abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200408710
LANDGRAAF - De brandweer en hulpdiensten hebben in de nacht van dinsdag op woensdag de handen vol gehad aan wateroverlast in Limburg. Op meerdere plekken was sprake van extreme wateroverlast door de heftige regenval.

Een van de zwaarst getroffen plekken is de Heistraat in Landgraaf waar de brandweer om 2:30 werd opgeroepen. Dinsdagavond kregen daar tientallen huishoudens water binnen. Onder meer een trottoir werd opengebroken om een provisorische dam te maken. Brandweerinzet in de nacht bleek ook nodig in de parkeergarage aan de Danielsstraat en Winkelcentrum Op de Kamp. Op sociale media laten veel gebruikers zien welke schade de grote wateroverlast veroorzaakt.

In korte tijd viel op sommige plekken zo’n 90 mm regen.
Woensdag en donderdag wordt nog meer hevige regen verwacht. Landgraaf, Kerkrade, Heerlen, Brunssum en Voerendaal moeten rekening houden met 120 millimeter of meer.

https://www.telegraaf.nl/(...)it-zoiets-meegemaakt

quote:
Code oranje voor Limburg wegens hevige regenbuien

Heerlen - Het KNMI heeft tot donderdagavond voor Zuid-Limburg code oranje afgekondigd in verband met de hevige regenval. Eerder gold nog code geel. Door wolkbreuken kwamen dinsdag in de namiddag veel straten, waaronder snelweg A79, blank te staan. Kelders in de regio Heerlen liepen onder, putdeksels kwamen omhoog.

Het KNMI verwacht tot en met donderdag zware regenval in het zuiden van Limburg, waarbij dagelijks meer dan 75 millimeter regen kan vallen. Tot en met donderdag moet plaatselijk rekening worden gehouden met meer dan 150 millimeter neerslag, aldus de weerdienst. Het KNMI waarschuwt dat schade en gevaar kan ontstaan door de wateroverlast.

Wegen niet meer toegankelijk
De A79 verdwijnt er volledig onder water, zei een woordvoerder van de politie dinsdagnamiddag. Automobilisten kunnen er niet door. „De weg is fysiek niet meer toegankelijk.”

De politie roept automobilisten op de A79 te mijden. De A79 is de snelweg tussen Heerlen en Maastricht. Hevige regenbuien zorgden er voor wateroverlast. Rijkswaterstaat leidt het verkeer richting Heerlen vanaf knooppunt Kruisdonk op de A2 om via de A76. Op de A79 zijn er vanaf Voerendaal omleidingen. „Volg de aanwijzingen en ben niet te eigenwijs, dat kan u duur komen te staan”, waarschuwt de politie op Twitter.

Het KNMI verwacht tot en met donderdag zware regenval in het zuiden van Limburg, waarbij dagelijks meer dan 75 millimeter regen kan vallen. Tot en met donderdag moet plaatselijk rekening worden gehouden met meer dan 150 millimeter neerslag, aldus de weerdienst. Het KNMI waarschuwt dat schade en gevaar kan ontstaan door de wateroverlast.
Wegen niet meer toegankelijk

De A79 verdwijnt er volledig onder water, zei een woordvoerder van de politie dinsdagnamiddag. Automobilisten kunnen er niet door. „De weg is fysiek niet meer toegankelijk.”

De politie roept automobilisten op de A79 te mijden. De A79 is de snelweg tussen Heerlen en Maastricht. Hevige regenbuien zorgden er voor wateroverlast. Rijkswaterstaat leidt het verkeer richting Heerlen vanaf knooppunt Kruisdonk op de A2 om via de A76. Op de A79 zijn er vanaf Voerendaal omleidingen. „Volg de aanwijzingen en ben niet te eigenwijs, dat kan u duur komen te staan”, waarschuwt de politie op Twitter.
Actiecentra ingericht

De brandweer heeft vanwege de regenval vier actiecentra ingericht in Gulpen, Maastricht, Heerlen en Sittard, van waaruit prioriteiten gesteld worden. Levensreddende uitrukken gaan voor het leegpompen van kelders, zei een woordvoerder van de brandweer.

De brandweer heeft drie mensen gered uit de historische Oliemolen in Heerlen. De oude boerderij ligt onder aan een heuvel, van waaruit water kolkend naar beneden stroomde. De Oliemolen kwam daardoor 1,5 meter onder water te staan. Een vrouw die uit de boerderij gered werd, had onderkoelingsverschijnselen.

’Ga niet de weg op’
Dinsdagavond riep de politie mensen op niet meer de weg op te gaan, tenzij dat dringend noodzakelijk is. In Maastricht liep het Emmaplein onder water. In Schin op Geul staan meerdere woningen onder water.

De brandweer heeft het erg druk in de regio Heerlen. Er is sprake van een groot aantal meldingen over onder water gelopen wegen, vollopende kelders en omhoog komende putdeksels, aldus een woordvoerder.

In Kerkrade stortte het dak van een bedrijf in als gevolg van de plensbuien. Ook de gevel raakte daardoor beschadigd. Op dat moment was niemand meer in het bedrijf aanwezig. De werknemers hadden drie minuten voor het instorten het bedrijf verlaten. Niemand raakte gewond.

’Bel alleen 112 in levensbedreigende situaties’
De overlast doet zich vooral voor in Heerlen, Landgraaf en Kerkrade. Talloze straten staan er onder water. Er komen veel meldingen binnen op de meldkamer van de hulpdiensten. De brandweer roept mensen op 112 alleen te bellen in levensbedreigende situaties, en niet bij wateroverlast.

https://www.telegraaf.nl/(...)ns-hevige-regenbuien
quote:
Code rood voor regen in provincie Luik, burgemeester Rochefort wil 50 jeugdkampen evacueren

Het onweer waar al dagen voor gewaarschuwd werd, veroorzaakt heel wat wateroverlast. Het KMI kondigde code rood aan voor de provincie luik. Door het noodweer heeft Scouts & Gidsen Vlaanderen woensdag omstreeks 10 uur al twaalf scoutskampen gevacueerd, voornamelijk in de provincie Luik. In het Waalse Rochefort heeft de burgemeester bevolen om alle 50 jeugdkampen te laten evacueren.

Het KMI kondigt de code rood af voor de provincie Luik, omdat er minstens 65 procent kans is dat er over minstens een kwart van de provincie meer dan 100 liter neerslag valt in 24 uur tijd. Dat zegt weerman David Dehenauw op Twitter.

Code rood wil zeggen dat er al veel wateroverlast is in de provincie en dat er nog veel neerslag verwacht wordt, waardoor de problemen nog erger worden, of dat er in kortere tijd extreme neerslag verwacht wordt. Er wordt gevraagd om ‘actie te ondernemen om uzelf, anderen en indien mogelijk uw bezittingen in veiligheid te brengen en de raadgevingen van de bevoegde overheid strikt op te volgen’.

De code rood blijft gelden tot 1 uur in de nacht van woensdag op donderdag, daarna volgen nog enkele uren in code oranje. In de provincies Namen en Luxemburg is momenteel code oranje van kracht. In Vlaanderen geldt code oranje enkele voor de provincie Limburg; de andere provincies kleuren geel en groen op de weerkaart.

Jeugdkampen gevacueerd
Door het noodweer heeft Scouts & Gidsen Vlaanderen woensdag omstreeks 10 uur al twaalf scoutskampen gevacueerd, voornamelijk in de provincie Luik. ‘Het belangrijkste is dat er geen gewonden zijn. De materile schade moet nog opgemeten worden’, zegt Jan Van Reusel, woordvoerder van Scouts & Gidsen Vlaanderen, woensdagochtend.

‘De omstandigheden zijn deze voormiddag overal onder controle en de groepen houden zelf contact met de achterban thuis’, aldus Van Reusel. De scoutsgroepen worden in Luik, waar code rood is afgekondigd, wel geconfronteerd met stijgende waterstanden en rele wateroverlast. ‘Scouts & Gidsen Vlaanderen roept op om hiervoor extra waakzaam te zijn (vooral in Walloni en Limburg) en preventief contact op te nemen met de gastgemeente om een risico-inschatting te maken’, zegt Van Reusel.

De burgemeester van Rochefort, Corine Mullens, wil alle jeugdkampen - een vijftigtal - op het grondgebied van de stad laten evacueren wegens de overvloedige regenval. Dat heeft ze woensdag gezegd. Sinds dinsdagavond werden al drie jeugdkampen gevacueerd op het grondgebied van Rochefort, in de provincie Namen.

‘We verwachten dat de Lesse de komende dagen buiten de oevers zal treden’, aldus burgemeester Mullens. En de jeugdkampen die zich niet nabij het water bevinden, zullen volgens haar ook veranderen in meren door het water dat niet weg kan. ‘Ik heb de jeugddienst opgedragen om in elk kamp langs te gaan en duidelijk te maken dat het beter is te vertrekken. Als ze dat niet willen, zal ik aan de provincie vragen om een decreet af te kondigen. Of ik zal het zelf doen.’

De burgemeester is bereid stadszalen ter beschikking te stellen om de jongeren indien nodig op te vangen, in afwachting dat hun ouders hen komen ophalen.

Wateroverlast
In de Bolderstraat in Riemst moesten dinsdagavond de bewoners de trekkers bovenhalen. Na een kortstondige, maar felle stortregen stond de straat blank. Doordat de riolering het overvloedige water niet meer geslikt kreeg, stroomden de kelders onder.

In Heukelom liepen verschillende woningen onder. De brandweer kwam er handen te kort.

Ook in het naburige Bilzen liepen straten en huizen onder. De brandweer was er dinsdagavond volop bezig met het vullen van zandzakjes. Want het ergste moet hier nog komen, zeggen weersvoorspellers.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210713_97525386
twitter

twitter

twitter

https://forum-fok.digidip(...)F1%2F25%23p200403285
pi_200408713
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:30 schreef RAVW het volgende:
[ link | afbeelding ]

:o ;(
Open graven ;(
pi_200408715
Waterwappies? :')

LIVE | Nooddijk in Limburgse Horn doorgebroken, voorzitter veiligheidsregio waarschuwt voor 'waterwappies

https://www.ad.nl/dossier(...)terwappies~a01fd4dc/
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_200408716
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 13:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Onhandig… ik wilde die straat oversteken.
[ afbeelding ]

Toen maar twee kilometer omgereden. Het ziet spannender uit dan het is, afzetting is preventief, aan de andere kant staat geen druppel.

Maar shit is real: een local wees me op een uitzichtpunt. Het zal je verenigingsgebouw maar zijn…
[ afbeelding ]

De weg waarop ik stond verdween naar rechts dus ook in het water.
Dat verenigingsgebouw is (was) een beachclub van een lokale horeca ondernemer. Het weekend ervoor hadden ze een bbq om alle mensen te helpen die hebben meegeholpen. Heeft nog geeneens een dag open kunnen zijn.

Hier kunnen mensen doneren om deze ondernemer te helpen: http://sintanna-merum.nl/(...)ach-na-overstroming/

Huidige situatie in Ool:
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:35:26 #5
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200408723
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:33 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Open graven ;(
ja en dan die voetsporen er bij ..

maar die opengraven zullen wel verschoven zijn door het water ..

want je krijgt die dingen echt niet makkelijk van zijn plek
heb jaren gewerkt op een begraafplaats
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_200408728
ik denk dat het verhaal van kapitein ortega...
pi_200408730
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:35 schreef RAVW het volgende:

[..]

Dacht je dan dat die voetsporen van die mensen waren die begraven zijn? :')
pi_200408731
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:31 schreef Isdatzo het volgende: [..] Waar moeten die bassins komen Ootje? Geef eens een concreet voorbeeld.
Ben je bekend met de kassen in Nederland? En zie je daar al die zwarte zwembaden bij? Das een voorbeeld van snel en simpel opvangen. Ander concreet voorbeeld uit Rotterdam, daar bouwen ze enorme waterbassins onder de grond, onder parkeerplaatsen en onder schoolpleinen om bij hoosbuien het riool niet over te belasten.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:36:36 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200408734
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:33 schreef schommelstoel het volgende:

LIVE | Nooddijk in Limburgse Horn doorgebroken, voorzitter veiligheidsregio waarschuwt voor 'waterwappies

Ja. Ik drink elke dag water en ik leef nog steeds dus hoezo is water gevaarlijk?!?!?!??? Geloof niet in de fake news media doe je eigen onderzoek
Huilen dan.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:36:58 #10
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200408736
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:36 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Dacht je dan dat die voetsporen van die mensen waren die begraven zijn? :')
nee hoor als dat zo is dan hebben we wel een veel groter probleem
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_200408739
quote:

[..]

Hoe kunnen sommige stenen brandschoon zijn? Lijkt me sterk dat die al schoongemaakt zijn in die setting.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 14:37:37 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200408742
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:33 schreef benchy het volgende:

[..]

Dat verenigingsgebouw is (was) een beachclub van een lokale horeca ondernemer. Het weekend ervoor hadden ze een bbq om alle mensen te helpen die hebben meegeholpen. Heeft nog geeneens een dag open kunnen zijn.

Hier kunnen mensen doneren om deze ondernemer te helpen: http://sintanna-merum.nl/(...)ach-na-overstroming/

Huidige situatie in Ool: [ afbeelding ]
Dus ze hebben een bar gebouwd buiten de bedijking en dachten dat het wel goed zou komen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200408744
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ben je bekend met de kassen in Nederland? En zie je daar al die zwarte zwembaden bij? Das een voorbeeld van snel en simpel opvangen. Ander concreet voorbeeld uit Rotterdam, daar bouwen ze enorme waterbassins onder de grond, onder parkeerplaatsen en onder schoolpleinen om bij hoosbuien het riool niet over te belasten.
In Belgi kunnen ze al geen fatsoenlijke snelweg aanleggen h.
pi_200408745
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:33 schreef schommelstoel het volgende:

Dat was toch gewoon een troll op insta
pi_200408747
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja. Ik drink elke dag water en ik leef nog steeds dus hoezo is water gevaarlijk?!?!?!??? Geloof niet in de fake news media doe je eigen onderzoek
Oh echt, man man man.
Gelukkig zelf nog niet zo iemand tegen gekomen, online en in het echt niet.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:39:20 #16
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200408751
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:37 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Hoe kunnen sommige stenen brandschoon zijn? Lijkt me sterk dat die al schoongemaakt zijn in die setting.
kan zijn dat de persoon die deze foto gemaakt heeft de stenen van familie dus al wel schoongemaakt heeft
sommige mensen gaan elke dag er naar toe om te kijken
En vriendin van mij zit na 5 jaar ook nog elke dag bij het graf van haar zoon
pi_200408755
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:38 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat was toch gewoon een troll op insta
Dat kan best, maar er zijn mensen die nogal goedgelovig zijn en het voor zoete koek slikken.

Van die mensen die ook berichten van De Speld serieus nemen.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:39:51 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200408759
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mi Gado, we hebben het over de Ardennen _O- . En dan wil jij waterbassins onder de grond gaan aanleggen? Misschien moet je even uitrekenen hoeveel volume er nodig is om ook maar een beetje een verschil te maken. Op dit moment stroomt er zo'n 3000 kubieke meter water per seconde door de maas. Ik ben benieuwd waar je op uitkomt ^O^ .

Die bassins bij kassen zijn om de plantjes water te geven zodat er minder grondwater opgepompt hoeft te worden.
Huilen dan.
pi_200408764
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:39 schreef RAVW het volgende:

[..]

kan zijn dat de persoon die deze foto gemaakt heeft de stenen van familie dus al wel schoongemaakt heeft
sommige mensen gaan elke dag er naar toe om te kijken
En vriendin van mij zit na 5 jaar ook nog elke dag bij het graf van haar zoon
Zeker, ja. Snap ik, ken een vader 17 jaar na dato nog.
pi_200408773
Was uw rubberboot STUK.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 17 juli 2021 @ 14:42:29 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_200408779
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:32 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

[..]

Vertel eens DJMO.
Elke stap die ik zou zetten zou een druppel op een gloeiende plaat zijn :')
Ik heb er n en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_200408787
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:42 schreef DJMO het volgende:

[..]

Elke stap die ik zou zetten zou een druppel op een gloeiende plaat zijn :')
Amstelveen - Roermond in 4 dagen. Kon je erna bij mij slapen mocht het vanmiddag droog blijven :')
pi_200408803
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mi Gado, we hebben het over de Ardennen _O- . En dan wil jij waterbassins onder de grond gaan aanleggen? Misschien moet je even uitrekenen hoeveel volume er nodig is om ook maar een beetje een verschil te maken. Op dit moment stroomt er zo'n 3000 kubieke meter water per seconde door de maas. Ik ben benieuwd waar je op uitkomt ^O^ .

Die bassins bij kassen zijn om de plantjes water te geven zodat er minder grondwater opgepompt hoeft te worden.
quote:

[..]

O vermoeiend een discussie met iemand die denkt dat die bassins maar 1 functie hebben, :')

Maar jij hebt nog nooit gehoord van Drainagesystemen op en onder wegen, speciale gebieden die volgelopen kunnen worden indien nodig. In de Ardennen zijn genoeg plekken om het hoger gevallen water op te vangen.
Juist tussen die bergen, maar ga maar lekker wat anders doen, deze discussie gaat binnenkort wel plaatsvinden tussen politici van beiden landen. Dan beppen we weer verder.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:47:24 #24
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200408818
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:40 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Zeker, ja. Snap ik, ken een vader 17 jaar na dato nog.
ja die zijn er ook
Ik kan me er niets van voorstellen dat je daar zo lang mee bezig bent
het is het leven en de dood hoort er bij

je wordt geboren om dood te gaan zeg ik altijd
wat er tussen zit .. elke stap die je zet is gewoon naar je eigen kist toe
Maar ik heb ook geen sterke binding met mensen ( mede door PTSS )
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:48:15 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200408824
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bron van die natuurschade?
Dat wordt je onder andere in het boek "de staat van de delta" haarfijn uitgelegd maar goed, het is ook gewoon algemeen bekende informatie. De Nederlandse delta was namelijk van groot belang voor talloze vis- en vogelsoorten.

De deltawerken zorgen dan voor droge voeten maar het is ook niet zonder reden dat er al decennia gevochten wordt om van de haringvlietkering een secundaire kering te maken in plaats van n die continu gesloten was, al heeft het kierbesluit van een paar jaar terug al enige voordelen opgeleverd. Maar het is nog steeds niet het HARINGvliet zoals het haringvliet zou moeten zijn. Een broedplek voor tal van zeedieren en van zeer groot belang voor bijvoorbeeld de migratie van zalm en forel. En wat te denken van de zoetwatervissen die nu in de zee belanden en niet meer terug kunnen keren.

Maar goed, blijven wijzen naar anderen en vooral niet ingaan op het feit dat Belgi dus

1. de maas wel degelijk van stuwdammen voorzien heeft.
2. de maas wel degelijk uitgediept heeft.
3. de maas wel degelijk verbreed heeft.
4. de maas wel degelijk bedijkt heeft.

Echt, in een ingedpolderde delta wonen en als er dan een keer wateroverlast is de schuld bij buurlanden leggen. Ik durf nog niet te zeggen of dit dom of arrogant of een combinatie van beide is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_200408826
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:47 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja die zijn er ook
Ik kan me er niets van voorstellen dat je daar zo lang mee bezig bent
het is het leven en de dood hoort er bij

je wordt geboren om dood te gaan zeg ik altijd
wat er tussen zit .. elke stap die je zet is gewoon naar je eigen kist toe
Maar ik heb ook geen sterke binding met mensen ( mede door PTSS )
Je kind is sowieso een ander verhaal, daar blijf je mee bezig tot je zelf gehemeld bent.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:49:04 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200408830
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

[..]

deze discussie gaat binnenkort wel plaatsvinden tussen politici van beiden landen. Dan beppen we weer verder.
:')

Doei.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_200408831
Het gaat nu een week drogen.

zaterdag 17 juli 2021 @ 14:49:31 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200408834
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:49 schreef Nober het volgende:

[ afbeelding ]
Jaloers op de uitstekende temperaturen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 14:50:08 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200408843
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:48 schreef Dven het volgende:
Echt, in een ingedpolderde delta wonen en als er dan een keer wateroverlast is de schuld bij buurlanden leggen. Ik durf nog niet te zeggen of dit dom of arrogant of een combinatie van beide is.
Gelukkig is er vooralsnog geen wateroverlast in de polders of de delta.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200408845
quote:

[ afbeelding ]
Dan is er toch kans op het inzakken van de dijken?

Van ineens naar extreem veel vocht naar droogte.

Dacht dat ooit gelezen te hebben in het verleden.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:50:46 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200408846
quote:

[..]

Dat wordt je onder andere in het boek "de staat van de delta" h
Overigens voor iedereen een uitstekend boek om eens gelezen te hebben :)

pi_200408854
quote:

[ afbeelding ]
Vergeet het ongedierte niet, muggen, vliegen, stank. Het kon beter geen "goed" weer worden.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:52:35 #34
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200408865
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:48 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Je kind is sowieso een ander verhaal, daar blijf je mee bezig tot je zelf gehemeld bent.
ook dat zal ik nooit kunnen ervaren
(altijd wel een kinderwens gehad)
Maar deze man word binnenkort 50 :@ dus om daar nu nog aan te beginnen ... laat er maar eerst een vrouw zijn die eens voor een relatie wil gaan en niet bij de eerste nee van mijn kant al wegloopt
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:52:53 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200408867
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

[..]

O vermoeiend een discussie met iemand die denkt dat die bassins maar 1 functie hebben, :')

Maar jij hebt nog nooit gehoord van Drainagesystemen op en onder wegen,
Drainage, in gesteente? Ik weet niet of je ermee bekend bent maar de Ardennen zijn van steen.
quote:
speciale gebieden die volgelopen kunnen worden indien nodig.
Ja, die stuwdammen van jou weer. Compleet onrealistisch, ook omdat je dan hele dorpen onder water zet.
quote:
In de Ardennen zijn genoeg plekken om het hoger gevallen water op te vangen.
Voorbeelden?
quote:
Juist tussen die bergen, maar ga maar lekker wat anders doen, deze discussie gaat binnenkort wel plaatsvinden tussen politici van beiden landen. Dan beppen we weer verder.
Vervelend h, wanneer je gevraagd wordt om de dingen die je zegt concreet te maken.
Huilen dan.
pi_200408869
quote:

[..]

Je wilde veel mensen onder je hebben?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 14:53:20 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200408876
Echt, al die moraalridders die ramptoerisme aan het afkeuren zijn :O

Die mensen snappen dus echt totaal niet waarom mensen daarop af komen, op een kansloze uitzondering na.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200408879
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:52 schreef RAVW het volgende:

[..]

ook dat zal ik nooit kunnen ervaren
(altijd wel een kinderwens gehad)
Maar deze man word binnenkort 50 :@ dus om daar nu nog aan te beginnen ... laat er maar eerst een vrouw zijn die eens voor een relatie wil gaan en niet bij de eerste nee van mijn kant al wegloopt
Zijn we nu officieel een stelletje dan?

"Nee"

Gewoon overal ja op zeggen, werkt het beste bij de vrouwmens.
pi_200408886
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus ze hebben een bar gebouwd buiten de bedijking en dachten dat het wel goed zou komen?
Het gebouw is tijdelijk, ik denk niet dat ze hadden verwacht dat het water zo hoog zou worden tijdens de zomer, er zijn wel meerdere tijdelijke horeca locaties langs de maasplassen.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:54:50 #40
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200408889
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je wilde veel mensen onder je hebben?
ja had liever piloot geworden
dan had ik bijna iedereen onder me gehad :P })
houd niet van mensen die denken dat ze boven mij staan
dan moet je maar zorgen dat je boven hun staat
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:55:25 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200408892
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gelukkig is er vooralsnog geen wateroverlast in de polders of de delta.
Zal ik het speciaal voor jou nog eenduidiger maken: In een rivierlandschap wonen en vervolgens anderen de schuld geven wanneer je natte voeten hebt.
  Spellchecker zaterdag 17 juli 2021 @ 14:55:56 #42
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200408895
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:53 schreef Nattekat het volgende:

Die mensen snappen dus echt totaal niet waarom mensen daarop af komen, op een kansloze uitzondering na.
Leg uit?
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:55:58 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200408897
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:51 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Vergeet het ongedierte niet, muggen, vliegen, stank. Het kon beter geen "goed" weer worden.
Beter had het nog even een paar dagen flink doorgeregend ja.
pi_200408898
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:51 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Rioolvliegen, muggen etc die gedijen inderdaad prima met dit soort omstandigheden.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:56:31 #45
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_200408902
quote:

En waarom is dat dan?
pi_200408909
quote:

Wat gaan ze daar doen dan? Volgens mij staan ze alleen maar in de weg en er is opgeroepen vooral niet naar het rampgebied te komen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 14:59:04 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200408929
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:55 schreef maily het volgende:

[..]

Leg uit?
Bij veel mensen is het een natuurlijke nieuwsgierigheid. Niemand is blij met het leed dat anderen wordt aangedaan en (bijna) niemand zal het toejuichen als er iets mis gaat. Maar het blijft wel een prachtig voorbeeld van de kracht van de natuur. In WKN zijn we ook met genoeg man die gewoon kunnen (genieten is een groot woord, maar ik kan even niks beters verzinnen) van noodweer.

Die kansloze figuren die alles voor de social media doen en overal in de weg gaan staan geven ramptoeristen een slechte naam :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200408933
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:57 schreef Fugue het volgende:

[..]

Wat gaan ze daar doen dan? Volgens mij staan ze alleen maar in de weg en er is opgeroepen vooral niet naar het rampgebied te komen.
Lekker met hun bootje varen, natuurlijk.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 14:59:15 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200408936
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:50 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Dan is er toch kans op het inzakken van de dijken?

Van ineens naar extreem veel vocht naar droogte.

Dacht dat ooit gelezen te hebben in het verleden.
Het is andersom. Na lange droogte zit het zand en de aarde in de dijken niet meer lekker aan elkaar geplakt. Als het dan ineens heel erg gaat regenen dan breekt de dijk snel.

Dit was het geval in Wilnis, waar een doorbraak ontstond na een lange hittegolf in 2003 (horrorjaar trouwens voor Europa)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kadebreuk_Wilnis
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200408948
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Lekker met hun bootje varen, natuurlijk.
Zou ik ook doen als ik levensmoe was ja
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 15:00:06 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200408952
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is andersom. Na lange droogte zit het zand en de aarde in de dijken niet meer lekker aan elkaar geplakt. Als het dan ineens heel erg gaat regenen dan breekt de dijk snel.

Dit was het geval in Wilnis, waar een doorbraak ontstond na een lange hittegolf

Dus die enorm slechte lente is toch nog ergens goed voor geweest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:01:25 #52
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200408969
quote:

[..]

Dit was het geval in Wilnis, waar een doorbraak ontstond na een lange hittegolf in 2003 (horrorjaar trouwens voor Europa)

zo is dat al weer zo lang geleden :o

ooop het gaat snel met de tijd
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:02:00 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200408974
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bij veel mensen is het een natuurlijke nieuwsgierigheid. Niemand is blij met het leed dat anderen wordt aangedaan en (bijna) niemand zal het toejuichen als er iets mis gaat. Maar het blijft wel een prachtig voorbeeld van de kracht van de natuur. In WKN zijn we ook met genoeg man die gewoon kunnen (genieten is een groot woord, maar ik kan even niks beters verzinnen) van noodweer.

Die kansloze figuren die alles voor de social media doen en overal in de weg gaan staan geven ramptoeristen een slechte naam :{w
Een natuurlijke nieuwsgierigheid in watergeweld en ondergelopen gebieden? Begrijpelijk.
Met een patatje in je hand tussen de reddingswerkers en slachtoffers in gaan staan omdat je het wel een keertje van dichtbij wil zien? Schaamteloos en wordt gelukkig blijkbaar inmiddels ook flink beboet.
pi_200408977
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Beter had het nog even een paar dagen flink doorgeregend ja.
Nee gewoon beetje miezer en rond de 15 graden
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:02:35 #55
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200408979
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus die enorm slechte lente is toch nog ergens goed voor geweest.
denk wel dat ze daar een klein voordeeltje van hebben gehad ..
maar dan ook weer een nadeel ... grondwater is hoger dan normaal dus het water zal dan ook minder snel zakken
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:02:39 #56
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200408980
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:01 schreef RAVW het volgende:

[..]

zo is dat al weer zo lang geleden :o

ooop het gaat snel met de tijd
Ja he, ik weet nog dat een lerares daar woonde en ze een tijdje geen les kon geven. Werd toen in de klas veel over gepraat daarom weet ik het nog.

Offtopic maar er zijn nu volwassenen die 9/11 nooit hebben meegemaakt. Hows that for feeling old :P
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:02:55 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200408982
quote:

[..]

Shit, was die casus alweer helemaal vergeten.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:03:12 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200408984
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:02 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Nee gewoon beetje miezer en rond de 15 graden
ok
pi_200408985
Je zult maar zo'n lelijk accent hebben als die Limburgers en dan op het journaal komen _O- _O- _O-
pi_200408987
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Rioolvliegen, muggen etc die gedijen inderdaad prima met dit soort omstandigheden.
Holtorren ook het schijnt. @de_boswachter
pi_200408989
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:03 schreef Dven het volgende:

[..]

ok
Oke oostelijke neef
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 15:03:56 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200408991
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:02 schreef RAVW het volgende:

[..]

denk wel dat ze daar een klein voordeeltje van hebben gehad ..
maar dan ook weer een nadeel ... grondwater is hoger dan normaal dus het water zal dan ook minder snel zakken
Zo veel water zakt berhaupt niet. Droge grond neemt net zo weinig op als verzadigde grond.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:05:52 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200409004
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zo veel water zakt berhaupt niet. Droge grond neemt net zo weinig op als verzadigde grond.
het gaat naar zee he , zoals altijd
alleen de zee staat ook 6 meter boven de landingsbanen van Schiphol

er komt een tijd dat we de strijd gaan verliezen met zakkend land en hogere zee
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200409013
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:03 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Holtorren ook het schijnt. @:de_boswachter
pony's met stijve pikken roeien zichzelf zo naar de overkant met hun extra peddel #rogee

Hoe is het met je kielf maat?
U MAD?
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:07:46 #65
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200409016
Maar het zal volgend jaar wel heel groen zijn daar , bomen , planten en ongewenst kruid hebben straks genoeg water om door te drinken

dus dat heeft dan ook weer ze voordeel , alleen hoe zit dit met de landbouw ?
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:08:44 #66
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200409029
Even 7 euro 77 overgemaakt
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_200409033
Vies smerig ongedierte dat gaat plunderen en dingen pakt van andere mensen die op straat liggen :r

Je moet er maar trots op zijn.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:11:03 #68
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200409061
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:09 schreef TLC het volgende:
Vies smerig ongedierte dat gaat plunderen en dingen pakt van andere mensen die op straat liggen :r

Je moet er maar trots op zijn.
jeps het zijn net ratten ... o wacht ...
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:11:12 #69
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200409063
Wie heeft trouwens een reden dat het er in Nederland niet zo heftig aan toe gaat als Duitsland en Belgi? Of komt dat nog?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:12:36 #70
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200409083
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:11 schreef hollandia02 het volgende:
Wie heeft trouwens een reden dat het er in Nederland niet zo heftig aan toe gaat als Duitsland en Belgi? Of komt dat nog?
Veel minder aardverschuivingen en dallen die snel kunnen vollopen.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:12:50 #71
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200409084
quote:
dat gaat niet gebeuren
omdat hier geen dalen waardoor het water in een soort expansie blijft zitten , hier kan het nog weg
en dat is wel een beetje de mazzel die we hier hebben
pi_200409089
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:07 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

pony's met stijve pikken roeien zichzelf zo naar de overkant met hun extra peddel #rogee

Hoe is het met je kielf maat?
Rogee houdt het water tegen in Karken

Kielf is in de tuin rondjes aan het rennen
pi_200409092
quote:

[..]

Dat wordt je onder andere in het boek "de staat van de delta" haarfijn uitgelegd maar goed, het is ook gewoon algemeen bekende informatie. De Nederlandse delta was namelijk van groot belang voor talloze vis- en vogelsoorten.

De deltawerken zorgen dan voor droge voeten maar het is ook niet zonder reden dat er al decennia gevochten wordt om van de haringvlietkering een secundaire kering te maken in plaats van n die continu gesloten was, al heeft het kierbesluit van een paar jaar terug al enige voordelen opgeleverd. Maar het is nog steeds niet het HARINGvliet zoals het haringvliet zou moeten zijn. Een broedplek voor tal van zeedieren en van zeer groot belang voor bijvoorbeeld de migratie van zalm en forel. En wat te denken van de zoetwatervissen die nu in de zee belanden en niet meer terug kunnen keren.

Maar goed, blijven wijzen naar anderen en vooral niet ingaan op het feit dat Belgi dus

1. de maas wel degelijk van stuwdammen voorzien heeft.
2. de maas wel degelijk uitgediept heeft.
3. de maas wel degelijk verbreed heeft.
4. de maas wel degelijk bedijkt heeft.

Klopt de Grevelingen is momenteel een dood meer. Vissers en natuurgebieden slaan al maanden alarm dat de Brouwersdam openingen moet hebben.

Belgi doet wel wat maar blijkbaar niet genoeg, zie Luik. En als andere landen daar extra schade door ondervinden, dient dat gewoon besproken te worden. Das niet arrogant gedacht van mij, arrogant zou het zijn als Belgi hier niet serieus mee aan de slag gaat.
pi_200409097
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:13 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Rogee houdt het water tegen in Karken

Kielf is in de tuin rondjes aan het rennen
^O^
U MAD?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 15:15:52 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200409112
quote:
Omdat eigenlijk alleen Valkenburg tussen twee heuvels zit met een belangrijke waterafvoer er dwars doorheen. Nederlands Limburg is vrij vlak vergeleken met de omliggende gebieden, en het water kan goed spreiden voor het in de Maas komt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:16:11 #76
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200409113
quote:
Minder neerslag, minder dalen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klopt de Grevelingen is momenteel een dood meer. Vissers en natuurgebieden slaan al maanden alarm dat de Brouwersdam openingen moet hebben.

Belgi doet wel wat maar blijkbaar niet genoeg, zie Luik. En als andere landen daar extra schade door ondervinden, dient dat gewoon besproken te worden. Das niet arrogant gedacht van mij, arrogant zou het zijn als Belgi hier niet serieus mee aan de slag gaat.
Draai het anders gewoon om joh. Nederland doet blijkbaar niet genoeg om zichzelf te beschermen.
pi_200409127
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 14:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Drainage, in gesteente? Ik weet niet of je ermee bekend bent maar de Ardennen zijn van steen.
[..]

Ja, die stuwdammen van jou weer. Compleet onrealistisch, ook omdat je dan hele dorpen onder water zet.
[..]

Voorbeelden?
[..]

Vervelend h, wanneer je gevraagd wordt om de dingen die je zegt concreet te maken.
Kijk eens naar de Alpengebieden, die zitten ook op steen, en kunnen jaarlijks die hoeveelheid water ook netjes opvangen.

Welke dorpen zijn gebouwd in het uiterste dal in de Ardennen? Noem er eens een.
pi_200409160
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kijk eens naar de Alpengebieden, die zitten ook op steen, en kunnen jaarlijks die hoeveelheid water ook netjes opvangen.

Sprimont?
pi_200409176
quote:

[..]

In 2015 hebben de Zwitsers ook behoorlijk wat overstromingen gehad. Het probleem was nu dat juist boven de Ardennen en Eifel die zware regenbuien lang zijn blijven hangen.
pi_200409204
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:21 schreef Cherni het volgende:

[..]

In 2015 hebben de Zwitsers ook behoorlijk wat overstromingen gehad. Het probleem was nu dat juist boven de Ardennen en Eifel die zware regenbuien lang zijn blijven hangen.
En volgens de klimaatwappies hier gaan we dat vaker krijgen.
pi_200409215
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klimaatwappies zijn de ontkenners dus dat lijkt mij onwaarschijnlijk dat die dat voorspellen.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:27:01 #82
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200409221
quote:

[..]

Zwitserland, eerder deze week:

Vorige maand:

https://floodlist.com/eur(...)-neuchatel-june-2021
are we infinite or am I alone
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 15:29:23 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200409236
Even ter illustratie: Al het regenwater van het westen van Heerlen tot Valkenburg en dan helemaal richting Aken stroomt uiteindelijk door Valkenburg. Geen overloopgebieden, geen andere rivieren of kanalen, gewoon dat ene strookje. De enige andere plek waar dit het geval is in Nederland is Maastricht, maar daar is het riviertje ook veel groter.

In Belgi en Duitsland heb je talloze plekken zoals in Valkenburg, en dat het dan op meerdere plekken mis gaat kan helemaal niets tegen gedaan worden. Het water direct richting Maastricht en Roermond sturen is nog het beste wat ze kunnen doen, omdat Limburg meer kan hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200409245
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Vorige maand:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat wordt betalen voor die Belgen
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:33:44 #85
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200409280
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Vorige maand:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
had dit al geen waarschuwing moeten wezen voor de landen die daar boven liggen ?
pi_200409301
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:33 schreef RAVW het volgende:

[..]

had dit al geen waarschuwing moeten wezen voor de landen die daar boven liggen ?
en wat hadden die landen die daar boven liggen volgens jou moeten doen dan in die korte tijd?
U MAD?
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:38:40 #87
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200409352
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:35 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

en wat hadden die landen die daar boven liggen volgens jou moeten doen dan in die korte tijd?
kaplaarzen kopen

[ Bericht 19% gewijzigd door Tengano op 17-07-2021 16:08:15 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  Moderator zaterdag 17 juli 2021 @ 15:41:14 #88
8781 crew  Frutsel
pi_200409375
Ik lees iets over een nooddijk bij horn die het begeven heeft ? Wat zijn daar de gevolgen van?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 15:41:54 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200409379
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:41 schreef Frutsel het volgende:
Ik lees iets over een nooddijk bij horn die het begeven heeft ? Wat zijn daar de gevolgen van?
En straat loopt onder.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 15:42:17 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200409386

De Hambeek bij Roermond zit ook wel gevaarlijk dicht bij de top.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200409425
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Een natuurlijke nieuwsgierigheid in watergeweld en ondergelopen gebieden? Begrijpelijk.
Met een patatje in je hand tussen de reddingswerkers en slachtoffers in gaan staan omdat je het wel een keertje van dichtbij wil zien? Schaamteloos en wordt gelukkig blijkbaar inmiddels ook flink beboet.
Wordt het beboet of blijft het bij een waarschuwing?
In hoeverre moeten deze rampterroristen voor een 'rechter' verschijnen?
Cindy De Vuyst
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:56:39 #92
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200409537
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:46 schreef einzeinz het volgende:

[..]

geld boete voor zo ver ik het begreep
  zaterdag 17 juli 2021 @ 15:59:54 #93
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200409569
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:56 schreef RAVW het volgende:

[..]

geld boete voor zo ver ik het begreep
Komt er eindelijk eens iemand in Limburg kijken, is het weer niet goed :')
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:02:06 #94
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200409582
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:59 schreef Tengano het volgende:

[..]

Komt er eindelijk eens iemand in Limburg kijken, is het weer niet goed :')
ja daar dacht ik ook al aan

beetje het zelfde gevoel als met die jaren lang kut reclame van de AH over dat Hamsteren ..... en dan in begin van 2020
gaat iedereen Hamsteren en dan wordt het weer gezegd dat het niet mag

o|O
pi_200409602
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:03 schreef bianconeri het volgende:
Je zult maar zo'n lelijk accent hebben als die Limburgers en dan op het journaal komen _O- _O- _O-
Da's hetzelfde effect als Nederlanders die Engels, Duits of welke andere vreemde taal dan ook spreken. Van dat Rudi Carell- of Linda de Mol-Duits krullen m'n tenen ook altijd op.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 juli 2021 @ 16:04:35 #96
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_200409605
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:03 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Da's hetzelfde effect als Nederlanders die Engels, Duits of welke andere vreemde taal dan ook spreken. Van dat Rudi Carell- of Linda de Mol-Duits krullen m'n tenen ook altijd op.
Ja, of mensen uit andere landen waar Engels niet de moedertaal is, die spreken ook altijd Engels met een accent _O- _O- _O-

Ik hoor wel eens Noorse biatleten Duits praten, die hebben ook echt een accent ipv volledig vloeiend en accentloos Duits, bizar _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:04:53 #97
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200409610
quote:

[..]

LOL ben dus niet de enige :D

daarin tegen Engelsman die nederlands praat _O-

pi_200409650
quote:

[..]

Wat te denken van Jean Marie Pfaff. Zijn Duits was wel heel bijzonder.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:14:12 #99
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200409698
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:09 schreef Cherni het volgende:

[..]

dat was toch die keeper waar die serie ooit van op tv was .. ja die man was wel een appart geval
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 17 juli 2021 @ 16:15:34 #100
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_200409711
twitter
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:15:55 #101
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200409716
pi_200409718
quote:
In Belgi en Duitsland lagen veel van die dorpen in een dal. Het water verzamelde zich op de laagst gelegen punten. Als je dan daar natuurlijk een dorp/stad hebt, heb je het wel vlaggen.
Cindy De Vuyst
pi_200409720
quote:
Heb u ook lieslaarzen? Nee, ik verkoop alleen laarzen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:17:05 #104
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200409726
quote:

[..]

Was niet het meest heldere licht van Belgi.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_200409728
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Op zich is Luik niet zo hard getroffen hoor. De hoofdas langs de Maas en enkele zijstraten wel maar het centrum zelf bleef gevrijwaard.
Cindy De Vuyst
pi_200409742
quote:

[..]

Ich hab in Belgien auch viel penalties gestopft. _O_
pi_200409745
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze lullen maar wat. Om de 10 jaar heb je een overstroming en om de 100 jaar heb je zo'n erge als nu.
Cindy De Vuyst
  Moderator zaterdag 17 juli 2021 @ 16:18:54 #108
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_200409748
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:30 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat wordt betalen voor die Belgen
Jullie Nederlanders krijgen geen eurocent van ons. :(

We gaan Luik laten onderlopen om jullie Limburg te redden :')

Als jullie geld willen, moeten jullie maar Belgi binnenvallen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:20:08 #109
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200409758
quote:

[..]

zaterdag 17 juli 2021 @ 16:20:24 #110
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200409760
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:46 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Ze krijgen meteen een boete gaven ze vanmorgen aan, best hoog zo’n 4350,-
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 16:21:34 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200409773
In Roermond is het peil inmiddels weer langzaam aan het dalen. Venlo is nu aan de beurt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200409777
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ich hab in Belgien auch viel penalties gestopft. _O_
Wij als Limburgers hebben het geluk dat er in het dialect veel Duitse woorden zijn verwerkt. Bovendien, de oudere generatie is groot gebracht met de Duitse programma's. Mijn Duits is net zo goed of slecht als mijn Nederlands.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:22:16 #113
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:23:05 #114
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200409790
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:21 schreef Nattekat het volgende:
In Roermond is het peil inmiddels weer langzaam aan het dalen. Venlo is nu aan de beurt.
Het lijkt wel een soort elfstedentocht. Ik snap alleen niet dat ze er zo weinig live verslaglegging van doen. Prima weer nu.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:23:40 #115
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_200409797
quote:
Dat zijn ingenieurs die met drones de dam in de gaten houden
Kijk 's Duitse TV
Wie dit leest is gek
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:23:47 #116
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200409799
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:23 schreef Tengano het volgende:

nee je krijgt dan een boete van 5000 euro dus daar wagen ze zich niet aan
pi_200409804
quote:

[..]

Het lijkt wel een soort elfstedentocht. Ik snap alleen niet dat ze er zo weinig live verslaglegging van doen. Prima weer nu.
Zoek even L1 (of L elluf) op je tv of radio. Van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat verslaglegging.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200409811
quote:
TD;IL; Dat ik vloeiend duits kan verstaan :+
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:26:33 #119
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200409814
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:23 schreef RAVW het volgende:

[..]

nee je krijgt dan een boete van 5000 euro dus daar wagen ze zich niet aan
Kom op zeg. Je kunt daar als NOS reporter toch helemaal je hart ophalen. Zulke beelden krijg je misschien eens in de 20 jaar. Ik vind de live media-aandacht best wel beneden maats.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:26:50 #120
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200409818
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zoek even L1 (of L elluf) op je tv of radio. Van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat verslaglegging.
Aha ^O^
pi_200409828
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:18 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De burgemeester van Wassenberg was dat, maar die gaf toe dat 'ie er zelf ook voor zou kiezen om sluizen te sluiten wanneer 'ie die mogelijkheid zelf zou hebben gehad. Bij Wassenberg was een Roerdijk doorgebroken. (niet te verwarren met een stuwdam)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 16:28:19 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200409832
In Venlo is het volgens mij niet eens spannend momenteel. Water komt amper bij die muurtjes aan de bovenkant van de dijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:28:56 #123
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_200409843
quote:

[..]

Op L1 wordt er van alles live uitgezonden.
En het is maar Limburg he, geen Amsterdam.
Toen er bij de aanleg van de Noord-Zuid metrolijn een pand 5 cm dreigde te verzakken werden er extra journaals ingelast.
Wie dit leest is gek
pi_200409856
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:18 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

SPOILER
Is er in Vlaanderen bezwaar dan als men Luik laat onderlopen? :+
pi_200409866
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:21 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wij als Limburgers hebben het geluk dat er in het dialect veel Duitse woorden zijn verwerkt. Bovendien, de oudere generatie is groot gebracht met de Duitse programma's. Mijn Duits is net zo goed of slecht als mijn Nederlands.
Onze tweetaligheid maakt het leren van vreemde talen volgens mij ook wel een stukje eenvoudiger.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:31:03 #126
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200409874
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:23 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Kijk 's Duitse TV
En daarvoor moeten ze daar gaan staan? :o
pi_200409902
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:28 schreef Nattekat het volgende:
In Venlo is het volgens mij niet eens spannend momenteel. Water komt amper bij die muurtjes aan de bovenkant van de dijk.
Hopelijk blijft dat ook zo en kan ik morgenmiddag in Venlo gewoon m'n tweede Pfizertje scoren.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:33:50 #128
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200409907
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Hopelijk blijft dat ook zo en kan ik morgenmiddag in Venlo gewoon m'n tweede Pfizertje scoren.
Ik ga donderdag voor nummer 2
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:33:57 #129
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:34:31 #130
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_200409914
Rust in vrede.

zaterdag 17 juli 2021 @ 16:35:01 #131
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200409917
quote:
Dat water vormt ook niet zo'n vloedgolf meer. Het is meer een plateau werd er gezegd. Maar langere tijd hoog water kan weer wel problemen geven ivm dijkdoorbraak.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:35:04 #132
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200409919
quote:
dat is een een koe met een persoonlijkheidsstoornis

die dacht dat hij een zeekoe was
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:36:15 #133
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200409927
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:35 schreef RAVW het volgende:

[..]

dat is een een koe met een persoonlijkheidsstoornis

die dacht dat hij een zeekoe was
_O-
pi_200409930
quote:
Net geweest, het water komt nu over de muurtjes heen tegen de schotten aan. Op verschillende plaatsen druppelt het al tussen de schotten door.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 16:38:57 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200409944
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:36 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Net geweest, het water komt nu over de muurtjes heen tegen de schotten aan. Op verschillende plaatsen druppelt het al tussen de schotten door.
Staan die schotten niet juist op de plekken waar er even een onderbreking in dat muurtje zit?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:38:58 #136
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200409945
quote:
:o Echt met open mond zitten kijken! O+
pi_200409954
quote:

[..]

Die bassins worden tegenwoordig ook gebruikt voor water management je kunt je aanmelden en als er dan veel regen komt dan pomp je van te voren het bassin deels leeg zodat het als buffer gebruikt kan worden zodat niet alles meteen de sloten inloopt.Maar denk niet dat het in de ardennen werkt dan zou je het eerst op grote schaal moeten opvangen. Mijn vorige werkgever heeft een bassin waar 26.000 kuub in kan dat geeft je dus minder dan 9 seconden
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_200409957
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze krijgen meteen een boete gaven ze vanmorgen aan, best hoog zo’n 4350,-
Geloof er geen snars van.
Als je vervolgens uitlegt dat je met goederen en steun kwam geraak je er zo onderuit want wie gaat het controleren?
Cindy De Vuyst
pi_200409958
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Staan die schotten niet juist op de plekken waar er even een onderbreking in dat muurtje zit?
Nee, kijk maar hier:

Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 16:42:40 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200409974
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:40 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Nee, kijk maar hier:

[ afbeelding ]
Ah. Ik zat naar het centrum te kijken, daar is dat muurtje ook meteen het hoogste punt van de beveiliging.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200409997
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:40 schreef vipergts het volgende:

[..]

Die bassins worden tegenwoordig ook gebruikt voor water management je kunt je aanmelden en als er dan veel regen komt dan pomp je van te voren het bassin deels leeg zodat het als buffer gebruikt kan worden zodat niet alles meteen de sloten inloopt.Maar denk niet dat het in de ardennen werkt dan zou je het eerst op grote schaal moeten opvangen. Mijn vorige werkgever heeft een bassin waar 26.000 kuub in kan dat geeft je dus minder dan 9 seconden
Die bassins zijn in midden-Limburg tijdens het noodweer in de afgelopen weken geregeld vol of zelfs overgelopen.
pi_200410015
Hier een video van het water bij de schotten ter hoogte van "Petatte Wiel", je ziet hier goed het hoogte verschil:

https://streamable.com/zkt6lm

Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 16:48:40 #143
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200410029
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:47 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Hier een video van het water bij de schotten ter hoogte van "Petatte Wiel", je ziet hier goed het hoogte verschil:

https://streamable.com/zkt6lm

[ afbeelding ]
Zitten ze nou het water uit de Maas op te zuigen? :+
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:49:16 #144
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200410033
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zitten ze nou het water uit de Maas op te zuigen? :+
Heineken zag een kans.
pi_200410044
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ah. Ik zat naar het centrum te kijken, daar is dat muurtje ook meteen het hoogste punt van de beveiliging.
Ja inderdaad. Hier bij mij komt het water nu onder de schotten door en vanuit de riolering omhoog. Nog niet echt dramatisch, maar sommige straten zullen ze wel af gaan sluiten nu.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 16:54:19 #146
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200410095
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik heb ff gekeken en het geprobeerd te volgen, maar er zitten geen ondertitels bij }:|
pi_200410098
Zaterdag 17 juli 16.43 uur: Update afgesloten wegen in Roermond
Inmiddels is een aantal wegen in Roermond afgesloten als gevolg van het hoge water. Het betreft:

Afrit 21 Linne (beide richtingen, wel open voor hulpdiensten)
Andersonweg
Een gedeelte van de Maastrichterweg
Een gedeelte van de Weerd
Kanaalweg oost
Maashaven
Mijnheerkensweg
Eind
Looskade
Groenezijweg
Lindenweg
Roroweg (beneden)
Elfmorgenweg
Pastoor Pinckersstraat
Wieler (Swalmen)
De wegen in het evacuatiegebied ten noorden en zuiden van de Hambeek
pi_200410150

pi_200410169
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:54 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik heb ff gekeken en het geprobeerd te volgen, maar er zitten geen ondertitels bij }:|
Den mosse dich plat leere kalle bink, den kinse det geweun versjtaon manne!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 17:00:47 #150
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200410170
quote:
Zo te zien is het maar goed ook dat het niet meer stijgt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 17 juli 2021 @ 17:04:56 #151
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200410198
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:00 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

pi_200410212
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zo te zien is het maar goed ook dat het niet meer stijgt.
Nee inderdaad, het begint er nu overal doorheen te sijpelen.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 17:07:24 #153
323876 michaelmoore
pi_200410230
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:06 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)rn-heeft-het-begeven

quote:
Nooddijk in Limburgse dorp Horn heeft het begeven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200410244
https://mobile.twitter.co(...)/1416407938294587394

Wat een idioten die op de schotten gaan klimmen. Hard aanpakken die ramptoeristen
No bitch to me
  zaterdag 17 juli 2021 @ 17:10:16 #155
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200410271
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:06 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je die dijken ook moeten vullen met een betonnen muur, of zeg ik dan iets geks? Dan ziet het er natuurlijk en landelijk uit, maar het is wel gewoon een ingegraven kademuur.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 17:11:12 #156
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200410280
quote:
En zo'n doorbraak scheelt toch weer gedoe voor hoger gelegen plaatsen waar de rest van het water nog doorheen moet.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 17:12:27 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200410297
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:08 schreef TornadoDK het volgende:

Wat een idioten die op de schotten gaan klimmen. Hard aanpakken die ramptoeristen
Het is wel grappig om te zien hoe de media werkt met dit nieuws :')

Weet je hoe dit begonnen is? Gewoon een simpel bericht dat mensen er niet op moeten klimmen omdat het mogelijk kan beschadigen. Al het andere is onzin.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200410316
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:08 schreef TornadoDK het volgende:

lol, heb er zelf net ook opgestaan.

[edit] ik zie dat ze daar op de schotten zelf zitten, dat kun je inderdaad beter niet doen lijkt me. Je kunt wel gewoon op de betonnen rand voor de schotten staan.
pi_200410331
Zometeen om 17.30 uur is er een extra uitzending van Omroep Venlo.

Stream: https://omroepvenlo.nl/televisie-livestream
pi_200410354
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is wel grappig om te zien hoe de media werkt met dit nieuws :')

Weet je hoe dit begonnen is? Gewoon een simpel bericht dat mensen er niet op moeten klimmen omdat het mogelijk kan beschadigen. Al het andere is onzin.
Je ziet toch echt een foto erbij met mensen die erop zitten.....
No bitch to me
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 17:18:06 #161
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200410368
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:16 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Ja, dat is precies dezelfde foto die gebruikt werd om te waarschuwen dat het de schotten kan beschadigen. In de media wasmachine is er inmiddels van gemaakt dat ramptoeristen de schotten hebben beschadigd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200410370
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:16 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee. Op het betonnen muurtje staan zal wel geen kwaad kunnen.
pi_200410377
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:10 schreef Tengano het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je die dijken ook moeten vullen met een betonnen muur, of zeg ik dan iets geks? Dan ziet het er natuurlijk en landelijk uit, maar het is wel gewoon een ingegraven kademuur.

Beton is misschien omslachtig dus eerder dit soort metalen wanden.
pi_200410408
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, dat is precies dezelfde foto die gebruikt werd om te waarschuwen dat het de schotten kan beschadigen. In de media wasmachine is er inmiddels van gemaakt dat ramptoeristen de schotten hebben beschadigd.
Het feit dat je het berhaupt in je hoofd haalt erop te klimmen is al te belachelijk voor woorden natuurlijk.
No bitch to me
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 17:22:10 #165
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200410432
twitter

Lol. Mensen die dit denken _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200410492
Filmpje van het water in Venlo ter hoogte van de Primark.

https://streamable.com/pigj9l

pi_200410499
quote:

[..]

Good gezag naef
pi_200410581
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

De Hambeek bij Roermond zit ook wel gevaarlijk dicht bij de top.
Links ligt echt een grote woonwijk met mooie huisjes..... zou zonde zijn.
U MAD?
pi_200410594
quote:

[..]

haate murf
U MAD?
pi_200410610
Omroep Venlo nu een extra nieuwsuitzending:

https://omroepvenlo.nl/televisie-livestream
pi_200410787
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:31 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

haate murf
Dalik hauw ich dich zo'ne zender, kinse radio Moskou ontvange!
  zaterdag 17 juli 2021 @ 17:42:45 #172
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_200410881
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:23 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Kijk 's Duitse TV
Ze kijken ook naar scheuren in het asfalt. Ze meten vaste metalen punten met een theodoliet en houden via GPS in gaten of ie gaat schuiven.
Wie dit leest is gek
pi_200410890
Stelende ramptoeristen schijnbaar in Valkenburg. Mensen die buiten gestalde spullen meenemen van getroffen winkeliers en ondernemers. Liveblog ad.nl.

Triest.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_200410935
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:31 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

haate murf
Vusj shop Rogee
  zaterdag 17 juli 2021 @ 17:46:46 #175
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200410955
Aantal bevestigde doden in Belgi is nu 28. Nog ruim 20 personen vermist.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 17:47:19 #176
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200410961
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:43 schreef Salina het volgende:
Stelende ramptoeristen schijnbaar in Valkenburg. Mensen die buiten gestalde spullen meenemen van getroffen winkeliers en ondernemers. Liveblog ad.nl.

Triest.
Heeft Venlo geen knokploeg? Dan is het zo afgelopen.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 17:48:00 #177
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_200410972
quote:

Triest.
Smerig laag tuig :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_200411019
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat heeft Venlo met Valkenburg te maken?
  zaterdag 17 juli 2021 @ 17:55:26 #179
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200411112
quote:

[..]

Ik weet ook niet of dat bericht klopt. Er lopen daar 8 extra agenten in die buurt om die winkels te bewaken. Stroom is uitgevallen waardoor eea ook niet goed op slot kan. Ze waren vooral bang voor plundering en hebben geanticipeerd.

Bron: uw Fok! L1 kijkert 8-)
  zaterdag 17 juli 2021 @ 17:59:25 #180
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200411197
quote:

Triest.
Wat een eikels :( :( :( :(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200411248
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 18:03:00 #182
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200411290
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:01 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
:|W :|W :|W :|W :|W
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200411304
twitter
pi_200411611
quote:

[..]

Daar hebben ze dan niet veel aan in valkenburg
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_200411712
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:03 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Knettergek die vent :D
pi_200411745
Het racistische Duitse water moet Limburg wel hebben.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 18:32:24 #187
323876 michaelmoore
pi_200411770
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:11 schreef Tengano het volgende:

[..]

En zo'n doorbraak scheelt toch weer gedoe voor hoger gelegen plaatsen waar de rest van het water nog doorheen moet.
ja voor de uiterwaarden en de badgasten aan de rivier

gebeurt my ook wel eens als ik in bad zit zo een golf
  Spellchecker zaterdag 17 juli 2021 @ 18:35:24 #188
197773 crew  maily
  zaterdag 17 juli 2021 @ 18:38:56 #189
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_200411852
Er komt nog heel wat Ikea-troep naar Nederland gedreven
Wie dit leest is gek
  zaterdag 17 juli 2021 @ 18:41:12 #190
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200411879
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]
Allemachtig!! je zal maar in Roermond wonen :o
  zaterdag 17 juli 2021 @ 18:44:30 #191
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200411908
ondergelopen industrieterrein Willem-Alexander (Roermond)

zaterdag 17 juli 2021 @ 18:49:57 #192
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200411968
quote:
[ afbeelding ]
Jeejtje….
Protge moi de mes dsirs.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 18:52:10 #193
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_200411993
quote:
[ afbeelding ]
Ik denk dat dat is wat is achter gebleven toen het water weg was.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 17 juli 2021 @ 18:52:25 #194
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200411994
  zaterdag 17 juli 2021 @ 18:52:58 #195
438527 MissButterflyy
pi_200412000
Ik heb trouwens gistermiddag plotseling m’n huis moeten verlaten, ben nu in Brabant, bij m’n vader.
Het ziet er naar uit dat we hier zeker tot morgen moeten blijven.
pi_200412014
Pushmeldingen.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 18:55:52 #197
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200412029
Krijg net een filmpje door van de sluis bij Grave. Het water loopt daar nu over de sluisdeur heen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 17 juli 2021 @ 18:59:00 #198
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200412049
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:54 schreef Zipportal het volgende:
Pushmeldingen.
Got it
quote:
Thierry Baudet stond model in gayblad

https://www.telegraaf.nl/(...)taal-ongeschikt-voor

zaterdag 17 juli 2021 @ 18:59:58 #199
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_200412059
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
Krijg net een filmpje door van de sluis bij Grave. Het water loopt daar nu over de sluisdeur heen.
Ik was daar vanochtend, en toen stond het het nog nt eronder.

Volgens de mensen van Rijkswaterstaat werd verwacht dat het daar morgen een meter hoger zou staan.

Straks even een kijkje nemen (woon daar in de buurt)
A murky, forgotten land.
pi_200412061
quote:
Ik heb dus gisterenavond geloei gehoord komende vanaf ondergelopen gebied bij ohe en laak (stond zelf aan de Belgische kant vd maas). Ongeveer half uur gebleven en gekeken of ik iets kon zien maar zag niks... ongeveer 5x geloei gehoord...

Dus da zal wel die koe geweest zijn dan :{
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:01:52 #201
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200412080
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Volgens de mensen van Rijkswaterstaat werd verwacht dat het daar morgen een meter hoger zou staan.

dus je bent geen ramptoerist?
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:02:08 #202
346939 Janneke141
pi_200412083
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik was er vanmiddag, en toen stond het inderdaad net op het randje. De stuw stond open, daar was het een behoorlijk kolkende massa. Langs de wachtsteiger beneden voor de sluis liggen 2 vrachtschepen, maar ook 2 kleine plezierbootjes. Daar begrijp ik helemaal niks van, want het vaarverbod is er volgens mij al een dag of twee. Die hadden al lang ergens in een passantenhaven kunnen liggen.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:04:43 #203
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_200412107
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:44 schreef THEFXR het volgende:
ondergelopen industrieterrein Willem-Alexander (Roermond)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De meneerkensweg (weg over dat industrieterrein) lijkt niet onder te staan
Net efkes anges
pi_200412143
quote:
[ afbeelding ]
Ja dld en belgie de rekening geven. Hadden ze hun eigen vuil maar moeten opruimen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:09:56 #205
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_200412157
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dus je bent geen ramptoerist?
Ik loop daar vrijwel dagelijks met de hond :7
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 19:11:56 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200412173
Ramptoerist begint een soort scheldwoord te worden :')

Ga maar gewoon kijken hoor, is gezonde menselijke nieuwsgierigheid ^O^
Gewoon netjes luisteren en niet in de weg staan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200412186
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:11 schreef Nattekat het volgende:

En je auto parkeren waar hulpdiensten moeten zijn? Wegen drukker maken dan nodig?

Blijf gewoon weg.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 19:13:35 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200412188
Maar er stroomt nu al een sluis in Brabant over? Dat wordt nog wat :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:18:55 #209
346939 Janneke141
pi_200412239
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:13 schreef Nattekat het volgende:
Maar er stroomt nu al een sluis in Brabant over? Dat wordt nog wat :')
Nah, op zich maakt dit niet zo veel uit. De hoogte van de omliggende dijken ruimschoots niet gehaald, dus de veiligheid van het omliggende land is niet in geding zolang er geen dijk bezwijkt, maar ik heb nog geen signalen in die richting gehoord.

Er kan niet meer geschut worden en er lopen wat weggetjes in de uiterwaarden onder, maar dat de sluis overloopt is op zichzelf geen al te groot probleem.
pi_200412241
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 18:55 schreef Janneke141 het volgende:

Volgens mij zie je hem hier ook
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:19:40 #211
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200412243
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En je auto parkeren waar hulpdiensten moeten zijn? Wegen drukker maken dan nodig?

Blijf gewoon weg.
Hij woont daar :') Zeur niet zo. :')
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:20:48 #212
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200412256
Is het niet beter om die sluis open te gooien? Of krijgen ze verderop in de maas dan een probleem?
pi_200412270
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Welke hij? Ik las het als een uitnodiging aan heel FOK! om te gaan kijken.
Als omwonende is het anders, dan ben je er al en voeg je niet meer massa toe.
pi_200412280
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:20 schreef Starhopper het volgende:
Is het niet beter om die sluis open te gooien? Of krijgen ze verderop in de maas dan een probleem?
De stuw naast de sluis staat al maximaal open om het water door te laten.

Vraag me ook ineens af, mag de binnenvaart eigenlijk wel varen over de Maas op het moment? Kan me voorstellen dat je de extra golfslag niet wil bij water dat bij sommige kades echt tot de rand van de muren staat.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_200412321
Op De Kemp waar eerder de dijk doorbrak zag je nu nog een klein puntje van de dijk boven het water uitkomen. Maar de dijk heeft zijn functie helemaal verloren. In 1993 en 1995 stond het water daar wel hoger. Zeker tot het tweede rode lint:

pi_200412328
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:11 schreef Nattekat het volgende:

Gewoon wegblijven dus als je er niet woont of helpt.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:27:38 #217
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_200412346
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:22 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Vraag me ook ineens af, mag de binnenvaart eigenlijk wel varen over de Maas op het moment? Kan me voorstellen dat je de extra golfslag niet wil bij water dat bij sommige kades echt tot de rand van de muren staat.
Die is idd vanochtend open gezet, de stuw.
Ze zijn daar met de brug bezig (renovatie) en de overkapping stond precies boven dat brugdeel waaronder de stuw is.
Die overkapping heeft dat brugbedrijf vanochtend vroeg een segment terug moeten halen, zodat ze de stuw konden openen.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:28:58 #218
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200412363
quote:

[..]

Ooh dat wist ik niet thnx!

quote:
Als ik op Marinetraffic kijk ligt het stil.
Vanwege de golfslag denk ik ja maar ook is het nogal gevaarlijk met al die brokstukken en zeer sterke stroming.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 19:29:20 #219
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200412372
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Blijf gewoon weg.
Gewoon gezond verstand, dus niet vanuit de randstad massaal die kant op. Niet zo zeuren om mensen die op de fiets even langs de Maas staan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zaterdag 17 juli 2021 @ 19:29:40 #220
236264 crew  capricia
pi_200412376
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Zuid Holland toch?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:29:43 #221
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200412377
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:26 schreef maan_man het volgende:
Op De Kemp waar eerder de dijk doorbrak zag je nu nog een klein puntje van de dijk boven het water uitkomen. Maar de dijk heeft zijn functie helemaal verloren. In 1993 en 1995 stond het water daar wel hoger. Zeker tot het tweede rode lint:

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Waarom zit die man op het dak?
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:29:55 #222
438527 MissButterflyy
pi_200412379
quote:

[..]

Nee natuurlijk niet.
pi_200412383
quote:

[..]

Volgens mij heb ik gisteren of eergisteren al gehoord dat de scheepvaart was stilgelegd. Met als belangrijkste reden dat het te gevaarlijk werd voor de scheepvaart omdat er allemaal attributen, zoals caravans en auto's door de maas gingen. Je zit er niet op te wachten om daarmee in aanvaring te komen.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:30:16 #224
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200412384
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Zuid Holland toch?
Hij schrijft dat hij daar zijn hond uitlaat. Dus ik neem aan van niet :T
pi_200412397
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Waarom zit die man op het dak?
Dat is een terechte vraag. Meer dan een beetje popie jopie doen, kon ik er niet van maken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 19:31:34 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200412399
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ik zit te eten :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200412402
Zat vanmiddaag het journaal van gisteravond terug te kijken, wat een ellende zeg. Wordt er verdrietig van.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:34:43 #228
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200412425
twitter
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:37:46 #229
438527 MissButterflyy
pi_200412452
Het lijkt wel een tsunami qua schade.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:39:38 #230
346939 Janneke141
pi_200412467
quote:

[..]

De pleziervaart is stilgelegd. De beroepsvaart op zich niet, maar er is geen sluis in bedrijf dus je komt niet ver.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:41:30 #231
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200412484
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:34 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Die random auto’s tussen het puin. Onwerkelijk, echt.
Protge moi de mes dsirs.
pi_200412521
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Stateofmind idd. Nattekat niet.
pi_200412622
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:04 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

De meneerkensweg (weg over dat industrieterrein) lijkt niet onder te staan
De papierfabriek zal het waarschijnlijk wel droog gehouden hebben, bij de SIF lijkt het water me wel in de fabriek te staan.
pi_200412707
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De papierfabriek zal het waarschijnlijk wel droog gehouden hebben, bij de SIF lijkt het water me wel in de fabriek te staan.
Hoe staat het met parren hout?
  zaterdag 17 juli 2021 @ 20:01:12 #235
346939 Janneke141
pi_200412708

Ongeveer op deze plek genomen.
pi_200412732
quote:
eigenlijk zouden we met heel FOK! zo'n cruiseship moeten huren
uiteindelijk lukt altijd alles
  zaterdag 17 juli 2021 @ 20:03:48 #237
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_200412737
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:01 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]

Niftrik denk ik?
A murky, forgotten land.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 20:04:22 #238
346939 Janneke141
pi_200412745
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Niftrik denk ik?
Ja, tussen Niftrik en Balgoy. De ondergelopen weg gaat naar de jachthaven.
pi_200412755
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:01 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]

Dat lijkt op mijn uitzicht, maar is het dus toch niet. Ik zit net ietsje oostelijker aan de Maas.
pi_200412777
quote:
[ twitter ]
gelukkig zijn in Duitsland veel huizen verstevigd met ducttape
  zaterdag 17 juli 2021 @ 20:13:16 #241
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_200412833
quote:
Een dijk bij de Maastrichtse wijk Bosscherveld dreigt te bezwijken. Zo’n 150 reservisten zijn inmiddels ter plaatse om de aarden wal te verstevigen.
Als de dijk aan de Stuwweg in Maastricht daadwerkelijk doorbreekt, dan zullen de tientallen woonboten die er liggen opeens meters naar beneden zakken, zegt een woordvoerder van de brandweer.
Medewerkers van de hulpdiensten zijn op dit moment alle bewoners van de boten aan het informeren. De situatie is nog niet zo kritiek dat ze gevacueerd moeten worden.
de limburger
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 17 juli 2021 @ 20:27:52 #242
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200412986
Ik moest nog ff aan de koe denken, die is dus gewoon door de sluis van Sambeek gekomen, :D
Gelukkig net voor de brug van Grave gered.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 20:29:23 #243
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200413009
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:02 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

eigenlijk zouden we met heel FOK! zo'n cruiseship moeten huren
En dan? Het IJsselmeer op?

Hoe dacht je daar te komen?
pi_200413063
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En dan? Het IJsselmeer op?

Hoe dacht je daar te komen?
hmm. dan gaan we maar naar Veneti
  Spellchecker zaterdag 17 juli 2021 @ 20:38:57 #245
197773 crew  maily
pi_200413321
Die zwemmende koei _O_ ):O dat doe ik em niet na hoor _O_
pi_200413331
Nieuws over Roermond en omstereken is er gewoon niet, alleen Venlo de hele dag.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 20:50:59 #248
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200413354
Waterstand in Venlo is over het hoogtepunt heen.

Stuk verderop is wel foute boel. Daar staat het water al tot de rand en dan moet het hoogtepunt nog komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200413362
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:49 schreef Sfancta het volgende:
Nieuws over Roermond en omstereken is er gewoon niet, alleen Venlo de hele dag.
https://www.roermond.nl/nieuws/wateroverlast
pi_200413384
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:49 schreef TLC het volgende:
Die koe mag van mij t symbool worden van dit hele gedoe.
Overlevingskracht en doorzetting.
pi_200413414
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:52 schreef marsan het volgende:

[..]

Zo'n dier zouden ze nu ook moeten sparen voor de slachterij, als hij dit allemaal al heeft moeten doorstaan.
Gun zo'n koe een rustige oude dag grazend in t weiland.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 20:53:56 #252
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_200413417
quote:
[ twitter ]
Dat is Bad Munstereifel. Boven aan die straat van het filmpje ligt een pleintje waar het riviertje de Erft langs kabbelt. Laatste keer dat ik er was stond er nog geen 15 cm water in.

Wie dit leest is gek
pi_200413450
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:53 schreef TLC het volgende:

[..]

Zo'n dier zouden ze nu ook moeten sparen voor de slachterij, als hij dit allemaal al heeft moeten doorstaan.
Dat sowieso. Deze koe mag van mij lekker lang leven zonder gedoe verder.
pi_200413502
Arme koe inderdaad.
pi_200413503
quote:

[..]

Mocht die naar de slachterij moeten, staat sowieso heel Limburg op haar kop.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 20:58:12 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200413513
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:52 schreef marsan het volgende:

Us Mem.

quote:
Het beeld van de zwartbonte koe werd aangeboden door fokkers
pi_200413557
Waarom zoeken Nederlanders altijd naar een symbool of een herdenking. Dat de staat gewoon flink gaat lappen en deze shit snel vergeten allemaal.

Er is in ons land gelukkig (op het moment) geen dodelijk slachtoffer te betreuren.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 21:00:28 #258
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200413562
Te laat :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 17 juli 2021 @ 21:01:24 #259
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200413575
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:49 schreef TLC het volgende:
Dat berhaupt iemand hem gezien heeft, dat fietspad ligt een weiland verder, hij kwam net met zijn neus tussen de zooi uit.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 21:01:25 #260
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 17 juli 2021 @ 21:05:37 #261
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200413671
quote:

[..]

De uiterwaarden natuurlijk want die is waterproof.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 21:09:52 #262
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200413764
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 21:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat berhaupt iemand hem gezien heeft, dat fietspad ligt een weiland verder, hij kwam net met zijn neus tussen de zooi uit.
Toen ik nog treinde, was ik altijd op zoek naar lijken in slootjes enzo.
Het is maar net waar je op let. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200413846
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 21:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik kijk atijd voor kleingeld op de grond als ik met de hond loop. Heb daarvoor een potje, hond is nu 9 jaar oud en ik heb 8,65 op het moment _O_
  zaterdag 17 juli 2021 @ 21:18:03 #264
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200413942
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 20:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik moest nog ff aan de koe denken, die is dus gewoon door de sluis van Sambeek gekomen, :D
Gelukkig net voor de brug van Grave gered.
weten we ook weer, dat koeien kunnen drijven
pi_200413993
quote:
[ afbeelding ]
waar is dit
U MAD?
  zaterdag 17 juli 2021 @ 21:19:58 #266
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200413999
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 21:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dan kan je je lol op nu in Limburg, Duitsland en Belgi missen er nog een paar.
Ik zag op het NOS journaal van 13:00 een vrouw die zichzelf geen ramptoerist vond en ging met haar dochtertje bij het water kijken, want was belangrijk voor de opvoeding. Er zou er maar net een voorbij drijven, :X
pi_200414023
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 21:19 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

waar is dit
@de_boswachter zoek je nog een plankje voor je Hemnes kastje?
pi_200414039
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 21:00 schreef Sfancta het volgende:
Waarom zoeken Nederlanders altijd naar een symbool of een herdenking. Dat de staat gewoon flink gaat lappen en deze shit snel vergeten allemaal.

Er is in ons land gelukkig (op het moment) geen dodelijk slachtoffer te betreuren.
Dat is geen geluk maar dit is puur door alle maatregelen en ervaring die wij hebben.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 22:10:25 #269
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_200415069
Kleine update vanaf de sluis bij Grave (die ondanks de naam in Nederasselt ligt).

Waar ik vanochtend nog bij het hek direct naast de sluis kon lopen, is dat hele stuk tot aan de Sluisweg onder water.

Wat jongelui waren een stuk richting de sluis gelopen, maar toen ze op een gegeven moment tot aan hun knien in het water stonden, zijn ze omgekeerd.

Bizar schouwspel wel.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 22:14:25 #270
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_200415175
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 21:19 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

waar is dit
Schuld, in de Eifel

https://www.google.nl/map(...)!4d6.8879398!5m1!1e1
Wie dit leest is gek
pi_200415188
twitter
https://twitter.com/LeonHvNL/status/1416488319261757442

;(

[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2021 22:14:58 ]
pi_200415357
Deze gast is niet goed wijs hoor!!

https://www.gids.tv/video(...)-in-limburg-een-hoax
pi_200415491
twitter
pi_200415583
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:27 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Dus er komt nog een nieuwe lading aan? Of is dit verwaarloosbaar bij ons?
pi_200415595
Meer mensen uit Limburg hier?

Niet lang na vorige overstromingen kwamen aardbevingen. Is dit ook wat om nu "bang" voor te zijn?
  Spellchecker zaterdag 17 juli 2021 @ 22:35:49 #276
197773 crew  maily
pi_200415667
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:32 schreef Sfancta het volgende:

Niet lang na vorige overstromingen kwamen aardbevingen. Is dit ook wat om nu "bang" voor te zijn?
@de_boswachter
pi_200415676
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:35 schreef maily het volgende:

[..]

@:de_boswachter
Dat is een vriend van mij
pi_200415677
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:22 schreef b_engeltje het volgende:
Deze gast is niet goed wijs hoor!!

https://www.gids.tv/video(...)-in-limburg-een-hoax
De media die dit soort uitspraken zonder kritische vragen blijven delen om kliks te scoren en dus euro's te verdienen. Die zijn nog veel erger dan deze lul.

Onbegrijpelijk dat deze vent aandacht blijft krijgen. Mijn gekke oom die ook dit soort onzin verzint, krijgt toch ook geen aandacht? Zelfs zijn medestamgasten negeren hem.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2021 22:38:13 ]
  zaterdag 17 juli 2021 @ 22:38:15 #279
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200415740
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:31 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Dus er komt nog een nieuwe lading aan? Of is dit verwaarloosbaar bij ons?
dan zou het via de INN richting de Boden zee en dan via de Rijn bij ons moeten komen ... nee dat zal niet zo vaart lopen dat we daar iets van gaan merken
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 22:45:23 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200415907
quote:
Dit is al de tweede nooddijk. Waarom is zo'n provisorische nooddijk noodzakelijk om water buiten te houden?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 17 juli 2021 @ 22:45:31 #281
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_200415912
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:38 schreef RAVW het volgende:

[..]

dan zou het via de INN richting de Boden zee en dan via de Rijn bij ons moeten komen ... nee dat zal niet zo vaart lopen dat we daar iets van gaan merken
De Inn komt uit in de Donau. Die gaat naar de Zwarte Zee. En dan via de Bosporus bij Istanbul in de Middelandse Zee
Wie dit leest is gek
  zaterdag 17 juli 2021 @ 22:46:36 #282
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200415934
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De Inn komt uit in de Donau. Die gaat naar de Zwarte Zee. En dan via de Bosporus bij Istanbul in de Middelandse Zee
dan ga je de andere kant op
  zaterdag 17 juli 2021 @ 22:46:48 #283
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_200415939
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is al de tweede nooddijk. Waarom is zo'n provisorische nooddijk noodzakelijk om water buiten te houden?
Omdat de eigenlijke dijk net te laag is. Dan wordt ie verhoogd met zandzakken.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 17 juli 2021 @ 22:47:21 #284
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_200415957
quote:
[ twitter ]
Holt shit zeg, wat een beelden allemaal :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juli 2021 @ 22:50:09 #285
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200416022
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

In Horn was er geen eigenlijke dijk, het kwam van een overloopgebied. En zo te zien is dat hier ook gebeurd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 17 juli 2021 @ 22:50:39 #286
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_200416036
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef RAVW het volgende:

[..]

dan ga je de andere kant op
Dit is het gebied waarvan het regenwater naar Nederland komt
Wie dit leest is gek
  zaterdag 17 juli 2021 @ 22:52:51 #287
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200416082
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dit is het gebied waarvan het regenwater naar Nederland komt
[ afbeelding ]
dus over Salzburg hoeven wij ons geen zorgen te maken
  zaterdag 17 juli 2021 @ 22:53:42 #288
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_200416103
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dijken zijn gebouwd op een overstroming die 1x in de 30 jaar voorkomt. Dit is een piek die 1x in de 100 jaar voorkomt
Net efkes anges
pi_200416124
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

De media die dit soort uitspraken zonder kritische vragen blijven delen om kliks te scoren en dus euro's te verdienen. Die zijn nog veel erger dan deze lul.

Onbegrijpelijk dat deze vent aandacht blijft krijgen. Mijn gekke oom die ook dit soort onzin verzint, krijgt toch ook geen aandacht? Zelfs zijn medestamgasten negeren hem.
Hij heeft veel volgers die zijn mening delen over covid /vaccinaties/maatregelen
  zaterdag 17 juli 2021 @ 23:04:44 #290
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_200416321
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:53 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dit is een piek die 1x in de 100 jaar voorkomt
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het volgende week niet weer kan gebeuren.
Zeker niet als de gemiddelde temperatuur stijgt
Wie dit leest is gek
  zaterdag 17 juli 2021 @ 23:06:22 #291
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_200416360
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:52 schreef RAVW het volgende:

[..]

dus over Salzburg hoeven wij ons geen zorgen te maken
Salzburg is de stad van Mozart en die woonde aan de Schne Blaue Donau
Wie dit leest is gek
  zaterdag 17 juli 2021 @ 23:09:22 #292
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200416419
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:06 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Salzburg is de stad van Mozart en die woonde aan de Schne Blaue Donau
mozartkugeln :9 :9 O+

Ja daar kan je dronken van worden ... :X
Als je die neemt met die Rum er in
pi_200416588
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:32 schreef Sfancta het volgende:

De aardbeving was in '92, de eerste grote overstroming van de Maas in '93. ;)
  zaterdag 17 juli 2021 @ 23:21:25 #294
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_200416650
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De aardbeving was in '92, de eerste grote overstroming van de Maas in '93. ;)
Denk dat het verband er niet is. Niet voor zware aardbevingen in ieder geval.

Stukje uit de lijst met zwaarste aardbevingen in Nederland, op chronologische volgorde:

zaterdag 17 juli 2021 @ 23:36:29 #295
100412 mefke79
komt goed!
pi_200416952
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 22:10 schreef StateOfMind het volgende:
Kleine update vanaf de sluis bij Grave (die ondanks de naam in Nederasselt ligt).

Waar ik vanochtend nog bij het hek direct naast de sluis kon lopen, is dat hele stuk tot aan de Sluisweg onder water.

Wat jongelui waren een stuk richting de sluis gelopen, maar toen ze op een gegeven moment tot aan hun knien in het water stonden, zijn ze omgekeerd.

Bizar schouwspel wel.
Ik was vanmiddag en vanavond aan de Graafse kant en vond het nog meevallen. Logisch, piek moet nog komen. Wel al water in de uiterwaarden, maar niet helemaal volgelopen zoals ik ken uit mijn jeugd. Ik vond het water wel snel gaan.

En ach die arme koe die ze vanochtend uit het water visten, 100 kilometer zwemmen :X
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 17 juli 2021 @ 23:39:45 #296
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200417006
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:36 schreef mefke79 het volgende:

[..]

En ach die arme koe die ze vanochtend uit het water visten, 100 kilometer zwemmen :X
ja heb je dat overleeft word je een dag later naar het slachthuis gebracht :o
pi_200417110
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:21 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Denk dat het verband er niet is. Niet voor zware aardbevingen in ieder geval.

Stukje uit de lijst met zwaarste aardbevingen in Nederland, op chronologische volgorde:

[ afbeelding ]
De aardbeving in 1983 weliswaar met het episch centrum in Luik was ook in Zuid-Limburg behoorlijk te merken met behoorlijk wat schade. Die kan ik mij nog wel herinneren. Je rammelde je nest uit.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 23:57:58 #298
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200417253
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:46 schreef Cherni het volgende:

[..]
Je rammelde je nest uit.
Toen hadden we nog geen Google nest hoor _O-
  zondag 18 juli 2021 @ 00:00:48 #299
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200417286
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:39 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja heb je dat overleeft word je een dag later naar het slachthuis gebracht :o
Was geen gewone koe.
  zondag 18 juli 2021 @ 00:01:30 #300
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200417294
Het jeugdjournaal hem zwemmen.
pi_200417474
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 23:46 schreef Cherni het volgende:

[..]

De aardbeving in 1983 weliswaar met het episch centrum in Luik was ook in Zuid-Limburg behoorlijk te merken met behoorlijk wat schade. Die kan ik mij nog wel herinneren. Je rammelde je nest uit.
Ik kan me inderdaad nog een aardbeving uit de eerste helft van de jaren '80 herinneren, dat moet waarschijnlijk de eerste aardbeving zijn geweest die ik toen als "wat woor ich toe nag mer ein menke" meegemaakt heb. M'n pa zei toen iig dat ik me maar goed aan de massief eiken (Eichen Brutal noemen de Duitsers het) kast moest vasthouden toen ik hem vroeg wat dat was. Dat is n van de eerste herinneringen die ik nog uit m'n kinderjaren heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')