abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 1 november 2024 @ 08:23:12 #201
18653 crew  D.
pi_215434459
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:44 schreef D. het volgende:
... en dagelijks minimaal 10K aan stappen op de teller.

Oktober afgerond. Voor november andere uitdagingen :Y
  Moderator vrijdag 1 november 2024 @ 11:22:19 #202
18653 crew  D.
pi_215435845
Vandaag weer (want jaren terug ook een poging gedaan) begonnen met de Wendler 531 BBB 3 month challenge.
pi_215480494
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 08:23 schreef D. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dit ziet er wel uit alsof je 's avonds nog regelmatig even de laatste paar honderd stappen hebt moeten gaan halen :+

Gisteravond weer uren bezig geweest met koken. Wat een gedoe, maar de koelkast ligt weer vol :Y bonenshakshuka, rode kool met aardappel en kip, en fried rice met broccoli en ei. En er liggen altijd wel gekookte eieren in voor tussendoor.

Gisteren een rustdag en de rest van de week volgepland met boulderen, klimmen, sportschool en mountainbiken :Y
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 08:48:57 #204
5428 crew  miss_sly
pi_215480529
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 08:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dit ziet er wel uit alsof je 's avonds nog regelmatig even de laatste paar honderd stappen hebt moeten gaan halen :+

Gisteravond weer uren bezig geweest met koken. Wat een gedoe, maar de koelkast ligt weer vol :Y bonenshakshuka, rode kool met aardappel en kip, en fried rice met broccoli en ei. En er liggen altijd wel gekookte eieren in voor tussendoor.

Gisteren een rustdag en de rest van de week volgepland met boulderen, klimmen, sportschool en mountainbiken :Y
Dat preppen, dat lijkt me wel handig, maar ook veel gedoe. En is alles wat je bereidt dan de hele week houdbaar in de koelkast? Hoef je nooit iets weg te gooien?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215480597
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2024 08:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat preppen, dat lijkt me wel handig, maar ook veel gedoe. En is alles wat je bereidt dan de hele week houdbaar in de koelkast? Hoef je nooit iets weg te gooien?
Het scheelt gewoon heel veel tijd. Ik wil 5-6 dagen (lees: avonden) in de week sporten. Ben vaak pas rond half 7 terug van werk, en dan tussendoor koken past niet. Dus dat doe ik allemaal in één keer.

Ik heb van die glazen bakjes (deze) gekocht met deksel, die kunnen in de koelkast, vriezer, oven en magnetron plus ze breken niet zoals die plastic bakjes. Dat scheelt veel.

Het meeste blijft wel een dag of 4 goed en veel langer overleeft het toch niet. Soms schuif ik er een of twee in de vriezer. Dat gaat meestal prima, en dan heb ik ook wat meer variatie want anders eet ik dus één week hetzelfde of misschien twee verschillende gerechten.

Ik probeer ook verschillende gerechten op voorraad te hebben waarbij de hoofdmoot aan energie zit in koolhydraten, eiwitten of vetten zodat ik het meest geschikte gerecht kan pakken voor dat moment.

Heel soms moet er iets weg, maar toen ik nog dag tot dag kookte had ik altijd de koelkast vol zooi liggen waar ik dan in de komende week wat van moest maken, en toen gooide ik eigenlijk veel meer weg. Ik koop nu een stuk bewuster eigenlijk :)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 10:26:02 #206
18653 crew  D.
pi_215481310
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 08:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Da’s een correcte weergave dan :D

Van een paar honderd tot een paar duizend :Y
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:14:10 #207
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_215484239
Is dit topic uit den boze als je wilt afvallen tijdens het sporten en trainen naar een event toe? Of is dat dan wel het juiste topic?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 17:01:13 #208
5428 crew  miss_sly
pi_215484644
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:14 schreef sanger het volgende:
Is dit topic uit den boze als je wilt afvallen tijdens het sporten en trainen naar een event toe? Of is dat dan wel het juiste topic?
Volgens mij is het eten en sporten en dat in de juiste samenstelling voor je doel. Dus als dat jouw doel is, past het hier, lijkt me.

Wat is het voor event waar je voor traint?
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 18:36:01 #209
18653 crew  D.
pi_215485534
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:14 schreef sanger het volgende:
*kijkt naar de TT

Lijkt me hier prima passen :Y
  woensdag 6 november 2024 @ 10:40:23 #210
65960 sanger
pi_215494093
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij is het eten en sporten en dat in de juiste samenstelling voor je doel. Dus als dat jouw doel is, past het hier, lijkt me.

Wat is het voor event waar je voor traint?
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:36 schreef D. het volgende:

[..]
*kijkt naar de TT

Lijkt me hier prima passen :Y
Omdat in de OP juist wordt verwezen naar het specifieke afvaltopic etc. Dus even checken :)

Ik ben aan het trainen voor de halve triathlon van Duisburg in september 2025. En tegelijk wil ik een kg of 15-20 afvallen in de route daarnaartoe :)
pi_215494445
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:40 schreef sanger het volgende:

[..]
[..]
Omdat in de OP juist wordt verwezen naar het specifieke afvaltopic etc. Dus even checken :)

Ik ben aan het trainen voor de halve triathlon van Duisburg in september 2025. En tegelijk wil ik een kg of 15-20 afvallen in de route daarnaartoe :)
Vet hoor! Mag je nog wel flink aan de bak. Wel al eerder zoiets gedaan of 1e keer?

Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig ook beter hier pas dan in het afvaltopic (gezien ik niet meer echt af hoef te vallen). Maar dit topic is heel lang dood geweest dus daarom ben ik nog actief in het afvaltopic.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 12:00:35 #212
18653 crew  D.
pi_215495165
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:10 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Vet hoor! Mag je nog wel flink aan de bak. Wel al eerder zoiets gedaan of 1e keer?

Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig ook beter hier pas dan in het afvaltopic (gezien ik niet meer echt af hoef te vallen). Maar dit topic is heel lang dood geweest dus daarom ben ik nog actief in het afvaltopic.
Daarom geef ik het af en toe een schop :Y
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 12:06:15 #213
18653 crew  D.
pi_215495239
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:40 schreef sanger het volgende:

[..]
[..]

Dan heb je nog even :Y

Neem aan dat je sowieso de 3 onderdelen traint, wat wil je nog meer doen om af te vallen?
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 12:08:24 #214
18653 crew  D.
pi_215495265
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hüttenkäse, vooral die light variant van Lidl is echt een eiwittopper ! :)
Die hebben ze nu dus niet meer.

Ze hebben enkel nog de niet-light variant, en sie nu in een groter bakje (300gr)

Aldi heeft wel nog een light varant. Net op, smaakt prima.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 12:09:52 #215
18653 crew  D.
pi_215495276
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:22 schreef D. het volgende:
Vandaag weer (want jaren terug ook een poging gedaan) begonnen met de Wendler 531 BBB 3 month challenge.
Eerste week afgerond, maar de week is nog niet voorbij, dus twijfel even hoe nu verder te gaan.
pi_215495359
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 12:00 schreef D. het volgende:

[..]
Daarom geef ik het af en toe een schop :Y
Wat fijn is, want voor mij is het een welhaast militaire operatie qua preppen en eten om niet onder de 70kg te zakken :')

't Is ook niet snel goed
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 12:24:46 #217
18653 crew  D.
pi_215495444
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 12:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Wat fijn is, want voor mij is het een welhaast militaire operatie qua preppen en eten om niet onder de 70kg te zakken :')

't Is ook niet snel goed
Ik zit nu op 80, met 12,5.% vet

Ik eet nog net iets teveel :P
pi_215495535
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 12:24 schreef D. het volgende:

[..]
Ik zit nu op 80, met 12,5.% vet

Ik eet nog net iets teveel :P
Lekker bezig! Prima toch.

Ik zit op 68.5kg (178cm) op 16,5%. Zit meestal qua gewicht wat hoger, maar de laatste drie dagen vrij stevig gesport en niet adequaat gegeten en dan schiet ik meteen weer onder de 70 :') dus dat wordt weer vreten bij het leven
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 12:40:10 #219
18653 crew  D.
pi_215495673
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 12:31 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Lekker bezig! Prima toch.

Ik zit op 68.5kg (178cm) op 16,5%. Zit meestal qua gewicht wat hoger, maar de laatste drie dagen vrij stevig gesport en niet adequaat gegeten en dan schiet ik meteen weer onder de 70 :') dus dat wordt weer vreten bij het leven
Het doel is weer onder de 10, maar dat komt wel :Y

Was in een maand 1,7% gezakt, dus zolang dat doorzet ga ik er nog niet minder om eten :P
pi_215495735
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 12:40 schreef D. het volgende:

[..]
Het doel is weer onder de 10, maar dat komt wel :Y

Was in een maand 1,7% gezakt, dus zolang dat doorzet ga ik er nog niet minder om eten :P
Da's wel heel laag niet? Wat is je doel, bodybuilding?

Ik train ook op laag gewicht, laag vetpercentage, veel functionele kracht. Vooral omdat mijn main sport klimmen is, is teveel (spier)massa niet handig. Al wil ik wel een beetje een reserve hebben voor meerdaagse hikes of klimsessies. Mijn doel is 70kg/15%, dus ik zit aardig op target :)
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 12:48:57 #221
18653 crew  D.
pi_215495827
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 12:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Da's wel heel laag niet? Wat is je doel, bodybuilding?

Ik train ook op laag gewicht, laag vetpercentage, veel functionele kracht. Vooral omdat mijn main sport klimmen is, is teveel spiermassa niet handig. Al wil ik wel een beetje een reserve hebben voor meerdaagse hikes of klimsessies. Mijn doel is 70kg/15%, dus ik zit aardig op target :)
Fitness/Bodybuilding :Y

Ik zat 2 jaar geleden ook onder de 10.
Gemeten via InBody test, laat ik dat er even bij vermelden :Y
  woensdag 6 november 2024 @ 14:47:55 #222
65960 sanger
pi_215497128
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:10 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Het wordt de eerste keer deze afstand, ik heb wel kortere triatlons gedaan al :)
  woensdag 6 november 2024 @ 14:53:02 #223
65960 sanger
pi_215497187
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 12:06 schreef D. het volgende:

[..]
Dan heb je nog even :Y

Neem aan dat je sowieso de 3 onderdelen traint, wat wil je nog meer doen om af te vallen?
Ik ben dus zoekende wat werkt voor mij.

Ik ben jaren geleden 18kg afgevallen door veel op voeding te letten en naar de sportschool te gaan. Dat werkt momenteel dus niet meer...

Ik sport dus weer, ben alledrie de onderdelen weer aan het opbouwen.

Qua voeding;

• Ik ben bij een dietist langsgegaan na verwijzing huisarts omdat mijn glucose aan de hoge kant was. Die heeft koolhydraatarm dieet geadviseerd.
• De coach van de bootcamp heeft een intermittend fasting geadviseerd (momenteel 14/10).
• Minderen met alcohol
• Minder toegeven aan gravings.

Vooral die laatste is erg lastig tot op heden.... Ook vind ik het erg lastig om koolhydraatarmelunches te bedenken die je makkelijk kunt preppen. Op werk ook alleen een magnetron beschikbaar om eventueel iets te verwarmen.

Maar alles bij elkaar lukt het afvallen dus niet, en dat zit dan de sportieve kant wat in de weg (althans meer dan ik zou willen).
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 16:57:18 #224
18653 crew  D.
pi_215498592
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 14:53 schreef sanger het volgende:

[..]
Ik ben dus zoekende wat werkt voor mij.

Ik ben jaren geleden 18kg afgevallen door veel op voeding te letten en naar de sportschool te gaan. Dat werkt momenteel dus niet meer...

Ik sport dus weer, ben alledrie de onderdelen weer aan het opbouwen.

Qua voeding;

• Ik ben bij een dietist langsgegaan na verwijzing huisarts omdat mijn glucose aan de hoge kant was. Die heeft koolhydraatarm dieet geadviseerd.
• De coach van de bootcamp heeft een intermittend fasting geadviseerd (momenteel 14/10).
• Minderen met alcohol
• Minder toegeven aan gravings.

Vooral die laatste is erg lastig tot op heden.... Ook vind ik het erg lastig om koolhydraatarmelunches te bedenken die je makkelijk kunt preppen. Op werk ook alleen een magnetron beschikbaar om eventueel iets te verwarmen.

Maar alles bij elkaar lukt het afvallen dus niet, en dat zit dan de sportieve kant wat in de weg (althans meer dan ik zou willen).
Grappig, ik ben jaren geleden 20kg aangekomen door naar de sportschool te gaan en op mijn eten te letten :P

Ik doe IF 16/8 :Y

Ik neem aan dat die 20kg allemaal overgewicht is, maar het belemmerd je dus ook met sporten? In welke vorm?
  woensdag 6 november 2024 @ 17:23:54 #225
65960 sanger
pi_215498855
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:57 schreef D. het volgende:

[..]
Grappig, ik ben jaren geleden 20kg aangekomen door naar de sportschool te gaan en op mijn eten te letten :P

Ik doe IF 16/8 :Y

Ik neem aan dat die 20kg allemaal overgewicht is, maar het belemmerd je dus ook met sporten? In welke vorm?
Ik doe 14:10 op advies van de dietiste omdat ik bij 16:8 spier verbrande en nauwelijks vet. En hoewel mijn spiermassa nog steeds bovengemiddeld is wil ik het niet kwijt maar juist behouden of uitbouwen :P
Ik vond 16:8 wel fijner en makkelijker om vol te houden....

Het is inderdaad allemaal overgewicht. Ik ben klein (175cm) maar breed gebouwd en in de basis best ook wel gespierd. Het vet hoopt zich bij mij allemaal op rondom mijn buik/middel. Ik weeg nu 100kg en mijn BMI is 32,7 en dat is natuurlijk veel te hoog. Maar van mensen om mij heen gelooft niemand dat ik zoveel overgewicht heb als ze me zien. Het is dus niet alleen veel te veel vetweefsel maar komt ook deels door mijn bouw.
Ik heb een tweelingbroer en vroeger waren we even lang en had ik nog geen buikje enzo. Hij was iets tengerder op de schouders.Toch moest ik vaak 2 gewichtsklasses hoger judoeen dan hij.

Toen ik vorige keer die 18kg afgevallen was vonden mensen me er uitgemergeld uitzien, te mager zeg maar, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

En het belemmeren in sporten, tja het gaat gewoon allemaal wat moeizamer dan zou moeten. Dat gewicht moet meegezeuld worden, zit toch ook wel een beetje in de weg.
pi_215509476
Ik heb gisteren voor het eerst in tijden weer gesquat. De afgelopen tijd wel leg press gedaan (zwaar) dus dacht moet wel goed komen. Wel bewust best laag gewicht gepakt, maar 8 herhalingen, en vooral op techniek gelet. Toen ik klaar was dacht ik nou hier ga ik echt geen last van hebben want inspanning was mwah. Maar damn, mijn benen staan op ontploffen vandaag :')
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 18:21:16 #227
18653 crew  D.
pi_215510333
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 17:23 schreef sanger het volgende:

[..]
Ik doe 14:10 op advies van de dietiste omdat ik bij 16:8 spier verbrande en nauwelijks vet. En hoewel mijn spiermassa nog steeds bovengemiddeld is wil ik het niet kwijt maar juist behouden of uitbouwen :P
Ik vond 16:8 wel fijner en makkelijker om vol te houden....
Geldt voor iedereen, even kijken wat bij jou het best werkt :Y
quote:
Het is inderdaad allemaal overgewicht. Ik ben klein (175cm) maar breed gebouwd en in de basis best ook wel gespierd. Het vet hoopt zich bij mij allemaal op rondom mijn buik/middel. Ik weeg nu 100kg en mijn BMI is 32,7 en dat is natuurlijk veel te hoog. Maar van mensen om mij heen gelooft niemand dat ik zoveel overgewicht heb als ze me zien. Het is dus niet alleen veel te veel vetweefsel maar komt ook deels door mijn bouw.
Ik heb een tweelingbroer en vroeger waren we even lang en had ik nog geen buikje enzo. Hij was iets tengerder op de schouders.Toch moest ik vaak 2 gewichtsklasses hoger judoeen dan hij.
En een hoog BMI zegt niet alles, wat je ook al aangeeft, dat ligt ook aan je bouw.
Schwarzenegger had als Mister Olympia ook een BMI van 31, en daar echt niet teveel vet aan.
quote:
Toen ik vorige keer die 18kg afgevallen was vonden mensen me er uitgemergeld uitzien, te mager zeg maar, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

En het belemmeren in sporten, tja het gaat gewoon allemaal wat moeizamer dan zou moeten. Dat gewicht moet meegezeuld worden, zit toch ook wel een beetje in de weg.
Als je veel afvalt ie je het vaak het eerst in het gezicht, dus dat valt wel op :Y

En herkenbaar. Als je pull-ups of chin-ups doet zijn het extra kilo's die mee omhoog moeten, maar bij andere oefeningen zijn dat weer kilo's die je er tegenaan kunt gooien ;)
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 18:21:47 #228
18653 crew  D.
pi_215510343
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:22 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst in tijden weer gesquat. De afgelopen tijd wel leg press gedaan (zwaar) dus dacht moet wel goed komen. Wel bewust best laag gewicht gepakt, maar 8 herhalingen, en vooral op techniek gelet. Toen ik klaar was dacht ik nou hier ga ik echt geen last van hebben want inspanning was mwah. Maar damn, mijn benen staan op ontploffen vandaag :')
Da's morgen nog erger :7
pi_215510412
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 16:22 schreef Pinuts het volgende:
Ah, dat wordt morgen stijf lopen :D
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 22:24:34 #230
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_215514019
We zijn nog lekker aan het crossfitten.
Vandaag CINDY op het programma
20minuten van vijf pullups, 10 pushups en 15 airsquats. Al met al mooi doorgewerkt, 16 rondes. De pullups waren kipping (ja ziet er dom uit) en de pushups 5/5 :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 1 december 2024 @ 09:21:09 #231
18653 crew  D.
pi_215731264
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 08:23 schreef D. het volgende:

[..]

Tja :P

pi_215750326
Mensen hier die hipthursten? Heb hem nog niet zo lang in mijn programma maar merk dat ik tijdens de oefening de vermoeidheid in mijn billen niet zo voel, maar zodra ik dan ga zitten om te rusten voel ik het des te meer... heel appart.
pi_215807480
Hi! Ik ben op zoek naar een toegankelijk en fijn YouTube of Instagram kanaal met sportlessen voor het hele lichaam die ik thuis kan volgen. Ik wil graag een beetje afvallen en doe al aan hardlopen, maar wil daarnaast wat andere trainingen gaan doen. Naar de sportschool gaan is niets voor mij, dus het moet laagdrempelig zijn. Het liefst simpele workouts, want ik ben niet heel goed in sport. :P Dus eigenlijk voor een beginner.. iemand een fijne aanrader?
pi_215817893
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 14:03 schreef Rozenbloem het volgende:
Hi! Ik ben op zoek naar een toegankelijk en fijn YouTube of Instagram kanaal met sportlessen voor het hele lichaam die ik thuis kan volgen. Ik wil graag een beetje afvallen en doe al aan hardlopen, maar wil daarnaast wat andere trainingen gaan doen. Naar de sportschool gaan is niets voor mij, dus het moet laagdrempelig zijn. Het liefst simpele workouts, want ik ben niet heel goed in sport. :P Dus eigenlijk voor een beginner.. iemand een fijne aanrader?
https://m.youtube.com/c/JeremyEthier <--- prima kanaal met veel nuttige info! Begin met push ups, pullups (of inverted row), split squads en lunges. Daarmee kom je al een heel eind, wel rustig opbouwen! Dus eerst 3 keer 5 herhalingen. Anders wordt de spierpijn killing en je pezen waarderen een rustige opbouw! :)
pi_215819047
Aangezien het hier ook over koken gaat, ik kook dus vooraf omdat ik anders echt geen tijd meer heb om te sporten.

Maar in de realiteit worden dat soort prepmaaltijden eigenlijk altijd prutjes. Afhankelijk van de soort veel eiwit, koolhydraten of vetten, maar wel prutjes.

En ik heb er moeite mee om daar behoorlijk blad(!)groenten in te verwerken. Komen wel tomaten, pompoen, aubergine, etc in maar daar zitten toch niet de juiste voedingsstoffen in. Momenteel los ik het op door een spitskool mee te nemen naar werk en die bij wijze van snack op te eten :')

Werkt wel, niet echt handig. Hoe pakken jullie dat aan? Er vanuit gaande dat er hier mensen zitten die ook hoofdzakelijk op grond van prepped food functioneren?
pi_215819217
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 19:06 schreef BlackLining het volgende:
Aangezien het hier ook over koken gaat, ik kook dus vooraf omdat ik anders echt geen tijd meer heb om te sporten.

Maar in de realiteit worden dat soort prepmaaltijden eigenlijk altijd prutjes. Afhankelijk van de soort veel eiwit, koolhydraten of vetten, maar wel prutjes.

En ik heb er moeite mee om daar behoorlijk blad(!)groenten in te verwerken. Komen wel tomaten, pompoen, aubergine, etc in maar daar zitten toch niet de juiste voedingsstoffen in. Momenteel los ik het op door een spitskool mee te nemen naar werk en die bij wijze van snack op te eten :')

Werkt wel, niet echt handig. Hoe pakken jullie dat aan? Er vanuit gaande dat er hier mensen zitten die ook hoofdzakelijk op grond van prepped food functioneren?
Ik prep ook redelijk wat omdat ik 2 dagen per week op het werk warm eet. Echter verwerk ik niet perse bladgroente. Ik probeer voor een avondmaaltijd vaak zo rond de 600 kcal met minimaal 30 gram Eiwitten te zitten. Vaak pasta met kipgehakt, orzo met spinazie en magere spekjes of Noedels met kip
pi_215819487
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 19:24 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik prep ook redelijk wat omdat ik 2 dagen per week op het werk warm eet. Echter verwerk ik niet perse bladgroente. Ik probeer voor een avondmaaltijd vaak zo rond de 600 kcal met minimaal 30 gram Eiwitten te zitten. Vaak pasta met kipgehakt, orzo met spinazie en magere spekjes of Noedels met kip
Ja, dat doe ik ook. Maar ik werk en sport zes dagen per week en eet dus vaak ook zoveel dagen prepped maaltijden. Beetje spinazie kan, maar erg inspirerend is dat niet meer na een maand :{
  dinsdag 7 januari 2025 @ 13:39:05 #238
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_216202877
Heeft iemand hier een tip voor een eenvoudige, maar goed werkende stappenteller? Dit mag zowel een Android-app zijn als een fysiek 'bandje'; ik heb geen idee wat het beste werkt.
pi_216205720
Ik kan je helaas niet helpen @Morgane89 want ik loop met een duur horloge :')

Ik heb wel een andere vraag voor de sterke mensen hier.

Ik heb een lijstje met krachtoefeningen voor de benen, om me blessurevrij te houden met hardlopen. Dingen als single leg glute bridges, calf raises, lunges. Gaat allemaal prima. Maar ik heb ook kettlebell swings in het lijstje staan (zou volgens de fysio goed zijn voor de hele keten ofzo) en daar krijg ik telkens mega spierpijn in m'n rug van, ook al probeer ik het uit mijn benen te halen en mijn core aan te spannen. Fysio zei dat het geen probleem was om je rug te voelen. Maar ik vind de spierpijn in mijn rug maar raar. Doe ik het verkeerd als ik kettlebell swings de volgende dag in mijn rug voel?
  dinsdag 7 januari 2025 @ 22:47:19 #240
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_216209548
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 17:32 schreef Tele6 het volgende:
Doe ik het verkeerd als ik kettlebell swings de volgende dag in mijn rug voel?
Ik wil niet zeggen dat zoiets verkeerd is, maar ik leg ze zelf altijd terug in de hoek van de kamer als ik ze niet gebruik. :G :G :R
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_216210501
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:39 schreef Morgane89 het volgende:
Heeft iemand hier een tip voor een eenvoudige, maar goed werkende stappenteller? Dit mag zowel een Android-app zijn als een fysiek 'bandje'; ik heb geen idee wat het beste werkt.
Ik zou een tweedehands smartwatch van een jaar of twee terug aanschaffen. Galaxy Watch 4 of 5 ofzo. Werkt nog steeds prima. Wel elke dag laden.

Heb ook wel een tijd zo'n Xiaomi bandje gebruikt. Dat werkt ook best aardig.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 22:20:57 #242
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_216246861
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 17:32 schreef Tele6 het volgende:
Ik kan je helaas niet helpen @:Morgane89 want ik loop met een duur horloge :')

Ik heb wel een andere vraag voor de sterke mensen hier.

Ik heb een lijstje met krachtoefeningen voor de benen, om me blessurevrij te houden met hardlopen. Dingen als single leg glute bridges, calf raises, lunges. Gaat allemaal prima. Maar ik heb ook kettlebell swings in het lijstje staan (zou volgens de fysio goed zijn voor de hele keten ofzo) en daar krijg ik telkens mega spierpijn in m'n rug van, ook al probeer ik het uit mijn benen te halen en mijn core aan te spannen. Fysio zei dat het geen probleem was om je rug te voelen. Maar ik vind de spierpijn in mijn rug maar raar. Doe ik het verkeerd als ik kettlebell swings de volgende dag in mijn rug voel?
Je zou het eens met een lichter gewicht kunnen proberen.
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 12:15:13 #243
18653 crew  D.
pi_216778885
Ik wilde eigenlijk mijn vooruitgang, ervaringen en planning delen, maar er lijkt weinig animo te zijn voor dit topic.

Geldt ook voor andere soortgelijke topics trouwens :Y
pi_216779748
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:15 schreef D. het volgende:
Ik wilde eigenlijk mijn vooruitgang, ervaringen en planning delen, maar er lijkt weinig animo te zijn voor dit topic.

Klopt. Vind ik ook jammer. Ik ben/blijf daarop actief in het dieettopic, ook al is mijn doel nu niet meer afvallen. Maar is wel gefocust op voeding/sport.
Maar ik ben benieuwd naar je vooruitgang :)
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 13:04:35 #245
18653 crew  D.
pi_216779824
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:59 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Klopt. Vind ik ook jammer. Ik ben/blijf daarop actief in het dieettopic, ook al is mijn doel nu niet meer afvallen. Maar is wel gefocust op voeding/sport.
Ik heb daar eerder ook weleens gepost, maar deze reeks sluit ietje meer aan.

Maar vanwege mijn nieuwe plannen kan ik daar mijn ei (en de rest van het eten) ook wel kwijt :P
pi_216781560
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:59 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Het zou wel leuk zijn als we dit topic weer in leven konden krijgen.

Ik lees mee in Dieet, maar post er niet over mezelf omdat ik niet met afvallen bezig ben en ook nooit geweest. Zou wel graag ergens meeschrijven over voeding (genoeg eiwitten en niet te veel meuk blijft een uitdaging) maar heb meerdere keren gehoord dat Dieet gewoon niet de plaats is.

Vorige week voor het eerst 2 pull ups gelukt in 1 training, en gisteravond kon ik er weer 2 maar nu echt als een setje! *G*
Er is een calisthenicsparkje bij gekomen op 2,5 km van mijn huis. Maar ik wil ook een stang bouwen in mijn huis om echt met regelmaat die pull ups te kunnen blijven trainen. (Heb geen sportschoolabonnement)

Jij traint in de sportschool toch? Of ook thuis/buiten?
pi_216781837
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 15:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het zou wel leuk zijn als we dit topic weer in leven konden krijgen.

Ik lees mee in Dieet, maar post er niet over mezelf omdat ik niet met afvallen bezig ben en ook nooit geweest. Zou wel graag ergens meeschrijven over voeding (genoeg eiwitten en niet te veel meuk blijft een uitdaging) maar heb meerdere keren gehoord dat Dieet gewoon niet de plaats is.

Vorige week voor het eerst 2 pull ups gelukt in 1 training, en gisteravond kon ik er weer 2 maar nu echt als een setje! *G*
Er is een calisthenicsparkje bij gekomen op 2,5 km van mijn huis. Maar ik wil ook een stang bouwen in mijn huis om echt met regelmaat die pull ups te kunnen blijven trainen. (Heb geen sportschoolabonnement)

Jij traint in de sportschool toch? Of ook thuis/buiten?
Sportschool. Nu een jaar echt fanatiek (daarvoor was het op en af, maar nu een jaar echt consistent).
Wauw! De pull up ben ik nog lang niet maar die gaat vanaf maart wel in mijn trainingschema want dat voelt (vooral voor een vrouw) echt als ultiem sterk zijn. Dus vanaf maart wordt mijn lat pulldown vervangen door (assisted) pullups. Heb mezelf als doel gesteld dit jaar er minimaal 1 unassisted te kunnen.

Ik zou het ook leuk vinden als dit topic tot leven komt. Ik probeer iedere dag minimaal 2x lichaamsgewicht in eiwitten te eten (rond de 120 gram). Heb inmiddels wel mijn vaste routine hierin gevonden alleen als ik buiten de deur eet soms meer moeite mee (zeker als iemand bijvoorbeeld vegetarisch kookt want tijdens mijn avondmaal komt toch vaak wel 30 gram uit vlees/vis).
pi_216784274
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 15:30 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Sportschool. Nu een jaar echt fanatiek (daarvoor was het op en af, maar nu een jaar echt consistent).
Wauw! De pull up ben ik nog lang niet maar die gaat vanaf maart wel in mijn trainingschema want dat voelt (vooral voor een vrouw) echt als ultiem sterk zijn. Dus vanaf maart wordt mijn lat pulldown vervangen door (assisted) pullups. Heb mezelf als doel gesteld dit jaar er minimaal 1 unassisted te kunnen.
Leuk dat je ook aan pull ups gaat werken! Naast assisted pull ups zou je in het begin ook negatives kunnen doen :)
Mijn ultieme krachtdoelen op dit gebied zijn om een borstwaartsom te doen vanuit hang (dus optrekken en dan achterover je benen over de stang gooien; ik kan dit wel al met een aanloopje/sprongetje vanaf de grond) en om hand over hand omhoog in een touw te klimmen zonder voeten. Er ontbreken nog een hoop uithoudingsvermogen en explosiviteit :X
quote:
Ik zou het ook leuk vinden als dit topic tot leven komt. Ik probeer iedere dag minimaal 2x lichaamsgewicht in eiwitten te eten (rond de 120 gram). Heb inmiddels wel mijn vaste routine hierin gevonden alleen als ik buiten de deur eet soms meer moeite mee (zeker als iemand bijvoorbeeld vegetarisch kookt want tijdens mijn avondmaal komt toch vaak wel 30 gram uit vlees/vis).
Ik ben dus zo'n vegetariër :')
Heb al een tijd niet meer geteld wat ik aan eiwitten binnenkrijg, maar probeer iig eiwitbronnen te combineren in m'n maaltijden en te zorgen dat er überhaupt een eiwitbron in elke maaltijd zit. Bv vandaag bonen én feta in m'n warme maaltijd.

Hou je de eiwitten bij of weet je de aantallen inmiddels uit je hoofd?
pi_216784386
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 12:15 schreef D. het volgende:

er is gewoon niet zo veel meer over van fok ;(
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 19:53:51 #250
18653 crew  D.
pi_216785393
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 18:29 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
er is gewoon niet zo veel meer over van fok ;(
Dat roept men al jaren, dus dat roept men over 10 jaar vast nog steeds 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')