abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200770086
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:28 schreef FANNN het volgende:

[..]

ah... daar heb je weer zoiets... ''normaal'' gingen oude en/of demente oude of bejaarde mensen dood van een
Griepje... klink hard.. maar dat is gewoon zo...

Maar u heet het ineens Corona..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig werden ze allemaal in eenzame opsluiting gegooid nadat de besmettingen vastgesteld waren. En ze scheten nog lang en gelukkig (maar vooral eenzaam) hun luiers vol...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200770099
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:35 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk genoeg andere voorbeelden. Heel Afrika bijvoorbeeld. En Turkije is ook een mooi voorbeeld. Een seculiere staat helemaal vernield door Erdolf.
Ik wilde inderdaad net met Turkije komen. Of Wit-Rusland, ook een mooie case.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:41:22 #203
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200770144
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Gelukkig werden ze allemaal in eenzame opsluiting gegooid nadat de besmettingen vastgesteld waren. En ze scheten nog lang en gelukkig (maar vooral eenzaam) hun luiers vol...
Precies maar dat vinden we minder ernstig want deze mensen zijn in de ogen van veel jongeren toch al afgeschreven. Want niet kunnen zuipen en feesten is veel erger dan dit. Deze ouderen zijn tegen hun wil opgesloten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:43:27 #204
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200770187
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat is echt heel wat anders.

Vaccineren is iets heel simpels, iets ongevaarlijks en iets wat alleen maar voordelen kent.
Iets wat gratis is en voor bescherming biedt. Voor jezelf en voor anderen.
Het ontlast de zorg.

Iemand die ongevaccineerd is moet gewoon eens zelf gaan nadenken en onderzoek doen ipv opperleider Willem Engel blind volgen. Het is gewoon hartstikke terecht dat dat soort raar volk toegang ontzegd wordt uit binnen gebouwen, van vliegtuigen en eigenlijk ook van ziekenhuizen.

Eigen keuze, dus ook eigen schuld toch?
Oh ja natuurlijk. Omdat ik wacht met vaccineren ben ik een Willem Engel volger. Echt hoe kan je dit soort verbindingen maken in je hersenen? En dan ook nog eens wegzetten als "raar volk" wat de toegang to gebouwen en ziekenhuizen ontzegt moet worden.

Ga je schamen, heel diep schamen!
...
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:44:27 #205
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200770223
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik heb het al mooi gemeld.
Slaat echt helemaal nergens op.

Gewoon hele gesprekken om niets weghalen? Belachelijk.
Om niets, echt alleen deze comment alleen laat al zien dat je een aantal IQ en EQ punten mist.
...
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:45:37 #206
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200770251
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:43 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

Oh ja natuurlijk. Omdat ik wacht met vaccineren ben ik een Willem Engel volger. Echt hoe kan je dit soort verbindingen maken in je hersenen? En dan ook nog eens wegzetten als "raar volk" wat de toegang to gebouwen en ziekenhuizen ontzegt moet worden.

Ga je schamen, heel diep schamen!
Je bent wellicht wel iemand die met beperkingen te maken gaat krijgen als je de keuze maakt geen vaccin. Maar ook dat is een vrije keuze.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200770263
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Elke vaccinatieweigeraar is een volgeling van Willem Engel? Oke man.
Echt he :')
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:46:14 #208
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200770264
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je bent wellicht wel iemand die met beperkingen te maken gaat krijgen als je de keuze maakt geen vaccin. Maar ook dat is een vrije keuze.
Naar mate die beperkingen zwaarder worden, wordt die keuze steeds minder vrij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200770280
Als het juridisch mag dan snap ik ergens wel dat reisorganisaties dit besluiten. Hoeveel gevaccineerde mensen ga je dadelijk als klant verliezen als je deze beslissing niet neemt? Het draait bij die bedrijven nog altijd om de centen.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:47:05 #210
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200770285
quote:

[..]

Dat gaan we dan wel mee maken en dan is het ook nog de vraag in hoeverre het gehandhaafd gaat worden.
...
pi_200770291
quote:

[..]

Ik snap niet echt hoe we iets een vrije keuze kunnen noemen als de meerderheid (als in, degene die zich gevaccineerd hebben) kan bepalen hoe vrij die keuze echt is.

Op dit moment voelt het nogal alsof de meerderheid (i.e. degene die gevaccineerd zijn) bepalen welke maatregelen ongevaccineerden moeten krijgen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2021 10:48:44 ]
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:48:42 #212
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200770310
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Naar mate die beperkingen zwaarder worden, wordt die keuze steeds minder vrij.
Maar iemand die even nadenkt kan dat zien aankomen. Dus dan is dat onderdeel van je vrije keuze.
pi_200770312
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap niet echt hoe we iets een vrije keuze kunnen noemen als de meerderheid kan bepalen hoe vrij die keuze echt is.
Definities worden opgerekt door politiek activisten, what else is new.
De liberale wereld staat onder aanval.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:49:47 #214
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200770338
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:47 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

Dat gaan we dan wel mee maken en dan is het ook nog de vraag in hoeverre het gehandhaafd gaat worden.
Dat ben ik met je eens. Maar als men de economie meer open wil hebben zal dat wel moeten denk ik.
pi_200770345
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar iemand die even nadenkt kan dat zien aankomen. Dus dan is dat onderdeel van je vrije keuze.
Als je buiten wordt opgewacht, maar je moet écht een keer eten halen in de supermarkt, is het dan een vrije keuze dat je in elkaar wordt geslagen? Als je nadenkt kan je dat zien aankomen immers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:50:37 #216
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200770363
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee. Als het gevolg is dat ik werkloos word als ik me niet zou laten vaccineren, dan kun je dat onmogelijk een vrije keuze noemen. Nog los van het feit dat je niet weet wat de beperkingen in de toekomst kunnen worden, aangezien de meerderheid die bij acclamatie mag vaststellen van jou.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200770368
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:46 schreef Questular het volgende:
Als het juridisch mag dan snap ik ergens wel dat reisorganisaties dit besluiten. Hoeveel gevaccineerde mensen ga je dadelijk als klant verliezen als je deze beslissing niet neemt? Het draait bij die bedrijven nog altijd om de centen.
Ik denk dat dat wel losloopt. Het gros interesseert het vermoedelijk vrij weinig, alleen door er de hele tijd zo de aandacht op te vestigen blijft het dooretteren. Goede kans dat je er anders niemand over had gehoord.

Mijzelf boeit het bijvoorbeeld voor geen meter, en niemand in mijn omgeving ook, want gevaccineerd.
pi_200770401
quote:

[..]

Eens, je kan wel tegen de partij stemmen in Noord Korea, maar levenslange gevangenis straf is dan een keuze
pi_200770427
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:51 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Eens, je kan wel tegen de partij stemmen in Noord Korea, maar levenslange gevangenis straf is dan een keuze
Dat is een vrije keuze, om naar de gevangenis te gaan. Je had ook anders kunnen kiezen.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:53:05 #220
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200770437
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Definities worden opgerekt door politiek activisten, what else is new.
De liberale wereld staat onder aanval.
Lastig denk ik mede omdat gezondheid namelijk ook een grondrecht is. En om een voorbeeld te geven een medewerker van een ziekenhuis die kiest voor geen vaccin en daardoor een patiënt besmet schend dus een grondrecht van deze patiënt.
pi_200770461
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:51 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Aan flarden geschoten worden met een luchtafweerkanon. Keuzes hebben consequenties.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:54:21 #222
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200770472
quote:

[..]

Als die beperkingen worden ingezet als dwangmiddel is het reden temeer me niet te laten vaccineren, ben gelukkig niet zo vatbaar voor chantage.
pi_200770485
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is dan een hele vreemde gedachte, want daar hebben we ons ons hele leven nog niet druk over gemaakt.
Hetzelfde geldt voor de "kwetsbaren"; mensen met een niet of slecht functionerend immuunsysteem zijn nog nooit als argument gebruikt om het sociale leven, uitgaansleven, vakanties enz. voor de rest van de samenleving stil te leggen. Voor bepaalde ernstige ziektes en aandoeningen, die met medicatie bestreden of onderdrukt zouden kunnen worden, weigeren we als samenleving medicatie te ontwikkelen omdat we dat te duur vinden vanwege het hooguit handjevol mensen wat er aan lijdt.

En nu moeten we zogenaamd vanwege dat handjevol kwetsbaren nog voor onbepaalde tijd allerlei beperkende maatregelen aanhouden? Wedden dat die "kwetsbaren" na de pandemie weer, net als voorheen, niemand nog iets interesseren?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200770493
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Lastig denk ik mede omdat gezondheid namelijk ook een grondrecht is. En om een voorbeeld te geven een medewerker van een ziekenhuis die kiest voor geen vaccin en daardoor een patiënt besmet schend dus een grondrecht van deze patiënt.
Maar laten we die dan eens breder trekken. Waarom behandelen we corona anders dan andere virussen op dat moment?

Mensen lopen in ziekenhuizen MRSA op. Moeten daar dan ook maatregelen voor komen?
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:55:08 #225
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200770496
Ik zag gister iemand met een t shirtje 'no vaccin' in een jodenster rondlopen.
Vind ik toch wel heftig, maar vooral asociaal.

En dan bedoel ik niet het niet nemen van een vaccin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')