abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:35:48 #1
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200615885


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:36:36 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200615899
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik bedoel ze weten nu ook wel wat ze maandag gaan beslissen, tenzij er verdeeldheid is binnen de betrokkenen.
Oh, allicht. Maar de hiërarchie moet wel duidelijk blijven natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:37:39 #3
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200615911
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik bedoel ze weten nu ook wel wat ze maandag gaan beslissen, tenzij er verdeeldheid is binnen de betrokkenen.
De vriendjes moeten wel de tijd krijgen om alvast het nodige af te handelen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200615915
Hopen op volledig volle stadions in het voetbal *O*
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 29 juli 2021 @ 14:38:09 #5
408813 crew  trein2000
pi_200615917
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh, allicht. Maar de hiërarchie moet wel duidelijk blijven natuurlijk.
Je zou bijna hopen op een stevige opstand in de ministersploeg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 14:39:01 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200615937
Panieken? Seriously? :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:41:29 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200615985
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je zou bijna hopen op een stevige opstand in de ministersploeg.
Verwacht je die? De voornaamste dwarsligger was volgens mij Hoekstra, maar ten eerste is die vooral druk om de crisis in zijn eigen partij te bezweren, en ten tweede zal die denk ik heel diep bukken om maar deel te mogen nemen aan Rutte-IV.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 29 juli 2021 @ 14:42:57 #8
408813 crew  trein2000
pi_200616007
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Verwacht je die? De voornaamste dwarsligger was volgens mij Hoekstra, maar ten eerste is die vooral druk om de crisis in zijn eigen partij te bezweren, en ten tweede zal die denk ik heel diep bukken om maar deel te mogen nemen aan Rutte-IV.
Die verwacht ik niet. De grootste dwarsligger is namelijk afgetreden nav de toeslagenaffaire. Maar ik hoop er wel op…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200616036
Maar uhm, die opnamecijfers zijn verder prima toch? Top lijkt te zijn bereikt :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:44:57 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200616046
https://www.gelderlander.(...)smettingen~a1dd830f/

De hele besmettingscluster rond de Aspen Valley in Enschede komt vanuit één persoon.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200616049
ik ga voor 4123 vandaag
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200616058
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:45 schreef _serial_ het volgende:
ik ga voor 4123 vandaag
3795
pi_200616059
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
https://www.gelderlander.(...)smettingen~a1dd830f/

De hele besmettingscluster rond de Aspen Valley in Enschede komt vanuit één persoon.
Waarom geloof ik dat gewoon niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200616072
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waarom geloof ik dat gewoon niet.
Heeft daar 1 iemand lekker met alle hertjes lopen tongen of zo :o
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:46:30 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200616074
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waarom geloof ik dat gewoon niet.
Ik heb er te weinig verstand van om het wel of niet te geloven. Ik kan niet eens beoordelen of dit goed nieuws is voor de horeca, of juist niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:47:54 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200616106
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:45 schreef _serial_ het volgende:
ik ga voor 4123 vandaag
Nu al 'place ur bets'?
Het is nog geen 1500. Maar als we toch al bezig zijn.

Gisteren storing, klein beetje daling overall, toch blijft het donderdag dus is het standaard iets hoger.

4.250-4.500
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 14:48:43 #17
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200616119
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waarom geloof ik dat gewoon niet.
Als we er vanuit gaan dat de antigeentest 80% accuraat is zoals gezegd zou je 120 mensen hebben die negatief getest zijn die potentieel positief waren. Als we dan voor 't gemak even aannemen dat er een gemiddeld percentage positief was van 6% zou je op zijn minst 8 mensen verwachten die een valse negatieve test hebben.

Oftewel, dan zou je minimaal 8 mensen moeten hebben die anderen hebben kunnen besmetten.

Sowieso klinkt het onlogisch. Één iemand in een discotheek komt niet in contact met iedereen. Dan zou dat inhouden dat één persoon anderen besmet en die weer anderen besmet.

Het klinkt bijzonder onlogisch.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 29 juli 2021 @ 14:50:23 #18
408813 crew  trein2000
pi_200616151
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
https://www.gelderlander.(...)smettingen~a1dd830f/

De hele besmettingscluster rond de Aspen Valley in Enschede komt vanuit één persoon.
Waar zijn de frauderoepers nu dan?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200616167
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als we er vanuit gaan dat de antigeentest 80% accuraat is zoals gezegd zou je 120 mensen hebben die negatief getest zijn die potentieel positief waren. Als we dan voor 't gemak even aannemen dat er een gemiddeld percentage positief was van 6% zou je op zijn minst 8 mensen verwachten die een valse negatieve test hebben.

Oftewel, dan zou je minimaal 8 mensen moeten hebben die anderen hebben kunnen besmetten.

Sowieso klinkt het onlogisch. Één iemand in een discotheek komt niet in contact met iedereen. Dan zou dat inhouden dat één persoon anderen besmet en die weer anderen besmet.

Het klinkt bijzonder onlogisch.
Je hoeft bij een aerosole besmetting natuurlijk geen direct contact te hebben met mensen.
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 14:52:08 #20
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200616186
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:51 schreef alpeko het volgende:

[..]

Je hoeft bij een aerosole besmetting natuurlijk geen direct contact te hebben met mensen.
Dan zou dit echt wereldnieuws zijn. Bijna een hele discotheek die besmet is geraakt door één persoon door aerosole besmetting.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:53:27 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200616212
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:51 schreef alpeko het volgende:

[..]

Je hoeft bij een aerosole besmetting natuurlijk geen direct contact te hebben met mensen.
Alsof die ene iemand dan over de halve discotheek de lichaamssappen heeft doen uitsproeien.

Hou op hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200616240
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als we er vanuit gaan dat de antigeentest 80% accuraat is zoals gezegd zou je 120 mensen hebben die negatief getest zijn die potentieel positief waren. Als we dan voor 't gemak even aannemen dat er een gemiddeld percentage positief was van 6% zou je op zijn minst 8 mensen verwachten die een valse negatieve test hebben.

Oftewel, dan zou je minimaal 8 mensen moeten hebben die anderen hebben kunnen besmetten.

Sowieso klinkt het onlogisch. Één iemand in een discotheek komt niet in contact met iedereen. Dan zou dat inhouden dat één persoon anderen besmet en die weer anderen besmet.

Het klinkt bijzonder onlogisch.
Dit en de bergen verhalen dat je zo door kon lopen bij Aspen Valley, geloof ik niets van het verhaal van 1 superspreader.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200616257
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
https://www.gelderlander.(...)smettingen~a1dd830f/

De hele besmettingscluster rond de Aspen Valley in Enschede komt vanuit één persoon.
Makes sense. 20% besmet 80% van de mensen, en 80% juist weer veel minder. Ook superspreaders .e.d. Zoiets meende ik gelezen te hebben een keer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 29 juli 2021 @ 14:55:23 #24
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200616279
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 07:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Als een kinderdagverblijf het mag dan zeker een normaal individueel bedrijf waar veel minder dwang bij komt kijken het ook.
Hier duiding van een UHD Gezondheidsrecht
https://www.eur.nl/nieuws(...)ccinaties-toegestaan

Dat de situatie in Nederland misschien anders is, doet weinig af aan mijn post. Als je in Spanje werkt wordt je jaarlijks een bloedtest "aangeboden" door je bedrijf om je gezondheid te controleren.
Interessant drogargument omdat het ergens anders gebruikelijk is, het hier dan ook maar moet mogen kunnen.
Dat 'we' als soeverein land en vrij burger in een EU dictatuur worden zijn gefrommeld die andersdenken bestraft, geef ik onmiddellijk toe. Dat maakt het echter niet valide.

De vraag moet eerder zijn waarom en met welk doel elders mensen zo mensonterend onderworpen worden aan (semi) verplichte behandelingen en onderzoeken die inbreuk maken op iemands integriteit.
Prima als het een vrije keuze zonder zonder consequentie is maar niet wanneer een instantie daarmee een persoon op grond van deelname of een uitkomst, onwenselijk gaat behandelen.

Dat ligt anders wanneer iemands gezondheidsstatus onlosmakelijk deel uitmaakt van een functie-uitoefening, een piloot moet nu eenmaal goed kunnen zien etc.etc.
Waarom een ziekenhuiskok of agent - in Frankrijk straks of boekhouder in USA - ingeënt moet zijn tegen Covid19, ontgaat mij. Idem voor ondersteunende bezorgers van spullen etc.etc. Het suggereert dat alleen mensen met een prik of negatieve test, veilige mensen zijn... wat naast momentopname sws niet te stellen is.

Dat ongevaccineerde mensen incl. kinderen, een gevaar zouden vormen voor de volksgezondheid, laat staan verantwoordelijk zijn voor zorgbelasting, is vooral onderbuik gedreven manipulatie die gebruik maakt van onzekerheden.
Als er al een reden is, moet die zijn geconcentreerd op mensen die ziekelijk zijn, zorg nodig hebben; en niet de anderen schuldig maken die daar part noch deel in veroorzaakt.

Het hele gebeuren om mensen op grond van hun medische status in -of uit te sluiten, is een hellend vlak dat alleen maar verkeerd kan afglijden. Ook omdat een vaccinstatus (en testen) naast willekeurig, voor betrokken personen zelf geen enkele zekerheid (ver)schaft.
Dat vaccinatie een welgevallig 'resultaat' heeft, mag niet verworden dat andersdenkenden dan dus daartoe daarom moeten en mogen worden gedwongen.
Het is krom- en wensdenken dat een 'gezochte' meerderheid het recht heeft te bepalen wat iemand moet en doet met het eigen lichaam.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200616339
Present, voor de stijging des doods.
- verwijderd door admin -
pi_200616357
quote:
TORONTO (ANP) - De coronavaccins van Pfizer/BionTech, Moderna en AstraZeneca beschermen de meeste mensen al na één prik tegen ernstige ziekte door het coronavirus. Canadees onderzoek duidt erop dat dit ook geldt voor de Delta-variant. Het vaccin van Moderna kwam volgens een voorpublicatie van de studie als beste naar voren. Waar het gaat om het voorkomen van ziekenhuisopname of overlijden door de Delta-variant, die in Nederland het meest voorkomt, is één dosis van dit vaccin volgens de berekeningen van de wetenschappers gemiddeld 96 procent effectief.

Daar zit wel wat onzekerheid in: het werkelijke cijfer ligt hoogstwaarschijnlijk ergens tussen de 72 procent en de 99 procent. Een vrij grote marge houden de onderzoekers ook aan voor de andere vaccins. Bij AstraZeneca komen ze uit op een 88 procent (tussen de 60 en 96 procent) lagere kans op overlijden of ziekenhuisopname na één dosis, bij Pfizer/BioNTech op 78 procent (tussen de 65 procent en 86 procent).

In totaal analyseerden de onderzoekers gegevens van ruim 400.000 Canadezen die zich op het virus lieten testen tussen december 2020 en eind mei van dit jaar. Van die mensen raakten er bijna 41.000 besmet met een "zorgwekkende" coronavariant. De Delta-variant, die pas later echt in opmars kwam, werd bij iets minder dan duizend mensen aangetroffen. Dat relatief lage aantal is wel een kanttekening bij de resultaten.

Effectiviteit

Het vaccin van Moderna is na één prik ook het beste in het puur voorkomen van een besmetting met de Delta-variant. De onderzoekers komen uit op een effectiviteit van 72 procent (tussen de 57 en 82 procent). Dat is wel beduidend lager dan bij de Alpha-variant, waar de bescherming ongeveer 83 procent bedroeg. De effectiviteit van een shot Pfizer/BioNTech is volgens dit onderzoek 56 procent (tussen de 45 en 64 procent), AstraZeneca zit er tussenin met 67 procent.

Mensen die volledig zijn gevaccineerd, zijn met Pfizer/BioNTech 87 procent beschermd tegen besmetting met de Delta-variant. Voor de andere twee vaccins konden de onderzoekers nog geen percentage geven. Dat komt doordat in de onderzochte groep mensen helemaal niemand die daar twee prikken van had gekregen besmet raakte met de Delta-variant. Ook de mate waarin de vaccins na twee prikken bescherming geven tegen overlijden en ziekenhuisopname konden de onderzoekers niet bepalen bij gebrek aan gegevens.

De onderzoekers zijn onder meer verbonden aan onderzoeksinstituut ICES, dat is gespecialiseerd in de analyse van data uit de gezondheidszorg, en de universiteiten van Toronto en Ottawa. Ze hebben hun onderzoeksresultaten alvast op de zogeheten preprintserver MedRxiv gezet. Die moeten nog kritisch worden beoordeeld door vakgenoten, voordat ze in een wetenschappelijk tijdschrift worden gepubliceerd.
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 15:02:17 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200616429
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dan zou dit echt wereldnieuws zijn. Bijna een hele discotheek die besmet is geraakt door één persoon door aerosole besmetting.
Dat verwacht ik niet, superspreader events waren groot nieuws toen corona nieuw was:

https://www.nytimes.com/2(...)n-superspreader.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200616432
Present.
pi_200616471
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:02 schreef Zipportal het volgende:
Present.
Cad....
pi_200616475
*kijkt rond of ze een superspreader ziet... en gaat op haar hoede zitten wachten op de cijfertjes... :)
pi_200616487
Present
4900
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_200616496
Ich bin hier für die Zeivers
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 15:05:16 #33
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200616498
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat verwacht ik niet, superspreader events waren groot nieuws toen corona nieuw was:

https://www.nytimes.com/2(...)n-superspreader.html
Dit is een cruciaal verschil:
quote:
But even as he spoke, the virus was already silently spreading among Biogen’s senior executives, who did not know they had been infected days earlier at the company’s annual leadership meeting.
Een groep mensen die een aantal dagen daarvoor bij elkaar waren en besmet zijn geraakt en daarna anderen besmet hebben.

1 iemand die in één avond 600+ andere mensen besmet heeft klinkt echt heel onlogisch.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200616512
4000-5000.. allemaal prima voor nu qua daling :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:06:10 #35
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200616513
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:05 schreef Multatilu het volgende:
Ich bin hier für die Zeivers
4, 8, 15, 16, 23, 42
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200616553
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:
4000-5000.. allemaal prima voor nu qua daling :)
3740 :T
pi_200616558
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit is een cruciaal verschil:
[..]

Een groep mensen die een aantal dagen daarvoor bij elkaar waren en besmet zijn geraakt en daarna anderen besmet hebben.

1 iemand die in één avond 600+ andere mensen besmet heeft klinkt echt heel onlogisch.
Ze kunnen dat met sequencen vaststellen toch?
pi_200616581
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waar zijn de frauderoepers nu dan?
Persoonlijk had ik 10000 keer liever gezien dat het door fraude was gekomen. Dit is niet bepaald lekker nieuws voor nachtclubs, muziektempels en de horeca in zijn algemeenheid.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 15:09:49 #39
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200616586
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:58 schreef Oriente het volgende:

[..]

Dus ik heb beste vaccin tegen de Delta variant gekregen *O*
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_200616590
quote:
15s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Persoonlijk had ik 10000 keer liever gezien dat het door fraude was gekomen. Dit is niet bepaald lekker nieuws voor nachtclubs, muziektempels en de horeca in zijn algemeenheid.
Die moeten zich er dan ook op voorbereiden dat ze voorlopig gewoon niet open kunnen zoals ze dat begin deze maand konden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:10:51 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200616612
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die moeten zich er dan ook op voorbereiden dat ze voorlopig gewoon niet open kunnen zoals ze dat begin deze maand konden.
Niet echt een gepast gebruik van het woordje gewoon imo. Er is namelijk niets gewoons aan. Of jij moet het willen zien als het nieuwe gewoon natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200616630
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niet echt een gepast gebruik van het woordje gewoon imo. Er is namelijk niets gewoons aan. Of jij moet het willen zien als het nieuwe gewoon natuurlijk.
Ligt puur aan jouw interpretatie van dat woordje, want "normaal" is het zeker niet inderdaad. Ik gun ook die ondernemers (waarbij ik zelfs hechte vrienden heb die een dergelijke tent bestieren) hun vrijheid en omzet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200616637
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

4, 8, 15, 16, 23, 42
Korrekt
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:13:20 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200616658
quote:
15s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Persoonlijk had ik 10000 keer liever gezien dat het door fraude was gekomen. Dit is niet bepaald lekker nieuws voor nachtclubs, muziektempels en de horeca in zijn algemeenheid.
Uitstekend nieuws voor het kabinet mbt de eendaagse evenementen.
'een persoon al verantwoordelijk.. te groot risico natuurlijk, bij iedereen kan covid in de gitaar zitten'.

|:(
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200616661
+500 aan correcties van gisteren (en daarvoor) dus?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200616668
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
+500 aan correcties van gisteren (en daarvoor) dus?
om en nabij ja, tussen de 400-600
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:13:56 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200616671
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
+500 aan correcties van gisteren (en daarvoor) dus?
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nu al 'place ur bets'?
Het is nog geen 1500. Maar als we toch al bezig zijn.

Gisteren storing, klein beetje daling overall, toch blijft het donderdag dus is het standaard iets hoger.

4.250-4.500
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200616679
Volgens mij ben ik present.
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:14:32 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200616686
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ligt puur aan jouw interpretatie van dat woordje, want "normaal" is het zeker niet inderdaad. Ik gun ook die ondernemers (waarbij ik zelfs hechte vrienden heb die een dergelijke tent bestieren) hun vrijheid en omzet.
Nou ja, zeg dan even tegen die vrienden van je dat ze gewoon nog even niet open kunnen. Mag je aan de hand van hun reactie bepalen of het aan mijn interpretatie ligt, of aan jouw woordkeus.

Dit gaat niet alleen om de wens van mensen om weer naar de kroeg te gaan. Dit gaat over het inkomen van een heleboel ondernemers en medewerkers.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200616687
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dan zou dit echt wereldnieuws zijn. Bijna een hele discotheek die besmet is geraakt door één persoon door aerosole besmetting.
De kans dat het er één was acht ik ook niet heel groot maar je hoeft natuurlijk niet te tongen met iemand om die te besmetten ;) Zeker niet als je binnen dicht op elkaar staat gepropt.
pi_200616688
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:14 schreef Scrummie het volgende:
Volgens mij ben ik present.
Welkom.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 29 juli 2021 @ 15:15:07 #53
408813 crew  trein2000
pi_200616698
quote:
15s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Persoonlijk had ik 10000 keer liever gezien dat het door fraude was gekomen. Dit is niet bepaald lekker nieuws voor nachtclubs, muziektempels en de horeca in zijn algemeenheid.
Probleem is dat dit door Peppi en Kokkie en hun volgelingen werd gegooid op fraudeurs. Dat is namelijk lekker makkelijk, dan hoef je je eigen falen niet onder ogen te zien. Terwijl iedereen met meer dan drie hersencellen vanaf het begin snapte dat zo’n enorme piek niet door fraudeurs komt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:15:13 #54
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200616700
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die moeten zich er dan ook op voorbereiden dat ze voorlopig gewoon niet open kunnen zoals ze dat begin deze maand konden.
Of gewoon wel als iedereen gevaccineerd is.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_200616701
Was uw peerd STUK.
pi_200616706
20009944005 miljard
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200616708
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou ja, zeg dan even tegen die vrienden van je dat ze gewoon nog even niet open kunnen. Mag je aan de hand van hun reactie bepalen of het aan mijn interpretatie ligt, of aan jouw woordkeus.

Dit gaat niet alleen om de wens van mensen om weer naar de kroeg te gaan. Dit gaat over het inkomen van een heleboel ondernemers en medewerkers.
Volgens mij bepaal ik dat zelf wel en ja, we hebben het daar geregeld over en ook zij beamen dat het waarschijnlijk niet gaat gebeuren en zo op deze manier kan zoals het ging eerder deze maand.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200616711
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Probleem is dat dit door Peppi en Kokkie en hun volgelingen werd gegooid op fraudeurs. Dat is namelijk lekker makkelijk, dan hoef je je eigen falen niet onder ogen te zien. Terwijl iedereen met meer dan drie hersencellen vanaf het begin snapte dat zo’n enorme piek niet door fraudeurs komt.
Er valt weer wat in z'n straatje hoor.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_200616716
4.415 nieuw gemelde positieve testen
- 81 nieuwe ziekenhuisopnames
- 24 nieuwe IC-opnames
- 3 nieuwe overlijdens
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200616723
twitter
pi_200616729
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou ja, zeg dan even tegen die vrienden van je dat ze gewoon nog even niet open kunnen. Mag je aan de hand van hun reactie bepalen of het aan mijn interpretatie ligt, of aan jouw woordkeus.

Dit gaat niet alleen om de wens van mensen om weer naar de kroeg te gaan. Dit gaat over het inkomen van een heleboel ondernemers en medewerkers.
Ik heb het toevallig nog gister tegen eentje gezegd. Zijn reactie? 'Ik denk het ook man'.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_200616731
Ja precies volgens verwachting ongeveer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200616737
Laatste update: 29-07-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 4506

Gemeentes met +5 besmettingen:
349 Amsterdam
268 Rotterdam
168 's-Gravenhage
101 Utrecht
89 Eindhoven
80 Tilburg
78 Westland
69 Groningen
53 's-Hertogenbosch
52 Zaanstad
49 Nissewaard
49 Breda
48 Haarlemmermeer
48 Haarlem
46 Almere
44 Leiden
40 Enschede
38 Zwolle
38 Maastricht
38 Purmerend
37 Deventer
36 Zoetermeer
32 Nijmegen
32 Hilversum
32 Amersfoort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
14 gemeentes met 0 besmettingen
25 gemeentes met 1 besmettingen
91 gemeentes met 2-4 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 15:16:53 #65
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_200616741
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:14 schreef alpeko het volgende:

[..]

De kans dat het er één was acht ik ook niet heel groot maar je hoeft natuurlijk niet te tongen met iemand om die te besmetting ;) Zeker niet als je binnen dicht op elkaar staat gepropt.
Nee eens, maar dat is waar de discussie over ging. De GGD heeft dus gezegd dat één persoon alle anderen bij Aspen Valley besmet heeft.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_200616751
Koekoek.

Alles weer dicht, avondklokje, en geen alcohol na 20.00 aub
pi_200616762
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik heb het toevallig nog gister tegen eentje gezegd. Zijn reactie? 'Ik denk het ook man'.
Veel ondernemers snappen dat er echt behoorlijk wat mis is gegaan en bereiden zich daar zo goed als kwaad als dat kan op voor door een andere weg in te slaan met hun tent bijvoorbeeld.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200616777
Gisteren 3400 (400-600 te weinig maakt 4000)
Vandaag 4500 (400-600 te veel maakt 3900)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200616782
Prima cijfers :).
pi_200616783
twitter

twitter
pi_200616799
We stabiliseren rond een groeipercentage van -45-50%

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:19:24 #72
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200616810
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
ow yeah.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200616826
Gisteren was er toch een storing. Dus deze cijfers zullen iets #TeHoog zijn voor vandaag _O-
pi_200616829
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:
Gisteren was er toch een storing. Dus deze cijfers zullen iets #TeHoog zijn voor vandaag _O-
Nee hoor, gewoon prima volgens trend.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:21:13 #75
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200616847
Ik ben overigens nog steeds wel benieuwd hoe veel van die besmette Aspen Valley-bezoekers er in het ziekenhuis of op de IC gekomen zijn. Daar zijn vast cijfers van, toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200616849
HANS!!! De besmettingen stijgen!
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:21:53 #77
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200616858
Ik denk dat ik mij nu echt oprecht meer zorgen maak over het kabinetsbeleid dan om corona zelf op dit moment. :{
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200616859
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:21 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben overigens nog steeds wel benieuwd hoe veel van die besmette Aspen Valley-bezoekers er in het ziekenhuis of op de IC gekomen zijn. Daar zijn vast cijfers van, toch?
Waarschijnlijk heeft max 1.44% tot een opname gezorgd landelijk gezien.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:22:29 #79
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200616869
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:21 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben overigens nog steeds wel benieuwd hoe veel van die besmette Aspen Valley-bezoekers er in het ziekenhuis of op de IC gekomen zijn. Daar zijn vast cijfers van, toch?
Ik denk een stuk of 2 die er gewoon werken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:22:43 #80
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200616872
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:21 schreef zalkc het volgende:
Ik denk dat ik mij nu echt oprecht meer zorgen maak over het kabinetsbeleid dan om corona zelf op dit moment. :{
Dat gevoel heb ik al maanden :+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200616879
Volgens korte termijn politiek Hugo. Eendaagse festivals gaan niet door.
Het is donderdag ze zullen onderhand wel gaan lekken naar de pers..
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_200616885
quote:
Tot nu toe zijn er 20.464.166 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken. Dit cijfer wordt bijgewerkt op dinsdag en donderdag.
pi_200616899
twitter


Stichting NICE laat al de eerste flinke daling zien vanmiddag op de verpleegafdelingen *O* *O* *O* *O*
pi_200616900
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:23 schreef Zipportal het volgende:

[..]

@Promes
pi_200616909
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:23 schreef halfway het volgende:
Volgens korte termijn politiek Hugo. Eendaagse festivals gaan niet door.
Het is donderdag ze zullen onderhand wel gaan lekken naar de pers..
Zei Hugo dat dan?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200616917
Delta 88,5%
5,3 meer (Verschil met vorige meting)

Waarde van maandag 12 juli - zondag 18 juli verkregen.
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:26:09 #87
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200616936
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:25 schreef Zipportal het volgende:
Delta 88,5%
5,3 meer (Verschil met vorige meting)

Waarde van maandag 12 juli - zondag 18 juli verkregen.
daar is de groei ook al uit ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:26:25 #88
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200616944
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou ja, zeg dan even tegen die vrienden van je dat ze gewoon nog even niet open kunnen. Mag je aan de hand van hun reactie bepalen of het aan mijn interpretatie ligt, of aan jouw woordkeus.

Dit gaat niet alleen om de wens van mensen om weer naar de kroeg te gaan. Dit gaat over het inkomen van een heleboel ondernemers en medewerkers.
Had hij moeten doen tegen mijn voormalige werkgever _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200616973
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:25 schreef Zipportal het volgende:
Delta 88,5%
5,3 meer (Verschil met vorige meting)

Waarde van maandag 12 juli - zondag 18 juli verkregen.
Inmiddels dus 98% ofzo..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200616980
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Had hij moeten doen tegen mijn voormalige werkgever _O-
Was dat hoe jouw werkgever 'voormalig' werd? |:)
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:29:19 #91
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200616998
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Makes sense. 20% besmet 80% van de mensen, en 80% juist weer veel minder. Ook superspreaders .e.d. Zoiets meende ik gelezen te hebben een keer.
Sws is dat het kenmerk van snel verspreidende een virusbesmetting waarbij weinigen, veel anderen kunnen besmetten. Besmetten dat - zeker omdat het om jongeren gaat - hier nog niet veel hoeft te betekenen qua gevolgen en daarmee zorgbelasting.

Eén besmet persoon is potent genoeg om ruwweg de wereldbevolkking te kunnen besmetten.
De mogelijkheden tot transmissie, bepalen of dat in welke mate mogelijk is.
Iemand kan in 5-10 minuten actief besmet raken om na een paar (sws) symptoomloze dagen met gemak een miljard virusdeeltjes per seconde uit te gaan stoten. Wanneer iemand iets merkt of positief test, is de persoon feitelijk al een wandelende besmettingshaard.
Zeker met de 'deltavariant' die een angstaanjagend gemaakte factor 10-1000 meer besmettelijk (?) zou zijn.
Hier een leuke publicatie om wat gevoel te krijgen over de enorme virushoeveelheden

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 29-07-2021 15:35:49 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200617075
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php

Aantal DON/DOO/DPL per dag

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php

Datavertraging:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php

Dagelijks getest vs percentage positief:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php

Aantal positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php

Bedden verpleegafdeling

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php

Bedden IC

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php

Duiding van vandaag:
- DPL is slechts 200 hoger dan ik zou verwachten, dat is een goed teken, dat betekend dat er niet heel veel nieuwe meldingen in de storing zaten
- Datavertraging 0-5 dagen is 400 hoger dan de trend, dat betekend dat de storing vooral oudere besmettingen betrof van 1-5 dagen oud
- Datavertraging 5-10 dagen verder gedaald van 838 naar 683, idealiter zou je deze rond de 200-300 willen zien
- Aantal testen is maandag tov zondag met 2706 gedaald
- Percentage positief is gedaald van 11.61 naar 11.3
- Al met al betrof de storing zoals gisteren ongeveer voorspeld tussen de 400-600 besmettingen

Nog steeds veel positieve signalen op verdere voortzetting van de daling.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:33:46 #93
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200617100
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:58 schreef Oriente het volgende:
quote:
TORONTO (ANP) - De coronavaccins van Pfizer/BionTech, Moderna en AstraZeneca beschermen de meeste mensen al na één prik tegen ernstige ziekte door het coronavirus. Canadees onderzoek duidt erop dat dit ook geldt voor de Delta-variant. Het vaccin van Moderna kwam volgens een voorpublicatie van de studie als beste naar voren. Waar het gaat om het voorkomen van ziekenhuisopname of overlijden door de Delta-variant, die in Nederland het meest voorkomt, is één dosis van dit vaccin volgens de berekeningen van de wetenschappers gemiddeld 96 procent effectief.
Bescherming is omdat het vaccin de aanmaak van antilichamen forceert cq aanwakkert.
Iets dat de meeste mensen (>98%) al van nature kunnen en bij infectie ook doen.
Die beschermende kwaliteit is geen verdienste van het vaccin zelf maar wel nuttig voor mensen die niet goed in staat zijn om tijdig en voldoende antilichamen te maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:35:44 #94
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200617141
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Veel ondernemers snappen dat er echt behoorlijk wat mis is gegaan en bereiden zich daar zo goed als kwaad als dat kan op voor door een andere weg in te slaan met hun tent bijvoorbeeld.
In de steden gaat dat echt niet lukken door de concurrentie van de grote bedrijven/ketens.

2021 kun je ook wel afschrijven en ik verwacht volgend jaar nog heel wat bedrijven die op de fles gaan. Mensen denken echt dat ondernemers 100% van de kosten terug weten te krijgen van de overheid maar die vlieger gaat niet op. Een paar maanden kun je dat verlies wel nemen, maar voor 2 jaar zal dat een ander verhaal zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200617209
pi_200617216
pi_200617217
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

In de steden gaat dat echt niet lukken door de concurrentie van de grote bedrijven/ketens.

2021 kun je ook wel afschrijven en ik verwacht volgend jaar nog heel wat bedrijven die op de fles gaan. Mensen denken echt dat ondernemers 100% van de kosten terug weten te krijgen van de overheid maar die vlieger gaat niet op. Een paar maanden kun je dat verlies wel nemen, maar voor 2 jaar zal dat een ander verhaal zijn.
Klopt, veel ondernemers zullen het niet kunnen bolwerken helaas.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200617222
pi_200617227
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')