abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200437619
In dit topic nemen we de antivaxtrollen niet serieus

Dr. Robert Malone (bedenker van het mRNA vaccin)

De meest verwijderde docu van het moment! Corona op zoek naar de Waarheid…
https://www.blckbx.tv/vid(...)oek-naar-de-waarheid

The show must go on folks!
pi_200437640
quote:
Premier Daniel Andrews, van de Australische deelstaat Victoria, zegt dat de lockdown er niet opgeheven wordt zolang er nog besmettingsgevallen worden vastgesteld. Ondanks een lichte daling in het dagelijkse besmettingen vecht miljoenenstad Melbourne nog steeds tegen de zwaar besmettelijke deltavariant.

De lockdown zou er morgen verstrijken, maar die wordt nu verlengd. Tot wanneer is onduidelijk. Experts houden er rekening mee dat Australi tot het einde van het jaar langere of kortere lockdowns houdt.
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-verlengd~a632857b/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200437644
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:59 schreef Summers het volgende:

[..]

De echte test komt als het griepseizoen begint en je weet het niet bij een experiment , misschien zit er wel iets in wat pas reageerd als het onder de 10 graden is , je weet het gewoon niet .
Nog even afgezien van de onzin die je nu uitkraamt
Over 2 weken is het hele vaccin uit mijn lijf... dus ja dat weet ik wel
pi_200437651
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze moeten daar eens vaart maken met vaccineren
pi_200437657
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:54 schreef devlinmr het volgende: Leugen. Lareb, vaers en al die andere databases accepteren alle meldingen. Op basis van die meldingen zullen onderzoeken naar causaliteit gestart worden
Je roept wel heel erg snel dat dit een leugen zou zijn. Dit verhaal gaat over de EudraVigilance database. Accepteert die database ook alle meldingen ?
  maandag 19 juli 2021 @ 11:07:59 #6
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200437682
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nog even afgezien van de onzin die je nu uitkraamt
Over 2 weken is het hele vaccin uit mijn lijf... dus ja dat weet ik wel
Ik weet niet hoe je daarbij komt maar het klinkt wel lekker veilig en effectief :Y
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_200437699
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:04 schreef Sjemmert het volgende:
EudraVigilance
Indirect ja
Lareb moet zijn rapporten daar melden.
Oftewel ik meld bij lareb dat ik sinds mijn vaccinatie een 2e piemel heb gekregen en dat wordt doorgegeven aan EudraVigilance

https://www.ema.europa.eu(...)report-what?-section

BTW artsen hoeven daar dus ook niks te melden... 2 leugens dus in dat verhaal van Nineforfakenews
  maandag 19 juli 2021 @ 11:14:16 #8
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200437773
Juist! Door DNA wijziging via de 'C19' experimentele genetische modificatie injecties word je #patenteerbaar, oftewel eigendom van degene die jouw DNA heeft gewijzigd. En je doet het nog vrijwillig ook!

"Own nothing, be happy"

twitter
pi_200437782
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Indirect ja
Lareb moet zijn rapporten daar melden.
Oftewel ik meld bij lareb dat ik sinds mijn vaccinatie een 2e piemel heb gekregen en dat wordt doorgegeven aan EudraVigilance

https://www.ema.europa.eu(...)report-what?-section

BTW artsen hoeven daar dus ook niks te melden... 2 leugens dus in dat verhaal van Nineforfakenews
Wat moet ik lezen in die link ?

Ik lees hier dit en dat suggereert toch wat anders.

quote:
Dit is wat EudraVigilance zegt over hun database:

Deze website is in 2012 door het Europees Geneesmiddelenbureau gelanceerd om het publiek toegang te geven tot meldingen van vermoedelijke bijwerkingen (ook bekend als vermoedelijke bijwerkingen). Deze rapporten worden elektronisch ingediend bij EudraVigilance door nationale regelgevende instanties voor geneesmiddelen en door farmaceutische bedrijven die houder zijn van handelsvergunningen (licenties) voor de geneesmiddelen.
https://www.artsenvoorvri(...)96-190-verwondingen/

Klinkt toch niet alsof jan en alle man daar een melding kan maken.
pi_200437784
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:07 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je daarbij komt maar het klinkt wel lekker veilig en effectief :Y
Klopt, zo werkt je lichaam.
Een glas alcohol is na 1,5 uur al uit je lijf
  maandag 19 juli 2021 @ 11:20:07 #11
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200437857
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:14 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Klopt, zo werkt je lichaam.
Een glas alcohol is na 1,5 uur al uit je lijf
Ik snap waarom je dat wilt geloven ^O^
pi_200437870
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:14 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat moet ik lezen in die link ?
Wie wat wanneer moet rapporteren. Is vrij duidelijk en schematisch opgesteld
quote:
Ik lees hier dit en dat suggereert toch wat anders.
[..]

https://www.artsenvoorvri(...)96-190-verwondingen/

Klinkt toch niet alsof jan en alle man daar een melding kan maken.
zucht.....

Iedereen kan een melding doen bij Lareb... Lareb stuurt die meldingen door naar de europese database
Dus nee, jij kan niet een melding direct in de Europese dbase doen, maar jij kan dat wel bij lareb
Hier:
https://meldformulier.lar(...)20-b028-7c929e979608

Zelfs jouw link heeft het over
quote:
het publiek toegang te geven tot meldingen van vermoedelijke bijwerkingen (ook bekend als vermoedelijke bijwerkingen)
Is dus geen enkele causaliteit
pi_200437945
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:20 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik snap waarom je dat wilt geloven ^O^
Geloof me... je snapt niks

https://www.nu.nl/uitleg-(...)n-in-je-lichaam.html
pi_200438025
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:14 schreef Summers het volgende:
Juist! Door DNA wijziging via de 'C19' experimentele genetische modificatie injecties word je #patenteerbaar, oftewel eigendom van degene die jouw DNA heeft gewijzigd. En je doet het nog vrijwillig ook!

"Own nothing, be happy"

[ twitter ]
_O- _O- _O- _O-

Oh please.. Vertel me meer, welk gen wordt veranderd, hoe kan RNA berhaupt je DNA veranderen? Betekend dit ook dat mensen die ooit een willekeurig RNA virusinfectie hebben gehad genetisch veranderd zijn?

En welke definitie van "mens" is gebaseerd op DNA?
pi_200438070
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wie wat wanneer moet rapporteren. Is vrij duidelijk en schematisch opgesteld
[..]

zucht.....

Iedereen kan een melding doen bij Lareb... Lareb stuurt die meldingen door naar de europese database
Dus nee, jij kan niet een melding direct in de Europese dbase doen, maar jij kan dat wel bij lareb
Hier:
https://meldformulier.lar(...)20-b028-7c929e979608

Zelfs jouw link heeft het over
[..]

Is dus geen enkele causaliteit
Jammer van die zucht maar verder bedankt voor je uitleg hoor.
pi_200438078
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dit is dus kolder. Dan zijn namelijk ALLE mensen verspreiders want ALLE opgebouwde antistoffen zijn nuttelozer, maar dat wil niet zeggen dat het eigen immuunsysteem niks meer doet.
[..]

Bacterieen die resistent zijn zullen inderdaad overblijven na een antibiotica kuur, dat ontken ik ook niet. Waar de vergelijking AB /bacterieen en Vaccin/virus mis gaat, en waar jij ook in lijkt te trappen is dat AB een medicijn is dat direct ingrijpt op de bacterie.

Een vaccin leert je lichaam een bepaald virus te herkennen om daar ZELF antistoffen tegen te maken. Bij een vaccin is het dus je lichaam zelf dat de antistoffen maakt.
Zeggen dat een virus resistent is tegen een vaccin is dus ongelofelijke kolder. Het enige wat er gebeurd is dat een virus nog niet herkent wordt door het immuunsysteem en dat je lichaam dus opnieuw moet leren de mutant te bestrijden. Dat kan middels een nieuw vaccin met de kenmerken van de mutant, of middels de natuurlijke reactie van het lichaam.
Dan is iedereen dus besmettelijk voor de risicogroep terwijl dat anders niet zo was, je mist echt compleet het selectie mechanisme.

Waarom denk je dat het beter is dat iedereen besmettelijk is dan dat je de risicogroep wel kunt beschermen?

Dan noem je het toch niet resistent. Maar het omzeilt het vaccin dus praktisch is het gewoon resistent tegen vaccin, dat het anders werkt dan bacterin die resistent zijn ontken ik niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200438094
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:31 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Jammer van die zucht maar verder bedankt voor je uitleg hoor.
Die zucht is puur omdat het allemaal 1000 keer heb uitgelegd en het blijft maar terugkomen.

mijn excuses.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:33:06 #18
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200438097
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Geloof me... je snapt niks

https://www.nu.nl/uitleg-(...)n-in-je-lichaam.html
Ik snap het belangrijkste , Iedereen die roept veilig en effectief is gewoon betaald om dat te zeggen . Gezond verstand zou moeten zeggen dat je dat pas NA een experiment kan zeggen en niet VOOR het experiment om zoveel mogelijk deelnemers aan te trekken .

Als ik jou was zou ik alle ingredienten op gaan zoeken die in een vaccinatie zitten en gaan beseffen dat die niet na 3 weken je lichaam verlaten maar daar voor altijd zitten .
pi_200438164
En wat is er met die randomised control trial ofzo gebeurt als het enige met wetenschappelijke waarde mbt long covid eigenlijk.

Want ben het er in sommige gevallen wel mee eens dat onderzoek niet betrouwbaar is vanwege geen random steekproef.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 19 juli 2021 @ 11:46:10 #20
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_200438305
Puik stukje riooljournalistiek, vermakelijk om te lezen.

Ongevaccineerden zijn egosten. Dankzij hen blijft de maatschappij op slot

84 procent van de nieuwe besmettingen betreft ongevaccineerden, terwijl ze maar 33 procent van bevolking uitmaken.

Het is de tirannie van een minderheid die bepaalt wat de meerderheid wel of niet kan doen. Je vrienden knuffelen, dansen in de discotheek, gewoon weer op werk werken – alles wordt tegengehouden door een groepje egosten dat zichzelf buiten de welwillende maatschappij plaatst.

Wanneer alle Nederlanders de kans hebben gehad zich te laten vaccineren, ergens aan het einde van de zomer, dan moet Nederland de coronamaatregelen achter zich laten. De gevolgen van deze stap zijn voor de ongevaccineerden – de toekomstige zieken – en niet voor de bereidwillige burger die zijn oude leven wil oppakken.

Pandemie voor ongevaccineerden
De volgende fase van de coronacrisis bestaat uit een pandemie voor de ongevaccineerden. Wanneer een weigeraar in ademnood het ziekenhuis wordt binnengerold, zal een gevaccineerd medemens in dokterspak zijn best doen ook deze patint weer op te lappen.

Wat een pulp, ook uit de ongevaccineerde groep ken ik helemaal niemand die naar ademsnakkend in het ziekenhuis ligt. Royke is aardig van het padje, een staatsjournalist want anders baantje kwijt.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_200438328
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:46 schreef controlaltdelete het volgende:

84 procent van de nieuwe besmettingen betreft ongevaccineerden, terwijl ze maar 33 procent van bevolking uitmaken.

Het is de tirannie van een minderheid die bepaalt wat de meerderheid wel of niet kan doen. Je vrienden knuffelen, dansen in de discotheek, gewoon weer op werk werken – alles wordt tegengehouden door een groepje egosten dat zichzelf buiten de welwillende maatschappij plaatst.

Wanneer alle Nederlanders de kans hebben gehad zich te laten vaccineren, ergens aan het einde van de zomer, dan moet Nederland de coronamaatregelen achter zich laten. De gevolgen van deze stap zijn voor de ongevaccineerden – de toekomstige zieken – en niet voor de bereidwillige burger die zijn oude leven wil oppakken.

De volgende fase van de coronacrisis bestaat uit een pandemie voor de ongevaccineerden. Wanneer een weigeraar in ademnood het ziekenhuis wordt binnengerold, zal een gevaccineerd medemens in dokterspak zijn best doen ook deze patint weer op te lappen.

Wat een pulp, ook uit de ongevaccineerde groep ken ik helemaal niemand die naar ademsnakkend in het ziekenhuis ligt. Royke is aardig van het padje, een staatsjournalist want anders baantje kwijt.
Het is gewoon de harde waarheid.

quote:
,,Wie zich niet laat inenten, heeft een grote kans om de deltavariant op te lopen'', waarschuwt Scott Gottlieb, voormalig hoofd van de Amerikaanse voedsel- en medicijnwaakhond FDA, op nieuwszender CBS. ,,Voor de meesten zal dit het ergste virusbesmetting uit hun leven zijn.''

De besmettelijker deltavariant rukt op in de VS, terwijl de vaccinatiecampagne er stagneert. Gottlieb wijst op het grote risico om met ernstige coronaklachten in een ziekenhuis terecht te komen. Rond de miljoenenstad Los Angeles is het aantal nieuwe coronabesmettingen sinds 4 juli verviervoudigd. Het aantal ziekenhuisopnamen inmiddels verdubbeld.

In een week tijd is het aantal nieuwe gevallen in 48 Amerikaanse staten toegenomen met 10 procent. Een toename in besmettingen en opnamen draait vrijwel zeker uit op meer coronasterfte. 99,5 procent van de coronadoden in de VS vallen onder hen die niet gevaccineerd zijn, zegt de hoogste gezondheidsambtenaar Vivek Murthy. 'Laat je inenten', is zijn boodschap bij CNN.
99,5% van de Amerikaanse coronadoden zijn ongevaccineerden :o
  maandag 19 juli 2021 @ 11:50:16 #22
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200438358
Dit is gewoon een knap staaltje marketing , je zou toch bijna klaarkomen als bijv psychopaat van alle dollartekens in je ogen als je een produkt hebt die je aan alle doelgroepen kan slijten op de hele wereld EN waarvan je klanten denken dat ze doodgaan als ze het niet kopen EN een abonnement er op nemen. evil genius :Y . Respect voor het intelligentie niveau want de meerderheid is geleerd om in een kleiner hokje te denken dan dit plaatsvind , geen respect voor de evil en onmenselijkheid :N
pi_200438453
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan is iedereen dus besmettelijk voor de risicogroep terwijl dat anders niet zo was, je mist echt compleet het selectie mechanisme.
Wat bedoel je hier in vredesnaam mee?
quote:
Waarom denk je dat het beter is dat iedereen besmettelijk is dan dat je de risicogroep wel kunt beschermen?
Waar zeg ik dat iedereen besmettelijk is... wat een suggestieve manier van vragen weer.
quote:
Dan noem je het toch niet resistent. Maar het omzeilt het vaccin dus praktisch is het gewoon resistent tegen vaccin, dat het anders werkt dan bacterin die resistent zijn ontken ik niet.
Nee het is niet resistent. Het is een ander virus wat nog niet herkent wordt door je immuunsysteem.
Het is gewoon het verkeerd gebruiken van het woord resistent wat je doet.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:58:46 #24
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200438494
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:46 schreef controlaltdelete het volgende:

Echt boring :O , wereldwijd komen er berichten dat het juist de gevaccineerden zijn met de meeste doden .

Het is inderdaad de tirannie van een minderheid die onze vrijheden afnemen en een onmenselijke maatschappij wensen en willen dat we ons gedragen als robots , Het tegenovergestelde van wie we zijn .

Zijn er NU nog mensen die erin trappen als ze zeggen als iedereen gevaccineerd is dan krijg je je vrijheid terug :')

Het enige wat we krijgen is een gevolg van het vaccineren , niet het gevolg van niet vaccineren .

We gaan allemaal een keer dood , het is absurd dat mensen zich aan laten praten dat je daar 24/7 aan herinnerd moet worden en bang voor moet zijn .

#laatjijjeabsurdonmenselijkgedragaanpratenviagroepsdruk

[ Bericht 3% gewijzigd door Summers op 19-07-2021 12:08:49 ]
pi_200438514
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:33 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik snap het belangrijkste , Iedereen die roept veilig en effectief is gewoon betaald om dat te zeggen
bron?. Ik heb wel meerdere bronnen waaruit blijkt dat mensen die zeggen dat het niet zo is een leuk inkomen opbouwen dmv donaties
quote:
. Gezond verstand zou moeten zeggen dat je dat pas NA een experiment kan zeggen en niet VOOR het experiment om zoveel mogelijk deelnemers aan te trekken .

Er is geen experiment
quote:
[quote]
Als ik jou was zou ik alle ingredienten op gaan zoeken die in een vaccinatie zitten en gaan beseffen dat die niet na 3 weken je lichaam verlaten maar daar voor altijd zitten .
Gedaan, en jawel ze zijn allemaal of omzetbaar naar lichaamseigen stoffen of je pist ze gewoon uit.

Maar welke stof ben jij zo bang voor (ajb zeg aluminium)
pi_200438532
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is gewoon de harde waarheid.
[..]

99,5% van de Amerikaanse coronadoden zijn ongevaccineerden :o
Moeten ze toch zelf weten?
Vakman pur sang
pi_200438562
Ik hoop bijna op een enorme andere crisis, een oorlog of een enorme ramp, als dat maar de aandacht voor dit volstrekt onbelangrijke onderwerp weghaalt.
Vakman pur sang
pi_200438567
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:58 schreef Summers het volgende:

[..]

Echt boring :O , wereldwijd komen er berichten dat het juist de gevaccineerden zijn met de meeste doden .
Wereldwijd nog wel.... behalve je Israel onzin waarbij ik je al heb uitgelegd hoe het zit... welke heb je nog meer?
quote:
Het is inderdaad de tirannie van een minderheid die onze vrijheden afnemen en een onmenselijke maatschappij wensen en willen dat we ons gedragen als robots , Het tegenovergestelde van wie we zijn .

Zijn er NU nog mensen die erin trappen als ze zeggen als iedereen gevaccineerd is dan krijg je je vrijheid terug :')

Het enige wat we krijgen is een gevolg van het vaccineren , niet het gevolg van niet vaccineren .
Schets jouw beeld eens van wat er gebeurd zou zijn zonder vaccins het afgelopen jaar.
pi_200438573
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik hoop bijna op een enorme andere crisis, een oorlog of een enorme ramp, als dat maar de aandacht voor dit volstrekt onbelangrijke onderwerp weghaalt.
Is een nepoverstroming in Limburg Duitsland Belgie en Oostenrijk iets?
pi_200438582
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Die komt er ook . Een nog met nog ergere gevolgen dan covid
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_200438629
quote:
12s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:04 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Die komt er ook . Een nog met nog ergere gevolgen dan covid
Gelukkig zeg. :)
Vakman pur sang
pi_200438641
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Is een nepoverstroming in Limburg Duitsland Belgie en Oostenrijk iets?
Nee want COVID staat alweer boven die berichten :'(
Vakman pur sang
pi_200438648
Frankrijk draait per dag meer terug, overal wordt vreedzaam geprotesteerd.
Vakman pur sang
pi_200438668
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Volgens zo een professor loopt 10-15% in dit land met long Covid klachten.
Dat ligt er aan op welk punt je meet. Wanneer je '4 weken' symptomen als Long Covid bestempelt, dan is het percentage inderdaad 14.5%. Maar na 12 weken is dat nog maar 2.2%. En de 'permanent' zieken zullen dus nog lager liggen.

Citaat:
Extrapolating out to the general UK population, which has a different age and gender makeup compared with the COVID Symptom Study app users, the team estimated that around one in seven (14.5%) of people with symptomatic COVID-19 would be ill for at least 4 weeks, one in 20 (5.1%) for 8 weeks and one in 45 (2.2%) for 12 weeks or more.

Van: https://covid.joinzoe.com/us-post/long-covid

Oh en daarnaast geven ze ook aan wie het meest likely is om long covid te krijgen. Dat zijn kortgezegd ouderen, vrouwen, mensen met overgewicht en mensen met astma.

Zo kan iedereen voor zichzelf een goede risico-afweging maken. Indien je dus een jonge man bent, zonder overgewicht of astma, is de kans dus nog een stuk kleiner dan 2.2%. Hoeveel wordt uit dit artikel niet duidelijk, maar hoogstwaarschijnlijk zeer significant lager.

[ Bericht 8% gewijzigd door matigeuser op 19-07-2021 13:39:51 ]
pi_200438726
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Frankrijk draait per dag meer terug, overal wordt vreedzaam geprotesteerd.
was ook niet realistisch
pi_200438737
COVID is een zware griep met de aandacht van ebola.
Die onophoudelijke focus op elk cijfertje en ditje en datje maakt het een irritante aandachtshoer.
Vakman pur sang
pi_200438748
En de nattedroom voor elke doemscenario viroloog.
Vakman pur sang
pi_200438783
Je kan de radio niet aandoen, de tv aanzetten, de krant lezen, een gesprekje aangaan, een winkel inlopen en binnen 30sec is er wel een COVID gedachte.

Stom voorbeeld, bijna overal zijn de speeltuinen voor kinderen dicht geplakt.
Vakman pur sang
  maandag 19 juli 2021 @ 12:21:18 #39
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200438816
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:
COVID is een zware griep met de aandacht van ebola.
Die onophoudelijke focus op elk cijfertje en ditje en datje maakt het een irritante aandachtshoer.
Dat maakt het mind control .

Anderhalf jaar geleden zou iedereen het erover eens zijn dat 24/7 bang zijn voor de dood , de meest ongezonde psychose is die er bestaat en dat je je beter kan richten op die 99% dat je leeft .

Die gedragsbeinvloedings experimenten werpen zijn vruchten af :'(
  maandag 19 juli 2021 @ 12:27:09 #40
189978 controlaltdelete
pi_200438906
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:58 schreef Summers het volgende:

[..]

We gaan allemaal een keer dood , het is absurd dat mensen zich aan laten praten dat je daar 24/7 aan herinnerd moet worden en bang voor moet zijn .

#laatjijjeabsurdonmenselijkgedragaanpratenviagroepsdruk

Riooljournalist Royke is zelf behoorlijk ziek maar dan in zijn hoofd met zijn ongevaccineerden - de toekomstige zieken. Fijn mensen tegen elkaar uitspelen met zijn geschreven rommel.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_200438940
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:21 schreef Summers het volgende:

[..]

Anderhalf jaar geleden zou iedereen het erover eens zijn dat 24/7 bang zijn voor de dood , de meest ongezonde psychose is die er bestaat en dat je je beter kan richten op die 99% dat je leeft .

Mja jij denkt dat er iets van een complot is.
Ik denk dat het gewoon groepsdenken is na een voorzet van China die het schromelijk heeft overdreven vorig jaar met in scne gezette beelden.
De mainstream is nog te dom om te poepen qua risico inschatting en het selecteren op belang.
Vakman pur sang
pi_200438961
quote:

[..]

Ik ken echt niemand die bang is voor het virus of bang is om dood te gaan. Echter iedereen die ik ken snapt wat een virus is en wat een vaccin doet.

Jullie zijn zo gehersenspoeld door vage websites, kwakzalvers en oplichters...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_200438965
Die beelden met lijken op straat vond ik zo belachelijk ongeloofwaardig, nog belachelijker dan die Irakese generaal die beweerde dat er geen amarikanen in Irak waren, terwijl je tanks op de achtergrond zag.

Als je dat geloofd ben je te dom om te poepen.
Vakman pur sang
  maandag 19 juli 2021 @ 12:31:32 #44
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200438978
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:27 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Riooljournalist Royke is zelf behoorlijk ziek maar dan in zijn hoofd met zijn ongevaccineerden - de toekomstige zieken. Fijn mensen tegen elkaar uitspelen met zijn geschreven rommel.
Hoernalist :Y Het is ook gewoon logisch dat mensen geen msm meer kijken of lezen met het bagger aanbod van tegenwoordig :N .
  maandag 19 juli 2021 @ 12:33:57 #45
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200439023
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:30 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik ken echt niemand die bang is voor het virus of bang is om dood te gaan. Echter iedereen die ik ken snapt wat een virus is en wat een vaccin doet.

Jullie zijn zo gehersenspoeld door vage websites, kwakzalvers en oplichters...
Gehersenspoeld genoeg om niet te vaccineren _O_
  maandag 19 juli 2021 @ 12:38:41 #46
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200439100
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Die beelden met lijken op straat vond ik zo belachelijk ongeloofwaardig, nog belachelijker dan die Irakese generaal die beweerde dat er geen amarikanen in Irak waren, terwijl je tanks op de achtergrond zag.

Als je dat geloofd ben je te dom om te poepen.
Lege legertrucks in Bergamo
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_200439252
quote:

"Own nothing, be happy"

[ twitter ]
https://www.nemokennislin(...)over-het-rna-vaccin/

Klinkklare kulkoek, je DNA wordt niet aangepast, de mRNA deeltjes worden afgebroken en opgeruimd. De afvalproducten worden deels door het lichaam gebruikt als bouwstof deels uitgescheiden.
pi_200440084
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:09 schreef matigeuser het volgende:
Dat ligt er aan op welk punt je meet. Wanneer je '4 weken' symptomen als Long Covid bestempelt, dan is het percentage inderdaad 14.5%. Maar na 12 weken is dat nog maar 2.2%. En de 'permanent' zieken zullen dus nog lager liggen.

Volgens ons Menno de Jong dus 30% op 3 maanden.

Cq, 10% van dit land loopt ermee, immers meer dan 30% heeft op natuurlijke wijze Covid opgelopen (dacht dat dat het getal was in ieder geval).

Voor de hand liggend is natuurlijk dat het onderzoek niet extern valide is. Cq kut onderzoek.
pi_200440116
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:09 schreef matigeuser het volgende:
Zo kan iedereen voor zichzelf een goede risico-afweging maken. Indien je dus een jonge man bent, zonder overgewicht of astma, is de kans dus nog een stuk kleiner dan 2.2%. Hoeveel wordt uit dit artikel niet duidelijk, maar hoogstwaarschijnlijk zeer significant lager.

Geloof ik gelijk hoor, maarrrrr waarom zou dit niet gewoon goed onderzocht open en bloot voorgelegd worden aan de kamer?
pi_200440127
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Mja jij denkt dat er iets van een complot is.
Ik denk dat het gewoon groepsdenken is na een voorzet van China die het schromelijk heeft overdreven vorig jaar met in scne gezette beelden.
De mainstream is nog te dom om te poepen qua risico inschatting en het selecteren op belang.
Groepsdenken, zo collectief over de hele wereld hetzelfde gedachtegoed?
pi_200440138
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:56 schreef devlinmr het volgende:
Wat bedoel je hier in vredesnaam mee?
Gevaccineerden en ongevaccineerden zijn dan een risico voor de risicogroep omdat zij allemaal besmettelijk zijn.
pi_200440146
quote:
Waar zeg ik dat iedereen besmettelijk is... wat een suggestieve manier van vragen weer.
Nee, dat heet deductief redeneren, als een vaccin niet meer werkt is de risicogroep besmettelijk, van gevaccineerden en ongevaccineerden.
pi_200440160
quote:
Nee het is niet resistent. Het is een ander virus wat nog niet herkent wordt door je immuunsysteem.
Het is gewoon het verkeerd gebruiken van het woord resistent wat je doet.
Nee, maar zoek vooral het begrip even op.
pi_200440274
twitter

Eng
Zou me niks verbazen als zo een "vaccine" de eerste stap is.
  maandag 19 juli 2021 @ 14:11:21 #55
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_200440306
quote:

[..]

Begin je weer over dat bang zijn? Nogmaals, er is bijna niemand 24/7 bang voor corona? Hoe kom je daar in hemelsnaam bij?
  maandag 19 juli 2021 @ 14:11:23 #56
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200440307
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:08 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]

Eng
En we weten al dat dat soort mensen 100 steekjes los hebben zitten maar dan met geld en macht .
  maandag 19 juli 2021 @ 14:14:25 #57
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_200440345
quote:

"Own nothing, be happy"

[ twitter ]
Nee, dit kan niet? Zeg me dat je dit niet serieus gelooft?

maandag 19 juli 2021 @ 14:17:26 #58
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200440371
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:11 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Begin je weer over dat bang zijn? Nogmaals, er is bijna niemand 24/7 bang voor corona? Hoe kom je daar in hemelsnaam bij?
Ik let niet op woorden maar op daden :W
pi_200440411
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:11 schreef Summers het volgende:

[..]

En we weten al dat dat soort mensen 100 steekjes los hebben zitten maar dan met geld en macht .
pi_200440868
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, maar zoek vooral het begrip even op.
Betekenis 'resistent'
Je hebt gezocht op het woord: resistent.

resistent (bijvoeglijk naamwoord)
1
in staat weerstand te bieden; een resistente bacterie ongevoelig voor antibiotica

Een virus biedt geen weerstand aan een vaccin ergo een vaccin resistent virus bestaat niet

Een antivirale middelen resistent virus wel. Maar wederom dan gaat het om een medicijn dat direct het virus aanvalt.

[ Bericht 10% gewijzigd door devlinmr op 19-07-2021 14:52:32 ]
pi_200440959
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:17 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik let niet op woorden maar op daden :W
Oke, dus Engel, blckbx, Ninefornews, Xandernieuws, weltschmerz etc etc hebben allemaal bij je afgedaan omdat ze aantoonbaar onwaarheden verspreiden en zelfs censuur bedrijven?
pi_200440970
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:08 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]

Eng
Hoe lang denk je dat zo'n pil/sensor in je lijf blijft? Ik zeg 1 kapsalon lang.
pi_200441030
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Betekenis 'resistent'
Je hebt gezocht op het woord: resistent.

resistent (bijvoeglijk naamwoord)
1
in staat weerstand te bieden; een resistente bacterie ongevoelig voor antibiotica

Een virus biedt geen weerstand aan een vaccin ergo een vaccin resistent virus bestaat niet

Een antivirale middelen resistent virus wel. Maar wederom dan gaat het om een medicijn dat direct het virus aanvalt.
Ja, een virus dat makkelijk wordt weggevaagd door antistoffen biedt weinig weerstand tegen antistoffen.

Een virus dat meer weerstand biedt - meer resistent is voor bepaalde antistoffen zal beter gedijen.

Ik snap wel waar jij op zit te redeneren maar dit is weer zo een bloedgeile semantische discussie van je.
pi_200441039
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Oke, dus Engel, blckbx, Ninefornews, Xandernieuws, weltschmerz etc etc hebben allemaal bij je afgedaan omdat ze aantoonbaar onwaarheden verspreiden en zelfs censuur bedrijven?
Je gooit alles op n hoop, raar.
pi_200441043
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja, een virus dat makkelijk wordt weggevaagd door antistoffen biedt weinig weerstand tegen antistoffen.

Een virus dat meer weerstand biedt - meer resistent is voor bepaalde antistoffen zal beter gedijen.

Ik snap wel waar jij op zit te redeneren maar dit is weer zo een bloedgeile semantische discussie van je.
Zoiets heet correct taalgebruik. Iets waar jij af en toe moeite mee hebt

Vertel trouwens ook eens over de hoeveelheid antistoffen die er in een vaccin zitten....

[ Bericht 5% gewijzigd door devlinmr op 19-07-2021 15:56:51 ]
  maandag 19 juli 2021 @ 15:06:18 #66
189978 controlaltdelete
pi_200441109
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 14:20 schreef PSVCL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Eid Mubarak! Alvast een fijn Eid al Adha gewenst ^O^
pi_200441417
Corona Corona we hebben Corona en bakken in croma, doe allemaal mee en en doe gedwee. Corona ole ole we vinden het belangrijk oke oke. Al gaat de rest naar Kloten we blijven het promoten.
Heb jij al een prik ik heb een check, je bent toch niet gek.. ik luister naar een bengel de mafkees Engel. Iedereen lult uit zijn nek, net als Bolsonaro zei de gek.

Pleziermaken hoort er niet bij, lees de krant en wordt een bang ei. Muziek feest en bier maken plaats voor irritant getier.
Corona Corona gepreek voor iedereen een portie apotheek.
Vakman pur sang
pi_200441430
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:31 schreef Summers het volgende:

[..]

Hoernalist :Y Het is ook gewoon logisch dat mensen geen msm meer kijken of lezen met het bagger aanbod van tegenwoordig :N .
Grappig man

quote:
Meer Nederlanders dan vorig jaar hebben vertrouwen in media
https://www.rtlnieuws.nl/(...)derlanders-onderzoek
  maandag 19 juli 2021 @ 15:37:49 #69
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200441681
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 15:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Grappig man
[..]

En dat geloof jij , wij van wc eend worden steeds meer populair , iedereen wilt wc eend ... _O- :Y
Heeft U al wc eend ? Doen hoor !!
pi_200441755
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 15:37 schreef Summers het volgende:

[..]

En dat geloof jij , wij van wc eend worden steeds meer populair , iedereen wilt wc eend ... _O- :Y
Het is wel een onderzoek van RTL4 onder enorm veel medewerkers :{w
Vakman pur sang
  maandag 19 juli 2021 @ 15:42:50 #71
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200441767
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

_O-
pi_200441814
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 15:37 schreef Summers het volgende:

[..]

Heeft U al wc eend ? Doen hoor !!
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Motivaction is een onafhankelijk onderzoeksbureau met een goede reputatie. Maar geloof maar weer in een complot.
pi_200441930
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 15:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Motivaction is een onafhankelijk onderzoeksbureau met een goede reputatie. Maar geloof maar weer in een complot.
M Otovication is door de betalende RTL bazen enorm goed beoordeelt, neemt dat is ook echt zo.
Vakman pur sang
pi_200442006
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 15:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Motivaction
Het strookt niet met hun wereldbeeld dus geloven ze het niet.
CAD noemt dat cognitieve dissonantie
pi_200442019
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 15:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

M Otovication is door de betalende RTL bazen enorm goed beoordeelt, neemt dat is ook echt zo.
Het onderzoek is niet in opdracht van RTL. Elk jaar wordt hetzelfde onderzoek gedaan en er is niks wat er op wijst
dat de Nederlander de MSM niet vertrouwt.
pi_200442063
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 15:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zoiets heet correct taalgebruik. Iets waar jij af en toe moeite mee hebt
Prachtig hoe voorspelbaar jij redeneert, het is objective gestuurd ipv argument gestuurd, de voedingsbodem is je eigen dogmatische geloof in "corona is het ultieme kwaad" noem ik het maar.

Bacterie dat weerstand biedt tegen antibiotica = restistent.
Virus dat weerstand biedt tegen vaccin = resistent.

Maar laten we dit spelletje maar weer niet induiken, je verziekt al genoeg topics hier.
pi_200442099
pi_200442285
Jullie krijgen geen bak bier, patinten op de IC weer gedaald.
1200 halen we never nooit niet.

https://www.nu.nl/uitleg-(...)ers-van-vandaag.html
Vakman pur sang
pi_200442358
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 15:06 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Eid Mubarak! Alvast een fijn Eid al Adha gewenst ^O^
Thanks meid :)
Jammer dat je niet in de buurt woont anders had ik wat lekkere kefta voor jou
pi_200442366
quote:
Ze gaan steeds een stap verder als we alles blijven accepteren en meegaan in de poppenkast
pi_200442402
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 15:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Prachtig hoe voorspelbaar jij redeneert, het is objective gestuurd ipv argument gestuurd, de voedingsbodem is je eigen dogmatische geloof in "corona is het ultieme kwaad" noem ik het maar.

Bacterie dat weerstand biedt tegen antibiotica = restistent.
correct
quote:
Virus dat weerstand biedt tegen vaccin = resistent.
Virus biedt geen weerstand tegen het vaccin maar tegen het immuunsysteem
quote:
Maar laten we dit spelletje maar weer niet induiken, je verziekt al genoeg topics hier.
Ah boehoe
pi_200442571
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:25 schreef devlinmr het volgende:
Virus biedt geen weerstand tegen het vaccin maar tegen het immuunsysteem
:')
Weerstand tegen het effect op het immuunsysteem van vaccin.

Echt totaal bullshit om zo precies te zitten te formuleren maar okay, wat jij wilt, jouw pikkie weer stijf.
pi_200442575
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:25 schreef devlinmr het volgende:
Ah boehoe
:'( :'( :'( :'(
pi_200442589
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Jullie krijgen geen bak bier, patinten op de IC weer gedaald.
1200 halen we never nooit niet.

https://www.nu.nl/uitleg-(...)ers-van-vandaag.html
Nee dat is wel duidelijk, maar waar zijn de virologen die met boute stellingen komen dat er geen flikker meer aan de hand is nu iedereen gevaccineerd is die dat wilt?
pi_200442594
Wat vinden jullie van de nog dalende IC bezetting?
Vakman pur sang
pi_200442695
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Niet van toepassing, er zijn parameters te verzinnen die ENG zijn, pure ANGST, de Britten bijv, ALLES LOSS besmettingen zullen de PAN UIT REIZEN, de HELL OP AARDE, en die zullen wij importeren en SATAN HIMSELF zal vanuit het VAGEVUUR herrreizen om ons COVID PEST toe te dienen.

Maar dat wist je al natuurlijk, dat hoef je mij niet te vragen.
pi_200442711
quote:
Helemaal goed lijkt me. Ook het aantal besmettingen stabiliseert weer.
Wel wat extra ziekenhuisopnames maar niks schokkends.

In Augustus gewoon de dancings e.d. weer open lijkt me
  maandag 19 juli 2021 @ 16:47:51 #88
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200442726
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Echt totaal bullshit om zo precies te zitten te formuleren maar okay, wat jij wilt, jouw pikkie weer stijf.
Dat is geen bullshit. Het is gewoon wat het is.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_200442771
quote:

[..]

Je mag ook gewoon zeggen weerstand tegen het immuunsysteem, wat mij betreft. Doe ik niet moeilijk over.

Jouw interesse in mijn piemol baart me echter wel zorgen.

Nu we het hierover eens zijn geworden, kun je dan ook toegeven dat die beweringen dat gevaccineerde mensen verantwoordelijk zouden zijn voor mutaties in het virus naar het rijk der fabelen verwezen kunnen worden
  maandag 19 juli 2021 @ 16:55:49 #90
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200442820
twitter
pi_200442848
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je mag ook gewoon zeggen weerstand tegen het immuunsysteem, wat mij betreft. Doe ik niet moeilijk over.

Jouw interesse in mijn piemol baart me echter wel zorgen.

Nu we het hierover eens zijn geworden, kun je dan ook toegeven dat die beweringen dat gevaccineerde mensen verantwoordelijk zouden zijn voor mutaties in het virus naar het rijk der fabelen verwezen kunnen worden
Voor gevaarlijke succesvolle mutaties blijft gewoon staan. Zonder die selectiedruk is de kans nihil dat er immune escape plaatsvind.
pi_200442893
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Helemaal goed lijkt me. Ook het aantal besmettingen stabiliseert weer.
Wel wat extra ziekenhuisopnames maar niks schokkends.

In Augustus gewoon de dancings e.d. weer open lijkt me
Yes zo gek ben je nog niet!
Vakman pur sang
pi_200442898
quote:
Die is er niet. Dat aantal is gelijk gebleven.

quote:
50 coronapatinten meer in ziekenhuis, grootste toename sinds mei
Ziekenhuizen hebben in n dag het totale aantal opgenomen coronapatinten met 50 zien toenemen. Dat is de grootste stijging sinds 10 mei. In totaal liggen nu 361 mensen met corona in het ziekenhuis, becijfert het Landelijk Cordinatiecentrum Patinten Spreiding (LCPS).

Ook de instroom van nieuwe patinten met Covid-19 is relatief hoog. Op verpleegafdelingen kwamen er het afgelopen etmaal 54 patinten bij, het hoogste aantal sinds 5 juni. In totaal liggen daar nu 277 coronapatinten.

Op de ic's werden 9 mensen binnengebracht, het hoogste aantal sinds 10 juni. Met 84 ernstig zieke coronapatinten in totaal is de bezetting daar nu op hetzelfde niveau als precies een week geleden.

De ziekenhuizen verwachten een verdere toename, aangezien het aantal besmettingen de afgelopen weken hard is gestegen. Voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) Ernst Kuipers zei vorige week dat hij er rekening mee houdt dat het totale aantal opgenomen coronapatinten kan stijgen tot circa 800. Hij verwacht dat ziekenhuizen dit aan zullen kunnen. Meer coronazorg betekent echter ook dat minder capaciteit zal overblijven voor het inhalen van uitgestelde behandelingen. Door de enorme druk die corona op de ziekenhuiszorg heeft gelegd, moet nog een heel 'stuwmeer' worden weggewerkt.
https://www.telegraaf.nl/(...)te-toename-sinds-mei
pi_200442904
"Heetste temperatuur ooit gemeten sinds 2020!"

Vanwege klimaatverandering zullen er steeds vaker hitterecords verbroken worden!

Het raadsel van de verdwenen hittegolven voor 1950 laat ook zien dat het aantal hittegolven enorm is toegenomen in de 2e helft van de 20e eeuw!
pi_200442984
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Voor gevaarlijke succesvolle mutaties blijft gewoon staan. Zonder die selectiedruk is de kans nihil dat er immune escape plaatsvind.
Vandaar dat alle voorgaande varianten zijn ontstaan in gebieden waar geen vaccinatie was.
Sterker nog de Manaus variant ontstond in een dorp waar 3/4 van de mensen al covid hadden gehad. Wederom, geen enkele gevaccineerde.

De factor wel of niet gevaccineerd heeft dus geen invloed op de mutatie gehad.
Dat een variant die zich zo heeft aangepast dat ie niet herkent wordt ondanks dat het afweersysteem hetzij door eerder infectie hetzij door vaccinatie een eerdere variant wel herkende is zeker mogelijk. Vaccinatie is daar echter niet de oorzaak van.
pi_200443026
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Yes zo gek ben je nog niet!
Zeker niet.

Om de eoa reden denkt Ludootje dat ik nooit van de maatregelen af wil of cijfers ontken.

Het enige wat ik al de hele tijd roep sinds vaccinaties duidelijk de vruchten afwerpen is dat we langzaamaan alles opengooien. Mocht het dan toch onverhoopt misgaan dan kun je op de rem trappen.
Alles opengooien en dansen met Janssen, was gewoon kansloos. Vooral omdat men dan weer van alles moet terugdraaien wat veel moeilijker is dan zeggen dat je bepaalde maatregelen nog iets langer door laat gaan.
pi_200443062
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:03 schreef ludovico het volgende:

Vanwege klimaatverandering zullen er steeds vaker hitterecords verbroken worden!

Het raadsel van de verdwenen hittegolven voor 1950 laat ook zien dat het aantal hittegolven enorm is toegenomen in de 2e helft van de 20e eeuw!
Op welke manier heeft het verplaatsen van een weerstation in Nederland met de wel of niet terechte correctie door het KNMI invloed op de wereldwijde cijfers die ook een stijging laten zien?
pi_200443122
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vandaar dat alle voorgaande varianten zijn ontstaan in gebieden waar geen vaccinatie was.
Sterker nog de Manaus variant ontstond in een dorp waar 3/4 van de mensen al covid hadden gehad. Wederom, geen enkele gevaccineerde.

De factor wel of niet gevaccineerd heeft dus geen invloed op de mutatie gehad.
Dat een variant die zich zo heeft aangepast dat ie niet herkent wordt ondanks dat het afweersysteem hetzij door eerder infectie hetzij door vaccinatie een eerdere variant wel herkende is zeker mogelijk. Vaccinatie is daar echter niet de oorzaak van.
Het zal best dat er elders mutaties ontstaan, dat ontken ik helemaal nergens, dat is gewoon normaal virus gedrag. Niks nieuws onder de zon.

Dat een virus dat makkelijker vaccins omzeilt succesvoller is en dus dominant zal worden is een gegeven uit het survival of the fittest principe.

Die selectiedruk is hoog in een gevaccineerde samenleving.

Die selectiedruk zou niet bestaan - danwel veel minder bij natuurlijke besmettingen.

Dat een virus mutatie uberhaupt ooit dominant wordt laat al zien dat het aan immune escape doet.
De kans dat dat eerder gebeurt bij vaccinaties dan natuurlijke besmetting lijkt me ook logisch. Gewoon een veel kleurrijkere vorm van bescherming van iedereen hetzelfde vaccin hetzelfde kleine onderdeel van het virus.
pi_200443161
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:16 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Op welke manier heeft het verplaatsen van een weerstation in Nederland met de wel of niet terechte correctie door het KNMI invloed op de wereldwijde cijfers die ook een stijging laten zien?
Geen ene reet, maar alles met KNMI / NOS klimaatpropaganda.
pi_200443313
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:03 schreef ludovico het volgende:

Dit lijkt me het verkeerde topic daarvoor.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_200443368
quote:
2s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dit lijkt me het verkeerde topic daarvoor.
Zelfde laken een pak. Er zijn rare politieke zaken aan de gang. Heb alle vertrouwen in goede wetenschap hoor maar jezusmina wat een berg nonsense.
  maandag 19 juli 2021 @ 17:46:11 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200443393
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zelfde laken een pak. Er zijn rare politieke zaken aan de gang. Heb alle vertrouwen in goede wetenschap hoor maar jezusmina wat een berg nonsense.
Ga toch weg man. Het homogeniseren van die meetreeksen is compleet transparant en statistisch verantwoord gebeurd. Houd eens op met die onzin van Crok als argument te gebruiken voor het bestaan van "NOS/KNMI KLIMAATPROPAGANDA :'( :'( :'( " .
Huilen dan.
pi_200443411
twitter

Goed voor de ontwikkeling :) geen sprake van kindermishandeling hier.. de experts hebben altijd gelijk :)
  maandag 19 juli 2021 @ 17:49:06 #104
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200443414
WHO warns individuals against mixing and matching COVID vaccines
Reuters

https://www.reuters.com/b(...)vaccines-2021-07-12/

quote:
"It's a little bit of a dangerous trend here," Soumya Swaminathan told an online briefing on Monday after a question about booster shots. "It will be a chaotic situation in countries if citizens start deciding when and who will be taking a second, a third and a fourth dose."
Men is nog laannnggg niet klaar met prikken . Dus de derde werkt al niet en de vierde vast ook niet _O-
  maandag 19 juli 2021 @ 17:49:39 #105
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200443421
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:48 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]

Goed voor de ontwikkeling :) geen sprake van kindermishandeling hier.. de experts hebben altijd gelijk :)
Misdaden tegen de menselijkheid en tegen kinderen :r
pi_200443424
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:49 schreef Summers het volgende:
WHO warns individuals against mixing and matching COVID vaccines
Reuters

https://www.reuters.com/b(...)vaccines-2021-07-12/
[..]

Men is nog laannnggg niet klaar met prikken . Dus de derde werkt al niet en de vierde vast ook niet _O-
Wat een freakshow
  maandag 19 juli 2021 @ 17:54:57 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200443490
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:43 schreef ludovico het volgende:
Heb alle vertrouwen in goede wetenschap
Lololololol :D :'( .

Totdat de resultaten jou niet bevallen, want dan zijn het activistische wetenschappers die een politieke agenda dienen of ga je zelf conclusies trekken die niet logisch uit de data volgen en die haaks staan op wat de auteurs er zelf over zeggen.

Onderzoek: geen statistisch significant positief effect van een HCQ-behandeling.
Ludo over datzelfde onderzoek: 80% kans dat een HCQ-behandeling levens redt.

:')____!
Huilen dan.
  maandag 19 juli 2021 @ 17:55:46 #108
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200443505
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 16:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die selectie druk bestaat toch hoe dan ook? :? Waarom maak je juist hier zo druk over?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_200443534
quote:

[..]

:') :|W
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  maandag 19 juli 2021 @ 18:01:22 #110
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200443556
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:58 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

:') :|W
Ga iets nuttigs doen en alvast je derde spuit plannen , je wilt toch niet achter blijven op de rest ...
  maandag 19 juli 2021 @ 18:01:36 #111
189978 controlaltdelete
pi_200443560
quote:
[ twitter ]

Coronavirus vaccines may be available in the fall for U.S. children as young as 6 months, drugmakers say. Pfizer and Moderna are testing their vaccines in children under 12 years, and are expected to have results in hand for children aged 5 through 11 by September.

In the U.S., vaccines for the youngest are expected this fall.

:{
  maandag 19 juli 2021 @ 18:03:04 #112
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200443580
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Coronavirus vaccines may be available in the fall for U.S. children as young as 6 months, drugmakers say. Pfizer and Moderna are testing their vaccines in children under 12 years, and are expected to have results in hand for children aged 5 through 11 by September.

Wow psycho's on the move :N
pi_200443598
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:01 schreef Summers het volgende:

[..]

Ga iets nuttigs doen en alvast je derde spuit plannen , je wilt toch niet achter blijven op de rest ...
Eerst de tweede prik maar. Bedankt voor je bezorgdheid

Weet iemand of de WiFi met de tweede prik beter wordt? Valt me nu nog tegen.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  maandag 19 juli 2021 @ 18:08:08 #114
189978 controlaltdelete
pi_200443654
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:03 schreef Summers het volgende:

[..]

Wow psycho's on the move :N
Aan het testen op kinderen, vraag me af welke kinderen zijn dat waar halen ze die vandaan, idiote ouders die hun kleintjes voor zoiets uitlenen? Brrr...
pi_200443673
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Walgelijk..
Straks is het een corona vaccine bij geboorte..daar had Fauci het laats al over
  maandag 19 juli 2021 @ 18:11:29 #116
189978 controlaltdelete
pi_200443689
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:09 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Walgelijk..
Of al voor geboorte.
pi_200443693
quote:

[..]

Walgelijk..
Je kan niet vroeg genoeg beginnen met 5G :)
pi_200443698
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 23:17 schreef matigeuser het volgende:

[..]

De lange termijn van deze vaccins is simpelweg onbekend. Doe ik dus ook geen uitspraken over. Aangezien het nieuwe methoden van vaccineren betreft en er vele gevallen bekend zijn van mensen met systemische klachten, is het niet uit te sluiten dat er op de lange termijn meer risico's zijn. Dat is alles wat ik kan zeggen.
Lange termijn effecten zijn wel bekend. Het vaccin is namelijk binnen 2-3 weken uit je lichaam. En als het uit het lichaam is, wat kan het dan nog voor kwaad?

Jouw naam is matige user, en jouw schrijven doet voor komen als je er heel relaxt en openminded instaat. Maar feitelijk praat je gewoon wappietaal...

quote:
Tuurlijk, iedereen zet zich zo in voor de gemeenschap... Zullen er best een paar tussen zitten, maar ik durf te stellen dat de meeste mensen prik nemen omdat ze zelf bang zijn om ziek te worden. Of wellicht om hun ouders aan te steken. Maar niet 'voor de gemeenschap'. Maar goed, is verder ook niet zo van belang.
Altijd nog beter dan mensen die het niet nemen en die de kastanjes uit het vuur laten halen door hen die wel prikken. Een beetje als de 95% van de Nederlanders die in de oorlog niks deden en 5% alle risico's lieten lopen.

quote:
Er zijn inderdaad een aantal vaccins goed fout gegaan in het verleden, even Googelen en je komt zo wat tegen.
Helemaal niet, en zeker niet op lange termijn... Meteen gestopt ook ALS ze ook maar 5 gevallen hadden op de miljoen. Precies zoals nu met deze vaccins.

quote:
Maar nu het belangrijkste punt. Je schildert vaccinatie-weigeraars af als zijnde verantwoordelijk voor eventuele mutaties in de toekomst, maar wat als het omgekeerde waar is? Dat is namelijk veel waarschijnlijker.

https://www.npr.org/2021/(...)ants?t=1626642178045
Vaccines Could Drive The Evolution Of More COVID-19 Mutants

https://www.quantamagazin(...)-to-evolve-20180510/
Vaccines Are Pushing Pathogens to Evolve
Kerel, waar denk je dat mutaties eerder zich voordoen? Bij mensen die geen vaccins nemen en dus niet immuun zijn voor het virus, of bij mensen die wel immuun zijn of immuner?

quote:
Het is niet altijd zo zwart / wit als lockdownies en wappies doen stellen. Er zit ook nog wat in het midden. Emoties. Angsten. Onzekerheid over wat nou waar is en wat niet. En wanneer het lastig is om vast te stellen wat nou waarheid is, wat juistheid is, wat goed of niet is, is het soms een verstandige of in ieder geval begrijpelijke reactie om niks te doen. Vooral wanneer het virus de meeste mensen niet meer treft dat een verkoudheid.
Het is in deze wel zwart wit... En angsten verdwijnen door kennis. Kennis die je haalt bij experts, en zeker niet bij mensen die ooit een studie hebben gevolgd en nu al 20 jaar iets anders doen. Anders kun je bij mij een pc laten maken..
Niks doen is voor domoren.. "wir haben es nicht gewust"...

quote:
Geen prik nemen = klein risico op heftige symptomen
Prik nemen = klein risico op heftige symptomen
Geen prik nemen=Virus laten voortwoekeren, grote kans op mutaties die agressiever zijn, steeds maar blijven testen als je iets wil doen, steeds in lockdown moeten bij voortwoeden virus etc...
Prik nemen= het wordt op den duur net als een griep..

quote:
Tja, voor veel mensen is de keuze dan in het voordeel van geen prik. 'Ja maar de zorg!' 'Ja maar de oudjes!' Ja maar mutaties!' 'Ja maar long covid!'

De zorg is op dit moment niet overbelast. De oudjes hebben zichzelf al beschermd met een vaccin wat voor 96% werkt. De mutaties kunnen ook komen, juist door de vaccinaties. En long covid, hoe vervelend ook, treft maar relatief weinig mensen.
Echt, dat je dit gelooft.... Het komt alleen doordat mensen valse verwachtingen hebben bij het vaccin, niet het vaccin zelf.
1-3% treft het, dus hoe meer mensen covid krijgen hoe groter de groep.

quote:
We kunnen veel beter gerichter gaan handelen. Een COVID-hospitaal inrichten. Extra IC-capaciteit. Mensen voorlichten over de risicogroepen. Levensstijl verbeteringen.

Bijvoorbeeld: https://www.usnews.com/ne(...)rd-by-covid-pandemic
About 40% of deaths from COVID-19 in the United States were among diabetics,

VEERTIG PROCENT. Hier in Nederland ook al veel nieuws gehad over voornamelijk 'allochtonen' met of zonder 'overgewicht' op de IC.

Met dat soort informatie kun je veel gerichter te werk gaan dan gezonde 16-jarigen pushen om een experimenteel vaccin te nemen. En daarnaast de hele samenleving in een soort twee-splijt te storten.
Beiden kan. Dus zowel ons levensstijl aanpassen als een vaccin nemen... En voor de tigste keer: Het IS geen experimenteel vaccin... Echt, ga je eens verdiepen in de materie in plaats van wappietaal herhalen..
pi_200443727
quote:
[ twitter ]

Wat is precies het probleem met dragen van maskers als men loopt en het afzetten als ze netjes in de klas zitten?

Denk je dat ze hersenbeschadiging krijgen vanwege zuurstofgebrek?
pi_200443752
quote:

[..]

Serieus? Het is niet het immuunsysteem van vaccin.. Het is jouw eigen immuunsysteem...

Echt ,als je zo weinig kennis van zaken hebt, wat doe je hier dan nog? Ga met blokken spelen.
pi_200443754
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die is er niet. Dat aantal is gelijk gebleven.
[..]

God hij heeft ook weer een razende reporter die een negatief stukje wil schrijven.
Kijk dan naar de cijfers, dat zijn droomcijfers voor artsen.
Vakman pur sang
pi_200443775
Deze crisis is over.
Haal je angst lekker uit de volgende fearporn.
Vakman pur sang
pi_200443783
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

God hij heeft ook weer een razende reporter die een negatief stukje wil schrijven.
Kijk dan naar de cijfers, dat zijn droomcijfers voor artsen.
Het AD, NOS, LC en het Parool schrijven woord voor woord hetzelfde stukje. Sterker het is niet eens een 'reporter die een negatief stuk wil schrijven' het is gewoon van het ANP over genomen.
pi_200443813
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het AD, NOS, LC en het Parool schrijven woord voor woord hetzelfde stukje. Sterker het is niet eens een 'reporter die een negatief stuk wil schrijven' het is gewoon van het ANP over genomen.
Kijk naar de cijfers, mooier wordt het niet hoor ;)
Vakman pur sang
pi_200443828
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het zal best dat er elders mutaties ontstaan, dat ontken ik helemaal nergens, dat is gewoon normaal virus gedrag. Niks nieuws onder de zon.

Dat een virus dat makkelijker vaccins omzeilt succesvoller is en dus dominant zal worden is een gegeven uit het survival of the fittest principe.

Die selectiedruk zou niet bestaan - danwel veel minder bij natuurlijke besmettingen.
Bron? van dat laatste. Voor zover ik kan vinden maakt het geen zak uit of het een natuurlijke besmetting is of door vaccineren. Zie Braziliaanse variant
quote:
Dat een virus mutatie uberhaupt ooit dominant wordt laat al zien dat het aan immune escape doet.
Nee dat laat zien dat 1 variant succesvoller is met mensen besmetten dan de andere
quote:
De kans dat dat eerder gebeurt bij vaccinaties dan natuurlijke besmetting lijkt me ook logisch. Gewoon een veel kleurrijkere vorm van bescherming van iedereen hetzelfde vaccin hetzelfde kleine onderdeel van het virus.
Mij niet
pi_200443855
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Volgens mij snap je niet hoe een mutatie werkt.. Alsof het virus denken kan..

In een omgeving met veel besmettingen heb je grotere kans op een mutatie. En het is een feit dat waar geen vaccinatie is er meer besmetting plaatsvindt. Dus grotere kans op mutatie.. Als iedereen gevaccineerd zou zijn zou het virus niet meer van mens op mens over kunnen springen en sterft het uit. Zo zijn bepaalde virussen al onder controle gekomen..

Het is heus niet zo dat het virus denkt "o, ik moet een mutatie verzinnen dat tegen een vaccin is"...
Een eerstejaars biologie leerling kan dit al debunken.
pi_200443862
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Kijk naar de cijfers, mooier wordt het niet hoor ;)
Ik hoop dat het wel mooier gaat worden. De IC is gelijk gebleven en hoewel er wel een stijging is in het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames is die stijging wel beperkt gebleven. Daarom is er vandaag ook besloten om deze week nog geen nieuwe maatregelen in te voeren en te kijken of dat volgende week nodig is.

Lijkt me een verstandige beslissing. Even afwachten hoe het verder loopt.
  maandag 19 juli 2021 @ 18:23:28 #128
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200443875
quote:

[..]

Walgelijk..
Over een paar jaar kan niemand het woord vaccinatie meer horen en verdwijnt het :Y
pi_200443910
https://www.volkskrant.nl(...)ht-in-huis~b9688f19/

Tuurlijk joh, 2 doden per dag aan een virus en allerhande extreme maatregelen moeten gelden.
pi_200443912
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze crisis is over.
Haal je angst lekker uit de volgende fearporn.
hehe, hoe durven mensen die antivaccin zijn te praten over fearporn?

Al die complottheorieen die de meesten aanhangen zullen we maar even negeren. Maar een moet wel belicht worden "wat doet het vaccin op de lange termijn, dat weten we niet".. Of een andere mooie "het is een experimenteel vaccin" en nog eentje om het af te sluiten "we krijgen een Neurenberg 2.0, want de regeringsleiders doen proeven op de mensheid"...

Enkel en alleen angstporn...

In tegenstelling tot de mensen die zeggen "de besmettingen gaan enorm omhoog, laten we de bronnen sluiten, dit om de niet gevaccineerden of nog niet volledig gevaccineerden te beschermen". Daar lees ik persoonlijk, 0,0 angstporn in...

Of is het ophogen van de dijken in tijden van droogte ook angstporn en moeten er eerst dijken doorbreken voordat je wat mag doen?
pi_200443919
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:21 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Volgens mij snap je niet hoe een mutatie werkt.. Alsof het virus denken kan..

In een omgeving met veel besmettingen heb je grotere kans op een mutatie. En het is een feit dat waar geen vaccinatie is er meer besmetting plaatsvindt. Dus grotere kans op mutatie.. Als iedereen gevaccineerd zou zijn zou het virus niet meer van mens op mens over kunnen springen en sterft het uit. Zo zijn bepaalde virussen al onder controle gekomen..

Het is heus niet zo dat het virus denkt "o, ik moet een mutatie verzinnen dat tegen een vaccin is"...
Een eerstejaars biologie leerling kan dit al debunken.
Nee, virus kan niet denken, survival of the fittest is nadenken? Serieus?

quote:
Als iedereen gevaccineerd zou zijn zou het virus niet meer van mens op mens over kunnen springen en sterft het uit.
Vaccinatie beschermd helemaal niet tegen besmetting:

pi_200443934
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:25 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Al die complottheorieen die de meesten aanhangen zullen we maar even negeren. Maar een moet wel belicht worden "wat doet het vaccin op de lange termijn, dat weten we niet".. Of een andere mooie "het is een experimenteel vaccin" en nog eentje om het af te sluiten "we krijgen een Neurenberg 2.0, want de regeringsleiders doen proeven op de mensheid"...

In tegenstelling tot de mensen die zeggen "de besmettingen gaan enorm omhoog, laten we de bronnen sluiten, dit om de niet gevaccineerden of nog niet volledig gevaccineerden te beschermen". Daar lees ik persoonlijk, 0,0 angstporn in...

Of is het ophogen van de dijken in tijden van droogte ook angstporn en moeten er eerst dijken doorbreken voordat je wat mag doen?
Ik ben niet anti_vaccin mafklapper
Vakman pur sang
pi_200443938
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:25 schreef ludovico het volgende:

allerhande extreme maatregelen moeten gelden.
Thuiswerken en een kwartier per dag de ramen openzetten is extreem _O-
pi_200443953
quote:

Tuurlijk joh, 2 doden per dag aan een virus en allerhande extreme maatregelen moeten gelden.
Hij moet toch wat
Vakman pur sang
pi_200443958
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Thuiswerken en een kwartier per dag de ramen openzetten is extreem _O-
Cherry pick er lekker wat tussenuit joh alsof het om de ventilatie gaat. Wat dacht je van dat thuiswerken? :')
pi_200443969
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Cherry pick er lekker wat tussenuit joh alsof het om de ventilatie gaat. Wat dacht je van dat thuiswerken? :')
Het torentje heeft misschien geen ramen?
Vakman pur sang
pi_200443970
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:19 schreef devlinmr het volgende:
Bron? van dat laatste. Voor zover ik kan vinden maakt het geen zak uit of het een natuurlijke besmetting is of door vaccineren. Zie Braziliaanse variant
Het is inherent aan een virus dat het MEER verspreidt als het MINDER last heeft van antistoffen.
Een besmettelijker virus besmet meer toch? Of niet? :D
pi_200443971
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat noem ik expliciet.
pi_200443972
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Survival van de best aangepaste heeft dus niks te maken met vaccinatie of geen vaccinatie. Maar gewoon welke van de virussen het besmettelijkst is. Dit komt door een random mutatie..
Dus kan zowel bij vaccinatie als zonder vaccinatie gebeuren. MAAR het muteren gebeurt wel vaker bij grotere besmetting. Omdat het random is, je weet zelf...

En welke groep wordt het vaakst besmet? De gevaccineerde of de niet gevaccineerde?
  maandag 19 juli 2021 @ 18:30:09 #140
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200443979
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:25 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Rot op met je spuit , laat de helft van de bevolking zich maar vaccineren en laat de andere helft met rust . Pech voor je dat jouw geloof voorschrijft dat ik verkracht moet worden , leef je eigen geloof :r
pi_200443987
quote:
Nee dat laat zien dat 1 variant succesvoller is met mensen besmetten dan de andere
Ja omdat het het immuunsysteem beter omzeilt.
pi_200443995
quote:
Mij niet
Ja dat geloof ik gelijk.

Zeg nou eens een keer wat je achtergrond is, wat heb jij voor opleiding gehad, waar werk je, heb je nog een beetje biologie gehad op de middelbare school? Welk niveau?
pi_200444005
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:30 schreef Summers het volgende:

[..]

Rot op met je spuit , laat de helft van de bevolking zich maar vaccineren en laat de andere helft met rust . Pech voor je dat jouw geloof voorschrijft dat ik verkracht moet worden , leef je eigen geloof :r
Gelukkig is het meer dan de helft...

De rest laat ik voor wat het is, je zal wel vergeten zijn een pilletje of twee te slikken
pi_200444006
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:29 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Survival van de best aangepaste heeft dus niks te maken met vaccinatie of geen vaccinatie. Maar gewoon welke van de virussen het besmettelijkst is. Dit komt door een random mutatie..
Dus kan zowel bij vaccinatie als zonder vaccinatie gebeuren. MAAR het muteren gebeurt wel vaker bij grotere besmetting. Omdat het random is, je weet zelf...

En welke groep wordt het vaakst besmet? De gevaccineerde of de niet gevaccineerde?
Al met al hebben we een nieuwe griep.
Voor de zwakken in een griepprik toevoegen en gewoon doorlopen.
Thankyoubye
Vakman pur sang
pi_200444018
quote:
14s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja dat geloof ik gelijk.

Zeg nou eens een keer wat je achtergrond is, wat heb jij voor opleiding gehad, waar werk je, heb je nog een beetje biologie gehad op de middelbare school? Welk niveau?
Misschien de dansschool.
Vakman pur sang
pi_200444030
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:15 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Serieus? Het is niet het immuunsysteem van vaccin.. Het is jouw eigen immuunsysteem...

Echt ,als je zo weinig kennis van zaken hebt, wat doe je hier dan nog? Ga met blokken spelen.
Leer nadenken uiteraard niet het immuunsysteem van het vaccin, denk eens na joh.
  maandag 19 juli 2021 @ 18:33:03 #147
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200444038
quote:

En dan nog wat alleen de vaxxers geloven in testen dus al die positieven komen van de vaxxers _O-
pi_200444043
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die selectie druk bestaat toch hoe dan ook? :? Waarom maak je juist hier zo druk over?
Omdat we eeuwig in lock down blijven met deze iedereen vaccineren besmettingen mogen niet strategie.
pi_200444046
quote:
3s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Helemaal niet. Het hoeft het immuunsysteem niet te omzeilen, omdat het immuunsysteem het virus uberhaupt niet herkent. Dat herkennen gebeurt via een vaccinatie, dan wordt het immuunsysteem getraind om antistoffen aan te maken.. Het is een beetje als een foto van een verdachte laten zien aan de politie. Zonder die foto kan de verdachte vrij bewegen, maar met de foto ineens niet meer..
  maandag 19 juli 2021 @ 18:34:21 #150
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200444059
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:31 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Gelukkig is het meer dan de helft...

De rest laat ik voor wat het is, je zal wel vergeten zijn een pilletje of twee te slikken
Right want dat zegt tell-lie-vision :')
pi_200444062
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Omdat we eeuwig in lock down blijven met deze iedereen vaccineren besmettingen mogen niet strategie.
We zijn opzich niet in lockdown h?
Vakman pur sang
pi_200444063
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Totdat de resultaten jou niet bevallen, want dan zijn het activistische wetenschappers die een politieke agenda dienen of ga je zelf conclusies trekken die niet logisch uit de data volgen en die haaks staan op wat de auteurs er zelf over zeggen.

Onderzoek: geen statistisch significant positief effect van een HCQ-behandeling.
[ code verwijderd ]

Laten we ons hier dan even over uitsplitsen.

[ code verwijderd ]

"levens redt" moet zijn positief effect heeft m.b.t. dat onderzoek dat je toen liet zien.

Hoe spreekt het een nou het ander tegen volgens jou?
  maandag 19 juli 2021 @ 18:35:53 #153
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200444086
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vinden ze toch lekker als een kleuter toegesproken worden en een papa die verteld wanneer ze vrijuit mogen ademen en wat ze moeten denken .
pi_200444099
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:34 schreef Summers het volgende:

[..]

Right want dat zegt tell-lie-vision :')
Ik heb op televisie nergens gezien dat jij 2 pillen vergeten bent in te nemen.. En nogmaals (misschien niet tegen jou geschreven): IK KIJK GEEN TV....

Dat heb ik nou gemeen met de wappies.
pi_200444111
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:35 schreef Summers het volgende:

[..]

Vinden ze toch lekker als een kleuter toegesproken worden en een papa die verteld wanneer ze vrijuit mogen ademen en wat ze moeten denken .
Jij wilt graag als een spaarvarken behandelt worden door Willem Engel en consorten. En heb je al een t-shirt gekocht van Robert Jensen?
pi_200444133
Waarom denkt men heden ten dage nog dat 90% van de samenleving TELEVISIE kijkt? Get real, ik ken niemand in Nederland die nog een televisie-abonnement hebben behalve mijn ouders. Iedereen neemt een mengelmoes van informatie tot zich - sommigen meer geclusterd dan anderen, en dat zijn meestal degenen die denken dat ze "woke" zijn. Mt. Stupid noemen we dat.

pi_200444163
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ga toch weg man. Het homogeniseren van die meetreeksen is compleet transparant en statistisch verantwoord gebeurd. Houd eens op met die onzin van Crok als argument te gebruiken voor het bestaan van "NOS/KNMI KLIMAATPROPAGANDA :'( :'( :'( " .
Dit mag je denken maar hier heb je het echt gigantisch fout, praktisch gezien wordt meetstation op de Bilt gewoon vergeleken met een statistische verwachting van de temperaturen in vroegere tijden op basis van andere weerstations.

Je vergelijkt dan appels met peren, je mag het statistisch gezien best een hele goede schatting vinden hoor.
Indirect zeg je ook nog eens dat de oude metingen niet klopten, welk bewijs is daar voor dan?

Afgezien daarvan, je weet dat de behandelmethode van deze vorm van statistiek bedrijven enorm invloed heeft op geconstateerde hitte golven, als je dat na toepassing van die statistische behandeling gaat tentoonspreiden alsof het klimaat zoveel warmer is geworden ben je idd met propaganda bezig.
pi_200444164
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:39 schreef illusions het volgende:
Waarom denkt men heden ten dage nog dat 90% van de samenleving TELEVISIE kijkt? Get real, ik ken niemand in Nederland die nog een televisie-abonnement hebben behalve mijn ouders. Iedereen neemt een mengelmoes van informatie tot zich - sommigen meer geclusterd dan anderen, en dat zijn meestal degenen die denken dat ze "woke" zijn. Mt. Stupid noemen we dat.

[ afbeelding ]
Niemand denkt dat hij of zij woke is. Woke is een scheldwoord die orthodoxen gebruiken voor vooruitstrevendheid bij mensen.
Gelijkheid nastreven is een groot goed, heeft met woke zijn niks te maken. Maar gewoon met het zien van de dingen zoals ze zijn.
pi_200444178
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:43 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Niemand denkt dat hij of zij woke is. Woke is een scheldwoord die orthodoxen gebruiken voor vooruitstrevendheid bij mensen.
Gelijkheid nastreven is een groot goed, heeft met woke zijn niks te maken. Maar gewoon met het zien van de dingen zoals ze zijn.
De mensen hier die denken dat ze woke zijn geloven Willem Engel als hij oppert dat de overstromingen een complot zijn.
pi_200444207
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:44 schreef illusions het volgende:

[..]

De mensen hier die denken dat ze woke zijn geloven Willem Engel als hij oppert dat de overstromingen een complot zijn.
O die woke. Ik dacht woke in de zin van gelijkheid van ieder mens, vrouwen kiesrecht etc...
  maandag 19 juli 2021 @ 18:49:34 #161
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200444231
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:38 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Jij wilt graag als een spaarvarken behandelt worden door Willem Engel en consorten. En heb je al een t-shirt gekocht van Robert Jensen?
kleuter die zijn eigen onderdrukking en propaganda betaald :W
pi_200444232
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:47 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

O die woke. Ik dacht woke in de zin van gelijkheid van ieder mens, vrouwen kiesrecht etc...
Ik bedoel meer het soort "woke" wat men als hashtag gebruikt, degenen die memes rondsturen en zeggen "Word wakker!" als je niet gelooft dat Bill Gates de vaccins heeft uitgerust met nanotechnologie die op 5G werkt. Het volk wat denkt dat 90% van de bevolking alleen naar NPO1 en RTL4 kijkt, de "tell-lie-vision." :')

Ofwel, alles behalve wakker.
pi_200444246
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is inherent aan een virus dat het MEER verspreidt als het MINDER last heeft van antistoffen.
Een besmettelijker virus besmet meer toch? Of niet? :D
Welk punt probeer je nu te maken?
Hoe is dit een bewijs dat gevaccineerden een groter risico zouden zijn
  maandag 19 juli 2021 @ 18:51:58 #164
189978 controlaltdelete
pi_200444255
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:30 schreef Summers het volgende:

[..]

Dat je die lui nog leest, ik lees er snel overheen of helemaal niet, clown cult :+
pi_200444264
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:49 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik bedoel meer het soort "woke" wat men als hashtag gebruikt, degenen die memes rondsturen en zeggen "Word wakker!" als je niet gelooft dat Bill Gates de vaccins heeft uitgerust met nanotechnologie die op 5G werkt. Het volk wat denkt dat 90% van de bevolking alleen naar NPO1 en RTL4 kijkt, de "tell-lie-vision." :')

Ofwel, alles behalve wakker.
Ach ja, die mensen die zelf steeds maar eenzijdige nieuwsflitsen krijgen die gelogen zijn en die het gewone nieuws als onbetrouwbaar zien...

Eigenlijk moeten we medelijden met ze hebben.
pi_200444267
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat je die lui nog leest, ik lees er snel overheen of helemaal niet, clown cult :+
Zoals je bij het echte nieuws ook doet bedoel je?
  maandag 19 juli 2021 @ 18:54:54 #167
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200444281
quote:

[..]

Ga ik ook maar weer doen , al die msm propaganda word je kotsmisselijk van |:(
pi_200444283
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Vaccinatie beschermd helemaal niet tegen besmetting:

[ afbeelding ]
Serieus Ludo?
Je gaat mee in de bewering dat 100 besmettingen in een groep van 1000 erger is dan 50 besmettingen in een groep van 100?
Sterker nog, je gaat nu beweren dat vaccinatie niet werkt?
pi_200444293
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:54 schreef Summers het volgende:

[..]

Ga ik ook maar weer doen , al die msm propaganda word je kotsmisselijk van |:(
Als je kinderen jouw reacties later teruglezen schamen ze zich de ogen uit hun kop. :')
pi_200444295
quote:

[..]

Dat lieg je. Je leest elke letter nauwgezet
  maandag 19 juli 2021 @ 18:57:42 #171
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200444310
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:55 schreef illusions het volgende:

[..]

Als je kinderen jouw reacties later teruglezen schamen ze zich de ogen uit hun kop. :')
Jij moet gewoon je mond houden en haast maken met die prik , je loopt achter op de kudde :|W
  maandag 19 juli 2021 @ 18:58:32 #172
189978 controlaltdelete
pi_200444318
Neuroloog roostert journalist die ongevaccineerden egosten noemt: ‘Kom niet bij mij op het spreekuur’

Er verscheen vanochtend een ontluisterend stuk op de site van het Noordhollands Dagblad van de hand van Roy Hazenoot. “Antivaxers zijn een blok aan het been van een maatschappij die weer open wil. Gelovig of complotdenker, wat voor irrelevante motieven een mens ook kan bedenken, je niet laten vaccineren is egostisch,” schrijft hij.

Hij sluit af met: “Wil je geen vaccin? Prima, de consequenties voor je gezondheid en bewegingsvrijheid zijn voor jezelf.”

Wie is hier nu de egost?
De journalist krijgt bakken kritiek over zich heen op social media. Neuroloog Jan Bonte roostert hem op Twitter: “Jij bent het eigenlijk helemaal niet waard om ook maar n minuut aan te verspillen, gezien je als rasechte vaccinfascist blijkbaar niet in staat bent enige nuance te zien, en bij iedereen gewoon de spuit erin wilt laten duwen, zonder je iets van de rechten aan te trekken.”

“Je bent gewoon het zoveelste lid van het pseudo-journalistieke rapalje dat nog geen betrouwbaarheidsinterval van een muizenval kan onderscheiden. Om van het ontbreken van enig ethisch besef nog maar te zwijgen,” aldus de neuroloog.

Bonte verwijst ook naar Urk, waar bijna niemand positief getest wordt en waar de vaccinatiegraad heel laag is. “Ongevaccineerden testen niet, beste Hazenoot. En na een initile piek in sterfgevallen is het probleem op Urk nu voorbij. Al was het maar omdat er op Urk geen journalistieke imbecielen zoals jij wonen. Wie is hier nu de egost? En doe me een plezier: kom niet bij mij op het spreekuur.”

Aantoonbare onzin
Ook anderen halen fel uit. Zo twittert journalist Annelies Strikkers: “Ik dacht even dat het een ingezonden brief was, maar nee, helaas betreft het hier ‘journalist’ Roy Hazenoot met een ontstellend slecht opiniestuk vol opruiing, polarisering, discriminatie en aantoonbare onzin.”

Verschillende mensen laten weten dat ze meteen hun abonnement hebben opgezegd.

Mooi ..

twitter

:D
pi_200444353
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:57 schreef Summers het volgende:

[..]

Jij moet gewoon je mond houden en haast maken met die prik , je loopt achter op de kudde :|W
Het werkt op afspraak, ik kan er niet echt haast mee maken.
pi_200444368
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:58 schreef controlaltdelete het volgende:
Neuroloog roostert journalist die ongevaccineerden egosten noemt: ‘Kom niet bij mij op het spreekuur’

Er verscheen vanochtend een ontluisterend stuk op de site van het Noordhollands Dagblad van de hand van Roy Hazenoot. “Antivaxers zijn een blok aan het been van een maatschappij die weer open wil. Gelovig of complotdenker, wat voor irrelevante motieven een mens ook kan bedenken, je niet laten vaccineren is egostisch,” schrijft hij.

Hij sluit af met: “Wil je geen vaccin? Prima, de consequenties voor je gezondheid en bewegingsvrijheid zijn voor jezelf.”

Wie is hier nu de egost?
De journalist krijgt bakken kritiek over zich heen op social media. Neuroloog Jan Bonte roostert hem op Twitter: “Jij bent het eigenlijk helemaal niet waard om ook maar n minuut aan te verspillen, gezien je als rasechte vaccinfascist blijkbaar niet in staat bent enige nuance te zien, en bij iedereen gewoon de spuit erin wilt laten duwen, zonder je iets van de rechten aan te trekken.”

“Je bent gewoon het zoveelste lid van het pseudo-journalistieke rapalje dat nog geen betrouwbaarheidsinterval van een muizenval kan onderscheiden. Om van het ontbreken van enig ethisch besef nog maar te zwijgen,” aldus de neuroloog.

Bonte verwijst ook naar Urk, waar bijna niemand positief getest wordt en waar de vaccinatiegraad heel laag is. “Ongevaccineerden testen niet, beste Hazenoot. En na een initile piek in sterfgevallen is het probleem op Urk nu voorbij. Al was het maar omdat er op Urk geen journalistieke imbecielen zoals jij wonen. Wie is hier nu de egost? En doe me een plezier: kom niet bij mij op het spreekuur.”

Aantoonbare onzin
Ook anderen halen fel uit. Zo twittert journalist Annelies Strikkers: “Ik dacht even dat het een ingezonden brief was, maar nee, helaas betreft het hier ‘journalist’ Roy Hazenoot met een ontstellend slecht opiniestuk vol opruiing, polarisering, discriminatie en aantoonbare onzin.”

Mooi ..

[ twitter ]

Wat een mongool die neuroloog.. Je mag blijkbaar wel overal je mening verkondigen behalve als je vindt dat antivaccers egostisch zijn. Dan ben je ook ineens een vaccinatiefascist...

Weer iemand overigens die het woordje fascist wel gelezen heeft maar de betekenis niet weet.

De opinieschrijver zegt toch ook ergens dat je best een vaccinatie mag weigeren, maar dat je dan ook maar de gevolgen moet ondervinden? Wat is het probleem?

Je mag best "geen rijbewijs hebben" maar ga dan niet wenen dat je niet achter het stuur mag.
  maandag 19 juli 2021 @ 19:03:16 #175
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200444383
quote:

Wie is hier nu de egost?

Aantoonbare onzin

Mooi ..

[ twitter ]

Wat een vieze opruier , goed voor hem meteen karma op zijn dak voor zijn idiote leugens en weer volgers verloren , er gaat niks overblijven van elke leugenaar op deze aarde _O_
pi_200444396
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:03 schreef Summers het volgende:

[..]

Wat een vieze opruier , goed voor hem meteen karma op zijn dak voor zijn idiote leugens en weer volgers verloren , er gaat niks overblijven van elke leugenaar op deze aarde _O_
Ook niks van jou dus?
Tevens moet je even je bek houden over opruien en dergelijke. Ik hoop dat je een spiegel thuis hebt, want jij kan er ook wat van....
En inderdaad, als je ooit kinderen krijgt dan zullen ze zich de ogen uit de kop schamen voor wat jij hier ana het shcrijven bent iedere keer.
pi_200444477
quote:
Dit deed me overigens wel even gieren van het lachen... Eerst zegt hij "Urk, waar bijna niemand positief getest wordt en waar de vaccinatiegraad heel laag is". Je zou dit dus als aanklacht tegen het vaccineren kunnen zien. MAAR vervolgens "Ongevaccineerden testen niet"... Aha, dus ze testen niet? Geen wonder dat bijna niemand positief getest wordt...

"als u hier naar rechts kijkt, ziet u links niets"

En deze man zegt dus "Je bent gewoon het zoveelste lid van het pseudo-journalistieke rapalje dat nog geen betrouwbaarheidsinterval van een muizenval kan onderscheiden"....

Die neuroloog heeft waarschijnlijk een klap op zijn hersenpan gekregen, en als neuroloog weet hij wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.
  maandag 19 juli 2021 @ 19:11:58 #178
189978 controlaltdelete
pi_200444482
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:03 schreef Summers het volgende:

[..]

Jup, er is genoeg goed volk hoor ook onder gevaccineerde mensen, alleen de extremisten vind je hier, vaccinfascisten een prima aanduiding.
pi_200444510
quote:

Wie is hier nu de egost?

Aantoonbare onzin

Mooi ..

[ twitter ]

Meneer is ontslagen dus heeft geen spreekuur meer _O- _O-
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_200444521
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:11 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jup, er is genoeg goed volk hoor ook onder gevaccineerde mensen, alleen de extremisten vind je hier, vaccinfascisten een prima aanduiding.
Ga toch fietsen, je weet kennelijk niet eens wat fascisme is.
pi_200444522
quote:

[..]

Ik hoop zo'n wappie tegen te komen als ik mijn kids laat vaccineren.. Even wat verstand er in rammen..
  maandag 19 juli 2021 @ 19:18:15 #182
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200444555
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit mag je denken maar hier heb je het echt gigantisch fout, praktisch gezien wordt meetstation op de Bilt gewoon vergeleken met een statistische verwachting van de temperaturen in vroegere tijden op basis van andere weerstations.

Je vergelijkt dan appels met peren, je mag het statistisch gezien best een hele goede schatting vinden hoor.
Indirect zeg je ook nog eens dat de oude metingen niet klopten, welk bewijs is daar voor dan?
Je laat weer eens merken totaal niet te weten waar je het over hebt. Waarom denk je dat die reeksen gehomogeniseerd zijn? Antwoord: om te voorkomen dat je appels met peren vergelijkt.

Homogenisatie is bedoeld om twee trendbreuken te corrigeren:
1 - De overgang van de Pagode- naar Stevenson meethut.
2 - De verplaatsing van de meethut naar een locatie met veel minder beschutting.

Het probleem: er zijn geen parallelmetingen waarmee beide breuken afzonderlijk te kwantificeren zijn. Die zijn er wel voor de Pagode-Stevenson overgang, maar niet voor de verplaatsing van de meethut en ook niet voor het gecombineerde effect. Homogenisatie is gedaan op basis van drie referentiestations met een homogene reeks in diezelfde periode. Namelijk: Eelde, Maastericht en Vlissingen.

Ik wil nog wel dieper ingaan op de details, maar dat is voor dit topic niet zo relevant. In elk geval is hier alles terug te vinden: https://cdn.knmi.nl/syste(...)omogeniseren_dag.pdf

quote:
Afgezien daarvan, je weet dat de behandelmethode van deze vorm van statistiek bedrijven enorm invloed heeft op geconstateerde hitte golven, als je dat na toepassing van die statistische behandeling gaat tentoonspreiden alsof het klimaat zoveel warmer is geworden ben je idd met propaganda bezig.
Homogenisering zorgt voor een robuustere dataset, dus wat neuzel je nou? Hoe dan ook is het aantal hittegolven niet zo'n goede indicator voor de ontwikkeling van de temperatuurextremen. In dat geval kan je beter kijken naar het aantal dagen met 25 of 30 graden, de ontwikkeling van de 2e, 3e, 4e, 5e, etc hoogste temperatuur, etc.
Huilen dan.
pi_200444561
quote:

[..]

Nee, omdat het nog niet herkend wordt door het immuunsysteem. Maar alla

Maar dat maakt geen ruk uit of het bij iemand is die wel of niet gevaccineerd is
  maandag 19 juli 2021 @ 19:20:10 #184
189978 controlaltdelete
pi_200444578
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:15 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik hoop zo'n wappie tegen te komen als ik mijn kids laat vaccineren.. Even wat verstand er in rammen..
Ware aard komt naar boven, geweld en agressie naar mensen met een andere mening :N
pi_200444591
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:20 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ware aard komt naar boven, geweld en agressie naar mensen met een andere mening :N
Wie heeft het over geweld? Of over agressie?
pi_200444603
Vraag me trouwens af.. Hebben cad, summers, PSVCL en Tingo zelf wel kids...
pi_200444607
quote:
14s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja dat geloof ik gelijk.

Waarom zou ik? Het enige wat jij daarmee doet is persoonlijke aanvallen nog persoonlijker maken. Zelfs als ik dr ir prof mr als titel zou hebben
pi_200444622
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:20 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Zeur niet, steek je hand in eigen boezem.... De wappies praten al vele maanden over Neurenberg 2.0. Het rollen van de koppen van de leiders van de Wereld. De leiders die het gevang in moeten etc...

En wat denk je van de reacties op die journalist die beweert dat mensen die geen vaccinatie nemen egoisten zijn? Echt, hij werd nog net niet onthoofd of publiekelijk gestenigd. Wel werd er met allerlei termen gegooid "fascist" en dergelijke..

Je mag niks negatief zeggen over de vaccinatieweigeraars. Dan ben je de sjaak in deze wereld.
pi_200444630
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
Durf het me niet eens voor te stellen. :X
  maandag 19 juli 2021 @ 19:23:16 #190
189978 controlaltdelete
pi_200444631
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:20 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Wie heeft het over geweld? Of over agressie?
Hoe ram je dat verstand er dan in?

rammen (ramde, heeft geramd)

erop los slaan: iem. in elkaar rammen
pi_200444641
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:23 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Leren, jou waarschijnlijk onbekend.
pi_200444687
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
CAD zelfs 6

Althans ze maakte ooit de opmerking dat je pas weet wat moe zijn is als je als bijstandsmoeder 6 kinderen in je eentje moet groot brengen toen het over vermoeidheid bij long covid patinten ging.

Tingo twijfel ik gezien zijn carrire als sheep shagger in de filmindustrie
  maandag 19 juli 2021 @ 19:29:18 #193
189978 controlaltdelete
pi_200444707
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:23 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Leren, jou waarschijnlijk onbekend.
Lief dat je voor hem opkomt, probeer er maar wat van te maken maar we weten allemaal dat die gast dit niet bedoelde. Rammen = leren, sure Jan :{w
pi_200444708
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:23 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Never mind ik ga het ook niet uitleggen ook.. niet aan iemand die beweerd dat je mensen kan beschuldigen van het hebben van een ziekte..
  maandag 19 juli 2021 @ 19:30:36 #195
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200444727
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:11 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Yep maar blij dat de betweters hun eigen keuze moeten leven en zelf de gevolgen dragen ^O^
pi_200444737
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:30 schreef Summers het volgende:

[..]

Yep maar blij dat de betweters hun eigen keuze moeten leven en zelf de gevolgen dragen ^O^
Jup en dat is voorlopig testen voordat je naar binnen mag als ongevaccineerde die bang is voor een prikje.
pi_200444756
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:29 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Lief dat je voor hem opkomt, probeer er maar wat van te maken maar we weten allemaal dat die gast dit niet bedoelde. Rammen = leren, sure Jan :{w
Nooit gehoord van woordjes "erin stampen"? Dat is ook niet slaan of schoppen, maar woordjes steeds herhalen tot je het foutloos kan herhalen... Deed ik vroeger altijd op school, bij Duits of Engels..

En als iemand het heeft over "verstand erin rammen" dan weet je toch dat dit niks met geweld te maken heeft?
  maandag 19 juli 2021 @ 19:33:20 #198
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200444759
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:31 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Jup en dat is voorlopig testen voordat je naar binnen mag als ongevaccineerde die bang is voor een prikje.
Ik heb me nog nooit laten testen , het zijn de gevaccineerden die zich laten overhalen en bang maken om te testen bij elke loopneus . ^O^
pi_200444789
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:31 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik snap niet dat die mensen wel bang zijn voor een prikkie, maar niet voor die wattenstaaf in de neus of keel.
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:33 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik heb me nog nooit laten testen , het zijn de gevaccineerden die zich laten overhalen en bang maken om te testen bij elke loopneus . ^O^
O dan ben je ook nooit positief getest! Wat moet jij ene gezonde meid zijn zeg, nooit positief getest.
pi_200444826
quote:

[..]

Je denkt dat mensen zich alleen laten testen omdat ze een loopneus hebben en bang zijn dat ze het virus hebben?

8)7

Kom eens onder die steen vandaan.
pi_200444885
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:37 schreef illusions het volgende:

[..]

Je denkt dat mensen zich alleen laten testen omdat ze een loopneus hebben en bang zijn dat ze het virus hebben?

8)7

Kom eens onder die steen vandaan.
Ze hebben echt geen idee.. Ik was vorige week ineens flink verkouden.. wel even test gedaan omdat we weer twee dagen per week op kantoor zaten en ik gewoon benieuwd was of ik het had.. Maar bang.... nope.
  maandag 19 juli 2021 @ 19:41:12 #202
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200444891
quote:

[..]

We mogen niks voor Summers invullen, maar Summers vult wel constant alles in voor anderen.

Logica :M .
Huilen dan.
pi_200444907
In totaal 4x laten testen. Op een gegeven moment wordt het zo gewoon als tanken of naarde supermarkt gaan.
  maandag 19 juli 2021 @ 19:44:05 #204
189978 controlaltdelete
pi_200444941
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:33 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Nooit gehoord van woordjes "erin stampen"? Dat is ook niet slaan of schoppen, maar woordjes steeds herhalen tot je het foutloos kan herhalen... Deed ik vroeger altijd op school, bij Duits of Engels..

En als iemand het heeft over "verstand erin rammen" dan weet je toch dat dit niks met geweld te maken heeft?
Hoe denkt die flippo dat dan te gaan doen, lukt hier op dit forum niet hoe zou hij dit dan irl willen aanpakken dat verstand er in te rammen? Hou op schei uit met voor je liefje op te komen. :{w
pi_200444953
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In totaal 4x laten testen. Op een gegeven moment wordt het zo gewoon als tanken of naarde supermarkt gaan.
En zo erg zijn die testen ook weer niet.. De laatste keer triggerde de zelf test een flinke niesbui.. Lekker de neus weer goed leeg :D
pi_200444962
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:40 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ze hebben echt geen idee.. Ik was vorige week ineens flink verkouden.. wel even test gedaan omdat we weer twee dagen per week op kantoor zaten en ik gewoon benieuwd was of ik het had.. Maar bang.... nope.
Ik heb nog nooit zo'n PCR test gedaan maar een maat van me heeft honderden van die sneltests liggen voor z'n werknemers dus dat 2x geprobeerd, maar negatief. Ga die PCR niet betalen als 't niet hoeft. :P
  maandag 19 juli 2021 @ 19:48:38 #207
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200444992
Underlying Medical Conditions and Severe Illness Among 540,667 Adults Hospitalized With COVID-19, March 2020–March 2021

https://www.cdc.gov/pcd/i(...)jAkcSxqw_WF8nnOA5fQU

quote:
Introduction

Severe COVID-19 illness in adults has been linked to underlying medical conditions. This study identified frequent underlying conditions and their attributable risk of severe COVID-19 illness.
pi_200445028
https://nos.nl/l/2389766

100.000 demonstranten..

Maar 3.000.000 prikafspraken gemaakt.

_O-

Ik zeg overweldigend succes voor Macron
pi_200445035
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:48 schreef Summers het volgende:
Underlying Medical Conditions and Severe Illness Among 540,667 Adults Hospitalized With COVID-19, March 2020–March 2021

https://www.cdc.gov/pcd/i(...)jAkcSxqw_WF8nnOA5fQU
[..]

Je punt?
  maandag 19 juli 2021 @ 19:51:53 #210
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200445041
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:44 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Hoe denkt die flippo dat dan te gaan doen, lukt hier op dit forum niet hoe zou hij dit dan irl willen aanpakken dat verstand er in te rammen? Hou op schei uit met voor je liefje op te komen. :{w
Doen alsof je ruggengraat hebt op internet maar in real life een gezapige kuddedier :')
pi_200445066
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:51 schreef Summers het volgende:

[..]

Doen alsof je ruggengraat hebt op internet maar in real life een gezapige kuddedier :')
Met die ruggengraat zit het wel goed wees maar niet bang.. Het feit dat ik me niet achter een username verschuil zegt al genoeg.
pi_200445082
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:33 schreef Summers het volgende:

[..]

En dan nog wat alleen de vaxxers geloven in testen dus al die positieven komen van de vaxxers _O-
Zit wss wel enige skew in, zeker in Isral, in dit land weet ik niet....

Wel info die ik zou willen zien overigens.
pi_200445086
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]

CAD zelfs 6

Althans ze maakte ooit de opmerking dat je pas weet wat moe zijn is als je als bijstandsmoeder 6 kinderen in je eentje moet groot brengen toen het over vermoeidheid bij long covid patinten ging.

Tingo twijfel ik gezien zijn carrire als sheep shagger in de filmindustrie
Eigenlijk is dat precies het beeld wat ik altijd voor me heb bij onze 2 dames op dit forum.

Pak shag erbij, en lekker op de galerij staan schreeuwen naar de buren.
pi_200445087
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:50 schreef devlinmr het volgende:

100.000 demonstranten..

_O-

3 miljoen _O_ :M _O_
  maandag 19 juli 2021 @ 19:58:07 #215
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200445127
pi_200445135
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:33 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Helemaal niet. Het hoeft het immuunsysteem niet te omzeilen, omdat het immuunsysteem het virus uberhaupt niet herkent. Dat herkennen gebeurt via een vaccinatie, dan wordt het immuunsysteem getraind om antistoffen aan te maken.. Het is een beetje als een foto van een verdachte laten zien aan de politie. Zonder die foto kan de verdachte vrij bewegen, maar met de foto ineens niet meer..
Ik kan je wel nog een keer uitleggen wat ik bedoel maar begrijpen doe je het niet.

Een virus mutatie die gevaccineerden gemakkelijker besmet zal succesvoller zijn dan een ander virus.

Zonder vaccinaties was dat totaal niet van toepassing, omdat het pallet aan antistoffen divers zou zijn. Mensen raken dan van allerlei varianten besmet en het lichaam reageert ook op het totaal plaatje van het virus (en wss bij elk mens ook weer anders)... Bij een fake besmetting (lees vaccinatie) maakt letterlijk iedereen antistoffen op precies hetzelfde kleine onderdeeltje van het virus.
pi_200445146
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:55 schreef illusions het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat precies het beeld wat ik altijd voor me heb bij onze 2 dames op dit forum.

Zoiets: https://videre.fail/voorp(...)-kan-het-niet-laten/
pi_200445152
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik kan je wel nog een keer uitleggen wat ik bedoel maar begrijpen doe je het niet.

Een virus mutatie die gevaccineerden gemakkelijker besmet zal succesvoller zijn dan een ander virus.

Zonder vaccinaties was dat totaal niet van toepassing, omdat het pallet aan antistoffen divers zou zijn. Mensen raken dan van allerlei varianten besmet en het lichaam reageert ook op het totaal plaatje van het virus (en wss bij elk mens ook weer anders)... Bij een fake besmetting (lees vaccinatie) maakt letterlijk iedereen antistoffen op precies hetzelfde kleine onderdeeltje van het virus.
Je snapt er echt geen fuck van he?
pi_200445178
quote:

[..]

Gast, lees eens een beetje meer over het vaccin voordat je met onzin komt..

Diverse antistoffen _O-
Dat jij nog mag stemmen
pi_200445195
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Welk punt probeer je nu te maken?
Hoe is dit een bewijs dat gevaccineerden een groter risico zouden zijn
Dat immune escape een gevolg is van iedereen vaccineren en dat het een risico vormt voor risicogroepen.
pi_200445220
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Serieus Ludo?
Je gaat mee in de bewering dat 100 besmettingen in een groep van 1000 erger is dan 50 besmettingen in een groep van 100?
Sterker nog, je gaat nu beweren dat vaccinatie niet werkt?
Kijk nog eens naar die grafiek, en ik ga er vanuit dat het gewoon officiele data is.

Dit zijn 800 besmettingen in een groep van 1000 en 80 in een groep van 100.
Proportioneel gewoon precies hetzelfde, dat is het punt. Zie je ook rechts in percentages uitgedrukt.

En nee ik zeg niet dat vaccinatie niet werkt, maar dat het geen verschil geeft tot de kans om een geconstateerde besmetting te worden is gewoon feitelijk te herleiden uit het de grafieken.
pi_200445236
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:55 schreef illusions het volgende:

[..]

Zoals bij dat stukje van wappiegasten: aan de lopende band roken, de meest goedkope cola zuipen en hele hamlappen wegwerken terwijl je loopt te klagen dat je niet weet wat er in een vaccin zit en het daarom nooit in je lichaam zal stoppen _O-

maandag 19 juli 2021 @ 20:08:41 #223
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_200445266
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:50 schreef devlinmr het volgende:

100.000 demonstranten..

_O-

"Slechts een paar 1000"

Slechts "100.000"

"Succes voor macron"

Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_200445288
quote:

Wie is hier nu de egost?

Aantoonbare onzin

Mooi ..

[ twitter ]

Ik vond Maarten Keulemans zijn verhaal nog niet zo slecht eigenlijk. Maar doe dan een fatsoenlijk gesprek met respect voor elkaar en ik luister echt met genot.
pi_200445312
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:08 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

"Slechts een paar 1000"

Slechts "100.000"

"Succes voor macron"

Macron lacht om zulke aantallen. Die gele hestjes haalden makkelijk zulke aantallen voor een heel jaar. Ieder weekend.

Maar met 3 miljoen extra vaccinaties heeft hij zijn doel al ruimschoots gehaald.
pi_200445319
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:11 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Dit deed me overigens wel even gieren van het lachen... Eerst zegt hij "Urk, waar bijna niemand positief getest wordt en waar de vaccinatiegraad heel laag is". Je zou dit dus als aanklacht tegen het vaccineren kunnen zien. MAAR vervolgens "Ongevaccineerden testen niet"... Aha, dus ze testen niet? Geen wonder dat bijna niemand positief getest wordt...

"als u hier naar rechts kijkt, ziet u links niets"

En deze man zegt dus "Je bent gewoon het zoveelste lid van het pseudo-journalistieke rapalje dat nog geen betrouwbaarheidsinterval van een muizenval kan onderscheiden"....

Die neuroloog heeft waarschijnlijk een klap op zijn hersenpan gekregen, en als neuroloog weet hij wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.
Als iedereen zich gedraagde zoals Urk was er niks te zien in de hospital intake nog in de besmettingen en waren we niet in lock down. :+
pi_200445336
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:18 schreef Isdatzo het volgende:
Je laat weer eens merken totaal niet te weten waar je het over hebt. Waarom denk je dat die reeksen gehomogeniseerd zijn? Antwoord: om te voorkomen dat je appels met peren vergelijkt.
Het is en blijft een schatting en eentje die op een hoop aannames is gebaseerd, eens/oneens?
pi_200445348
quote:

Homogenisatie is bedoeld om twee trendbreuken te corrigeren:
1 - De overgang van de Pagode- naar Stevenson meethut.
2 - De verplaatsing van de meethut naar een locatie met veel minder beschutting.

Het probleem: er zijn geen parallelmetingen waarmee beide breuken afzonderlijk te kwantificeren zijn. Die zijn er wel voor de Pagode-Stevenson overgang, maar niet voor de verplaatsing van de meethut en ook niet voor het gecombineerde effect. Homogenisatie is gedaan op basis van drie referentiestations met een homogene reeks in diezelfde periode. Namelijk: Eelde, Maastericht en Vlissingen.

Ik wil nog wel dieper ingaan op de details, maar dat is voor dit topic niet zo relevant. In elk geval is hier alles terug te vinden: https://cdn.knmi.nl/syste(...)omogeniseren_dag.pdf
Hoor je mij dus allemaal niet ontkennen maar ik weet niet waar ik over praat, ben je vooringenomen?
pi_200445356
En ook Boris Johnson introduceert het vaccinatiepaspoort voor bepaalde gelegenheden. Zonder volledige vaccinatie kom je daar niet meer in. Ook niet met een testbewijs.
https://www.bbc.com/news/live/uk-57864699

_O_
pi_200445395
quote:
Homogenisering zorgt voor een robuustere dataset, dus wat neuzel je nou? Hoe dan ook is het aantal hittegolven niet zo'n goede indicator voor de ontwikkeling van de temperatuurextremen. In dat geval kan je beter kijken naar het aantal dagen met 25 of 30 graden, de ontwikkeling van de 2e, 3e, 4e, 5e, etc hoogste temperatuur, etc.
Allemaal leuk, maar nogmaals, je vergelijkt twee aparte meetmethodes met elkaar, de methodiek van de meting is anders dus simpel gezegd. Kan je wel zeggen dat het verschil in temperatuur puur komt door de temperatuur maar dat is natuurlijk niet zo, de meetmethode heeft - nogal wiedes - effect op de uitslag.
Marcel Crok heeft daar gewoon hele terechte punten over opgesteld. Geen idee waarom je daarover gaat zitten steigeren. Maar ik zou toch wat skeptischer worden over de onpartijdigheid van het RIVM.
pi_200445441
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:18 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee, omdat het nog niet herkend wordt door het immuunsysteem. Maar alla

Maar dat maakt geen ruk uit of het bij iemand is die wel of niet gevaccineerd is
Waarom snap jij iedere keer niet dat een mutant die ontsnapt aan het immuunsysteem besmettelijker is en dus dominant wordt en in dat geval praktisch de effectiviteit van de vaccinaties onderuit haalt?

Als iedereen hetzelfde vaccin gehad heeft en niet een ander pallet van antistoffen / immuunsysteem opbouwt dan is dat voor een virus natuurlijk gewoon makkelijker te omzeilen. Overigens laten de resultaten ook gewoon zien dat bepaalde varianten bepaalde vaccins makkelijker omzeilen.
pi_200445492
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het nieuwe normaal.
  maandag 19 juli 2021 @ 20:21:47 #233
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200445512
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is en blijft een schatting en eentje die op een hoop aannames is gebaseerd, eens/oneens?
Oneens.
Huilen dan.
  maandag 19 juli 2021 @ 20:21:55 #234
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200445515
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoor je mij dus allemaal niet ontkennen maar ik weet niet waar ik over praat, ben je vooringenomen?
Nee.
Huilen dan.
pi_200445528
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:00 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Jij snapt er geen fuck van, wat dacht je dat er gebeurt bij influenza dan? Gokken op de juiste virusstam, de andere virusstam maakt je gewoon nog besmet, precies wat ik zeg.

Ik snap er geen fuck van? Jij leeft op een andere planeet.
  maandag 19 juli 2021 @ 20:23:34 #236
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200445547
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Allemaal leuk, maar nogmaals, je vergelijkt twee aparte meetmethodes met elkaar, de methodiek van de meting is anders dus simpel gezegd. Kan je wel zeggen dat het verschil in temperatuur puur komt door de temperatuur maar dat is natuurlijk niet zo, de meetmethode heeft - nogal wiedes - effect op de uitslag.
Jonge jonge jonge.. precies daarom dus de homogenisatie 8)7 8)7 8)7 8)7 ad infinitum.
quote:
Marcel Crok heeft daar gewoon hele terechte punten over opgesteld. Geen idee waarom je daarover gaat zitten steigeren. Maar ik zou toch wat skeptischer worden over de onpartijdigheid van het RIVM.
Wat heeft het RIVM er nou weer mee te maken?
Huilen dan.
pi_200445549
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oneens.
Lol.
pi_200445564
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:23 schreef Isdatzo het volgende:
Jonge jonge jonge.. precies daarom dus de homogenisatie ad infinitum.
Kerel, waarom snap jij niet hoe dat werkt? Waarom snap jij niet dat er aannames aan ten grondslag liggen? Waarom snap jij niet dat het schattingen zijn op basis van andere meetstations?

Anders verruil je na 1950 ook op basis van de andere meetstations, heb je wel twee dezelfde meet methodieken voor temperatuur <1950 en >1950.

Nu is de meet methodiek gewoon anders.
  maandag 19 juli 2021 @ 20:25:26 #239
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200445576
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kerel, waarom snap jij niet hoe dat werkt? Waarom snap jij niet dat er aannames aan ten grondslag liggen? Waarom snap jij niet dat het schattingen zijn op basis van andere meetstations?
Nee, het zijn geen schattingen. Het is een correctie van de metingen om een geobserveerde trendbreuk te corrigeren.

quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:00 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Retweet.
Huilen dan.
pi_200445608
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het nieuwe normaal.
Nou en. Het stelt niets voor en is een prima oplossing.
pi_200445622
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:25 schreef Isdatzo het volgende:
Nee, het zijn geen schattingen. Het is een correctie van de metingen om een geobserveerde trendbreuk te corrigeren.
quote:
Homogenisatie is gedaan op basis van drie referentiestations met een homogene reeks in diezelfde periode. Namelijk: Eelde, Maastericht en Vlissingen.
Hoe denk je nou dat dit werkt dan? Er zijn gewoon schattingen gemaakt voor <1950 op basis van weer gegevens van Eelde Maastricht en Vlissingen - op basis van de info die jij geeft -

Jij zegt dat die 100% hetzelfde zouden zijn, die schattingen, als de observaties voor 1950 al had het meestation op de plek gestaan van het na 1950 weerstation.

Dat is gewoon kolder. Sorry, maar nee, zo werkt het gewoon niet.

"nee het is geen schatting het is een correctie"

Hoe denk je dat ze aan de input komen van de correctie? Waarop ze dat baseren?

Als iets te meten is dan snap je dat er gewoon daadwerkelijk metingen verricht zouden zijn? :D
  maandag 19 juli 2021 @ 20:33:20 #242
189978 controlaltdelete
pi_200445700
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 19:29 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Never mind ik ga het ook niet uitleggen ook.. niet aan iemand die beweerd dat je mensen kan beschuldigen van het hebben van een ziekte..
Je blijft een rammer, iemand die gewelddadig is naar mensen wiens mening je niet aanstaat, synoniemen bonken, bonzen, hameren, rammeien, rammen, schieten, slaan, timmeren op. :W
pi_200445702
Valt me gewoon tegen dit, heel oppervlakkig "wetenschap" gebruiken maar als je wilt inzoomen op daadwerkelijke wetenschap eronder en hoe je die zou kunnen / moeten interpreteren geen gehoor geven, danwel keihard de cognitieve dissonantie molen in.
pi_200445731
  maandag 19 juli 2021 @ 20:36:05 #245
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200445732
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Hoe denk je nou dat dit werkt dan? Er zijn gewoon schattingen gemaakt voor <1950 op basis van weer gegevens van Eelde Maastricht en Vlissingen - op basis van de info die jij geeft -

Jij zegt dat die 100% hetzelfde zouden zijn, die schattingen, als de observaties voor 1950 al had het meestation op de plek gestaan van het na 1950 weerstation.

Dat is gewoon kolder. Sorry, maar nee, zo werkt het gewoon niet.

"nee het is geen schatting het is een correctie"

Hoe denk je dat ze aan de input komen van de correctie? Waarop ze dat baseren?

Als iets te meten is dan snap je dat er gewoon daadwerkelijk metingen verricht zouden zijn? :D
Er is gemeten, en die metingen zijn gecorrigeerd. Niet op basis van schattingen, maar op basis van correctie van een trendbreuk waargenomen op station A (nadat daar de meetopstelling aangepast is) maar niet op station B, C en D.
Huilen dan.
  maandag 19 juli 2021 @ 20:36:45 #246
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200445742
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:33 schreef ludovico het volgende:
Valt me gewoon tegen dit, heel oppervlakkig "wetenschap" gebruiken maar als je wilt inzoomen op daadwerkelijke wetenschap eronder en hoe je die zou kunnen / moeten interpreteren geen gehoor geven, danwel keihard de cognitieve dissonantie molen in.
Inzoomen? Je praat gewoon onzin.
Huilen dan.
pi_200445781
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Er is gemeten, en die metingen zijn gecorrigeerd. Niet op basis van schattingen, maar op basis van correctie van een trendbreuk waargenomen op station A (nadat daar de meetopstelling aangepast is) maar niet op station B, C en D.
Hoe werkt die correctie, hoe weet men dat ze temperatuur op dag x met 0.3 moeten aanpassen en op dag y met -.0,5?
pi_200445798
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Inzoomen? Je praat gewoon onzin.
Nee, ik lees die onderzoeken daadwerkelijk die jullie zo nu en dan insturen en zie direct dat de steekproef bijvoorbeeld is gedaan over mensen opgenomen in IC's, vervolgens heeft 50% daarvan long covid, en die output wordt dan gebruikt alsof het een extern valide onderzoek is "50% van de mensen die Covid oplopen krijgt long covid"

Ik hoop dat je nog durft te zeggen dat die externe validiteit onzin is.
Sterker nog, je zit ZELF steeds te zeuren om RANDOMIZED CONTROL TRIAL.

Waarom denk je dat dat de gouden standaard is zeg? Weet je nog te herinneren waarom je dat belangrijk vindt? / Het belangrijk is?
pi_200445804

[ Bericht 100% gewijzigd door ludovico op 19-07-2021 20:42:20 ]
  maandag 19 juli 2021 @ 20:43:28 #250
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200445820
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe werkt die correctie, hoe weet men dat ze temperatuur op dag x met 0.3 moeten aanpassen en op dag y met -.0,5?
Op basis van de stations waar wel een parallelmeting gedaan is. Dat zou je weten wanneer je het rapport waar ik eerder naar linkte gelezen zou hebben: https://cdn.knmi.nl/syste(...)omogeniseren_dag.pdf (vanaf pagina 15)

The correction procedure is applied for Tn, Tx and Tmean separately and can be
summarized as follows:
1. Calculate for each month the sample percentiles [5,10,…,95] (Hyndman and
Fan, 1996) of the daily temperatures for the old and new situation in the
overlapping period
2. Calculate for each month the difference between the percentiles (old – new)
calculated in step (1)
3. Smooth the differences calculated in step (2)
4. Smooth for each percentile the values calculated in step (3) between the
months (adding ND before and JF behind JF…D)
5. Correct the old series by subtracting for each month the correction found in
step (4) as a function of percentile.
The 5 and 95 percentiles are taken as the upper and lower limit, respectively. It was
found that for the given number of days these are reasonable limits. For the final
correction, temperature values more extreme than the limits are corrected using
corrections of the nearest limit, so beyond the limits the correction remains
constant. The smoothing is done using a so-called loess smoother (Cleveland,
1979). Using a mixture of cross-validation and expert opinion we determined a span
of 0.6 (family = Gaussian and degree=2).
Huilen dan.
pi_200445829
quote:

[..]

Maar zo'n mRNA vaccin werkt toch helemaal niet zo?
  maandag 19 juli 2021 @ 20:44:28 #252
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200445836
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, ik lees die onderzoeken daadwerkelijk
Ja, maar bij het begrijpen gaat 't af en toe een beetje mis he :* .
Huilen dan.
pi_200445924
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat zou je weten wanneer je het rapport waar ik eerder naar linkte gelezen zou hebben: https://cdn.knmi.nl/syste(...)omogeniseren_dag.pdf

The correction procedure is applied for Tn, Tx and Tmean separately and can be
summarized as follows:
1. Calculate for each month the sample percentiles [5,10,…,95] (Hyndman and
Fan, 1996) of the daily temperatures for the old and new situation in the
overlapping period
2. Calculate for each month the difference between the percentiles (old – new)
calculated in step (1)
3. Smooth the differences calculated in step (2)
4. Smooth for each percentile the values calculated in step (3) between the
months (adding ND before and JF behind JF…D)
5. Correct the old series by subtracting for each month the correction found in
step (4) as a function of percentile.
The 5 and 95 percentiles are taken as the upper and lower limit, respectively. It was
found that for the given number of days these are reasonable limits. For the final
correction, temperature values more extreme than the limits are corrected using
corrections of the nearest limit, so beyond the limits the correction remains
constant. The smoothing is done using a so-called loess smoother (Cleveland,
1979). Using a mixture of cross-validation and expert opinion we determined a span
of 0.6 (family = Gaussian and degree=2).
Ik stel retorische vragen.

Dit verhaal kan ik niet volgen overigens.

Waarom denk je dat er 3 meetstations nodig zijn om een "correctie" te bepalen? Hoe wordt die correctie berekend?

Is <1950 hetzelfde aangepast als >1950? Of vergelijk je twee verschillende methodieken van berekenen met elkaar?
pi_200445961
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, maar bij het begrijpen gaat 't af en toe een beetje mis he :* .
Ik hou er wel over op, je bent net Devlin. Je wilt ook niet begrijpen hoe statistiek werkt, waarom denk je dat je dit allemaal beter weet?
pi_200445995
quote:

[..]

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

"levens redt" moet zijn positief effect heeft m.b.t. dat onderzoek dat je toen liet zien.

Hoe spreekt het een nou het ander tegen volgens jou?
  maandag 19 juli 2021 @ 20:54:45 #256
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200446004
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik stel retorische vragen.
Om te verbloemen dat je niet weet waar het over gaat? (Dit is ook een retorische vraag.)
quote:
Dit verhaal kan ik niet volgen overigens.

Waarom denk je dat er 3 meetstations nodig zijn om een "correctie" te bepalen?
Als er 10 waren met parallelmetingen over de juiste periode, dan waren er 10 gebruikt. Het had ook met 1 gekund, of met 2. Vanzelfsprekend wordt de correctie dan minder nauwkeurig.

quote:
Hoe wordt die correctie berekend?

Is <1950 hetzelfde aangepast als >1950? Of vergelijk je twee verschillende methodieken van berekenen met elkaar?
He wat. Snap jij wel wat homogeniseren betekent?
Huilen dan.
pi_200446031
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:54 schreef Isdatzo het volgende:
Snap JIJ het wel, echt, waar denk je dat ze die correcties vandaan toveren? Harde meetdata? Timetravel?
  maandag 19 juli 2021 @ 20:56:40 #258
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200446040
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Snap JIJ het wel, echt, waar denk je dat ze die correcties vandaan toveren? Harde meetdata? Timetravel?
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:43 schreef Isdatzo het volgende:
Op basis van de stations waar wel een parallelmeting gedaan is. Dat zou je weten wanneer je het rapport waar ik eerder naar linkte gelezen zou hebben: https://cdn.knmi.nl/syste(...)omogeniseren_dag.pdf (vanaf pagina 15)
:z
Huilen dan.
pi_200446053
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

:z
Op basis van andere stations, en dat is geen schatting?
pi_200446059
Begrijp je wel hoe dat modelleren werkt?
pi_200446064
quote:

[..]

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

Hier geef je ook geen antwoord op omdat je fout zit.

Als je nou gewoon een vent bent dat een beetje serieus wetenschappelijk doet ga je gewoon toegeven dat je het niet helemaal begrijpt en probeer je het te snappen.
  maandag 19 juli 2021 @ 20:59:59 #262
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200446109
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je nou gewoon een vent bent dat een beetje serieus wetenschappelijk doet ga je gewoon toegeven dat je het niet helemaal begrijpt en probeer je het te snappen.
Spiegeltje spiegeltje Ludo. En ja, ik begrijp hoe modelleren werkt. Ik krijg er immers voor betaald als onderzoeker aan de mooiste universiteit van Nederland.

Overigens heeft dit maar weinig met modelleren te maken, maar ok.
Huilen dan.
pi_200446114
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 18:04 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Eerst de tweede prik maar. Bedankt voor je bezorgdheid

Weet iemand of de WiFi met de tweede prik beter wordt? Valt me nu nog tegen.
Jup veel beter, helemaal als je armen in zilverfolie wikkelt en vast zet met een magneet. Suc6 gegarandeerd!
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_200446143
quote:
10s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Spiegeltje spiegeltje Ludo. En ja, ik begrijp hoe modelleren werkt. Ik krijg er immers voor betaald als onderzoeker aan de mooiste universiteit van Nederland.

Hoe denk je dat ze aan die correcties komen dan? Jezusmina. Dan heb je een berekening op basis van 3 andere meetstations en die extrapoleer je alsof het de meetdata is van station <1950. Wat het natuurlijk gewoon niet is, want dat zou een daadwerkelijke meting zijn op dat moment, en die is er niet.

Het feit dat er gehomogeniseerd is laat al feitelijk zien dat het gaat om schattingen.
pi_200446166
quote:

[..]

Wordt je als wetenschapper niet helemaal moe van het debunken en corrigeren van vage theorien?

Net zoals je als IT'er helemaal gek wordt van dat object tussen stoel en keyboard...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_200446167
quote:
Ik krijg er immers voor betaald als onderzoeker aan de mooiste universiteit van Nederland.
Valt me van je tegen dan. Serieus, zou nog een lesje statistiek gaan volgen.
  maandag 19 juli 2021 @ 21:06:57 #267
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200446236
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe denk je dat ze aan die correcties komen dan? Jezusmina. Dan heb je een berekening op basis van 3 andere meetstations en die extrapoleer je alsof het de meetdata is van station <1950. Wat het natuurlijk gewoon niet is, want dat zou een daadwerkelijke meting zijn op dat moment, en die is er niet.

Het feit dat er gehomogeniseerd is laat al feitelijk zien dat het gaat om schattingen.
Laat ik het even simpel voor je uitleggen:

Stel je hebt een thermometer aan de voorkant van je huis hangen, en op een gegeven moment hang je dat kreng aan de achterkant van je huis. Shit! Je komt erachter dat je een trendbreuk hebt in je metingen, je hebt ineens veel meer/minder warme dagen, andere minimumtemperatuur, etc. Dju! Hoe gaan we dat corrigeren, zodat je jaren goed met elkaar kan vergelijken? Had je nou maar een jaar parallelle metingen gedaan!

Gelukkig woont er een paar huizen verderop iemand in een aardig vergelijkbaar huis die in de periode dat jij je thermometer verplaatst hebt zowel aan de voorkant als aan de achterkant gemeten heeft.

Nu kan je vergelijken:
jouw voorkant-metingen met zijn voorkant-metingen over de periode voordat jij de thermometer ging verhuizen
zijn voorkant-metingen met zijn achterkant-metingen
jouw achterkant-metingen met zijn achterkant-metingen nadat jij de boel verplaatst hebt
Huilen dan.
  maandag 19 juli 2021 @ 21:07:53 #268
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200446248
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Valt me van je tegen dan. Serieus, zou nog een lesje statistiek gaan volgen.
Bedankt maar met zo'n weinig concrete reactie kan ik niks.
Huilen dan.
pi_200446327
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Laat ik het even simpel voor je uitleggen:

Stel je hebt een thermometer aan de voorkant van je huis hangen, en op een gegeven moment hang je dat kreng aan de achterkant van je huis. Shit! Je komt erachter dat je een trendbreuk hebt in je metingen, je hebt ineens veel meer/minder warme dagen, andere minimumtemperatuur, etc. Dju! Hoe gaan we dat corrigeren, zodat je jaren goed met elkaar kan vergelijken? Had je nou maar een jaar parallelle metingen gedaan!

Gelukkig woont er een paar huizen verderop iemand in een aardig vergelijkbaar huis die in de periode dat jij je thermometer verplaatst hebt zowel aan de voorkant als aan de achterkant gemeten heeft.

Nu kan je vergelijken:
jouw voorkant-metingen met zijn voorkant-metingen over de periode voordat jij de thermometer ging verhuizen
zijn voorkant-metingen met zijn achterkant-metingen
jouw achterkant-metingen met zijn achterkant-metingen nadat jij de boel verplaatst hebt
Ik snap gewoon niet hoe je in staat kan zijn om een principe in kindertaal uit te leggen maar dan keihard te missen welke flaws of imperfecties er kunnen spelen.

De inputdata is niet een paar huizen verderop, maar een hele andere stad, met andere weersinvloeden en zoveel parameters die logischerwijs verschillen tussen jouw huis en dat huis in die andere stad.

Het is geen ceteris paribus, je vergelijkt heterogene zaken met elkaar, waren ze homogeen waren alle afwijkingen netjes constant. Denk niet dat de 95% confidence interval 0.1 graden zal zijn.
  maandag 19 juli 2021 @ 21:16:33 #270
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200446404
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik snap gewoon niet hoe je in staat kan zijn om een principe in kindertaal uit te leggen maar dan keihard te missen welke flaws of imperfecties er kunnen spelen.

De inputdata is niet een paar huizen verderop, maar een hele andere stad, met andere weersinvloeden en zoveel parameters die logischerwijs verschillen tussen jouw huis en dat huis in die andere stad.
Dat kan je dus bepalen door naar de voorkant- vs voorkantmetingen en achterkant- vs achterkantmetingen te kijken.

En het gaat om kleine verschillen die door zo'n verschil in meetopstelling veroorzaakt worden, dus dat kan prima. Bijvoorbeeld: op dagen met X condities op station A verschilt een Pagodehut Y graden met een Stevensonhut. Dan zullen die verschillen op locatie B onder dezelfde omstandigheden vergelijkbaar zijn.
Huilen dan.
pi_200446411
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Bedankt maar met zo'n weinig concrete reactie kan ik niks.
Oh, hier is die concreet, je negeert hem al 6x:

quote:

[..]

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

maandag 19 juli 2021 @ 21:17:25 #272
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200446423
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oh, hier is die concreet, je negeert hem al 6x:
[..]

[ code verwijderd ]

Nee, ik snap het prima maar ik ga er niet op in omdat we deze discussie al letterlijk 4 keer gevoerd hebben.
Huilen dan.
pi_200446424
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat kan je dus bepalen door naar de voorkant- vs voorkantmetingen en achterkant- vs achterkantmetingen te kijken.

En het gaat om kleine verschillen die door zo'n verschil in meetopstelling veroorzaakt worden, dus dat kan prima. Bijvoorbeeld: op dagen met X condities op station A verschilt een Pagodehut Y graden met een Stevensonhut. Dan zullen die verschillen op locatie B onder dezelfde omstandigheden vergelijkbaar zijn.
De meetstations zijn niet homogeen.

Was het maar zo, had je aan 1 meetstation ook al genoeg.

Oh, nu begin je al, met benaderingen en omstandigheden X en Y, alsof die helemaal vergelijkbaar zijn. Dit zijn SCHATTINGEN.
  maandag 19 juli 2021 @ 21:17:57 #274
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200446435
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

De meetstations zijn niet homogeen.

Was het maar zo, had je aan 1 meetstation ook al genoeg.
Lees nou eens goed wat ik zeg.
Huilen dan.
pi_200446471
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Lees nou eens goed wat ik zeg.
Jij begrijpt gewoon echt totaal niet hoe het werkt, je zegt nu zelf al "het is niet perfect homogeen" maar "daar wordt zo goed mogelijk voor gecorrigeerd" allemaal prima, maar schattingen, of die accuraat zijn... Wss is er wel een 95% confidence interval gemaakt op de >1950 data. Denk niet dat dat 0.1 graad is. Maar who knows!

Maar je zegt al 30 posts dat het geen schattingen zijn maar correcties, echt? Serieus? Je zit op de universiteit? Werkzaam met statistiek? En dan deze kolder?

Komop man, ga je schamen.

Tis goed, je negeert waar je fout zit omdat je weet dat je fout zit, je hebt wat gelezen over homogenisatie uit interesse en weet waarschijnlijk meer van het onderzoek dan mij, maar begrijpt nog steeds niet wat schattingen zijn.
pi_200446505
quote:

[..]

Jaha... Maar er is wat dat betreft geen verschil tussen wel if niet gevaccineerd

En nee besmettingen op natuurlijke weg zijn niet beter omdat je met verschillende varianten te maken krijgt. Ook gevaccineerden raken besmet dezelfde varianten met dien verschil dat je immuunsysteem meteen in actie komt

[ Bericht 17% gewijzigd door devlinmr op 19-07-2021 21:27:57 ]
pi_200446543
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jaha... Maar er is wat dat betreft geen verschil tussen wel if niet gevaccineerd
Ongevaccineerd zou geen selectiedruk geven op mutatie X die het vaccin goed omzeilt. Cq de specifieke vaccin omzeilen mutatie zou niet dominant worden omdat andere mutanten (de niet vaccin omzeilende mutant) evenveel mensen ziek zou maken.

Houdoe, er is vast wel wat te verzinnen over vaccine immunity op het internet.
pi_200446617
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ongevaccineerd zou geen selectiedruk geven op mutatie X die het vaccin goed omzeilt. Cq de specifieke vaccin omzeilen mutatie zou niet dominant worden omdat andere mutanten (de niet vaccin omzeilende mutant) evenveel mensen ziek zou maken.

Houdoe, er is vast wel wat te verzinnen over vaccine immunity op het internet.
Ja.. dat het kolder is. Althans jouw versie ervan
  maandag 19 juli 2021 @ 21:29:29 #279
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200446629
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij begrijpt gewoon echt totaal niet hoe het werkt, je zegt nu zelf al "het is niet perfect homogeen" maar "daar wordt zo goed mogelijk voor gecorrigeerd" allemaal prima, maar schattingen, of die accuraat zijn... Wss is er wel een 95% confidence interval gemaakt op de >1950 data. Denk niet dat dat 0.1 graad is. Maar who knows!

Maar je zegt al 30 posts dat het geen schattingen zijn maar correcties, echt? Serieus? Je zit op de universiteit? Werkzaam met statistiek? En dan deze kolder?

Komop man, ga je schamen.

Tis goed, je negeert waar je fout zit omdat je weet dat je fout zit, je hebt wat gelezen over homogenisatie uit interesse en weet waarschijnlijk meer van het onderzoek dan mij, maar begrijpt nog steeds niet wat schattingen zijn.
Volgens mij begrijp jij niet wat een schatting is en wat een correctie is. Als je weet dat jouw weegschaal bij X1 gewicht Y1% afwijkt, bij X2 gewicht Y2% , etc, en je corrigeert daarvoor, is het dan een schatting?
Huilen dan.
  maandag 19 juli 2021 @ 21:31:10 #280
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200446659
Een dag met 25C, RV50%, 70% bedekkingsgraad, windsnelheid 3m/s, etc, in Eelde is praktisch hetzelfde als een dag met 25C, RV50%, 70% bedekkingsgraad, windsnelheid 3m/s, etc in de Bilt.
Huilen dan.
  maandag 19 juli 2021 @ 21:32:51 #281
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200446689
Is die correctie perfect tot 12 cijfers achter de komma? Nee, natuurlijk niet. Is de reeks na correctie beter dan voor correctie? Zeker. Of dacht jij dat het is veel beter is om een meetreeks waarvan je weet dat er een trendbreuk in zit omdat je van meetopstelling veranderd bent niet te corrigeren en gewoon doodleuk appels met aardvarkens te vergelijken?

[ Bericht 16% gewijzigd door Isdatzo op 19-07-2021 22:12:20 ]
Huilen dan.
  maandag 19 juli 2021 @ 21:39:22 #282
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200446805
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Op basis van andere stations, en dat is geen schatting?
Nee. Op basis van parallelmetingen op andere stations.
Huilen dan.
  maandag 19 juli 2021 @ 21:39:58 #283
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200446814
quote:
60% of people being admitted to UK hospitals had two COVID jabs - adviser

LONDON (Reuters) - Britain's Chief Scientific Adviser Patrick Vallance said on Monday that 60% of people being admitted to hospital with COVID-19 have had two doses of vaccine.

"In terms of the number of people in hospital who've been double vaccinated, we know it's around 60% of the people being admitted to hospital with COVID," Vallance said.

https://news.yahoo.com/60-people-being-admitted-uk-164219328.html
Opmerkelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200446854
quote:
11s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Opmerkelijk.
Als je even nadenkt niet echt
  maandag 19 juli 2021 @ 21:44:51 #285
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200446884
quote:
11s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Opmerkelijk.
Ook wanneer je je realiseert dat bijna alle bejaarden twee prikken gehad hebben?
Huilen dan.
  maandag 19 juli 2021 @ 21:49:26 #286
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200446962
Enigszins, ja. En daarnaast staat er niet bij dat het specifiek om bejaarden gaat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 19 juli 2021 @ 21:51:36 #287
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200447002
quote:
11s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:49 schreef HowardRoark het volgende:
Enigszins, ja. En daarnaast staat er niet bij dat het specifiek om bejaarden gaat.
True, maar dat is wel de groep die zowel gevaccineerd als niet-gevaccineerd het vaakst in het ziekenhuis terechtkomt. En we weten ook dat vaccinatie bij ouderen net iets minder effectief is.

Wanneer (vrijwel) iedereen gevaccineerd is verwacht ik dat die oudjes in relatieve zin nog vaker opgenomen worden vergeleken met jongere mensen.
Huilen dan.
pi_200447068
quote:
11s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:49 schreef HowardRoark het volgende:
50% van de UK is dubbel gevaccineerd. ~36 miljoen mensen, vooral ouderen en zwakkeren.
Vaccins~90 % effectief
Oftewel een groep van 3,6 miljoen die risico loopt alsnog in het ziekenhuis terecht te komen.

De overigen zijn of 1x of niet gevaccineerd maar tevens in een leeftijdscategorie die sowieso al vrijwel niet in het ziekenhuis kwam.

Oftewel niet zo heel vreemd.

Verder zie ik hier en daar een rectificatie dat hij 60% NIET gevaccineerd bedoelde
pi_200447194
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik begrijp het allemaal niet ;(
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200447395
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:01 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]

[..]

Ik begrijp het allemaal niet ;(
Het is een wedstrijdje verplassen en Ludo is aan t verliezen.
Waarschijnlijk omdat Isdatzo een 20 cm voorsprong heeft vanwege zijn 30cm lange paarsgepunte fok! speer.
pi_200447464
Het is een andere kijk op dezelfde zaken. Hoe kun je dat ooit van elkaar winnen?
Vakman pur sang
pi_200447506
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is een andere kijk op dezelfde zaken. Hoe kun je dat ooit van elkaar winnen?
In mijn studententijd deden we dat met bier.
pi_200447556
Volgens mij zijn we wel bijna op het punt dat iedereen het met elkaar eens is. :P
pi_200447860
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:18 schreef illusions het volgende:
Volgens mij zijn we wel bijna op het punt dat iedereen het met elkaar eens is. :P
CAD en Summers nog niet hoor
pi_200447921
We gaan op vakantie.
We gaan feesten en bier drinken.
Lachen en neuken.

En of we dan een mondkapje in de super ophebben zal ons worstwezen.

Stop de coronapersen!
Vakman pur sang
  maandag 19 juli 2021 @ 22:55:37 #296
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_200448184
twitter
pi_200448748
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp jij niet wat een schatting is en wat een correctie is. Als je weet dat jouw weegschaal bij X1 gewicht Y1% afwijkt, bij X2 gewicht Y2% , etc, en je corrigeert daarvoor, is het dan een schatting?
Laat het je iemand uitleggen svp.

Je praat niet over twee meet instrumenten die alleen qua eiking verschillen en verder homogeen zijn. Je praat over uiterste heterogene omstandigheden waarbij de richting van de wind significante invloed zal hebben op de verschillen per meetstation.

Als je die variabelen wilt voorspellen. Ben je aan het schatten ja. Jij doet alsof er wat geeikt wordt ofzo. Geen idee waarom je denkt dat het zo gaat maar ik kan er echt totaal niet bij met mijn hoofd.

Dat ze er 3 meetstations voor nodig hebben bewijst toch al dat het niet een simpele eiking is en dat er geschat wordt.
pi_200448937
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 22:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Mweh.

Keb er een issue mee als hij enerzijds hard blaat "Randomised control trial" en anderzijds niet ziet in veel onderzoeken die hij gebruikt die standaard niet hebben en niet extern valide zijn, ik kaart ook aan waarom niet, of waarom ik denk dat de selectie niet random is bijv. Dat is gewoon beargumenteerd allemaal.

Interpretatie van statistiek.
Hoe op basis van parameters afhankelijke variabelen verklaard worden.. En vervolgens met het model en de samenhang tussen onafhankelijke variabelen en afhankelijke variabelen dus geschat kan worden wat naar verwachting de temperatuur was in de Bilt <1950.

Dat is gewoon hoe het werkt. En in de statistiek noemen we dat gewoon schatten. Ik kan daar wel wat van op internet opzoeken maar tjah.. Weet niet. Soms denk ik dat Isdatzo best kennis van zaken heeft want dan lees ik wat en denk ik klopt, je hebt gelijk zo werkt het inderdaad qua hoe je x moet interpreteren.

Maar als die het fout heeft trekt die zijn keutel niet in.

Die twee gaan slecht samen in mijn hoofd. Enerzijds soms gewoon begrijpen hoe het werkt maar anderzijds soms het fout hebben maar dan niet te overtuigen zijn.

Bedoel als je iets wilt leren dan luister je. Dit is geen zienswijze op sommige punten hoor. Ik merk wel met meer users in dit topic een overmatig enthousiasme voor wetenschappelijke papers en ook soms best wat kennis maar dat het dan helemaal spaak loopt als je echt naar de inhoud wilt kijken...

Discussie mbt 100k-400k verloren levens. Bedoel, ik heb letterlijk health Economics als studie gehad, het complete onderzoek en zijn assumpties kan ik compleet volgen, leg het allemaal uit in kindertaal en nog wordt het niet geaccepteerd.

Voelt gewoon als een soort van minachting omdat ik de verkeerde persoon ben om iets van aan te nemen ofzo, zal wel een Wappie zijn immers,die zijn knettergek!

Als dat dogma zo sterk is gaan de hersens gewoon in een soort ontkenning modus.

Zeg wel vaker hier "water is niet nat" en de eend met messen als tanden komt ook weleens langs om niet bestaande risico's te duiden.

Vreemde staat van de wereld zitten we sowieso wel in. Maar okay, dit topic is verder ook totaal niet representatief voor de echte wereld. Allemaal leuk verder alle typetjes in dit topic. Ik zal zelf ook een behoorlijk typetje zijn hier vanwege mijn manier van reageren.

Maar ik probeer het wel op de inhoud en wetenschappelijk, kritisch zijn is overigens pure wetenschap, onderbouwd, maar wordt van mij niet geaccepteerd. Ik heb het geprobeerd, ook bij degene met op het eerste oog voldoende kennis om het te snappen. Maar het lukt gewoon niet. Er is geen open mind, de vooringenomenheid clouds Peoples judgement. Is mijn oordeel. Slaap lekker.
pi_200448982
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee. Op basis van parallelmetingen op andere stations.
Die correleren niet 100% met elkaar.

Lees. Die. Zin. Denk. Er. Over. Na.
pi_200449011
quote:
14s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:32 schreef Isdatzo het volgende:
Is die correctie perfect tot 12 cijfers achter de komma? Nee, natuurlijk niet. Is de reeks na correctie beter dan voor correctie? Zeker. Of dacht jij dat het is veel beter is om een meetreeks waarvan je weet dat er een trendbreuk in zit omdat je van meetopstelling veranderd bent niet te corrigeren en gewoon doodleuk appels met aardvarkens te vergelijken?
Je moet dezelfde methodiek gebruiken minimaal voor beide periodes. De manier van berekenen heeft gewoon invloed op de observaties.

En als je weet dat je net 6 hittegolven uit de boeken hebt geschrapt terug naar 1 en je brengt het 2 jaar later naar buiten als nieuws heeft dat nogal een "bewussie" karakter en dus propaganda inderdaad.
pi_200449044
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 21:31 schreef Isdatzo het volgende:
Een dag met 25C, RV50%, 70% bedekkingsgraad, windsnelheid 3m/s, etc, in Eelde is praktisch hetzelfde als een dag met 25C, RV50%, 70% bedekkingsgraad, windsnelheid 3m/s, etc in de Bilt.
Die observaties van de bilt worden geschat. En nee, die zaken correleren zeker geen 100% met elkaar.

Echt zoveel parameters die niet goed te kwantificeren zijn in een model die meespelen.. Het weer is om een reden niet goed te voorspellen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')