abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200919381
quote:
1s.gif Op zondag 15 augustus 2021 09:47 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
Pijnlijk.
  zondag 15 augustus 2021 @ 10:38:56 #52
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200919403
quote:
Taliban beginnen aanval op Kaboel: 'Ze komen van alle kanten'

De Taliban zijn begonnen met hun aanval op de Afghaanse hoofdstad Kaboel, meldt het Afghaanse ministerie van Binnenlandse Zaken zondag. Volgens lokale waarnemers hebben de jihadisten Kaboel omsingeld en proberen ze "van alle kanten" de stad binnen te vallen, terwijl Amerikaanse legerhelikopters nog ambassadepersoneel evacueren.
https://www.nu.nl/buitenl(...)van-alle-kanten.html

There we go.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_200919404
twitter

Lekker moment ook, op het moment dat de slag om Kaboem begint _O-
Zonder wrijving geen glans
pi_200919405
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 10:35 schreef thedeedster het volgende:

[..]
[..]
Hele artikel; https://www.telegraaf.nl/(...)ok-de-hoofdstad-valt

Nou, dan denk ik ook; zak maar lekker in de schijt en zoek het zelf maar uit, stelletje klootviolen.
Dat was dan ook de beste optie geweest op het moment dat je daar gedaan hebt wat je hebt willen doen.
  zondag 15 augustus 2021 @ 10:39:20 #55
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200919409
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 09:49 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
De USA heeft de Taliban onderschat, maar denk niet eens dat het daar veel zou uitmaken. Men (de USA) wilde zich terug trekken, no matter what.......
Ik denk dat ze de Afghanen zélf hebben overschat.
quote:
Ook werden ze getraind met té moderne door het Westen geleverde wapens, maar bovenal zijn ze zeer slecht gemotiveerd en is een deel van het leger corrupt. Noch de legerleiding, noch de soldaten zijn bereid hun leven op het spel te zetten voor president Ghani. Ze speculeren nu al bij voorbaat op de eindzege van de Taliban.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ok-de-hoofdstad-valt
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 15 augustus 2021 @ 10:41:11 #57
284411 crew  heywoodu
pi_200919424
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 10:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik denk dat ze de Afghanen zélf hebben overschat.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ok-de-hoofdstad-valt
Met name het totale gebrek aan een centraal leiderschap, zo te horen.
pi_200919429
quote:
Talibanstrijders in voorsteden van Afghaanse hoofdstad Kabul

Talibanstrijders zijn doorgedrongen in voorsteden van de Afghaanse hoofdstad Kabul, zeggen Afghaanse regeringsfunctionarissen. Ze zijn in Kalakan, Qarabagh en Paghman, die op enkele tientallen kilometers van het centrum van de Afghaanse hoofdstad liggen.

Volgens andere berichten zijn de Taliban zelfs al dichter het centrum genaderd en hebben ze regeringsgebouwen in handen. Ook zouden er geweerschoten zijn gehoord bij het presidentieel paleis, maar dergelijke berichten zijn niet bevestigd.

(...)

Paniek
Correspondent Aletta Andre heeft vanuit India contact met een journalist in Kabul: "Hij woont vlakbij de compound van de Verenigde Naties en staat buiten zijn huis. Hij liet weten dat hij nergens gevechten hoort maar dat er paniek heerst. Mensen zijn op de vlucht, maar het is onduidelijk waar ze heen rennen. Hij zegt dat als er iets gebeurt hij met zijn familie de compound van de VN in vlucht."

"Hij zei dat het erop lijkt dat er helemaal geen verzet was, mensen geen puf meer hadden om te vechten omdat alle belangrijke warlords van de grote steden zich al hebben overgegeven." https://nos.nl/artikel/23(...)anse-hoofdstad-kabul
Het lijkt er toch sterk op dat de Taliban binnen een korte tijd een stad met 4,4 miljoen mensen innemen...
pi_200919437
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 10:35 schreef thedeedster het volgende:

[..]
[..]
Hele artikel; https://www.telegraaf.nl/(...)ok-de-hoofdstad-valt

Nou, dan denk ik ook; zak maar lekker in de schijt en zoek het zelf maar uit, stelletje klootviolen.
Ik vind dat ze echt extreme straffen moeten zetten op soldaten die in (relatieve) vredestijd cashen met een makkelijk baantje, maar als ze dan een keer echt aan de bak moeten niet thuis geven.
pi_200919439
Mooi man, dat laffe leger doet niks waardoor de Taliban weer aan de macht komt en het land de ellende in stort.
Iedereen vlucht weer naar West Europa.
Gaan we binnenkort naar de 20 mil inwoners en het midden oosten hier hebben over 20 jaar.
pi_200919452
Westerse aanwezigheid is dus compleet nutteloos geweest _O-
blablablabla
pi_200919483
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 10:44 schreef Elan het volgende:
Westerse aanwezigheid is dus compleet nutteloos geweest _O-
De Taliban bestaat uit Pakistanen en Afghanen. Dan had de afghaanse bevolking een kopje kleiner gemaakt moeten worden?
Ze hadden tijdens de westerse aanwezigheid zoiets van 'ssssst, ik ben eigenlijk van de Taliban maar nu even niet'.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200919489
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 10:30 schreef Pleun2011 het volgende:
'300.000 goed getrainde soldaten' als ik generaal Van Loon goed begrijp. Daar heb je dus weinig aan wanneer de moraal van de troepen laag is en een groot deel zelfs sympathie heeft voor de tegenstander. Dit soort dingen zijn niet nieuw, de militaire historie is vergeven van voorbeelden waar men van had kunnen leren.

Westerse hoogmoed
300.000 verraders en angsthazen dus. Deze eenvoudige overname van de Taliban is toch wel één van de meeste belachelijke in de geschiedenis.
Of ze sympathiseren allemaal met de Taliban of zijn extreem laf.
Hoe dan ook kan je dat land het beste vergeten. Amerika heeft weer 20 jaar geld, tijd en levens in die bodemloze put gestort.
Eigenlijk zijn al die vluchtelingen ook hun verantwoordelijkheid. Neem ze maar op in ohio ofzo.
  zondag 15 augustus 2021 @ 10:49:12 #64
182233 thedeedster
pi_200919502
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 10:42 schreef Hamzoef het volgende:

[..]
Ik vind dat ze echt extreme straffen moeten zetten op soldaten die in (relatieve) vredestijd cashen met een makkelijk baantje, maar als ze dan een keer echt aan de bak moeten niet thuis geven.
Tja, ik denk dat de overwinnaars weinig problemen hebben met deze koekenbakkers. Ze zullen dus wel coulant behandeld worden.
Als je je tegenstanders na overgave, gewoon over de kling jaagt, dan gaan mensen zich niet zo snel meer overgeven en verkopen ze hun huid zo duur mogelijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 15 augustus 2021 @ 10:51:49 #65
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_200919533
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 10:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Lekker moment ook, op het moment dat de slag om Kaboem begint _O-
Van PR hebben de bewindslieden in Den Haag geen kaas gegeten lijkt het wel.

Bijleveld doet een 'Wopke'.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 15 augustus 2021 @ 10:51:56 #66
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_200919535
https://www.telegraaf.nl/(...)ofdstad-kabul-binnen

Ik hoop dat de Taliban iets goeds geleerd hebben van onze krijgsmacht

quote:
Taliban gaan Afghaanse hoofdstad Kabul binnen
Updated 2 min geleden
1 uur geleden
in BUITENLAND

KABUL - De Taliban zijn Kabul binnengegaan, meldt het Afghaanse ministerie van Binnenlandse Zaken.
Ook inwoners van de stad zeggen dat ze strijders in de straten zien.

De hoofdstad is de enige grote stad van Afghanistan die nog niet in handen is van de moslimextremistische organisatie.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200919555
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 10:47 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
De Taliban bestaat uit afghanen. Dan had de afghaanse bevolking een kopje kleiner gemaakt moeten worden?
Ze hadden tijdens de westerse aanwezigheid zoiets van 'ssssst, ik ben eigenlijk van de Taliban maar nu even niet'.
Gewoon een regering neezetten die seculier is. Inzetten op obderwijs en fundamentalisten hard aanpakken.
Zo voorkom je dat het onkruid groeit en verspreid en over 30 jaar is het wel klaar met die sympathisanten.
  zondag 15 augustus 2021 @ 10:53:33 #68
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_200919556
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 10:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja, ik denk dat de overwinnaars weinig problemen hebben met deze koekenbakkers. Ze zullen dus wel coulant behandeld worden.
Als je je tegenstanders na overgave, gewoon over de kling jaagt, dan gaan mensen zich niet zo snel meer overgeven en verkopen ze hun huid zo duur mogelijk.
ik denk wel dat ze over de kling gejaagd gaan worden allemaal en zeker de mensen die vrienden waren met het westen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200919562
Ik stoor me wel aan media die het nog steeds hebben over 'hevige gevechten'. Er zijn geen gevechten en ook geen 'battle of Kabul'.

Het Afghaanse leger en de Taliban zijn één pot nat en onze vijanden.
pi_200919564
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 10:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
300.000 verraders en angsthazen dus. Deze eenvoudige overname van de Taliban is toch wel één van de meeste belachelijke in de geschiedenis.
Of ze sympathiseren allemaal met de Taliban of zijn extreem laf.
Hoe dan ook kan je dat land het beste vergeten. Amerika heeft weer 20 jaar geld, tijd en levens in die bodemloze put gestort.
Eigenlijk zijn al die vluchtelingen ook hun verantwoordelijkheid. Neem ze maar op in ohio ofzo.
Het Afghaanse leger is groter en moderner dan dat van de Taliban, maar het geeft zich massaal over.

Zelfs de Nederlanders wisten nog beter stand te houden tegen de Duisers (slag om de Grebbeberg en de slag om Den Haag).
pi_200919579
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 10:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het Afghaanse leger is groter en moderner dan dat van de Taliban, maar het geeft zich massaal over.

Zelfs de Nederlanders wisten nog beter stand te houden tegen de Duisers (slag om de Grebbeberg en de slag om Den Haag).
Ja echt bizar. Er wordt altijd gedaan of iedereen een bloedhekel aan de taliban heeft maar daar blijkt in de praktijk niks van waar te zijn.
  zondag 15 augustus 2021 @ 10:56:03 #72
182233 thedeedster
pi_200919581
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 10:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk wel dat ze over de kling gejaagd gaan worden allemaal en zeker de mensen die vrienden waren met het westen
Het zijn geen lieverdjes. Maar op achterafverhalen - dat men jaren later zegt zoveel spijt te hebben - daar zit ik niet meer op te wachten.
  zondag 15 augustus 2021 @ 10:57:07 #73
182233 thedeedster
pi_200919599
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 10:54 schreef Confetti het volgende:
Ik stoor me wel aan media die het nog steeds hebben over 'hevige gevechten'. Er zijn geen gevechten en ook geen 'battle of Kabul'.

Het Afghaanse leger en de Taliban zijn één pot nat en onze vijanden.
Toch allemaal volstrekt duidelijk. Men is al bezig met de beeldvorming.
  zondag 15 augustus 2021 @ 10:57:39 #74
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_200919605
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 10:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Gewoon een regering neezetten die seculier is. Inzetten op obderwijs en fundamentalisten hard aanpakken.
Zo voorkom je dat het onkruid groeit en verspreid en over 30 jaar is het wel klaar met die sympathisanten.
Er zijn niet genoeg seculieren daar. Of wil je mensen uit het westen daar aan de macht zetten?
pi_200919609
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 10:47 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
De Taliban bestaat uit Pakistanen en Afghanen. Dan had de afghaanse bevolking een kopje kleiner gemaakt moeten worden?
Bij de nazi's is dat destijds anders ook prima gelukt.

Maarja dan moet je het niet zo halfbakken aanpakken met vredestroepjes en minimale inzet.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')