abonnement Unibet Coolblue
pi_200568336
quote:
De Nederlandse economie stevent af op een historische terugval. Het zou de diepste recessie worden in honderd jaar. Toch horen we over de woningmarkt vooral positieve verhalen. Volgens makelaars gaat het hartstikke goed.

Volgens de Rabobank is de huizenmarkt een risico, zeker voor Nederland en dan met name voor mensen die recentelijk een huis hebben gekocht en dit volledig hebben gefinancierd met een hypotheek. Zij kunnen in de problemen komen als de prijzen dalen.

'Nog steeds een gekkenhuis'
Erwin Ritter van ERA Ritter Makelaardij in Maarssen bekijkt het anders: "Bij ons is het nog steeds gekkenhuis", zegt hij. "Aan het begin van de coronacrisis was het wel even wat rustiger, maar het is weer aangetrokken, er worden weer meer huizen aangeboden."

Hij verwacht dat de druk op de markt groot zal blijven. "Ik heb natuurlijk geen glazen bol, maar het grote probleem blijft dat er te weinig huizen zijn."

Dalende huizenprijzen
Volgens DNB gaan de huizenprijzen de komende jaren hoogstwaarschijnlijk dalen, als gevolg van de coronacrisis. Al zal die daling beperkt zijn.
https://eenvandaag.avrotr(...)e-m-juist-wegzakken/
Update januari 2021

Alweer een prijsrecord op de woningmarkt: ‘De huizenmarkt tart economische wetmatigheden’

https://www.trouw.nl/econ(...)matigheden~b0c732b0/



Historisch lage rente:

pi_200568413
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 23:25 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Maar dan nog snap ik niet hoe regelmatig verhuizen financieel gunstiger zou zijn dan langere tijd op een plek blijven.
Dat is er eentje uit de boomer tijd. Ik zou denken dat het vooral financieel gunstig kan zijn, als je kan hoppen van populair gebied naar minder populair gebied.
pi_200568425
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 23:25 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Maar dan nog snap ik niet hoe regelmatig verhuizen financieel gunstiger zou zijn dan langere tijd op een plek blijven.
Als je oog hebt voor het handig flippen van huizen en dat grotendeels kan doen is het misschien financieel gunstiger.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200568713
Of als je steeds groter gaat wonen om vermogensbelasting te voorkomen en zo overwaarde kunt incasseren in woningen die ook om objectieve redenen duurder zijn. Dan kan je ten tijde van je pensioen goedkoper gaan wonen.
pi_200569692
Bij verhuizen kan je soms van hypotheek switchen zonder boete wegens vervroegd aflossen, zodat je van een lagere hypotheekrente kunt profiteren.

VErder kan je vermogen sterker toenemen als je een duurder huis koopt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 09:21:26 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200570045
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 07:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat is er eentje uit de boomer tijd. Ik zou denken dat het vooral financieel gunstig kan zijn, als je kan hoppen van populair gebied naar minder populair gebied.
En als je telkens nieuwbouw kunt kopen.
Helemaal als je iedere keer een premie koopwoning kon kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 juli 2021 @ 10:19:04 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_200571093
Hoppen loont zeker als je bv van een duur gebied naar een minder duur gebied gaat en overgaat op nieuwbouw en/of groter woonoppervlak.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 10:21:54 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_200571140
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 23:06 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ik snap om die reden niet dat mensen een 'woon carrière' blijven nastreven wanneer de kinderen al ver in de puberteit zitten en bijna eindexamen doen. Wat moet je op zo'n moment nog met het verhuizen naar een aanzienlijk groter huis?
Nou ja als je kids pubers zijn ben je doorgaans zo’n 40-50 jaar. Nog wel jong genoeg om te genieten van veel woonruimte, ook omdat je dan natuurlijk nog jarenlang (thuis) werkt. Je hebt dan ook meer tijd om familie en vrienden te ontvangen. En jongvolwassen kids nemen ook veel ruimte in, zeker als ze hun vrienden of verkeringen ook meenemen. En een paar jaar later met kleinkinderen is het ook handig. Ik had het in het vorige topic meer over de levensfase daarna, als je met pensioen gaat. Dan hoef je toch echt niet meer in een vrijstaande villa te wonen lijkt me. Ik ben dan ook wel van plan ons huis (van 200 vierkante meter) te verkopen, de kinderen te schenken en dan zelf in een appartement te gaan wonen.

Het is dan natuurlijk wel de vraag of er dan aanbod is. Want ik denk dat er op zich wel meer ouderen zijn die kleiner willen wonen, maar dan moeten die woningen er wel zijn.
pi_200571341
Nadeel is dat appartementen, en zeker gelijkvloerse, gewoon duur zijn. Kost meer dan mijn mooie gezinswoning.
pi_200571493
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:21 schreef Aventura het volgende:
Ik had het in het vorige topic meer over de levensfase daarna, als je met pensioen gaat. Dan hoef je toch echt niet meer in een vrijstaande villa te wonen lijkt me.
Ik zou er niet aan moeten denken om (terug) in een tussen- of hoekwoning te moeten wonen; andere mensen - of nog veel erger: kinderen, in je buurt en aan je huis vast .

Om over een appartement met max. 8 buren en een VvE maar te zwijgen…the horror, the horror :r :r
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_200571538
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:31 schreef skrn het volgende:
Nadeel is dat appartementen, en zeker gelijkvloerse, gewoon duur zijn. Kost meer dan mijn mooie gezinswoning.
En zoveel koopappartementen zijn er helemaal niet. Een beetje aantrekkelijke appartementen zijn veel vaker een verhuurobject dan een koopwoning.

Ouderen die bereid zijn zo'n appartement te huren lopen er daardoor heel vaak tegenaan dat ze niet aan de inkomenseis voldoen met hun pensioen en dat een garantstelling in de vorm van vermogen niet wenselijk is. Waar ik niks van snap overigens, want als er ruim voldoende garantie is dat iemand de huur tot zijn/haar 100e kan betalen is dat toch ook prima? Is nog meer zekerheid dan inkomen uit een baan.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  dinsdag 27 juli 2021 @ 11:12:27 #12
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_200572055
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:37 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik zou er niet aan moeten denken om (terug) in een tussen- of hoekwoning te moeten wonen; andere mensen - of nog veel erger: kinderen, in je buurt en aan je huis vast .

Om over een appartement met max. 8 buren en een VvE maar te zwijgen…the horror, the horror :r :r
Dat snap ik. Het zou ook wel afgestemd moeten zijn op de levensfase. Al is mijn schoonmoeder haar appartement inmiddels zat. Ze moet elke maand in de hal staan om een kist de laatste groet te betuigen :’)
pi_200572059
Ik woon nu in een appartement en hoop toch wel dat dit de eerste en laatste keer is hoor. Ik vind het een gruwel.
Altijd mensen dicht om je heen en daardoor minder rust en privacy, geen tuin, gezeik met je auto willen wassen, vuilnis drie trappen naar beneden moeten slepen...etc.
Prima om mee te starten, maar ik zal zeker niet van een ander appartement dromen na mijn pensioen.

(Dat mensen iets kleiner willen wonen tegen die tijd snap ik wel, maar dan zou ik eerder naar een kleine bungalow willen verhuizen ofzo. Gelijkvloers, maar wel nog buitenruimte, minder mensen dicht op elkaar, etc.)

Dat gezegd hebbende, ik heb dus nog niet eens een rijtjeswoning met tuin, dus ik droom er eerst maar eens fan überhaupt hier weg te kunnen :P
pi_200572227
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:12 schreef Candaasje het volgende:
Ik woon nu in een appartement en hoop toch wel dat dit de eerste en laatste keer is hoor. Ik vind het een gruwel.
Altijd mensen dicht om je heen en daardoor minder rust en privacy, geen tuin, gezeik met je auto willen wassen, vuilnis drie trappen naar beneden moeten slepen...etc.
Prima om mee te starten, maar ik zal zeker niet van een ander appartement dromen na mijn pensioen.

(Dat mensen iets kleiner willen wonen tegen die tijd snap ik wel, maar dan zou ik eerder naar een kleine bungalow willen verhuizen ofzo. Gelijkvloers, maar wel nog buitenruimte, minder mensen dicht op elkaar, etc.)

Dat gezegd hebbende, ik heb dus nog niet eens een rijtjeswoning met tuin, dus ik droom er eerst maar eens fan überhaupt hier weg te kunnen :P
Kan ik me ook wel in vinden. Ook al hebben wij prettige buren, kan ik niet wachten tot we gaan verhuizen (12-2021..). Het begint me, sinds we weten dat we weggaan, ook steeds meer tegen te staan. De zeikende VVE beheerder, Buren naast-naast-boven, ruimtegebrek, alles op één verdieping waardoor het al snel rommelig oogt, geen tuin.
pi_200572352
Ben het daar ook mee eens. M'n eerste woning was een appartement maar je hebt toch een beetje dat gevangenis gevoel. Vanaf nu hou ik het gewoon bij huizen... en dan het liefst vrijstaand :P

Snap niet wat zoveel mensen zien in een appartement... ook al ben je single. Kijk een 60 m2 of kleiner appartement kan ik nog wel begrijpen, meestal zijn er geen huizen van dat formaat dus heb je best value (vaak ook lage stookkosten) en kun je er in je eentje (of zelfs met partner) wel wonen... maar daarna wil je toch wel echt een huis.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 27 juli 2021 @ 11:29:00 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200572505
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Ben het daar ook mee eens. M'n eerste woning was een appartement maar je hebt toch een beetje dat gevangenis gevoel. Vanaf nu hou ik het gewoon bij huizen... en dan het liefst vrijstaand :P

Snap niet wat zoveel mensen zien in een appartement... ook al ben je single. Kijk een 60 m2 of kleiner appartement kan ik nog wel begrijpen, meestal zijn er geen huizen van dat formaat dus heb je best value (vaak ook lage stookkosten) en kun je er in je eentje (of zelfs met partner) wel wonen... maar daarna wil je toch wel echt een huis.
Een mooi appartement ergens hoog in een toren snap ik wel, verder moet ik er ook niet aan denken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200572510
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Ben het daar ook mee eens. M'n eerste woning was een appartement maar je hebt toch een beetje dat gevangenis gevoel. Vanaf nu hou ik het gewoon bij huizen... en dan het liefst vrijstaand :P

Snap niet wat zoveel mensen zien in een appartement... ook al ben je single. Kijk een 60 m2 of kleiner appartement kan ik nog wel begrijpen, meestal zijn er geen huizen van dat formaat dus heb je best value (vaak ook lage stookkosten) en kun je er in je eentje (of zelfs met partner) wel wonen... maar daarna wil je toch wel echt een huis.
Ik ging samenwonen met mijn vriendin en dat was/is een leuk appartement in hartje binnenstad van 80m2. Vooral de locatie maakt het dan snel goed (vlakbij stad, strand en park). Maar toch heb je dat na verloop van tijd wel gezien en ben je toe aan een grote mensen huis.
pi_200573113
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:29 schreef Nick het volgende:

[..]

Ik ging samenwonen met mijn vriendin en dat was/is een leuk appartement in hartje binnenstad van 80m2. Vooral de locatie maakt het dan snel goed (vlakbij stad, strand en park). Maar toch heb je dat na verloop van tijd wel gezien en ben je toe aan een grote mensen huis.
Lmao :')
pi_200573127
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Ben het daar ook mee eens. M'n eerste woning was een appartement maar je hebt toch een beetje dat gevangenis gevoel. Vanaf nu hou ik het gewoon bij huizen... en dan het liefst vrijstaand :P

Snap niet wat zoveel mensen zien in een appartement... ook al ben je single. Kijk een 60 m2 of kleiner appartement kan ik nog wel begrijpen, meestal zijn er geen huizen van dat formaat dus heb je best value (vaak ook lage stookkosten) en kun je er in je eentje (of zelfs met partner) wel wonen... maar daarna wil je toch wel echt een huis.
Volgens mij heb je geen idee hoe het is om in een gevangenis te zitten :')
pi_200573207
Appartementen hebben wel een groot voordeel, als je echt hoog zit, heb je geen irritante insecten, lekker hoor. Mooi uitzicht. Ik zou altijd wel voor een buitenruimte gaan, dan wel balkon, dan wel gedeelde tuin. Ik vind het jammer dat weinig appartementen in Nederland gedeelde voorzieningen kent als een gedeelde tuin of misschien een glijbaantje of weet ik veel wat voor de kinderen.

Voordeel is het ontbreken van een trap, een trap is een ruimtevreter. Nou ja, er zijn natuurlijk meerlaagse varianten maar laten we uitgaan van een gelijkvloerse variant.

Het grootste nadeel is toch dat het lang duurt voordat je buiten staat, zeker als je echt hoog woont. Altijd wachten op de lift. Ben je wat vergeten uit de auto halen, kun je dat eind weer naar benenden. Ik zal zelf altijd een appartement kiezen die niet veel hoger is dan 3 lagen, zodat je dat probleem niet snel hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door skrn op 27-07-2021 12:34:05 ]
  dinsdag 27 juli 2021 @ 12:07:30 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200573307
Ik zou echt zielsongelukkig zijn als ik in een appartement woonde, helemaal als ik hoger dan 2 hoog zou wonen.

Overigens ben ik wel erg fan van de Haagse Portiekwoning, dat zou ik echt wel weer leuk wonen vinden, als ik in Den Haag zou willen wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200573557
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:57 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Lmao :')
? :') :')
  dinsdag 27 juli 2021 @ 12:26:11 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200573669
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:57 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je geen idee hoe het is om in een gevangenis te zitten :')
Ik heb vroeger 10 maand in een appartement gewoond en als je dan thuis kwam uit je werk , en je trok de deur achter je dicht dan was het doodstil in " huis "

Ik kreeg wel sterk het gevoel van gevangenis, gelukkig kon ik op het balkon gaan zitten in de zon , zodat ik de vogels en mensen zag
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 12:27:10 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200573683
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik heb vroeger 10 maand in een appartement gewoond en als je dan thuis kwam uit je werk , en je trok de deur achter je dicht dan was het doodstil in " huis "

Ik kreeg wel sterk het gevoel van gevangenis, gelukkig kon ik op het balkon gaan zitten in de zon , zodat ik de vogels en mensen zag
En die deur kon je gewoon weer open doen. Klein maar belangrijk verschil... (om over het balkon maar te zwijgen).
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Official ESF Kreviewer dinsdag 27 juli 2021 @ 12:29:57 #25
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200573735
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:20 schreef Nick het volgende:
Het begint me, sinds we weten dat we weggaan, ook steeds meer tegen te staan.
Herkenbaar. Mijn tolerantie is wel weg naar de school aan de overkant (met elke avond/nacht hangjeugd), onderburen, huisdieren die hier in hokken vastzitten en de hele dag janken, buurman die op 1 meter van onze voordeur voor zijn eigen voordeur urenlang zit te bellen in een exotische taal.

Ik ben er wel klaar mee. Nog 2 maanden hier.
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 12:37:49 #26
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200573898
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:07 schreef Leandra het volgende:
Ik zou echt zielsongelukkig zijn als ik in een appartement woonde, helemaal als ik hoger dan 2 hoog zou wonen.

Overigens ben ik wel erg fan van de Haagse Portiekwoning, dat zou ik echt wel weer leuk wonen vinden, als ik in Den Haag zou willen wonen.
Ik woon ook in een appartement nu, zou ook liever een tuin hebben. Maar dit is ook wel een heel verwende take hoor. Niet iedereen kan dat hebben in Nederland. Mensen die in de sociale huur zitten vaak of een ander laag inkomen hebben of andere omstandigheden zitten. Ik woon in mijn eentje en dan mag je in de vrije sector niet eens reageren op woningen met een tuin bij makelaars. Koopwoning zit er pas is als ik over 10 jaar mijn studieschuld heb afbetaald. Maar ik weet niet of er dan een huis met een tuin in zit met een 2 keer modaal salaris (niet in een uithoek in Nederland).
pi_200574117
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:07 schreef Leandra het volgende:
Ik zou echt zielsongelukkig zijn als ik in een appartement woonde, helemaal als ik hoger dan 2 hoog zou wonen.

Overigens ben ik wel erg fan van de Haagse Portiekwoning, dat zou ik echt wel weer leuk wonen vinden, als ik in Den Haag zou willen wonen.
Ik vind Haagse architectuur ontzettend mooi, ik herken het ook meteen. Lastig uit te leggen. Haagse portiekwonigen maken werk van de straathoeken, ik vind dat architectonisch zo leuk. Of juist in een bochtje, of hoekig, maar altijd heel speciaal.

Goed, woon in Brabant maar dat zal ik wel missen. Ja, ik ben typisch zo'n yup die helemaal verliefd kan worden op jaren-30 woningen. ;)
pi_200574239
Ik heb van 1998 - 2015 in appartementen gewoond en geen enkele moeite met een appartement, mits met voldoende bergruimte en ergens in een leuke wijk waar ook buiten je appartement iets te beleven is.

Een tuin is leuk maar het aantal keren per jaar dat ik lekker in de tuin ga zitten is op één hand te tellen. En die paar keer kan ik net zo goed naar het park of het strand (toen ik in Den Haag woonde), is nog leuker ook dan een eigen tuin omdat er dan iets te zien en te beleven valt.

Maar het is dan wel de combinatie van appartement met voldoende leuke dingen in de buurt. Een appartement in Leidsche Rijn, Ypenburg, Purmerend of dat soort plaatsen zou ik dan weer niet trekken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_200574341
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Ben het daar ook mee eens. M'n eerste woning was een appartement maar je hebt toch een beetje dat gevangenis gevoel. Vanaf nu hou ik het gewoon bij huizen... en dan het liefst vrijstaand :P

Snap niet wat zoveel mensen zien in een appartement... ook al ben je single. Kijk een 60 m2 of kleiner appartement kan ik nog wel begrijpen, meestal zijn er geen huizen van dat formaat dus heb je best value (vaak ook lage stookkosten) en kun je er in je eentje (of zelfs met partner) wel wonen... maar daarna wil je toch wel echt een huis.
En als je dan nog wat ouder wordt wil je weer naar een apartement. Geen trappen, geen tuin, dat is een stuk makkelijker als je lichaam niet zo lekker meer meewerkt.
pi_200574413
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

En als je dan nog wat ouder wordt wil je weer naar een apartement. Geen trappen, geen tuin, dat is een stuk makkelijker als je lichaam niet zo lekker meer meewerkt.
Ik hoef geen tuin. Volgende appartement zou ik wel een groot dakterras willen.
pi_200575472
Ik heb in een appartement gewoond op de 4e etage (in een k*twijk) en in een appartement met stadstuin in een topwijk.

En verder heb ik in een vrijstaande woning gewoond en nu in een ruim rijtjeshuis (165m2) vloeroppervlak met tuin.

Ik vind de appartementen echt een enorm compromis. Overal buren + geluid om je heen is irritant. Je kunt met lekker weer niet er echt van genieten, het is altijd behelpen met ruimte op een balkon.
Verder slepen met afval omdat je geen container hebt, geen handige schuur voor handen, vaak een berging waar je 16.000 deuren voor door moet. En vaak mag je weinig aan je woning verbouwen omdat je in een VvE zit. De appartementen waar ik woonde waren super heet in de zomer, maar een airco installeren mocht niet aan de buitengevel.
Het grote voordeel van een appartement is dat het goedkoper is. Dat is dan ook het enige pluspunt.
pi_200575580
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:58 schreef MisChrartin het volgende:
in een appartement gewoond op de 4e etage (in een k*twijk) en in een appartement met stadstuin in een topwijk.

En verder heb ik in een vrijstaande woning gewoond en nu in een ruim rijtjeshuis (165m2) vloeroppervlak met tuin.

Ik vind de appartementen echt een enorm compromis. Overal buren + geluid om je heen is irritant. Je kunt met lekker weer niet er echt van genieten, het is altijd behelpen met ruimte op een balkon.
Verder slepen met afval omdat je geen container hebt, geen handige schuur voor handen, vaak een berging waar je 16.000 deuren voor door moet. En vaak mag je weinig aan je woning verbouwen omdat je in een VvE zit. De appartementen waar ik woonde waren super heet in de zomer, maar een airco installeren mocht niet aan de buitengevel.
Het grote voordeel van een appartement is dat het goedkoper is. Dat is dan ook het enige pluspunt.
Dat ligt toch echt aan de specifieke appartementen. Het grootste deel van de problemen die je benoemt kun je ook bij een grondgebonden woning hebben.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_200575807
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Een mooi appartement ergens hoog in een toren snap ik wel, verder moet ik er ook niet aan denken.
Ja penthouse met dakterras is wel tof... maar dan nog moet je altijd met de lift helemaal naar boven. In mijn complex was het penthouse toen te koop voor 650k ongeveer, een aantal jaar terug. Was op zich nog wel een scherpe prijs maar zat aan een erg druk kruispunt. Het schijnt (maar weet het niet zeker) dat je op de bovenste verdieping net zoveel geluid hoort als de onderste, of soms nog wel meer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 13:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

En als je dan nog wat ouder wordt wil je weer naar een apartement. Geen trappen, geen tuin, dat is een stuk makkelijker als je lichaam niet zo lekker meer meewerkt.
Ja voor ouderen is het wel handig... of een bungalow natuurlijk. Of liever het bejaardentehuis zodat de woningmarkt open blijft voor normale mensen >:)

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:57 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je geen idee hoe het is om in een gevangenis te zitten :')
Ik bedoel meer het lopen naar je eigen hokje op de galerij... meestal een klein balkonnetje waar je beetje zon kan zoeken maar voor de rest weinig mag doen ivm al de regels van de VVE.
Facts don't care about your feelings
pi_200576315
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Het schijnt (maar weet het niet zeker) dat je op de bovenste verdieping net zoveel geluid hoort als de onderste, of soms nog wel meer.
Klopt, dat is mijn ervaring, heb gewoond op de dertiende etage.

Zeker sirenes, de moskee (ja ja), kerkklokken, vrachtwagens in de achteruit, dat soort geluiden worden niet geremd. De geluiden die ook ver zouden moeten dragen zijn dan extra goed te horen.
pi_200576490
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:05 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Dat ligt toch echt aan de specifieke appartementen. Het grootste deel van de problemen die je benoemt kun je ook bij een grondgebonden woning hebben.
Mwoah, je leeft gewoon met veel meer mensen veel dichter op elkaar, dus de kans op (meer) (geluids)overlast e.d. is gewoon groter in een appartement. Niet dat het nooit voorkomt bij een rijtjeswoning, maar zeker als je onder/bovenburen hebt, en dan ook nog eens aan 1 of 2 kanten naast je, of meerdere lagen... en dan vaak ook nog tussen meerdere blokken appartementen in... het is hier sowieso daardoor ook altijd al drukker in de omgeving, qua mensen en verkeer/parkerende auto's. (Is mijn ervaring in elk geval.)

En die berging-4 trappen en 3 deuren naar beneden - is ook wel iets dat ik zelf erg irritant vind. Ik stal daar geen spullen die niet stoffig/vochtig mogen worden of inbraakgevoelig zijn, want ik heb er geen zicht op. En je loopt er toch minder snel even naartoe.Ik mis het gemak zoals mijn ouders hebben met hun gezinswoning met hun schuur er direct voor.

Maar goed, er zullen altijd liefhebbers van een woonplek met meer euh 'leven in de brouwerij' zijn. Mijn opa en oma hebben altijd in appartementen in de stad gewoond, die vonden dat heerlijk. Mijn schoonvader zou het ook wel heel prima vinden, die zou namelijk het liefste zijn tuin asfalteren :)
pi_200577089
Heb in mijn toekomstig tussenwoning straks precies evenveel buren grenzen muren als in ons appartement. :P Qua geluidsoverlast van buren is ons appartement echt een soort bunker op boren en andere geluiden die door beton worden gedragen na.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200577253
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:19 schreef Stepperoller het volgende:
Heb in mijn toekomstig tussenwoning straks precies evenveel buren grenzen muren als in ons appartement. :P Qua geluidsoverlast van buren is ons appartement echt een soort bunker op boren en andere geluiden die door beton worden gedragen na.
Maar ook in de directe omgeving eromheen? Als ik even heel snel en grof tel kom ik, zonder nog heel de straat te nemen, al op zeker zo'n 250 appartementen uit waar ik direct op uitkijk. (Dus zeg maar de blokken in mijn zichtveld rondom mijn blokje, niet de complexen er nog eens achter). Dat is bij mijn ouders - die midden in een woonwijk met woonerven wonen - nog niet eens 1/3 . Dat scheelt ook echt wel veel geluid/drukte/verkeer/groen etc.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 27 juli 2021 @ 15:38:25 #38
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200577366
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 12:56 schreef stavromulabeta het volgende:
Een tuin is leuk maar het aantal keren per jaar dat ik lekker in de tuin ga zitten is op één hand te tellen.
The autism is real.

Ik heb straks openslaande deuren naar een deels overkapte tuin op het zuiden. Ga er maar vanuit dat die 7 dagen per week openstaan voor frisse lucht en dat ik vaker buiten dan binnen eet. Heerlijk toch.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 27 juli 2021 @ 15:39:17 #39
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200577380
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar ook in de directe omgeving eromheen? Als ik even heel snel en grof tel kom ik, zonder nog heel de straat te nemen, al op zeker zo'n 250 appartementen uit waar ik direct op uitkijk. (Dus zeg maar de blokken in mijn zichtveld rondom mijn blokje, niet de complexen er nog eens achter). Dat is bij mijn ouders - die midden in een woonwijk met woonerven wonen - nog niet eens 1/3 . Dat scheelt ook echt wel veel geluid/drukte/verkeer/groen etc.
Woon je in een AZC? :P.
pi_200577419
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:39 schreef Kreator het volgende:

[..]

Woon je in een AZC? :P.
Zo zou je het kunnen noemen ja, de moskee en de halal-snackbar zit om de hoek. Wel dan ook nog in combinatie met een Jellinek-kliniek, je wordt hier al high als je de gezamenlijke hal in loopt :')
pi_200577445
quote:
81s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:38 schreef Kreator het volgende:

[..]

The autism is real.

Ik heb straks openslaande deuren naar een deels overkapte tuin op het zuiden. Ga er maar vanuit dat die 7 dagen per week openstaan voor frisse lucht en dat ik vaker buiten dan binnen eet. Heerlijk toch.
Dat dus. Ik heb zelfs een plateus waar ik mijn zaagbank en werkbank naar buiten rijdt om buiten te kunnen klussen. Idem eten/barbecuen/ lezen/graven/rukken...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 15:46:21 #42
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200577464
quote:
81s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:38 schreef Kreator het volgende:

[..]

The autism is real.

Ik heb straks openslaande deuren naar een deels overkapte tuin op het zuiden. Ga er maar vanuit dat die 7 dagen per week openstaan voor frisse lucht en dat ik vaker buiten dan binnen eet. Heerlijk toch.
Precies, en nu je dat weet is de kutsituatie op de huizenmarkt niet meer jouw probleem toch? (en terecht overigens, want het ís daadwerkelijk niet meer jouw probleem). :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_200577483
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 14:05 schreef stavromulabeta het volgende:
Dat ligt toch echt aan de specifieke appartementen. Het grootste deel van de problemen die je benoemt kun je ook bij een grondgebonden woning hebben.
Echt geen probleem met de schuur, de containers, ruimte, beperking of buren in/rond ons huis...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 27 juli 2021 @ 16:04:18 #44
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_200577687
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Precies, en nu je dat weet is de kutsituatie op de huizenmarkt niet meer jouw probleem toch? (en terecht overigens, want het ís daadwerkelijk niet meer jouw probleem). :P
Totdat de relatie uit elkaar knalt door verhuis-stress en we de toko weer moeten verkopen. Maar tot die tijd, fuck em all. 8-).
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 16:10:21 #45
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200577770
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 16:04 schreef Kreator het volgende:

[..]

Totdat de relatie uit elkaar knalt door verhuis-stress en we de toko weer moeten verkopen. Maar tot die tijd, fuck em all. 8-).
Ja, exact, dat bedoel ik. Zal jou verder een zorg zijn dat mensen moeilijk een huis kunnen kopen, jíj hebt er een, dus boeiend dat er een crisis is etc blabla. Zoals je zegt 'fuck 'em' want jouw probleem is het niet (meer). ^O^

Dat is gewoon hoe het werkt. En volledig terecht, want iedereen denkt uiteindelijk aan zichzelf.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_200577847
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar ook in de directe omgeving eromheen? Als ik even heel snel en grof tel kom ik, zonder nog heel de straat te nemen, al op zeker zo'n 250 appartementen uit waar ik direct op uitkijk. (Dus zeg maar de blokken in mijn zichtveld rondom mijn blokje, niet de complexen er nog eens achter). Dat is bij mijn ouders - die midden in een woonwijk met woonerven wonen - nog niet eens 1/3 . Dat scheelt ook echt wel veel geluid/drukte/verkeer/groen etc.
Ik heb een heel mooi groen uitzicht vanuit mijn appartement. In de wijk van de tussenwoning zal dat veel meer steen en huizen zijn. In een straal van 50m zullen er door de afwezigheid van appartementen en de aanwezigheid van veel twee-onder-een-kappers wel minder woningen zijn bij de tussenwoning. De drukte in de vorm van het verkeer is ook minder in de toekomstige woning, want woon straks niet meer in vrijwel hetzelfde bouwblok als het winkelcentrum en niet meer min of meer langs de grote weg.

Heb voorheen altijd in het buitengebied gewoond vroeger en de rust in de vorm van kunnen doen en laten op je eigen grond door de afwezigheid van directe buren (dus ook niet alsnog op een tiental meters afstand zoals vaak bij vrijstaand in de bebouwde kom) is heerlijk en dat zou ik wel graag ooit weer willen. Die relatieve rust van de woonwijk waar we heen gaan ten opzichte van onze huidige woning heeft voor mij eerlijk gezegd niet echt een meerwaarde denk ik.

Tuin en dakterras zijn wat mij betreft de echt fijne bijkomstigheden. :)
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 16:38:22 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200578206
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 16:04 schreef Kreator het volgende:

[..]

Totdat de relatie uit elkaar knalt door verhuis-stress en we de toko weer moeten verkopen. Maar tot die tijd, fuck em all. 8-).
We wachten met smart op het R&P topic en het WGR topic van jouw hand als dat gebeurt :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200578262
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:44 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat dus. Ik heb zelfs een plateus waar ik mijn zaagbank en werkbank naar buiten rijdt om buiten te kunnen klussen. Idem eten/barbecuen/ lezen/graven/rukken...
Voor die laatste moet je wel oppassen, als je buren je makkelijk kunnen zien vanuit hun tuin of via de openbare weg dan is het strafbaar.
Facts don't care about your feelings
pi_200579012
quote:
80s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 16:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, exact, dat bedoel ik. Zal jou verder een zorg zijn dat mensen moeilijk een huis kunnen kopen, jíj hebt er een, dus boeiend dat er een crisis is etc blabla. Zoals je zegt 'fuck 'em' want jouw probleem is het niet (meer). ^O^

Dat is gewoon hoe het werkt. En volledig terecht, want iedereen denkt uiteindelijk aan zichzelf.
Totdat je kinderen oud genoeg zijn om hun eerste woning te kopen en je hun frustraties van dichtbij meebeleeft…
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 17:40:14 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200579033
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:38 schreef dodoria het volgende:

[..]

Totdat je kinderen oud genoeg zijn om hun eerste woning te kopen en je hun frustraties van dichtbij meebeleeft…
Ja, ze is net aan 3, dus dat gaat nog wel even duren. Maar, dat gaan we dan tegen die tijd zien.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')