abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201065989
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Van welke Facebook groep heb je dit nou weer geleerd? :D
Onder welke steen leef jij?
pi_201065990
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Het vervelende is alleen dat er steeds meer bijwerkingen bijkomen wat ze niet voorzien hadden.
Het gaat niet om het aantal bekende bijwerkingen, het gaat om het aantal bijwerkingen dat optreedt op x aantal vaccinaties.

Veruit het overgrote deel van die bijwerkingen, zijn bijwerkingen die juist ook ontstaan als je Covid19 oploopt, zoals die hartproblemen, infarcten, trombose.

Je kan met een vaccin dat een gigantisch lage kans heeft op zo'n bijwerking de veel hogere kans op die bijwerkingen door Covid19 voorkomen. En toch kies je liever voor de hoge kans.
pi_201066002
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Onder welke steen leef jij?
Welke kinderen zijn gehandicapt door een corona vaccin? Welk vaccin?
pi_201066004
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:10 schreef speknek het volgende:

[..]
Er hebben veel meer mensen het vaccin gehad dan corona (vijf miljard vaccinaties tegenover 500 miljoen coronabesmettingen). Die mensen maken het prima. Van de mensen met corona zijn er bijna vijf miljoen overleden.
Waarvan het overgrote deel boven de tachtig en/of met comorbiditeit.

Dus corona heeft in veel gevallen het laatste zetje gegeven, zoals de griep dat ook elk jaar doet.

Mensen gaan nu eenmaal dood na enkele tientallen jaren te hebben geleefd.

Moeten we daarvoor medische injecties opleggen om nog een bak koffie te drinken?

Veel mensen maken het niet prima en kunnen het niet navertellen.

De toekomst moet nog uitwijzen wat de gevolgen zijn van deze massale injectiecult die wordt opgelegd.
pi_201066005
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:10 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Nee niet ontlopen, het overgrote deel heeft er geen last van. voornamelijk oudere mensen met onderliggend lijden.
Jij zult ook ooit oud worden. Neem je dan wel een vaccin?
Pecunia non olet
pi_201066013
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Hallo beste medefokkers. Ik begrijp antivax niet. In het verleden ben ik ook onaardig tegen jullie geweest, maar dat komt eigenlijk vooral door totaal onbegrip van mijn kant. Ik heb wat vragen!

1) Waarom accepteer je specifiek vaccinaties niet?
Klein beetje achtergrond bij deze vraag. Bij antivax mensen zie je in de meeste dat ze andere zorg nog wel accepteren. Bebouwde met corona geïnfecteerde antivaxers gaan bijvoorbeeld nog steeds naar het ziekenhuis. Alledaagse medicijnen zoals ibu en paracetamol komen van dezelfde big farma, maar dan met veel minder publieke controle, maar daar is geen angstcampagne tegen. Als ze je willen vergiftigen kunnen ze het dus ook zo. Als je angst voor de overheid is, drink je dan bijvoorbeeld ook geen drinkwater meer? In het kort: ik snap de angst voor het prikje niet, terwijl we massaal de hele dag de meest dubieuze dingen in ons lichaam stoppen en soms zelfs van dezelfde fabrikant.

2) Waarom wil je wachten tot de vaccinatie 100% veilig is?
Die 100% gaat nooit komen en bij de huidige vaccinaties is het gevaar minder groot dan de kans op serieuze problemen na een corona infectie. Is wachten op een wondermedicijn dan niet een beetje gek? De meeste mensen dragen tenslotte ook gordels terwijl die niet 100% veilig zijn. Het alternatief is namelijk kutter.

Voel vrij om vragen toe te voegen!
De meeste mensen die kritisch staan tegenover de covid-19 vaccinatie hebben vragen bij de duur van de testperioden en de uitvoering. Normaal kost het tussen 5 en 10 jaar voor een medicijn op de markt komt, nu moest dat opeens binnen een paar maanden. Om dit te bereiken zijn onderzoeken matig uitgevoerd en weinig uitgesplitst. Na de Mexicaanse griep in 2010 werd aanbevolen duidelijk onderscheidend onderzoek te doen naar verschillen tussen mannen en vrouwen, dat is niet gebeurd. Zwangere vrouwen zijn niet meegetest, onderzochte groepen hadden doorgaans een leeftijd tussen 18 en 65 jaar, terwijl de covid-risicogroep juist boven de 65 lag, testen zijn daarbij ook nog eens uitgevoerd bij niet representatieve groepen, zoals je kunt concluderen als je naar de besmettingen onder de placebogroep van Phizer kijkt, waar minder besmettingen voorlwamen dan bij de echt gevaccineerden bij Astra Zeneca, Jansen en anderen.

Let wel, vrouwen blijken veruit de meeste bijwerkingen te hebben. Zij hebben ook het vaakst auto-imuunziekten. Daarbij blijken bij corona hormonen een rol te spelen. Hoe kan het dan zijn dat, zelfs na de afspraken in 2010, vrouwen niet zijn uitgesplitst in de testen?

Zomaar wat stof om begrip te krijgen voor de kritische houding naar de covid-19 vaccins...
pi_201066026
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb je specifieke voorbeelden? Censuur door wie? Waarom?
Youtube, twitter, facebook. Eigenlijk gewoon overal. Het is ook gewoon beleid trouwens daar hoor. Ik heb het een tijdje geleden eens doorgelezen (op facebook, waar je de richtlijnen kunt aanklikken en doorlezen), een kleine greep:

'Het bestaan of de ernst van COVID-19. De erkenning van het bestaan en het begrip van de ernst van COVID-19 zijn fundamenteel om mensen veilig te houden en bewust te houden van de gevaren van deze noodsituatie voor de volksgezondheid. We verwijderen beweringen die het bestaan van de ziekte ontkennen of die de ernst van COVID-19 ondermijnen. Dit omvat onder andere de volgende beweringen:
Beweringen die het bestaan van de COVID-19-ziekte of -pandemie ontkennen
Beweringen die de ernst van COVID-19 bagatelliseren, zoals:
Beweringen dat COVID-19 niet gevaarlijker is voor mensen dan een gewone griep of verkoudheid
Beweringen dat niemand is gestorven aan COVID-19
Beweringen dat het sterftecijfer van COVID-19 hetzelfde of lager is dan dat van seizoensgriep
Beweringen dat je meer kans maakt om te sterven aan een griepprik of griepvaccin dan aan COVID-19
Beweringen dat het aantal door COVID-19 veroorzaakte sterfgevallen veel lager is dan het officiële cijfer (vereist aanvullende informatie en/of context)
Beweringen over de oorzaak van COVID-19 die zijn gekoppeld aan 5G-communicatietechnologieën, zoals:
Beweringen dat instructies om afstand van elkaar te houden in het kader van COVID-19 eigenlijk een manier zijn om draadloze infrastructuur voor 5G-communicatietechnologieën te installeren.
Beweringen dat de symptomen van COVID-19 eigenlijk het effect zijn van 5G-communicatietechnologieën
Voorbeeld: 'Niemand is gestorven aan COVID-19', 'Instructies om afstand van elkaar te houden zijn gewoon een manier om 5G-infrastructuur te installeren', 'COVID-19 is niet echt!''
Oftewel: Forum van democratie kan binnenkort in z'n geheel wel opdoeken van Facebook. Ik ben een beetje afgehaakt van die club, maar toch...
Je mag dus niet eens meer openlijk dit im frage stellen op facebook eigenlijk. Want we MOETEN het er erover eens zijn dat Covid echt een levensgevaarlijke noodtoestand is. "

Verder heb ik al ongelooflijk veel filmpjes zien verdwijnen van youtube, kanalen gesloten zien worden, programma andere platforms zien opzoeken vanwege alle censuur. Serieus, is dat je ontgaan? Tering, hoe kunnen mensen zo liggen te slapen!

'Ja, wel bijzonder hoeveel wappies er ineens opstaan.'

Laten we 'wappies' voor het gemak definiëren als 'gekke mensen'. Nou, die term is wat mij betreft in werkelijkheid toch meer gereserveerd voor bijvoorbeeld mensen die in driedelig gasmaskerpak over straat gaan om zichzelf te beschermen voor het zogenaamde killervirus hoor. ;)
Eens kijken
pi_201066028
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dus corona heeft in veel gevallen het laatste zetje gegeven, zoals de griep dat ook doet.

Moeten we daarvoor medische injecties opleggen om nog een bak koffie te drinken?
Ik zal het nog 1x uitleggen.

De kans dat je als gezond persoon langdurig ziek wordt of overlijdt aan Covid19 is vele, vele, vele malen hoger dan dat je langdurig ziek wordt of overlijdt aan het vaccin.

Waarom kies je dan bewust voor die veel hogere kans om ziek te worden?
pi_201066040
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:15 schreef Maharski het volgende:

[..]
Youtube, twitter, facebook. Eigenlijk gewoon overal. Het is ook gewoon beleid trouwens daar hoor. Ik heb het een tijdje geleden eens doorgelezen (op facebook, waar je de richtlijnen kunt aanklikken en doorlezen), een kleine greep:

'Het bestaan of de ernst van COVID-19. De erkenning van het bestaan en het begrip van de ernst van COVID-19 zijn fundamenteel om mensen veilig te houden en bewust te houden van de gevaren van deze noodsituatie voor de volksgezondheid. We verwijderen beweringen die het bestaan van de ziekte ontkennen of die de ernst van COVID-19 ondermijnen. Dit omvat onder andere de volgende beweringen:
Beweringen die het bestaan van de COVID-19-ziekte of -pandemie ontkennen
Beweringen die de ernst van COVID-19 bagatelliseren, zoals:
Beweringen dat COVID-19 niet gevaarlijker is voor mensen dan een gewone griep of verkoudheid
Beweringen dat niemand is gestorven aan COVID-19
Beweringen dat het sterftecijfer van COVID-19 hetzelfde of lager is dan dat van seizoensgriep
Beweringen dat je meer kans maakt om te sterven aan een griepprik of griepvaccin dan aan COVID-19
Beweringen dat het aantal door COVID-19 veroorzaakte sterfgevallen veel lager is dan het officiële cijfer (vereist aanvullende informatie en/of context)
Beweringen over de oorzaak van COVID-19 die zijn gekoppeld aan 5G-communicatietechnologieën, zoals:
Beweringen dat instructies om afstand van elkaar te houden in het kader van COVID-19 eigenlijk een manier zijn om draadloze infrastructuur voor 5G-communicatietechnologieën te installeren.
Beweringen dat de symptomen van COVID-19 eigenlijk het effect zijn van 5G-communicatietechnologieën
Voorbeeld: 'Niemand is gestorven aan COVID-19', 'Instructies om afstand van elkaar te houden zijn gewoon een manier om 5G-infrastructuur te installeren', 'COVID-19 is niet echt!''
Oftewel: Forum van democratie kan binnenkort in z'n geheel wel opdoeken van Facebook. Ik ben een beetje afgehaakt van die club, maar toch...
Je mag dus niet eens meer openlijk dit im frage stellen op facebook eigenlijk. Want we MOETEN het er erover eens zijn dat Covid echt een levensgevaarlijke noodtoestand is. "

Verder heb ik al ongelooflijk veel filmpjes zien verdwijnen van youtube, kanalen gesloten zien worden, programma andere platforms zien opzoeken vanwege alle censuur. Serieus, is dat je ontgaan? Tering, hoe kunnen mensen zo liggen te slapen!
Het is niet meer dan logisch dat commerciële platforms zelf bepalen welke inhoud ze toestaan en fakenieuws verwijderen.
pi_201066042
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je kan met een vaccin dat een gigantisch lage kans heeft op zo'n bijwerking de veel hogere kans op die bijwerkingen door Covid19 voorkomen. En toch kies je liever voor de hoge kans.
In het begin voorkwam het vaccin besmetting, toen weer niet. Het vaccin zou voorkomen dat je in t ziekenhuis zou komen, er liggen nu ook gevaccineerde mensen in het ziekenhuis. Het kan de kans verkleinen. Maar het verhaal verandert steeds, helemaal niks is zeker maar men doet wel of t zeker is.
pi_201066048
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:12 schreef obligataire het volgende:

[..]
Jij zult ook ooit oud worden. Neem je dan wel een vaccin?
misschien. moet ik tegen die tijd zien.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 12:19:12 #287
8369 speknek
Another day another slay
pi_201066058
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dus corona heeft in veel gevallen het laatste zetje gegeven, zoals de griep dat ook elk jaar doet.

Veel mensen maken het niet prima en kunnen het niet navertellen.

De toekomst moet nog uitwijzen wat de gevolgen zijn van deze massale injectiecult die wordt opgelegd.
De massale injectiecult zoals die er is sinds 1850? Dat weten we wel, een veel langere levensduur.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 12:20:03 #288
8369 speknek
Another day another slay
pi_201066061
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
In het begin voorkwam het vaccin besmetting, toen weer niet. Het vaccin zou voorkomen dat je in t ziekenhuis zou komen, er liggen nu ook gevaccineerde mensen in het ziekenhuis. Het kan de kans verkleinen maar het verhaal verandert steeds, helemaal niks is zeker maar men doet wel of t zeker is.
Hoe werken percentages en confidence intervals?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201066067
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is niet meer dan logisch dat commerciële platforms zelf bepalen welke inhoud ze toestaan en fakenieuws verwijderen.
Wat is dit nou weer voor een totaal achterlijke kop-in-het-zand-steek-reactie?
Je verspild m'n tijd.
Eens kijken
pi_201066068
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik zal het nog 1x uitleggen.

De kans dat je als gezond persoon langdurig ziek wordt of overlijdt aan Covid19 is vele, vele, vele malen hoger dan dat je langdurig ziek wordt of overlijdt aan het vaccin.

Waarom kies je dan bewust voor die veel hogere kans om ziek te worden?
Nee hoor. De kans dat je als gezond persoon onder de 70 of 80 ernstig ziek wordt van corona is extreem klein.

Ook zijn de gevolgen van corona vele malen minder ernstiger dan eventuele bijeffecten van vaccins als je ze wel ondervindt. En de lijst bijeffecten is lang.

Als jij een spuit wil nemen die je hartschade, auto-immuunziekten, neurologische schade, verlamming en dergelijke kan geven, moet je dat zelf weten. Ik kies liever voor een snotneus.
pi_201066078
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
In het begin voorkwam het vaccin besmetting, toen weer niet. Het vaccin zou voorkomen dat je in t ziekenhuis zou komen,
Er wordt een hoop gezegd en beweerd.

Het is simpel: als een vaccin 95% beschermt, betekent dat 1 op de 20 mensen die besmet raakt nog steeds ziek kan worden (met nadruk op "kan").

quote:
er liggen nu ook gevaccineerde mensen in het ziekenhuis. Het kan de kans verkleinen maar het verhaal verandert steeds, helemaal niks is zeker maar men doet wel of t zeker is.
Als 100% van de mensen gevaccineerd is, zijn alle mensen die in het ziekenhuis liggen gevaccineerden.

Zoals iedere vaccinmaker heeft gezegd: ons vaccin is voor xx % beschermend en dat is nooit 100%

Van 100% gevaccineerden kan 5 tot 10% (afhankelijk van het vaccin) alsnog ziek worden na besmetting en van die groep zal een deel in het ziekenhuis komen. Dat is een feit.

Als iedereen gevaccineerd is, heb je alleen nog gevaccineerden in het ziekenhuis. Dat is een feit.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 augustus 2021 @ 12:23:54 #292
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201066102
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:10 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Nee niet ontlopen, het overgrote deel heeft er geen last van. voornamelijk oudere mensen met onderliggend lijden.
En jij bent bereid om het risico op erge of langdurige klachten te lopen in plaats van de véél kleinere kans dat er na een vaccin iets opduikt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201066104
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:20 schreef Maharski het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor een totaal achterlijke kop-in-het-zand-steek-reactie?
Je verspild m'n tijd.
Verspilt is in dit geval met een T.

Commerciële platforms kunnen fake news of ongewenste uitingen blokkeren.
Overigens zijn er ook platforms die juist gericht zijn op fake news en daar is tegengeluid juist niet welkom.

Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat zo'n platform op je mening zit te wachten.
pi_201066111
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er wordt een hoop gezegd en beweerd.

Het is simpel: als een vaccin 95% beschermt, betekent dat 1 op de 20 mensen die besmet raakt nog steeds ziek kan worden (met nadruk op "kan").
[..]
Als 100% van de mensen gevaccineerd is, zijn alle mensen die in het ziekenhuis liggen gevaccineerden.

Zoals iedere vaccinmaker heeft gezegd: ons vaccin is voor xx % beschermend en dat is nooit 100%

Van 100% gevaccineerden kan 5 tot 10% (afhankelijk van het vaccin) alsnog ziek worden na besmetting en van die groep zal een deel in het ziekenhuis komen. Dat is een feit.

Als iedereen gevaccineerd is, heb je alleen nog gevaccineerden in het ziekenhuis. Dat is een feit.
Leuk dat je die 95% noemt, dat percentage verandert (daalt) ook steeds verder. Dat is met alles in deze crisis, er worden dingen geroepen (niemand kan het controleren) en een paar weken later is het weer anders. Plus het feit dat de overheid wel heel opdringerig begint te worden. Toch niet vreemd dat mensen het vertrouwen verliezen?
pi_201066114
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee hoor. De kans dat je als gezond persoon onder de 70 of 80 ernstig ziek wordt van corona is extreem klein.

Nog maar een keer dan.

De kans dat je als gezond persoon langdurig ziek wordt of overlijdt aan Covid19 is vele, vele, vele malen hoger dan dat je als gezond persoon langdurig ziek wordt of overlijdt aan het vaccin.

Dat is simpele statistiek en dan kom jij weer met bejaarden, de groep waar jij niet onder valt en waar ik het niet over heb.
pi_201066123
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je bent niet goed in kansberekening.

De kans dat je flink ziek wordt of zelfs overlijdt aan een bijwerking van het vaccin is vele duizenden malen kleiner dan dat je flink ziek wordt of overlijdt aan corona, zelfs als je gezond bent en zonder overgewicht.

Je accepteert blijkbaar een relatief risico om flink ziek te worden of te overlijden omdat je een minimaal risico te hoog vindt.

In jouw geval zou ik een staatslot kopen en alvast de Lambo bestellen.
Dat weet jij allemaal niet want jij kent mijn situatie helemaal niet.

Ik kan dat voor mijzelf prima bepalen.
pi_201066146
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat weet jij allemaal niet want jij kent mijn situatie helemaal niet.

Ik kan dat voor mijzelf prima bepalen.
Het hele idee achter kansberekening is dat ik jouw situatie niet hoef te kennen.

De kans dat jij ernstig ziek wordt van Covid19 is vele, vele, vele male hoger dan dat je ernstig ziek wordt van het vaccin.
pi_201066149
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nog maar een keer dan.

De kans dat je als gezond persoon langdurig ziek wordt of overlijdt aan Covid19 is vele, vele, vele malen hoger dan dat je als gezond persoon langdurig ziek wordt of overlijdt aan het vaccin.

Dat is simpele statistiek en dan kom jij weer met bejaarden, de groep waar jij niet onder valt en waar ik het niet over heb.
Het ziektebeeld van corona is nauwelijks te vergelijken met de ernstige mogelijke bijwerkingen van het vaccin.

Corona geeft mij namelijk geen auto-immuunziekte, verlamming, hart- en herseninfarcten of spontaan overlijden.

Vaccins kunnen dat wel doen.

Daarom laat ik mij niet vaccineren.

Maar neem jij lekker een derde en straks vierde en vijfde boostershot om 'gezond' te blijven.

Dan neem ik wel een snotneus.
pi_201066167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Verspilt is in dit geval met een T.

Commerciële platforms kunnen fake news of ongewenste uitingen blokkeren.
Overigens zijn er ook platforms die juist gericht zijn op fake news en daar is tegengeluid juist niet welkom.

Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat zo'n platform op je mening zit te wachten.
Het zegt mij vooral dat ze in de zak zitten van zij die het mondiale beleid bepalen. Oftewel censuur van stevige machten. En daar mag je nooit naïef in zijn imo.
Eens kijken
pi_201066171
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het hele idee achter kansberekening is dat ik jouw situatie niet hoef te kennen.

De kans dat jij ernstig ziek wordt van Covid19 is vele, vele, vele male hoger dan dat je ernstig ziek wordt van het vaccin.
Dat moet nog blijken want het vaccin is nog niet lang genoeg in omloop om dat vast te stellen.

Dus laten we even een paar jaar wachten voordat je dit soort fake news verspreidt ajb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')