abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2021 @ 21:45:26 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200604260
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:40 schreef -XOR- het volgende:
Misschien waren er wel onverlaten 'achter gekomen' die desbetreffende jongens bedreigd hebben en hebben ze daarom hun profiel verwijderd. Als GS kan googlen, dan kan een of andere gewelddadige onverlaat dat natuurlijk ook.
De namen waren nog niet eens uitgelekt (want die Tweet was er nog niet eens uit) maar je gaat wel preventief je hele online hebben en houden deleten omdat je niks gedaan hebt? Dit is gewoon meteen door dat advocatenbureau in gang gezet.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 00:13 schreef voyeur het volgende:
Probleem is dat ze allemaal professioneel van het internet verwijderd zijn door mensen die weten hoe dat moet. Wat ik vond was obscuur en lastig, omdat alles en iedereen gesommeerd is de namen te verwijderen van alle social media, schooluitslagen, voetbalclubs etc....
  woensdag 28 juli 2021 @ 21:46:28 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200604276
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wij weten niet of ze wat hebben gedaan, GS heeft die namen bij elkaar gegoogled. Blijkbaar mag je van GS niet meer je Facebook-profiel verwijderen.
Sterker nog: als je je Facebookprofiel verwijdert dan is dat kennelijk een schuldbekentenis, want god verhoede dat je eenzelfde voornaam en achternaam met dezelfde letter hebt en je al een paar keer van overijverige amateurspeurneuzen voor je kiezen hebt gekregen dat je zeker wel een van de MallorcaMoordenaars zult zijn.

Maar kennelijk moet je dan vooral niet je FB verwijderen of op slot gooien want dat maakt je dan nog verdachter?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 juli 2021 @ 21:46:45 #103
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200604282
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat erom dat men er wellicht ook mee aan de haal gaat als je helemaal niets uitgevroten hebt.
Dat lijkt me hier niet aan de hand en wat dat betreft heb je volgens de laatste berichten dan het meest te vrezen van de overheid
  woensdag 28 juli 2021 @ 21:47:28 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200604292
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

De namen waren nog niet eens uitgelekt (want die Tweet was er nog niet eens uit) maar je gaat wel preventief je hele online hebben en houden deleten omdat je niks gedaan hebt? Dit is gewoon meteen door dat advocatenbureau in gang gezet.
[..]

Wanneer zijn ze verwijderd dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 juli 2021 @ 21:51:36 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200604369
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:47 schreef Leandra het volgende:

Wanneer zijn ze verwijderd dan?
Een FB of een Insta is prima in een paar minuten te deleten. Maar de rest zoals @voyeur zegt, daar gaat wel even een tijdje overheen dus dat moet sowieso eerder in gang gezet zijn.
  woensdag 28 juli 2021 @ 21:51:44 #106
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200604372
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Misschien waren er wel onverlaten 'achter gekomen' die desbetreffende jongens bedreigd hebben en hebben ze daarom hun profiel verwijderd. Als GS kan googlen, dan kan een of andere gewelddadige onverlaat dat natuurlijk ook.
Commentaar leveren op anderen en dan hier zelf dingen gaan verzinnen :')
  woensdag 28 juli 2021 @ 21:55:35 #107
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200604435
Namen zijn toch bevestigd door AD, dus zie het probleem niet.

Als mijn naam onterecht op websites komt dan ga ik niet mijn hele hebben en houden verwijderen. Hoogstens het profiel even dichttimmeren (voor zover ik publieke posts heb) en één openbare post dat ze toch echt de verkeerde hebben.

Alles was echter al zowat offline gehaald voordat de publicatie op GS kwam. Tis nu alleen de vraag wie welke rol had. En ze hadden 2 weken om alles onderling af te stemmen, maar er zullen er vast een paar onder de tap staan toch?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  woensdag 28 juli 2021 @ 21:58:27 #108
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_200604486
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Sowieso maak ik me druk over het feit dat verdachten en hun naasten rechten hebben in deze samenleving, rechten die GS hier met voeten treedt. O.a. het recht op privacy - in zoverre dat hun naam niet in zijn geheel genoemd wordt. Dat is geen juridisch afdwingbaar recht, maar wel iets dat we stilzwijgend met elkaar hebben afgesproken. Blijkbaar hebben ze bij GS bij voorbaat geen vertrouwen in onze rechtsstaat, het Nederlands justitieel apparaat en bij uitbreiding in de huidige liberaal-democratische instituties en zoeken een parallelle gerechtigheid. Als je alles dan zo rigoreus opzij schuift mag je op z'n minst wel wat zorgvuldigheid in je publicaties aan de dag leggen en niet de hele zaak als leuk clickbait-feuilleton voorschotelen.
oh boy _O- waar komt jouw drang vandaan om heel interessant te doen met je taalgebruik?
pi_200604530
Het enige wat ik hoop is dat het recht zegeviert voor Carlo, de nabestaanden en alle anderen die zijn mishandeld door dat groepje idioten.
  woensdag 28 juli 2021 @ 22:03:05 #110
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200604551
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:58 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

oh boy _O- waar komt jouw drang vandaan om heel interessant te doen met je taalgebruik?
Mijn gebrek aan inhoud verbloemen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 28 juli 2021 @ 22:19:38 #111
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200604845
De hamvraag is natuurlijk of er FOK!kers bij zitten?
pi_200605152
Ook wel weer geinig dat de moeder van 1 van de vermoedelijke verdachten zo'n zalvend coachje in "personal growth" is.
pi_200605407
Wie is die moeder? Ik heb toevallig behoefte aan zo'n coach.
pi_200605710
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Wie is die moeder? Ik heb toevallig behoefte aan zo'n coach.
Ja, wil je een "topvrouw in 7 stappen" worden?
Namen noemen mag hier volgens mij niet maar you do the math!
pi_200605774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 11:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik kan me nog een zaak herinneren waarbij drie gasten een club uit waren gegooid, terugkwamen met een pistool en op de deur schoten. Volgens mij werden 2 meisjes die achter de deur stonden geraakt, en iig een overleed er. De drie zwegen wie er geschoten had, en kwamen daar in eerste instantie mee weg. Er is wel beroep geweest, maar ik kan me niet herinneren dat iemand uiteindelijk voor moord dan wel doodslag werd veroordeeld.
De zaak waar dit me aan doet denken is de zogenaamde Bachus-zaak (linkje naar uitspraak Hoge Raad), waarin het overigens duidelijk was wie geschoten had.

Maar hier werd een ander (die niet geschoten had) ook gewoon veroordeeld voor het medeplegen van de doodslag (via het door de deur schieten van een ander). Zo soepel zijn rechters dus niet altijd.

Maar een veroordeling (of niet) hangt altijd sterk af van de omstandigheden van het geval. De ene keer kan dronken achter het stuur iemand doodrijden wel doodslag opleveren, maar in andere (de meeste) gevallen niet.

Bij medeplegen ligt het er vooral aan of in de gedragingen van de 'minder schuldige' wel besloten ligt dat hij/zij de kans dat de 'echte dader' zo zou handelen op de koop toe heeft genomen (en daardoor bewust heeft aanvaard).

Bij openlijke geweldpleging met de dood tot gevolg, hoeft dat op de koop toe nemen niet te slaan op de dood, omdat de dood een zogenaamd geobjectiveerd gevolg is. Je moet dus opzet hebben op het openlijk geweld (en dat lijkt me voor de meeste verdachten wel duidelijk) en de veroorzaakte dood werkt dan strafverzwarend, al kun je aan die dood op zich niets doen (anders dan je te mengen in het geweld op zich).

[ Bericht 2% gewijzigd door mark6791 op 28-07-2021 23:32:41 ]
pi_200605823
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sterker nog: als je je Facebookprofiel verwijdert dan is dat kennelijk een schuldbekentenis, want god verhoede dat je eenzelfde voornaam en achternaam met dezelfde letter hebt en je al een paar keer van overijverige amateurspeurneuzen voor je kiezen hebt gekregen dat je zeker wel een van de MallorcaMoordenaars zult zijn.

Maar kennelijk moet je dan vooral niet je FB verwijderen of op slot gooien want dat maakt je dan nog verdachter?
Alles is in gang gezet om ze er onderuit te laten komen dmv klassejustitie en een fopstraf.
Nu ook weer strategisch alles verwijderd in de tussentijd.

Daarom heb ik geen probleem met de botte bijl tactiek om ze aan de schandpaal te nagelen.

Dat ze ermee weg kunnen komen door de connecties en geld van paps en mams terwijl Carlo doodgeschopt is door de prinsjes wier toekomst niet verpest mag worden is gewoon onrechtvaardig.

Ze zijn zelf vanaf dag 1 heel tactisch en vies bezig dus daarom geen probleem met wat geenstijl doet.
Hoef je overigens geen sherlock holmes voor te zijn om te zien dat 1+1 2 is.

Het is weer typisch focus op recht van daders ipv genoegdoening voor slachtoffer/dierbaren wat je vaak ziet.

Sowieso moet het meer gaan over gerechtigheid voor Carlo dan onszelf op de borst te kloppen door te willen deugen wat betreft onze rechtsgang en rehabilatie/privacy van de daders.

Geen medelijden met die moordenaars.
Het zal je kind maar zijn die dor die idioten doodgetrapt is.
  woensdag 28 juli 2021 @ 23:56:57 #117
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_200605959
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 20:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nee dat hebben reaguurders gedaan
Het artikel is door reaguurders geschreven en geplaatst? :? GS schrijft zelfs hoe ze erachter zijn gekomen!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_200606075
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 18:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Kunnen best 'n jaar of 8 tot 10 celstraf krijgen. De hoofddaders dan. Gras is niet altijd groener bij de buren.

Die kopschoppers in Praag zouden - als we de berichten mochten geloven - ook tot ze 'n ons wegen weg mogen rotten in een Tsjechische cel. Uiteindelijk kregen ze strafjes die ze in Nederland ook wel gekregen zouden hebben.
Oberschoppers hebben 5 jaar gekregen in tsjechie.

Eindhovense kopschopper half jaar.

Dus lijkt me je laatste zin onwaar.
pi_200606094
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 20:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[..]

Oftewel, ze gokken maar wat, maar noemen wel een volledige naam.
[..]

Het ATC is niet poepsjiek, het is een school van de middenklasse. Dat klopt dus al niet, maar past wel lekker in het rijkeluiszoontjesnarratief.

Journalistiek broddelwerk van die GS-debieltjes dus.
Dus die jongen die zei erbij te zijn geweest en de namen bevestigde tegenover een journalist is ook broddelwerk.
pi_200606107
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Uuuh vanmiddag was al bekend dat naast het lijstje wat rond is gegaan, 1 van de jongens die erbij was het lijstje met de namen bevestigd heeft.

Fijn dat iedereen hier nu al 12 uur loopt te droeftoeteren. Jemig.
pi_200606110
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 00:27 schreef SOG het volgende:

[..]

Oberschoppers hebben 5 jaar gekregen in tsjechie.

Eindhovense kopschopper half jaar.

Dus lijkt me je laatste zin onwaar.
Geen zin om dit te checken, maar zit er zo'n groot verschil in kopschopdoden? Of zit em dat in de leeftijd van de daders?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_200606123
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 00:35 schreef SOG het volgende:

[..]

Uuuh vanmiddag was al bekend dat naast het lijstje wat rond is gegaan, 1 van de jongens die erbij was het lijstje met de namen bevestigd heeft.

Fijn dat iedereen hier nu al 12 uur loopt te droeftoeteren. Jemig.
Ja, apart, heb het niet helemaal gevolgd, lees wat en lees al vrij snel wat jij aangeeft.

The internet is most of the times your friend........tenzij je 'gevoel' (of onderbuik, maar dat is ook gevoel) belangrijker vindt.
pi_200606154
Deze jongens worden later onze wethouders…. :r
pi_200606198
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Deze jongens worden later onze wethouders…. :r
Onthoudt de namen. En wijs hen op hun verleden.

Als de rechter hen niet straft kan de rest van Nederland dat wel.

Carlo Heuvelman is dood. ZIJ zijn verantwoordelijk,
  donderdag 29 juli 2021 @ 02:44:18 #125
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200606621
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 23:56 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Het artikel is door reaguurders geschreven en geplaatst? :? GS schrijft zelfs hoe ze erachter zijn gekomen!
En drukte GS toen de achternamen erbij af?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')