abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200796344
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:24 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Dit verklaart niets. Je schuift het vraagstuk op, naar wtf geestesenergie (sorry, maar echt :') ) dan ook mag wezen.

Geloof maar raak hoor, veel plezier.
Nee dat verklaart inderdaad niets. Nog lang niet alles is verklaard, en dan kun je ook niet doen met mijn stelling. Gisteren zat ik nog te denken. Stel ik reis van Proxima Centauri met lichtsnelheid naar de aarde. Daar doe ik vier jaar over. Al die tijd luister ik naar de radio, NPO 1, BBC worldservice. Bij Proxima loopt het nieuws 4 jaar achter. Na een jaar reizen 3 jaar. Etc. Hoe verklaar ik dan dat het radiosignaal dat altijd met lichtsnelheid reist en ik ook dat zo meet in mijn ruimteschip dat er een versnelling is in de tijd van nieuws?
pi_200796441
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:24 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Dit verklaart niets. Je schuift het vraagstuk op, naar wtf geestesenergie (sorry, maar echt :') ) dan ook mag wezen.

Geloof maar raak hoor, veel plezier.
Zijn er zaken die jij gelooft die (nog) niet bewijsbaar zijn? Zoals een reden/mechanisme achter biogenesis en de evolutie die hieruit volgt?
Extremistisch gematigd.
pi_200796445
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 16:10 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De kabbala is dan ook van veel en veel later, al of niet beïnvloed door allerlei stromingen en meningen. Ik had het over de Thorah.
[..]

Min of meer. Hier is het inderdaad rol van een beproever. Maar hij lijkt hier veel macht te hebben als hij beweert "Dit alles (de hele wereld) zal ik u geven als u voor mij neervalt en mij aanbidt". Doet hij dit uit zichzelf of wordt hij hier ook door God "aangestuurd"?
Dat zit me ook een beetje dwars, dat tweede. Dat zit in de Gereformeerde leer en het catechismus. Maar als ik het dagelijks nieuws kijk, zie ik er weinig dat dat beest weg is.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:54:30 #104
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200796636
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:41 schreef P8 het volgende:

[..]

Zijn er zaken die jij gelooft die (nog) niet bewijsbaar zijn? Zoals een reden/mechanisme achter biogenesis en de evolutie die hieruit volgt?
Biogenesis...nee ook niet echt. Wat ik er momenteel van begrijp is dat de grens tussen niet-levend en levend niet zo zwart-wit is als we wellicht dachten, moleculaire evolutie etc, dat verhaal. En ook daar geldt dan alsnog: liever 'ik weet het niet' dan 'het was baardmans'.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200796642
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 23:59 schreef P8 het volgende:
Dat is een cop out.
Hoezo ineens? Ik volg t echt niet hoor. Tis maar dat je me taggt.

quote:
Hoe verklaar je eenzelfde (of grotere) mate van overtuiging en devotie voor een ander geloof? Hoe kan een vals geloof de oorzaak zijn van dezelfde subjectieve beleving als wat jij ervaart in jouw geloofsbelijdenis?
Onwetendheid en/of begeertes volgen (weg van de duivel).

quote:
Onderdeel van, maar niet hetzelfde, dus minder erg?
Jawel, dat is ongeloof (in Islam) oftewel kufr. Als je in iets anders gelooft dan Islam dan ben je in ongeloof gevallen.
pi_200797071
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:54 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Hoezo ineens? Ik volg t echt niet hoor. Tis maar dat je me taggt.
[..]

Onwetendheid en/of begeertes volgen (weg van de duivel).
[..]

Jawel, dat is ongeloof (in Islam) oftewel kufr. Als je in iets anders gelooft dan Islam dan ben je in ongeloof gevallen.
Mensen die Joods of christenen zijn, zijn ook in ongeloof gevallen?
Psss. Andersom werkt het ook: Streng-gelovige christenen denken dat moslims in ongeloof zijn gevallen. Dus wie heeft hier gelijk?
pi_200797106
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:06 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ja, en dan?
Wij worden gedreven door het onmeetbare. Passie, geloof, inspiratie, liefde en haat. En dat is maar het topje van de ijsberg, de hele levende natuur wordt er door gedreven. Je taak als materialist is om dat reduceren tot en te vertalen naar hersenchemie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Libertarisch op 07-08-2021 17:30:06 ]
pi_200797178
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 10:34 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik vindt mijn persoonlijkheid en talenten heb ik gekregen in Jezus, door het geloof in Christus Jezus voel ik mij dan "verbonden" met mijn mede broeders en zusters in Christus Jezus.
Ik leef nu nog wel op deze aarde, maar ik ben niet meer van deze aarde.
Van hypnose blijf ik liever zo ver mogelijk vandaan, liefst alles wat geest verruimend kan werken.
Want als je je geest open stelt zet je hem ook open voor demonen die je kunnen bezetten, waardoor je dus de Heilige Geest wegdrukt en die moet juist volledige ruimte in je hart krijgen.
Net als glaasje draaien, ouija bord, zelfs yoga is in mijn ogen occult en zal ik nooit aan mee gaan doen.
Er bestaat dus ook geen christelijke Yoga, gezien de afkomst van yoga.

Mijn persoonlijkheid en talenten heb ik gekregen God de Vader Door mijn geloof in Jezus Christus weet ik dat ik wanneer ik sterf bij God De Vader en Jezus zal zijn en dat ik deel mag hebben aan de bruiloftsmaal die ooit daar gevierd zal worden.
Verder geloof ik dus dat de hemel de plek is waar ik na mijn sterven heen ga.
Hier op aarde ben ik sterfelijk, althans mijn lichaam is dat, maar na mijn sterven zal ik een nieuw en onvergankelijk lichaam krijgen.
Mijn aardse lichaam is vergankelijk.
Wat is er occult aan yoga?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200798414

[ Bericht 100% gewijzigd door ZoonVan op 07-08-2021 18:53:55 ]
pi_200800033
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:54 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Biogenesis...nee ook niet echt. Wat ik er momenteel van begrijp is dat de grens tussen niet-levend en levend niet zo zwart-wit is als we wellicht dachten, moleculaire evolutie etc, dat verhaal. En ook daar geldt dan alsnog: liever 'ik weet het niet' dan 'het was baardmans'.
Ik bedoelde ook abiogenesis, niet biogenesis :P En dat is wat je omschrijft. Ik ben het met je eens dat "ik weet het niet" een veel betere insteek is dan de oorzaak neer te leggen bij een God. Wat betreft onderzoek naar abiogenesis; hier was een goede aflevering over (NIET KLIKKEN ZONDER FATSOENLIJKE ADBLOCK!) in het eerste en enige goede seizoen van Through the Wormhole.

En hoewel ikzelf in de praktijk een harde atheïst ben, denk ik dat wij als soort onvoldoende ontwikkeld zijn om de antwoorden te vatten op de vragen die op de grenzen van onze cognitieve capaciteit liggen.
We zijn pas net uit de bomen geklommen en kunnen nog maar net praten. Op een kosmische tijdlijn zijn wij nog dreumesen. En daarin zie ik mijn God. Laten we eerst zelfstandig genoeg worden om onze eigen kont af te vegen. Dat we onze eigen shit op kunnen ruimen en in een stabiel evenwicht met onze planeet kunnen leven. Het bijzondere is dat ik met deze insteek het met enorm veel religieuze teksten eens kan zijn. Ook in dit topic.

Daar, over de horizon, ligt mijn God. Zodoende vroeg ik me af waar de jouwe eventueel ligt.
Extremistisch gematigd.
pi_200806147
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 17:22 schreef -Sigaartje het volgende:

Mensen die Joods of christenen zijn, zijn ook in ongeloof gevallen?
Natuurlijk. Kom je daar nu pas achter?

quote:
Streng-gelovige christenen denken dat moslims in ongeloof zijn gevallen. Dus wie heeft hier gelijk?
Één van ons
pi_200811577
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 00:15 schreef BookFreak het volgende:

[..]

[..]

Één van ons
Waarom zou het niet geen van jullie kunnen zijn? Hoe sluit je die optie uit?
pi_200811655
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:45 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Waarom zou het niet geen van jullie kunnen zijn? Hoe sluit je die optie uit?
Het enige geloof die de juiste eigenschappen aan God geeft is Islaam. Christenen verlagen God met menselijke tekortkomingen.
pi_200811911
En het is natuurlijk niet menselijk voor een almachtige schepper om je druk te maken over hoe vaak iemand op zijn knieën gaat om Hem te aanbidden of welke lichaamsdelen ze wel of niet bedekken.
Extremistisch gematigd.
pi_200812207
Of wat ze wel of niet eten. Of wie ze wanneer neuken (of wat ze uberhaupt wel en niet doen met de voortplantingsorganen). Of hoe ze hun gezichtshaar hebben. Of dat ze schaken. Of geen kinderwens hebben. En de lijst gaat nog wel een a4'tje of twee door.
Extremistisch gematigd.
  zondag 8 augustus 2021 @ 12:37:39 #116
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_200812249
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 12:08 schreef P8 het volgende:
En het is natuurlijk niet menselijk voor een almachtige schepper om je druk te maken over hoe vaak iemand op zijn knieën gaat om Hem te aanbidden of welke lichaamsdelen ze wel of niet bedekken.
Nee nee, dat zijn geen tekortkomingen, want het zijn eigenschappen van de schepper, en de schepper heeft geen tekortkomingen. Q.E.D.
pi_200812850
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 12:08 schreef P8 het volgende:
Wie zegt dat God zich daar druk om maakt, als God het wilde had je geen keus dan om je neer te knielen voor Hem en had Hij je van geboorte met kleding bedekt. Sterker nog, je knielt je hele leven voor Hem ook al besef je het zelf niet: Elke elektron, atoom, elke cel in je lichaam gehoorzaamt Hem en geeft zich over aan Zijn Wetten die de natuur besturen. Je bent een Ode aan God en werpt je voor God neer. Het gebed is alleen voorgeschreven om daar zelf een besef van te hebben, er bewust van te zijn, en om het contact met Hem/je essentie niet te verliezen, zodat als je op een Dag in Zijn Licht/waarheid staat je niet door angst bevangen wordt en de duisternis in wegvlucht. Want ook dát, als je diep de duisternis in wegvlucht en jezelf niet kan vergeven, zal God tolereren en accepteren.
  zondag 8 augustus 2021 @ 13:22:40 #118
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_200812929
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 13:17 schreef ZoonVan het volgende:

[..]

Wie zegt dat God zich daar druk om maakt, als God het wilde had je geen keus dan om je neer te knielen voor Hem en had Hij je van geboorte met kleding bedekt. Sterker nog, je knielt je hele leven voor Hem ook al besef je het zelf niet: Elke elektron, atoom, elke cel in je lichaam gehoorzaamt Hem en geeft zich over aan Zijn Wetten die de natuur besturen. Je bent een Ode aan God en werpt je voor God neer. Het gebed is alleen voorgeschreven om daar zelf een besef van te hebben, er bewust van te zijn, en om het contact met Hem/je essentie niet te verliezen, zodat als je op een Dag in Zijn Licht/waarheid staat je niet door angst bevangen wordt en de duisternis in wegvlucht. Want ook dát, als je diep de duisternis in wegvlucht en jezelf niet kan vergeven, zal God tolereren en accepteren.
De heilige boeken zeggen dat. En die vertellen niet dit verhaal over zelfbewustzijn en contacten met essenties.
pi_200813359
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 13:22 schreef Iblardi het volgende:

[..]

De heilige boeken zeggen dat. En die vertellen niet dit verhaal over zelfbewustzijn en contacten met essenties.
Er staat: God laat zijn zon opkomen over bozen en goeden en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. Het gegeven dat ongelovigen niet bidden (zoals veel gelovigen) geeft aan dat God het niet behoeft, wij als gelovigen hebben dat contact/band nodig. En dit wordt wel degelijk uitgelegd in heilige boeken. Verder dienen de voorschriften de gelovigen zoals je je huisregels dienen voor je kinderen of wetten van een land haar burgers. Ook al ziet een kind het nut er soms niet van in totdat het oud genoeg is (en zelf kinderen heeft).
pi_200815708
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 00:15 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Dus ik ga naar de hel? Omdat ik niet zes keer per dag met mijn neus op de vloer lig en geen baard heb?
pi_200816158
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 15:42 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Dus ik ga naar de hel? Omdat ik niet zes keer per dag met mijn neus op de vloer lig en geen baard heb?
Extremistisch gematigd.
pi_200816312
quote:

[..]

Ik denk dat BookFreak als gelovige moslim van zichzelf niet eens weet of hij naar de hel of hemel gaat, laat staan dat kan bepalen voor een ander.
pi_200816334
Tja, ik zag laatst een filmpje van massaal buigende moslims. Ik moet eerlijk zeggen, ik vond het vreselijk om te zien. Mijn gedachte was, wat is dit voor God die dit van je eist? Zelfs mijn vader verwachtte dit niet van mij toen ik kind was.
Maar ik zie ook dat ze moeten knielen naar Mekka.
Dat betekent dat dit niet zozeer met God heeft te maken, maar met de schrijver van dat boek. Het gaat dus niet om religie, het gaat om macht. Met het gezicht naar Mekka zet je de schrijver hoger dan God.

Ik vind dat een kwalijke zaak.
pi_200816537
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 16:24 schreef ZoonVan het volgende:

[..]

Ik denk dat BookFreak als gelovige moslim van zichzelf niet eens weet of hij naar de hel of hemel gaat, laat staan dat kan bepalen voor een ander.
Ik denk dat dat met iedereen zo is.
pi_200816606
En dat vind ik het enge aan de woorden van Sjoemie, Bookfreak en Libertarisch: ze denken dat ze helemaal klaar zijn. Dus ze leunen al achterover.
Het idee is als je maar gelooft en flink aanbidt dan ben je er.
Ik geloof daar niet zo in.
pi_200817091
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 16:42 schreef -Sigaartje het volgende:
En dat vind ik het enge aan de woorden van Sjoemie, Bookfreak en Libertarisch: ze denken dat ze helemaal klaar zijn. Dus ze leunen al achterover.
Mediterend achterover leunen ja :D Chillend met God.
pi_200817165
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:16 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Niets meer doen. Nooit meer werken, jezelf nooit meer verbeteren of zo en alleen maar bidden want je bent al God.

Dat is helemaal niets voor mij. Sorry, maar ik denk dat wij twee totaal verschillende personen zijn.
pi_200817223
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:16 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ben je nou echt serieus, of zit je te trollen?
pi_200817294
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:21 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Niets meer doen. Nooit meer werken, jezelf nooit meer verbeteren of zo en alleen maar bidden want je bent al God.

Dat is helemaal niets voor mij. Sorry, maar ik denk dat wij twee totaal verschillende personen zijn.
Dat is niet waar hoor, ik ben wel verlicht en inderdaad God zelf maar ik wil mezelf nog elke dag verbeteren. Mijn mind is nog steeds redelijk fucked up, lol.

Nee, ik zit niet te trollen. Ik ben gewoon hindoe, voor ons is het normaal om te zeggen dat je God bent.
pi_200817452
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 16:26 schreef -Sigaartje het volgende:
Tja, ik zag laatst een filmpje van massaal buigende moslims. Ik moet eerlijk zeggen, ik vond het vreselijk om te zien. Mijn gedachte was, wat is dit voor God die dit van je eist? Zelfs mijn vader verwachtte dit niet van mij toen ik kind was.
Maar ik zie ook dat ze moeten knielen naar Mekka.
Dat betekent dat dit niet zozeer met God heeft te maken, maar met de schrijver van dat boek. Het gaat dus niet om religie, het gaat om macht. Met het gezicht naar Mekka zet je de schrijver hoger dan God.

Ik vind dat een kwalijke zaak.
Waarom zou je dat als christen "eng" vinden als de bijbel profeten beschrijft, zelfs Jezus, die zich ter aarde wierpen om God te aanbidden? Het is een uitdrukking van overgave aan God.

Ik vind je kennis betreft het christendom voor een christen schrikbarend slecht, en dat zie je ook terug in je kennis betreft andere geloven. Ook joden worden geacht te bidden richting Jeruzalem, de tempel, daar waar eens Gods Aanwezigheid was in het Heilige der Heiligen. Evenzo hebben Christenen door de geschiedenis heen richting het oosten gebeden, of in de richting van een kruis (die ze richting het oosten ophangen).

De Koran leert dat het bidden richting de ka'ba (dat zwarte gebouw, wat imo lijkt op het Heilige der Heiligen) meer een wens was van Mohammed waar God gehoor aan heeft gegeven. Echter als je als moslim niet weet welke richting Mekka/ka'ba ligt kun je in een andere richting bidden, in de Koran staat immers:

quote:
2:115 En aan Allah behoren het Oosten en het Westen. Waarheen jullie je ook wenden, daar is het Aangezicht van Allah. Voorwaar, Allah is Alomvattend en Alwetend.

en:

2:177 Het is geen vroomheid dat jullie je gezichten naar het Oosten en het Westen wenden, maar vroom is wie gelooft in Allah en het Hiernamaals en de Engelen en de Schrift en de Profeten en die het bezit dat hij liefheeft weggeeft aan de verwanten en de wezen en de behoeftigen en de reiziger (zonder proviand) en de bedelaars en (het gebruikt) voor het vrijkopen van slaven, en die het gebed onderhoudt, de zakaat geeft. En die trouw zijn aan hun belofte wanneer zij een belofte hebben gedaan en de geduldigen in tegenspoed, in rampspoed en in strijd. Zij zijn het die oprecht zijn en dat zijn de godvrezenden.
pi_200817509
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:35 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Dat is niet waar hoor, ik ben wel verlicht en inderdaad God zelf maar ik wil mezelf nog elke dag verbeteren. Mijn mind is nog steeds redelijk fucked up, lol.

Nee, ik zit niet te trollen. Ik ben gewoon hindoe, voor ons is het normaal om te zeggen dat je God bent.
Je bent god zelf die met een burn-out thuis ligt, voedsel nodig heeft, zijn behoefte doet, en geen controle heeft over 1 atoom in zijn lichaam.
pi_200817526
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:44 schreef ZoonVan het volgende:

[..]

Waarom zou je dat als christen "eng" vinden als de bijbel profeten beschrijft, zelfs Jezus, die zich ter aarde wierpen om God te aanbidden? Het is een uitdrukking van overgave aan God.

Ik vind je kennis betreft het christendom voor een christen schrikbarend slecht, en dat zie je ook terug in je kennis betreft andere geloven. Ook joden worden geacht te bidden richting Jeruzalem, de tempel, daar waar eens Gods Aanwezigheid was in het Heilige der Heiligen. Evenzo hebben Christenen door de geschiedenis heen richting het oosten gebeden, of in de richting van een kruis (die ze richting het oosten ophangen).

De Koran leert dat het bidden richting de ka'ba (dat zwarte gebouw, wat imo lijkt op het Heilige der Heiligen) meer een wens was van Mohammed waar God gehoor aan heeft gegeven. Echter als je als moslim niet weet welke richting Mekka/ka'ba ligt kun je in een andere richting bidden, in de Koran staat immers:
[..]

Wat je vertelt weet ik, je vertelt feiten die ik ken.
Maar ik had het over wat ik er van vind. Dat is heel wat anders. Ik noemde de Islam als voorbeeld.
pi_200817570
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:47 schreef ZoonVan het volgende:

[..]

Je bent god zelf die met een burn-out thuis ligt, voedsel nodig heeft, zijn behoefte doet, en geen controle heeft over 1 atoom in zijn lichaam.
Een incarnatie van God inderdaad.
pi_200817704
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:44 schreef ZoonVan het volgende:

[..]

[..]

Ik zal je mijn verhaal even vertellen: ik ben opgegroeid in de biblebelt en ben streng-gereformeerd opgevoed. Dus letterlijk de bijbel. Twee keer per zondag naar de kerk, alleen kopen bij gereformeerden etc etc. Ik wilde echter nadenken en veel lezen. Toen ik de Koran las dacht ik, verrek, ik lees hier dezelfde verhalen als in het oude testament. Dus die AllAh is dezelfde God als onze God. Dat vertelde ik mijn vader en het huis was te klein. Stiekem las ik over andere godsdiensten en ik zag veel paralellen. Bij ons werd verteld: alleen gereformeerden komen in de hemel.
Ik dacht, hoe kan dat nou, er is alleen een gereformeerde kerk in Nederland.
Zo ging het bij me verder. In andere landen worden kinderen opgevoed met andere godsdiensten en ze denken allemaal dat hun godsdienst waar is.
De christelijke godsdienst is hierop geen uitzondering. Ik denk: wat geeft ons het recht te denken dat onze godsdienst waar is?
Want:
A. Godsdienst is gebaseerd op lokale overlevering;
B. Er is geen bewijs dat die waar is;
C. De overlevering is zwaar vermengd met folklore en wetten die in de samenleving golden vele eeuwen geleden en met de resten van natuurgodsdiensten;
D. Godsdiensten worden regelmatig aangewend als ideologische ondersteuning van wereldse machtsuitoefening, ook atheïsme.
Mijn leven op de Antillen heeft me ook veel geleerd.
Van een hindoestaan die zichzelf God noemt heb ik nog nooit iets gelezen.
  zondag 8 augustus 2021 @ 18:14:47 #135
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200817804
En toch blijf je naar waarheid zoeken in dat boekwerk. Kan me wel voorstellen dat het lastig is daar vanaf te komen als je daar opgegroeid bent. Angst voor de hel zal dan ook wel goed diep zitten.
pi_200817885
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 18:14 schreef Tyr80 het volgende:
En toch blijf je naar waarheid zoeken in dat boekwerk. Kan me wel voorstellen dat het lastig is daar vanaf te komen als je daar opgegroeid bent. Angst voor de hel zal dan ook wel goed diep zitten.
Nee, niet in dat boekwerk. Ik lees er vaak in, omdat er wel wijze dingen in staan. Ik denk ook dat de heilsprediking waar is. Ik geloof niet in een hel door een God gemaakt, wel in een hel door jezelf gemaakt, want wat je zaait zul je oogsten, dat is een normale wet.
Ik heb veel moeite met een God dat aanbeden wil worden, want dat is een psychopatisch trekje. Als je aanbeden wilt worden ben je rijp voor de psychiater.
Ik ben nu in dit leven. Ik werk en ik werk aan mezelf, meer kan ik niet doen. En help anderen met mijn capaciteiten en geld. Ik heb nog heel veel levens te gaan want ik ben verre van perfect en zal het misschien nooit bereiken. Dat is voor anderen. Ik doe wat ik kan doen.
  zondag 8 augustus 2021 @ 18:28:27 #137
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200817910
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 18:24 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Nee, niet in dat boekwerk. Ik lees er vaak in, omdat er wel wijze dingen in staan. Ik denk ook dat de heilsprediking waar is. Ik geloof niet in een hel door een God gemaakt, wel in een hel door jezelf gemaakt, want wat je zaait zul je oogsten, dat is een normale wet.
Ik heb veel moeite met een God dat aanbeden wil worden, want dat is een psychopatisch trekje. Als je aanbeden wilt worden ben je rijp voor de psychiater.
Ik ben nu in dit leven. Ik werk en ik werk aan mezelf, meer kan ik niet doen. En help anderen met mijn capaciteiten en geld. Ik heb nog heel veel levens te gaan want ik ben verre van perfect en zal het misschien nooit bereiken. Dat is voor anderen. Ik doe wat ik kan doen.
Lijkt toch meer op humanisme dan? Niks mis mee uiteraard / overigens.

Zijn wel meer boeken waar wijze dingen in staan. En je toetst alles wat je leest alsnog aan je eigen intellect / moreel besef. Dus tsja...
pi_200817996
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 18:28 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Lijkt toch meer op humanisme dan? Niks mis mee uiteraard / overigens.

Zijn wel meer boeken waar wijze dingen in staan. En je toetst alles wat je leest alsnog aan je eigen intellect / moreel besef. Dus tsja...
Ik lees veel boeken, maar als gereformeerd opgevoede kon ik niet leven met een wraakzuchtige God.
Want dat is voor mij geen God. Er zijn miljoenen mensen op aarde die honderden malen vredelievender zijn en veel meer vergevingsgezind dan de God die in de bijbel staat. Vergevingsgezindheid is de mooiste eigenschap die een mens kan bereiken.
In de bijbel staat wel: behandel je vijanden zoals je zelf behandeld wilt worden.
Dus dat spreekt alweer het hele wraakzuchtige tegen. Zo staat de bijbel vol met passages die elkaar tegenspreken. Veel gelovigen lezen daarover heen.
Dat elkaar tegenspreken geeft al aan dat we met verschillende schrijvers te maken hebben met verschillende overtuigingen. Natuurlijk zeggen ze: het is het woord van God, maar niemand was erbij wat voor personen dit waren. Ik kan voorbeelden noemen van slechte mensen en despoten die riepen dat zij het woord van God verkondigen. Kom er maar eens achter of zij de waarheid spraken.
pi_200822793
quote:

Dus ik ga naar de hel?
Als je sterft op ongeloof wel ja.

quote:
Omdat ik niet zes keer per dag met mijn neus op de vloer lig en geen baard heb?
Omdat je onrecht verricht tegenover je Schepper.
pi_200822847
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 16:24 schreef ZoonVan het volgende:

[..]

Iedereen die sterft als moslim (degene die de Schepper gehoorzaamt en niks anders aanbidt behalve Hem), en dus geen ongeloof heeft verricht en geen deelgenoten aan de Schepper toekent in de aanbidding, zal uiteindelijk het Paradijs binnentreden. Dit is een belofte van de Schepper.

Welke moslims er direct naar het Paradijs gaan en welke eerst een tijd in het Hellevuur moeten verblijven, is afhankelijk van hun daden.
pi_200822854
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 16:42 schreef -Sigaartje het volgende:
Leunen achterover? Je hebt er dus niks van begrepen.
pi_200822962
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 00:16 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Leunen achterover? Je hebt er dus niks van begrepen.
Dat doe je zeker wel. Je leunt in je toewijding. Lekker veilig. Moeilijk ook, zeker, maar alle pijn die je doorstaat in je toewijding is een bewijs dat je het aankan. En zodoende kan je alles dat niet strookt met jouw wereldbeeld steeds makkelijker afdoen als verkeerd. Je onderschat het mentale comfort van het onderdeel zijn van jouw strenggelovige gemeenschap en de zekerheid die zij predikt.
Extremistisch gematigd.
pi_200823270
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 00:31 schreef P8 het volgende:

Dat doe je zeker wel. Je leunt in je toewijding. Lekker veilig.
Wat bedoel je nou precies??? Zeg je dat we soort monniken zijn die niet werken?
pi_200823510
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 00:13 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Iedereen die sterft als moslim (degene die de Schepper gehoorzaamt en niks anders aanbidt behalve Hem), en dus geen ongeloof heeft verricht en geen deelgenoten aan de Schepper toekent in de aanbidding, zal uiteindelijk het Paradijs binnentreden. Dit is een belofte van de Schepper.

Welke moslims er direct naar het Paradijs gaan en welke eerst een tijd in het Hellevuur moeten verblijven, is afhankelijk van hun daden.
In de Germaanse mythologie gaan enkel zij die in strijd sterven naar naar het walhalla, de rest die door ouderdom of ziekbed sterft gaat naar de hel.
Zij die in strijd sterven zijn de einherjar, de eigen overwinnaars die hun ego overwonnen en dus een meer goddelijk bewustzijn verworven hebben.

Nu ben ik niet zo bekend met de islam maar ik weet dat er twee vormen van jihad zijn, de kleine (uiterlijke) en grote jihad (innerlijke) strijd tegen het ego.
Mijn vraag is wat komt na de grote jihad, stel je hebt jezelf overwonnen, wat erna?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_200823977
quote:
7s.gif Op maandag 9 augustus 2021 05:27 schreef bedachtzaam het volgende:
In de Germaanse mythologie gaan enkel zij die in strijd sterven naar naar het walhalla, de rest die door ouderdom of ziekbed sterft gaat naar de hel.
Das een vreemde credo. En er wordt dus ook totaal niet gekeken naar je daden gedurende je leven?

quote:
Mijn vraag is wat komt na de grote jihad, stel je hebt jezelf overwonnen, wat erna?
Er is helemaal geen grens wat je weet dat je jezelf hebt overwonnen, en klaar. De strijd stopt nooit, altijd proberen beter te worden, niet verzwakken, standvastig blijven, tot je de dood ontmoet.
pi_200824263
quote:

[..]

En christenen geloven dat je in Jezus moet geloven om in de hemel te komen. Zie je nu waar de schoen wringt?
Jantje zegt A en Pietje zegt B en niemand kan controleren of één van hun de waarheid spreekt, zelfs Jantje en Pietje zelf niet. Aan dan zijn er ook nog Kareltje, Loesje en Bartje die weer iets anders roepen en er vol van overtuigd zijn dat zij ook gelijk hebben en dat ook niet kunnen bewijzen.
  maandag 9 augustus 2021 @ 09:12:45 #147
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_200824786
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 16:35 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik probeer er 2 te geven.

vraag 1. volgens mij had ik al een tekst uit jesaja geplaatst. De satan is de grote tegenstander van de Christen en probeert te verleiden en verderf etc te zaaien waar hij maar kan.
Maar de Farao bijvoorbeeld is dat ook, omdat hij weerstand bood tegen God.
en het volk telkens niet liet gaan, dat is ook een manier zoals de satan in onze levens kan werken.
Dat satan soms hardnekkig kan vasthouden bij iemand als hij wordt verzocht om te vertrekken uit iemand.

Maar koning Achaz ook die deed gewoon niet wat Juist is in de ogen van God en hield zich met verkeerde praktijken bezig, Ging dus tegen God in, het zelfde als wat dus satan ook zou doen.

2 Koningen 16:2 Achaz was twintig jaar oud toen hij koning werd, en hij regeerde zestien jaar in Jeruzalem; hij deed niet wat juist was in de ogen van de HEERE, zijn God, zoals zijn vader David,

Hierbij ook nog een tekst uit Ezechiël 28 over tyrus wat eigenlijk over satan/ duivel gaat, wie hij was en wat er dus van hem is geworden.

Ezechiël 28:11 Het woord van de HEERE kwam tot mij:
12. Mensenkind, hef een klaaglied aan over de koning van Tyrus, en zeg tegen hem: Zo zegt de Heere HEERE:

U, toonbeeld van volkomenheid,
vol wijsheid en volmaakt van schoonheid,
13. u was in Eden, de hof van God.
Allerlei edelgesteente was uw sieraad:
robijn, topaas en diamant, turkoois, onyx
en jaspis, saffier, smaragd, beril en goud.
Het werk van uw tamboerijnen en uw fluiten was bij u.
Op de dag dat u geschapen werd, waren ze gereed.

14. U was een cherub die zijn vleugels beschermend uitspreidt.
Daarvoor heb Ik u aangesteld.
U was op Gods heilige berg,
u wandelde te midden van vurige stenen.
15. Volmaakt was u in uw wegen,
vanaf de dag dat u geschapen werd,
totdat er ongerechtigheid in u gevonden werd.

16. Door de overvloed van uw handel
vulde men uw midden met geweld,
en ging u zondigen.
Daarom verbande Ik u van de berg van God,
en deed Ik u verdwijnen, beschermende cherub,
uit het midden van de vurige stenen.
17. Vanwege uw schoonheid werd uw hart hoogmoedig,
u richtte uw wijsheid te gronde vanwege uw luister.
Ik wierp u ter aarde, Ik stelde u voor koningen,
opdat zij op u neer zouden zien.

18. Vanwege de overvloed van uw ongerechtigheden door uw oneerlijke handel
ontheiligde u uw heiligdommen.
Daarom deed Ik een vuur uit uw midden oplaaien,
en dat verteerde u.
Ik maakte u tot een hoop as op de grond
voor de ogen van allen die naar u keken.

19. Allen onder de volken die u kennen, zijn ontzet over u.
U bent een voorwerp van verschrikking geworden
en u zult niet meer bestaan tot in eeuwigheid.

vraag 2. Alleen op deze wereld heeft satan nog enig zins een soort van koninkrijk.
En Jezus heeft Satan overwonnen door zonder zonde te sterven maar wel onze zonden heeft gedragen Hij heeft ze zelfs geproefd toen hij dus de beker met de toorn van God dronk.
Je weet wel het moment dat Hij vroeg aan zijn Vader of de beker aan Hem mocht voorbij gaan?
Maar Hij toch zij dat de wil van de Vader zou geschieden?

Ik geloof dat hij toen werkelijk de stank en geroken heeft en de smerige smaak van alle zonden geproefd heeft.
Maar uit eindelijk is dat alles achtergebleven in het graf en bij satan nu ergens ligt weg te rotten, zodat God er niet meer aan terug hoeft te denken als wij hem vragen om vergeving voor de zonden die we nog wel kunnen doen.

Het staat bijvoorbeeld hier, Satan gaat nog rond als een brullende leeuw op zoek naar alles wat hij nog maar van God kan afpakken omdat hij weet dat hij nog weinig tijd heeft om dat te kunnen doen.

1 Petrus 5:5 Evenzo, jongeren, wees aan de ouderen onderdanig; en wees allen elkaar onderdanig. Wees met nederigheid bekleed, want God keert Zich tegen de hoogmoedigen, maar de nederigen geeft Hij genade.
6. Verneder u dan onder de krachtige hand van God, opdat Hij u op Zijn tijd verhoogt.
7. Werp al uw zorgen op Hem, want Hij zorgt voor u.
8. Wees nuchter en waakzaam; want uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, op zoek naar wie hij zou kunnen verslinden.
9. Bied weerstand aan hem, vast in het geloof, in de wetenschap dat hetzelfde lijden ook aan al uw broeders in de wereld opgelegd wordt.

Efeze 6:12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.

Openbaring 12:7 Toen brak er oorlog uit in de hemel: Michaël en zijn engelen voerden oorlog tegen de draak, ook de draak en zijn engelen voerden oorlog.
8. Maar zij waren niet sterk genoeg, en hun plaats werd in de hemel niet meer gevonden.
9. En de grote draak werd neergeworpen, namelijk de oude slang, die duivel en satan genoemd wordt, die de hele wereld misleidt. Hij werd neergeworpen op de aarde en zijn engelen werden met hem neergeworpen.
10. En ik hoorde een luide stem in de hemel zeggen: Nu is gekomen de zaligheid, de kracht en het koninkrijk van onze God en de macht van Zijn Christus, want de aanklager van onze broeders, die hen dag en nacht aanklaagde voor onze God, is neergeworpen.
11. En zij hebben hem overwonnen door het bloed van het Lam en door het woord van hun getuigenis, en zij hebben hun leven niet liefgehad tot in de dood.
12. Daarom, verblijd u, hemelen, en u die daarin woont! Wee hun die de aarde en de zee bewonen, want de duivel is naar beneden gekomen, naar u toe, in grote woede, omdat hij weet dat hij nog maar weinig tijd heeft.

Het is moeilijk uit te leggen hoe het zit met de macht van satan.

Het heeft vooral dus met ons mensen te maken en dat wij in het licht en in het duister kunnen "wandelen".
Dus we kunnen ons bezig houden met de dingen van God en met de dingen van satan.
En je kunt niet eerdere dingen van God doen dan dat je de HG hebt ontvangen en die ontvang je zodra je tot geloof komt.
Het duister
Alles mooi en wel, maar je kunt er niet onderuit dat satan in het OT geen enkele rol van betekenis speelt en louter een knechtje is van God, opdrachtjes uitvoert en geen enkele macht van zichzelf heeft.

Dit volkomen in tegenstelling tot jouw bewering dat satan hier al een eigen rijk (hel) moet hebben gehad , compleet met personeel, gevallen engelen (demonen) dus. Immers jij denkt dat de slang uit Genesis deze satan is?

Het klopt niet he?

En leg me nu eens uit waarom Jezus "satan verslagen heeft" ? Wat en hoe is satan daarmee verslagen?
  maandag 9 augustus 2021 @ 09:13:41 #148
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_200824799
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 18:23 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Als je onderscheid kunt maken tussen het licht als fenomeen en hemellichamen vind ik het al heel wat.
Dat kon men niet dus.
  maandag 9 augustus 2021 @ 09:14:33 #149
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_200824811
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 18:31 schreef wappie1986 het volgende:

[..]

Dit is muggenzifterij. Als en indien is hetzelfde.

https://www.vlaanderen.be/taaladvies/als-indien
Wie ontkent dat dan? Missing the point...
pi_200825180
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 01:32 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou precies??? Zeg je dat we soort monniken zijn die niet werken?
Nee dat zeg ik niet. De toelichting staat erachter. Zo een rigide wereldbeeld zoals jij (en andere fundamentalisten, ongeacht geloof) hebt, getuigt van mentale luiheid: alles op dat niet in je straatje past kan makkelijk verworpen worden. Dat je straatje een self fulfilling prophecy is, is iets waarvoor je je kop in het zand steekt.
Jij kunt dezelfde mechanismes zien in de andere streng gelovigen in dit topic, maar wilt niet inzien hoe jij exact hetzelfde doet. Logisch, want elke vorm van kritiek op je geloof die je aan het twijfelen brengt, kan beschouwd worden als een test. En elke overwonnen test sterkt je in je geloof. Jij kan deze mentale gymnastiek ook zien bij iedere andere streng gelovige van een ander geloof.
Je luiheid zit in dat je dit niet durft door te trekken naar je eigen geloof.
Extremistisch gematigd.
pi_200825270
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 07:52 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Das een vreemde credo. En er wordt dus ook totaal niet gekeken naar je daden gedurende je leven?
[..]

Er is helemaal geen grens wat je weet dat je jezelf hebt overwonnen, en klaar. De strijd stopt nooit, altijd proberen beter te worden, niet verzwakken, standvastig blijven, tot je de dood ontmoet.
Zodra je van jezelf weet dat je verlicht bent, ben je verlicht. Dan heb je het doel van het leven bereikt, je bent God zelf, je hebt nooit meer problemen, al je verlangens zijn vervuld, je bent gezegend met mystieke krachten, je bent bevrijd van de ketenen van karma, je hoeft niet opnieuw een lichaam aan te nemen.

Hier is voor nodig: standvastigheid, moed, vertrouwen, doorzettingsvermogen, passie, geloof. Zoek de kracht niet in een god buiten jezelf, maar vertrouw op je innerlijke kracht. Kijk niet naar buiten, kijk naar binnen.
pi_200825366
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 09:50 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Zodra je van jezelf weet dat je verlicht bent, ben je verlicht. Dan heb je het doel van het leven bereikt, je bent God zelf, je hebt nooit meer problemen,
Vandaar je burn-out. Een low blow misschien, maar niet een onterecht tegenvoorbeeld hier. Bovendien houdt deze logica geen stand zodra je twee verlichte mensen naast elkaar zet en ze laat bespreken waar ze het over oneens zijn. Beiden zullen de conclusie trekken dat de ander het niet is.
Extremistisch gematigd.
pi_200825702
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 09:56 schreef P8 het volgende:

[..]

Vandaar je burn-out. Een low blow misschien, maar niet een onterecht tegenvoorbeeld hier. Bovendien houdt deze logica geen stand zodra je twee verlichte mensen naast elkaar zet en ze laat bespreken waar ze het over oneens zijn. Beiden zullen de conclusie trekken dat de ander het niet is.
Die burnout is, naar mijn mening, een fysieke manifestatie van mijn mentale kracht. Mijn geest is zo sterk dat ik elke keer door mijn lichamelijke grens ben gegaan waardoor het fysieke systeem is uitgeput. Die burnout is in elk geval zeker geen uitdrukking van mentale zwakte.

Die logica van mij houdt wel stand want alle verlichte mensen trekken dezelfde conclusie: dat zij het Zijn zijn. Dat ze 1 zijn met alles. Wanneer de ene verlichte in de ogen van de ander kijkt, zien ze van elkaar dat ze zichzelf in elkaars ogen zien. Dat is het bewijs van verlichting: jij bent mij. Zodra de ander een ander ziet weet je: deze persoon zit nog vast in de cyclus van het leven en de dood, deze persoon is nog gebonden aan de ketenen van karma. Zij/hij moet nog Zelfrealisatie bereiken.
pi_200825788
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 10:23 schreef Libertarisch het volgende:
Die burnout is, naar mijn mening, een fysieke manifestatie van mijn mentale kracht. Mijn geest is zo sterk dat ik elke keer door mijn lichamelijke grens ben gegaan waardoor het fysieke systeem is uitgeput. Die burnout is in elk geval zeker geen uitdrukking van mentale zwakte.
Een burn-out heeft in mijn ervaring niet zozeer te maken met een mentale kracht of mentale zwakte, maar met een totaal gebrek aan evenwicht en een heldere kijk op jezelf.

Het maakt wel nederig, want je wordt ontstript van alle rollen die je speelt in je leven. Wat dat betreft brengt het je ook dichter bij je kern; wie "ben" ik wanneer je je identiteit niet meer kunt ontlenen aan wat je "doet"?
pi_200825871
Het maakt zeker introspectief wanneer je niks anders meer kunt dan in bed liggen, 15 uur per dag. Dat zelfs een videospelletje spelen te veel is.
pi_200826283
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 08:30 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

En christenen geloven dat je in Jezus moet geloven om in de hemel te komen. Zie je nu waar de schoen wringt?
Nee, waar moet t wringen dan?

quote:
Jantje zegt A en Pietje zegt B en niemand kan controleren of één van hun de waarheid spreekt, zelfs Jantje en Pietje zelf niet. Aan dan zijn er ook nog Kareltje, Loesje en Bartje die weer iets anders roepen en er vol van overtuigd zijn dat zij ook gelijk hebben en dat ook niet kunnen bewijzen.
Dat heet kennis opdoen van al die credo's (incl atheisme). Eén heeft gelijk.
pi_200826323
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 09:50 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Zodra je van jezelf weet dat je verlicht bent, ben je verlicht. Dan heb je het doel van het leven bereikt, je bent God zelf, je hebt nooit meer problemen, al je verlangens zijn vervuld, je bent gezegend met mystieke krachten, je bent bevrijd van de ketenen van karma, je hoeft niet opnieuw een lichaam aan te nemen.
Ik heb geen interesse in je zweverige geloof. Je valt in blasfemie en je bent zweverig.
pi_200826454
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 11:07 schreef BookFreak het volgende:

Dat heet kennis opdoen van al die credo's (incl atheisme). Eén heeft gelijk.
Er is er 1 die gelijk heeft en dat zijn wij. Wij staan ook voor wereldvrede dus dat scheelt. De moslim haatbaarden zijn me veel te agressief.
pi_200826746
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 11:21 schreef Libertarisch het volgende:Wij staan ook voor wereldvrede dus dat scheelt.
Wat is jouw definitie van wereldvrede, en hoe bereik je die?
pi_200827150
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 11:39 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Hoe meer mensen realiseren dat we allen 1 zijn, hoe groter de kans dat alle geweld stopt.
pi_200827396
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:01 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Hoe meer mensen realiseren dat we allen 1 zijn, hoe groter de kans dat alle geweld stopt.
Je leeft in een onrealistische fantasiewereld.
pi_200827443
@BookFreak
Wil je je eigen vraag ook beantwoorden?
quote:
Extremistisch gematigd.
pi_200827532
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:21 schreef P8 het volgende:
@:BookFreak
Wil je je eigen vraag ook beantwoorden?
[..]

Verspil me tijd niet p8
pi_200827564
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:25 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Verspil me tijd niet p8
Extremistisch gematigd.
pi_200827601
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:25 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Verspil me tijd niet p8
Joh.. :{
pi_200827773
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 00:45 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik vind veel van sjoemie's bijbelteksten mooi, er zit ook veel wijsheid in. Er zit ook wel degelijk overlap tussen onze religies, desondanks zijn er grote verschillen. Een hindoe hoort eigenlijk te realiseren dat hij God zelf is, en dat is blasfemie voor een christen. Voor mij kan er maar 1 reden zijn om een bepaald geloof aan te hangen: eigen ervaring. Ik ervaar het hindoe mysticisme als de realiteit, dus dat is mijn geloof. @:sjoemie1985 hoe ben jij tot je geloof gekomen?

Je kunt alleen zondigen tegen jezelf, uiteindelijk. Jouw ziel is jouw verantwoordelijkheid, doe ermee wat je wilt :).

Deze video geeft wat mij betreft perfect de hindoe stijl weer.

Ik ben op zich met het geloof opgevoed en op een gegeven moment door alles wat ik hoorde en ook zelf wel onderzocht heb.
Kwam ik tot de conclusie dat het voor mij gewoon waarheid moest zijn wat in de bijbel staat.
niet alleen in de kerk zelf ook bijbel kringen o.a. leerde ik steeds meer en zag ik de vergelijkingen.

Maar ik geloof dat hij mij ook geleid heeft tot waar ik nu ben, dus dat ik achteraf telkens zijn leiding zie.
Naar mijn werk waar ik nu al dik 12,5 jaar zit.

Maar ook verhalen van anderen die op wonderbaarlijk manieren of genezen zijn, of meermaals behoed zijn van iets, zoals zelfmoord pogingen die telkens mislukten etc.
Dan is het voor mij gewoon zo klaar als een klontje dat God bestaat.
Maar ook de volgende dingen

En vorige week hoorde ik nog over dat ze in Jeruzalem dacht ik Resten of bewijzen hebben gevonden voor een aardbeving die beschreven staat in de bijbel.
https://www.rd.nl/artikel(...)g-onder-koning-uzzia

Maar als je dan ook hoort of leest dat mensen gewoon echt bereid zijn te sterven voor hun geloof in God en Jezus.

In noord korea is nog steeds de christen vervolging het grootst.
Kijk bijvoorbeeld het volgende filmpje maar.
Het is gewoon echt verschrikkelijk wat er daar met christenen gebeurd.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_200828019
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:42 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik ben op zich met het geloof opgevoed en op een gegeven moment door alles wat ik hoorde en ook zelf wel onderzocht heb.
Kwam ik tot de conclusie dat het voor mij gewoon waarheid moest zijn wat in de bijbel staat.
niet alleen in de kerk zelf ook bijbel kringen o.a. leerde ik steeds meer en zag ik de vergelijkingen.

Maar ik geloof dat hij mij ook geleid heeft tot waar ik nu ben, dus dat ik achteraf telkens zijn leiding zie.

Maar ook verhalen van anderen die op wonderbaarlijk manieren of genezen zijn, of meermaals behoed zijn van iets, zoals zelfmoord pogingen die telkens mislukten etc.

En vorige week hoorde ik nog over dat ze in Jeruzalem dacht ik Resten of bewijzen hebben gevonden voor een aardbeving die beschreven staat in de bijbel.

Maar als je dan ook hoort of leest dat mensen gewoon echt bereid zijn te sterven voor hun geloof in God en Jezus.

Hoe het ook moge zijn, dit is tenminste een beter en uitgebreider verhaal dan die van BookFreak.
pi_200828066
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 07:52 schreef BookFreak het volgende:

[..]

[..]

In de Germaanse mythologie is dat het startpunt, wie zichzelf niet overwint is een wandelende dode in de zin dat ze volledig onbewust door het leven gaan.
Wie zich overwonnen heeft staat aan het begin van de reis doorheen de werelden van Yggdrasil.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_200828080
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:18 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Je leeft in een onrealistische fantasiewereld.
Joh...
pi_200828306
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 12:42 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je voor Jezus kiest als je christelijk bent opgevoed en spiritueel gevoelig bent. Maar Allah doet ook aan wonderen, mensen sterven voor Allah. De moslims kunnen dus gelijk hebben, of de Joden. Er is volgens mij geen specifieke ervaring die jou in de richting van Jezus i.p.v. Mohammed kan sturen, corrigeer me als ik het mis heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Libertarisch op 09-08-2021 13:36:42 ]
pi_200828326
quote:

[..]

Je weet het dus niet van jezelf, derhalve kan je het niet bepalen voor een ander (daar ging het om). Zelfs als je goede daden de slechte overtreffen kan je verrast worden, zoals in zoveel verhalen: Dat je bijv. te arrogant was of onoprecht in je daden of dat je denkt dat je puur door je eigen verdienste de hemel in komt, i.p.v. door Gods genade.
Soortgelijke verhalen komen in elk geloof wel voor en leren de gelovigen om een toontje lager te zingen en om niet neer te kijken op ongelovigen of zondaren, maar voor ze te bidden en op een goede manier en met wijsheid met ze in discussie te gaan. In elk geloof komen verhalen voor van personen die ondanks een slecht leven op het einde tot inkeer komen en daardoor de hemel binnengaan of die door 1 altruïstische daad de hemel binnengaan. M.a.w. God kijkt niet zwart/wit naar een individu zoals veel gelovigen doen en houdt met veel zaken rekening.
pi_200828544
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 22:48 schreef P8 het volgende:
@:Libertarisch en @:Bookfreak

Hoe lezen jullie deze fanatieke teksten van @:sjoemie1985 ?
Jullie zijn weldenkende mensen en moeten je ooit afgevraagd hebben waarom jullie fanatisme en overtuiging in jullie godsbeeld anders/kloppender is dan dit. Wat voor onjuistheden of divergenties van jullie godsbeeld zien jullie hierin?

En is ongeloof volgens jullie een ergere zonde dan een onjuist geloof?
Tjah, voor God is elke zonde groot of klein een zonde en trekt ze gelijk. Dus een zonde is een zonde.
Zonde is je doel missen, iets wat je of van God houdt, of wat tussen God en jouw komt te staan en waar je eerst vergeving voor moet vragen, zodat God door Zijn Heilige Geest in jou weer krachtiger door je heen kan werken.
Zodra iemand tot geloof komt kan het ook zijn dat de Heilige Geest die persoon bekend maakt waar iemand nog zich vast houdt aan een zonde in ieder geval iets wat nog tussen de persoon en God in staat.
Maar gelukkig is Jezus gestorven en heeft Hij zijn bloed vergoten voor alle zonden van de mensheid,
I am a child of God
God is not dead.
pi_200829954
quote:
7s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:01 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

In de Germaanse mythologie is dat het startpunt, wie zichzelf niet overwint is een wandelende dode in de zin dat ze volledig onbewust door het leven gaan.
Wie zich overwonnen heeft staat aan het begin van de reis doorheen de werelden van Yggdrasil.
Hee, de boom van kennis van goed en kwaad.
pi_200830491
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:19 schreef ZoonVan het volgende:
Je weet het dus niet van jezelf, derhalve kan je het niet bepalen voor een ander (daar ging het om)
Dan heb je niet goed gelezen. Nog een keer. Alleen een moslim kan naar het Paradijs, dan weet ik en alle andere moslims wel. Dat is ons geloof.

En moslim is geen geboren ras he voor degenen die het nog niet door hebben. Iedereen kan gewoon een moslim worden.

quote:
maar voor ze te bidden en op een goede manier en met wijsheid met ze in discussie te gaan.
Het één sluit het ander niet uit. Het is wijsheid om arrogante houdingen die de meeste hier presenteren te counteren met weerleggingen over de materie. Ja misschien niet leuk nee als je gecorrigeerd wordt. En tegelijkertijd, moge Allah jullie allen leiden naar het rechte pad en daarop laten sterven.

quote:
In elk geloof komen verhalen voor van personen die ondanks een slecht leven op het einde tot inkeer komen en daardoor de hemel binnengaan
Je kan wel alles op een hoop gooien eb denken dat je wat over Islam weet, maar zo val je steeds in fouten. Wat je zei geldt alleen als ze geen deelgenoten toekennen aan de Schepper. Zolang iemand deelgenoten toekent in de aanbidding of grote ongeloof begaat en zo sterft, dan baten alle goede daden hem niet.

quote:
M.a.w. God kijkt niet zwart/wit naar een individu zoals veel gelovigen doen en houdt met veel zaken rekening.
Je blijft het constant doen. En daarom moet ik types als jou een beetje op hun plek zetten en nederiger maken want jullie houding is alleen maar de les willen lezen, terwijl je onbekend bent met de materie.
pi_200830549
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 15:35 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed gelezen. Nog een keer. Alleen een moslim kan naar het Paradijs, dan weet ik en alle andere moslims wel. Dat is ons geloof.

En moslim is geen geboren ras he voor degenen die het nog niet door hebben. Iedereen kan gewoon een moslim worden.
[..]

Het één sluit het ander niet uit. Het is wijsheid om arrogante houdingen die de meeste hier presenteren te counteren met weerleggingen over de materie. Ja misschien niet leuk nee als je gecorrigeerd wordt. En tegelijkertijd, moge Allah jullie allen leiden naar het rechte pad en daarop laten sterven.
[..]

Je kan wel alles op een hoop gooien eb denken dat je wat over Islam weet, maar zo val je steeds in fouten. Wat je zei geldt alleen als ze geen deelgenoten toekennen aan de Schepper. Zolang iemand deelgenoten toekent in de aanbidding of grote ongeloof begaat en zo sterft, dan baten alle goede daden hem niet.
[..]

Je blijft het constant doen. En daarom moet ik types als jou een beetje op hun plek zetten en nederiger maken want jullie houding is alleen maar de les willen lezen, terwijl je onbekend bent met de materie.
Waarop baseer je dat de Islam de enige ware godsdienst is. Hoe weet je dat?
pi_200830594
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 15:38 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat de Islam de enige ware godsdienst is. Hoe weet je dat?
Denken over de Schepper en de schepping, de islamitische bronnen onderzoeken, andere geloven onderzoeken....
pi_200830944
@BookFreak
Je hypocrisie is ongelooflijk. Anderen betichten van arrogantie, terwijl niemand zo uit de hoogte doet met zijn persoonlijke waarheid als jij.
"Anderen corrigeren met weerlegging van de materie". Ik heb je het nog geen enkele keer zien doen in de laatste twee delen van deze reeks. Je poneert je visie zonder onderbouwing en negeert het wanneer je gewezen wordt op een hypocriete redenering.
Extremistisch gematigd.
  maandag 9 augustus 2021 @ 16:15:43 #178
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_200831097
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 15:40 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Denken over de Schepper en de schepping, de islamitische bronnen onderzoeken, andere geloven onderzoeken....
Een religie die intolerantie predikt (jegens anders- en niet gelovigen en afwijkend seksueel gedrag) kan nooit de ware zijn.

quote:
grote ongeloof begaat
Net of (niet-) geloven een keuze is die je zo maar even maakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door hoatzin op 09-08-2021 16:42:11 ]
pi_200831109
quote:
13s.gif Op maandag 9 augustus 2021 16:05 schreef P8 het volgende:
@:BookFreak
Je hypocrisie is ongelooflijk. Anderen betichten van arrogantie, terwijl niemand zo uit de hoogte doet met zijn persoonlijke waarheid als jij.
"Anderen corrigeren met weerlegging van de materie". Ik heb je het nog geen enkele keer zien doen in de laatste twee delen van deze reeks. Je poneert je visie zonder onderbouwing en negeert het wanneer je gewezen wordt op een hypocriete redenering.
Ja dit bedoel ik nou. Veel mensen geloven een geloof omdat ze er in zijn opgegroeid. Net zoals iemand in Rotterdam meestal een Feyenoord-supporter is. Het heeft niets met de waarheid te maken, maar alles wat je met de paplepel is ingegoten. En dan maar schoppen naar een ander.
Dat bedoel ik met: hoe weet je het zo zeker? Want hoe kan het dan dat er amper moslims wonen in bijvoorbeeld Japan?
pi_200831129
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:18 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je voor Jezus kiest als je christelijk bent opgevoed en spiritueel gevoelig bent. Maar Allah doet ook aan wonderen, mensen sterven voor Allah. De moslims kunnen dus gelijk hebben, of de Joden. Er is volgens mij geen specifieke ervaring die jou in de richting van Jezus i.p.v. Mohammed kan sturen, corrigeer me als ik het mis heb.
Vanuit het christelijk oogpunt en de bijbel, volgen de Joden de zelfde God (YHWH).
Christenen zijn de gelovigen uit de volken die de joden heidenen noemen in het nieuwe testament ook af en toe "de Griek" genoemd door in ieder geval Paulus.

Romeinen 1:16 Want ik schaam mij niet voor het Evangelie van Christus, want het is een kracht van God tot zaligheid voor ieder die gelooft, eerst voor de Jood, en ook voor de Griek.

Ik denk dat het komt omdat men in die tijd ook veel van doen had met de Grieken het nieuwe testament is dan ook niet voor niets in het Grieks geschreven i.p.v. Aramees of Hebreeuws.

De Joden zijn de tamme olijf boom en de Christenen zijn de wilde loten die daarop geënt worden, nadat er eerst gesnoeid was. Maar ook zij zullen al dan niet deels weer terug geplaatst worden.
Christenen zijn takken van de wilde olijf, dat is dus de zondige wereld, maar door het tot geloof komen wordt je dus van die wereld afgeknipt en geplaatst op de tamme boom die staat voor Israël.
Maar er zal dus een moment komen dat de verblinding van Israël zal verdwijnen.
En Israël dus weer hun plaats zullen in nemen.
Maar daar gaat eerst het 1 en ander aan vooraf zoals je in het volgende stuk kunt lezen.

Romeinen 11:24 Want als u afgehouwen bent uit de olijfboom die van nature wild was, en tegen de natuur in op de tamme olijfboom geënt bent, hoeveel te meer zullen zij die natuurlijke takken zijn, geënt worden op hun eigen olijfboom.
25. Want ik wil niet, broeders, dat u geen weet hebt van dit geheimenis (opdat u niet wijs zou zijn in eigen oog), dat er voor een deel verharding over Israël is gekomen, totdat de volheid van de heidenen is binnengegaan.
26. En zo zal heel Israël zalig worden, zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
27. En dit is het verbond van Mij met hen, wanneer Ik hun zonden zal wegnemen.
28. Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen.
29. Want de genadegaven en de roeping van God zijn onberouwelijk.
30. Zoals ook u immers voorheen God ongehoorzaam was, maar nu ontferming verkregen hebt door hun ongehoorzaamheid,
31. zo zijn ook zij nu ongehoorzaam geworden, opdat ook zij door de ontferming die u bewezen is, ontferming zouden verkrijgen.
32. Want God heeft hen allen in hun ongehoorzaamheid opgesloten om Zich over allen te ontfermen.
I am a child of God
God is not dead.
pi_200831486
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 16:15 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Een religie die intolerantie predikt (jegens anders- en niet gelovigen en afwijkend seksueel gedrag) kan nooit de ware zijn.
Wat bedoel je met intolerantie hier? Watvoor intolerante zaken predik ik als moslim dan in mijn dagelijks leven?
pi_200831622
Ook ik ben opgegroeid in een christelijk gezin, maar ik heb nooit geroepen dat deze godsdienst de waarheid is. Ik ben afkerig van de Islam omdat daar zo verschrikkelijk veel geweld in zit.
  maandag 9 augustus 2021 @ 17:06:21 #183
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_200831814
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 16:42 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Wat bedoel je met intolerantie hier? Watvoor intolerante zaken predik ik als moslim dan in mijn dagelijks leven?
oh jij niet natuurlijk, maar kom op zeg...moet ik het moslimgerelateerd geweld van vandaag even opnoemen? Het is blijkbaar een enorme voedingsbodem, die koran.
pi_200831837
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 15:35 schreef BookFreak het volgende:

[..]

En ook nog een keer voor jou dan, en zoals je zelf zegt: een moslim “KÁN” naar het paradijs, en nogmaals m.a.w.:

Jij weet het niet van jezelf, dus kun je het ook niet bepalen voor een ander. <--- Hier ging het om.

Verder is "moslim" een breed begrip, het betekent letterlijk iemand die zich 'overgeeft' aan God. Dat kan ook een inboorling zijn die nooit van de islam of Mohammed gehoord heeft, maar die zich ‘overgegeven’ heeft aan God. Dat is ook de reden waarom moslims alle voorgaande profeten en hun eerste volgelingen als 'moslim' zien, terwijl dezen vóór de Islam en Mohammed kwamen en die zich niet met die termen hebben gelabeld. M.a.w. het is niet zo zwart/wit als je denkt.

quote:
[..]

Arrogantie bestrijden met arrogantie is als vuur op vuur gooien, het werkt averechts, dat moet je toch wel opgevallen zijn uit je voorgaande topic? Waar je alleen maar meer onbegrip en haat jegens het salafisme hebt gekweekt en vooroordelen hebt bevestigd. Nee, je ego schuilt zich achter deze smoes van jou om zich te kunnen uiten. Het heeft niks met wijsheid te maken, maar dat die arrogantie in jezelf zit. Waarheid heeft geen arrogantie nodig, het spreekt voor zich. Zie bijv. dat je bidt voor leiding voor ons, maar niet voor jezelf. M.a.w. jij bent er al, jij zit al daar boven naast God.

quote:
[..]

Je nuanceert het nu, daar ging het om, het is dus niet zo zwart/wit als je het stelde.

quote:
[..]

Dat is nou die arrogantie die in jezelf zit, en niks met ons te maken heeft. De arrogantie om ons op onze “plek” te zetten en “nederig” maken en je ervan uitgaat dat alleen jij kennis omtrent deze materie bezit. Het is deze arrogantie die jou zelfs als moslim met veel “goede daden” de hel kan kosten.

Maar misschien moet jij ook op je plek gezet worden en nederig gemaakt worden?

quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:50 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Het enige geloof die de juiste eigenschappen aan God geeft is Islaam. Christenen verlagen God met menselijke tekortkomingen.
Is het niet zo dat het salafisme leert dat God letterlijk een hand, oog, gezicht, dijen en voet heeft, die rent, op en neer daalt en letterlijk boven op een troon zit (wat de meeste moslims verwerpen en als blasfemisch zien)? Zijn dit de “juiste eigenschappen” van God waar je het over hebt en is dit niet het “verlagen van God met menselijke tekortkomingen”?
pi_200831956
Ik kan me niet voorstellen dat een God je straft omdat je, hoe is dat woord ook alweer, bladfeminisch bent.
Want dat zijn kenmerken van een psychopaat die het niet kan hebben dat je zes keer per dag op je smoel gaat voor hem.
pi_200832016
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 16:54 schreef -Sigaartje het volgende:
Ook ik ben opgegroeid in een christelijk gezin, maar ik heb nooit geroepen dat deze godsdienst de waarheid is. Ik ben afkerig van de Islam omdat daar zo verschrikkelijk veel geweld in zit.
Lekker roeren in een bijennest en dan zeggen: wat zijn die bijen verschrikkelijk gewelddadig. Je moet ons (westers) aandeel in dat geweld niet vergeten.
pi_200832071
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 17:17 schreef ZoonVan het volgende:

[..]

Lekker roeren in een bijennest en dan zeggen: wat zijn die bijen verschrikkelijk gewelddadig. Je moet ons (westers) aandeel in dat geweld niet vergeten.
Klopt, waarom denk je dat ik anders ben gaan geloven. De roomse kerk is geen haar beter.
  maandag 9 augustus 2021 @ 17:24:03 #188
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_200832109
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 17:21 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Klopt, waarom denk je dat ik anders ben gaan geloven. De roomse kerk is geen haar beter.
Inderdaad wordt ook door het christen (en joden-)dom geweld verheerlijkt. Geweld in het verleden wordt goedgepraat (want in opdracht van God) en geweld in de toekomst uiteraard ook, want in opdracht.... (lees Openbaring)
pi_200832114
Ik ben een keer in Rome geweest en heb het St. Pieter bekeken. Ik keek mijn ogen uit. Dit is geen goedkope shit. En de rest van de wereld ligt te verrekken van de honger…
pi_200832124
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 17:24 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Inderdaad wordt ook door het christen (en joden-)dom geweld verheerlijkt. Geweld in het verleden wordt goedgepraat (want in opdracht van God) en geweld in de toekomst uiteraard ook, want in opdracht.... (lees Openbaring)
Helemaal mee eens.
  maandag 9 augustus 2021 @ 17:25:49 #191
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_200832142
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 17:24 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik ben een keer in Rome geweest en heb het St. Pieter bekeken. Ik keek mijn ogen uit. Dit is geen goedkope shit. En de rest van de wereld ligt te verrekken van de honger…
Het verweer is: ook de joden vereerden God met goud en kostbaarheden (tabernakel, ark, tempel).
pi_200832171
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 16:18 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Vanuit het christelijk oogpunt en de bijbel, volgen de Joden de zelfde God (YHWH).
Christenen zijn de gelovigen uit de volken die de joden heidenen noemen in het nieuwe testament ook af en toe "de Griek" genoemd door in ieder geval Paulus.

Romeinen 1:16 Want ik schaam mij niet voor het Evangelie van Christus, want het is een kracht van God tot zaligheid voor ieder die gelooft, eerst voor de Jood, en ook voor de Griek.

Ik denk dat het komt omdat men in die tijd ook veel van doen had met de Grieken het nieuwe testament is dan ook niet voor niets in het Grieks geschreven i.p.v. Aramees of Hebreeuws.

De Joden zijn de tamme olijf boom en de Christenen zijn de wilde loten die daarop geënt worden, nadat er eerst gesnoeid was.
Ok maar voor jou is Jezus de verlosser en voor Joden niet. Wat heeft jou overtuigd dat Jezus de messias is? En waarom is Mohammed niet de juiste profeet, eigenlijk?

Want Allah doet ook wonderen, mensen zijn bereid te sterven voor Allah. De overeenkomsten met het joods-christelijk wereldbeeld zijn groot.

Het enige dat je zekerheid kan geven in je geloof is je eigen ervaring, en daar gaan wij voor (de oosterse spiritualiteit). En als ik mijn ervaring opschrijf en zeg:"dit is verlichting", dan kan een ander denken dat het een bizarre fantasie is. Maar je kunt niet oordelen voordat je zelfs maar aan de spirituele zoektocht begonnen bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Libertarisch op 09-08-2021 17:40:21 ]
pi_200832252
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 17:25 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Het verweer is: ook de joden vereerden God met goud en kostbaarheden (tabernakel, ark, tempel).
Klopt.
pi_200832265
Die katholieke kathedralen zijn natuurlijk wel machtig mooi en een uiting van extreme devotie.
pi_200832302
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 17:25 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Zoals je weet heb ik ook helemaal niets met het oude testament. Een God die eist dat je je kind offert. Wat voor waardeloze God ben je dan? Dit is trouwens pure kindermishandeling.
pi_200832303
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 16:42 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Wat je in het dagelijks leven doet, doet niet terzake. Je intolerantie heb je al meermaals tentoongesteld.

Ongelovigen hebben geen recht van spreken .

Jij persoonlijk moordt niet omdat het niet van je god mag

Moslims die niet vijfmaal daags bidden mogen van jou geen moslims genoemd worden

Goedpraten van iedereen die volgens de Sharia dood mag. “Mag natuurlijk niet in een niet-Islamitsch land”

Doe niet alsof je niet intolerant bent. Dat ben je wel degelijk naar alles dat ingaat tegen jouw wereldbeeld.
Extremistisch gematigd.
pi_200832351
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 17:33 schreef Libertarisch het volgende:
Die katholieke kathedralen zijn natuurlijk wel machtig mooi en een uiting van extreme devotie.
Lekker lullen, want jij bent die god. Ik ben trouwens opgehouden met bidden, want ik heb geen zin om naar Libertarisch te bidden. Ik had heel iets anders in mijn gedachten.
pi_200832378
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 17:39 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Lekker lullen, want jij bent die god. Ik ben trouwens opgehouden met bidden, want ik heb geen zin om naar Libertarisch te bidden. Ik had heel iets anders in mijn gedachten.
Eens :)
pi_200832392
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 17:07 schreef ZoonVan het volgende:

Is het niet zo dat het salafisme leert dat God letterlijk een hand, oog, gezicht, dijen en voet heeft, die rent, op en neer daalt en letterlijk boven op een troon zit
De termen zijn alleen hetzelfde, maar niet vergelijkbaar met wat wij ons voorstellen. Dus een hand is niet zoals ons hand. Hoe precies wel, dat weten wij niet en is ook niet belangrijk om te weten. Wat we wel weten is dat het niet een hand is zoals wij voorstellen.
pi_200832413
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 16:54 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik ben afkerig van de Islam omdat daar zo verschrikkelijk veel geweld in zit.
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 17:06 schreef hoatzin het volgende:

[..]

oh jij niet natuurlijk, maar kom op zeg...moet ik het moslimgerelateerd geweld van vandaag even opnoemen? Het is blijkbaar een enorme voedingsbodem, die koran.
Kunnen jullie even de koran teksten hier quoten die oproepen tot geweld jegens andersgelovigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')