Wtf, lees mijn opmerkingen even terug, dat heb ik nergens gezegd, jij begint met een vergelijking (die ik onzinnig heb) waar ik op reageer,quote:Op maandag 19 juli 2021 14:48 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Jij bent degene die Max de schuld van het ongeluk in zijn schoenen probeert te schuiven...
En je komt met de stereotypische argumentatie die er bij victimblaming hoort.
Dit is geen precedent. Dit is al veel vaker gebeurd. Ook toen werd er geen zwarte vlag gezwaaid.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:46 schreef Netsplitter het volgende:
Maar goed, de stewards hebben een zeer duidelijk precedent geschapen.
Dit had gewoon een stop & go moeten wezen.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar dan moet je een zwaardere straf geven op het moment dat het tussen 1 en 2 gebeurd dus? Of vind je dat deze actie altijd een stop and go moet zijn, ook als het om plek 6 gaat?
(er vanuit gaande dat er geen sprake was van opzet, in dat geval had je sowieso zwaarder kunnen straffen)
Als de stewards het een "eigen schuld" vonden, hadden ze Hamilton geen straf gegeven. Dus deze opmerking slaat nergens op.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. De Stewards vonden dat ook.
En ik ook overigens. En zo te zien Kreator ook. En vast nog wel heel veel meer mensen. Onder Nederlanders zal het percentage wel significant kleiner zijn.
Wat er in de bochten voor een incident gebeurd zou op geen enkele manier mogen mee genomen worden in het incident. En bovendien insinueer je hier ook al mee dat Max daar iets heeft gedaan wat niet mocht. Wat ook al niet waar is. Ja als je Lewis er voorbij laat en hij voor je rijdt dan kan hij ook niet meer tegen je aan rijden.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat deed ik dan ook niet. Hooguit dat hij het op die manier had kunnen voorkomen.In de bochten voor het ongeluk zaten ze ook al op het randje van acceptabel naar elkaar. Dat snap ik wel, want anders word je geen wereldkampioen, maar het is niet dat Max het type coureur is dat graag aan de kant gaat als iemand sneller is. Soms win je daar wat mee en soms klap je dan in de muur.
Maar goed, we gaan in cirkels. Ik heb er een iets neutralere blik op omdat ik geen Ham of Max fan ben denk ik.
Wanneer je je hele leven in de racerij zit, en je een tekstboekfout maakt, is het juist zaak om zeer goed te kijken. En gezien het niet de eerste keer bij Lewis, zou je zelfs van een patroon kunnen spreken. Je er vanaf doen alsof het een noodlottig ongelukjes of foutje was, dan maak je je er met een jantje van lei vanaf. Zoals ik al eerder heb geschreven, ga ik door de combinatie van uitspraken voor tijdens en na de race, plus het gedrag er inmiddels vanuit dat Lewis hem er express heeft ingezet. En dat een coureur een andere coureur er express af rijdt is absoluut niets nieuws in de formule 1.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:48 schreef Kreator het volgende: [..] Niemand rijdt een andere coureur bewust dood. Man man man. Alsof het aanslag was.
. Dit was gewoon een race-incident. Een klein inschattingsfoutje. Prima straf, die 10 seconden.
quote:Op maandag 19 juli 2021 14:55 schreef Nattekat het volgende:
Verstappen verwachtte gewoon dat Hamilton het clean zou houden en geef hem eens ongelijk. Hamilton vertrouwde Verstappen een aantal jaar niet puur omdat zulke acties mogelijk waren.
Klein beetje eigen schuld is niet hetzelfde als volledig eigen schuld. Daar zit nog iets tussen.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:54 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Als de stewards het een "eigen schuld" vonden, hadden ze Hamilton geen straf gegeven. Dus deze opmerking slaat nergens op.
"The Stewards reviewed video and telemetry evidence," the stewards said. "Cars 33 [Verstappen] and 44 [Hamilton] entered turn 9 with Car 33 in the lead and Car 44 slightly behind and on the inside.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:54 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Als de stewards het een "eigen schuld" vonden, hadden ze Hamilton geen straf gegeven. Dus deze opmerking slaat nergens op.
Oh dan verdedig je iemand die de schuld van het ongeluk met stereotypische victimblaming argumentatie in de schoenen wil schuiven.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wtf, lees mijn opmerkingen even terug, dat heb ik nergens gezegd, jij begint met een vergelijking (die ik onzinnig heb) waar ik op reageer,
Laat ook maar..quote:Op maandag 19 juli 2021 14:57 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Oh dan verdedig je iemand die de schuld van het ongeluk met stereotypische victimblaming argumentatie in de schoenen wil schuiven.
Nou, gefeliciteerd
Dat is uiteindelijk ook de oorzaak van het ongeluk. Max denkt dat Lewis op de apex zit, terwijl Lewis 'm niet haalt.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar Hamilton haalt de binnenbocht toch niet?
Hamilton doet geeneens moeite om in te sturen, dat zie je echt duidelijk aan de beelden.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is uiteindelijk ook de oorzaak van het ongeluk. Max denkt dat Lewis op de apex zit, terwijl Lewis 'm niet haalt.
Precies. Maar fouten worden gemaakt en dat zie ik niet als een probleem. Sterker nog, het hoort erbij.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:54 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Staat ook niet in het decision document.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:54 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
quote:The Stewards reviewed video and telemetry evidence. Cars 33 and 44 entered turn 9 with Car 33 in the lead and Car 44 slightly behind and on the inside. Car 44 was on a line that did not reach the apex of the corner, with room available to the inside.
When Car 33 turned into the corner, Car 44 did not avoid contact and the left front of Car 44 contacted the right rear of Car 33. Car 44 is judged predominantly at fault.
Max pakte bij de botsing niet de ideale lijn, hij gaf Lewis ruimte, maar Lewis had meer ruimte nodig omdat hij te hard door de bocht ging/onderstuur had.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:48 schreef Kreator het volgende:
En een paar bochten ervoor dan? Daar liet Ham ons Maxje ook leven. Toen Max daar achter lag en de binnenkant in vloog, had Ham ook de ideale lijn kunnen pakken hem erop laten klappen.
Dat doe je niet omdat je elkaar net genoeg ruimte wil geven om te racen, zonder op elkaar te klappen.
Niemand rijdt een andere coureur bewust dood. Man man man. Alsof het aanslag was.. Dit was gewoon een race-incident. Een klein inschattingsfoutje. Prima straf, die 10 seconden.
Her is wel de standaardstraf tegenwoordig bij "causing a collision".quote:Op maandag 19 juli 2021 14:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Maar fouten worden gemaakt en dat zie ik niet als een probleem. Sterker nog, het hoort erbij.
De storende factor is het niet consequent zijn met het uitdelen van straffen en of straffen die totaal geen invloed hebben op de uitslag. Die 10sec kun je geen straf noemen. Zo ook die traclimits waar Hamilton ook mooi van profiteerde.
Precies.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is uiteindelijk ook de oorzaak van het ongeluk. Max denkt dat Lewis op de apex zit, terwijl Lewis 'm niet haalt.
Dat deed hij wel, maar hij zat op het vuil zonder zijn voet van het gas te halen. Met deze hoek, verstappen aan de buitenkant, in een bocht als Copse, kan dat gewoon niet goed gaan. Hij gleed net een meter of 2 teveel door, door zijn snelheid.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:59 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Hamilton doet geeneens moeite om in te sturen, dat zie je echt duidelijk aan de beelden.
Mercedes durft Lewis niet af te vallen.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar Hamilton haalt de binnenbocht toch niet?
Doe uitspraken van Toto Wolff vind ik ook frappant.
Is er nog meer tekst die je niet gequoted hebt?quote:Op maandag 19 juli 2021 14:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
"The Stewards reviewed video and telemetry evidence," the stewards said. "Cars 33 [Verstappen] and 44 [Hamilton] entered turn 9 with Car 33 in the lead and Car 44 slightly behind and on the inside.
"Car 44 was on a line that did not reach the apex of the corner, with room available to the inside.
"When Car 33 turned into the corner, Car 44 did not avoid contact and the left front of Car 44 contacted the right rear of Car 33. Car 44 is judged predominantly at fault."
predominantly : mainly; for the most part.
Dus de FIA zegt: Grotendeels de schuld van Ham. Klein deel de schuld van heethoofdmax.
Als je Max al zo noemt klinkt de rest van je betoog als mm mm mmm mm mm. Totaal niet serieus te nemen dusquote:Op maandag 19 juli 2021 14:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
"The Stewards reviewed video and telemetry evidence," the stewards said. "Cars 33 [Verstappen] and 44 [Hamilton] entered turn 9 with Car 33 in the lead and Car 44 slightly behind and on the inside.
"Car 44 was on a line that did not reach the apex of the corner, with room available to the inside.
"When Car 33 turned into the corner, Car 44 did not avoid contact and the left front of Car 44 contacted the right rear of Car 33. Car 44 is judged predominantly at fault."
Dus de FIA zegt: Grotendeels de schuld van Ham. Klein deel de schuld van heethoofdmax.
Het oordeel van de stewards is ook dat Hamilton schuld heeft aan dit ongeluk. Vandaar ook de straf van 10 seconden. Dat Max daar dan weer niks aan heeft is een ander verhaal, maar het oordeel is duidelijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:02 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Uit deze tekst haal ik namelijk dat Hamilton volledig fout zit, en Verstappen totaal niet. Zeker jouw middelste stuk laat imo gewoon zien dat Hamilton fout zit, wat dan nog versterkt wordt door de tekst ‘Car 44 did not avoid contact’. Dan kun je er wel een woordenboek bij pakken, maar predominantly kan ook gewoon 99,9% - 0,1% betekenen.
Zo worden deze teksten altijd geschreven, zelfs als iedereen unaniem ziet wie er fout zat.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die Kimi in Oostenrijk wel kreeg na de crash met Vettel dus ze weten het wel dat die straf er is.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Her is wel de standaardstraf tegenwoordig bij "causing a collision".
Het zou imho minimaal een drive through moeten zijn, zoals het vroeger was.
Oei, overheen gelezen... nou ja, weten we dat ook weer.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:03 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Als je Max al zo noemt klinkt de rest van je betoog als mm mm mmm mm mm. Totaal niet serieus te nemen dus
Precies.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die Kimi in Oostenrijk wel kreeg na de crash met Vettel dus ze weten het wel dat die straf er is.
Nou ja, ik ben ook wel nieuwsgierig.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:05 schreef opreis het volgende:
[..]
van alle vragen die je kan stellen ga je je zelf zo belachelijk maken.
Oeioeioei. Iemand die geen fan is. Kunnen we die niet van het forum weren?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oei, overheen gelezen... nou ja, weten we dat ook weer.
Eerder had hij het ook al over "Maxje" dan neem ik je al niet serieus meer. Kreator is van het niveau "chrashtappen".quote:Op maandag 19 juli 2021 15:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oei, overheen gelezen... nou ja, weten we dat ook weer.
Geen fan zijn is iets anders dan iemand kleineren. Ik vind bijvoorbeeld Lewis lulu noemen ook een beetje sneu. En dat geeft al precies aan hoe jij er in staat en waarom ik jou dus absoluut niet serieus neem.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Oeioeioei. Iemand die geen fan is. Kunnen we die niet van het forum weren?
Stel je voor dat je iemand gewoon normaal noemt.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Oeioeioei. Iemand die geen fan is. Kunnen we die niet van het forum weren?
Er zijn verschillende gradaties van fouten en schuldvragen, natuurlijk. One size fits all werkt niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:11 schreef Cherni het volgende:
Waarom niet gewoon een straf namelijk stop en go. Waarom die verschillende straffen bij gemaakte fouten. Dan is het 5 sec, dan 10 dan 20 en dan weer stop en go. Totale waanzin.
Klopt die inconsequentie van de FIA zorgt er voor dat niemand er meer wat van snapt.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:11 schreef Cherni het volgende:
Waarom niet gewoon een straf namelijk stop en go. Waarom die verschillende straffen bij gemaakte fouten. Dan is het 5 sec, dan 10 dan 20 en dan weer stop en go. Totale waanzin. Dar valt niet meer uit te leggen of je nu een fan bent van een bepaalde coureur of niet.
Nog steeds? Het is 1 dag na het incidentquote:
Nou ja een fout is een fout. Zo blijf je wel steeds discussies houden. Dat valt ook niet meer uit te leggen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn verschillende gradaties van fouten en schuldvragen, natuurlijk. One size fits all werkt niet.
quote:Op maandag 19 juli 2021 15:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nog steeds? Het is 1 dag na het incidentDit gaat de komende twee weken dagelijks besproken worden en ook daarna nog wel.
Deze week komt er nog een hele golf YouTube-videos, podcasts, Reddit-threads etc. om het ongeluk vanuit elk mogelijke hoek te gaan bekijken en bespreken.
Maar niet elke fout is dezelfde natuurlijk, lijkt me logisch dat je niet in elke situatie hetzelfde straft. dat is afhankelijk van meerdere factoren (waaronder mate van opzet en dergelijke)quote:Op maandag 19 juli 2021 15:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nou ja een fout is een fout. Zo blijf je wel steeds discussies houden. Dat valt ook niet meer uit te leggen.
Hier hoop ik ook op idd. Maar ik vrees dat bijvoorbeeld een extra motorwissel ofzo (vanwege de crash) nog wel eens een staartje kan krijgen ivm gridstraffen. Hopelijk valt het mee en kan Verstappen de komende races het gat weer flink vergroten en de titelaspiraties van Hamilton de grond in boren.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:13 schreef shiz het volgende:
lol, gaat deze discussie nog steeds?
Pff, 't is wel duidelijk hoe het in elkaar zat. Lewis begint uit elkaar te vallen en laat z'n ware aard zien.
Op naar de volgende race... laten we alle titelaspiraties van Lewis lekker in de grond boren en Max gewoon z'n ding doen in Hongarije over twee weken en z'n voorsprong weer verder laten uitbouwen.You want a fight, you'll get one.
Klopt. Het doel van de stewards is ook bepalen wie er de meeste schuld heeft. Alleen dan straffen ze pas. Als ze daar niet uitkomen is het shared blame en wordt het gezien als race incident.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo worden deze teksten altijd geschreven, zelfs als iedereen unaniem ziet wie er fout zat.
Ik ga nooit van opzet uit. Daar zullen coureurs zich wel van bewust zijn. Zo zal Hamilton ook niet gedacht hebben van we tikken er Max af. Want ook Hamilton had eraf kunnen vliegen met een behoorlijke crash. Dat er idioten zijn die denken dat dit opzet was kun je niet serieus nemen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar niet elke fout is dezelfde natuurlijk, lijkt me logisch dat je niet in elke situatie hetzelfde straft. dat is afhankelijk van meerdere factoren (waaronder mate van opzet en dergelijke)
Hoe dan? Verstappen zit met 3/4 van zijn auto voor Hamilton, die ook nog eens ruim een meter naast zich heeft aan de rechterkant.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klein beetje eigen schuld is niet hetzelfde als volledig eigen schuld. Daar zit nog iets tussen.
Het oordeel was dat het in overwegende mate de schuld was van Hamilton. Anders gezegd, dus ook een klein beetje de schuld van Max.
Kimi ziet Seb over het hoofd vs Lewis overschat zichzelf. Maarja eigenlijk ook wel interessant ja als ik er langer over na denk.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben ook wel nieuwsgierig.
Present!quote:Op maandag 19 juli 2021 15:10 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik vind bijvoorbeeld Lewis lulu noemen ook een beetje sneu.
RB had betere race pace, zoals bewezen is op zaterdag. Daarom was Hamilton zo wanhopig.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:15 schreef Marcoss het volgende:
Had wel willen zien wat Max nog had gekund als Lewis er daar wel voorbij was gegaan. Denk eigenlijk dat het binnen een paar ronden alweer andersom was geweest..
Maar goed, daar heb je zo weinig aan
Ja, dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:10 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Geen fan zijn is iets anders dan iemand kleineren. Ik vind bijvoorbeeld Lewis lulu noemen ook een beetje sneu. En dat geeft al precies aan hoe jij er in staat en waarom ik jou dus absoluut niet serieus neem.
Maar prima dat je die termen gebruikt dan kan ik die comments gelijk overslaan. Lekker makkelijk.
Hij leest predominantly als deels schuld, terwijl het de standaard tekst is bij dit soort incidenten waar twee coureurs bij betrokken zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe dan? Verstappen zit met 3/4 van zijn auto voor Hamilton, die ook nog eens ruim een meter naast zich heeft aan de rechterkant.
Dan wel enkel de vraag waarom er een verschil zit in de straffen, dat het de ene keer om plek 1 gaat en de andere keer om plek 13, maakt voor de straf niet zoveel uit en ook niet of het in de 1e of laatste ronde gebeurt. (al hebben ze wel gezegd dat ze in de 1e rondes minder snel straffen, maar dat lijkt me dit geen voorbeeld van)quote:Op maandag 19 juli 2021 15:26 schreef opreis het volgende:
[..]
Kimi ziet Seb over het hoofd vs Lewis overschat zichzelf. Maarja eigenlijk ook wel interessant ja als ik er langer over na denk.
Precies, er staat niks in de argumentatie die naar (deels) schuld bij Max verwijst.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij leest predominantly als deels schuld, terwijl het de standaard tekst is bij dit soort incidenten waar twee coureurs bij betrokken zijn.
Als de stewards maar enigszins vonden dat er een deel van de schuld bij Verstappen lag, stond dat wel in de argumentatie. En dat staat er niet.
Ja, Verstappen had het ook anders op kunnen lossen, Hamilton was de hoofdschuldige.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Een stop&go. Of minimaal 20sec penalty.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit is geen precedent. Dit is al veel vaker gebeurd. Ook toen werd er geen zwarte vlag gezwaaid.
Welke straf had je willen zien dan? Een straf die zeg maar ook klopt in andere vergelijkbare situaties.
Dat geluk houd een keer op.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, Verstappen had het ook anders op kunnen lossen, Hamilton was de hoofdschuldige.
Dat is wat anders dan de Hamilton-fanboys die nu overal beweren dat het een domme fout van de 'onervaren en wilde' Verstappen was, dat deze door Hamilton op zijn plaats is gezet en dat HAM een wereldrace gereden heeft en even heeft laten zien wie de echte kampioen is.
Hamilton heeft er gewoon een potje van gemaakt en heeft echt teringveel mazzel, zoals hij dat het hele seizoen al heeft.
100% spot on wat mij betreft!quote:Op maandag 19 juli 2021 15:39 schreef gbm het volgende:
Analyse van Driver61, heeft meestal wel goede inzichten. Weet niet of ie al was gedeeld?
Kan ik me in vinden.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:39 schreef gbm het volgende:
Analyse van Driver61, heeft meestal wel goede inzichten. Weet niet of ie al was gedeeld?
7 WDC die te groot is om zijn eigen fouten toe te geven. Lewis komt wel even aan zijn collega's uitleggen waarom zij fout zijn in een crash met Lewis en dat wat de stewards daarover vinden niet relevant is.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:50 schreef Nattekat het volgende:
https://www.motorsport.co(...)pen-battles/6633584/
Manmanmanman... hij snapt het echt niet volgens mij
Eerst het slachtoffer van je eigen falen continu de schuld geven, en nu hopen dat het respect terug komt. Maar wel van Max natuurlijk, want Lewis zelf kan er niks aan doen.
Vind ik nog moeilijk te zeggen. Als Hamilton er wel voorbij was gekomen was hij weggereden door de hogere topsnelheid denk ik.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
RB had betere race pace, zoals bewezen is op zaterdag. Daarom was Hamilton zo wanhopig.
Alsof babbelen met Rosberg helpt. Je wint door sneller te rijden, Punt.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
Als ik Verstappen was zou babbelen met Rosberg om te kijken hoe Lewis fair kan verslaan + eventuele mindgames erbij
quote:“I think it’s a normal battle,” he said. “When I was younger, of course, I was probably as aggressive – maybe actually not as aggressive as Max is, but I was pretty aggressive as a youngster.
Rosberg krijgt nog steeds een leuk salaris van Mercedes als ambassadeur.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
Als ik Verstappen was zou babbelen met Rosberg om te kijken hoe Lewis fair kan verslaan + eventuele mindgames erbij
Hij doet wel de aanname dat Hamilton was 'aiming for the apex' en dat hij door onderstuur wijd ging. Dat vind ik nogal een verregaande aanname.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:39 schreef gbm het volgende:
Agressief is inderdaad niet zo erg. Lomp (zoals Hamilton die bocht in gaat) is wat anders.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:07 schreef Marcoss het volgende:
Mja, Max is toch ook wel een coureur met een agressieve rijstijl? Maar dat is helemaal niet negatief, wat mij betreft, zelfs 1 van de redenen waarom hij zo populair is waarschijnlijk.
Max is ook een agressieve coureurquote:Op maandag 19 juli 2021 16:04 schreef dz5b604 het volgende:
Hamilton heeft in de laatste 2 jaar veel meer mensen van de baan gereden dan Max, maar Max is dan zogenaamd de agressieve coureur, omdat die in zijn beginjaren misschien ietwat enthousiast hier en daar was.
Je loopt niet uit als je rondetijd trager is, en daar zitten ook bochten tussen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vind ik nog moeilijk te zeggen. Als Hamilton er wel voorbij was gekomen was hij weggereden door de hogere topsnelheid denk ik.
Zelf met die rijstijl wordt Verstappen vergeleken met Senna. Dat doet zeer bij Hamilton, want die wordt op rijstijl echt niet vergeleken met Senna zijn grote heldquote:Op maandag 19 juli 2021 16:07 schreef Marcoss het volgende:
Mja, Max is toch ook wel een coureur met een agressieve rijstijl? Maar dat is helemaal niet negatief, wat mij betreft, zelfs 1 van de redenen waarom hij zo populair is waarschijnlijk.
dan nog had Verstappen hem niet meer kunnen pakken waarschijnlijk net als andersomquote:Op maandag 19 juli 2021 16:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je loopt niet uit als je rondetijd trager is, en daar zitten ook bochten tussen.
Op deze manier gaat hij dat geen 2,5 jaar volhouden inderdaad, maar die heeft waarschijnlijk het vertrouwen dat ze bij Mercedes wel weer de beste worden de komende 2 jaar met al die wijzigingen, misschien dit jaar al wel.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:10 schreef GotenSSJ het volgende:
Hamilton is een beetje van het padje af heb ik het idee. Waanbeelden, paniek, inschattingsvermogen blijkt behoorlijk slecht te zijn. Misschien moet die eens in de spiegel kijken en zich afvragen of die dit nog wel 2,5 jaar vol gaat houden
Wat ook frappant is want Max is bijna elke race in gevecht voor positie en Lewis hoeft alleen tijdens de start te verdedigen of eventueel voorbij gelaten te worden door z'n teammate.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:04 schreef dz5b604 het volgende:
Hamilton heeft in de laatste 2 jaar veel meer mensen van de baan gereden dan Max, maar Max is dan zogenaamd de agressieve coureur, omdat die in zijn beginjaren misschien ietwat enthousiast hier en daar was.
'Agressief' rijgedrag zien we bij de overige coureurs toch ook die in het middenveld knokken voor een punt?quote:Op maandag 19 juli 2021 16:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max is ook een agressieve coureur
Daarom houden we van hem
Precies. Op een lege baan is de Mercedes sneller op Silverstone maar het verschil is niet heel grootquote:Op maandag 19 juli 2021 16:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan nog had Verstappen hem niet meer kunnen pakken waarschijnlijk net als andersom
Lewis reed daar wel op het vuil en je zag ook stof van de banden af komen.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij doet wel de aanname dat Hamilton was 'aiming for the apex' en dat hij door onderstuur wijd ging. Dat vind ik nogal een verregaande aanname.
Jaquote:Op maandag 19 juli 2021 16:13 schreef Nia het volgende:
[..]
'Agressief' rijgedrag zien we bij de overige coureurs toch ook die in het middenveld knokken voor een punt?
Heeft de afgelopen jaren ook amper z'n best hoeven te doen.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:10 schreef GotenSSJ het volgende:
Hamilton is een beetje van het padje af heb ik het idee. Waanbeelden, paniek, inschattingsvermogen blijkt behoorlijk slecht te zijn. Misschien moet die eens in de spiegel kijken en zich afvragen of die dit nog wel 2,5 jaar vol gaat houden
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar ik geloof uberhaupt niet dat hij op zoek was naar de apex, hij zat vanaf het begin van de bocht al op een andere lijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Lewis reed daar wel op het vuil en je zag ook stof van de banden af komen.
OP de manier zoals hij de bocht in reed ahd hij die bocht nooit kunnen halen met een andere rijder naast 'm .
Zelfs als er ruimte genoeg zou zijn geweest had Hamilton dan naast de baan gezeten bij de exit van de bocht (in elk geval banden over de witte lijn heen)
Bij dat commentaar staat wel het meest trieste wat ik tot nu toe gelezen heb. Ik heb geen idee wie Lawrence Baretto is verder, maar die is echt van het padje af:quote:Op maandag 19 juli 2021 15:39 schreef gbm het volgende:
quote:The british media is appallingly biased and utterly uncapable of providing an objective analysis when it comes to british drivers and especially their golden boy. Lawrence Baretto went as far as saying the accident was Max's fault for not letting the sore loser pass because - get this - "lewis was behind in the championship and he needed the points more than max". Yes, he actually said that.
Hamilton is een zure ouwe lul geworden die zijn stoeltje af moet staan aan een jonge coureur met meer guts.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Heeft de afgelopen jaren ook amper z'n best hoeven te doen.
Maar nu dat Max voor ligt krijgt Hamilton weer adrenaline in z'n bloed en daardoor doet ie rare dingen.
Neemt onnodige risico's.
En ja, Max had dat ook in het begin van z'n carriere, wilde net iets te graag meer dan de auto toe liet.
Maar dat soort dingen leer je van en dan gebeurt dat niet meer.
Hamilton heeft dat ook in het begin van z'n carriere gehad, heeft er kennelijk niet van geleerd
quote:Op maandag 19 juli 2021 16:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
Bij dat commentaar staat wel het meest trieste wat ik tot nu toe gelezen heb. Ik heb geen idee wie Lawrence Baretto is verder, maar die is echt van het padje af:
[..]
Blijft een Engelse sportquote:Op maandag 19 juli 2021 16:27 schreef opreis het volgende:
[..]
Van de officiele F1. geweldige analyse!
Onkunde is sowieso een slecht excuus voor een 7voudig wereldkampioen.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar ik geloof uberhaupt niet dat hij op zoek was naar de apex, hij zat vanaf het begin van de bocht al op een andere lijn.
In de analyse wordt er vanuit gegaan dat Hamilton de apex wil raken, omdat dat de snelste lijn is. Maar als ik het terugkijk, dan is mijn conclusie dat hij meer bezig is met het racen tegen Max dan met de apex raken.
Zoals driver61 het uitlegt is het wat roekeloos omdat hij had moeten weten dat er met die snelheid onderstuur zou optreden. Ik vind het roekeloos omdat hij bewust op zoek is naar contact, of in elk geval het ontwijken van contact bij Verstappen neerlegt. Dat is nog veel roekelozer en in mijn ogen een veel heftiger vergrijp.
Het wordt in de video wat afgedaan als onkunde en dat vind ik te makkelijk.
quote:Lewis Hamilton: 'Verstappen had geen respect, dit gaat vaker gebeuren'
Max Verstappen had volgens 'Sir Lewis' meer respect moeten tonen op de openingsronde van de Grand Prix van Groot Brittannië. Hamilton is er zeker van dat de Nederlander vaker het ziekenhuis op zal zoeken als hij zo doorgaat.
https://autobahn.eu/artik(...)-gaat-vaker-gebeuren
Undercutquote:Op maandag 19 juli 2021 16:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan nog had Verstappen hem niet meer kunnen pakken waarschijnlijk net als andersom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |