abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200946158
Hooooi,

Ik ben op zoek naar de gouden tip om van kalknagels af te komen.
Op dit moment heb ik 2 producten uitgeprobeerd zonder resultaat.

Laat maar weten!

Groetjes,
pi_200946242
Ik heb een kuur van de dokter gekregen, een paar maand pillen slikken. Maar het is wel weg
pi_200946257
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 00:21 schreef Santello het volgende:
Hooooi,

Ik ben op zoek naar de gouden tip om van kalknagels af te komen.
Op dit moment heb ik 2 producten uitgeprobeerd zonder resultaat.

Laat maar weten!

Groetjes,
Mn ex had er ooit last van en blijkbaar helpt appelciderazijn goed daartegen. Wattenstaafje erin dopen en zo op de nagel(s) smeren.
Dat spul stinkt wel een beetje, maar het doel heiligt de middelen zeggen ze hè :P iig succes ermee!
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_200946434
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 00:41 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Mn ex had er ooit last van en blijkbaar helpt appelciderazijn goed daartegen. Wattenstaafje erin dopen en zo op de nagel(s) smeren.
Dat spul stinkt wel een beetje, maar het doel heiligt de middelen zeggen ze hè :P iig succes ermee!
Dat soort middeltjes werkt over het algemeen niet, net zo min als die middeltjes die je bij de drogist kunt halen. Het dringt namelijk niet door tot onder de nagel, waar de schimmel zit.

Het is ook niet zo eg. Meestal is het meer een esthetisch probleem dan een medisch probleem. Maar als je er toch echt last van ondervindt zou je inderdaad naar de huisarts moeten. Niet blijven aanklooien door steeds weer andere middeltjes erop te smeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2021 01:25:47 ]
pi_200946483
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 01:25 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat soort middeltjes werkt over het algemeen niet, net zo min als die middeltjes die je bij de drogist kunt halen. Het dringt namelijk niet door tot onder de nagel, waar de schimmel zit.

Het is ook niet zo eg. Meestal is het meer een esthetisch probleem dan een medisch probleem. Maar als je er toch echt last van ondervindt zou je inderdaad naar de huisarts moeten. Niet blijven aanklooien door steeds weer andere middeltjes erop te smeren.
Bij hem werkte het anders wel, zijn vader had die tip over dat spul gekregen van zijn pedicure toen hij ooit een kalknagel had. Maar goed, het is maar een idee, wat voor de 1 werkt , werkt misschien totaal niet voor een ander. :)
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_200946495
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 01:35 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Bij hem werkte het anders wel, zijn vader had die tip over dat spul gekregen van zijn pedicure toen hij ooit een kalknagel had. Maar goed, het is maar een idee, wat voor de 1 werkt , werkt misschien totaal niet voor een ander. :)
Ja, dat zal best. Je kunt op internet succesverhalen vinden over tientallen verschillende middeltjes en natuurlijk kun je geluk hebben en werkt het bij jou wel. De realiteit is echter dat dat meestal niet zo is.
pi_200946507
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 01:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, dat zal best. Je kunt op internet succesverhalen vinden over tientallen verschillende middeltjes en natuurlijk kun je geluk hebben en werkt het bij jou wel. De realiteit is echter dat dat meestal niet zo is.
Whatever
pi_200946536
Ik ga het in ieder geval ook proberen haha. Bedankt.
pi_200946565
Het beste is de hele nagel eraf halen zodat er weer een gezonde kan terug feiten groeien
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200946606
Hallo ik ben schimpie!
pi_200946644
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 02:22 schreef Gehrman het volgende:
Hallo ik ben schimpie!
:')
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:00:43 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200946994
Vicks Vaporub. Ik had het gelezen in een topic op FOK! Mijn man kreeg voor zijn nagel een kuur van de huisarts, met de expliciete waarschuwing dat die tot leverschade zouden kunnen leiden. In plaats daarvan is hij trouw de Vaporub gaan gebruiken. De aangetaste nagel groeit uit, de nieuwe nagel is goed.

Ik ga even op zoek naar het bewuste topic.

LIF / Dit werkt echt of is totaal geweldig!

LIF / Hoe kom ik van mijn kalknagel af

Uit het bovenste topic:

quote:
3s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:56 schreef Greys het volgende:
Eelt op je voeten? Jeukende voeten? Voetschimmel? Kalknagel?
Stop maar met alle dure speciale goedjes hiervoor kopen en koop één potje... VICKS VAPO RUB. Dat verkoudheidsspul?? Ja, dat ja. Het helpt echt. Heel erg echt. :)

Er zit kamfer, eucalyptus en menthol in, verpakt in terpentijn-olie. Schimmels kunnen er niet tegen en worden erdoor uitgeroeid, je voeten worden poezelig zacht. Was 's avonds je voeten voor het naar bed gaan, smeer je hele voeten ermee in (dus ook OP je nagels, vooral als je een kalknagel hebt) en trek sokken aan, anders zit je bed vol Vicks. Doe dat een tijdje een paar keer per week.

En wie me niet gelooft moet maar even Googlen op 'vicks schimmel'. ^O^ Ik kreeg de tip van de pedicure in de sauna waarna ik ging Googlen en verhip!

Ergens is het ook logisch als je naar de ingrediënten van Vicks kijkt:

Kamfer: desinfecterend
Terpentijnolie: doodt bacteriën en schimmels en is dus antiseptisch
Menthol: desinfecterend
Eucalyptusolie: sterk antiseptisch
Thymol: sterk antiseptische werking, het doodt schimmels, virussen en bacteriën
Cederhoutolie: bacterie- en schimmeldodend

Dus ook al hebben de makers van Vicks het goedje met een heel ander doeleinde gefabriceerd, ze hebben het beste voetenspul ter wereld gemaakt zonder dat ze het wisten :D

[ Bericht 26% gewijzigd door Lienekien op 17-08-2021 07:11:06 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_200948866
Daarvoor geldt hetzelfde: het kán werken, maar de kans is groter dat het niet werkt.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:19:14 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200949409
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 10:44 schreef Sodemieters het volgende:
Daarvoor geldt hetzelfde: het kán werken, maar de kans is groter dat het niet werkt.
Een kalknagel is in principe alleen ontsierend. Niet de pillen slikken die de huisarts je kan voorschrijven, heeft geen schadelijke gevolgen voor de gezondheid.

Je teennagel maandenlang insmeren met Vaporub is een karwei. De kans dat het werkt is groter als je dat consequent doet.

Hoe groot de kans is dat het wel werkt of niet werkt is pure speculatie.
pi_200949490
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 01:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Pessimist?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_200949891
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:25 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Pessimist?
Nee hoor, eerder realist. Vooral voor die middeltjes die je bij de drogist haalt geldt dat je op internet ook heel veel verhalen kunt vinden van mensen waarbij het niks geholpen heeft. Dus voordat je er een hoop geld aan uitgeeft en wekenlang twee keer per dag met je kwastje zit te lakken, is het goed om te beseffen dat succes bepaald niet verzekerd is.
pi_200965646
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:54 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee hoor, eerder realist. Vooral voor die middeltjes die je bij de drogist haalt geldt dat je op internet ook heel veel verhalen kunt vinden van mensen waarbij het niks geholpen heeft. Dus voordat je er een hoop geld aan uitgeeft en wekenlang twee keer per dag met je kwastje zit te lakken, is het goed om te beseffen dat succes bepaald niet verzekerd is.
Dat succes niet verzekerd is is evident, iedereen weet wel dat het niet zeker is dat het helpt en dat het persoonlijk is, maar als je het niet probeert weet je ook niet of het werkt. IMO heeft het dus geen zin steeds te roepen dat het waarschijnlijk niet werkt of dat het niet zeker is.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200965694
Pillen van de huisarts. En bij mij was het veel meer dan alleen cosmetisch ontsierend, er brokkelden stukjes af en het was pijnlijk.
Mijn man klooide jaren aan met diverse smeerseltjes en heeft uiteindelijk een berg laserbehandelingen achter de rug en is ervan overtuigd dat het nu langzaam aan het uitgroeien is.
pi_200967040
Tenzij het zo'n ranzige, dikke groengele of zwarte nagel is, zou ik het met rust laten. Je kunt natuurlijk altijd met de combinatie van een vijl en vaporub kunnen kijken of het wegtrekt, dat kost je niet veel.
pi_200967200
quote:
4s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 13:31 schreef Sangha het volgende:

[..]
Dat succes niet verzekerd is is evident, iedereen weet wel dat het niet zeker is dat het helpt en dat het persoonlijk is, maar als je het niet probeert weet je ook niet of het werkt. IMO heeft het dus geen zin steeds te roepen dat het waarschijnlijk niet werkt of dat het niet zeker is.
Het hangt er nogal van af. Als bekend is dat het in 95% van de gevallen werkt, dan wil je het waarschijnlijk wel proberen. Is echter bekend dat is het in 95% van de gevallen niet werkt, zou je het dan nog steeds willen proberen? Het heeft dus zeker wel zin om de verhalen van jubel en jolijt af en toe een beetje te temperen.
pi_200967672
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 07:00 schreef Lienekien het volgende:
VICKS VAPO RUB
Ik heb contact gehad met de huisarts. Die heeft inderdaad pillen voorgeschreven; ook is aangegeven om na een maand lever controle te gaan doen. Ik heb verder niet doorgevraagde; wat is de kans op schade?
  woensdag 18 augustus 2021 @ 16:33:50 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200967842
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 16:18 schreef Santello het volgende:

[..]
Ik heb contact gehad met de huisarts. Die heeft inderdaad pillen voorgeschreven; ook is aangegeven om na een maand lever controle te gaan doen. Ik heb verder niet doorgevraagde; wat is de kans op schade?
Ik kan het je niet zeggen.

Zoals gezegd, mijn man wou dat risico niet direct nemen en is aan de Vaporub gegaan. Hij heeft uiteindelijk nooit die pillen geslikt.
pi_200994617
Ik heb toevallig ook pas zitten kijken, want die zalfjes werken bij mij maar heel tijdelijk. Ik heb ook die vaporub tip gevonden, of een voetenbadje met azijn (hoeft geen appelazijn te zijn, witte natuurazijn is ook zuur genoeg) en er zijn ook thuislasers te koop waarvan je nergens artikelen kan vinden of ze echt werken.

Of een kuur van de dokter die zeker werkt maar waar schijnbaar niet elke huisarts aan meewerkt omdat het slecht voor je nieren is.

En belangrijk is ook dat je aan je schoenen denkt, daar moet je eigenlijk een spray voor kopen (en je sokken niet te koud wassen)
Onder deze lijn niet schrijven
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:11:55 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_200994653
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:09 schreef marzman het volgende:
Ik heb toevallig ook pas zitten kijken, want die zalfjes werken bij mij maar heel tijdelijk. Ik heb ook die vaporub tip gevonden, of een voetenbadje met azijn (hoeft geen appelazijn te zijn, witte natuurazijn is ook zuur genoeg) en er zijn ook thuislasers te koop waarvan je nergens artikelen kan vinden of ze echt werken.

Of een kuur van de dokter die zeker werkt maar waar schijnbaar niet elke huisarts aan meewerkt omdat het slecht voor je nieren is.

En belangrijk is ook dat je aan je schoenen denkt, daar moet je eigenlijk een spray voor kopen (en je sokken niet te koud wassen)
Slecht voor je lever.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 22 maart 2025 @ 22:25:21 #25
485843 crew  Jippie
pi_217147596
Kick
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 22 maart 2025 @ 22:29:16 #26
485843 crew  Jippie
pi_217147635
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 16:25 schreef Mark177 het volgende:
Hoi allemaal,

Ik loop al een tijdje rond met een kalknagel die maar niet echt lijkt te verbeteren. Ik heb van alles geprobeerd—Daktarin, Lamisil crème, tea tree olie—maar het blijft een beetje hangen. Het wordt niet erger, maar ook niet echt beter.

Omdat ik er nu wel klaar mee ben, vroeg ik mijn huisarts naar Lamisil tabletten (terbinafine). Hij raadde ze echter af vanwege mogelijke bijwerkingen zoals leverproblemen en tijdelijk smaakverlies. Begrijpelijk, maar daardoor ben ik gaan zoeken naar alternatieven en kwam ik Trisporal (itraconazol) tegen.

Ik zie dat dit ook een orale behandeling is, maar ik hoor er veel minder over dan Lamisil. Op internet lees ik dat de bijwerkingen misschien minder heftig zijn, maar ik vraag me af of dat klopt en hoe goed het werkt.

Heeft iemand ervaring met Trisporal voor kalknagels? Werkte het bij jullie en had je last van bijwerkingen?

En als je geen pillen hebt gebruikt, wat heeft bij jou dan wél geholpen? Ik las ook over intensievere lokale behandelingen, zoals deze: https://supplend.com. Iemand daar ervaring mee?

Alle tips zijn welkom! 😊
Graag hier hier verder met tips en vragen ^O^

Zelf geen kalknagels, maar weet van een kennis dat de behandeling vaak tot enkele maanden kan duren. Denk dat doorzetten met de behandeling essentieel is voor succes.
  Spellchecker zondag 23 maart 2025 @ 00:21:00 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217148412
Ik heb de link aangeklikt die je postte.

Als dat spul werkelijk zo goed werkt waarom zou je dan 5 van die stiften (met korting) willen kopen?
pi_217157966
Ik gebruik al maanden mycosan. Mijn grote teen nagel was voor de tweede keer aan het emmeren, voelde alsof er weer een ontsteking aan zat te komen en hij groeide al maanden niet meer.
Naar de huisarts geweest en ze wilde wel tabletten voorschrijven, maar ik las dat je ermee moest oppassen in de zon, dat leek me niet zo handig gezien het zomer was.
Ze zei dat ik ook spul van de drogist kon proberen.
Dat ben ik gaan doen en het gevoel van ontsteking nam af, na een tijdje begon mijn nagel ook weer te groeien en na een tijdje zag ik dat er een nieuwe nagel onder aan het groeien was.
Inmiddels is de onderste helft van mijn nagel een nieuwe schone nagel, het kalknagel gedeelte groeit er langzaam af.
Ik heb nog 2 kalknagels, ik heb het idee dat ook die aan het uitgroeien zijn (geen nieuwe nagel).
Ik smeer niet meer 2 keer per dag, maar nog 1 keer.

Ik ben benieuwd... maar ik hoorde laatst dat het in het nagelbed zit en vraag me af of je daar bij komt met dat spul.
En ik heb dit al een keer eerder gehad met mijn grote teen, dat ik een nieuwe nagel kreeg. Toen had ik wel een flinke ontsteking. Op den duur werd die nieuwe nagel toch weer een kalknagel, maar toen heb ik niet van dat spul gesmeerd als wat ik nu smeer.

We gaan het zien... maar dus geen kwestie van een week of 2...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_217182211
Het zit in je nagelbed, dus nee het helpt niet, althans zodra je ermee stopt, keert het ook aan de buitenkant terug.

Enige is een medicijn die potentieel flinke schade kan veroorzaken aan je lever en nieren.
  maandag 31 maart 2025 @ 11:38:56 #30
208890 June.
Seriously?
pi_217240445
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 22:56 schreef Cockwhale het volgende:
Het zit in je nagelbed, dus nee het helpt niet, althans zodra je ermee stopt, keert het ook aan de buitenkant terug.

Enige is een medicijn die potentieel flinke schade kan veroorzaken aan je lever en nieren.
Daar is ook wel wat enige nuance in. Meer dan de helft heeft gewoon weer een schimmelnagel na 54 maanden.

Uit de richtlijn: "Er zijn maar enkele onderzoeken gedaan naar de langetermijneffecten van behandeling. In 1225 een prospectief onderzoek (drie centra in IJsland; n = 151; 18-75 jaar) naar de behandeling 1226 van onychomycosen was na 54 maanden in de terbinafinegroep 46% genezen en in de 1227 itraconazolpulsegroep 13%. Het mycologische en klinische recidiefpercentage was in de 1228 itraconazolgroep significant hoger dan in de terbinafinegroep (53 versus 23% en 48 versus 1229 21%). [Sigurgeirsson 2002]"

Daarnaast betekent 'flinke schade' aan je lever vooral voorbijgaande verhoogde leverwaarden en in nog zeldzamere gevallen een hepatitis (leverontsteking). Dat is vervelend, maar je lever kan veel hebben. Dus vooral je als je al een leverziekte hebt, obesitas hebt of alcoholist bent moet je ermee oppassen. In alle andere gevallen valt het reuze mee.

Maar goed ik heb er dus ook last van, m'n kleine teen, en dat is irritant met strakkere schoenen. Misschien toch maar Lienekiens tip van de vaporub proberen :+
Shine bright like a diamond.
pi_217242340
Hier was het na een paar jaar ook weer terug, maar toen heb ik er niks aan. Nu heb ik van dat spul gesmeerd.
Als blijkt dat het dan net zo hard weer terugkomt dan hoef ik ook niet meer zo lang te smeren... ;) .

De nieuwe nagel die onder mijn kalknagel groeit, lijkt tot nu toe wel "normaal", maar dat was vorige keer ook.

@june, dat onderzoek van jou gaat over die pillen neem ik aan?
Mama van 2 lieve meiden :)
  Spellchecker maandag 31 maart 2025 @ 15:51:10 #32
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217242496
@Mark177 wat vind je van de andere tips?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')