Nee, je mag beschadigde onderdelen vervangen door een gelijkwaardig exemplaar. Je mag dus bijvoorbeeld een kapot gereden voorvleugel vervangen, maar dan wel door zo'n zelfde vleugel. Je mag er niet opeens een ander model vleugel op zetten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Is het niet al zo dat je alleen dingen mag aanpassen als de veiligheid in het geding is?
Of mogen ze echt alles aanpassen onder de rode vlag.
Die had minstens de hele baan nodig gehad, was met 2 banden buiten de baan gekomen op die manier.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:19 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Hamilton had de bocht niet kunnen halen? Bedoel je dat als er geen auto aanwezig was dat Hamilton van de baan afgeschoten was?
Hamilton zit heel kort naast Max en remt. Max pakt daarna de bocht alsof er niemand naast hem heeft gezeten (op een zeer kleine correctie na).
Ik zou lachen als het niet zo triest was.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:02 schreef beantherio het volgende:
Ik las net nog onderstaande reactie op zondag waarin de zaken wel goed verwoord worden:
"Ultimately, when someone destroys your race through an error and it's kind of a tap on the hand really - they're allowed to come back and still finish ahead of that person he took out - it doesn't weigh up. You shouldn't really be able to finish ahead of him if you took him out of the race."
Oh wacht, foutje van me! Dat was de reactie van Lewis Hamilton op een vergelijkbare incident tussen Vettel en Bottas tijdens de GP van Frankrijk in 2018 waarbij Vettel ook een beperkte tijdstraf kreeg.![]()
Nog een paar ironische quotes uit dat interview met Hamilton:
"It's like when you're speeding on the road, you break the law and they let you go.
"It is challenging [at the first corner], but it's also not for a four-time world champion.
"Valtteri was way, way ahead and left him a lot of space. It looks odd because he backed off and was actually OK for the corner... maybe he wasn't thinking and just ran straight into him."
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:02 schreef beantherio het volgende:
Ik las net nog onderstaande reactie op zondag waarin de zaken wel goed verwoord worden:
"Ultimately, when someone destroys your race through an error and it's kind of a tap on the hand really - they're allowed to come back and still finish ahead of that person he took out - it doesn't weigh up. You shouldn't really be able to finish ahead of him if you took him out of the race."
Oh wacht, foutje van me! Dat was de reactie van Lewis Hamilton op een vergelijkbare incident tussen Vettel en Bottas tijdens de GP van Frankrijk in 2018 waarbij Vettel ook een beperkte tijdstraf kreeg.![]()
"It's like when you're speeding on the road, you break the law and they let you go.
"It is challenging [at the first corner], but it's also not for a four-time world champion.
"Valtteri was way, way ahead and left him a lot of space. It looks odd because he backed off and was actually OK for the corner... maybe he wasn't thinking and just ran straight into him."
Max stuurt in omdat er een bocht is, waarbij hij juist nog een keer inhoud(zie onboard) om Lewis extra ruimte te geven.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Max stuurt zo snel in dat daar niet zo snel op te reageren is.
Maar hij ging er van uit dat Lewis wel weer op de rem zou trappen.
Natuurlijk gaat hij daarvan uit, omdat Max agressief rijd binnen de regels en hij er van uit gaat dat een een 7-voudig wereldkampioen dat ook doet. Alle keren dit seizoen dat Max, lewis inhaalt, was dat binnen de regels.quote:Net zo als die andere keren als het bijna mis ging.
Natuurlijk niet.quote:Maar nu zijn de rollen omgedraaid. Max is de verdediger in het WK met 33 punten voorsprong en Lewis de aanvaller. Nu moet Max zich inhouden.
Terwijl als er geen rode vlag was geweest je dit tijdens een pitstop had moeten doen of was uitgevallen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, je mag beschadigde onderdelen vervangen door een gelijkwaardig exemplaar. Je mag dus bijvoorbeeld een kapot gereden voorvleugel vervangen, maar dan wel door zo'n zelfde vleugel. Je mag er niet opeens een ander model vleugel op zetten.
Hypocrisie is de mens niet vreemd inderdaad.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:18 schreef Sodemieters het volgende:
Da's natuurlijk altijd wel een beetje het geval. Als je zelf de straf krijgt is-ie onterecht of minstens te zwaar, als je zelf het slachtoffer bent is de straf voor de ander veel te licht. Ook al is de situatie volledig vergelijkbaar.
Het probleem is daarnaast nog een keer dat er voor hetzelfde vergrijp verschillende straffen worden uitgedeeld.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:18 schreef Sodemieters het volgende:
Da's natuurlijk altijd wel een beetje het geval. Als je zelf de straf krijgt is-ie onterecht of minstens te zwaar, als je zelf het slachtoffer bent is de straf voor de ander veel te licht. Ook al is de situatie volledig vergelijkbaar.
Dat zie je bij de meeste rijders. Alonso is daar bijv. ook een goed voorbeeld van.
Absoluut, maar Hamilton maakt geen fouten. Bij de start van de sprintrace deed hij alles goed (maar viel hij toch een plek terug...?), in Bakoe zat het knopje op de verkeerde plek, op Paul Ricard lag het aan Bottas dat de undercut berekening niet goed was en dat de pitstop-cyclus te vroeg op gang kwam.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hypocrisie is de mens niet vreemd inderdaad.
Aan de andere kant, Hamilton vind dat hij een icoon is en zijn woorden waarde hebben. Het zou hem sieren als hij de schuld op zich had genomen, dan hadden er veel minder mensen moeite met zijn overwinning gehad.
Het is natuurlijk een dubbel gevoel. Als je eerst een thuisrace wint, een feestje bouwt met het publiek in de overtuiging van je eigen grootheid om dan later toe te geven dat je fout zat. Het zou hem sieren maar dat zit er niet in. De enige keren dat hij zich als een gentleman gedraagt is wanneer zich onaantastbaar waant. En op dit moment is hij alles behalve onaantastbaar.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Aan de andere kant, Hamilton vind dat hij een icoon is en zijn woorden waarde hebben. Het zou hem sieren als hij de schuld op zich had genomen, dan hadden er veel minder mensen moeite met zijn overwinning gehad.
Eens en ik heb nog steeds wel een klein beetje hoop dat-ie dat alsnog gaat doen. Was wellicht een beetje veel gevraagd in 'the heat of the moment'. Al had het nu inmiddels wel gebeurd moeten zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat klopt. Creëer een diva, en je krijgt diva gedrag.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Absoluut, maar Hamilton maakt geen fouten. Bij de start van de sprintrace deed hij alles goed (maar viel hij toch een plek terug...?), in Bakoe zat het knopje op de verkeerde plek, op Paul Ricard lag het aan Bottas dat de undercut berekening niet goed was en dat de pitstop-cyclus te vroeg op gang kwam.
En zo kun je alleen over dit seizoen nog wel 5 zaken er bij pakken waar Hamilton de fout maakt, maar niemand het durft te benoemen in zijn omgeving. En hij zelf al helemaal niet, want 0,0 zelfreflectie.
Ik vond het punt wat Mol daarover maakte volkomen terecht vooral gezien het feit dat het bij Kimi en Vettel om niets ging, nog geen enkel punt in het kampioenschap maar het is schijnbaar makkelijker om zulke penalties op te leggen op achterblijvers.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het probleem is daarnaast nog een keer dat er voor hetzelfde vergrijp verschillende straffen worden uitgedeeld.
Raikkonen kreeg de vorige race nog een DT voor het veroorzaken van een botsing.
Sorry? Maar dit is echt niet het beeld hoor. Wanneer heeft hij sorry gezegd dan? Als hij wint dan bedankt hij het team, maar als hij verliest heeft hij alles goed gedaan en is het team niet goed genoeg. Dat zijn toch zijn letterlijke woorden geweest na (ik dacht) Monaco?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Eens en ik heb nog steeds wel een klein beetje hoop dat-ie dat alsnog gaat doen. Was wellicht een beetje veel gevraagd in 'the heat of the moment'. Al had het nu inmiddels wel gebeurd moeten zijn.
Hamilton is vaak wel een rijder die zijn fouten toegeeft en zich ervoor verontschuldigd. In ieder geval als het gaat om fouten die het hele tea, benadelen, maar vaak ook wel als het een fout is waar een ander nadeel van heeft ondervonden. Jammer dat-ie dat hier nu niet gedaan heeft, terwijl de fout duidelijk bij hem ligt.
Ook dat inderdaad. Je merkte het afgelopen race ook mooi bij de commentatoren. Hill, Button c.s. waren het er in grote lijnen meteen wel over eens dat dit aan Hamilton te wijten is, maar vervolgens is de strafmaat een soort black box. Je moet waar afwachten wat er dit keer weer uitkomt. Wordt het überhaupt een straf, of valt dit onder het idee dat je de rijders in de eerste ronde iets meer vrijheid gunt? En als het een straf wordt, wat wordt het dan? Op Sky dachten ze aanvankelijk even dat het ging om een 10 seconden stop & go. Dat is een veel zwaardere straf, maar dat vonden ze kennelijk ook voorstelbaar.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het probleem is daarnaast nog een keer dat er voor hetzelfde vergrijp verschillende straffen worden uitgedeeld.
Raikkonen kreeg de vorige race nog een DT voor het veroorzaken van een botsing.
Dat ligt wel iets genuanceerder. Hamilton geeft volgens mij juist geregeld wel fouten toen en excuseert zich dan ook. Dat zou-ie nu ook moeten doen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Absoluut, maar Hamilton maakt geen fouten. Bij de start van de sprintrace deed hij alles goed (maar viel hij toch een plek terug...?), in Bakoe zat het knopje op de verkeerde plek, op Paul Ricard lag het aan Bottas dat de undercut berekening niet goed was en dat de pitstop-cyclus te vroeg op gang kwam.
En zo kun je alleen over dit seizoen nog wel 5 zaken er bij pakken waar Hamilton de fout maakt, maar niemand het durft te benoemen in zijn omgeving. En hij zelf al helemaal niet, want 0,0 zelfreflectie.
Dat heb ik hem dit seizoen sowieso nog niet zien doen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat ligt wel iets genuanceerder. Hamilton geeft volgens mij juist geregeld wel fouten toen en excuseert zich dan ook. Dat zou-ie nu ook moeten doen.
En die slechte start... Bottas zei na de race dat hij hetzelfde probleem had als Hamilton bij de sprint. Dat ligt dus kennelijk toch wel deels aan de auto.
Ik heb hem dit seizoen nog niet 1x een fout horen toegeven. Ja, toen hij rechtdoor reed in Bakoe zei hij na een korte stilte heel voorzichtig 'sorry guys'. En dat werd vervolgens door Toto met de mantel der liefde bedekt en achteraf was het iedereen zijn schuld, behalve Hamilton.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat ligt wel iets genuanceerder. Hamilton geeft volgens mij juist geregeld wel fouten toen en excuseert zich dan ook. Dat zou-ie nu ook moeten doen.
En die slechte start... Bottas zei na de race dat hij hetzelfde probleem had als Hamilton bij de sprint. Dat ligt dus kennelijk toch wel deels aan de auto.
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sorry? Maar dit is echt niet het beeld hoor. Wanneer heeft hij sorry gezegd dan? Als hij wint dan bedankt hij het team, maar als hij verliest heeft hij alles goed gedaan en is het team niet goed genoeg. Dat zijn toch zijn letterlijke woorden geweest na (ik dacht) Monaco?
Het is de combinatie narcisme + racisme kaart die Lewis gebruikt dat niemand hem durft aan te spreken op zijn gedrag. Ze zijn bang dat Lewis de criticasters beschuldigen van racisme.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb hem dit seizoen nog niet 1x een fout horen toegeven. Ja, toen hij rechtdoor reed in Bakoe zei hij na een korte stilte heel voorzichtig 'sorry guys'. En dat werd vervolgens door Toto met de mantel der liefde bedekt en achteraf was het iedereen zijn schuld, behalve Hamilton.
En zo gaat het wel vaker. Maar in een interview na zo'n fout volmondig sorry zeggen? Ik heb het nog niet gezien dit jaar. Ik heb wel gezien dat hij iedereen en zijn moeder de schuld gaf voor zijn belabberde optreden in Monaco of dat hij aangeeft dat 'we' harder moeten werken als Bottas er meer uit weet te halen dan hijzelf.
Hamilton is de verpersoonlijking van narcisme geworden in de loop der jaren. En kennelijk moet dat gecultiveerd worden binnen het team omdat ze bang zijn dat hij anders verandert in een onzeker en bang mannetje.
Volgens mij beginnen mensen als jij inmiddels veel vaker over vermeend racisme jegens Lewis dan dat hij dat zelf doet. De crash van afgelopen zondag heeft niets met racisme te maken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het is de combinatie narcisme + racisme kaart die Lewis gebruikt dat niemand hem durft aan te spreken op zijn gedrag. Ze zijn bang dat Lewis de criticasters beschuldigen van racisme.
Uiteraard, bij Liberty/FOM zitten ze al vanaf zondagmiddag met een aanhoudende erectiequote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Je weet gewoon al dat ze de donderdag voor Hongarije Lewis en Max bij elkaar zetten voor de interviews.
Pakt popcornquote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Je weet gewoon al dat ze de donderdag voor Hongarije Lewis en Max bij elkaar zetten voor de interviews.
Of Max hetzelfde doetquote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:51 schreef tjoptjop het volgende:
Zul je zien dat als Lewis het dit seizoen eens overkomt dat er opeens wel passend gestraft wordt "We hebben geleerd van het vorige incident"
Dat dus. En dat is behoorlijk schandalig.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het is de combinatie narcisme + racisme kaart die Lewis gebruikt dat niemand hem durft aan te spreken op zijn gedrag. Ze zijn bang dat Lewis de criticasters beschuldigen van racisme.
Het is jammer dat ze hem zijn eigen quotes nooit voorleggen. Al zal hij het in de eerste plaats nog steeds houden op dat het de schuld is van de agressieve Max die één van de 3 coureurs (naast Alonso en Schumacher) met 0 penalty points is. De laatste is inmiddels ook al weer vanuit Monaco 2019 vanwege een unsafe release van het team. Maar niemand die Lulu eens een spiegel voor houdt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:02 schreef beantherio het volgende:
Monaco gaf het team hem de verkeerde set up en was het een slechte strategie dat de undercut niet werkte.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze gaan iig met elkaars woorden geconfronteerd worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ja, ook weer van die situaties waarbij het zeker niet aan hem lag.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Monaco gaf het team hem de verkeerde set up en was het een slechte strategie dat de undercut niet werkte.
Uiteraard heeft due crash niets met racisme te maken, maar een sporadisch aap emoticon op de socials moet natuurlijk direct groots uitgemeten worden door Lewis, het team, de FIA etc en we moeten ons allemaal uitspreken tegen racisme, want anders zijn we zelf racisten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Volgens mij beginnen mensen als jij inmiddels veel vaker over vermeend racisme jegens Lewis dan dat hij dat zelf doet. De crash van afgelopen zondag heeft niets met racisme te maken.
Dit klinkt wel een beetje aanmatigend uit de mond van iemand die Hamilton vroeger regelmatig aanduidde als 'die neger'.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus. En dat is behoorlijk schandalig.
quote:
Dat komt omdat ie dan een racist ziet.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:02 schreef opreis het volgende:
Maar niemand die Lulu eens een spiegel voor houdt.
Hoop dat Max hem doodzwijgtquote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Lewis is een neger, dus die kan en mag ik gewoon duiden als die neger. Daar is weinig racistisch aan. Me dunkt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit klinkt wel een beetje aanmatigend uit de mond van iemand die Hamilton vroeger regelmatig aanduidde als 'die neger'.
Ben ik het mee eens ja. Max zou een paar scherpe sneren kunnen maken, maar dat geeft weer mogelijkheid tot reageren, slachtofferrol, je kent het wel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoop dat Max hem doodzwijgt
En zo niet, dat die hem genadeloos hard aanpakt
Volgens mij lag dat aan het feit dat ze aan de linkerkant startten. Rechts was het hele weekend al beter weg. Ook in de F2.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Max heeft nog weinig naar buiten gebracht toch? Alleen zijn statement van zondag na de race?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:06 schreef opreis het volgende:
[..]
Ze gaan iig met elkaars woorden geconfronteerd worden.
Doe normaalquote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Lewis is een neger, dus die kan en mag ik gewoon duiden als die neger. Daar is weinig racistisch aan. Me dunkt.
Behalve dat ie gewoon te langzaam was dan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, ook weer van die situaties waarbij het zeker niet aan hem lag.
Max heeft toch wel vaker onder druk gestaan, ik zie niet in waarom dit nu anders zou zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:55 schreef THEFXR het volgende:
eerst afwachten of we de oude Max terug krijgen op de baan
Mercedes nog steeds een verschil van ca 1 sec niet verklaren die Hamilton verloren heeft tijdens de pitstop. AMuS had het erover dat Hamilton bij het uitrijden van de pits naar de eerste bocht tijd heeft laten liggen, omdat dat het enige stuk is dat niet expliciet gemeten wordt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Monaco gaf het team hem de verkeerde set up en was het een slechte strategie dat de undercut niet werkte.
Klopt, alleen die NL'se directheid viel niet overal even goed als ik zo wat (Engelse) reacties zag....quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Max heeft nog weinig naar buiten gebracht toch? Alleen zijn statement van zondag na de race?
Iemand zou hem dat onder zijn neus moeten schuiven en vragen naar een reactie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:19 schreef Newby6781 het volgende:
Hamilton in 2018
"Ultimately, when someone destroys your race through an error and it's kind of a tap on the hand really - they're allowed to come back and still finish ahead of that person he took out - it doesn't weigh up," said Hamilton.
"You shouldn't really be able to finish ahead of him if you took him out of the race."
Bron:
https://www.skysports.com(...)stian-vettel-penalty
Maar Hamilton is niet voor Verstappen gefinished. Want Verstappen heeft de finish nooit gehaald, hahaha!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:19 schreef Newby6781 het volgende:
Hamilton in 2018
"Ultimately, when someone destroys your race through an error and it's kind of a tap on the hand really - they're allowed to come back and still finish ahead of that person he took out - it doesn't weigh up," said Hamilton.
"You shouldn't really be able to finish ahead of him if you took him out of the race."
Bron:
Engelse sporen sowieso niet, die blijven maar denken dat Max maar had moeten verdwijnen. Die komen nog van een koude kermis thuis als het raceweekend er straks is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:20 schreef gbm het volgende:
[..]
Klopt, alleen die NL'se directheid viel niet overal even goed als ik zo wat (Engelse) reacties zag....
Die vonden meteen dat Max het vuurtje aan het opstoken was
Wat zijn de cartoons toch veranderd in een paar tientallen jarenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hier wat beelden van mogelijke plannen die Horner heeft bedacht allen.
Heeft hij toch al gedaan met z'n IG post. Behoorlijke kritiek op de manier hoe de overwinning gevierd werd. Max heeft zich in het verleden nog wel behoorlijk respectful richting Lulu gedragen bij vragen of hij zijn salaris wel waard is bijvoorbeeld. Dat zal nu ook wel klaar zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens ja. Max zou een paar scherpe sneren kunnen maken, maar dat geeft weer mogelijkheid tot reageren, slachtofferrol, je kent het wel.
Als Max er gewoon niks over zegt snapt showboy Lewis dat niet.
Fotojte met "good to be home" vanuit Monaco.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Max heeft nog weinig naar buiten gebracht toch? Alleen zijn statement van zondag na de race?
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:22 schreef vosss het volgende:
Er is niets mis met het woord neger. Tief donderstraal op met je wokeness uit dit F1 topic
Zo. Kunnen we stoppen met mij betichten van racisme? Bedankt
Dat was in Frankrijk toch? Die heeft Palmer volgens mij verklaard. In Monaco was Lewis gewoon te langzaam/zat hij er niet dicht genoeg op.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Mercedes nog steeds een verschil van ca 1 sec niet verklaren die Hamilton verloren heeft tijdens de pitstop. AMuS had het erover dat Hamilton bij het uitrijden van de pits naar de eerste bocht tijd heeft laten liggen, omdat dat het enige stuk is dat niet expliciet gemeten wordt.
Gelukkig is Hamilton heilig.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:20 schreef gbm het volgende:
[..]
Klopt, alleen die NL'se directheid viel niet overal even goed als ik zo wat (Engelse) reacties zag....
Gelukkig heeft Hamilton zich als een keurige jongeheer gedragen (lol)quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:20 schreef gbm het volgende:
[..]
Jeetje, seniele gek zegt ook eens iets logisch.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-niet-bij-de-misdaad
Bernie vindt de straf ook veel te laag voor Hamilton
Excuus, dat was Frankrijk inderdaad.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat was in Frankrijk toch? Die heeft Palmer volgens mij verklaard. In Monaco was Lewis gewoon te langzaam/zat hij er niet dicht genoeg op.
Nee, Baku was geen fout en dat blijven ze tot de dag van vandaag beweren.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb hem dit seizoen nog niet 1x een fout horen toegeven. Ja, toen hij rechtdoor reed in Bakoe zei hij na een korte stilte heel voorzichtig 'sorry guys'. En dat werd vervolgens door Toto met de mantel der liefde bedekt en achteraf was het iedereen zijn schuld, behalve Hamilton.
En zo gaat het wel vaker. Maar in een interview na zo'n fout volmondig sorry zeggen? Ik heb het nog niet gezien dit jaar. Ik heb wel gezien dat hij iedereen en zijn moeder de schuld gaf voor zijn belabberde optreden in Monaco of dat hij aangeeft dat 'we' harder moeten werken als Bottas er meer uit weet te halen dan hijzelf.
Hamilton is de verpersoonlijking van narcisme geworden in de loop der jaren. En kennelijk moet dat gecultiveerd worden binnen het team omdat ze bang zijn dat hij anders verandert in een onzeker en bang mannetje.
Geeft niet, het zijn er zo veel dat ze soms wat lastig uit elkaar te houden zijnquote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Excuus, dat was Frankrijk inderdaad.
https://www.auto-motor-un(...)hamilton-verstappen/
Had beter vertaald kunnen worden naar vergrijp in plaats van misdaadquote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:43 schreef gbm het volgende:
[..]
Letterlijke vertaling van 'The punishment doesn't fit the crime' wat het Engelse gezegde is.
EccleGODquote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hypocriete lul is het.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:19 schreef Newby6781 het volgende:
Hamilton in 2018
Bron:
Max heeft een klap gemaakt waardoor je in een oude F1 wagen gewoon dood bleef.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:19 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Max heeft toch wel vaker onder druk gestaan, ik zie niet in waarom dit nu anders zou zijn.
Wat ik alleen nog wel zie gebeuren is dat ze de volgende race met z'n twee-en eraf gaan als Hamilton weer zo'n actie doet.
Dit. 51G is megaklap.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Max heeft een klap gemaakt waardoor je in een oude F1 wagen gewoon dood bleef.
hij zag er nog dizzy uit op de foto met Jos.
Dat is net zo'n figuur als Marko: iemand die nou niet echt bekend staat om z'n genuanceerde, goed doordachte uitspraken. Toen Bernie de show nog runde was er elke week wel een stupide uitspraak van 'm.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
Nu ook. Hij zegt in één zin dat het een race incident is dat niet bestraft hoeft te worden en tegelijkertijd dat de straf te licht is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is net zo'n figuur als Marko: iemand die nou niet echt bekend staat om z'n genuanceerde, goed doordachte uitspraken. Toen Bernie de show nog runde was er elke week wel een stupide uitspraak van 'm.
Klopt. Maar daar zijn de journo's collectief te pussy voor. Eén grote circlejerk bij die persco's altijd.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Iemand zou hem dat onder zijn neus moeten schuiven en vragen naar een reactie.
Heeft niet zoveel zin denk ik, want je kunt de reactie wel voorspellen. "Dat was een volstrekt andere situatie."quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt. Maar daar zijn de journo's collectief te pussy voor. Eén grote circlejerk bij die persco's altijd.
Maar laten we hopen dat er iemand dit keer ballen heeft
Dat is wel klote van zo'n strak georganiseerde en gereguleerde show. Dat hele circus hangt samen van onderonsjes en gunsten. Wees kritisch als journalist en de volgende keer merk je dat niemand je meer te woord wilt staan. Volgens mij lopen ze allemaal op hun tenenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt. Maar daar zijn de journo's collectief te pussy voor. Eén grote circlejerk bij die persco's altijd.
Ik had het meer over het mentale.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Max heeft een klap gemaakt waardoor je in een oude F1 wagen gewoon dood bleef.
hij zag er nog dizzy uit op de foto met Jos.
Een goed voorbeeld is wel dat Olav en Jack zich negatief uiten over de Renault motoren. Dat heeft ook paar maanden geduurd voordat ze weer een interviews mochten doen met de coureurs en de teambaas van het toenmalige Renault team.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:33 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat is wel klote van zo'n strak georganiseerde en gereguleerde show. Dat hele circus hangt samen van onderonsjes en gunsten. Wees kritisch als journalist en de volgende keer merk je dat niemand je meer te woord wilt staan. Volgens mij lopen ze allemaal op hun tenen
Inderdaad, en als Jack weer "een interviewtje heeft geregeld" weet je dat dat ook alleen maar is omdat hij braaf in het gareel liep/loopt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Een goed voorbeeld is wel dat Olav en Jack zich negatief uiten over de Renault motoren. Dat heeft ook paar maanden geduurd voordat ze weer een interviews mochten doen met de coureurs en de teambaas van het toenmalige Renault team.
Mentaal maak ik mij echt nul zorgen om Max. Hij is echt wel gegroeid daarin.quote:
Louis Dekker zou dat durven, alleen zit hij daar nooit meer. Het is bijna altijd hetzelfde engelse kliekjequote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Louis kreeg ook een keer aan tweet van Jos Verstappen “verzin eens normale vragen, dan wil Max misschien met je praten”quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:58 schreef opreis het volgende:
[..]
Louis Dekker zou dat durven, alleen zit hij daar nooit meer. Het is bijna altijd hetzelfde engelse kliekje
Precies, Louis laat zich niet sturen die doet gewoon waar hij zin in heeft.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Louis kreeg ook een keer aan tweet van Jos Verstappen “verzin eens normale vragen, dan wil Max misschien met je praten”
Cruijff mag de banden van onze Max niet eens op spanning brengen. Wat heeft die nou voor de racesport betekent in ons land?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Intussen is Louis Dekker van mening dat Max Verstappen op weg is om Johan Cruiff-niveau te bereiken.
Nou hij had nog niet eens de schuld op zich hoeven nemen. Maar dat hij gewoon volop ging feesten en geen seconde bij je podiuminterview bij de status van zijn concurrent stil staat.... Vond ik erg min.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nou ik snap wel dat renault zei plooij hoeft niet meer te komen als je hoorde hoe beledigend plooij soms over renaulg sprak. Kritisce vragen is 1, beledigen is echt wat andersquote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Een goed voorbeeld is wel dat Olav en Jack zich negatief uiten over de Renault motoren. Dat heeft ook paar maanden geduurd voordat ze weer een interviews mochten doen met de coureurs en de teambaas van het toenmalige Renault team.
Eigenlijk is het ook allemaal maar show. Net als hij Max in het begin "that guy" noemde omdat "that guy" met een veel mindere auto wat te vaak in de buurt kwam.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 16:57 schreef roninho het volgende:
[..]
Nou hij had nog niet eens de schuld op zich hoeven nemen. Maar dat hij gewoon volop ging feesten en geen seconde bij je podiuminterview bij de status van zijn concurrent stil staat.... Vond ik erg min.
Beetje raar want RBR moet wel echt hard bewijs hebben om buiten de FIA om te gaan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:23 schreef opreis het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)horsing-rechtvaardig
NOS gaat op de sensatie tour. Schijnbaar is dat Krone Zeitung 1 of ander sensatie blad
klinkt als dat grafiekje dat @Tarado eerder poste toch?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:44 schreef Johannes788 het volgende:
Red Bull heeft goed bewijs.
Erg benieuwd hoe dit gaat aflopen
https://www.gptoday.net/n(...)tegen-straf-hamilton
25 punten afpakken van die gastquote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:44 schreef Johannes788 het volgende:
Dat wil echter niet zeggen dat snelheid daarbij wel of niet is meegenomen want ze hebben wel naar telemtry gekeken.quote:The Stewards reviewed video and telemetry evidence. Cars 33 and 44 entered turn9 with Car 33 in the lead and Car 44 slightly behind and on the inside. Car 44 was on a line that did not reach the apex of the corner, with room available to the inside. When Car 33 turned into the corner, Car 44 did not avoid contact and the left front of Car 44 contacted the right rear of Car 33. Car 44 is judged predominantly at fault.
Idd. Hij MOET het niet. Maar het zou wel verstandig zijn als hij ooit wereldkampioen wil worden.quote:
Hij moet Hamilton niet de kans geven om de fout te maken. Althans niet een fout die Verstappen zelf fataal wordt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Max stuurt in omdat, nou ja, hij een bocht moet nemen. Hij pakt daarbij de best mogelijke racelijn die hij kan pakken zonder daarbij Hamilton in de weg te zitten. Want, nou ja, het is een race.
Hamilton heeft meer dan genoeg ruimte, maar kiest er voor om die niet te benutten en de bocht veel te hard in te vliegen.
Of het nou opzet, dommigheid, onkunde of een poging tot moord was, in elk mogelijk scenario is het Hamilton die de fout maakt.
Rechtszaak? Er komt gewoon beroep. Dat is altijd een optie als je het niet eens bent met een straf.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:06 schreef THEFXR het volgende:
Ham knalde Albon er twee keer af, RB deed niets, maar nu het Max betreft worden er rechtszaken gestart, wat een losers.
Als hij overal had ingehouden waar hij kon, had hij niet aan de leiding gestaan van het WK..quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Idd. Hij MOET het niet. Maar het zou wel verstandig zijn als hij ooit wereldkampioen wil worden.
Hij heeft nu de snelste auto. De rollen zijn omgedraaid.
De FIA heeft gesproken. je kan hoog en laag springen, het orgaan dat het laatste woord in deze dingen heeft vind dat het Hamiltons fout is. Wat de rest er ook van vind, dat maakt niet meer uit.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij moet Hamilton niet de kans geven om de fout te maken. Althans niet een fout die Verstappen zelf fataal wordt.
Overigens is nog steeds alleen in Nederland de mening dat Hamilton de enige schuldige was.
In 188 andere landen niet.
Ik stel verder voor dat Verstappen tijdens de kwalificatie 1,5 meter verder van de muren en de apex af blijft, dat hij zorgt dat hij als laatste kwalificeert en voor de zekerheid nadat de lampen uitgaan nog even 5 seconden wacht.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij moet Hamilton niet de kans geven om de fout te maken. Althans niet een fout die Verstappen zelf fataal wordt.
Overigens is nog steeds alleen in Nederland de mening dat Hamilton de enige schuldige was.
Dat vakje op de bingokaart is al aangekruist.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:13 schreef damsco het volgende:
Als ik Hamilton was zou ik gewoon de racismekaart trekken
Wel benieuwd hoe je na de start de 1e bocht moet nemen als je rekening moet houden met elke fout die een andere coureur kan maken. Dan is standaard rechtdoor rijden de enige optie, denk ik. Al was dat bij Lewis in Baku ook niet helemaal zonder risico’s, dus ook dat is geen optie!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat helpt altijd inderdaad als je een niet blanke man bent.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:13 schreef damsco het volgende:
Als ik Hamilton was zou ik gewoon de racismekaart trekken
Hij moet door inderdaad, als hij erin blijft hangen gaat het nog meer de kant van Hamilton op.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:17 schreef beantherio het volgende:
O.b.v. zijn laatste foto op IG heb ik eigenlijk het idee dat Max er veel nuchterder in staat dan wij.
Dat lijkt me sowieso verstandigquote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:17 schreef beantherio het volgende:
O.b.v. zijn laatste foto op IG heb ik eigenlijk het idee dat Max er veel nuchterder in staat dan wij.
[ instagram ]
nee, Amerikaantjes vinden HAM ook fout en te zachte straf gekregen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Net zoals Verstappen die spinde omdat de Renault motor ineens 1000 pk gaf?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:45 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nee, Baku was geen fout en dat blijven ze tot de dag van vandaag beweren.
Send it. One time!!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:44 schreef Johannes788 het volgende:
Toegegeven, deze vind ik leuk gevondenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij moet Hamilton niet de kans geven om de fout te maken.
Brundle legde de schuld bij Hamilton voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Beetje raar want RBR moet wel echt hard bewijs hebben om buiten de FIA om te gaan.
Maar volgens Brundle hebben ze dat
https://racingnews365.com(...)-4bD0ZY83TJdi2UEUAf4
Is dat dezelfde Brundle die het Max zijn schuld vind? Of issie sneller gedraaid als een turboprop?
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij moet Hamilton niet de kans geven om de fout te maken.
Dit is gewoon niet waar.quote:Althans niet een fout die Verstappen zelf fataal wordt.
Ik weet niet waar jij allemaal leest, maar behalve van uiteraard de Britse reageerders lees ik overal in 90% van de reacties dat dit een idiote actie van Hamilton was. Het is eerder andersom overal behalve Groot Brittannië zegt men Lewis is de schuldige.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Diverse media in Spanje en Italië ook en de rest blijft er neutraal in. Het is flauwekul om te roepen dat alleen in Nederland de schuld volledig of grotendeels bij Hamilton wordt gelegd.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, Amerikaantjes vinden HAM ook fout en te zachte straf gekregen.
Brundle vond het niet de schuld van Verstappen. Hij vond het een race incident.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 17:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Beetje raar want RBR moet wel echt hard bewijs hebben om buiten de FIA om te gaan.
Maar volgens Brundle hebben ze dat
https://racingnews365.com(...)-4bD0ZY83TJdi2UEUAf4
Is dat dezelfde Brundle die het Max zijn schuld vind? Of issie sneller gedraaid als een turboprop?
Dan was het Buxton denk ikquote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Brundle legde de schuld bij Hamilton voor zover ik weet.
Dat zei hij niet. Dat is gewoon verkeerd vertaald. Wat hij zei was dat het vroeger als race incident afgedaan werd. Tegenwoordig ligt dat anders en omdat Hamilton nu schulig bevonden werd (wat hij zelf ook vindt) was de straf te laag.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 15:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nu ook. Hij zegt in één zin dat het een race incident is dat niet bestraft hoeft te worden en tegelijkertijd dat de straf te licht is.
De man heeft gewoon elke keer wel weer wat anders seniels om te roepen. De van Hanegem van de F1.
quote:"Who was to blame? You have to say Lewis," Ecclestone said.
"'In the old days we would have said it was one of those things, a racing incident. It was clear that everyone was doing his best to win the championship."
Ecclestone said that, since Hamilton was found at fault, the ten second penalty he was given was far too lenient.
"But if the stewards needed to get involved then they should have given Lewis more than a 10-second penalty. It should have been 30 seconds," Ecclestone explained.
Dat is niet wat ze zeggen, ze zijn genuanceerder. Er staat dat het 'predominantly' de fout van Hamilton was: hoofdzakelijk (en dus niet uitsluitend) de fout van Hamilton.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:12 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
De FIA heeft gesproken. je kan hoog en laag springen, het orgaan dat het laatste woord in deze dingen heeft vind dat het Hamiltons fout is. Wat de rest er ook van vind, dat maakt niet meer uit.
Hij wacht op een telefoontje van Luluquote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:17 schreef beantherio het volgende:
[ instagram ]
Alleen staat nergens waarom Verstappen iets van schuld zou hebben. Dat staat er normaal gesproken wel bij. Er staat wel heel duidelijk waarom Hamilton schuld heeft.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is niet wat ze zeggen, ze zijn genuanceerder. Er staat dat het 'predominantly' de fout van Hamilton was: hoofdzakelijk (en dus niet uitsluitend) de fout van Hamilton.
Opzet gaat die data niet opleveren natuurlijk. Het kan meer roekeloosheid aan tonen. Hij neemt die bocht met banden die de rest van de race niet meer zo koud zullen zijn met een benzine tank die niet meer zo leeg gaat zijn nadat hij op het vuil is gegaan en verre van een ideale lijn heeft om die bocht te maken. Het kan natuurlijk dat hij daar een inschattingsfout maakt qua snelheid en dat hij de rest van de race met die informatie weet dat hij daar beter 5km langzamer moet gaan. Het zou alleen wel gek zijn als hij daar tijdens het incident 10km harder de bocht in gaat en 20m later remt dan dat hij de rest van de race zou doen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alleen staat nergens waarom Verstappen iets van schuld zou hebben. Dat staat er normaal gesproken wel bij. Er staat wel heel duidelijk waarom Hamilton schuld heeft.
En als de data van RBR klopt dat het ook met opzet was, mogen ze Hamilton wel een race of wat schorsen.
Serieusquote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, die vond het wel Hamiltons fout.
Klopt, misschien dat de stewards toch vonden dat Verstappen ook iets had kunnen doen om contact te voorkomen, maar daar melden ze niks over.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alleen staat nergens waarom Verstappen iets van schuld zou hebben. Dat staat er normaal gesproken wel bij. Er staat wel heel duidelijk waarom Hamilton schuld heeft.
En als de data van RBR klopt dat het ook met opzet was, mogen ze Hamilton wel een race of wat schorsen.
Volgens mij waren ze bij Sky, na de uitleg van Button, redelijk op één lijn dat het vooral de fout van Hamilton was.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
SerieusDan heb ik het wellicht verkeerd onthouden.
Perez en Räikkönen bij het opkomen van het rechte stuk van start/finish afgelopen zondag. Kimi spindequote:Op dinsdag 20 juli 2021 10:10 schreef opreis het volgende:
[..]
Zelfs met kapotte voorvleugeltjes meegerekend komt degene aan de binnenkant er 9/10 beter vanaf. Kan me nauwelijks situaties voor de geest halen waar dat niet het geval is, maar mocht jij een voorbeeld hebben dan ben ik meer dan bereid mijn ongelijk toe te geven.
Ze zijn vergeten Bottas de schuld te geven! Misschien bedoelen ze dat, predominantly Lewis, partly Bottas!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is niet wat ze zeggen, ze zijn genuanceerder. Er staat dat het 'predominantly' de fout van Hamilton was: hoofdzakelijk (en dus niet uitsluitend) de fout van Hamilton.
Max moet gewoon lekker nuchter blijven en op de baan strijden. Laat dit soort dingen maar lekker aan het team over.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Max heeft heel goed door dat hij alleen WDC wordt met zelf controle.
Bottas ook schorsen dan. En Toto, want die had Hamilton moeten laten weten dat hij veel te hard die bocht in ging.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:37 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ze zijn vergeten Bottas de schuld te geven! Misschien bedoelen ze dat, predominantly Lewis, partly Bottas!
*Pérezquote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Perez en Räikkönen bij het opkomen van het rechte stuk van start/finish afgelopen zondag. Kimi spinde
Hij ging nog even in debat met Toto daarover. Toto gaf aan dat de bocht volgens de regels van Lewis was aangezien hij er significant naast zat aan de binnenkant. Waarop Button vroeg "maar wat betekend dat dan? dat de corner van Lewis is, mag hij dan alles doen?" Daar lulde Toto een beetje om heen, maar samen concludeerde ze dat dat nogal een grijs gebied was in de regels.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Klopt, misschien dat de stewards toch vonden dat Verstappen ook iets had kunnen doen om contact te voorkomen, maar daar melden ze niks over.
De data van Red Bull toont niet per se opzet aan. Ze kunnen aantonen met welke snelheid Hamilton de bocht in ging, maar natuurlijk niet met welke intentie. Opzet lijkt me onmogelijk te bewijzen, dan kom je eerder uit bij roekeloosheid, lijkt me.
Nee totaal niet gewoon. Kijk bijv alleen al eens naar de likes op Max zijn instagram fotos. Die zijn in 3 dagen tijd verdrievoudigd. F1 fans zijn op die achterlijke inteelt eilandbewonende hamiltonfapperts na, het schijnheilige, hypocriete prinsesje gewoon spuug zat. Kampioen van de armoede die zijn ware aard laat zien als hij op kwaliteit verslagen wordt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Gaat om er significant naast zitten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 19:56 schreef daNpy het volgende:
Ja alleen jammer dat Hamilton niet naast Max zat.
Zijn het uberhaupt landen die hier een standpunt over innemen? Ik heb gisteren bv een Britse analist op youtube ook de schuld aan Hamilton zien geven. En ik ga er gemakshalve vanuit dat er ook een paar Oostenrijkers het met het standpunt eens zijn dat het hier Hamilton zijn schuld is. En die van Hamilton alleen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij zat vooral naast enige lijn die hem door de bocht ging brengen.quote:
Spanje en Mexico ook.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, Amerikaantjes vinden HAM ook fout en te zachte straf gekregen.
Dit, Max kon er vanuit gaan dat Hamilton die binnenbocht ging nemen, gewoon strak zoals bij Lecrerc.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zijn het uberhaupt landen die hier een standpunt over innemen? Ik heb gisteren bv een Britse analist op youtube ook de schuld aan Hamilton zien geven. En ik ga er gemakshalve vanuit dat er ook een paar Oostenrijkers het met het standpunt eens zijn dat het hier Hamilton zijn schuld is. En die van Hamilton alleen.
Dat Verstappen het kon vermijden maakt hem niet plotseling schuldig aan het ongeluk.
Hij was wel derde, toch?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:05 schreef daNpy het volgende:
Als iedereen behalve Nederland de prestatie van Hamilton zo goed vond was hij ook wel driver of the day geworden. Maar volgens mij was dat leclerc met iemand die nog geen rondje meedeed op de 2e plek.
Maar de dotd stemming wordt pas later in de race geopend. Dat max dan zoveel stemmen krijgt zegt wel wat.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hij was wel derde, toch?
Behalve een bepaald moment in de eerste ronde was het feitelijk ook best een goede race van hem, daar kun je weinig op aanmerken. Van het gedrag achteraf kun je wel wat vinden, maar op dat moment is de stemming voor DOTD al gesloten.
En dat voor iemand die elke race als posterboy voor een racistische organisatie op de grid staat. Met t shirt en al.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:23 schreef Evenstar het volgende:
Zal vast racistisch zijn, maar ik vind het belachelijk hoe een paar comments van een paar idioten dusdanig wordt uitvergroot dat niemand meer iets durft te zeggen over waar het daadwerkelijk om ging .... namelijk Hamilton die de leider van de race en het WK eraf tikte .....
Ja, iedere vorm van racisme is fout en moet aangepakt worden, maar men doet nu net alsof Hamilton bekogeld is met bananenschillen, niet meer over straat kan zonder uitgemaakt te worden voor weet ik veel wat en zijn hele instragram, twitter en facebook vol staat met racistische uitlatingen ....
Zelfs dit overdrijven ze weer ....
Hou het dan hier maar gewoon bij.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:23 schreef Evenstar het volgende:
[...]
Ja, iedere vorm van racisme is fout en moet aangepakt worden, [...]
Wat ze bezielt? Ze zijn van mening dat Lewis dit met opzet heeft gedaan en daar geloof ik ook nog steeds in. Hij ging die bocht in met de gedachte of ik haal hem in, of we gaan er beiden af. Als ze genoeg bewijs hebben dan snap ik het wel. Vooral in deze jaren met allerlei caps etc is het niet fijn dat ze kwart miljoen schade oplopen. Helemaal als het met opzet is gedaan.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hou het dan hier maar gewoon bij.
Hamilton zat fout en hij is volgens de (slappe) regels gestraft. Regels die door de teams en rijders trouwens zelf gesteund werden/worden.
Hamilton had zich bescheidener moeten opstellen na afloop, en zich wel wat meer bezorgd kunnen tonen over de toestand van Max. Excuses aanbieden gaat geen van deze kerels doen. Allemaal megagrote Ego's.
De racisten mogen wat mij betreft sowieso oprotten.
Maar als jij de anti-racisme kaart veel te overdreven vindt, dan vraag ik me af wat RB bezielt om hier verdorie een rechtszaak van te willen maken. Over overdrijven gesproken.
Wat een nare klinische kutsport is dit geworden/aan het worden.
En het was nu juist Max (en met hem zijn team) die aan dat klinische gedonder een einde leek te kunnen maken.
Bah.
Nou en?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wat ze bezielt? Ze zijn van mening dat Lewis dit met opzet heeft gedaan en daar geloof ik ook nog steeds in. Hij ging die bocht in met de gedachte of ik haal hem in, of we gaan er beiden af.
Dat tweede ging gebeuren, maar door die rode vlag kwam Lewis ermee weg. Als ze beiden er af waren gegaan had hij nu twee weken lang dagelijks minstens drie keer lopen schreeuwen dat Max een straf moet hebben en dat hij dirty is .....
RedBull zal dit niet doen wanneer ze denken dat het een kansloze missie is inderdaad.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wat ze bezielt? Ze zijn van mening dat Lewis dit met opzet heeft gedaan en daar geloof ik ook nog steeds in. Hij ging die bocht in met de gedachte of ik haal hem in, of we gaan er beiden af. Als ze genoeg bewijs hebben dan snap ik het wel. Vooral in deze jaren met allerlei caps etc is het niet fijn dat ze kwart miljoen schade oplopen. Helemaal als het met opzet is gedaan.
Dat tweede ging gebeuren, maar door die rode vlag kwam Lewis ermee weg. Als ze beiden er af waren gegaan had hij nu twee weken lang dagelijks minstens drie keer lopen schreeuwen dat Max een straf moet hebben en dat hij dirty is .....
Ik zeg: gewoon voor een lange tijd de bak in, die Hamilton. Zeker als-ie het expres deed, dan is het niet eens meer een poging tot doodslag, maar een poging tot moord. Alsof hij niet wist hoeveel G-krachten er bij zo'n crash los kunnen komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:39 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
RedBull zal dit niet doen wanneer ze denken dat het een kansloze missie is inderdaad.
Max heeft dit seizoen nog geen strafpunten op zijn licence!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:29 schreef Evenstar het volgende:
En ook dat iedereen maar blijft roepen dat Lewis OVER HET ALGEMEEN geen dirty rijder is.
Ja leuk .... OVER HET ALGEMEEN heeft hij ook nooit hoeven te knokken met een andere team en/of zijn teamgenoot. De paar keer dat dat wel gebeurde ging het vaak fout.
Eerste beste seizoen dat hij weer onder druk staat en daadwerkelijk moet racen maakt hij keer op keer een fout. Hij heeft dit seizoen in de meeste races fouten gemaakt.
Imola, Baku, Silverstone, Monaco ......
Hey maar Max staat onder druk, maakt fouten, en is een dirty driver
Waarschijnlijk heeft hij daar een slaafje a la Van Gameren voor.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:54 schreef Evenstar het volgende:
Ik vraag me af ok Toto trouwens standaard een laptopje bij zich heeft staan met allerlei jpg's van situaties, zodat hij die meteen kan mailen naar Masi
Dat plaatje had hij al gemaakt voor de wedstrijd.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:54 schreef Evenstar het volgende:
Ik vraag me af ok Toto trouwens standaard een laptopje bij zich heeft staan met allerlei jpg's van situaties, zodat hij die meteen kan mailen naar Masi
Daarom begrijp ik die rechtszaak wel. Deze debiel gaat dit gewoon nog een keer doen en komt weg met 10 secondequote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:25 schreef shiz het volgende:
Ja, dat was nog het frappantste 'als er geen respect is, gaan we dit meer zien', oftewel: de koek is op, ik heb geen respect. Ik ga niet inhouden, het is aan Max om crashes te vermijden, I'm coming in hot, get outta the way... en anders, tja, dan is er maar eens contact, niet mijn probleem, ik zit veilig aan de binnenkant en torpedo mijn weg er wel doorheen.
Duidelijk.
Het is dan ook hun ideale posterboy. Geen Verstappen die bij een interview gaat vertellen wat er in de race gebeurt is en hoe auto techniek werkt. Saai saai saai.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:22 schreef SiGNe het volgende:
Hoe meer verhalen F1 op hun facebookpagina plaatst hoe grotere hekel ik aan Hamilton krijg.
Die vent snapt echt niet dat hijzelf de fout in is gegaan, verwacht "respect" van Max..![]()
En F1 lijkt ook vooral de kant van Lewis te kiezen, komen met allerlei analyses waarom het een race incident zou zijn ondanks dat de stewards duidelijk waren.
We moeten ook niet doen alsof het een pannekoek is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
Max heeft dit seizoen nog geen strafpunten op zijn licence!
Hamilton had het best makkelijk de afgelopen jaren, zeker toen Nico weg ging, die kon nog lekker mee komen, en zo zie je snel het verschil als er een redelijk gelijkwaardig iemand in het stoeltje naast hem zit.
Hamilton is zeker een uitstekend coureur, maar als iemand op gelijke voet zit dan word het erg moeilijk en neemt ie verkeerde beslissingen!
behalve de keren dat hij zijn team door het putje gespoeld heeft. Die worden voor het verhaal maar even vergeten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is dan ook hun ideale posterboy. Geen Verstappen die bij een interview gaat vertellen wat er in de race gebeurt is en hoe auto techniek werkt.
Hamilton bedankt de geweldige fans, de magistrale tegenstanders die echt hun best hebben gedaan en zijn geweldige team, zonder hen was het nóóit gelukt. Hij zegt precies wat zijn hart PR acteer cursus voor heeft gekauwd.
En die achterlijke Tom Cruise ernaast. Wat een circus.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is dan ook hun ideale posterboy. Geen Verstappen die bij een interview gaat vertellen wat er in de race gebeurt is en hoe auto techniek werkt. Saai saai saai.
Hamilton bedankt de geweldige fans, de magistrale tegenstanders die echt hun best hebben gedaan en zijn geweldige team, zonder hen was het nóóit gelukt. Hij zegt precies wat zijn hart PR acteer cursus voor heeft gekauwd.
Toen won hij niet, uiteraard buiten zijn schuld om.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
behalve de keren dat hij zijn team door het putje gespoeld heeft. Die worden voor het verhaal maar even vergeten.
Ik ben benieuwd of dat boek uitlekt of in handen komt van bijvoorbeeld MissedApex. Heel veel mensen zijn reuze benieuwd naar de inhoud. Lijkt me mateloos interessantquote:Op dinsdag 20 juli 2021 20:54 schreef Evenstar het volgende:
Ja maar... anders zou het de fout van Lewis zijn. En dat kan natuurlijk niet, dat zou racistisch zijn ofzo.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
behalve de keren dat hij zijn team door het putje gespoeld heeft. Die worden voor het verhaal maar even vergeten.
Dat ligt eraan waarmee je vergelijkt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:28 schreef Adames het volgende:
[..]
We moeten ook niet doen alsof het een pannekoek is.
Daar zijn de Engelsen wel meester in. Op een mooie manier iemand een steek geven, waarbij de intonatie van belang is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:31 schreef shiz het volgende:
[..]
Ja maar... anders zou het de fout van Lewis zijn. En dat kan natuurlijk niet, dat zou racistisch zijn ofzo.
Kom op, hè, wel politiek correct blijven hier.
Ik vind Vettel en Ricciardo toch wel tegenvallen. Uitschieters daargelaten zitten ze regelmatig buiten de punten terwijl Norris consequent voorin rijdt en Stroll, zij het achteraan, in de punten weet te komen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat ligt eraan waarmee je vergelijkt.
Je ziet dat Max beter is in een naar mijn mening nog altijd mindere auto
En zou met gelijk materiaal Leclerc minder zijn? Norris? Russell? Vettel? Ricciardo? Sainz? Alonso?
Ik denk het niet.
Met een Mercedes rijdt het ook wat makkelijker. Ik denk dat Hamilmans ook flink tegenvalt als ie het in een Aston Martin moet doen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
En zou met gelijk materiaal Leclerc minder zijn? Norris? Russell? Vettel? Ricciardo? Sainz? Alonso?
Dat is de Mercedes van voorgaand jaar. Laat het hem in een RBR proberen of een Ferrari. Liefst een van vorig jaar of een paar jaar terug.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:40 schreef Zorro het volgende:
[..]
Met een Mercedes rijdt het ook wat makkelijker. Ik denk dat Hamilmans ook flink tegenvalt als ie het in een Aston Martin moet doen.
Goed puntquote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is de Mercedes van voorgaand jaar. Laat het hem in een RBR proberen of een Ferrari. Liefst een van vorig jaar of een paar jaar terug.
De McLaren van 2015 ofzoquote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is de Mercedes van voorgaand jaar. Laat het hem in een RBR proberen of een Ferrari. Liefst een van vorig jaar of een paar jaar terug.
En Hamilton maar lachen, met zijn teruggeschroefde motor omdat ze bang waren dat de FIA in zou grijpen. Dat heeft Mercedes toen slim gespeeld.quote:
Het jammere daarvan is alleen dat Hamilton zelf ook in die shit gaat geloven.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is dan ook hun ideale posterboy. Geen Verstappen die bij een interview gaat vertellen wat er in de race gebeurt is en hoe auto techniek werkt. Saai saai saai.
Hij durfde ook niet echt de fans uitbundig feliciteren dat ze er waren in Oostenrijkquote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jelly dat je zelf niet met je porum op tv mag om internetfilmpjes te laten zien.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:10 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft hij daar een slaafje a la Van Gameren voor.
Norris welquote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hij durfde ook niet echt de fans uitbundig feliciteren dat ze er waren in Oostenrijk
Ik ben geen fan van Hamilton en vind het vooral de laatste jaren een uiterst irritant ventje geworden. Maar nu doen alsof het geen exceptionele coureur is gaat echt nergens over.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Dan zit je dus altijd in een hele goede auto.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van Hamilton en vind het vooral de laatste jaren een uiterst irritant ventje geworden. Maar nu doen alsof het geen exceptionele coureur is gaat echt nergens over.
In zijn eerste jaar bij McLaren won hij vier races en haalde hij meer punten dan teamgenoot en tweevoudig wereldkampioen Alonso. Hij kwam slechts twee punten tekort voor het kampioenschap. In zijn tweede seizoen werd hij al wereldkampioen met een auto die wellicht zelfs iets minder was dan de Ferrari's dat seizoen. Weliswaar op het nippertje in de laatste race, maar hij deed het wel. Hij heeft elk seizoen races gewonnen, zelfs als hij bij lange na niet de beste auto had.
In 2019 had Mercedes tien pole positions van de 21 races (vijf voor Hamilton, vijf voor Bottas). Ferrari had er negen, waarvan zeven voor Leclerc. Van zijn vijf poles won Hamilton er drie. Van zijn in totaal elf overwinningen dat seizoen waren er dus acht niet vanaf pole.
Dan ben je dus geen pannenkoek.
Beste auto betekend niet de beste coureur, de meeste won hij omdat zijn teamgenoot net iets minder goed was, zie Schumacher Barichello!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar zijn de Engelsen wel meester in. Op een mooie manier iemand een steek geven, waarbij de intonatie van belang is.
As you all know the red carpet has to be rolled for Hamilton. No one should be in his way as he is the greatest of all time.
Het is zeker geen pannenkoek, alleen er sluipen inmiddels wel teveel foutjes in. Qua vaardigheid is Max Hamilton inmiddels voorbij. Helemaal als je kijkt naar 2-3jaar geleden toen Max zelf nog teveel foutjes maakte of soms te gretig was.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van Hamilton en vind het vooral de laatste jaren een uiterst irritant ventje geworden. Maar nu doen alsof het geen exceptionele coureur is gaat echt nergens over.
In zijn eerste jaar bij McLaren won hij vier races en haalde hij meer punten dan teamgenoot en tweevoudig wereldkampioen Alonso. Hij kwam slechts twee punten tekort voor het kampioenschap. In zijn tweede seizoen werd hij al wereldkampioen met een auto die wellicht zelfs iets minder was dan de Ferrari's dat seizoen. Weliswaar op het nippertje in de laatste race, maar hij deed het wel. Hij heeft elk seizoen races gewonnen, zelfs als hij bij lange na niet de beste auto had.
In 2019 had Mercedes tien pole positions van de 21 races (vijf voor Hamilton, vijf voor Bottas). Ferrari had er negen, waarvan zeven voor Leclerc. Van zijn vijf poles won Hamilton er drie. Van zijn in totaal elf overwinningen dat seizoen waren er dus acht niet vanaf pole.
Dan ben je dus geen pannenkoek.
Hamilton is de ideale posterboy voor Mercedes. Engels, welbespraakt, goede kop, 'Hollywood'. Hij heeft toch van een wat nuffig automerk een hip en sexy merk gemaakt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 21:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Verstappen twee keer uitgevallen (beide door aanrijding), Albon een keer (aanrijding), Leclerc (een keer eraf gegleden, twee keer aanrijding) en Vettel (twee keer pech, een keer aanrijding) beide drie keer en Bottas twee keer (een keer aanrijding, een keer pech).quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:49 schreef daNpy het volgende:
De ferraris en red bulls vielen nog wel eens uit. De mercedessen niet, dat moet je ze toch nageven. Daarmee kun je ook flink punten sprokkelen.
Ja, en?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 22:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Dan zit je dus altijd in een hele goede auto.
Is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:31 schreef Marcoss het volgende:
Straks komt hier nog voorbij dat Jos een betere coureur was dan Lewis!
Dus bij Verstappens prestaties is de belangrijkste reden ook de auto?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:36 schreef opreis het volgende:
[..]
Belangrijkste reden van die stats. Niet de coureur zelf
Nee. Jij haalt aan dat hij in zijn eerste jaar 4 races won. Alsof die 4 races winnen hem beter maken dan rookies die geen 4 races winnen in hun eerste jaar. Maar die races kon hij alleen maar winnen vanwege een goede auto. En zo kan je heel veel van die statistieken afschuiven op de auto.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dus bij Verstappens prestaties is de belangrijkste reden ook de auto?
Iedereen die races wint, heeft daarvoor een goede auto nodig (indien er geen hele gekke dingen gebeuren). Dat is dus een vaste randvoorwaarde.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:49 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee. Jij haalt aan dat hij in zijn eerste jaar 4 races won. Alsof die 4 races winnen hem beter maken dan rookies die geen 4 races winnen in hun eerste jaar. Maar die races kon hij alleen maar winnen vanwege een goede auto. En zo kan je heel veel van die statistieken afschuiven op de auto.
Alonso matchen is daarentegen wel weer knap.
Hamilton: 0.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Verstappen twee keer uitgevallen (beide door aanrijding), Albon een keer (aanrijding), Leclerc (een keer eraf gegleden, twee keer aanrijding) en Vettel (twee keer pech, een keer aanrijding) beide drie keer en Bottas twee keer (een keer aanrijding, een keer pech).
Dst valt dus wel mee.
Het punt is dat je natuurlijk gelijk hebt, alleen haal je met je laatste statement je totale verhaal onderuit. Want als je alleen maar kunt winnen met een goede auto, hoe weet je dan dat Alonso een goede Formule 1 coureur is?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:49 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee. Jij haalt aan dat hij in zijn eerste jaar 4 races won. Alsof die 4 races winnen hem beter maken dan rookies die geen 4 races winnen in hun eerste jaar. Maar die races kon hij alleen maar winnen vanwege een goede auto. En zo kan je heel veel van die statistieken afschuiven op de auto.
Alonso matchen is daarentegen wel weer knap.
Dat lijkt me overdreven. Ik vind wel dat Jos enorm onderschat wordt en er vaak heel lacherig wordt gedaan alsof hij al die jaren elke race in de grindbak stond. Ik begrijp ook wel dat dat beeld is blijven hangen bij de gelegenheidskijkers, maar Jos was echt wel een hele goede coureur. Heeft in auto's die over het algemeen als minder werden ervaren, toch mooie gevechten geleverd met Hakinnen, Irvine, Coulthard, Herbert en Schumacher. En in zijn races naast Barrichello was hij niet de mindere.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:31 schreef Marcoss het volgende:
Straks komt hier nog voorbij dat Jos een betere coureur was dan Lewis!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 juli 2021 08:02 schreef BroesWillems het volgende:
Als je denkt dat Hamilton een middelmatige coureur is, dan snap je er imo weinig van. Hamilton is buitenklasse die ook nog eens het geluk heeft dat hij jaren in de beste auto rijd. Maar dat doet niets af aan zijn kwaliteiten.Max heeft dat zelf ook al eens gezegd tijdens een persconferentie ja. Je wordt niet zomaar 7-voudig wereldkampioen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je denkt dat Hamilton een middelmatige coureur is, dan snap je er imo weinig van. Hamilton is buitenklasse die ook nog eens het geluk heeft dat hij jaren in de beste auto rijd. Maar dat doet niets af aan zijn kwaliteiten.Buitenklasse….hmmm ik weet het niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou hem niet schalen onder de beste coureurs allertijden. Als je het hebt over Schumacher en Senna, dan heb je het over buitenklasse. Die konden vaak dat beetje extra, en dat mis ik een beetje bij Hamilton.
Ook zonder oranjebril vind ik dat Max eerder aanspraak maakt op die titel.
Zijn wagenbeheersing, de manier waarop hij teammaten devalueert, zijn inhaalacties op droog en in de regen, zijn talent waardoor hij zich al op zeer jonge leeftijd kon meten met de besten. Die knaap is gemaakt voor F1.
We kunnen inmiddels rustig stellen dat alleen in de UK redelijke overeenstemming is dat de actie van Hamilton wel oke was.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 18:40 schreef BroesWillems het volgende:
[..]![]()
[..]
Dit is gewoon niet waar.
https://nl.motorsport.com(...)h-britse-gp/6633474/
Als het andersom was geweest, was de hele wereld te klein geweest.quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:20 schreef Sfancta het volgende:
GPfans: Wolff over harde crash Verstappen: "Het incident stoorde Hamilton niet echt".
https://www.gpfans.com/nl(...)-hamilton-niet-echt/
Godverdomme wat een lul
Ik vind Alonso een extreem goede coureur vanwege hoe hij t.o.v. zijn teamgenoten heeft gereden. Zijn resultaten waren over het algemeen veel beter dan wat zijn teamgenoten in hetzelfde materiaal haalden.quote:Op woensdag 21 juli 2021 07:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het punt is dat je natuurlijk gelijk hebt, alleen haal je met je laatste statement je totale verhaal onderuit. Want als je alleen maar kunt winnen met een goede auto, hoe weet je dan dat Alonso een goede Formule 1 coureur is?
Het is bijna ondoenlijk om niet toch een mening te vormen over hoe goed een coureur is, terwijl we allemaal weten dat de enige referentie hun teamgenoot is die in dezelfde wagen rijdt. En zelfs dat klopt niet helemaal, omdat de ene auto de ene coureur ook gewoon beter ligt qua eigenschappen of mensen wel eens een rot jaar hebben. Zo geloof ik niet dat Vettel een mindere coureur is als Leclerc, maar lag de Ferrari hem gewoon niet (of hij was het plezier gewoon even kwijt).
Het is gewoon heel lastig om coureurs te ranken in de Formule 1.
Ze weten dat ze Max niet aankunnen en stoken het vuurtje enorm op in de hoop Max uit balans te brengen. Gelukkig is Max niet zo labiel als Hamilton en ik verwacht dan ook dat Max er niet warm of koud van wordt. Ik ga er ook van uit dat Max (buiten motorpech/technische problemen) Hamilton gewoon gaat verslaan in Hongarije.quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:20 schreef Sfancta het volgende:
GPfans: Wolff over harde crash Verstappen: "Het incident stoorde Hamilton niet echt".
https://www.gpfans.com/nl(...)-hamilton-niet-echt/
Godverdomme wat een lul
Daarom het blijft moeilijk, dat Mercedes echt dominant was de afgelopen jaren was wel duidelijk dus hoe rate je die titels dan, Hamilton zal er zelf niet wakker van liggen.quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:27 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik vind Alonso een extreem goede coureur vanwege hoe hij t.o.v. zijn teamgenoten heeft gereden. Zijn resultaten waren over het algemeen veel beter dan wat zijn teamgenoten in hetzelfde materiaal haalden.
Verder wel eens dat het heel erg lastig is om coureurs te ranken. Zeker omdat een groot deel van de fans ook beinvloed wordt door wat er in de media gezegd wordt door de "expert".
Als je denkt dat Hamilton een middelmatige coureur is, dan snap je er imo weinig van. Hamilton is buitenklasse die ook nog eens het geluk heeft dat hij jaren in de beste auto rijd. Maar dat doet niets af aan zijn kwaliteiten.Zeker niet middelmatig. Maar iemand als Vettel, Räikkönen of Alonso was ook kampioen geworden in die Mercedes. En als één van die drie die jaren naast Hamilton had gereden,dan was hij geen 7x kampioen geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus nee, buitenklasse echt niet. Dat heeft hij ook al vaak genoeg laten zien in de seizoenen dat er wat druk was. Hij maakt echt veel te veel fouten als hij niet eenzaam vooraan rijdt. Geen Schumacher of Senna. Ook geen Prost. Echt vergelijkbaar met de andere oud-kampioenen die nu rondrijden, niets meer, niets minder. Dat is heel wat meer dan middelmaat, maar heel wat minder dan buitencategorie.
Hij is een goede coureur. Punt.
Dat beeld schept hij toch echt zelf.quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat ik wel merk is dat mensen doen of hij alleen maar met z'n image bezig is, z'n auto op P1 parkeren en that's it, daar geloof ik dan weer niks van, hij is echt wel een racer die lol heeft in wat hij doet.
ja zo kan je aan de gang blijven, het is niet zijn schuld dat het tig jaar duurt voor een concurrent een auto heeft die gelijkwaardig is, dat hij veel relatief eenvoudig gewonnen heeft zegt natuurlijk niet dat hij dat onder druk niet gedaan had.quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zeker niet middelmatig. Maar iemand als Vettel, Räikkönen of Alonso was ook kampioen geworden in die Mercedes. En als één van die drie die jaren naast Hamilton had gereden,dan was hij geen 7x kampioen geweest.
Dus nee, buitenklasse echt niet. Dat heeft hij ook al vaak genoeg laten zien in de seizoenen dat er wat druk was. Hij maakt echt veel te veel fouten als hij niet eenzaam vooraan rijdt. Geen Schumacher of Senna. Ook geen Prost. Echt vergelijkbaar met de andere oud-kampioenen die nu rondrijden, niets meer, niets minder. Dat is heel wat meer dan middelmaat, maar heel wat minder dan buitencategorie.
Hij is een goede coureur. Punt.
Nou het seizoen met Rosberg en dit seizoen tot nu toe lijken er toch op dat het allemaal niet zo makkelijk is mét competitie voor "the greatest".quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja zo kan je aan de gang blijven, het is niet zijn schuld dat het tig jaar duurt voor een concurrent een auto heeft die gelijkwaardig is, dat hij veel relatief eenvoudig gewonnen heeft zegt natuurlijk niet dat hij dat onder druk niet gedaan had.
Ik zeg dat ook nergens. Ik stel alleen dat 'buitencategorie' een klassering is die ik niet zie bij Hamilton. Simpelweg omdat hij te veel fouten maakt als hij niet alleen voorop rijdt.quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja zo kan je aan de gang blijven, het is niet zijn schuld dat het tig jaar duurt voor een concurrent een auto heeft die gelijkwaardig is, dat hij veel relatief eenvoudig gewonnen heeft zegt natuurlijk niet dat hij dat onder druk niet gedaan had.
Hij heeft lol als hij gezien wordt als de beste. Op het moment dat hij verliest dan is het allemaal niet zijn schuld. En het erge is dat ik denk dat hij er ook daadwerkelijk in gelooft. Als voorbeeld ook de uitbundigheid van hem en het team op vrijdag bij de quali. Hij verpeste zijn 2de run in Q3, vervolgens staat hij nog steeds op pole met een lap die langzamer was dan zijn Q2 lap en 3 tienden harder had gekunt (en dus 4 tienden sneller zou zijn dan Max, die 6 tienden sneller was dan Perez). Vervolgens wordt het gevierd als een fenomale lap van Lewis, heeft Bottas het ook heel goed gedaan (ondanks dat hij dus minimaal 5 tiende liet liggen) en wordt er overal gezegd dat de RB eigenlijk sneller is. Hoeveel van de andere coureurs zullen op vrijdag minder dan 3 tienden hebben laten liggen? Je gaat hem dan nooit horen zeggen dat een andere coureur eigenlijk de pole verdiende of op dat moment zeggen dat het beter had gemoeten (zoals Max wel doet na zijn pole in Oostenrijk).quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daarom het blijft moeilijk, dat Mercedes echt dominant was de afgelopen jaren was wel duidelijk dus hoe rate je die titels dan, Hamilton zal er zelf niet wakker van liggen.
Wat ik wel merk is dat mensen doen of hij alleen maar met z'n image bezig is, z'n auto op P1 parkeren en that's it, daar geloof ik dan weer niks van, hij is echt wel een racer die lol heeft in wat hij doet.
Dat doen ze gewoon om hun grote held Hamilton te verdedigen. Zodra de argumenten op zijn en ze er toch echt niet omheen kunnen dat hij een fout heeft gemaakt daar komt de 'ja, maar hunnie' uit de kast.quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:07 schreef VacaLoca het volgende:
Als je ziet hoe een deel Max altijd afbrandt voor 'aggresief' rijden en dat alles maar zijn schuld is. Die zijn echt veels te veel opgegroeid met saaie dominantie en weten niet wat racen is. In deze tijd zou een Senna er heel slecht vanaf komen vrees ik.
Vettel heeft aangetoond constanter/dominanter te zijn wanneer de auto daar toe in staat is. Hoger % max aantal punten, Meer overwinningen op rij, grotere dominantie over zijn teamgenoot. Lewis liet zijn teamgenoot in dezelfde auto 7x op rij winnen. Dat kan gewoon niet als je teamgenoot Rosberg is en je zelf de GOAT zou moeten zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik zeg dat ook nergens. Ik stel alleen dat 'buitencategorie' een klassering is die ik niet zie bij Hamilton. Simpelweg omdat hij te veel fouten maakt als hij niet alleen voorop rijdt.
Hij heeft de afgelopen jaren nauwelijks iemand in hoeven te halen, maar wel drie mensen van de baan getikt. Ik zou wel eens een staaltje willen zien van aantal inhaalacties per coureur en hoe vaak dat dan mis gaat. Een 'buitencategorie' coureur moet in zo'n lijstje onderaan staan.
In onderlinge duels is Verstappen hem ook vrijwel elke keer de baas. En dat gold ook voor Vettel in het seizoen dat Ferrari er dicht bij zat.
Ik heb niets met Vettel, maar zelfs hem schaal ik hoger in dan Hamilton als je ze beide in een goede auto zet.
Als je denkt dat Hamilton een middelmatige coureur is, dan snap je er imo weinig van. Hamilton is buitenklasse die ook nog eens het geluk heeft dat hij jaren in de beste auto rijd. Maar dat doet niets af aan zijn kwaliteiten.Maar het kan toch prima zo zijn dat ie de meeste facetten van de sport uitstekend beheerst, maar niet het wheel aan wheel racen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:07 schreef VacaLoca het volgende:
Als je ziet hoe een deel Max altijd afbrandt voor 'aggresief' rijden en dat alles maar zijn schuld is. Die zijn echt veels te veel opgegroeid met saaie dominantie en weten niet wat racen is. In deze tijd zou een Senna er heel slecht vanaf komen vrees ik.
Voor mij is hij ook niet de goat hoor, dat blijft wat mij betreft Schumacher maar het is moeilijk meetbaar in andere tijden met andere auto's.quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik zeg dat ook nergens. Ik stel alleen dat 'buitencategorie' een klassering is die ik niet zie bij Hamilton. Simpelweg omdat hij te veel fouten maakt als hij niet alleen voorop rijdt.
Hij heeft de afgelopen jaren nauwelijks iemand in hoeven te halen, maar wel drie mensen van de baan getikt. Ik zou wel eens een staaltje willen zien van aantal inhaalacties per coureur en hoe vaak dat dan mis gaat. Een 'buitencategorie' coureur moet in zo'n lijstje onderaan staan.
In onderlinge duels is Verstappen hem ook vrijwel elke keer de baas. En dat gold ook voor Vettel in het seizoen dat Ferrari er dicht bij zat.
Ik heb niets met Vettel, maar zelfs hem schaal ik hoger in dan Hamilton als je ze beide in een goede auto zet.
heeft ook wel een beetje met z'n startpositie te maken, als je vooraan start kom je minder in vervelende situaties terechtquote:Op woensdag 21 juli 2021 10:16 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt. Max is 1 van de meest cleane rijders nu
Ik heb daar ook over zitten denk inderdaad. Als Max inderdaad agressief rijdt en het telkens Hamilton is die moet liften om een ongeval te voorkomen, dan is daar nog steeds wat van te zeggen. Namelijk dat Hamilton niet snel genoeg is om Max in de situatie te brengen waarbij híj moet liften. Zowel bij buitenom als binnendoor inhalen óf ingehaald worden plaatst Max zich zo dat een evt. aanrijding -volgens de regels- niet zijn schuld is. Hoewel Hamilton een sluwe rijder is, lijkt hij enkel comfortabel te zijn als hij in kan halen met DRS.quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:07 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe komt Hamilton dan aan 4 punten?quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
heeft ook wel een beetje met z'n startpositie te maken, als je vooraan start kom je minder in vervelende situaties terecht
Eens! Mooie tijd was dat vroeger, dat waren nog gladiatoren, lekker knokken op de baan. F1 was niet interessant toen omdat het treintje rijden was, nee het was knokken, het waren crashes, het waren verassende podiums. Maar dat merkte je al met de duw van Max aan het adres van Ocon, flinke ophef. Vroeger tijdens een crash stapten ze uit en gaven ze elkaar bijna altijd een duw, tik of scholden ze elkaar voor de camera's de huid vol. Mensen zijn teveel gewend geraakt aan die optochten van Mercedes en kijken ook pas sinds dat moment heb ik het idee.quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:07 schreef VacaLoca het volgende:
quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hoe komt Hamilton dan aan 4 punten?
quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:29 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Eens! Mooie tijd was dat vroeger, dat waren nog gladiatoren, lekker knokken op de baan. F1 was niet interessant toen omdat het treintje rijden was, nee het was knokken, het waren crashes, het waren verassende podiums. Maar dat merkte je al met de duw van Max aan het adres van Ocon, flinke ophef. Vroeger tijdens een crash stapten ze uit en gaven ze elkaar bijna altijd een duw, tik of scholden ze elkaar voor de camera's de huid vol. Mensen zijn teveel gewend geraakt aan die optochten van Mercedes en kijken ook pas sinds dat moment heb ik het idee.
Het allermooiste zou natuurlijk zijn als Max hem eraf tikt en wint en daarna zegt: "that's racing. If he doesn't respect me this will happen more often in the future" en het daar gewoon bij laten.quote:Op woensdag 21 juli 2021 09:33 schreef RealistAtheist het volgende:
Zou overigens wel Karma zijn als Hamilton een lekke band krijgt of een verrotte wielmoer a la Bottas. Nog mooier dan dat hij bijvoorbeeld aangetikt zou worden want dan kunnen ze weer iemand anders de schuld geven (al zou ik daar ook zeker om lachen, Leclerc die iets te enthousiast de bocht induikt en Hamilton uit de wedstrijd haalt ofzo).
Dacht ik eerst ook maar nog leuker is gewoon winnen en dan "... and I didn't even need to take him out!"quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Het allermooiste zou natuurlijk zijn als Max hem eraf tikt en wint en daarna zegt: "that's racing. If he doesn't respect me this will happen more often in the future" en het daar gewoon bij laten.
Mja, heb liever dat Max em gewoon op een (halve) ronde achterstand zet eerlijk gezegd. Want anders blijft Hamilton is z'n slachtofferrol kruipen...quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Het allermooiste zou natuurlijk zijn als Max hem eraf tikt en wint en daarna zegt: "that's racing. If he doesn't respect me this will happen more often in the future" en het daar gewoon bij laten.
Dat jaquote:Op woensdag 21 juli 2021 11:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook maar nog leuker is gewoon winnen en dan "... and I didn't even need to take him out!"
Of gewoon negeren, zijn hele bestaan ontkennen, daar kan Lewis denk ik slecht tegen.quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook maar nog leuker is gewoon winnen en dan "... and I didn't even need to take him out!"
Max rijdt gewoon fluitend weg in Hongarije van pole.quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:45 schreef vosss het volgende:
[..]
En dat deed Max. Opgelost.quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:57 schreef Johannes788 het volgende:
Dit stukje leesvoer. Walgelijk van Mercedes
Of zoals Andrew Shovlin het namens dat team onder woorden brengt: “Als je kijkt naar de richtlijnen die stewards hebben om de schuldvraag te beantwoorden, dan zat Lewis er ver genoeg naast en had Max ruimte moeten laten.
Who?quote:Op woensdag 21 juli 2021 12:08 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Of gewoon negeren, zijn hele bestaan ontkennen, daar kan Lewis denk ik slecht tegen.
hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op woensdag 21 juli 2021 12:38 schreef RetepV het volgende:
Elk onderdeel is handgemaakt, dus met nieuwe onderdelen ga je een paar stappen terug.
Heeft Mercedes niet hetzelfde probleem omdat Sjors Valterri de muur in reed?quote:Op woensdag 21 juli 2021 12:38 schreef RetepV het volgende:
De uiteindelijke kern van het probleem nu voor RBR is dat budgetplafond. Als je je auto total loss rijdt, moet je een nieuwe auto in elkaar zetten. Nieuwe onderdelen (chassis, motor), en die moeten weer opnieuw doorontwikkeld worden voordat je weer competitief bent. Elk onderdeel is handgemaakt, dus met nieuwe onderdelen ga je een paar stappen terug.
En daarmee snoep je je budget met plannen voor verbeteringen in het tweede deel van het seizoen op. En dat levert Mercedes dus veel meer voordeel op dan alleen de punten van deze race.
Dit is iets dat gelijkgetrokken moet worden. Als een auto total loss is, moet het budgetplafond verhoogd kunnen worden.
Je zou ook kunnen overwegen om het budget van de veroorzaker te korten.
Lijkt me ook onzin. Het maken is ondanks dat het stuksproductie is echt wel goed gedocumenteerd en professioneel om 1 op 1 kopieën te maken. De tijd dat er op 'gevoel' gewerkt werd (bijv carbon lay-up) is echt al vele jaren voorbij.quote:
Absoluut, maar velen schilderen hem af als een pannenkoek die alleen maar succes heeft vanwege de auto.quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:10 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar het kan toch prima zo zijn dat ie de meeste facetten van de sport uitstekend beheerst, maar niet het wheel aan wheel racen?
Het past precies binnen het uiterst succesvolle beeld waaraan Mercedes heeft gebouwd vanaf zondagmiddag.quote:Op woensdag 21 juli 2021 11:57 schreef Johannes788 het volgende:
Dit stukje leesvoer. Walgelijk van Mercedes
Of zoals Andrew Shovlin het namens dat team onder woorden brengt: “Als je kijkt naar de richtlijnen die stewards hebben om de schuldvraag te beantwoorden, dan zat Lewis er ver genoeg naast en had Max ruimte moeten laten. Max rijdt sowieso erg agressief en het was onvermijdelijk dat het op een dag verkeerd zou gaan”, aldus Shovlin. "Als jullie de sprintrace nog eens terugkijken of die eerste ronde van de gewone race, dan moest Lewis constant liften om een ongeluk te voorkomen.” De eerlijkheid gebiedt echter te zeggen dat Mercedes sneller was op rechte stukken en Red Bull in de bochten. Het is daarom bepaald niet uit te sluiten dat Hamilton coûte que coûte iets wilde forceren op dat rechte stuk, voordat de RB16B weg kon rijden in Maggotts en Becketts.
Bron:
https://nl.motorsport.com(...)amilton-fia/6634570/
in die williams ging ie gewoon hardquote:Op woensdag 21 juli 2021 13:16 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Absoluut, maar velen schilderen hem af als een pannenkoek die alleen maar succes heeft vanwege de auto.
Met een poffertje als teamgenoot wel. Het is Hamilton die tot wat extra's in staat is en zijn rookie jaar was indrukwekkend, maar feitelijk heeft hij natuurlijk beneden redelijke en feitelijke verwachting gepresteerd tov wel Button als Rosber als Bottas.quote:Op woensdag 21 juli 2021 10:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voor mij is hij ook niet de goat hoor, dat blijft wat mij betreft Schumacher maar het is moeilijk meetbaar in andere tijden met andere auto's.
Maar er wordt te snel pannenkoek geroepen, ook over Vettel overigens maar wat is dan buitencategorie, als je 7 titels wint ben je nog steeds pannenkoek+?
Wacht even, ik zal de 0800 lijn van de fabriek even bellen.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Iemand al iets gehoord uit Japan over de motor?
En sta je nog in de wacht?quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Wacht even, ik zal de 0800 lijn van de fabriek even bellen.
Zelf had ik hem dus echt niet hoeven spreken, vooral na dat hele circus.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:43 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)p-met-max-verstappen
Ben benieuwd naar de inhoud van dat gesprek.
Ik ook. Max neemt telefoon op, en legt neerquote:Op woensdag 21 juli 2021 14:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Nou dit dus. Walgelijk.quote:Op woensdag 21 juli 2021 13:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het past precies binnen het uiterst succesvolle beeld waaraan Mercedes heeft gebouwd vanaf zondagmiddag.
In iedere praatje met de pers door iemand vanuit het team wordt de term "agressief" gebruikt wanneer er gepraat wordt over Verstappen, met toevoeging van termen als "extreem" en "onverantwoord".
Dat Hamilton ervoor bestraft is zondag doet er in dit geheel niet eens meer toe. Sinds zondagavond is hij het slachtoffer geworden (racisme) en is hij de geridderde held die eindelijk eens zei "genoeg is genoeg" en besloot om de extreem agressieve Max Verstappen met gelijke wapens te bestrijden.
Ik ben benieuwd of Lewis toch zijn excuses aangeboden heeft. Misschien dat de emotie van het winnen van een thuisrace onverstandige uitspraken triggert, maar face-to-face met je slachtoffer is dat toch wel wat moeilijker lijkt me.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Jos neemt telefoon op, Lewis legt neer.quote:Op woensdag 21 juli 2021 14:53 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ik ook. Max neemt telefoon op, en legt neer
Misschien is Lewis wel even langs gegaan met een bloemetjequote:Op woensdag 21 juli 2021 15:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of Lewis toch zijn excuses aangeboden heeft. Misschien dat de emotie van het winnen van een thuisrace onverstandige uitspraken triggert, maar face-to-face met je slachtoffer is dat toch wel wat moeilijker lijkt me.
De Engelse pers wil toch wel erg graag doen alsof er gediscussieerd kan worden over de schuldvraag.quote:
De grap is dat ze erop blijven hameren dat "Max had it coming", waarmee ze dus zelf zeggen dat Hamilton het expres deed.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
De Engelse pers wil toch wel erg graag doen alsof er gediscussieerd kan worden over de schuldvraag.
Geen zin in dat gezeik van ze. Iemand samenvattingquote:
Nou het nieuws dat RBR een advocaat zoekt om wellicht protest graag aan te tekenen, is ook een smerig spelletje. Zeker als het bij dit bericht blijftquote:Op woensdag 21 juli 2021 12:05 schreef VacaLoca het volgende:
Ja dat het hele Mercedes team steeds Max zo wil neerzetten om hun eigen handen schoon te wassen is echt verachtelijk en ik vind het ook onvolwassen pestgedrag.
Wat een kutteam zeg
Ze geloven wel erg hard in hun eigen sprookjes.quote:
Pakt popcorn…quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:30 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ze geloven wel erg hard in hun eigen sprookjes.
"Lewis zat er ver genoeg naast, dus de bocht was van hem. Niemand is verplicht de apex te halen. Hij heeft in dezelfde bocht nog tweemaal ingehaald zonder crashes. Dus de penalty was niet terecht."
Als ik het goed begrijp kun je dus altijd vol gas de binnenbocht in gaan, want de ander moet dan toch opzij.
Laat me raden: ze hebben de inhaalactie op Leclerc vakkundig niet gebruikt ter vergelijking?quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:30 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
"Lewis zat er ver genoeg naast, dus de bocht was van hem. Niemand is verplicht de apex te halen. Hij heeft in dezelfde bocht nog tweemaal ingehaald zonder crashes. Dus de penalty was niet terecht."
Als ik het goed begrijp kun je dus altijd vol gas de binnenbocht in gaan, want de ander moet dan toch opzij.
Met de bewoordingen "twee andere inhaalacties op dezelfde plek verliepen zonder crash". M.a.w. Max had zoals Leclerc moeten reageren.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laat me raden: ze hebben de inhaalactie op Leclerc vakkundig niet gebruikt ter vergelijking?
Dus nog scherper de bocht insturen, duidelijk.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:39 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Met de bewoordingen "twee andere inhaalacties op dezelfde plek verliepen zonder crash". M.a.w. Max had zoals Leclerc moeten reageren.
Het is ontluisterend hoe Britse media hier over bericht. Sommigen klagen wel eens dat Ziggo bevooroordeeld is maar dat is echt kinderspel vergeleken met wat ik de afgelopen dagen gelezen heb in de Britse pers en op Britse sites. Men wil nog wel graag het beeld ophangen van dat ze neutraal zijn maar na zondag sloten de gelederen zich. Men wil structureel niet kritisch zijn over Hamilton.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:39 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Met de bewoordingen "twee andere inhaalacties op dezelfde plek verliepen zonder crash". M.a.w. Max had zoals Leclerc moeten reageren.
quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus nog scherper de bocht insturen, duidelijk.
Dit.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is ontluisterend hoe Britse media hier over bericht. Sommigen klagen wel eens dat Ziggo bevooroordeeld is maar dat is echt kinderspel vergeleken met wat ik de afgelopen dagen gelezen heb in de Britse pers en op Britse sites. Men wil nog wel graag het beeld ophangen van dat ze neutraal zijn maar na zondag sloten de gelederen zich. Men wil structureel niet kritisch zijn over Hamilton.
Ze nemen ook de schuld op zich voor die poepstart van Hamilton op zaterdagquote:Op woensdag 21 juli 2021 15:30 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Valt nog mee dat ze niet Bottas de schuld geven.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ze nemen ook de schuld op zich voor die poepstart van Hamilton op zaterdag
Is allemaal van hetzelfde niveau hoor.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is ontluisterend hoe Britse media hier over bericht. Sommigen klagen wel eens dat Ziggo bevooroordeeld is maar dat is echt kinderspel vergeleken met wat ik de afgelopen dagen gelezen heb in de Britse pers en op Britse sites. Men wil nog wel graag het beeld ophangen van dat ze neutraal zijn maar na zondag sloten de gelederen zich. Men wil structureel niet kritisch zijn over Hamilton.
Dat klopt toch ook? Lewis maakt nooit fouten.quote:Op woensdag 21 juli 2021 15:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nu is het ook wel zo dat Max ook regelmatig slecht startte in het verleden en die ook nooit bij hemzelf werden neergelegd, geloof ikquote:Op woensdag 21 juli 2021 15:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ook wel begrijpelijk want hun grote hero kan het niet bolwerken tegen maxquote:Op woensdag 21 juli 2021 15:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Omdat de temps sneller daalden dan zij hadden voorspeld dus?quote:Op woensdag 21 juli 2021 16:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat klopt toch ook? Lewis maakt nooit fouten.
EDIT: Ze zeggen zelfs, dat hij de temperatuur van de banden hoger kreeg dan ze aanrade, maar dat dat juist goed uit kwam. Weten ze wel wat ze daar doen?
Dat kwam door de Hondamotorquote:Op woensdag 21 juli 2021 16:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nu is het ook wel zo dat Max ook regelmatig slecht startte in het verleden en die ook nooit bij hemzelf werden neergelegd, geloof ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |