Ik heb het niet voorbij zien komen in dit topic. Link?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:33 schreef AchJa het volgende:
Volgens mij hebben we deze onzin een paar delen gelden al eens ontkracht.
ISAF was daar nl. helemaal niet om de zg. "Westerse normen en waarden" op te dringen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:40 schreef Rambolin het volgende:
Ik heb het niet voorbij zien komen in dit topic. Link?
Nee, ISAF wilde de Sharia implementeren in Afghanistan, vandaar dat ze moskeeën gingen bouwen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:40 schreef AchJa het volgende:
ISAF was daar nl. helemaal niet om de zg. "Westerse normen en waarden" op te dringen.
Taliban is geen terroristische organisatie. Controleer je huiswerk eens opnieuw.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 17:44 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Maar deze groep heeft al aangetoond dat ze verzet kunnen leveren tegen taliban. Nu en in jaren negentig.
En taliban is gewoon een terroristische organisatie. Ze zullen echt niet stoppen bij Afghanistan. Ze hebben toch bin laden ook geholpen na 911.
Ik denk echt dat het een broedplaats gaat worden voor bin ladens daar als taliban aan de macht blijft.
We stuurden toch ook allerlei vrouwenrechtenexperts en weet ik niet wat mee? Ik vraag me ook heel erg af wat die van het resultaat vinden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
ISAF was daar nl. helemaal niet om de zg. "Westerse normen en waarden" op te dringen.
Helemaal mee eens. Dit roep ik al weken hier maar kennelijk hebben we hier nog genoeg forumleden rondhangen die dit niet willen inzien.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:02 schreef Rambolin het volgende:
Interessante observaties van Harald Doornbos.
[ twitter ]
Bron graagquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:50 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Dit roep ik al weken hier maar kennelijk hebben we hier nog genoeg forumleden rondhangen die dit niet willen inzien.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het bewijst meer dan je elke gemarginaliseerde mening wel kunt vinden op google.
Inderdaad, zo zie je maar weer dat simpele zielen zoals Scrummie niet verder komen dan heel 1 dimensionaal roepen dat “mensen in het Westen roepen dat de Islam moet hervormen”.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat doe je nou moeilijk?
Iemand vraagt zich af wie in het westen wil dat de islam moet hervormen. Die zijn er zat, zie het linkje. Dat jij niet verder komt dan de eerste pagina is niet mijn probleem hoor. En ik zeg ook niet dat je alles zal vinden met die zoekopdracht, het ontkennen dat er de wens is van 'het westen' dat de islam moet hervormen is pure cabaret.
Nou je het zegt, de Taliban heeft met de US een afspraak maar die andere 25 terreurgroeperingen niet.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 19:49 schreef Rambolin het volgende:
[ twitter ]
Het onderstaande is niet bevestigd, maar dit is vooral het gevaar voor de mensen bij het vliegveld, als ISIS besluit om de Taliban in verlegenheid te brengen
Rot op man. We gaan toch niet zitten definitieneuken. Ze zijn net zo erg als terroristen. Snijden hoofden van mensen af, stelen minderjarige meisjes om als slaaf te houden. Hebben veel bomaanslagen gepleegd in Kabul. Wtf lul je geen terroristen. Ga aub je tanden poetsen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Taliban is geen terroristische organisatie. Controleer je huiswerk eens opnieuw.
Studentjes toch?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:43 schreef Werkperd het volgende:
Taliban is geen terroristische organisatie. Controleer je huiswerk eens opnieuw.
Dat was niet om de vrouwen in eoa bevoorrechte positie te manoeuvreren. Dat was juist om te zorgen dat vrouwen met vrouwen spraken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:46 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
We stuurden toch ook allerlei vrouwenrechtenexperts en weet ik niet wat mee? Ik vraag me ook heel erg af wat die van het resultaat vinden.
Maar het verlangen om dat te bewerkstelligen komt toch vrij duidelijk voort uit onze normen en waarden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was niet om de vrouwen in eoa bevoorrechte positie te manoeuvreren. Dat was juist om te zorgen dat vrouwen met vrouwen spraken.
Northern Alliance pleegt ook terreuraanslagen en onthoofd mensen (zie reactie #294 in het vorige deel voor hun wandaden), maar hen wil jij juist gaan bewapenen (zoals je schreef in reactie #276).quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:29 schreef Daarnaast het volgende:
Echt mijn handen gaan jeuken als mensen op een relativerende manier gaan praten over fucking taliban. Hebben jullie hersenen ter grootte van een walnoot ofzo.
Wat is precies de vraag?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:42 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Nee, ISAF wilde de Sharia implementeren in Afghanistan, vandaar dat ze moskeeën gingen bouwen.
Uh, een kerel die met vrouwen gaat praten is in Afghanistan geen optie, daar komt heibel van. Dus vrouwen mee om dat op te lossen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:43 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Maar het verlangen om dat te bewerkstelligen komt toch vrij duidelijk voort uit onze normen en waarden.
Och, sommige ideologiën zijn een regelrechte aanval tegen de menselijke waardigheid.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:50 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Dit roep ik al weken hier maar kennelijk hebben we hier nog genoeg forumleden rondhangen die dit niet willen inzien.
Het klopt ook gewoon nietquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 20:50 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Waarom moet er dan überhaupt met vrouwen gesproken worden?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uh, een kerel die met vrouwen gaat praten is in Afghanistan geen optie, daar komt heibel van. Dus vrouwen mee om dat op te lossen.
Dat ging om een krantenbericht uit 2001, over misdaden uit 1993. Daarbij ging het om fracties die die misdaden begaan hadden, waarvan een deel weer in de noordelijke alliantie van 2001 zat.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:43 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Northern Alliance pleegt ook terreuraanslagen en onthoofd mensen (zie reactie #294 in het vorige deel voor hun wandaden), maar hen wil jij juist gaan bewapenen (zoals je schreef in reactie #276).
Het 'feest' is compleet als die 25 terreurgroepen aanslagen plegen op het vliegveld.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:40 schreef Daarnaast het volgende:
Beelden tonen enorme chaos bij luchthaven Kaboel https://www.nu.nl/288758/(...)chthaven-kaboel.html (via @:NUnl)
Rot ff zelf op met je achterlijke wikipedia en nos niveau. Als je hier komt discussiëren dan dien je je beweringen sterk te onderbouwen met bewijsvoering die direct afkomstig zijn van de bronnen zelf. Taliban is nooit als terroristische organisatie bestempeld. De VN niet, de EU niet, de NATO niet, de VS niet maar in jouw eigen bekrompen achterlijke wereld mag je natuurlijk zelf bepalen wie je als terrorist wel of niet beschouwt. Val ons daar in ieder geval niet mee lastig.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:29 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Rot op man. We gaan toch niet zitten definitieneuken. Ze zijn net zo erg als terroristen. Snijden hoofden van mensen af, stelen minderjarige meisjes om als slaaf te houden. Hebben veel bomaanslagen gepleegd in Kabul. Wtf lul je geen terroristen. Ga aub je tanden poetsen.
Vrouwen onderling mutsen daar net zo hard als in de westerse wereld hoor. Of denk je dat ze de hele dag opgesloten zitten in de quala ofzo?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 21:49 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Waarom moet er dan überhaupt met vrouwen gesproken worden?
Een extremistisch bewind als de Taliban bestrijden is wat anders dan de westerse normen en waarden opdringen.quote:Overigens komt uit de volgende bronnen duidelijk naar voren dat het wel degelijk om normen en waarden gaat.
"Afghanistan is sinds de val van het Taliban-regime in 2001 verwikkeld in gewelddadige gewapende conflicten, en inspanningen om duurzame vrede tot stand te brengen en tegelijkertijd het herstel van extremistische heerschappij te voorkomen, zijn afhankelijk van de inclusie van vrouwen."
etc. etc.
https://www.womenpeacesec(...)rn-asia/afghanistan/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |