Overzicht nummers:quote:Benidorm Fest 2022 - Semi-final 1
Date 26 January 2022
Location Palau Municipal d'Esports L'Illa
City Benidorm
25% televoting
25% demoscopic jury
30% Spanish jury
20% international jury
7 songs will compete in Semi-final 1
4 songs will qualify for the Final
Benidorm Fest 2022 - Semi-final 2
Date 27 January 2022
City Benidorm
Voting 25% televoting
25% demoscopic jury
30% Spanish jury
20% international jury
7 songs will compete in Semi-final 2
4 songs will qualify for the Final
Benidorm Fest 2022 - Final
Date 29 January 2022
City Benidorm
Voting 25% televoting
25% demoscopic jury
30% Spanish jury
20% international jury
8 songs will compete in the Final
Ja ik ben er zeer positief over. Ik woon ook in de buurt dus extra leukquote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:19 schreef ijs_beer het volgende:
Lijkt me een goede ontwikkeling. Ben benieuwd wat onze huisspanjaard @:Strani hier van vindt.
Als je toch in de buurt bent kun je ook wel meteen meedoen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 16:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja ik ben er zeer positief over. Ik woon ook in de buurt dus extra leuk
Ik wist niet dat ze nog steeds een duo waren.quote:Op maandag 6 december 2021 09:21 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Gerucht: deze 6 namen zouden meedoen aan Benidorm Fest.
@:Strani herken jij een artiest? Is het een beetje een veelbelovend rijtje?
Een van de meest memorabele Spaanse acts ooitquote:Op maandag 6 december 2021 09:28 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze nog steeds een duo waren.
‘Nog’ lijkt me een groot woord. Volgens mij volgen ze de Maywood-route.quote:Op maandag 6 december 2021 09:28 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze nog steeds een duo waren.
Bizar, ik had niet gedacht dat ze al in de 60 waren.quote:Op maandag 6 december 2021 11:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
‘Nog’ lijkt me een groot woord. Volgens mij volgen ze de Maywood-route.![]()
Maar ik ben benieuwd wat ze op hun 60e gaan zingen.
Azcar Moreno is wel bekend, twee inmiddels al wat oudere dames dus grappig dat die meedoen. Verder ken ik zelf niemand maar goed, ik ben ook niet helemaal up to date wat de muziek van de laatste paar jaar betreft. Niemand wiens naam ik herken van iets als Operacin Triunfo of zo.quote:Op vrijdag 10 december 2021 10:56 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit zijn de namen, zeg eens @:Strani zitten hier bekende namen bij?
Ah niet de meest bekende namen, maar ik had eigenlijk ook niet verwacht dat bij een eerste editie er allemaal grote namen op springen zoals in San Remo.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Azcar Moreno is wel bekend, twee inmiddels al wat oudere dames dus grappig dat die meedoen. Verder ken ik zelf niemand maar goed, ik ben ook niet helemaal up to date wat de muziek van de laatste paar jaar betreft. Niemand wiens naam ik herken van iets als Operacin Triunfo of zo.
Misschien deels Engels, deels Spaans; dat hebben we vaker gezien bij Spanje.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:17 schreef Arth_NL het volgende:
Interessant lijstje, op het eerste oog. En eentje in het Engels?![]()
Moet bij artiest #2 toch gelijk aan George Baker denken.
quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah niet de meest bekende namen, maar ik had eigenlijk ook niet verwacht dat bij een eerste editie er allemaal grote namen op springen zoals in San Remo.
Zo te zien is dit al een nummer, even kijken of er meer is al.
quote:Azcar Moreno represented Spain at Eurovision 1990, where they finished sixth with “Bandido”. Of note as well is that Tanxugueiras will sing in Galician, which will mark the first ever entry in a Spanish national final to be sung in a co-official language of Spain that is not Spanish. The entries will be released on December 23. RTVE will not have author’s rights to any of the songs.
Ik hieraanquote:Op vrijdag 10 december 2021 11:17 schreef Arth_NL het volgende:
Interessant lijstje, op het eerste oog. En eentje in het Engels?![]()
Moet bij artiest #2 toch gelijk aan George Baker denken.
Lekker nummer zegquote:
Galiciesch dialect en Keltische melodieen.. Ik vind het wel wat heddenquote:Op dinsdag 21 december 2021 00:06 schreef Funhouse het volgende:
En nog n:
De vier nummers die we nu hebben zijn zeker allemaal goed (en sowieso lekker anders dan wat we van Spanje gewend zijn), maar niks grijpt me echt tot nu toe
Ik zat een paar van die tops te kijken, eentje had haar als laatste volgens mij en zag daar allemaal reacties van "Rigoberta Bandini last????quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:51 schreef molloot200 het volgende:
Ik zie dat op Twitter Ay Mama van Rigoberta Bandini heel populair is maar ik hoor daar echt nog vrij weinig inDat gaat echt Spanje de bottom 5 niet uit helpen lijkt mij. Bijna een Zweedse schlager als ik het zo hoor
Rigoberta Bandini heeft 111k volgers op Instagram, Rayden 271k volgers. En dan vind ik dat nummer van Rayden ook nog een nummer met veel meer jurypotentieel. Het doet me ergens in de verte zelfs een klein beetje denken aan Gabbani (maar alsnog helemaal anders hoor, maar ik vind het wel tof)quote:Op dinsdag 21 december 2021 14:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zat een paar van die tops te kijken, eentje had haar als laatste volgens mij en zag daar allemaal reacties van "Rigoberta Bandini last????![]()
" van Spanjaarden, nu snap ik dat beter.
![]()
Zou wel typisch zijn als die dan wint want populaire artiest. @:Strani ken jij haar?
Dat geleun op autotune viel mij ook op. Dat maakt het wel des te interessanter wanneer ze straks live gaan zingen, want: wat blijft ervan over? Verder zou het jammer zijn als ze inderdaad iets inwisselbaars gaan kiezen, want er zit echt potentie in een paar nummers van deze voorronde en ik hoop toch echt op een goed resultaat voor Spanje een keer.quote:Op woensdag 22 december 2021 10:02 schreef Cee het volgende:
Zo, alles beluisterd, ik had hoge verwachtingen gezien de reacties op social media. Maar vooralsnog vind ik het merendeel vrij inwisselbaar en inspiratieloos. Veel geleun op autotune helaas. Er zijn er drie die er positief uitspringen, en dat zijn Tanxugueiras, Rigoberta Bandini en, bij mij favoriet, Rayden. Die laatste moet het gewoon worden. En anders die andere twee. En zo niet dan is het zonde.
Zo veel mensen zo veel meningen, maar ik zie niet hoe dat nummer een C&A versie van La Venda isquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:39 schreef Nexum het volgende:
Rayden zou zo’n saaie 13 in een dozijn keus zijn. Dan heb je aanstormend nieuw talent wat ook nog een beetje goed ligt bij de jeugd en dan kies je een C&A versie van La venda.
Ja het kan leuk aanstormend liggen te wezen bij de jeugd maar deze grandma vindt het klinken alsof er iemand in een hol metalen vat aan het blren is. Zeg maar de Primarkversie van Oscar van The Muppets.quote:Op vrijdag 24 december 2021 11:39 schreef Nexum het volgende:
Rayden zou zo’n saaie 13 in een dozijn keus zijn. Dan heb je aanstormend nieuw talent wat ook nog een beetje goed ligt bij de jeugd en dan kies je een C&A versie van La venda.
Shum heeft een veel betere opbouw. Terra begint heel sterk maar doet daarna steeds hetzelfde.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:29 schreef Nexum het volgende:
Ik vind dat Terra liedje toch iets missen. Het is een beetje een zwakkere versie van Shum naar mijn mening, dat zelfde authentieke maar toch net niet ofzo
Oei ik voel wel een San Remootje aankomen die de week daarop is. 2 weken lang laat opblijvenquote:Op donderdag 13 januari 2022 14:31 schreef molloot200 het volgende:
Uitzendtijden:
SF1: 22:40 CET
SF2: 22:40 CET
Final: 22:10 CET
Kopie gedrag ... das Blas zn balquote:Op zaterdag 15 januari 2022 18:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Rigoberta Bandini wil schijnbaar met een gigantische borst op het podium komen.
De linker of de rechter?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 18:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Rigoberta Bandini wil schijnbaar met een gigantische borst op het podium komen.
Deze vijf mensen hebben 50 procent (!!!!) invloed op wat de uitslag van Benidorm Fest zal zijn.quote:
https://eurovoix.com/2022/01/23/luna-ki-withdraws-benidorm-fest/quote:Luna Ki has withdrawn from Benidorm Fest as her song “Voy a morir” is ineligible to compete in the Eurovision Song Contest.
RTVE has announced this morning that Luna Ki has pulled out of competing in Benidorm Fest. The singer has withdrawn after it was found that “Voy a morir” would not be able to compete in the Eurovision Song Contest. Luna Ki’s song features the use of autotune which is not allowed at the contest.
Gaat het enkel om de autotune wat ze niet mag gebruiken (logisch ook)? Je weet toch dat er live gezongen wordt?quote:Op zondag 23 januari 2022 10:52 schreef molloot200 het volgende:
[..]
https://eurovoix.com/2022/01/23/luna-ki-withdraws-benidorm-fest/![]()
![]()
Ja, dat laatste dat mag ook. Het mag alleen niet voor 1 september officieel uitgebracht zijn.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat het enkel om de autotune wat ze niet mag gebruiken (logisch ook)? Je weet toch dat er live gezongen wordt?
Dacht ook eerder iets te lezen dat ze met dit nummer al eerder opgetreden had voor 1 september? Maarja dat had Duncan ook gedaan toch opzich?
Weet niet of dit gek klinkt, maar krijg daar zo'n Bella Ciao-vibe (quote:Op maandag 24 januari 2022 17:19 schreef Strani het volgende:
Goeiedag, die van Rayden. Ik zeg dit niet snel over Spanje maar als ze dit kiezen dan vind ik het top-tienmateriaal.
Ik hoopte al dat onze huis-Spanjaard die ook leuk zou vinden. Schijnt wel dat de tekst heel metaforisch is. Verstaan wij natuurlijk niks van alleen, vraag me alleen af of dat in Spanje wel aan zou slaan zelf. Om die reden dan. Zonder dat ik er zelf een woord van begrijpquote:Op maandag 24 januari 2022 17:19 schreef Strani het volgende:
Goeiedag, die van Rayden. Ik zeg dit niet snel over Spanje maar als ze dit kiezen dan vind ik het top-tienmateriaal.
Ik denk eigenlijk dat die Rigoberta totaal geen jury nummer heeft (toch?). Daar gaat Rayden veel hogere ogen op gooien, denk ik en misschien dat dat nog in z’n voordeel kan werken.quote:Op maandag 24 januari 2022 17:24 schreef Strani het volgende:
Rigoberta Bandini vind ik heel saai. Dat dat eerste staat in de odds begrijp ik wel, want Spanje kiest nou eenmaal graag saaie liedjes.
In Spanje is dat normaal...quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:02 schreef Cee het volgende:
Ze moeten winnen, het MOET.
Vanavond de eerste halve finale! Ik lees dat het zowat rond bedtijd wordt uitgezonden. Kunnen die Spanjaarden niet eens iets op een normale tijd starten? TV-programma's, avondeten etc. etc.
Benieuwd wat Azcar Moreno nog kan, ik vind hun nummer eigenlijk wel vermakelijk.quote:Op woensdag 26 januari 2022 11:16 schreef molloot200 het volgende:
Running order vanavond:
1. Varry Brava - Raffaella
2. Azcar Moreno - Postureo
3. Blanca Paloma - Secreto de agua
4. Unique - Mejores
5. Tanxugueiras - Terra
6. Chanel - SloMo
@Greysquote:Salvador Sobral and Marlon will perform during the first Semi-Final of Benidorm Fest. Eurovision fans will recognise Salvador Sobral, who brought Portugal their first ever Eurovision win after a 53-year wait in 2017. His latest album “BPM” was released in May 2021 and was nominated for Best Engineered Album at the Latin Grammy Awards 2021.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |