abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 23 februari 2025 @ 18:34:51 #276
18653 crew  D.
pi_216810164
Vandaag bijna dezelfde kcal als gisteren....als ik het spek bij de eieren weggelaten had :P

Al doende leert men :Y
pi_216810369
Hier netjes 1750 kcal met 130 gram eiwit. Weekend afgesloten met een goede (full body) krachttraining. Op eigenlijk iedereen oefening ga ik nog wel vooruit, zij het een heel stuk langzamer dan in begin. Maar over een maand toch wel enkele reps erbij. Alleen mijn bench press staat inmiddels al zo'n 1,5 maand stil. Ik kom gewoon niet voorbij de 10 herhalingen op dit gewicht. Heel frusterend. En dat terwijl ik op de andere dag de dumbell BP doe en daar wel langzaam progressie boek.
Hoop dat het starten van creatine me net over dat randje van de 10 pusht.
Vandaag was het 1x 10 hh en 3x 9 hh
  Moderator zondag 23 februari 2025 @ 19:10:00 #278
18653 crew  D.
pi_216810654
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:48 schreef Pinuts het volgende:

Vast :Y

Houd wel rekening met een 'loading phase' :Y
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 20:18:26 #279
18653 crew  D.
pi_216822390
Vandaag zat ik op 4000 Kcal.

Denk dat dat wat teveel van het goede is, dus even terugschroeven naar 3600

Daarnaast zie ik dat het nog te vet is allemaal :P
Het advies wat ik op meerdere plaatsen las is 40/40/20 verdeling (E/K/V)
pi_216823394
Ik ga ook weer eens bijhouden wat ik eet

20% vet is wel heel weinig, toen ik het een jaar geleden bijhield zat ik op 35% :@
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 21:29:32 #281
18653 crew  D.
pi_216823450
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:25 schreef Mortaxx het volgende:
Ik ga ook weer eens bijhouden wat ik eet

20% vet is wel heel weinig, toen ik het een jaar geleden bijhield zat ik op 35% :@
Bij 3600 kcal is 20% 80 gram. Ik zat afgelopen zaterdag op 81,8, dus het is best te doen
Vandaag op 174, dus moet nog finetunen :P
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 21:31:07 #282
18653 crew  D.
pi_216823468
Ik wilde even testen of McD. in mijn dieet past, vandaar :P
pi_216823531
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:29 schreef D. het volgende:

[..]
Bij 3600 kcal is 20% 80 gram. Ik zat afgelopen zaterdag op 81,8, dus het is best te doen
Vandaag op 174, dus moet nog finetunen :P
Nou ja als je veel dingen met veel kcal hebben ook veel vet
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 21:43:10 #284
18653 crew  D.
pi_216823614
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:34 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Nou ja als je veel dingen met veel kcal hebben ook veel vet
De kwark (die ik nu eet) dan weer niet ;)
pi_216823689
100kg dl aangetikt @FlippingCoin
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 24 februari 2025 @ 22:03:14 #286
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216823900
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:48 schreef Mortaxx het volgende:
100kg dl aangetikt @:flippingcoin
Heel goed

Nu doorpakken naar 125 :Y)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_216823941
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:48 schreef Pinuts het volgende:
Hier netjes 1750 kcal met 130 gram eiwit. Weekend afgesloten met een goede (full body) krachttraining. Op eigenlijk iedereen oefening ga ik nog wel vooruit, zij het een heel stuk langzamer dan in begin. Maar over een maand toch wel enkele reps erbij. Alleen mijn bench press staat inmiddels al zo'n 1,5 maand stil. Ik kom gewoon niet voorbij de 10 herhalingen op dit gewicht. Heel frusterend. En dat terwijl ik op de andere dag de dumbell BP doe en daar wel langzaam progressie boek.
Vandaag was het 1x 10 hh en 3x 9 hh
Je traint voor kracht? 10 reps is dan al te veel. Ga eerder op een gewicht zitten waar je max 6 reps kan uitvoeren. Overigens heb je wellicht ook gewoon te weinig koolhydraten binnengekregen met 1750kcal. Je lichaamsfuncties verbruiken bij minimale activiteit al bijna 2000kcal per 24 uur.

Wat is je menu geweest met 130gr eiwitten op 1750kcal?
pi_216824062
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 15:59 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Het is niet ideaal, maar het is niet anders. Daarom was het plan eigenlijk met de krachttraining te stoppen zodra het volleybalseizoen weer begon maar ik merk er echt wel de voordelen van. En het scheelt dat volleybaltraining niet super intensief is. Dus daar hoef ik weinig van te herstellen.
Op maandag heb ik een volledige rustdag. Op woensdag en donderdag 'alleen' volleybal, maar dat zijn dus ook een soort van halve rustdagen. Natuurlijk, ik beweeg wel, maar daar hoef ik niet van bij te komen.
Het is niet alleen niet ideaal, het gaat gewoon niet werken :+

Ik vind persoonlijk dat als je plezier beleeft aan het sporten je al goed bezig bent hoor, no judgement wat dat betreft. O+

Maar als dit je doel is, dan gaat dit niet werken. Zéker niet met slechts 1750kcal intake.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 23:01:25 #289
18653 crew  D.
pi_216824456
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:48 schreef Mortaxx het volgende:
100kg dl aangetikt @:flippingcoin
1rm?
pi_216825308
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 22:06 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Je traint voor kracht? 10 reps is dan al te veel. Ga eerder op een gewicht zitten waar je max 6 reps kan uitvoeren. Overigens heb je wellicht ook gewoon te weinig koolhydraten binnengekregen met 1750kcal. Je lichaamsfuncties verbruiken bij minimale activiteit al bijna 2000kcal per 24 uur.

Wat is je menu geweest met 130gr eiwitten op 1750kcal?
Nouja spiermassa. Ik doe bij de meeste oefeningen 8-12 reps en als ik de 12 haal gaat het gewocjt omhoog. Ik zit in een cut vandaar 1750 kcal (vrouw, 1,72m). Een gemiddelde dag:
O: 500 gr magere kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, 30+ kaas
T: ananas + 2 mandarijnen
D: orzo met spinazie, magere spekjes, zongedroogde tomaatjes
T: proteine chocolademousse
pi_216825318
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 22:16 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Het is niet alleen niet ideaal, het gaat gewoon niet werken :+

Ik vind persoonlijk dat als je plezier beleeft aan het sporten je al goed bezig bent hoor, no judgement wat dat betreft. O+

Maar als dit je doel is, dan gaat dit niet werken. Zéker niet met slechts 1750kcal intake.
Wat zou jou advies dan zijn? Wat zou je weglaten? Scheelt wel dat ik in maart 2 weken vakantie heb (dus geen sport, wel wandelen) en vanaf begin april het volleybalseizoen voorbij is.
pi_216825550
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 06:22 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Nouja spiermassa. Ik doe bij de meeste oefeningen 8-12 reps en als ik de 12 haal gaat het gewocjt omhoog. Ik zit in een cut vandaar 1750 kcal (vrouw, 1,72m). Een gemiddelde dag:
O: 500 gr magere kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, 30+ kaas
T: ananas + 2 mandarijnen
D: orzo met spinazie, magere spekjes, zongedroogde tomaatjes
T: proteine chocolademousse
Als je voor spiermassa traint, waarom ben je dan zo gefixeerd op de hoeveelheid gewicht die je lift? Voor toenemende spiermasssa is de relatie met 'meer gewicht liften' veel kleiner dan dat is (vanzelfsprekend) bij 'toename kracht'.
Zelfs het aantal sets is gebleken uit recent onderzoek, niet eens zo relevant te zijn, als je maar 'min of meer' tot falen traint.
Wil je wel sterker worden in termen van hoger gewicht liften, toch ff wat meer gewicht pakken, want 12 reps is niet efficiënt voor kracht. Ga dan voor de 4-8 reps (waarbij je ook echt rond falen zit). Wel op voorwaarde dat je de reps technisch ook goed uitvoert. Wat ook kan helpen om de training wat zwaarder te maken, is de 'negative movement' langzamer uit te voeren (de beweging richting startpunt van de oefening).

Daarnaast is de spiergroei in een cutfase met zo weinig calorieën en koolhydraten minder. Je zal dan waarschijnlijk ook meer rust nodig hebben om de spier hersteltijd te vergroten (omdat je spieren meer eten nodig hebben). Maar minder koolhydraten kan ook invloed hebben op de hoeveelheid kracht die je kunt leverenm
pi_216826025
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:50 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Als je voor spiermassa traint, waarom ben je dan zo gefixeerd op de hoeveelheid gewicht die je lift? Voor toenemende spiermasssa is de relatie met 'meer gewicht liften' veel kleiner dan dat is (vanzelfsprekend) bij 'toename kracht'.
Zelfs het aantal sets is gebleken uit recent onderzoek, niet eens zo relevant te zijn, als je maar 'min of meer' tot falen traint.
Wil je wel sterker worden in termen van hoger gewicht liften, toch ff wat meer gewicht pakken, want 12 reps is niet efficiënt voor kracht. Ga dan voor de 4-8 reps (waarbij je ook echt rond falen zit). Wel op voorwaarde dat je de reps technisch ook goed uitvoert. Wat ook kan helpen om de training wat zwaarder te maken, is de 'negative movement' langzamer uit te voeren (de beweging richting startpunt van de oefening).

Daarnaast is de spiergroei in een cutfase met zo weinig calorieën en koolhydraten minder. Je zal dan waarschijnlijk ook meer rust nodig hebben om de spier hersteltijd te vergroten (omdat je spieren meer eten nodig hebben). Maar minder koolhydraten kan ook invloed hebben op de hoeveelheid kracht die je kunt leverenm
Ik ben niet perse gefixeerd op wat ik lift maar wil wel graag progressive overload toepassen. Zeker omdat ik pas 8 maanden lift dit ook in de cut goed kunnen doen waarschijnlijk door beginner gains

Spiergroei is inderdaad minder in de cut. Hierna heb ik nog 10 weken cut, en daarna wil ik gaan bulken. Als ik nu mijn fysiek zie twijfel ik wel eens of ik nog 10 weken nodig heb, maar dat zie ik dan wel. Anders gaan we gewoon eerder naar maintenance.
pi_216826046
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 06:27 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Wat zou jou advies dan zijn? Wat zou je weglaten? Scheelt wel dat ik in maart 2 weken vakantie heb (dus geen sport, wel wandelen) en vanaf begin april het volleybalseizoen voorbij is.
Ik sluit mij grotendeels hierbij aan

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:50 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Tot hier met name, en daaraan toevoegend dat je tot falen traint en daarna je spieren rust gunt.

Op dit punt beschadig je namelijk je spieren. Da's niet erg, repareert vanzelf weer en komt dan dikker terug. Je lichaam maakt extra spiervezels aan ter ondersteuning en dat is wat je ziet (en weegt). Daarvoor heeft het wel eiwitten nodig.

Dus minder lang, maar zwaarder trainen. Meer eten, vooral eiwitten direct na het sporten. En een rustdag nemen na een zware training.

Onthoud dus wel dat een kleerkast worden en functioneel sterk worden twee verschillende dingen zijn he. Maar als je echt voor massa en gewicht gaat: kapottrainen, eten en rusten.

Rusten. Makkelijker gezegd dan gedaan :+ ik kan het ook niet, maar het is wel belangrijk.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 09:23:55 #295
18653 crew  D.
pi_216826128
Over rust gesproken

Ik heb 2x squaten en 3x hardlopen in de week, en ben er nog niet uit hoe dit te combineren. Hele verschillende oefeningen, maar ze vragen wel allebei 2 dagen rust.

Ik overweeg ze samen te doen, maar dan vraag ik misschien teveel van mijn benen.

Meningen?
pi_216826225
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:23 schreef D. het volgende:
Over rust gesproken

Ik heb 2x squaten en 3x hardlopen in de week, en ben er nog niet uit hoe dit te combineren. Hele verschillende oefeningen, maar ze vragen wel allebei 2 dagen rust.

Ik overweeg ze samen te doen, maar dan vraag ik misschien teveel van mijn benen.

Meningen?
Wat voor hardlooptrainingen zijn het?
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 09:51:40 #297
18653 crew  D.
pi_216826346
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat voor hardlooptrainingen zijn het?
Veel variatie, in 35 lessen naar 15km :Y
pi_216826352
Ik weet niet of het past in je leven hoor, maar als je die week nou eens gewoon loslaat? :!

Ik probeer drie dagen trainen, één dag rust. En die rustdag verplaatst zich dus door de week. En dat schema moet met enige regelmaat wijken voor de dingen des levens, dan wordt het 2/1, 4/2 ofzo. In mijn geval prima aangezien ik mijn eigen werkrooster kan indelen, dat is wel een luxe.

Sowieso hoop ik dat degene die besloten heeft dat een week een oneven aantal dagen heeft op een legoblokje stapt :')
pi_216826490
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:23 schreef D. het volgende:
Over rust gesproken

Meningen?
Voor hardlopers is het standaardadvies "Hard days hard, easy days easy". Dus hardlopen en leg strength op dezelfde dag, met de kracht later op de dag dan het hardlopen. En op rustdagen dan echt rust of een korte easy run.

Maar goed als kracht je hoofddoel is dan wil je wellicht eerst squatten en dan pas hardlopen.
En ieder lichaam is anders, sommige mensen gaan beter op elke dag afwisselen, maar dat kan je alleen zelf ondervinden.
In het begin zal het sowieso zwaar zijn, wat je ook kiest, omdat je moet wennen.
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 10:24:32 #300
18653 crew  D.
pi_216826667
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:52 schreef BlackLining het volgende:
Ik weet niet of het past in je leven hoor, maar als je die week nou eens gewoon loslaat? :!

Ik probeer drie dagen trainen, één dag rust. En die rustdag verplaatst zich dus door de week. En dat schema moet met enige regelmaat wijken voor de dingen des levens, dan wordt het 2/1, 4/2 ofzo. In mijn geval prima aangezien ik mijn eigen werkrooster kan indelen, dat is wel een luxe.

Sowieso hoop ik dat degene die besloten heeft dat een week een oneven aantal dagen heeft op een legoblokje stapt :')
Ik heb hetzelfde schema eind 2024 gedaan en toen van de powerliftingweek 6 dagen gemaakt. Het hardlopen wel per week, maar geen vaste dagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')