Als dat zo is, dan ben ik blij dat we, ondanks de late start + traag op gang komen, we toch wat in hebben kunnen halen.quote:Op zondag 18 juli 2021 07:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Israël loopt enkel qua tweede prikken voor op Nederland, qua eerste prikken is Nederland Israël al voorbij gestreefd. Bovendien worden in Israël nauwelijks meer eerste prikken gezet en blijft de vaccinatiegraad op slechts 67% steken wat onvoldoende is om effectief de deltavariant te bestrijden. Ook de voorsprong die de UK heeft is slechts beperkt en aangezien Nederland in een recordtijd tweede prikken gaat zetten, kunnen we ook de UK voorbij streven.
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
Dit advies wordt al sinds jaar en dag direct in de prullenbak geworpen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, ze zouden eens wat meer adviezen kunnen inwinnen buiten de hoek van de virologen. Zo lang je blind vaart op een team dat zich richt op het bestrijden van een epidemie is het niet raar dat je alleen maar adviezen krijgt die neerkomen op het beperken van een normaal functionerende samenleving.
Er hoeft maar 1 Europees land het voortouw te nemen en de rest zal volgen als blinde vinken.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:26 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Met een kabinet VVD/D66 acht ik een vaccinatieplicht waarschijnlijker dan het verlammen van de halve economie.
We hadden op de sloffen naar de finish gekund door op 26 juni niet te gaan versoepelen. Nu zitten we in een situatie waar je extreem voorzichtig moet zijn wil je niet besmet raken met corona. Ik moet nog twee weken wachten tot de tweede prik, een collega zelfs nog drie weken wachten tot de tweede prik. Jongeren hebben mogelijk soms nog geeneens één prik gehad en moeten dus nog zo’n anderhalve maand wachten tot de tweede prik. Die kunnen allemaal nog corona oplopen en mogelijk long-covid krijgen. Juist dankzij de versoepelingen van 26 juni (die ook slechts gedeeltelijk teruggedraaid zijn) lopen al die jongeren extra veel risico en mag en kun je nu eigenlijk minder dan voor 26 juni. Dat is toch bizar.quote:Op zondag 18 juli 2021 02:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Punt blijft wel dat 10.000 besmettingen per dag en een stabiele ziekenhuisopname de komende periode niet slecht nieuws hoeft te zijn. In principe bouw je nu immuniteit op bij de niet gevaccineerde bevolking en zolang dit gecontroleerd gebeurt heeft dit weinig vervelende consequenties.
De vaccinaties moeten uiteindelijk zorgen dat de besmettingen per dag en ziekenhuisinstroom langzaam gaan afnemen, maar ‘terug bij af’ is either way niet de juiste manier van omschrijven. Ik heb liever veel besmettingen maar veel immuniteit dan weinig besmettingen maar weinig immuniteit, dat laatste is veel riskanter.
Ten opzichte van de UK gebruiken wij vaccins die mogelijk effectiever zijn (AZ vs Pfizer)quote:Op zondag 18 juli 2021 07:39 schreef Celestien het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan ben ik blij dat we, ondanks de late start + traag op gang komen, we toch wat in hebben kunnen halen.
67% gevaccineerden, maar daar blijft het ook bij.quote:Op zondag 18 juli 2021 01:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog vervelender, Israel komt niet verder dan 60% gevaccineerden dus ik betwijfel of die voorliggen.
Ik werk gewoon 40 uur per week vriend.quote:Op zondag 18 juli 2021 08:05 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Petje af voor @:erno-be om dag in dag uit, dag en nacht te discussiëren over cojona. Werken ho maar, vrienden ho maar, alleen maar onbekende personen keer op keer proberen te overtuigen.
Erg passievol, maar volslagen idioot.
Make that the cat wise.quote:Op zondag 18 juli 2021 08:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik werk gewoon 40 uur per week vriend.
En dan vinden sommigen hier het raar dat je wat terughoudend ben om je te laten vaccineren. Misschien heeft de Nederlandse jeugd zin om proefkonijn te spelen om zo de Britten wat meer duidelijkheid te geven omtrent de risico's.quote:Op zondag 18 juli 2021 08:59 schreef Erno-BE het volgende:
Volgens de krant heeft het Britse comité voor vaccinatie en immunisatie tegen het inenten van jongeren tussen de 12 en 17 jaar geadviseerd zolang nog niet duidelijk is wat de risico's daarvan zijn.
Britten gaan op die manier nooit groepsimmuniteit bereiken.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:13 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En dan vinden sommigen hier het raar dat je wat terughoudend ben om je te laten vaccineren. Misschien heeft de Nederlandse jeugd zin om proefkonijn te spelen om zo de Britten wat meer duidelijkheid te geven omtrent de risico's.
In ieder geval kan dan dat onzalige idee van jou om ongevaccineerden op bepaalde plekken resoluut de toegang te ontzeggen de prullenbak in.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Britten gaan op die manier nooit groepsimmuniteit bereiken.
En dan krijg je duizenden jongeren met long-covid die gedeeltelijk arbeidsongeschikt raken. Niet echt verstandig: dus ga jongeren vaccineren en stel ‘freedom day’ alsjeblieft nog minimaal een maand uit.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:25 schreef Janneke141 het volgende:
Hoezo, alle jongeren besmetten elkaar toch op illegale feestjes en in klaslokalen?
Buiten Twitter en dit forum om zit dan ook niemand daar nou heel erg op te wachten.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Britten gaan op die manier nooit groepsimmuniteit bereiken.
Ambtenaren werken toch 36uur?quote:Op zondag 18 juli 2021 08:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik werk gewoon 40 uur per week vriend.
quote:Voor het eerst twee atleten positief getest in olympisch dorp
In het olympisch dorp in Tokio zijn twee atleten positief getest op het coronavirus. Het zijn de eerste gevallen onder atleten. Gisteren kreeg al wel iemand van de organisatie een positieve testuitslag.
De Olympische Spelen beginnen over zes dagen. In het olympisch dorp wonen tijdens de Spelen zo'n 18.000 sporters en hun begeleiders. Er is een speciale coronakliniek waar de sporters zich dagelijks laten testen.
Het organisatiecomité maakte eerder bekend dat er tot nu toe vijf sporters bij aankomst in Tokio positief getest zijn. Zij zitten in afzondering en moeten zich houden aan strikte hygiëneregels.
https://nos.nl/liveblog/2(...)natie-britse-tieners
Ik ben geen ambtenaarquote:
dat long covid gaat ook een eigen leven leiden, hoe groot is dat %? Jonge mensen in mijn omgeving die het gehad hebben hadden alleen smaakverlies wel als gemeenschappelijke deler, de ene wat langer dan de ander maar dat was het dan ook.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En dan krijg je duizenden jongeren met long-covid die gedeeltelijk arbeidsongeschikt raken. Niet echt verstandig: dus ga jongeren vaccineren en stel ‘freedom day’ alsjeblieft nog minimaal een maand uit.
Maar waarom biedt je als overheid dan niet een wapen aan aan jongeren om zich tegen het virus te beschermen? Want gezonde jongeren in de UK mogen niet gevaccineerd worden, m.a.w. Ze zijn vogelvrij. Zeker met dat achterlijke ‘freedom day’ dat morgen van start gaat.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat long covid gaat ook een eigen leven leiden, hoe groot is dat %? Jonge mensen in mijn omgeving die het gehad hebben hadden alleen smaakverlies wel als gemeenschappelijke deler, de ene wat langer dan de ander maar dat was het dan ook.
Is dat zo in het VK? Dat wist ik niet, misschien dat ze dat nog veranderen als er voldoende vaccins zijn.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Maar waarom biedt je als overheid dan niet een wapen aan aan jongeren om zich tegen het virus te beschermen? Want gezonde jongeren in de UK mogen niet gevaccineerd worden, m.a.w. Ze zijn vogelvrij. Zeker met dat achterlijke ‘freedom day’ dat morgen van start gaat.
iets met speel de bal, niet de persoon? Kansloze post van je.quote:Op zondag 18 juli 2021 08:05 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Petje af voor @:erno-be om dag in dag uit, dag en nacht te discussiëren over cojona. Werken ho maar, vrienden ho maar, alleen maar onbekende personen keer op keer proberen te overtuigen.
Erg passievol, maar volslagen idioot.
Ik ook niet. Sta er van te kijken. Dan gaan ze 't niet redden, vrees ik. Dan is het land straks terug bij af.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat zo in het VK? Dat wist ik niet, misschien dat ze dat nog veranderen als er voldoende vaccins zijn.
Je doet nu precies hetzelfde. TR gezet.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:59 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
iets met speel de bal, niet de persoon? Kansloze post van je.
Er zijn berichten van 1 op de 5 die na 3 maanden nog klachten heeft. En over 100.000 extra patienten bij de fysio door covid sinds maart 2020. Ff los van ziekenhuisopnames danwel overlijden is dit ook een bepaalde druk op zorg die je wel serieus moet nemen.quote:Op zondag 18 juli 2021 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat long covid gaat ook een eigen leven leiden, hoe groot is dat %? Jonge mensen in mijn omgeving die het gehad hebben hadden alleen smaakverlies wel als gemeenschappelijke deler, de ene wat langer dan de ander maar dat was het dan ook.
quote:Op zondag 18 juli 2021 10:01 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Je doet nu precies hetzelfde. TR gezet.
Het voorkomen lukt je toch niet, want het virus gaat nooit meer weg.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:02 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Er zijn berichten van 1 op de 5 die na 3 maanden nog klachten heeft. En over 100.000 extra patienten bij de fysio door covid sinds maart 2020. Ff los van ziekenhuisopnames danwel overlijden is dit ook een bepaalde druk op zorg die je wel serieus moet nemen.
Met verkeerde been uit bed gestapt deze mooie ochtend?quote:Op zondag 18 juli 2021 10:01 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Je doet nu precies hetzelfde. TR gezet.
Wat moet hij dan? En waarom?quote:Op zondag 18 juli 2021 10:00 schreef nostra het volgende:
Javid (volledig gevaccineerd) positief, nu moet BoJo iets (of niet).
Ja, eigenlijk wel. Sorry.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Met verkeerde been uit bed gestapt deze mooie ochtend?
Maar die fysio zijn dat jongeren of mensen die uit het ziekenhuis komen of erger ic? Als je smaak nog niet op orde is na 3 maanden valt het ook onder long covid.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:02 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Er zijn berichten van 1 op de 5 die na 3 maanden nog klachten heeft. En over 100.000 extra patienten bij de fysio door covid sinds maart 2020. Ff los van ziekenhuisopnames danwel overlijden is dit ook een bepaalde druk op zorg die je wel serieus moet nemen.
Nee regels zijn alleen voor burgers.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:00 schreef nostra het volgende:
Javid (volledig gevaccineerd) positief, nu moet BoJo iets (of niet).
Eens. Vaccineren enige uitweg en dan hopen dat het beperkt blijft en lang werkt. Maar dat zal wel tegen gaan vallen ben ik bang.quote:Op zondag 18 juli 2021 10:04 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Het voorkomen lukt je toch niet, want het virus gaat nooit meer weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |