abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2021 @ 00:48:38 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200434403
Epic race…. :wtf:
  maandag 19 juli 2021 @ 00:49:53 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200434408
Probleem is inconsistentie, inconsequent zijn, en straffen die geen recht doen ah rechtvaardigheidsgevoel. Al moet je met dat laatste inderdaad enorm oppassen. Desalniettemin leveren straffen te vaak die niet uitpakken als straf muiterij op
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_200434410
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:
De meest haatvolle en debiele opmerking was toch wel dat Hamilton het een “epic race” vond.

Die man is eng.
Gezien de bizarre teamradio net na de finish denk ik echt dat hij aan waanbeelden lijdt

Hij denkt oprecht dat hij een epic race heeft gereden, en niemand in het team zet hem even met beide benen op aarde
  maandag 19 juli 2021 @ 00:51:40 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200434416
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:50 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Gezien de bizarre teamradio net na de finish denk ik echt dat hij aan waanbeelden lijdt
Mercedes bij monde van Toto + de tweets zijn ook echt té bizar
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 19 juli 2021 @ 00:54:50 #6
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_200434431
quote:

[..]

Hij denkt oprecht dat hij een epic race heeft gereden, en niemand in het team zet hem even met beide benen op aarde
Ik had het idee dat pas toen Jack 'm interviewde en zei dat Max in het ziekenhuis een CT scan onderging dat Lewis pas merkte hoe serieus het was.
Je zag 'm even denken wat hij daarop moest zeggen.
Daarna uiteraard meteen in de verdediging en de schuld afschuiven.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 juli 2021 @ 00:55:16 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200434435
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Probleem is inconsistentie, inconsequent zijn, en straffen die geen recht doen ah rechtvaardigheidsgevoel. Al moet je met dat laatste inderdaad enorm oppassen. Desalniettemin leveren straffen te vaak die niet uitpakken als straf muiterij op
niet al te lang geleden legden ze regelmatig een drive-through op voor vergrijpen. Tegenwoordig doen ze het vaak af met vijf seconden. Op zich ben ik wel voorstander van de drive-through omdat je dan meteen straft en niet pas op het moment dat er een stop is. Alleen zit je dan met de lichtere vergrijpen die dan te zwaar gestraft worden.

Het is best lastig om een perfect systeem uit te vogelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 19 juli 2021 @ 00:55:34 #8
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_200434436
twitter

Seb _O_ ondanks z'n drama race.
  maandag 19 juli 2021 @ 00:59:03 #9
45 SiGNe
pi_200434454
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Seb _O_ ondanks z'n drama race.
En Hamilton sloopte een hek om even de baan op te kunnen lopen..
pi_200434467
quote:
14s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet al te lang geleden legden ze regelmatig een drive-through op voor vergrijpen. Tegenwoordig doen ze het vaak af met vijf seconden. Op zich ben ik wel voorstander van de drive-through omdat je dan meteen straft en niet pas op het moment dat er een stop is. Alleen zit je dan met de lichtere vergrijpen die dan te zwaar gestraft worden.

Het is best lastig om een perfect systeem uit te vogelen.
Net als in kwalificatie, geen tijdstraf maar een plekkenstraf. Net als een grindstraf zeg maar.
zie email 27 oktober
pi_200434478
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Net als in kwalificatie, geen tijdstraf maar een plekkenstraf. Net als een grindstraf zeg maar.
Dan kun je de ene keer een tijdstraf krijgen van 2 minuten en een andere keer van 2 seconden, dat lijkt me ook niet de bedoeling :o
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 01:06:06 #12
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_200434481
Bono die op de boordradio riep dat het een “geweldige dag” was vond ik ook niet chique.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_200434483
quote:

[..]

Ja en hij dacht ook dat hij voor lag in die bocht.
pi_200434490
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:05 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dan kun je de ene keer een tijdstraf krijgen van 2 minuten en een andere keer van 2 seconden, dat lijkt me ook niet de bedoeling :o
Waarom? Je trekt bij het vallen van de vlag gewoon een aantal plekken af? We geven de punten toch ook op plek en niet op tijdverschil.
zie email 27 oktober
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 juli 2021 @ 01:08:38 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200434492
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

mwah, ze hebben ook wel eens met strafseconden in de kwali gewerkt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_200434504
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom? Je trekt bij het vallen van de vlag gewoon een aantal plekken af? We geven de punten toch ook op plek en niet op tijdverschil.
Dan krijg je juist enorme willekeur in de straffen, dat lijkt me geen verbetering ten opzichte van de huidige situatie..
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 01:14:29 #17
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_200434513
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:11 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dan krijg je juist enorme willekeur in de straffen, dat lijkt me geen verbetering ten opzichte van de huidige situatie..
Hoezo? Waar je nu +5s voor zou geven geef je dan bijvoorbeeld +2 plekken en voor +10s geef je +5 plekken en voor +20s (DT) geef je +10 plekken.

Nu is het toch ook "willekeurig" wanneer ze +5s +10s of DT geven? Op de manier met plekken doe je in ieder geval iemand echt pijn en is het niet meer goed te maken door rode vlaggen, geluk met SC etc.
pi_200434517
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:14 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Hoezo? Waar je nu +5s voor zou geven geef je dan bijvoorbeeld +2 plekken en voor +10s geef je +5 plekken en voor +20s (DT) geef je +10 plekken.

Nu is het toch ook "willekeurig" wanneer ze +5s +10s of DT geven? Op de manier met plekken doe je in ieder geval iemand echt pijn en is het niet meer goed te maken door rode vlaggen, geluk met SC etc.
Plus dat +5 of +10 in het middenveld veel meer plekken kost dan wanneer je vooraan rijdt.
zie email 27 oktober
  maandag 19 juli 2021 @ 01:15:58 #19
45 SiGNe
pi_200434521
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:11 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Lijkt me een prima straf voor het veroorzaken van een rode vlag en het uitschakelen van een mede-rijder.
  maandag 19 juli 2021 @ 01:17:07 #20
45 SiGNe
pi_200434529
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:14 schreef Evenstar het volgende:

[..]

plus het kan miljoenen kosten aan inkomsten, extra reden om er op te letten
pi_200434531
quote:

[..]

Nee, komt morgen wel, als die rustig de beelden ziet en denkt Max ff te kunnen bellen. De gek.

En op geen enkel moment nadat die uit zijn wagen stapte heeft die gevraagd naar Max. Hij schrok ook bij Jack
Maar daarna 🥳

En zoals eerder gezegd, hij zei gisteren al dat die hem moest pakken in ronde één, met zijn zure bek in die kar. Nou dat is gelukt, en hoe.
pi_200434537
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, komt morgen wel, als die rustig de beelden ziet en denkt Max ff te kunnen bellen. De gek.

En op geen enkel moment nadat die uit zijn wagen stapte heeft die gevraagd naar Max. Hij schrok ook bij Jack
Maar daarna 🥳

En zoals eerder gezegd, hij zei gisteren al dat die hem moest pakken in ronde één, met zijn zure bek in die kar. Nou dat is gelukt, en hoe.
Als ik Max was zou ik mooi de telefoon niet opnemen :P
pi_200434538
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Lijkt me een prima straf voor het veroorzaken van een rode vlag en het uitschakelen van een mede-rijder.
In dit geval was Lewis met het inleveren van 5 plekken vergelijkbaar gestraft dan met deze 10 seconden omdat het gebeurde toen ze nog dichtbij elkaar reden en hij nog de hele race om coureurs in te halen. Dat moest hij nu ook met Norris, Bottas en Leclerc Dat bedoel ik daarmee.. als het in de voorlaatste ronde was gebeurd, was de straf van 5 plekken veel zwaarder omdat het veld enorm uit elkaar ligr, terwijl het incident hetzelfde is.
pi_200434547
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:18 schreef Marcoss het volgende:

[..]

In dit geval was Lewis met het inleveren van 5 plekken vergelijkbaar gestraft dan met deze 10 seconden omdat het gebeurde toen ze nog dichtbij elkaar reden. Dat bedoel ik daarmee.. als het in de voorlaatste ronde was gebeurd, was de straf van 5 plekken veel zwaarder omdat het veld enorm uit elkaar ligr, terwijl het incident hetzelfde is.
Je moet hem dan ook niet tijdens de wedstrijd opleggen. Gewoon bij het vallen van de vlag in de uitslag een aantal plekken terugzetten, net als bij een gridstraf.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 01:20:19 #25
416575 crew  Evenstar
pi_200434551
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar daarna 🥳

Dat schrikken was trouwens 100% nep. Hij wist gewoon niet hoe hij moest antwoorden.

Bij een interview (denk bij Sky, met een chick) zegt hij namelijk dat hij niet wist dat Max naar een ziekenhuis was. Hij reageert daar heel laconiek en zegt zelfs dat hij boos is op Max, omdat hij zo agressief rijdt en voegt zelfs nog toe dat dit vaker gaat gebeuren als hij dit blijft doen.

Met andere woorden "Max moet het mij niet moeilijk maken, want ik blijf dit doen".
pi_200434555
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:54 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik had het idee dat pas toen Jack 'm interviewde en zei dat Max in het ziekenhuis een CT scan onderging dat Lewis pas merkte hoe serieus het was.
Je zag 'm even denken wat hij daarop moest zeggen.
Daarna uiteraard meteen in de verdediging en de schuld afschuiven.
Ja, en dat de stewards hem 10 seconden gaven, kwam toen ook niet binnen.

Max rijdt niet tegen een helder licht, ik dacht dat Mazepin eng was, maar deze titel krijgt Loco Lewis dus ook. Meest enge rijder van het veld.

Heb de dodelijke crash van Hubert meegemaakt, maar deze hakte er op de buis ook ff in. En loco Lewis maar feesten.

Doet me veel, merkt ik. Was echt bang dat het slecht zou aflopen met Max, die houding van Lewis vandaag valt hier al slecht. Denk ergens dat die weet dat het de laatste overwinning op Silverstone is en hem dus daarom zo uitgebreid viert.

Ik vind het ook triest voor de Max fans daar op Silverstone, ronde een eruit. Net als in Spa 2019. Godver wat een moeite hebben we wel niet gedaan met al die kids van ons toen.

Het is een zure dag voor de F1, topactie van red bull om loco Lewis nog ff de snelste ronde af te nemen. Perez kreeg tijdens die call 1 punt. Die staan ze af om loco Lewis een punt te ontnemen en dat had het schaap loco Lewis ook niet eens door.

[ Bericht 26% gewijzigd door ootjekatootje op 19-07-2021 01:33:26 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 01:21:01 #27
416575 crew  Evenstar
pi_200434556
quote:

[..]

In dit geval was Lewis met het inleveren van 5 plekken vergelijkbaar gestraft dan met deze 10 seconden omdat het gebeurde toen ze nog dichtbij elkaar reden en hij nog de hele race om coureurs in te halen. Dat moest hij nu ook met Norris, Bottas en Leclerc Dat bedoel ik daarmee.. als het in de voorlaatste ronde was gebeurd, was de straf van 5 plekken veel zwaarder omdat het veld enorm uit elkaar ligr, terwijl het incident hetzelfde is.
Niet tijdens de race, maar gewoon einduitslag +5 plekken. Net als bij een kwalificiatie gridstraf. Dan verzeker je iemand van een straf en kunnen ze niet met een gelukje alsnog winnen etc.
  maandag 19 juli 2021 @ 01:21:28 #28
45 SiGNe
pi_200434558
quote:

[..]

Die plekken natuurlijk na de race afpakken, niet tijdens de race, anders is het alsnog een loze straf.
pi_200434560
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je moet hem dan ook niet tijdens de wedstrijd opleggen. Gewoon bij het vallen van de vlag in de uitslag een aantal plekken terugzetten, net als bij een gridstraf.
Dat vind ik dan weer totaal onvergelijkbaar omdat je een gridstraf nog kunt herstellen tijdens de race, in jouw voorbeeld kun je 10 rondes voorsprong nemen op de rest van het veld en alsnog 5 plekken worden teruggezet.
pi_200434563
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:20 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dat schrikken was trouwens 100% nep. Hij wist gewoon niet hoe hij moest antwoorden.

Bij een interview (denk bij Sky, met een chick) zegt hij namelijk dat hij niet wist dat Max naar een ziekenhuis was. Hij reageert daar heel laconiek en zegt zelfs dat hij boos is op Max, omdat hij zo agressief rijdt en voegt zelfs nog toe dat dit vaker gaat gebeuren als hij dit blijft doen.

Met andere woorden "Max moet het mij niet moeilijk maken, want ik blijf dit doen".
Echte goede reclame voor z'n merk als Mercedes dat je een labiele gek in je auto hebt rijden en hem daar 40m per jaar voor betaald
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 01:23:31 #31
416575 crew  Evenstar
pi_200434568
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:21 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer totaal onvergelijkbaar omdat je een gridstraf nog kunt herstellen tijdens de race, in jouw voorbeeld kun je 10 rondes voorsprong nemen op de rest van het veld en alsnog 5 plekken worden teruggezet.
Ja, en dat is nou net de bedoeling. Je maakt een fout, je knalt je concurrent (of wie dan ook) van de baan. Het is dan gek dat je alsnog eerste kan worden, inclusief een straf.

Een straf is geen straf als er uiteindelijk NUL consequenties aan verbonden zijn. Het is juist de bedoeling dat het pijn doet.
pi_200434570
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:21 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Niet tijdens de race, maar gewoon einduitslag +5 plekken. Net als bij een kwalificiatie gridstraf. Dan verzeker je iemand van een straf en kunnen ze niet met een gelukje alsnog winnen etc.
Een kwalificatie gridstraf is nog te herstellen tijdens de race.

En jij hebt het nu over een enorm zware straf, namelijk dat je minimaal op plek 6 kan eindigen in de race. In welke gevallen wil je dat laten gelden dan? Dat kan enkel bij de zwaarste vergrijpen waar je ook gewoon een DSQ voor kan krijgen..
  maandag 19 juli 2021 @ 01:24:00 #33
45 SiGNe
pi_200434571
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, en dat de stewards hem 10 seconden gaven, kwam toen ook niet binnen.

Max rijdt niet tegen een helder licht dacht dat Mazepin eng was, maar deze titel krijgt Loco Lewis dus ook.

Heb de dodelijke crash van Hubert meegemaakt, maar deze hakte er op de buis ook ff in. En loco Lewis maar feesten.
Jammer dat de FIA het geluid niet uitzond toen Max uit de auto probeerde te stappen..
Die had behoorlijk wat pijn op dat moment.
En dat moment krijgt lewis vast ook niet te zien, die kijkt hoogstens of hij kan zien waar max (in zijn ogen) een fout maakte.
  maandag 19 juli 2021 @ 01:24:35 #34
45 SiGNe
pi_200434573
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:23 schreef Marcoss het volgende:

[..]

En jij hebt het nu over een enorm zware straf, namelijk dat je minimaal op plek 6 kan eindigen in de race. In welke gevallen wil je dat laten gelden dan? Dat kan enkel bij de zwaarste vergrijpen waar je ook gewoon een DSQ voor kan krijgen..
Zoals het veroorzaken van een rode vlag en het uitschakelen van een tegenstander?

Nu mocht Hamilton z'n wiel verwisselen, z'n vleugel verwisselen en kon z'n 10 sec tijdstraf makkelijk weer terug winnen en heeft er nu 25 punten bij.
pi_200434574
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:21 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ja en dat is precies de bedoeling. Je moet wat voelen van een straf.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 01:25:43 #36
416575 crew  Evenstar
pi_200434576
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:22 schreef opreis het volgende:

[..]

Echte goede reclame voor z'n merk als Mercedes dat je een labiele gek in je auto hebt rijden en hem daar 40m per jaar voor betaald
Nog erger is dat ze het gewoon 100% faciliteren.

Ik zat serieus vol verbazing Mercedes Twitter account te lezen vandaag. Uitspraken van engineer en Toto na de race, belachelijke en overdreven uitbundige viering van Lewis, overdreven gelach met Leclerc na de race, Mercedes social media accounts ....

Echt niet te geloven.....die zijn het echt kwijt nu ze moeten vechten nadat ze jarenlang met twee vuisten in hun neus races hebben gewonnen. Niet goed voor de sport dit ook.
pi_200434583
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:23 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ja, en dat is nou net de bedoeling. Je maakt een fout, je knalt je concurrent (of wie dan ook) van de baan. Het is dan gek dat je alsnog eerste kan worden, inclusief een straf.

Een straf is geen straf als er uiteindelijk NUL consequenties aan verbonden zijn. Het is juist de bedoeling dat het pijn doet.
Het is alsnog wel een straf, het heeft in dit geval alleen geen gevolgen voor de einduiitslag. Net als dat je een gridstraf kan krijgen in de kwalificatie en alsnog de race kan winnen vanaf plek 5/6.. ook dan heeft de gridstraf geen impact op de uitslag
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 01:27:59 #38
416575 crew  Evenstar
pi_200434586
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:23 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Waarom zou iemand die zijn directe tegenstander uit de race tikt en een rode vlag veroorzaakt in godsnaam de kans moeten krijgen om het nog goed te maken. Het is juist de bedoeling dat hij niet meer goed kan maken.

Nu kon hij zijn rivaal er af tikken, een rode vlag en miljoenen aan schade veroorzaken, zijn eigen banden wisselen, voorvleugel repareren en de race winnen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 01:29:04 #39
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_200434589
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:22 schreef opreis het volgende:

[..]

Een gerespecteerd sportman een labiele gek noemen :o

@GGMM heeft hier vast een pittige mening over.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_200434590
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:24 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zoals het veroorzaken van een rode vlag en het uitschakelen van een tegenstander?

Nu mocht Hamilton z'n wiel verwisselen, z'n vleugel verwisselen en kon z'n 10 sec tijdstraf makkelijk weer terug winnen en heeft er nu 25 punten bij.

Maar nu heb je het specifiek over dit voorbeeld met Max en Hamilton, je kunt niet de regelgeving baseren op 1 incident natuurlijk..
  maandag 19 juli 2021 @ 01:29:38 #41
45 SiGNe
pi_200434591
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:27 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Het is alsnog wel een straf, het heeft in dit geval alleen geen gevolgen voor de einduiitslag. Net als dat je een gridstraf kan krijgen in de kwalificatie en alsnog de race kan winnen vanaf plek 5/6.. ook dan heeft de gridstraf geen impact op de uitslag
Die plekken terug moeten winnen is geen garantie dat je ook op P1 eindigt, vanaf P1 starten is dat wel (redelijk..)
  maandag 19 juli 2021 @ 01:30:44 #42
45 SiGNe
pi_200434598
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:29 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar nu heb je het specifiek over dit voorbeeld met Max en Hamilton, je kunt niet de regelgeving baseren op 1 incident natuurlijk..
En vergelijkbare gevallen mag het ook zo gestrafd worden.
Een rode vlag veroorzaken en een rijder uitschakelen is geen klein dingetje, dat mag ook flink bestrafd worden.
pi_200434602
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Waarom zou iemand die zijn directe tegenstander uit de race tikt en een rode vlag veroorzaakt in godsnaam de kans moeten krijgen om het nog goed te maken. Het is juist de bedoeling dat hij niet meer goed kan maken.

Nu kon hij zijn rivaal er af tikken, een rode vlag en miljoenen aan schade veroorzaken, zijn eigen banden wisselen, voorvleugel repareren en de race winnen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Nogmaals, dan ga je de regels aanpassen op basis van dit incident waarbij zowat alles de kant opviel van Hamilton (wat overigens best vaak gebeurt, maar dat terzijde ;( ) , terwijl dit in de meeste gevallen niet gebeurt, zeker niet in de mate waarop het nu gebeurde.

Of je gaat een regel bedenken die enkel in deze situatie van toepassing is, maar die is er nu ook al. Dat je uit de race wordt gezet..
pi_200434605
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:29 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Die plekken terug moeten winnen is geen garantie dat je ook op P1 eindigt, vanaf P1 starten is dat wel (redelijk..)
Hamilton startte toch niet van P1? ;)
  maandag 19 juli 2021 @ 01:34:39 #45
45 SiGNe
pi_200434611
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Hamilton startte toch niet van P1? ;)
Had ook geen gridstraf,
stel hij had die wel gehad dan was z'n race heel anders geweest,
Had ie alsnog op P1 kunnen eindigen evt maar daar had ie dan wel z'n best voor moeten doen,
  maandag 19 juli 2021 @ 01:37:08 #46
45 SiGNe
pi_200434618
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:31 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Nogmaals, dan ga je de regels aanpassen op basis van dit incident waarbij zowat alles de kant opviel van Hamilton (wat overigens best vaak gebeurt, maar dat terzijde ;( ) , terwijl dit in de meeste gevallen niet gebeurt, zeker niet in de mate waarop het nu gebeurde.

Of je gaat een regel bedenken die enkel in deze situatie van toepassing is, maar die is er nu ook al. Dat je uit de race wordt gezet..
Dat ongeluk met Albon toen had ie ook zo'n straf voor mogen krijgen..
Ook toen reed hij de race leider van de baan.

OK, da's ook weer HAmiltn maar dat soort ongelukken waarbij een rijder de andere uitschakelt en rood veroorzaakt moet gewoon op een goede manier bestrafd worden op een manier waarom de rijder het ook echt merkt.
pi_200434620
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:23 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Hij wordt drie races vergruist door het publiek. Beter kun je dat niet treffen.
pi_200434622
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:34 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Had ook geen gridstraf,
stel hij had die wel gehad dan was z'n race heel anders geweest,
Had ie alsnog op P1 kunnen eindigen evt maar daar had ie dan wel z'n best voor moeten doen,
Nee, hij had een tijdstraf van 10 seconden waardoor hij achter Norris en Bottas terechtkwam die hij daarna weer voorbij moest, dat is dan toch vergelijkbaar? En Leclerc dan, maar die was er al voorbij door de crash zelf.

En ik ben het met jullie eens dat Hamilton vandaag zwaarder gestraft had moeten worden, maar ik geloof niet dat jullie voorstel de F1 in het algemeen verder helpt, het zorgt in ieder geval niet voor minder inconsequentie.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 01:39:00 #49
416575 crew  Evenstar
pi_200434624

Dit interview laat eigenlijk wel precies zien hoe Lewis denkt.

"He was bumping wheels with me". Max had dus gewoon even aan de kant moeten gaan _O-
pi_200434628
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:37 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat ongeluk met Albon toen had ie ook zo'n straf voor mogen krijgen..
Ook toen reed hij de race leider van de baan.

OK, da's ook weer HAmiltn maar dat soort ongelukken waarbij een rijder de andere uitschakelt en rood veroorzaakt moet gewoon op een goede manier bestrafd worden op een manier waarom de rijder het ook echt merkt.
Albon was geen raceleader ;)

En dat werd ook geen rode vlag op dat moment, Albon kon toen ook gewoon verder in de race. Wat de situatie alweer lastig te vergelijken maakt en zeker lastig vast te leggen in de regels.
  maandag 19 juli 2021 @ 01:46:23 #51
45 SiGNe
pi_200434644
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:37 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Nee, hij had een tijdstraf van 10 seconden waardoor hij achter Norris en Bottas terechtkwam die hij daarna weer voorbij moest, dat is dan toch vergelijkbaar? En Leclerc dan, maar die was er al voorbij door de crash zelf.

En ik ben het met jullie eens dat Hamilton vandaag zwaarder gestraft had moeten worden, maar ik geloof niet dat jullie voorstel de F1 in het algemeen verder helpt, het zorgt in ieder geval niet voor minder inconsequentie.
Een tijdstraf van 10 sec kan je goed rijden, vooral als je die straf in het begin van de race krijgt.
dat doet geen pijn.

En Bottas inhalen was ook niet echt een moeite.
Die vent is bang dat ie z'n stoeltje voor volgend jaar kwijt raakt als hij niet doet wat Hamilton wil.

Leclerc had problemen met z'n motor, had verder naar voren kunnen ligen en dan was Hamilton er ook niet mer bij gekomen.
Hamilton had weer eens mazzel.
pi_200434648
Ik vind het trouwens wel erg zuur dat Max mogelijk gridstraf krijgt omdat bepaalde onderdelen vervangen moeten worden door de crash. Die hele auto is praktisch total loss lijkt me -O-
pi_200434657
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:46 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Een tijdstraf van 10 sec kan je goed rijden, vooral als je die straf in het begin van de race krijgt.
dat doet geen pijn.

En Bottas inhalen was ook niet echt een moeite.
Die vent is bang dat ie z'n stoeltje voor volgend jaar kwijt raakt als hij niet doet wat Hamilton wil.

Leclerc had problemen met z'n motor, had verder naar voren kunnen ligen en dan was Hamilton er ook niet mer bij gekomen.
Hamilton had weer eens mazzel.
Dat laatste is sowieso een feit ;)
pi_200434659
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:46 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vind het trouwens wel erg zuur dat Max mogelijk gridstraf krijgt omdat bepaalde onderdelen vervangen moeten worden door de crash. Die hele auto is praktisch total loss lijkt me -O-
Gridstraf voor de volgende race wordt het sowieso niet, de kans is wel groter dat hij door deze crash later in het jaar een gridstraf gaat krijgen inderdaad (en minder budget voor RB in z'n geheel)
pi_200434666
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:48 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Gridstraf voor de volgende race wordt het sowieso niet, de kans is wel groter dat hij door deze crash later in het jaar een gridstraf gaat krijgen inderdaad (en minder budget voor RB in z'n geheel)
Omdat ze nu nog niet aan de limiethoeveelheden ( :D is dit een woord?) zitten van die onderdelen?
  maandag 19 juli 2021 @ 01:51:57 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200434667
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:48 schreef ChevyCaprice het volgende:

Dat je de ruimte moet geven als je gelijk aan elkaar een bocht ingaat
Max lag voor, dus ze waren niet helemaal gelijk aan elkaar. En Max deed dat ook. Hij volgt de lijn van het circuit. Lewis' ruimte werd niet minder. Andersom wel. Lewis laat hem naar buiten lopen (heeft onderstuur want gaat met een onhaalbare snelheid de bocht in) en volgt dus niet de lijn van de bocht. Dus wederom een reden waarom het Lewis' zijn schuld is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200434733
Wat koop je ervoor. Oké Hamilton heeft schuld. Maar met dit soort straffen zal het Hamilton geen ruk uitmaken. Hij heeft bovendien alle geluk dat hij al twee maal enorm geprofiteerd heeft van de rode vlag.

Dan mogen we nog van geluk spreken dat Max zonder enorm letsel het seizoen kan vervolgen. Het seizoen had zomaar al binnen kunnen zijn voor Hamilton.
  maandag 19 juli 2021 @ 02:16:00 #58
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200434739
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]

@:GGMM heeft hier vast een pittige mening over.
weet niet hoe lang je F1 volgt?, maar ik je verzekeren dat HAM bij Mclaren een crashtest dummy was, is ook op YT te zien.
pi_200434761
En dan ook nog een maximaal aantal motoren en een budgetcap. Zo'n actie loont dus gewoon. :r
zie email 27 oktober
pi_200434764
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 02:24 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

Wat mij irriteert is dat dit vooral Max wordt verweten, nu nóg steeds (Max was ook wel zo in het begin) maar Hamilton's beginjaren vergeet iedereen.
Sterker nog, ik denk dat veel rookies en zeker de besten (en de slechtsten) zo begonnen.

Max heeft nul punten of z'n license nu. Nul. Al een best lange tijd.
Samen met Alonso en Schumacher. Alleen die 3.
ben jij soms een beetje fan van Verstappen?
pi_200434802
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Max lag voor, dus ze waren niet helemaal gelijk aan elkaar. En Max deed dat ook. Hij volgt de lijn van het circuit. Lewis' ruimte werd niet minder. Andersom wel. Lewis laat hem naar buiten lopen (heeft onderstuur want gaat met een onhaalbare snelheid de bocht in) en volgt dus niet de lijn van de bocht. Dus wederom een reden waarom het Lewis' zijn schuld is.

En dan was het niet eens bij de apex want Max gaf zeeën van ruimte
pi_200434805
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 02:29 schreef IxCalypso het volgende:
En Hakkinen O+ .

Why?
Hakkinen O+ , die McLaren is imho ook een van de mooiste F1 wagens ooit O+
  maandag 19 juli 2021 @ 02:43:34 #63
45 SiGNe
pi_200434831
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 02:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En dan was het niet eens bij de apex want Max gaf zeeën van ruimte
Hamilton had die bocht nooit kunnen halen, ook niet als Max er niet reed
pi_200435133
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 02:38 schreef IxCalypso het volgende:
Vaste stewards zou volgens mij al heel heel heel erg veel schelen.
Niet dat wisselende gedoe elke keer.

Betere en of andere straffen (wat ik hierboven al zei, niet 10 sec voor iets onbenulligs en ook 10 sec voor iets ernstigs).
Niet meer je auto mogen repareren tijdens een red flag.
Repareren is wel zo veilig, maar dat zou je misschien wat plekken moeten kosten.
Verder denk ik dat het heel vervelend is dat 10 seconden gelijk staat aan de kosten + mogelijke gridstraf in de toekomst.
pi_200435331
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:39 schreef Evenstar het volgende:

Dit interview laat eigenlijk wel precies zien hoe Lewis denkt.

"He was bumping wheels with me". Max had dus gewoon even aan de kant moeten gaan _O-
Ik ben gewoon pisnijdig als ik dit zie. Wat een walgelijke manier van het allemaal zien. Al het respect wat ik had voor Hamilton en dat is veel, is compleet weg.
pi_200435463
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 02:28 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

Fan van de F1 vooral en Max en Alonso O+

Ik was ook al nooit fan van Schumacher, wel van Frentzen ^^
Corinna dacht er toch anders over…
pi_200435490
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 00:34 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dit snijdt wel hout ja..
Nee doet het niet. Op het moment van straffen weten ze meestal de uitkomst niet. Straffen na de race is over het algemeen niet wenselijk.
  maandag 19 juli 2021 @ 07:04:38 #69
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200435499
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 06:59 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nee doet het niet. Op het moment van straffen weten ze meestal de uitkomst niet. Straffen na de race is over het algemeen niet wenselijk.
ok
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_200435501
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 06:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Corinna dacht er toch anders over…
Frentzen lacht wel het laatst.
  maandag 19 juli 2021 @ 07:05:44 #71
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200435503
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dit vond ik het ergste, de straf van 10seconden meer dan terecht, hij ging aan de binnenkant de bocht in lag niet voor.

Zijn auto had schade en dat hadden ze na de pitstraf mogen repareren.
Daarna de pech van Leclerc dat die issues met de auto had, en bottas die team order kreeg.

Het leek nagenoeg allemaal opzettelijk..
Op dat Leclerc gedeelte na dan.

Zou me niks verbazen als merc om red flag had gevraagd zodat ze door de regels de auto konden fixen.

Of misschien hang ik te veel op bnw rond en zie overal een compote in!
:)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_200435576
Respect me or you’re out |:) ^p^
SOONY
  maandag 19 juli 2021 @ 07:27:24 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200435591
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 03:24 schreef IxCalypso het volgende:
Hammertime.

Sorry, ik ben een beetje zuur, ik weet niet wat het is met Hamilton, maar elke keer dezelfde fout.
Komt dat omdat hij jaren in z'n eentje voorop reed?
Niet gewend aan verkeer?
Heeft ie een slecht inschattingsvermogen?

Wat is het?
Rijp voor het gesticht

quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 22:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) mwa geen moeite met Hamilton fans maar vandaag zat hij fout en vond ik zijn gedrag erna wat ongepast, als een fan dat allemaal prima vindt ga ik pas m'n twijfels erover krijgen maar fans zijn niet zo belangrijk, het gaat om de sporter zelf
Fans die juichen als Hamilton een andere rijder met 200 km/h de bandenstapel in jaagt, mja, daar heb ik ook weinig goede woorden voor over.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 19 juli 2021 @ 07:28:33 #74
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_200435595
Strafsysteem klopt voor geen meter natuurlijk.
Als iemand in voorlaatste positie dit doet en die zou dezelfde straf krijgen dan doet het nog minder pijn.
Verzin gewoon een passende straf wanneer de WK titel op het spel staat en de actie directe gevolgen heeft voor je grootste rivaal.

Verstappen die na z’n duwtje met Ocon op het matje geroepen wordt en een dagje voor lul moet staan is 1 ding. Hamilton die Verstappen in gevaar brengt, er voor berispt wordt en alsnog in de media verkondigt dat Verstappen respect moet tonen anders gaat dit vaker gebeuren. Wtf? Dat is toch gewoon de regels van de FIA ondermijnen en een openlijk dreigement uiten? En dat mag gewoon?

Vriendjespolitiek, en inconsequent handelen.
  maandag 19 juli 2021 @ 07:32:33 #75
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_200435611
quote:
10s.gif Op maandag 19 juli 2021 02:25 schreef aTypisch het volgende:

[..]

ben jij soms een beetje fan van Verstappen?
Heb je weer een subforum gevonden waar je nog mag komen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Redactie Sport / Supervogel maandag 19 juli 2021 @ 07:38:53 #76
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_200435631
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 07:10 schreef IxCalypso het volgende:
Waarom zijn mensen zo online?
Zit je in een enorme trip ofzo?
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 07:45:09 #77
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200435674
Vanaf nu moet Max elke race winnen _O_
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_200435696
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]

@:GGMM heeft hier vast een pittige mening over.
best gek om een hekwerk te slopen omdat je de deur niet kan vinden 2 meter wederop..lol
  maandag 19 juli 2021 @ 08:07:34 #79
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_200435779
Ik vind dat er te weinig aandacht is voor de acties op Albon vorig jaar (2x identiek) en nu op Max. Daarmee een coureur die 3x dezelfde straf krijgt en in de pers vooral ermee bezig is te laten zien dat de straf hem niet deert en hij er niet van hoeft te leren!

Een veelpleger moet je langer opsluiten!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_200435827
Lewis Hamilton receives online racist abuse after British GP win

De aandacht wordt alweer afgeleid, de racisme kaart word weer eens getrokken.

Gisteren meermaals die twitterfeed bekeken, 90% van de reacties waren Hamilton fans die blij waren, de rest waren mensen die het respectloos vonden of hem een onverdiende winnaar. Geen enkele aap emoij gezien, maar ja hoeft er maar ene te zijn geweest dan hebben ze hun artikel over racisme.
  maandag 19 juli 2021 @ 08:26:57 #81
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_200435915
Een dag later ben ik nog meer verbolgen over wat er gebeurd is dan op de dag zelf. Ongelooflijk hoe laconiek er over Hamilton's actie gedaan wordt door hemzelf en zijn fans. En ook nog eens wijzen op de "agressie" van Max: hoe denken ze ooit nog dat argument te kunnen gebruiken na dit? Het is een heel bizarre situatie waarin veel mensen zichzelf ontmaskeren. :{
  maandag 19 juli 2021 @ 08:30:44 #82
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200435936
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:26 schreef beantherio het volgende:
Een dag later ben ik nog meer verbolgen over wat er gebeurd is dan op de dag zelf. Ongelooflijk hoe laconiek er over Hamilton's actie gedaan wordt door hemzelf en zijn fans. En ook nog eens wijzen op de "agressie" van Max: hoe denken ze ooit nog dat argument te kunnen gebruiken na dit? Het is een heel bizarre situatie waarin veel mensen zichzelf ontmaskeren. :{
Compleet van de zotte inderdaad. Geen enkele zelfreflectie, een mentaliteit om te kotsen :r
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 19 juli 2021 @ 08:34:10 #83
38114 beantherio
pi_200435956
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Lewis Hamilton receives online racist abuse after British GP win

De aandacht wordt alweer afgeleid, de racisme kaart word weer eens getrokken.

Gisteren meermaals die twitterfeed bekeken, 90% van de reacties waren Hamilton fans die blij waren, de rest waren mensen die het respectloos vonden of hem een onverdiende winnaar. Geen enkele aap emoij gezien, maar ja hoeft er maar ene te zijn geweest dan hebben ze hun artikel over racisme.
Hier idem. Wel de nodige clown emoji's gezien trouwens. Die 90% positieve reacties herken ik trouwens niet: mijn indruk was dat toch wel een meerderheid van de reacties negatief waren. Maar dat kan ook verschillen met waar je op Twitter kijkt natuurlijk.
pi_200435986
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:30 schreef daNpy het volgende:

[..]

Compleet van de zotte inderdaad. Geen enkele zelfreflectie, een mentaliteit om te kotsen :r
Die zelfreflectie ontbreekt bij beiden.
  maandag 19 juli 2021 @ 08:38:11 #85
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200435992
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Met het verschil dat Max niet iemand de bandenstapel in stuurt met 200. Misschien zegt dat toch wel wat.
pi_200436003
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:26 schreef beantherio het volgende:
Inderdaad. Dat gefeest achteraf en ook nu nog hoe de social media van Mercedes en ook de F1 zelf hiermee omgaan, echt niet oké. :r
pi_200436010
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De laatste keer dat Max zelfreflectie moest toepassen is alweer een tijdje geleden. Vandaar ook dat hij 0 strafpunten heeft. Mocht Max nu weer eens iemand de baan af tikken, verwacht ik een volwassenere reactie dan voorheen en sowieso volwassener dan Lewis.
pi_200436012
It takes two to tango volgens Toto. Zou dat ook gelden bij verkrachting...
pi_200436018
Hé maar lui, Lewis heeft ook wel 2 hele punten op z'n rijbewijs er bij gekregen!

Twee!
pi_200436022
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Met het verschil dat Max niet iemand de bandenstapel in stuurt met 200. Misschien zegt dat toch wel wat.
Hij was zelf ook deels schuldige aan de touché.
pi_200436031
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, slachtoffers zijn altijd zelf ook schuldig....
pi_200436033
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:41 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

De laatste keer dat Max zelfreflectie moest toepassen is alweer een tijdje geleden. Vandaar ook dat hij 0 strafpunten heeft. Mocht Max nu weer eens iemand de baan af tikken, verwacht ik een volwassenere reactie dan voorheen en sowieso volwassener dan Lewis.
Het officiële oordeel is dat Lewis de meeste schuld had, niet dat het aan Lewis alleen lag.
  maandag 19 juli 2021 @ 08:45:48 #93
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200436037
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hamilton ging die bocht nooit halen, met of zonder Max. De aanrijding met Max was onoverkoombaar met de lijn en snelheid die hij koos.

Hij zegt zelf "I don't yield for anybody". Duidelijker kun je het niet hebben hoor.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 08:47:18 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200436047
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het officiële oordeel is dat Lewis de meeste schuld had, niet dat het aan Lewis alleen lag.
Nee, Max had de rode loper uit moeten leggen zoals Bottas.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 19 juli 2021 @ 08:48:22 #95
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200436057
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:41 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Laat @Lokale_Notabele het maar niet lezen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_200436058
quote:

[..]

Max z'n auto is eraan, hijzelf mocht uren in een Brits ziekenhuis verblijven en heeft een hoop punten misgelopen. Straf genoeg waar ik hem niet over heb horen klagen. Verdere reflectie lijkt me dan ook niet nodig.
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 08:48:46 #97
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200436061
Mercedes mist echt Niki Lauda die had nog enige zelfreflectie bij Lewis en Toto kunnen aangeven
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_200436070
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:45 schreef babylon het volgende:

[..]

Ja, slachtoffers zijn altijd zelf ook schuldig....
Lees de onderbouwing van zijn straf maar eens rustig na.
pi_200436085
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:45 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hamilton ging die bocht nooit halen, met of zonder Max. De aanrijding met Max was onoverkoombaar met de lijn en snelheid die hij koos.

Hij zegt zelf "I don't yield for anybody". Duidelijker kun je het niet hebben hoor.
Dat doet Max ook niet. Hij wist dat Lewis daar zat en neemt een risico.

Ik heb het verder ook niet verzonnen. Ik refereer gewoon aan het officiële oordeel.
  maandag 19 juli 2021 @ 08:51:55 #100
38114 beantherio
pi_200436092
quote:

[..]

Wat van zichzelf een bizarre conclusie is. Alsof iemand zich graag op het wiel laat aantikken in een snelle bocht.

Er wordt veel te soft omgesprongen met Hamilton. Zelfs bij dit soort extreme situaties.
pi_200436100
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, Max had de rode loper uit moeten leggen zoals Bottas.
Van mij hoeft er bij dit soort race ongevallen helemaal geen straf te volgen. Prima als je om de laatste mm knokt. Maar dan ook de gevolgen accepteren.

De F1 is wat dat betreft wel heel erg geworden van de regeltjes en straffen en ik vind dat zelf geen verbetering.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 08:53:29 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200436106
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat doet Max ook niet. Hij wist dat Lewis daar zat en neemt een risico.

Ik heb het verder ook niet verzonnen. Ik refereer gewoon aan het officiële oordeel.
Hij had thuis moeten blijven idd, veel veiliger
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200436114
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:48 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Max z'n auto is eraan, hijzelf mocht uren in een Brits ziekenhuis verblijven en heeft een hoop punten misgelopen. Straf genoeg waar ik hem niet over heb horen klagen. Verdere reflectie lijkt me dan ook niet nodig.
Dat is een gevolg, geen straf.

Beiden zeggen dat het volledig aan de ander ligt. Ja, dan kun je er op wachten dat het nog een keer gaat gebeuren.
  maandag 19 juli 2021 @ 08:57:30 #104
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200436136
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is een gevolg, geen straf.

Beiden zeggen dat het volledig aan de ander ligt. Ja, dan kun je er op wachten dat het nog een keer gaat gebeuren.
maar het lag aan Hamilton uiteindelijk, dat hij het daar niet mee eens is net als jij geloof ik doet daar weinig aan af
pi_200436141
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij wordt drie races vergruist door het publiek. Beter kun je dat niet treffen.
Die fopneus gaat op zandvoort (en waarschijnlijk al eerder!) gewoon de racisme-kaart trekken als hij volkomen terecht uitgefloten wordt en hij heeft dan nog niet eens in de gaten waarom hij uitgefloten wordt. Vervolgens kan Mercedes lekker haar afschuw daarover uitspreken en lekker woke doen samen met die achterlijke lijers van Sky.

Gevaarlijke gek dat het is. 15 haar geleden had het heel anders met Max afgelopen na zo'n crash.

En maar feestvieren best crowd epic race BLM etcetc.

Tief godverdomme op levensgevaarlijke idioot :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200436160
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:51 schreef beantherio het volgende:

[..]

Wat van zichzelf een bizarre conclusie is. Alsof iemand zich graag op het wiel laat aantikken in een snelle bocht.

Er wordt veel te soft omgesprongen met Hamilton. Zelfs bij dit soort extreme situaties.
Dat bij Hamilton er altijd een wat bijzonder oordeel volgt in zijn voordeel ben ik op zichzelf wel met je eens.

Maar ik snap wel dat hij niet 100% van de schuld krijgt.

Bij het ingaan liggen ze gelijk, Max pakt iets meer snelheid de bocht in en steekt hem daarmee voorbij. Alleen weet hij dat Lewis daar zit en dan neem je gewoon een gok door te denken dat de ander wel aan de kant gaat.

Natuurlijk kun je dan achteraf zeggen dat Lewis daar niet had mogen zitten, maar hij wist dat hij er zat en daar moet je ook rekening mee houden.

Dus ik kan mij wel vinden in dat oordeel.
pi_200436161
quote:
13s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Die fopneus gaat op zandvoort (en waarschijnlijk al eerder!) gewoon de racisme-kaart trekken als hij volkomen terecht uitgefloten wordt en hij heeft dan nog niet eens in de gaten waarom hij uitgefloten wordt. Vervolgens kan Mercedes lekker haar afschuw daarover uitspreken en lekker woke doen samen met die achterlijke lijers van Sky.

Gevaarlijke gek dat het is. 15 haar geleden had het heel anders met Max afgelopen na zo'n crash.

En dan te bedenken dat Hamilton dit geintje al twee keer eerder uithaalde bij Alex Albon....
"He is such a sore loser" reageerde Albon over de radio destijds, over Hamilton.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200436164
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:34 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hier idem. Wel de nodige clown emoji's gezien trouwens. Die 90% positieve reacties herken ik trouwens niet: mijn indruk was dat toch wel een meerderheid van de reacties negatief waren. Maar dat kan ook verschillen met waar je op Twitter kijkt natuurlijk.
Clown emoijs idd veel gezien, maar ik las toch wel best veel fans die blij waren dat hij gewonnen had. Niets provocerend naar max of zo. Maar racistische opmerkingen heb ik er geen één van gezien, kan natuurlijk altijd maar zou me niet verbazen of het er maar een handjevol is geweest en dit nu weer gebruiken om de aandacht af te leiden.
pi_200436179
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar het lag aan Hamilton uiteindelijk, dat hij het daar niet mee eens is net als jij geloof ik doet daar weinig aan af
Nee, het lag voornamelijk aan Hamilton. Dat staat in de overweging.

Dat jij dat niet hebt gelezen doet daar weinig aan af.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:08:36 #110
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200436239
quote:
13s.gif Op maandag 19 juli 2021 08:58 schreef vosss het volgende:

[..]

max heeft hem gisteren ontvolgt op Instagram, _O-
pi_200436243
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:00 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat Hamilton dit geintje al twee keer eerder uithaalde bij Alex Albon....
"He is such a sore loser" reageerde Albon over de radio destijds, over Hamilton.
Hij heeft dat al veel vaker gedaan. Jaren terug in Monza ook al eens iemand in die flauwe bocht rechts na de 1ste chicane volgas het gras op gedrukt. Weet ff niet meer bij wie hij dat toen deed.

Lewis is een lul met zn gebitch over respect. Hij toont dat zelf keer op keer niet. En verwacht het dan wel te krijgen. Zo werkt dat niet.

Ik verheug me op de fluitconcerten :)
vosss is de naam,
  maandag 19 juli 2021 @ 09:09:56 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200436252
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

ik heb het wel gelezen hoor en als de ander niet genoemd wordt dan is het toch duidelijk
  maandag 19 juli 2021 @ 09:10:03 #113
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200436256
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 09:10:06 #114
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200436258
quote:
7s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Hij heeft dat al veel vaker gedaan. Jaren terug in Monza ook al eens iemand in die flauwe bocht rechts na de 1ste chicane volgas het gras op gedrukt. Weet ff niet meer bij wie hij dat toen deed.

Lewis is een lul met zn gebitch over respect. Hij toont dat zelf keer op keer niet. En verwacht het dan wel te krijgen. Zo werkt dat niet.

Ik verheug me op de fluitconcerten :)
Zal wel Massa zijn, die 2 lagen regelmatig in de clinch toen op de baan
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  maandag 19 juli 2021 @ 09:10:33 #115
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200436261
Toen ik het gisteren zag gebeuren dacht ik in eerste instantie dat het een race-incident was, jammer maar helaas, twee vechten, twee schuld. Maar na het een paar keer gezien te hebben blijkt dat toch echt anders te zitten. En eerlijk gezegd raak ik er steeds meer van overtuigd dat het hier echt een veel te roekeloze actie van Hamilton is geweest en dat 10 sec geen passende straf is (ook als je de gevolgen buiten beschouwing laat).

We hebben het hier over één van de 5 snelste bochten in de racewereld. Hamilton heeft meer dan genoeg ruimte aan de binnenkant, want daar kunnen 2 F1 wagens met gemak de bocht nog nemen. Maar Hamilton kiest bewust voor een lijn waarbij Verstappen maar twee opties heeft, namelijk uitwijken en crashen, of niet uitwijken en crashen. Als je voor ligt dan mag je zo'n risico nemen, maar Hamilton ligt op dat moment achter. Hij moet dus of die bocht anders nemen (want zoals hij hem nu nam had hij hem gewoon niet gehouden zonder weelbump), of van het gas af.

Beide doet hij niet omdat hij wil dat dit gebeurt, of omdat hij het echt helemaal verkeerd inschat (en eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in).

Het is van een ongekende roekeloosheid en mensen die echt vinden dat Verstappen hier iets te verwijten valt kunnen beter uitloggen en een andere sport gaan volgen. Verstappen deed alles goed, hoe hij in de sprintrace en tijdens de main race verdedigde was van uitzonderlijk niveau. Snelheid van je tegenstander zo goed inschatten dat je hem in bocht X voor durft te laten omdat je weet dat je door racelijnen dan 3 bochten verderop het voordeel uiteindelijk pakt. Uitzonderlijke klasse waarmee hij Hamilton echt declasseerde.

En dan mogen mensen me nu een fanboy vinden, maar ik heb dit niveau racen echt al lang niet meer gezien in de F1, er zijn er maar een paar die dat kunnen. Dat het dan zo afloopt door onkunde of moedwillig crashen door Hamilton is zuur, slecht voor de sport en tot op het bot oneerlijk.
pi_200436268
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

max heeft hem gisteren ontvolgt op Instagram, _O-
Prima. Verder geen woorden meer aan vuilmaken.

Dat Max hem op de baan maar bedient van repliek.

#glovesoff #letsdancemotherfucker #myballsarebigger #fuckingidiot :7
vosss is de naam,
pi_200436278
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:10 schreef daNpy het volgende:
[ afbeelding ]
Tief op :')
vosss is de naam,
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 09:11:50 #118
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200436279
quote:
[ afbeelding ]
Ik ben geen racistische teksten tegen gekomen. Ze maken de sport echt belachelijk. De FIA is op de hand van Mercedes. Dus Lewis moet en zal dit jaar het kampioenschap winnen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  maandag 19 juli 2021 @ 09:11:52 #119
Niet te kritisch
pi_200436280
quote:

[..]

Het woord 'voornamelijk' is al stuitend.
pi_200436297
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik heb het wel gelezen hoor en als de ander niet genoemd wordt dan is het toch duidelijk
Wat is duidelijk volgens jou?
  maandag 19 juli 2021 @ 09:14:40 #121
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200436313
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:11 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Ik ben geen racistische teksten tegen gekomen. Ze maken de sport echt belachelijk. De FIA is op de hand van Mercedes. Dus Lewis moet en zal dit jaar het kampioenschap winnen
https://racingnews365.nl/trieste-reacties-en-racisme

Hier hebben ze de boel ook gesloten na de race, vanwege racistische reacties.
Hamilton is een grote loser maar daar heeft zijn tint natuurlijk niks mee te maken.
pi_200436315
Er ligt iemand door Hamiltons toedoen in het ziekenhuis te wachten op de uitslag van een CT-scan en intussen groots joelend vieren dat je 'gewonnen' hebt. En dan achteraf in interviews zeggen dat je niet wist dat Max naar het ziekenhuis was gebracht. Joh
pi_200436316
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Toen ik het gisteren zag gebeuren dacht ik in eerste instantie dat het een race-incident was, jammer maar helaas, twee vechten, twee schuld. Maar na het een paar keer gezien te hebben blijkt dat toch echt anders te zitten. En eerlijk gezegd raak ik er steeds meer van overtuigd dat het hier echt een veel te roekeloze actie van Hamilton is geweest en dat 10 sec geen passende straf is (ook als je de gevolgen buiten beschouwing laat).

We hebben het hier over één van de 5 snelste bochten in de racewereld. Hamilton heeft meer dan genoeg ruimte aan de binnenkant, want daar kunnen 2 F1 wagens met gemak de bocht nog nemen. Maar Hamilton kiest bewust voor een lijn waarbij Verstappen maar twee opties heeft, namelijk uitwijken en crashen, of niet uitwijken en crashen. Als je voor ligt dan mag je zo'n risico nemen, maar Hamilton ligt op dat moment achter. Hij moet dus of die bocht anders nemen (want zoals hij hem nu nam had hij hem gewoon niet gehouden zonder weelbump), of van het gas af.

Beide doet hij niet omdat hij wil dat dit gebeurt, of omdat hij het echt helemaal verkeerd inschat (en eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in).

Het is van een ongekende roekeloosheid en mensen die echt vinden dat Verstappen hier iets te verwijten valt kunnen beter uitloggen en een andere sport gaan volgen. Verstappen deed alles goed, hoe hij in de sprintrace en tijdens de main race verdedigde was van uitzonderlijk niveau. Snelheid van je tegenstander zo goed inschatten dat je hem in bocht X voor durft te laten omdat je weet dat je door racelijnen dan 3 bochten verderop het voordeel uiteindelijk pakt. Uitzonderlijke klasse waarmee hij Hamilton echt declasseerde.

En dan mogen mensen me nu een fanboy vinden, maar ik heb dit niveau racen echt al lang niet meer gezien in de F1, er zijn er maar een paar die dat kunnen. Dat het dan zo afloopt door onkunde of moedwillig crashen door Hamilton is zuur, slecht voor de sport en tot op het bot oneerlijk.
Dus de stewards van gisteren kunnen beter een andere sport gaan volgen?

Of zou het kunnen dat het geen feit is dat je gelijk hebt?
  maandag 19 juli 2021 @ 09:15:15 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200436318
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat is duidelijk volgens jou?
dat Hamilton fout zat
pi_200436330
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het woord 'voornamelijk' is al stuitend.
Eerlijk is eerlijk, ze schreven ‘predominantly‘. ;)
pi_200436331
quote:
[ afbeelding ]
Krijg je toch als je totaal geen zelfreflectie toont, ze mogen zichzelf en de FIA bedanken voor alle aandacht
  maandag 19 juli 2021 @ 09:18:08 #127
Niet te kritisch
pi_200436339
quote:
[ afbeelding ]
During, and after, yesterday's British Grand Prix, Max Verstappen was subjected to multiple instances of unsportmanship behaviour, on the track and afterwards on social media by Lewis Hamilton and Mercedes..

Formula 1, the fans, and Red Bull Racing condemn this behaviour in the strongest possible terms. These people have no place in our sport and we urge that those responsible should be held accountable for their actions'.

Formula 1, the fans, the drivers and teams are working to build a more fair and safe sport, and such unacceptable instances of off- and online abuse and unsportmanship behaviour must be highlightend and eliminated.
pi_200436341
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat ze de regels juist interpreteren wil niets zeggen over de juistheid van de regels.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:19:14 #129
342627 tja77
pi_200436347
quote:

[..]

Kijk waar Hamilton rijdt ten tijde van de crash en ten tijde van alle overige keren dat hij die bocht nam.
Je ziet duidelijk dat z’n positie 2-3 autobreedtes verder naar buiten is dan z’n normale racelijn.
Waarom? Verstappen kon geen kant op.

De enige reden waarom het voornamelijk aan Hamilton lag en niet geheel, is omdat Verstappen ook nog op de baan aanwezig is. Verstappen valt werkelijk 0 te verwijten. Is z’n punten kwijt, heeft een pak schade, en werd in een gevaarlijke situatie gebracht door toedoen van Hamilton.
pi_200436348
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat Hamilton fout zat
Hij zat inderdaad het meeste fout, de regel is nu eenmaal dat als de ander voor ligt, dat bij een touché jij de schuldige bent.

En toch vonden de stewards dat Max ook wat te verwijten viel gelet op hun woordkeuze. Daar hoef je het niet mee eens te zijn van mij, maar het is wel aldus besloten.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:19:35 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200436351
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

kijk nog even in je woordenboekje wat dat betekent
  maandag 19 juli 2021 @ 09:21:40 #132
Niet te kritisch
pi_200436376
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De stewards hebben Hamilton toch bestraft? Ik vind alleen dat ze een verkeerde beoordeling maken ten aanzien van de ernst van het vergrijp. Of dat komt doordat ik het verkeerd inschat, of omdat zij de ballen niet hebben om Hamilton in zijn thuisrace uit de uitslag te schrappen, laat ik met plezier in het midden.

Maar het komt de FIA wel erg goed uit dat het gat tussen de nr 1 en 2 weer kleiner is geworden in een fase waar RedBull dominant leek. Voor de spanning en kijkcijfers is dit een cadeautje.
pi_200436378
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hij zat inderdaad het meeste fout, de regel is nu eenmaal dat als de ander voor ligt, dat bij een touché jij de schuldige bent.

En toch vonden de stewards dat Max ook wat te verwijten viel gelet op hun woordkeuze. Daar hoef je het niet mee eens te zijn van mij, maar het is wel aldus besloten.
Max heeft geen straf gekregen
pi_200436391
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:18 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Dat ze de regels juist interpreteren wil niets zeggen over de juistheid van de regels.
Ja, je kan toch moeilijk de stewards verwijten dat ze de regels toepassen.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:23:31 #135
Niet te kritisch
pi_200436399
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat natuurlijk, heel slim van ze, een woord is dat op twee manieren te vertalen is. Namelijk als 'voornamelijk', maar ook als 'principieel'
pi_200436418
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:19 schreef tja77 het volgende:

[..]

Kijk waar Hamilton rijdt ten tijde van de crash en ten tijde van alle overige keren dat hij die bocht nam.
Je ziet duidelijk dat z’n positie 2-3 autobreedtes verder naar buiten is dan z’n normale racelijn.
Waarom? Verstappen kon geen kant op.

De enige reden waarom het voornamelijk aan Hamilton lag en niet geheel, is omdat Verstappen ook nog op de baan aanwezig is. Verstappen valt werkelijk 0 te verwijten. Is z’n punten kwijt, heeft een pak schade, en werd in een gevaarlijke situatie gebracht door toedoen van Hamilton.
Op het moment dat ze elkaar raken rijdt hij een halve autobreedte van de witte lijn, dus je overdrijft schromelijk met je 2-3 breedtes.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:25:19 #137
80382 manny
30 is best veel
pi_200436419
Jammer dat het deze kant op gaat. Gewoon een mooie strijd tussen die 2 en gevechten voor de eerste plek. Daar hoop ik op. Niet dit gezeik.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_200436425
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

kijk nog even in je woordenboekje wat dat betekent
Ik heb daar geen woordenboek voor nodig.

Wat denk jij dat het betekent?
  maandag 19 juli 2021 @ 09:26:39 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200436431
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:25 schreef manny het volgende:
Jammer dat het deze kant op gaat. Gewoon een mooie strijd tussen die 2 en gevechten voor de eerste plek. Daar hoop ik op. Niet dit gezeik.
het scheelt ook allemaal maar heel weinig, denk ook niet dat het opzet was hoor, iets te wanhopig dat wel
pi_200436443
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

De stewards hebben Hamilton toch bestraft? Ik vind alleen dat ze een verkeerde beoordeling maken ten aanzien van de ernst van het vergrijp. Of dat komt doordat ik het verkeerd inschat, of omdat zij de ballen niet hebben om Hamilton in zijn thuisrace uit de uitslag te schrappen, laat ik met plezier in het midden.

Maar het komt de FIA wel erg goed uit dat het gat tussen de nr 1 en 2 weer kleiner is geworden in een fase waar RedBull dominant leek. Voor de spanning en kijkcijfers is dit een cadeautje.
Ik snap dat er mensen zijn die vinden dat het alleen maar aan Hamilton ligt, maar het officiële oordeel is toch anders en daar sluit ik mij bij aan omdat ik niets zie waarvan ik denk dat dat oordeel evident onjuist is.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:28:02 #141
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_200436446
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

During, and after, yesterday's British Grand Prix, Max Verstappen was subjected to multiple instances of unsportmanship behaviour, on the track and afterwards on social media by Lewis Hamilton and Mercedes..

Formula 1, the fans, and Red Bull Racing condemn this behaviour in the strongest possible terms. These people have no place in our sport and we urge that those responsible should be held accountable for their actions'.

Formula 1, the fans, the drivers and teams are working to build a more fair and safe sport, and such unacceptable instances of off- and online abuse and unsportmanship behaviour must be highlightend and eliminated.
Als het ze te heet wordt gaan ze maar weer de racisme kaart trekken. Vermoeiende act dit.
Rini dankjewel.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:29:05 #142
342627 tja77
pi_200436456
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Op het moment dat ze elkaar raken rijdt hij een halve autobreedte van de witte lijn, dus je overdrijft schromelijk met je 2-3 breedtes.
Er is hier een plaatje gepost (vergelijking met z’n inhaalactie op Leclerc) waarop je duidelijk kunt zien dat Hamilton een totaal andere lijn rijdt dan dat hij de overige keren deed. En dat is echt wel 2 autobreedtes.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:29:39 #143
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200436463
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

het scheelt ook allemaal maar heel weinig, denk ook niet dat het opzet was hoor, iets te wanhopig dat wel
Dus je wil zeggen dat Hamilton niet in staat is om in te schatten wanneer hij een bocht wel of niet gaat halen als hij aan de binnenzijde zit?
Hoe komt hij dan aan 7 WK's als hij dit soort dingen niet weet? Dat weten ze in de MX-5 cup allemaal.
pi_200436465
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Wat natuurlijk, heel slim van ze, een woord is dat op twee manieren te vertalen is. Namelijk als 'voornamelijk', maar ook als 'principieel'
Het betekent niet principieel.

Je bent in de war met principally, wat voornamelijk betekent. ;)
  maandag 19 juli 2021 @ 09:30:06 #145
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200436470
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dit, teveel risico nemen want het moest (zijn woorden zaterdag) gebeuren in de eerste ronde.

Dat die overal roept dat Max agressief was, is natuurlijk clownesk. Hijzelf was degene die te agressief aanviel.
pi_200436475
quote:
[ afbeelding ]
Ah, de racisme schwalbe, die kon natuurlijk niet lang uitblijven. Zoeken, zoeken, zoeken, en jawel hoor, een gorilla emoji. Op naar het belangrijke werk dat Hamilton nog te doen heeft zo blijkt maar weer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200436478
https://www.grandprixradi(...)ishpenalty-invoeren/

Olav gaat het even oplossen hoor ^O^ :')
pi_200436483
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:29 schreef tja77 het volgende:

[..]

Er is hier een plaatje gepost (vergelijking met z’n inhaalactie op Leclerc) waarop je duidelijk kunt zien dat Hamilton een totaal andere lijn rijdt dan dat hij de overige keren deed. En dat is echt wel 2 autobreedtes.
Keken ze op dat plaatje naar het moment van de touché of verder in de bocht nadat door de touché ook Hamilton verder naar buiten gleed?
  maandag 19 juli 2021 @ 09:31:16 #149
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200436485
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:29 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dus je wil zeggen dat Hamilton niet in staat is om in te schatten wanneer hij een bocht wel of niet gaat halen als hij aan de binnenzijde zit?
Hoe komt hij dan aan 7 WK's als hij dit soort dingen niet weet? Dat weten ze in de MX-5 cup allemaal.
Nee, Hamilton was op dat moment niet in staat om dat in het schatten. Ik denk dat die schuimbekkend in de auto zat.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:32:09 #150
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200436496
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, Hamilton was op dat moment niet in staat om dat in het schatten. Ik denk dat die schuimbekkend in de auto zat.
Issie wel geschikt om te rijden dan? Dit is topsport toch?
pi_200436497
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:30 schreef Rianne84 het volgende:

Olav heeft al moeite om te zien wat er op de baan gebeurt, dus die moet echt even dimmen zeg…
  maandag 19 juli 2021 @ 09:32:21 #152
342627 tja77
pi_200436498
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Keken ze op dat plaatje naar het moment van de touché of verder in de bocht nadat door de touché ook Hamilton verder naar buiten gleed?
Kijk gewoon in de OP van dit topic.
Daar staat het plaatje in. Zie de positie van Hamilton in 2 situaties (met Max en Leclerc).
  maandag 19 juli 2021 @ 09:32:32 #153
466281 WismutVeilchen83
pi_200436501
quote:

Dan komt het wel goed!
Rini dankjewel.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:33:39 #154
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200436512
quote:

Deze race was de onzin die Olaf uitkraamde echt wel stuitend. Niet alleen zat hij er compleet langs, het sloeg allemaal ook nog eens nergens op. Ergerlijk.
pi_200436526
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:32 schreef tja77 het volgende:

[..]

Kijk gewoon in de OP van dit topic.
Daar staat het plaatje in. Zie de positie van Hamilton in 2 situaties (met Max en Leclerc).
Dat is niet 2-3 autobreedtes verschil. 1 wellicht. Maar goed, tijdens een gevecht ga je anders een bocht in, dus op zichzelf zegt dat niet zoveel.

Let wel: hij zit fout, geen discussie. Alleen doen sommigen net alsof hij iets extreems gedaan heeft. Sterker nog, sommigen doen net alsof hij hem opzettelijk eraf rost.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:36:19 #156
Niet te kritisch
pi_200436546
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik snap dat er mensen zijn die vinden dat het alleen maar aan Hamilton ligt, maar het officiële oordeel is toch anders en daar sluit ik mij bij aan omdat ik niets zie waarvan ik denk dat dat oordeel evident onjuist is.
Ach, het feit dat de schets die de stewards laten zien van het incident al niet klopt met de werkelijkheid (de racelijn van Hamilton is totaal verkeerd geschetst) zegt al dat ze hun oordeel (al dan niet bewust) op de verkeerde informatie baseren, of de verkeerde indruk naar buiten toe willen wekken.

Het zegt me allemaal niet zo veel. Ik geniet al meer dan 25 jaar van de sport en heb de politiek er omheen altijd wel geaccepteerd en voor lief genomen. Maar met name het afgelopen seizoen is het soms net alsof je naar de WWF/WWE zit te kijken. En niet alleen in het voordeel van Mercedes, het vliegt alle kanten op. Ze passen de regels en straffen aan naar gelang de stand in het kampioenschap. Ik sta dus nergens meer van te kijken.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:37:26 #157
342627 tja77
pi_200436563
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is niet 2-3 autobreedtes verschil. 1 wellicht. Maar goed, tijdens een gevecht ga je anders een bocht in, dus op zichzelf zegt dat niet zoveel.

Let wel: hij zit fout, geen discussie. Alleen doen sommigen net alsof hij iets extreems gedaan heeft. Sterker nog, sommigen doen net alsof hij hem opzettelijk eraf rost.
Tijdens een gevecht ga je anders de bocht in?
Als je weet dat er iemand voor je aan de buitenkant zit, mis je bewust de apex?
_O-
  maandag 19 juli 2021 @ 09:37:44 #158
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200436567
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ah, de racisme schwalbe, die kon natuurlijk niet lang uitblijven. Zoeken, zoeken, zoeken, en jawel hoor, een gorilla emoji. Op naar het belangrijke werk dat Hamilton nog te doen heeft zo blijkt maar weer.
Laat ze eerst maar bewijzen dat dat op racisme sloeg, Hamilton klom na de race in de hekken op Silverstone en toen dat niet lukte, brak die het hekwerk af om maar bij zijn fans te kunnen komen. 20 meter verder zat gewoon een deur, :')

Zeer vreemd gedrag, zie filmpje met de groepsfoto, ergens halverwege.
pi_200436587
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Laat ze eerst maar bewijzen dat dat op racisme sloeg, Hamilton klom na de race in de hekken op Silverstone en toen dat niet lukte, brak die het hekwerk af om maar bij zijn fans te kunnen komen. 20 meter verder zat gewoon een deur, :')

Ben je nog steeds opgereigd en opgejaagd?
  maandag 19 juli 2021 @ 09:39:46 #160
Niet te kritisch
pi_200436597
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij gedraagt zich ook als een zilverrug, dus dan is zo'n Gorilla emoji niet eens zo'n gekke vergelijking.

Overigens ook wel mooi dat hij zich net zo gedraagt als de gemiddelde Mercedes rijder op de weg. Bij Mercedes zullen ze de verkopen wel weer omhoog zien schieten.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:42:58 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200436629
twitter

dit vat het wel aardig samen
pi_200436647
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Hij gedraagt zich ook als een zilverrug, dus dan is zo'n Gorilla emoji niet eens zo'n gekke vergelijking.

Overigens ook wel mooi dat hij zich net zo gedraagt als de gemiddelde Mercedes rijder op de weg. Bij Mercedes zullen ze de verkopen wel weer omhoog zien schieten.
Ga jij nu bananen op de baan gooien op Zandvoort?
Jack does it in real time...
  maandag 19 juli 2021 @ 09:44:47 #163
466281 WismutVeilchen83
pi_200436654
Ondanks dat de woede hier nog niet echt gezakt is heb ik na een nachtje slapen wel iets meer een beeld bij het grotere plaatje van wat er gisteren gebeurde. Daarmee blijft Hamilton bij mij nog steeds de schuldige, was de straf ook te laag, maar begrijp ik wel beter waarom het gebeurde.

Kijk nog even terug naar de starts in Imola en in Barcelona. Daar was Mercedes nog echt de dominante auto en was Max degene die dacht dat het per se in de eerste bocht moest gebeuren (wat ook zo was, en wat zelfs in Barcelona niet voldoende bleek te zijn). Hij reed daar mega agressief door de eerste bocht. Hamilton móest daar uitwijken om een botsing te voorkomen en deed dat ook. Hij mokte wel een beetje over de radio, maar nam zijn verlies.

Inmiddels zijn we enkele maanden verder, staat Verstappen ruim voor in het kampioenschap en is er ook op wagengebied één en ander veranderd. Mercedes is niet meer duidelijk de betere wagen. Verstappen domineerde in Monaco, Baku en in Oostenrijk en wist ook op Paul Ricard te winnen. Nu is Hamilton degene die de druk voelt en werd in de sprintrace bevestigd: als hij het in de eerste ronde niet zou doen werd het heel erg moeilijk en zou de achterstand nog groter worden.

Ik vond beiden in de eerste bochten erg agressief, waarbij Verstappen ergens in bocht 4 bij het terugkeren van de kerbstones zijn auto vol voor de neus van Hamilton gooide. Alles prima, alles ging goed, maar wel spierballengedrag.

Op weg naar Copse Corner moet er iets in Lewis' hoofd zijn gekropen waardoor hij dacht: 'dit niet nog eens, de volgende keer laat ik hem gewoon staan. Ik ga hoe dan ook niet terug'. En zo geschiedde. Ik denk dat het een opbouw was van frustraties aan Hamilton's kant, die ik wel enigszins kan begrijpen, hoewel niet goed uiteraard. Het wrange is dat hij nu optimaal profiteert ook nog. Juist daarom is die penalty te licht. Het moet in verhouding staan tot de gevolgen. Met een stop & go wist je zeker dat hij zwaar gestraft zou worden. Nu wist je eigenlijk juist zeker van niet. Het was geen Baku waar nog 2 ronden te rijden waren. Hij had alle tijd om die 10 seconden terug te winnen.
Rini dankjewel.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:48:25 #164
Niet te kritisch
pi_200436686
quote:
9s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:44 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Geen idee of Lewis dat lekker vindt. Maar als ik hem daar een plezier mee doe wil ik best een trosje meenemen.

Zonder gekheid, ik ben tegen elke uiting van racisme. Maar het zou de FIA tegelijkertijd ook sieren als ze een statement uitbrachten waarin ze oproepen tot eerlijke gevechten op de baan, sportief gedrag na de wedstrijd en het respecteren van de opgelegde straffen.

Maar ja, drama scoort en dit zijn weer extra kijkcijfers. Hoe meer vete tussen de nr 1 en 2 hoe beter voor de centjes in de sport.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:48:38 #165
8783 gbm
Estd. 2001
pi_200436691
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ondanks dat de woede hier nog niet echt gezakt is heb ik na een nachtje slapen wel iets meer een beeld bij het grotere plaatje van wat er gisteren gebeurde. Daarmee blijft Hamilton bij mij nog steeds de schuldige, was de straf ook te laag, maar begrijp ik wel beter waarom het gebeurde.

Kijk nog even terug naar de starts in Imola en in Barcelona. Daar was Mercedes nog echt de dominante auto en was Max degene die dacht dat het per se in de eerste bocht moest gebeuren (wat ook zo was, en wat zelfs in Barcelona niet voldoende bleek te zijn). Hij reed daar mega agressief door de eerste bocht. Hamilton móest daar uitwijken om een botsing te voorkomen en deed dat ook. Hij mokte wel een beetje over de radio, maar nam zijn verlies.

Inmiddels zijn we enkele maanden verder, staat Verstappen ruim voor in het kampioenschap en is er ook op wagengebied één en ander veranderd. Mercedes is niet meer duidelijk de betere wagen. Verstappen domineerde in Monaco, Baku en in Oostenrijk en wist ook op Paul Ricard te winnen. Nu is Hamilton degene die de druk voelt en werd in de sprintrace bevestigd: als hij het in de eerste ronde niet zou doen werd het heel erg moeilijk en zou de achterstand nog groter worden.

Ik vond beiden in de eerste bochten erg agressief, waarbij Verstappen ergens in bocht 4 bij het terugkeren van de kerbstones zijn auto vol voor de neus van Hamilton gooide. Alles prima, alles ging goed, maar wel spierballengedrag.

Op weg naar Copse Corner moet er iets in Lewis' hoofd zijn gekropen waardoor hij dacht: 'dit niet nog eens, de volgende keer laat ik hem gewoon staan. Ik ga hoe dan ook niet terug'. En zo geschiedde. Ik denk dat het een opbouw was van frustraties aan Hamilton's kant, die ik wel enigszins kan begrijpen, hoewel niet goed uiteraard. Het wrange is dat hij nu optimaal profiteert ook nog. Juist daarom is die penalty te licht. Het moet in verhouding staan tot de gevolgen. Met een stop & go wist je zeker dat hij zwaar gestraft zou worden. Nu wist je eigenlijk juist zeker van niet. Het was geen Baku waar nog 2 ronden te rijden waren. Hij had alle tijd om die 10 seconden terug te winnen.
Is inderdaad een opstapeling van frustraties. Wilde overigens ook nog wel even opmerken dat Hamilton Verstappen in Portugal ook gewoon afsneed bij z'n inhaalactie, dus het is alleen Max geweest.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:49:33 #166
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_200436702
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:42 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]

dit vat het wel aardig samen
Ook mee eens.
Al ben ik nog steeds ZIEDEND hier, maar goed.

quote:
9s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:44 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Het zal hopelijk bij uitfluiten blijven, maar ik zie het wel voor me dat er altijd een paar dronken idioten zijn die oerwoud geluiden moeten gaan maken net wanneer er een camera van Sky bij is.
pi_200436710
Heeft Hamilton penalty points gekregen voor zijn actie gisteren?
  maandag 19 juli 2021 @ 09:50:36 #168
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_200436716
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:50 schreef Faraday01 het volgende:
Ja, twee.
pi_200436722
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:50 schreef Faraday01 het volgende:
2 stuks maar liefst
  maandag 19 juli 2021 @ 09:51:38 #170
466281 WismutVeilchen83
pi_200436731
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ja, twee.
Daarmee komt hij op 4. Hij kan Max er nog 4x vanaf rossen voordat hij zelf 1 race 0 punten zal scoren.
Rini dankjewel.
pi_200436744
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:51 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Daarmee komt hij op 4. Hij kan Max er nog 4x vanaf rossen voordat hij zelf 1 race 0 punten zal scoren.
Max staat op 0 dus die kan zich nog meer veroorloven
pi_200436745
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ook mee eens.
Al ben ik nog steeds ZIEDEND hier, maar goed.
[..]

Het zal hopelijk bij uitfluiten blijven, maar ik zie het wel voor me dat er altijd een paar dronken idioten zijn die oerwoud geluiden moeten gaan maken net wanneer er een camera van Sky bij is.
afgekeurde Feyenoord hooligans
Groot fan van User Wotte
pi_200436762
Toch had ik het idee dat de straffen vroeger zwaarder waren iig. Of ben ik nu nostalgisch aan het worden
Groot fan van User Wotte
pi_200436765
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Tijdens een gevecht ga je anders de bocht in?
Als je weet dat er iemand voor je aan de buitenkant zit, mis je bewust de apex?
_O-
Nou verdraai je wat ik zeg.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:55:33 #175
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200436780
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

Goed omschreven. Wat vond je van het gedrag van Hamilton na de race?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 juli 2021 @ 09:55:36 #176
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200436781
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:54 schreef Tjacka het volgende:
Toch had ik het idee dat de straffen vroeger zwaarder waren iig. Of ben ik nu nostalgisch aan het worden
Dat idee heb ik ook.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:55:58 #177
466281 WismutVeilchen83
pi_200436788
Overigens, wat ook nog meespeelde was dat Copse zo'n beetje Lewis' laatste kans was. In Maggots en Backets was Verstappen juist erg sterk, dat zag je ook in de sprintrace. Op Hangar Straight richting Stowe had Hamilton in de sprintrace geen enkele kans meer, daar had Verstappen ineens een mega gat al.
Rini dankjewel.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:56:27 #178
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200436795
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:51 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

door de rode vlag kwam hij er natuurlijk ook goed mee weg, had zonder ook moeten stoppen las ik
  maandag 19 juli 2021 @ 09:56:41 #179
Niet te kritisch
pi_200436800
quote:
Deels waar. Een stop&go had hier ook wel gepast. Ik denk dat dat in het verleden wel de straf was geweest. Al blijven natuurlijk vooral de stevige straffen hangen.

Wat vooral blijft hangen zijn de straffen wanneer dit soort zaken overduidelijk met opzet gebeuren en dat was hier niet het geval.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:57:21 #180
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200436810
Wel mooi dat Max na een statement gewoon niet meer reageert en Hamilton van social media schopt.
  Redactie Frontpage maandag 19 juli 2021 @ 09:58:03 #181
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_200436818
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:52 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Max staat op 0 dus die kan zich nog meer veroorloven
Kunnen ze elkaar elke race er af beuken en wordt toch nog Bottas kampioen :7 (of Norris, dat is realistischer)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 19 juli 2021 @ 09:58:06 #182
466281 WismutVeilchen83
pi_200436821
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Goed omschreven. Wat vond je van het gedrag van Hamilton na de race?
Ronduit stuitend. Een pure provocatie. Maar dat zeg ik in mijn Nederlandse Verstappen-bubbel. Ik keek gisteravond nog de post race van het Formule 1 kanaal en daar discussieerden ze vooral over of de 10 seconden penalty niet wat zwaar was. Kennelijk is de beleving aan de overkant van de plas toch totaal anders dan dat wij hem hier hebben.
Draai hem eens om: hoe zouden ze op Zandvoort gereageerd hebben? Ik vermoed niet heel anders. Kan me niet voorstellen dat Verstappen heel ingetogen zijn zege zou vieren.
Rini dankjewel.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:58:18 #183
Niet te kritisch
pi_200436829
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou verdraai je wat ik zeg.
Nou, nee hoor. Je verdedigt Hamilton door te zeggen dat je in een gevecht anders de bocht in gaat. Hamilton gaat tijdens het gevecht de bocht in met een lijn die een autobreedte van de apex ligt, met een lijn die als je hem doortrekt de auto naast hem langs de baan brengt.

Als dat jouw manier is van een bocht nemen in een gevecht....
  maandag 19 juli 2021 @ 09:58:30 #184
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_200436833
quote:
Er zijn meer strafmaatregelen bijgekomen in de loop der jaren, vroeger werd er eigenlijk meteen naar de stop and go penalty gegrepen. Maar dat was in bepaalde gevallen gewoon te zwaar.
Later kreeg je de drive through en tijdsstraffen die ingelost moesten worden bij de eerstvolgende pitsstop.
Op zich is dat een prima ontwikkeling geweest.
pi_200436834
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Deels waar. Een stop&go had hier ook wel gepast. Ik denk dat dat in het verleden wel de straf was geweest. Al blijven natuurlijk vooral de stevige straffen hangen.

Wat vooral blijft hangen zijn de straffen wanneer dit soort zaken overduidelijk met opzet gebeuren en dat was hier niet het geval.
Gewoon super raar dat hij nu met zijn straf op plek 5 terechtkwam ofzo. :') :')
Groot fan van User Wotte
  maandag 19 juli 2021 @ 09:58:52 #186
466281 WismutVeilchen83
pi_200436839
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:55 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook.
Dat waren ze ook, al was het maar omdat je begin deze eeuw alleen een stop/go penalty of een zwarte vlag had. Daarna kwam de drive trough en daarna pas de 5 en 10 seconde tijdstraffen en grid penalty's voor de race erna.
Rini dankjewel.
pi_200436844
En Hamilton gaf aan om Max te willen opbellen, maar niet om excuses aan te bieden.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:59:21 #188
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200436845
Ben in ieder geval benieuwd of Hamilton het great fans ook gaat gebruiken in Spa en Zandvoort
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 19 juli 2021 @ 09:59:37 #189
466281 WismutVeilchen83
pi_200436850
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Wel mooi dat Max na een statement gewoon niet meer reageert en Hamilton van social media schopt.
Heeft ie dat ja? :D
Rini dankjewel.
  maandag 19 juli 2021 @ 09:59:45 #190
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200436853
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:58 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Ronduit stuitend. Een pure provocatie. Maar dat zeg ik in mijn Nederlandse Verstappen-bubbel. Ik keek gisteravond nog de post race van het Formule 1 kanaal en daar discussieerden ze vooral over of de 10 seconden penalty niet wat zwaar was. Kennelijk is de beleving aan de overkant van de plas toch totaal anders dan dat wij hem hier hebben.
Draai hem eens om: hoe zouden ze op Zandvoort gereageerd hebben? Ik vermoed niet heel anders. Kan me niet voorstellen dat Verstappen heel ingetogen zijn zege zou vieren.
Ik vind juist dat Max altijd ingetogen reageert op zijn overwinningen. Die zie ik niet zo snel de hekken slopen en met een vlag rond dansen.
pi_200436863
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Ergens ook wel treurig. Beetje haantjesgedrag. Max doet nu eigenlijk hetzelfde dan Lewis en staat ook niet open voor het debat. Dat is jammer.
Groot fan van User Wotte
  Redactie Frontpage maandag 19 juli 2021 @ 10:00:32 #192
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_200436867
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:58 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Gewoon super raar dat hij nu met zijn straf op plek 5 terechtkwam ofzo. :') :')
10 seconden time penalty stelt natuurlijk geen ene kut voor als bij elke race meestal driekwart van het veld op een ronde achterstand rijdt en de top 3 al vaak een paar seconden van elkaar af zit :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 19 juli 2021 @ 10:01:00 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200436876
quote:
10s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:59 schreef Caland het volgende:
Ben in ieder geval benieuwd of Hamilton het great fans ook gaat gebruiken in Spa en Zandvoort
denk dat hij in Hongarije al uitgefloten wordt
  maandag 19 juli 2021 @ 10:01:01 #194
466281 WismutVeilchen83
pi_200436877
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vind juist dat Max altijd ingetogen reageert op zijn overwinningen. Die zie ik niet zo snel de hekken slopen en met een vlag rond dansen.
Denk je dat hij op Zandvoort niet euforischer gaat zijn dan? Puur omdat het Zandvoort is? Hekken slopen wellicht niet, maar ik denk wel even het rechte stuk oplopen en als een marshal heb een vlag geeft neemt ie die ook wel aan denk ik..!
Rini dankjewel.
pi_200436895
quote:
Dit was 20 jaar geleden gekwalificeerd als race ongeval.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:02:05 #196
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200436896
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Heeft ie dat ja? :D
Ja gisteravond rond 22:00.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:02:07 #197
Niet te kritisch
pi_200436897
quote:

[..]

Ik keek de race op Sky en eigenlijk alleen Button was direct duidelijk door te zeggen dat Hamilton hier waarschijnlijk terecht de schuld zou krijgen.
pi_200436907
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:00 schreef LTVDK het volgende:

[..]

10 seconden time penalty stelt natuurlijk geen ene kut voor als bij elke race meestal driekwart van het veld op een ronde achterstand rijdt en de top 3 al vaak een paar seconden van elkaar af zit :')
Hij had 10 sec achter die haasjes moeten zitten. Dat had mij eerlijker geleken.
Groot fan van User Wotte
pi_200436908
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:00 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ergens ook wel treurig. Beetje haantjesgedrag. Max doet nu eigenlijk hetzelfde dan Lewis en staat ook niet open voor het debat. Dat is jammer.
Een debat met die treurwilg :')

Max laat de banden wel spreken
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 10:02:48 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200436910
Zal ik even zout in de wonden strooien?

Hamilton was uitgevallen zonder rode vlag.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200436920
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:02 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Een debat met die treurwilg :')

Max laat de banden wel spreken
Denk dat je een debat wel nodig hebt hoor. Dat het beter kan met de straffen lijkt mij duidelijk.
Groot fan van User Wotte
  maandag 19 juli 2021 @ 10:03:50 #202
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200436924
quote:

[..]

Waarover moet er debat zijn? De straf is gisterenmiddag uitgedeeld, en Hamilton was duidelijk na de race.
De kater komt later, en bij Hamilton zal die duren tot ver na Zandvoort.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:04:44 #203
Niet te kritisch
pi_200436934
quote:

[..]

Vanuit zijn perceptie (en ik denk dat dat klopt) is hij ternauwernood ontsnapt aan ernstig letsel door een fout of zelfs opzet van zijn grootste concurrent. Als je dan met 51g tegen een wand klapt en degene die de overtreding begaat staat lekker zijn overwinning te vieren met een hoop social media posts over hoe geweldig hij wel niet is, dan zou ik hem ook even blocken. Prima te begrijpen en dat komt vast wel weer goed uiteindelijk.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:05:28 #204
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200436941
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:02 schreef Nattekat het volgende:

Dat denk ik ook, die had schade rechts voor.
pi_200436945
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarover moet er debat zijn? De straf is gisterenmiddag uitgedeeld, en Hamilton was duidelijk na de race.
De kater komt later, en bij Hamilton zal die duren tot ver na Zandvoort.
De straf.
Groot fan van User Wotte
  maandag 19 juli 2021 @ 10:05:57 #206
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200436947
quote:
Klopt. Toen werd voor alles een drive through of stop&go gegeven. Later zijn daar de 5s en 10s straffen bij gekomen, omdat een dt soms wat zwaar was. Nu eordt die nog bij uitzondering maar gegeven.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 19 juli 2021 @ 10:06:09 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200436952
quote:

ja ook gelezen
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 10:06:14 #208
416575 crew  Evenstar
pi_200436955
Wel typisch, meteen als schuldige in een slachtofferrol kruipen en racisme kaart trekken, nadat je een hele dag hebt lopen provoceren,liegen, verdraaien etc.

Die twee idioten die racistische uitlatingen doen lekker uitlichten, zodat je niet hoeft te reageren op de rest. Goede tactiek.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:06:23 #209
Niet te kritisch
pi_200436958
quote:

Dat weet ik niet hoor. Extra pitstop sowieso en misschien had hij dan niet gewonnen.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:06:25 #210
8783 gbm
Estd. 2001
pi_200436959
quote:

Mja, hij had naar binnen gemoeten voor een nieuwe velg en wellicht een andere vleugel maar verder viel het wel mee toch? Zo handig is ie dan ook wel weer... ;) :P
pi_200436964
quote:

[..]

De beleving aan de andere kant van de plas is dat ze na Schumacher en Vettel recht hebben op de beste ooit want ze hebben de oorlog gewonnen of zo, dat zij en alleen zij het zo zwaar hebben gehad met covid, en dat ze daarom op hun eigen circuit wel toe waren aan een feestje en dat de stewards daaraan nog harder mee moeten werken dan normaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:07:08 #212
38114 beantherio
pi_200436965
Wat ik hoop dat Verstappen in het achterhoofd houdt is dat de actie van Hamilton is ingegeven door een schijnbaar gevoel dat zijn tijdperk aan een einde aan het komen is. We zien hem dit jaar opvallend veel fouten maken en opvallend vaak geen antwoord hebben op de snelheid van Max. Wat Max nu het beste kan doen is het negeren en zich focussen op het racen. Wees "de wijste" en laat Hamilton maar verzuipen in z'n shit.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:09:08 #213
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200436991
quote:

Ik las dat hij een gebroken velg had. Die had hij bij zijn pitstop kunnen vervangen.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:10:06 #214
Niet te kritisch
pi_200437001
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:07 schreef beantherio het volgende:
Wat ik hoop dat Verstappen in het achterhoofd houdt is dat de actie van Hamilton is ingegeven door een schijnbaar gevoel dat zijn tijdperk aan een einde aan het komen is. We zien hem dit jaar opvallend veel fouten maken en opvallend vaak geen antwoord hebben op de snelheid van Max. Wat Max nu het beste kan doen is het negeren en zich focussen op het racen. Wees "de wijste" en laat Hamilton maar verzuipen in z'n shit.
Dat het einde tijdperk is begint overal door te dringen zo langzamerhand. Behalve bij Hamilton en zijn die-hard fans. Maar ook op internationale media en fora wordt er enorm hard geoordeeld over gisteren en eerdere fouten van Hamilton.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:11:06 #215
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200437012
quote:
Als iets dit jaar is gebleken is het wel dat Hamilton meer moeite heeft met de druk dan Verstappen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 10:11:20 #216
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200437016
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, die had schade rechts voor.
Nee, dat is bevestigd door zijn team.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200437031
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:11 schreef Netsplitter het volgende:
-
onzin

ik maak mij oprecht zorgen om spa en Zandvoort

het oranje legioen schat ik niet bijster hoog in

sorry van het Feyenoord grapje

[ Bericht 14% gewijzigd door Nattekat op 19-07-2021 10:13:48 ]
Groot fan van User Wotte
  maandag 19 juli 2021 @ 10:13:23 #218
466281 WismutVeilchen83
pi_200437041
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dat het einde tijdperk is begint overal door te dringen zo langzamerhand. Behalve bij Hamilton en zijn die-hard fans. Maar ook op internationale media en fora wordt er enorm hard geoordeeld over gisteren en eerdere fouten van Hamilton.
Als Mercedes de performance weet om te draaien maken ze ineens wel weer alle kans.. ;(
Rini dankjewel.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:14:02 #219
Niet te kritisch
pi_200437052
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als iets dit jaar is gebleken is het wel dat Hamilton meer moeite heeft met de druk dan Verstappen.
Hoewel dat klopt is gisteren natuurlijk wel een event dat ook in komende races door kan spelen. De vraag is of Verstappen de volgende keer nog zo onbevangen durft te racen. Zeker omdat Hamilton zo blijft acteren dat hij niets fout deed. Het kan bijna niet anders of dat zit bij een volgende inhaalactie nog in je kop.

En geloof maar dat Hamilton en Toto er de komende weken alles aan gaan doen in de media om dat te versterken. Mindgames 2.0.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 10:14:26 #220
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200437058
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Als Mercedes de performance weet om te draaien maken ze ineens wel weer alle kans.. ;(
RB was ook hier de beste. We hebben er niet veel van kunnen zien, maar dat was ook de reden dat Hamilton zo wanhopig was om ervoor te komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200437065
quote:
was toen met Rosberg toch ook al zo

die man kan helemaal niks met druk
Groot fan van User Wotte
  maandag 19 juli 2021 @ 10:15:54 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200437076
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Hoewel dat klopt is gisteren natuurlijk wel een event dat ook in komende races door kan spelen. De vraag is of Verstappen de volgende keer nog zo onbevangen durft te racen. Zeker omdat Hamilton zo blijft acteren dat hij niets fout deed. Het kan bijna niet anders of dat zit bij een volgende inhaalactie nog in je kop.

En geloof maar dat Hamilton en Toto er de komende weken alles aan gaan doen in de media om dat te versterken. Mindgames 2.0.
dat verwacht ik niet hoor
  maandag 19 juli 2021 @ 10:15:59 #223
8783 gbm
Estd. 2001
pi_200437079
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

RB was ook hier de beste. We hebben er niet veel van kunnen zien, maar dat was ook de reden dat Hamilton zo wanhopig was om ervoor te komen.
Wat ik me tijdens de race wel oprecht afvroeg inderdaad... Was Ferrari nou zo goed of viel Mercedes uiteindelijk gewoon tegen? Denk een combinatie, maar ging volgens mij moeilijker dan Mercedes had verwacht...
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 10:17:14 #224
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200437089
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:15 schreef gbm het volgende:

[..]

Wat ik me tijdens de race wel oprecht afvroeg inderdaad... Was Ferrari nou zo goed of viel Mercedes uiteidenlijk gewoon tegen? Denk een combinatie, maar ging volgens mij moeilijker dan Mercedes had verwacht...
Hamilton was de eerste stint gewoon rustig aan het sparen omdat die 10s veel meer pijn hadden gedaan als hij vroeg naar binnen had gemoeten. De tweede stint werd Leclerc weggereden.

Bottas was gewoon vierde geworden zonder dat pitstop mazzeltje.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 19 juli 2021 @ 10:18:04 #225
466281 WismutVeilchen83
pi_200437102
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Klopt, maar de updates hadden ze hier ook pas voor het eerst. Kan best zijn dat ze nog wat zaken moeten finetunen. Gisteren kan ook weer aanleiding zijn om toch voor het najaar nog wat updates te brengen, daar waar ze het bij een nederlaag wellicht hadden opgegeven. Daarbij vond ik Hamilton in de kwalificatie al echt supersnel. max had wat problemen, oke, maar hij zat er echt heel goed bovenop. Het is zeker nog niet gespeeld.
Rini dankjewel.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:18:06 #226
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200437103
quote:

[..]

Max zet straks een mooie foto van hem en Kelly online, en morgen een van een zware training. En dan is het weer klaar.
pi_200437123
quote:

[..]

We gaan het zien

Ik denk dat max een harder hoofd heeft dan hammie
  maandag 19 juli 2021 @ 10:19:41 #228
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200437125
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:12 schreef Tjacka het volgende:

[..]

onzin

ik maak mij oprecht zorgen om spa en Zandvoort

het oranje legioen schat ik niet bijster hoog in

sorry van het Feyenoord grapje
Haha, wel eens op die camping geweest? Die kerels uit de Achterhoek met hun scootmobielen en woonkamers, _O-
  maandag 19 juli 2021 @ 10:19:57 #229
466281 WismutVeilchen83
pi_200437128
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hamilton was de eerste stint gewoon rustig aan het sparen omdat die 10s veel meer pijn hadden gedaan als hij vroeg naar binnen had gemoeten. De tweede stint werd Leclerc weggereden.

Bottas was gewoon vierde geworden zonder dat pitstop mazzeltje.
Had ook sterk het idee dat Hamilton in het begin zat te sandbaggen. Deed heel rustig aan bij de start, liet het gat een beetje rond de 2 seconde schommelen en wist dat hij nog ontzettend veel pace over had. Daarmee werd de overwinning nog heroïscher. 10 seconden straf en zó terugkomen in de laatste ronden. Wow..
Rini dankjewel.
pi_200437130
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:19 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

We gaan het zien

ik denk oprecht dat Hamilton eigenlijk de betere auto heeft
Groot fan van User Wotte
pi_200437139
quote:
Hamilton heeft gewoon een minder snelle auto en moet dus meer risico nemen. In het verleden kon hij gewoon met een DRS er voorbij.

Wat je vooral ziet is dat Hamilton weliswaar goed is, maar geen buiten categorie. We missen gewoon een coureur als Schumacher, Senna, Lauda, enz.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:20:57 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200437141
quote:
10s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:59 schreef Caland het volgende:
Als Spa door gaat dit jaar.
Nogal een bende in dat gebied op het moment met ook veel infrastructurele schade.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200437142
bottas is pure matigheid en gaat gisteren met drie vingers in zijn neus naar de top 3
Groot fan van User Wotte
  maandag 19 juli 2021 @ 10:21:13 #234
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_200437143
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:15 schreef gbm het volgende:

[..]

Wat ik me tijdens de race wel oprecht afvroeg inderdaad... Was Ferrari nou zo goed of viel Mercedes uiteindelijk gewoon tegen? Denk een combinatie, maar ging volgens mij moeilijker dan Mercedes had verwacht...
De pace van de Ferrari op de Mediums was inderdaad opvallend, afgaande op oa. Paul Ricard had je gedacht dat de Ferrari eerder z'n banden op zou vreten. Maar het tegendeel bleek waar.
En Lewis was bandjes aan het sparen waarschijnlijk.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:21:37 #235
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200437149
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:19 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

We gaan het zien

denk het ook, heeft ook minder te verliezen
  maandag 19 juli 2021 @ 10:21:42 #236
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200437151
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:06 schreef Evenstar het volgende:
Wel typisch, meteen als schuldige in een slachtofferrol kruipen en racisme kaart trekken, nadat je een hele dag hebt lopen provoceren,liegen, verdraaien etc.

Die twee idioten die racistische uitlatingen doen lekker uitlichten, zodat je niet hoeft te reageren op de rest. Goede tactiek.
Wachten totdat iemand fouter is dan jij en dan moord en brand gaan schreeuwen.
Doet alleen maar bij aan de walgelijkheid van dat mannetje door zijn actie van gisteren.
1947-2016
pi_200437155
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:20 schreef Tjacka het volgende:

[..]

ik denk oprecht dat Hamilton eigenlijk de betere auto heeft
Jij kijkt nog naar de wedstrijden van afgelopen seizoenen?
pi_200437159
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:21 schreef Tjacka het volgende:
bottas is pure matigheid en gaat gisteren met drie vingers in zijn neus naar de top 3
Nee, Bottas is heel wisselvallig.
pi_200437164
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

hoe kan die gekke Mexicaan er dan niks van bakken
Groot fan van User Wotte
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 10:23:31 #240
416575 crew  Evenstar
pi_200437166
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, ondanks dat Perez het slecht doet heb ik hem hoger zitten dan Bottas, dus zolang Bottas met gemak voor Perez kan rijden is de Mercedes niet zoveel slechter of misschien beter dan de RB en is het Max wat het verschil maakt.

Niet zo gek gedacht toch?
pi_200437180
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:23 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Nou ja, ondanks dat Perez het slecht doet heb ik hem hoger zitten dan Bottas, dus zolang Bottas met gemak voor Perez kan rijden is de Mercedes niet zoveel slechter of misschien beter dan de RB en is het Max wat het verschil maakt.

dit bedoel ik idd
Groot fan van User Wotte
  maandag 19 juli 2021 @ 10:24:18 #242
37887 Dauthi
Progressive
pi_200437181
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dit was 20 jaar geleden gekwalificeerd als race ongeval.
20 jaar geleden was de coureur in zo'n ongeval dood geweest.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 10:24:44 #243
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200437188
Red Bull zou eens bij de FIA klagen over die voorvleugel van Mercedes
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 10:25:06 #244
416575 crew  Evenstar
pi_200437194
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:24 schreef Tjacka het volgende:

[..]

dit bedoel ik idd
Ook meteen één van de redenen waarom Lewis bij iedere mogelijkheid roept dat de RB sneller is, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat hij verslagen wordt door een betere coureur, dat moet gewoon een betere chassis zijn, want hij is de GOAT. Ofzo ...
  maandag 19 juli 2021 @ 10:25:08 #245
Niet te kritisch
pi_200437196
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hamilton heeft gewoon een minder snelle auto en moet dus meer risico nemen. In het verleden kon hij gewoon met een DRS er voorbij.

Wat je vooral ziet is dat Hamilton weliswaar goed is, maar geen buiten categorie. We missen gewoon een coureur als Schumacher, Senna, Lauda, enz.
Nee hoor. Die missen we niet. Verstappen kan prima in dat rijtje ;).
pi_200437240
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ook meteen één van de redenen waarom Lewis bij iedere mogelijkheid roept dat de RB sneller is, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat hij verslagen wordt door een betere coureur, dat moet gewoon een betere chassis zijn, want hij is de GOAT. Ofzo ...
Daarom komt Russell ook niet volgend jaar in die auto. ;)
Groot fan van User Wotte
pi_200437245
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hamilton rijdt al kamer op Silverstone. Hamilton weet, net als Verstappen, dat hij daar de bocht niet houdt met de snelheid waarmee hij de bocht in stuurde. Dat blijkt ook wel want hij mist de apex compleet, raakt Max en komt nog wijd. Hij gaat in het heetst van de strijd gewoon veel te hard die bocht door. Zelfs als Max er niet voor had gereden was hij daar met deze racelijn naast de baan gekomen. Als hij nu voor het eerst in een F1 wagen zit en de bocht verkeerd inschat kan ik het zien als een fout. Dit was gewoon een bewuste actie; of Max laat me voor óf ik rij hem van de baan. Anders kan ik het echt niet zien.
pi_200437265
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

denk het ook, heeft ook minder te verliezen
Nee op dit moment heeft Max meer te verliezen.

Hij staat voor in het kampioenschap.

Zijn auto is eindelijk goed genoeg.

Dit is zijn kans om een wk binnen te slepen. Hamilton heeft er al genoeg op zijn naam. Men lijkt er maar vanuit te gaan dat Max er nog velen kan/gaat winnen en ik hoop dat natuurlijk ook maar dat is zeker geen gegeven.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:31:01 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200437266
quote:

[..]

Op basis van? Ik vind Bottas vlees noch vis maar waarom hij minder dan Perez zou zijn zie ik ook weer niet.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:33:16 #250
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200437292
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:30 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dit is zijn kans om een wk binnen te slepen. Hamilton heeft er al genoeg op zijn naam. Men lijkt er maar vanuit te gaan dat Max er nog velen kan/gaat winnen en ik hoop dat natuurlijk ook maar dat is zeker geen gegeven.
niet met je eens, naar de troon klimmen is wat anders dan je troon misschien moeten opgeven qua druk
pi_200437297
quote:

[..]

Merc > RBR
RBR + Max > Merc + Hamilton

Maar dat zal Hamilton nooit toegeven inderdaad :)
  maandag 19 juli 2021 @ 10:34:57 #252
466281 WismutVeilchen83
pi_200437310
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:30 schreef Vliegbaard het volgende:
at blijkt ook wel want hij mist de apex compleet, raakt Max en komt nog wijd. Hij gaat in het heetst van de strijd gewoon veel te hard die bocht door. Zelfs als Max er niet voor had gereden was hij daar met deze racelijn naast de baan gekomen. Als hij nu voor h
Dit klopt helemaal, maar zo was het in Barcelona bij de start ook. Ik hoop / verwacht dat ondanks dat het Hamilton's fout was Max hier ook lering uit trekt. Nu staat hij met 0 punten. Hij had ook kunnen denken: nouja, ga dan maar, ik pak je later toch wel terug. En zo niet, dan pak ik in elk geval 18 of 19 zekere punten.

Nogmaals: ik wil niet de discussie uitlokken of Max deels ook schuldig is, want dat is hij in mijn optiek niet. Maar meestal zijn gelijk hebben en gelijk krijgen 2 verschillende dingen. Max had gelijk, maar kreeg het niet.
Rini dankjewel.
pi_200437322
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:30 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Hamilton wilt er alles aan doen om de GOAT te zijn.

Als hij dit seizoen verliest kan het zo maar einde verhaal zijn met meneer Hamilton.
Groot fan van User Wotte
pi_200437337
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet met je eens, naar de troon klimmen is wat anders dan je troon misschien moeten opgeven qua druk
Dat kan natuurlijk.

Bij beide zal de druk er wel goed op staan dit seizoen.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:37:56 #255
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200437352
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:35 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Hamilton wilt er alles aan doen om de GOAT te zijn.

Als hij dit seizoen verliest kan het zo maar einde verhaal zijn met meneer Hamilton.
waarom? hij heeft al bijgetekend en volgend jaar vast weer een competitieve auto, denken dat hij alleen maar met z'n legacy bezig is vind ik wat te kortzichtig, het is gewoon een racer en een goeie ook
pi_200437362
quote:

[..]

Hij vergeet zelf dat hij jarenlang met zijn teamgenoot het hele veld op een ronde zette, dan heb je pas een superieure wagen. De wagen van RB is alleen goed in de handen van Max, Perez die ik hoog heb zitten haalt het er nog niet uit. Zag je ook toen Russel instapte, meteen op snelheid en zonder pech had hij gewonnen. Ik weet niet of die wagen zo goed is van RB. Max heeft altijd geroepen "geef me een wagen binnen 2 tiende en ik doe de rest", en daar lijkt het wel een beetje op. Als je ook let op Max zijn rijstijl zie je dat hij andere lijnen rijdt en bochten anders neemt dan de rest. Ik durf te wedden dat als Max in die Merc zat naast Lewis dat Lewis hem alleen bij de start even zag en hier en daar wat kruimels kon oprapen als Max het eens liet liggen.
pi_200437371
twitter

Die gast heeft al 100x een race gewonnen en daarbij heb je altijd wel een handje vol idioten/trollen die wat racistische opmerkingen maken. Nu vertonen Mercedes en Lewis schaamteloos gedrag en zwelt dat aan. Dat je dat niet verwacht vind ik naief en ook meer om jezelf te profileren dan dat je denkt dat je daad werkelijk een impact hebt tegen racisme.
Tevens mis ik ook de zelfreflectie wat betreft "We urge people to show respect and basic humanity; and to report any examples below those standards". Ja hallo, ik vind Lewis/mercedes die uitbunding hun overwinning staan te vieren nadat Lewis zijn rivaal het ziekenhuis heeft in gereden nogal respectloos en een gebrek aan humanity. Helemaal aangezien Lewis door de stewards als schuldige wordt aangewezen voor een incident waardoor Max naar het ziekenhuis moet.
pi_200437385
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Dit klopt helemaal, maar zo was het in Barcelona bij de start ook. Ik hoop / verwacht dat ondanks dat het Hamilton's fout was Max hier ook lering uit trekt. Nu staat hij met 0 punten. Hij had ook kunnen denken: nouja, ga dan maar, ik pak je later toch wel terug. En zo niet, dan pak ik in elk geval 18 of 19 zekere punten.

Nogmaals: ik wil niet de discussie uitlokken of Max deels ook schuldig is, want dat is hij in mijn optiek niet. Maar meestal zijn gelijk hebben en gelijk krijgen 2 verschillende dingen. Max had gelijk, maar kreeg het niet.
De lering heeft Lewis er al lang uit getrokken. 2x met Albon en nu 1x met Max is hij de schuldige maar komt hij er beter van af dan het slachtoffer.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 10:42:48 #259
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200437402

Case closed
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 19 juli 2021 @ 10:43:16 #260
466281 WismutVeilchen83
pi_200437408
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hij vergeet zelf dat hij jarenlang met zijn teamgenoot het hele veld op een ronde zette, dan heb je pas een superieure wagen. De wagen van RB is alleen goed in de handen van Max, Perez die ik hoog heb zitten haalt het er nog niet uit. Zag je ook toen Russel instapte, meteen op snelheid en zonder pech had hij gewonnen. Ik weet niet of die wagen zo goed is van RB. Max heeft altijd geroepen "geef me een wagen binnen 2 tiende en ik doe de rest", en daar lijkt het wel een beetje op. Als je ook let op Max zijn rijstijl zie je dat hij andere lijnen rijdt en bochten anders neemt dan de rest. Ik durf te wedden dat als Max in die Merc zat naast Lewis dat Lewis hem alleen bij de start even zag en hier en daar wat kruimels kon oprapen als Max het eens liet liggen.
Zo dominant als Mercedes is RBR zeker niet. Maar gezien het grote verschil in Oostenrijk, Baku en Monaco kun je wel stellen dat de RBR daar echt beter was dan de rest. Op Paul Ricard en afgelopen weekend hangt het erom. Ik durf dan te stellen dat de RBR + Max inderdaad beter is dan de Merc en Hamilton.
In Portugal en Spanje was Mercedes weer echt de betere. Het verschilt nu, maar ik was genegen om te stellen dat de tendens wel gunstig was voor RBR. Daar ben ik, zeker gezien het momentum, de enorme schade die Verstappen heeft én wellicht een motor-wissel die ze ergens moeten incasseren, nu niet meer zo zeker van.
Rini dankjewel.
pi_200437410
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Kan ik me wel in vinden hoor. Ik verwacht echter van Max wel dat hij op een punt zit dat hij die afweging ook wel maakt. Maar in dit geval kan ik me voorstellen dat Max het idee had dat Hamilton de apex zou halen en daarom verder in de bocht dook. In dit geval was de bocht gewoon voor Max en mag je ervan uit gaan dat de aanvaller weet welke lijn hij kan rijden. Hamilton ging gewoon te hard de bocht in en was in de overtuiging dat hij “fully alongside” zat.

Waar ik me overigens dan nog het meest druk over maak is de manier waarop hij dan een feestje gaat vieren. Dat kan wat mij betreft echt niet. Het is misschien ook een klein teken waarom de straf nog relatief laag was.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:44:05 #262
466281 WismutVeilchen83
pi_200437420
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:40 schreef opreis het volgende:

[..]

De lering heeft Lewis er al lang uit getrokken. 2x met Albon en nu 1x met Max is hij de schuldige maar komt hij er beter van af dan het slachtoffer.
Hij heeft ook in enkele duels zijn poot teruggetrokken, hoor.
Rini dankjewel.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:44:14 #263
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_200437425
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:39 schreef opreis het volgende:
[ twitter ]

Die gast heeft al 100x een race gewonnen en daarbij heb je altijd wel een handje vol idioten/trollen die wat racistische opmerkingen maken. Nu vertonen Mercedes en Lewis schaamteloos gedrag en zwelt dat aan. Dat je dat niet verwacht vind ik naief en ook meer om jezelf te profileren dan dat je denkt dat je daad werkelijk een impact hebt tegen racisme.
Tevens mis ik ook de zelfreflectie wat betreft "We urge people to show respect and basic humanity; and to report any examples below those standards". Ja hallo, ik vind Lewis/mercedes die uitbunding hun overwinning staan te vieren nadat Lewis zijn rivaal het ziekenhuis heeft in gereden nogal respectloos en een gebrek aan humanity. Helemaal aangezien Lewis door de stewards als schuldige wordt aangewezen voor een incident waardoor Max naar het ziekenhuis moet.
Ik heb de posts van @AMGMercedes gerapporteerd als respectloos en ongepast gezien de omstandigheden.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_200437436
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Case closed
Duidelijk ja.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:46:07 #265
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_200437446
quote:
[ twitter ]

Dit is vanaf vandaag de kaart die gespeeld kan gaan worden. Je ziet het nu ook bij de bekende kanalen al bovenaan verschijnen als onderwerp.
Komende weken kunnen Toto en Lewis het onderwerp hier naartoe spinnen. "Maar laten we het hebben over de echte problemen in onze sport..." en "We zijn hier vandaag omdat we vooral willen praten over respect en acceptatie, al het andere is op dit moment bijzaak in onze ogen".
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 juli 2021 @ 10:47:06 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200437462
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:45 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Duidelijk ja.
https://www.racefans.net/(...)ve-should-have-gone/

Hamilton: Pass on “respectful” Leclerc shows how Verstappen move should have gone

Iemand is het daar niet mee eens :N
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 19 juli 2021 @ 10:48:19 #267
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200437473
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Laten we niet doen alsof het taxi team in de buurt komt van de waarheid met hun uitspraken.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:48:51 #268
466281 WismutVeilchen83
pi_200437480
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
it is vanaf vandaag de kaart die gespeeld kan gaan worden. Je ziet het nu ook bij de bekende kanalen al bovenaan verschijnen als onderwerp.
Komende weken kunnen Toto en Lewis het onderwerp hier naartoe spinnen. "Maar laten we het hebben over de echte problemen in onze sport..." en "We zijn hier vandaag omdat we vooral willen praten over respect en acceptatie, al het andere is op dit moment bijzaak in onze
:D _O- Zo zou het best eens kunnen gaan ja.
Rini dankjewel.
pi_200437507
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:23 schreef Tjacka het volgende:

[..]

hoe kan die gekke Mexicaan er dan niks van bakken
Is ook altijd een wisselvallige coureur geweest. Als dat echt zo’n geweldige rijder was, dan was hij er niet bij zijn vorige team uitgegooid.
pi_200437509
Ik zie nu ook al steeds meer dingen voorbij komen dat het RB/Marko/Horner hun schuld is dat er racistische dingen op twitter worden gepost.
pi_200437526
twitter

Okay racisme is breed veroordeeld, back on topic om nu het schaamteloze gedrag van Lews/Mercedes te veroordelen. O nee wacht
pi_200437527
quote:

[..]

Ik denk gewoon dat Perez de mindere is van Bottas. En beiden zijn niet te benijden natuurlijk, want de auto’s worden puur ontwikkeld op basis van de wensen van de eerste rijder.
pi_200437542
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:24 schreef Dauthi het volgende:

[..]

20 jaar geleden was de coureur in zo'n ongeval dood geweest.
Dat mag jij denken. Ik denk van niet. Meer in de kreukels, dat wel.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:54:57 #274
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200437547
Maar die Perez gaat nu toch gewoon Hamilton van de baan torpederen, de volgende race?
Dit, dus.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:55:41 #275
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_200437554
twitter

En ook McLaren.
Race gisteren is vergeten, er is razendsnel een nieuw onderwerp.
  maandag 19 juli 2021 @ 10:56:57 #276
37887 Dauthi
Progressive
pi_200437570
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Case closed
Ik durf inmiddels zo ver te gaan door te stellen dat Lewis Max er express heeft afgereden.
En dat ook komt mede door de manier waarop Lewis, Mercedes en Toto zich uitlaten in de media.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_200437572
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Nee hoor. Die missen we niet. Verstappen kan prima in dat rijtje ;).
Absoluut niet wat mij betreft. Prima coureur, maar zal niet verder komen dan het rijtje, Hakkinen, Alonso, Hamilton, enz.

Of hij moet zich nog veel verder gaan ontwikkelen, maar dat is vrij onwaarschijnlijk.
pi_200437578
Onderwerp switch komt Mercedes goed uit.

Racisme is niet goed te pratenen mag nooit gebeuren.

Maar wat Mercedes en Hamilton gisteren na de race deden is gewoon zo onpasselijk en F1 onwaardig. Walgelijke vertoning
  maandag 19 juli 2021 @ 10:58:16 #279
37887 Dauthi
Progressive
pi_200437581
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat mag jij denken. Ik denk van niet. Meer in de kreukels, dat wel.
51G?
Max had nu ook nog dood kunnen zijn.
Max heeft waanzinnig veel geluk gehad dat hij er niets serieus aan overhoudt.
pi_200437600
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:58 schreef Dauthi het volgende:

[..]

51G?
Max had nu ook nog dood kunnen zijn.
Max heeft waanzinnig veel geluk gehad dat hij er niets serieus aan overhoudt.
Klopt. Als je de beelden ziet vanaf de tribune heeft Max een engeltje op zijn schouder gehad.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:01:15 #281
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200437610
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Absoluut niet wat mij betreft. Prima coureur, maar zal niet verder komen dan het rijtje, Hakkinen, Alonso, Hamilton, enz.

Of hij moet zich nog veel verder gaan ontwikkelen, maar dat is vrij onwaarschijnlijk.
op basis van wat bepaal je dit?
pi_200437618
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
En ook McLaren.
Race gisteren is vergeten, er is razendsnel een nieuw onderwerp.
Zou het niet gewoon kunnen dat racisme ook een probleem is en er terecht afschuw over wordt uitgesproken?
pi_200437623
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:56 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ik durf inmiddels zo ver te gaan door te stellen dat Lewis Max er express heeft afgereden.
En dat ook komt mede door de manier waarop Lewis, Mercedes en Toto zich uitlaten in de media.
Dat zei ik gisteren ook maar werd weggehoond. Ik zie het ook als opzettelijk.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:02:30 #284
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_200437626
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zou het niet gewoon kunnen dat racisme ook een probleem is en er terecht afschuw over wordt uitgesproken?
Laat dat duidelijk zijn, maar het kan ook gebruikt worden om iedere vorm van kritiek te doen verstommen.
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:58 schreef Johannes788 het volgende:
Onderwerp switch komt Mercedes goed uit.

Racisme is niet goed te pratenen mag nooit gebeuren.

Maar wat Mercedes en Hamilton gisteren na de race deden is gewoon zo onpasselijk en F1 onwaardig. Walgelijke vertoning
Vooral heel erg slim dit van Mercedes. Het is een onderwerp waar niemand tegen kan zijn.

En je ziet hoe social media nu zelf de rest invult. Wat je nu vooral leest online zijn mensen die zich afvragen of het commentaar van Horner, Marko, Verstappen en Red bull het racisme in de hand gewerkt heeft.
Red Bull gaat zo in een verdom hoekje zitten waardoor iedere kritiek op Hamilton compleet onmogelijk wordt gemaakt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kleffe_Dop op 19-07-2021 11:10:57 ]
  maandag 19 juli 2021 @ 11:02:45 #285
37887 Dauthi
Progressive
pi_200437628
Lewis wil iets herstellen dat hij niet heeft voor andere coureurs 8)7

https://www.motorsport.co(...)pen-battles/6633584/
pi_200437632
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:56 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Met die snelheden ga je niet even expres met je voorwiel een tikkie uitdelen op het achterwiel van je tegenstander
  maandag 19 juli 2021 @ 11:04:42 #287
37887 Dauthi
Progressive
pi_200437654
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Dat zei ik gisteren ook maar werd weggehoond. Ik zie het ook als opzettelijk.
Tuurlijk wordt je weggehoond. Hoe durf je te suggereren dat iemand kwaardaardige bedoelingen heeft wanneer die de kans daar voor krijgt.

Je moet namelijk altijd uitgaan van het beste in de mens :Y

Daarom kust de hele wereld de kont van een moordenaar als MbS.
:r
pi_200437660
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef Dauthi het volgende:

“There’s rarely an incident that’s 100% someone’s fault. It’s always a mixture because there are two people – or more obviously – so I think there’s things that we can both learn.
Als ik iemand neerschiet dan is er ook de andere persoon, die is misschien ook wel schuldig.
pi_200437668
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

op basis van wat bepaal je dit?
Gewoon dat je bij Lauda, Senna en Schumacher dingen zich die in theorie niet konden.

Maar goed, het is een mening en ik denk ook wel dat in de F1 de rijder tegenwoordig minder gemakkelijk het verschil kan maken. Met regenraces nog wel, maar die zijn er helaas weinig.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:07:20 #290
37887 Dauthi
Progressive
pi_200437673
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef GM78 het volgende:

[..]

Met die snelheden ga je niet even expres met je voorwiel een tikkie uitdelen op het achterwiel van je tegenstander
Wel als je een narcist bent met sociopathische trekjes.

Tom Coronel verwoordde het gister heel goed, hij deed het niet express, maar hij nam het risico.
En dat risico nemen deed hij dus wel express, en daarmee dus ook de kans op een ongeluk. In Copse, waar de snelheid 300 km/u is...
  maandag 19 juli 2021 @ 11:07:37 #291
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_200437677
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:51 schreef opreis het volgende:
Ik zie nu ook al steeds meer dingen voorbij komen dat het RB/Marko/Horner hun schuld is dat er racistische dingen op twitter worden gepost.
Emotie is ook een deel van de sport. Het is aan Horner om het erger te maken zodat de straf hoger uitvalt en Toto gooit het op een incident.

Uiteindelijk kiest iemand er zelf voor om racistische commentaren te posten, die schuld kan je niet afschuiven op een ander.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_200437678
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef Dauthi het volgende:

"Max z'n rijstijl had al veel meer incidenten kunnen veroorzaken, maar ik was zo respectvol om deze incidenten te voorkomen, maar daar was ik nu wel klaar mee" :r
  maandag 19 juli 2021 @ 11:08:14 #293
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200437685
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die zoals gewoonlijk overdrijven. Een gebroken velg kun je vervangen tijdens een pitstop.
pi_200437698
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Laat dat duidelijk zijn, maar het kan ook gebruikt worden om iedere vorm van kritiek te doen verstommen.

Geef ze dan die kans niet zou ik denken.

Racisme is hoe dan ook opzettelijk.

Wat Lewis deed is gewoon onmogelijk om opzettelijk te doen, want hij kan niet exact vooraf berekenen wat Verstappen gaat doen en zonder rode vlag was hij ook in dit ‘ideale’ scenario uitgevallen.
pi_200437703
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 10:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

https://www.racefans.net/(...)ve-should-have-gone/

Hamilton: Pass on “respectful” Leclerc shows how Verstappen move should have gone

Iemand is het daar niet mee eens :N
Bij Leclerc zit Lewis een meter verder naar binnen, en toch moet LeClerc de baan af om een botsing te vermijden...
En hoe kan hij in hemelsnaam zeggen dat hij er voor zat?
  maandag 19 juli 2021 @ 11:09:21 #296
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200437704
quote:
[ twitter ]

Komt ook omdat hij er continu de aandacht op moet vestigen van zichzelf. Dat hij anders is dan anderen. Ofso.

Terwijl hij gewoon hetzelfde is. Buitenom dat hij gewoon een lul van binnen is.
1947-2016
pi_200437706
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef GM78 het volgende:

[..]

Ook dat nog.
  maandag 19 juli 2021 @ 11:09:57 #298
37887 Dauthi
Progressive
pi_200437710
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:05 schreef opreis het volgende:

[..]

“There’s rarely an incident that’s 100% someone’s fault. It’s always a mixture because there are two people – or more obviously – so I think there’s things that we can both learn.
Als ik iemand neerschiet dan is er ook de andere persoon, die is misschien ook wel schuldig.
Ik heb Lewis nog nooit de hand in eigen boezem zien steken.
Het is altijd volgens hem iets dat hem overkomt, of dat anderen wel moeten valsspelen.
Wanneer hij op het verkeerde knopje drukt, is het zelfs niet zijn fout...
pi_200437718
Ah, racisme. De beste bliksemafleider van de laatste jaren.
pi_200437720
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:07 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

"Max z'n rijstijl had al veel meer incidenten kunnen veroorzaken, maar ik was zo respectvol om deze incidenten te voorkomen, maar daar was ik nu wel klaar mee" :r
Wat een misselijke uitspraken weer. Bah
pi_200437721
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:04 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Tuurlijk wordt je weggehoond. Hoe durf je te suggereren dat iemand kwaardaardige bedoelingen heeft wanneer die de kans daar voor krijgt.

Je moet namelijk altijd uitgaan van het beste in de mens :Y

Daarom kust de hele wereld de kont van een moordenaar als MbS.
:r
Welke moordenaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')