abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201106931
Weten jullie het nog ;)

Zo was dit postzegeltje aan de voorkant :+

Nu is het zo, een wilde woeste bloementuin O+
Ja ik had ff moeten vegen voor ik de foto's nam :M

Als we inzoomen op een paar bloemen die nu bloeien:

Cósmea houdt de wacht:

Dit moet ik allemaal nog determineren:

Klein hoefblad:

(Ruige-)Rudbeckia

Zilverschildzaad

Slaapmutsje

Groot kaasjeskruid

En nog meer dat ik al eerder postte, o.a. slangen- en perzikkruid
Ook veel OIKsjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 28-08-2021 11:05:18 ]
pi_201106981
Wat een groen verschil! 👍🏼
pi_201107171
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:00 schreef AnneX het volgende:
Wat een groen verschil! 👍🏼
Kleurig en rommelig leuk O+
(had wel ff moeten vegen rondom :P )
pi_201107250
Leuk Blues, en ook goed voor de beestjes :)
pi_201107273
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:28 schreef Kanaroe het volgende:
Leuk Blues, en ook goed voor de beestjes :)
Ja daar deed ik het vrnl voor! Het zwermt en fladdert daar continue *G*
pi_201148775
Ik ben erachter gekomen dat ik op een dag waarop ik het gras maai meer dan 15.000 stappen op de teller heb staan. Ik had er geen benul van hoeveel beweging ik daarmee krijg. Waarom ben ik nog niet megaslank? }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201148814
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 08:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben erachter gekomen dat ik op een dag waarop ik het gras maai meer dan 15.000 stappen op de teller heb staan. Ik had er geen benul van hoeveel beweging ik daarmee krijg. Waarom ben ik nog niet megaslank? }:|
Misschien maai je niet genoeg? 😜
pi_201148848
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 08:49 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]
Misschien maai je niet genoeg? 😜
Klaarblijkelijk! :D

Ik denk dat ik te veel kaas eet van de koeien die achter ons huis lopen. O+
pi_201148891
Ik heb een mini tuintje die bomvol staat en sta met vrees te wachten op de steiger die ze gaan bouwen om de balkons van de buren op te knappen. Schade wordt niet te voorkomen helaas, zo zonde van m'n tuintje.
pi_201149240
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 08:44 schreef Claudia_x het volgende:
Die stappen ga je missen met een James, de robot. 😉

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 08:57 schreef Koettie het volgende:
Ik heb een mini tuintje die bomvol staat en sta met vrees te wachten op de steiger die ze gaan bouwen om de balkons van de buren op te knappen. Schade wordt niet te voorkomen helaas, zo zonde van m'n tuintje.
Das jammer. Zijn de logeer egels dan al weg? Hopelijk valt de schade mee en anders geeft het nieuwe kansen op andere plantjes.
pi_201149265
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 09:35 schreef AnneX het volgende:

[..]
Misschien toch maar niet kopen...

quote:
Das jammer. Zijn de logeer egels dan al weg? Hopelijk valt de schade mee en anders geeft het nieuwe kansen op andere plantjes.
Da's wel een prettige manier om ernaar te kijken, vind ik. Verstoringen zorgen voor verrassingen!
pi_201149431
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 09:35 schreef AnneX het volgende:

[..]
[..]
Yes, die zijn er meestal van late herfst tot begin zomer. En positieve instelling maar de tuin was goed zoals ie was. Gelukkig nog net de pioenroos en m'n manihot grahamii kunnen redden.
pi_201150304
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 08:57 schreef Koettie het volgende:
Oh dat snap ik ja -O-

Hier wordt de hele wijk voorzien van nieuwe riolering + bestrating, herindeling parkeervakken en stoepen + ondergrondse containers.
Als ik zie hoe het in de straten rondom eraan toe gaat, denk ik ook aan de consequenties voor mijn postzegeltuin aan de voorkant -O-
pi_201151128
Ze hebben gelukkig hun best gedaan, heb er heel zenuwachtig omheen gefladderd en ze hebben overlegd welke planten prioriteit hebben. Helaas zijn de steigermannen van een ander bedrijf dan de daadwerkelijke bouwmannen, want die stampte net vol door m'n bloeiende anemonen en hebben een heel stuk van m'n tomaten plant afgebroken. Net op aangesproken dat de tuin me dierbaar is dus hopelijk doen ze er wat mee.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:22:02 #215
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_201152372
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 10:59 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh dat snap ik ja -O-

Hier wordt de hele wijk voorzien van nieuwe riolering + bestrating, herindeling parkeervakken en stoepen + ondergrondse containers.
Als ik zie hoe het in de straten rondom eraan toe gaat, denk ik ook aan de consequenties voor mijn postzegeltuin aan de voorkant -O-
Woon jij bij mij in de buurt of zo? Hier zijn ze daar ook mee bezig, maar gaat er best netjes aan toe.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_201154782
Dochter heeft een boeket gemaakt van de bloemen die ze met schooltuinen heeft gekweekt:

pi_201160595
Ik ben op zoek naar een boom voor een kleine stadstuin. De ondergrond zit vol met kabels/buizen/... dus de ruimte in de grond is gewoon enorm beperkt. Rond de stam is eigenlijk maar een omtrek van 70cm (vrije ruimte). Die kluit moet dus beperkt blijven.

De hoogte van de boom is ook belangrijk. Die mag max. 3m. hoog worden. Is er iemand die voorbeelden heeft?
Ik vind meerstammig wel leuk.
Cindy De Vuyst
pi_201161680
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 22:37 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben op zoek naar een boom voor een kleine stadstuin. De ondergrond zit vol met kabels/buizen/... dus de ruimte in de grond is gewoon enorm beperkt. Rond de stam is eigenlijk maar een omtrek van 70cm (vrije ruimte). Die kluit moet dus beperkt blijven.

De hoogte van de boom is ook belangrijk. Die mag max. 3m. hoog worden. Is er iemand die voorbeelden heeft?
liquidambar styracyflua (amberboom),
acer palmatum atropurpureum (japanse esdoorn),
amelanchier lamarkii (krentenboompje),
parrotia persica (perzisch ijzerhout),
heptacodium miconoides (zevenzonenboom),
steeneik of een himalayaberk
pi_201163084
quote:

Een wortelbegrenzer of een bak zonder bodem ingraven dan kunnen de wortels niet verder opzij uitbreiden.
  woensdag 1 september 2021 @ 14:19:45 #220
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201166687
quote:

En een stuikje op stam? die blijven iig lekker handelbaar en bloeien mooi.
Ik heb zelf een hibiscus op stam, maar je hebt ook nog vlinderstruik of pluimhortensia op stam.
De stammen zijn meestal max 1.25 hoog ofzo en dan krijg je de 'struik' zelf.
  woensdag 1 september 2021 @ 17:35:49 #221
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_201169093
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 08:49 schreef Elleska het volgende:

[..]
Een wortelbegrenzer of een bak zonder bodem ingraven dan kunnen de wortels niet verder opzij uitbreiden.
De wortels van bomen, groot en klein, zijn sterker dan je denkt. Die groeien zelfs door beton heen, dus zo'n bak zonder bodem zal niet zo heel veel zin hebben vermoed ik.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_201173309
quote:
7s.gif Op woensdag 1 september 2021 17:35 schreef Twieki het volgende:

[..]
De wortels van bomen, groot en klein, zijn sterker dan je denkt. Die groeien zelfs door beton heen, dus zo'n bak zonder bodem zal niet zo heel veel zin hebben vermoed ik.
Wortelbegrenzers zijn sterker dan je denkt.
Grote of kleine bomen is al een verschil en de vraag ging over een klein boompje voor een stadstuin met een beperkte kluit.
Dat wortels dieper de grond in gaan maakt niet uit voor de omliggende kabels want die liggen normaal gesproken geen meters diep, zolang het rondom maar is beschermd en dat is precies wat een wortelbegrenzer doet. Gaat hier vooralsnog prima.
pi_201181541
Graag jullie advies! Wellicht heeft iemand hier het al eens getest, van Google word ik niet perse wijzer helaas...

Ik heb 2 hortensia's in de voortuin, een blauwe en een roze. Na 1 jaar beginnen de kleuren nogal te vervagen dus ik wilde ze proberen hun originele kleur enigzins terug te geven.

Wat ik vooral lees; door de grond zuurder te maken krijgt de blauwe weer zijn kleur terug, maak ik het kalkrijker werkt dat goed voor de roze kleur. Nu lees ik echter ook vaak dat hortensia's juist van een zure grond houden en daarmee dat ze dus überhaupt minder gelukkig worden van kalk.

Nu wilde ik dit "goedkoop" testen door bij de roze vermalen eierschalen aan de grond toe te voegen, dit voegt kalk toe aan de bodem en bij de blauwe koffieprut, dat zou de grond zuurder maken. Maar kan die kalk geen kwaad dan (omdat het zuurminnende planten zijn)? En heeft iemand dat al eens geprobeerd met/zonder succes? Of kan ik beter met speciale hortensiavoeding/blauwsel aan de gang, en zo ja hoe werkt dat voor de roze?
pi_201182533
Ik heb dat per ongeluk gedaan door de super mooie blauwe hortensia te verplaatsen naar een plek met kalkrijke grond waardoor de hortensia roze werd. Nu door aluin toe te voegen weer paars en hopelijk volgend jaar of het jaar daarna weer mooi blauw. Nu is het juiste moment om daar iets aan te doen want in september worden de bloemen voor volgend jaar aangelegd.
pi_201182956
Volgens mij is er wel verschil in tijdstip van snoeien van welke hortensia: boerenhortensia of (strong) Annabelle of pluimhortensia!
De teruggesnoeide boerenhortensia vorig najaar had dit jaar alleen Heel Veel blad en misschien éen bloem.

Een klein struikje witte knop blommetjes, geen idee (meer) wat het is.

De eigenlijk té vroeg teruggeknipte Gaura is opnieuw uitgelopen, heeft al steun van een mooi beugelhekje en heeft zelfs weer bloemen.
De stekjes op water in de vensterbank van 10 dagen oud, doen nog niet zo veel aan wortel vorming. De bloemtopjes zijn eruit geknipt. -O-

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')