quote:Op zondag 1 augustus 2021 20:18 schreef Leandra het volgende:
Uiteraard geeft mijn auto ook zelf aan wat het verbruik is, maar dat wil nogal eens afwijken, daarbij heb ik niets aan het opmerken van verschillen als je dat niet telkens reset (bij iedere tankbeurt weer naar "clear"), want als er iets mis is met een auto merk je dat over het algemeen vrij snel aan het verbruik en dan heb je dus niets over het gemiddelde van het afgelopen jaar, of de afgelopen maanden, of de afgelopen 50.000 km
Ik deed het ook al toen ik die Civic reed, maar vooral omdat ik die met excelfile kreeg en er natuurlijk zuiniger mee wilde rijden dan mijn vader (terwijl de auto bij hem binnen stond en hij overdag niet met verlichting aan reed). Dat lukte ook, maar vervolgens bleek mijn zoon nog zuiniger met diezelfde auto te rijden, terwijl de auto ook al jaren ouder wasquote:Op zondag 1 augustus 2021 21:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou dus van geen van beide kunnen zeggen wat het verbruik is, niet eens waar het in de buurt ligt. Best veel dingen die ik bijhoud, wil weten, vastleg, in Excel zet zelfs, maar hiervan is het zelfs nog nooit in me opgekomen.
Nou hebben jullie een bijzondere auto.
Zou je het blijven doen met een of ander lomp barrel?
Een andere handtas dan je normaal pakt (is mij een keer gebeurd, ik had zelfs al een nieuwe gekochtquote:Op maandag 2 augustus 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben m’n bril al een hele poos kwijt. Waar zouden jullie een bril kunnen verstoppen?![]()
Heb het hele huis drie keer overhoop gehaald en se auto’s ook, maar helaas.
Badkamerkastje, nachtkastje?quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben m’n bril al een hele poos kwijt. Waar zouden jullie een bril kunnen verstoppen?![]()
Heb het hele huis drie keer overhoop gehaald en de auto’s ook, maar helaas.
Ja, rond die leeftijd begint het vaak wel... ik ontken nog even. Mijn lenzen mochten iets sterker voor ver weg, maar als we dat niet doen, kan ik wat makkelijker lezen dichtbijquote:Op maandag 2 augustus 2021 12:06 schreef Quoi het volgende:
Oja, bril...... TIjdens mijn vakantie moest ik zo vaak scherpstellen bij dichtbij iets lezen/bekijken, dat ik vrees dat ik eens langs een opticien moet.
Die aftakeling begint echt na je 40e he?![]()
Op je hoofdquote:Op maandag 2 augustus 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Je kan eventueel ook beginnen met een leesbrilletje van de Kruidvat/Readshop etc. etc. Ik red me prima met een +1 brilletje van daar en scheelt een bak geld tov een opticien.quote:Op maandag 2 augustus 2021 12:06 schreef Quoi het volgende:
Oja, bril...... TIjdens mijn vakantie moest ik zo vaak scherpstellen bij dichtbij iets lezen/bekijken, dat ik vrees dat ik eens langs een opticien moet.
Ik zou trouwens al mijn tassen en jassen nakijken als ik jou was, maar dat heb je vast al gedaan
In de commode?quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Hier idem, die +1 brilletjes liggen inmiddels ook overal in huis, ik moet alleen wel zorgen dat ik een beetje een kek modelletje of kleurtje neem, anders heb ik per ongeluk die van N te pakken en die is +2½ ofzo en dat is ehm....quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:14 schreef BE het volgende:
[..]
Je kan eventueel ook beginnen met een leesbrilletje van de Kruidvat/Readshop etc. etc. Ik red me prima met een +1 brilletje van daar en scheelt een bak geld tov een opticien.
Ik moet er echt nog zo aan wennen dat ik niet meer zo maar alles scherp kan zien.![]()
En ik kwam net zomaar @:kwakz0r tegen. Kon ik even in de prachtige blauwe ogen van haar jongste verdrinken.![]()
Rust nemen..... want het is toch vaak door drukte en stress veroorzaakt.quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Zijn er ook hulpmiddelen om je geheugen en concentratie te fiksen zo rond je 40e?
Ik had de opticien laten meten en die zei zelf van "Het is nog niet serieus genoeg voor een (lees)bril, maar je kunt prima bij de supermarkt een brilletje kopen om te kijken of dat bevalt".quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:41 schreef Quoi het volgende:
Sja, ik laat die meting liever een keertje goed doen. Voor hetzelfde geld verschillen mijn ogen qua sterkte. En echt, ik heb nog nooit iets met mijn ogen gehad. Als blijkt dat het minimaal is en gelijk voor beide ogen: Kruidvat it is
Ben je bij de kapper geweest? Daar ben ik de mijne al zo vaak bijna vergetenquote:Op maandag 2 augustus 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Ik vind altijd de meest gekke dingen in de bedrand of onder het matras. Als hij daar ligt zou ik sowieso op zoek naar een andere gaan trouwens.quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Brain spelletjes doen toch?quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Zijn er ook hulpmiddelen om je geheugen en concentratie te fiksen zo rond je 40e?
Nee joh, dat zijn dingen waar alleen andere mensen last van hebben toch?quote:Op maandag 2 augustus 2021 14:43 schreef Vanyel het volgende:
Misschien heb je al heel lang teveel hooi op je vork?
Lang niet overal is het gratis.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:11 schreef BE het volgende:
@:Leandra Dat zei mijn-vriendinnetje-de-opticien dus ook tegen mij: kom maar terug als het echt veel erger is.
Maat goed, fair enough, ook ik ging bij een opticien langs.
En zo’n meting is vaak gratis trouwens, bedacht ik me net.
Speelgoedkeukentje. Daar verstopt Mijm graag afstandbedieningen, telefoons, kleding...quote:Op maandag 2 augustus 2021 11:48 schreef arvensis het volgende:
Díe aftakeling begon bij mij helaas al op mijn 10equote:Op maandag 2 augustus 2021 12:06 schreef Quoi het volgende:
Ik zou trouwens al mijn tassen en jassen nakijken als ik jou was, maar dat heb je vast al gedaan
Mocht je iets gevonden hebben.. ik hoor het graag..quote:Op maandag 2 augustus 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Per kind? Dan blijft er niet veel over neequote:Op maandag 2 augustus 2021 16:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik geloof dat per kind je iq met 30 punten daalt![]()
Ik heb een appgroep met alleen mezelf en ik app mezelf dus veel. Op het werk mail ik mezelf de hele dag met dingen die ik niet mag vergeten.
En ik moet overal een vaste plek voor hebben, anders ben ik dingen echt kwijt.
Ja hoorquote:Op maandag 2 augustus 2021 13:46 schreef SQ het volgende:
Nope. Wel leuk, verder volkomen zinloos.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Brain spelletjes doen toch?
En ik schrijf dus gewoon veel dingen op en sta er bewust even bij stil.
Tijdens het koken even snel iets moeten onthouden gaat dus niet.
Dit idd. Zelfs bij kinderen (8+ in elk geval) werkt dat al niet, bij volwassenen al helemaal niet.quote:Op maandag 2 augustus 2021 17:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nope. Wel leuk, verder volkomen zinloos.
Vlak slecht slapen/vermoeidheid ook vooral niet uit als oorzaak van geheugen- en concentratieklachten.
Ja dat zeggen we allemaal.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee joh, dat zijn dingen waar alleen andere mensen last van hebben toch?
Ja, ik beweeg ook veel. Ik wandel en fiets alles, bij elkaar toch wel een uur of 2 per dag. Ik eet en drink relatief gezond (kan altijd beter, maar ik denk dat ik gemiddeld genomen wel een gezond eetpatroon hebquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:24 schreef Nanukerst het volgende:
Bewegen doet ook wonderen voor je geheugen en concentratie. En dan hoef je niet meteen te bootcampen, matig bewegen (zoals wandelen) telt ook.
Laat je smartphone stuk vallen en kies daarna voor een oldskool Nokiaquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, ik beweeg ook veel. Ik wandel en fiets alles, bij elkaar toch wel een uur of 2 per dag. Ik eet en drink relatief gezond (kan altijd beter, maar ik denk dat ik gemiddeld genomen wel een gezond eetpatroon heb)
Maar ik denk dat er twee punten zijn die echt wel beter kunnen ja: (nacht)rust en mijn klote-smartphone waar ik veel te verslaafd aan ben en die mijn hele concentratie om zeep heeft geholpen.
Misschien moet ik nog eens een cursusje mindfulness combineren met het in de kliko werpen van mijn pokkie, maar ik denk niet dat ik dat al aankan#addictedandIknowit
Ja herkenbaar wel hoor. Terwijl die keren dat mijn telefoon verderop ligt en ik te lui ben om op te staan, het eigenlijk best chill en rustig is.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:34 schreef SQ het volgende:
ik heb alle meldingen al jaren uit staan. Het probleem zit m bij mij niet in dat mijn telefoon mij trekt, maar ik zelf naar mijn telefoon trek. Net als FOK eigenlijk, daar hoef ik ook niet echt perse naartoe, maar toch blijf ik het uit gewoonte elke 10 minuten open klikken
Oh ik heb dit ook heel erg! Maar heb mij er allang bij neergelegd dat ik gewoon telefoonverslaafd benquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:34 schreef SQ het volgende:
ik heb alle meldingen al jaren uit staan. Het probleem zit m bij mij niet in dat mijn telefoon mij trekt, maar ik zelf naar mijn telefoon trek. Net als FOK eigenlijk, daar hoef ik ook niet echt perse naartoe, maar toch blijf ik het uit gewoonte elke 10 minuten open klikken
Haha, dit wilde ik ook gaan typen. Hoewel ik de afgelopen tijd het breien weer liet liggen en toch mijn telefoon greep. Deze week weer verder aan de trui gegaan en eigenlijk is dat veel mindfuller en fijner dan die telefoonquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:56 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben gaan breien om iets met mijn handen te doen te hebben, zodat ik niet iedere lege minuut naar mijn telefoon greep. Het is nog steeds niet ideaal maar ik kan mijn aandacht inmiddels weer redelijk bij een serie houden.
Ik neem aan dat ze in de plaats van die soundbar wegens alle ongemak en vertraging dan een duurdere versie sturen? Of de waarde in contanten?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:06 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou in juli glasvezel krijgen via KPN, en een kadobon en een soundbar, omdat ik was overgestapt.
Soundbar is op, krijg ik net een mail, glasvezel is vertraagd. Naar december. Ga weg![]()
De bekende Miele/Bosch/Microsoft minuten, wist je dat niet? Die duren zo lang als ze durenquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wáárom is de wasmachine al 5 minuten nog maar 1 minuut bezig?
Oh wauw... daar mag dan toch wel een alternatief voor komen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:06 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou in juli glasvezel krijgen via KPN, en een kadobon en een soundbar, omdat ik was overgestapt.
Soundbar is op, krijg ik net een mail, glasvezel is vertraagd. Naar december. Ga weg![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 03-08-2021 14:29:00 ]
Nee nee, meisje van de klantenservice zat echt zo van wow dit kan echt niet!quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:21 schreef BE het volgende:
[..]
Oh wauw... daar mag dan toch wel een alternatief voor komen.Dit is wel heel makkelijk zo.
Of stond er in mini-lettertjes op=op.
O damn!quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:27 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee nee, meisje van de klantenservice zat echt zo van wow dit kan echt niet!
Wat het NOG erger maakt is dat degene die opzichter is van de ploeg die de glasvezel hier aanlegt laatst op zaterdag heel vroeg de hele buurt gewekt heeft toen de ploeg speciaal alleen bij hem thuis de kabel naar binnen ging trekken. Schaamteloos. Dat heb ik dus ook aangegeven bij dat meisje, ze heeft het gecheckt en inderdaad, in de hele wijk is laatst 1 aansluiting geactiveerd![]()
Heb je wel lef hoor.
Die soundbar was volgens degene met wie ik de deal sloot 400 euro en bleek ook 300 euro te zijn.
Het suffe is, ik heb het gedaan omdat ik sowieso een soundbar nodig had en ook wilde overstappen, maar goed, denk maar niet dat ik tot december ga zitten wachten.
Dus ik heb de hele order gecancelled, en ik ga dalijk even een leuke soundbar kopen.
Kippeling is ook lekkerquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:17 schreef vencodark het volgende:
In ander nieuws: ik baal gigantisch want ik wilde met mijn kinderen even een lekker bakje kibbeling halen hier op de markt.
Nog nooit naast gegrepen en we hadden er allemaal zin in.
Staat er een kip kraam.![]()
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:27 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee nee, meisje van de klantenservice zat echt zo van wow dit kan echt niet!
Wat het NOG erger maakt is dat degene die opzichter is van de ploeg die de glasvezel hier aanlegt laatst op zaterdag heel vroeg de hele buurt gewekt heeft toen de ploeg speciaal alleen bij hem thuis de kabel naar binnen ging trekken. Schaamteloos. Dat heb ik dus ook aangegeven bij dat meisje, ze heeft het gecheckt en inderdaad, in de hele wijk is laatst 1 aansluiting geactiveerd![]()
Heb je wel lef hoor.
Die soundbar was volgens degene met wie ik de deal sloot 400 euro en bleek ook 300 euro te zijn.
Het suffe is, ik heb het gedaan omdat ik sowieso een soundbar nodig had en ook wilde overstappen, maar goed, denk maar niet dat ik tot december ga zitten wachten.
Dus ik heb de hele order gecancelled, en ik ga dalijk even een leuke soundbar kopen.
Wasmachines leven in een andere tijdzonequote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wáárom is de wasmachine al 5 minuten nog maar 1 minuut bezig?
Ja, een kapotte wasmachine is idd nog een stuk beroerder.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:43 schreef oh-oh het volgende:
Oef. Nou ja als er iets stuk moet zijn, dan maar je vaatwasser denk ik dan toch.
Beter dan met je was moeten leuren of zo.
Ik kocht laatst trouwens een nieuwe stofzuiger, een AEG, steelstofzuiger, draadloos, ipv die klote stomme zware onhandige lompe Dyson. Mijn leven is er echt zo op vooruit gegaan
Absoluut. De herkenning hier ook, dat is niet zo best. Je zou toch denken dat het niet zo moeilijk is om dat accurater te laten zijn?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:41 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Wasmachines leven in een andere tijdzone
Oi nasty.... en door een bij nog wel?!quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:49 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Absoluut. De herkenning hier ook, dat is niet zo best. Je zou toch denken dat het niet zo moeilijk is om dat accurater te laten zijn?
Oh jongens, ik ben net door een bij gestoken in mijn arm, en dat doet PIJN
We zijn op het strand, man heeft het uitgezogen, en we hebben de dader beiden geïdentificeerd als een bij. De Nestosyl én afterbite zitten uitgerekend vandaag níet in de strandtasquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:51 schreef oh-oh het volgende:
Ouch, uitzuigen en koelen, en sterkte, want dat is idd echt heel erg naar
Je zei bijten.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
We zijn op het strand, man heeft het uitgezogen, en we hebben de dader beiden geïdentificeerd als een bij. De Nestosyl én afterbite zitten uitgerekend vandaag níet in de strandtasEven doorbijten nog.
Normaal zijn het er vijf en hapt de grote hond ze wel uit de lucht maar nu waren het er echt mss wel 100quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 15:02 schreef arvensis het volgende:
Wss door het weer. Als het gaat onweren proberen alle vliegen binnen te komen.
Bijdehand antwoordquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
We zijn op het strand, man heeft het uitgezogen, en we hebben de dader beiden geïdentificeerd als een bij. De Nestosyl én afterbite zitten uitgerekend vandaag níet in de strandtasEven doorbijten nog.
Uhgquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 15:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Normaal zijn het er vijf en hapt de grote hond ze wel uit de lucht maar nu waren het er echt mss wel 100
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |