quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:18 schreef Leandra het volgende:
Uiteraard geeft mijn auto ook zelf aan wat het verbruik is, maar dat wil nogal eens afwijken, daarbij heb ik niets aan het opmerken van verschillen als je dat niet telkens reset (bij iedere tankbeurt weer naar "clear"), want als er iets mis is met een auto merk je dat over het algemeen vrij snel aan het verbruik en dan heb je dus niets over het gemiddelde van het afgelopen jaar, of de afgelopen maanden, of de afgelopen 50.000 km
Ik deed het ook al toen ik die Civic reed, maar vooral omdat ik die met excelfile kreeg en er natuurlijk zuiniger mee wilde rijden dan mijn vader (terwijl de auto bij hem binnen stond en hij overdag niet met verlichting aan reed). Dat lukte ook, maar vervolgens bleek mijn zoon nog zuiniger met diezelfde auto te rijden, terwijl de auto ook al jaren ouder wasquote:Op zondag 1 augustus 2021 21:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou dus van geen van beide kunnen zeggen wat het verbruik is, niet eens waar het in de buurt ligt. Best veel dingen die ik bijhoud, wil weten, vastleg, in Excel zet zelfs, maar hiervan is het zelfs nog nooit in me opgekomen.
Nou hebben jullie een bijzondere auto.
Zou je het blijven doen met een of ander lomp barrel?
Een andere handtas dan je normaal pakt (is mij een keer gebeurd, ik had zelfs al een nieuwe gekochtquote:Op maandag 2 augustus 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben m’n bril al een hele poos kwijt. Waar zouden jullie een bril kunnen verstoppen?![]()
Heb het hele huis drie keer overhoop gehaald en se auto’s ook, maar helaas.
Badkamerkastje, nachtkastje?quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben m’n bril al een hele poos kwijt. Waar zouden jullie een bril kunnen verstoppen?![]()
Heb het hele huis drie keer overhoop gehaald en de auto’s ook, maar helaas.
Ja, rond die leeftijd begint het vaak wel... ik ontken nog even. Mijn lenzen mochten iets sterker voor ver weg, maar als we dat niet doen, kan ik wat makkelijker lezen dichtbijquote:Op maandag 2 augustus 2021 12:06 schreef Quoi het volgende:
Oja, bril...... TIjdens mijn vakantie moest ik zo vaak scherpstellen bij dichtbij iets lezen/bekijken, dat ik vrees dat ik eens langs een opticien moet.
Die aftakeling begint echt na je 40e he?![]()
Op je hoofdquote:Op maandag 2 augustus 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Je kan eventueel ook beginnen met een leesbrilletje van de Kruidvat/Readshop etc. etc. Ik red me prima met een +1 brilletje van daar en scheelt een bak geld tov een opticien.quote:Op maandag 2 augustus 2021 12:06 schreef Quoi het volgende:
Oja, bril...... TIjdens mijn vakantie moest ik zo vaak scherpstellen bij dichtbij iets lezen/bekijken, dat ik vrees dat ik eens langs een opticien moet.
Ik zou trouwens al mijn tassen en jassen nakijken als ik jou was, maar dat heb je vast al gedaan
In de commode?quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Hier idem, die +1 brilletjes liggen inmiddels ook overal in huis, ik moet alleen wel zorgen dat ik een beetje een kek modelletje of kleurtje neem, anders heb ik per ongeluk die van N te pakken en die is +2½ ofzo en dat is ehm....quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:14 schreef BE het volgende:
[..]
Je kan eventueel ook beginnen met een leesbrilletje van de Kruidvat/Readshop etc. etc. Ik red me prima met een +1 brilletje van daar en scheelt een bak geld tov een opticien.
Ik moet er echt nog zo aan wennen dat ik niet meer zo maar alles scherp kan zien.![]()
En ik kwam net zomaar @:kwakz0r tegen. Kon ik even in de prachtige blauwe ogen van haar jongste verdrinken.![]()
Rust nemen..... want het is toch vaak door drukte en stress veroorzaakt.quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Zijn er ook hulpmiddelen om je geheugen en concentratie te fiksen zo rond je 40e?
Ik had de opticien laten meten en die zei zelf van "Het is nog niet serieus genoeg voor een (lees)bril, maar je kunt prima bij de supermarkt een brilletje kopen om te kijken of dat bevalt".quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:41 schreef Quoi het volgende:
Sja, ik laat die meting liever een keertje goed doen. Voor hetzelfde geld verschillen mijn ogen qua sterkte. En echt, ik heb nog nooit iets met mijn ogen gehad. Als blijkt dat het minimaal is en gelijk voor beide ogen: Kruidvat it is
Ben je bij de kapper geweest? Daar ben ik de mijne al zo vaak bijna vergetenquote:Op maandag 2 augustus 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Ik vind altijd de meest gekke dingen in de bedrand of onder het matras. Als hij daar ligt zou ik sowieso op zoek naar een andere gaan trouwens.quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Brain spelletjes doen toch?quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Zijn er ook hulpmiddelen om je geheugen en concentratie te fiksen zo rond je 40e?
Nee joh, dat zijn dingen waar alleen andere mensen last van hebben toch?quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:43 schreef Vanyel het volgende:
Misschien heb je al heel lang teveel hooi op je vork?
Lang niet overal is het gratis.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:11 schreef BE het volgende:
@:Leandra Dat zei mijn-vriendinnetje-de-opticien dus ook tegen mij: kom maar terug als het echt veel erger is.
Maat goed, fair enough, ook ik ging bij een opticien langs.
En zo’n meting is vaak gratis trouwens, bedacht ik me net.
Speelgoedkeukentje. Daar verstopt Mijm graag afstandbedieningen, telefoons, kleding...quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Díe aftakeling begon bij mij helaas al op mijn 10equote:Op maandag 2 augustus 2021 12:06 schreef Quoi het volgende:
Ik zou trouwens al mijn tassen en jassen nakijken als ik jou was, maar dat heb je vast al gedaan
Mocht je iets gevonden hebben.. ik hoor het graag..quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Per kind? Dan blijft er niet veel over neequote:Op maandag 2 augustus 2021 16:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik geloof dat per kind je iq met 30 punten daalt![]()
Ik heb een appgroep met alleen mezelf en ik app mezelf dus veel. Op het werk mail ik mezelf de hele dag met dingen die ik niet mag vergeten.
En ik moet overal een vaste plek voor hebben, anders ben ik dingen echt kwijt.
Ja hoorquote:Op maandag 2 augustus 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Nope. Wel leuk, verder volkomen zinloos.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Brain spelletjes doen toch?
En ik schrijf dus gewoon veel dingen op en sta er bewust even bij stil.
Tijdens het koken even snel iets moeten onthouden gaat dus niet.
Dit idd. Zelfs bij kinderen (8+ in elk geval) werkt dat al niet, bij volwassenen al helemaal niet.quote:Op maandag 2 augustus 2021 17:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nope. Wel leuk, verder volkomen zinloos.
Vlak slecht slapen/vermoeidheid ook vooral niet uit als oorzaak van geheugen- en concentratieklachten.
Ja dat zeggen we allemaal.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee joh, dat zijn dingen waar alleen andere mensen last van hebben toch?
Ja, ik beweeg ook veel. Ik wandel en fiets alles, bij elkaar toch wel een uur of 2 per dag. Ik eet en drink relatief gezond (kan altijd beter, maar ik denk dat ik gemiddeld genomen wel een gezond eetpatroon hebquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:24 schreef Nanukerst het volgende:
Bewegen doet ook wonderen voor je geheugen en concentratie. En dan hoef je niet meteen te bootcampen, matig bewegen (zoals wandelen) telt ook.
Laat je smartphone stuk vallen en kies daarna voor een oldskool Nokiaquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, ik beweeg ook veel. Ik wandel en fiets alles, bij elkaar toch wel een uur of 2 per dag. Ik eet en drink relatief gezond (kan altijd beter, maar ik denk dat ik gemiddeld genomen wel een gezond eetpatroon heb)
Maar ik denk dat er twee punten zijn die echt wel beter kunnen ja: (nacht)rust en mijn klote-smartphone waar ik veel te verslaafd aan ben en die mijn hele concentratie om zeep heeft geholpen.
Misschien moet ik nog eens een cursusje mindfulness combineren met het in de kliko werpen van mijn pokkie, maar ik denk niet dat ik dat al aankan#addictedandIknowit
Ja herkenbaar wel hoor. Terwijl die keren dat mijn telefoon verderop ligt en ik te lui ben om op te staan, het eigenlijk best chill en rustig is.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:34 schreef SQ het volgende:
ik heb alle meldingen al jaren uit staan. Het probleem zit m bij mij niet in dat mijn telefoon mij trekt, maar ik zelf naar mijn telefoon trek. Net als FOK eigenlijk, daar hoef ik ook niet echt perse naartoe, maar toch blijf ik het uit gewoonte elke 10 minuten open klikken
Oh ik heb dit ook heel erg! Maar heb mij er allang bij neergelegd dat ik gewoon telefoonverslaafd benquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:34 schreef SQ het volgende:
ik heb alle meldingen al jaren uit staan. Het probleem zit m bij mij niet in dat mijn telefoon mij trekt, maar ik zelf naar mijn telefoon trek. Net als FOK eigenlijk, daar hoef ik ook niet echt perse naartoe, maar toch blijf ik het uit gewoonte elke 10 minuten open klikken
Haha, dit wilde ik ook gaan typen. Hoewel ik de afgelopen tijd het breien weer liet liggen en toch mijn telefoon greep. Deze week weer verder aan de trui gegaan en eigenlijk is dat veel mindfuller en fijner dan die telefoonquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:56 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben gaan breien om iets met mijn handen te doen te hebben, zodat ik niet iedere lege minuut naar mijn telefoon greep. Het is nog steeds niet ideaal maar ik kan mijn aandacht inmiddels weer redelijk bij een serie houden.
Ik neem aan dat ze in de plaats van die soundbar wegens alle ongemak en vertraging dan een duurdere versie sturen? Of de waarde in contanten?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:06 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou in juli glasvezel krijgen via KPN, en een kadobon en een soundbar, omdat ik was overgestapt.
Soundbar is op, krijg ik net een mail, glasvezel is vertraagd. Naar december. Ga weg![]()
De bekende Miele/Bosch/Microsoft minuten, wist je dat niet? Die duren zo lang als ze durenquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wáárom is de wasmachine al 5 minuten nog maar 1 minuut bezig?
Oh wauw... daar mag dan toch wel een alternatief voor komen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:06 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou in juli glasvezel krijgen via KPN, en een kadobon en een soundbar, omdat ik was overgestapt.
Soundbar is op, krijg ik net een mail, glasvezel is vertraagd. Naar december. Ga weg![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 03-08-2021 14:29:00 ]
Nee nee, meisje van de klantenservice zat echt zo van wow dit kan echt niet!quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:21 schreef BE het volgende:
[..]
Oh wauw... daar mag dan toch wel een alternatief voor komen.Dit is wel heel makkelijk zo.
Of stond er in mini-lettertjes op=op.
O damn!quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:27 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee nee, meisje van de klantenservice zat echt zo van wow dit kan echt niet!
Wat het NOG erger maakt is dat degene die opzichter is van de ploeg die de glasvezel hier aanlegt laatst op zaterdag heel vroeg de hele buurt gewekt heeft toen de ploeg speciaal alleen bij hem thuis de kabel naar binnen ging trekken. Schaamteloos. Dat heb ik dus ook aangegeven bij dat meisje, ze heeft het gecheckt en inderdaad, in de hele wijk is laatst 1 aansluiting geactiveerd![]()
Heb je wel lef hoor.
Die soundbar was volgens degene met wie ik de deal sloot 400 euro en bleek ook 300 euro te zijn.
Het suffe is, ik heb het gedaan omdat ik sowieso een soundbar nodig had en ook wilde overstappen, maar goed, denk maar niet dat ik tot december ga zitten wachten.
Dus ik heb de hele order gecancelled, en ik ga dalijk even een leuke soundbar kopen.
Kippeling is ook lekkerquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:17 schreef vencodark het volgende:
In ander nieuws: ik baal gigantisch want ik wilde met mijn kinderen even een lekker bakje kibbeling halen hier op de markt.
Nog nooit naast gegrepen en we hadden er allemaal zin in.
Staat er een kip kraam.![]()
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:27 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee nee, meisje van de klantenservice zat echt zo van wow dit kan echt niet!
Wat het NOG erger maakt is dat degene die opzichter is van de ploeg die de glasvezel hier aanlegt laatst op zaterdag heel vroeg de hele buurt gewekt heeft toen de ploeg speciaal alleen bij hem thuis de kabel naar binnen ging trekken. Schaamteloos. Dat heb ik dus ook aangegeven bij dat meisje, ze heeft het gecheckt en inderdaad, in de hele wijk is laatst 1 aansluiting geactiveerd![]()
Heb je wel lef hoor.
Die soundbar was volgens degene met wie ik de deal sloot 400 euro en bleek ook 300 euro te zijn.
Het suffe is, ik heb het gedaan omdat ik sowieso een soundbar nodig had en ook wilde overstappen, maar goed, denk maar niet dat ik tot december ga zitten wachten.
Dus ik heb de hele order gecancelled, en ik ga dalijk even een leuke soundbar kopen.
Wasmachines leven in een andere tijdzonequote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wáárom is de wasmachine al 5 minuten nog maar 1 minuut bezig?
Ja, een kapotte wasmachine is idd nog een stuk beroerder.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:43 schreef oh-oh het volgende:
Oef. Nou ja als er iets stuk moet zijn, dan maar je vaatwasser denk ik dan toch.
Beter dan met je was moeten leuren of zo.
Ik kocht laatst trouwens een nieuwe stofzuiger, een AEG, steelstofzuiger, draadloos, ipv die klote stomme zware onhandige lompe Dyson. Mijn leven is er echt zo op vooruit gegaan
Absoluut. De herkenning hier ook, dat is niet zo best. Je zou toch denken dat het niet zo moeilijk is om dat accurater te laten zijn?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:41 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Wasmachines leven in een andere tijdzone
Oi nasty.... en door een bij nog wel?!quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:49 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Absoluut. De herkenning hier ook, dat is niet zo best. Je zou toch denken dat het niet zo moeilijk is om dat accurater te laten zijn?
Oh jongens, ik ben net door een bij gestoken in mijn arm, en dat doet PIJN
We zijn op het strand, man heeft het uitgezogen, en we hebben de dader beiden geïdentificeerd als een bij. De Nestosyl én afterbite zitten uitgerekend vandaag níet in de strandtasquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:51 schreef oh-oh het volgende:
Ouch, uitzuigen en koelen, en sterkte, want dat is idd echt heel erg naar
Je zei bijten.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
We zijn op het strand, man heeft het uitgezogen, en we hebben de dader beiden geïdentificeerd als een bij. De Nestosyl én afterbite zitten uitgerekend vandaag níet in de strandtasEven doorbijten nog.
Normaal zijn het er vijf en hapt de grote hond ze wel uit de lucht maar nu waren het er echt mss wel 100quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 15:02 schreef arvensis het volgende:
Wss door het weer. Als het gaat onweren proberen alle vliegen binnen te komen.
Bijdehand antwoordquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
We zijn op het strand, man heeft het uitgezogen, en we hebben de dader beiden geïdentificeerd als een bij. De Nestosyl én afterbite zitten uitgerekend vandaag níet in de strandtasEven doorbijten nog.
Uhgquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 15:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Normaal zijn het er vijf en hapt de grote hond ze wel uit de lucht maar nu waren het er echt mss wel 100
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 15:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Normaal zijn het er vijf en hapt de grote hond ze wel uit de lucht maar nu waren het er echt mss wel 100
Lekker zo rond etenstijd!quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:11 schreef Declan-Harp het volgende:
Oh lekker, plaatje bij het praatje
Ik eet vanavond geen rijst, dus no biggiequote:
Wij welquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:12 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik eet vanavond geen rijst, dus no biggie
quote:
You sure?quote:
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:11 schreef Vaiana het volgende:
Ik was al niet van de plan ooit nog de tuinindeling te veranderen, maar nu al helemaal niet meer.
Toen ik nog in Utrecht in een appartement woonde met een huisgenootje, lag ik een keer met scharrel nog op bed en hoorde huisgenootje vanuit de keuken gillen. Was nog aan het twijfelen of ik kleding aan moest doen en kijken wat er was, maar haar vriendje was er ook en toen hoorde ik ze over maden op het aanrecht praten. Toen heb ik maar net gedaan alsof we nog sliepen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:16 schreef BE het volgende:
[..]
Echt... maden... er is maar weinig wat ik zo goor vind als maden...Ik krijg echt rillingen van de gedachte alleen al.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:21 schreef SQ het volgende:
Ik heb trouwens wel een keer de hele kastvoorraad in mijn studentenhuis weggegooid omdat er een pipo op vakantie was gegaan zonder het afval buiten te zetten. De maden zaten zelfs in de zoutvaatjes![]()
Och ik heb daar ook ooit eens gedacht "wie legt er nou een zakje hagelslag in de koelkastquote:
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Och ik heb daar ook ooit eens gedacht "wie legt er nou een zakje hagelslag in de koelkast"
Bleek het heel ver doorgerijpte geraspte kaas
Dus toen kon je oma snel ongezien het lijk nog even verbergen?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:23 schreef oh-oh het volgende:
Ooh ik weet nog dat we een keer bij mijn oma thuis kwamen na een vakantie en we een raar geluid hoorden in de garage. Echt gebrom. Dus mijn oma trekt heel boos een oude kast open daar.
ZWART van de strontvliegen, en de deur van de garage naar het huis stond open.
Gillend weggerend met zn allen. En ik was dit helemaal vergeten.
Ik deed een like, maar deze reactie verdiend eenquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:26 schreef oh-oh het volgende:
Nou mijn opa ging niet mee op vakantie en die slachtte wel zijn eigen kippies en zo, die had de bijl zo in de kast gedonderd.
Lekker rijst of risoto!quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:37 schreef BE het volgende:
Ik had via PicNic zondag heel veel gezond voedsel laten komen maar toen gingen onze jongens ineens zondag en maandag bij de achterburen in de tuin kamperen en ook daar eten, dus nu hebben we allemaal gezonde dingen die opmoeten en ik heb alleen maar zin in bestelvoer.![]()
Lieftallige zo maar eens lief aankijken of hij gaat koken. Ik ben nog aan het werk. Morgen nog een uitvaart.
Word.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 17:39 schreef LeSage het volgende:
Oh nou, deze verhalen kunnen mijn eetlust echt niet bederven hoor, ook al is het rijst![]()
Vrij weinig kan mijn eetlust eigenlijk bederven
Pasta vandaagquote:
In het plasticje nog, en dat je ze dan vast moet pakken om ze weg te gooien.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 18:19 schreef vencodark het volgende:
Gatver, wat een smerige verhalen.![]()
Ik kokhals sinds mijn laatste zwangerschap van Z. al van oude, slappe, natte komkommers.
Mijn ouders hebben ook altijd alles open en 3 katten die natvoer krijgen. Wat dát niet aan vliegen lokt.
Of dooie, half verteerde kikkers, muizen, vogels.
Allemaal even smerig.![]()
Jaaa! Echt zo ranzig.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 18:32 schreef BE het volgende:
[..]
In het plasticje nog, en dat je ze dan vast moet pakken om ze weg te gooien.![]()
Super werd Super de Boer, en later zijn die winkels inderdaad verkocht aan AH en Jumbo.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 19:21 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik had ooit hagelslag van de Super (zo heette de Jumbo eerst toch..?). Dus ik strooi op mn brood en eet twee happen. En ik denk: hé, er zit één wit hageltje bij. Toen bewoog ie ineens. Kokken joh
Ik heb precies hetzelfde meegemaaktquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 19:21 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik had ooit hagelslag van de Super (zo heette de Jumbo eerst toch..?). Dus ik strooi op mn brood en eet twee happen. En ik denk: hé, er zit één wit hageltje bij. Toen bewoog ie ineens. Kokken joh
Mijn moeder noemt de Jumbo vaak nog de Super waarop ik zeg dat dat nóg langer geleden isquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 19:52 schreef Viv het volgende:
[..]
Super werd Super de Boer, en later zijn die winkels inderdaad verkocht aan AH en Jumbo.
Gedurende 12 jaar Super de Boer-caissière geweest.![]()
In 2000 was het in ieder geval al Super de Boer. Kort daarna was het de bedoeling om al die winkels (en de andere ketens van hetzelfde moederbedrijf, zoals Edah) om te bouwen naar Konmar, maar dat is mislukt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 19:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mijn moeder noemt de Jumbo vaak nog de Super waarop ik zeg dat dat nóg langer geleden is
Ja, maar alleen omdat er eentje op 150 meter van mijn huis zit. De AH zit op 500 meter en dat is dan ineens een heel stuk verder. Weekboodschappen doe ik er niet overigens, maar wel even snel wat halen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 20:15 schreef arvensis het volgende:
Zijn er mensen die naar de Coop gaan? Ik vind dat zo’n flutwinkel. Hoor ook niemand die daar z’n boodschappen doet.
Was de enige winkel in het dorp op vakantiequote:Op dinsdag 3 augustus 2021 20:15 schreef arvensis het volgende:
Zijn er mensen die naar de Coop gaan? Ik vind dat zo’n flutwinkel. Hoor ook niemand die daar z’n boodschappen doet.
C1000 was van het bedrijf Schuitema, en Ahold (moederbedrijf van AH) had 73% van de aandelen daarvan.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 20:13 schreef Vaiana het volgende:
Volgens mij werden veel Super de Boers uiteindelijk C1000 locaties en dat nu allemaal Jumbo’s? Bij ons in het winkelcentrum zaten ooit een C1000 en een Super de Boer. Die C1000 is Jumbo geworden, op de plek van de Super de Boer zit nu een Lidl.
De Coop in Noorwegen/Zweden is wel een ander bedrijf dan de Coop in Nederland.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 20:21 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Was de enige winkel in het dorp op vakantie
Verder heb je hier de Coop Xrra, Coop OBS en Coop bygg![]()
En Super de Boer ja! Dat was het
Ik kan me de Super ook nog goed herinneren, dat dat al zo lang geleden isquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 20:04 schreef Viv het volgende:
[..]
In 2000 was het in ieder geval al Super de Boer. Kort daarna was het de bedoeling om al die winkels (en de andere ketens van hetzelfde moederbedrijf, zoals Edah) om te bouwen naar Konmar, maar dat is mislukt.
Als in: ze rekenden erop dat de reeds omgebouwde winkels meer omzet gingen draaien en dat viel tegen. Alsof je door een ander logo ineens meer in je winkelmandje kiept. Of dat mensen daarom hun vaste supermarkt van de concurrent voortaan links laten liggen.
Er waren zowel Super (de Boer)-winkels met franchisenemers (zoals bij jullie) als filialen (met een bedrijfsleider in loondienst van het moederbedrijf).quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 20:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan me de Super ook nog goed herinneren, dat dat al zo lang geleden isDie van ons heette Super Van Beek, naar de eigenaren. Hadden andere Supers dat ook? Ik vond een tijdje terug nog een aansteker van de Super, jeugdsentiment!
Kom, kom. Dat is toch kei hendig.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:11 schreef BE het volgende:
Geheel on topic wandelt onze groene container nu zelf naar de hoek van de straat as wel speak.![]()
![]()
Zo... nu eerst een magnum om het gore idee een beetje weg te spoelen terwijl ik wiegend in een hoekje ga zitten.
Bedankt voor de tip! Wij hebben ook nog een blauwe maandag een Konmar gehad, in een klein Frysk dorpje, ongehoord!quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 20:33 schreef Viv het volgende:
[..]
C1000 was van het bedrijf Schuitema, en Ahold (moederbedrijf van AH) had 73% van de aandelen daarvan.![]()
De supermarktoorlog, Risk was er niets bij!
Edit: oeh, kijktip voor mezelf: https://www.anderetijden.(...)log-om-de-supermarkt
[..]
De Coop in Noorwegen/Zweden is wel een ander bedrijf dan de Coop in Nederland.
Zouden er ook franchisenemers zijn geweest die De Boer heetten en die hun naam helemaal niet hoefden te veranderen?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:06 schreef Viv het volgende:
[..]
Er waren zowel Super (de Boer)-winkels met franchisenemers (zoals bij jullie) als filialen (met een bedrijfsleider in loondienst van het moederbedrijf).
Die franchisenemers waren dus ook geheel vrij om zich later bij een andere formule aan te sluiten.
Ok ik neem dit veel te letterlijk en zie de groene container richting de straat bewegenquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:11 schreef BE het volgende:
Geheel on topic wandelt onze groene container nu zelf naar de hoek van de straat as wel speak.![]()
![]()
Zo... nu eerst een magnum om het gore idee een beetje weg te spoelen terwijl ik wiegend in een hoekje ga zitten.
Je hebt van die bedrijven die je kliko schoon komen spoelen. Als je het echt vies vindt, kan je die inhuren!quote:Op woensdag 4 augustus 2021 07:54 schreef hilliebillie het volgende:
@:MaJo wat balen dat je man ziek is. Hopelijk knapt is snel weer op. Ziek zijn is al niet relaxed en al helemaal niet als je niet gewoon thuis bent.. hopelijk is het geen mannengriep dat ie bijna dood gaaf of zich zo gedraagt..
beterschap voor hem.
En verder groenkliko met madenen/of vliegen
![]()
Dat vind ik echt zo smerig. En wat ik ook doe ik kan het niet voorkomen.. maar of de bak vol zit of niet. In de zomer gaat ie echt om de week aan straat (en daarna met de tuinslang er door). Bah
Ah ok, ik ben niet altijd even goed in dingen niet al te letterlijk nemenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 06:33 schreef BE het volgende:
@:MaJo In dit geval dus door de krioelende maden.Bij wijze v spreken.
Het was zeker geen manflu, hij was juist heel lief en voelde zich schuldig. Had ook koorts en was zwak. Gelukkig gaat het vandaag weer beter hoewel hij nog weinig energie heeft. Dus nog even rustig aan vandaag en hopelijk kunnen we morgen dan echt wat gaan ondernemenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 07:54 schreef hilliebillie het volgende:
@:MaJo wat balen dat je man ziek is. Hopelijk knapt is snel weer op. Ziek zijn is al niet relaxed en al helemaal niet als je niet gewoon thuis bent.. hopelijk is het geen mannengriep dat ie bijna dood gaaf of zich zo gedraagt..
beterschap voor hem.
![]()
Dat vind ik echt zo smerig. En wat ik ook doe ik kan het niet voorkomen.. maar of de bak vol zit of niet. In de zomer gaat ie echt om de week aan straat (en daarna met de tuinslang er door). Bah
Hier gaat ie elke week naar buiten en gebruik ik hem echt alleen voor groenafval, en zorg ik dat ie niet dicht is maar op een kier staat, dat helpt ook goed. Hooguit paar vliegjes maar omdat ie elke week leeg gaat valt het wel mee ( ik heb zo een kleine draagbare want appartement).quote:Op woensdag 4 augustus 2021 07:54 schreef hilliebillie het volgende:
beterschap voor hem.
![]()
Daar heb ik juist een extra grote van.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 11:02 schreef Vicky het volgende:
Als ik dit zo lees ben ik blij dat wij geen groene en grijze bakken hebben..
Lang leve ondergrondse container.
We hadden wel een papiercontainer die heb ik op laten halen.
Hier:quote:Op woensdag 4 augustus 2021 12:54 schreef BE het volgende:
[..]
Daar heb ik juist een extra grote van.
Daar hebben we ook een grote ondergrondse van. Echt heel fijn.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 12:54 schreef BE het volgende:
[..]
Daar heb ik juist een extra grote van.
Why?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 13:45 schreef oh-oh het volgende:
Papier is in Maastricht echt echt om te janken
Ik krijg altijd een melding wanneer het weer zover is.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:05 schreef Viv het volgende:
Wij bestellen zoveel online (dus veel dozen) dat we nu twee stuks 240 liter oud papier-containers hebben.
Ze worden ook maar 1 keer per maand geleegd, en als je het dan een keer vergeet (wij hebben geen zicht op de straat) is het al helemaal geen doen met één container.
Wij hebben een app, maar die werkt de helft van de tijd niet of zo.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik krijg altijd een melding wanneer het weer zover is.
En dan heb ik ook nog een melding als wekker staan.
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:05 schreef Viv het volgende:
Wij bestellen zoveel online (dus veel dozen) dat we nu twee stuks 240 liter oud papier-containers hebben.
Ze worden ook maar 1 keer per maand geleegd
Vanmorgen was ik de hond aan het uitlaten en een paar straten verderop stond het PostNL busje. De chauffeur draait zijn raampje open en riep: "mevrouw! Deze is voor u!"quote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:05 schreef Viv het volgende:
Ze worden ook maar 1 keer per maand geleegd, en als je het dan een keer vergeet (wij hebben geen zicht op de straat) is het al helemaal geen doen met één container.
Ik woon in een vrij grote stad en kom mijn pakketbezorgers wel eens ergens achter in het centrum tegen. Laatst zag ze me en riep ze vanuit de bus dat ze een pakketje voor me hadden en of ik die meteen wilde hebben of dat ze hem later op de dag moesten brengen. Vond het eerste wel prima, dus zij hop achterin de bus zoeken naar mijn pakketje!quote:Op woensdag 4 augustus 2021 16:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Vanmorgen was ik de hond aan het uitlaten en een paar straten verderop stond het PostNL busje. De chauffeur draait zijn raampje open en riep: "mevrouw! Deze is voor u!"
Voordeeltje van een dorp![]()
.
Papier in de container proppen probeer ik niet eens, ik breng het af en toe naar de kerk. Die krijgen er ook nog wat geld voor.
Staan die PMD's bij jullie al op de planning? In mijn oude straat staan ze al, sinds een WEEK na onze verhuizingquote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Precies dit. En twee van die GFT kliko's. Waarschijnlijk krijgen we er ook nog een voor PMD, dus dan staan er hier 6
Hier dus 2x140 voor groen en rest en een 240 voor papier.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 13:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier:
240 liter GFT & PMD
140 liter Rest & Papier
Alleen die 140 liter Papier was misschien niet de juiste keuze, dat moet ik nog even aanzien.
Je kan de app koppelen met je eigen agenda. Dan krijg je een melding.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:24 schreef Viv het volgende:
[..]
Wij hebben een app, maar die werkt de helft van de tijd niet of zo.
Geen agenda op mijn (niet-werk-) telefoon.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:50 schreef arvensis het volgende:
[..]
Je kan de app koppelen met je eigen agenda. Dan krijg je een melding.
Als je op de site je postcode en huisnummer invult, kan je de kalender ook printen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Geen agenda op mijn (niet-werk-) telefoon.Maar als die app niet goed werkt, zou dat ook niet feilloos zijn.
Vroeger stuurden ze gewoon zo'n groot vel papier met de afvalkalender voor het hele jaar, met een gaatje bovenin om 'm ergens op te hangen.
Bij ons kan je op de site van de afvalophaaldinges, een kalender uitprinten.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Geen agenda op mijn (niet-werk-) telefoon.Maar als die app niet goed werkt, zou dat ook niet feilloos zijn.
Vroeger stuurden ze gewoon zo'n groot vel papier met de afvalkalender voor het hele jaar, met een gaatje bovenin om 'm ergens op te hangen.
Die hebben we in Maastricht dan nog welquote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik ga acuut verhuizenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:34 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Die hebben we in Maastricht dan nog wel
Dat zal toch geen kwaad kunnen? Anders bij twijfel even overleggen met de huisarts.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:58 schreef LeSage het volgende:
Vraagje: wij gaan volgende week naar Hongarije met de auto. Nu is onze jongste van bijna 4 regelmatig wagenziek. Ik wil hem dus een primatour geven.
Hij mag een kwart tablet en laatst bij de test leek het goed te gaan. Alleen werkt zo’n pilletje geen 12 uur.
In de bijsluiter staat dat kinderen vanaf 6 jaar bij langdurige reizen 3 keer een half pilletje mogen. Maar bij jongere kinderen dus niet.
Zou het kwaad kunnen om na 6 uur nog een kwart tabletje te geven? Dat is dus letterlijk 2 keer per jaar (heenweg en terugweg)...
Ik haalde cinarizine bij kruidvat. Vroeger kreeg ik primatour en daar werd ik altijd kotsmisselijk van.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:10 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat zal toch geen kwaad kunnen? Anders bij twijfel even overleggen met de huisarts.
Wij gebruiken overigens suprimal voor de kinderen omdat primarius hier niet werkte (en dat pilletje zo goor is dat je instant vooraf al misselijk wordt)
Die werkt 6-8 uur en daar staat wel bij dat je als hij uitgewerkt begint te raken de dosis mag herhalen. Maar ik kan me voorstellen dat je niet gaat switchen als het ene goed werkt.
heb heel lang gedacht dat dat landelijk zou zijn. Kon me niet voorstellen waarom niet. Maar inderdaad hier gelezen dat dat blijkbaar dus niet zo isquote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:21 schreef Tink89 het volgende:
Ohja, de luiercontainers die mis ik nog harder dan de papiercontainer. Wat veel zou dat schelen in de restcontainer. In m'n oude gemeente kon ik dat gratis inleveren op logische plekken, zoals in de container naast het kdv. Echt ideaal!
Hier verschilt het binnen de gemeente ook qua straatquote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:02 schreef hilliebillie het volgende:
Hier wordt gft om de week opgehaald en restafval eens in de vier weken. Papier wordt ook om de week opgehaald. Maar met veel pakketjes en ook leveringen voor mans werk in dozen hebben we meestal meer dan een papierkliko vol. Maar mag gelukkig ook gewoon in dozen aan de kant van de weg gezet worden.
Man heeft die afvalapp en regelt dat allemaal. Ik krijg nog wel eens af en toe een appje of ik iets aan de weg wil zetten als hij in de ochtend geen tijd had..
En schoonmaken van de kliko doe ik dan weer.
Ik weet dat er bedrijven zijn die hem komen schoonmaken. Maar dat is volgens mij duurder als het legen zelf. Dan spuit ik er zelf wel even doorheen.
@:MaJo Fijn dat hij zich beter voelt. Bedoelde ook niet dat hij niet echt ziek zou zijn hoor. Meer dat het bij mannen nog wel eens extra erg kan zijn
Toch typisch trouwens dat het ophalen van afval per regio zo verschillend is. Snap dat in steden soms gewerkt wordt met ondergrondse containers..
Maar bijvoorbeeld hier in het dorp alleen al, in het ene deel wordt oud papier eens per maand opgehaald door een vereniging volgens mij. En in het deel waar wij wonen is het om de week door het afvalverwerkingsbedrijf. (Gelukkig want elke twee weken hebben we echt al meer dan een container. Laat staan eens per maand. Dan zouden we echt veel moeten bewaren steeds).
Maar hoorde ook dat in sommige plaatsen ook geen luiercontainers staan op diverse plekken en dat de luiers bij het restafval moeten.
Ik doe de PMD trouwens wel in (doorzichtige) zakken in de PMD-kliko. We zitten tegen de weilanden aan dus het wil nog wel eens flink waaien en een paar maanden geleden stormde het net op de dag dat PMD opgehaald werd, in de hele wijk kliko's om en al dat losse PMD overal door de wijk, en in de wadi's en sloten en bosjes...quote:Op woensdag 4 augustus 2021 19:24 schreef BE het volgende:
[..]
Hier dus 2x140 voor groen en rest en een 240 voor papier.Pmd gaat in zakken.
Dit gaat vanaf volgend jaar gebeuren! Dan gaat het hele systeem op de schop. Ik verwacht/hoop dat ze de plasticcontainers bij het kdv gaan vervangen voor luiercontainers. Maar zijn er nog tips om die luiers te verzamelen en er naartoe te brengen? Dat wordt toch al snel zwaar? Om er nou dagelijks langs te gaan is ook al weer zowat.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:21 schreef Tink89 het volgende:
Ohja, de luiercontainers die mis ik nog harder dan de papiercontainer. Wat veel zou dat schelen in de restcontainer. In m'n oude gemeente kon ik dat gratis inleveren op logische plekken, zoals in de container naast het kdv. Echt ideaal!
Nee joh alleen een paar keer aangekondigd.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Staan die PMD's bij jullie al op de planning? In mijn oude straat staan ze al, sinds een WEEK na onze verhuizingIk wil zó graag van dat gekloot met die zakken af.
Heeft wellicht ook met de afwezigheid van een achterom/voortuin te maken? Wij zijn de enige straat in de gemeente met ondergrondse containers omdat er bij de bouw een fout is gemaakt waardoor wij geen brandgang hebben, en dus kunnen er geen containers in de tuin. Onze voortuin is ook praktisch niet bestaand, dus hebben wij ondergrondse containers. Was een erg aangename verrassing toen we daar achter kwamen, zeker omdat ze hier over (willen) stappen naar 3 wekelijks ophalen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hier verschilt het binnen de gemeente ook qua straatwij hebben van die kliko's, twee straten verderop ondergrondse containers. En dat zijn geen flats o.i.d. ook gewoon rijtjeshuizen
Omdat er heel lang geen recyclingmogelijkheden voor luiers waren in Nederland. Ze werden ooit gecomposteerd, maar toen werden de eisen voor compost strenger en kon dat niet meer. Een aantal gemeenten zijn er nog wel een tijdje mee doorgegaan in de hoop dat er snel een nieuwe oplossing voor kwam, maar dat bleef uit. En zonder aparte verwerking wordt gescheiden inzameling natuurlijk een beetje (dure) onzin.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:26 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
heb heel lang gedacht dat dat landelijk zou zijn. Kon me niet voorstellen waarom niet. Maar inderdaad hier gelezen dat dat blijkbaar dus niet zo is
Dat verduidelijkt hetquote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:53 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Omdat er heel lang geen recyclingmogelijkheden voor luiers waren in Nederland. Ze werden ooit gecomposteerd, maar toen werden de eisen voor compost strenger en kon dat niet meer. Een aantal gemeenten zijn er nog wel een tijdje mee doorgegaan in de hoop dat er snel een nieuwe oplossing voor kwam, maar dat bleef uit. En zonder aparte verwerking wordt gescheiden inzameling natuurlijk een beetje (dure) onzin.
Inmiddels is er wel weer een recyclinginstallatie voor luiers trouwens, hoewel nog met redelijk beperkte capaciteit, en zijn er prille plannen voor meer. En dus beginnen sommige gemeenten wel weer met gescheiden inzameling.
Luiers en incontinentiemateriaal gaan altijd samen jaquote:Op woensdag 4 augustus 2021 23:29 schreef Elleska het volgende:
De luiercontainer bij ons is gewoon een gratis 2e restafval container.
Zou mooi zijn als recycling van luiers (en incontinentiemateriaal?) voor het hele land beschikbaar is want dat is inderdaad nogal wat afval.
Ik zou het even bij de apotheek of huisarts navragen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 20:58 schreef LeSage het volgende:
Vraagje: wij gaan volgende week naar Hongarije met de auto. Nu is onze jongste van bijna 4 regelmatig wagenziek. Ik wil hem dus een primatour geven.
Hij mag een kwart tablet en laatst bij de test leek het goed te gaan. Alleen werkt zo’n pilletje geen 12 uur.
In de bijsluiter staat dat kinderen vanaf 6 jaar bij langdurige reizen 3 keer een half pilletje mogen. Maar bij jongere kinderen dus niet.
Zou het kwaad kunnen om na 6 uur nog een kwart tabletje te geven? Dat is dus letterlijk 2 keer per jaar (heenweg en terugweg)...
Ik heb een zak in de luieremmer en die nam ik gewoon 2 keer per week mee als ik de kinderen naar het kdv bracht. Toen nog één kindje, inmiddels twee... Maar ik ga wel met de auto naar het kdv, dat scheelt ongetwijfeld.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:36 schreef Nolita het volgende:
[..]
Dit gaat vanaf volgend jaar gebeuren! Dan gaat het hele systeem op de schop. Ik verwacht/hoop dat ze de plasticcontainers bij het kdv gaan vervangen voor luiercontainers. Maar zijn er nog tips om die luiers te verzamelen en er naartoe te brengen? Dat wordt toch al snel zwaar? Om er nou dagelijks langs te gaan is ook al weer zowat.
Onze wijk heeft daar teveel sociale controle voor denk ik.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:44 schreef laziness het volgende:
Wij hebben 3 grote bakken voor pmd, papier en gft. Nooit maden of ranzigheid overigens. En de bakken staan in de zijtuin uit het zicht.
Restafval is een ondergrondse container en dat vind ik helemaal niks omdat mensen asociale, luie ransapen zijn.
Als ie vol zit lopen ze niet een paar honderd meter naar de volgende of nemen het mee terug naar huis. Nee ze dumpen de zak er naast die dan open gepikt wordt en dan ligt alles over de straat. Zo lekker goed voor het milieu die luiers etc. Of nieuwe bewoners die hun bouwafval er in flikkeren ipv naar de stort te rijden. Het werkt met een pasje om te openen dus het zijn de eigen wijkbewoners die er geen mallemoer om geven om het fatsoenlijk te houden
Ik gebruikte hier de luierzakken die je op diverse plekken gratis kon krijgen om de luiers in te verzamelen in m’n luierende. En als die vol was ging hij mee naar het kdv (in de auto want meteen door naar het werk) en daar in de luiercontainer.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 21:36 schreef Nolita het volgende:
[..]
Dit gaat vanaf volgend jaar gebeuren! Dan gaat het hele systeem op de schop. Ik verwacht/hoop dat ze de plasticcontainers bij het kdv gaan vervangen voor luiercontainers. Maar zijn er nog tips om die luiers te verzamelen en er naartoe te brengen? Dat wordt toch al snel zwaar? Om er nou dagelijks langs te gaan is ook al weer zowat.
Ik ben het volkomen met je eens, zij zijn wat lakser zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:57 schreef oh-oh het volgende:
Gezinslid met covid mag pas als ze 24 uur klachtenvrij is uit isolatie en de rest van het gezin mag pas 5 dagen daarna testen en uit quarantaine bij een negatieve test of 10 dagen daarna zonder testen, dus nee, je bent zeker niet raar, je buren zijn raar
Nou bij vrienden van me zat de besmette zoon echt letterlijk op zijn kamer zo lang ie klachten had, maar zijn moeder is gewoon besmet, ondanks dat ze als een neuroot alles ontsmette en zo, wss van zijn afwas of wasgoed, en ze was ook al een x gevaccineerd, ze is nog best ziek geworden ervan.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:05 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik ben het volkomen met je eens, zij zijn wat lakser zullen we maar zeggen.
Ze hebben de terugreis een hele dag met elkaar in 1 auto gezeten en ze zijn gaan testen gelijk 5 dagen daarna. Ik vind het allemaal wat krap gerekend.
Ik snap het wel, ze willen het liefst dat de kinderen hun gang weer kunnen gaan, maar ik houd graag nog even afstand.
En ik ben soms misschien wel wat aan de (te) voorzichtige kant, maar toch.
Grappig is dat toen we net in dat hele corona gebeuren zaten, de buren niet wilden dat hun kinderen met die van ons speelden, omdat mijn man in het ziekenhuis werkt (en vervolgens gingen hun kinderen dus wel elke dag naar de noodopvang omdat ze in een essentieel beroep werken zelf...) Terwijl onze kinderen thuis waren.
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:20 schreef oh-oh het volgende:
Oh en de vluchten van en naar Zweden lijken door te gaan. Dus 19-8 komt mn puppert!
En het allerleukste is dat de kids van mijn zus die dag ook komen voor een week en dat alleen de middelste op de hoogte is van de pup. Die andere twee kunnen geen geheimen bewaren, we gaan hun ermee verrassen.
Ik heb nu zo geregeld dat middelste en ik de hond van het meisje wat de pup gaat halen naar haar gaan brengen als ze op het station aankomt, en dan thuiskomen met Maarten, zonder dat die twee die thuisblijven daar van weten.
Hoe cool is dat dan?
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:07 schreef arvensis het volgende:
Bril gevonden
Op een plek waar ik al 1000 keer had gekeken natuurlijk. Wát een verschil zeg, met bril.Ben blinder dan ik dacht.
Ongelofelijk is dat hè, ik mag hier ook vaak een hindernisbaan nemen om dan vervolgens braaf mijn wit en gekleurd glas te scheiden… hele kinderkamers staan er bij het milieuperron.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:50 schreef oh-oh het volgende:
Ik stond laatst in mn eentje heel braaf mijn afval in de pmd bak te doen, stopte er een bus met een stel kerels die uitstapten en voor ik het doorhad stonden er allemaal mega zakken vuil om me heen. Ik heb best een grote bek maar ik dacht hou je mond maar ff. En ik kon het nr bord niet lezen want ze scheurden heel erg snel weg
Hahaha dit ja. Ik heb van die oudere overbuurdames die dan ineens naar buiten lopen om mensen erop aan te sprekenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:13 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Onze wijk heeft daar teveel sociale controle voor denk ik.Plus de container zit eigenlijk nooit vol, dat scheelt ook natuurlijk.
6 huizen verderop hadden ze commentaar op de stucadoor die hier tijdens de verbouwing is geweest.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:56 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hahaha dit ja. Ik heb van die oudere overbuurdames die dan ineens naar buiten lopen om mensen erop aan te spreken
Wij hebben een oudere man in de straat haaks op de onze die alle kliko's weer terugzetquote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:59 schreef Vaiana het volgende:
[..]
6 huizen verderop hadden ze commentaar op de stucadoor die hier tijdens de verbouwing is geweest.
Ik vind het wel knus voelen.
Zijn bij jullie ook 5 minuten nadat de vuilniswagen geweest is alweer bijna alle containers opgehaald?
Ah gos, dat is wel heel zoet!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:02 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wij hebben een oudere man in de straat haaks op de onze die alle kliko's weer terugzetHij vindt het vervelend om er de hele dag naar te moeten kijken. Hij staat ook echt te wachten buiten tot de vragtwaggel klaar is.
Ik neem de mijne en die van mijn buurman mee, loop toch al ja.
Jaquote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:59 schreef Vaiana het volgende:
[..]
6 huizen verderop hadden ze commentaar op de stucadoor die hier tijdens de verbouwing is geweest.
Zijn bij jullie ook 5 minuten nadat de vuilniswagen geweest is alweer bijna alle containers opgehaald?
Nice. Bij ons gaan ze de achtertuin in, dus die luxe hebben wij dan weer niet. Maar we blijven ons elke week verwonderen over hoe snel weer bijna de hele stoep leeg is.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jaen als ik hem vergeet staat hij automagisch ineens op de goede plek in de voortuin.
Maar waar lag 'ie nu dan? Want daar ben ik dan wel benieuwd naarquote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:07 schreef arvensis het volgende:
Bril gevonden
Op een plek waar ik al 1000 keer had gekeken natuurlijk. Wát een verschil zeg, met bril.Ben blinder dan ik dacht.
Ik denk dat je ook gewoon mazzel of pech kan hebben. Want voordat ze het ontdekten zaten ze ook al 3 dagen op elkaars lip in stacaravan. Ze dachten dat ze gewoon wat moe en hangerig was van het laat naar bed gaan...quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou bij vrienden van me zat de besmette zoon echt letterlijk op zijn kamer zo lang ie klachten had, maar zijn moeder is gewoon besmet, ondanks dat ze als een neuroot alles ontsmette en zo, wss van zijn afwas of wasgoed, en ze was ook al een x gevaccineerd, ze is nog best ziek geworden ervan.
Isolatie met een kind is denk ik nooit volledig genoeg.
Nee. Er zijn een paar buren die die container dagen laten staan. Ontzettend irritant, want ze staan dus op de weg voor ons huis (met een grasveldje er tussen), maar daar parkeren wij en de buren onze auto.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:59 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Oh dat is wel stom ja. Wij hebben er 1 die vaak meer dan een dag blijft staan, onze tot lunchpauze of na de werkdag, afhankelijk van wanneer ze geleegd zijn. En vrijwel alle andere zijn binnen 5-10 minuten weg.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:54 schreef arvensis het volgende:
[..]
Nee. Er zijn een paar buren die die container dagen laten staan. Ontzettend irritant, want ze staan dus op de weg voor ons huis (met een grasveldje er tussen), maar daar parkeren wij en de buren onze auto.
Overigens hebben wij wel een waakzame buurt, dat is wel fijn. Iedereen is meteen op de hoogte van alles en als er iets verdachts is, rijdt er binnen 7-10 minuten al een politieauto rond.
Oh wauw. Hier wordt ie wekelijks geleegdquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:52 schreef krijtlijk het volgende:
Ik zat er zo lang tegen aan te hikken om de groene container schoon te maken want van de geur kreeg ik kotsneigingen en wist niet waar ik de drab moest laten. Maar kreeg opeens de ingeving om een gat te graven in de tuin en heb daar de drab ingeschept en weer dichtgegooid. Nu bewaar ik etensresten en fruitafval in een klein gftzakje in de koelkast totdat de container aan de weg moet, dat scheelt enorm.
Zelfs ik doe dat met mijn kleine GFT bak!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh wauw. Hier wordt ie wekelijks geleegd
Ik krijg alleen ruzie met mijn man als ik het gft in een net geleegde bak pleur. Hij maakt liever eerst een bedje van tuinafval, dat plakt minder
Ik had deze week niet nadenkend toch fruitafval er in gegooid, dus alsnog fruitvliegjes maar met mooi weer zet ik de deksel open zodat het vocht zoveel mogelijk verdampt en ik hopelijk niet weer een drablaag in de container krijg. Plastic verpakkingen zoals van vlees of toetjes spoel ik eerst af voordat ik ze in de prullenbak doe, scheelt ook veel stank. Ik ben er maar druk mee.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh wauw. Hier wordt ie wekelijks geleegd
Ik krijg alleen ruzie met mijn man als ik het gft in een net geleegde bak pleur. Hij maakt liever eerst een bedje van tuinafval, dat plakt minder
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:35 schreef krijtlijk het volgende:
Ik zet de containers van mijn buurman ook altijd aan de weg, hij is helemaal niet bezig met dat soort dingen, druk met zijn bedrijf, vrienden en geld over de balk smijten ofzo. Ik kreeg een tijdje geleden 200 euro over de schutting aangereikt omdat ik zo'n lieve buurvrouw ben, dus nu doe ik het altijd extra trouw, mooi in de pocket.
Je bent niet raar of star hoor. Ze mogen inderdaad weer buiten na negatieve test na 5 dagen als de besmette persoon in isolatie zit.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:45 schreef Nijna het volgende:
Ff checken...
Buren zijn met covid teruggekomen van vakantie, althans 1 gezinslid. Nu 5 dagen thuis en rest getest, wachtend op uitslag. Als ze negatief zijn vond buur dat ze wel weer konden spelen. Gezinslid met covid zit de meeste tijd op haar kamer en is zo goed als klachtenvrij intussen.
Maar ik zei dat ik binnen niet zo prettig vond, maar buur vond dat een beetje raar omdat er wel een ander buurmeisje aan het spelen is hier (maar daar hebben ze geen covid in huis).
Ik kreeg het idee dat het raar was dat ik zo star was, wat zouden jullie doen?
Ik ga het niet veranderen, we krijgen van het weekend bezoek met een klein ukkie, better safe than sorry.
Maar ik ga dan toch twijfelen of ik niet "raar" ben.
Ieuw, het idee alleen al van zo’n zak de hele dag in de auto.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:00 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik gebruikte hier de luierzakken die je op diverse plekken gratis kon krijgen om de luiers in te verzamelen in m’n luierende. En als die vol was ging hij mee naar het kdv (in de auto want meteen door naar het werk) en daar in de luiercontainer.
En in de vakantie of als ik het ooit vergeten was ging de zak onder in de bak van de kinderwagen en brachten we het te voet weg naar een kdv dichter in de buurt.
Niet per ongeluk vergeten dat je de luierzak in de kofferbak hebt zitten.. aan het eind van de dag stinkt dan echt heel je auto (en dat blijft wel even hangen.. en dan was het in mijn geval toen winter.. wil niet weten in de zomer met de zon er op..)
Wordt jouw container zo vaak geleegd dan? Hier duurt het 2 weken in de zomer en volgens mij 4 weken in de winter...quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:52 schreef krijtlijk het volgende:
Ik zat er zo lang tegen aan te hikken om de groene container schoon te maken want van de geur kreeg ik kotsneigingen en wist niet waar ik de drab moest laten. Maar kreeg opeens de ingeving om een gat te graven in de tuin en heb daar de drab ingeschept en weer dichtgegooid. Nu bewaar ik etensresten en fruitafval in een klein gftzakje in de koelkast totdat de container aan de weg moet, dat scheelt enorm.
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:19 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wordt jouw container zo vaak geleegd dan? Hier duurt het 2 weken in de zomer en volgens mij 4 weken in de winter...
Hier ook een keer in de 2 weken, afgelopen winter werd de boel een keer omgegooid, ivm vorst werd de groene niet geleegd omdat het vastgevroren zou zijn, de oranje werd overgeslagen ivm sneeuw en daar ipv werd weer een andere geleegd, hele straat in rep in roer, dus buurtapp ingelicht en degene zonder app die de verkeerde container aan de weg hadden gezet heb ik even aangebeld.
Ik deed bij het oude huis vaak biologische kattenbakkorrels onderin de GFT-bak, wel het soort wat in de GFT-bak mag dus.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:09 schreef douche-eendje het volgende:
Bij ons stonk de gftbak ook aanzienlijk minder toen we nog konijnen hadden. Ik zit serieus erover te denken om weer een pak zaagsel te kopen en onderin de bak een laag zaagsel te mikken iedere keer.
Gatverquote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:29 schreef oh-oh het volgende:
Hier woont iemand die niet gft bak geschikte korrels gebruikt en ze dus elke dinsdag maar gewoon in de struiken pleurt als de bak niet geleegd is, zo goor
Ja, wij hebben er eentje voor Sjaak: https://www.megagadgets.nl/gps-horloge-kind-tracker.htmlquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 08:29 schreef Vanyel het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met GPS horloges die kunnen bellen, die het ook echt goed doen?
ik bestel alles voor de kinderen. Naar de stad is altijd drama. H&M is tegenwoordig wel redelijk snel, maar verwacht geen next day delivery, duurt zo'n 3 dagen. Zalando is sneller.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bestellen jullie weleens kleding voor jezelf of de kinderen? Ik zou met Kim naar de stad gaan, maar het is hier noodweer met vaak onweer klappen. Kim is daar erg bang voor en gezien we op de fiets moeten is het niet zo prettig. Enig idee of bijvoorbeeld h&m snel verstuurd?
Ah tnx. Zalando nog nooit iets besteld, had ik nog niet aan gedacht.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:20 schreef SQ het volgende:
[..]
ik bestel alles voor de kinderen. Naar de stad is altijd drama. H&M is tegenwoordig wel redelijk snel, maar verwacht geen next day delivery, duurt zo'n 3 dagen. Zalando is sneller.
Mijn ervaring is precies andersomquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:20 schreef SQ het volgende:
[..]
ik bestel alles voor de kinderen. Naar de stad is altijd drama. H&M is tegenwoordig wel redelijk snel, maar verwacht geen next day delivery, duurt zo'n 3 dagen. Zalando is sneller.
Ik kwam er dus gisteravond achter dat Wehkamp spullen van de Hema verkoopt, en in dit geval ook nog eens goedkoper dan de Hema zelf....quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:57 schreef vencodark het volgende:
Zalando hier een aantal dagen.
Wehkamp vaak de volgende dag al.
Das handig om te weten!quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 15:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kwam er dus gisteravond achter dat Wehkamp spullen van de Hema verkoopt, en in dit geval ook nog eens goedkoper dan de Hema zelf....
Idem met een matras van Beter Bed, via Wehkamp gekocht voor een stuk lagere prijs dan Beter Bed zelf, toen moest ik daar dus ook nog matrashoezen bij hebben en die bleken ook goedkoper dan via de Hema (al even los van het gegeven dat de Hema hier in het dorp de juiste maat niet op voorraad heeft).
Scheelde in het geval van de matrassen 17% en van de matrashoezen 30%
Ik moest alleen even bellen met Wehkamp omdat hun systeem vond dat mijn adres niet bestaat en ik dat dus niet kon aanpassen in mijn account, de gemeente zal de woning nog wel niet als "opgeleverd" hebben aangemeld gok ik
De matrashoezen zijn al binnen trouwens, lekker snel
Schijnbaar heeft Wehkamp momenteel een actie op sommig beddengoed en ik gok dat Hema daar niet tussenuit wilde vallen.quote:
Wachten tot het noodweer over is, is het allersnelst natuurlijkquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bestellen jullie weleens kleding voor jezelf of de kinderen? Ik zou met Kim naar de stad gaan, maar het is hier noodweer met vaak onweer klappen. Kim is daar erg bang voor en gezien we op de fiets moeten is het niet zo prettig. Enig idee of bijvoorbeeld h&m snel verstuurd?
Tnx, ik bestel veel online, maar kleding nog nooit gedaan.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:20 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Wachten tot het noodweer over is, is het allersnelst natuurlijk
Verder zijn de meeste shops supersnel tegenwoordig, mits het op voorraad is natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |