Waarom moeten ze dicht dan?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zou het dan veel eerlijker zijn om die zaken voor iedereen dicht te gooien?
De grap is, je hebt ook geen recht om voor een ander te bepalen dat hij/zij zich moet laten vaccineren. De consequenties die er vaak aan verbonden worden zijn de consequenties die acceptabel zijn voor degenen die wel gevaccineerd zijn. Zo werkt vrije keus niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Naja aan keuzes zijn consequenties verbonden. Je hebt niet het recht om andere mensen te besmetten.
Zal kijken of ik een leuke consequentie kan bedenken als jij iets doet wat me niet aanstaat. En bij protest beroep ik me op de consequentie van je keuze.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Naja aan keuzes zijn consequenties verbonden. Je hebt niet het recht om andere mensen te besmetten.
Dat je de vrijheid hebt om niet te vaccineren maar dat andere mensen ook de vrijheid hebben om je niet in hun buurt te willen.quote:
Nee zo werkt vrije keuze idd niet, maar dat vinden een hoop geen probleem blijkbaar, lekker je eigen zin doordrukken is heel normaal.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
De grap is, je hebt ook geen recht om voor een ander te bepalen dat hij/zij zich moet laten vaccineren. De consequenties die er vaak aan verbonden worden zijn de consequenties die acceptabel zijn voor degenen die wel gevaccineerd zijn. Zo werkt vrije keus niet.
Omdat de vaccinatiegraad icm een besmettelijkere variant landen als Italië en Frankrijk nog steeds erg kwetsbaar maakt voor grote golven die de zorg overspoelen.quote:
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt, je mag thuis blijven als je wilt.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat je de vrijheid hebt om niet te vaccineren maar dat andere mensen ook de vrijheid hebben om je niet in hun buurt te willen.
Ik hoor morgen meer, hij heeft beetje slecht bereik in de omgeving waar hij nu zit.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ga er eens achteraan. Ben benieuwd hoe heet de soep gegeten wordt daar.
Sterkte trouwens.
Je zou het kunnen overwegen voor het najaar. Als er veel zieken zouden zijn.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik snap wat ze willen bereiken en misschien is het wel nodig maar hoop echt dat het tijdelijk is totdat er groepsimmuniteit is. En ergens snap ik het wel vorig jaar zomer kregen de regeringen nog volop kritiek dat ze te zacht ingegrepen hadden en dat daarom de tweede en derde golf zo draconisch waren.
Eind 2021 heeft iedereen zijn kans echter gehad en moet het afgelopen zijn met het beschermen van de bewust ongevaccineerden. Gooi alles open, schaf de regels af en laat ze maar in het ziekenhuis terecht komen.
Dan blijven ze maar lekker uit de buurt van andere mensen, niet mijn probleem.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat je de vrijheid hebt om niet te vaccineren maar dat andere mensen ook de vrijheid hebben om je niet in hun buurt te willen.
Je gaat je gang maar.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Zal kijken of ik een leuke consequentie kan bedenken als jij iets doet wat me niet aanstaat. En bij protest beroep ik me op de consequentie van je keuze.
Werkt de 5G in zn vaccin niet goed?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoor morgen meer, hij heeft beetje slecht bereik in de omgeving waar hij nu zit.
Het is echt bijzonder krankzinnig, maar hij is niet de enige met die gedachtes..........quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:26 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Dat kun je ook omdraaien
Als je naar buiten gaat zonder bescherming neem je het risico om micro-organismen tot je te nemen
Je hebt niet het recht om andere mensen te dwingen jou te beschermen
Voor zover het opgaat want vaccinaties zijn geen garantie voor niet meer besmettelijk zijn
Nothing makes sense anymore, echt hoor
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
"We zien dat u afgelopen week nog niet langs bent geweest bij uw oma. Daarnaast heeft u nog geen vrijwilligerswerk gedaan. Uw sociale kredietscore is nog niet hoog genoeg om deel te mogen nemen aan dit festival. U kunt echter wel naar het museum in de stad."
Als ongevaccineerde idd. Ik ga er vanuit dat het in NL niet zo'n storm gaat lopen maar zie particuliere kroegen en evenementen nog wel die kant op gaan. Die willen niet als besmettingshaard te boek komen te staan.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klopt, je mag thuis blijven als je wilt.
Handje virologen in het OMT zijn niet helemaal 100 denk ik.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:26 schreef Discombobulate het volgende:
Nog heel even de kat uit de boom kijken, maar eh.. ik wil wel mee protesteren, want dit kan echt niet straks. Dit moet gewoon groot worden, punt, mensen moeten organiseren. Dit neemt echt heel enge vormen aan. We zijn echt kk gestoord, wtf zeg. Holy shit dat ik dit ooit gedacht zou kunnen hebben.
Jij bepaalt wat anderen moeten doen?quote:
Dat is precies wat ze in 2020 hebben gedaan. Afschalen maatregelen en testcapaciteiten. We weten allemaal hoezeer dat gewaardeerd werd in november.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou het kunnen overwegen voor het najaar. Als er veel zieken zouden zijn.
Maar nu, zomaar in de zomer? Terwijl er geen extra druk op de zorg is?
Ik vind het bizar.
Eenzelfde besmettingshaard die ze ook kunnen zijn als ze alleen gevaccineerden hebben?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als ongevaccineerde idd. Ik ga er vanuit dat het in NL niet zo'n storm gaat lopen maar zie particuliere kroegen en evenementen nog wel die kant op gaan. Die willen niet als besmettingshaard te boek komen te staan.
Yep!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is echt bijzonder krankzinnig, maar hij is niet de enige met die gedachtes..........
Ik denk dat je met uiterst fragiel leven op deze voet niet eens een levensjaar gaat redden maar alleen maar opoffert.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tja, mensen worden nu eenmaal soms ziek, ook als ze ergens tegen zijn ingeënt. En soms steken ze dan andere mensen aan, zonder het zelf te weten ook nog. En soms gaat er iemand dood, ja dat schijnt te kunnen gebeuren in het leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |