Met geïsoleerde tang voel je daar niets van.quote:Op maandag 9 augustus 2021 00:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dat heb je wel gevoeld zeker![]()
Sowieso elektriciteit en vuur dat zijn 2 dingen waar ik erge schrik van heb. (Ik durf zelfs geen BBQ aansteken ofzo . Zelfs een lucifer vind ik al spannend
Klopt ja. Heb een geïsoleerde Knipex 1000V tang. Maar toch wil je niet zo'n dergelijke kortsluiting voor je neus hebben.quote:Op maandag 9 augustus 2021 01:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met geïsoleerde tang voel je daar niets van.
Kabel strippen met schaar wel
Denk niet zo erg dood hoor, een mens kan wel wat hebben.quote:Op maandag 9 augustus 2021 03:19 schreef Gehrman het volgende:
Knipex, goed spul. Wees blij dat je geen rommel had want anders was je nu dood geweest.
Ik pak 230 gewoon met de handen vast.quote:Op maandag 9 augustus 2021 03:19 schreef Gehrman het volgende:
Knipex, goed spul. Wees blij dat je geen rommel had want anders was je nu dood geweest.
TS houdt wel van een beetje spanning.quote:Op maandag 9 augustus 2021 07:21 schreef Starhopper het volgende:
Stroomkabels doorknippen zonder de spanning eraf te halen
quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:19 schreef Stoorzendert het volgende:
230VDat strip ik met mijn tanden aan
quote:Op maandag 9 augustus 2021 08:24 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ik pak 230 gewoon met de handen vast.
Noobsquote:
Ja lees dan eens ff. Had vanwege de puinzooi van vorige eigenaar toch geen concentratie meer overgehouden.quote:Op maandag 9 augustus 2021 07:21 schreef Starhopper het volgende:
Stroomkabels doorknippen zonder de spanning eraf te halen
Krachtstroom is 380V. Levensgevaarlijk ja. Hij heeft geluk gehad.quote:Op maandag 9 augustus 2021 09:33 schreef Djeez het volgende:
Ik heb ooit eens op het werk iemand gezien die een opdonder kreeg van krachtstroom, 400 volt. Die pleurde dus een paar meter naar achteren. Zijn wenkbrauwen bleken te zijn verbrand, verder had hij nergens last van
Juist omdat de vorige eigenaar er een puinzooi van heeft gemaakt zou je extra voorzichtig moeten zijn.quote:Op maandag 9 augustus 2021 13:16 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja lees dan eens ff. Had vanwege de puinzooi van vorige eigenaar toch geen concentratie meer overgehouden.
Had daarvoor al de spanning gemeten maar vergeten dat die via een andere teut naar fase liep. Was te druk bezig met heraansluiten van schakelaar en led armatuur.quote:Op maandag 9 augustus 2021 13:18 schreef pferdfahrer het volgende:
En je dacht niet ff een multimeter te gebruiken?
Vrouwen moeten zich niet met elektrotechnische zaken bemoeien.quote:Op maandag 9 augustus 2021 13:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Juist omdat de vorige eigenaar er een puinzooi van heeft gemaakt zou je extra voorzichtig moeten zijn.
Les 1 bij het werken met elektriciteit, altijd je koppie erbij houden.quote:Op maandag 9 augustus 2021 15:14 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Had daarvoor al de spanning gemeten maar vergeten dat die via een andere teut naar fase liep. Was te druk bezig met heraansluiten van schakelaar en led armatuur.
En meten met een tweepolige spanningaanwijzer. Voor en na testen ook om het zeker te weten. Lock Out, Tag Out,Try Out. LoTo-procedure. Niet-vaklui sowieso overal met je poten afblijven. We gaan de komende jaren nog heel wat ongelukken krijgen met mensen die lopen te hannessen met hun zonnepanelen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 15:16 schreef pferdfahrer het volgende:
Maar je kan ook bij die les ook toevoegen om de stroom eraf te gooien voor je gaat lopen kutten.
Bij hoogspanning oftewel krachtstroom doet we dat bijna altijd.quote:Op maandag 9 augustus 2021 15:16 schreef pferdfahrer het volgende:
Maar je kan ook bij die les ook toevoegen om de stroom eraf te gooien voor je gaat lopen kutten.
Nouja blijkbaar was dat dus wel in jouw geval handige Harryquote:Op maandag 9 augustus 2021 16:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Bij hoogspanning oftewel krachtstroom doet we dat bijna altijd.
Bij 230 is dat niet per se noodzakelijk.
Was net een nitraat.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:41 schreef Catkiller het volgende:
Heb ook wel eens een kabel doorgeknipt, was een plofje en meer niet, aansteller.
Ja wij noemen PVC elektrabuizen teuten hier. Nooit van gehoord? Teutschieten? Zo van papier een pijltje maken en schietenquote:
Ik heb dit nog nooit iemand horen zeggen, weer wat geleerd.quote:Op maandag 9 augustus 2021 20:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja wij noemen PVC elektrabuizen teuten hier. Nooit van gehoord? Teutschieten? Zo van papier een pijltje maken en schieten
Ja want het ging zo lekker bij jouquote:Op maandag 9 augustus 2021 15:14 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Vrouwen moeten zich niet met elektrotechnische zaken bemoeien.
teutquote:Op maandag 9 augustus 2021 15:14 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Had daarvoor al de spanning gemeten maar vergeten dat die via een andere teut naar fase liep. Was te druk bezig met heraansluiten van schakelaar en led armatuur.
Ha ha ha.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja want het ging zo lekker bij jou![]()
![]()
Hier in Eindhoven hebben we een eigen woordenboek.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:13 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
teut
Ff gegoogeld:
1) Aangeladen 2) Aangeschoten 3) Afgemat 4) Arduinzager 5) Bedronken 6) Beneveld 7) Beschonken 8) Bezopen 9) Commercieel beroep 10) Dronken 11) Femelaar 12) Femelkous 13) Hannes 14) Iemand die zeer langzaam spreekt 15) In de olie 16) Kachel 17) Kachel (figuurlijk) 18) Langzaam persoon 19) Licht dronken
Bij ons is een teut een vrouwelijke miep, een sukkeltrutje, iemand die domme dingen doet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 15:13 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
teut
Ff gegoogeld:
1) Aangeladen 2) Aangeschoten 3) Afgemat 4) Arduinzager 5) Bedronken 6) Beneveld 7) Beschonken 8) Bezopen 9) Commercieel beroep 10) Dronken 11) Femelaar 12) Femelkous 13) Hannes 14) Iemand die zeer langzaam spreekt 15) In de olie 16) Kachel 17) Kachel (figuurlijk) 18) Langzaam persoon 19) Licht dronken
Ja maar dat is in België zo. Weet je wel hoeveel Belgenmoppen er zijn? Dat is niet voor niets.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 16:47 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Bij ons is een teut een vrouwelijke miep, een sukkeltrutje, iemand die domme dingen doet.
'Loempe teut!' roepen we dan!
Ik schat evenveel als onze Hollandermoppen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 16:56 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ja maar dat is in België zo. Weet je wel hoeveel Belgenmoppen er zijn? Dat is niet voor niets.
Dat is een goeie mop.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 16:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik schat evenveel als onze Hollandermoppen?
Een Belg modje maken op een Nederlands forum, das pas een mopquote:
Touche.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 17:06 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Een Belg modje maken op een Nederlands forum, das pas een mop
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |