abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juli 2021 @ 13:02:11 #1
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
  dinsdag 20 juli 2021 @ 13:02:55 #2
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_200454186
Ik las net nog onderstaande reactie op zondag waarin de zaken wel goed verwoord worden:

"Ultimately, when someone destroys your race through an error and it's kind of a tap on the hand really - they're allowed to come back and still finish ahead of that person he took out - it doesn't weigh up. You shouldn't really be able to finish ahead of him if you took him out of the race."

Oh wacht, foutje van me! Dat was de reactie van Lewis Hamilton op een vergelijkbare incident tussen Vettel en Bottas tijdens de GP van Frankrijk in 2018 waarbij Vettel ook een beperkte tijdstraf kreeg. :D

Nog een paar ironische quotes uit dat interview met Hamilton:

"It's like when you're speeding on the road, you break the law and they let you go.
"It is challenging [at the first corner], but it's also not for a four-time world champion.
"Valtteri was way, way ahead and left him a lot of space. It looks odd because he backed off and was actually OK for the corner... maybe he wasn't thinking and just ran straight into him."

:')
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 juli 2021 @ 13:05:58 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200454221

Dit had ham kunnen zijn. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_200454257
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:44 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Is het niet al zo dat je alleen dingen mag aanpassen als de veiligheid in het geding is?
Of mogen ze echt alles aanpassen onder de rode vlag.
Nee, je mag beschadigde onderdelen vervangen door een gelijkwaardig exemplaar. Je mag dus bijvoorbeeld een kapot gereden voorvleugel vervangen, maar dan wel door zo'n zelfde vleugel. Je mag er niet opeens een ander model vleugel op zetten.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 13:11:43 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_200454288
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:19 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Hamilton had de bocht niet kunnen halen? Bedoel je dat als er geen auto aanwezig was dat Hamilton van de baan afgeschoten was?

Hamilton zit heel kort naast Max en remt. Max pakt daarna de bocht alsof er niemand naast hem heeft gezeten (op een zeer kleine correctie na).
Die had minstens de hele baan nodig gehad, was met 2 banden buiten de baan gekomen op die manier.
pi_200454304
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:02 schreef beantherio het volgende:
Ik las net nog onderstaande reactie op zondag waarin de zaken wel goed verwoord worden:

"Ultimately, when someone destroys your race through an error and it's kind of a tap on the hand really - they're allowed to come back and still finish ahead of that person he took out - it doesn't weigh up. You shouldn't really be able to finish ahead of him if you took him out of the race."

Oh wacht, foutje van me! Dat was de reactie van Lewis Hamilton op een vergelijkbare incident tussen Vettel en Bottas tijdens de GP van Frankrijk in 2018 waarbij Vettel ook een beperkte tijdstraf kreeg. :D

"It's like when you're speeding on the road, you break the law and they let you go.
"It is challenging [at the first corner], but it's also not for a four-time world champion.
"Valtteri was way, way ahead and left him a lot of space. It looks odd because he backed off and was actually OK for the corner... maybe he wasn't thinking and just ran straight into him."

Ik zou lachen als het niet zo triest was.
pi_200454314
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:02 schreef beantherio het volgende:

_O-
pi_200454345
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Max stuurt zo snel in dat daar niet zo snel op te reageren is.
Maar hij ging er van uit dat Lewis wel weer op de rem zou trappen.

Max stuurt in omdat er een bocht is, waarbij hij juist nog een keer inhoud(zie onboard) om Lewis extra ruimte te geven.

quote:
Net zo als die andere keren als het bijna mis ging.
Natuurlijk gaat hij daarvan uit, omdat Max agressief rijd binnen de regels en hij er van uit gaat dat een een 7-voudig wereldkampioen dat ook doet. Alle keren dit seizoen dat Max, lewis inhaalt, was dat binnen de regels.

Dat Lewis 'Slimmer' is omdat hij hem laat leven is dan ook bullshit in mijn ogen. Dat is niet slimmer, dat is volgens de regels.

quote:
Maar nu zijn de rollen omgedraaid. Max is de verdediger in het WK met 33 punten voorsprong en Lewis de aanvaller. Nu moet Max zich inhouden.
Natuurlijk niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 13:23:12 ]
pi_200454362
Da's natuurlijk altijd wel een beetje het geval. Als je zelf de straf krijgt is-ie onterecht of minstens te zwaar, als je zelf het slachtoffer bent is de straf voor de ander veel te licht. Ook al is de situatie volledig vergelijkbaar.

Dat zie je bij de meeste rijders. Alonso is daar bijv. ook een goed voorbeeld van.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2021 13:19:36 ]
  dinsdag 20 juli 2021 @ 13:19:50 #10
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200454377
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:08 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Nee, je mag beschadigde onderdelen vervangen door een gelijkwaardig exemplaar. Je mag dus bijvoorbeeld een kapot gereden voorvleugel vervangen, maar dan wel door zo'n zelfde vleugel. Je mag er niet opeens een ander model vleugel op zetten.
Terwijl als er geen rode vlag was geweest je dit tijdens een pitstop had moeten doen of was uitgevallen.

Die hele regel slaat gewoon nergens op, en wordt al jaren ter discussie gesteld, maar er wordt niets aan gedaan. Want het gaat om het spektakel, niet om de sport.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  dinsdag 20 juli 2021 @ 13:20:24 #11
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200454386
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:18 schreef Sodemieters het volgende:
Da's natuurlijk altijd wel een beetje het geval. Als je zelf de straf krijgt is-ie onterecht of minstens te zwaar, als je zelf het slachtoffer bent is de straf voor de ander veel te licht. Ook al is de situatie volledig vergelijkbaar.
Hypocrisie is de mens niet vreemd inderdaad.

Aan de andere kant, Hamilton vind dat hij een icoon is en zijn woorden waarde hebben. Het zou hem sieren als hij de schuld op zich had genomen, dan hadden er veel minder mensen moeite met zijn overwinning gehad.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 13:21:14 #12
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200454399
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:18 schreef Sodemieters het volgende:

Dat zie je bij de meeste rijders. Alonso is daar bijv. ook een goed voorbeeld van.
Het probleem is daarnaast nog een keer dat er voor hetzelfde vergrijp verschillende straffen worden uitgedeeld.

Raikkonen kreeg de vorige race nog een DT voor het veroorzaken van een botsing.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_200454470
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:20 schreef daNpy het volgende:

[..]

Aan de andere kant, Hamilton vind dat hij een icoon is en zijn woorden waarde hebben. Het zou hem sieren als hij de schuld op zich had genomen, dan hadden er veel minder mensen moeite met zijn overwinning gehad.
Absoluut, maar Hamilton maakt geen fouten. Bij de start van de sprintrace deed hij alles goed (maar viel hij toch een plek terug...?), in Bakoe zat het knopje op de verkeerde plek, op Paul Ricard lag het aan Bottas dat de undercut berekening niet goed was en dat de pitstop-cyclus te vroeg op gang kwam.

En zo kun je alleen over dit seizoen nog wel 5 zaken er bij pakken waar Hamilton de fout maakt, maar niemand het durft te benoemen in zijn omgeving. En hij zelf al helemaal niet, want 0,0 zelfreflectie.
pi_200454482
quote:

[..]

Het is natuurlijk een dubbel gevoel. Als je eerst een thuisrace wint, een feestje bouwt met het publiek in de overtuiging van je eigen grootheid om dan later toe te geven dat je fout zat. Het zou hem sieren maar dat zit er niet in. De enige keren dat hij zich als een gentleman gedraagt is wanneer zich onaantastbaar waant. En op dit moment is hij alles behalve onaantastbaar.
pi_200454485
quote:

[..]

Eens en ik heb nog steeds wel een klein beetje hoop dat-ie dat alsnog gaat doen. Was wellicht een beetje veel gevraagd in 'the heat of the moment'. Al had het nu inmiddels wel gebeurd moeten zijn.

Hamilton is vaak wel een rijder die zijn fouten toegeeft en zich ervoor verontschuldigd. In ieder geval als het gaat om fouten die het hele tea, benadelen, maar vaak ook wel als het een fout is waar een ander nadeel van heeft ondervonden. Jammer dat-ie dat hier nu niet gedaan heeft, terwijl de fout duidelijk bij hem ligt.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 13:26:34 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200454490
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Absoluut, maar Hamilton maakt geen fouten. Bij de start van de sprintrace deed hij alles goed (maar viel hij toch een plek terug...?), in Bakoe zat het knopje op de verkeerde plek, op Paul Ricard lag het aan Bottas dat de undercut berekening niet goed was en dat de pitstop-cyclus te vroeg op gang kwam.

En zo kun je alleen over dit seizoen nog wel 5 zaken er bij pakken waar Hamilton de fout maakt, maar niemand het durft te benoemen in zijn omgeving. En hij zelf al helemaal niet, want 0,0 zelfreflectie.
Dat klopt. Creëer een diva, en je krijgt diva gedrag.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_200454498
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:21 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Het probleem is daarnaast nog een keer dat er voor hetzelfde vergrijp verschillende straffen worden uitgedeeld.

Ik vond het punt wat Mol daarover maakte volkomen terecht vooral gezien het feit dat het bij Kimi en Vettel om niets ging, nog geen enkel punt in het kampioenschap maar het is schijnbaar makkelijker om zulke penalties op te leggen op achterblijvers.
pi_200454627
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Eens en ik heb nog steeds wel een klein beetje hoop dat-ie dat alsnog gaat doen. Was wellicht een beetje veel gevraagd in 'the heat of the moment'. Al had het nu inmiddels wel gebeurd moeten zijn.

Hamilton is vaak wel een rijder die zijn fouten toegeeft en zich ervoor verontschuldigd. In ieder geval als het gaat om fouten die het hele tea, benadelen, maar vaak ook wel als het een fout is waar een ander nadeel van heeft ondervonden. Jammer dat-ie dat hier nu niet gedaan heeft, terwijl de fout duidelijk bij hem ligt.
Sorry? Maar dit is echt niet het beeld hoor. Wanneer heeft hij sorry gezegd dan? Als hij wint dan bedankt hij het team, maar als hij verliest heeft hij alles goed gedaan en is het team niet goed genoeg. Dat zijn toch zijn letterlijke woorden geweest na (ik dacht) Monaco?
pi_200454636
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:21 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Ook dat inderdaad. Je merkte het afgelopen race ook mooi bij de commentatoren. Hill, Button c.s. waren het er in grote lijnen meteen wel over eens dat dit aan Hamilton te wijten is, maar vervolgens is de strafmaat een soort black box. Je moet waar afwachten wat er dit keer weer uitkomt. Wordt het überhaupt een straf, of valt dit onder het idee dat je de rijders in de eerste ronde iets meer vrijheid gunt? En als het een straf wordt, wat wordt het dan? Op Sky dachten ze aanvankelijk even dat het ging om een 10 seconden stop & go. Dat is een veel zwaardere straf, maar dat vonden ze kennelijk ook voorstelbaar.
pi_200454675
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dat ligt wel iets genuanceerder. Hamilton geeft volgens mij juist geregeld wel fouten toen en excuseert zich dan ook. Dat zou-ie nu ook moeten doen.

En die slechte start... Bottas zei na de race dat hij hetzelfde probleem had als Hamilton bij de sprint. Dat ligt dus kennelijk toch wel deels aan de auto.
pi_200454711
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dat ligt wel iets genuanceerder. Hamilton geeft volgens mij juist geregeld wel fouten toen en excuseert zich dan ook. Dat zou-ie nu ook moeten doen.

En die slechte start... Bottas zei na de race dat hij hetzelfde probleem had als Hamilton bij de sprint. Dat ligt dus kennelijk toch wel deels aan de auto.
Dat heb ik hem dit seizoen sowieso nog niet zien doen.
pi_200454833
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ik heb hem dit seizoen nog niet 1x een fout horen toegeven. Ja, toen hij rechtdoor reed in Bakoe zei hij na een korte stilte heel voorzichtig 'sorry guys'. En dat werd vervolgens door Toto met de mantel der liefde bedekt en achteraf was het iedereen zijn schuld, behalve Hamilton.

En zo gaat het wel vaker. Maar in een interview na zo'n fout volmondig sorry zeggen? Ik heb het nog niet gezien dit jaar. Ik heb wel gezien dat hij iedereen en zijn moeder de schuld gaf voor zijn belabberde optreden in Monaco of dat hij aangeeft dat 'we' harder moeten werken als Bottas er meer uit weet te halen dan hijzelf.

Hamilton is de verpersoonlijking van narcisme geworden in de loop der jaren. En kennelijk moet dat gecultiveerd worden binnen het team omdat ze bang zijn dat hij anders verandert in een onzeker en bang mannetje.
pi_200454863
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Sorry? Maar dit is echt niet het beeld hoor. Wanneer heeft hij sorry gezegd dan? Als hij wint dan bedankt hij het team, maar als hij verliest heeft hij alles goed gedaan en is het team niet goed genoeg. Dat zijn toch zijn letterlijke woorden geweest na (ik dacht) Monaco?

Zo snel even de eerste twee dingen die ik kan vinden. Dit is tegen z'n eigen team, maar hij doet het ook wel eens richting anderen.

Juist Verstappen stond er aanvankelijk om bekend dat hij nooit en te nimmer een fout zou erkennen. Dat is inmiddels gelukkig ook wel wat veranderd.
pi_200454865
Zul je zien dat als Lewis het dit seizoen eens overkomt dat er opeens wel passend gestraft wordt "We hebben geleerd van het vorige incident" _O-
  Moderator dinsdag 20 juli 2021 @ 13:52:13 #25
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200454880
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik heb hem dit seizoen nog niet 1x een fout horen toegeven. Ja, toen hij rechtdoor reed in Bakoe zei hij na een korte stilte heel voorzichtig 'sorry guys'. En dat werd vervolgens door Toto met de mantel der liefde bedekt en achteraf was het iedereen zijn schuld, behalve Hamilton.

En zo gaat het wel vaker. Maar in een interview na zo'n fout volmondig sorry zeggen? Ik heb het nog niet gezien dit jaar. Ik heb wel gezien dat hij iedereen en zijn moeder de schuld gaf voor zijn belabberde optreden in Monaco of dat hij aangeeft dat 'we' harder moeten werken als Bottas er meer uit weet te halen dan hijzelf.

Hamilton is de verpersoonlijking van narcisme geworden in de loop der jaren. En kennelijk moet dat gecultiveerd worden binnen het team omdat ze bang zijn dat hij anders verandert in een onzeker en bang mannetje.
Het is de combinatie narcisme + racisme kaart die Lewis gebruikt dat niemand hem durft aan te spreken op zijn gedrag. Ze zijn bang dat Lewis de criticasters beschuldigen van racisme.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')