abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200619185
quote:
PALMA DE MALLORCA - In Palma de Mallorca ligt een 27-jarige Nederlander in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hij werd afgelopen woensdagnacht door andere Nederlanders tegen zijn hoofd getrapt, volgens de Spaanse politie zonder aanleiding.

Ⓒ ANP/HH
De Spaanse krant Ultima Hora schrijft dat een groep Nederlandse toeristen begon te vechten in een nachtclub, waar ze vervolgens uit werden gezet. Eenmaal op straat vielen ze andere Nederlandse vakantiegangers aan.

De 27-jarige man die nu in Palma op de intensive care ligt, kreeg schoppen tegen zijn hoofd terwijl hij al op de grond lag. Hij heeft hersenletsel en zijn toestand wordt omschreven als zorgwekkend. Een andere man werd bewusteloos geslagen en drie mensen liepen verwondingen op.

Internationaal arrestatiebevel
De Spaanse politie heeft één Nederlander gearresteerd in verband met het incident. Hij werd opgepakt toen hij de sleutels ging terugbrengen van het huurhuis in El Arenal waar de groep verbleef. De anderen hadden zo snel mogelijk een vlucht terug naar Nederland genomen.
https://www.telegraaf.nl/(...)in-kritieke-toestand

Gadverdamme, eentje opgepakt, en de rest zo snel mogelijk terug naar Nederland. Hoop dat binnenkort weer een zoektocht is naar hun, zoals vaker op bijvoorbeeld Dumpert.
pi_200619256
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:53 schreef the-eye het volgende:
Raar om dan zelf te bellen ipv je advocaat dit op te laten lossen
Dit ja, klinkt meer als een wanhoopsactie.



Niet meer Googlen enzo heur j0ng0ns we zitten er bovenop! :')
  donderdag 29 juli 2021 @ 18:03:25 #3
3542 Gia
User under construction
pi_200619375
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:51 schreef 1superbeschuitje het volgende:

[..]

Dit ja, klinkt meer als een wanhoopsactie.

[ afbeelding ]

Niet meer Googlen enzo heur j0ng0ns we zitten er bovenop! :')
Denk maar niet dat het OM de namen bekend zal maken. Niks mis mee dat 'we' weten welke gastjes onderdeel zijn van deze groep. Na de rechtzaak zie je alleen nog initialen. Toch handig als we daar dan complete namen bij hebben. In enkele gevallen ook adressen.

Dat dit backfired naar hun ouders, soit, hadden ze ze maar beter op moeten voeden.
  donderdag 29 juli 2021 @ 18:04:30 #4
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200619386
Zie je dat het OM niet ontkend dat 1 van de moeders officier van justitie is?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200619462
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:04 schreef Scorpie het volgende:
Zie je dat het OM niet ontkend dat 1 van de moeders officier van justitie is?
Hoezo?
Ze vinden het 'kwalijk'!
pi_200619495
Nog maar een keer dan:

twitter

twitter
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 18:19:01 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_200619525
Ik vind het echt heel raar dat die gasten niet vast zitten. Nederland is al eens op de vingers getikt om onze voorlopige hechtenis fetish, je zit zo rustig 90 dagen vast als er alleen maar een verdenking is van belastingontduiking, maar jongeren verdacht van een levensdelict en vlucht gevaar mogen gewoon rond blijven lopen.


Ik blijf erbij, deze zaak stinkt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 29 juli 2021 @ 18:20:54 #8
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200619542
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:15 schreef Raw85 het volgende:
Nog maar een keer dan:

[ twitter ]
[ twitter ]
We gaan zien wat er straks uit gaat komen. Er komt geheid gezeik uit.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 29 juli 2021 @ 18:22:26 #9
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200619562
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het echt heel raar dat die gasten niet vast zitten. Nederland is al eens op de vingers getikt om onze voorlopige hechtenis fetish, je zit zo rustig 90 dagen vast als er alleen maar een verdenking is van belastingontduiking, maar jongeren verdacht van een levensdelict en vlucht gevaar mogen gewoon rond blijven lopen.


Ik blijf erbij, deze zaak stinkt.
Het stinkt aan alle kanten. De 180 graden draai van het OM was het startsein daarvoor. Er hoeft nu maar 1 draadje gevonden te worden tussen de jongens en 1 van hun ouders die misschien verband zou houden met invloedrijke kringen en dan is het wel duidelijk hoe dit zo gelopen is. Hopelijk bijten wat journalisten zich hier lekker in vast.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200619638
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik blijf erbij, deze zaak stinkt.
Ze zou dan haast zeggen dat er wat achtergehouden wordt... (Hand boven hoofd.)
pi_200619739
Het OM spreekt van een digitale heksenjacht.

Nu weten we dat heksen niet bestaan. Een heksenjacht is dus een jacht op ... onschuldige personen.
pi_200619747
Dat 14 dagen durende vertalingsverhaal heb ik nu ook wel tig keer gehoord... (Hoe geloofwaardig is dat dan nog?)
pi_200619793
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:39 schreef Bocaj het volgende:
Dat 14 dagen durende vertalingsverhaal heb ik nu ook wel tig keer gehoord... (Hoe geloofwaardig is dat dan nog?)
De verklaringen van de verdachten hoeven in elk geval niet vertaald te worden, want ........ die zijn er nog niet. Na 15 dagen.
pi_200619821
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

De verklaringen van de verdachten hoeven in elk geval niet vertaald te worden, want ........ die zijn er nog niet. Na 15 dagen.
Genoeg tijd om ze in te studeren.
pi_200619832
Is het niet nuttig dat een verdachte van doodslag zo snel mogelijk wordt gehoord? Of kun je daar gerust nog een paar maanden mee wachten? Sommige verdachten zullen ook getuigen zijn. Zelfde vraag.
pi_200619833
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

De verklaringen van de verdachten hoeven in elk geval niet vertaald te worden, want ........ die zijn er nog niet. Na 15 dagen.
De Nederlandse Politie had nog geen officieel verzoek gehad van Spanje om in actie te komen... dacht ik...
Maar ze wisten wel dat er een Nederlander dood was... zou dat dan niet al voldoende zijn om in actie te komen?
pi_200619873
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:47 schreef Bocaj het volgende:

[..]

De Nederlandse Politie had nog geen officieel verzoek gehad van Spanje om in actie te komen... dacht ik...
Maar ze wisten wel dat er een Nederlander dood was... zou dat dan niet al voldoende zijn om in actie te komen?
Jawel, dat is voldoende. Ze hadden hun onderzoek immers vorige week al gestart.

Maar wát ze dan precies hebben onderzocht in de afgelopen week is onduidelijk. In elk geval hebben ze niet de verdachten verhoord.
pi_200619886
Die zogenaamde heksenjacht is hun eigen schuld..moeten ze maar wat meer voortvarend te werk gaan.
pi_200619893
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Denk maar niet dat het OM de namen bekend zal maken. Niks mis mee dat 'we' weten welke gastjes onderdeel zijn van deze groep. Na de rechtzaak zie je alleen nog initialen. Toch handig als we daar dan complete namen bij hebben. In enkele gevallen ook adressen.

Dat dit backfired naar hun ouders, soit, hadden ze ze maar beter op moeten voeden.
Stoer hoor.
Is de brandstapel al opgetuigd ? Dan kunnen we daar ook direct de familie, vrienden en alle overige personen opgooien waarmee de vermoedelijke daders het laatste jaar contact mee hebben gehad.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_200619908
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Is het niet nuttig dat een verdachte van doodslag zo snel mogelijk wordt gehoord? Of kun je daar gerust nog een paar maanden mee wachten? Sommige verdachten zullen ook getuigen zijn. Zelfde vraag.
natuurlijk is dat nuttig, nu krijg je weer allerlei wazige verhalen en kunnen ze niet vaststellen wie de doodsschop verkocht heeft.
pi_200619923
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:52 schreef theSlowRush het volgende:

[..]

natuurlijk is dat nuttig, nu krijg je weer allerlei wazige verhalen en kunnen ze niet vaststellen wie de doodsschop verkocht heeft.
Dat maakt de meesten hier niet uit, allemaal levenslang !
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_200619933
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:52 schreef theSlowRush het volgende:
kunnen ze niet vaststellen wie de doodsschop verkocht heeft.
Er is video beeld toch?
pi_200619948
Ik lees op social media weer legio van die kut berichtjes over Nyenrode studentjes met rijke ouders die invloed hebben op van alles en nog wat. Wat bezielt die simpele zielen toch altijd.
pi_200619953
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:53 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Dat maakt de meesten hier niet uit, allemaal levenslang !
Er naar kijken en niet ingrijpen maakt je medeplichtig lijkt mij... (Als je bij die groep hoort...)
Als een voorbijganger toekijkt lijkt mij anders...
pi_200619991
14 juli: C.H. zwaar mishandeld en tegen hoofd geschopt

16 juli: vlucht van verdachten naar NL

18 juli: C.H. overlijdt

20 juli: enkele verdachten melden zich bij de politie

22 juli: OM verklaart eigen onderzoek te starten
pi_200619995
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:55 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Er naar kijken en niet ingrijpen maakt je medeplichtig lijkt mij... (Als je bij die groep hoort...)
Als een voorbijganger toekijkt lijkt mij anders...
Nou, de strafmaat voor de daders die daadwerkelijk geschopt en geslagen hebben zal veel hoger liggen dan degene die niet hebben geslagen. Sowieso is het maar de vraag of ze er allemaal wel bij hebben gestaan en wisten wat er daadwerkelijk aan de hand was. Maar daar hebben we gelukkig de politie voor om dat uit te zoeken.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_200620031
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:55 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik lees op social media weer legio van die kut berichtjes over Nyenrode studentjes met rijke ouders die invloed hebben op van alles en nog wat. Wat bezielt die simpele zielen toch altijd.
Mensen hebben gewoon een hekel aan verwende rijkeluiskindjes, nepotisme, klassejustitie en dat je op een willekeurig kakschoolplein de toekomstig bestuurders, ceo's en anderem met topfuncties in de toekomst al kan aanwijzen.
Dat is er al los van deze zaak.
  donderdag 29 juli 2021 @ 19:12:54 #28
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200620147
GeenStijl heeft weer een topic; dit keer is het OM aan de beurt _O-
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_200620157
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:12 schreef Pvt.Webster het volgende:
GeenStijl heeft weer een topic; dit keer is het OM aan de beurt _O-
Ze schrijven goede stukken over deze kwestie
pi_200620251
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:12 schreef Pvt.Webster het volgende:
GeenStijl heeft weer een topic; dit keer is het OM aan de beurt _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ze schrijven goede stukken over deze kwestie
Het is geen kattenpis wat ze daar schrijven... :D
pi_200620289
quote:
Klopt.. ik ben pas van die site getrapt omdat ik het niet eens was met hun Sywert-berichtgeving maar in dit geval is het keihard maar ook keihard de spijker op de kop(schoppers)
pi_200620315
Zie GeenStijl haten op kakkers in het algemeen, waarschijnlijk omdat ze zelf moeten schooieren om die kutsite van ze overeind te houden :')
pi_200620345
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Klopt.. ik ben pas van die site getrapt omdat ik het niet eens was met hun Sywert-berichtgeving maar in dit geval is het keihard maar ook keihard de spijker op de kop(schoppers)
Idd, ze zijn niet altijd goed bezig, maar in dit geval wel.. Er stinkt iets in deze zaak, en of dat opgelost gaat worden moeten we nog maar zien. En hopen..
pi_200620377
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:25 schreef jameshond7 het volgende:
Zie GeenStijl haten op kakkers in het algemeen, waarschijnlijk omdat ze zelf moeten schooieren om die kutsite van ze overeind te houden :')
Dat denk ik niet.. na het gajes uit de welbekende hoek is het elitaire gajes zo ongeveer wel nummer 2 op de lijst van meest gehate bevolkingsgroepen.. denk ik zo.
  donderdag 29 juli 2021 @ 19:29:08 #35
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200620392
quote:
Toch wel de charme van Nederland, dat je een orgaan als OM op een nieuwsblog gewoon "prutsers" kan noemen :D.

Zijn vast landen waar je er niet mee weg komt _O-
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  donderdag 29 juli 2021 @ 19:29:51 #36
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_200620406
Alles wordt alweer geregeld om deze klootzakken er met een taakstraffie vanaf te laten kommen.

OM dat allerlei excuses bedenkt om maar geen aanhouding te hoeven doen, advocaten die nog voor Carlo koud was liepen te roepen dat dit echt in NL moet worden gedaan, OM dat nu GS loopt te beschuldigen van heksenjacht, daarbij zegt dat "digitale heksenjacht kan leiden tot strafvermindering", het NOS aka de lange arm van Den Haag, heeft het over "slechts" een mishandeling en ziedaar: de ideale cocktail om onder vervolging uit te komen.

Waarom kunnen deze figuren niet in voorarrest hangende het onderzoek?
pi_200620407
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:55 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Er naar kijken en niet ingrijpen maakt je medeplichtig lijkt mij... (Als je bij die groep hoort...)
Als een voorbijganger toekijkt lijkt mij anders...
Meehelpen met vluchten wel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200620415
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:29 schreef RedFever007 het volgende:
Alles wordt alweer geregeld om deze klootzakken er met een taakstraffie vanaf te laten kommen.

OM dat allerlei excuses bedenkt om maar geen aanhouding te hoeven doen, advocaten die nog voor Carlo koud was liepen te roepen dat dit echt in NL moet worden gedaan, OM dat nu GS loopt te beschuldigen van heksenjacht, daarbij zegt dat "digitale heksenjacht kan leiden tot strafvermindering", het NOS aka de lange arm van Den Haag, heeft het over "slechts" een mishandeling en ziedaar: de ideale cocktail om onder vervolging uit te komen.

Mark my words: dit wordt een proces waar de honden geen brood van lusten met 13 lachende mannen aan het eind en een bedroefde familie van Carlo die geslachtofferd wordt ten faveure van de Gooische kliek :)
En een OM wat het wijt aan de publieke schandpaal.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 29 juli 2021 @ 19:46:25 #39
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200620651
Die verdachten zouden eerst nog een weekje op vakantie kunnen gaan voordat ze zich voorbereiden en hun verhaaltjes op elkaar afstemmen.

Wat een farce dit :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 29 juli 2021 @ 19:48:53 #40
3542 Gia
User under construction
pi_200620693
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:52 schreef theSlowRush het volgende:


natuurlijk is dat nuttig, nu krijg je weer allerlei wazige verhalen en kunnen ze niet vaststellen wie de doodsschop verkocht heeft.
Staat toch op camerabeelden.
  donderdag 29 juli 2021 @ 19:55:03 #41
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200620799
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Staat toch op camerabeelden.
Die zullen vast wel aangevochten worden met een kutsmoes over dat ze gemanipuleerd kunnen zijn.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 29 juli 2021 @ 19:55:10 #42
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200620802
Ook iemand met een gebroken hand bij een confrontatie met de groep eerder op de avond

pi_200620809
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die zullen vast wel aangevochten worden met een kutsmoes over dat ze gemanipuleerd kunnen zijn.
:'(
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  donderdag 29 juli 2021 @ 20:06:07 #44
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_200621036
Ik kan me wel voorstellen dat zo'n spaans onderzoek een broddelwerkje is wat even over de schutting wordt gegooid. Ik snap dat het OM dat gedegen en correct wil onderzoeken. Maar ik begrijp niet dat dat niet kan met de verdachten in voorarrest met het aangeleverde beeldmateriaal.

Juist ook omdat het OM zelf al een onderzoek was gestart voor de overdracht. Er was al een headstart.
  donderdag 29 juli 2021 @ 20:08:12 #45
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_200621086
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:06 schreef RamboDirk het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat zo'n spaans onderzoek een broddelwerkje is wat even over de schutting wordt gegooid. Ik snap dat het OM dat gedegen en correct wil onderzoeken. Maar ik begrijp niet dat dat niet kan met de verdachten in voorarrest met het aangeleverde beeldmateriaal.
Dit dus, ik snap dat ook nog enigszins maar dat je gewoon als (mede)dader vrij rond kunt lopen is de grootste schande van het hele gebeuren, afgezien van de mishandeling en dood van Carlo uiteraard
pi_200621091

De rechter zal het moeten zeggen... Zal een zware last zijn...
  donderdag 29 juli 2021 @ 20:28:10 #47
3542 Gia
User under construction
pi_200621619
Ik zie het er echt van komen dat ze taakstraffen en voorwaardelijke gevangenisstraffen krijgen, want 'de gevangenis is nadelig voor hun ontwikkeling', 'daar komen ze in aanraking met zware criminelen' of 'het is niet veilig voor deze kinderen'.

Ja, sorry hoor, dat gaat op als je een winkeldiefstal of zo pleegt, niet als je iemand dood slaat en trapt.
Toch denk ik dat ze geen dag zullen hoeven zitten.
pi_200621874
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:28 schreef Gia het volgende:
Ik zie het er echt van komen dat ze taakstraffen en voorwaardelijke gevangenisstraffen krijgen, want 'de gevangenis is nadelig voor hun ontwikkeling', 'daar komen ze in aanraking met zware criminelen' of 'het is niet veilig voor deze kinderen'.

Ja, sorry hoor, dat gaat op als je een winkeldiefstal of zo pleegt, niet als je iemand dood slaat en trapt.
Toch denk ik dat ze geen dag zullen hoeven zitten.
Misschien niet allemaal, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat er helemaal niemand hoeft te zitten. We hebben het hier wel over een levensdelict.
pi_200622282
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]
We hebben het hier wel over een levensdelict.
"Dat is niet bewezen" zal de advocaat bepleiten.
pi_200622405
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Klopt.. ik ben pas van die site getrapt omdat ik het niet eens was met hun Sywert-berichtgeving maar in dit geval is het keihard maar ook keihard de spijker op de kop(schoppers)
Kennelijk kunnen ze bij Geenstijl niet erg goed tegen kritiek want ik ben ook een maand of zo geband vanwege kritiek op berichtgeving (een of ander dom bericht over pingpongballen, ik hintte alleen iets van 'gaan jullie je eens met belangrijkere zaken zoals Mallorca bezighouden 'oid). Dag later komen ze met de 'grote onthulling' over...Mallorca. :')

Maar goed ze hebben het nu wel leuk opgepakt ja. :P
pi_200622520
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:55 schreef 1superbeschuitje het volgende:

[..]

Kennelijk kunnen ze bij Geenstijl niet erg goed tegen kritiek want ik ben ook een maand of zo geband vanwege kritiek op berichtgeving (een of ander dom bericht over pingpongballen, ik hintte alleen iets van 'gaan jullie je eens met belangrijkere zaken zoals Mallorca bezighouden 'oid). Dag later komen ze met de 'grote onthulling' over...Mallorca. :')

Maar goed ze hebben het nu wel leuk opgepakt ja. :P
Ze kunnen niet tegen kritiek ja..heel zwak van types die zelf vaak keihard zijn in hun berichtgeving. Als je dan hun huisregels leest dan leer je dat ze je er inderdaad gewoon vanaf trappen als je hen niet aanstaat. Geen behoefte meer om daar te posten (slechts een paar keer gedaan overigens) want ik vind het een arrogant en cynisch clubje, dat soms echter wel goede artikelen heeft.
pi_200622600
GeenStijl vervult een belangrijke maatschappelijke functie. Misschien moet ik maar eens gaan doneren.
pi_200622657
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:53 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Dat maakt de meesten hier niet uit, allemaal levenslang !
En hun ouders ook levenslang.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 29 juli 2021 @ 21:09:42 #54
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200622685
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
GeenStijl vervult een belangrijke maatschappelijke functie.
Als je het de domrechtse onderbuiken van verse diarree voorzien daaronder schaart dan kan ik me er iets bij voorstellen, maar misschien zie ik e.e.a. over het hoofd?

In deze casus doen ze meer kwaad dan goed, en dat is geen uitzondering.
Huilen dan.
pi_200622859
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als je het de domrechtse onderbuiken van verse diarree voorzien daaronder schaart dan kan ik me er iets bij voorstellen, maar misschien zie ik e.e.a. over het hoofd?

In deze casus doen ze meer kwaad dan goed, en dat is geen uitzondering.
Daar ben ik het niet mee eens.

Het is nu al zeker dat de daders van de rechter een lage straf zullen krijgen.

De digitale schandpaal is een extra straf, die ze ook verdienen.
  donderdag 29 juli 2021 @ 21:26:08 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200623097
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens.

Het is nu al zeker dat de daders van de rechter een lage straf zullen krijgen.

De digitale schandpaal is een extra straf, die ze ook verdienen.
Extra lage straf en over een paar jaar is iedereen hun naam vergeten. UITSTEKEND BEZIG RIEKVOLK _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 29 juli 2021 @ 21:34:00 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200623372
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens.

Het is nu al zeker dat de daders van de rechter een lage straf zullen krijgen.

De digitale schandpaal is een extra straf, die ze ook verdienen.
Ja laten we vooral het bepalen de strafmaat, nog voordat er überhaupt een proces plaatsgevonden heeft, over aan John en Gerda. Die hebben namelijk écht kijk op rechtvaardigheid want ja fuck de beschaving met hun rechtsstaat en zo daar heb je helemaal niks aan als je ze ook gewoon kan doodknuppelen op het dorpsplein ^O^ .

Verder wat Dven zegt.
Huilen dan.
  donderdag 29 juli 2021 @ 21:40:12 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200623515
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja laten we vooral het bepalen de strafmaat, nog voordat er überhaupt een proces plaatsgevonden heeft, over aan John en Gerda. Die hebben namelijk écht kijk op rechtvaardigheid want ja fuck de beschaving met hun rechtsstaat en zo daar heb je helemaal niks aan als je ze ook gewoon kan doodknuppelen op het dorpsplein ^O^ .

Verder wat Dven zegt.
Als we dan toch bezig zijn kunnen we misschien ook af en toe een willekeurige officier van justitie tot ouder van een misdadiger bombarderen; dezelfde naam hebben is wel genoeg lijkt me, de rest verzinnen we er gewoon bij.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 juli 2021 @ 21:41:52 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200623557
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens.

Het is nu al zeker dat de daders van de rechter een lage straf zullen krijgen.

De digitale schandpaal is een extra straf, die ze ook verdienen.
Als ze een lagere straf krijgen zal dat primair door die digitale schandpaal komen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200623681
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die zullen vast wel aangevochten worden met een kutsmoes over dat ze gemanipuleerd kunnen zijn.
Ik hoor Roethof met zijn zalvende stem al zeggen dat er enorm suggestief is geknipt en geplakt.
  donderdag 29 juli 2021 @ 21:46:46 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200623714
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als we dan toch bezig zijn kunnen we misschien ook af en toe een willekeurige officier van justitie tot ouder van een misdadiger bombarderen; dezelfde naam hebben is wel genoeg lijkt me, de rest verzinnen we er gewoon bij.
In dat licht stel ik ook voor om opsporing over te laten aan de internet-speurneuzen. Die hebben hun sporen inmiddels ruimschoots verdiend (waarom krijgen die niet wat meer krediet???) en zo besparen we toch weer een hoop belastinggeld dat anders verkwanseld wordt aan nutteloze rechercheurs.
Huilen dan.
pi_200623854
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens.

Het is nu al zeker dat de daders van de rechter een lage straf zullen krijgen.

De digitale schandpaal is een extra straf, die ze ook verdienen.
Oké dan gooi ik er maar even een domme vraag in: waarom is dat zo zeker?
En waarom gaan zoveel mensen ervan uit dat er vrijspraak/zeer lage straffen zal/zullen volgen omdat het in een groep niet altijd duidelijk is wie wat doet met welk gevolg? Heb in vorige topics al een uitleg gezet(gelopieerd) en er zijn voorbeelden genoemd dat het binnen de wet echt wel mogelijk is om een groep te vervolgen voor miahandeling/doodslag of wat dan ook in vereniging.
pi_200623889
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

In dat licht stel ik ook voor om opsporing over te laten aan de internet-speurneuzen. Die hebben hun sporen inmiddels ruimschoots verdiend (waarom krijgen die niet wat meer krediet???) en zo besparen we toch weer een hoop belastinggeld dat anders verkwanseld wordt aan nutteloze rechercheurs.
Rechtspraak via een poll op het forum!
pi_200623928
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze een lagere straf krijgen zal dat primair door die digitale schandpaal komen.
Nee. Ze krijgen sowieso een lage straf, omdat het Nederlands strafrecht uitsluitend lage straffen kent. Zelfs zó laag, dat je eigenlijk niet eens van een straf kunt spreken.
  donderdag 29 juli 2021 @ 21:55:05 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200623982
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Nee. Ze krijgen sowieso een lage straf, omdat het Nederlands strafrecht uitsluitend lage straffen kent. Zelfs zó laag, dat je eigenlijk niet eens van een straf kunt spreken.
Omdat je het niet eens bent met de afspraken die we in dit land met elkaar gemaakt hebben stel je voor het recht maar in eigen hand te nemen?
Huilen dan.
pi_200624003
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:50 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Oké dan gooi ik er maar even een domme vraag in: waarom is dat zo zeker?
En waarom gaan zoveel mensen ervan uit dat er vrijspraak/zeer lage straffen zal/zullen volgen omdat het in een groep niet altijd duidelijk is wie wat doet met welk gevolg? Heb in vorige topics al een uitleg gezet(gelopieerd) en er zijn voorbeelden genoemd dat het binnen de wet echt wel mogelijk is om een groep te vervolgen voor miahandeling/doodslag of wat dan ook in vereniging.
Omdat, ik herhaal, het Nederlandse strafrecht uitsluitend lage straffen kent. De rechter heeft slechts de keus tussen laag, lager of laagst.
pi_200624050
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Omdat je het niet eens bent met de afspraken die we in dit land met elkaar gemaakt hebben stel je voor het recht maar in eigen hand te nemen?
Dat doe ik niet, dat doet het Nederlandse volk. Het zijn geen "afspraken die we met elkaar gemaakt hebben".
  donderdag 29 juli 2021 @ 21:58:07 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200624074
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:57 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat doe ik niet, dat doet het Nederlandse volk.
Opgehitst door GeenStijl, en jij staat erbij te juichen. En verder: niet mijn volk.
quote:
Het zijn geen "afspraken die we met elkaar gemaakt hebben".
Nee?
Huilen dan.
pi_200624132
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En jij staat erbij te juichen. En verder: niet mijn volk.
[..]

Nee?
Nee. Is dit ooit voorgelegd aan de bevolking in een referendum? Nee. Speelt dit een rol bij de verkiezingen? Nee.

Er is een kleine elite van rechtsgeleerden die dit met elkaar afgesproken hebben.
pi_200624166
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 19:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.. na het gajes uit de welbekende hoek is het elitaire gajes zo ongeveer wel nummer 2 op de lijst van meest gehate bevolkingsgroepen.. denk ik zo.
Meest gehaat bij de welbekende kleine, maar luidruchtige pauperbevolkingsgroep ja
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:04:27 #71
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200624210
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 21:50 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Oké dan gooi ik er maar even een domme vraag in: waarom is dat zo zeker?
En waarom gaan zoveel mensen ervan uit dat er vrijspraak/zeer lage straffen zal/zullen volgen omdat het in een groep niet altijd duidelijk is wie wat doet met welk gevolg? Heb in vorige topics al een uitleg gezet(gelopieerd) en er zijn voorbeelden genoemd dat het binnen de wet echt wel mogelijk is om een groep te vervolgen voor miahandeling/doodslag of wat dan ook in vereniging.
Ik durf wel een kratje bier erop te zetten dat er van die gasten geen 1 langer hoeft te zitten dan een jaar of 3.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200624315
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik durf wel een kratje bier erop te zetten dat er van die gasten geen 1 langer hoeft te zitten dan een jaar of 3.
Exact. Een ministraf.
pi_200624380
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Nee. Is dit ooit voorgelegd aan de bevolking in een referendum? Nee. Speelt dit een rol bij de verkiezingen? Nee.

Er is een kleine elite van rechtsgeleerden die dit met elkaar afgesproken hebben.
De hoge heren in Den Haag !!@!
pi_200624413
quote:
Dood Carlo: hele Mallorca-groep moet vrezen voor straffen
OOK BIJ KLEINE ROLDe negen verdachten van de fatale mishandeling van Carlo Heuvelman (27) op Mallorca moeten allemaal vrezen voor straffen, als ze bij het doodschoppen van de man in de buurt waren. Ook als hun rol slechts een kleine was.
https://www.ad.nl/nieuws/(...)r-straffen~ad7889c3/
pi_200624426
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 20:55 schreef 1superbeschuitje het volgende:

[..]

Kennelijk kunnen ze bij Geenstijl niet erg goed tegen kritiek want ik ben ook een maand of zo geband vanwege kritiek op berichtgeving (een of ander dom bericht over pingpongballen, ik hintte alleen iets van 'gaan jullie je eens met belangrijkere zaken zoals Mallorca bezighouden 'oid). Dag later komen ze met de 'grote onthulling' over...Mallorca. :')

Maar goed ze hebben het nu wel leuk opgepakt ja. :P
Dan schreeuwen ze dat de waarheid en niets dan de waarheid brengen, en dan plempen ze een screenshot met namen online die nog niet eens geverifieerd hebben. Ik gun ze een plaats, maar je moet het wel met een flinke korrel zout lezen vaak.
pi_200624509
quote:
Max 10 jaartjes dus, een hele lichte straf voor moord.
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:23:07 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200624522
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Max 10 jaartjes dus, een hele lichte straf voor moord.
Welke moord?
Huilen dan.
pi_200624531
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Welke moord?
De moord op Carlo.
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:24:38 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200624544
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:23 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

De moord op Carlo.
Moord?
Huilen dan.
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:24:42 #80
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200624547
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Max 10 jaartjes dus, een hele lichte straf voor moord.
Minus 2 jaar goed gedrag tegenwoordig dus nog 8. Ze beginnen na 4 jaar met hun resocialisatie trajecten en dan mogen ze op den duur alweer thuis rondlopen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200624580
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Moord?
Zeker, moord. Iemand keihard tegen het hoofd schoppen is moord.

Of je iemand nu een kogel door zijn hoofd schiet, of met verschillende personen keihard tegen het hoofd schopt: het resultaat is hetzelfde.
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:27:42 #82
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200624602
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Zeker, moord. Iemand keihard tegen het hoofd schoppen is moord.
“Maar meneer de rechter, ik wist niet dat iemand dood ging als ik hem heel hard tegen zijn hoofd zou schoppen.”
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:28:58 #83
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200624623
:') :') :')
Huilen dan.
pi_200624647
Je onderbuik zegt opknopen. Zelden heeft je onderbuik gelijk, alleen nu....
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:33:04 #85
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200624691
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Zeker, moord. Iemand keihard tegen het hoofd schoppen is moord.

Of je iemand nu een kogel door zijn hoofd schiet, of met verschillende personen keihard tegen het hoofd schopt: het resultaat is hetzelfde.
Ja maar zo werkt het juridisch niet. Als er geen sprake is van kalm beraad en rustig overleg vooraf (en dat is vaak als je al in een bepaalde gemoedstoestand zit waarin je met een groep staat te matten) dan is het al snel doodslag.

Scheelt weer een paar jaartjes.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:34:29 #86
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200624722
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:33 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Ja maar zo werkt het juridisch niet. Als er geen sprake is van kalm beraad en rustig overleg vooraf (en dat is vaak als je al in een bepaalde gemoedstoestand zit waarin je met een groep staat te matten) dan is het al snel doodslag.

Scheelt weer een paar jaartjes.
Wat best gek is. Iedereen weet anno 2021 wel dat kopschoppen gewoon een manier is om iemand doelbewust het licht uit de ogen te schoppen en kan derhalve prima als poging tot moord worden beschouwd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:38:07 #87
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200624770
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat best gek is. Iedereen weet anno 2021 wel dat kopschoppen gewoon een manier is om iemand doelbewust het licht uit de ogen te schoppen en kan derhalve prima als poging tot moord worden beschouwd.
https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/moord-en-doodslag
Huilen dan.
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:38:54 #88
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200624780
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat best gek is. Iedereen weet anno 2021 wel dat kopschoppen gewoon een manier is om iemand doelbewust het licht uit de ogen te schoppen en kan derhalve prima als poging tot moord worden beschouwd.
Dat weet je ook als je iemand met een mes tussen zijn ribben steekt maar ook dat is doodslag wanneer er daarvoor geen moment van deliberatie heeft plaatsgevonden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200624787
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:33 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Ja maar zo werkt het juridisch niet. Als er geen sprake is van kalm beraad en rustig overleg vooraf (en dat is vaak als je al in een bepaalde gemoedstoestand zit waarin je met een groep staat te matten) dan is het al snel doodslag.

Scheelt weer een paar jaartjes.
Omdat de heren zijn gevlucht en ook in Nederland niet zijn gearresteerd, zullen de moordwapens (de schoenen) nooit meer gevonden worden. Er zijn schoenen met stalen neuzen waarmee zelfs een knaapje van 70 kg een volwassen kerel met één goede trap naar de andere wereld kan helpen.
pi_200624797
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat best gek is. Iedereen weet anno 2021 wel dat kopschoppen gewoon een manier is om iemand doelbewust het licht uit de ogen te schoppen en kan derhalve prima als poging tot moord worden beschouwd.
Eens. Gooi die straffen goddomme eens omhoog door er moord van te maken..misschien helpt het om het verschijnsel kopschoppen in te dammen. Begrijp werkelijk niet hoe iemand het in zijn kop kan halen om zoiets te doen
pi_200624805
De rechters zullen wel weer een smoes hebben om lager te straffen en de advocaat zal ook wel een leugen klaar hebben bij lage straffen zeg ik dat de rechter zelf niet deugd en de advocaat ook maar eens een portie klappen moet hebben
Ik leef met de familie mee
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:40:41 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200624806
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Eens. Gooi die straffen goddomme eens omhoog door er moord van te maken..misschien helpt het om het verschijnsel kopschoppen in te dammen. Begrijp werkelijk niet hoe iemand het in zijn kop kan halen om zoiets te doen
Eens. Laten we ook de straffen voor winkeldiefstel maar eens wat omhoog gooien door er moord van te maken.

Psst: de methode is niet zo relevant voor het onderscheid tussen moord en doodslag.
Huilen dan.
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:42:42 #93
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200624836
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat best gek is. Iedereen weet anno 2021 wel dat kopschoppen gewoon een manier is om iemand doelbewust het licht uit de ogen te schoppen en kan derhalve prima als poging tot moord worden beschouwd.
Het enige wat juridisch niet werkt is zeggen dat je niet de intentie had om hem te doden. Daar zie ik ze nog voor aan om te zeggen.

Juridisch hebben ze daar in de Rechtspraak iets op bedacht. Dan zal de rechter zeggen dat er weliswaar geen sprake is van onvoorwaardelijk opzet (want je wilde het niet naar eigen zeggen), maar dan wél voorwaardelijk opzet. Het is immers algemeen bekend dat je met een schop tegen het hoofd iemand kan doden. Je neemt dus een bewust risico op iemands overlijden. (als ik het zo goed uitleg..)

Bij moord moet je er echt even over na hebben gedacht en dat zal in een opwelling nooit het geval zijn. Zeker niet als er mogelijk drugs in het spel is dat plots verkeerd is gevallen of iets (de verdachten kunnen vanalles verzinnen als er niet direct bloedonderzoek is gedaan..)

Blijft dus sowieso doodslag maximaal.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_200624846
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:40 schreef wao het volgende:
De rechters zullen wel weer een smoes hebben om lager te straffen en de advocaat zal ook wel een leugen klaar hebben bij lage straffen zeg ik dat de rechter zelf niet deugd en de advocaat ook maar eens een portie klappen moet hebben
Ik leef met de familie mee
Mensen zoals jij verdienen het stiekem wel een beetje om eens (onterecht) van iets verdacht te worden. Dan zul je merken dat het toch fijn is dat er advocaten zijn die je helpen terwijl de hele wereld tegen je is. (en sommigen hier het geen probleem vinden om je familie ook maar op te knopen en weet ik veel wat allemaal)
pi_200624863
Psst: het kunstmatige onderscheid tussen moord en doodslag is voor normale mensen niet relevant. Dood is dood, of dat nu een dag of een minuut van te voren is beraamd.
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:48:36 #96
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200624910
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:42 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Het enige wat juridisch niet werkt is zeggen dat je niet de intentie had om hem te doden. Daar zie ik ze nog voor aan om te zeggen.

Juridisch hebben ze daar in de Rechtspraak iets op bedacht. Dan zal de rechter zeggen dat er weliswaar geen sprake is van onvoorwaardelijk opzet (want je wilde het niet naar eigen zeggen), maar dan wél voorwaardelijk opzet. Het is immers algemeen bekend dat je met een schop tegen het hoofd iemand kan doden. Je neemt dus een bewust risico op iemands overlijden. (als ik het zo goed uitleg..)

Bij moord moet je er echt even over na hebben gedacht en dat zal in een opwelling nooit het geval zijn. Zeker niet als er mogelijk drugs in het spel is dat plots verkeerd is gevallen of iets (de verdachten kunnen vanalles verzinnen als er niet direct bloedonderzoek is gedaan..)

Blijft dus sowieso doodslag maximaal.
De advocaten van deze jongens hebben ze tot in de puntjes voorbereid op hun verhaal, dus ik acht het zeer aannemelijk dat ze allemaal gaan zeggen dat de alcohol/drugs die ze van een onbekend persoon op Mallorca hebben gehad de schuld is dat ze niet meer wisten wat ze deden, en ook toevalligerwijze allemaal collectief geheugenverlies hebben opgelopen.

Ze voelden zich zelfs zo beroerd dat ze gelijk naar huis zijn gevlogen om daar te herstellen. Aangezien we al 3 weken verder zijn zijn alle berichtjes met pappa en mamma dermate verwijderd/bewerkt dat daar niet meer uit af te leiden valt dat ze uitgebreid hebben overlegd wat te doen nadat ze hebben gekopschopt.

De rechter zal volledig meegaan in het zielige verhaal van de verdachten en ze allemaal behalve 1 vrijspreken, omdat die simpelweg op de beelden staat. De rechter gaat natuurlijk rekening houden met het potentieel van deze jongen dus een minimale straf zal hem ten deel vallen. We willen natuurlijk niet dat dit Gooische balletje een strobreed in de weg wordt gelegd richting zijn C-level baantje bij een multinational.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:49:09 #97
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200624916
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:44 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Psst: het kunstmatige onderscheid tussen moord en doodslag is voor normale mensen niet relevant. Dood is dood, of dat nu een dag of een minuut van te voren is beraamd.
Maar wel handig dat de normale mensen dat weten als er weer een keer "laag wordt gestraft" nadat iemand is gedood, maar in hun ogen vermoord...

Het zijn diezelfde "normale mensen" die vervolgens op FB los gaan om te zeggen dat de rechter er niets van heeft begrepen met 6 jaar en TBS voor doodslag.

Diegenen die vervolgens het vonnis lezen snappen het.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:50:49 #98
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200624942
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De advocaten van deze jongens hebben ze tot in de puntjes voorbereid op hun verhaal, dus ik acht het zeer aannemelijk dat ze allemaal gaan zeggen dat de alcohol/drugs die ze van een onbekend persoon op Mallorca hebben gehad de schuld is dat ze niet meer wisten wat ze deden, en ook toevalligerwijze allemaal collectief geheugenverlies hebben opgelopen.

Ze voelden zich zelfs zo beroerd dat ze gelijk naar huis zijn gevlogen om daar te herstellen. Aangezien we al 3 weken verder zijn zijn alle berichtjes met pappa en mamma dermate verwijderd/bewerkt dat daar niet meer uit af te leiden valt dat ze uitgebreid hebben overlegd wat te doen nadat ze hebben gekopschopt.

De rechter zal volledig meegaan in het zielige verhaal van de verdachten en ze allemaal behalve 1 vrijspreken, omdat die simpelweg op de beelden staat. De rechter gaat natuurlijk rekening houden met het potentieel van deze jongen dus een minimale straf zal hem ten deel vallen. We willen natuurlijk niet dat dit Gooische balletje een strobreed in de weg wordt gelegd richting zijn C-level baantje bij een multinational.
Voor dit scenario ben ik ook bang ja. Ik hoop daarom van harte dat ze zijn getapt o.i.d de laatste weken...
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_200624968
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:44 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Psst: het kunstmatige onderscheid tussen moord en doodslag is voor normale mensen niet relevant. Dood is dood, of dat nu een dag of een minuut van te voren is beraamd.
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde figuren die klassejustitie schrijven ipv klassenjustitie
  donderdag 29 juli 2021 @ 22:56:05 #100
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200625045
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:50 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Voor dit scenario ben ik ook bang ja. Ik hoop daarom van harte dat ze zijn getapt o.i.d de laatste weken...
Weinig kans want daarvoor moet je verregaande bevoegdheden aanvragen.
Deze jongens gaan de dans ontspringen, met dank aan pappa en mamma.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')