Dat kan!quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het zou wel leuk zijn als we dit topic weer in leven konden krijgen.
Nou ik ben in de gym!quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:53 schreef D. het volgende:
[..]
Dat roept men al jaren, dus dat roept men over 10 jaar vast nog steeds
Laat ik het hier posten, in het kader van de wederopstanding van deze reeksquote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:59 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Klopt. Vind ik ook jammer. Ik ben/blijf daarop actief in het dieettopic, ook al is mijn doel nu niet meer afvallen. Maar is wel gefocust op voeding/sport.
Maar ik ben benieuwd naar je vooruitgang
Volhouden! Gaat vanzelf beterquote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vorige week voor het eerst 2 pull ups gelukt in 1 training, en gisteravond kon ik er weer 2 maar nu echt als een setje!
Ik hou mijn eiwitten en calorieën wel bij. Voornamelijk zodat ik inderdaad voldoende eiwitten eet maar ook zodat ik weet wanneer ik ruimte heb voor 'funfoods' (lees chocolade)quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:19 schreef Tele6 het volgende:
Hou je de eiwitten bij of weet je de aantallen inmiddels uit je hoofd?
Goed bezig!quote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:29 schreef Pinuts het volgende:
Vanwege de wederopstanding van dit topic zal ik ook even mijn verhaal/doelen posten.
Ik ben eigenlijk altijd wat aan de zware kant geweest. Nooit echt zwaar overgewicht gehad maar gewoon altijd net aan de zware kant en daardoor niet lekker in mijn vel. Talloze afvalpogingen gedaan die ik meestal niet langer dan een paar weken volhield. Zo'n 1,5 jaar geleden (september 2023) is de knop echt om gegaan toen de weegschaal 80 kg aantikte (ik ben 1,72m). Vanaf toen mijn voeding serieuzer aangepakt en binnen een half jaar was de eerste 10 kg eraf.
Vanaf ongeveer juni 2024 ook echt met krachttraining begonnen. In eerste instantie tijdens de 'off-season' van mijn volleybal, maar ik merkte dat het zo veel goeds voor mijn lichaam deed dat ik het nog steeds doe. Inmiddels weer 10 lichter dus momenteel zit ik zo rond de 60 kg. Eigenlijk was altijd mijn einddoel om zo rond de 65 uit te komen, maar het ging zo goed dat ik nog even door ben gegaan.
Momenteel ben ik hartstikke tevreden met mijn lichaam, maar gezien ik nooit echt blij ben geweest met mijn lichaam (en dan met name mijn buik) wil ik nu echt eens een keer afgetraind zijn/voelen. Gewoon de puntjes op de i. Inmiddels zijn mijn bovenste 2 buikspieren zichtbaar en heb ik het gevoel dat ik ook met de dag strakker wordt
Ik train eigenlijk altijd in blokken tussen vakanties, haha. Dat klinkt heel decadent maar ik probeer zo'n 4x per jaar een mooie vakantie/reis te maken, dus daar zit vaak zo'n 3 maanden tussen, waardoor het hele mooie periodiseringsblokken zijn (dus ik train niet perse voor die vakantie, maar dat rekent gewoon makkelijker dan 3 maanden waar dan een reis van 3 weken tussen zit). Over 1,5e week ga ik 10 daagjes op vakantie en ik had gehoopt dan 'droog' te zijn, maar dat ga ik niet meer redden. Als je echt droog wil worden moet er blijbkaar meer af dan dat je dacht. Ik dacht eerst ook met 65 a 60 kg echt kurkdroog te zijn maar er moet altijd meer af dan je denkt. Dus ik heb besloten om door te cutten tot mijn vakantie eind mei (dan heb ik na deze vakantie nog 10 weken). Daarna wil ik me echt wat meer op spieropbouw gaan focussen gezien ik wel merk dat ik nu wat dieper in de cut kom en daardoor ook langzaam wel wat kracht inlever in de sportschool.
Ik hou mijn voeding bij via mfp en richt op ongeveer 1750 kcal met minimaal 120 gram eiwitten. Na mijn vakantie in maart ga ik ook starten met creatine om te kijken of dat wellicht nog wat verschil gaat maken in mijn kracht.
Qua sport doe ik 3x per week aan volleybal (seizoen loopt nog tot begin april), 2x per week boksen en 3x per week full body krachttraining. Verder heb ik een stappendoel van 7000 stappen per dag (wat met een kantoorbaan soms nog best uitdagend is, maar in het weekend haal ik dit ruim).
Ik probeer me wel enigsinds te beheersen. Over 1,5e week ga ik 10 dagen naar Italië. Ik probeer dan altijd iets van kwark te vinden als ontbijt zodat ik alvast wat eiwitten binnen heb. Als lunch iets van een gezond broodje/sandwich (parmaham, carpaccio, etc). Qua avondeten wissel ik vaak af. De ene dag kook ik zelf of eet ik 'gezond' in een restaurant (biefstuk, tonijn, zalm) en de andere dag mag ik kiezen waar ik zin in heb (zeker in Italië zal dit meestal pizza zijn).quote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:55 schreef D. het volgende:
[..]
Goed bezig!
Beheers je je op vakantie dan nog, of heb je dan 'vrij'?
Het is niet ideaal, maar het is niet anders. Daarom was het plan eigenlijk met de krachttraining te stoppen zodra het volleybalseizoen weer begon maar ik merk er echt wel de voordelen van. En het scheelt dat volleybaltraining niet super intensief is. Dus daar hoef ik weinig van te herstellen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:57 schreef BlackLining het volgende:
Als je 8 sportsessies per week hebt ga je ook geen spiermassa opbouwen. Spiermassa bouw je op tijdens het herstel van je spieren, niet tijdens het sporten. Je moet je spieren wel die kans geven.
Elke dag sporten is leuk maar niet bepaald gezond. En rustdagen zijn saai, ik weet het, maar wel belangrijk.
Ik dacht dat ik er meer moeite mee zou hebben het te halen, maar het enige echt afwijkende is een extra shake, en zit weer aan de kwarkquote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:03 schreef Mortaxx het volgende:
3200 wow, ik heb moeite om de 2500 te halen. Op werkdagen kom ik er makkelijker aan dan in het weekend
Neem je dan volle kwark ivm de bulk?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:17 schreef D. het volgende:
Ik heb om die kwark erbij te kunnen pakken mijn Intermittent Fasting aangepast van 16:8 naar 14:10.
Ook nog even afwachten hoe dat bevalt.
Franse magerequote:Op zondag 23 februari 2025 13:44 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Neem je dan volle kwark ivm de bulk?
Ah toch wel. Ja die vreet ik ook iedere dag 500 gram (als ontbijt) maar dacht in een bulk wellicht volle.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:57 schreef D. het volgende:
[..]
Franse magere
Ik zat met mijn menu van gisteren al net ietsje over de aanbevolen 20% vet
https://forum.bodynet.nl/(...)3790-kwark-in-italiequote:Op zondag 23 februari 2025 15:53 schreef Pinuts het volgende:
Ah ja
[..]
Ah toch wel. Ja die vreet ik ook iedere dag 500 gram (als ontbijt) maar dacht in een bulk wellicht volle.
Weet iemand trouwens of kwark of anders yoghurt met veel eiwitten ook in het buitenland (Italië) te koop is? Als ik mijn kwark niet neem mis ik voor mijn gevoel altijd veel eiwitten tegen een hele lage kcal ratio. Dus zou het wel fijn vinden als ik die op vakantie gewoon als ontbijt kan nemen.
Afgelopen jaar in Frankrijk was het goed zoeken. Uiteindelijk inderdaad potten gevonden voor 5,50 per 500 gram. Vond ik een beetje overdreven dus uiteindelijk werd het protein pudding van de lidl. Niet ideaal maar wel oké.quote:Op zondag 23 februari 2025 15:56 schreef D. het volgende:
[..]
https://forum.bodynet.nl/(...)3790-kwark-in-italie
Raar eigenlijk, hier staat het vol met soorten Franse kwarkquote:Op zondag 23 februari 2025 16:01 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Afgelopen jaar in Frankrijk was het goed zoeken.
Ja precies dat. Ik eet als ontbijt 500 gramquote:Op zondag 23 februari 2025 17:42 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb in Frankrijk bij de Lidl wel gewoon kwark (fromage frais) gezien, maar wel in van die kleine portiebakjes. Handig voor sommige mensen maar aan 1 zo'n bakje heb ik echt niet genoeg
Ik zie de laatste tijd veel recepten langskomen met cottage cheese als eiwitbron, zou dat een optie zijn? Heb het zelf nooit geprobeerd want vond het er eerlijk gezegd niet aantrekkelijk uitzien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |