abonnement Unibet Coolblue
pi_200937893
Welkom in Het Positiviteitstopic!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden. Realistische posts zijn ook welkom, ook al zijn ze niet overwegend positief. We steken onze kop niet in het zand :)

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers: https://www.bddataplan.nl/corona/

Cijfers over vaccinaties vind je op: https://www.coronabeeld.nl

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
pi_200937921
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 9 juli 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervr: 43,2%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851


totaal: 40.075

Besmettingcijfers dinsdag 27 juli t/m maandag 2 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 43,8%

dinsdag: 3.957
woensdag: 3.455
donderdag: 4.415
vrijdag: 3.387
zaterdag: 2.925
zondag: 2.304
maandag: 2.094


totaal: 22.537

Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 20,5%

dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026


totaal: 17.916

Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

pi_200937941
Ah, was jullie even kwijt maar nieuw topic! En mag echt oprecht hopen dat de TT daadwerkelijk gaat gebeuren ondanks de nog te langzame daling van de cijfers.....
  maandag 16 augustus 2021 @ 16:24:54 #5
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200938349
Net geland op Schiphol, ze delen zelftests uit.
pi_200938788
quote:
99s.gif Op maandag 16 augustus 2021 16:24 schreef egeltje1985 het volgende:
Net geland op Schiphol, ze delen zelftests uit.
Hopelijk een negatieve uitslag? Welkom thuis!
pi_200940133
Dit hele gedoe leert ons gezin wel dat vakantie in eigen land zo slecht nog niet is... Al hopen we volgend jaar toch wel een vliegreis te maken omdat de jongste nog gratis is lol.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  maandag 16 augustus 2021 @ 18:45:36 #8
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200940448
Goedenavond, Hierbij - wegens het nieuw deel opnieuw - mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een minieme daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute stijging van 32 (relatieve stijging: 4,8%). Het zijn dus 703 bezette bedden in totaal, dus helaas weer boven de 700. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 16 augustus: 199 (absolute daling 1; relatieve daling 0,5%);
- zondag 15 augustus: 200 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- zaterdag 14 augustus: 198 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- vrijdag 13 augustus: 196 (absolute daling 14; relatieve daling 6,7%);
- donderdag 12 augustus: 210 (geen wijziging);
- woensdag 11 augustus: 210 (absolute daling 4; relatieve daling 1,9%);
- dinsdag 10 augustus: 214 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,9%);
- maandag 9 augustus: 212 (absolute stijging 12; relatieve stijging 6,0%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 16 augustus: 504 (absolute stijging 33; relatieve stijging 7,0%);
- zondag 15 augustus: 471 (absolute stijging 17; relatieve stijging 3,7%);
- zaterdag 14 augustus: 454 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,9%);
- vrijdag 13 augustus: 450 (absolute stijging 11; relatieve stijging 2,5%);
- donderdag 12 augustus: 439 (absolute daling 7; relatieve daling 1,6%);
- woensdag 11 augustus: 446 (absolute daling 26; relatieve daling 5,5%);
- dinsdag 10 augustus: 472 (absolute daling 6; relatieve daling 1,3%);
- maandag 9 augustus: 478 (absolute stijging 5; relatieve stijging 1,1%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200949916
Na een slechte dag gisteren hopen we vandaag op een goede dag. Laten we hopen dat deze dinsdag de ziekenhuizen wat dalen en de besmettingen net onder de 2000 zitten.

Al moet ik wel realistisch zijn daarin, ik verwacht dat de besmettingen eerder richting de 2500 zal zitten.
pi_200949951
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:56 schreef GereDathan het volgende:
Na een slechte dag gisteren hopen we vandaag op een goede dag. Laten we hopen dat deze dinsdag de ziekenhuizen wat dalen en de besmettingen net onder de 2000 zitten.

Al moet ik wel realistisch zijn daarin, ik verwacht dat de besmettingen eerder richting de 2500 zal zitten.
Ben benieuwd, blijf het bizar vinden dat we nu al zolang in de 2000 blijven hangen....
pi_200950185
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ben benieuwd, blijf het bizar vinden dat we nu al zolang in de 2000 blijven hangen....
Klinkt het gek als ik zeg dat ik het wel mee vind vallen juist? Ik had verwacht dat we ondertussen weer aan de 5000-6000 zouden zitten.

Dat denk ik omdat ik denk (maar niet zeker weet) dat de meeste besmettingen nu komen van terugkerende vakantiegangers. In diverse populaire landen voor de jeugd zijn de regels soepeler of wordt er niet gehandhaafd. Wat we hier eind juni/begin juli zagen in de discotheken wordt daar nu voortgezet. Wel in iets mindere mate, niet alle jongeren die hier uitgingen zullen op vakantie zijn gegaan.

Nu de vakanties aan het eind komen zullen we denk ik een verschuiving gaan zien richting het onderwijs en studentenverenigingen. Nu beginnen overal de introductieweken en is het afwachten wat dat brengt. Goed nieuws is wel dat deze dagen een grote groep voor zijn 2e prik is geweest of zal gaan. Tevens is het uitgaan geen optie en zijn feestjes dus beperkt tot veel minder mensen. Waarvan een deel het al gehad heeft en een ander deel gevaccineerd is.

Het blijven spannende tijden, maar dat het niet door het dak schiet in NL en de UK is hoopgevend. Hoewel de UK grillig is, lijkt het daar vooralsnog aardig goed te gaan na de rigoureuze versoepelingen.

Prettig zou het zijn als we de besmettingen, voor de scholen massaal beginnen, een tree omlaag richting de 1000 zouden kunnen brengen. Maar dat is denk ik niet realistisch meer.
pi_200950364
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Klinkt het gek als ik zeg dat ik het wel mee vind vallen juist? Ik had verwacht dat we ondertussen weer aan de 5000-6000 zouden zitten.

Dat denk ik omdat ik denk (maar niet zeker weet) dat de meeste besmettingen nu komen van terugkerende vakantiegangers. In diverse populaire landen voor de jeugd zijn de regels soepeler of wordt er niet gehandhaafd. Wat we hier eind juni/begin juli zagen in de discotheken wordt daar nu voortgezet. Wel in iets mindere mate, niet alle jongeren die hier uitgingen zullen op vakantie zijn gegaan.

Nu de vakanties aan het eind komen zullen we denk ik een verschuiving gaan zien richting het onderwijs en studentenverenigingen. Nu beginnen overal de introductieweken en is het afwachten wat dat brengt. Goed nieuws is wel dat deze dagen een grote groep voor zijn 2e prik is geweest of zal gaan. Tevens is het uitgaan geen optie en zijn feestjes dus beperkt tot veel minder mensen. Waarvan een deel het al gehad heeft en een ander deel gevaccineerd is.

Het blijven spannende tijden, maar dat het niet door het dak schiet in NL en de UK is hoopgevend. Hoewel de UK grillig is, lijkt het daar vooralsnog aardig goed te gaan na de rigoureuze versoepelingen.

Prettig zou het zijn als we de besmettingen, voor de scholen massaal beginnen, een tree omlaag richting de 1000 zouden kunnen brengen. Maar dat is denk ik niet realistisch meer.
Ja okee, gelukkig zijn we niet weer richting die 10000 geschoten.....maar ik blijf het spannend vinden of ze de versoepelingen daadwerkelijk laten doorgaan :)
pi_200950371
https://nos.nl/artikel/23(...)ronarecessie-voorbij

ook tegenwicht aan al die doemdenkers dat de hele economie naar de klote zou gaan.
Ik vind het trouwens wel bizar, we kunnen blijkbaar gewoon een half jaar dicht (winkels, horeca etc). En dat het (bijna) geen schade doet.

mooi landje.
pi_200950456
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:26 schreef koemleit het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ronarecessie-voorbij

ook tegenwicht aan al die doemdenkers dat de hele economie naar de klote zou gaan.
Ik vind het trouwens wel bizar, we kunnen blijkbaar gewoon een half jaar dicht (winkels, horeca etc). En dat het (bijna) geen schade doet.

mooi landje.
Er kan een grote pluim uitgedeeld worden aan veel ondernemers. In plaats van bij de pakken neerzitten hebben ze bedacht hoe ze dit kunnen oplossen. De ene ondernemer heeft zijn zaak opgeknapt wat toch al moest gebeuren en de ander heeft thuisbezorgen en afhalen omarmd.

Het is, denk ik, wel een probleem dat sommige beroepen geen mogelijkheden hadden om een oplossing te zoeken of na de opening de geleden schade in te halen. Als je een nieuwe pan nodig hebt, dan kon je deze online bestellen of wachten tot de Blokker weer open ging. Die nieuwe pan had je voor, tijdens en ook na een lockdown nodig. Die behoefte is niet veranderd. Anders ligt het voor bijvoorbeeld kappers, het is niet dat mensen na een lockdown een keer extra komen. En er was ook geen optie om tijdens een lockdown (legaal) haren te knippen. Daar heeft het er echt wel ingehakt.

We hebben wel onwijs veel geluk dat deze crisis zich niet rond 2009 voordeed. We zaten qua economie in een goede flow en hadden zelfs wat vet op de botten gekweekt bij de overheidsfinancin. Daar plukken we nu vruchten van.

Maar het is mooi om te zien hoe het leven als vanzelf weer opgepakt wordt en er geen angst is om geld uit te geven. Die angst was er in maart/april 2020 wel, maar die is gelukkig verdwenen.
pi_200950822
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:25 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja okee, gelukkig zijn we niet weer richting die 10000 geschoten.....maar ik blijf het spannend vinden of ze de versoepelingen daadwerkelijk laten doorgaan :)
Ook daarin ben ik misschien wat tegendraads. Ik zit niet zo te wachten op meer versoepelingen. Ik snap dat het voor een deel van de bevolking leuk zou zijn als ze weer naar de disco kunnen of geen 1,5 meter afstand meer hoeven te houden, maar voor mij geldt dat ik de huidige situatie best comfortabel vind. We hebben een behoorlijke controle heb ik het gevoel en heel veel dingen kunnen weer. Uit eten, winkelen, naar het stadion, naar kermis of pretpark, op vakantie en straks weer fysiek naar school. Het kan allemaal weer.

We hoeven op dit moment maar een relatief klein offer te brengen (festivals en discotheken dicht) om op een aanvaardbaar niveau te hangen. De 1,5 meter is sowieso iets wat je zelf kan bepalen, het is alleen voor de bhne leuk als die wordt afgeschaft. Ik hecht er weinig waarde aan, ik bepaal al maanden zelf wie ik wel en niet dichtbij mij wil hebben. Ik denk dat dat voor het grootste deel van Nederland geldt.
pi_200950866
Excuses aan @Federer_fan. Heb de cijfertjes al eerder dan 14:00uur

twitter
pi_200950913
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ook daarin ben ik misschien wat tegendraads. Ik zit niet zo te wachten op meer versoepelingen. Ik snap dat het voor een deel van de bevolking leuk zou zijn als ze weer naar de disco kunnen of geen 1,5 meter afstand meer hoeven te houden, maar voor mij geldt dat ik de huidige situatie best comfortabel vind. We hebben een behoorlijke controle heb ik het gevoel en heel veel dingen kunnen weer. Uit eten, winkelen, naar het stadion, naar kermis of pretpark, op vakantie en straks weer fysiek naar school. Het kan allemaal weer.

We hoeven op dit moment maar een relatief klein offer te brengen (festivals en discotheken dicht) om op een aanvaardbaar niveau te hangen. De 1,5 meter is sowieso iets wat je zelf kan bepalen, het is alleen voor de bhne leuk als die wordt afgeschaft. Ik hecht er weinig waarde aan, ik bepaal al maanden zelf wie ik wel en niet dichtbij mij wil hebben. Ik denk dat dat voor het grootste deel van Nederland geldt.
Ik hoop vooral dat zoonlief (en al die andere studenten natuurlijk) weer op een normale manier naar school kunnen. Dat ze niet hoeven te plannen wanneer wie van de studenten het lab in mag zonder daar tijd voor in te leveren. En ik hoop dat hij nu wel kan stage lopen.....Dat uitgaansleven boeit hem niet zo, maar een extra schooljaar moeten doen is voor iemand die zich van begin af aan er zo goed mogelijk voor heeft ingezet wel zuur.....
pi_200950928
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:58 schreef Oliver23 het volgende:
Excuses aan @:Federer_fan. Heb de cijfertjes al eerder dan 14:00uur

[ twitter ]
En dat mag ook gepost, eindelijk wat positief bericht vanuit de ziekenhuizen!
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:13:08 #19
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_200951076
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ook daarin ben ik misschien wat tegendraads. Ik zit niet zo te wachten op meer versoepelingen. Ik snap dat het voor een deel van de bevolking leuk zou zijn als ze weer naar de disco kunnen of geen 1,5 meter afstand meer hoeven te houden, maar voor mij geldt dat ik de huidige situatie best comfortabel vind. We hebben een behoorlijke controle heb ik het gevoel en heel veel dingen kunnen weer. Uit eten, winkelen, naar het stadion, naar kermis of pretpark, op vakantie en straks weer fysiek naar school. Het kan allemaal weer.

We hoeven op dit moment maar een relatief klein offer te brengen (festivals en discotheken dicht) om op een aanvaardbaar niveau te hangen. De 1,5 meter is sowieso iets wat je zelf kan bepalen, het is alleen voor de bhne leuk als die wordt afgeschaft. Ik hecht er weinig waarde aan, ik bepaal al maanden zelf wie ik wel en niet dichtbij mij wil hebben. Ik denk dat dat voor het grootste deel van Nederland geldt.
De 1,5 meter op zich heb ik ook niet zo heel veel problemen mee, het is soms juist wel lekker om wat meer ruimte te hebben. Wat ik echter wl behoorlijk zat ben zijn de effecten van die 1,5 meter afstand, namelijk al 1,5 jaar fulltime thuiswerken, niet iemand even spontaan tegenkomen bij de koffie-automaat, collega's buiten de eigen afdeling die ik letterlijk al 1,5 jaar niet gesproken heb (omdat je ze niet meer tegenkomt zonder expliciet een afspraak met ze te maken over een concreet onderwerp) en natuurlijk het hele gedoe rondom evenementen die daardoor zo goed als onmogelijk zijn. Alles moet exact afgemeten en ruim van tevoren gepland zijn, er is niets spontaans meer aan.

Zodra die 1,5 meter dus niet meer nodig is op dat soort plekken die graag zo snel mogelijk opheffen. Het zou een hoop zaken een heel stuk simpeler maken. Ik hoop dus echt dat de versoepelingen op 20 september door kunnen gaan, en dat voor die tijd de cijfers nog even flink gaan dalen.
pi_200951183
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:13 schreef Sirolf het volgende:

[..]
De 1,5 meter op zich heb ik ook niet zo heel veel problemen mee, het is soms juist wel lekker om wat meer ruimte te hebben. Wat ik echter wl behoorlijk zat ben zijn de effecten van die 1,5 meter afstand, namelijk al 1,5 jaar fulltime thuiswerken, niet iemand even spontaan tegenkomen bij de koffie-automaat, collega's buiten de eigen afdeling die ik letterlijk al 1,5 jaar niet gesproken heb (omdat je ze niet meer tegenkomt zonder expliciet een afspraak met ze te maken over een concreet onderwerp) en natuurlijk het hele gedoe rondom evenementen die daardoor zo goed als onmogelijk zijn. Alles moet exact afgemeten en ruim van tevoren gepland zijn, er is niets spontaans meer aan.

Zodra die 1,5 meter dus niet meer nodig is op dat soort plekken die graag zo snel mogelijk opheffen. Het zou een hoop zaken een heel stuk simpeler maken. Ik hoop dus echt dat de versoepelingen op 20 september door kunnen gaan, en dat voor die tijd de cijfers nog even flink gaan dalen.
Uiteraard hoop ik dat ook, liever gisteren dan vandaag alles weg. Maar ik ben bang dat het niet realistisch is gezien de huidige situatie en wat er vanaf september weer op ons af komt.
pi_200951192
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ik hoop vooral dat zoonlief (en al die andere studenten natuurlijk) weer op een normale manier naar school kunnen. Dat ze niet hoeven te plannen wanneer wie van de studenten het lab in mag zonder daar tijd voor in te leveren. En ik hoop dat hij nu wel kan stage lopen.....Dat uitgaansleven boeit hem niet zo, maar een extra schooljaar moeten doen is voor iemand die zich van begin af aan er zo goed mogelijk voor heeft ingezet wel zuur.....
Dat hoop ik ook, die stap mag wel gezet worden zo snel mogelijk. We moeten nu vooral kijken naar wat de grootste groep van Nederland nodig heeft, en daar hoort fatsoenlijk onderwijs natuurlijk bij, en daar doen wat mogelijk is. Ook als dit ten koste gaat van het openen van bijvoorbeeld de discotheken.
pi_200951217
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:22 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook, die stap mag wel gezet worden zo snel mogelijk. We moeten nu vooral kijken naar wat de grootste groep van Nederland nodig heeft, en daar hoort fatsoenlijk onderwijs natuurlijk bij, en daar doen wat mogelijk is. Ook als dit ten koste gaat van het openen van bijvoorbeeld de discotheken.
Ja precies :)


Maar gelukkig weer betere ziekenhuiscijfers vandaag *O*
pi_200951220
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:25 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja precies :)

Maar gelukkig weer betere ziekenhuiscijfers vandaag *O*
Gelukkig wel, werd ook weer tijd. Hopen dat het nu eens een paar dagen zo doorzet weer! Op naar de 600 :)
pi_200951245
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Gelukkig wel, werd ook weer tijd. Hopen dat het nu eens een paar dagen zo doorzet weer! Op naar de 600 :)
Goed plan!
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:03:52 #25
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200951598
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s n op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 17 (relatieve daling: 2,4%). Het zijn dus 686 bezette bedden in totaal, dus gelukkig weer onder de 700. Hopelijk dalen we snel weer verder.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 17 augustus: 198 (absolute daling 1; relatieve daling 0,5%);
- maandag 16 augustus: 199 (absolute daling 1; relatieve daling 0,5%);
- zondag 15 augustus: 200 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- zaterdag 14 augustus: 198 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- vrijdag 13 augustus: 196 (absolute daling 14; relatieve daling 6,7%);
- donderdag 12 augustus: 210 (geen wijziging);
- woensdag 11 augustus: 210 (absolute daling 4; relatieve daling 1,9%);
- dinsdag 10 augustus: 214 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,9%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 17 augustus: 488 (absolute daling 16; relatieve daling 3,2%);
- maandag 16 augustus: 504 (absolute stijging 33; relatieve stijging 7,0%);
- zondag 15 augustus: 471 (absolute stijging 17; relatieve stijging 3,7%);
- zaterdag 14 augustus: 454 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,9%);
- vrijdag 13 augustus: 450 (absolute stijging 11; relatieve stijging 2,5%);
- donderdag 12 augustus: 439 (absolute daling 7; relatieve daling 1,6%);
- woensdag 11 augustus: 446 (absolute daling 26; relatieve daling 5,5%);
- dinsdag 10 augustus: 472 (absolute daling 6; relatieve daling 1,3%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200951617
Ha fijn, weer een daling! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:26:50 #27
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_200952745
quote:
17s.gif Op maandag 16 augustus 2021 16:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Hopelijk een negatieve uitslag? Welkom thuis!
Jep negatief gelukkig. :)
pi_200952780
2306 vandaag, redelijk tussen mijn hoop en verwachting in. R ligt nog onder de 1 en we krimpen met ongeveer 8%. Het is magertjes, maar beter dan groei.
pi_200952805
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 9 juli 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervr: 43,2%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851


totaal: 40.075

Besmettingcijfers dinsdag 27 juli t/m maandag 2 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 43,8%

dinsdag: 3.957
woensdag: 3.455
donderdag: 4.415
vrijdag: 3.387
zaterdag: 2.925
zondag: 2.304
maandag: 2.094


totaal: 22.537

Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 20,5%

dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026


totaal: 17.916

Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: - 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: + 6,7%

dinsdag: 2.306
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 16.142 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_200952843
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:30 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: - 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: + 6,7%

dinsdag: 2.306
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 16.142 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
Klopt dit wel? Je totale extrapolatie komt lager uit dan vorige week, maar toch staat er een +6,7% als wijziging in de voorspelling?
pi_200952886
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:29 schreef GereDathan het volgende:
2306 vandaag, redelijk tussen mijn hoop en verwachting in. R ligt nog onder de 1 en we krimpen met ongeveer 8%. Het is magertjes, maar beter dan groei.
Valt mee inderdaad, maar misschien toch eens een andere dj zoeken....deze plaat blijft hangen ;)
pi_200952911
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Valt mee inderdaad, maar misschien toch eens een andere dj zoeken....deze plaat blijft hangen ;)
Voor, maar het zure is nu net dat d DJ die je dan zou willen inzetten net aan Corona bezweken is :'(

quote:
Dj Paul ‘get get down’ Johnson (50) overleden aan corona: fysieke ellende en n monsterhit

Paul Johnson (50) overleed gisteren aan de gevolgen van Covid-19. Hij scoorde in 1999 een monsterhit met Get get down. De dj en producent uit Chicago werd in zijn leven geteisterd door fysiek malheur.
https://www.ad.nl/show/dj(...)monsterhit~aa3b036c/
pi_200952920
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Klopt dit wel? Je totale extrapolatie komt lager uit dan vorige week, maar toch staat er een +6,7% als wijziging in de voorspelling?
Ik denk +6,7% in vergelijking met alleen nog dinsdag vorige week.
Maar de woensdag en donderdag waren toen relatief hoog, daarom komt die week alsnog hoger uit dan de extrapolatie van deze week.

Mijn twee centen.
Tap tap tap
pi_200952943
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik denk +6,7% in vergelijking met alleen nog dinsdag vorige week.
Maar de woensdag en donderdag waren toen relatief hoog, daarom komt die week alsnog hoger uit dan de extrapolatie van deze week.

Mijn twee centen.
Ik ging er vanuit dat het op basis van het voorlopige totaal was. Wellicht zit ik helemaal mis ;)
pi_200952951
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Voor, maar het zure is nu net dat d DJ die je dan zou willen inzetten net aan Corona bezweken is :'(
[..]
https://www.ad.nl/show/dj(...)monsterhit~aa3b036c/
Oh wauw deze zag ik even niet aankomen.......... :o
pi_200953027
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:39 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Oh wauw deze zag ik even niet aankomen.......... :o
Ik was eind jaren 90 groot fan van deze hit dus zijn overlijden heeft wel indruk gemaakt, dus hij zat "on top of mind" zal ik maar zeggen :)
pi_200953096
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik was eind jaren 90 groot fan van deze hit dus zijn overlijden heeft wel indruk gemaakt, dus hij zat "on top of mind" zal ik maar zeggen :)
Ik ken hem echt niet :@
pi_200953164
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:47 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ik ken hem echt niet :@
Niet? Er waren in die tijd zelfs 2 nummers met dezelfde strekking.



Waarbij ik duidelijk fan was van de 1e en de 2e wel OK vond :)
pi_200953177
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Niet? Er waren in die tijd zelfs 2 nummers met dezelfde strekking.



Waarbij ik duidelijk fan was van de 1e en de 2e wel OK vond :)
Denk dat ik ietsje ouder ben dan...... :{
pi_200953188
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:53 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Denk dat ik ietsje ouder ben dan...... :{
pi_200953208
quote:
Ja dus..... :s)
pi_200953233
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:56 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja dus..... :s)
Zocht iets voor de leeftijd ;)
pi_200953242
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Niet? Er waren in die tijd zelfs 2 nummers met dezelfde strekking.



Waarbij ik duidelijk fan was van de 1e en de 2e wel OK vond :)
Ooh die! Jezus daar werd je mee doodgegooid.
Tap tap tap
pi_200953249
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ooh die! Jezus daar werd je mee doodgegooid.
Beiden lekkere nummertjes voor in de discotheek toch :7
pi_200953250
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zocht iets voor de leeftijd ;)
Missie geslaagd :')
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:03:47 #46
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200953287
Het percentage positieve tests is gedaald, van 16,7 naar 16,5.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200953811
Mijn grafieken van vandaag (kort ivm andere drukte deze week):

Het aantal registraties blijft rond de 2000 zweven. Het lijkt wel iets te zakken, maar erg langzaam.


Het aandeel per leeftijdsgroep lijkt ook redelijk stabiel te zijn tussen 3 en 10 augustus.


In de absolute aantallen was er op 9 augustus een piekje te zien bij de jongste leeftijdsgroepen. Dit is de wekelijkse maandagpiek. Toch lijkt er hier ook wel een dalende trend te zijn over langere tijd, wat ik hier duidelijker vind dan in de totaalcijfers.
  woensdag 18 augustus 2021 @ 11:36:10 #48
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200963599
Dames, heren, zullen we weer ontopic gaan. *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200963984
https://www.gelderlander.(...)oronavirus~af6a1517/

de titel van het artikel is niet positief, maar als je het artikel leest, dan is het een positief artikel.
Higlight.
* eerst werd ongeveer 3 procent van elk gevonden geval in het ziekenhuis opgenomen inmiddels nog 1 procent.
* 75% van de ziekenhuisopnames is niet gevaccineerd, (ik weet niet of dit postief is, voor mezelf en zowat iedereen die ik ken wel)
* Pfizer en astrazeneca werkt voor 90 tot 95% tegen ziekenhuisopname. (dit is zeer postief, ikzelf heb Moderna daar zegt Japiojo niks over maar goed.

conclusie vaccinaties werken, jammer dat door de 1.8 miljoen die het niet hebben genomen de samenleving pas later open kan.
pi_200964810
quote:
7s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 12:01 schreef koemleit het volgende:
https://www.gelderlander.(...)oronavirus~af6a1517/

de titel van het artikel is niet positief, maar als je het artikel leest, dan is het een positief artikel.
Higlight.
* eerst werd ongeveer 3 procent van elk gevonden geval in het ziekenhuis opgenomen inmiddels nog 1 procent.
* 75% van de ziekenhuisopnames is niet gevaccineerd, (ik weet niet of dit postief is, voor mezelf en zowat iedereen die ik ken wel)
* Pfizer en astrazeneca werkt voor 90 tot 95% tegen ziekenhuisopname. (dit is zeer postief, ikzelf heb Moderna daar zegt Japiojo niks over maar goed.

conclusie vaccinaties werken, jammer dat door de 1.8 miljoen die het niet hebben genomen de samenleving pas later open kan.
Volgens moderna is moderna effectiever dan Pfizer 😇 (heb ook moderna)
pi_200965845
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 12:43 schreef Freudie het volgende:

[..]
Volgens moderna is moderna effectiever dan Pfizer 😇 (heb ook moderna)
Inderdaad. Al scheelt het maar 1 procent ofzo haha.
  woensdag 18 augustus 2021 @ 14:04:51 #52
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200966069
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute daling van 5 (relatieve daling: 0,7%). Het zijn dus 681 bezette bedden in totaal, dus weer iets verder onder de 700. Hopelijk dalen we snel weer verder.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 18 augustus: 212 (absolute stijging 14; relatieve stijging 7,1%);
- dinsdag 17 augustus: 198 (absolute daling 1; relatieve daling 0,5%);
- maandag 16 augustus: 199 (absolute daling 1; relatieve daling 0,5%);
- zondag 15 augustus: 200 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- zaterdag 14 augustus: 198 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- vrijdag 13 augustus: 196 (absolute daling 14; relatieve daling 6,7%);
- donderdag 12 augustus: 210 (geen wijziging);
- woensdag 11 augustus: 210 (absolute daling 4; relatieve daling 1,9%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 18 augustus: 469 (absolute daling 19; relatieve daling 3,9%);
- dinsdag 17 augustus: 488 (absolute daling 16; relatieve daling 3,2%);
- maandag 16 augustus: 504 (absolute stijging 33; relatieve stijging 7,0%);
- zondag 15 augustus: 471 (absolute stijging 17; relatieve stijging 3,7%);
- zaterdag 14 augustus: 454 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,9%);
- vrijdag 13 augustus: 450 (absolute stijging 11; relatieve stijging 2,5%);
- donderdag 12 augustus: 439 (absolute daling 7; relatieve daling 1,6%);
- woensdag 11 augustus: 446 (absolute daling 26; relatieve daling 5,5%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200966989
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 9 juli 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervr: 43,2%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851


totaal: 40.075

Besmettingcijfers dinsdag 27 juli t/m maandag 2 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 43,8%

dinsdag: 3.957
woensdag: 3.455
donderdag: 4.415
vrijdag: 3.387
zaterdag: 2.925
zondag: 2.304
maandag: 2.094


totaal: 22.537

Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 20,5%

dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026


totaal: 17.916

Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: + 19,0%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 17.790 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_200967048
Tja....... -O-
pi_200967284
Zijn dit weer eens al die ongevaccineerden? Oh nee, want die laten zich ook niet testen.

Positief: al ruim 2 weken onder de 3000 per dag
pi_200967387
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 15:43 schreef pretpletter het volgende:
Zijn dit weer eens al die ongevaccineerden? Oh nee, want die laten zich ook niet testen.

Positief: al ruim 2 weken onder de 3000 per dag
Ja zo kun je het ook bekijken inderdaad :)
  woensdag 18 augustus 2021 @ 15:59:45 #59
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200967478
Het percentage positieve tests is gedaald, van 16,5 naar 13,5.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 18 augustus 2021 @ 16:06:04 #60
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_200967543
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 15:59 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is gedaald, van 16,5 naar 13,5.
Rare sprongen maakt dat cijfer.
pi_200967585
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 16:06 schreef Tinos85 het volgende:

[..]
Rare sprongen maakt dat cijfer.
Vind ik ook wel. Massale (snel-)tests (zoals nu bij studenten intro’s en Zandvoort ) zou kunnen leiden tot meer gevonden besmettingen. Dan zou je alleen verwachten dat het percentage hoog wordt / blijft.
Eerst maar eens zien in welke leeftijds categorien de besmettingen zitten. Misschien dat dat wat duiding geeft.
pi_200967955
quote:
17s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 15:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Tja....... -O-
Eens… :{
pi_200967966
Kan je ergens zien hoe het ervoor staat met de vaccinaties?
pi_200967982
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 15:16 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 9 juli 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervr: 43,2%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851


totaal: 40.075

Besmettingcijfers dinsdag 27 juli t/m maandag 2 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 43,8%

dinsdag: 3.957
woensdag: 3.455
donderdag: 4.415
vrijdag: 3.387
zaterdag: 2.925
zondag: 2.304
maandag: 2.094


totaal: 22.537

Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 20,5%

dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026


totaal: 17.916

Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: + 19,0%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 17.790 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



[ afbeelding ]
Stijging, geen like gezet @Zipportal
  woensdag 18 augustus 2021 @ 16:52:03 #65
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200968091
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 16:44 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Stijging, geen like gezet @:zipportal
Een man met principes. _O_ Ze bestaan nog.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200968094
Update vaccinaties van 18/8:

12,2 - 12,5 miljoen mensen hebben tenminste n prik gekregen. Dat is ongeveer 71% van de bevolking.
10,6 - 10,8 miljoen mensen zijn volledig ingent. Dat is ongeveer 61% van de bevolking.
Er zijn gisteren ongeveer 30 duizend prikken gezet.

Van de gezette prikken is ca. 90% een tweede prik. Dat betekent dat het aantal (deels) gevaccineerden (nu 71%) nog maar langzaam toeneemt.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200968702
/zeurmodus
61% is niet zo heul veul -O-

einde zeurmodus
Tap tap tap
pi_200968917
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 15:59 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is gedaald, van 16,5 naar 13,5.
No questions asked :)
pi_200968976
De UK laat een beetje hetzelfde zien lijkt op dit moment. Een lichte toename in cases, ongeveer 5% week op week. Als er een effect van het voetballen is (afgelopen weekend hebben denk ik ruim 700.000 mensen in de UK in een voetbalstadion gezeten) dan is dat komende dagen wel te zien.

Op dit moment 89.6% volwassenen 1 prik, en 77.5% 2 prikken. Vanaf morgen gaan ze die percentages berekenen voor 16 jaar en ouder, dus het zal iets zakken.
pi_200968977
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 15:43 schreef pretpletter het volgende:
Zijn dit weer eens al die ongevaccineerden? Oh nee, want die laten zich ook niet testen.

Positief: al ruim 2 weken onder de 3000 per dag
Nee, tuurlijk niet. Elke test zal gebruikt worden om de testsamenleving zonder einde in te voeren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200969820
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 17:36 schreef CherryLips het volgende:
/zeurmodus
61% is niet zo heul veul -O-

einde zeurmodus
Ik vind het bij nader inzien ook wel tegenvallen, het schiet niet zo op zoals ik al eens eerder meldde, maar goed we zijn er nog niet, we hebben nog tijd/mensen te gaan, hopelijk volgen er snel meer aan de vaccinatiebalie.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200969853
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 17:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De UK laat een beetje hetzelfde zien lijkt op dit moment. Een lichte toename in cases, ongeveer 5% week op week. Als er een effect van het voetballen is (afgelopen weekend hebben denk ik ruim 700.000 mensen in de UK in een voetbalstadion gezeten) dan is dat komende dagen wel te zien.

Op dit moment 89.6% volwassenen 1 prik, en 77.5% 2 prikken. Vanaf morgen gaan ze die percentages berekenen voor 16 jaar en ouder, dus het zal iets zakken.
Best een aardig percentage dat al volledig is geprikt. Ik had het minder verwacht. 700.000 mensen qua stadionbezoek is veel, ben benieuwd tot hoeveel besmettingen dat heeft gezorgd, hou ons op de hoogte van de nieuwe cijfers en percentages.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200970352
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 18:48 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ik vind het bij nader inzien ook wel tegenvallen, het schiet niet zo op zoals ik al eens eerder meldde, maar goed we zijn er nog niet, we hebben nog tijd/mensen te gaan, hopelijk volgen er snel meer aan de vaccinatiebalie.
Dit is wel de totale bevolking inclusief <12 en die vaccineren we niet. Volgens mij zitten we zonder de <12 groep 10% hoger.
pi_200974397
quote:
14s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 18:51 schreef Sangha het volgende:

[..]
Best een aardig percentage dat al volledig is geprikt. Ik had het minder verwacht. 700.000 mensen qua stadionbezoek is veel, ben benieuwd tot hoeveel besmettingen dat heeft gezorgd, hou ons op de hoogte van de nieuwe cijfers en percentages.
700k was een wilde gok, maar met een stuk of 10 Premier League wedstrijden, 12 Championship wedstrijden en ook nog League One kom je er wel volgens mij. Afgelopen weekend zaten er hier in Oxford in de League One volgens mij 7000 op de tribunes.
Ff opgezocht.
Premier League afgelopen weekend 40k bezoekers gemiddeld in 10 wedstrijden (incl 2 wedstrijden met 0 bezoekers). Dus 400.000 man.
Championship met 24 clubs dit seizoen totnutoe gemiddeld 15k bezoekers. Dus 180.000 man in 12 wedstrijden.
League One met 24 clubs dit seizoen totnutoe gemiddeld 9k bezoekers. Dus 108.000 in 12 wedstrijden.

Dat is dus 688k :7 Aardig goede gok dus. Dan komt er nog wat league two bij. En veel van die mensen zullen rond de wedstrijden ook nog wel in de kroeg, trein, bus en metro dicht op elkaar hebben gezeten. Zou mooi zijn als daar niks van te merken is in de data. Fingers crossed.
pi_200974555
quote:
7s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 12:01 schreef koemleit het volgende:
https://www.gelderlander.(...)oronavirus~af6a1517/

de titel van het artikel is niet positief, maar als je het artikel leest, dan is het een positief artikel.
Higlight.
* eerst werd ongeveer 3 procent van elk gevonden geval in het ziekenhuis opgenomen inmiddels nog 1 procent.
* 75% van de ziekenhuisopnames is niet gevaccineerd, (ik weet niet of dit postief is, voor mezelf en zowat iedereen die ik ken wel)
* Pfizer en astrazeneca werkt voor 90 tot 95% tegen ziekenhuisopname. (dit is zeer postief, ikzelf heb Moderna daar zegt Japiojo niks over maar goed.

conclusie vaccinaties werken, jammer dat door de 1.8 miljoen die het niet hebben genomen de samenleving pas later open kan.
Helemaal mee eens, vaccins werken goed, we zien het keer op keer.

Wat me wel opvalt is dat er nu eigenlijk voor het eerst(?) echt wordt gezegd dat je vroeg of laat met het virus te maken zult krijgen. Tenminste, als je niet gevaccineerd bent. In feite betekent dat ook dat je er mee in aanraking zult komen als je wel gevaccineerd bent, alleen raak je dan niet besmet. Maar het betekent ook dat men denk dat we het niet zo ver weg zullen krijgen dat de kans dat je er mee in aanraking komt wanneer je niet gevaccineerd bent heel klein wordt. Ik denk dat men in juni nog wel dacht het tot een zulk laag niveau te kunnen krijgen dat niet te zeggen dat het vrijwel zeker was dat je er mee te maken zou krijgen. En nu dus wel. Dat geeft des te meer reden dat men moet nadenken over hoe we met de endemische fase om moeten gaan. Wat is acceptabel? Moet de IC capaciteit daarop aangepast worden? Dat we accepteren dat er altijd wel 20-40 mensen met Covid op de IC's liggen, en 's winters het dubbele? Hoe gaan we daar naar toe werken?
pi_200976571
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 15:59 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is gedaald, van 16,5 naar 13,5.
Dank voor de uitputtende rekenslag weer. Niet als correctie, noch aanvulling, maar meer voor eigen interpretatie heb ik een splitsing gemaakt tussen mensen die zonder of met positieve sneltest naar de GGD gaan. (Ik reken niet zo nauwkeurig als jij, want het is verdorie vakantie :)
Volgens opgave van het RIVM is ongeveer de helft met een positieve sneltest bij de GGD beland. Van degene met een positieve sneltest, test 90% ook bij de GGD positief.
Het totaal aan uitgevoerde GGD - testen bij een % positief van 13,5 en zeg 2.500 besmetten is ca. 18.500.
Hiervan zijn dan 1.250 positief na thuistest. Dat zijn 1.389 personen. De overige 17.111 personen zorgen dan dus voor de resterende 1.250 van de positieven. Dat is 7%.
Hier zijn een aantal conclusie richtingen voor te formuleren.

- wat goed dat we zoveel snel-en thuistesten. Die 1.250 had je anders nooit allemaal gevonden
- het werkelijke percentage besmet, zoals we dat eerder gebruikten, is eigenlijk alleen nog te bepalen aan de hand van de niet snel-getesten (in dit geval dus ineens een heel positieve 7% positivo’s .
- als we maar voldoende sneltesten, dan gaat het percentage besmet naar de 90%. Dat is dan de effectiviteit van de sneltest die we meten.

En on a side note, gisteren terug uit Frankrijk en hoest sinds gisterenavond als een mijnwerker. Straks toch maar even bij de GGD getest. Volledig gevaccineerd, dus ik ga uit van ouderwetsche verkoudheid, maar morgen een BBQ met een groepje en dat is me toch wat te groot risico.

Oh, en nu heb ik me toch een prachtig en onhaalbaar plan (dat zijn de beste). Stel dat we iedereen zo’n sneltest bezorgen en we organiseren een moment op TV (ik zie een variant op “open het dorp” voor me. Met belteams enzo, Mies Bouwman zal lastig worden) waarbij heel Nederland tegelijkertijd een sneltest doet. Positieve resultaten kunnen gelijk geregistreerd worden. Heb je een fantastisch beeld van de besmettingen in heel Nederland. Kunnen de mannen en vrouwen (personen en andere entiteiten) van de RIVM lekker aan de bak. GGD vol aan de BCO.
Oh, en als je live inbelt, maak je kans op een prijs. Een beetje zo’n lullige keukenmachine ofzo.

[ Bericht 6% gewijzigd door blissard1984 op 19-08-2021 08:45:25 ]
pi_200977252
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:28 schreef blissard1984 het volgende:

En on a side note, gisteren terug uit Frankrijk en hoest sinds gisterenavond als een mijnwerker. Straks toch maar even bij de GGD getest. Volledig gevaccineerd, dus ik ga uit van ouderwetsche verkoudheid, maar morgen een BBQ met een groepje en dat is me toch wat te groot risico.

Oh, en nu heb ik me toch een prachtig en onhaalbaar plan (dat zijn de beste). Stel dat we iedereen zo’n sneltest bezorgen en we organiseren een moment op TV (ik zie een variant op “open het dorp” voor me. Met belteams enzo, Mies Bouwman zal lastig worden) waarbij heel Nederland tegelijkertijd een sneltest doet. Positieve resultaten kunnen gelijk geregistreerd worden. Heb je een fantastisch beeld van de besmettingen in heel Nederland. Kunnen de mannen en vrouwen (personen en andere entiteiten) van de RIVM lekker aan de bak. GGD vol aan de BCO.
Oh, en als je live inbelt, maak je kans op een prijs. Een beetje zo’n lullige keukenmachine ofzo.
Hahaha, mooi bedacht en niet eens zo'n gek plan! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200977692
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:28 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Dank voor de uitputtende rekenslag weer. Niet als correctie, noch aanvulling, maar meer voor eigen interpretatie heb ik een splitsing gemaakt tussen mensen die zonder of met positieve sneltest naar de GGD gaan. (Ik reken niet zo nauwkeurig als jij, want het is verdorie vakantie :)
Volgens opgave van het RIVM is ongeveer de helft met een positieve sneltest bij de GGD beland. Van degene met een positieve sneltest, test 90% ook bij de GGD positief.
Het totaal aan uitgevoerde GGD - testen bij een % positief van 13,5 en zeg 2.500 besmetten is ca. 18.500.
Hiervan zijn dan 1.250 positief na thuistest. Dat zijn 1.389 personen. De overige 17.111 personen zorgen dan dus voor de resterende 1.250 van de positieven. Dat is 7%.
Hier zijn een aantal conclusie richtingen voor te formuleren.

- wat goed dat we zoveel snel-en thuistesten. Die 1.250 had je anders nooit allemaal gevonden
- het werkelijke percentage besmet, zoals we dat eerder gebruikten, is eigenlijk alleen nog te bepalen aan de hand van de niet snel-getesten (in dit geval dus ineens een heel positieve 7% positivo’s .
- als we maar voldoende sneltesten, dan gaat het percentage besmet naar de 90%. Dat is dan de effectiviteit van de sneltest die we meten.
Zonder confirmatietesten is het 10%
pi_200978301
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:28 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Dank voor de uitputtende rekenslag weer. Niet als correctie, noch aanvulling, maar meer voor eigen interpretatie heb ik een splitsing gemaakt tussen mensen die zonder of met positieve sneltest naar de GGD gaan. (Ik reken niet zo nauwkeurig als jij, want het is verdorie vakantie :)
Volgens opgave van het RIVM is ongeveer de helft met een positieve sneltest bij de GGD beland. Van degene met een positieve sneltest, test 90% ook bij de GGD positief.
Het totaal aan uitgevoerde GGD - testen bij een % positief van 13,5 en zeg 2.500 besmetten is ca. 18.500.
Hiervan zijn dan 1.250 positief na thuistest. Dat zijn 1.389 personen. De overige 17.111 personen zorgen dan dus voor de resterende 1.250 van de positieven. Dat is 7%.
Hier zijn een aantal conclusie richtingen voor te formuleren.

- wat goed dat we zoveel snel-en thuistesten. Die 1.250 had je anders nooit allemaal gevonden
- het werkelijke percentage besmet, zoals we dat eerder gebruikten, is eigenlijk alleen nog te bepalen aan de hand van de niet snel-getesten (in dit geval dus ineens een heel positieve 7% positivo’s .
- als we maar voldoende sneltesten, dan gaat het percentage besmet naar de 90%. Dat is dan de effectiviteit van de sneltest die we meten.

En on a side note, gisteren terug uit Frankrijk en hoest sinds gisterenavond als een mijnwerker. Straks toch maar even bij de GGD getest. Volledig gevaccineerd, dus ik ga uit van ouderwetsche verkoudheid, maar morgen een BBQ met een groepje en dat is me toch wat te groot risico.

Oh, en nu heb ik me toch een prachtig en onhaalbaar plan (dat zijn de beste). Stel dat we iedereen zo’n sneltest bezorgen en we organiseren een moment op TV (ik zie een variant op “open het dorp” voor me. Met belteams enzo, Mies Bouwman zal lastig worden) waarbij heel Nederland tegelijkertijd een sneltest doet. Positieve resultaten kunnen gelijk geregistreerd worden. Heb je een fantastisch beeld van de besmettingen in heel Nederland. Kunnen de mannen en vrouwen (personen en andere entiteiten) van de RIVM lekker aan de bak. GGD vol aan de BCO.
Oh, en als je live inbelt, maak je kans op een prijs. Een beetje zo’n lullige keukenmachine ofzo.
Iedereen tegelijk een testresultaat melden bij de GGD? De servers smelten nu al :D

Als er 1250 man via een positieve sneltest bij de GGD kwamen, dan betekent, uitgaande van een sensitiviteit van 80% bij de sneltesten, dat ook dat er eigenlijk (1250/80)*100 = 1562 positieve mensen een sneltest deden en er dus 1562-1250 = 312 mensen zijn die wel het virus bij zich dragen, en dachten dat dat niet zo was.
Maar dat hangt er erg van af hoe mensen de sneltesten gebruiken. Gebruiken ze ze routinematig zonder dat ze symptomen hebben, of gebruiken ze ze om ff te checken of dat hoestje of loopneus corona is of niet.
pi_200978845
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 17:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Op dit moment 89.6% volwassenen 1 prik, en 77.5% 2 prikken. Vanaf morgen gaan ze die percentages berekenen voor 16 jaar en ouder, dus het zal iets zakken.
Beetje appels met peren vergelijken helaas. De percentages beginnen een beetje te duizelen hier dankzij de media en goeroes op Tiwtter, de ene partij noemt het percentage over de hele bevolking en een andere partij pakt 18+ en weer een andere 12+.

Jij pakt voor de UK nu bijvoorbeeld enkel de groep 18+, maar we vergelijken dat met de hele bevolking in Nederland.

Moet zeggen dat ik dat dus lastig vind, het is lastig om een bron te vinden in Nederland (of beter gezegd, ik kan het niet vinden en dat ligt aan mij) die het uitsplitst naar hele bevolking vs 18+ vs 12+.
pi_200978860
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Iedereen tegelijk een testresultaat melden bij de GGD? De servers smelten nu al :D

Als er 1250 man via een positieve sneltest bij de GGD kwamen, dan betekent, uitgaande van een sensitiviteit van 80% bij de sneltesten, dat ook dat er eigenlijk (1250/80)*100 = 1562 positieve mensen een sneltest deden en er dus 1562-1250 = 312 mensen zijn die wel het virus bij zich dragen, en dachten dat dat niet zo was.
Maar dat hangt er erg van af hoe mensen de sneltesten gebruiken. Gebruiken ze ze routinematig zonder dat ze symptomen hebben, of gebruiken ze ze om ff te checken of dat hoestje of loopneus corona is of niet.
Je ziet dat ook bij de testen voor uitreizen. Ik ga er vanuit dat mensen met klachten daar niet komen. (wellicht wat naef) 0,5 % test dan toch nog positief. Daarmee halen we er dus veel besmettingen uit die anders nooit gevonden zouden worden.
Ik weet alleen niet of je die 0,5% kunt omslaan over de hele bevolking. Dat zou wel een serieuze hoeveelheid zijn. Overigens daalt dit percentage wel, dus dat is dan wel weer positief.
https://www.rivm.nl/sites(...)_1158_publicatie.pdf Onder 11.3
pi_200978884
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 17:36 schreef CherryLips het volgende:
/zeurmodus
61% is niet zo heul veul -O-

einde zeurmodus
Vind je? Ik vind 71% eerste prik en 61% tweede op de hele bevolking (dus incl. de kinderen van 0-11 die geen vaccinatie krijgen) best fors.

De tweede prikken duren wel wat langer om naar die 71% te gaan. Er zit 5 weken tussen. Maar in de 2e prikken zit nog wel vaart gelukkig. We gaan nu langzaam naar een situatie dat iedereen die zonder morren wil gegaan is en dat het zaak wordt om de mensen die we gemist hebben door de bezemwagen te voorzien van de juiste informatie. Daarmee pakken we een groot deel van de groep die eigenlijk wel wil en niet gegaan is door bv. taalproblemen, hun sociale klasse of onder druk van hun geloofsgemeenschap.
pi_200978916
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Vind je? Ik vind 71% eerste prik en 61% tweede op de hele bevolking (dus incl. de kinderen van 0-11 die geen vaccinatie krijgen) best fors.

De tweede prikken duren wel wat langer om naar die 71% te gaan. Er zit 5 weken tussen. Maar in de 2e prikken zit nog wel vaart gelukkig. We gaan nu langzaam naar een situatie dat iedereen die zonder morren wil gegaan is en dat het zaak wordt om de mensen die we gemist hebben door de bezemwagen te voorzien van de juiste informatie. Daarmee pakken we een groot deel van de groep die eigenlijk wel wil en niet gegaan is door bv. taalproblemen, hun sociale klasse of onder druk van hun geloofsgemeenschap.
Rijden de bussen met Janssen ook nog steeds de woonwijken in of zijn ze daarmee gestopt?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_200978955
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 22:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, vaccins werken goed, we zien het keer op keer.

Wat me wel opvalt is dat er nu eigenlijk voor het eerst(?) echt wordt gezegd dat je vroeg of laat met het virus te maken zult krijgen. Tenminste, als je niet gevaccineerd bent. In feite betekent dat ook dat je er mee in aanraking zult komen als je wel gevaccineerd bent, alleen raak je dan niet besmet. Maar het betekent ook dat men denk dat we het niet zo ver weg zullen krijgen dat de kans dat je er mee in aanraking komt wanneer je niet gevaccineerd bent heel klein wordt. Ik denk dat men in juni nog wel dacht het tot een zulk laag niveau te kunnen krijgen dat niet te zeggen dat het vrijwel zeker was dat je er mee te maken zou krijgen. En nu dus wel. Dat geeft des te meer reden dat men moet nadenken over hoe we met de endemische fase om moeten gaan. Wat is acceptabel? Moet de IC capaciteit daarop aangepast worden? Dat we accepteren dat er altijd wel 20-40 mensen met Covid op de IC's liggen, en 's winters het dubbele? Hoe gaan we daar naar toe werken?
Je zal ook een ander effect gaan zien dadelijk. Het blijkt dat je ook met vaccinatie Corona kan oplopen, met of zonder symptomen. De vaccinatie zorgt er gelukkig voor dat praktisch iedereen uit het ziekenhuis blijft (uitzonderingen daargelaten, mensen met andere extra klachten). Elke keer dat je na vaccinatie Corona krijgt zal je immuunsysteem beter in staat zijn om dit te bestrijden. Dankzij een vaccinatie heb je de eerste, grootste, stap al genomen en je immuunsysteem de basis aangeleerd. Langzaam wordt op die manier Corona een soort van verkoudheid/griep achtig iets.

Er is ook bekend uit de wetenschap dat virussen muteren, maar dat ze niet op alle fronten tegelijk kunnen muteren. Een virus kan besmettelijker worden, maar levert dan in op kracht (Delta). Of het wordt krachtiger, maar levert dan weer in op besmettelijkheid (ZA variant). Het virus zal een bepaalde balans zoeken, maar levert daarmee wel in op andere vlakken. Lijkt een beetje op het verdunnen van limonadesiroop, hoe meer water je toevoegt hoe meer limonade je krijgt maar hoe minder smaak tot je op het punt komt dat je gewoon water drinkt.
pi_200979008
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:28 schreef blissard1984 het volgende:

Oh, en nu heb ik me toch een prachtig en onhaalbaar plan (dat zijn de beste). Stel dat we iedereen zo’n sneltest bezorgen en we organiseren een moment op TV (ik zie een variant op “open het dorp” voor me. Met belteams enzo, Mies Bouwman zal lastig worden) waarbij heel Nederland tegelijkertijd een sneltest doet. Positieve resultaten kunnen gelijk geregistreerd worden. Heb je een fantastisch beeld van de besmettingen in heel Nederland. Kunnen de mannen en vrouwen (personen en andere entiteiten) van de RIVM lekker aan de bak. GGD vol aan de BCO.
Oh, en als je live inbelt, maak je kans op een prijs. Een beetje zo’n lullige keukenmachine ofzo.
Een leuk idee, maar helaas zal het resultaat niet nuttig zijn. Er zijn plekken geweest waar ze dit gedaan hebben, ook in Nederland. Maar dat heeft helaas niets geholpen.

Maar ik proef vooral dat je voorstander bent van veel zelftesten, en daar ben ik het zeker mee eens. Vooral in het onderwijs werpt dit veel vruchten af, veel jeugd test zichzelf braaf elke paar dagen. Daarmee spoor je heel snel besmettingen binnen gezinnen op die je kan aanpakken en tevens houd je deze besmette personen buiten de groep waardoor ze niet meer zo makkelijk verspreiden.
pi_200979046
Nou ik hoop toch ook wel dat we op een bepaald moment gaan stoppen met testen.....zeker als het de zorg niet meer gaat overbelasten, maar goed dat is mijn gevoel bij deze situatie :@
pi_200979067
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Rijden de bussen met Janssen ook nog steeds de woonwijken in of zijn ze daarmee gestopt?
Volgens mij niet, Janssen is toch ondertussen gestopt in het algemeen? Enkel wat jeugd.
pi_200979597
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:10 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Beetje appels met peren vergelijken helaas. De percentages beginnen een beetje te duizelen hier dankzij de media en goeroes op Tiwtter, de ene partij noemt het percentage over de hele bevolking en een andere partij pakt 18+ en weer een andere 12+.

Jij pakt voor de UK nu bijvoorbeeld enkel de groep 18+, maar we vergelijken dat met de hele bevolking in Nederland.

Moet zeggen dat ik dat dus lastig vind, het is lastig om een bron te vinden in Nederland (of beter gezegd, ik kan het niet vinden en dat ligt aan mij) die het uitsplitst naar hele bevolking vs 18+ vs 12+.
Daarom vergeleek ik het niet, en noemde expliciet dat het volwassenen betreft. Maar ourworldindata laat het voor elk land voor de hele bevolking zien.

UK: 60.38% volledig, 69.84% minstens een prik
NL: 61.47% en 69.48%.

Dat ontloopt elkaar dus nauwelijks. Maar in de UK dus vrijwel niemand onder de 16 geprikt (dus dat wordt lekker met de scholen weer open straks). En Ourworldindata is ook niet altijd het meest up to date.
pi_200979678
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Volgens mij niet, Janssen is toch ondertussen gestopt in het algemeen? Enkel wat jeugd.
Nee hoor, in de prikbussen zetten ze Janssen.
Vorige week zelf nog gehaald
pi_200979717
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:03 schreef hangtime het volgende:

[..]
Nee hoor, in de prikbussen zetten ze Janssen.
Vorige week zelf nog gehaald
En ook militairen en mensen die op zee werken.
Tap tap tap
pi_200980449
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:03 schreef hangtime het volgende:

[..]
Nee hoor, in de prikbussen zetten ze Janssen.
Vorige week zelf nog gehaald
Weer wat geleerd! ^O^
pi_200980466
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Daarom vergeleek ik het niet, en noemde expliciet dat het volwassenen betreft. Maar ourworldindata laat het voor elk land voor de hele bevolking zien.

UK: 60.38% volledig, 69.84% minstens een prik
NL: 61.47% en 69.48%.

Dat ontloopt elkaar dus nauwelijks. Maar in de UK dus vrijwel niemand onder de 16 geprikt (dus dat wordt lekker met de scholen weer open straks). En Ourworldindata is ook niet altijd het meest up to date.
Dat ontloopt elkaar inderdaad nauwelijks. Wij hebben hier het voordeel dat het wat meer door de samenleving verspreid is omdat 12-17 ook geprikt wordt. Maar voor de rest best netjes denk ik.

Benieuwd of en hoe en of wij nog een procent of 10 extra over de streep zouden kunnen trekken.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 14:03:35 #93
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200981657
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute daling van 9 (relatieve daling: 1,3%). Het zijn dus 672 bezette bedden in totaal, dus weer iets verder onder de 700. Hopelijk dalen we snel weer verder.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 19 augustus: 220 (absolute stijging 8; relatieve stijging 3,8%);
- woensdag 18 augustus: 212 (absolute stijging 14; relatieve stijging 7,1%);
- dinsdag 17 augustus: 198 (absolute daling 1; relatieve daling 0,5%);
- maandag 16 augustus: 199 (absolute daling 1; relatieve daling 0,5%);
- zondag 15 augustus: 200 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- zaterdag 14 augustus: 198 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- vrijdag 13 augustus: 196 (absolute daling 14; relatieve daling 6,7%);
- donderdag 12 augustus: 210 (geen wijziging).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 19 augustus: 452 (absolute daling 17; relatieve daling 3,6%);
- woensdag 18 augustus: 469 (absolute daling 19; relatieve daling 3,9%);
- dinsdag 17 augustus: 488 (absolute daling 16; relatieve daling 3,2%);
- maandag 16 augustus: 504 (absolute stijging 33; relatieve stijging 7,0%);
- zondag 15 augustus: 471 (absolute stijging 17; relatieve stijging 3,7%);
- zaterdag 14 augustus: 454 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,9%);
- vrijdag 13 augustus: 450 (absolute stijging 11; relatieve stijging 2,5%);
- donderdag 12 augustus: 439 (absolute daling 7; relatieve daling 1,6%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 19-08-2021 15:32:14 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200981775
Die stijging op de IC is echt bijzonder, die had niemand aan zien komen. Op de verpleeg gelukkig al 3 dagen op rij best een redelijke daling.

De rest van de ziekenhuiscijfers zijn stabiel en niet zorgwekkend, alleen die IC is opmerkelijk. Straks kunnen we dankzij @Oliver23 zien in welke leeftijd dit zit.
pi_200981789
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:12 schreef GereDathan het volgende:
Die stijging op de IC is echt bijzonder, die had niemand aan zien komen. Op de verpleeg gelukkig al 3 dagen op rij best een redelijke daling.

De rest van de ziekenhuiscijfers zijn stabiel en niet zorgwekkend, alleen die IC is opmerkelijk. Straks kunnen we dankzij @:Oliver23 zien in welke leeftijd dit zit.
Ja hier ben ik ook wel benieuwd naar hoe dat zit.....
pi_200981816
quote:
17s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja hier ben ik ook wel benieuwd naar hoe dat zit.....
Even teruggezocht, 10 augustus zaten we op 214 op de IC. In dat opzicht valt het nog wel mee, we zijn wat omlaag gegaan en weer teruggeveerd. Maar het is niet zo, zoals veel media willen doen geloven, dat we ineens door het dak gaan.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 14:16:07 #98
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200981838
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:28 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Dank voor de uitputtende rekenslag weer.
Dank je wel. En dat even naast mijn reguliere baan.
quote:
Niet als correctie, noch aanvulling, maar meer voor eigen interpretatie heb ik een splitsing gemaakt tussen mensen die zonder of met positieve sneltest naar de GGD gaan. (Ik reken niet zo nauwkeurig als jij, want het is verdorie vakantie :)
Volgens opgave van het RIVM is ongeveer de helft met een positieve sneltest bij de GGD beland. Van degene met een positieve sneltest, test 90% ook bij de GGD positief.
Dat is wel eh... positief, want dan zijn die zelftests best betrouwbaar zou je zeggen, ervan uitgaand dat mensen in principe alleen na een positieve zelftest een GGD-test laten doen..
quote:
Het totaal aan uitgevoerde GGD - testen bij een % positief van 13,5 en zeg 2.500 besmetten is ca. 18.500.
Hiervan zijn dan 1.250 positief na thuistest. Dat zijn 1.389 personen. De overige 17.111 personen zorgen dan dus voor de resterende 1.250 van de positieven. Dat is 7%.
Hier zijn een aantal conclusie richtingen voor te formuleren.

- wat goed dat we zoveel snel-en thuistesten. Die 1.250 had je anders nooit allemaal gevonden
- het werkelijke percentage besmet, zoals we dat eerder gebruikten, is eigenlijk alleen nog te bepalen aan de hand van de niet snel-getesten (in dit geval dus ineens een heel positieve 7% positivo’s .
- als we maar voldoende sneltesten, dan gaat het percentage besmet naar de 90%. Dat is dan de effectiviteit van de sneltest die we meten.
Ja, inderdaad. En die effectiviteit is groter dan ik dacht, want ik heb altijd gehoord 80%.
quote:
En on a side note, gisteren terug uit Frankrijk en hoest sinds gisterenavond als een mijnwerker. Straks toch maar even bij de GGD getest. Volledig gevaccineerd, dus ik ga uit van ouderwetsche verkoudheid, maar morgen een BBQ met een groepje en dat is me toch wat te groot risico.
Vervelend, maar ik vind 'hoesten als een mijnwerker' wel een vondst.
quote:
Oh, en nu heb ik me toch een prachtig en onhaalbaar plan (dat zijn de beste). Stel dat we iedereen zo’n sneltest bezorgen en we organiseren een moment op TV (ik zie een variant op “open het dorp” voor me. Met belteams enzo, Mies Bouwman zal lastig worden) waarbij heel Nederland tegelijkertijd een sneltest doet. Positieve resultaten kunnen gelijk geregistreerd worden. Heb je een fantastisch beeld van de besmettingen in heel Nederland. Kunnen de mannen en vrouwen (personen en andere entiteiten) van de RIVM lekker aan de bak. GGD vol aan de BCO.
Oh, en als je live inbelt, maak je kans op een prijs. Een beetje zo’n lullige keukenmachine ofzo.
Da's niet verkeerd.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200981852
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Even teruggezocht, 10 augustus zaten we op 214 op de IC. In dat opzicht valt het nog wel mee, we zijn wat omlaag gegaan en weer teruggeveerd. Maar het is niet zo, zoals veel media willen doen geloven, dat we ineens door het dak gaan.
Ja maar sensatieverspreiding enzo.... ;)
pi_200982049
quote:
17s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:16 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja maar sensatieverspreiding enzo.... ;)
Helaas wel. Elk perspectief wordt weggelaten. Daarom is het zo fijn dat @Federer-fan een week historie erbij heeft staan. Kan je makkelijk terugkijken hoe het was, en als je een paar dagen terug in het topic zoekt dan kan je ook eenvoudig verder terugkijken.

Hopelijk ook goed nieuws qua besmettingen, maar ik denk eerlijk gezegd dat we ondertussen rond de 0-lijn zitten qua groei/krimp. Dus zo rond de 2750-3000 gevallen nu.
pi_200982198
Zal mij niks verbazen als we zelfs boven de 3000 gaan komen. Vakanties lopen tegen het einde en er komen meer en meer mensen terug van vakantie. Volgende week starten de 1e scholen. Zal mij niks verbazen als we rond de 3000 blijven hangen de komende tijd. Dat moet ook geen probleem zijn nu we ook dalen in de ziekenhuizen met deze aantallen.
pi_200982235
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:43 schreef magrec het volgende:
Zal mij niks verbazen als we zelfs boven de 3000 gaan komen. Vakanties lopen tegen het einde en er komen meer en meer mensen terug van vakantie. Volgende week starten de 1e scholen. Zal mij niks verbazen als we rond de 3000 blijven hangen de komende tijd. Dat moet ook geen probleem zijn nu we ook dalen in de ziekenhuizen met deze aantallen.
Ik hoop met alles dat je gelijk hebt, hoewel 3000 voor het gevoel heel hoog is zou ik het ook wel een comfortabele situatie vinden als we rond dat aantal blijven hangen. Hopelijk gaan er veel vakantievierders naar de test en blijven ze daarna thuis.

De scholen maak ik mij iets minder zorgen over, de 2e prikken in de groep 12-17 lopen goed. Ongeveer 50% straks gevaccineerd in die groep. In de oudere groepen nog wat hoger. Ik hoop dat dat voldoende bescherming brengt met de regelmatige zelftesten.
pi_200982419
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Je zal ook een ander effect gaan zien dadelijk. Het blijkt dat je ook met vaccinatie Corona kan oplopen, met of zonder symptomen. De vaccinatie zorgt er gelukkig voor dat praktisch iedereen uit het ziekenhuis blijft (uitzonderingen daargelaten, mensen met andere extra klachten). Elke keer dat je na vaccinatie Corona krijgt zal je immuunsysteem beter in staat zijn om dit te bestrijden. Dankzij een vaccinatie heb je de eerste, grootste, stap al genomen en je immuunsysteem de basis aangeleerd. Langzaam wordt op die manier Corona een soort van verkoudheid/griep achtig iets.

Er is ook bekend uit de wetenschap dat virussen muteren, maar dat ze niet op alle fronten tegelijk kunnen muteren. Een virus kan besmettelijker worden, maar levert dan in op kracht (Delta). Of het wordt krachtiger, maar levert dan weer in op besmettelijkheid (ZA variant). Het virus zal een bepaalde balans zoeken, maar levert daarmee wel in op andere vlakken. Lijkt een beetje op het verdunnen van limonadesiroop, hoe meer water je toevoegt hoe meer limonade je krijgt maar hoe minder smaak tot je op het punt komt dat je gewoon water drinkt.
Ik ben wel benieuwd eigenlijk hoeveel mensen normaliter met influenza besmet raken en geen symptomen ontwikkelen. Influenza-epidemien worden bepaald aan de hand van hoeveel mensen met griepverschijnselen zich bij de huisarts melden. Maar hoeveel zijn het er werkelijk die het virus oplopen?
Je leest hier dat meerdere mensen zich zorgen maken/er niet naar uit kijken dat er alsmaar getest zal worden. En in hoeverre heeft het zin om maar te blijven testen als het virus zonder maatregelen niet tot overlast van de zorg leidt?

Wat betreft mutaties. Je hebt gelijk dat een virus vaak niet alles kan, maar of Delta een mutatie kan krijgen die leidt tot een erg besmettelijke variant die ook nog eens resistent is tegen bestaande immuniteit is gissen. In feite hoeft een variant die resistent is tegen bestaande immuniteit ook niet zo besmettelijk als Delta te zijn als er nauwelijks meer maatregelen zijn. Ik denk wel dat Delta de laatste variant is waar we ons zorgen over maken puur omdat die besmettelijker is. En een volgende variant waar we ons zorgen over maken zal andere eigenschappen hebben waardoor we ons er zorgen over maken, waarschijnlijk zal dat zijn dat die variant ongevoeliger is voor bestaande immuniteit. Maar als die dat niet combineert met een hoge besmettelijkheid dan is er hopelijk een goede kans om zo'n variant lokaal of regionaal te beteugelen en met aangepaste vaccins te bestrijden.
pi_200982696
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd eigenlijk hoeveel mensen normaliter met influenza besmet raken en geen symptomen ontwikkelen. Influenza-epidemien worden bepaald aan de hand van hoeveel mensen met griepverschijnselen zich bij de huisarts melden. Maar hoeveel zijn het er werkelijk die het virus oplopen?
Je leest hier dat meerdere mensen zich zorgen maken/er niet naar uit kijken dat er alsmaar getest zal worden. En in hoeverre heeft het zin om maar te blijven testen als het virus zonder maatregelen niet tot overlast van de zorg leidt?
Ik denk dat de meeste mensen niet eens weten dat ze een Influenza virus hebben normaal. Een snotneus of wat grieperig, geen enkele reden tot zorg. Testen daarvoor doen we niet grootschalig, al wordt er wel een en ander opgetuigd bij/via de huisarts.

Ik denk dat 1 van de vervolgstappen is om het aantal testen af te bouwen. Maar voor nu is het denk ik nog te vroeg.

quote:
Wat betreft mutaties. Je hebt gelijk dat een virus vaak niet alles kan, maar of Delta een mutatie kan krijgen die leidt tot een erg besmettelijke variant die ook nog eens resistent is tegen bestaande immuniteit is gissen. In feite hoeft een variant die resistent is tegen bestaande immuniteit ook niet zo besmettelijk als Delta te zijn als er nauwelijks meer maatregelen zijn. Ik denk wel dat Delta de laatste variant is waar we ons zorgen over maken puur omdat die besmettelijker is. En een volgende variant waar we ons zorgen over maken zal andere eigenschappen hebben waardoor we ons er zorgen over maken, waarschijnlijk zal dat zijn dat die variant ongevoeliger is voor bestaande immuniteit. Maar als die dat niet combineert met een hoge besmettelijkheid dan is er hopelijk een goede kans om zo'n variant lokaal of regionaal te beteugelen en met aangepaste vaccins te bestrijden.
Alles is mogelijk, maar als we de controle terugpakken en het aantal cases omlaag duwen in het algemeen dan is er ook minder kans op een mutatie. Maar het is even afwachten hoe het loopt. Eerst werden we ook heel erg bang gemaakt met Alpha, maar die is ook als een nachtkaars uitgegaan (dankzij Delta).
pi_200982740
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 9 juli 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervr: 43,2%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851


totaal: 40.075

Besmettingcijfers dinsdag 27 juli t/m maandag 2 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 43,8%

dinsdag: 3.957
woensdag: 3.455
donderdag: 4.415
vrijdag: 3.387
zaterdag: 2.925
zondag: 2.304
maandag: 2.094


totaal: 22.537

Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 20,5%

dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026


totaal: 17.916

Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297


Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: + 10,8%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 17.665 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_200982745
Een studie in Isral laat zien dat al het geneuzel van de laatste tijd rondom vaccinatie ("je raakt toch besmet!") echt storm in een glas water is:


https://www.covid-datasci(...)lized-are-vaccinated
pi_200982756
Nou nou, als er geen storing is dan kunnen we spreken van een heel erg goed getal vandaag zeg! Normaal is donderdag hoog en al dagen zitten we hoger dan de week ervoor. Dit is absoluut een mooie meevaller *O*
pi_200982788
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik denk dat de meeste mensen niet eens weten dat ze een Influenza virus hebben normaal. Een snotneus of wat grieperig, geen enkele reden tot zorg. Testen daarvoor doen we niet grootschalig, al wordt er wel een en ander opgetuigd bij/via de huisarts.

Ik denk dat 1 van de vervolgstappen is om het aantal testen af te bouwen. Maar voor nu is het denk ik nog te vroeg.
[..]
Alles is mogelijk, maar als we de controle terugpakken en het aantal cases omlaag duwen in het algemeen dan is er ook minder kans op een mutatie. Maar het is even afwachten hoe het loopt. Eerst werden we ook heel erg bang gemaakt met Alpha, maar die is ook als een nachtkaars uitgegaan (dankzij Delta).
En delta heeft ook Beta (de zuid-Afrikaanse) en lambda en Colombiaanse varianten vrijwel tot niets teruggedrongen.
Wat betreft die controle blijven de 2 feestweekenden erg jammer. Dat scheelt nu gewoon een flinke slok op een borrel.
pi_200982816
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:18 schreef GereDathan het volgende:
Nou nou, als er geen storing is dan kunnen we spreken van een heel erg goed getal vandaag zeg! Normaal is donderdag hoog en al dagen zitten we hoger dan de week ervoor. Dit is absoluut een mooie meevaller *O*
Viel me ook op ja. Itt voorgaande dagen is vandaag lager dan vorige week donderdag. Hopelijk zet dat door!
pi_200982850
Nou.....eindelijk dus weer een beetje meer licht aan het einde van de tunnel?
pi_200982851
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En delta heeft ook Beta (de zuid-Afrikaanse) en lambda en Colombiaanse varianten vrijwel tot niets teruggedrongen.
Wat betreft die controle blijven de 2 feestweekenden erg jammer. Dat scheelt nu gewoon een flinke slok op een borrel.
Ja, het blijkt heel lastig om het er weer onder te krijgen. Al denk ik dat de terugkerende losbandige jeugd uit het buitenland ook een hele grote invloed heeft op de cijfers. In veel landen mag en kan alles in de kroeg/discotheek.

Nu is dat niet direct een probleem, als we ze vinden dankzij zelftesten en hier de boel nog even wat op slot houden wat dat betreft dan is dat na de vakantie een snel aflopende zaak.
pi_200982857
quote:
17s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Nou.....eindelijk dus weer een beetje meer licht aan het einde van de tunnel?
1 zwaluw maakt geen zomer, maar de cijfers zijn vandaag voor het eerst in dagen inderdaad wel een beetje prettiger. Hopelijk het begin van nog meer mooie dingen.
pi_200982872
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]
1 zwaluw maakt geen zomer, maar de cijfers zijn vandaag voor het eerst in dagen inderdaad wel een beetje prettiger. Hopelijk het begin van nog meer mooie dingen.
Het moet een keer de positievere kant opgaan ;)
pi_200982912
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:12 schreef GereDathan het volgende:
De rest van de ziekenhuiscijfers zijn stabiel en niet zorgwekkend, alleen die IC is opmerkelijk. Straks kunnen we dankzij @:Oliver23 zien in welke leeftijd dit zit.
Als we NICE moeten geloven komt er morgen dus een aardige daling ook aan. Ik zie hier ook niks zorgwekkends. De groep 60-99 is iets wat groot, maar dat was die voor Corona ook al.

twitter
  donderdag 19 augustus 2021 @ 15:30:24 #115
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200982941
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 13,5 naar 13,0.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200982959
quote:
14s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:30 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 13,5 naar 13,0.
Ook een mooie meenemer weer!
pi_200982992
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:28 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Als we NICE moeten geloven komt er morgen dus een aardige daling ook aan. Ik zie hier ook niks zorgwekkends. De groep 60-99 is iets wat groot, maar dat was die voor Corona ook al.

[ twitter ]
NICE loopt meestal voor op LCPS. Dus dat kan inderdaad goed dat die daling er komt. Ik zie in de NICE cijfers weinig zorgwekkends de laatste dagen.
pi_200983464
We lijken toch wel qua besmettingen (2000 tot 3000) als ziekenhuizen (600 tot 700 in totaal) op een soort "plateau" te blijven, vooral door veel mensen die terugkomen van vakantie, en met het beginnen van de scholen in het vooruitzicht vermoed ik dat er daarop nog wel zullen blijven de komende tijd.

Als het zo door suddert zal er niet snel versoepeld worden, maar belangrijker is dat het virus de komende maanden niet ergens op de wereld muteert naar een gevaarlijkere variant, dan kunnen we de huidige situatie tenminste beheersbaar houden. Daarom zou ik ook het vaccineren in armere landen eerder toejuichen ipv een derde booster vaccin voor de mensen hier (hoogstens alleen de kwetsbaren/ouderen die dat willen), waardoor het virus in ieder geval nergens meer oplaait. Maja, dan zijn we nog wel even bezig.

Morgen met vakantie, en in september ga ik ook nog een keertje. Dus even afwezig van dit topic, waar ik sowieso meer meelurk dan actief post, maar mocht ik de komende dikke maand negatief nieuws meekrijgen of oppikken, dan kijk ik gewoon ff op mijn mobiel in dit topic, waar de paniekzaaierij over het algemeen wel goed wordt weg gerelativeerd. Keep up the positive vibe! *O* ^O^
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_200983744
Fijne vakantie RWA!
  donderdag 19 augustus 2021 @ 16:28:13 #120
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200983750
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:07 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
We lijken toch wel qua besmettingen (2000 tot 3000) als ziekenhuizen (600 tot 700 in totaal) op een soort "plateau" te blijven, vooral door veel mensen die terugkomen van vakantie, en met het beginnen van de scholen in het vooruitzicht vermoed ik dat er daarop nog wel zullen blijven de komende tijd.

Als het zo door suddert zal er niet snel versoepeld worden, maar belangrijker is dat het virus de komende maanden niet ergens op de wereld muteert naar een gevaarlijkere variant, dan kunnen we de huidige situatie tenminste beheersbaar houden. Daarom zou ik ook het vaccineren in armere landen eerder toejuichen ipv een derde booster vaccin voor de mensen hier (hoogstens alleen de kwetsbaren/ouderen die dat willen), waardoor het virus in ieder geval nergens meer oplaait. Maja, dan zijn we nog wel even bezig.

Morgen met vakantie, en in september ga ik ook nog een keertje. Dus even afwezig van dit topic, waar ik sowieso meer meelurk dan actief post, maar mocht ik de komende dikke maand negatief nieuws meekrijgen of oppikken, dan kijk ik gewoon ff op mijn mobiel in dit topic, waar de paniekzaaierij over het algemeen wel goed wordt weg gerelativeerd. Keep up the positive vibe! *O* ^O^
Maar mijn rekenwerk gelukkig niet. :W
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200985587
Positief nieuws, want weer een negatief test resultaat. En dat is ook positief omdat ik om 9:00 uur een afspraak maakte, om 10:45 getest kon worden en nu al de uitslag heb.
pi_200986066
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 18:23 schreef blissard1984 het volgende:
Positief nieuws, want weer een negatief test resultaat. En dat is ook positief omdat ik om 9:00 uur een afspraak maakte, om 10:45 getest kon worden en nu al de uitslag heb.
Fijn!
pi_200993958
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:34 schreef GereDathan het volgende:

[..]
NICE loopt meestal voor op LCPS. Dus dat kan inderdaad goed dat die daling er komt. Ik zie in de NICE cijfers weinig zorgwekkends de laatste dagen.
Behalve dat in de cijfers van NICE er 40 patinten meer op de verpleegafdeling liggen. Maar als er vandaag een daling van ruim 20 op de IC is, dan mogen we heel blij zijn uiteraard.
pi_200997261
Is een universeel coronavaccin mogelijk?

Mensen die twintig jaar geleden een infectie met SARS-CoV-1 hebben doorgemaakt en dus het Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) hebben gehad laten na vaccinatie tegen SARS-CoV-2 een ongewoon hoge antistofrespons zien. Dat blijkt uit een kleinschalige studie door Chee-Wah Tan e.a., gepubliceerd in NEJM. De bevindingen openen de mogelijkheid van een 'pancoronavaccin', menen de onderzoekers...

Lees verder >>>

Bron: Medisch Contact

[ Bericht 3% gewijzigd door Sangha op 20-08-2021 14:48:58 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:03:20 #125
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200997714
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s; op de verpleegafdelingen is er geen wijziging. In totaal is er een absolute daling van 5 (relatieve daling: 0,7%). Het zijn dus 677 bezette bedden in totaal, dus weer iets verder onder de 700. Hopelijk dalen we snel weer verder.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 20 augustus: 215 (absolute daling 5; relatieve daling 2,3%);
- donderdag 19 augustus: 220 (absolute stijging 8; relatieve stijging 3,8%);
- woensdag 18 augustus: 212 (absolute stijging 14; relatieve stijging 7,1%);
- dinsdag 17 augustus: 198 (absolute daling 1; relatieve daling 0,5%);
- maandag 16 augustus: 199 (absolute daling 1; relatieve daling 0,5%);
- zondag 15 augustus: 200 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- zaterdag 14 augustus: 198 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- vrijdag 13 augustus: 196 (absolute daling 14; relatieve daling 6,7%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 20 augustus: 452 (geen wijziging);
- donderdag 19 augustus: 452 (absolute daling 17; relatieve daling 3,6%);
- woensdag 18 augustus: 469 (absolute daling 19; relatieve daling 3,9%);
- dinsdag 17 augustus: 488 (absolute daling 16; relatieve daling 3,2%);
- maandag 16 augustus: 504 (absolute stijging 33; relatieve stijging 7,0%);
- zondag 15 augustus: 471 (absolute stijging 17; relatieve stijging 3,7%);
- zaterdag 14 augustus: 454 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,9%);
- vrijdag 13 augustus: 450 (absolute stijging 11; relatieve stijging 2,5%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 20-08-2021 15:30:52 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200998322
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:19 schreef Sangha het volgende:
Is een universeel coronavaccin mogelijk?

Mensen die twintig jaar geleden een infectie met SARS-CoV-1 hebben doorgemaakt en dus het Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) hebben gehad laten na vaccinatie tegen SARS-CoV-2 een ongewoon hoge antistofrespons zien. Dat blijkt uit een kleinschalige studie door Chee-Wah Tan e.a., gepubliceerd in NEJM. De bevindingen openen de mogelijkheid van een 'pancoronavaccin', menen de onderzoekers...

Lees verder >>>

Bron: Medisch Contact
Zou dat te maken hebben met het diversificeren van memory T-cellen? Die worden met de loop van tijd diverser omdat ze zichzelf niet heel precies dupliceren. Daardoor is je immuunreactie iets minder precies gericht op de oorspronkelijke ziekteverwekker, maar anticipeert je immuunsysteem als het ware op het evolueren van de ziekteverwekker.
pi_200998490
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 14:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Zou dat te maken hebben met het diversificeren van memory T-cellen? Die worden met de loop van tijd diverser omdat ze zichzelf niet heel precies dupliceren. Daardoor is je immuunreactie iets minder precies gericht op de oorspronkelijke ziekteverwekker, maar anticipeert je immuunsysteem als het ware op het evolueren van de ziekteverwekker.
Dat zou ik echt niet weten, maar als dat zo is is het goed nieuws. Ik vond het wel een positief bericht dat ik het even hier wilde delen. Wie weet iets moois voor de toekomst. ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200998691
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 9 juli 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervr: 43,2%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851


totaal: 40.075

Besmettingcijfers dinsdag 27 juli t/m maandag 2 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 43,8%

dinsdag: 3.957
woensdag: 3.455
donderdag: 4.415
vrijdag: 3.387
zaterdag: 2.925
zondag: 2.304
maandag: 2.094


totaal: 22.537

Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 20,5%

dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026


totaal: 17.916

Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: + 2,8%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 17.115 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_200998737
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 15:17 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 9 juli 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervr: 43,2%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851


totaal: 40.075

Besmettingcijfers dinsdag 27 juli t/m maandag 2 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 43,8%

dinsdag: 3.957
woensdag: 3.455
donderdag: 4.415
vrijdag: 3.387
zaterdag: 2.925
zondag: 2.304
maandag: 2.094


totaal: 22.537

Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 20,5%

dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026


totaal: 17.916

Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: + 2,8%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 17.115 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



[ afbeelding ]
kijk kijk, dat stemt een mens toch weer vrolijk.
pi_200998769
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 15:20 schreef koemleit het volgende:

[..]
kijk kijk, dat stemt een mens toch weer vrolijk.
Inderdaad, we leken af te stevenen op een aardige stijging van de besmettingen aan het einde van de week. Maar gelukkig loopt het allemaal anders _O_
pi_200998772
Mooi, toch weer een dalende trend. Mooi zo voor het weekend! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:26:58 #133
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200998795
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 13,0 naar 12,9.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200998836
Pfffft gelukkig weer fijnere cijfers :)
pi_200998873
Wat een heerlijke vrijdag! Af en toe een zonnetje, lekker temperatuurtje en dan als bonus mooie besmettingscijfers en goede cijfers van de verpleeg. De IC wederom niet, maar dat zal de komende dagen ook wel goedkomen. De uitstroom is daar wel lekker op gang.

We gaan lekker het weekend in!
pi_200999119
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat we veel besmettingen gezien hebben van mensen (jongeren) die van een feestvakantie terugkwamen. Ondertussen lopen die vakanties op het eind en krijgen steeds meer jongeren de 2e prik. Wellicht dat dit ergens een verklaring kan zijn?
pi_200999229
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 15:54 schreef GereDathan het volgende:
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat we veel besmettingen gezien hebben van mensen (jongeren) die van een feestvakantie terugkwamen. Ondertussen lopen die vakanties op het eind en krijgen steeds meer jongeren de 2e prik. Wellicht dat dit ergens een verklaring kan zijn?
Dat is wel een plausibele verklaring ja, gezien het mogelijke tijdspad. Het valt me allemaal niet tegen. Het had ook echt de andere kant op kunnen gaan wat jij gisteren al even aangaf. Ben benieuwd naar komende week.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_200999295
@GereDathan volgens de grafieken van simonblue zat de stijging ook voor een groot deel onder 60-80 jarigen. Niet gezegd dat die geen feestvakanties houden natuurlijk :) Maar hopelijk zit de daling ook in die groep.
Ik verwacht de komende weken juist stijging van besmettingen door jongeren vanwege het startende onderwijs. Vaccinatie zal bij die groepen echt nog wel tijd nodig hebben. Ik zie uit n=1 dat de vakantie hier de vaccinatie planning wel in de weg zat.
Maar een daling van de besmettingen bij ouderen (als die er is) is natuurlijk heel erg prettig. Het zijn niet de jongeren die de IC’s vullen immers.

Overigens ontving ik een sms van de GGD dat de 2e vaccinatie van mijn dochter eerder kon. Moest ik even bellen. Bleek dat de eerste mogelijkheid een week later dan de geplande afspraak was?? Alles zat vol. :-/

Maar goed, ook dat is positief te bekijken natuurlijk. Goed om te zien dat er nog volop gevaccineerd wordt de komende tijd.
pi_200999329
Mijn grafieken van vandaag. Wederom even kort, nog steeds vanwege drukte.


De gegevens lijken nu compleet tot en met 12 augustus. Het niveau van 9 t/m 12 augustus is iets lager dan dat van een week eerder (2 t/m 5 augustus). Wel lijkt alles al een tijdje zo tussen de 2000 en 2500 registraties per dag te zitten.


De dagcurves van de afgelopen paar dagen lijken veel op elkaar. Kleine verschillen in de hoogte van de piek, van de buik, maar ook van de grootte van de buik, wat ook een paar honderd gevallen in de gemelde dagcijfers kan betekenen.


De afgelopen weken is het beeld van de aandelen van de groepen redelijk stabiel. Wel fluctuaties per dag en voor sommige groepen lijkt een trend zichtbaar te zijn, maar ik twijfel of ook dat niet gewoon wat fluctuaties zijn, dus wil daar geen oordelen aan vast hangen.


Vanuit de vrij stabiele cijfers in de eerste grafiek en in de aandelen per leeftijdsgroep is het niet vreemd dat er ook in de absolute aantallen een vrij stabiel beeld is de laatste paar weken.
pi_201000158
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 17:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De UK laat een beetje hetzelfde zien lijkt op dit moment. Een lichte toename in cases, ongeveer 5% week op week. Als er een effect van het voetballen is (afgelopen weekend hebben denk ik ruim 700.000 mensen in de UK in een voetbalstadion gezeten) dan is dat komende dagen wel te zien.

Op dit moment 89.6% volwassenen 1 prik, en 77.5% 2 prikken. Vanaf morgen gaan ze die percentages berekenen voor 16 jaar en ouder, dus het zal iets zakken.
Afgelopen twee dagen is in de UK de week op week groei gestegen van ~5% naar bijna 10%. Mogelijk toch een beetje een voetbal effect. Maar dat is wel gissen zonder te weten waar de toename is en onder welke leeftijdsklassen. Maar een kleine toename van de groei dus.
pi_201009023
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 17:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Afgelopen twee dagen is in de UK de week op week groei gestegen van ~5% naar bijna 10%. Mogelijk toch een beetje een voetbal effect. Maar dat is wel gissen zonder te weten waar de toename is en onder welke leeftijdsklassen. Maar een kleine toename van de groei dus.
Laatste 2 dagen wel fors gegroeid naar 36k per dag. Maar de gevreesde explosie blijft gelukkig nog steeds uit.
pi_201010377
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 09:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Laatste 2 dagen wel fors gegroeid naar 36k per dag. Maar de gevreesde explosie blijft gelukkig nog steeds uit.
Inderdaad, geen explosie. Maar binnenkort gaan de scholen weer open, en men is pas net begonnen met vaccineren 16-17-jarigen, en jonger vaccineerd men helemaal niet. Dat zal ook weer tot een bump in besmettingen leiden. Ziekenhuisopnames blijven nog steeds wel onder de 800 (voor Engeland). Ook lokaal niet echt een toename in het ziekenhuis. Oxford op 17 augustus 26 patienten, op 10 augustus 25. Ook in ziekenhuizen waar een paar weken geleden veel patienten lagen is niet echt een toename.
Manchester: 17 aug 141, 10 aug 153
Leeds: 50 vs 51
Newcastle: 97 vs 93
Londen: 1074 vs 1068

In het Noord-Westen (Manchester, Bolton waar Delta vroeg opkwam) is een lichte afname in opnames (1.7%), terwijl in het zuid-westen (Devon, Cornwall, toeristische gebieden daar), waar delta pas laat arriveerde, juist een flinke toename te zien is (19%). Dus ik vermoed dat de groei ook niet oneindig zal zijn, en dat het een week of 4 na het openen van de scholen weer zal afnemen, mogelijk zelfs al eerder als er al flinke afnames onder volwassenen in regio's met veel inwoners zijn (londen, noordwesten, noordoosten, midlands).
pi_201010890
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 11:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Inderdaad, geen explosie. Maar binnenkort gaan de scholen weer open, en men is pas net begonnen met vaccineren 16-17-jarigen, en jonger vaccineerd men helemaal niet. Dat zal ook weer tot een bump in besmettingen leiden. Ziekenhuisopnames blijven nog steeds wel onder de 800 (voor Engeland). Ook lokaal niet echt een toename in het ziekenhuis. Oxford op 17 augustus 26 patienten, op 10 augustus 25. Ook in ziekenhuizen waar een paar weken geleden veel patienten lagen is niet echt een toename.
Manchester: 17 aug 141, 10 aug 153
Leeds: 50 vs 51
Newcastle: 97 vs 93
Londen: 1074 vs 1068

In het Noord-Westen (Manchester, Bolton waar Delta vroeg opkwam) is een lichte afname in opnames (1.7%), terwijl in het zuid-westen (Devon, Cornwall, toeristische gebieden daar), waar delta pas laat arriveerde, juist een flinke toename te zien is (19%). Dus ik vermoed dat de groei ook niet oneindig zal zijn, en dat het een week of 4 na het openen van de scholen weer zal afnemen, mogelijk zelfs al eerder als er al flinke afnames onder volwassenen in regio's met veel inwoners zijn (londen, noordwesten, noordoosten, midlands).
twitter


Zoals je inderdaad al zei, stijging is niet heel fors te noemen. Besmettingen in de UK en ziekenhuisopnames Engeland stijgen met 10%
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:03:26 #144
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201011910
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute daling van 10 (relatieve daling: 1,5%). Het zijn dus 657 bezette bedden in totaal, dus weer iets verder onder de 700. Hopelijk dalen we snel weer verder.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zaterdag 21 augustus: 218 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- vrijdag 20 augustus: 215 (absolute daling 5; relatieve daling 2,3%);
- donderdag 19 augustus: 220 (absolute stijging 8; relatieve stijging 3,8%);
- woensdag 18 augustus: 212 (absolute stijging 14; relatieve stijging 7,1%);
- dinsdag 17 augustus: 198 (absolute daling 1; relatieve daling 0,5%);
- maandag 16 augustus: 199 (absolute daling 1; relatieve daling 0,5%);
- zondag 15 augustus: 200 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- zaterdag 14 augustus: 198 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zaterdag 21 augustus: 439 (absolute daling 13; relatieve daling 2,9%);
- vrijdag 20 augustus: 452 (geen wijziging);
- donderdag 19 augustus: 452 (absolute daling 17; relatieve daling 3,6%);
- woensdag 18 augustus: 469 (absolute daling 19; relatieve daling 3,9%);
- dinsdag 17 augustus: 488 (absolute daling 16; relatieve daling 3,2%);
- maandag 16 augustus: 504 (absolute stijging 33; relatieve stijging 7,0%);
- zondag 15 augustus: 471 (absolute stijging 17; relatieve stijging 3,7%);
- zaterdag 14 augustus: 454 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,9%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 21-08-2021 14:37:18 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201012037
De verpleegafdeling blijft mooi gestaag doordalen, de ic daarentegen heeft het wat moeilijker; vooruit, achteruit. benieuwd naar het aantal besmettingen, ik denk wwel weer wat minder dan gisteren. :Y

Ook al hoeven we daar (aantal besmettingen) steeds minder op te letten, merk ik toch dat ik dat elke keer weer wil weten. Ik ben benieuwd wanneer ik hier eens ga afhaken, of niet meer dagelijks blijf rondloeren. ;)

Ik heb dit topic standaard op een tab open staan en hou het de hele tijd bij, eens moet dat ophouden, maar het is ook wel, buiten het informatieve deel, gezellig. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201012067
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:14 schreef Sangha het volgende:
De verpleegafdeling blijft mooi gestaag doordalen, de ic daarentegen heeft het wat moeilijker; vooruit, achteruit. benieuwd naar het aantal besmettingen, ik denk wwel weer wat minder dan gisteren. :Y

Ook al hoeven we daar (aantal besmettingen) steeds minder op te letten, merk ik toch dat ik dat elke keer weer wil weten. Ik ben benieuwd wanneer ik hier eens ga afhaken, of niet meer dagelijks blijf rondloeren. ;)

Ik heb dit topic standaard op een tab open staan en hou het de hele tijd bij, eens moet dat ophouden, maar het is ook wel, buiten het informatieve deel, gezellig. :)
Herkenbaar......eigenlijk wil ik me er ook niet meer zo mee bezig zijn, maar blijf enerzijds hangen om te weten hoe het ervoor staat en anderzijds vanwege al jullie reacties die vooral realistisch en positief proberen te zijn :)
pi_201012107
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:16 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Herkenbaar......eigenlijk wil ik me er ook niet meer zo mee bezig zijn, maar blijf enerzijds hangen om te weten hoe het ervoor staat en anderzijds vanwege al jullie reacties die vooral realistisch en positief proberen te zijn :)
Precies ja, soms vliegt het me, nadat ik iets negatiefs hoor over het onderwerp, me qua stress weer aan. Dan ben ik snel 'hier' om de juiste info te krijgen en om de positieve reacties te lezen, maar juist ook de realistische comments. Daarnaast is het ook leuk om het te delen met elkaar. Eerdere pogingen om af te bouwen zijn mislukt. :D

Daarnaast zijn hier mensen die hier zeer interessante grafieken plaatsen of info, cijfers, statistieken, of juist een positieve flow hebben, die me zeer bevalt. Dat ervaar ik bijvoorbeeld op mijn werk niet zo, of bij een willekeurige verjaardag. Daar volgt men eerder het negatieve sensatienieuws en dat kost me zoveel energie. ;( Dus hops, hierheen! :P
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201012144
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:21 schreef Sangha het volgende:

[..]
Precies ja, soms vliegt het me, nadat ik iets negatiefs hoor over het onderwerp, me qua stress weer aan. Dan ben ik snel 'hier' om de juiste info te krijgen en om de positieve reacties te lezen, maar juist ook de realistische comments. Daarnaast is het ook leuk om het te delen met elkaar. Eerdere pogingen om af te bouwen zijn mislukt. :D

Daarnaast zijn hier mensen die hier zeer interessante grafieken plaatsen of info, cijfers, statistieken, of juist een positieve flow hebben, die me zeer bevalt. Dat ervaar ik bijvoorbeeld op mijn werk niet zo, of bij een willekeurige verjaardag. Daar volgt men eerder het negatieve sensatienieuws en dat kost me zoveel energie. ;( Dus hops, hierheen! :P
Dat laatste inderdaad, ben heel benieuwd hoe mijn clinten intussen hiermee omgaan ;)
pi_201012171
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dat laatste inderdaad, ben heel benieuwd hoe mijn clinten intussen hiermee omgaan ;)
Ja dat snap ik, jij hebt daar met jouw werk natuurlijk ook vaak mee te maken, plus waarschijnlijk jouw behoefte om het weer recht te breien. Lastig hoor. Alleen daarom zou het al fijn zijn als het weer / nog beter zou gaan. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201012193
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:26 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ja dat snap ik, jij hebt daar met jouw werk natuurlijk ook vaak mee te maken, plus waarschijnlijk jouw behoefte om het weer recht te breien. Lastig hoor. Alleen daarom zou het al fijn zijn als het weer / nog beter zou gaan. :)
Ja moet eigenlijk neutraal blijven, maar ben juist wel iemand die het liefst zeg wat ik denk :s)
pi_201012211
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:28 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja moet eigenlijk neutraal blijven, maar ben juist wel iemand die het liefst zeg wat ik denk :s)
Snap ik, bij ons komen ook mensen met psychosociale problematiek en kunnen hier helemaal door doordraaien, aan ons dan de taak om het weer rustig te krijgen, dus dan is het gewenst om realiteit en positiviteit te gebruiken. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201012235
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:30 schreef Sangha het volgende:

[..]
Snap ik, bij ons komen ook mensen met psychosociale problematiek en kunnen hier helemaal door doordraaien, aan ons dan de taak om het weer rustig te krijgen, dus dan is het gewenst om realiteit en positiviteit te gebruiken. :)
Het is ook andersom.....dat de hele familie geprikt en getest en weet ik veel is, maar dat de (klein)kinderen er toch nog voor kiezen om op afstand te blijven en in groepjes op visite komen, dan ben (in de) 90 en wordt dit nog voor je bepaald want stel je voor.... :'(
pi_201012256
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:33 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het is ook andersom.....dat de hele familie geprikt en getest en weet ik veel is, maar dat de (klein)kinderen er toch nog voor kiezen om op afstand te blijven en in groepjes op visite komen, dan ben (in de) 90 en wordt dit nog voor je bepaald want stel je voor.... :'(
Ja herkenbaar ja, dat zie ik ook gebeuren!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201012267
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:34 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ja herkenbaar ja, dat zie ik ook gebeuren!
Dus ik zal hier de komende weken ook nog wel blijven hangen.... :)
pi_201012353
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dus ik zal hier de komende weken ook nog wel blijven hangen.... :)
^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201012684
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 9 juli 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervr: 43,2%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851


totaal: 40.075

Besmettingcijfers dinsdag 27 juli t/m maandag 2 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 43,8%

dinsdag: 3.957
woensdag: 3.455
donderdag: 4.415
vrijdag: 3.387
zaterdag: 2.925
zondag: 2.304
maandag: 2.094


totaal: 22.537

Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 20,5%

dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026


totaal: 17.916

Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: + 2,8%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag: 2.408
zondag:
maandag:


totaal: 17.063 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



  zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:25:34 #158
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201012733
Jullie rekenkoning heeft het er weer op zitten. Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 12,9 naar 12,8. Ik kan verder vandaag even geen spreadsheets en rekenmachines meer zien. _O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201012785
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:25 schreef Federer-fan het volgende:
Jullie rekenkoning heeft het er weer op zitten. Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 12,9 naar 12,8. Ik kan verder vandaag even geen spreadsheets en rekenmachines meer zien. _O-
Knap gedaan hoor! ^O^


Overigens vermoedt ik bijna dat onze cijfertjesman het wel mooi vind om stabiliteit te blijven zien in zijn overzicht ;) :6
pi_201012820
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:32 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Overigens vermoedt ik bijna dat onze cijfertjesman het wel mooi vind om stabiliteit te blijven zien in zijn overzicht ;) :6
Klopt. Laat ik een daling zien, massale likes. Laat ik een stijging zien..... niks. Dus uit protest nu een aantal dagen stabiliteit _O-
pi_201012831
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:36 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Klopt. Laat ik een daling zien, massale likes. Laat ik een stijging zien..... niks. Dus uit protest nu een aantal dagen stabiliteit _O-
:D :D
pi_201013058
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:33 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het is ook andersom.....dat de hele familie geprikt en getest en weet ik veel is, maar dat de (klein)kinderen er toch nog voor kiezen om op afstand te blijven en in groepjes op visite komen, dan ben (in de) 90 en wordt dit nog voor je bepaald want stel je voor.... :'(
Ik ben kortgeleden, vorig weekend, weer begonnen met teruggaan naar normaal voor mijzelf. En dat voelt goeedd!!

Het begon met stadionbezoek, massaal maar oh zo heerlijk. Sinds maandag schud ik weer handen van bekenden en afgelopen vrijdag voor het eerst een knuffel gedaan met iemand buiten mijn gezin. Echt genieten!

Alles en iedereen is geprikt in mijn nabij omgeving en ik vertrouw erop dat mijn immuunsysteem voldoende heeft geleerd dankzij de prik zodat het een echte besmetting aan kan pakken. Ik heb geen medische geschiedenis, dus geen reden om daaraan te twijfelen.

We kunnen niet eeuwig in een kramp blijven, ik laat het nu maar een beetje los. Merk dat ik daarmee ook fijner buiten loop of in een winkel.

Uiteraard doe ik bij Corona gerelateerde klachten een stapje terug, dat lijkt mij vanzelfsprekend.
pi_201013071
En redelijke cijfers vandaag, de verpleeg gaat straks ook echt wel doorwerken naar de IC. Gelukkig blijven de getallen van de instroom laag en stabiel, elke dag deze cijfers stelt steeds meer gerust dat we nog steeds de controle hebben.
pi_201013083
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik ben kortgeleden, vorig weekend, weer begonnen met teruggaan naar normaal voor mijzelf. En dat voelt goeedd!!

Het begon met stadionbezoek, massaal maar oh zo heerlijk. Sinds maandag schud ik weer handen van bekenden en afgelopen vrijdag voor het eerst een knuffel gedaan met iemand buiten mijn gezin. Echt genieten!

Alles en iedereen is geprikt in mijn nabij omgeving en ik vertrouw erop dat mijn immuunsysteem voldoende heeft geleerd dankzij de prik zodat het een echte besmetting aan kan pakken. Ik heb geen medische geschiedenis, dus geen reden om daaraan te twijfelen.

We kunnen niet eeuwig in een kramp blijven, ik laat het nu maar een beetje los. Merk dat ik daarmee ook fijner buiten loop of in een winkel.

Uiteraard doe ik bij Corona gerelateerde klachten een stapje terug, dat lijkt mij vanzelfsprekend.
Heerlijk h! De efteling is ook weer ouderwets vol en toen ik vorige week ging lunchen met de kinderen was er ook zoveel volk op het winkelcentrum, echt genieten,
pi_201013180
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:09 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Heerlijk h! De efteling is ook weer ouderwets vol en toen ik vorige week ging lunchen met de kinderen was er ook zoveel volk op het winkelcentrum, echt genieten,
Het voelt heerlijk en relaxt, ik merk met de dag minder spanning in Nederland. Het is even lastig om het een beetje uit je hoofd te krijgen, maar als je iets relaxter wordt met de situatie is het leven een stuk beter dan de afgelopen 16 maanden.

Efteling al bijna 2 jaar niet geweest helaas :'(
pi_201013275
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het voelt heerlijk en relaxt, ik merk met de dag minder spanning in Nederland. Het is even lastig om het een beetje uit je hoofd te krijgen, maar als je iets relaxter wordt met de situatie is het leven een stuk beter dan de afgelopen 16 maanden.

Efteling al bijna 2 jaar niet geweest helaas :'(
Oh dat is veel te lang hoor, maar een eendaagskaartje voor het hele gezin is helaas wel prijzig tegenwoordig.....
pi_201013300
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Efteling al bijna 2 jaar niet geweest helaas :'(
Heb de Winter Efteling alweer in mijn agenda staan. Vorig jaar in de twee weken dat de Winter Efteling er was ook geweest, maar dat viel zwaar tegen. Geen IJspaleis, nauwelijks horeca open....
pi_201013369
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:29 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Heb de Winter Efteling alweer in mijn agenda staan. Vorig jaar in de twee weken dat de Winter Efteling er was ook geweest, maar dat viel zwaar tegen. Geen IJspaleis, nauwelijks horeca open....
Ik had toen nt gereserveerd en dag later ging het dicht....
pi_201013424
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:29 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Heb de Winter Efteling alweer in mijn agenda staan. Vorig jaar in de twee weken dat de Winter Efteling er was ook geweest, maar dat viel zwaar tegen. Geen IJspaleis, nauwelijks horeca open....
Ben maar 1 keer in mijn leven in de Efteling geweest en dat was in de Wintereditie, echt supergaaf, dat zou ik wel weer eens willen, gezellige sfeer met al die vuurtjes, hapjes en gluhwein en dergelijke! Hopelijk komende winter! Thanx for the tip! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201013451
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het voelt heerlijk en relaxt, ik merk met de dag minder spanning in Nederland. Het is even lastig om het een beetje uit je hoofd te krijgen, maar als je iets relaxter wordt met de situatie is het leven een stuk beter dan de afgelopen 16 maanden.

Efteling al bijna 2 jaar niet geweest helaas :'(
Is wel zo ja, zet mij ook weer aan het denken, er komt gewoon een moment dat we het een beetje los moeten gaan laten en weer richting standje normaal moeten gaan... :s)

Op het werk moesten we nog mondkapjes dragen :M , vanaf afgelopen vrijdag niet meer, erg prettig, ook voor de senioren. :Y
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201013466
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:43 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ben maar 1 keer in mijn leven in de Efteling geweest en dat was in de Wintereditie, echt supergaaf, dat zou ik wel weer eens willen, gezellige sfeer met al die vuurtjes, hapjes en gluhwein en dergelijke! Hopelijk komende winter! Thanx for the tip! ^O^
En dan vooral die muziekgroepjes bij het kampvuur, zo genieten!
pi_201013488
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:47 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
En dan vooral die muziekgroepjes bij het kampvuur, zo genieten!
Ja leuk en dan het liefste nog dat het lekker koud is en de sneeuwvlokken vallen, dat hadden wij dus toen wel, ook nog eens rond kerst, was super die dag! (ff off topic, lol ;) )
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201013506
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:49 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ja leuk en dan het liefste nog dat het lekker koud is en de sneeuwvlokken vallen, dat hadden wij dus toen wel, ook nog eens rond kerst, was super die dag! (ff off topic, lol ;) )
Oh ja offtopic :@ Maar was er ooit eerste kerstdag, nog nooit zo'n grote familie gehad :)
pi_201013514
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Oh ja offtopic :@ Maar was er ooit eerste kerstdag, nog nooit zo'n grote familie gehad :)
Ow tof, krijg nu stiekem al wel weer een beetje zin in de donkere daagjes. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201013523
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:51 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ow tof, krijg nu stiekem al wel weer een beetje zin in de donkere daagjes. ;)
*topicmeet* ;)
pi_201013664
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:26 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Oh dat is veel te lang hoor, maar een eendaagskaartje voor het hele gezin is helaas wel prijzig tegenwoordig.....
Als je een abo gewend bent wel, gelukkig zijn er altijd wel mogelijkheden met korting ;)
pi_201013667
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:29 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Heb de Winter Efteling alweer in mijn agenda staan. Vorig jaar in de twee weken dat de Winter Efteling er was ook geweest, maar dat viel zwaar tegen. Geen IJspaleis, nauwelijks horeca open....
Ja, was karig vorig jaar. Hopen dat het nu beter is!
pi_201013680
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:45 schreef Sangha het volgende:

[..]
Is wel zo ja, zet mij ook weer aan het denken, er komt gewoon een moment dat we het een beetje los moeten gaan laten en weer richting standje normaal moeten gaan... :s)

Op het werk moesten we nog mondkapjes dragen :M , vanaf afgelopen vrijdag niet meer, erg prettig, ook voor de senioren. :Y
Dat is fijn voor de senioren! En voor jezelf :)

Maar inderdaad, steeds een stapje terug naar normaal. Als je het maximale hebt gedaan (prikjes en bij klachten testen/thuisblijven), dan moet je ook weer wat gaan doen.
pi_201013686
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
*topicmeet* ;)
Ik ben voor!

Met zijn allen even in de Baron om de *O* afgelopen maanden te symboliseren
pi_201013780
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik ben voor!

Met zijn allen even in de Baron om de *O* afgelopen maanden te symboliseren
Dan ben ik meer voor Symbolica :D
pi_201013880
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dan ben ik meer voor Symbolica :D
Neeee. De slechtste darkride die ik ken _O-
pi_201014138
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:28 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Neeee. De slechtste darkride die ik ken _O-
:o :o
pi_201014885
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik ben kortgeleden, vorig weekend, weer begonnen met teruggaan naar normaal voor mijzelf. En dat voelt goeedd!!

Het begon met stadionbezoek, massaal maar oh zo heerlijk. Sinds maandag schud ik weer handen van bekenden en afgelopen vrijdag voor het eerst een knuffel gedaan met iemand buiten mijn gezin. Echt genieten!

Alles en iedereen is geprikt in mijn nabij omgeving en ik vertrouw erop dat mijn immuunsysteem voldoende heeft geleerd dankzij de prik zodat het een echte besmetting aan kan pakken. Ik heb geen medische geschiedenis, dus geen reden om daaraan te twijfelen.

We kunnen niet eeuwig in een kramp blijven, ik laat het nu maar een beetje los. Merk dat ik daarmee ook fijner buiten loop of in een winkel.

Uiteraard doe ik bij Corona gerelateerde klachten een stapje terug, dat lijkt mij vanzelfsprekend.
Lekker :)
Handen geven is hier ook weer begonnen inderdaad :)
En het is af en toe ff wennen om weer normaal te doen, maar dan merk je inderdaad wel hoe je dat gemist hebt eigenlijk.
Restaurants zitten hier vol, vorige week zag ik rijen buiten bij wat nachtclubs, stadions zitten vol, en je ziet meer en meer mensen zonder mondkapjes in winkels.
Wel nog 'mondkapjes beleid' op het werk (op in de openbare ruimtes, niet in je eigen kantoor), en nog steeds het advies thuis te werken als je kunt. Ik ben meeste weken wel 4/5 dagen op het werk, en dan zijn er in de praktijk zo weinig aanwezig, dat niemand eigenlijk de mondkapjes gebruikt.
pi_201025832
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Lekker :)
Handen geven is hier ook weer begonnen inderdaad :)
En het is af en toe ff wennen om weer normaal te doen, maar dan merk je inderdaad wel hoe je dat gemist hebt eigenlijk.
Restaurants zitten hier vol, vorige week zag ik rijen buiten bij wat nachtclubs, stadions zitten vol, en je ziet meer en meer mensen zonder mondkapjes in winkels.
Wel nog 'mondkapjes beleid' op het werk (op in de openbare ruimtes, niet in je eigen kantoor), en nog steeds het advies thuis te werken als je kunt. Ik ben meeste weken wel 4/5 dagen op het werk, en dan zijn er in de praktijk zo weinig aanwezig, dat niemand eigenlijk de mondkapjes gebruikt.
En weer een sterke daling in de UK, maar het is weekend dus niet al teveel waarde.

Maar mooi om te horen! Jullie maken echte forse stappen zonder echt grote gevolgen. Hopelijk kan dat hier binnenkort ook gaan gebeuren.

Vandaag denk ik dat we redelijk vlakke cijfers zullen zien, alhoewel de ziekenhuizen op zondag nog wel eens willen stijgen wat dan gecorrigeerd wordt op maandag/dinsdag.
  zondag 22 augustus 2021 @ 13:58:06 #186
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_201026641
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 13:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]
En weer een sterke daling in de UK, maar het is weekend dus niet al teveel waarde.
twitter
  zondag 22 augustus 2021 @ 14:03:36 #187
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201026716
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een – in beide gevallen minieme - stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 3 (relatieve stijging: 0,5%). Het zijn dus 660 bezette bedden in totaal, dus weer dichter bij de 700. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zondag 22 augustus: 219 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 21 augustus: 218 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- vrijdag 20 augustus: 215 (absolute daling 5; relatieve daling 2,3%);
- donderdag 19 augustus: 220 (absolute stijging 8; relatieve stijging 3,8%);
- woensdag 18 augustus: 212 (absolute stijging 14; relatieve stijging 7,1%);
- dinsdag 17 augustus: 198 (absolute daling 1; relatieve daling 0,5%);
- maandag 16 augustus: 199 (absolute daling 1; relatieve daling 0,5%);
- zondag 15 augustus: 200 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zondag 22 augustus: 441 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 21 augustus: 439 (absolute daling 13; relatieve daling 2,9%);
- vrijdag 20 augustus: 452 (geen wijziging);
- donderdag 19 augustus: 452 (absolute daling 17; relatieve daling 3,6%);
- woensdag 18 augustus: 469 (absolute daling 19; relatieve daling 3,9%);
- dinsdag 17 augustus: 488 (absolute daling 16; relatieve daling 3,2%);
- maandag 16 augustus: 504 (absolute stijging 33; relatieve stijging 7,0%);
- zondag 15 augustus: 471 (absolute stijging 17; relatieve stijging 3,7%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 22-08-2021 16:34:10 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 22 augustus 2021 @ 14:05:58 #188
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_201027172
Een mooi vlak cijfer bij de ziekenhuizen, voorgaande weken zagen we op zondag steevast een vervelende stijging (die later gecorrigeerd werd). Goed om te zien dat dit eens anders is.

Nu nog een lekker getal qua besmettingen en dan houden we alleen de ellendige regen over buiten :)
pi_201027405
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:26 schreef GereDathan het volgende:
Een mooi vlak cijfer bij de ziekenhuizen, voorgaande weken zagen we op zondag steevast een vervelende stijging (die later gecorrigeerd werd). Goed om te zien dat dit eens anders is.

Nu nog een lekker getal qua besmettingen en dan houden we alleen de ellendige regen over buiten :)
Hier is het al de hele dag stralend weer :7
Tap tap tap
pi_201027743
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:39 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Hier is het al de hele dag stralend weer :7
Ja, maar jullie hebben jou als stralend middelpunt *O* ^O^ *O*
pi_201027795
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:39 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Hier is het al de hele dag stralend weer :7
Hier ook! *O* maar als ik de buienradar bekijk is het niet overal zo'n feest! -O-
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201027804
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 14:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ja, maar jullie hebben jou als stralend middelpunt *O* ^O^ *O*
*O* :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zondag 22 augustus 2021 @ 15:40:02 #194
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_201028362
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 9 juli 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervr: 43,2%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851


totaal: 40.075

Besmettingcijfers dinsdag 27 juli t/m maandag 2 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 43,8%

dinsdag: 3.957
woensdag: 3.455
donderdag: 4.415
vrijdag: 3.387
zaterdag: 2.925
zondag: 2.304
maandag: 2.094


totaal: 22.537

Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 20,5%

dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026


totaal: 17.916

Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: + 4,1%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag: 2.408
zondag: 2.453
maandag:


totaal: 17.081 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_201028409
Nou dat wordt nog wel een aantal weken met cijfers in de 2000 denk ik....
pi_201028504
Zoals ik al dacht, erg vlak. Wat een prima teken is overigens, stabilisatie is beter dan stijging :)
  zondag 22 augustus 2021 @ 15:49:09 #197
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201028513
Jullie rekengoeroe heeft het weer geflikt. Het percentage positieve tests is gestegen, van 12,8 naar 13,5.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 22 augustus 2021 @ 15:49:47 #198
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  zondag 22 augustus 2021 @ 15:54:37 #199
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_201028591
De weekcijfers

Patinten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 9,5%


Patinten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 2,9%


Instroom patinten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 19,3%


Instroom patinten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 6,2%


Uitstroom patinten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 40,3%


Uitstroom patinten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 5,2%


Sterftegevallen gerelateerd aan een Covid-19 infectie
Stijging: 10,0%
  zondag 22 augustus 2021 @ 16:00:20 #200
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_201028683
Wat zien we in de weekcijfers terug.

Patinten: Lichte stijging qua patinten op de IC afdelingen. Hele lichte daling qua patinten op de Verpleegafdelingen. Eigenlijk al een aantal weken bij beide een stagnatie.

Instroom: Kleine stijging betreft de instroom op de Verpleegafdelingen. Maar, hoopgevend is de toch wel redelijke daling qua instroom op de IC.

Uitstroom: De daling in instroom op de IC, zien we ook helaas bij de uitstroom wat de stagnatie verklaard. Idem bij de uitstroom op de verpleegafdelingen,

Sterfte: Stijgt iets.
pi_201028894
Al met al geen juichmodus, maar het had stukken slechter kunnen zijn. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201029074
Ik ben er zo dubbel in, heel graag wil ik weer terug naar volledig normaal. Aan de andere kant wil ik geen herhaling van vorig jaar. Dus hou ik zo veel mogelijk afstand, zeker bij onbekenden.

Aanraken is nog beperkt tot aanraken met de vuist en dat is al veel meer dan alleen even de hand omhoog en hai zeggen. Wel ben ik erg blij met de ruime opstelling van terrassen, gewoon even naar de wc kunnen zonder te hoeven klimmen over anders stoelen of personen.
pi_201029339
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 16:14 schreef Sangha het volgende:
Al met al geen juichmodus, maar het had stukken slechter kunnen zijn. ;)
Juichen is wat overdreven inderdaad, maar het ziet er best OK uit. De komende 3 weken gaan we drastisch minder besmettingen importeren (vakanties afgelopen) en ik vraag mij af of we binnen Nederland dankzij vaccinaties en natuurlijke immuniteit niet een behoorlijk grote dam hebben gebouwd tegen het virus.

Het zou wel fijn zijn als het ziekenhuis zou halveren de komende 2 weken, dat zou weer een hoop lucht geven.
pi_201029778
twitter
  zondag 22 augustus 2021 @ 17:33:45 #205
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201029909
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 16:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Juichen is wat overdreven inderdaad, maar het ziet er best OK uit. De komende 3 weken gaan we drastisch minder besmettingen importeren (vakanties afgelopen) en ik vraag mij af of we binnen Nederland dankzij vaccinaties en natuurlijke immuniteit niet een behoorlijk grote dam hebben gebouwd tegen het virus.
Dat kan toch eigenlijk niet anders? Als het wel zo was, gaat er ergens iets heel erg mis in de voorspellingen van het nut van groepsimmuniteit lijkt me.
quote:
Het zou wel fijn zijn als het ziekenhuis zou halveren de komende 2 weken, dat zou weer een hoop lucht geven.
Maar het is nu toch niet zorgwekkend, of vind je van wel?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201029931
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 16:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Juichen is wat overdreven inderdaad, maar het ziet er best OK uit. De komende 3 weken gaan we drastisch minder besmettingen importeren (vakanties afgelopen) en ik vraag mij af of we binnen Nederland dankzij vaccinaties en natuurlijke immuniteit niet een behoorlijk grote dam hebben gebouwd tegen het virus.

Het zou wel fijn zijn als het ziekenhuis zou halveren de komende 2 weken, dat zou weer een hoop lucht geven.
Ja dat bedoelde ik ook, het ziet er best wel ok uit gezien de situatie. Interessant hoe het de komende weken gaat verlopen, we gaan het zien. met name de vakantiegangers die tergzijn gekomen maar ook de scholen en dergelijke die weer opstarten.

Verder ben ik, op termijn, wel benieuwd naar de seizoensinvloeden, omdat daar over veel over is geschreven en is gezegd dat na onderzoek bleek dat dat van invloed was, is daar weinig uit gebleken. We gaan dat ook zien komende herfst-winter-periode. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201029950
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:33 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Dat kan toch eigenlijk niet anders? Als het wel zo was, gaat er ergens iets heel erg mis in de voorspellingen van het nut van groepsimmuniteit lijkt me.
[..]
Maar het is nu toch niet zorgwekkend, of vind je van wel?
Je hebt gelijk, het kan niet anders en 'het lijkt ook echt zo te zijn'. Toch 'voel' ik een slag om de arm. Bang dat er nog iets uit de hoed wordt getoverd waar niet op gerekend is.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201030357
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 15:49 schreef Federer-fan het volgende:
Jullie rekengoeroe heeft het weer geflikt. Het percentage positieve tests is gestegen, van 12,8 naar 13,5.
Vooruit, omdat het zondag is, ga ik er niet over zeuren, en ervan uit dat je berekening klopt.
pi_201030424
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:25 schreef GereDathan het volgende:
[ twitter ]
Goed nieuws! Ook nog met de kanttekening dat het symptomatische besmettingen betrof. Dus zelfs als je symptomen hebt van een besmetting na gevaccineerd te zijn, ben je nog minder vaak besmettelijk dan wanneer je symptomen hebt en niet gevaccineerd bent.
pi_201030465
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:33 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Dat kan toch eigenlijk niet anders? Als het wel zo was, gaat er ergens iets heel erg mis in de voorspellingen van het nut van groepsimmuniteit lijkt me.
[..]
Maar het is nu toch niet zorgwekkend, of vind je van wel?
Groepsimmuniteit werkt vooral goed om uitbraken te voorkomen. Uitbraken terugdringen is veel lastiger. Er is gewoon nog heel veel virus aanwezig, en groepsimmuniteit is ook nog niet bereikt. De delta variant is dermate besmettelijk dat je waarschijnlijk tegen de 90% van de bevolking immuun moet hebben. Aangezien vaccins niet voor 100% werken, zou je zelfs een immuniteit gelijk aan de werking van de vaccins hebben als je 100% vaccineert. Maar hard groeien lukt het virus ook weer niet (zie UK bijv).
pi_201030551
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 13:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]
En weer een sterke daling in de UK, maar het is weekend dus niet al teveel waarde.

Maar mooi om te horen! Jullie maken echte forse stappen zonder echt grote gevolgen. Hopelijk kan dat hier binnenkort ook gaan gebeuren.

Vandaag denk ik dat we redelijk vlakke cijfers zullen zien, alhoewel de ziekenhuizen op zondag nog wel eens willen stijgen wat dan gecorrigeerd wordt op maandag/dinsdag.
Weekend is inderdaad vaak wat lager. Hopelijk stokt de week op week groei ergens de komende maand. En ook, hopelijk zien we in de UK geen duidelijke terugloop van de effectiviteit van de vaccins onder de ouderen. Maar men zag dat in Israel, dus het zou me niets verbazen als dat ook al duidelijk aan het worden is in de UK.
Een booster van AZ gaf een flinke boost aan de immuunreactie (studie uit juni). Over een paar weken moet ik weer bloed afgeven, voor de 180 dagen post 3e shot. De studie in juni kwam snel uit. Maart 3e shot, 4 weken later bloed afgeven, juni gepubliceerd als pre-print. Ben benieuwd of ze dit keer weer zo snel zullen zijn, en de resultaten ergens in november worden gepubliceerd. Dat wordt wel belangrijk, gezien de roll-out van boosters.
pi_201030836
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:33 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Dat kan toch eigenlijk niet anders? Als het wel zo was, gaat er ergens iets heel erg mis in de voorspellingen van het nut van groepsimmuniteit lijkt me.
Dat denk ik wel. Het is nu vooral even wachten op de laatste 2e prikken voor het uiteindelijk effect. Het is wel jammer dat Delta kwam, Alpha hadden we er nu wel onder gehad denk ik. En daar waren veel voorspellingen op gebaseerd.
quote:
Maar het is nu toch niet zorgwekkend, of vind je van wel?
Nee, ik zie het nu zelf als waakzaam. Op alles zitten we op een behapbaar niveau, het is zaak daarop te blijven en liefst wat te dalen. Maar zorgwekkend vind ik het nu niet.
  maandag 23 augustus 2021 @ 14:03:09 #213
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201041441
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 18 (relatieve stijging: 2,7%). Het zijn dus 678 bezette bedden in totaal, dus helaas weer dichter bij de 700. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 23 augustus: 224 (absolute stijging 5; relatieve stijging 2,3%);
- zondag 22 augustus: 219 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 21 augustus: 218 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- vrijdag 20 augustus: 215 (absolute daling 5; relatieve daling 2,3%);
- donderdag 19 augustus: 220 (absolute stijging 8; relatieve stijging 3,8%);
- woensdag 18 augustus: 212 (absolute stijging 14; relatieve stijging 7,1%);
- dinsdag 17 augustus: 198 (absolute daling 1; relatieve daling 0,5%);
- maandag 16 augustus: 199 (absolute daling 1; relatieve daling 0,5%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 23 augustus: 454 (absolute stijging 13; relatieve stijging 2,9%);
- zondag 22 augustus: 441 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 21 augustus: 439 (absolute daling 13; relatieve daling 2,9%);
- vrijdag 20 augustus: 452 (geen wijziging);
- donderdag 19 augustus: 452 (absolute daling 17; relatieve daling 3,6%);
- woensdag 18 augustus: 469 (absolute daling 19; relatieve daling 3,9%);
- dinsdag 17 augustus: 488 (absolute daling 16; relatieve daling 3,2%);
- maandag 16 augustus: 504 (absolute stijging 33; relatieve stijging 7,0%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201041868
Uitstroom zoals altijd laag, op zondag stroomt er minder uit en is de registratie niet op orde. Morgen komt dat wel weer goed.

Verder best wel een redelijke dag voor de verpleeg, een 10% lager dan vorige week maandag op de verpleeg. Ook de stijging valt mee, vorige week nog 33.

IC ijlt nog na, maar dat komt ook wel goed de komende dagen.

Al met al niet zo heel slecht, benieuwd naar de besmettingscijfers. Krijgen we daar een leuk kado richting de 2000 of zitten we nog steeds op het plateau.
pi_201042305
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 9 juli 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervr: 43,2%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851


totaal: 40.075

Besmettingcijfers dinsdag 27 juli t/m maandag 2 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 43,8%

dinsdag: 3.957
woensdag: 3.455
donderdag: 4.415
vrijdag: 3.387
zaterdag: 2.925
zondag: 2.304
maandag: 2.094


totaal: 22.537

Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 20,5%

dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026


totaal: 17.916

Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 4,5%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag: 2.408
zondag: 2.453
maandag: 2.390


totaal: 17.031
pi_201042312
Die besmettingscijfers zullen niet snel dalen denk ik. De Reff ligt rondom 1 en het aantal test in de vorm van thuistest zal snel toenemen verwacht ik. Zeker met de schoolgaande jeugd krijgen we een grote toename van testen. Alleen maar positief denk ik. Dat daar dan ook wat meer positieve testen uit rollen is logisch, maar geeft vooral een beter beeld van de verspreiding.
De instroom in het ziekenhuis lijkt wel te dalen. Dat is natuurlijk het belangrijkst. (en dat die mensen zo gezond mogelijk het ZKH mogen verlaten)

[ Bericht 0% gewijzigd door blissard1984 op 23-08-2021 15:58:18 ]
pi_201042542
In Amerika gaat de FDA vandaag, of anders in de komende dagen, het Pfizer-vaccin een volledige goedkeuring geven. Het wordt dan het eerste vaccin dat niet meer alleen voor noodgebruik goedgekeurd is. Hopelijk zal dit ook snel in Nederland/Europa gebeuren en kunnen daarmee weer wat twijfelaars over de streep worden getrokken. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_201042589
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 15:42 schreef Felixa het volgende:
In Amerika gaat de FDA vandaag, of anders in de komende dagen, het Pfizer-vaccin een volledige goedkeuring geven. Het wordt dan het eerste vaccin dat niet meer alleen voor noodgebruik goedgekeurd is. Hopelijk zal dit ook snel in Nederland/Europa gebeuren en kunnen daarmee weer wat twijfelaars over de streep worden getrokken. :)
ik vermoed dat alleen het argument "HET IS SLECHT EEN TIJDELIJKE GOEDKEURING"!!!! WE ZIJN PROEFPERSONEN!!!!" gaat verdwijnen.
Daarvoor in de plaats komt een ander argument waarom ze zich niet laten prikken.
pi_201042636
quote:
7s.gif Op maandag 23 augustus 2021 15:48 schreef koemleit het volgende:

[..]
ik vermoed dat alleen het argument "HET IS SLECHT EEN TIJDELIJKE GOEDKEURING"!!!! WE ZIJN PROEFPERSONEN!!!!" gaat verdwijnen.
Daarvoor in de plaats komt een ander argument waarom ze zich niet laten prikken.
Dat zal zeker gelden voor een bepaalde groep mensen. Een vriendin van mij vertrouwt het nu ook niet vanwege de tijdelijke goedkeuring. Ik weet bijna zeker dat ze straks ook met een andere reden komt om zich niet te laten vaccineren.

Er zijn werkgevers in Amerika die hierop wachten en dan de weg vrij zien om een vaccinatieplicht te gaan instellen voor hun werknemers.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 23 augustus 2021 @ 15:56:35 #221
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201042654
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 13,5 naar 15,0.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201042693
quote:
7s.gif Op maandag 23 augustus 2021 15:48 schreef koemleit het volgende:

[..]
ik vermoed dat alleen het argument "HET IS SLECHT EEN TIJDELIJKE GOEDKEURING"!!!! WE ZIJN PROEFPERSONEN!!!!" gaat verdwijnen.
Daarvoor in de plaats komt een ander argument waarom ze zich niet laten prikken.
De overheid is corrupt!
  maandag 23 augustus 2021 @ 16:00:26 #223
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201042697
Als n de overheid n de farmaceutische industrie zeggen dat het goed is, waarom zou je er dan nog aan twijfelen? :N
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 23 augustus 2021 @ 16:01:01 #224
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201042705
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 16:00 schreef magrec het volgende:

[..]
De overheid is corrupt!
Niet waar, er werken alleen maar integere mensen. Het enige wat ze willen, is gezonde burgers.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201042749
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 15:53 schreef Felixa het volgende:

[..]
Dat zal zeker gelden voor een bepaalde groep mensen. Een vriendin van mij vertrouwt het nu ook niet vanwege de tijdelijke goedkeuring. Ik weet bijna zeker dat ze straks ook met een andere reden komt om zich niet te laten vaccineren.

Er zijn werkgevers in Amerika die hierop wachten en dan de weg vrij zien om een vaccinatieplicht te gaan instellen voor hun werknemers.
Dat zal er zeker mee te maken hebben. Er zijn ook verzekeraars in de VS die Covid-gerelateerde zorg niet vergoeden als men niet gevaccineerd is. Die staan ook sterker bij een volledige approval.
pi_201042770
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 15:56 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 13,5 naar 15,0.
Hoho, het is maandag, geen weekend meer, geen excuses. 15% is behoorlijk hoog. Is er zo weinig getest? Het aantal besmettingen blijft ongeveer gelijk, maar het percentage lijkt te stijgen. Tenminste, de afgelopen 2 dagen. Misschien past dat in het weekritme? Als het in het weekrimte past, of als er een andere uitleg is, ok, anders, tel het nog een keertje na op je telraam!
pi_201042802
Mijn grafieken van vandaag:

De gegevens lijken nu compleet te zin tot en met 15 augustus. De dagelijkse registraties lijken vrij stabiel te zijn, wel met een weekpatroon erin: een piek op maandag en dan gedurende de week een kleine afname. De waardes zitten tussen de 200 en 2500 registraties per dag, goed in lijn met de dagelijkse cijfers van het RIVM.


De dagcurves zien er ook stabiel uit. De hoogte van de piek en de buik liggen dagelijks op hetzelfde niveau.


Bij de aandelen per leeftijdsgroep zijn er wat kleine veranderingen te zien. Tussen 10 en 16 augustus is het aandeel van de 0-20 jarigen iets omhoog gegaan terwijl dat van de 20-40 jarigen hetzelfde percentage omlaag is gegaan. Bij de 60-80 jarigen is er een klein piekje te zien terwijl er bij de 80 plussers er tussen 10 en 16 augustus een dipje was.


Ook in absolute aantallen per leeftijdsgroep is er een stabiel beeld te zien. Af en toe een (maandag) piekje maar geen grote veranderingen.
pi_201042820
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 16:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat zal er zeker mee te maken hebben. Er zijn ook verzekeraars in de VS die Covid-gerelateerde zorg niet vergoeden als men niet gevaccineerd is. Die staan ook sterker bij een volledige approval.
Dan is het hek van de dam voor rokers enz.
Tap tap tap
pi_201042828
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 16:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hoho, het is maandag, geen weekend meer, geen excuses. 15% is behoorlijk hoog. Is er zo weinig getest? Het aantal besmettingen blijft ongeveer gelijk, maar het percentage lijkt te stijgen. Tenminste, de afgelopen 2 dagen. Misschien past dat in het weekritme? Als het in het weekrimte past, of als er een andere uitleg is, ok, anders, tel het nog een keertje na op je telraam!
Ondertussen is ruim de helft van het totaal van uitgevoerde GGD-testen "hertesten" van positieve sneltesten. Die scoren (gelukkig) 90%. Het percentage van "onbekende" testen was vorige week 10% en zal waarschijnlijk nog zoiets zijn. Sneltests / thuistests nemen sterk toe met de start van het schooljaar, terugkomende vakantiegangers etc.
zie ook https://www.tweedekamer.n(...)vandissel.v2_003.pdf

[ Bericht 3% gewijzigd door blissard1984 op 23-08-2021 16:25:34 ]
pi_201042832
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 16:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Dan is het hek van de dam voor rokers enz.
Gelukkig zijn rokers niet besmettelijk en kan je het zien/ruiken en zelf afstand houden. Daarbij betalen ze veel belasting, dat is niet ongunstig.

Maar ik word niet zo blij van de route die gevolgd wordt in sommige landen. Hoewel ik vind dat we moeten streven naar 100%, minus mensen die medisch gezien niet geprikt kunnen worden, wil ik dat graag bereiken op basis van echte informatie en niet omdat het moet.
pi_201042963
Zoonlief weer thuis van vakantie, Dinant, nergens gecontroleerd, maar moesten binnen wel mondkapjes dragen. Gelukkig was het vooral een outdoor vakantie!


En verder, meh dat we voorlopig nog wel in de 2000 blijven hangen, maar gelukkig nog geen zicht op een evt. overbelaste zorg.
pi_201043256
quote:
17s.gif Op maandag 23 augustus 2021 16:38 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Zoonlief weer thuis van vakantie, Dinant, nergens gecontroleerd, maar moesten binnen wel mondkapjes dragen. Gelukkig was het vooral een outdoor vakantie!

En verder, meh dat we voorlopig nog wel in de 2000 blijven hangen, maar gelukkig nog geen zicht op een evt. overbelaste zorg.
Het lijkt er langzaam op dat we rond de 2300-2600 besmettingen blijven hangen maar wel een dalende instroom in de ziekenhuizen. Dat zou niet heel ongunstig zijn. Het wordt nu tijd om de niet gevaccineerde mensen te gaan voorzien van de echte informatie om ze zo over de streep te trekken. Hoewel we al een mooie vaccinatiegraad hebben zijn er nog steeds 1,8 miljoen twijfelaars/weigeraars die we moeten gaan bereiken.
pi_201043329
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het lijkt er langzaam op dat we rond de 2300-2600 besmettingen blijven hangen maar wel een dalende instroom in de ziekenhuizen. Dat zou niet heel ongunstig zijn. Het wordt nu tijd om de niet gevaccineerde mensen te gaan voorzien van de echte informatie om ze zo over de streep te trekken. Hoewel we al een mooie vaccinatiegraad hebben zijn er nog steeds 1,8 miljoen twijfelaars/weigeraars die we moeten gaan bereiken.
Dalende instroom is wel mooi natuurlijk :)

Ben wel benieuwd of die mensen nog over te halen zijn, twijfelaars misschien maar de weigeraars?
pi_201043731
Weekcijfers Besmettingen
Stijging: 4,5%
  maandag 23 augustus 2021 @ 18:52:52 #236
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_201044342
quote:
17s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:12 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dalende instroom is wel mooi natuurlijk :)

Ben wel benieuwd of die mensen nog over te halen zijn, twijfelaars misschien maar de weigeraars?
Zitten verschillende groepen in natuurlijk, mensen die de moeilijk vinden een afspraak te maken, mensen die twijfelen omdat ze de info niet goed begrijpen, die kun je nog wel overhalen door de wijken in te trekken en de info ook in andere talen aan te bieden bijvoorbeeld.
pi_201044371
quote:
99s.gif Op maandag 23 augustus 2021 18:52 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Zitten verschillende groepen in natuurlijk, mensen die de moeilijk vinden een afspraak te maken, mensen die twijfelen omdat ze de info niet goed begrijpen, die kun je nog wel overhalen door de wijken in te trekken en de info ook in andere talen aan te bieden bijvoorbeeld.
Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk, twijfelaars kun je nog wel uitleggen en overhalen, maar weigeraars zijn behoorlijk hardnekkig hoor....of ze willen gewoon duidelijk maken dat ze een eigen wil (lees: grote bek) hebben :)
  maandag 23 augustus 2021 @ 20:34:36 #238
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_201045536
quote:
17s.gif Op maandag 23 augustus 2021 18:55 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk, twijfelaars kun je nog wel uitleggen en overhalen, maar weigeraars zijn behoorlijk hardnekkig hoor....of ze willen gewoon duidelijk maken dat ze een eigen wil (lees: grote bek) hebben :)
Ja die zijn hopeloze zaak denk ik, maar zo standvastig zijn ze vast niet allemaal.
pi_201045971
quote:
99s.gif Op maandag 23 augustus 2021 20:34 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Ja die zijn hopeloze zaak denk ik, maar zo standvastig zijn ze vast niet allemaal.
Duimen dan maar dat ze toch overstag gaan
  maandag 23 augustus 2021 @ 21:29:13 #240
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201046488
quote:
17s.gif Op maandag 23 augustus 2021 20:58 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Duimen dan maar dat ze toch overstag gaan
Ik hoop vooral dat mensen gewoon een keuze maken waar ze achter staan en niet bezwijken onder groepsdruk.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201046729
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 21:29 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik hoop vooral dat mensen gewoon een keuze maken waar ze achter staan en niet bezwijken onder groepsdruk.
Ja het moet hun eigen keuze zijn, maar de reguliere zorg moet ook weer ingehaald kunnen worden en gehandhaafd blijven ondanks covidpatinten en dat lukt het beste als zoveel mogelijk mensen gevaccineerd zijn :)
pi_201047044
quote:
17s.gif Op maandag 23 augustus 2021 18:55 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk, twijfelaars kun je nog wel uitleggen en overhalen, maar weigeraars zijn behoorlijk hardnekkig hoor....of ze willen gewoon duidelijk maken dat ze een eigen wil (lees: grote bek) hebben :)
De echte weigeraars is maar een kleine groep. Als je die ‘protesten’ in het weekend volgt zie je steevast een kleine vaste kern en een handvol meelopers.

Maar uiteindelijk hebben ze zichzelf ermee. Steeds testen (straks ook nog eens zelf betalen die test) lijkt mij geen pretje. Of je moet als een kluizenaar willen leven en nooit ergens heen willen buiten de noodzakelijke dingen als supermarkt en dokter.

De keuze die iedereen heeft zal voor steeds meer consequenties gaan zorgen. Als er straks voor de overheid gekozen moet worden om lockdowns te voorkomen zal dat steeds duidelijker worden.
pi_201047058
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 22:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]
De echte weigeraars is maar een kleine groep. Als je die ‘protesten’ in het weekend volgt zie je steevast een kleine vaste kern en een handvol meelopers.

Maar uiteindelijk hebben ze zichzelf ermee. Steeds testen (straks ook nog eens zelf betalen die test) lijkt mij geen pretje. Of je moet als een kluizenaar willen leven en nooit ergens heen willen buiten de noodzakelijke dingen als supermarkt en dokter.

De keuze die iedereen heeft zal voor steeds meer consequenties gaan zorgen. Als er straks voor de overheid gekozen moet worden om lockdowns te voorkomen zal dat steeds duidelijker worden.
Ja dat is waar inderdaad
pi_201047210
quote:
17s.gif Op maandag 23 augustus 2021 22:04 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja dat is waar inderdaad
Het is uiteindelijk heel simpel, je hebt de keuze om iets wel of niet te doen. Maar dat betekent niet dat een keuze zonder gevolgen is. Iemands keuze om niet te vaccineren is vrijheid, maar aan de andere kant is het ook vrijheid om ervoor te kiezen alleen gevaccineerden of gevaccineerden/getesten toe te laten. Feit is dat het allergrootste deel van Nederland gevaccineerd is, die gaan we niet in een wurggreep houden omdat ongevaccineerden een risico vormen voor zichzelf en anderen. Uiteindelijk prevaleert de grootste groep, en dat is niet alleen de groep gevaccineerden maar ook de groep die om medische redenen niet kan gaan.
pi_201047258
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 22:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het is uiteindelijk heel simpel, je hebt de keuze om iets wel of niet te doen. Maar dat betekent niet dat een keuze zonder gevolgen is. Iemands keuze om niet te vaccineren is vrijheid, maar aan de andere kant is het ook vrijheid om ervoor te kiezen alleen gevaccineerden of gevaccineerden/getesten toe te laten. Feit is dat het allergrootste deel van Nederland gevaccineerd is, die gaan we niet in een wurggreep houden omdat ongevaccineerden een risico vormen voor zichzelf en anderen. Uiteindelijk prevaleert de grootste groep, en dat is niet alleen de groep gevaccineerden maar ook de groep die om medische redenen niet kan gaan.
Voor mij mag iedereen dit echt voor zichzelf weten h, even voor de duur, maar wil vooral dat we niet meer terug hoeven naar maatregelen om de zorg te ontlasten.....bovendien hebben noncovid patinten inmiddels ook al lang genoeg moeten wachten op hun afspraak.
pi_201047311
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 21:29 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik hoop vooral dat mensen gewoon een keuze maken waar ze achter staan en niet bezwijken onder groepsdruk.
Heel veel weigeraars weigeren dankzij groepsdruk. Als je eenmaal in bepaalde kringen verzeild bent geraakt of bijvoorbeeld onderdeel bent van een geloofsgemeenschap dan is het bijzonder lastig om onder die groepsdruk uit te komen. Er wordt niet voor niets in de bible belt stiekem gevaccineerd door huisartsen.

Gek genoeg lijkt er vanuit de gevaccineerde groep een stuk minder groepsdruk te zijn. De enige druk die er is, is de druk om een groen vinkje te tonen. Maar daar heb je geen vaccinatie voor nodig, een test of herstel is voldoende. En ik vind dat heel positief, we zijn als maatschappij op dit moment in staat om iedereen ‘binnen boord’ te houden en toch individueel de vrijheid te geven in hun keuzes.
pi_201047421
quote:
17s.gif Op maandag 23 augustus 2021 22:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Voor mij mag iedereen dit echt voor zichzelf weten h, even voor de duur, maar wil vooral dat we niet meer terug hoeven naar maatregelen om de zorg te ontlasten.....bovendien hebben noncovid patinten inmiddels ook al lang genoeg moeten wachten op hun afspraak.
Het is helaas zo dat weigeraars op dit moment een serieuze druk leggen op de maatschappij. Ze roepen heel hard over vrijheden, maar pakken juist veel vrijheid van anderen af. Als er weer een lockdown komt, dan komt dat niet door de gevaccineerden. Die leggen geen grote druk op de zorg, het overgrote meerendeel in de ziekenhuizen (en op de IC nagenoeg iedereen) is niet (of nog niet lang genoeg terug) gevaccineerd.

Ik heb er ook geen moeite mee dat mensen keuzes maken. Ik heb er wel moeite mee als mensen de consequenties van hun keuzes niet accepteren. Als je je laat vaccineren maak je een keuze, en die heeft als consequentie dat je bijwerkingen kan krijgen. Als je niet vaccineert maak je ook een keuze, en de consequentie is dat je niet zomaar overal aan kan meedoen. De keuze moet iedereen voor zich maken, maar de consequenties kan je niet wegwuiven.

Waar ik ook moeite mee heb is dat veel weigeraars een keuze maken gebaseerd op foutieve informatie. 5G, Soros, gentherapie, gif en weet ik wat ik allemaal voorbij hoor komen. Bewijs ho maar, maar in bepaalde kringen herhalen ze dit soort dingen maar al te graag. Als je eenmaal in die groep zit, dan is het heel lastig om nog correcte informatie te vergaren. Daar heb ik moeite mee en zou ik graag opgelost zien, maar hoe dat moet dat weet ik niet.
pi_201049002
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 22:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het is helaas zo dat weigeraars op dit moment een serieuze druk leggen op de maatschappij. Ze roepen heel hard over vrijheden, maar pakken juist veel vrijheid van anderen af. Als er weer een lockdown komt, dan komt dat niet door de gevaccineerden. Die leggen geen grote druk op de zorg, het overgrote meerendeel in de ziekenhuizen (en op de IC nagenoeg iedereen) is niet (of nog niet lang genoeg terug) gevaccineerd.

Ik heb er ook geen moeite mee dat mensen keuzes maken. Ik heb er wel moeite mee als mensen de consequenties van hun keuzes niet accepteren. Als je je laat vaccineren maak je een keuze, en die heeft als consequentie dat je bijwerkingen kan krijgen. Als je niet vaccineert maak je ook een keuze, en de consequentie is dat je niet zomaar overal aan kan meedoen. De keuze moet iedereen voor zich maken, maar de consequenties kan je niet wegwuiven.

Waar ik ook moeite mee heb is dat veel weigeraars een keuze maken gebaseerd op foutieve informatie. 5G, Soros, gentherapie, gif en weet ik wat ik allemaal voorbij hoor komen. Bewijs ho maar, maar in bepaalde kringen herhalen ze dit soort dingen maar al te graag. Als je eenmaal in die groep zit, dan is het heel lastig om nog correcte informatie te vergaren. Daar heb ik moeite mee en zou ik graag opgelost zien, maar hoe dat moet dat weet ik niet.
Ja precies en vooral ook die laatste alinea van je.....hadden ze maar echt een goede reden om te weigeren....
pi_201049456
Ik ben zelf een hartstochtelijk voorstander van vaccinatie. Niet alleen nu, maar ook bij HPV en al die andere mogelijke aandoeningen / ziekteverwekkers. Maar laten we ons in de huidige tijd, met veel emotie, niet verleiden tot te eenvoudige tegenstellingen en groepsdenken.
We hebben, met z'n allen, dus de weigeraars incluus, straks de hoogste vaccinatiegraad van Europa en wellicht zelfs de wereld bereikt. Daar mogen en moeten we trots op zijn. Een hele prestatie van ons burgers en GGD/medisch personeel etc.
Als straks zelfs dat niet voldoende is, moeten we niet die laatste weigeraar uit Urk de schuld gaan geven. Uiteindelijk is het virus de vijand en niet onze medemensen.
pi_201049542
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 08:52 schreef blissard1984 het volgende:
Ik ben zelf een hartstochtelijk voorstander van vaccinatie. Niet alleen nu, maar ook bij HPV en al die andere mogelijke aandoeningen / ziekteverwekkers. Maar laten we ons in de huidige tijd, met veel emotie, niet verleiden tot te eenvoudige tegenstellingen en groepsdenken.
We hebben, met z'n allen, dus de weigeraars incluus, straks de hoogste vaccinatiegraad van Europa en wellicht zelfs de wereld bereikt. Daar mogen en moeten we trots op zijn. Een hele prestatie van ons burgers en GGD/medisch personeel etc.
Als straks zelfs dat niet voldoende is, moeten we niet die laatste weigeraar uit Urk de schuld gaan geven. Uiteindelijk is het virus de vijand en niet onze medemensen.
Eerst die vaccinatiegraad maar halen, zo hard gaat het helaas niet meer de laatste weken.

Verder is het natuurlijk te gek voor woorden dat we straks nog steeds niet terug kunnen naar normaal omdat er een klein deel zich niet wil laten vaccineren. Over twee weken heeft iedereen ruimschoots de kans gehad om zich te laten vaccineren, als ze het dan nog niet gedaan hebben, gaat het over een maand ook niet meer gebeuren.
pi_201049607
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 09:01 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Eerst die vaccinatiegraad maar halen, zo hard gaat het helaas niet meer de laatste weken.
Valt toch wel mee? 85% van 18+ eerste prik en 50% 12-17. Het is heel lastig dat bepaalde bronnen kijken naar de hele bevolking, daarmee kom je op 72% oid. Maar de groep 0-11 moet je sowieso buiten beschouwing laten. En de groep 12-17 is nog even afwachten, dat werd opengegooid net voor / bij de start van de vakantie. Grote kans dat daar nog wel een inhaalslag op komt.
pi_201049636
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 09:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Valt toch wel mee? 85% van 18+ eerste prik en 50% 12-17. Het is heel lastig dat bepaalde bronnen kijken naar de hele bevolking, daarmee kom je op 72% oid. Maar de groep 0-11 moet je sowieso buiten beschouwing laten. En de groep 12-17 is nog even afwachten, dat werd opengegooid net voor / bij de start van de vakantie. Grote kans dat daar nog wel een inhaalslag op komt.
Misschien ben ik ook wel iets te ongeduldig ;)

Hup hup prikken met die hap *O*
pi_201049641
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 09:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Valt toch wel mee? 85% van 18+ eerste prik en 50% 12-17. Het is heel lastig dat bepaalde bronnen kijken naar de hele bevolking, daarmee kom je op 72% oid. Maar de groep 0-11 moet je sowieso buiten beschouwing laten. En de groep 12-17 is nog even afwachten, dat werd opengegooid net voor / bij de start van de vakantie. Grote kans dat daar nog wel een inhaalslag op komt.
Dit dus. En die 85% gaat sowieso volledig gevaccineerd worden. Met een beetje extra aandacht wordt dat dan misschien wel 90%.
Die groep 12-17 is precies voor de zomervakantie voor vaccinatie opgeroepen. Bij mijn (n=1) huishouden heeft de vakantieplanning de vaccinatieplanning wat opgeschoven. Daarnaast volgt straks op scholen nog een extra motivatie en wellicht vaccinatie bussen op het schoolplein. dat komt goed.

En laat perfectie niet de vijand van het goede worden. Op een vaccinatiegraad zoals hier is de hele wereld (het verstandige deel ervan dan) jaloers. En dat (in mijn ogen) zonder te veel drang.
pi_201049809
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 08:52 schreef blissard1984 het volgende:
Ik ben zelf een hartstochtelijk voorstander van vaccinatie. Niet alleen nu, maar ook bij HPV en al die andere mogelijke aandoeningen / ziekteverwekkers. Maar laten we ons in de huidige tijd, met veel emotie, niet verleiden tot te eenvoudige tegenstellingen en groepsdenken.
Het is onoverkomelijk dat dit gebeurd helaas. Dat is hoe een maatschappij in het algemeen werkt, er zullen altijd groepen tegenover elkaar staan.

Daarom is het heel belangrijk om de groepen bij elkaar te houden, hoe moeilijk dat ook is. Maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe dat zou moeten, ik vind dat echt een lastig vraagstuk.

quote:
We hebben, met z'n allen, dus de weigeraars incluus, straks de hoogste vaccinatiegraad van Europa en wellicht zelfs de wereld bereikt. Daar mogen en moeten we trots op zijn. Een hele prestatie van ons burgers en GGD/medisch personeel etc.
Dat is zeker te prijzen en kan enkel nog maar beter worden.

Maar persoonlijk vind ik het wel heel zuur dat ik (en mensen om mij heen) er alles aan doen om uit deze ellende te komen en dat er dan een paar mensen op meeliften en zelfs nog kritiek hebben op wat wij doen. Kritiek die niet gebaseerd is op enig bewijs. Prima dat je niet gevaccineerd wil worden, accepteer de consequenties en stop met het framen van de vaccinaties en gevaccineerden.

quote:
Als straks zelfs dat niet voldoende is, moeten we niet die laatste weigeraar uit Urk de schuld gaan geven. Uiteindelijk is het virus de vijand en niet onze medemensen.
Als de medemensen willens en wetens het virus in leven houden, dus de vijand laten bestaan, dan mag je daar denk ik wel iets van vinden. Als dat op basis van onderbouwde feiten zou zijn, dan zou ik daar veel makkelijker mee kunnen leven. Ik kan oprecht zeggen dat ik de laatste 9 maanden nog geen enkele reden heb gehoord die onderbouwt is met een feit. Ik merk bij mijzelf dat dat frustreert, prima dat je kiest voor X, maar waarom kan je het niet uitleggen?

Sowieso zijn er niet maar 2 groepen. Ik denk dat er momenteel diverse groepen zijn:
1 - Gevaccineerden
2 - Sceptische mensen die de kat uit de boom kijken, maar in principe wel willen komen
3 - Mensen die om wat voor reden dan ook nog niet in gelegenheid zijn geweest, denk aan vakanties of informatie niet begrepen hebben / taalbarrire.
4 - Weigeraars

Nu groep 1 nagenoeg klaar is moeten we aandacht gaan besteden aan groep 2 en 3. Daar is de grootste winst te behalen. Groep 4 is denk ik trekken aan een dood paard.

Op dit moment worden wij in een greep gehouden door een relatief kleine groep niet gevaccineerden (groepen 2, 3 en 4). We lopen een groot risico op verzwarende maatregelen voor de hele maatschappij omdat die groep niet gevaccineerd is. Moeten straks alle horeca ondernemers wr sluiten? Moeten we straks allemaal wr stoppen met sporten? Moeten we straks wr allemaal een mondkapje op? Enkel omdat er een groep is van zeg 15%, een grote minderheid, die niet gevaccineerd is?

Een groot deel van de weigeraars uit groep 4 is tegen de maatregelen die ingesteld zijn (geweest), dat is prima te begrijpen. Die mondkapjes, avondklok en sluitingen raakte eenieder. Maar straks moeten dat soort maatregelen weer ingesteld worden dankzij de weigeraars. Dus enerzijds zijn ze tegen de maatregelen, maar de oplossing weigeren ze te omarmen. En zo kom je vanzelf in een vicieuze cirkel uit en krijg je juist de groepen die tegen elkaar gaan ageren. Onze overheid probeert hier de angel uit te trekken door naast een vaccinatiebewijs ook een test of herstelbewijs te accepteren, maar is dat op lange termijn houdbaar?

Het is allemaal erg lastig. Ik wil ook niet in groepen denken en respecteer iedereen zijn mening of keuze. Op voorwaarde dat men mijn mening en keuze ook respecteert natuurlijk. Maar we moeten hier wel met zijn allen uit komen. Het is niet een hullie en zullie, we zijn met elkaar de maatschappij. De oplossing ligt hem denk ik om veel meer het land in te trekken en bijvoorbeeld kerkelijke leiders of huisartsen te betrekken in dit proces. Praat met de ongevaccineerden en zorg dat ze echte informatie krijgen en een luisterend oor. We hoeven zoals je zegt echt niet die laatste man uit Urk te hebben, maar als we in Urk de vaccinatiegraad met X procent kunnen opkrikken, dan hebben we daar met zijn allen profijt van.

Het lijkt mij echt niet makkelijk om als overheid een middenweg te zoeken hierin. Je kan nooit iedereen tevreden houden, maar het laatste wat je wil is dat er een halve burgeroorlog ontstaat.
pi_201049832
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 09:10 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Dit dus. En die 85% gaat sowieso volledig gevaccineerd worden. Met een beetje extra aandacht wordt dat dan misschien wel 90%.
Zoals ik hierboven zeg, 90% haal je met gemak als de groepen 2 en 3 meepakt. Daar moeten we tijd en aandacht aan geven, hoe lastig dat ook is.

quote:
Die groep 12-17 is precies voor de zomervakantie voor vaccinatie opgeroepen. Bij mijn (n=1) huishouden heeft de vakantieplanning de vaccinatieplanning wat opgeschoven. Daarnaast volgt straks op scholen nog een extra motivatie en wellicht vaccinatie bussen op het schoolplein. dat komt goed.
De vaccinatiebussen hoeven van mij niet zo, ik zou liever zien dat de informatie binnen de scholen op een wat meer luchtige manier verspreid wordt. Ga in gesprek met leerlingen.

quote:
En laat perfectie niet de vijand van het goede worden. Op een vaccinatiegraad zoals hier is de hele wereld (het verstandige deel ervan dan) jaloers. En dat (in mijn ogen) zonder te veel drang.
Absoluut. Waar we in januari nog het lachtertje van de wereld waren zijn we nu bij de koplopers. In dat opzicht is het wel fijn dat de vakanties nu bijna klaar zijn, dat scheelt een hoop import van het virus.
pi_201049842
Ik denk dat we 2 dingen moeten doen:
1. zo veel mogelijk mensen met een carrot en een beetje stick verleiden tot het nemen van het vaccin
2. accepteren dat we nooit 100% gaan halen.

We worden niet in de greep gehouden door een (of meerdere) groepen. Het is het virus en de maatregelen die dat doen. In de UK hebben ze die greep losgelaten, dus zelfs met de huidige vaccinatiegraad is dat een (tenminste theoretische) mogelijkheid.
pi_201050530
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 09:31 schreef blissard1984 het volgende:
Ik denk dat we 2 dingen moeten doen:
1. zo veel mogelijk mensen met een carrot en een beetje stick verleiden tot het nemen van het vaccin
Zou het niet beter zijn om mensen met de juiste informatie te overtuigen? Dan creer je toch veel meer draagvlak? Een beloning is er al met het groene vinkje waarmee je zonder testen toegang hebt.

quote:
2. accepteren dat we nooit 100% gaan halen.
Dat is sowieso een feit. Los van de groepen die ik genoemd heb, heb je ook te maken met mensen die geen vaccin kunnen nemen of waarbij het niet werkt (die heb ik onder groep 1 geschaard, maar dat niet gezegd).

quote:
We worden niet in de greep gehouden door een (of meerdere) groepen. Het is het virus en de maatregelen die dat doen. In de UK hebben ze die greep losgelaten, dus zelfs met de huidige vaccinatiegraad is dat een (tenminste theoretische) mogelijkheid.
Helaas heeft het allemaal met elkaar te maken. Het virus kan makkelijker rondgaan waardoor er meer maatregelen nodig zijn. Meer maatregelen zorgt voor meer onvrede en meer weigeraars. Waarmee het virus weer meer ruimte krijgt en ga zo maar door :'(

De UK is absoluut een goed voorbeeld, en ondertussen kunnen we wel concluderen dat ondanks het schrappen van de maatregelen de boel goed beheersbaar lijkt te zijn. Nu is het natuurlijk wel afwachten wat het starten van de scholen daar gaat doen, maar ik denk niet dat het daar nog gierend uit de hand gaat lopen voorlopig.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:03:30 #258
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201053424
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 13 (relatieve stijging: 1,9%). Het zijn dus 691 bezette bedden in totaal, dus helaas weer dicht bij de 700. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 24 augustus: 230 (absolute stijging 6; relatieve stijging 2,7%);
- maandag 23 augustus: 224 (absolute stijging 5; relatieve stijging 2,3%);
- zondag 22 augustus: 219 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 21 augustus: 218 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- vrijdag 20 augustus: 215 (absolute daling 5; relatieve daling 2,3%);
- donderdag 19 augustus: 220 (absolute stijging 8; relatieve stijging 3,8%);
- woensdag 18 augustus: 212 (absolute stijging 14; relatieve stijging 7,1%);
- dinsdag 17 augustus: 198 (absolute daling 1; relatieve daling 0,5%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 24 augustus: 461 (absolute stijging 7; relatieve stijging 1,5%);
- maandag 23 augustus: 454 (absolute stijging 13; relatieve stijging 2,9%);
- zondag 22 augustus: 441 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 21 augustus: 439 (absolute daling 13; relatieve daling 2,9%);
- vrijdag 20 augustus: 452 (geen wijziging);
- donderdag 19 augustus: 452 (absolute daling 17; relatieve daling 3,6%);
- woensdag 18 augustus: 469 (absolute daling 19; relatieve daling 3,9%);
- dinsdag 17 augustus: 488 (absolute daling 16; relatieve daling 3,2%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201053610
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:11 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Je eerste tweet was leuker ;)

Voor de rest, niet echt hele goede cijfers weer. Niet slecht ook, allemaal in de marge. Maar stiekem kruipen we toch wel steeds iets verder omhoog helaas.
pi_201053931
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Je eerste tweet was leuker ;)

Voor de rest, niet echt hele goede cijfers weer. Niet slecht ook, allemaal in de marge. Maar stiekem kruipen we toch wel steeds iets verder omhoog helaas.
In/uitstroom kliniek is wel enigszins positief toch?
pi_201053988
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:55 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
In/uitstroom kliniek is wel enigszins positief toch?
Vind de instroom niet heel positief, die zou richting de 20-30 moeten gaan om enig effect te hebben. Het is allemaal angstvallig in balans op dit moment :{

Uitstroom is uiteraard wel positief, voor zowel verpleeg als IC *O*
pi_201054165
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 2 augustus 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 20,5%

dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026


totaal: 17.916

Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 4,5%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag: 2.408
zondag: 2.453
maandag: 2.390


totaal: 17.031

Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: + 5,7%

dinsdag: 2.437
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 17.059 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_201054216
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Vind de instroom niet heel positief, die zou richting de 20-30 moeten gaan om enig effect te hebben. Het is allemaal angstvallig in balans op dit moment :{

Uitstroom is uiteraard wel positief, voor zowel verpleeg als IC *O*
Oh ik dacht meer aan het kleine verschil tussen wat er instroomt maar ook weer uitstroomt.......


De dagelijkse cijfers blijven ook iets teveel in balans -O-
pi_201054302
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:
De dagelijkse cijfers blijven ook iets teveel in balans -O-
Laten we het positief benaderen, ze blijven juist mooi in balans. Ondanks het zeer geringe pakket aan maatregelen van dit moment (mondkapjes OV, festivals en disco's niet mogelijk).

Langzaam wordt duidelijk dat kijken naar de besmettingscijfers minder en minder ter zake doet. Ik denk dat we over niet al te lange tijd geen dagelijkse rapportage meer krijgen en we puur op ziekenhuizen gaan sturen.
pi_201054362
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:28 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik denk dat we over niet al te lange tijd geen dagelijkse rapportage meer krijgen en we puur op ziekenhuizen gaan sturen.
Ollie de Cijfertjesman verlangt naar het moment om te stoppen met zijn dagelijkse cijfertjes _O_
pi_201054407
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:33 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Ollie de Cijfertjesman verlangt naar het moment om te stoppen met zijn dagelijkse cijfertjes _O_
Dit inderdaad!
pi_201054615
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:33 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Ollie de Cijfertjesman verlangt naar het moment om te stoppen met zijn dagelijkse cijfertjes _O_
We gaan er dan wel een pintje op drinken!
pi_201054673
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]
We gaan er dan wel een pintje op drinken!
*O*
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:04:37 #271
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201054681
Het zit er weer op, mensen. Het percentage positieve tests is gelijk gebleven, op 15,0. En nu ga ik slapen. _O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201054999
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:04 schreef Federer-fan het volgende:
Het zit er weer op, mensen. Het percentage positieve tests is gelijk gebleven, op 15,0. En nu ga ik slapen. _O-
* GereDathan dekt @Federer-fan toe met een lekker warm dekentje
pi_201055850
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Vind de instroom niet heel positief, die zou richting de 20-30 moeten gaan om enig effect te hebben. Het is allemaal angstvallig in balans op dit moment :{

Uitstroom is uiteraard wel positief, voor zowel verpleeg als IC *O*
Instroom rond de 2% van aantal besmettingen vorige week, in de UK is het rond de 2.5%. Zou mooi zijn als het richting de 1% zou gaan.
pi_201055894
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 10:32 schreef GereDathan het volgende:
De UK is absoluut een goed voorbeeld, en ondertussen kunnen we wel concluderen dat ondanks het schrappen van de maatregelen de boel goed beheersbaar lijkt te zijn. Nu is het natuurlijk wel afwachten wat het starten van de scholen daar gaat doen, maar ik denk niet dat het daar nog gierend uit de hand gaat lopen voorlopig.
Goed nuancerende posts @GereDathan!

UK loopt inderdaad niet uit de hand. Het neemt week op week wel toe, maar in een aantal regio's lijkt de piek achter de rug, de toename nu komt vooral door toename in regio's die een aantal weken geleden nog lager waren. Maar hopelijk neemt de overall groei ook wel af komende weken. Nu zit het rond de 30k besmettingen per dag voor de UK, en zo'n 870 opnames.
Ik ga even een hele wilde voorspelling doen:
De piek zal net onder de 50k per dag komt te liggen, en over 3-4 weken bereikt worden, het aantal opnames rond de 1200 per dag. Eind september zal de daling ingezet worden.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:00:37 #275
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201057622
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]
* GereDathan dekt @:Federer-Fan toe met een lekker warm dekentje
Heel aardig, maar mag ik iemand anders uitkiezen om me te bedekken? Dan denk ik in eerste instantie aan een vrouwelijk user in dit topic in de huwbare leeftijd. *)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201057635
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:00 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Heel aardig, maar mag ik iemand anders uitkiezen om me te bedekken? Dan denk ik in eerste instantie aan een vrouwelijk user in dit topic in de huwbare leeftijd. *)
Moest hardop lachen.... :o :D :D
pi_201057676
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:00 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Heel aardig, maar mag ik iemand anders uitkiezen om me te bedekken? Dan denk ik in eerste instantie aan een vrouwelijk user in dit topic in de huwbare leeftijd. *)
Als het donker is merk je geen verschil. Ik gebruik al jaren handcreme :P
pi_201057943
_O-
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201058552
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:19 schreef Sangha het volgende:
_O-
*too much information* :o :D
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:09:22 #280
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201058807
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:01 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Moest hardop lachen.... :o :D :D
:@
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Als het donker is merk je geen verschil. Ik gebruik al jaren handcreme :P
Ik ben hooggevoelig, dus ik denk dat ik dat wel merk.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201058936
Guys.....seriously?? :o :D
pi_201059035
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:01 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Moest hardop lachen.... :o :D :D
Stuur Fed-fan maar een DMmetje
pi_201059049
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 21:18 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Stuur Fed-fan maar een DMmetje
Nvt in dit topic

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2021 07:28:45 ]
pi_201065634
De uni hier past nu ook hun policy aan. Op dit moment is de policy nog dat iedereen die kan vanuit thuis werkt. Over een paar weken verschuift dat naar de verwachting dat iedereen die op kantoor kan werken, dat ook weer langzaamaan gaat doen. Ook hoeven er geen mondkapjes meer gedragen worden in openbare ruimtes, geen afstand meer gehouden worden en 'gewoon' face-to-face lesgeven.
De afgelopen paar maanden zijn er heel veel besmettingen vastgesteld in Oxford, maar er liggen weinig mensen in het ziekenhuis. De kans op ernstig ziek worden is dusdanig laag, dat de uni het verantwoord vind om de volgende stappen richting normaal te nemen.
Gister baalde ik nog flink, daar was ik dan, op kantoor, en ipv dat er 15-20 stafleden zijn, en je samen koffiepauzes doet en lunched, was ik de enige, daar word je niet echt vrolijk van. Maar van zo'n bericht dus wel *O*
  woensdag 25 augustus 2021 @ 14:09:41 #285
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201067313
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 17 (relatieve daling: 2,5%). Het zijn dus 674 bezette bedden in totaal, dus weer wat verder onder de 700. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 25 augustus: 228 (absolute daling 2; relatieve daling 0,9%);
- dinsdag 24 augustus: 230 (absolute stijging 6; relatieve stijging 2,7%);
- maandag 23 augustus: 224 (absolute stijging 5; relatieve stijging 2,3%);
- zondag 22 augustus: 219 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 21 augustus: 218 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- vrijdag 20 augustus: 215 (absolute daling 5; relatieve daling 2,3%);
- donderdag 19 augustus: 220 (absolute stijging 8; relatieve stijging 3,8%);
- woensdag 18 augustus: 212 (absolute stijging 14; relatieve stijging 7,1%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VA4NNEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 25 augustus: 446 (absolute daling 15; relatieve daling 3,3%);
- dinsdag 24 augustus: 461 (absolute stijging 7; relatieve stijging 1,5%);
- maandag 23 augustus: 454 (absolute stijging 13; relatieve stijging 2,9%);
- zondag 22 augustus: 441 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 21 augustus: 439 (absolute daling 13; relatieve daling 2,9%);
- vrijdag 20 augustus: 452 (geen wijziging);
- donderdag 19 augustus: 452 (absolute daling 17; relatieve daling 3,6%);
- woensdag 18 augustus: 469 (absolute daling 19; relatieve daling 3,9%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 25-08-2021 21:04:00 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 25 augustus 2021 @ 15:27:02 #287
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201068242
Het percentage positieve tests is gedaald, van 15,0 naar 14,6.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201068520
Mijn grafieken van vandaag:

De gegevens lijken compleet tot en met 17 augustus. Het aantal registraties op 16 en 17 augustus ligt op hetzelfde niveau als een week eerder.


De dagcurves van gisteren en vandaag hebben een iets hogere piek dan de dagen daarvoor. De buik van de curves ligt wel op ongeveer hetzelfde niveau als eerdere dagen.


De aandelen van de oudste leeftijdsgroepen aan het totaal aantal registraties blijft stabiel, die van de groep 20-40 jaar daalt een klein beetje. Bij de jongste leeftijdsgroep van 0-20 jaar is een kleine stijging te zien. Ben benieuwd of hier al iets bij zit van de opening van de scholen in het noorden van het land.


In absolute aantallen is er al een paar weken een redelijk stabiel patroon (met weekeffecten voor verschillende groepen) te zien.
pi_201068553
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 2 augustus 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 20,5%

dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026


totaal: 17.916

Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 4,5%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag: 2.408
zondag: 2.453
maandag: 2.390


totaal: 17.031

Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: + 3,6%

dinsdag: 2.437
woensdag: 2.828
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 18.425 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_201068574
Daling in het ziekenhuis, daling in percentage, stijging in de positieve testuitslagen -O-
pi_201068617
twitter


NICE laat een flinke daling op de verpleegafdelingen zien. Mooie cijfers morgen op komst dus bij LCPS? _O_
pi_201069704
quote:
17s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:55 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Daling in het ziekenhuis, daling in percentage, stijging in de positieve testuitslagen -O-
Gek genoeg niet negatief, de groei is gedaald naar rond de procent (kwam van rond de 4). Het is en blijft stabiel. Aantal testen groeit weer, ook positief (we vinden meer). Ten opzichte van vorige week sowieso aantal besmettingen in lijn.

Ziekenhuizen weer wat meer lucht, laat dus ondertussen eens gaan doorzetten!
pi_201069756
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Gek genoeg niet negatief, de groei is gedaald naar rond de procent (kwam van rond de 4). Het is en blijft stabiel. Aantal testen groeit weer, ook positief (we vinden meer). Ten opzichte van vorige week sowieso aantal besmettingen in lijn.

Ziekenhuizen weer wat meer lucht, laat dus ondertussen eens gaan doorzetten!
Hmm ja, we vinden meer.....zoals ook door anderen meerdere keren gezegd: hopelijk gaan we 'ooit' weer stoppen met testen :)
pi_201076680
Denk dat het feit dat we qua besmettingen op een plateau blijven hangen juist een gunstig signaal is met al die reis- en vakantiebewegingen. Ondertussen krijgen steeds meer mensen die 2e prik, met name de categorie 12-30 jaar is nog maar deels gevaccineerd of nog niet door de incubatietijd heen. De ziekenhuizen lopen toch op weekbasis steeds een tandje leger, en de IC zal dan wel vanzelf volgen.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201076787
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:37 schreef TheVulture het volgende:
Denk dat het feit dat we qua besmettingen op een plateau blijven hangen juist een gunstig signaal is met al die reis- en vakantiebewegingen. Ondertussen krijgen steeds meer mensen die 2e prik, met name de categorie 12-30 jaar is nog maar deels gevaccineerd of nog niet door de incubatietijd heen. De ziekenhuizen lopen toch op weekbasis steeds een tandje leger, en de IC zal dan wel vanzelf volgen.
Precies, gezien al de mogelijke risico's vanwege de terugkomers is het niet verkeerd dat we in de 2000 blijven hangen. Mits we daar blijven hangen natuurlijk en het niet gestaag gaat oplopen.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  donderdag 26 augustus 2021 @ 14:04:00 #296
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201080257
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een daling op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 16 (relatieve daling: 2,4%). Het zijn dus 658 bezette bedden in totaal, dus weer wat verder onder de 700. Hopelijk dalen we snel weer verder.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 26 augustus: 218 (absolute daling 10; relatieve daling 4,4%);
- woensdag 25 augustus: 228 (absolute daling 2; relatieve daling 0,9%);
- dinsdag 24 augustus: 230 (absolute stijging 6; relatieve stijging 2,7%);
- maandag 23 augustus: 224 (absolute stijging 5; relatieve stijging 2,3%);
- zondag 22 augustus: 219 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 21 augustus: 218 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- vrijdag 20 augustus: 215 (absolute daling 5; relatieve daling 2,3%);
- donderdag 19 augustus: 220 (absolute stijging 8; relatieve stijging 3,8%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VA4NNEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 26 augustus: 440 (absolute daling 6; relatieve daling 1,3%);
- woensdag 25 augustus: 446 (absolute daling 15; relatieve daling 3,3%);
- dinsdag 24 augustus: 461 (absolute stijging 7; relatieve stijging 1,5%);
- maandag 23 augustus: 454 (absolute stijging 13; relatieve stijging 2,9%);
- zondag 22 augustus: 441 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 21 augustus: 439 (absolute daling 13; relatieve daling 2,9%);
- vrijdag 20 augustus: 452 (geen wijziging);
- donderdag 19 augustus: 452 (absolute daling 17; relatieve daling 3,6%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201080258
twitter


Vandaag maar eventjes voor een mooie daling gezorgd. Was de stabiliteit een beetje zat geworden _O-
  donderdag 26 augustus 2021 @ 14:10:59 #298
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201080360
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:04 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Vandaag maar eventjes voor een mooie daling gezorgd. Was de stabiliteit een beetje zat geworden _O-
Netjes hoor. Complimenten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201080539
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:04 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Vandaag maar eventjes voor een mooie daling gezorgd. Was de stabiliteit een beetje zat geworden _O-
Mijn plusje is zowel voor het goede nieuws als voor alle werk wat je doet om die getalletjes te verzamelen. Maar eh, bij goed nieuws is het nu een keer leuker een duimpje te geven dan bij slecht nieuws.
Wees maar blij dat we je nooit overhoop geschoten hebben met al dat slechte nieuws in het verleden.
pi_201080557
Deze mag dicht, dan pakken we de posts in het volgende topic weer op!
pi_201080559
En Goooooo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')