abonnement Unibet Coolblue
pi_200765116
twitter


tijd voor n booster?
pi_200765120
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je lijkt wel een aantal graden gedraaid joh. :D
Mooi toch dat mensen zich tegen dit absure beleid keren. Hoe meer zielen hoe beter
pi_200765124
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Net alsof ze dat in de praktijk overal gaan controleren, je kunt gewoon uittekenen hoe het straks gaat, het is heel even spannend want en daarna loopt iedereen weer gewoon ongecontroleerd overal binnen.
4.000 euro eerste boete voor de zaak die het betreft. Tweede boete is 14 dagen je tent dicht.

Maar ik hoop idd dat deze onzin snel voorbij is ja.
Definitely not CIA
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:18:19 #206
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200765129
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hier is maar een woord voor: knettergek.
Ook totaal niet te handhaven op lange termijn zo'n systeem, maar daar komen die Italiaantjes snel genoeg achter.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:18:35 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200765131
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:13 schreef capricia het volgende:
Vanaf morgen gaat die greenpass in in Italië. Restaurants, ijssalons, bioscopen, maar ook buiten hockey voor je 12+ kind..alleen maar met greenpass mogelijk.
En vanaf september is het onderwijs (12+) alleen nog maar fysiek toegangelijk met die greenpass. :')

Ik had dit nooit voor mogelijk gehouden. In Europa. Mensen zo buitensluiten.
Gestoord is het idd

En iedereen tijdenlang maar roepen 'nee joh, dat zijn wilde ideeën, zo ver komt het 'niet'

Ik huiver voor het onderwijs, evenementenbranche en gewoon überhaupt de ontwikkelingen in Nederland komende jaar of twee jaar of langer...
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:19:04 #208
432997 Ven1972
Man met humor
pi_200765141
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat zouden ze niet winnen, wegens vroegere beslissingen van het supreme court.
Dacht ik ook, maar Amerikanen zijn echt machteloos tegen machtige werkgevers, die mogen alles zelf bepalen wat ze willen doen met het personeel. Triest maar waar, maar werknemers in Amerika hebben toch rechten net als wij hier in Nederland. In Amerika is anders gesteld met de rechten van de werknemers. Veel minder vrijheid denk ik al dan bij ons in Nederland
Humor, serieus en vrolijk!
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:19:07 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200765143
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:18 schreef capricia het volgende:

[..]

4.000 euro eerste boete voor de zaak die het betreft. Tweede boete is 14 dagen je tent dicht.

Maar ik hoop idd dat deze onzin snel voorbij is ja.
Op papier ja, we weten toch allemaal in de praktijk hoe het gaat, 2 man een een paardenkop die dat moeten gaan controleren namens de overheid, gaat nooit werken.

Uiteraard zal het breed uitgemeten worden in de lokale media als er een zaak wordt beboet, maar daar tegenover staan tig anderen die gewoon door de mazen heen glippen en lekker mensen blijven ontvangen zonder gezondheidschecks.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:19:37 #210
432997 Ven1972
Man met humor
pi_200765153
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Daarom goed nadenken wat je op Fok zet beste Ven. Ze weten precies wie je bent ;)
Weet ik.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_200765154
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:13 schreef capricia het volgende:
Vanaf morgen gaat die greenpass in in Italië. Restaurants, ijssalons, bioscopen, maar ook buiten hockey voor je 12+ kind..alleen maar met greenpass mogelijk.
En vanaf september is het onderwijs (12+) alleen nog maar fysiek toegangelijk met die greenpass. :')

Ik had dit nooit voor mogelijk gehouden. In Europa. Mensen zo buitensluiten.
Ik snap wat ze willen bereiken en misschien is het wel nodig maar hoop echt dat het tijdelijk is totdat er groepsimmuniteit is. En ergens snap ik het wel vorig jaar zomer kregen de regeringen nog volop kritiek dat ze te zacht ingegrepen hadden en dat daarom de tweede en derde golf zo draconisch waren.

Eind 2021 heeft iedereen zijn kans echter gehad en moet het afgelopen zijn met het beschermen van de bewust ongevaccineerden. Gooi alles open, schaf de regels af en laat ze maar in het ziekenhuis terecht komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200765165
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:17 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Mooi toch dat mensen zich tegen dit absure beleid keren. Hoe meer zielen hoe beter
Krijg steeds van die berichten van mensen te lezen, ook hier op fok, in de strekking van dat het doodnormale consequenties zijn om uitgesloten te worden.

Raar is dat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200765181
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Gestoord is het idd

En iedereen tijdenlang maar roepen 'nee joh, dat zijn wilde ideeën, zo ver komt het 'niet'

Ik huiver voor het onderwijs, evenementenbranche en gewoon überhaupt de ontwikkelingen in Nederland komende jaar of twee jaar of langer...
Ik hoop dat de Rijn (of de bier/wijn grens :P ) in Europa de grens van deze idioterie gaat zijn.
Definitely not CIA
pi_200765184
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:13 schreef capricia het volgende:
Vanaf morgen gaat die greenpass in in Italië. Restaurants, ijssalons, bioscopen, maar ook buiten hockey voor je 12+ kind..alleen maar met greenpass mogelijk.
En vanaf september is het onderwijs (12+) alleen nog maar fysiek toegangelijk met die greenpass. :')

Ik had dit nooit voor mogelijk gehouden. In Europa. Mensen zo buitensluiten.
Mijn broertje zit blijkbaar door dit gezeik min of meer half opgesloten in Italy met z'n vrouw en 12+ kids.
Weet het fijne er nog niet helemaal van.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 23:21:46 #215
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200765186
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik hoop dat de Rijn (of de bier/wijn grens :P ) in Europa de grens van deze idioterie gaat zijn.
Ik hoop dat deze idioterie heel hard in hun gezicht ontploft.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200765189
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Krijg steeds van die berichten van mensen te lezen, ook hier op fok, in de strekking van dat het doodnormale consequenties zijn om uitgesloten te worden.

Raar is dat.
Naja aan keuzes zijn consequenties verbonden. Je hebt niet het recht om andere mensen te besmetten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 23:22:06 #217
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200765192
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Mijn broertje zit blijkbaar door dit gezeik min of meer half opgesloten in Italy met z'n vrouw en 12+ kids.
Weet het fijne er nog niet helemaal van.
Hij heeft meer dan 12 kinderen?! Arme jongen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200765195
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hij heeft meer dan 12 kinderen?! Arme jongen.
_O-
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200765196
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
maar hoop echt dat het tijdelijk is totdat er groepsimmuniteit is
Dit streven bestaat niet bij dit virus derhalve, als je daarop wacht, wacht je per definitie op iets dat nooit gaat komen en blijf je dus altijd met maatregelen zitten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200765200
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Mijn broertje zit blijkbaar door dit gezeik min of meer half opgesloten in Italy met z'n vrouw en 12+ kids.
Weet het fijne er nog niet helemaal van.
Ga er eens achteraan. Ben benieuwd hoe heet de soep gegeten wordt daar.
Sterkte trouwens. :{
Definitely not CIA
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:22:51 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200765203
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Naja aan keuzes zijn consequenties verbonden. Je hebt niet het recht om andere mensen te besmetten.
Que?
pi_200765208
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:13 schreef capricia het volgende:
Vanaf morgen gaat die greenpass in in Italië. Restaurants, ijssalons, bioscopen, maar ook buiten hockey voor je 12+ kind..alleen maar met greenpass mogelijk.
En vanaf september is het onderwijs (12+) alleen nog maar fysiek toegangelijk met die greenpass. :')

Ik had dit nooit voor mogelijk gehouden. In Europa. Mensen zo buitensluiten.
Zou het dan veel eerlijker zijn om die zaken voor iedereen dicht te gooien?
pi_200765213
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:21 schreef _serial_ het volgende:
met z'n vrouw en 12+ kids.
Sow, goed zijn best gedaan zeg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200765217
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Naja aan keuzes zijn consequenties verbonden. Je hebt niet het recht om andere mensen te besmetten.
:')

Waarom denk je dit want het is echt gigantisch debiel vreemd voor mij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200765218
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Op papier ja, we weten toch allemaal in de praktijk hoe het gaat, 2 man een een paardenkop die dat moeten gaan controleren namens de overheid, gaat nooit werken.

Uiteraard zal het breed uitgemeten worden in de lokale media als er een zaak wordt beboet, maar daar tegenover staan tig anderen die gewoon door de mazen heen glippen en lekker mensen blijven ontvangen zonder gezondheidschecks.
Ik begrijp je standpunt en dat zal bij de lokale ijssalon wel zo zijn. Maar het gaat hier ook over scholen. En dat zijn ambtenaren hè.
Definitely not CIA
pi_200765223
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zou het dan veel eerlijker zijn om die zaken voor iedereen dicht te gooien?
Waarom moeten ze dicht dan?
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 23:24:38 #227
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200765228
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Naja aan keuzes zijn consequenties verbonden. Je hebt niet het recht om andere mensen te besmetten.
De grap is, je hebt ook geen recht om voor een ander te bepalen dat hij/zij zich moet laten vaccineren. De consequenties die er vaak aan verbonden worden zijn de consequenties die acceptabel zijn voor degenen die wel gevaccineerd zijn. Zo werkt vrije keus niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200765235
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Naja aan keuzes zijn consequenties verbonden. Je hebt niet het recht om andere mensen te besmetten.
Zal kijken of ik een leuke consequentie kan bedenken als jij iets doet wat me niet aanstaat. En bij protest beroep ik me op de consequentie van je keuze.
I'll give you something to do
pi_200765236
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Que?
Dat je de vrijheid hebt om niet te vaccineren maar dat andere mensen ook de vrijheid hebben om je niet in hun buurt te willen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200765238
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

De grap is, je hebt ook geen recht om voor een ander te bepalen dat hij/zij zich moet laten vaccineren. De consequenties die er vaak aan verbonden worden zijn de consequenties die acceptabel zijn voor degenen die wel gevaccineerd zijn. Zo werkt vrije keus niet.
Nee zo werkt vrije keuze idd niet, maar dat vinden een hoop geen probleem blijkbaar, lekker je eigen zin doordrukken is heel normaal.

Wist nooit dat "liberaal" zijn zo een uitgesproken politieke zienswijze was totdat ik dit soort gedachtegoed tegenkom.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200765239
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Waarom moeten ze dicht dan?
Omdat de vaccinatiegraad icm een besmettelijkere variant landen als Italië en Frankrijk nog steeds erg kwetsbaar maakt voor grote golven die de zorg overspoelen.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:26:09 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200765243
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Naja aan keuzes zijn consequenties verbonden. Je hebt niet het recht om andere mensen te besmetten.
:D

Dat kun je ook omdraaien

Als je naar buiten gaat zonder bescherming neem je het risico om micro-organismen tot je te nemen

Je hebt niet het recht om andere mensen te dwingen jou te beschermen

Voor zover het opgaat want vaccinaties zijn geen garantie voor niet meer besmettelijk zijn

Nothing makes sense anymore, echt hoor :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200765247
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat je de vrijheid hebt om niet te vaccineren maar dat andere mensen ook de vrijheid hebben om je niet in hun buurt te willen.
Klopt, je mag thuis blijven als je wilt. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200765252
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Ga er eens achteraan. Ben benieuwd hoe heet de soep gegeten wordt daar.
Sterkte trouwens. :{
Ik hoor morgen meer, hij heeft beetje slecht bereik in de omgeving waar hij nu zit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200765254
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik snap wat ze willen bereiken en misschien is het wel nodig maar hoop echt dat het tijdelijk is totdat er groepsimmuniteit is. En ergens snap ik het wel vorig jaar zomer kregen de regeringen nog volop kritiek dat ze te zacht ingegrepen hadden en dat daarom de tweede en derde golf zo draconisch waren.

Eind 2021 heeft iedereen zijn kans echter gehad en moet het afgelopen zijn met het beschermen van de bewust ongevaccineerden. Gooi alles open, schaf de regels af en laat ze maar in het ziekenhuis terecht komen.
Je zou het kunnen overwegen voor het najaar. Als er veel zieken zouden zijn.
Maar nu, zomaar in de zomer? Terwijl er geen extra druk op de zorg is?

Ik vind het bizar.
Definitely not CIA
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:26:41 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200765256
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat je de vrijheid hebt om niet te vaccineren maar dat andere mensen ook de vrijheid hebben om je niet in hun buurt te willen.
Dan blijven ze maar lekker uit de buurt van andere mensen, niet mijn probleem.

Overigens kun je ook na vaccinatie nog dit virus overdragen dus daar gaat het al fout.
pi_200765258
Nog heel even de kat uit de boom kijken, maar eh.. ik wil wel mee protesteren, want dit kan echt niet straks. Dit moet gewoon groot worden, punt, mensen moeten organiseren. Dit neemt echt heel enge vormen aan. We zijn echt kk gestoord, wtf zeg. Holy shit dat ik dit ooit gedacht zou kunnen hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200765259
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:25 schreef galantis het volgende:

[..]

Zal kijken of ik een leuke consequentie kan bedenken als jij iets doet wat me niet aanstaat. En bij protest beroep ik me op de consequentie van je keuze.
Je gaat je gang maar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 23:26:54 #239
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200765260
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoor morgen meer, hij heeft beetje slecht bereik in de omgeving waar hij nu zit.
Werkt de 5G in zn vaccin niet goed? :+
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200765261
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:26 schreef Molo het volgende:

[..]

:D

Dat kun je ook omdraaien

Als je naar buiten gaat zonder bescherming neem je het risico om micro-organismen tot je te nemen

Je hebt niet het recht om andere mensen te dwingen jou te beschermen

Voor zover het opgaat want vaccinaties zijn geen garantie voor niet meer besmettelijk zijn

Nothing makes sense anymore, echt hoor :D
Het is echt bijzonder krankzinnig, maar hij is niet de enige met die gedachtes..........
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:27:19 #241
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200765266
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

"We zien dat u afgelopen week nog niet langs bent geweest bij uw oma. Daarnaast heeft u nog geen vrijwilligerswerk gedaan. Uw sociale kredietscore is nog niet hoog genoeg om deel te mogen nemen aan dit festival. U kunt echter wel naar het museum in de stad."
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200765274
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Klopt, je mag thuis blijven als je wilt. :')
Als ongevaccineerde idd. Ik ga er vanuit dat het in NL niet zo'n storm gaat lopen maar zie particuliere kroegen en evenementen nog wel die kant op gaan. Die willen niet als besmettingshaard te boek komen te staan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200765275
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:26 schreef Discombobulate het volgende:
Nog heel even de kat uit de boom kijken, maar eh.. ik wil wel mee protesteren, want dit kan echt niet straks. Dit moet gewoon groot worden, punt, mensen moeten organiseren. Dit neemt echt heel enge vormen aan. We zijn echt kk gestoord, wtf zeg. Holy shit dat ik dit ooit gedacht zou kunnen hebben.
Handje virologen in het OMT zijn niet helemaal 100 denk ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200765280
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je gaat je gang maar.
Ja, dat is hoe het werkt namelijk.
I'll give you something to do
pi_200765284
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Als ongevaccineerde idd.
Jij bepaalt wat anderen moeten doen? :') Ben je een slavendrijver en wij je slaven? Ik ben het even vergeten namelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200765287
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Je zou het kunnen overwegen voor het najaar. Als er veel zieken zouden zijn.
Maar nu, zomaar in de zomer? Terwijl er geen extra druk op de zorg is?

Ik vind het bizar.
Dat is precies wat ze in 2020 hebben gedaan. Afschalen maatregelen en testcapaciteiten. We weten allemaal hoezeer dat gewaardeerd werd in november.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 23:29:28 #247
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200765293
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Als ongevaccineerde idd. Ik ga er vanuit dat het in NL niet zo'n storm gaat lopen maar zie particuliere kroegen en evenementen nog wel die kant op gaan. Die willen niet als besmettingshaard te boek komen te staan.
Eenzelfde besmettingshaard die ze ook kunnen zijn als ze alleen gevaccineerden hebben?

Ik hoop dat Nederland een record aan medailles meeneemt uit Tokyo, misschien gaan we ons dan druk maken over zinvollere dingen dan of iemand wel of niet gevaccineerd is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:29:43 #248
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200765300
Tja, mensen worden nu eenmaal soms ziek, ook als ze ergens tegen zijn ingeënt. En soms steken ze dan andere mensen aan, zonder het zelf te weten ook nog. En soms gaat er iemand dood, ja dat schijnt te kunnen gebeuren in het leven.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:30:34 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200765310
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is echt bijzonder krankzinnig, maar hij is niet de enige met die gedachtes..........
Yep!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200765314
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tja, mensen worden nu eenmaal soms ziek, ook als ze ergens tegen zijn ingeënt. En soms steken ze dan andere mensen aan, zonder het zelf te weten ook nog. En soms gaat er iemand dood, ja dat schijnt te kunnen gebeuren in het leven.
Ik denk dat je met uiterst fragiel leven op deze voet niet eens een levensjaar gaat redden maar alleen maar opoffert.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200765315
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:17 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]

tijd voor n booster?
Hun definitie van "severe" is gebaseerd op zuurstofsaturatiemeting. Dat was een goede indicatie voor een slechte prognose toen mensen nog niet gevaccineerd waren, maar bij gevaccineerde personen is het meestal slechts een tijdelijk verschijnsel.

quote:
But Paran, a senior physician at Tel Aviv Sourasky Medical Center, argued that the problem with them runs deep, and the definition of “serious illness” has become misleading. It is used for patients whose oxygen saturation drops, which was a good indicator pre-vaccination as it signaled deterioration. But for vaccine-protected patients it is often a brief state that doesn’t signal significant deterioration, she said.

“Take a patient who is in my hospital now as an example,” she said. “He is in his 80s and classed as severe, but only because he had a mild drop in saturation. It was something that any other disease would cause, and which we’re treating well with steroids, but he is classed as a serious case.”
https://www.timesofisrael(...)rts-dont-believe-it/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 23:30:47 #252
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200765317
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tja, mensen worden nu eenmaal soms ziek, ook als ze ergens tegen zijn ingeënt. En soms steken ze dan andere mensen aan, zonder het zelf te weten ook nog. En soms gaat er iemand dood, ja dat schijnt te kunnen gebeuren in het leven.
Dat is acceptabel. Alleen niet als het aan Covid is.

Let maar op. Als in november straks weer 4000 mensen overleden zijn aan de jaarlijke Influenza-golf zeggen we: Tja, dat is pech, hoort bij het leven.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:31:38 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200765330
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tja, mensen worden nu eenmaal soms ziek, ook als ze ergens tegen zijn ingeënt. En soms steken ze dan andere mensen aan, zonder het zelf te weten ook nog. En soms gaat er iemand dood, ja dat schijnt te kunnen gebeuren in het leven.
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!

Tijd voor bed O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:32:51 #254
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200765341
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik snap wat ze willen bereiken en misschien is het wel nodig maar hoop echt dat het tijdelijk is totdat er groepsimmuniteit is. En ergens snap ik het wel vorig jaar zomer kregen de regeringen nog volop kritiek dat ze te zacht ingegrepen hadden en dat daarom de tweede en derde golf zo draconisch waren.

Eind 2021 heeft iedereen zijn kans echter gehad en moet het afgelopen zijn met het beschermen van de bewust ongevaccineerden. Gooi alles open, schaf de regels af en laat ze maar in het ziekenhuis terecht komen.
Yep. Ik snap wat je zegt maar groepsimmuniteit kan geen doel zijn, hooguit als nutteloos resultaat dat niet kan worden gehanteerd als criterium. Groepsimmuniteit wordt bereikt via verschillende factoren, waaronder idd vaccinatie. Vaccinatie die voor 98% bevolking niet nodig is omdat ze al immuniteit hebben verworven.

Het narratief dat bewust ongevaccineerden - tegen hun wil - moeten worden beschermd, is willekeurig.
Vaccinatie blijft helaas onvoldoende permanent aanwezig. Probleem is dat kwetsbaren te langzaam zijn in preventieve reactie bij infectie en daarom ongeveer permanent onder de dope moeten worden gehouden zodat zij een infectie tijdiger kunnen afweren.

Vaccinatie zorgt voor een tijdelijke aanwezigheid van antilichamen, opgewekt door een immuniteit die men reeds heeft. Die aangejaagde antilichamen, mogelijk niets te doen, kunnen op termijn voor ongewenste bijwerkingen zorgen. Niemand kan nu fatsoenlijk voorspellen wat dat op spanning houden, mettertijd gaat doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200765349
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is acceptabel. Alleen niet als het aan Covid is.

Let maar op. Als in november straks weer 4000 mensen overleden zijn aan de jaarlijke Influenza-golf zeggen we: Tja, dat is pech, hoort bij het leven.
Vrees met grote vrezen voor de komende griepgolf in elk geval. Die kon wel eens heftiger dan gebruikelijk zijn.
Lockdowntje erbij meneer?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200765352
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is acceptabel. Alleen niet als het aan Covid is.


Wel hoor, ook dat is acceptabel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200765360
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Omdat de vaccinatiegraad icm een besmettelijkere variant landen als Italië en Frankrijk nog steeds erg kwetsbaar maakt voor grote golven die de zorg overspoelen.
Scheelt toch niet zoveel met NL?
Ja wij zijn de afgelopen tijd wel heel erg hard gegaan met vaccineren (praise Hugo!).

Het is uiteindelijk een politieke beslissingen, om een gedeelte van je eigen burgers buiten te sluiten. Een willekeurig Scandinavisch land zie ik dit niet zo snel doen. Toch?
Definitely not CIA
pi_200765365
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:26 schreef Molo het volgende:

[..]

:D

Dat kun je ook omdraaien

Als je naar buiten gaat zonder bescherming neem je het risico om micro-organismen tot je te nemen

Je hebt niet het recht om andere mensen te dwingen jou te beschermen

Voor zover het opgaat want vaccinaties zijn geen garantie voor niet meer besmettelijk zijn

Nothing makes sense anymore, echt hoor :D
De overheid heeft dat recht en die plicht echter wel.

Net zoals ze de zorgcapaciteit in de gaten moeten houden. Ik hoef jou niet te vertellen hoeveel doden er gevallen zijn doordat de reguliere zorg grotendeels weggevallen was.

En ik weet dat je nog steeds besmettelijk bent wanneer je gevaccineerd bent. Maar het bijna ineenstorten van het zorgsysteem raakt ook mensen die wel hun verantwoordelijkheid nemen.

Let wel ik wil ook absoluut geen vaccinatieplicht maar je kunt niet ontkennen dat die keuze consequenties heeft.
Ook als de overheid ze niet introduceert.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200765370
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is precies wat ze in 2020 hebben gedaan. Afschalen maatregelen en testcapaciteiten. We weten allemaal hoezeer dat gewaardeerd werd in november.
Ben jij ook voor zoiets hier?
Definitely not CIA
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:35:00 #260
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200765371
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat je de vrijheid hebt om niet te vaccineren maar dat andere mensen ook de vrijheid hebben om je niet in hun buurt te willen.
Wel handig trouwens om te gebruiken wanneer je een racist bent.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 23:35:07 #261
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200765373
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vrees met grote vrezen voor de komende griepgolf in elk geval. Die kon wel eens heftiger dan gebruikelijk zijn.
Lockdowntje erbij meneer?
Ik denk ook wel dat die heftig kan zijn ja. Als Influenza zo snel muteert is 't best aannemelijk dat er helemaal geen immuniteit meer voor is op dit moment. Krijgen we net zo'n situatie als RS.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200765380
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij bepaalt wat anderen moeten doen? :') Ben je een slavendrijver en wij je slaven? Ik ben het even vergeten namelijk.
Soms wel. Bepaal jij dat?
Want je laat heel handig de rest weg.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200765381
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:28 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja, dat is hoe het werkt namelijk.
Maar komt er nog iets van?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:37:17 #264
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200765392
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tja, mensen worden nu eenmaal soms ziek, ook als ze ergens tegen zijn ingeënt. En soms steken ze dan andere mensen aan, zonder het zelf te weten ook nog. En soms gaat er iemand dood, ja dat schijnt te kunnen gebeuren in het leven.
Ik weiger dit te geloven :{w
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200765399
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Eenzelfde besmettingshaard die ze ook kunnen zijn als ze alleen gevaccineerden hebben?

Ik hoop dat Nederland een record aan medailles meeneemt uit Tokyo, misschien gaan we ons dan druk maken over zinvollere dingen dan of iemand wel of niet gevaccineerd is.
Die eindigen niet in het ziekenhuis (of maar beperkt). Zodat normale zorg door kan gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200765403
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vrees met grote vrezen voor de komende griepgolf in elk geval. Die kon wel eens heftiger dan gebruikelijk zijn.
Lockdowntje erbij meneer?
Doe maar een lockdowntje.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 23:38:29 #267
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200765405
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die eindigen niet in het ziekenhuis (of maar beperkt). Zodat normale zorg door kan gaan.
En iedereen die niet gevaccineerd is wel?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200765411
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Let wel ik wil ook absoluut geen vaccinatieplicht maar je kunt niet ontkennen dat die keuze consequenties heeft.
Ook als de overheid ze niet introduceert.
Ja een keuze die consequenties heeft voor jezelf in directe zin, verder niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:39:51 #269
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200765416
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat je de vrijheid hebt om niet te vaccineren maar dat andere mensen ook de vrijheid hebben om je niet in hun buurt te willen.
Dat is verbuigen van vrijheid naar eigen genot,.
Ja, die anderen kunnen dat eisen in hun privé omgeving maar niet in het openbaar waar iedereen evenveel rechten heeft (daar) te zijn. In die openbaarheid zijn werk, winkels en vrijetijdscentra etc.etc.... alles wat niet de eigen privaatrechtelijke voordeur is.

Degene die jou/mij daar niet in de buurt wil hebben, kan daar beter thuis blijven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:40:14 #270
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200765421
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De overheid heeft dat recht en die plicht echter wel.

Dan doen ze het niet echt goed dan met al die doden elk jaar.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200765423
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Doe maar een lockdowntje.
Die was hier idd ook in een miniatuur-versie van diezelfde zuidelijke landen die nu burgers buiten sluiten.
En waar je nog steeds overal binnen verplicht bent mondkapjes te dragen.

Hell..de avondklok is pas sinds juni weg in een Italië. :')
Definitely not CIA
pi_200765425
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Soms wel. Bepaal jij dat?
Want je laat heel handig de rest weg.
Ik reageer dan ook op het spraakmakende onderdeel van je comment, ik reageer niet op je complete comment maar op hetgeen ik bijzonder vind, lijkt me logisch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200765436
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Die was hier idd ook in een miniatuur-versie van diezelfde zuidelijke landen die nu burgers buiten sluiten.
En waar je nog steeds overal binnen verplicht bent mondkapjes te dragen.

Hell..de avondklok is pas sinds juni weg in een Italië. :')
Ja en in Spanje moet je nog steeds mondkapjes op straat :/
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 23:42:22 #274
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200765438
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

En iedereen die niet gevaccineerd is wel?
Ja, heb jij niet in het ziekenhuis gelegen afgelopen jaar?

Ik en mijn hele familie wel hoor.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200765440
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar komt er nog iets van?
Nee. Maar beeld het je maar in.
I'll give you something to do
pi_200765441
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Die was hier idd ook in een miniatuur-versie van diezelfde zuidelijke landen die nu burgers buiten sluiten.
En waar je nog steeds overal binnen verplicht bent mondkapjes te dragen.

Hell..de avondklok is pas sinds juni weg in een Italië. :')
Dat is nog de grootste grap... Al die maatregelen die geen zin hebben... En clubs open gooien wat wel zin heeft en verbaast zijn over de toename in besmettingen.. Maar nog steeds niet de conclusie trekken "hey... Dit is wel zinvol, die mondkapjes niet"... Nee dat is te gek gedacht voor die mensen.

Ach kom, als je Koopmans heet kan je toch niet met droge ogen mondkapjes blijven propageren? Hoe kan dat nou!?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200765442
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja en in Spanje moet je nog steeds mondkapjes op straat :/
Hoe zit het daar eigenlijk met hun greenpass.. Enig idee?
Definitely not CIA
pi_200765455
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Ben jij ook voor zoiets hier?
Nee tenzij zeer tijdelijk. Maar daar leest iedereen overheen.
Voor 2021 snap ik de maatregelen nog maar daarna mag iedereen het zelf uitzoeken.
En moet er weer voorrang aan de reguliere zorg geven gaat worden. Wat waarschijnlijk in gaat houden dat er te weinig ic plaatsen overblijven om de ongevaccineerden op te vangen.
De mortaliteit zal onder die groep dan wel omhoog gaan maar dat is de consequentie van hun keuze.
We kunnen ze niet eeuwig en tegen alle kosten blijven beschermen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200765463
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is nog de grootste grap... Al die maatregelen die geen zin hebben... En clubs open gooien wat wel zin heeft en verbaast zijn over de toename in besmettingen.. Maar nog steeds niet de conclusie trekken "hey... Dit is wel zinvol, die mondkapjes niet"... Nee dat is te gek gedacht voor die mensen.

Ach kom, als je Koopmans heet kan je toch niet met droge ogen mondkapjes blijven propageren? Hoe kan dat nou!?
Van die virologen begrijp ik dat wel. Dat zijn namelijk virologen en geen sociologen of psychologen. En uiteindelijk beslissen zij niet. De Tweede Kamer wel.

Iedere maatregel is politiek.
Definitely not CIA
pi_200765470
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik reageer dan ook
Mij niet als de rest van de post hetgeen er voor nuanceert
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200765474
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:42 schreef galantis het volgende:

[..]

Nee. Maar beeld het je maar in.
Je weet dus niets. Helder.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200765479
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat die heftig kan zijn ja. Als Influenza zo snel muteert is 't best aannemelijk dat er helemaal geen immuniteit meer voor is op dit moment. Krijgen we net zo'n situatie als RS.
Hoezo net zo'n situatie als RS?
En griep zijn meerdere varianten, het is niet alsof je elke jaar elke variant meemaakt. bvb:

A/Michigan/45/2015 (H1N1)pdm09
A/Singapore/INFIMH-16-0019/2016 (H3N2)
B/Colorado/06/2017 (B/Victoria/2/87 lineage)
B/Phuket/3073/2013 (B/Yamagata/16/88 lineage)
A/Switzerland/8060/2017 (H3N2)
A/Brisbane/02/2018 (H1N1)pdm09
A/Kansas/14/2017 (H3N2)
A/South Australia/34/2019 (H3N2)
B/Washington/02/2019
A/Guangdong-Maonan/SWL1536/2019 (H1N1)pdm09
A/Hong Kong/2671/2019 (H3N2)
A/Wisconsin/588/2019 (H1N1)pdm09
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200765488
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Van die virologen begrijp ik dat wel. Dat zijn namelijk virologen en geen sociologen of psychologen. En uiteindelijk beslissen zij niet. De Tweede Kamer wel.

Iedere maatregel is politiek.
V Dissel zegt terecht, geen overtuigend bewijs, maar Koopmans zit nog te drukken zet mondkapjes op, het is zinloos.

Die mensen die er het meeste verstand van hebben snappen er niks van, hoeveel vertrouwen denk je dat ik heb in de visie van Koopmans? Helemaal niks.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200765492
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee tenzij zeer tijdelijk. Maar daar leest iedereen overheen.
Voor 2021 snap ik de maatregelen nog maar daarna mag iedereen het zelf uitzoeken.
En moet er weer voorrang aan de reguliere zorg geven gaat worden. Wat waarschijnlijk in gaat houden dat er te weinig ic plaatsen overblijven om de ongevaccineerden op te vangen.
Ik ben het principieel niet met het uitsluiten eens. Maar ik kan je standpunt heel goed begrijpen.
Als het hier in het najaar weer hard op gaat lopen, en de keuze is 'horeca dicht' of 'alleen voor gevaccineerden' dan vind ik dat ook een moeilijk dilemma.

Alleen gezien de situatie nu, weinig druk op de zorg etc, vind ik het onacceptabel.
Definitely not CIA
pi_200765493
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe zit het daar eigenlijk met hun greenpass.. Enig idee?
Heb daar nog niet zoveel over gehoord de laatste tijd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 23:47:49 #286
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200765498
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hoezo net zo'n situatie als RS?
En griep zijn meerdere varianten, het is niet alsof je elke jaar elke variant meemaakt. bvb:

A/Michigan/45/2015 (H1N1)pdm09
A/Singapore/INFIMH-16-0019/2016 (H3N2)
B/Colorado/06/2017 (B/Victoria/2/87 lineage)
B/Phuket/3073/2013 (B/Yamagata/16/88 lineage)
A/Switzerland/8060/2017 (H3N2)
A/Brisbane/02/2018 (H1N1)pdm09
A/Kansas/14/2017 (H3N2)
A/South Australia/34/2019 (H3N2)
B/Washington/02/2019
A/Guangdong-Maonan/SWL1536/2019 (H1N1)pdm09
A/Hong Kong/2671/2019 (H3N2)
A/Wisconsin/588/2019 (H1N1)pdm09
De berichten van een paar weken terug dat de (kinder-)IC's vol lagen met kinderen met het RS virus. In een periode dat het RS normaal gesproken nooit voorkwam in deze periode van het jaar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200765512
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

V Dissel zegt terecht, geen overtuigend bewijs, maar Koopmans zit nog te drukken zet mondkapjes op, het is zinloos.

Die mensen die er het meeste verstand van hebben snappen er niks van, hoeveel vertrouwen denk je dat ik heb in de visie van Koopmans? Helemaal niks.
Ja. Ik weet dat jij een bijzondere hekel aan haar hebt (understatement).
Maar zij bepaalt het beleid niet in haar eentje.
Definitely not CIA
pi_200765515
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

V Dissel zegt terecht, geen overtuigend bewijs, maar Koopmans zit nog te drukken zet mondkapjes op, het is zinloos.

Die mensen die er het meeste verstand van hebben snappen er niks van, hoeveel vertrouwen denk je dat ik heb in de visie van Koopmans? Helemaal niks.
Ik vraag mij af wie er momenteel een zwaardere stempel in het OMT drukt. een van Dissel of een Koopmans.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200765521
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is nog de grootste grap... Al die maatregelen die geen zin hebben... En clubs open gooien wat wel zin heeft en verbaast zijn over de toename in besmettingen.. Maar nog steeds niet de conclusie trekken "hey... Dit is wel zinvol, die mondkapjes niet"... Nee dat is te gek gedacht voor die mensen.

Ach kom, als je Koopmans heet kan je toch niet met droge ogen mondkapjes blijven propageren? Hoe kan dat nou!?
Mee eens. Ik kom net terug uit Venetie en de regels zijn krom. Op de Biennale mag er in sommige zalen maar 3 man zijn terwijl ze 500m² beslaan. Op de boot er naar toe staan echter 250 man als Afrikaanse vluchtelingen op elkaar gepakt. Plus dat het merendeel dat kapje nog verkeerd op heeft ook.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200765524
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Scheelt toch niet zoveel met NL?
Ja wij zijn de afgelopen tijd wel heel erg hard gegaan met vaccineren (praise Hugo!).

Het is uiteindelijk een politieke beslissingen, om een gedeelte van je eigen burgers buiten te sluiten. Een willekeurig Scandinavisch land zie ik dit niet zo snel doen. Toch?
Scheelt inderdaad niet zo heel veel met NL, maar wij zijn dan ook nog steeds kwetsbaar ervoor. Dat kleine golfje afgelopen maand, dat we ook alleen maar met een verstrenging van maatregelen hebben kunnen tegengaan, heeft behoorlijk wat ongevaccineerden het ziekenhuis in gejaagd. En ja het is uiteindelijk een politieke beslissing, je kunt er als staat inderdaad ook voor kiezen om lekker solidair aan iedereen restricties op te leggen. Maar dat kun je natuurlijk ook maar een X aantal weken volhouden voordat er weer protest komt vanuit het gevaccineerde deel van de bevolking dat het als oneerlijk beschouwd dat zij allerlei beperkingen moeten aanvaarden voor de keuze van anderen om een volkomen normale medische ingreep niet te ondergaan.
pi_200765530
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je weet dus niets. Helder.
Het bestaan van consequenties rechtvaardigt ze nog niet. Dat was mijn punt.
I'll give you something to do
pi_200765539
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Ik weet dat jij een bijzondere hekel aan haar hebt (understatement).
Maar zij bepaalt het beleid niet in haar eentje.
Tjah, de overige blijven wat meer onder de radar, maar je hebt in principe gelijk daarin.
Menno de Jong met zijn onzin studie over Long-Covid, totaal geen representatieve steekproef, die mensen mochten zichzelf wel even selecteren voor het onderzoek........ Koopmans neemt dat weer over "long covid voor jongeren is echt een probleem hoor" wss door dus dat flut-onderzoek van der collega voor waarheid te nemen.

Als je wetenschapper bent maak je die fouten niet.

Ik weet niet wat het is maar ik heb de indruk dat het wetenschappelijk echt een gigantisch zwakke poppenkast is bij de meest prominente naar voren geschoven figuren, in politieke / media zin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200765553
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik vraag mij af wie er momenteel een zwaardere stempel in het OMT drukt. een van Dissel of een Koopmans.
V Dissel heb ik wél vertrouwen in. Dus ik stem op Koopmans ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200765554
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

En iedereen die niet gevaccineerd is wel?
Nee maar de kans is wel veel groter.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200765559
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja een keuze die consequenties heeft voor jezelf in directe zin, verder niet.
En voor de samenleving als je wel ziek wordt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_200765563
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

V Dissel heb ik wél vertrouwen in. Dus ik stem op Koopmans ;)
Ik vind het ergens wel bizar dat ze wel allemaal uit de school klappen in de media, maar de OMT gespreksverslagen staatsgeheim zijn.

Ik vind daar wat van.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200765569
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Scheelt inderdaad niet zo heel veel met NL, maar wij zijn dan ook nog steeds kwetsbaar ervoor. Dat kleine golfje afgelopen maand, dat we ook alleen maar met een verstrenging van maatregelen hebben kunnen tegengaan, heeft behoorlijk wat ongevaccineerden het ziekenhuis in gejaagd. En ja het is uiteindelijk een politieke beslissing, je kunt er als staat inderdaad ook voor kiezen om lekker solidair aan iedereen restricties op te leggen. Maar dat kun je natuurlijk ook maar een X aantal weken volhouden voordat er weer protest komt vanuit het gevaccineerde deel van de bevolking dat het als oneerlijk beschouwd dat zij allerlei beperkingen moeten aanvaarden voor de keuze van anderen om een volkomen normale medische ingreep niet te ondergaan.
Denk toch echt dat je gewoon mag accepteren dat sommige mensen bewust het risico nemen tot een bezoekje ziekenhuis. Sowieso raakt men een keer besmet en ben je alleen maar aan het vertragen.... Dus redden doe je er niemand mee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200765575
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En voor de samenleving als je wel ziek wordt.
Ach kom, als je zonder helm op straat loopt is dat dan ook een consequentie voor de samenleving? Mensen hebben pech, daar hebben we zorg voor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 23:56:29 #299
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200765580
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee maar de kans is wel veel groter.
Ja, de kans is groter. Maar het is geen zekerheid. Alleen al daarom vind ik een verplichting onzinnig.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200765594
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik vind het ergens wel bizar dat ze wel allemaal uit de school klappen in de media, maar de OMT gespreksverslagen staatsgeheim zijn.

Ik vind daar wat van.
"effect lock down niet te zien in IC opnames" - Kuipers.

"HOHO JE BENT TE VROEG, dat hebben we nog helemaal niet onderzocht."

Ieder figuur met maar een schrijntje statistieke kennis in zijn harses wéét op basis van de cijfers, in oogopslag, dat er geen significante trendbreuk was, gewoon niet, en Kuipers zelf is ook niet gek, ahoy.............. Zoveel vreemde zaken, als je het mij vraagt, die bottem line gewoon onwetenschappelijk zijn en een propaganda karakter hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200765597
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

De berichten van een paar weken terug dat de (kinder-)IC's vol lagen met kinderen met het RS virus. In een periode dat het RS normaal gesproken nooit voorkwam in deze periode van het jaar.
Uiteindelijk krijgt bijna elk kind RS, als er een tijd geen gevallen geweest zijn kan je verwachten dat als de maatregelen iets losser worden je plots een hoop tegelijk krijgt, dat virus is nog veel besmettelijker dan covid. Maar voor de kinderen zelf zou het geen nadelige gevolgen hebben, dacht ik.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200765598
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 23:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tjah, de overige blijven wat meer onder de radar, maar je hebt in principe gelijk daarin.
Menno de Jong met zijn onzin studie over Long-Covid, totaal geen representatieve steekproef, die mensen mochten zichzelf wel even selecteren voor het onderzoek........ Koopmans neemt dat weer over "long covid voor jongeren is echt een probleem hoor" wss door dus dat flut-onderzoek van der collega voor waarheid te nemen.

Als je wetenschapper bent maak je die fouten niet.

Ik weet niet wat het is maar ik heb de indruk dat het wetenschappelijk echt een gigantisch zwakke poppenkast is bij de meest prominente naar voren geschoven figuren, in politieke / media zin.
Ik moet zeggen dat ik het wel sterk vindt dat NL ook zeer duidelijk op eigen onderzoek beleid durft te maken.
Bijv dat kinderen (<12) nauwelijks besmettelijk zijn. Dat is 'ons' onderzoek.
Hier geen mondkapjes in de lagere scholen. Moet je dat eens zien in Fra of IT. |:(
We maken daar ook fouten mee: denk aan ventilatie, wat lang onderschat is.

Tevens wordt er door de regering ook flink geshopt in de aanbevelingen van het OMT/RIVM. Sommige maatregelen nemen ze extra hard over, andere aanbevelingen doen ze niets mee.
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')