abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200661157
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 19:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het lijkt een stabiele situatie, het kan eens een paar duizend erbij en een paar duizend eraf zijn.

Maak je je zorgen over de start van het schooljaar en niet vaccineren van 12-17? In Nederland heeft al zo’n 40 procent van die groep een 1e prik gehad. Tegen de tijd dat de scholen beginnen zit de 2e er ook in en hebben velen ook de 14 dagen gehad. Ik denk dat dat voor ons een hoop gaat opleveren op de scholen.
Schooljaar: Ik vind dat de UK dat niet slim aanpakt. Iedereen verwacht een golf in het najaar, die zal in de UK flink aangezwengeld worden door scholieren. Dat zal flink wat cases opleveren in de UK, maar denk niet dat het een issue wordt voor de zorg. Maar als scholieren wel in isolatie moeten als ze met een besmet persoon in contact zijn geweest, dan zullen er weer honderdduizenden scholieren thuis in isolatie zitten, en dat is ook echt niet ideaal. Nederland pakt dat beter aan moet ik zeggen.

En ik vergat die 'pingdemic' nog, wel in een ander topic genoemd. Veel mensen krijgen via NHS app een melding dat ze in contact zijn geweest met een besmet iemand, en dat ze in isolatie moeten. En dat zie je wel veel. Collega's die in isolatie zitten, kinderen van collega's die in isolatie moeten, restaurants die dicht zijn omdat personeel in isolatie zit, etc. Vanaf 15 augustus wordt dat minder, want dan hoef je volgens mij niet meer in isolatie als je volledig gevaccineerd bent.
pi_200661255
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 19:55 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Sluit ik me graag bij aan!

Hoe bevalt overigens het vakantieleven daar? :)
Op de vele regen na goed ;)

Vandaag was het voor het eerst echt slecht, eerder deze week af en toe een bui maar goede temperatuur en veel zon. Maar mij maken ze niet gek, ik vermaak me wel haha.
pi_200661273
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 20:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Op de vele regen na goed ;)

Vandaag was het voor het eerst echt slecht, eerder deze week af en toe een bui maar goede temperatuur en veel zon. Maar mij maken ze niet gek, ik vermaak me wel haha.
Tja Hollandse vakanties hè ha ha
pi_200661282
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 20:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Schooljaar: Ik vind dat de UK dat niet slim aanpakt. Iedereen verwacht een golf in het najaar, die zal in de UK flink aangezwengeld worden door scholieren. Dat zal flink wat cases opleveren in de UK, maar denk niet dat het een issue wordt voor de zorg. Maar als scholieren wel in isolatie moeten als ze met een besmet persoon in contact zijn geweest, dan zullen er weer honderdduizenden scholieren thuis in isolatie zitten, en dat is ook echt niet ideaal. Nederland pakt dat beter aan moet ik zeggen.

En ik vergat die 'pingdemic' nog, wel in een ander topic genoemd. Veel mensen krijgen via NHS app een melding dat ze in contact zijn geweest met een besmet iemand, en dat ze in isolatie moeten. En dat zie je wel veel. Collega's die in isolatie zitten, kinderen van collega's die in isolatie moeten, restaurants die dicht zijn omdat personeel in isolatie zit, etc. Vanaf 15 augustus wordt dat minder, want dan hoef je volgens mij niet meer in isolatie als je volledig gevaccineerd bent.
Ja, die pingdemic is ook wel een stunt. Iets te succesvol begreep ik, alle jongeren zitten thuis en de supermarkten zijn leeg omdat er geen vakkenvullers meer zijn.

Maar dat zal ook vooral een opstart zijn van het systeem, zal gaandeweg de weken wel beter worden.

Ben benieuwd hoe het najaar gaat lopen, hoop op het beste. We zullen zien, mogelijk dat de natuurlijke immuniteit ook een stevige bijdrage levert straks.
pi_200661292
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 19:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik ben er heilig van overtuigd dat er geen lockdowns meer komen zoals we die gehad hebben. Mogelijk dat er nog wel wat getornd wordt aan bepaalde zaken, maar meer verwacht ik niet.

Ik verwacht wel dat we rond september een grote tweedeling in de maatschappij krijgen tussen gevaccineerden en ongevaccineerden. Iedereen die gevaccineerd is zal zonder problemen het leven kunnen leven, de rest zal vast gaan zitten aan zeer regelmatig testen. Ik denk dat de geldigheid van een test teruggaat naar 12 uur.
Hoewel ik tegen een tweedeling ben, is het iets waar ik gek genoeg ook begrip voor heb. De mensen die meedoen aan de immuniteit zullen daarvoor beloond worden, de mensen die dat niet doen die hoeven op weinig solidariteit meer te rekenen denk ik. Gelukkig hebben we het dan over 90 versus 10 procent en ik hoop dat een hoop mensen alsnog zullen gaan nu 8 maanden na de start blijkt dat we niet massaal dood neergevallen zijn.

Maar ik word wel blij omdat zometeen niet de 90 procent hoeft te lijden onder de 10 procent. Ik vind het wel heel belangrijk dat de 10 procent alsnog kan deelnemen via bijvoorbeeld TvT. De mensen in die 10 procent die ook niet willen testen, die hebben wel pech. Die gaan echt zware maanden krijgen ben ik bang, maar ik denk dat we er alles aan gedaan hebben om hen bij de groep te krijgen. De mensen die bewust kiezen voor een dergelijke situatie, die moeten zelf de consequenties dragen wat mij betreft. Elke keuze heeft consequenties, dat is niets nieuws.

En laten we hopen dat die nieuwe situatie die nu gaat ontstaan zo snel mogelijk verdwijnt en we allemaal weer zonder apps en testen ons leven kunnen gaan vieren!
Ik hoop echt dat het niet zo'n tweedeling wordt, er is al genoeg polarisatie in de samenleving. Maar het is niet te verkopen aan de 90% die gevaccineerd zijn, dat ze moeten lijden onder de koppigheid van de overige 10%.
In de UK lijken ze vooral aan te sturen op contact tracing met behulp van de NHS app. 6% zit nu in isolatie omdat ze afgelopen 10 dagen positief getest hebben OF in contact zijn geweest met iemand die positief is getest. Vanaf 15 augustus zou je dan niet meer in isolatie hoeven als je volledig gevaccineerd bent. Dat zou eigenlijk inhouden dat op een gegeven moment mensen die niet gevaccineerd zijn, alleen een test zouden moeten doen als ze gepinged worden via de app. Al zullen de hardcore antivaxxers die app helemaal niet installeren.

Bizarre sidenote: Een collega kreeg een antivax pamflet in de brievenbus. Die was vooral gericht tegen mRNA vaccins en claimde dat 99.99% een covid besmetting overleeft. Wiskunde lijkt niet hun sterkste kant, aangezien 0.2% van de inwoners van de UK aan Covid overleden is inmiddels.
pi_200661306
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 20:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja, die pingdemic is ook wel een stunt. Iets te succesvol begreep ik, alle jongeren zitten thuis en de supermarkten zijn leeg omdat er geen vakkenvullers meer zijn.

Maar dat zal ook vooral een opstart zijn van het systeem, zal gaandeweg de weken wel beter worden.

Ben benieuwd hoe het najaar gaat lopen, hoop op het beste. We zullen zien, mogelijk dat de natuurlijke immuniteit ook een stevige bijdrage levert straks.
Vorige week donderdag waren de schappen iets leger, maar sindsdien lijkt alles in de supermarkten weer normaal :) Denk dat daar ook een stukje Brexit bij zat trouwens, de transportsystemen staan daar nog wel wel door onder druk, en het is ook zonder corona lastiger geworden mensen te vinden voor laagbetaalde banen. Die werden vaak ingevuld door mensen uit het oostblok, en dat kan nu niet meer.
pi_200661418
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 20:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat het niet zo'n tweedeling wordt, er is al genoeg polarisatie in de samenleving. Maar het is niet te verkopen aan de 90% die gevaccineerd zijn, dat ze moeten lijden onder de koppigheid van de overige 10%.
Ik ben er geen voorstander van, in de zin dat ik sowieso tegen een tweedeling ben. Ik kan echter geen enkele andere optie bedenken en je kan het naar de gevaccineerde groep niet verkopen. Ik denk niet dat gevaccineerden zich straks nog laten beperken, dan kan Rutte maar beter een linie of 50 aan ME rond het torentje zetten.

Gelukkig zorgen we voor een tussenweg met de TvT, en van de 10 procent zal een aanzienlijk deel daar wel mee kunnen leven. De paar procent die je overhoudt, die gaan het echt zwaar krijgen.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 20:55:58 #108
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200661674
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 20:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik ben er geen voorstander van, in de zin dat ik sowieso tegen een tweedeling ben. Ik kan echter geen enkele andere optie bedenken en je kan het naar de gevaccineerde groep niet verkopen. Ik denk niet dat gevaccineerden zich straks nog laten beperken, dan kan Rutte maar beter een linie of 50 aan ME rond het torentje zetten.

[...]
Nou, hij kan bijvoorbeeld zeggen dat er weer een gevaarlijke variant in omloop is waartegen het vaccin niet bestand is en dan is er een reële kans dat mensen dat accepteren, zoals ze tot nu toe alles accepteren (behalve een deel dat de avondklok de eerste paar avonden niet accepteerde). Ik had nog hoop op iets meer tegengas, maar de burgerlijke ongehoorzaamheid valt me een beetje tegen.

Ik kijk veel naar Amerika en ben verbaasd wat daar allemaal nog gebeurt, zoals gevaccineerden die op bepaalde plaatsen gewoon een mondkapje moeten blijven dragen.
quote:
Gelukkig zorgen we voor een tussenweg met de TvT, en van de 10 procent zal een aanzienlijk deel daar wel mee kunnen leven. De paar procent die je overhoudt, die gaan het echt zwaar krijgen.
Als ze dingen willen bezoeken wel. Er zijn ook mensen die daar geen behoefte aan hebben en dan maakt het niet zo veel uit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Federer-fan op 31-07-2021 21:05:15 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200661945
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 20:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nou, hij kan bijvoorbeeld zeggen dat er weer een gevaarlijke variant in omloop is waartegen het vaccin niet bestand is en dan is er een reële kans dat mensen dat accepteren, zoals ze tot nu toe alles accepteren (behalve een deel dat de avondklok de eerste paar avonden niet accepteerde). Ik had nog hoop op iets meer tegengas, maar de burgerlijke ongehoorzaamheid valt me een beetje tegen.

Ik kijk veel naar Amerika en ben verbaasd wat daar allemaal nog gebeurt, zoals gevaccineerden die op bepaalde plaatsen gewoon een mondkapje moeten blijven dragen.
Amerika is best groot. Er zijn volgens mij ook staten waar alle regels zijn opgeheven.
Ik ben in Nederland niet zozeer verbaasd over het soepel buigen naar de regels. Dat ken ik wel van Nederlanders. Ik ben vooral verbaasd over de dynamiek van media, landelijk bestuur, belangenverenigingen en vox populi en hoe dat keer op keer de wetenschap overstemd. Ondanks alle kennis van de afgelopen anderhalf jaar en het fantastisch succes van vaccinatie, is er geen overeenstemming over de route voor de komende maanden. De regering heeft dat een aantal malen geprobeerd met routekaarten, maar zo gauw als die niet meer paste met de mening van de dag, werden die direct bij het vuil gezet. En nu maken ze ze niet eens meer.
Positief vind ik het dat we als bevolking vaccinatie echt omarmd hebben, maar die draaikolk van emoties die het beleid mede stuurt vind ik op zijn best leerzaam.
pi_200662803
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 20:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Als er een gevaarlijke variant ontstaat dan kunnen de doelpalen verzet worden. Maar ook dan zal men veel minder accepteren. Alleen daarom is het al zaak dat de wereld zo snel mogelijk gevaccineerd wordt, hoe minder kans er op een variant is (minder besmettingen maakt die kans aanzienlijk kleiner).

Maar er komt geen gevaarlijkere variant meer, want dan was die er al geweest ondertussen. Denk ik.

quote:
[..]
Ik vind Amerika een heel slecht voorbeeld, land vol van hielenlikkers en neplachen. Ze pikken daar ongeveer alles.

quote:
Als ze dingen willen bezoeken wel. Er zijn ook mensen die daar geen behoefte aan hebben en dan maakt het niet zo veel uit.
Reken er maar op dat ook werkgevers dergelijke eisen zullen gaan stellen. Of als je op bezoek wil bij oma in het verzorgingstehuis. Of als je onverhoopt naar het ziekenhuis moet.
pi_200662960
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 21:10 schreef blissard1984 het volgende:

[..]

Amerika is best groot. Er zijn volgens mij ook staten waar alle regels zijn opgeheven.
Ik ben in Nederland niet zozeer verbaasd over het soepel buigen naar de regels. Dat ken ik wel van Nederlanders. Ik ben vooral verbaasd over de dynamiek van media, landelijk bestuur, belangenverenigingen en vox populi en hoe dat keer op keer de wetenschap overstemd. Ondanks alle kennis van de afgelopen anderhalf jaar en het fantastisch succes van vaccinatie, is er geen overeenstemming over de route voor de komende maanden. De regering heeft dat een aantal malen geprobeerd met routekaarten, maar zo gauw als die niet meer paste met de mening van de dag, werden die direct bij het vuil gezet. En nu maken ze ze niet eens meer.
Positief vind ik het dat we als bevolking vaccinatie echt omarmd hebben, maar die draaikolk van emoties die het beleid mede stuurt vind ik op zijn best leerzaam.
Het meest bizarre is dat er slechts een handvol mensen verantwoordelijk zijn voor alle bewuste misinformatie. En wat ze roepen prikt ieder weldenkend mens toch zo doorheen zou je denken, maar het is allemaal heel sektarisch die groep. 1 grote echoput.

Ik denk dat de overheid nu even alles loslaat totdat iedereen die wil volledig gevaccineerd is, en daarna worden de touwtjes aangetrokken.
pi_200663264
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 20:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Eens. Er wordt een veilige optie aangeboden, als je die dan weigerd, dan moet je ook een grote jongen zijn en de gevolgen daar van accepteren. Maar het leidt wel tot een tweedeling, die de samenleving er niet leuker op maakt, maar hopelijk valt dat mee.

En voor degenen die denken dat een mRNA vaccin je DNA aanpast is dat waarschijnlijk een kans die ze met beide handen aan moet pakken :P
  zondag 1 augustus 2021 @ 08:58:36 #113
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200668669
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 21:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Als er een gevaarlijke variant ontstaat dan kunnen de doelpalen verzet worden. Maar ook dan zal men veel minder accepteren. Alleen daarom is het al zaak dat de wereld zo snel mogelijk gevaccineerd wordt, hoe minder kans er op een variant is (minder besmettingen maakt die kans aanzienlijk kleiner).

Maar er komt geen gevaarlijkere variant meer, want dan was die er al geweest ondertussen. Denk ik.
[..]
Dat lijkt me koffiedik kijken.
quote:
Ik vind Amerika een heel slecht voorbeeld, land vol van hielenlikkers en neplachen. Ze pikken daar ongeveer alles.
Heb je de bestorming van het Capitool gezien of de BLM-rellen? Of bedoel je het in relatie tot corona? In dat geval verschillen ze niet van ons.
quote:
[..]

Reken er maar op dat ook werkgevers dergelijke eisen zullen gaan stellen.
Dan kunnen mensen thuiswerken.
quote:
Of als je op bezoek wil bij oma in het verzorgingstehuis. Of als je onverhoopt naar het ziekenhuis moet.
Dan kun je nog wel een paar relletjes verwachten denk ik.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 22:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het meest bizarre is dat er slechts een handvol mensen verantwoordelijk zijn voor alle bewuste misinformatie. En wat ze roepen prikt ieder weldenkend mens toch zo doorheen zou je denken, maar het is allemaal heel sektarisch die groep. 1 grote echoput.
Wat totaal ongenuanceerd dit zeg. Valt me een beetje van je tegen. Ja, er zijn mensen die maar wat roepen. Maar niet iedereen die kritisch is, is achterlijk. Zie alleen al dit artikel, waarnaar ik eerder heb gelinkt. Dit is heel kritisch over de effectiviteit van vaccins.

Maar er zijn - net als in de klimaatdiscussie en andere politieke beladen onderwerpen - wetenschappers met een mening die afwijkt van de concensus. Helaas worden die gemarginaliseerd en worden ze meer en meer gecensureerd op platforms als Facebook, Twitter en ook nu.nl. En ze worden in de wetenschappelijke wereld tegengewerkt.

Maar ook op Twitter kom ik genuanceerde tegengeluiden tegen. Laten we niet alles zo zwart-wit bekijken.

quote:
Ik denk dat de overheid nu even alles loslaat totdat iedereen die wil volledig gevaccineerd is, en daarna worden de touwtjes aangetrokken.
Ik help het je hopen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 22:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Eens. Er wordt een veilige optie aangeboden, als je die dan weigerd, dan moet je ook een grote jongen zijn en de gevolgen daar van accepteren. Maar het leidt wel tot een tweedeling, die de samenleving er niet leuker op maakt, maar hopelijk valt dat mee.

[...]
Ja, je moet een vaccin nemen, ook als je daar geen vertrouwen in hebt (zie dit artikel over de effectiviteit van vaccins, waarnaar ik ook hierboven linkte) en dan mag de overheid je uitsluiten voor alles waar ze je voor willen uitsluiten. Klinkt als een vrije samenleving. Het is natuurlijk gewoon discriminatie, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat een (Europese) rechter dat zo ziet. Die gaan ben ik bang pal voor de overheid staan, waar ze ook gewon deel van uitmaken.

Maar goed, ik ga hier in het topic verder niet in discussie, want dat voelt op FOK! vaak een beetje als een wedstrijdje en dat is het voor mij niet. Het gaat me er alleen om dat niet iedereen die voor zichzelf nadenkt en tot een andere conclusie komt achterlijk is. Ja, er zitten domme mensen bij, maar er zitten genoeg domme mensen tussen degenen die het vaccin omarmen.

Hopelijk vandaag weer mooie cijfers.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_200669818
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:58 schreef Federer-fan het volgende:

iedereen die voor zichzelf nadenkt en tot een andere conclusie komt achterlijk is. Ja, er zitten domme mensen bij, maar er zitten genoeg domme mensen tussen degenen die het vaccin omarmen.

Hopelijk vandaag weer mooie cijfers.
Ik vind dat de meest gemeenschappelijke factor die antivaccinatie mensen hebben niet (het ontbreken van) intelligentie of extra onderzoek is maar het algemeen wantrouwen van de overheid.

Het is in mijn ogen niet eerlijk te zeggen dat mensen die wel vaccineren zich niet hebben verdiept in de informatie van de vaccins. Net als dat het niet eerlijk is mensen die niet prikken dom of wappie te noemen.

Ik denk dat de overheid het zich mag aanrekenen dat er de laatste tijd zoveel nieuws is geweest dat het wantrouwen vergroot.

En de media met het gepaniek steeds over corona en dan als t goed gaat gewoon 5 regels linksonder in de krant.
Nogmaals hoera voor dit topic. En ik hoop met je mee. Rekeneven goeie cijfers uit vandaag :+
pi_200673476
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:58 schreef Federer-fan het volgende:

Heb je de bestorming van het Capitool gezien of de BLM-rellen? Of bedoel je het in relatie tot corona? In dat geval verschillen ze niet van ons.
Die paar honderd mensen op bijna 400 miljoen Amerikanen? Het wordt door de media graag allemaal goed overdreven.

quote:
Wat totaal ongenuanceerd dit zeg. Valt me een beetje van je tegen. Ja, er zijn mensen die maar wat roepen. Maar niet iedereen die kritisch is, is achterlijk. Zie alleen al dit artikel, waarnaar ik eerder heb gelinkt. Dit is heel kritisch over de effectiviteit van vaccins.
Dat er 1 bron is die kritisch is, betekent nog niet dat dit de waarheid is. Er zijn honderden, duizenden en misschien wel tien- of honderdduizenden onderzoeken en bewijzen dat vaccinatie werkt. Daar kan je ondertussen niet meer kritisch over zijn in mijn ogen, zeker niet op basis van een enkele (niet wetenschappelijke) bron.

Je kan best kritisch zijn als je het hebt over wel of geen vaccin nemen, omdat je bijvoorbeeld overtuigd bent dat je de ziekte liever hebt dan wat bijwerkingen. Of hoe vaccinaties geplugd worden in de samenleving. Maar over de vaccins ansich, niet alleen Coronavaccins, kan je niet kritisch meer zijn wat mij betreft. Alle andere factoren die we eerst heel hoog hadden zitten, zoals seizoenseffecten, blijken nergens op gebaseerd en helpen maar marginaal. In alle landen waar gevaccineerd wordt zie je dat gevaccineerden vele malen minder ziek worden en de verhouding tussen besmettingen en ziekenhuisopnames kneiterhard omlaag dendert onder gevaccineerden.

De pest, polio, pokken en dergelijken hebben we allemaal uit kunnen roeien dankzij vaccins. En met Corona gaat ons dat ook lukken. Misschien niet uitroeien, maar wel decimeren tot een niet ter zake doende verkoudheid.

Voor de rest is het, helaas, juist heel genuanceerd. Er zijn maar een paar mensen in de wereld die desinformatie en nepnieuws in omloop brengen.12 mensen om precies te zijn:

quote:
Desinformatie over vaccins verspreidt zich via sociale media als een veenbrand over de wereld. Onderzoek wijst uit dat twaalf mensen, onder wie Robert F. Kennedy Jr., met vele miljoenen volgers daar een hoofdrol in spelen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)nt-kennedy~a3227ac8/

Alle volgers van deze mensen werken als een echoput en herhalen wat deze mensen rond toeteren. Vaak nog wat verdraait, maar dit is de bron van alle nonsens die er rondgaat.

quote:
Ja, je moet een vaccin nemen, ook als je daar geen vertrouwen in hebt (zie dit artikel over de effectiviteit van vaccins, waarnaar ik ook hierboven linkte) en dan mag de overheid je uitsluiten voor alles waar ze je voor willen uitsluiten. Klinkt als een vrije samenleving. Het is natuurlijk gewoon discriminatie, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat een (Europese) rechter dat zo ziet. Die gaan ben ik bang pal voor de overheid staan, waar ze ook gewon deel van uitmaken.
Gelukkig kan je testen voor toegang, er wordt niemand buitengesloten. En al helemaal niet van de basisvoorzieningen. Dat de overheid alles bepaald staat los van Corona, dat is nu eenmaal hoe een samenleving werkt. Je mag ook geen 150 rijden, hoe graag je het ook zou willen.

[ Bericht 1% gewijzigd door GereDathan op 01-08-2021 13:34:07 ]
pi_200673685
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 10:23 schreef Zolena het volgende:

[..]

Ik vind dat de meest gemeenschappelijke factor die antivaccinatie mensen hebben niet (het ontbreken van) intelligentie of extra onderzoek is maar het algemeen wantrouwen van de overheid.
De meesten hebben het gevoel dat ze door de overheid achtergesteld zijn, voornamelijk na een conflict. Als compensatie gaan ze zich soms heel idioot gedragen. Dat is best begrijpelijk, de mensen zijn overtuigd van hun gelijk en gewoon aan de kant geschoven. De toeslagenaffaire is daar een goed voorbeeld van. Het is heel lastig om de overheid dan nog te vertrouwen.

Als je vervolgens gevoelig bent voor bepaalde informatie, dan kom je al snel in een draaikolk terecht. Het is nogal sektarisch allemaal als je kijkt naar clubjes als die van W. Engel en "Nederland in Opstand". Eenmaal in die draaikolk is het heel lastig om daar weer uit te komen.

Ik ben er van overtuigd dat je niet naar de lokale overheid moet kijken maar een meer helicopterview moet aanhouden. Corona en de vaccins overstijgt de lokale overheid, en dan zie je eigenlijk wereldwijd dat vaccins de uitweg blijken te zijn. Zowel in de cijfers als door de wetenschappelijke artikelen. En dat is geen verrassing, we hebben dankzij vaccins in het algemeen een stuk prettiger leven gekregen. Moet je je voorstellen dat je nu nog aan de builenpest dood zou gaan of polio.

quote:
Ik denk dat de overheid het zich mag aanrekenen dat er de laatste tijd zoveel nieuws is geweest dat het wantrouwen vergroot.
Zeker de tijd rondom AZ/Janssen en enkele bijwerkingen was bijzonder onhandig. Het heeft onnodig het vertrouwen aangetast, maar het heeft ook laten zien dat de overheid niet altijd goed reageerde. AZ had er vanaf dag 1 uit gemoeten toen we voldoende Pfizer/Moderna ontvingen en de bijwerkingen bekend werden. Dat had veel meer vertrouwen gewekt.

quote:
En de media met het gepaniek steeds over corona en dan als t goed gaat gewoon 5 regels linksonder in de krant.
Nogmaals hoera voor dit topic. En ik hoop met je mee. Rekeneven goeie cijfers uit vandaag :+
De media gaat zeker niet vrijuit, die hebben er alles aan gedaan om hun oud papier te verkopen. Angst is een geweldige methode om dit voor elkaar te krijgen.
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:03:49 #117
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200674341
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het opnieuw een absolute stijging van 16 (relatieve stijging: 2,4%). Het zijn 683 bezette bedden in totaal, dus helaas nog weer verder boven de 600. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zondag 1 augustus: 187 (absolute stijging 6; relatieve stijging 3,3%);
- zaterdag 31 juli: 181 (absolute stijging 5; relatieve stijging 2,8%);
- vrijdag 30 juli: 176 (absolute daling 1; relatieve daling 0,6%);
- donderdag 29 juli: 177 (absolute stijging 13; relatieve stijging 7,9%);
- woensdag 28 juli: 164 (absolute stijging 5; relatieve stijging 3,1%);
- dinsdag 27 juli: 159 (absolute stijging 19; relatieve stijging 13,6%);
- maandag 26 juli: 140 (absolute stijging 6; relatieve stijging 4,5%);
- zondag 25 juli: 134 (absolute stijging 18; relatieve stijging 15,5%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zondag 1 augustus: 496 (absolute stijging 10; relatieve stijging 2,1%);
- zaterdag 31 juli: 486 (absolute stijging 11; relatieve stijging 2,3%);
- vrijdag 30 juli: 475 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,8%);
- donderdag 29 juli: 471 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,3%);
- woensdag 28 juli: 465 (absolute stijging 8; relatieve stijging 1,8%);
- dinsdag 27 juli: 457 (absolute stijging 20; relatieve stijging 4,6%);
- maandag 26 juli: 437 (absolute stijging 38; relatieve stijging 9,5%);
- zondag 25 juli: 399 (absolute stijging 11; relatieve stijging 2,8%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

“Those who want to take our money and gain power over us have discovered the magic formula: Get us envious or angry at others and we will surrender, in installments, not only our money but our freedom.” – Thomas Sowell
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:04:47 #118
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200674470
De instroom gaat de goede kant op, de daling komt er nu echt aan. Had afgelopen donderdag/vrijdag gehoopt, maar het is helaas toch iets later.
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:18:15 #120
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200676435
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 31 mei 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)

dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519

totaal: 7.397

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 525,3%

dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag: 8.441

totaal: 46.254

Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 52,6%

dinsdag: 7.821
woensdag: 10.426
donderdag: 10.976
vrijdag: 11.297
zaterdag: 11.036
zondag: 10.135
maandag: 8.874

totaal: 70.565

Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 juli:
Daling t.o.v. week ervóór: 43,2%

dinsdag: 6.699
woensdag: 6.897
donderdag: 6.299
vrijdag: 6.395
zaterdag: 5.269
zondag: 4.665
maandag: 3.851

totaal: 40.075

Besmettingcijfers dinsdag 27 juli t/m maandag 2 augustus:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 43,4%

dinsdag: 3.957
woensdag: 3.455
donderdag: 4.415
vrijdag: 3.387
zaterdag: 2.925
zondag: 2.304
maandag:

totaal: 25.535 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_200676467
Daar wordt een mens blij van, ongeacht het weer en de F1.
Tap tap tap
pi_200676486
Mooi mooi *O* *O* ! Nou hopelijk ook gauw de ziekenhuiscijfers dalende!
pi_200676513
En een halvering tov vorige week zondag.
Tap tap tap
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:21:28 #124
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:27:47 #125
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_200676719
Het percentage positieve tests is gelijk gebleven op 10,2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')