Ja daar deed ik het vrnl voor! Het zwermt en fladdert daar continuequote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:28 schreef Kanaroe het volgende:
Leuk Blues, en ook goed voor de beestjes
Misschien maai je niet genoeg? 😜quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben erachter gekomen dat ik op een dag waarop ik het gras maai meer dan 15.000 stappen op de teller heb staan. Ik had er geen benul van hoeveel beweging ik daarmee krijg. Waarom ben ik nog niet megaslank?
Klaarblijkelijk!quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:49 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Misschien maai je niet genoeg? 😜
Die stappen ga je missen met een James, de robot. 😉quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben erachter gekomen dat ik op een dag waarop ik het gras maai meer dan 15.000 stappen op de teller heb staan. Ik had er geen benul van hoeveel beweging ik daarmee krijg. Waarom ben ik nog niet megaslank?
Das jammer. Zijn de logeer egels dan al weg? Hopelijk valt de schade mee en anders geeft het nieuwe kansen op andere plantjes.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:57 schreef Koettie het volgende:
Ik heb een mini tuintje die bomvol staat en sta met vrees te wachten op de steiger die ze gaan bouwen om de balkons van de buren op te knappen. Schade wordt niet te voorkomen helaas, zo zonde van m'n tuintje.
Misschien toch maar niet kopen...quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die stappen ga je missen met een James, de robot. 😉
Da's wel een prettige manier om ernaar te kijken, vind ik. Verstoringen zorgen voor verrassingen!quote:Das jammer. Zijn de logeer egels dan al weg? Hopelijk valt de schade mee en anders geeft het nieuwe kansen op andere plantjes.
Yes, die zijn er meestal van late herfst tot begin zomer. En positieve instelling maar de tuin was goed zoals ie was. Gelukkig nog net de pioenroos en m'n manihot grahamii kunnen redden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die stappen ga je missen met een James, de robot. 😉
[..]
Das jammer. Zijn de logeer egels dan al weg? Hopelijk valt de schade mee en anders geeft het nieuwe kansen op andere plantjes.
Oh dat snap ik jaquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:57 schreef Koettie het volgende:
Ik heb een mini tuintje die bomvol staat en sta met vrees te wachten op de steiger die ze gaan bouwen om de balkons van de buren op te knappen. Schade wordt niet te voorkomen helaas, zo zonde van m'n tuintje.
Woon jij bij mij in de buurt of zo? Hier zijn ze daar ook mee bezig, maar gaat er best netjes aan toe.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:59 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh dat snap ik ja
Hier wordt de hele wijk voorzien van nieuwe riolering + bestrating, herindeling parkeervakken en stoepen + ondergrondse containers.
Als ik zie hoe het in de straten rondom eraan toe gaat, denk ik ook aan de consequenties voor mijn postzegeltuin aan de voorkant
liquidambar styracyflua (amberboom),quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:37 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben op zoek naar een boom voor een kleine stadstuin. De ondergrond zit vol met kabels/buizen/... dus de ruimte in de grond is gewoon enorm beperkt. Rond de stam is eigenlijk maar een omtrek van 70cm (vrije ruimte). Die kluit moet dus beperkt blijven.
De hoogte van de boom is ook belangrijk. Die mag max. 3m. hoog worden. Is er iemand die voorbeelden heeft?
Ik vind meerstammig wel leuk.
Een wortelbegrenzer of een bak zonder bodem ingraven dan kunnen de wortels niet verder opzij uitbreiden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:37 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben op zoek naar een boom voor een kleine stadstuin. De ondergrond zit vol met kabels/buizen/... dus de ruimte in de grond is gewoon enorm beperkt. Rond de stam is eigenlijk maar een omtrek van 70cm (vrije ruimte). Die kluit moet dus beperkt blijven.
De hoogte van de boom is ook belangrijk. Die mag max. 3m. hoog worden. Is er iemand die voorbeelden heeft?
En een stuikje op stam? die blijven iig lekker handelbaar en bloeien mooi.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:37 schreef einzeinz het volgende:
De wortels van bomen, groot en klein, zijn sterker dan je denkt. Die groeien zelfs door beton heen, dus zo'n bak zonder bodem zal niet zo heel veel zin hebben vermoed ik.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:49 schreef Elleska het volgende:
[..]
Een wortelbegrenzer of een bak zonder bodem ingraven dan kunnen de wortels niet verder opzij uitbreiden.
Wortelbegrenzers zijn sterker dan je denkt.quote:Op woensdag 1 september 2021 17:35 schreef Twieki het volgende:
[..]
De wortels van bomen, groot en klein, zijn sterker dan je denkt. Die groeien zelfs door beton heen, dus zo'n bak zonder bodem zal niet zo heel veel zin hebben vermoed ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |