Mediterend achterover leunen jaquote:Op zondag 8 augustus 2021 16:42 schreef -Sigaartje het volgende:
En dat vind ik het enge aan de woorden van Sjoemie, Bookfreak en Libertarisch: ze denken dat ze helemaal klaar zijn. Dus ze leunen al achterover.
Het idee is als je maar gelooft en flink aanbidt dan ben je er.
Ik geloof daar niet zo in.
Dat bedoel ik dus. Niets meer doen. Nooit meer werken, jezelf nooit meer verbeteren of zo en alleen maar bidden want je bent al God.quote:Op zondag 8 augustus 2021 17:16 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Mediterend achterover leunen jaChillend met God.
Ben je nou echt serieus, of zit je te trollen?quote:Op zondag 8 augustus 2021 17:16 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Mediterend achterover leunen jaChillend met God.
Dat is niet waar hoor, ik ben wel verlicht en inderdaad God zelf maar ik wil mezelf nog elke dag verbeteren. Mijn mind is nog steeds redelijk fucked up, lol.quote:Op zondag 8 augustus 2021 17:21 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Niets meer doen. Nooit meer werken, jezelf nooit meer verbeteren of zo en alleen maar bidden want je bent al God.
Dat is helemaal niets voor mij. Sorry, maar ik denk dat wij twee totaal verschillende personen zijn.
Waarom zou je dat als christen "eng" vinden als de bijbel profeten beschrijft, zelfs Jezus, die zich ter aarde wierpen om God te aanbidden? Het is een uitdrukking van overgave aan God.quote:Op zondag 8 augustus 2021 16:26 schreef -Sigaartje het volgende:
Tja, ik zag laatst een filmpje van massaal buigende moslims. Ik moet eerlijk zeggen, ik vond het vreselijk om te zien. Mijn gedachte was, wat is dit voor God die dit van je eist? Zelfs mijn vader verwachtte dit niet van mij toen ik kind was.
Maar ik zie ook dat ze moeten knielen naar Mekka.
Dat betekent dat dit niet zozeer met God heeft te maken, maar met de schrijver van dat boek. Het gaat dus niet om religie, het gaat om macht. Met het gezicht naar Mekka zet je de schrijver hoger dan God.
Ik vind dat een kwalijke zaak.
quote:2:115 En aan Allah behoren het Oosten en het Westen. Waarheen jullie je ook wenden, daar is het Aangezicht van Allah. Voorwaar, Allah is Alomvattend en Alwetend.
en:
2:177 Het is geen vroomheid dat jullie je gezichten naar het Oosten en het Westen wenden, maar vroom is wie gelooft in Allah en het Hiernamaals en de Engelen en de Schrift en de Profeten en die het bezit dat hij liefheeft weggeeft aan de verwanten en de wezen en de behoeftigen en de reiziger (zonder proviand) en de bedelaars en (het gebruikt) voor het vrijkopen van slaven, en die het gebed onderhoudt, de zakaat geeft. En die trouw zijn aan hun belofte wanneer zij een belofte hebben gedaan en de geduldigen in tegenspoed, in rampspoed en in strijd. Zij zijn het die oprecht zijn en dat zijn de godvrezenden.
Je bent god zelf die met een burn-out thuis ligt, voedsel nodig heeft, zijn behoefte doet, en geen controle heeft over 1 atoom in zijn lichaam.quote:Op zondag 8 augustus 2021 17:35 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dat is niet waar hoor, ik ben wel verlicht en inderdaad God zelf maar ik wil mezelf nog elke dag verbeteren. Mijn mind is nog steeds redelijk fucked up, lol.
Nee, ik zit niet te trollen. Ik ben gewoon hindoe, voor ons is het normaal om te zeggen dat je God bent.
Wat je vertelt weet ik, je vertelt feiten die ik ken.quote:Op zondag 8 augustus 2021 17:44 schreef ZoonVan het volgende:
[..]
Waarom zou je dat als christen "eng" vinden als de bijbel profeten beschrijft, zelfs Jezus, die zich ter aarde wierpen om God te aanbidden? Het is een uitdrukking van overgave aan God.
Ik vind je kennis betreft het christendom voor een christen schrikbarend slecht, en dat zie je ook terug in je kennis betreft andere geloven. Ook joden worden geacht te bidden richting Jeruzalem, de tempel, daar waar eens Gods Aanwezigheid was in het Heilige der Heiligen. Evenzo hebben Christenen door de geschiedenis heen richting het oosten gebeden, of in de richting van een kruis (die ze richting het oosten ophangen).
De Koran leert dat het bidden richting de ka'ba (dat zwarte gebouw, wat imo lijkt op het Heilige der Heiligen) meer een wens was van Mohammed waar God gehoor aan heeft gegeven. Echter als je als moslim niet weet welke richting Mekka/ka'ba ligt kun je in een andere richting bidden, in de Koran staat immers:
[..]
Een incarnatie van God inderdaad.quote:Op zondag 8 augustus 2021 17:47 schreef ZoonVan het volgende:
[..]
Je bent god zelf die met een burn-out thuis ligt, voedsel nodig heeft, zijn behoefte doet, en geen controle heeft over 1 atoom in zijn lichaam.
Ik zal je mijn verhaal even vertellen: ik ben opgegroeid in de biblebelt en ben streng-gereformeerd opgevoed. Dus letterlijk de bijbel. Twee keer per zondag naar de kerk, alleen kopen bij gereformeerden etc etc. Ik wilde echter nadenken en veel lezen. Toen ik de Koran las dacht ik, verrek, ik lees hier dezelfde verhalen als in het oude testament. Dus die AllAh is dezelfde God als onze God. Dat vertelde ik mijn vader en het huis was te klein. Stiekem las ik over andere godsdiensten en ik zag veel paralellen. Bij ons werd verteld: alleen gereformeerden komen in de hemel.quote:Op zondag 8 augustus 2021 17:44 schreef ZoonVan het volgende:
[..]
Waarom zou je dat als christen "eng" vinden als de bijbel profeten beschrijft, zelfs Jezus, die zich ter aarde wierpen om God te aanbidden? Het is een uitdrukking van overgave aan God.
Ik vind je kennis betreft het christendom voor een christen schrikbarend slecht, en dat zie je ook terug in je kennis betreft andere geloven. Ook joden worden geacht te bidden richting Jeruzalem, de tempel, daar waar eens Gods Aanwezigheid was in het Heilige der Heiligen. Evenzo hebben Christenen door de geschiedenis heen richting het oosten gebeden, of in de richting van een kruis (die ze richting het oosten ophangen).
De Koran leert dat het bidden richting de ka'ba (dat zwarte gebouw, wat imo lijkt op het Heilige der Heiligen) meer een wens was van Mohammed waar God gehoor aan heeft gegeven. Echter als je als moslim niet weet welke richting Mekka/ka'ba ligt kun je in een andere richting bidden, in de Koran staat immers:
[..]
Nee, niet in dat boekwerk. Ik lees er vaak in, omdat er wel wijze dingen in staan. Ik denk ook dat de heilsprediking waar is. Ik geloof niet in een hel door een God gemaakt, wel in een hel door jezelf gemaakt, want wat je zaait zul je oogsten, dat is een normale wet.quote:Op zondag 8 augustus 2021 18:14 schreef Tyr80 het volgende:
En toch blijf je naar waarheid zoeken in dat boekwerk. Kan me wel voorstellen dat het lastig is daar vanaf te komen als je daar opgegroeid bent. Angst voor de hel zal dan ook wel goed diep zitten.
Lijkt toch meer op humanisme dan? Niks mis mee uiteraard / overigens.quote:Op zondag 8 augustus 2021 18:24 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nee, niet in dat boekwerk. Ik lees er vaak in, omdat er wel wijze dingen in staan. Ik denk ook dat de heilsprediking waar is. Ik geloof niet in een hel door een God gemaakt, wel in een hel door jezelf gemaakt, want wat je zaait zul je oogsten, dat is een normale wet.
Ik heb veel moeite met een God dat aanbeden wil worden, want dat is een psychopatisch trekje. Als je aanbeden wilt worden ben je rijp voor de psychiater.
Ik ben nu in dit leven. Ik werk en ik werk aan mezelf, meer kan ik niet doen. En help anderen met mijn capaciteiten en geld. Ik heb nog heel veel levens te gaan want ik ben verre van perfect en zal het misschien nooit bereiken. Dat is voor anderen. Ik doe wat ik kan doen.
Ik lees veel boeken, maar als gereformeerd opgevoede kon ik niet leven met een wraakzuchtige God.quote:Op zondag 8 augustus 2021 18:28 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Lijkt toch meer op humanisme dan? Niks mis mee uiteraard / overigens.
Zijn wel meer boeken waar wijze dingen in staan. En je toetst alles wat je leest alsnog aan je eigen intellect / moreel besef. Dus tsja...
Als je sterft op ongeloof wel ja.quote:
Omdat je onrecht verricht tegenover je Schepper.quote:Omdat ik niet zes keer per dag met mijn neus op de vloer lig en geen baard heb?
Iedereen die sterft als moslim (degene die de Schepper gehoorzaamt en niks anders aanbidt behalve Hem), en dus geen ongeloof heeft verricht en geen deelgenoten aan de Schepper toekent in de aanbidding, zal uiteindelijk het Paradijs binnentreden. Dit is een belofte van de Schepper.quote:Op zondag 8 augustus 2021 16:24 schreef ZoonVan het volgende:
[..]
Ik denk dat BookFreak als gelovige moslim van zichzelf niet eens weet of hij naar de hel of hemel gaat, laat staan dat kan bepalen voor een ander.
Leunen achterover? Je hebt er dus niks van begrepen.quote:Op zondag 8 augustus 2021 16:42 schreef -Sigaartje het volgende:
En dat vind ik het enge aan de woorden van Sjoemie, Bookfreak en Libertarisch: ze denken dat ze helemaal klaar zijn. Dus ze leunen al achterover.
Het idee is als je maar gelooft en flink aanbidt dan ben je er.
Ik geloof daar niet zo in.
Dat doe je zeker wel. Je leunt in je toewijding. Lekker veilig. Moeilijk ook, zeker, maar alle pijn die je doorstaat in je toewijding is een bewijs dat je het aankan. En zodoende kan je alles dat niet strookt met jouw wereldbeeld steeds makkelijker afdoen als verkeerd. Je onderschat het mentale comfort van het onderdeel zijn van jouw strenggelovige gemeenschap en de zekerheid die zij predikt.quote:Op maandag 9 augustus 2021 00:16 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Leunen achterover? Je hebt er dus niks van begrepen.
Wat bedoel je nou precies??? Zeg je dat we soort monniken zijn die niet werken?quote:Op maandag 9 augustus 2021 00:31 schreef P8 het volgende:
Dat doe je zeker wel. Je leunt in je toewijding. Lekker veilig.
In de Germaanse mythologie gaan enkel zij die in strijd sterven naar naar het walhalla, de rest die door ouderdom of ziekbed sterft gaat naar de hel.quote:Op maandag 9 augustus 2021 00:13 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Iedereen die sterft als moslim (degene die de Schepper gehoorzaamt en niks anders aanbidt behalve Hem), en dus geen ongeloof heeft verricht en geen deelgenoten aan de Schepper toekent in de aanbidding, zal uiteindelijk het Paradijs binnentreden. Dit is een belofte van de Schepper.
Welke moslims er direct naar het Paradijs gaan en welke eerst een tijd in het Hellevuur moeten verblijven, is afhankelijk van hun daden.
Das een vreemde credo. En er wordt dus ook totaal niet gekeken naar je daden gedurende je leven?quote:Op maandag 9 augustus 2021 05:27 schreef bedachtzaam het volgende:
In de Germaanse mythologie gaan enkel zij die in strijd sterven naar naar het walhalla, de rest die door ouderdom of ziekbed sterft gaat naar de hel.
Er is helemaal geen grens wat je weet dat je jezelf hebt overwonnen, en klaar. De strijd stopt nooit, altijd proberen beter te worden, niet verzwakken, standvastig blijven, tot je de dood ontmoet.quote:Mijn vraag is wat komt na de grote jihad, stel je hebt jezelf overwonnen, wat erna?
En christenen geloven dat je in Jezus moet geloven om in de hemel te komen. Zie je nu waar de schoen wringt?quote:Op maandag 9 augustus 2021 00:13 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Iedereen die sterft als moslim (degene die de Schepper gehoorzaamt en niks anders aanbidt behalve Hem), en dus geen ongeloof heeft verricht en geen deelgenoten aan de Schepper toekent in de aanbidding, zal uiteindelijk het Paradijs binnentreden. Dit is een belofte van de Schepper.
Welke moslims er direct naar het Paradijs gaan en welke eerst een tijd in het Hellevuur moeten verblijven, is afhankelijk van hun daden.
Alles mooi en wel, maar je kunt er niet onderuit dat satan in het OT geen enkele rol van betekenis speelt en louter een knechtje is van God, opdrachtjes uitvoert en geen enkele macht van zichzelf heeft.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 16:35 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ik probeer er 2 te geven.
vraag 1. volgens mij had ik al een tekst uit jesaja geplaatst. De satan is de grote tegenstander van de Christen en probeert te verleiden en verderf etc te zaaien waar hij maar kan.
Maar de Farao bijvoorbeeld is dat ook, omdat hij weerstand bood tegen God.
en het volk telkens niet liet gaan, dat is ook een manier zoals de satan in onze levens kan werken.
Dat satan soms hardnekkig kan vasthouden bij iemand als hij wordt verzocht om te vertrekken uit iemand.
Maar koning Achaz ook die deed gewoon niet wat Juist is in de ogen van God en hield zich met verkeerde praktijken bezig, Ging dus tegen God in, het zelfde als wat dus satan ook zou doen.
2 Koningen 16:2 Achaz was twintig jaar oud toen hij koning werd, en hij regeerde zestien jaar in Jeruzalem; hij deed niet wat juist was in de ogen van de HEERE, zijn God, zoals zijn vader David,
Hierbij ook nog een tekst uit Ezechiël 28 over tyrus wat eigenlijk over satan/ duivel gaat, wie hij was en wat er dus van hem is geworden.
Ezechiël 28:11 Het woord van de HEERE kwam tot mij:
12. Mensenkind, hef een klaaglied aan over de koning van Tyrus, en zeg tegen hem: Zo zegt de Heere HEERE:
U, toonbeeld van volkomenheid,
vol wijsheid en volmaakt van schoonheid,
13. u was in Eden, de hof van God.
Allerlei edelgesteente was uw sieraad:
robijn, topaas en diamant, turkoois, onyx
en jaspis, saffier, smaragd, beril en goud.
Het werk van uw tamboerijnen en uw fluiten was bij u.
Op de dag dat u geschapen werd, waren ze gereed.
14. U was een cherub die zijn vleugels beschermend uitspreidt.
Daarvoor heb Ik u aangesteld.
U was op Gods heilige berg,
u wandelde te midden van vurige stenen.
15. Volmaakt was u in uw wegen,
vanaf de dag dat u geschapen werd,
totdat er ongerechtigheid in u gevonden werd.
16. Door de overvloed van uw handel
vulde men uw midden met geweld,
en ging u zondigen.
Daarom verbande Ik u van de berg van God,
en deed Ik u verdwijnen, beschermende cherub,
uit het midden van de vurige stenen.
17. Vanwege uw schoonheid werd uw hart hoogmoedig,
u richtte uw wijsheid te gronde vanwege uw luister.
Ik wierp u ter aarde, Ik stelde u voor koningen,
opdat zij op u neer zouden zien.
18. Vanwege de overvloed van uw ongerechtigheden door uw oneerlijke handel
ontheiligde u uw heiligdommen.
Daarom deed Ik een vuur uit uw midden oplaaien,
en dat verteerde u.
Ik maakte u tot een hoop as op de grond
voor de ogen van allen die naar u keken.
19. Allen onder de volken die u kennen, zijn ontzet over u.
U bent een voorwerp van verschrikking geworden
en u zult niet meer bestaan tot in eeuwigheid.
vraag 2. Alleen op deze wereld heeft satan nog enig zins een soort van koninkrijk.
En Jezus heeft Satan overwonnen door zonder zonde te sterven maar wel onze zonden heeft gedragen Hij heeft ze zelfs geproefd toen hij dus de beker met de toorn van God dronk.
Je weet wel het moment dat Hij vroeg aan zijn Vader of de beker aan Hem mocht voorbij gaan?
Maar Hij toch zij dat de wil van de Vader zou geschieden?
Ik geloof dat hij toen werkelijk de stank en geroken heeft en de smerige smaak van alle zonden geproefd heeft.
Maar uit eindelijk is dat alles achtergebleven in het graf en bij satan nu ergens ligt weg te rotten, zodat God er niet meer aan terug hoeft te denken als wij hem vragen om vergeving voor de zonden die we nog wel kunnen doen.
Het staat bijvoorbeeld hier, Satan gaat nog rond als een brullende leeuw op zoek naar alles wat hij nog maar van God kan afpakken omdat hij weet dat hij nog weinig tijd heeft om dat te kunnen doen.
1 Petrus 5:5 Evenzo, jongeren, wees aan de ouderen onderdanig; en wees allen elkaar onderdanig. Wees met nederigheid bekleed, want God keert Zich tegen de hoogmoedigen, maar de nederigen geeft Hij genade.
6. Verneder u dan onder de krachtige hand van God, opdat Hij u op Zijn tijd verhoogt.
7. Werp al uw zorgen op Hem, want Hij zorgt voor u.
8. Wees nuchter en waakzaam; want uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, op zoek naar wie hij zou kunnen verslinden.
9. Bied weerstand aan hem, vast in het geloof, in de wetenschap dat hetzelfde lijden ook aan al uw broeders in de wereld opgelegd wordt.
Efeze 6:12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.
Openbaring 12:7 Toen brak er oorlog uit in de hemel: Michaël en zijn engelen voerden oorlog tegen de draak, ook de draak en zijn engelen voerden oorlog.
8. Maar zij waren niet sterk genoeg, en hun plaats werd in de hemel niet meer gevonden.
9. En de grote draak werd neergeworpen, namelijk de oude slang, die duivel en satan genoemd wordt, die de hele wereld misleidt. Hij werd neergeworpen op de aarde en zijn engelen werden met hem neergeworpen.
10. En ik hoorde een luide stem in de hemel zeggen: Nu is gekomen de zaligheid, de kracht en het koninkrijk van onze God en de macht van Zijn Christus, want de aanklager van onze broeders, die hen dag en nacht aanklaagde voor onze God, is neergeworpen.
11. En zij hebben hem overwonnen door het bloed van het Lam en door het woord van hun getuigenis, en zij hebben hun leven niet liefgehad tot in de dood.
12. Daarom, verblijd u, hemelen, en u die daarin woont! Wee hun die de aarde en de zee bewonen, want de duivel is naar beneden gekomen, naar u toe, in grote woede, omdat hij weet dat hij nog maar weinig tijd heeft.
Het is moeilijk uit te leggen hoe het zit met de macht van satan.
Het heeft vooral dus met ons mensen te maken en dat wij in het licht en in het duister kunnen "wandelen".
Dus we kunnen ons bezig houden met de dingen van God en met de dingen van satan.
En je kunt niet eerdere dingen van God doen dan dat je de HG hebt ontvangen en die ontvang je zodra je tot geloof komt.
Het duister
Dat kon men niet dus.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:23 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Als je onderscheid kunt maken tussen het licht als fenomeen en hemellichamen vind ik het al heel wat.
Wie ontkent dat dan? Missing the point...quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:31 schreef wappie1986 het volgende:
[..]
Dit is muggenzifterij. Als en indien is hetzelfde.
https://www.vlaanderen.be/taaladvies/als-indien
Nee dat zeg ik niet. De toelichting staat erachter. Zo een rigide wereldbeeld zoals jij (en andere fundamentalisten, ongeacht geloof) hebt, getuigt van mentale luiheid: alles op dat niet in je straatje past kan makkelijk verworpen worden. Dat je straatje een self fulfilling prophecy is, is iets waarvoor je je kop in het zand steekt.quote:Op maandag 9 augustus 2021 01:32 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou precies??? Zeg je dat we soort monniken zijn die niet werken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |