Gezien de bizarre teamradio net na de finish denk ik echt dat hij aan waanbeelden lijdtquote:Op maandag 19 juli 2021 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:
De meest haatvolle en debiele opmerking was toch wel dat Hamilton het een “epic race” vond.
Die man is eng.
Mercedes bij monde van Toto + de tweets zijn ook echt té bizarquote:Op maandag 19 juli 2021 00:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gezien de bizarre teamradio net na de finish denk ik echt dat hij aan waanbeelden lijdt
Ik had het idee dat pas toen Jack 'm interviewde en zei dat Max in het ziekenhuis een CT scan onderging dat Lewis pas merkte hoe serieus het was.quote:Op maandag 19 juli 2021 00:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gezien de bizarre teamradio net na de finish denk ik echt dat hij aan waanbeelden lijdt
Hij denkt oprecht dat hij een epic race heeft gereden, en niemand in het team zet hem even met beide benen op aarde
niet al te lang geleden legden ze regelmatig een drive-through op voor vergrijpen. Tegenwoordig doen ze het vaak af met vijf seconden. Op zich ben ik wel voorstander van de drive-through omdat je dan meteen straft en niet pas op het moment dat er een stop is. Alleen zit je dan met de lichtere vergrijpen die dan te zwaar gestraft worden.quote:Op maandag 19 juli 2021 00:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Probleem is inconsistentie, inconsequent zijn, en straffen die geen recht doen ah rechtvaardigheidsgevoel. Al moet je met dat laatste inderdaad enorm oppassen. Desalniettemin leveren straffen te vaak die niet uitpakken als straf muiterij op
En Hamilton sloopte een hek om even de baan op te kunnen lopen..quote:Op maandag 19 juli 2021 00:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Sebondanks z'n drama race.
Net als in kwalificatie, geen tijdstraf maar een plekkenstraf. Net als een grindstraf zeg maar.quote:Op maandag 19 juli 2021 00:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet al te lang geleden legden ze regelmatig een drive-through op voor vergrijpen. Tegenwoordig doen ze het vaak af met vijf seconden. Op zich ben ik wel voorstander van de drive-through omdat je dan meteen straft en niet pas op het moment dat er een stop is. Alleen zit je dan met de lichtere vergrijpen die dan te zwaar gestraft worden.
Het is best lastig om een perfect systeem uit te vogelen.
Dan kun je de ene keer een tijdstraf krijgen van 2 minuten en een andere keer van 2 seconden, dat lijkt me ook niet de bedoelingquote:Op maandag 19 juli 2021 01:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Net als in kwalificatie, geen tijdstraf maar een plekkenstraf. Net als een grindstraf zeg maar.
Ja en hij dacht ook dat hij voor lag in die bocht.quote:Op maandag 19 juli 2021 00:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hij denkt oprecht dat hij een epic race heeft gereden, en niemand in het team zet hem even met beide benen op aarde
Waarom? Je trekt bij het vallen van de vlag gewoon een aantal plekken af? We geven de punten toch ook op plek en niet op tijdverschil.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan kun je de ene keer een tijdstraf krijgen van 2 minuten en een andere keer van 2 seconden, dat lijkt me ook niet de bedoeling
mwah, ze hebben ook wel eens met strafseconden in de kwali gewerktquote:Op maandag 19 juli 2021 01:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Net als in kwalificatie, geen tijdstraf maar een plekkenstraf. Net als een grindstraf zeg maar.
Dan krijg je juist enorme willekeur in de straffen, dat lijkt me geen verbetering ten opzichte van de huidige situatie..quote:Op maandag 19 juli 2021 01:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom? Je trekt bij het vallen van de vlag gewoon een aantal plekken af? We geven de punten toch ook op plek en niet op tijdverschil.
Hoezo? Waar je nu +5s voor zou geven geef je dan bijvoorbeeld +2 plekken en voor +10s geef je +5 plekken en voor +20s (DT) geef je +10 plekken.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan krijg je juist enorme willekeur in de straffen, dat lijkt me geen verbetering ten opzichte van de huidige situatie..
Plus dat +5 of +10 in het middenveld veel meer plekken kost dan wanneer je vooraan rijdt.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoezo? Waar je nu +5s voor zou geven geef je dan bijvoorbeeld +2 plekken en voor +10s geef je +5 plekken en voor +20s (DT) geef je +10 plekken.
Nu is het toch ook "willekeurig" wanneer ze +5s +10s of DT geven? Op de manier met plekken doe je in ieder geval iemand echt pijn en is het niet meer goed te maken door rode vlaggen, geluk met SC etc.
Lijkt me een prima straf voor het veroorzaken van een rode vlag en het uitschakelen van een mede-rijder.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan krijg je juist enorme willekeur in de straffen, dat lijkt me geen verbetering ten opzichte van de huidige situatie..
plus het kan miljoenen kosten aan inkomsten, extra reden om er op te lettenquote:Op maandag 19 juli 2021 01:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoezo? Waar je nu +5s voor zou geven geef je dan bijvoorbeeld +2 plekken en voor +10s geef je +5 plekken en voor +20s (DT) geef je +10 plekken.
Nu is het toch ook "willekeurig" wanneer ze +5s +10s of DT geven? Op de manier met plekken doe je in ieder geval iemand echt pijn en is het niet meer goed te maken door rode vlaggen, geluk met SC etc.
Nee, komt morgen wel, als die rustig de beelden ziet en denkt Max ff te kunnen bellen. De gek.quote:Op maandag 19 juli 2021 00:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Als ik Max was zou ik mooi de telefoon niet opnemenquote:Op maandag 19 juli 2021 01:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, komt morgen wel, als die rustig de beelden ziet en denkt Max ff te kunnen bellen. De gek.
En op geen enkel moment nadat die uit zijn wagen stapte heeft die gevraagd naar Max. Hij schrok ook bij Jack
Maar daarna 🥳
En zoals eerder gezegd, hij zei gisteren al dat die hem moest pakken in ronde één, met zijn zure bek in die kar. Nou dat is gelukt, en hoe.
In dit geval was Lewis met het inleveren van 5 plekken vergelijkbaar gestraft dan met deze 10 seconden omdat het gebeurde toen ze nog dichtbij elkaar reden en hij nog de hele race om coureurs in te halen. Dat moest hij nu ook met Norris, Bottas en Leclerc Dat bedoel ik daarmee.. als het in de voorlaatste ronde was gebeurd, was de straf van 5 plekken veel zwaarder omdat het veld enorm uit elkaar ligr, terwijl het incident hetzelfde is.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Lijkt me een prima straf voor het veroorzaken van een rode vlag en het uitschakelen van een mede-rijder.
Je moet hem dan ook niet tijdens de wedstrijd opleggen. Gewoon bij het vallen van de vlag in de uitslag een aantal plekken terugzetten, net als bij een gridstraf.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In dit geval was Lewis met het inleveren van 5 plekken vergelijkbaar gestraft dan met deze 10 seconden omdat het gebeurde toen ze nog dichtbij elkaar reden. Dat bedoel ik daarmee.. als het in de voorlaatste ronde was gebeurd, was de straf van 5 plekken veel zwaarder omdat het veld enorm uit elkaar ligr, terwijl het incident hetzelfde is.
Dat schrikken was trouwens 100% nep. Hij wist gewoon niet hoe hij moest antwoorden.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, komt morgen wel, als die rustig de beelden ziet en denkt Max ff te kunnen bellen. De gek.
En op geen enkel moment nadat die uit zijn wagen stapte heeft die gevraagd naar Max. Hij schrok ook bij Jack
Maar daarna 🥳
En zoals eerder gezegd, hij zei gisteren al dat die hem moest pakken in ronde één, met zijn zure bek in die kar. Nou dat is gelukt, en hoe.
Ja, en dat de stewards hem 10 seconden gaven, kwam toen ook niet binnen.quote:Op maandag 19 juli 2021 00:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik had het idee dat pas toen Jack 'm interviewde en zei dat Max in het ziekenhuis een CT scan onderging dat Lewis pas merkte hoe serieus het was.
Je zag 'm even denken wat hij daarop moest zeggen.
Daarna uiteraard meteen in de verdediging en de schuld afschuiven.
Niet tijdens de race, maar gewoon einduitslag +5 plekken. Net als bij een kwalificiatie gridstraf. Dan verzeker je iemand van een straf en kunnen ze niet met een gelukje alsnog winnen etc.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In dit geval was Lewis met het inleveren van 5 plekken vergelijkbaar gestraft dan met deze 10 seconden omdat het gebeurde toen ze nog dichtbij elkaar reden en hij nog de hele race om coureurs in te halen. Dat moest hij nu ook met Norris, Bottas en Leclerc Dat bedoel ik daarmee.. als het in de voorlaatste ronde was gebeurd, was de straf van 5 plekken veel zwaarder omdat het veld enorm uit elkaar ligr, terwijl het incident hetzelfde is.
Die plekken natuurlijk na de race afpakken, niet tijdens de race, anders is het alsnog een loze straf.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In dit geval was Lewis met het inleveren van 5 plekken vergelijkbaar gestraft dan met deze 10 seconden omdat het gebeurde toen ze nog dichtbij elkaar reden en hij nog de hele race om coureurs in te halen. Dat moest hij nu ook met Norris, Bottas en Leclerc Dat bedoel ik daarmee.. als het in de voorlaatste ronde was gebeurd, was de straf van 5 plekken veel zwaarder omdat het veld enorm uit elkaar ligr, terwijl het incident hetzelfde is.
Dat vind ik dan weer totaal onvergelijkbaar omdat je een gridstraf nog kunt herstellen tijdens de race, in jouw voorbeeld kun je 10 rondes voorsprong nemen op de rest van het veld en alsnog 5 plekken worden teruggezet.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet hem dan ook niet tijdens de wedstrijd opleggen. Gewoon bij het vallen van de vlag in de uitslag een aantal plekken terugzetten, net als bij een gridstraf.
Echte goede reclame voor z'n merk als Mercedes dat je een labiele gek in je auto hebt rijden en hem daar 40m per jaar voor betaaldquote:Op maandag 19 juli 2021 01:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat schrikken was trouwens 100% nep. Hij wist gewoon niet hoe hij moest antwoorden.
Bij een interview (denk bij Sky, met een chick) zegt hij namelijk dat hij niet wist dat Max naar een ziekenhuis was. Hij reageert daar heel laconiek en zegt zelfs dat hij boos is op Max, omdat hij zo agressief rijdt en voegt zelfs nog toe dat dit vaker gaat gebeuren als hij dit blijft doen.
Met andere woorden "Max moet het mij niet moeilijk maken, want ik blijf dit doen".
Ja, en dat is nou net de bedoeling. Je maakt een fout, je knalt je concurrent (of wie dan ook) van de baan. Het is dan gek dat je alsnog eerste kan worden, inclusief een straf.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer totaal onvergelijkbaar omdat je een gridstraf nog kunt herstellen tijdens de race, in jouw voorbeeld kun je 10 rondes voorsprong nemen op de rest van het veld en alsnog 5 plekken worden teruggezet.
Een kwalificatie gridstraf is nog te herstellen tijdens de race.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Niet tijdens de race, maar gewoon einduitslag +5 plekken. Net als bij een kwalificiatie gridstraf. Dan verzeker je iemand van een straf en kunnen ze niet met een gelukje alsnog winnen etc.
Jammer dat de FIA het geluid niet uitzond toen Max uit de auto probeerde te stappen..quote:Op maandag 19 juli 2021 01:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, en dat de stewards hem 10 seconden gaven, kwam toen ook niet binnen.
Max rijdt niet tegen een helder licht dacht dat Mazepin eng was, maar deze titel krijgt Loco Lewis dus ook.
Heb de dodelijke crash van Hubert meegemaakt, maar deze hakte er op de buis ook ff in. En loco Lewis maar feesten.
Zoals het veroorzaken van een rode vlag en het uitschakelen van een tegenstander?quote:Op maandag 19 juli 2021 01:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Een kwalificatie gridstraf is nog te herstellen tijdens de race.
En jij hebt het nu over een enorm zware straf, namelijk dat je minimaal op plek 6 kan eindigen in de race. In welke gevallen wil je dat laten gelden dan? Dat kan enkel bij de zwaarste vergrijpen waar je ook gewoon een DSQ voor kan krijgen..
Ja en dat is precies de bedoeling. Je moet wat voelen van een straf.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer totaal onvergelijkbaar omdat je een gridstraf nog kunt herstellen tijdens de race, in jouw voorbeeld kun je 10 rondes voorsprong nemen op de rest van het veld en alsnog 5 plekken worden teruggezet.
Nog erger is dat ze het gewoon 100% faciliteren.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:22 schreef opreis het volgende:
[..]
Echte goede reclame voor z'n merk als Mercedes dat je een labiele gek in je auto hebt rijden en hem daar 40m per jaar voor betaald
Het is alsnog wel een straf, het heeft in dit geval alleen geen gevolgen voor de einduiitslag. Net als dat je een gridstraf kan krijgen in de kwalificatie en alsnog de race kan winnen vanaf plek 5/6.. ook dan heeft de gridstraf geen impact op de uitslagquote:Op maandag 19 juli 2021 01:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, en dat is nou net de bedoeling. Je maakt een fout, je knalt je concurrent (of wie dan ook) van de baan. Het is dan gek dat je alsnog eerste kan worden, inclusief een straf.
Een straf is geen straf als er uiteindelijk NUL consequenties aan verbonden zijn. Het is juist de bedoeling dat het pijn doet.
Waarom zou iemand die zijn directe tegenstander uit de race tikt en een rode vlag veroorzaakt in godsnaam de kans moeten krijgen om het nog goed te maken. Het is juist de bedoeling dat hij niet meer goed kan maken.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Een kwalificatie gridstraf is nog te herstellen tijdens de race.
En jij hebt het nu over een enorm zware straf, namelijk dat je minimaal op plek 6 kan eindigen in de race. In welke gevallen wil je dat laten gelden dan? Dat kan enkel bij de zwaarste vergrijpen waar je ook gewoon een DSQ voor kan krijgen..
Een gerespecteerd sportman een labiele gek noemenquote:Op maandag 19 juli 2021 01:22 schreef opreis het volgende:
[..]
Echte goede reclame voor z'n merk als Mercedes dat je een labiele gek in je auto hebt rijden en hem daar 40m per jaar voor betaald
Maar nu heb je het specifiek over dit voorbeeld met Max en Hamilton, je kunt niet de regelgeving baseren op 1 incident natuurlijk..quote:Op maandag 19 juli 2021 01:24 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zoals het veroorzaken van een rode vlag en het uitschakelen van een tegenstander?
Nu mocht Hamilton z'n wiel verwisselen, z'n vleugel verwisselen en kon z'n 10 sec tijdstraf makkelijk weer terug winnen en heeft er nu 25 punten bij.
Die plekken terug moeten winnen is geen garantie dat je ook op P1 eindigt, vanaf P1 starten is dat wel (redelijk..)quote:Op maandag 19 juli 2021 01:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het is alsnog wel een straf, het heeft in dit geval alleen geen gevolgen voor de einduiitslag. Net als dat je een gridstraf kan krijgen in de kwalificatie en alsnog de race kan winnen vanaf plek 5/6.. ook dan heeft de gridstraf geen impact op de uitslag
En vergelijkbare gevallen mag het ook zo gestrafd worden.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar nu heb je het specifiek over dit voorbeeld met Max en Hamilton, je kunt niet de regelgeving baseren op 1 incident natuurlijk..
Nogmaals, dan ga je de regels aanpassen op basis van dit incident waarbij zowat alles de kant opviel van Hamilton (wat overigens best vaak gebeurt, maar dat terzijdequote:Op maandag 19 juli 2021 01:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Waarom zou iemand die zijn directe tegenstander uit de race tikt en een rode vlag veroorzaakt in godsnaam de kans moeten krijgen om het nog goed te maken. Het is juist de bedoeling dat hij niet meer goed kan maken.
Nu kon hij zijn rivaal er af tikken, een rode vlag en miljoenen aan schade veroorzaken, zijn eigen banden wisselen, voorvleugel repareren en de race winnen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Hamilton startte toch niet van P1?quote:Op maandag 19 juli 2021 01:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die plekken terug moeten winnen is geen garantie dat je ook op P1 eindigt, vanaf P1 starten is dat wel (redelijk..)
Had ook geen gridstraf,quote:
Dat ongeluk met Albon toen had ie ook zo'n straf voor mogen krijgen..quote:Op maandag 19 juli 2021 01:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nogmaals, dan ga je de regels aanpassen op basis van dit incident waarbij zowat alles de kant opviel van Hamilton (wat overigens best vaak gebeurt, maar dat terzijde) , terwijl dit in de meeste gevallen niet gebeurt, zeker niet in de mate waarop het nu gebeurde.
Of je gaat een regel bedenken die enkel in deze situatie van toepassing is, maar die is er nu ook al. Dat je uit de race wordt gezet..
Hij wordt drie races vergruist door het publiek. Beter kun je dat niet treffen.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, en dat is nou net de bedoeling. Je maakt een fout, je knalt je concurrent (of wie dan ook) van de baan. Het is dan gek dat je alsnog eerste kan worden, inclusief een straf.
Een straf is geen straf als er uiteindelijk NUL consequenties aan verbonden zijn. Het is juist de bedoeling dat het pijn doet.
Nee, hij had een tijdstraf van 10 seconden waardoor hij achter Norris en Bottas terechtkwam die hij daarna weer voorbij moest, dat is dan toch vergelijkbaar? En Leclerc dan, maar die was er al voorbij door de crash zelf.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:34 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Had ook geen gridstraf,
stel hij had die wel gehad dan was z'n race heel anders geweest,
Had ie alsnog op P1 kunnen eindigen evt maar daar had ie dan wel z'n best voor moeten doen,
Albon was geen raceleaderquote:Op maandag 19 juli 2021 01:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat ongeluk met Albon toen had ie ook zo'n straf voor mogen krijgen..
Ook toen reed hij de race leider van de baan.
OK, da's ook weer HAmiltn maar dat soort ongelukken waarbij een rijder de andere uitschakelt en rood veroorzaakt moet gewoon op een goede manier bestrafd worden op een manier waarom de rijder het ook echt merkt.
Een tijdstraf van 10 sec kan je goed rijden, vooral als je die straf in het begin van de race krijgt.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee, hij had een tijdstraf van 10 seconden waardoor hij achter Norris en Bottas terechtkwam die hij daarna weer voorbij moest, dat is dan toch vergelijkbaar? En Leclerc dan, maar die was er al voorbij door de crash zelf.
En ik ben het met jullie eens dat Hamilton vandaag zwaarder gestraft had moeten worden, maar ik geloof niet dat jullie voorstel de F1 in het algemeen verder helpt, het zorgt in ieder geval niet voor minder inconsequentie.
Dat laatste is sowieso een feitquote:Op maandag 19 juli 2021 01:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Een tijdstraf van 10 sec kan je goed rijden, vooral als je die straf in het begin van de race krijgt.
dat doet geen pijn.
En Bottas inhalen was ook niet echt een moeite.
Die vent is bang dat ie z'n stoeltje voor volgend jaar kwijt raakt als hij niet doet wat Hamilton wil.
Leclerc had problemen met z'n motor, had verder naar voren kunnen ligen en dan was Hamilton er ook niet mer bij gekomen.
Hamilton had weer eens mazzel.
Gridstraf voor de volgende race wordt het sowieso niet, de kans is wel groter dat hij door deze crash later in het jaar een gridstraf gaat krijgen inderdaad (en minder budget voor RB in z'n geheel)quote:Op maandag 19 juli 2021 01:46 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vind het trouwens wel erg zuur dat Max mogelijk gridstraf krijgt omdat bepaalde onderdelen vervangen moeten worden door de crash. Die hele auto is praktisch total loss lijkt me
Omdat ze nu nog niet aan de limiethoeveelheden (quote:Op maandag 19 juli 2021 01:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gridstraf voor de volgende race wordt het sowieso niet, de kans is wel groter dat hij door deze crash later in het jaar een gridstraf gaat krijgen inderdaad (en minder budget voor RB in z'n geheel)
Max lag voor, dus ze waren niet helemaal gelijk aan elkaar. En Max deed dat ook. Hij volgt de lijn van het circuit. Lewis' ruimte werd niet minder. Andersom wel. Lewis laat hem naar buiten lopen (heeft onderstuur want gaat met een onhaalbare snelheid de bocht in) en volgt dus niet de lijn van de bocht. Dus wederom een reden waarom het Lewis' zijn schuld is.quote:Op maandag 19 juli 2021 00:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat je de ruimte moet geven als je gelijk aan elkaar een bocht ingaat
weet niet hoe lang je F1 volgt?, maar ik je verzekeren dat HAM bij Mclaren een crashtest dummy was, is ook op YT te zien.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:29 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een gerespecteerd sportman een labiele gek noemen
@:GGMM heeft hier vast een pittige mening over.
ben jij soms een beetje fan van Verstappen?quote:Op maandag 19 juli 2021 02:24 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Wat mij irriteert is dat dit vooral Max wordt verweten, nu nóg steeds (Max was ook wel zo in het begin) maar Hamilton's beginjaren vergeet iedereen.
Sterker nog, ik denk dat veel rookies en zeker de besten (en de slechtsten) zo begonnen.
Max heeft nul punten of z'n license nu. Nul. Al een best lange tijd.
Samen met Alonso en Schumacher. Alleen die 3.
quote:Op maandag 19 juli 2021 01:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Max lag voor, dus ze waren niet helemaal gelijk aan elkaar. En Max deed dat ook. Hij volgt de lijn van het circuit. Lewis' ruimte werd niet minder. Andersom wel. Lewis laat hem naar buiten lopen (heeft onderstuur want gaat met een onhaalbare snelheid de bocht in) en volgt dus niet de lijn van de bocht. Dus wederom een reden waarom het Lewis' zijn schuld is.
Hamilton had die bocht nooit kunnen halen, ook niet als Max er niet reedquote:Op maandag 19 juli 2021 02:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan was het niet eens bij de apex want Max gaf zeeën van ruimte
Repareren is wel zo veilig, maar dat zou je misschien wat plekken moeten kosten.quote:Op maandag 19 juli 2021 02:38 schreef IxCalypso het volgende:
Vaste stewards zou volgens mij al heel heel heel erg veel schelen.
Niet dat wisselende gedoe elke keer.
Betere en of andere straffen (wat ik hierboven al zei, niet 10 sec voor iets onbenulligs en ook 10 sec voor iets ernstigs).
Niet meer je auto mogen repareren tijdens een red flag.
Ik ben gewoon pisnijdig als ik dit zie. Wat een walgelijke manier van het allemaal zien. Al het respect wat ik had voor Hamilton en dat is veel, is compleet weg.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:39 schreef Evenstar het volgende:
Dit interview laat eigenlijk wel precies zien hoe Lewis denkt.
"He was bumping wheels with me". Max had dus gewoon even aan de kant moeten gaan
Corinna dacht er toch anders over…quote:Op maandag 19 juli 2021 02:28 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Fan van de F1 vooral en Max en Alonso![]()
Ik was ook al nooit fan van Schumacher, wel van Frentzen ^^
Nee doet het niet. Op het moment van straffen weten ze meestal de uitkomst niet. Straffen na de race is over het algemeen niet wenselijk.quote:
okquote:Op maandag 19 juli 2021 06:59 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee doet het niet. Op het moment van straffen weten ze meestal de uitkomst niet. Straffen na de race is over het algemeen niet wenselijk.
Dit vond ik het ergste, de straf van 10seconden meer dan terecht, hij ging aan de binnenkant de bocht in lag niet voor.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Waarom zou iemand die zijn directe tegenstander uit de race tikt en een rode vlag veroorzaakt in godsnaam de kans moeten krijgen om het nog goed te maken. Het is juist de bedoeling dat hij niet meer goed kan maken.
Nu kon hij zijn rivaal er af tikken, een rode vlag en miljoenen aan schade veroorzaken, zijn eigen banden wisselen, voorvleugel repareren en de race winnen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Rijp voor het gestichtquote:Op maandag 19 juli 2021 03:24 schreef IxCalypso het volgende:
Hammertime.
Sorry, ik ben een beetje zuur, ik weet niet wat het is met Hamilton, maar elke keer dezelfde fout.
Komt dat omdat hij jaren in z'n eentje voorop reed?
Niet gewend aan verkeer?
Heeft ie een slecht inschattingsvermogen?
Wat is het?
Fans die juichen als Hamilton een andere rijder met 200 km/h de bandenstapel in jaagt, mja, daar heb ik ook weinig goede woorden voor over.quote:Op zondag 18 juli 2021 22:24 schreef Tarado het volgende:
[..]mwa geen moeite met Hamilton fans maar vandaag zat hij fout en vond ik zijn gedrag erna wat ongepast, als een fan dat allemaal prima vindt ga ik pas m'n twijfels erover krijgen maar fans zijn niet zo belangrijk, het gaat om de sporter zelf
Heb je weer een subforum gevonden waar je nog mag komen?quote:Op maandag 19 juli 2021 02:25 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ben jij soms een beetje fan van Verstappen?
best gek om een hekwerk te slopen omdat je de deur niet kan vinden 2 meter wederop..lolquote:Op maandag 19 juli 2021 01:29 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een gerespecteerd sportman een labiele gek noemen
@:GGMM heeft hier vast een pittige mening over.
Compleet van de zotte inderdaad. Geen enkele zelfreflectie, een mentaliteit om te kotsenquote:Op maandag 19 juli 2021 08:26 schreef beantherio het volgende:
Een dag later ben ik nog meer verbolgen over wat er gebeurd is dan op de dag zelf. Ongelooflijk hoe laconiek er over Hamilton's actie gedaan wordt door hemzelf en zijn fans. En ook nog eens wijzen op de "agressie" van Max: hoe denken ze ooit nog dat argument te kunnen gebruiken na dit? Het is een heel bizarre situatie waarin veel mensen zichzelf ontmaskeren.
Hier idem. Wel de nodige clown emoji's gezien trouwens. Die 90% positieve reacties herken ik trouwens niet: mijn indruk was dat toch wel een meerderheid van de reacties negatief waren. Maar dat kan ook verschillen met waar je op Twitter kijkt natuurlijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Lewis Hamilton receives online racist abuse after British GP win
De aandacht wordt alweer afgeleid, de racisme kaart word weer eens getrokken.
Gisteren meermaals die twitterfeed bekeken, 90% van de reacties waren Hamilton fans die blij waren, de rest waren mensen die het respectloos vonden of hem een onverdiende winnaar. Geen enkele aap emoij gezien, maar ja hoeft er maar ene te zijn geweest dan hebben ze hun artikel over racisme.
Die zelfreflectie ontbreekt bij beiden.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Compleet van de zotte inderdaad. Geen enkele zelfreflectie, een mentaliteit om te kotsen
Met het verschil dat Max niet iemand de bandenstapel in stuurt met 200. Misschien zegt dat toch wel wat.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die zelfreflectie ontbreekt bij beiden.
Inderdaad. Dat gefeest achteraf en ook nu nog hoe de social media van Mercedes en ook de F1 zelf hiermee omgaan, echt niet oké.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:26 schreef beantherio het volgende:
Een dag later ben ik nog meer verbolgen over wat er gebeurd is dan op de dag zelf. Ongelooflijk hoe laconiek er over Hamilton's actie gedaan wordt door hemzelf en zijn fans. En ook nog eens wijzen op de "agressie" van Max: hoe denken ze ooit nog dat argument te kunnen gebruiken na dit? Het is een heel bizarre situatie waarin veel mensen zichzelf ontmaskeren.
De laatste keer dat Max zelfreflectie moest toepassen is alweer een tijdje geleden. Vandaar ook dat hij 0 strafpunten heeft. Mocht Max nu weer eens iemand de baan af tikken, verwacht ik een volwassenere reactie dan voorheen en sowieso volwassener dan Lewis.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die zelfreflectie ontbreekt bij beiden.
Hij was zelf ook deels schuldige aan de touché.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Met het verschil dat Max niet iemand de bandenstapel in stuurt met 200. Misschien zegt dat toch wel wat.
Ja, slachtoffers zijn altijd zelf ook schuldig....quote:Op maandag 19 juli 2021 08:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij was zelf ook deels schuldige aan de touché.
Het officiële oordeel is dat Lewis de meeste schuld had, niet dat het aan Lewis alleen lag.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:41 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
De laatste keer dat Max zelfreflectie moest toepassen is alweer een tijdje geleden. Vandaar ook dat hij 0 strafpunten heeft. Mocht Max nu weer eens iemand de baan af tikken, verwacht ik een volwassenere reactie dan voorheen en sowieso volwassener dan Lewis.
Hamilton ging die bocht nooit halen, met of zonder Max. De aanrijding met Max was onoverkoombaar met de lijn en snelheid die hij koos.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij was zelf ook deels schuldige aan de touché.
Nee, Max had de rode loper uit moeten leggen zoals Bottas.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het officiële oordeel is dat Lewis de meeste schuld had, niet dat het aan Lewis alleen lag.
Laat @Lokale_Notabele het maar niet lezen.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:41 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
De laatste keer dat Max zelfreflectie moest toepassen is alweer een tijdje geleden. Vandaar ook dat hij 0 strafpunten heeft. Mocht Max nu weer eens iemand de baan af tikken, verwacht ik een volwassenere reactie dan voorheen en sowieso volwassener dan Lewis.
Max z'n auto is eraan, hijzelf mocht uren in een Brits ziekenhuis verblijven en heeft een hoop punten misgelopen. Straf genoeg waar ik hem niet over heb horen klagen. Verdere reflectie lijkt me dan ook niet nodig.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het officiële oordeel is dat Lewis de meeste schuld had, niet dat het aan Lewis alleen lag.
Lees de onderbouwing van zijn straf maar eens rustig na.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:45 schreef babylon het volgende:
[..]
Ja, slachtoffers zijn altijd zelf ook schuldig....
Dat doet Max ook niet. Hij wist dat Lewis daar zat en neemt een risico.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hamilton ging die bocht nooit halen, met of zonder Max. De aanrijding met Max was onoverkoombaar met de lijn en snelheid die hij koos.
Hij zegt zelf "I don't yield for anybody". Duidelijker kun je het niet hebben hoor.
Wat van zichzelf een bizarre conclusie is. Alsof iemand zich graag op het wiel laat aantikken in een snelle bocht.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Van mij hoeft er bij dit soort race ongevallen helemaal geen straf te volgen. Prima als je om de laatste mm knokt. Maar dan ook de gevolgen accepteren.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, Max had de rode loper uit moeten leggen zoals Bottas.
Hij had thuis moeten blijven idd, veel veiligerquote:Op maandag 19 juli 2021 08:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat doet Max ook niet. Hij wist dat Lewis daar zat en neemt een risico.
Ik heb het verder ook niet verzonnen. Ik refereer gewoon aan het officiële oordeel.
Dat is een gevolg, geen straf.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:48 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Max z'n auto is eraan, hijzelf mocht uren in een Brits ziekenhuis verblijven en heeft een hoop punten misgelopen. Straf genoeg waar ik hem niet over heb horen klagen. Verdere reflectie lijkt me dan ook niet nodig.
maar het lag aan Hamilton uiteindelijk, dat hij het daar niet mee eens is net als jij geloof ik doet daar weinig aan afquote:Op maandag 19 juli 2021 08:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is een gevolg, geen straf.
Beiden zeggen dat het volledig aan de ander ligt. Ja, dan kun je er op wachten dat het nog een keer gaat gebeuren.
Die fopneus gaat op zandvoort (en waarschijnlijk al eerder!) gewoon de racisme-kaart trekken als hij volkomen terecht uitgefloten wordt en hij heeft dan nog niet eens in de gaten waarom hij uitgefloten wordt. Vervolgens kan Mercedes lekker haar afschuw daarover uitspreken en lekker woke doen samen met die achterlijke lijers van Sky.quote:Op maandag 19 juli 2021 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij wordt drie races vergruist door het publiek. Beter kun je dat niet treffen.
Dat bij Hamilton er altijd een wat bijzonder oordeel volgt in zijn voordeel ben ik op zichzelf wel met je eens.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat van zichzelf een bizarre conclusie is. Alsof iemand zich graag op het wiel laat aantikken in een snelle bocht.
Er wordt veel te soft omgesprongen met Hamilton. Zelfs bij dit soort extreme situaties.
En dan te bedenken dat Hamilton dit geintje al twee keer eerder uithaalde bij Alex Albon....quote:Op maandag 19 juli 2021 08:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Die fopneus gaat op zandvoort (en waarschijnlijk al eerder!) gewoon de racisme-kaart trekken als hij volkomen terecht uitgefloten wordt en hij heeft dan nog niet eens in de gaten waarom hij uitgefloten wordt. Vervolgens kan Mercedes lekker haar afschuw daarover uitspreken en lekker woke doen samen met die achterlijke lijers van Sky.
Gevaarlijke gek dat het is. 15 haar geleden had het heel anders met Max afgelopen na zo'n crash.
En maar feestvieren best crowd epic race BLM etcetc.
Tief godverdomme op levensgevaarlijke idioot
Clown emoijs idd veel gezien, maar ik las toch wel best veel fans die blij waren dat hij gewonnen had. Niets provocerend naar max of zo. Maar racistische opmerkingen heb ik er geen één van gezien, kan natuurlijk altijd maar zou me niet verbazen of het er maar een handjevol is geweest en dit nu weer gebruiken om de aandacht af te leiden.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hier idem. Wel de nodige clown emoji's gezien trouwens. Die 90% positieve reacties herken ik trouwens niet: mijn indruk was dat toch wel een meerderheid van de reacties negatief waren. Maar dat kan ook verschillen met waar je op Twitter kijkt natuurlijk.
Nee, het lag voornamelijk aan Hamilton. Dat staat in de overweging.quote:Op maandag 19 juli 2021 08:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar het lag aan Hamilton uiteindelijk, dat hij het daar niet mee eens is net als jij geloof ik doet daar weinig aan af
max heeft hem gisteren ontvolgt op Instagram,quote:Op maandag 19 juli 2021 08:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Die fopneus gaat op zandvoort (en waarschijnlijk al eerder!) gewoon de racisme-kaart trekken als hij volkomen terecht uitgefloten wordt en hij heeft dan nog niet eens in de gaten waarom hij uitgefloten wordt. Vervolgens kan Mercedes lekker haar afschuw daarover uitspreken en lekker woke doen samen met die achterlijke lijers van Sky.
Gevaarlijke gek dat het is. 15 haar geleden had het heel anders met Max afgelopen na zo'n crash.
En maar feestvieren best crowd epic race BLM etcetc.
Tief godverdomme op levensgevaarlijke idioot
Hij heeft dat al veel vaker gedaan. Jaren terug in Monza ook al eens iemand in die flauwe bocht rechts na de 1ste chicane volgas het gras op gedrukt. Weet ff niet meer bij wie hij dat toen deed.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Hamilton dit geintje al twee keer eerder uithaalde bij Alex Albon....
"He is such a sore loser" reageerde Albon over de radio destijds, over Hamilton.
ik heb het wel gelezen hoor en als de ander niet genoemd wordt dan is het toch duidelijkquote:Op maandag 19 juli 2021 09:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, het lag voornamelijk aan Hamilton. Dat staat in de overweging.
Dat jij dat niet hebt gelezen doet daar weinig aan af.
Zal wel Massa zijn, die 2 lagen regelmatig in de clinch toen op de baanquote:Op maandag 19 juli 2021 09:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij heeft dat al veel vaker gedaan. Jaren terug in Monza ook al eens iemand in die flauwe bocht rechts na de 1ste chicane volgas het gras op gedrukt. Weet ff niet meer bij wie hij dat toen deed.
Lewis is een lul met zn gebitch over respect. Hij toont dat zelf keer op keer niet. En verwacht het dan wel te krijgen. Zo werkt dat niet.
Ik verheug me op de fluitconcerten
Prima. Verder geen woorden meer aan vuilmaken.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
max heeft hem gisteren ontvolgt op Instagram,
Ik ben geen racistische teksten tegen gekomen. Ze maken de sport echt belachelijk. De FIA is op de hand van Mercedes. Dus Lewis moet en zal dit jaar het kampioenschap winnenquote:
Het woord 'voornamelijk' is al stuitend.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is duidelijk volgens jou?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb het wel gelezen hoor en als de ander niet genoemd wordt dan is het toch duidelijk
https://racingnews365.nl/trieste-reacties-en-racismequote:Op maandag 19 juli 2021 09:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben geen racistische teksten tegen gekomen. Ze maken de sport echt belachelijk. De FIA is op de hand van Mercedes. Dus Lewis moet en zal dit jaar het kampioenschap winnen
Dus de stewards van gisteren kunnen beter een andere sport gaan volgen?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Toen ik het gisteren zag gebeuren dacht ik in eerste instantie dat het een race-incident was, jammer maar helaas, twee vechten, twee schuld. Maar na het een paar keer gezien te hebben blijkt dat toch echt anders te zitten. En eerlijk gezegd raak ik er steeds meer van overtuigd dat het hier echt een veel te roekeloze actie van Hamilton is geweest en dat 10 sec geen passende straf is (ook als je de gevolgen buiten beschouwing laat).
We hebben het hier over één van de 5 snelste bochten in de racewereld. Hamilton heeft meer dan genoeg ruimte aan de binnenkant, want daar kunnen 2 F1 wagens met gemak de bocht nog nemen. Maar Hamilton kiest bewust voor een lijn waarbij Verstappen maar twee opties heeft, namelijk uitwijken en crashen, of niet uitwijken en crashen. Als je voor ligt dan mag je zo'n risico nemen, maar Hamilton ligt op dat moment achter. Hij moet dus of die bocht anders nemen (want zoals hij hem nu nam had hij hem gewoon niet gehouden zonder weelbump), of van het gas af.
Beide doet hij niet omdat hij wil dat dit gebeurt, of omdat hij het echt helemaal verkeerd inschat (en eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in).
Het is van een ongekende roekeloosheid en mensen die echt vinden dat Verstappen hier iets te verwijten valt kunnen beter uitloggen en een andere sport gaan volgen. Verstappen deed alles goed, hoe hij in de sprintrace en tijdens de main race verdedigde was van uitzonderlijk niveau. Snelheid van je tegenstander zo goed inschatten dat je hem in bocht X voor durft te laten omdat je weet dat je door racelijnen dan 3 bochten verderop het voordeel uiteindelijk pakt. Uitzonderlijke klasse waarmee hij Hamilton echt declasseerde.
En dan mogen mensen me nu een fanboy vinden, maar ik heb dit niveau racen echt al lang niet meer gezien in de F1, er zijn er maar een paar die dat kunnen. Dat het dan zo afloopt door onkunde of moedwillig crashen door Hamilton is zuur, slecht voor de sport en tot op het bot oneerlijk.
Eerlijk is eerlijk, ze schreven ‘predominantly‘.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het woord 'voornamelijk' is al stuitend.
Krijg je toch als je totaal geen zelfreflectie toont, ze mogen zichzelf en de FIA bedanken voor alle aandachtquote:
During, and after, yesterday's British Grand Prix, Max Verstappen was subjected to multiple instances of unsportmanship behaviour, on the track and afterwards on social media by Lewis Hamilton and Mercedes..quote:
Dat ze de regels juist interpreteren wil niets zeggen over de juistheid van de regels.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus de stewards van gisteren kunnen beter een andere sport gaan volgen?
Of zou het kunnen dat het geen feit is dat je gelijk hebt?
Kijk waar Hamilton rijdt ten tijde van de crash en ten tijde van alle overige keren dat hij die bocht nam.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij zat inderdaad het meeste fout, de regel is nu eenmaal dat als de ander voor ligt, dat bij een touché jij de schuldige bent.quote:
kijk nog even in je woordenboekje wat dat betekentquote:Op maandag 19 juli 2021 09:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, ze schreven ‘predominantly‘.
De stewards hebben Hamilton toch bestraft? Ik vind alleen dat ze een verkeerde beoordeling maken ten aanzien van de ernst van het vergrijp. Of dat komt doordat ik het verkeerd inschat, of omdat zij de ballen niet hebben om Hamilton in zijn thuisrace uit de uitslag te schrappen, laat ik met plezier in het midden.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus de stewards van gisteren kunnen beter een andere sport gaan volgen?
Of zou het kunnen dat het geen feit is dat je gelijk hebt?
Max heeft geen straf gekregenquote:Op maandag 19 juli 2021 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij zat inderdaad het meeste fout, de regel is nu eenmaal dat als de ander voor ligt, dat bij een touché jij de schuldige bent.
En toch vonden de stewards dat Max ook wat te verwijten viel gelet op hun woordkeuze. Daar hoef je het niet mee eens te zijn van mij, maar het is wel aldus besloten.
Ja, je kan toch moeilijk de stewards verwijten dat ze de regels toepassen.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:18 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Dat ze de regels juist interpreteren wil niets zeggen over de juistheid van de regels.
Wat natuurlijk, heel slim van ze, een woord is dat op twee manieren te vertalen is. Namelijk als 'voornamelijk', maar ook als 'principieel'quote:Op maandag 19 juli 2021 09:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, ze schreven ‘predominantly‘.
Op het moment dat ze elkaar raken rijdt hij een halve autobreedte van de witte lijn, dus je overdrijft schromelijk met je 2-3 breedtes.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kijk waar Hamilton rijdt ten tijde van de crash en ten tijde van alle overige keren dat hij die bocht nam.
Je ziet duidelijk dat z’n positie 2-3 autobreedtes verder naar buiten is dan z’n normale racelijn.
Waarom? Verstappen kon geen kant op.
De enige reden waarom het voornamelijk aan Hamilton lag en niet geheel, is omdat Verstappen ook nog op de baan aanwezig is. Verstappen valt werkelijk 0 te verwijten. Is z’n punten kwijt, heeft een pak schade, en werd in een gevaarlijke situatie gebracht door toedoen van Hamilton.
Ik heb daar geen woordenboek voor nodig.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
kijk nog even in je woordenboekje wat dat betekent
het scheelt ook allemaal maar heel weinig, denk ook niet dat het opzet was hoor, iets te wanhopig dat welquote:Op maandag 19 juli 2021 09:25 schreef manny het volgende:
Jammer dat het deze kant op gaat. Gewoon een mooie strijd tussen die 2 en gevechten voor de eerste plek. Daar hoop ik op. Niet dit gezeik.
Ik snap dat er mensen zijn die vinden dat het alleen maar aan Hamilton ligt, maar het officiële oordeel is toch anders en daar sluit ik mij bij aan omdat ik niets zie waarvan ik denk dat dat oordeel evident onjuist is.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De stewards hebben Hamilton toch bestraft? Ik vind alleen dat ze een verkeerde beoordeling maken ten aanzien van de ernst van het vergrijp. Of dat komt doordat ik het verkeerd inschat, of omdat zij de ballen niet hebben om Hamilton in zijn thuisrace uit de uitslag te schrappen, laat ik met plezier in het midden.
Maar het komt de FIA wel erg goed uit dat het gat tussen de nr 1 en 2 weer kleiner is geworden in een fase waar RedBull dominant leek. Voor de spanning en kijkcijfers is dit een cadeautje.
Als het ze te heet wordt gaan ze maar weer de racisme kaart trekken. Vermoeiende act dit.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
During, and after, yesterday's British Grand Prix, Max Verstappen was subjected to multiple instances of unsportmanship behaviour, on the track and afterwards on social media by Lewis Hamilton and Mercedes..
Formula 1, the fans, and Red Bull Racing condemn this behaviour in the strongest possible terms. These people have no place in our sport and we urge that those responsible should be held accountable for their actions'.
Formula 1, the fans, the drivers and teams are working to build a more fair and safe sport, and such unacceptable instances of off- and online abuse and unsportmanship behaviour must be highlightend and eliminated.
Er is hier een plaatje gepost (vergelijking met z’n inhaalactie op Leclerc) waarop je duidelijk kunt zien dat Hamilton een totaal andere lijn rijdt dan dat hij de overige keren deed. En dat is echt wel 2 autobreedtes.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op het moment dat ze elkaar raken rijdt hij een halve autobreedte van de witte lijn, dus je overdrijft schromelijk met je 2-3 breedtes.
Dus je wil zeggen dat Hamilton niet in staat is om in te schatten wanneer hij een bocht wel of niet gaat halen als hij aan de binnenzijde zit?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
het scheelt ook allemaal maar heel weinig, denk ook niet dat het opzet was hoor, iets te wanhopig dat wel
Het betekent niet principieel.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat natuurlijk, heel slim van ze, een woord is dat op twee manieren te vertalen is. Namelijk als 'voornamelijk', maar ook als 'principieel'
Dit, teveel risico nemen want het moest (zijn woorden zaterdag) gebeuren in de eerste ronde.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
het scheelt ook allemaal maar heel weinig, denk ook niet dat het opzet was hoor, iets te wanhopig dat wel
Ah, de racisme schwalbe, die kon natuurlijk niet lang uitblijven. Zoeken, zoeken, zoeken, en jawel hoor, een gorilla emoji. Op naar het belangrijke werk dat Hamilton nog te doen heeft zo blijkt maar weer.quote:
Keken ze op dat plaatje naar het moment van de touché of verder in de bocht nadat door de touché ook Hamilton verder naar buiten gleed?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er is hier een plaatje gepost (vergelijking met z’n inhaalactie op Leclerc) waarop je duidelijk kunt zien dat Hamilton een totaal andere lijn rijdt dan dat hij de overige keren deed. En dat is echt wel 2 autobreedtes.
Nee, Hamilton was op dat moment niet in staat om dat in het schatten. Ik denk dat die schuimbekkend in de auto zat.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus je wil zeggen dat Hamilton niet in staat is om in te schatten wanneer hij een bocht wel of niet gaat halen als hij aan de binnenzijde zit?
Hoe komt hij dan aan 7 WK's als hij dit soort dingen niet weet? Dat weten ze in de MX-5 cup allemaal.
Issie wel geschikt om te rijden dan? Dit is topsport toch?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, Hamilton was op dat moment niet in staat om dat in het schatten. Ik denk dat die schuimbekkend in de auto zat.
Olav heeft al moeite om te zien wat er op de baan gebeurt, dus die moet echt even dimmen zeg…quote:Op maandag 19 juli 2021 09:30 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.grandprixradi(...)ishpenalty-invoeren/
Olav gaat het even oplossen hoor![]()
Kijk gewoon in de OP van dit topic.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Keken ze op dat plaatje naar het moment van de touché of verder in de bocht nadat door de touché ook Hamilton verder naar buiten gleed?
Dan komt het wel goed!quote:Op maandag 19 juli 2021 09:30 schreef Rianne84 het volgende:
Deze race was de onzin die Olaf uitkraamde echt wel stuitend. Niet alleen zat hij er compleet langs, het sloeg allemaal ook nog eens nergens op. Ergerlijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:30 schreef Rianne84 het volgende:
Dat is niet 2-3 autobreedtes verschil. 1 wellicht. Maar goed, tijdens een gevecht ga je anders een bocht in, dus op zichzelf zegt dat niet zoveel.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kijk gewoon in de OP van dit topic.
Daar staat het plaatje in. Zie de positie van Hamilton in 2 situaties (met Max en Leclerc).
Ach, het feit dat de schets die de stewards laten zien van het incident al niet klopt met de werkelijkheid (de racelijn van Hamilton is totaal verkeerd geschetst) zegt al dat ze hun oordeel (al dan niet bewust) op de verkeerde informatie baseren, of de verkeerde indruk naar buiten toe willen wekken.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap dat er mensen zijn die vinden dat het alleen maar aan Hamilton ligt, maar het officiële oordeel is toch anders en daar sluit ik mij bij aan omdat ik niets zie waarvan ik denk dat dat oordeel evident onjuist is.
Tijdens een gevecht ga je anders de bocht in?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is niet 2-3 autobreedtes verschil. 1 wellicht. Maar goed, tijdens een gevecht ga je anders een bocht in, dus op zichzelf zegt dat niet zoveel.
Let wel: hij zit fout, geen discussie. Alleen doen sommigen net alsof hij iets extreems gedaan heeft. Sterker nog, sommigen doen net alsof hij hem opzettelijk eraf rost.
Laat ze eerst maar bewijzen dat dat op racisme sloeg, Hamilton klom na de race in de hekken op Silverstone en toen dat niet lukte, brak die het hekwerk af om maar bij zijn fans te kunnen komen. 20 meter verder zat gewoon een deur,quote:Op maandag 19 juli 2021 09:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ah, de racisme schwalbe, die kon natuurlijk niet lang uitblijven. Zoeken, zoeken, zoeken, en jawel hoor, een gorilla emoji. Op naar het belangrijke werk dat Hamilton nog te doen heeft zo blijkt maar weer.
Ben je nog steeds opgereigd en opgejaagd?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Laat ze eerst maar bewijzen dat dat op racisme sloeg, Hamilton klom na de race in de hekken op Silverstone en toen dat niet lukte, brak die het hekwerk af om maar bij zijn fans te kunnen komen. 20 meter verder zat gewoon een deur,![]()
Zeer vreemd gedrag, zie filmpje met de groepsfoto, ergens halverwege.
Hij gedraagt zich ook als een zilverrug, dus dan is zo'n Gorilla emoji niet eens zo'n gekke vergelijking.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Laat ze eerst maar bewijzen dat dat op racisme sloeg, Hamilton klom na de race in de hekken op Silverstone en toen dat niet lukte, brak die het hekwerk af om maar bij zijn fans te kunnen komen. 20 meter verder zat gewoon een deur,![]()
Zeer vreemd gedrag, zie filmpje met de groepsfoto, ergens halverwege.
Ga jij nu bananen op de baan gooien op Zandvoort?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij gedraagt zich ook als een zilverrug, dus dan is zo'n Gorilla emoji niet eens zo'n gekke vergelijking.
Overigens ook wel mooi dat hij zich net zo gedraagt als de gemiddelde Mercedes rijder op de weg. Bij Mercedes zullen ze de verkopen wel weer omhoog zien schieten.
Geen idee of Lewis dat lekker vindt. Maar als ik hem daar een plezier mee doe wil ik best een trosje meenemen.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:44 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ga jij nu bananen op de baan gooien op Zandvoort?
Is inderdaad een opstapeling van frustraties. Wilde overigens ook nog wel even opmerken dat Hamilton Verstappen in Portugal ook gewoon afsneed bij z'n inhaalactie, dus het is alleen Max geweest.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ondanks dat de woede hier nog niet echt gezakt is heb ik na een nachtje slapen wel iets meer een beeld bij het grotere plaatje van wat er gisteren gebeurde. Daarmee blijft Hamilton bij mij nog steeds de schuldige, was de straf ook te laag, maar begrijp ik wel beter waarom het gebeurde.
Kijk nog even terug naar de starts in Imola en in Barcelona. Daar was Mercedes nog echt de dominante auto en was Max degene die dacht dat het per se in de eerste bocht moest gebeuren (wat ook zo was, en wat zelfs in Barcelona niet voldoende bleek te zijn). Hij reed daar mega agressief door de eerste bocht. Hamilton móest daar uitwijken om een botsing te voorkomen en deed dat ook. Hij mokte wel een beetje over de radio, maar nam zijn verlies.
Inmiddels zijn we enkele maanden verder, staat Verstappen ruim voor in het kampioenschap en is er ook op wagengebied één en ander veranderd. Mercedes is niet meer duidelijk de betere wagen. Verstappen domineerde in Monaco, Baku en in Oostenrijk en wist ook op Paul Ricard te winnen. Nu is Hamilton degene die de druk voelt en werd in de sprintrace bevestigd: als hij het in de eerste ronde niet zou doen werd het heel erg moeilijk en zou de achterstand nog groter worden.
Ik vond beiden in de eerste bochten erg agressief, waarbij Verstappen ergens in bocht 4 bij het terugkeren van de kerbstones zijn auto vol voor de neus van Hamilton gooide. Alles prima, alles ging goed, maar wel spierballengedrag.
Op weg naar Copse Corner moet er iets in Lewis' hoofd zijn gekropen waardoor hij dacht: 'dit niet nog eens, de volgende keer laat ik hem gewoon staan. Ik ga hoe dan ook niet terug'. En zo geschiedde. Ik denk dat het een opbouw was van frustraties aan Hamilton's kant, die ik wel enigszins kan begrijpen, hoewel niet goed uiteraard. Het wrange is dat hij nu optimaal profiteert ook nog. Juist daarom is die penalty te licht. Het moet in verhouding staan tot de gevolgen. Met een stop & go wist je zeker dat hij zwaar gestraft zou worden. Nu wist je eigenlijk juist zeker van niet. Het was geen Baku waar nog 2 ronden te rijden waren. Hij had alle tijd om die 10 seconden terug te winnen.
Ook mee eens.quote:
Het zal hopelijk bij uitfluiten blijven, maar ik zie het wel voor me dat er altijd een paar dronken idioten zijn die oerwoud geluiden moeten gaan maken net wanneer er een camera van Sky bij is.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:44 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ga jij nu bananen op de baan gooien op Zandvoort?
Ja, twee.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:50 schreef Faraday01 het volgende:
Heeft Hamilton penalty points gekregen voor zijn actie gisteren?
2 stuks maar liefstquote:Op maandag 19 juli 2021 09:50 schreef Faraday01 het volgende:
Heeft Hamilton penalty points gekregen voor zijn actie gisteren?
Daarmee komt hij op 4. Hij kan Max er nog 4x vanaf rossen voordat hij zelf 1 race 0 punten zal scoren.quote:
Max staat op 0 dus die kan zich nog meer veroorlovenquote:Op maandag 19 juli 2021 09:51 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Daarmee komt hij op 4. Hij kan Max er nog 4x vanaf rossen voordat hij zelf 1 race 0 punten zal scoren.
afgekeurde Feyenoord hooligansquote:Op maandag 19 juli 2021 09:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ook mee eens.
Al ben ik nog steeds ZIEDEND hier, maar goed.
[..]
Het zal hopelijk bij uitfluiten blijven, maar ik zie het wel voor me dat er altijd een paar dronken idioten zijn die oerwoud geluiden moeten gaan maken net wanneer er een camera van Sky bij is.
Nou verdraai je wat ik zeg.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tijdens een gevecht ga je anders de bocht in?
Als je weet dat er iemand voor je aan de buitenkant zit, mis je bewust de apex?
Goed omschreven. Wat vond je van het gedrag van Hamilton na de race?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ondanks dat de woede hier nog niet echt gezakt is heb ik na een nachtje slapen wel iets meer een beeld bij het grotere plaatje van wat er gisteren gebeurde. Daarmee blijft Hamilton bij mij nog steeds de schuldige, was de straf ook te laag, maar begrijp ik wel beter waarom het gebeurde.
Kijk nog even terug naar de starts in Imola en in Barcelona. Daar was Mercedes nog echt de dominante auto en was Max degene die dacht dat het per se in de eerste bocht moest gebeuren (wat ook zo was, en wat zelfs in Barcelona niet voldoende bleek te zijn). Hij reed daar mega agressief door de eerste bocht. Hamilton móest daar uitwijken om een botsing te voorkomen en deed dat ook. Hij mokte wel een beetje over de radio, maar nam zijn verlies.
Inmiddels zijn we enkele maanden verder, staat Verstappen ruim voor in het kampioenschap en is er ook op wagengebied één en ander veranderd. Mercedes is niet meer duidelijk de betere wagen. Verstappen domineerde in Monaco, Baku en in Oostenrijk en wist ook op Paul Ricard te winnen. Nu is Hamilton degene die de druk voelt en werd in de sprintrace bevestigd: als hij het in de eerste ronde niet zou doen werd het heel erg moeilijk en zou de achterstand nog groter worden.
Ik vond beiden in de eerste bochten erg agressief, waarbij Verstappen ergens in bocht 4 bij het terugkeren van de kerbstones zijn auto vol voor de neus van Hamilton gooide. Alles prima, alles ging goed, maar wel spierballengedrag.
Op weg naar Copse Corner moet er iets in Lewis' hoofd zijn gekropen waardoor hij dacht: 'dit niet nog eens, de volgende keer laat ik hem gewoon staan. Ik ga hoe dan ook niet terug'. En zo geschiedde. Ik denk dat het een opbouw was van frustraties aan Hamilton's kant, die ik wel enigszins kan begrijpen, hoewel niet goed uiteraard. Het wrange is dat hij nu optimaal profiteert ook nog. Juist daarom is die penalty te licht. Het moet in verhouding staan tot de gevolgen. Met een stop & go wist je zeker dat hij zwaar gestraft zou worden. Nu wist je eigenlijk juist zeker van niet. Het was geen Baku waar nog 2 ronden te rijden waren. Hij had alle tijd om die 10 seconden terug te winnen.
Dat idee heb ik ook.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:54 schreef Tjacka het volgende:
Toch had ik het idee dat de straffen vroeger zwaarder waren iig. Of ben ik nu nostalgisch aan het worden
door de rode vlag kwam hij er natuurlijk ook goed mee weg, had zonder ook moeten stoppen las ikquote:Op maandag 19 juli 2021 09:51 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Daarmee komt hij op 4. Hij kan Max er nog 4x vanaf rossen voordat hij zelf 1 race 0 punten zal scoren.
Deels waar. Een stop&go had hier ook wel gepast. Ik denk dat dat in het verleden wel de straf was geweest. Al blijven natuurlijk vooral de stevige straffen hangen.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:54 schreef Tjacka het volgende:
Toch had ik het idee dat de straffen vroeger zwaarder waren iig. Of ben ik nu nostalgisch aan het worden
Kunnen ze elkaar elke race er af beuken en wordt toch nog Bottas kampioenquote:Op maandag 19 juli 2021 09:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Max staat op 0 dus die kan zich nog meer veroorloven
Ronduit stuitend. Een pure provocatie. Maar dat zeg ik in mijn Nederlandse Verstappen-bubbel. Ik keek gisteravond nog de post race van het Formule 1 kanaal en daar discussieerden ze vooral over of de 10 seconden penalty niet wat zwaar was. Kennelijk is de beleving aan de overkant van de plas toch totaal anders dan dat wij hem hier hebben.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Goed omschreven. Wat vond je van het gedrag van Hamilton na de race?
Nou, nee hoor. Je verdedigt Hamilton door te zeggen dat je in een gevecht anders de bocht in gaat. Hamilton gaat tijdens het gevecht de bocht in met een lijn die een autobreedte van de apex ligt, met een lijn die als je hem doortrekt de auto naast hem langs de baan brengt.quote:
Er zijn meer strafmaatregelen bijgekomen in de loop der jaren, vroeger werd er eigenlijk meteen naar de stop and go penalty gegrepen. Maar dat was in bepaalde gevallen gewoon te zwaar.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:54 schreef Tjacka het volgende:
Gewoon super raar dat hij nu met zijn straf op plek 5 terechtkwam ofzo.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Deels waar. Een stop&go had hier ook wel gepast. Ik denk dat dat in het verleden wel de straf was geweest. Al blijven natuurlijk vooral de stevige straffen hangen.
Wat vooral blijft hangen zijn de straffen wanneer dit soort zaken overduidelijk met opzet gebeuren en dat was hier niet het geval.
Dat waren ze ook, al was het maar omdat je begin deze eeuw alleen een stop/go penalty of een zwarte vlag had. Daarna kwam de drive trough en daarna pas de 5 en 10 seconde tijdstraffen en grid penalty's voor de race erna.quote:
Heeft ie dat ja?quote:Op maandag 19 juli 2021 09:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Wel mooi dat Max na een statement gewoon niet meer reageert en Hamilton van social media schopt.
Ik vind juist dat Max altijd ingetogen reageert op zijn overwinningen. Die zie ik niet zo snel de hekken slopen en met een vlag rond dansen.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:58 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ronduit stuitend. Een pure provocatie. Maar dat zeg ik in mijn Nederlandse Verstappen-bubbel. Ik keek gisteravond nog de post race van het Formule 1 kanaal en daar discussieerden ze vooral over of de 10 seconden penalty niet wat zwaar was. Kennelijk is de beleving aan de overkant van de plas toch totaal anders dan dat wij hem hier hebben.
Draai hem eens om: hoe zouden ze op Zandvoort gereageerd hebben? Ik vermoed niet heel anders. Kan me niet voorstellen dat Verstappen heel ingetogen zijn zege zou vieren.
Ergens ook wel treurig. Beetje haantjesgedrag. Max doet nu eigenlijk hetzelfde dan Lewis en staat ook niet open voor het debat. Dat is jammer.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Wel mooi dat Max na een statement gewoon niet meer reageert en Hamilton van social media schopt.
10 seconden time penalty stelt natuurlijk geen ene kut voor als bij elke race meestal driekwart van het veld op een ronde achterstand rijdt en de top 3 al vaak een paar seconden van elkaar af zitquote:Op maandag 19 juli 2021 09:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Gewoon super raar dat hij nu met zijn straf op plek 5 terechtkwam ofzo.![]()
denk dat hij in Hongarije al uitgefloten wordtquote:Op maandag 19 juli 2021 09:59 schreef Caland het volgende:
Ben in ieder geval benieuwd of Hamilton het great fans ook gaat gebruiken in Spa en Zandvoort
Denk je dat hij op Zandvoort niet euforischer gaat zijn dan? Puur omdat het Zandvoort is? Hekken slopen wellicht niet, maar ik denk wel even het rechte stuk oplopen en als een marshal heb een vlag geeft neemt ie die ook wel aan denk ik..!quote:Op maandag 19 juli 2021 09:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind juist dat Max altijd ingetogen reageert op zijn overwinningen. Die zie ik niet zo snel de hekken slopen en met een vlag rond dansen.
Dit was 20 jaar geleden gekwalificeerd als race ongeval.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:54 schreef Tjacka het volgende:
Ik keek de race op Sky en eigenlijk alleen Button was direct duidelijk door te zeggen dat Hamilton hier waarschijnlijk terecht de schuld zou krijgen.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:58 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ronduit stuitend. Een pure provocatie. Maar dat zeg ik in mijn Nederlandse Verstappen-bubbel. Ik keek gisteravond nog de post race van het Formule 1 kanaal en daar discussieerden ze vooral over of de 10 seconden penalty niet wat zwaar was. Kennelijk is de beleving aan de overkant van de plas toch totaal anders dan dat wij hem hier hebben.
Draai hem eens om: hoe zouden ze op Zandvoort gereageerd hebben? Ik vermoed niet heel anders. Kan me niet voorstellen dat Verstappen heel ingetogen zijn zege zou vieren.
Hij had 10 sec achter die haasjes moeten zitten. Dat had mij eerlijker geleken.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
10 seconden time penalty stelt natuurlijk geen ene kut voor als bij elke race meestal driekwart van het veld op een ronde achterstand rijdt en de top 3 al vaak een paar seconden van elkaar af zit
Een debat met die treurwilgquote:Op maandag 19 juli 2021 10:00 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ergens ook wel treurig. Beetje haantjesgedrag. Max doet nu eigenlijk hetzelfde dan Lewis en staat ook niet open voor het debat. Dat is jammer.
Denk dat je een debat wel nodig hebt hoor. Dat het beter kan met de straffen lijkt mij duidelijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:02 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Een debat met die treurwilg![]()
Max laat de banden wel spreken
Waarover moet er debat zijn? De straf is gisterenmiddag uitgedeeld, en Hamilton was duidelijk na de race.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:00 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ergens ook wel treurig. Beetje haantjesgedrag. Max doet nu eigenlijk hetzelfde dan Lewis en staat ook niet open voor het debat. Dat is jammer.
Vanuit zijn perceptie (en ik denk dat dat klopt) is hij ternauwernood ontsnapt aan ernstig letsel door een fout of zelfs opzet van zijn grootste concurrent. Als je dan met 51g tegen een wand klapt en degene die de overtreding begaat staat lekker zijn overwinning te vieren met een hoop social media posts over hoe geweldig hij wel niet is, dan zou ik hem ook even blocken. Prima te begrijpen en dat komt vast wel weer goed uiteindelijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:00 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, die had schade rechts voor.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:02 schreef Nattekat het volgende:
Zal ik even zout in de wonden strooien?
Hamilton was uitgevallen zonder rode vlag.
De straf.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarover moet er debat zijn? De straf is gisterenmiddag uitgedeeld, en Hamilton was duidelijk na de race.
De kater komt later, en bij Hamilton zal die duren tot ver na Zandvoort.
Klopt. Toen werd voor alles een drive through of stop&go gegeven. Later zijn daar de 5s en 10s straffen bij gekomen, omdat een dt soms wat zwaar was. Nu eordt die nog bij uitzondering maar gegeven.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:54 schreef Tjacka het volgende:
ja ook gelezenquote:Op maandag 19 juli 2021 10:02 schreef Nattekat het volgende:
Dat weet ik niet hoor. Extra pitstop sowieso en misschien had hij dan niet gewonnen.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:02 schreef Nattekat het volgende:
Mja, hij had naar binnen gemoeten voor een nieuwe velg en wellicht een andere vleugel maar verder viel het wel mee toch? Zo handig is ie dan ook wel weer...quote:Op maandag 19 juli 2021 10:02 schreef Nattekat het volgende:
De beleving aan de andere kant van de plas is dat ze na Schumacher en Vettel recht hebben op de beste ooit want ze hebben de oorlog gewonnen of zo, dat zij en alleen zij het zo zwaar hebben gehad met covid, en dat ze daarom op hun eigen circuit wel toe waren aan een feestje en dat de stewards daaraan nog harder mee moeten werken dan normaal.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:58 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik las dat hij een gebroken velg had. Die had hij bij zijn pitstop kunnen vervangen.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:02 schreef Nattekat het volgende:
Dat het einde tijdperk is begint overal door te dringen zo langzamerhand. Behalve bij Hamilton en zijn die-hard fans. Maar ook op internationale media en fora wordt er enorm hard geoordeeld over gisteren en eerdere fouten van Hamilton.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:07 schreef beantherio het volgende:
Wat ik hoop dat Verstappen in het achterhoofd houdt is dat de actie van Hamilton is ingegeven door een schijnbaar gevoel dat zijn tijdperk aan een einde aan het komen is. We zien hem dit jaar opvallend veel fouten maken en opvallend vaak geen antwoord hebben op de snelheid van Max. Wat Max nu het beste kan doen is het negeren en zich focussen op het racen. Wees "de wijste" en laat Hamilton maar verzuipen in z'n shit.
Als iets dit jaar is gebleken is het wel dat Hamilton meer moeite heeft met de druk dan Verstappen.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:07 schreef beantherio het volgende:
Wat ik hoop dat Verstappen in het achterhoofd houdt is dat de actie van Hamilton is ingegeven door een schijnbaar gevoel dat zijn tijdperk aan een einde aan het komen is. We zien hem dit jaar opvallend veel fouten maken en opvallend vaak geen antwoord hebben op de snelheid van Max. Wat Max nu het beste kan doen is het negeren en zich focussen op het racen. Wees "de wijste" en laat Hamilton maar verzuipen in z'n shit.
Nee, dat is bevestigd door zijn team.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, die had schade rechts voor.
onzinquote:
Als Mercedes de performance weet om te draaien maken ze ineens wel weer alle kans..quote:Op maandag 19 juli 2021 10:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat het einde tijdperk is begint overal door te dringen zo langzamerhand. Behalve bij Hamilton en zijn die-hard fans. Maar ook op internationale media en fora wordt er enorm hard geoordeeld over gisteren en eerdere fouten van Hamilton.
Hoewel dat klopt is gisteren natuurlijk wel een event dat ook in komende races door kan spelen. De vraag is of Verstappen de volgende keer nog zo onbevangen durft te racen. Zeker omdat Hamilton zo blijft acteren dat hij niets fout deed. Het kan bijna niet anders of dat zit bij een volgende inhaalactie nog in je kop.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als iets dit jaar is gebleken is het wel dat Hamilton meer moeite heeft met de druk dan Verstappen.
RB was ook hier de beste. We hebben er niet veel van kunnen zien, maar dat was ook de reden dat Hamilton zo wanhopig was om ervoor te komen.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Als Mercedes de performance weet om te draaien maken ze ineens wel weer alle kans..
was toen met Rosberg toch ook al zoquote:Op maandag 19 juli 2021 10:07 schreef beantherio het volgende:
dat verwacht ik niet hoorquote:Op maandag 19 juli 2021 10:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hoewel dat klopt is gisteren natuurlijk wel een event dat ook in komende races door kan spelen. De vraag is of Verstappen de volgende keer nog zo onbevangen durft te racen. Zeker omdat Hamilton zo blijft acteren dat hij niets fout deed. Het kan bijna niet anders of dat zit bij een volgende inhaalactie nog in je kop.
En geloof maar dat Hamilton en Toto er de komende weken alles aan gaan doen in de media om dat te versterken. Mindgames 2.0.
Wat ik me tijdens de race wel oprecht afvroeg inderdaad... Was Ferrari nou zo goed of viel Mercedes uiteindelijk gewoon tegen? Denk een combinatie, maar ging volgens mij moeilijker dan Mercedes had verwacht...quote:Op maandag 19 juli 2021 10:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
RB was ook hier de beste. We hebben er niet veel van kunnen zien, maar dat was ook de reden dat Hamilton zo wanhopig was om ervoor te komen.
Hamilton was de eerste stint gewoon rustig aan het sparen omdat die 10s veel meer pijn hadden gedaan als hij vroeg naar binnen had gemoeten. De tweede stint werd Leclerc weggereden.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:15 schreef gbm het volgende:
[..]
Wat ik me tijdens de race wel oprecht afvroeg inderdaad... Was Ferrari nou zo goed of viel Mercedes uiteidenlijk gewoon tegen? Denk een combinatie, maar ging volgens mij moeilijker dan Mercedes had verwacht...
Klopt, maar de updates hadden ze hier ook pas voor het eerst. Kan best zijn dat ze nog wat zaken moeten finetunen. Gisteren kan ook weer aanleiding zijn om toch voor het najaar nog wat updates te brengen, daar waar ze het bij een nederlaag wellicht hadden opgegeven. Daarbij vond ik Hamilton in de kwalificatie al echt supersnel. max had wat problemen, oke, maar hij zat er echt heel goed bovenop. Het is zeker nog niet gespeeld.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
RB was ook hier de beste. We hebben er niet veel van kunnen zien, maar dat was ook de reden dat Hamilton zo wanhopig was om ervoor te komen.
Max zet straks een mooie foto van hem en Kelly online, en morgen een van een zware training. En dan is het weer klaar.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hoewel dat klopt is gisteren natuurlijk wel een event dat ook in komende races door kan spelen. De vraag is of Verstappen de volgende keer nog zo onbevangen durft te racen. Zeker omdat Hamilton zo blijft acteren dat hij niets fout deed. Het kan bijna niet anders of dat zit bij een volgende inhaalactie nog in je kop.
En geloof maar dat Hamilton en Toto er de komende weken alles aan gaan doen in de media om dat te versterken. Mindgames 2.0.
We gaan het zienquote:Op maandag 19 juli 2021 10:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Haha, wel eens op die camping geweest? Die kerels uit de Achterhoek met hun scootmobielen en woonkamers,quote:Op maandag 19 juli 2021 10:12 schreef Tjacka het volgende:
[..]
onzin
ik maak mij oprecht zorgen om spa en Zandvoort
het oranje legioen schat ik niet bijster hoog in
sorry van het Feyenoord grapje
Had ook sterk het idee dat Hamilton in het begin zat te sandbaggen. Deed heel rustig aan bij de start, liet het gat een beetje rond de 2 seconde schommelen en wist dat hij nog ontzettend veel pace over had. Daarmee werd de overwinning nog heroïscher. 10 seconden straf en zó terugkomen in de laatste ronden. Wow..quote:Op maandag 19 juli 2021 10:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamilton was de eerste stint gewoon rustig aan het sparen omdat die 10s veel meer pijn hadden gedaan als hij vroeg naar binnen had gemoeten. De tweede stint werd Leclerc weggereden.
Bottas was gewoon vierde geworden zonder dat pitstop mazzeltje.
ik denk oprecht dat Hamilton eigenlijk de betere auto heeftquote:Op maandag 19 juli 2021 10:19 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
We gaan het zien
Ik denk dat max een harder hoofd heeft dan hammie
Hamilton heeft gewoon een minder snelle auto en moet dus meer risico nemen. In het verleden kon hij gewoon met een DRS er voorbij.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:07 schreef beantherio het volgende:
Als Spa door gaat dit jaar.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:59 schreef Caland het volgende:
Ben in ieder geval benieuwd of Hamilton het great fans ook gaat gebruiken in Spa en Zandvoort
De pace van de Ferrari op de Mediums was inderdaad opvallend, afgaande op oa. Paul Ricard had je gedacht dat de Ferrari eerder z'n banden op zou vreten. Maar het tegendeel bleek waar.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:15 schreef gbm het volgende:
[..]
Wat ik me tijdens de race wel oprecht afvroeg inderdaad... Was Ferrari nou zo goed of viel Mercedes uiteindelijk gewoon tegen? Denk een combinatie, maar ging volgens mij moeilijker dan Mercedes had verwacht...
denk het ook, heeft ook minder te verliezenquote:Op maandag 19 juli 2021 10:19 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
We gaan het zien
Ik denk dat max een harder hoofd heeft dan hammie
Wachten totdat iemand fouter is dan jij en dan moord en brand gaan schreeuwen.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:06 schreef Evenstar het volgende:
Wel typisch, meteen als schuldige in een slachtofferrol kruipen en racisme kaart trekken, nadat je een hele dag hebt lopen provoceren,liegen, verdraaien etc.
Die twee idioten die racistische uitlatingen doen lekker uitlichten, zodat je niet hoeft te reageren op de rest. Goede tactiek.
Jij kijkt nog naar de wedstrijden van afgelopen seizoenen?quote:Op maandag 19 juli 2021 10:20 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ik denk oprecht dat Hamilton eigenlijk de betere auto heeft
Nee, Bottas is heel wisselvallig.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:21 schreef Tjacka het volgende:
bottas is pure matigheid en gaat gisteren met drie vingers in zijn neus naar de top 3
hoe kan die gekke Mexicaan er dan niks van bakkenquote:Op maandag 19 juli 2021 10:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij kijkt nog naar de wedstrijden van afgelopen seizoenen?
Nou ja, ondanks dat Perez het slecht doet heb ik hem hoger zitten dan Bottas, dus zolang Bottas met gemak voor Perez kan rijden is de Mercedes niet zoveel slechter of misschien beter dan de RB en is het Max wat het verschil maakt.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij kijkt nog naar de wedstrijden van afgelopen seizoenen?
dit bedoel ik iddquote:Op maandag 19 juli 2021 10:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, ondanks dat Perez het slecht doet heb ik hem hoger zitten dan Bottas, dus zolang Bottas met gemak voor Perez kan rijden is de Mercedes niet zoveel slechter of misschien beter dan de RB en is het Max wat het verschil maakt.
Niet zo gek gedacht toch?
20 jaar geleden was de coureur in zo'n ongeval dood geweest.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit was 20 jaar geleden gekwalificeerd als race ongeval.
Ook meteen één van de redenen waarom Lewis bij iedere mogelijkheid roept dat de RB sneller is, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat hij verslagen wordt door een betere coureur, dat moet gewoon een betere chassis zijn, want hij is de GOAT. Ofzo ...quote:
Nee hoor. Die missen we niet. Verstappen kan prima in dat rijtjequote:Op maandag 19 juli 2021 10:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hamilton heeft gewoon een minder snelle auto en moet dus meer risico nemen. In het verleden kon hij gewoon met een DRS er voorbij.
Wat je vooral ziet is dat Hamilton weliswaar goed is, maar geen buiten categorie. We missen gewoon een coureur als Schumacher, Senna, Lauda, enz.
Daarom komt Russell ook niet volgend jaar in die auto.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ook meteen één van de redenen waarom Lewis bij iedere mogelijkheid roept dat de RB sneller is, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat hij verslagen wordt door een betere coureur, dat moet gewoon een betere chassis zijn, want hij is de GOAT. Ofzo ...
Hamilton rijdt al kamer op Silverstone. Hamilton weet, net als Verstappen, dat hij daar de bocht niet houdt met de snelheid waarmee hij de bocht in stuurde. Dat blijkt ook wel want hij mist de apex compleet, raakt Max en komt nog wijd. Hij gaat in het heetst van de strijd gewoon veel te hard die bocht door. Zelfs als Max er niet voor had gereden was hij daar met deze racelijn naast de baan gekomen. Als hij nu voor het eerst in een F1 wagen zit en de bocht verkeerd inschat kan ik het zien als een fout. Dit was gewoon een bewuste actie; of Max laat me voor óf ik rij hem van de baan. Anders kan ik het echt niet zien.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is niet 2-3 autobreedtes verschil. 1 wellicht. Maar goed, tijdens een gevecht ga je anders een bocht in, dus op zichzelf zegt dat niet zoveel.
Let wel: hij zit fout, geen discussie. Alleen doen sommigen net alsof hij iets extreems gedaan heeft. Sterker nog, sommigen doen net alsof hij hem opzettelijk eraf rost.
Nee op dit moment heeft Max meer te verliezen.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk het ook, heeft ook minder te verliezen
Op basis van? Ik vind Bottas vlees noch vis maar waarom hij minder dan Perez zou zijn zie ik ook weer niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, ondanks dat Perez het slecht doet heb ik hem hoger zitten dan Bottas, dus zolang Bottas met gemak voor Perez kan rijden is de Mercedes niet zoveel slechter of misschien beter dan de RB en is het Max wat het verschil maakt.
niet met je eens, naar de troon klimmen is wat anders dan je troon misschien moeten opgeven qua drukquote:Op maandag 19 juli 2021 10:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee op dit moment heeft Max meer te verliezen.
Hij staat voor in het kampioenschap.
Zijn auto is eindelijk goed genoeg.
Dit is zijn kans om een wk binnen te slepen. Hamilton heeft er al genoeg op zijn naam. Men lijkt er maar vanuit te gaan dat Max er nog velen kan/gaat winnen en ik hoop dat natuurlijk ook maar dat is zeker geen gegeven.
Merc > RBRquote:Op maandag 19 juli 2021 10:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ook meteen één van de redenen waarom Lewis bij iedere mogelijkheid roept dat de RB sneller is, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat hij verslagen wordt door een betere coureur, dat moet gewoon een betere chassis zijn, want hij is de GOAT. Ofzo ...
Dit klopt helemaal, maar zo was het in Barcelona bij de start ook. Ik hoop / verwacht dat ondanks dat het Hamilton's fout was Max hier ook lering uit trekt. Nu staat hij met 0 punten. Hij had ook kunnen denken: nouja, ga dan maar, ik pak je later toch wel terug. En zo niet, dan pak ik in elk geval 18 of 19 zekere punten.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:30 schreef Vliegbaard het volgende:
at blijkt ook wel want hij mist de apex compleet, raakt Max en komt nog wijd. Hij gaat in het heetst van de strijd gewoon veel te hard die bocht door. Zelfs als Max er niet voor had gereden was hij daar met deze racelijn naast de baan gekomen. Als hij nu voor h
Hamilton wilt er alles aan doen om de GOAT te zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee op dit moment heeft Max meer te verliezen.
Hij staat voor in het kampioenschap.
Zijn auto is eindelijk goed genoeg.
Dit is zijn kans om een wk binnen te slepen. Hamilton heeft er al genoeg op zijn naam. Men lijkt er maar vanuit te gaan dat Max er nog velen kan/gaat winnen en ik hoop dat natuurlijk ook maar dat is zeker geen gegeven.
Dat kan natuurlijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet met je eens, naar de troon klimmen is wat anders dan je troon misschien moeten opgeven qua druk
waarom? hij heeft al bijgetekend en volgend jaar vast weer een competitieve auto, denken dat hij alleen maar met z'n legacy bezig is vind ik wat te kortzichtig, het is gewoon een racer en een goeie ookquote:Op maandag 19 juli 2021 10:35 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hamilton wilt er alles aan doen om de GOAT te zijn.
Als hij dit seizoen verliest kan het zo maar einde verhaal zijn met meneer Hamilton.
Hij vergeet zelf dat hij jarenlang met zijn teamgenoot het hele veld op een ronde zette, dan heb je pas een superieure wagen. De wagen van RB is alleen goed in de handen van Max, Perez die ik hoog heb zitten haalt het er nog niet uit. Zag je ook toen Russel instapte, meteen op snelheid en zonder pech had hij gewonnen. Ik weet niet of die wagen zo goed is van RB. Max heeft altijd geroepen "geef me een wagen binnen 2 tiende en ik doe de rest", en daar lijkt het wel een beetje op. Als je ook let op Max zijn rijstijl zie je dat hij andere lijnen rijdt en bochten anders neemt dan de rest. Ik durf te wedden dat als Max in die Merc zat naast Lewis dat Lewis hem alleen bij de start even zag en hier en daar wat kruimels kon oprapen als Max het eens liet liggen.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
De lering heeft Lewis er al lang uit getrokken. 2x met Albon en nu 1x met Max is hij de schuldige maar komt hij er beter van af dan het slachtoffer.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dit klopt helemaal, maar zo was het in Barcelona bij de start ook. Ik hoop / verwacht dat ondanks dat het Hamilton's fout was Max hier ook lering uit trekt. Nu staat hij met 0 punten. Hij had ook kunnen denken: nouja, ga dan maar, ik pak je later toch wel terug. En zo niet, dan pak ik in elk geval 18 of 19 zekere punten.
Nogmaals: ik wil niet de discussie uitlokken of Max deels ook schuldig is, want dat is hij in mijn optiek niet. Maar meestal zijn gelijk hebben en gelijk krijgen 2 verschillende dingen. Max had gelijk, maar kreeg het niet.
Zo dominant als Mercedes is RBR zeker niet. Maar gezien het grote verschil in Oostenrijk, Baku en Monaco kun je wel stellen dat de RBR daar echt beter was dan de rest. Op Paul Ricard en afgelopen weekend hangt het erom. Ik durf dan te stellen dat de RBR + Max inderdaad beter is dan de Merc en Hamilton.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Hij vergeet zelf dat hij jarenlang met zijn teamgenoot het hele veld op een ronde zette, dan heb je pas een superieure wagen. De wagen van RB is alleen goed in de handen van Max, Perez die ik hoog heb zitten haalt het er nog niet uit. Zag je ook toen Russel instapte, meteen op snelheid en zonder pech had hij gewonnen. Ik weet niet of die wagen zo goed is van RB. Max heeft altijd geroepen "geef me een wagen binnen 2 tiende en ik doe de rest", en daar lijkt het wel een beetje op. Als je ook let op Max zijn rijstijl zie je dat hij andere lijnen rijdt en bochten anders neemt dan de rest. Ik durf te wedden dat als Max in die Merc zat naast Lewis dat Lewis hem alleen bij de start even zag en hier en daar wat kruimels kon oprapen als Max het eens liet liggen.
Kan ik me wel in vinden hoor. Ik verwacht echter van Max wel dat hij op een punt zit dat hij die afweging ook wel maakt. Maar in dit geval kan ik me voorstellen dat Max het idee had dat Hamilton de apex zou halen en daarom verder in de bocht dook. In dit geval was de bocht gewoon voor Max en mag je ervan uit gaan dat de aanvaller weet welke lijn hij kan rijden. Hamilton ging gewoon te hard de bocht in en was in de overtuiging dat hij “fully alongside” zat.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dit klopt helemaal, maar zo was het in Barcelona bij de start ook. Ik hoop / verwacht dat ondanks dat het Hamilton's fout was Max hier ook lering uit trekt. Nu staat hij met 0 punten. Hij had ook kunnen denken: nouja, ga dan maar, ik pak je later toch wel terug. En zo niet, dan pak ik in elk geval 18 of 19 zekere punten.
Nogmaals: ik wil niet de discussie uitlokken of Max deels ook schuldig is, want dat is hij in mijn optiek niet. Maar meestal zijn gelijk hebben en gelijk krijgen 2 verschillende dingen. Max had gelijk, maar kreeg het niet.
Hij heeft ook in enkele duels zijn poot teruggetrokken, hoor.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:40 schreef opreis het volgende:
[..]
De lering heeft Lewis er al lang uit getrokken. 2x met Albon en nu 1x met Max is hij de schuldige maar komt hij er beter van af dan het slachtoffer.
Ik heb de posts van @AMGMercedes gerapporteerd als respectloos en ongepast gezien de omstandigheden.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:39 schreef opreis het volgende:
[ twitter ]
Die gast heeft al 100x een race gewonnen en daarbij heb je altijd wel een handje vol idioten/trollen die wat racistische opmerkingen maken. Nu vertonen Mercedes en Lewis schaamteloos gedrag en zwelt dat aan. Dat je dat niet verwacht vind ik naief en ook meer om jezelf te profileren dan dat je denkt dat je daad werkelijk een impact hebt tegen racisme.
Tevens mis ik ook de zelfreflectie wat betreft "We urge people to show respect and basic humanity; and to report any examples below those standards". Ja hallo, ik vind Lewis/mercedes die uitbunding hun overwinning staan te vieren nadat Lewis zijn rivaal het ziekenhuis heeft in gereden nogal respectloos en een gebrek aan humanity. Helemaal aangezien Lewis door de stewards als schuldige wordt aangewezen voor een incident waardoor Max naar het ziekenhuis moet.
Dit is vanaf vandaag de kaart die gespeeld kan gaan worden. Je ziet het nu ook bij de bekende kanalen al bovenaan verschijnen als onderwerp.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:39 schreef opreis het volgende:
[ twitter ]
Die gast heeft al 100x een race gewonnen en daarbij heb je altijd wel een handje vol idioten/trollen die wat racistische opmerkingen maken. Nu vertonen Mercedes en Lewis schaamteloos gedrag en zwelt dat aan. Dat je dat niet verwacht vind ik naief en ook meer om jezelf te profileren dan dat je denkt dat je daad werkelijk een impact hebt tegen racisme.
Tevens mis ik ook de zelfreflectie wat betreft "We urge people to show respect and basic humanity; and to report any examples below those standards". Ja hallo, ik vind Lewis/mercedes die uitbunding hun overwinning staan te vieren nadat Lewis zijn rivaal het ziekenhuis heeft in gereden nogal respectloos en een gebrek aan humanity. Helemaal aangezien Lewis door de stewards als schuldige wordt aangewezen voor een incident waardoor Max naar het ziekenhuis moet.
https://www.racefans.net/(...)ve-should-have-gone/quote:
Laten we niet doen alsof het taxi team in de buurt komt van de waarheid met hun uitspraken.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dat is bevestigd door zijn team.
quote:Op maandag 19 juli 2021 10:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
it is vanaf vandaag de kaart die gespeeld kan gaan worden. Je ziet het nu ook bij de bekende kanalen al bovenaan verschijnen als onderwerp.
Komende weken kunnen Toto en Lewis het onderwerp hier naartoe spinnen. "Maar laten we het hebben over de echte problemen in onze sport..." en "We zijn hier vandaag omdat we vooral willen praten over respect en acceptatie, al het andere is op dit moment bijzaak in onze
Is ook altijd een wisselvallige coureur geweest. Als dat echt zo’n geweldige rijder was, dan was hij er niet bij zijn vorige team uitgegooid.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:23 schreef Tjacka het volgende:
[..]
hoe kan die gekke Mexicaan er dan niks van bakken
Ik denk gewoon dat Perez de mindere is van Bottas. En beiden zijn niet te benijden natuurlijk, want de auto’s worden puur ontwikkeld op basis van de wensen van de eerste rijder.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat mag jij denken. Ik denk van niet. Meer in de kreukels, dat wel.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:24 schreef Dauthi het volgende:
[..]
20 jaar geleden was de coureur in zo'n ongeval dood geweest.
Ik durf inmiddels zo ver te gaan door te stellen dat Lewis Max er express heeft afgereden.quote:
Absoluut niet wat mij betreft. Prima coureur, maar zal niet verder komen dan het rijtje, Hakkinen, Alonso, Hamilton, enz.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee hoor. Die missen we niet. Verstappen kan prima in dat rijtje.
51G?quote:Op maandag 19 juli 2021 10:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat mag jij denken. Ik denk van niet. Meer in de kreukels, dat wel.
Klopt. Als je de beelden ziet vanaf de tribune heeft Max een engeltje op zijn schouder gehad.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:58 schreef Dauthi het volgende:
[..]
51G?
Max had nu ook nog dood kunnen zijn.
Max heeft waanzinnig veel geluk gehad dat hij er niets serieus aan overhoudt.
op basis van wat bepaal je dit?quote:Op maandag 19 juli 2021 10:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Absoluut niet wat mij betreft. Prima coureur, maar zal niet verder komen dan het rijtje, Hakkinen, Alonso, Hamilton, enz.
Of hij moet zich nog veel verder gaan ontwikkelen, maar dat is vrij onwaarschijnlijk.
Zou het niet gewoon kunnen dat racisme ook een probleem is en er terecht afschuw over wordt uitgesproken?quote:Op maandag 19 juli 2021 10:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
En ook McLaren.
Race gisteren is vergeten, er is razendsnel een nieuw onderwerp.
Dat zei ik gisteren ook maar werd weggehoond. Ik zie het ook als opzettelijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:56 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ik durf inmiddels zo ver te gaan door te stellen dat Lewis Max er express heeft afgereden.
En dat ook komt mede door de manier waarop Lewis, Mercedes en Toto zich uitlaten in de media.
Laat dat duidelijk zijn, maar het kan ook gebruikt worden om iedere vorm van kritiek te doen verstommen.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou het niet gewoon kunnen dat racisme ook een probleem is en er terecht afschuw over wordt uitgesproken?
Vooral heel erg slim dit van Mercedes. Het is een onderwerp waar niemand tegen kan zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:58 schreef Johannes788 het volgende:
Onderwerp switch komt Mercedes goed uit.
Racisme is niet goed te pratenen mag nooit gebeuren.
Maar wat Mercedes en Hamilton gisteren na de race deden is gewoon zo onpasselijk en F1 onwaardig. Walgelijke vertoning
Met die snelheden ga je niet even expres met je voorwiel een tikkie uitdelen op het achterwiel van je tegenstanderquote:Op maandag 19 juli 2021 10:56 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ik durf inmiddels zo ver te gaan door te stellen dat Lewis Max er express heeft afgereden.
En dat ook komt mede door de manier waarop Lewis, Mercedes en Toto zich uitlaten in de media.
Tuurlijk wordt je weggehoond. Hoe durf je te suggereren dat iemand kwaardaardige bedoelingen heeft wanneer die de kans daar voor krijgt.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dat zei ik gisteren ook maar werd weggehoond. Ik zie het ook als opzettelijk.
“There’s rarely an incident that’s 100% someone’s fault. It’s always a mixture because there are two people – or more obviously – so I think there’s things that we can both learn.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef Dauthi het volgende:
Lewis wil iets herstellen dat hij niet heeft voor andere coureurs
https://www.motorsport.co(...)pen-battles/6633584/
Gewoon dat je bij Lauda, Senna en Schumacher dingen zich die in theorie niet konden.quote:
Wel als je een narcist bent met sociopathische trekjes.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef GM78 het volgende:
[..]
Met die snelheden ga je niet even expres met je voorwiel een tikkie uitdelen op het achterwiel van je tegenstander
Emotie is ook een deel van de sport. Het is aan Horner om het erger te maken zodat de straf hoger uitvalt en Toto gooit het op een incident.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:51 schreef opreis het volgende:
Ik zie nu ook al steeds meer dingen voorbij komen dat het RB/Marko/Horner hun schuld is dat er racistische dingen op twitter worden gepost.
"Max z'n rijstijl had al veel meer incidenten kunnen veroorzaken, maar ik was zo respectvol om deze incidenten te voorkomen, maar daar was ik nu wel klaar mee"quote:Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef Dauthi het volgende:
Lewis wil iets herstellen dat hij niet heeft voor andere coureurs
https://www.motorsport.co(...)pen-battles/6633584/
Die zoals gewoonlijk overdrijven. Een gebroken velg kun je vervangen tijdens een pitstop.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dat is bevestigd door zijn team.
Geef ze dan die kans niet zou ik denken.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Laat dat duidelijk zijn, maar het kan ook gebruikt worden om iedere vorm van kritiek te doen verstommen.
Bij Leclerc zit Lewis een meter verder naar binnen, en toch moet LeClerc de baan af om een botsing te vermijden...quote:Op maandag 19 juli 2021 10:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://www.racefans.net/(...)ve-should-have-gone/
Hamilton: Pass on “respectful” Leclerc shows how Verstappen move should have gone
Iemand is het daar niet mee eens
Komt ook omdat hij er continu de aandacht op moet vestigen van zichzelf. Dat hij anders is dan anderen. Ofso.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:39 schreef opreis het volgende:
[ twitter ]
Ook dat nog.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:02 schreef GM78 het volgende:
[..]
Met die snelheden ga je niet even expres met je voorwiel een tikkie uitdelen op het achterwiel van je tegenstander
Ik heb Lewis nog nooit de hand in eigen boezem zien steken.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:05 schreef opreis het volgende:
[..]
“There’s rarely an incident that’s 100% someone’s fault. It’s always a mixture because there are two people – or more obviously – so I think there’s things that we can both learn.
Als ik iemand neerschiet dan is er ook de andere persoon, die is misschien ook wel schuldig.
Wat een misselijke uitspraken weer. Bahquote:Op maandag 19 juli 2021 11:07 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
"Max z'n rijstijl had al veel meer incidenten kunnen veroorzaken, maar ik was zo respectvol om deze incidenten te voorkomen, maar daar was ik nu wel klaar mee"
Welke moordenaar?quote:Op maandag 19 juli 2021 11:04 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Tuurlijk wordt je weggehoond. Hoe durf je te suggereren dat iemand kwaardaardige bedoelingen heeft wanneer die de kans daar voor krijgt.
Je moet namelijk altijd uitgaan van het beste in de mens
Daarom kust de hele wereld de kont van een moordenaar als MbS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |