor hogere huizenprijzen omdat én huizen uit de koopmarkt worden gehaald plus extra spelers op de koopmarkt.
Verhuurdersheffing waardoor cooperaties minder overhouden voor bouw woningen.

Links overal de schuld geven slaat natuurlijk nergens op. Sowieso voegt dat niks toe in een gesprek
Ingrepen in de woningmarkt maakt dat het zo slecht gaat.

Dat is toch echt wel het kunstje van links.

En ik heb ook aangegeven dat bepaalde beslissingen vanuit de VVD koker niet goed gewerkt hebben.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 19:24:49 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201031326
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Jouw wensen zijn groter dan je mogelijkheden. Doe er mee wat je wil
De wereld is niet zwart-wit hè :')

Er zit een wereld van verschil tussen een probleembuurt en het Gooi. Misschien zijn jongeren best wel bereid om daar wat in te leveren, maar willen ze nog steeds in een normale buurt wonen waar ze niet gigantisch ongelukkig van worden?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 22 augustus 2021 @ 19:25:28 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201031340
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Tjezzis... Wat een kutpost weer. -O-

Je lijkt allemaal zo goed te weten hoe het werkt en tevens te weten dat niets gaat werken. Dat is volgens mij omdat je het zelf niet wilt, veranderingen. Om wat voor vage reden dan ook. Je bent echt geen aanwinst in dit soort topics. Wat jij schrijft lijkt altijd op van een bericht zo van: mensuh! het werkt nou eenmaal zo en daar doe je niks aan. Het is ook zinloos om iets anders te willen.

De vraag is waarom je die boodschap immer verkondigt. Dat gelul van je over "populisme" altijd werkt ook niet echt in je voordeel. Zoals jij het beschrijft in je laatste alinea gaat het helemaal niet en werkt het helemaal niet. In principe doe jij daar veel meer populisme dan degenen die je daarvan beschuldigt. Echt Kut op Dirk man.
Waarom zou ik geen oplossing willen? Ik ben gewoon een Jan net ietsje boven Modaal die verder geen onderneming heeft of belangen heeft in de vastgoedsector. Maar ik ben gewoon vrij allergisch voor visieloos geroeptoeter zoals dit protest.

Ik vind ook dat betaalbaar wonen voor iedereen bereikbaar moet zijn. Maar door het in een wet op te schrijven bereik je dat niet. Dan moeten er dus ook grote bouwprojecten worden gestart en moeten daar dus ook keuzes voor worden gemaakt waar bepaalde lieden niet zo blij van worden.

Dit protest gaat daar dus helemaal niet op in. Dat wil geen analyse maken maar alleen een beetje holle gemeenplaatsen schreeuwen. Dat gaat tot niets leiden.

quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ze noemen het in het verkiezingsprogramma en hebben het er een keertje over. Het probleem is dat elke weg naar een oplossing vereist dat een partij een concessie moet doen in een gebied wat hen pijn doet.

VVD met buitenlandse arbeiders en investeerders, GL met immigratie en groen, D66 met windmolens op bouwgrond, PvdA heeft vast ook wel iets. Landelijke politiek gaat niets veranderen.
Je verzint nu zelf allerlei valse dillemma's en zogenaamde standpubteb die vooral oplossingen in de weg staan. Er hoeft namelijk geen concessie op groen, windmolens of zelfs maar buitenlandse arbeiders. We hebben een gigantisch overschot aan landbouwgrond. Maar het gaat allemaal te traag. Dus daar moet men actie ondernemen.

In de jaren 70 was de situatie precies hetzelfde en is toen aangepakt met het groeikernenbeleid van het kabinet Den Uyl. Door simpelweg onothodoxe maatregelen te nemen. Dat kan prima nog een keer. Maar dan moet men ook gewoon visie tonen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 19:28:07 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201031380
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:25 schreef Hexagon het volgende:
Je verzint nu zelf allerlei valse dillemma's en zogenaamde standpubteb die vooral oplossingen in de weg staan. Er hoeft namelijk geen concessie op groen, windmolens of zelfs maar buitenlandse arbeiders. We hebben een gigantisch overschot aan landbouwgrond. Maar het gaat allemaal te traag. Dus daar moet men actie ondernemen.

In de jaren 70 was de situatie precies hetzelfde en is toen aangepakt met het groeikernenbeleid van het kabinet Den Uyl. Door simpelweg onothodoxe maatregelen te nemen. Dat kan prima nog een keer. Maar dan moet men ook gewoon visie tonen.
Ik verzin geen valse dilemma's, dat zijn stuk voor stuk concessies die gedaan moeten worden juist om Den Uyl te kunnen kopiëren. Je moet vijanden maken met beleid, alleen is elke weg naar Rome tegen het zere been van minimaal een partij die nu aan de formatie deelneemt. En aangezien er nog steeds idioten zijn die VVD en D66 stemmen, kunnen we visite op de woningmarkt wel vergeten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201031435
quote:
15s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Fijn dat er eindelijk eens een protest is maar het zal weinig uithalen. De belangen zijn er niet naar.
De heersende opinie onder politici is dat belastingslaafjes gewoon hun bek moeten houden en braaf onderbetaald fte'er moeten blijven spelen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201031448
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar volgens een aantal hier kon iedereen en zijn moeder vroeger met een minimumloon een huis kopen toch? Zonder de HRA zouden we de huizen dan gratis bij een pak koffie gekregen moeten hebben zo ongeveer...
[..]
Zembla heeft daar ooit al eens een aardige aflevering aan besteed... 16(!) Jaar geleden al...

Woningnood
Die Zembla link. Briljant

En je hebt gelijk dat vroeger niet meer dan nu mogelijk was. Maar iemand die modaal verdient, zou wel iets moeten kunnen kopen. Vind ik. En als je nu singel bent, dan ben je volledig de klos.

Iedereen verdient naar mijn idee de mogelijkheid om woning te bezitten, al is het alleen al omdat een woning bezitten op lange termijn extreem veel goedkoper is dan huren. En een woningbezitter gaat netter met zijn woning om dan een huurder. Maar dat is een ander verhaal

Ik heb het te doen met starters en zeker als ze ook nog singel zijn
pi_201031452
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:25 schreef Hexagon het volgende:
Dat wil geen analyse maken maar alleen een beetje holle gemeenplaatsen schreeuwen. Dat gaat tot niets leiden.
Dat heb ik juist zo op jou tegen omdat je in mijn optiek precies hetzelfde doet en tegelijk "anderen" ervan beschuldigt... Zo heb jij "populisme" altijd voor op de tong. Wat mijn bezwaar is is dat "populisme" een soort stoplap is wat de spreker vrijwaart van de verklaring wat hij daar nou eigenlijk mee bedoelt. Het is net zoiets als dat men vroeger altijd "fascisme" schreeuwde.

Het begrip is loos en leeg en dient geen ander doel om groepen weg te zetten en af te serveren zonder dat je zelf door hebt wat er precies aan de hand is. Dat denken in groepjes wat je doet is volgens mij veel schadelijker dan een loos begrip als populisme.

Dit te overweging. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 22 augustus 2021 @ 19:32:34 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201031458
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik verzin geen valse dilemma's, dat zijn stuk voor stuk concessies die gedaan moeten worden juist om Den Uyl te kunnen kopiëren. Je moet vijanden maken met beleid, alleen is elke weg naar Rome tegen het zere been van minimaal een partij die nu aan de formatie deelneemt. En aangezien er nog steeds idioten zijn die VVD en D66 stemmen, kunnen we visite op de woningmarkt wel vergeten.
Nouja je verzint alsof heel D66 voor ieder bouwproject gaat liggen om overal windmolens te willen poten omdat hun Utrechtse gemeenteraadsfractie het een keer ergens niet eens was over de keuze van een locatie. En datzelfde ook voor andere partijen.

Met dat soort zwartgallige simplificaties kom je inderdaad nooit tot oplossingen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 19:33:59 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201031477
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja je verzint alsof heel D66 voor ieder bouwproject gaat liggen om overal windmolens te willen poten omdat hun Utrechtse gemeenteraadsfractie het een keer ergens niet eens was over de keuze van een locatie. En datzelfde ook voor andere partijen.

Met dat soort zwartgallige simplificaties kom je inderdaad nooit tot oplossingen.
Het is gewoon een voorbeeld. Nu zijn het windmolens, de volgende keer een grashagedis. Er is iedere keer wel weer wat. Dan heeft woningen bouwen duidelijk niet de prioriteit.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201031496
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:32 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Iedereen verdient naar mijn idee de mogelijkheid om woning te bezitten, al is het alleen al omdat een woning bezitten op lange termijn extreem veel goedkoper is dan huren. En een woningbezitter gaat netter met zijn woning om dan een huurder. Maar dat is een ander verhaal
Je zou ook kunnen zeggen dat dit helemaal in lijn is met de grondwet. Daar staat niet het voorbehoud in: MAAR wij zullen u voor het recht op wonen afknijpen tot op het bot. Helemaal als u huurt.

Dat is wel wat er nu gebeurt met het deel van de NL bevolking die het iets minder getroffen heeft qua momentum.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 22 augustus 2021 @ 19:35:25 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201031501
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:32 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Iedereen verdient naar mijn idee de mogelijkheid om woning te bezitten
Dat lijkt me een totale illusie.

En met een modaal inkomen kun je echt wel wat kopen hoor. Alleen niet alles, en ook niet overal.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 22 augustus 2021 @ 19:36:04 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201031511
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat heb ik juist zo op jou tegen omdat je in mijn optiek precies hetzelfde doet en tegelijk "anderen" ervan beschuldigt... Zo heb jij "populisme" altijd voor op de tong. Wat mijn bezwaar is is dat "populisme" een soort stoplap is wat de spreker vrijwaart van de verklaring wat hij daar nou eigenlijk mee bedoelt. Het is net zoiets als dat men vroeger altijd "fascisme" schreeuwde.

Het begrip is loos en leeg en dient geen ander doel om groepen weg te zetten en af te serveren zonder dat je zelf door hebt wat er precies aan de hand is. Dat denken in groepjes wat je doet is volgens mij veel schadelijker dan een loos begrip als populisme.

Dit te overweging. :)
Nou populisme is anders een bekend begrip in de politiek. Het schets een soort tegenstelling van "de grote boze elite" die kennelijk "de gewone man" dwars zit. En linkse en rechtse populisten geven daar ieder een eigen draai aan.

Hoe dan ook leidt het nooit tot iets. Ook dit protest komt met geen enkele conrete suggestie die de problemen waar tegen men aan loopt kan aanpakken.
  zondag 22 augustus 2021 @ 19:37:13 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201031530
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is gewoon een voorbeeld. Nu zijn het windmolens, de volgende keer een grashagedis. Er is iedere keer wel weer wat. Dan heeft woningen bouwen duidelijk niet de prioriteit.
Ja nog een keer, je maakt een totale simplificatie van het geheel om daar tegen te gaan mekkeren. Op geen enkele manier constructief.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 19:38:48 #110
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201031564
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja nog een keer, je maakt een totale simplificatie van het geheel om daar tegen te gaan mekkeren. Op geen enkele manier constructief.
1. Bouw geen windmolens op grond waar huizen gepland stonden
2. Bouw die wijk

Hoe veel simpeler wil je het hebben. Jij bent dingen onnodig aan het compliceren, want deze bouwplannen liggen al jaren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201031603
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Inderdaad die nare frame dat "rechts" van zeer goede wil is maar dat "links" dat vervolgens allemaal weer saboteert. De gemiddelde mens gelooft dat soort zaken gewoon.
Zie jij nog "links" of "rechts" in het Nederlandse politieke landschap dan? Ook zgn. linkse partijen tekenen braaf onderaan de streep wanneer de neoliberale vvd/d66 junta weer eens met een wetsvoorstel komt waarmee de samenleving verder afgebroken wordt. En als er dan eens een niet burgerhatende politicus opstaat moet die weggepromoveerd worden naar een "functie elders".

Wat mij betreft wordt de parlementaire democratie opgedoekt en vervangen door een directe democratie met bindende referenda. Ik heb meer vertrouwen in het oordeel van mijn medeburgers dan in beroepspolitici die geen enkele band of binding meer hebben met de normale samenleving en alleen nog maar naar lobbyisten luisteren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 22 augustus 2021 @ 19:41:51 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201031609
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
1. Bouw geen windmolens op grond waar huizen gepland stonden
2. Bouw die wijk

Hoe veel simpeler wil je het hebben. Jij bent dingen onnodig aan het compliceren, want deze bouwplannen liggen al jaren.
Dus kennelijk staat het hele woonprobleem van Nederland met de locatie die de D66-fractie uit de Utrechtse gemeenteraad voor ogen heeft?

Over simplisme gesproken.
  zondag 22 augustus 2021 @ 19:42:11 #113
3542 Gia
User under construction
pi_201031616
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 16:35 schreef jameshond7 het volgende:

35m2? Denkt hij dat hij de koning is ofzo?
Dat is wat studio's hier in de omgeving ongeveer zijn, qua m2.
Hij heeft vorige week nog gereageerd op een nieuwbouwproject met studio's tussen de 33 en 50 m2.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 19:43:18 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201031634
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dus kennelijk staat het hele woonprobleem van Nederland met de locatie die de D66-fractie uit de Utrechtse gemeenteraad voor ogen heeft?

Over simplisme gesproken.
Als je geen zin hebt om argumenten aan te voeren waarom ik het fout heb, dan ben ik klaar met je loze kreten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201031689
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Zie jij nog "links" of "rechts" in het Nederlandse politieke landschap dan? Ook zgn. linkse partijen tekenen braaf onderaan de streep wanneer de neoliberale vvd/d66 junta weer eens met een wetsvoorstel komt waarmee de samenleving verder afgebroken wordt. En als er dan eens een niet burgerhatende politicus opstaat moet die weggepromoveerd worden naar een "functie elders".

Wat mij betreft wordt de parlementaire democratie opgedoekt en vervangen door een directe democratie met bindende referenda. Ik heb meer vertrouwen in het oordeel van mijn medeburgers dan in beroepspolitici die geen enkele band of binding meer hebben met de normale samenleving en alleen nog maar naar lobbyisten luisteren.
Over de eerste alinea: nee. En over de 2e: helemaal mee eens. Dat zou het leven zoveel beter maken voor de bulk en niet voor een kleine belangengroep (met een lobby) zoals het nu is. Het is nepotisme, corruptie, en vooral onwetendheid en een gebrek aan moreel / moraal wat de klok slaat. Zo kansloos. Het komt echt nooit meer goed wat dat betreft. Een prachtig experiment van God of de Duivel. Of beide. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201031715
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Jouw wensen zijn groter dan je mogelijkheden. Doe er mee wat je wil
Precies, vies ongedierte dat niet minstens een ton per jaar verdient het niet om in een normale buurt tussen normale buren te wonen. Alleen aanhangers en collaborateurs van het vvd regime horen daar recht op te hebben.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201031736
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Inderdaad die nare frame dat "rechts" van zeer goede wil is maar dat "links" dat vervolgens allemaal weer saboteert. De gemiddelde mens gelooft dat soort zaken gewoon.
Ik heb het je meermaals bewezen, maar jij wil het niet horen.

Sowieso is het natuurlijk lachwekkend dat iemand die de VVD van alles de schuld geeft, zelfs van zaken waar ze tegen hebben gestemd, gaat klagen hierover. ;)
pi_201031753
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou genoeg partijen die het serieus nemen. Een bestuurder die dit oplost zal onsterfelijk populair zijn. Het probleem is alleen dat de weg naar de oplossing vrij complex is en dus ook onorthodoxe keuzes vraagt.

Deze groep richt zijn woede nogal op "vuile vieze investeerders" en dergelijke. Net als veel populistisch rechtse figuren niet verder komen dan die "vuile vieze buitenlanders" als oorzaak. Maar het probleem is toch echt een getalsmatig tekort aan woningen dat ontstaan is en dat moet worden aangevuld. En dit protest gaat er op geen enkele manier op in wat we moeten doen om dat op te lossen.
Exactemundo.
pi_201031784
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb het je meermaals bewezen, maar jij wil het niet horen.

Sowieso is het natuurlijk lachwekkend dat iemand die de VVD van alles de schuld geeft, zelfs van zaken waar ze tegen hebben gestemd, gaat klagen hierover. ;)
Voor iemand die uit de partij is gestapt heb je nog wel veel noten op je zang. Mogelijk kan je een partij oprichten die nog wat rechtser is. Wat ik altijd lees in jouw berichten is puur onversneden egoïsme en eigenbelang. Hoewel dat hetzelfde betekent. Ik ben daar niet zo van.

In jouw universum ben jij het middelpunt. Dat is niet goed voor de rest van ons. Vroeger geloofde men dat nog dat de wereld beter zou worden van het nastreven van eigenbelang van de mens. Maar dat blijkt toch niet waar. Logisch wel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201031821
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat lijkt me een totale illusie.

En met een modaal inkomen kun je echt wel wat kopen hoor. Alleen niet alles, en ook niet overal.
Ik heb even Den Bosch bekeken, drie flatje van 200.000 en dan gaan we er even vanuit dat er geen gek een halve ton boven vraagprijs biedt.

Dat is niet best. Afgelopen jaar 6 huizen verkocht en ik kan helaas niet in het kadaster maar ik zou heel graag willen weten voor welke prijzen die woningen verkocht zijn.
pi_201031863
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
1. Bouw geen windmolens op grond waar huizen gepland stonden
2. Bouw die wijk

Hoe veel simpeler wil je het hebben. Jij bent dingen onnodig aan het compliceren, want deze bouwplannen liggen al jaren.
3. Bouw woningen ipv bedrijfspanden/distributiecentra waar toch geen Nederlandse arbeidskrachten voor beschikbaar zijn
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201031901
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Er is weinig gesneeuwvlok aan in een normale buurt zonder lachgasmocro's, scooterjeugd, drugsdealers, statushouders, 's nachts schreeuwende GGZ-klanten, bezopen Poolse arbeidsmigranten die met z'n tienen in een rijtjeshuis gehuisvest zitten enz. willen wonen. Ook niet vvd-ers en d66-ers verdienen een goede nachtrust en normale buren.
Waar moeten dan al die mensen wonen waar jij je neus voor ophaalt?
pi_201031917
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar volgens een aantal hier kon iedereen en zijn moeder vroeger met een minimumloon een huis kopen toch? Zonder de HRA zouden we de huizen dan gratis bij een pak koffie gekregen moeten hebben zo ongeveer...
[..]
Zembla heeft daar ooit al eens een aardige aflevering aan besteed... 16(!) Jaar geleden al...

Woningnood
In grote lijnen heb je gelijk dat het nooit makkelijk is geweest om een huis te kopen. Er zijn wel verschillen wie toen, en wie nu een huis kan kopen, en dat is met name het gevolg van regelwijzigingen voor hypotheken, monetair beleid en sociale ontwikkelingen.

De alleenstaande (of met niet werkende partner) met vaste baan en spaargeld die 50 jaar geleden kon kopen is nu in principe kansloos tegen de financieringsruimte van koppels (met eventueel inleg van ouders) en beleggers. Dit effect wordt versterkt in een situatie van hoge prijzen en lage rentes waar financieringskracht domineert over draagkracht.

Verder is het percentage van de bevolking met een hogere opleiding (en hoger inkomen) verdubbeld in die periode en heeft globalisatie goedbetaalde productiebanen voor lager opgeleiden vervangen door minder betaald werk in de dienstensector. Tweedeling speelt dus ook mee.
  zondag 22 augustus 2021 @ 19:59:49 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201031925
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Boxtelle... niet de verkeerdste plek om te wonen denk ik.
Eigenlijk woon ik in Liempde
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 22 augustus 2021 @ 20:01:46 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201031960
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Dan woon je niet verkeerd in mijn ogen. Waarom haal je je eigen woonplaats naar beneden. Met 'godbetert' ?
Ik woon in het dorp ernaast, zelfde gemeente.
En Boxtel zelf is echt niet chique of bijzonder, eerder het tegengestelde. In 2014 kocht je daar een rijtjeswoning voor 155K
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201032007
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
3. Bouw woningen ipv bedrijfspanden/distributiecentra waar toch geen Nederlandse arbeidskrachten voor beschikbaar zijn
In omgeving Hoofddorp, Aan de oostkant waar de Rijnlanderweg loopt en de snelweg zie je die blokkendozen ook als paddenstoelen uit de grond schieten. Het lijkt alsof er elke week wel weer een nieuwe is. Ik rij er elke dag langs. Punt is dat het gewoon gebeurt zonder dat je het weet en dat zoiets volledig tegen de belangen van de NL bevolking ingaat. Je lijkt en blijkt er niets aan te kunnen doen. Zo wordt het steeds meer wingewest Nederland waar de moderne VOC wel bij vaart ten koste van de burger.

Zo maakt men van Nederland een vieze onleefbare teringzooi. Het lijkt me sterk dat iemand in de zin van de gewone burger het daar mee eens is als ie het zou weten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201032038
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar moeten dan al die mensen wonen waar jij je neus voor ophaalt?
Die mensen "waar ik mijn neus voor ophaal" zijn het resultaat van het al meer dan een decennium aan de macht zijnde Rutte regime. De geestelijke gezondheidszorg is afgebroken, criminaliteitsbestrijding wordt alleen met de mond of met kekke slogans op verkiezingsposters beleden en arbeidsmigranten zijn nodig voor economische groei waar de gemiddelde Nederlandse burger van de heersende kaste niet van mee mag profiteren.

En als je als burger geen zin hebt om tussen de door het vvd regime gecreëerde probleemgevallen te willen wonen heb jij als burger zogenaamd te veel noten op je zang... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 22 augustus 2021 @ 20:07:02 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201032068
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als je geen zin hebt om argumenten aan te voeren waarom ik het fout heb, dan ben ik klaar met je loze kreten.
Vooral jij komt niet met steekhoudende argumenten.

De D66-fractie in Utrecht komt met een genuanceerd standpunt dat ze huizen liever op een andere locatie wil en geeft daar een alternatief voor. Met ook duidelijke argumenten.
https://www.duic.nl/algem(...)n-polder-rijnenburg/

Op een of andere wijze werkt jouw brein dan zo dat kennelijk de hele partij overal en altijd huizenbouw wil tegenhouden voor windmolens en dat ga je dan een beetje te pas en te onpas roeptoeteren.

Als dat je manier van redeneren is ga je nog vaak teleurgesteld worden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 20:08:29 #129
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201032105
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
3. Bouw woningen ipv bedrijfspanden/distributiecentra waar toch geen Nederlandse arbeidskrachten voor beschikbaar zijn
Denken in oplossingen, hou ik van.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201032131
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Voor iemand die uit de partij is gestapt heb je nog wel veel noten op je zang. Mogelijk kan je een partij oprichten die nog wat rechtser is. Wat ik altijd lees in jouw berichten is puur onversneden egoïsme en eigenbelang. Hoewel dat hetzelfde betekent. Ik ben daar niet zo van.

In jouw universum ben jij het middelpunt. Dat is niet goed voor de rest van ons. Vroeger geloofde men dat nog dat de wereld beter zou worden van het nastreven van eigenbelang van de mens. Maar dat blijkt toch niet waar. Logisch wel.
Joh, ik ben al mijn spullen al lang en breed aan het oppakken, dus ik heb helemaal geen belang wat Nederland aangaat, behalve dan dat ik gewoon als Nederlander natuurlijk het beste hoop.

Ik heb vaak genoeg concrete oplossingen voorgesteld, daar heb ik jou nog nooit op kunnen betrappen (sowieso ook nooit op enig inzicht in wat dan ook).
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 20:10:28 #131
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201032144
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:07 schreef Hexagon het volgende:
Vooral jij komt niet met steekhoudende argumenten.

De D66-fractie in Utrecht komt met een genuanceerd standpunt dat ze huizen liever op een andere locatie wil en geeft daar een alternatief voor. Met ook duidelijke argumenten.
https://www.duic.nl/algem(...)n-polder-rijnenburg/
Ik lees: we vinden x, y en z belangrijker, dus we gooien liever alle bestaande plannen in de vriezer, en komen met een luchtkasteel wat de bouw van woningen heel erg veel jaar vertraagt. Gewoon niet zeiken maar bouwen. Als elke gemeente dat zou doen, dan waren we nu al klaar geweest.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201032170
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:09 schreef VEM2012 het volgende:
daar heb ik jou nog nooit op kunnen betrappen (sowieso ook nooit op enig inzicht in wat dan ook).
Geen constructief inzicht in het opkomen voor jouw particuliere eigenbelangen. Dat spreekt. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201032173
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die mensen "waar ik mijn neus voor ophaal" zijn het resultaat van het al meer dan een decennium aan de macht zijnde Rutte regime. De geestelijke gezondheidszorg is afgebroken, criminaliteitsbestrijding wordt alleen met de mond of met kekke slogans op verkiezingsposters beleden en arbeidsmigranten zijn nodig voor economische groei waar de gemiddelde Nederlandse burger van de heersende kaste niet van mee mag profiteren.

En als je als burger geen zin hebt om tussen de door het vvd regime gecreëerde probleemgevallen te willen wonen heb jij als burger zogenaamd te veel noten op je zang... :')
Ja, overal ter wereld zie je het in de wijken met lagere inkomens, maar dat ligt dus aan de VVD.

De tering zeg!
pi_201032217
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
In omgeving Hoofddorp, Aan de oostkant waar de Rijnlanderweg loopt en de snelweg zie je die blokkendozen ook als paddenstoelen uit de grond schieten. Het lijkt alsof er elke week wel weer een nieuwe is. Ik rij er elke dag langs. Punt is dat het gewoon gebeurt zonder dat je het weet en dat zoiets volledig tegen de belangen van de NL bevolking ingaat. Je lijkt en blijkt er niets aan te kunnen doen. Zo wordt het steeds meer wingewest Nederland waar de moderne VOC wel bij vaart ten koste van de burger.

Zo maakt men van Nederland een vieze onleefbare teringzooi. Het lijkt me sterk dat iemand in de zin van de gewone burger het daar mee eens is als ie het zou weten.
Het ooit zo mooie midden-Limburgse landschap vol kleinschalige landbouwgebieden is in de laatste jaren in een recordtempo verkracht en verminkt met gigantische distributiecentra die vaak gebouwd werden zonder dat er al een huurder voor gevonden was. En wanneer er dan weer één of ander belastingontduikend bedrijf in gevestigd wordt dienen er weer tientallen Polen aangetrokken te worden omdat de Nederlandse bevolking te klein is om voldoende arbeidskrachten te kunnen leveren.

Het is een nietsontziend sloopbeleid; sloop van het landschap, sloop van de leefbaarheid, sloop van het klimaat, sloop van de samenleving en sloop van de Nederlandse bevolking. De "taktiek van de verschroeide aarde" is waarschijnlijk de beste term voor dat beleid.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201032227
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Geen constructief inzicht in het opkomen voor jouw particuliere eigenbelangen. Dat spreekt. :)
Je weet heel erg weinig van mij, maar denkt dat je mijn belangen kent. Dan overschat je jezelf schromelijk.

Het is gewoon een dossier wat door de jaren heen op heel veel fronten is vastgelopen.

Maar jij gelooft nog echt dat als je de VVD verbiedt, dat er morgen voldoende huizen zijn voor eenieder.

Tsja…
  zondag 22 augustus 2021 @ 20:15:08 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201032251
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik lees: we vinden x, y en z belangrijker, dus we gooien liever alle bestaande plannen in de vriezer, en komen met een luchtkasteel wat de bouw van woningen heel erg veel jaar vertraagt. Gewoon niet zeiken maar bouwen. Als elke gemeente dat zou doen, dan waren we nu al klaar geweest.
Fijne manier om het debat aan te gaan. Iedereen die niet overal en altijd precies jouw oplossing wil die is kennelijk tegen jou en slecht.

Daar ga je het wel mee oplossen ja.
pi_201032276
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, overal ter wereld zie je het in de wijken met lagere inkomens, maar dat ligt dus aan de VVD.

De tering zeg!
We hebben het hier niet over lage inkomens, maar over inkomens van normale mensen als leraren, agenten, onderwijzers, verpleegkundigen enz.

Blijkbaar horen die volgens het vvd regime maar in een krottenwijk gehuisvest te worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 22 augustus 2021 @ 20:22:49 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201032385
Maargoed, afgunst is ook een deel van het probleem bij sommigen.

Populistisch links wil het niet oplossen want dat gunnen ze "de neoliberale huisjesmelkers" en "de bouwmaffia" niet.

Populistisch rechts wil het niet oplossen want dat gunnen ze "de buitenlanders" en "de stadsyuppen" niet

Met de houding draag je ook niet bij aan enige oplossing
pi_201032386
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik woon in het dorp ernaast, zelfde gemeente.
En Boxtel zelf is echt niet chique of bijzonder, eerder het tegengestelde. In 2014 kocht je daar een rijtjeswoning voor 155K
In een tijd waarin je ook in de randstad, in Amsterdam binnen de ring voor die prijs een prima woning had.

Daarbij als ik die ligging zie lijkt mij dat een prima woonplek. Chique of bijzonder is alleen maar een persoonlijke interpretatie

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2021 20:30:23 ]
pi_201032439
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
Blijkbaar horen die volgens het vvd regime maar in een krottenwijk gehuisvest te worden.
Niet impliciet want dat kan natuurlijk niet openlijk. Maar wel expliciet in de praktijk. Of dat allemaal boze opzet is en een soort masterplan geloof ik dan weer niet. Maar het kan ook gewoon lukken door beleid wat niet direct dat doel nastreeft maar wel het effect bereikt. Het is al met al legalisering en aanmoediging van zelfverrijking sinds Reagan en Thatcher. Greed is good. Dat heeft een hoop kapot gemaakt en doet het nog steeds. Mogelijk slaat de doctrine nog eens om naar iets wat goed is voor de bulk in plaats van die kleine groep die alles bezit. Maar ik denk het niet.

Wat zo verbazend blijft is dat de bulk het allemaal pikt en steevast tegen hun eigen belang stemt. Dat heeft neoliberaal rechts mooi voor elkaar. :{
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201032451
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De wereld is niet zwart-wit hè :')

Er zit een wereld van verschil tussen een probleembuurt en het Gooi. Misschien zijn jongeren best wel bereid om daar wat in te leveren, maar willen ze nog steeds in een normale buurt wonen waar ze niet gigantisch ongelukkig van worden?
Ze willen in een 'normale buurt' op wandelafstand van een populaire binnenstad voor 150k een woning met 3 kamers en een tuin.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2021 20:27:25 ]
pi_201032463
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:22 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, afgunst is ook een deel van het probleem bij sommigen.
Wat ben je ook een... het gaat maar door met die goedkope gemeenplaatsen die geen enkel denkvermogen vergen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201032511
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:47 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Precies, vies ongedierte dat niet minstens een ton per jaar verdient het niet om in een normale buurt tussen normale buren te wonen. Alleen aanhangers en collaborateurs van het vvd regime horen daar recht op te hebben.
Ok
  zondag 22 augustus 2021 @ 20:28:05 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201032518
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Wat ben je ook een... het gaat maar door met die goedkope gemeenplaatsen die geen enkel denkvermogen vergen.
En wat klopt er precies niet aan mijn waarneming dat sommigen het debat verzieken doordat ze liever oplossingen ten koste van anderen willen in plaats van oplossingen voor iedereen?
pi_201032714
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Niet impliciet want dat kan natuurlijk niet openlijk. Maar wel expliciet in de praktijk. Of dat allemaal boze opzet is en een soort masterplan geloof ik dan weer niet. Maar het kan ook gewoon lukken door beleid wat niet direct dat doel nastreeft maar wel het effect bereikt. Het is al met al legalisering en aanmoediging van zelfverrijking sinds Reagan en Thatcher. Greed is good. Dat heeft een hoop kapot gemaakt en doet het nog steeds. Mogelijk slaat de doctrine nog eens om naar iets wat goed is voor de bulk in plaats van die kleine groep die alles bezit. Maar ik denk het niet.

Wat zo verbazend blijft is dat de bulk het allemaal pikt en steevast tegen hun eigen belang stemt. Dat heeft neoliberaal rechts mooi voor elkaar. :{
Vrijwel iedereen denkt alleen aan zichzelf en aan de eigen situatie. De politiek is een goede weerspiegeling van de maatschappij
* Armen willen rijk worden maar dat moet een ander maar betalen,
* Rijken willen nog rijker worden over de ruggen van de armen
* De onvrede van mensen is de schuld van arbeidsmigranten en kleurlingen.
* Religie is de sleutel tot alles

Het aankomend woning protest zal weinig veranderen.
pi_201032802
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ze willen in een 'normale buurt' op wandelafstand van een populaire binnenstad voor 150k een woning met 3 kamers en een tuin.
Het gros wil gewoon in de buurt van familie, vrienden, hobbies/verenigingen en werk blijven wonen ipv in één of andere nietszeggende hipsterstad 200 kilometer verderop. Maar zelfs het dubbele van de door jou genoemde 150K volstaat al lang niet meer om in het saaie, ingedutte Nederlandse slaapstadje waar je bent opgegroeid iets te kunnen kopen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 20:41:34 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201032819
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ze willen in een 'normale buurt' op wandelafstand van een populaire binnenstad voor 150k een woning met 3 kamers en een tuin.
Nee, nee, nee, flikker nou eens op met dit soort onzin.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201032831
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het gros wil gewoon in de buurt van familie, vrienden, hobbies/verenigingen en werk blijven wonen ipv in één of andere nietszeggende hipsterstad 200 kilometer verderop. Maar zelfs het dubbele van de door jou genoemde 150K volstaat al lang niet meer om in het saaie, ingedutte Nederlandse slaapstadje waar je bent opgegroeid iets te kunnen kopen.
Ah, persoonlijk worden. Sterk weer
pi_201032852
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, nee, nee, flikker nou eens op met dit soort onzin.
Wat nee, zou jij dat niet willen dan :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 20:43:17 #150
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201032875
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ah, persoonlijk worden. Sterk weer
Ah slim, zo hoef je niet op het voorbeeld in te gaan en kan je nog steeds blijven roepen dat jongeren op A-locaties willen wonen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 20:44:18 #151
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201032899
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Wat nee, zou jij dat niet willen dan :')
Ik wil blijven wonen waar mijn vrienden, familie, hobby en werk zijn. De plek waar ik ben geboren en getogen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zondag 22 augustus 2021 @ 20:46:15 #152
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201032950
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Wat nee, zou jij dat niet willen dan :')
Ja en jij zou ook wel een sportauto voor 10 euro willen hebben. De meesten willen gewoon een huis kopen wat niet in een achterstandsbuurt is of enkel 1 kamer (ook handig met een gezin). Binnen 30 minuten OV/auto van waar hun werk is.
  zondag 22 augustus 2021 @ 20:46:54 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201032960
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:59 schreef Havermout2 het volgende:

In grote lijnen heb je gelijk dat het nooit makkelijk is geweest om een huis te kopen. Er zijn wel verschillen wie toen, en wie nu een huis kan kopen, en dat is met name het gevolg van regelwijzigingen voor hypotheken, monetair beleid en sociale ontwikkelingen.

De alleenstaande (of met niet werkende partner) met vaste baan en spaargeld die 50 jaar geleden kon kopen is nu in principe kansloos tegen de financieringsruimte van koppels (met eventueel inleg van ouders) en beleggers. Dit effect wordt versterkt in een situatie van hoge prijzen en lage rentes waar financieringskracht domineert over draagkracht.
Klopt. Nederland is ook jarenlang bezig geweest om de vrouw achter het aanrecht vandaan te krijgen om het maar een beetje oneerbiedig te zeggen. Dit is vooral door een soort van financiele dwang bewerkstelligd, aan de ene kant werden de belastingvoordelen voor de niet werkende partners wegbezuinigd en aan de andere kant kregen de tweeverdieners veel meer belastingvoordeeltjes. Bottomline is natuurlijk dat voor werkende stellen veel meer te besteden hebben en dit het nieuwe normaal is geworden waardoor de singles, eenpersoonshuishoudens en eenverdieners gewoon keihard buiten de boot vallen.

Een race to the bottom is het gewoon, meer, meer, meer...

quote:
Verder is het percentage van de bevolking met een hogere opleiding (en hoger inkomen) verdubbeld in die periode en heeft globalisatie goedbetaalde productiebanen voor lager opgeleiden vervangen door minder betaald werk in de dienstensector. Tweedeling speelt dus ook mee.
Klopt, ook een direct gevolg van het in het verleden niet willen betalen van de lui die het daadwerkelijke werk aan het verzetten waren, dat betaalt zich nu uit in een gebrek aan bouwvakkers, metaalarbeider, elektriciens etc. etc. We barsten van de managers maar we hebben geen fatsoenlijk opgeleide bouwvakker/ vakman meer over.
pi_201033131
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik wil blijven wonen waar mijn vrienden, familie, hobby en werk zijn. De plek waar ik ben geboren en getogen.
Dat is leuk en aardig maar als je in die buurt geen huis kan betalen maar wel perse wil wonen.
Dan zal je of moeten huren, of een betere betaalde baan moeten zoeken of bij je ouders/familie intrekken (voor zover dat mogelijk is) en geld sparen tot je een woning kan kopen.

De overheid gaat je daarbij niet helpen en ik verwacht niet zo snel dat een buurtgenoot zijn of haar huis aan Nattekat voor 175k zal verkopen.
pi_201033180
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ah, persoonlijk worden. Sterk weer
Huh? Waar wordt ik persoonlijk in mijn post?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 22 augustus 2021 @ 20:57:19 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201033202
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:13 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het ooit zo mooie midden-Limburgse landschap vol kleinschalige landbouwgebieden is in de laatste jaren in een recordtempo verkracht en verminkt met gigantische distributiecentra die vaak gebouwd werden zonder dat er al een huurder voor gevonden was. En wanneer er dan weer één of ander belastingontduikend bedrijf in gevestigd wordt dienen er weer tientallen Polen aangetrokken te worden omdat de Nederlandse bevolking te klein is om voldoende arbeidskrachten te kunnen leveren.

Het is een nietsontziend sloopbeleid; sloop van het landschap, sloop van de leefbaarheid, sloop van het klimaat, sloop van de samenleving en sloop van de Nederlandse bevolking. De "taktiek van de verschroeide aarde" is waarschijnlijk de beste term voor dat beleid.
Vwb het noorden zijn ze nu ook enorm druk aan het lobbyen met dat "Deltaplan voor het Noorden" verhaal. Een hoop blabla over de leefbaarheid, een Lelylijn, de snelle verbinding naar de Randstad om het noorden te ontsluiten en weet ik het wat voor prachtige vergezichten, voordelen en weet ik het. Als je tussen de regels doorleest moet het gewoon een wingewest gaan worden want allerlei data- en distributiecentra belangen, tweede woningen voor de rijken uit het westen, stroomopwekkerij voor het westen etc. etc.

De boeren moeten opdonderen ten faveure van al dit soort onzin, niemand is hier iets gevraagd en helemaal niemand zit er op te wachten.

Er moet gebouwd worden voor externen maar vooral niet voor de eigen kinderen... Opgeflikkerd met dit soort bullshit.
pi_201033267
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:54 schreef von_manstein het volgende:

[..]
Dat is leuk en aardig maar als je in die buurt geen huis kan betalen maar wel perse wil wonen.
Dan zal je of moeten huren, of een betere betaalde baan moeten zoeken of bij je ouders/familie intrekken (voor zover dat mogelijk is) en geld sparen tot je een woning kan kopen.

De overheid gaat je daarbij niet helpen en ik verwacht niet zo snel dat een buurtgenoot zijn of haar huis aan Nattekat voor 175k zal verkopen.
Met andere woorden; "het nieuwe normaal".

Sinds mensenheugnis is het de normaalste zaak van de wereld om in de streek te blijven wonen waar je roots liggen, tegenwoordig moet je maar gewoon oprotten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator zondag 22 augustus 2021 @ 21:01:27 #158
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201033309
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Met andere woorden; "het nieuwe normaal".

Sinds mensenheugnis is het de normaalste zaak van de wereld om in de streek te blijven wonen waar je roots liggen, tegenwoordig moet je maar gewoon oprotten.
Moet je maar 2 keer modaal verdienen of een probleemgeval zijn.
pi_201033350
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
- Oneindige economische groei waar niet genoeg Nederlanders voor zijn, dus massale arbeidsmigratie uit oost-Europa
- Zeer coulant asielbeleid gezien onze situatie
- Stikstofgezeik
- De totale vernietiging van de hele bouwsector in de crisis van 10 jaar geleden
- Huisjesmelkers
- VVD
Damn dat zijn wel alle problemen aardig opgesomd. Ik wil nog toevoegen, mensen die weg willen maar niet kunnen. Doorstromers, scheefhuurders, oude mensen in grote huizen.

En dat nieuwbouw altijd dure huizen zijn ipv voor starters.

Allemaal zaken die gewoon lastig op te lossen zijn en waar draadkracht voor nodig is.
Als er 1 land is waar dat ontbreekt is het Nederland.
  Moderator zondag 22 augustus 2021 @ 21:04:11 #160
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201033390
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Damn dat zijn wel alle problemen aardig opgesomd. Ik wil nog toevoegen, mensen die weg willen maar niet kunnen. Doorstromers, scheefhuurders, oude mensen in grote huizen.

En dat nieuwbouw altijd dure huizen zijn ipv voor starters.

Allemaal zaken die gewoon lastig op te lossen zijn en waar draadkracht voor nodig is.
Als er 1 land is waar dat ontbreekt is het Nederland.
Of dan komt de gemeente met een nieuwbouwproject voor starters.
Oh nee https://www.ad.nl/wonen/b(...)orstelbaar~a63415c7/
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:06:01 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201033438
quote:
9s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:01 schreef Momo het volgende:
Moet je maar 2 keer modaal verdienen of een probleemgeval zijn.
Of wat meer tegengas geven aan de normalisatie van de tweeverdienersmaatschappij. Maar dat is een beetje een brood en spelen verhaal.
pi_201033463
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Of dan komt de gemeente met een nieuwbouwproject voor starters.
Oh nee https://www.ad.nl/wonen/b(...)orstelbaar~a63415c7/
Ja schandalig idd. Ik vind dat mensen niet meer dan 2 huizen zouden mogen bezitten.
pi_201033468
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Of dan komt de gemeente met een nieuwbouwproject voor starters.
Oh nee https://www.ad.nl/wonen/b(...)orstelbaar~a63415c7/
Dat is de vrije markt.
Waar sommige zo hoog en enthousiast over spreken.
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:07:55 #164
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201033478
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Ja schandalig idd. Ik vind dat mensen niet meer dan 2 huizen zouden mogen bezitten.
Je wil de huursector afschaffen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201033491
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja en jij zou ook wel een sportauto voor 10 euro willen hebben. De meesten willen gewoon een huis kopen wat niet in een achterstandsbuurt is of enkel 1 kamer (ook handig met een gezin). Binnen 30 minuten OV/auto van waar hun werk is.
Pff echt. Deze zeer realistische eis ook nog.
pi_201033515
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik wil blijven wonen waar mijn vrienden, familie, hobby en werk zijn. De plek waar ik ben geboren en getogen.
Dat snap ik. Maar dat kan nu even niet of niet binnen je eisenpakket. Je kan wel even verderop wonen nog. Of kleiner. Succes

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2021 21:10:11 ]
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:09:39 #167
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201033518
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:04 schreef Momo het volgende:

Of dan komt de gemeente met een nieuwbouwproject voor starters.
Oh nee https://www.ad.nl/wonen/b(...)orstelbaar~a63415c7/
quote:
Zeker ook omdat het nét om de woningen gaat in het relatief goedkopere segment: tussen de 3 en 4 ton. Juist daar is een enorm tekort aan in Nijmegen.
Het "goedkopere segment"... _O-

Vier ton in euro's is nog net geen miljoen in oud Hollandsche Florijnen... :')
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:11:29 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201033545
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Het "goedkopere segment"... _O-

Vier ton in euro's is nog net geen miljoen in oud Hollandsche Florijnen... :')
Aangezien de gemiddelde verkoopprijs 410.000 euro is (bron), vallen huizen tussen de 3 en 4 ton dus in de goedkoopste helft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201033546
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Of wat meer tegengas geven aan de normalisatie van de tweeverdienersmaatschappij. Maar dat is een beetje een brood en spelen verhaal.
Sowieso al eens beginnen niet meer in de fabeltjes en onnozele slogans van afbraakpartijen als de vvd en d66 te trappen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201033560
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Of dan komt de gemeente met een nieuwbouwproject voor starters.
Oh nee https://www.ad.nl/wonen/b(...)orstelbaar~a63415c7/
Ik snap niet dat mensen altijd zo'n probleem zien in beleggers in huizen. Die huizen staan er nog en worden straks gewoon bewoond. Er is ook behoefte aan vrije sector woningen en dat tekort is zowaar nog groter dan het woningtekort in de sociale huur sector en koopwoningen.
  Moderator zondag 22 augustus 2021 @ 21:12:45 #171
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201033572
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Het "goedkopere segment"... _O-

Vier ton in euro's is nog net geen miljoen in oud Hollandsche Florijnen... :')
In een stad als Nijmegen is dat het goedkopere segment. Net als veel andere steden.
  Moderator zondag 22 augustus 2021 @ 21:14:01 #172
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201033591
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:12 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Ik snap niet dat mensen altijd zo'n probleem zien in beleggers in huizen. Die huizen staan er nog en worden straks gewoon bewoond. Er is ook behoefte aan vrije sector woningen en dat tekort is zowaar nog groter dan het woningtekort in de sociale huur sector en koopwoningen.
Pieter en Elise hebben nu de woning niet voor een hypotheek van 1200 euro, maar voor 1600 euro huur in de vrije sector.
pi_201033596
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Het "goedkopere segment"... _O-

Vier ton in euro's is nog net geen miljoen in oud Hollandsche Florijnen... :')
Eva Jinek dacht toch ooit eens dat 120.000 een modaal jaarsalaris was? Volgens mij worden we anno 2021 bestuurd door een politieke kaste die denkt dat de gemiddelde hago poetsvrouw miljonair is. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201033599
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je wil de huursector afschaffen?
De huisjesmelkers aan banden leggen. Is gewoon niet oké dat sommige mensen 30 huizen bezitten en anderen gedwongen 12-1500 pm moeten betalen hiervoor.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 21:14:45 #175
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201033604
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:54 schreef von_manstein het volgende:

[..]
Dat is leuk en aardig maar als je in die buurt geen huis kan betalen maar wel perse wil wonen.
Dan zal je of moeten huren, of een betere betaalde baan moeten zoeken of bij je ouders/familie intrekken (voor zover dat mogelijk is) en geld sparen tot je een woning kan kopen.

De overheid gaat je daarbij niet helpen en ik verwacht niet zo snel dat een buurtgenoot zijn of haar huis aan Nattekat voor 175k zal verkopen.
"Sorry meneer, maar die tumor is uw eigen probleem en het is niet de taak van de overheid om u in het traject te helpen, we sturen wel een condoleancekaart."
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:14:54 #176
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201033610
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Pieter en Elise hebben nu de woning niet voor een hypotheek van 1200 euro, maar voor 1600 euro huur in de vrije sector.
Ja, en zonder de belegger hadden Pieter en Elise helemaal geen huis, want dan was het bouwproject niet gestart.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201033618
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
We hebben het hier niet over lage inkomens, maar over inkomens van normale mensen als leraren, agenten, onderwijzers, verpleegkundigen enz.

Blijkbaar horen die volgens het vvd regime maar in een krottenwijk gehuisvest te worden.
Overdrijf niet zo, met je krottenwijk.
pi_201033624
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Met andere woorden; "het nieuwe normaal".

Sinds mensenheugnis is het de normaalste zaak van de wereld om in de streek te blijven wonen waar je roots liggen, tegenwoordig moet je maar gewoon oprotten.
Er is weinig keus als je in de buurt geen huis kan betalen of de mogelijkheid hebt om betaalbaar te kunnen huren. Of zie jij dat anders?
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 21:15:32 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201033630
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Of dan komt de gemeente met een nieuwbouwproject voor starters.
Oh nee https://www.ad.nl/wonen/b(...)orstelbaar~a63415c7/
MaAr HeT lIgT nIeT aAn BeLlEgGeRs
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201033650
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Pieter en Elise hebben nu de woning niet voor een hypotheek van 1200 euro, maar voor 1600 euro huur in de vrije sector.
Ik geloof niet dat mensen die van plan waren om die huizen te kopen, nu diezelfde huizen maar gaan huren. Dat is toch voornamelijk een andere doelgroep. Pieter en Elise moeten wat langer verder zoeken en dat is vervelend. In die huizen komt een ander stelletje die nog niet wilde kopen.
  Moderator zondag 22 augustus 2021 @ 21:17:39 #181
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201033678
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, en zonder de belegger hadden Pieter en Elise helemaal geen huis, want dan was het bouwproject niet gestart.
De woningen werden al gebouwd voordat de belegger woningen wegkaapte. We hebben niet meer extra mensen nodig die er nog een paar extra ton aan verdienen ten koste van van mensen die niet zoveel kapitaal hebben.
pi_201033679
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Damn dat zijn wel alle problemen aardig opgesomd. Ik wil nog toevoegen, mensen die weg willen maar niet kunnen. Doorstromers, scheefhuurders, oude mensen in grote huizen.

En dat nieuwbouw altijd dure huizen zijn ipv voor starters.

Allemaal zaken die gewoon lastig op te lossen zijn en waar draadkracht voor nodig is.
Als er 1 land is waar dat ontbreekt is het Nederland.
Lage rente van de ECB hoort er ook nog bij. Daardoor kunnen mensen een hoger bedrag lenen op hetzelfde salaris.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 21:17:54 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201033688
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Met andere woorden; "het nieuwe normaal".

Sinds mensenheugnis is het de normaalste zaak van de wereld om in de streek te blijven wonen waar je roots liggen, tegenwoordig moet je maar gewoon oprotten.
VVD mentaliteit hè. Iedereen voor zichzelf en vooral niet anderen lastig vallen als je in de problemen komt. Dit soort figuren zou het Amerikaanse zorgsysteem nog verdedigen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:18:24 #184
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201033702
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
De huisjesmelkers aan banden leggen. Is gewoon niet oké dat sommige mensen 30 huizen bezitten en anderen gedwongen 12-1500 pm moeten betalen hiervoor.
Maar dat gaat niet, want er zijn nu eenmaal ook gewoon huurwoningen nodig. Sterker nog, de vraag naar huurwoningen in de vrije sector is veel hoger dan het aanbod dus als je commerciële verhuur wil gaan verbieden dan staan die mensen al helemaal met lege handen.

En daarnaast, als je moet betalen omdat je spaargeld hebt dan is het natuurlijk niet zo raar dat er in vastgoed belegd wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 21:18:39 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201033708
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:17 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Lage rente van de ECB hoort er ook nog bij. Daardoor kunnen mensen een hoger bedrag lenen op hetzelfde salaris.
Die rente boeit niets.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 21:19:36 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201033729
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:18 schreef Janneke141 het volgende:
Sterker nog, de vraag naar huurwoningen in de vrije sector is veel hoger dan het aanbod
Al eens overwogen dat dit iets te maken kan hebben met het feit dat kopen onmogelijk is gemaakt en mensen, geloof het of niet, toch een dak boven het hoofd nodig hebben?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zondag 22 augustus 2021 @ 21:20:00 #187
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201033738
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:16 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat mensen die van plan waren om die huizen te kopen, nu diezelfde huizen maar gaan huren. Dat is toch voornamelijk een andere doelgroep. Pieter en Elise moeten wat langer verder zoeken en dat is vervelend. In die huizen komt een ander stelletje die nog niet wilde kopen.
Ja want Pieter en Elise hebben geen geld om voor 1600 euro te huren. Doe dit keer paar duizend keer en je hebt veel minder woningen die mensen kunnen kopen in het "goedkopere segment" van 3 tot 4 ton.
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:20:32 #188
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201033754
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Al eens overwogen dat dit iets te maken kan hebben met het feit dat kopen onmogelijk is gemaakt en mensen, geloof het of niet, toch een dak boven het hoofd nodig hebben?
Er zijn wel meer redenen te verzinnen waarom iemand op zoek is naar een huurwoning en niet een koophuis, anders dan dat een koophuis niet te financieren is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201033756
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:12 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Ik snap niet dat mensen altijd zo'n probleem zien in beleggers in huizen. Die huizen staan er nog en worden straks gewoon bewoond. Er is ook behoefte aan vrije sector woningen en dat tekort is zowaar nog groter dan het woningtekort in de sociale huur sector en koopwoningen.
Dat dus.
pi_201033798
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Eva Jinek dacht toch ooit eens dat 120.000 een modaal jaarsalaris was? Volgens mij worden we anno 2021 bestuurd door een politieke kaste die denkt dat de gemiddelde hago poetsvrouw miljonair is. :')
Rutte "Laat ze maar cake eten"!
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:22:25 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201033807
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:12 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Ik snap niet dat mensen altijd zo'n probleem zien in beleggers in huizen. Die huizen staan er nog en worden straks gewoon bewoond. Er is ook behoefte aan vrije sector woningen en dat tekort is zowaar nog groter dan het woningtekort in de sociale huur sector en koopwoningen.
Op een of andere manier vinden veel users het belangrijker om het probleem naar iemand anders te schuiven dan een integrale oplossing te willen. Je moet natuurlijk wel iets hebben om een ander te misgunnen.
pi_201033810
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, en zonder de belegger hadden Pieter en Elise helemaal geen huis, want dan was het bouwproject niet gestart.
Klopt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 21:22:49 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201033822
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er zijn wel meer redenen te verzinnen waarom iemand op zoek is naar een huurwoning en niet een koophuis, anders dan dat een koophuis niet te financieren is.
Vast wel, maar als de vraag verdubbeldt door mensen die uit de markt zijn gedrukt, dan is een gebrek aan betaalbare koopwoningen nog steeds direct de oorzaak.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zondag 22 augustus 2021 @ 21:22:53 #194
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201033824
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er zijn wel meer redenen te verzinnen waarom iemand op zoek is naar een huurwoning en niet een koophuis, anders dan dat een koophuis niet te financieren is.
Als je in de vrije sectorhuur zit voor 1200 + euro huur wil je wel kopen hoor met uitzondering van een paar mensen die ergens tijdelijk werk hebben of expats. Maarja met een tijdelijk contact krijg je ook geen vrije sector huurwoning meer aan de andere kant...
pi_201033825
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, en zonder de belegger hadden Pieter en Elise helemaal geen huis, want dan was het bouwproject niet gestart.
Sorry? Er is een extreem te kort aan woningen en er valt een historisch hoog rendement te maken en toch bouwen die beleggers nog maar mondjesmaat?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2021 21:23:39 ]
pi_201033882
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Al eens overwogen dat dit iets te maken kan hebben met het feit dat kopen onmogelijk is gemaakt en mensen, geloof het of niet, toch een dak boven het hoofd nodig hebben?
De vrije huursector was vele malen groter.

Waarom zou kopen ook voor iedereen beschikbaar moeten zijn? Dat is nergens ter wereld!
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 21:25:12 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201033884
Ik vind het ook wel echt makkelijk van sommigen hier. Je hebt zelf een dak boven je hoofd, vast ook in de regio waar je wil wonen, dus de rest zoekt het maar uit met die woningen. Puur egoïsme.

Ik hoop dat iemand me uit een raam gooit als ik ooit zo word.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:25:20 #198
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201033887
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:22 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Sorry? Er is een extreem te kort aan woningen en er valt een historisch hoog rendement te maken en toch bouwen die beleggers nog maar mondjesmaat?
Correct, maar dat komt vooral door een wirwar aan overheidsbeleid. Onder meer door de grondprijzen die de speculerende gemeentes rekenen hoef je als belegger of projectontwikkelaar geen positief rendement te verwachten op een koophuis van 250k, dus die worden ook nauwelijks gebouwd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 21:26:23 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201033913
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De vrije huursector was vele malen groter.

Waarom zou kopen ook voor iedereen beschikbaar moeten zijn? Dat is nergens ter wereld!
Omdat kopen in Nederland goedkoper is dan huren met dank aan jouw vrienden van de VVD.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201033924
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het ook wel echt makkelijk van sommigen hier. Je hebt zelf een dak boven je hoofd, vast ook in de regio waar je wil wonen, dus de rest zoekt het maar uit met die woningen. Puur egoïsme.

Ik hoop dat iemand me uit een raam gooit als ik ooit zo word.
Werk afwijzen om straks te kunnen scheefwonen en dan mensen omdat ze een andere mening hebben van egoïsme beschuldigen.

Mijn hemel, wat is die plaat dik!
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:27:05 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201033927
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het ook wel echt makkelijk van sommigen hier. Je hebt zelf een dak boven je hoofd, vast ook in de regio waar je wil wonen, dus de rest zoekt het maar uit met die woningen. Puur egoïsme.

Ik hoop dat iemand me uit een raam gooit als ik ooit zo word.
Dat krijg je vanzelf als hier een groep mensen is die enkel roept "alles is kut en de schuld van die ander" en die verder niet voor realistische oplossingen open staan.
pi_201033951
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Correct, maar dat komt vooral door een wirwar aan overheidsbeleid. Onder meer door de grondprijzen die de speculerende gemeentes rekenen hoef je als belegger of projectontwikkelaar geen positief rendement te verwachten op een koophuis van 250k, dus die worden ook nauwelijks gebouwd.
Woningbouwverenigingen kunnen het toch ook?

Maar ik was in de veronderstelling dat de meeste gemeentes nieuwe grond verkopen aan een projectontwikkelaar en deze bouwt woningen en verkoopt deze aan particulieren

Waar zit de rol van de belegger?
pi_201033969
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, en zonder de belegger hadden Pieter en Elise helemaal geen huis, want dan was het bouwproject niet gestart.
Dat bouwproject in Nijmegen werd volgens mij pas door een belegger opgekocht nadat de bouw al lang van start gegaan was...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:31:13 #204
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201034007
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:28 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Waar zit de rol van de belegger?
Die zorgt ervoor dat de ontwikkelaar zekerheid heeft dat in elk geval een substantieel deel van de woningen verkocht wordt. Risico-afdekking dus, al kun je je afvragen of dat nodig is in een tijd dat een gemiddeld koophuis geen 3 weken te koop staat. Maar aangezien die projecten vaak vele jaren bestrijken en er in de tussentijd een hoop kan veranderen, is het wel een begrijpelijke vorm van zekerheid creëren.

Veel van die 'beleggers' zijn trouwens pensioenfondsen, geen individuele rijke stinkerds.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201034049
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:29 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat bouwproject in Nijmegen werd volgens mij pas door een belegger opgekocht nadat de bouw al lang van start gegaan was...
Gemeentes kunnen toch ook eisen dat kopers er ook daadwerkelijk wonen?
Dat zou ook een hoop oplossen.

Is gewoon een ramp dat je als starter dik overboden wordt beleggers.
pi_201034069
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Omdat kopen in Nederland goedkoper is dan huren met dank aan jouw vrienden van de VVD.
Dat heeft niets met de VVD te maken. Huren is per definitie duurder dan kopen logischerwijs.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 21:37:12 #207
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201034133
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat heeft niets met de VVD te maken. Huren is per definitie duurder dan kopen logischerwijs.
Lees die post eens opnieuw.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201034153
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De vrije huursector was vele malen groter.

Waarom zou kopen ook voor iedereen beschikbaar moeten zijn? Dat is nergens ter wereld!
Jij gunt de weinige normale mensen dus geen ruimte om te leven? Terwijl debielen dinosaurussen en andere reusachtige domme beesten produceren.
pi_201034217
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:15 schreef von_manstein het volgende:

[..]
Er is weinig keus als je in de buurt geen huis kan betalen of de mogelijkheid hebt om betaalbaar te kunnen huren. Of zie jij dat anders?
Het is voor de vvd inderdaad veel belangrijker om tientallen arbeidsmigranten ergens te huisvesten ipv de oorspronkelijke bevolking die lid is van verenigingen in een woonplaats, er familie en vrienden heeft wonen enz.

Arbeidskrachten voor de happy few > sociale cohesie
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201034220
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Lees die post eens opnieuw.
Waarom? Heb je er nu iets verstandigs neer gezet?
pi_201034225
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:12 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Ik snap niet dat mensen altijd zo'n probleem zien in beleggers in huizen. Die huizen staan er nog en worden straks gewoon bewoond. Er is ook behoefte aan vrije sector woningen en dat tekort is zowaar nog groter dan het woningtekort in de sociale huur sector en koopwoningen.
Nou ja, mensen die een appartement konden kopen voor gemiddeld 135.000 euro maken totaal geen kans tegen beleggers die dit soort pandjes opkopen en er studenten in plaatsen dat ook nog andere nadelen heeft.

https://nos.nl/l/2210754.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 21:42:08 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201034257
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Werk afwijzen om straks te kunnen scheefwonen en dan mensen omdat ze een andere mening hebben van egoïsme beschuldigen.

Mijn hemel, wat is die plaat dik!
Het is echt geweldig hoe je zo hard valt over het feit dat ik nu nog geen moeite ga doen om een baan te vinden boven de sociale huurgrens om te voorkomen dat ik straks de helft van mijn salaris kwijt ben aan huur (en er dus netto op achteruit ga ondanks een hoger salaris) en als een gevolg nog jaren uitgekleed ga worden door woningcorperaties.

En dat terwijl je vanuit je riante koophuis wat vast al voor een groot deel is afbetaald wel het gore lef hebt om te roepen dat een hele generatie het maar lekker uitzoekt en ook in een klein hok 200km van hun sociale netwerk moet gaan wonen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201034275
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:40 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nou ja, mensen die een appartement konden kopen voor gemiddeld 135.000 euro maken totaal geen kans tegen beleggers die dit soort pandjes opkopen en er studenten in plaatsen dat ook nog andere nadelen heeft.

https://nos.nl/l/2210754.
Studenten moeten ook ergens wonen en het is veel efficiënter als ergens 4 studenten wonen dan 1 alleenstaande.
pi_201034284
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Gemeentes kunnen toch ook eisen dat kopers er ook daadwerkelijk wonen?
Dat zou ook een hoop oplossen.

Is gewoon een ramp dat je als starter dik overboden wordt beleggers.
Wat mij betreft mag die regel inderdaad per direct ingevoerd worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201034327
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Studenten moeten ook ergens wonen en het is veel efficiënter als ergens 4 studenten wonen dan 1 alleenstaande.
Dan moet men daar maar aparte lokaties voor inrichten cq bouwen. Het blijkt ook dat het in Maastricht compleet uit de hand liep. Waar dus werkende en studenten in een appartementen complex wonen.

En ik heb niets tegen studenten, maar je zult er maar tussen wonen als je met wisselende diensten werkt als starter.
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:46:15 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201034331
Maargoed, uiteindelijk is het een volumekwestie

Genoeg bouwen en zowel de beleggers en de particulieren zijn blij en gelukkig. Maar kennelijk is he veel leuker om op beleggers en hun huurders te schelden dan gewoon genoeg huizen te wensen.
pi_201034347
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die zorgt ervoor dat de ontwikkelaar zekerheid heeft dat in elk geval een substantieel deel van de woningen verkocht wordt. Risico-afdekking dus, al kun je je afvragen of dat nodig is in een tijd dat een gemiddeld koophuis geen 3 weken te koop staat. Maar aangezien die projecten vaak vele jaren bestrijken en er in de tussentijd een hoop kan veranderen, is het wel een begrijpelijke vorm van zekerheid creëren.

Veel van die 'beleggers' zijn trouwens pensioenfondsen, geen individuele rijke stinkerds.
Volgens mij zijn het tegenwoordig toch echt vooral particuliere beleggers etc. en zeker geen pensioenfondsen meer.

Mijn voormalige buurvrouw en onderbuurman hebben hun huurwoning in de tien jaar dat ik hun buurman was drie keer van eigenaar zien veranderen. Toen ik verhuisd ben waren hun woningen eigendom van één of andere Zweedse investeringsmaatschappij. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201034348
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is echt geweldig hoe je zo hard valt over het feit dat ik nu nog geen moeite ga doen om een baan te vinden boven de sociale huurgrens om te voorkomen dat ik straks de helft van mijn salaris kwijt ben aan huur (en er dus netto op achteruit ga ondanks een hoger salaris) en als een gevolg nog jaren uitgekleed ga worden door woningcorperaties.

En dat terwijl je vanuit je riante koophuis wat vast al voor een groot deel is afbetaald wel het gore lef hebt om te roepen dat een hele generatie het maar lekker uitzoekt en ook in een klein hok 200km van hun sociale netwerk moet gaan wonen.
Jij bent degene die verzonnen hebt dat jij alleen op 200 km van waar jij bent opgegroeid kan gaan wonen.

Jij bent gewoon een enorme hypocriet. Je loopt iedereen die het niet met jou eens is uit te maken voor egoïst, terwijl jij gewoon een gesubsidieerde huurwoning wil die bedoeld is voor mensen met een laag inkomen en daar wil jij dan kunstmatig ook even een laag inkomen voor accepteren.

Dat zijn wel dingen waarvan ik denk dat het heel goed is dat dat plan redelijk in het water is gevallen. Het komt je niet toe. Het is misbruik.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 22 augustus 2021 @ 21:48:18 #219
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201034380
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, uiteindelijk is het een volumekwestie

Genoeg bouwen en zowel de beleggers en de particulieren zijn blij en gelukkig. Maar kennelijk is he veel leuker om op beleggers en hun huurders te schelden dan gewoon genoeg huizen te wensen.
Dit is het wel hoor. Er is gewoon niet genoeg woonruimte.

En daar kun je van alles van vinden, maar ik zie het vooral als een gebrek aan voortschrijdend inzicht vanuit Den Haag, het is niet alsof dit ineens uit de lucht komt vallen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201034388
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:45 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dan moet men daar maar aparte lokaties voor inrichten cq bouwen. Het blijkt ook dat het in Maastricht compleet uit de hand liep. Waar dus werkende en studenten in een appartementen complex wonen.

En ik heb niets tegen studenten, maar je zult er maar tussen wonen als je met wisselende diensten werkt als starter.
Prima hoor als ze gebouwd gaan worden, maar vooralsnog is er ook al decennia lang een groot tekort aan kamers voor studenten.
pi_201034398
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Prima hoor als ze gebouwd gaan worden, maar vooralsnog is er ook al decennia lang een groot tekort aan kamers voor studenten.
En dat is dus de oplossing. Meer bouwen.
pi_201034401
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, uiteindelijk is het een volumekwestie

Genoeg bouwen en zowel de beleggers en de particulieren zijn blij en gelukkig. Maar kennelijk is he veel leuker om op beleggers en hun huurders te schelden dan gewoon genoeg huizen te wensen.
Wederom: eens.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 22 augustus 2021 @ 21:50:08 #223
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201034418
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij bent degene die verzonnen hebt dat jij alleen op 200 km van waar jij bent opgegroeid kan gaan wonen.

Jij bent gewoon een enorme hypocriet. Je loopt iedereen die het niet met jou eens is uit te maken voor egoïst, terwijl jij gewoon een gesubsidieerde huurwoning wil die bedoeld is voor mensen met een laag inkomen en daar wil jij dan kunstmatig ook even een laag inkomen voor accepteren.

Dat zijn wel dingen waarvan ik denk dat het heel goed is dat dat plan redelijk in het water is gevallen. Het komt je niet toe. Het is misbruik.
Tja en de andere kant dan? Mensen met een inkomen die boven de grens van sociale woningbouw ligt, maar niet kunnen kopen omdat het inkomen daarvoor weer te laag is. Blijkbaar mogen en kunnen ze wel een huur maandbedrag ophoesten dat hoger ligt dan de netto hypotheeklasten.

Dat is ook doodeenvoudig het uitknijpen van een groep. En die groep is best groot.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:50:26 #224
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201034422
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:49 schreef Cherni het volgende:

[..]
En dat is dus de oplossing. Meer bouwen.
Of minder mensen die alleen in een huis wonen. Dat jaagt de vraag nogal op, namelijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201034452
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, uiteindelijk is het een volumekwestie

Genoeg bouwen en zowel de beleggers en de particulieren zijn blij en gelukkig. Maar kennelijk is he veel leuker om op beleggers en hun huurders te schelden dan gewoon genoeg huizen te wensen.
Misschien moet de explosieve bevolkingsgroei ook maar eens een halt toegeroepen worden. Want de Nederlandse bevolking heeft he-le-maal niets aan het zoveelste distributiecentrum waar weer tientallen Polen voor aangetrokken moeten worden of allerlei "kenniswerkers" die geen belasting hoeven te betalen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201034465
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:49 schreef Cherni het volgende:

[..]
En dat is dus de oplossing. Meer bouwen.
Eens.

Maar we missen wel het personeel daarvoor. ;)

Dus natuurlijk: bouwen, bouwen, bouwen. Maar dat is niet gemakkelijk op vol niveau te krijgen. Laten we eens beginnen met op decentraal niveau de belemmeringen weg te nemen. Dat is al lastig genoeg.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 21:52:56 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201034484
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij bent degene die verzonnen hebt dat jij alleen op 200 km van waar jij bent opgegroeid kan gaan wonen.

Jij bent gewoon een enorme hypocriet. Je loopt iedereen die het niet met jou eens is uit te maken voor egoïst, terwijl jij gewoon een gesubsidieerde huurwoning wil die bedoeld is voor mensen met een laag inkomen en daar wil jij dan kunstmatig ook even een laag inkomen voor accepteren.

Dat zijn wel dingen waarvan ik denk dat het heel goed is dat dat plan redelijk in het water is gevallen. Het komt je niet toe. Het is misbruik.
Kijk nou eens naar wat je hier allemaal voor dingen zegt in dit topic. Alles komt er uiteindelijk op neer dat alle jongeren het maar lekker uit mogen zoeken met hun in jouw ogen niet bestaand probleem, en in de huidige situatie is dat 200km van huis op zoek gaan naar een woning of helemaal uitgekleed worden door de woekerhuurprijzen (als je al een huurhuis kan vinden, ook dat is een probleem). Je maakt er een heel probleem van dat er tegen geprotesteerd wordt, je noemt al de hele tijd op wat voor enorm luie generatie het wel niet is met hun wereldreis naar Australië en klachten dat ze niet in rijke buurten terecht kunnen. Je hangt dit hele topic al de zure opa uit.

En dat allemaal terwijl jij hier nooit last van hebt gehad en een heerlijk gesettled leven hebt. En omdat jij het lekker voor elkaar hebt, mogen anderen dat niet. Anderen moeten ook leren hoe het is om twee keer per dag heuvelopwaarts te moeten fietsen door sneeuw in augustus. Klein beginnen, in een bezemkast het liefst nog.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201034505
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Tja en de andere kant dan? Mensen met een inkomen die boven de grens van sociale woningbouw ligt, maar niet kunnen kopen omdat het inkomen daarvoor weer te laag is. Blijkbaar mogen en kunnen ze wel een huur maandbedrag ophoesten dat hoger ligt dan de netto hypotheeklasten.

Dat is ook doodeenvoudig het uitknijpen van een groep. En die groep is best groot.
Ik vind dat hra afgeschaft moet worden en het hwf ook. Dat zou het verschil wat kleiner kunnen maken, maar uiteindelijk is voldoende bouwen het enige wat echt helpt.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 22 augustus 2021 @ 21:54:32 #229
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201034513
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind dat hra afgeschaft moet worden en het hwf ook. Dat zou het verschil wat kleiner kunnen maken, maar uiteindelijk is voldoende bouwen het enige wat echt helpt.
Eensch. Ook huursubsidie is zo'n uit de klauwen gelopen vehikel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 21:54:44 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201034521
Ja, tuurlijk, kopen nog ontoegankelijker willen maken om dat op te lossen in plaats van de huren verlagen _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201034522
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Of minder mensen die alleen in een huis wonen. Dat jaagt de vraag nogal op, namelijk.
Tja je krijgt steeds meer alleenstaanden en dan zul je ook daar rekening mee moeten houden. Bouw met minder m2 per woonopp. voor alleenstaanden.
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:54:59 #232
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201034530
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, uiteindelijk is het een volumekwestie

Genoeg bouwen en zowel de beleggers en de particulieren zijn blij en gelukkig. Maar kennelijk is he veel leuker om op beleggers en hun huurders te schelden dan gewoon genoeg huizen te wensen.
Yep, nu er steeds meer eenpersoonshuishoudens met een krappe beurs komen, is er vooral nood aan betaalbare appartementen van 40 a 50m2. Het is ook aan de politiek om dit te stimuleren.
pi_201034533
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Of minder mensen die alleen in een huis wonen. Dat jaagt de vraag nogal op, namelijk.
Überhaupt minder mensen; Nederland is nu al extreem overbevolkt en kampt met gigantische problemen door die overbevolking. Waar houdt het op? 20 miljoen inwoners? 25 miljoen? Niet?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:55:20 #234
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201034537
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:51 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Misschien moet de explosieve bevolkingsgroei ook maar eens een halt toegeroepen worden. Want de Nederlandse bevolking heeft he-le-maal niets aan het zoveelste distributiecentrum waar weer tientallen Polen voor aangetrokken moeten worden of allerlei "kenniswerkers" die geen belasting hoeven te betalen.
Tja liever schelden op immigranten dan een integrale oplossing gaat ook niet ergens toe leiden
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 21:56:26 #235
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201034553
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:54 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Yep, nu er steeds meer eenpersoonshuishoudens met een krappe beurs komen, is er vooral nood aan betaalbare appartementen van 40 a 50m2. Het is ook aan de politiek om dit te stimuleren.
Politiek: "oh, woningnood, eens kijken... hier: een zooitje ééngezinswoningen van 400.000, waarvan de helft trouwens al van tevoren zijn verkocht aan deze huisjesmelker zodat ie woekerprijzen kan vragen"

Ik zie het somber in.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:56:42 #236
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201034556
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja liever schelden op immigranten dan een integrale oplossing gaat ook niet ergens toe leiden
Er wordt totaal niet gescholden op migranten, maar enkel het VVD-beleid van steeds meer bedrijven en arbeidsmigranten naar Nederland halen wordt bekritiseert.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:56:43 #237
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201034557
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind dat hra afgeschaft moet worden en het hwf ook. Dat zou het verschil wat kleiner kunnen maken, maar uiteindelijk is voldoende bouwen het enige wat echt helpt.
Mee eens. Het hele overheidsgeld-rondpompcircus moet je afschaffen (hra-hwf-huurtoeslag) met uitzondering voor de echte minima.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:56:44 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 21:57:13 #239
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201034573
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja liever schelden op immigranten dan een integrale oplossing gaat ook niet ergens toe leiden
Tot nu toe zie ik jou vooral elk idee, elk argument elke poot in de richting van het oplossen van het probleem afbranden en wegzetten als niet relevant. Nee, dat is constructief wil je zeggen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:58:09 #240
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201034594
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:54 schreef Cherni het volgende:

[..]
Tja je krijgt steeds meer alleenstaanden en dan zul je ook daar rekening mee moeten houden. Bouw met minder m2 per woonopp. voor alleenstaanden.
Bijvoorbeeld. Maar er zijn ook allerlei financiële en bureaucratische regelingen waardoor het bijna onmogelijk is om met meerdere mensen, niet zijnde een gezin, in 1 huis te gaan wonen. Daar kun je ook gewoon mee ophouden natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:59:09 #241
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201034611
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kijk nou eens naar wat je hier allemaal voor dingen zegt in dit topic. Alles komt er uiteindelijk op neer dat alle jongeren het maar lekker uit mogen zoeken met hun in jouw ogen niet bestaand probleem, en in de huidige situatie is dat 200km van huis op zoek gaan naar een woning of helemaal uitgekleed worden door de woekerhuurprijzen (als je al een huurhuis kan vinden, ook dat is een probleem). Je maakt er een heel probleem van dat er tegen geprotesteerd wordt, je noemt al de hele tijd op wat voor enorm luie generatie het wel niet is met hun wereldreis naar Australië en klachten dat ze niet in rijke buurten terecht kunnen. Je hangt dit hele topic al de zure opa uit.

En dat allemaal terwijl jij hier nooit last van hebt gehad en een heerlijk gesettled leven hebt. En omdat jij het lekker voor elkaar hebt, mogen anderen dat niet. Anderen moeten ook leren hoe het is om twee keer per dag heuvelopwaarts te moeten fietsen door sneeuw in augustus. Klein beginnen, in een bezemkast het liefst nog.
Waar wil jij eigenlijk wonen?
pi_201034645
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kijk nou eens naar wat je hier allemaal voor dingen zegt in dit topic. Alles komt er uiteindelijk op neer dat alle jongeren het maar lekker uit mogen zoeken met hun in jouw ogen niet bestaand probleem, en in de huidige situatie is dat 200km van huis op zoek gaan naar een woning of helemaal uitgekleed worden door de woekerhuurprijzen (als je al een huurhuis kan vinden, ook dat is een probleem). Je maakt er een heel probleem van dat er tegen geprotesteerd wordt, je noemt al de hele tijd op wat voor enorm luie generatie het wel niet is met hun wereldreis naar Australië en klachten dat ze niet in rijke buurten terecht kunnen. Je hangt dit hele topic al de zure opa uit.

En dat allemaal terwijl jij hier nooit last van hebt gehad en een heerlijk gesettled leven hebt. En omdat jij het lekker voor elkaar hebt, mogen anderen dat niet. Anderen moeten ook leren hoe het is om twee keer per dag heuvelopwaarts te moeten fietsen door sneeuw in augustus. Klein beginnen, in een bezemkast het liefst nog.
O ja, toen ik net afgestudeerd was, had je deze problemen niet… want woningnood is iets van de laatste paar maanden.

Jij luistert gewoon erg slecht: je kan klagen wat je wil, maar er zijn gewoon mogelijkheden.

Alleen jij hebt een extreme wensenlijst. Je lijkt wel zo’n wijf die 5 kantjes volgeschreven heeft met waar een geliefde aan moet voldoen en vervolgens geen seconde nadenkt wat ze zelf te bieden heeft en de mismatch niet ziet.

Jij wil in de door jou gekozen omgeving, wel een leuke ruime woning en natuurlijk sociale huur (wat helemaal niet voor jou is bedoeld) en dan ga je nog zeiken ook dat er in de omgevingen waar die woningen staan allemaal paupers wonen.
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:02:23 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201034672
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Tot nu toe zie ik jou vooral elk idee, elk argument elke poot in de richting van het oplossen van het probleem afbranden en wegzetten als niet relevant. Nee, dat is constructief wil je zeggen.
Ik stel duidelijk dat er veel gebouwd moet worden. Een beetje a la groeikernen zoals in de 70's. En daar zijn nog diverse knelpunten waar je wat aan kan doen zoals meer mensen in de bouw laten werken, minder trage procedures, het uitkopen van boeren voor goede berdagen en soms ook gewoon vanuit Den Haag doordrukken.

Waar ik alleen tegen ben is de neiging van een hele hoop hier om enkel een oplossing voor zichzelf te willen en de ander een oplossing te misgunnen.
pi_201034680
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er wordt totaal niet gescholden op migranten, maar enkel het VVD-beleid van steeds meer bedrijven en arbeidsmigranten naar Nederland halen wordt bekritiseert.
Ja, het vrije verkeer van personen is door de VVD en alleen de VVD bedacht. In de periode dat ze de grootte hadden van het CDA nu.
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:02:51 #245
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201034685
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Mee eens. Het hele overheidsgeld-rondpompcircus moet je afschaffen (hra-hwf-huurtoeslag) met uitzondering voor de echte minima.
Aan de huursubsidie mag inderdaad ook wat worden gedaan, want aan het eind van de rekening is dat een ordinaire huisjesmelkerssubsidie.
pi_201034690
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld. Maar er zijn ook allerlei financiële en bureaucratische regelingen waardoor het bijna onmogelijk is om met meerdere mensen, niet zijnde een gezin, in 1 huis te gaan wonen. Daar kun je ook gewoon mee ophouden natuurlijk.
'Bijna onmogelijk' dat valt wel mee volgens mij. Zo lang er geen uitkeringen in het spel zijn dan. Welke regelingen doel je op?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2021 22:03:36 ]
pi_201034713
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:12 schreef Momo het volgende:

[..]
In een stad als Nijmegen is dat het goedkopere segment. Net als veel andere steden.
Nee hoor, ook in Nijmegen is dat niet het goedkopere segment.

Dan zit je tussen grofweg de 185.000 en 225.000 euro.
Zowel appartement en rijtjeshuizen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201034714
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:02 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Aan de huursubsidie mag inderdaad ook wat worden gedaan, want aan het eind van de rekening is dat een ordinaire huisjesmelkerssubsidie.
En sociale huur
pi_201034720
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:02 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Aan de huursubsidie mag inderdaad ook wat worden gedaan, want aan het eind van de rekening is dat een ordinaire huisjesmelkerssubsidie.
In principe heeft de huurtoeslag wel een max huurbedrag
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:04:19 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201034723
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O ja, toen ik net afgestudeerd was, had je deze problemen niet… want woningnood is iets van de laatste paar maanden.

Jij luistert gewoon erg slecht: je kan klagen wat je wil, maar er zijn gewoon mogelijkheden.

Alleen jij hebt een extreme wensenlijst. Je lijkt wel zo’n wijf die 5 kantjes volgeschreven heeft met waar een geliefde aan moet voldoen en vervolgens geen seconde nadenkt wat ze zelf te bieden heeft en de mismatch niet ziet.

Jij wil in de door jou gekozen omgeving, wel een leuke ruime woning en natuurlijk sociale huur (wat helemaal niet voor jou is bedoeld) en dan ga je nog zeiken ook dat er in de omgevingen waar die woningen staan allemaal paupers wonen.
pi_201034729
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja liever schelden op immigranten dan een integrale oplossing gaat ook niet ergens toe leiden
Waar scheld ik op migranten?

Die arbeidsmigranten neem ik niets kwalijk, degenen die Nederland als een wingewest uitbuiten en de politici die dat faciliteren neem ik het echter wel degelijk kwalijk.

Waarom moeten "kenniswerkers" bruto meer verdienen dan hun Nederlandse collega's en waarom hoeven ze bovendien geen belasting te betalen? Waarom moeten distributiecentra perse in Nederland gebouwd worden ipv in Spanje en Portugal waar een ontzettend hoge werkeloosheid heerst? Waarom moeten er perse energieverslindende datacenters voor google en co. in het overvolle Nederland met al zijn klimaatgerelateerde problematiek gebouwd worden?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 22:07:15 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201034770
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:00 schreef VEM2012 het volgende:
Alleen jij hebt een extreme wensenlijst.
Maak dit maar vooral jezelf wijs. Hou het sprookje maar in stand dat alle jongeren zich aanstellen en gewoon best ook wat minder kunnen nemen. Hou jezelf gewoon voor de gek. Alles om goed te praten dat je een ongelofelijk egoistische kwal bent die andere helemaal niets gunt volgens mij, want zo komt het nu wel heel erg op me over.

Ik zeg het je nog één keer, knoop dit even heel goed in je oren: Ik heb GEEN wensenlijst anders dan in de REGIO waar mijn hele leven zich afspeelt. Ik kan echter helemaal NIETS NADA NOPPES vinden, ook niet in de SLECHTSTE wijken van de regio. Particulier bestaat zo goed als NIET, en ook daar zal ik NIETS kunnen vinden.

Dus dit bullshitexcuus van je mag je stoppen waar de zon nooit schijnt, want je komt alleen maar meer over als die eerder genoemde egoistische kwal.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 22 augustus 2021 @ 22:09:31 #253
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201034817
Ja ja kalm maar we gaan elkaar niet uitmaken voor kwal egoïst en weet ik veel wat voor pre coitus termen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 22:09:38 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201034821
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik stel duidelijk dat er veel gebouwd moet worden. Een beetje a la groeikernen zoals in de 70's. En daar zijn nog diverse knelpunten waar je wat aan kan doen zoals meer mensen in de bouw laten werken, minder trage procedures, het uitkopen van boeren voor goede berdagen en soms ook gewoon vanuit Den Haag doordrukken.

Waar ik alleen tegen ben is de neiging van een hele hoop hier om enkel een oplossing voor zichzelf te willen en de ander een oplossing te misgunnen.
Je kan ook oplossingen x, y en z allemaal toepassen. Het één sluit het ander niet uit, maar ze dragen wel allemaal hun eigen steentje bij.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:10:05 #255
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201034832
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:04 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
In principe heeft de huurtoeslag wel een max huurbedrag
Dat klopt, maar met dit soort subsidies houd je de huren hoog en kunnen huisjesmelkers gemakkelijk hun zakken vullen. Dit gemeenschapsgeld zou je doelmatiger kunnen inzetten.
pi_201034843
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Politiek: "oh, woningnood, eens kijken... hier: een zooitje ééngezinswoningen van 400.000, waarvan de helft trouwens al van tevoren zijn verkocht aan deze huisjesmelker zodat ie woekerprijzen kan vragen"

Ik zie het somber in.
Wonen je ouders in een huis met een behoorlijke tuin? Zo ja zet je er een woonunit in en transporteer je ouders naar die woonunit. :)
Nee flauw, maar dit zie je wel steeds meer waar de kinderen in hun tuin een woonunit zetten om hun ouders te verzorgen. Ik heb helaas maar een stadstuin, maar het is wel een mooie oplossing waardoor ouderen weer ruimte maken voor anderen.
pi_201034844
@Nattekat in welke regio zoek je iets?

Over het woonprotest: terecht protest.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 22:11:54 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201034865
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:10 schreef bamibij het volgende:
@:Nattekat in welke regio zoek je iets?

Over het woonprotest: terecht protest.
Leiden, Alphen en alles ertussenin.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:12:35 #259
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201034879
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:03 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
'Bijna onmogelijk' dat valt wel mee volgens mij. Zo lang er geen uitkeringen in het spel zijn dan. Welke regelingen doel je op?
Gemeentes blokkeren het opdelen van woonhuizen in kleinere eenheden. Drie vrienden kunnen niet samen een huis kopen, want daar krijg je geen hypotheek voor. En gezamenlijk huren gaat ook al niet, want je voldoet niet aan de inkomenseis en/of verhuurders willen dat sowieso al niet vanwege de manier waarop het risico op hen wordt afgewenteld. Je eigen ouder(s) in de garage of in de schuur op je erf laten wonen mag niet, want bestemmingsplan. Er kunnen vreemde dingen met toeslagen gebeuren, of met de draagkrachtmeting van DUO. En er zijn natuurlijk af en toe wel degelijk uitkeringen in het spel.

Gevolg: er houden hele volksstammen in hun eentje een heel huis bezet. Niet alleen het bevolkingsaantal is gestegen, het aantal personen in een huishouden is ook rap omlaag gegaan. Deels ook omdat we de bejaardentehuizen hebben afgeschaft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:14:15 #260
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201034911
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Leiden, Alphen en alles ertussenin.
Daar ligt 8 kilometer tussen :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201034944
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Gemeentes blokkeren het opdelen van woonhuizen in kleinere eenheden. Drie vrienden kunnen niet samen een huis kopen, want daar krijg je geen hypotheek voor. En gezamenlijk huren gaat ook al niet, want je voldoet niet aan de inkomenseis en/of verhuurders willen dat sowieso al niet vanwege de manier waarop het risico op hen wordt afgewenteld. Je eigen ouder(s) in de garage of in de schuur op je erf laten wonen mag niet, want bestemmingsplan. Er kunnen vreemde dingen met toeslagen gebeuren, of met de draagkrachtmeting van DUO. En er zijn natuurlijk af en toe wel degelijk uitkeringen in het spel.

Gevolg: er houden hele volksstammen in hun eentje een heel huis bezet. Niet alleen het bevolkingsaantal is gestegen, het aantal personen in een huishouden is ook rap omlaag gegaan. Deels ook omdat we de bejaardentehuizen hebben afgeschaft.
De bejaardentehuizen die afgeschaft zijn is wel de grootste fout geweest. Ook al omdat ouderen nu gescheiden moeten wonen want pa zit in een verpleegtehuis en ma die ook al amper zelfstandig kan wonen mag niet mee maar houd een 3 of twee slaapkamer appartement bezet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 22:16:44 #262
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201034954
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Daar ligt 8 kilometer tussen :')
Dat is gewoon de gemiddelde grootte van een woningbouwregio, kan er ook niks aan doen :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201034967
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Leiden, Alphen en alles ertussenin.
Lastig. Succes

https://m.leidschdagblad.(...)e&utm_medium=organic
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:17:08 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201034968
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

Waarom moeten "kenniswerkers" bruto meer verdienen dan hun Nederlandse collega's en waarom hoeven ze bovendien geen belasting te betalen?
Wellicht omdat er te weinig Nederlanders zijn die moeilijke technische beroepen willen doen? Dat terwijl we daar veel mee verdienen. We moeten die lui die liever papier schuiven bij de Big 4 of op de Zuidas ergens van betalen.

quote:
Waarom moeten distributiecentra perse in Nederland gebouwd worden ipv in Spanje en Portugal waar een ontzettend hoge werkeloosheid heerst? Waarom moeten er perse energieverslindende datacenters voor google en co. in het overvolle Nederland met al zijn klimaatgerelateerde problematiek gebouwd worden?
Wellicht omdat de producten uit die centra door Nederlanders gekocht worden? Nederlanders willen immers graag online shoppen. Dat gaat natuurlijk niet zonder infrastructuur.
pi_201035008
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:52 schreef VEM2012 het volgende:
Dus natuurlijk: bouwen, bouwen, bouwen.


[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2021 22:19:51 ]
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:19:09 #266
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201035016
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat is gewoon de gemiddelde grootte van een woningbouwregio, kan er ook niks aan doen :')
Hoezo niet, je kunt toch wel breder kijken dan één regio? Je wil wonen op een postzegel en bent, in tijden van krapte, verontwaardigd dat je niks kan vinden. Dat klopt gewoon niet helemaal.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 22:19:22 #267
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201035019
quote:
Mja, dat probeer ik niet eens. Deze regio zou dan ook nog de beste regio van de hele randstad moeten zijn om een huis te kopen. Plan B is eerst even een tijdje huren, in de tussentijd goed aan de weg timmeren op baangebied en hopelijk daarna een keer ergens een kans maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 22:22:20 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201035075
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoezo niet, je kunt toch wel breder kijken dan één regio? Je wil wonen op een postzegel en bent, in tijden van krapte, verontwaardigd dat je niks kan vinden. Dat klopt gewoon niet helemaal.
Dan begin ik wel weer met een inschrijftijd van 0, dus ik zit hoe dan ook vast aan deze regio. Het valt trouwens wel mee met hoe klein het is; alles tussen (maar niet inclusief) Wassenaar, Zoetermeer, Bodegraven, de Haarlemmermeer en de Noordzee. Het is nou ook niet zo dat dit de meest aantrekkelijke regio van de randstad is gelukkig.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201035078
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik stel duidelijk dat er veel gebouwd moet worden. Een beetje a la groeikernen zoals in de 70's. En daar zijn nog diverse knelpunten waar je wat aan kan doen zoals meer mensen in de bouw laten werken, minder trage procedures, het uitkopen van boeren voor goede berdagen en soms ook gewoon vanuit Den Haag doordrukken.

Waar ik alleen tegen ben is de neiging van een hele hoop hier om enkel een oplossing voor zichzelf te willen en de ander een oplossing te misgunnen.
Waarom moeten die boeren nou weer weg? Liever de kleinschalige landbouw zoals ik die ken uit het midden-Limburg waar ik opgegroeid ben, dan al die afzichtelijke industrieterreinen vol golfplaten bedrijfspanden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:22:55 #270
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201035095
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wellicht omdat er te weinig Nederlanders zijn die moeilijke technische beroepen willen doen? Dat terwijl we daar veel mee verdienen. We moeten die lui die liever papier schuiven bij de Big 4 of op de Zuidas ergens van betalen.
[..]
Wellicht omdat de producten uit die centra door Nederlanders gekocht worden? Nederlanders willen immers graag online shoppen. Dat gaat natuurlijk niet zonder infrastructuur.
Kennismigranten zijn nodig, maar ik denk dat je de inkomensgrens naar 70k/jaar mag verhogen. Daaronder draag je belastingtechnisch nauwelijks iets bij aan de samenleving.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 22-08-2021 22:29:51 ]
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:25:45 #271
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201035151
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Waarom moeten die boeren nou weer weg? Liever de kleinschalige landbouw zoals ik die ken uit het midden-Limburg waar ik opgegroeid ben, dan al die afzichtelijke industrieterreinen vol golfplaten bedrijfspanden.
Goed, zul je wel even online shoppen moeten on-uitvinden.
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:29:09 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201035208
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Mja, dat probeer ik niet eens. Deze regio zou dan ook nog de beste regio van de hele randstad moeten zijn om een huis te kopen. Plan B is eerst even een tijdje huren, in de tussentijd goed aan de weg timmeren op baangebied en hopelijk daarna een keer ergens een kans maken.
Kerel, volgens je profiel ben je 24... Kijk over een jaar of 10 eens verder vwb een koopwoning.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 augustus 2021 @ 22:31:58 #273
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201035253
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
Kerel, volgens je profiel ben je 24... Kijk over een jaar of 10 eens verder vwb een koopwoning.
Ik heb jou niet om een mening gevraagd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201035273
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wellicht omdat er te weinig Nederlanders zijn die moeilijke technische beroepen willen doen? Dat terwijl we daar veel mee verdienen. We moeten die lui die liever papier schuiven bij de Big 4 of op de Zuidas ergens van betalen.
[..]
Wellicht omdat de producten uit die centra door Nederlanders gekocht worden? Nederlanders willen immers graag online shoppen. Dat gaat natuurlijk niet zonder infrastructuur.
Slimme Nederlandse jongeren kiezen dan ook geen moeilijke technische studie of opleiding meer waarmee hen uiteindelijk hooguit een stressvolle baan tegen een verhoudingsgewijs veel te laag salaris te wachten staat. Je kunt beter iets in de marketing of management gaan doen, daar liggen de salarissen hoger en de werkdruk en verantwoordelijkheden een stuk lager. Voor een technische opleiding of studie kiezen is dief van je eigen portemonnee zijn.

De producten die Nederlanders online kopen kunnen ook prima uit een Spaans distributiecentrum komen, de producten die Spanjaarden kopen komen nu immers ook uit een Nederlands distributiecentrum.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201035316
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Klopt. Nederland is ook jarenlang bezig geweest om de vrouw achter het aanrecht vandaan te krijgen om het maar een beetje oneerbiedig te zeggen. Dit is vooral door een soort van financiele dwang bewerkstelligd, aan de ene kant werden de belastingvoordelen voor de niet werkende partners wegbezuinigd en aan de andere kant kregen de tweeverdieners veel meer belastingvoordeeltjes. Bottomline is natuurlijk dat voor werkende stellen veel meer te besteden hebben en dit het nieuwe normaal is geworden waardoor de singles, eenpersoonshuishoudens en eenverdieners gewoon keihard buiten de boot vallen.

Een race to the bottom is het gewoon, meer, meer, meer...
[..]
Klopt, ook een direct gevolg van het in het verleden niet willen betalen van de lui die het daadwerkelijke werk aan het verzetten waren, dat betaalt zich nu uit in een gebrek aan bouwvakkers, metaalarbeider, elektriciens etc. etc. We barsten van de managers maar we hebben geen fatsoenlijk opgeleide bouwvakker/ vakman meer over.
Ja, het zal vooraf niet het bedoelde beleidseffect zijn geweest dat de welvaartsstijging door het massaal toetreden van vrouwen tot de arbeidsmarkt vooral wordt ingezet in de strijd om een eerste levensbehoefte.

Het tweede is een groot maatschappelijk probleem. Hoe belangrijker het werk, hoe lager het aanzien en de betaling lijkt het.
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:36:48 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201035341
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:31 schreef Nattekat het volgende:

Ik heb jou niet om een mening gevraagd.
Moet jij weten. Ik geef hem lekker toch.

Denken dat het ooit normaal is geweest om op je 24e een huis te kopen is natuurlijk schattig maar het is volstrekte onzin zoals ik gisteren al aangetoond heb.
pi_201035342
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Goed, zul je wel even online shoppen moeten on-uitvinden.
Nederland kocht al massaal online voordat al die landschapsverkrachtende distributiecentra als paddestoelen uit de grond begonnen te schieten. Wij bevoorraden vooral de rest van Europa, terwijl de Europese kustlijn lang genoeg is om al die plaatstalen gedrochten er over te kunnen verdelen en werkgelegenheid te creëren in regio's waar een hoge werkeloosheid heerst.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:39:09 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201035382
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Slimme Nederlandse jongeren kiezen dan ook geen moeilijke technische studie of opleiding meer waarmee hen uiteindelijk hooguit een stressvolle baan tegen een verhoudingsgewijs veel te laag salaris te wachten staat. Je kunt beter iets in de marketing of management gaan doen, daar liggen de salarissen hoger en de werkdruk en verantwoordelijkheden een stuk lager. Voor een technische opleiding of studie kiezen is dief van je eigen portemonnee zijn.
Al die managers zullen we dan ergens van moeten betalen he? Dus besteden we het maar uit aan expats.

quote:
De producten die Nederlanders online kopen kunnen ook prima uit een Spaans distributiecentrum komen, de producten die Spanjaarden kopen komen nu immers ook uit een Nederlands distributiecentrum.
Gaat wel druk worden al die vrachtwagens dagelijks vanuit Spanje.
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:42:47 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201035446
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Nederland kocht al massaal online voordat al die landschapsverkrachtende distributiecentra als paddestoelen uit de grond begonnen te schieten. Wij bevoorraden vooral de rest van Europa, terwijl de Europese kustlijn lang genoeg is om al die plaatstalen gedrochten er over te kunnen verdelen en werkgelegenheid te creëren in regio's waar een hoge werkeloosheid heerst.
Die centra zijn gewoon met de koopbehoefte meegegroeid
https://www.logistiekprof(...)-door-online-shoppen

Dus ja, dan zal je het online koopgedrag aan banden moeten gaan leggen
pi_201035573
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Al die managers zullen we dan ergens van moeten betalen he? Dus besteden we het maar uit aan expats.
[..]
Gaat wel druk worden al die vrachtwagens dagelijks vanuit Spanje.
Wat versta je onder managers. Toch niet de teammanager van de Aldi mag ik hopen.
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:54:38 #281
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201035587
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:53 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wat versta je onder managers. Toch niet de teammanager van de Aldi mag ik hopen.
Nee die lui die meer verdienen dan de technici waar Daaf het over heeft.
pi_201035624
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee die lui die meer verdienen dan de technici waar Daaf het over heeft.
Hij heeft wel een punt als het om bepaalde technische sectoren gaat. Maar over het algemeen valt het wel mee. Het is ook zo dat in deze tijd zich iemand al snel manager noemt. Je hebt zelfs een treinmanager. Maar dat is gewoon een hoofdconducteur die een lager salaris heeft dan een treinbestuurder. :)
pi_201035674
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Moet jij weten. Ik geef hem lekker toch.

Denken dat het ooit normaal is geweest om op je 24e een huis te kopen is natuurlijk schattig maar het is volstrekte onzin zoals ik gisteren al aangetoond heb.
M'n ouders kochten zich in 1982 op enkel en alleen het salaris van m'n indertijd 26-jarige pa (procesoperator in ploegendienst, MBO niveau 4) een twee-onder-één-kap huis (voormalige sociale woningbouw) wat ik me decennia later, als dertigjarige ingenieur werktuigbouw (hbo) absoluut niet kon permitteren. Het besteedbaar inkomen van de Nederlander is al sinds de jaren '70 niet substantieel gegroeid.

Er is overigens ter compensatie voor een nooit geopende steenkolenmijn einde jaren '60/begin jaren '70 een enorme hoeveelheid betaalbare huizen, straatverlichting, een gemeentelijk zwembad, kabeltelevisie (waarmee het indertijd zo'n beetje de eerste Nederlandse gemeente met kabeltelevisie en later - einde jaren '90 kabelinternet - was), een nieuw gemeentehuis, een industrieterrein enz. gekomen in de gemeente waar ik opgegroeid ben. Tegenwoordig bouwt men alleen dat industrieterrein nog, de rest kun je vergeten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201035739
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Al die managers zullen we dan ergens van moeten betalen he? Dus besteden we het maar uit aan expats.
[..]
Gaat wel druk worden al die vrachtwagens dagelijks vanuit Spanje.
Plus dat degenen die daadwerkelijk direct aan het product werken uitgemelkt worden.

Wanneer een groot deel van die distributiecentra voor amazon, aliexpress, action en hoe al die verkopers van Chinese wegwerprotzooi ook mogen heten naar Spanje zouden verkassen zou de hoeveelheid vrachtverkeer op de Nederlandse wegen gegarandeerd sterk verminderen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 22 augustus 2021 @ 23:12:08 #285
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201035751
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:11 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Plus dat degenen die daadwerkelijk direct aan het product werken uitgemelkt worden.

Wanneer een groot deel van die distributiecentra voor amazon, aliexpress, action en hoe al die verkopers van Chinese wegwerprotzooi ook mogen heten naar Spanje zouden verkassen zou de hoeveelheid vrachtverkeer op de Nederlandse wegen gegarandeerd sterk verminderen.
En hoe komen die spullen dan bij de kopers hier?
pi_201035773
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
M'n ouders kochten zich in 1982 op enkel en alleen het salaris van m'n indertijd 26-jarige pa (procesoperator in ploegendienst, MBO niveau 4) een twee-onder-één-kap huis (voormalige sociale woningbouw) wat ik me decennia later, als dertigjarige ingenieur werktuigbouw (hbo) absoluut niet kon permitteren. Het besteedbaar inkomen van de Nederlander is al sinds de jaren '70 niet substantieel gegroeid.

Er is overigens ter compensatie voor een nooit geopende steenkolenmijn einde jaren '60/begin jaren '70 een enorme hoeveelheid betaalbare huizen, straatverlichting, een gemeentelijk zwembad, kabeltelevisie (waarmee het indertijd zo'n beetje de eerste Nederlandse gemeente met kabeltelevisie en later - einde jaren '90 kabelinternet - was), een nieuw gemeentehuis, een industrieterrein enz. gekomen in de gemeente waar ik opgegroeid ben. Tegenwoordig bouwt men alleen dat industrieterrein nog, de rest kun je vergeten.
Dat was voor de periode Kok. Daar had je ook busvervoer naar de werkplek. Dat is er inderdaad niet beter op geworden. Maar in die tijd had de gemiddelde arbeider wel geen BMW voor de deur staan. Niet om iets te zeggen maar als ik de parkeerplaats bij mijn werkgever oprij en de auto's van veel collega's mag aanschouwen is dat echt geen goedkope klasse auto. Het puilt uit van de Volvo's, BMW's, Audi's etc. Het kan allemaal geleased zijn maar je kunt toch wel zien dat de welvaart is toegenomen.

Dat het welzijn er niet beter is op geworden is na mijn inziens helemaal waar. Maar schijnbaar hecht men niet zoveel meer aan het welzijn van de mens met alle sociale mogelijkheden die er ooit waren. En uiteraard of die nu nog betaalbaar zouden zijn is nog maar de vraag.
pi_201035816
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:13 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat was voor de periode Kok. Daar had je ook busvervoer naar de werkplek. Dat is er inderdaad niet beter op geworden. Maar in die tijd had de gemiddelde arbeider wel geen BMW voor de deur staan. Niet om iets te zeggen maar als ik de parkeerplaats bij mijn werkgever oprij en de auto's van veel collega's mag aanschouwen is dat echt geen goedkope klasse auto. Het puilt uit van de Volvo's, BMW's, Audi's etc. Het kan allemaal geleased zijn maar je kunt toch wel zien dat de welvaart is toegenomen.

Dat het welzijn er niet beter is op geworden is na mijn inziens helemaal waar. Maar schijnbaar hecht men niet zoveel meer aan het welzijn van de mens met alle sociale mogelijkheden die er ooit waren. En uiteraard of die nu nog betaalbaar zouden zijn is nog maar de vraag.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb nog de crisis in de jaren 80 meegemaakt, ik heb serieus nachtmerries gehad dat mijn vader zou worden ontslagen, wat een rot tijd was dat .
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201035835
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:58 schreef Cherni het volgende:

[..]
Hij heeft wel een punt als het om bepaalde technische sectoren gaat. Maar over het algemeen valt het wel mee. Het is ook zo dat in deze tijd zich iemand al snel manager noemt. Je hebt zelfs een treinmanager. Maar dat is gewoon een hoofdconducteur die een lager salaris heeft dan een treinbestuurder. :)
Tip voor startende ingenieurs werktuigbouw: nooit voor een ingenieursbureau gaan werken; laag salaris, lage pensioenafdracht, oninteressante opdrachten, weinig tot geen doorgroeimogelijkheden, gewoon niet doen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201035854
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En hoe komen die spullen dan bij de kopers hier?
Het maakt nogal een verschil in aantallen of er enkel wat vrachtwagens met producten voor Nederlandse consumenten over de snelweg rijden of vrachtwagens met producten voor heel Europa.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 22 augustus 2021 @ 23:23:18 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201035901
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
M'n ouders kochten zich in 1982 op enkel en alleen het salaris van m'n indertijd 26-jarige pa (procesoperator in ploegendienst, MBO niveau 4) een twee-onder-één-kap huis (voormalige sociale woningbouw) wat ik me decennia later, als dertigjarige ingenieur werktuigbouw (hbo) absoluut niet kon permitteren. Het besteedbaar inkomen van de Nederlander is al sinds de jaren '70 niet substantieel gegroeid.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar de gemiddelde leeftijd waarop men kocht was in 1995 34.6 jaar en is daarna gestegen. Ik en eem paar anderen hebben gisteren ook al om bronnen gevraagd wanneer de gemiddelde leeftijd op ergens de 20 zou zijn maar die kwamen niet. Kijk die N=1 voorbeelden zijn natuurlijk prima maar dat is niet het hele verhaal. Begin '80 huurde pak hem beet tweederde van de Nederlanders nog dus kopen was echt niet voor iedereen weggelegd.
pi_201035918
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb nog de crisis in de jaren 80 meegemaakt, ik heb serieus nachtmerries gehad dat mijn vader zou worden ontslagen, wat een rot tijd was dat .
59. Vanwege de enorme jeugdwerkloosheid heb ik werk moeten zoeken in Duitsland waar ik met mijn hts wtb wel makkelijker werk kon vinden. Maar mijn eerste huis kocht ik toen ik definitief in Nederland ging werken in 2001. Voor die tijd in hotels en bij collega's onderdak gehad en in de weekeinden naar mijn gezin en in die tijd huurde we een huis.

Ik zeg niet dat ik het slecht heb gehad en mijn ouders hebben altijd gehuurd gewoond. Die durfden het niet aan om te kopen met die hoge rente en drie opgroeiende kinderen.

Overigens waren de jaren 80 de mooiste jaren. Geweldige tijd. Alles was nieuw en een uitdaging. De flexibiliteit die ik toen had zou ik nu totaal niet meer aankunnen. Dit terwijl ik nog steeds woon werkverkeer heb van 75km enkel. Maar dat heb ik er graag voor over. Maar her word wel steeds zwaarder. Vandaar dat ik nu wel minder werk.
pi_201035950
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:13 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat was voor de periode Kok. Daar had je ook busvervoer naar de werkplek. Dat is er inderdaad niet beter op geworden. Maar in die tijd had de gemiddelde arbeider wel geen BMW voor de deur staan. Niet om iets te zeggen maar als ik de parkeerplaats bij mijn werkgever oprij en de auto's van veel collega's mag aanschouwen is dat echt geen goedkope klasse auto. Het puilt uit van de Volvo's, BMW's, Audi's etc. Het kan allemaal geleased zijn maar je kunt toch wel zien dat de welvaart is toegenomen.

Dat het welzijn er niet beter is op geworden is na mijn inziens helemaal waar. Maar schijnbaar hecht men niet zoveel meer aan het welzijn van de mens met alle sociale mogelijkheden die er ooit waren. En uiteraard of die nu nog betaalbaar zouden zijn is nog maar de vraag.
M'n pa is inderdaad jaren met de werknemersbus naar de DSM gereden, ik ken die bussen nog goed uit m'n kinderjaren. Mijn werkgever is daar te klein voor en ik woon te ver weg, maar ik zou er geen enkel probleem mee hebben om met een werknemersbus naar het werk te kunnen reizen.

Op de parkeerplaats van mijn werkgever is mijn veertien jaar oude Golf overigens geen uitzondering, dat is zo'n beetje het type auto en de prijsklasse waar de hele engineeringafdeling in rondrijdt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201036112
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
M'n pa is inderdaad jaren met de werknemersbus naar de DSM gereden, ik ken die bussen nog goed uit m'n kinderjaren. Mijn werkgever is daar te klein voor en ik woon te ver weg, maar ik zou er geen enkel probleem mee hebben om met een werknemersbus naar het werk te kunnen reizen.

Op de parkeerplaats van mijn werkgever is mijn veertien jaar oude Golf overigens geen uitzondering, dat is zo'n beetje het type auto en de prijsklasse waar de hele engineeringafdeling in rondrijdt.
Die bussen kwamen zelfs tot in Eijsden. Ideaal om zo naar het werk te kunnen gaan. Ik weet overigens niet of Nedcar nog wel die bedrijfsbussen heeft. Daarbij werden hele buurten gebouwd rondom de fabrieken waar werknemers woonden. Mariadorp(inclusief kerk) in Eijsden was speciaal gebouwd voor medewerkers van de Zinkwit. Die huizen zijn inmiddels ook al niet meer te betalen. :)
  zondag 22 augustus 2021 @ 23:41:57 #294
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201036155
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:38 schreef Cherni het volgende:

[..]
Die bussen kwamen zelfs tot in Eijsden. Ideaal om zo naar het werk te kunnen gaan. Ik weet overigens niet of Nedcar nog wel die bedrijfsbussen heeft. Daarbij werden hele buurten gebouwd rondom de fabrieken waar werknemers woonden. Mariadorp(inclusief kerk) in Eijsden was speciaal gebouwd voor medewerkers van de Zinkwit. Die huizen zijn inmiddels ook al niet meer te betalen. :)
Arbeiderswoningen waren vroeger ook heel normaal.
pi_201036217
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:24 schreef Cherni het volgende:

[..]
59. Vanwege de enorme jeugdwerkloosheid heb ik werk moeten zoeken in Duitsland waar ik met mijn hts wtb wel makkelijker werk kon vinden. Maar mijn eerste huis kocht ik toen ik definitief in Nederland ging werken in 2001. Voor die tijd in hotels en bij collega's onderdak gehad en in de weekeinden naar mijn gezin en in die tijd huurde we een huis.

Ik zeg niet dat ik het slecht heb gehad en mijn ouders hebben altijd gehuurd gewoond. Die durfden het niet aan om te kopen met die hoge rente en drie opgroeiende kinderen.

Overigens waren de jaren 80 de mooiste jaren. Geweldige tijd. Alles was nieuw en een uitdaging. De flexibiliteit die ik toen had zou ik nu totaal niet meer aankunnen. Dit terwijl ik nog steeds woon werkverkeer heb van 75km enkel. Maar dat heb ik er graag voor over. Maar her word wel steeds zwaarder. Vandaar dat ik nu wel minder werk.
Ik ben ongeveer 10 jaartjes jonger, hoewel ik nogal een stugge start in mijn jeugd heb gehad gaat het nu helemaal goed, gelukkig ook op goed moment gekocht, en vanaf volgende week ga ik mijn droombaan leven op 10 minuten reistijd op 1 van de mooiste werkplekken ;)

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201036258
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben ongeveer 10 jaartjes jonger, hoewel ik nogal een stugge start in mijn jeugd heb gehad gaat het nu helemaal goed, gelukkig ook op goed moment gekocht, en vanaf volgende week ga ik mijn droombaan leven op 10 minuten reistijd op 1 van de mooiste werkplekken ;)

[ afbeelding ]
Mooi. Leuk om te horen.
pi_201036450
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Tip voor startende ingenieurs werktuigbouw: nooit voor een ingenieursbureau gaan werken; laag salaris, lage pensioenafdracht, oninteressante opdrachten, weinig tot geen doorgroeimogelijkheden, gewoon niet doen.
Ik heb er gewerkt in Amsterdam. Die zaten op de Zuidas(Comprimo maar later werd dit Stork en Jacobs en schijnt nu weer over genomen te zijn door een Australische tak waarbij er veel in India word uitgevoerd) was dat destijds maar werd gelijk gedetacheerd naar DSM. Na jaren in Duitsland gewerkt te hebben viel dat erg tegen. Nog niet eens mbt salaris maar werkcultuur, methodieken en het eindeloos vergaderen en hokjes mentaliteit. Buiten de kaders werken mocht niet. Dat was in Duitsland totaal anders waar je vrij was om te handelen. Alleen was het daar hiërarchisch op een andere manier. Van een constructeur werd verwacht dat hij het ontwerp maakte, de offerte maakte, het bestek schreef, de fieldengineering begeleide, overleg had met de andere disciplines. Hier in Nederland zat je als constructeur 8 tot 10 uur achter een Acad station. Dat had ik snel gezien. Zelfs ter plaatse inmeten had je een aparte afdeling voor. Nee, dat viel mij echt zwaar tegen.

En een projectengineer die maakte het ontwerp dan weer niet. Dus die functie werd het ook niet. Daar had ik ook geen behoefte aan. Dat vergaderen en kruidenieren is niet voor mij weggelegd.

Maar ik denk niet dat Nattekat hiermee geholpen is. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 23-08-2021 00:22:05 ]
pi_201036934
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:13 schreef Nattekat het volgende:
Nu ben ik persoonlijk in het gelukkige bezit van een leuk koopappartement met (inmiddels) dikke vette overwaarde, dus ik zit prima zou je zeggen. Maar de wereld is groter dan alleen mijn dikke ik
Ja, waarom vind je het eigenlijk prima dat je dikke vette overwaarde hebt op je appartement? In basis heb je daar helemaal niks aan. Als je blijft zitten waar je zit heb je er alleen maar last van. Je WOZ waarde wordt steeds hoger, dus je gaat steeds meer OZB betalen. Profijt heb je er niet van.

Ga je verhuizen vanuit een appartement dan is een volgende stap (doorgaans) groter wonen. Verhoudingsgewijs zijn die prijzen nog harder gestegen dan de prijzen van een appartement, dus er heeft maar zo'n kleine groep mensen profijt van het feit dat de huizenprijzen zo zijn geëxplodeerd.

Ik hoor het wel eens mensen zeggen vol trots....vorig jaar gekocht voor 4 ton...nu alweer 480 waard. Nou van harte, maar wat heb je eraan?
pi_201037444
Gewoon lekker emigreren.

Trek de wereld in en pluk de vruchten.
Al protesteer je je kapot, dat helpt toch niet meer in Nederland want er is geen enkele fatsoenlijke partij meer die het voor de gewone man opneemt.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_201037477
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Maak dit maar vooral jezelf wijs. Hou het sprookje maar in stand dat alle jongeren zich aanstellen en gewoon best ook wat minder kunnen nemen. Hou jezelf gewoon voor de gek. Alles om goed te praten dat je een ongelofelijk egoistische kwal bent die andere helemaal niets gunt volgens mij, want zo komt het nu wel heel erg op me over.

Ik zeg het je nog één keer, knoop dit even heel goed in je oren: Ik heb GEEN wensenlijst anders dan in de REGIO waar mijn hele leven zich afspeelt. Ik kan echter helemaal NIETS NADA NOPPES vinden, ook niet in de SLECHTSTE wijken van de regio. Particulier bestaat zo goed als NIET, en ook daar zal ik NIETS kunnen vinden.

Dus dit bullshitexcuus van je mag je stoppen waar de zon nooit schijnt, want je komt alleen maar meer over als die eerder genoemde egoistische kwal.
Nee, jij wilde ook niet wonen tussen de tokkies, statushouders en Polen. Jij wilde per se sociale huur. En omdat je daar als je fulltime gaat werken teveel voor verdient, werk je nu maar parttime (totdat je je gewenste woning binnen hebt), waarmee je dus aast op een woning die simpelweg niet voor jou is bedoelt. En dat allemaal in een heel specifiek deel van Nederland.

En mensen die het niet met jou eens zijn vind je egoïstisch. Maar jouw eigen gedrag, puur gericht op jouw eigen gewin ten koste van iemand die zo’n sociale huurwoning nodig heeft vind je niet egoïstisch.

Dan kan ik niets anders concluderen dan dat je het contact met alle realiteit hebt verloren.
pi_201037491
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik heb jou niet om een mening gevraagd.
Jouw probleem is gewoon gebrek aan realisme. Jij meent recht te hebben op iets, waar je simpelweg geen recht op hebt. En je hebt bijzonder veel moeite met wat genuanceerdere opvattingen ter zake.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')