quote:Code oranje voor Limburg wegens hevige regenbuien
Heerlen - Het KNMI heeft tot donderdagavond voor Zuid-Limburg code oranje afgekondigd in verband met de hevige regenval. Eerder gold nog code geel. Door wolkbreuken kwamen dinsdag in de namiddag veel straten, waaronder snelweg A79, blank te staan. Kelders in de regio Heerlen liepen onder, putdeksels kwamen omhoog.
Het KNMI verwacht tot en met donderdag zware regenval in het zuiden van Limburg, waarbij dagelijks meer dan 75 millimeter regen kan vallen. Tot en met donderdag moet plaatselijk rekening worden gehouden met meer dan 150 millimeter neerslag, aldus de weerdienst. Het KNMI waarschuwt dat schade en gevaar kan ontstaan door de wateroverlast.
Wegen niet meer toegankelijk
De A79 verdwijnt er volledig onder water, zei een woordvoerder van de politie dinsdagnamiddag. Automobilisten kunnen er niet door. „De weg is fysiek niet meer toegankelijk.”
De politie roept automobilisten op de A79 te mijden. De A79 is de snelweg tussen Heerlen en Maastricht. Hevige regenbuien zorgden er voor wateroverlast. Rijkswaterstaat leidt het verkeer richting Heerlen vanaf knooppunt Kruisdonk op de A2 om via de A76. Op de A79 zijn er vanaf Voerendaal omleidingen. „Volg de aanwijzingen en ben niet te eigenwijs, dat kan u duur komen te staan”, waarschuwt de politie op Twitter.
Het KNMI verwacht tot en met donderdag zware regenval in het zuiden van Limburg, waarbij dagelijks meer dan 75 millimeter regen kan vallen. Tot en met donderdag moet plaatselijk rekening worden gehouden met meer dan 150 millimeter neerslag, aldus de weerdienst. Het KNMI waarschuwt dat schade en gevaar kan ontstaan door de wateroverlast.
Wegen niet meer toegankelijk
De A79 verdwijnt er volledig onder water, zei een woordvoerder van de politie dinsdagnamiddag. Automobilisten kunnen er niet door. „De weg is fysiek niet meer toegankelijk.”
De politie roept automobilisten op de A79 te mijden. De A79 is de snelweg tussen Heerlen en Maastricht. Hevige regenbuien zorgden er voor wateroverlast. Rijkswaterstaat leidt het verkeer richting Heerlen vanaf knooppunt Kruisdonk op de A2 om via de A76. Op de A79 zijn er vanaf Voerendaal omleidingen. „Volg de aanwijzingen en ben niet te eigenwijs, dat kan u duur komen te staan”, waarschuwt de politie op Twitter.
Actiecentra ingericht
De brandweer heeft vanwege de regenval vier actiecentra ingericht in Gulpen, Maastricht, Heerlen en Sittard, van waaruit prioriteiten gesteld worden. Levensreddende uitrukken gaan voor het leegpompen van kelders, zei een woordvoerder van de brandweer.
De brandweer heeft drie mensen gered uit de historische Oliemolen in Heerlen. De oude boerderij ligt onder aan een heuvel, van waaruit water kolkend naar beneden stroomde. De Oliemolen kwam daardoor 1,5 meter onder water te staan. Een vrouw die uit de boerderij gered werd, had onderkoelingsverschijnselen.
’Ga niet de weg op’
Dinsdagavond riep de politie mensen op niet meer de weg op te gaan, tenzij dat dringend noodzakelijk is. In Maastricht liep het Emmaplein onder water. In Schin op Geul staan meerdere woningen onder water.
De brandweer heeft het erg druk in de regio Heerlen. Er is sprake van een groot aantal meldingen over onder water gelopen wegen, vollopende kelders en omhoog komende putdeksels, aldus een woordvoerder.
In Kerkrade stortte het dak van een bedrijf in als gevolg van de plensbuien. Ook de gevel raakte daardoor beschadigd. Op dat moment was niemand meer in het bedrijf aanwezig. De werknemers hadden drie minuten voor het instorten het bedrijf verlaten. Niemand raakte gewond.
’Bel alleen 112 in levensbedreigende situaties’
De overlast doet zich vooral voor in Heerlen, Landgraaf en Kerkrade. Talloze straten staan er onder water. Er komen veel meldingen binnen op de meldkamer van de hulpdiensten. De brandweer roept mensen op 112 alleen te bellen in levensbedreigende situaties, en niet bij wateroverlast.
https://www.telegraaf.nl/(...)ns-hevige-regenbuien
quote:Code rood voor regen in provincie Luik, burgemeester Rochefort wil 50 jeugdkampen evacueren
Het onweer waar al dagen voor gewaarschuwd werd, veroorzaakt heel wat wateroverlast. Het KMI kondigde code rood aan voor de provincie luik. Door het noodweer heeft Scouts & Gidsen Vlaanderen woensdag omstreeks 10 uur al twaalf scoutskampen gevacueerd, voornamelijk in de provincie Luik. In het Waalse Rochefort heeft de burgemeester bevolen om alle 50 jeugdkampen te laten evacueren.
Het KMI kondigt de code rood af voor de provincie Luik, omdat er minstens 65 procent kans is dat er over minstens een kwart van de provincie meer dan 100 liter neerslag valt in 24 uur tijd. Dat zegt weerman David Dehenauw op Twitter.
Code rood wil zeggen dat er al veel wateroverlast is in de provincie en dat er nog veel neerslag verwacht wordt, waardoor de problemen nog erger worden, of dat er in kortere tijd extreme neerslag verwacht wordt. Er wordt gevraagd om ‘actie te ondernemen om uzelf, anderen en indien mogelijk uw bezittingen in veiligheid te brengen en de raadgevingen van de bevoegde overheid strikt op te volgen’.
De code rood blijft gelden tot 1 uur in de nacht van woensdag op donderdag, daarna volgen nog enkele uren in code oranje. In de provincies Namen en Luxemburg is momenteel code oranje van kracht. In Vlaanderen geldt code oranje enkele voor de provincie Limburg; de andere provincies kleuren geel en groen op de weerkaart.
Jeugdkampen gevacueerd
Door het noodweer heeft Scouts & Gidsen Vlaanderen woensdag omstreeks 10 uur al twaalf scoutskampen gevacueerd, voornamelijk in de provincie Luik. ‘Het belangrijkste is dat er geen gewonden zijn. De materile schade moet nog opgemeten worden’, zegt Jan Van Reusel, woordvoerder van Scouts & Gidsen Vlaanderen, woensdagochtend.
‘De omstandigheden zijn deze voormiddag overal onder controle en de groepen houden zelf contact met de achterban thuis’, aldus Van Reusel. De scoutsgroepen worden in Luik, waar code rood is afgekondigd, wel geconfronteerd met stijgende waterstanden en rele wateroverlast. ‘Scouts & Gidsen Vlaanderen roept op om hiervoor extra waakzaam te zijn (vooral in Walloni en Limburg) en preventief contact op te nemen met de gastgemeente om een risico-inschatting te maken’, zegt Van Reusel.
De burgemeester van Rochefort, Corine Mullens, wil alle jeugdkampen - een vijftigtal - op het grondgebied van de stad laten evacueren wegens de overvloedige regenval. Dat heeft ze woensdag gezegd. Sinds dinsdagavond werden al drie jeugdkampen gevacueerd op het grondgebied van Rochefort, in de provincie Namen.
‘We verwachten dat de Lesse de komende dagen buiten de oevers zal treden’, aldus burgemeester Mullens. En de jeugdkampen die zich niet nabij het water bevinden, zullen volgens haar ook veranderen in meren door het water dat niet weg kan. ‘Ik heb de jeugddienst opgedragen om in elk kamp langs te gaan en duidelijk te maken dat het beter is te vertrekken. Als ze dat niet willen, zal ik aan de provincie vragen om een decreet af te kondigen. Of ik zal het zelf doen.’
De burgemeester is bereid stadszalen ter beschikking te stellen om de jongeren indien nodig op te vangen, in afwachting dat hun ouders hen komen ophalen.
Wateroverlast
In de Bolderstraat in Riemst moesten dinsdagavond de bewoners de trekkers bovenhalen. Na een kortstondige, maar felle stortregen stond de straat blank. Doordat de riolering het overvloedige water niet meer geslikt kreeg, stroomden de kelders onder.
In Heukelom liepen verschillende woningen onder. De brandweer kwam er handen te kort.
Ook in het naburige Bilzen liepen straten en huizen onder. De brandweer was er dinsdagavond volop bezig met het vullen van zandzakjes. Want het ergste moet hier nog komen, zeggen weersvoorspellers.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210713_97525386
Dat verenigingsgebouw is (was) een beachclub van een lokale horeca ondernemer. Het weekend ervoor hadden ze een bbq om alle mensen te helpen die hebben meegeholpen. Heeft nog geeneens een dag open kunnen zijn.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Onhandig… ik wilde die straat oversteken.
[ afbeelding ]
Toen maar twee kilometer omgereden. Het ziet spannender uit dan het is, afzetting is preventief, aan de andere kant staat geen druppel.
Maar shit is real: een local wees me op een uitzichtpunt. Het zal je verenigingsgebouw maar zijn…
[ afbeelding ]
De weg waarop ik stond verdween naar rechts dus ook in het water.
ja en dan die voetsporen er bij ..quote:
Dacht je dan dat die voetsporen van die mensen waren die begraven zijn?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:35 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja en dan die voetsporen er bij ..
maar die opengraven zullen wel verschoven zijn door het water ..
want je krijgt die dingen echt niet makkelijk van zijn plek
heb jaren gewerkt op een begraafplaats
Ben je bekend met de kassen in Nederland? En zie je daar al die zwarte zwembaden bij? Das een voorbeeld van snel en simpel opvangen. Ander concreet voorbeeld uit Rotterdam, daar bouwen ze enorme waterbassins onder de grond, onder parkeerplaatsen en onder schoolpleinen om bij hoosbuien het riool niet over te belasten.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:31 schreef Isdatzo het volgende: [..] Waar moeten die bassins komen Ootje? Geef eens een concreet voorbeeld.
Ja. Ik drink elke dag water en ik leef nog steeds dus hoezo is water gevaarlijk?!?!?!??? Geloof niet in de fake news media doe je eigen onderzoekquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:33 schreef schommelstoel het volgende:
Waterwappies?
LIVE | Nooddijk in Limburgse Horn doorgebroken, voorzitter veiligheidsregio waarschuwt voor 'waterwappies
https://www.ad.nl/dossier(...)terwappies~a01fd4dc/
nee hoor als dat zo is dan hebben we wel een veel groter probleemquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:36 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Dacht je dan dat die voetsporen van die mensen waren die begraven zijn?
Hoe kunnen sommige stenen brandschoon zijn? Lijkt me sterk dat die al schoongemaakt zijn in die setting.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:35 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dus ze hebben een bar gebouwd buiten de bedijking en dachten dat het wel goed zou komen?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:33 schreef benchy het volgende:
[..]
Dat verenigingsgebouw is (was) een beachclub van een lokale horeca ondernemer. Het weekend ervoor hadden ze een bbq om alle mensen te helpen die hebben meegeholpen. Heeft nog geeneens een dag open kunnen zijn.
Hier kunnen mensen doneren om deze ondernemer te helpen: http://sintanna-merum.nl/(...)ach-na-overstroming/
Huidige situatie in Ool: [ afbeelding ]
In Belgi kunnen ze al geen fatsoenlijke snelweg aanleggen h.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ben je bekend met de kassen in Nederland? En zie je daar al die zwarte zwembaden bij? Das een voorbeeld van snel en simpel opvangen. Ander concreet voorbeeld uit Rotterdam, daar bouwen ze enorme waterbassins onder de grond, onder parkeerplaatsen en onder schoolpleinen om bij hoosbuien het riool niet over te belasten.
Dat was toch gewoon een troll op instaquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:33 schreef schommelstoel het volgende:
Waterwappies?
LIVE | Nooddijk in Limburgse Horn doorgebroken, voorzitter veiligheidsregio waarschuwt voor 'waterwappies
https://www.ad.nl/dossier(...)terwappies~a01fd4dc/
Oh echt, man man man.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja. Ik drink elke dag water en ik leef nog steeds dus hoezo is water gevaarlijk?!?!?!??? Geloof niet in de fake news media doe je eigen onderzoek
kan zijn dat de persoon die deze foto gemaakt heeft de stenen van familie dus al wel schoongemaakt heeftquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:37 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Hoe kunnen sommige stenen brandschoon zijn? Lijkt me sterk dat die al schoongemaakt zijn in die setting.
Dat kan best, maar er zijn mensen die nogal goedgelovig zijn en het voor zoete koek slikken.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:38 schreef Fugue het volgende:
[..]
Dat was toch gewoon een troll op insta
Mi Gado, we hebben het over de Ardennenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ben je bekend met de kassen in Nederland? En zie je daar al die zwarte zwembaden bij? Das een voorbeeld van snel en simpel opvangen. Ander concreet voorbeeld uit Rotterdam, daar bouwen ze enorme waterbassins onder de grond, onder parkeerplaatsen en onder schoolpleinen om bij hoosbuien het riool niet over te belasten.
Zeker, ja. Snap ik, ken een vader 17 jaar na dato nog.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:39 schreef RAVW het volgende:
[..]
kan zijn dat de persoon die deze foto gemaakt heeft de stenen van familie dus al wel schoongemaakt heeft
sommige mensen gaan elke dag er naar toe om te kijken
En vriendin van mij zit na 5 jaar ook nog elke dag bij het graf van haar zoon
Elke stap die ik zou zetten zou een druppel op een gloeiende plaat zijnquote:
Amstelveen - Roermond in 4 dagen. Kon je erna bij mij slapen mocht het vanmiddag droog blijvenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
Elke stap die ik zou zetten zou een druppel op een gloeiende plaat zijn
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mi Gado, we hebben het over de Ardennen. En dan wil jij waterbassins onder de grond gaan aanleggen? Misschien moet je even uitrekenen hoeveel volume er nodig is om ook maar een beetje een verschil te maken. Op dit moment stroomt er zo'n 3000 kubieke meter water per seconde door de maas. Ik ben benieuwd waar je op uitkomt
.
Die bassins bij kassen zijn om de plantjes water te geven zodat er minder grondwater opgepompt hoeft te worden.
O vermoeiend een discussie met iemand die denkt dat die bassins maar 1 functie hebben,quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mi Gado, we hebben het over de Ardennen. En dan wil jij waterbassins onder de grond gaan aanleggen? Misschien moet je even uitrekenen hoeveel volume er nodig is om ook maar een beetje een verschil te maken. Op dit moment stroomt er zo'n 3000 kubieke meter water per seconde door de maas. Ik ben benieuwd waar je op uitkomt
.
Die bassins bij kassen zijn om de plantjes water te geven zodat er minder grondwater opgepompt hoeft te worden.
ja die zijn er ookquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:40 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Zeker, ja. Snap ik, ken een vader 17 jaar na dato nog.
Dat wordt je onder andere in het boek "de staat van de delta" haarfijn uitgelegd maar goed, het is ook gewoon algemeen bekende informatie. De Nederlandse delta was namelijk van groot belang voor talloze vis- en vogelsoorten.quote:
Je kind is sowieso een ander verhaal, daar blijf je mee bezig tot je zelf gehemeld bent.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:47 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja die zijn er ook
Ik kan me er niets van voorstellen dat je daar zo lang mee bezig bent
het is het leven en de dood hoort er bij
je wordt geboren om dood te gaan zeg ik altijd
wat er tussen zit .. elke stap die je zet is gewoon naar je eigen kist toe
Maar ik heb ook geen sterke binding met mensen ( mede door PTSS )
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
deze discussie gaat binnenkort wel plaatsvinden tussen politici van beiden landen. Dan beppen we weer verder.
Jaloers op de uitstekende temperaturen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:49 schreef Nober het volgende:
Het gaat nu een week drogen.
[ afbeelding ]
Gelukkig is er vooralsnog geen wateroverlast in de polders of de delta.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:48 schreef Dven het volgende:
Echt, in een ingedpolderde delta wonen en als er dan een keer wateroverlast is de schuld bij buurlanden leggen. Ik durf nog niet te zeggen of dit dom of arrogant of een combinatie van beide is.
Dan is er toch kans op het inzakken van de dijken?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:49 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Overigens voor iedereen een uitstekend boek om eens gelezen te hebbenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat wordt je onder andere in het boek "de staat van de delta" h
Vergeet het ongedierte niet, muggen, vliegen, stank. Het kon beter geen "goed" weer worden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:49 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
ook dat zal ik nooit kunnen ervarenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:48 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Je kind is sowieso een ander verhaal, daar blijf je mee bezig tot je zelf gehemeld bent.
Drainage, in gesteente? Ik weet niet of je ermee bekend bent maar de Ardennen zijn van steen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
O vermoeiend een discussie met iemand die denkt dat die bassins maar 1 functie hebben,![]()
Maar jij hebt nog nooit gehoord van Drainagesystemen op en onder wegen,
Ja, die stuwdammen van jou weer. Compleet onrealistisch, ook omdat je dan hele dorpen onder water zet.quote:speciale gebieden die volgelopen kunnen worden indien nodig.
Voorbeelden?quote:In de Ardennen zijn genoeg plekken om het hoger gevallen water op te vangen.
Vervelend h, wanneer je gevraagd wordt om de dingen die je zegt concreet te maken.quote:Juist tussen die bergen, maar ga maar lekker wat anders doen, deze discussie gaat binnenkort wel plaatsvinden tussen politici van beiden landen. Dan beppen we weer verder.
Je wilde veel mensen onder je hebben?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:35 schreef RAVW het volgende:
[..]
Zijn we nu officieel een stelletje dan?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:52 schreef RAVW het volgende:
[..]
ook dat zal ik nooit kunnen ervaren
(altijd wel een kinderwens gehad)
Maar deze man word binnenkort 50dus om daar nu nog aan te beginnen ... laat er maar eerst een vrouw zijn die eens voor een relatie wil gaan en niet bij de eerste nee van mijn kant al wegloopt
Het gebouw is tijdelijk, ik denk niet dat ze hadden verwacht dat het water zo hoog zou worden tijdens de zomer, er zijn wel meerdere tijdelijke horeca locaties langs de maasplassen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus ze hebben een bar gebouwd buiten de bedijking en dachten dat het wel goed zou komen?
ja had liever piloot gewordenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je wilde veel mensen onder je hebben?
Zal ik het speciaal voor jou nog eenduidiger maken: In een rivierlandschap wonen en vervolgens anderen de schuld geven wanneer je natte voeten hebt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig is er vooralsnog geen wateroverlast in de polders of de delta.
Leg uit?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:53 schreef Nattekat het volgende:
Echt, al die moraalridders die ramptoerisme aan het afkeuren zijn
Die mensen snappen dus echt totaal niet waarom mensen daarop af komen, op een kansloze uitzondering na.
Beter had het nog even een paar dagen flink doorgeregend ja.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:51 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Vergeet het ongedierte niet, muggen, vliegen, stank. Het kon beter geen "goed" weer worden.
Rioolvliegen, muggen etc die gedijen inderdaad prima met dit soort omstandigheden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:51 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Vergeet het ongedierte niet, muggen, vliegen, stank. Het kon beter geen "goed" weer worden.
En waarom is dat dan?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:53 schreef Nattekat het volgende:
Die mensen snappen dus echt totaal niet waarom mensen daarop af komen, op een kansloze uitzondering na.
Wat gaan ze daar doen dan? Volgens mij staan ze alleen maar in de weg en er is opgeroepen vooral niet naar het rampgebied te komen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:53 schreef Nattekat het volgende:
Bij veel mensen is het een natuurlijke nieuwsgierigheid. Niemand is blij met het leed dat anderen wordt aangedaan en (bijna) niemand zal het toejuichen als er iets mis gaat. Maar het blijft wel een prachtig voorbeeld van de kracht van de natuur. In WKN zijn we ook met genoeg man die gewoon kunnen (genieten is een groot woord, maar ik kan even niks beters verzinnen) van noodweer.quote:
Lekker met hun bootje varen, natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:57 schreef Fugue het volgende:
[..]
Wat gaan ze daar doen dan? Volgens mij staan ze alleen maar in de weg en er is opgeroepen vooral niet naar het rampgebied te komen.
Het is andersom. Na lange droogte zit het zand en de aarde in de dijken niet meer lekker aan elkaar geplakt. Als het dan ineens heel erg gaat regenen dan breekt de dijk snel.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:50 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dan is er toch kans op het inzakken van de dijken?
Van ineens naar extreem veel vocht naar droogte.
Dacht dat ooit gelezen te hebben in het verleden.
Zou ik ook doen als ik levensmoe was jaquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lekker met hun bootje varen, natuurlijk.
Dus die enorm slechte lente is toch nog ergens goed voor geweest.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is andersom. Na lange droogte zit het zand en de aarde in de dijken niet meer lekker aan elkaar geplakt. Als het dan ineens heel erg gaat regenen dan breekt de dijk snel.
Dit was het geval in Wilnis, waar een doorbraak ontstond na een lange hittegolf
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kadebreuk_Wilnis
zo is dat al weer zo lang geledenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is andersom. Na lange droogte zit het zand en de aarde in de dijken niet meer lekker aan elkaar geplakt. Als het dan ineens heel erg gaat regenen dan breekt de dijk snel.
Dit was het geval in Wilnis, waar een doorbraak ontstond na een lange hittegolf in 2003 (horrorjaar trouwens voor Europa)
Een natuurlijke nieuwsgierigheid in watergeweld en ondergelopen gebieden? Begrijpelijk.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij veel mensen is het een natuurlijke nieuwsgierigheid. Niemand is blij met het leed dat anderen wordt aangedaan en (bijna) niemand zal het toejuichen als er iets mis gaat. Maar het blijft wel een prachtig voorbeeld van de kracht van de natuur. In WKN zijn we ook met genoeg man die gewoon kunnen (genieten is een groot woord, maar ik kan even niks beters verzinnen) van noodweer.
Die kansloze figuren die alles voor de social media doen en overal in de weg gaan staan geven ramptoeristen een slechte naam
Nee gewoon beetje miezer en rond de 15 gradenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Beter had het nog even een paar dagen flink doorgeregend ja.
denk wel dat ze daar een klein voordeeltje van hebben gehad ..quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus die enorm slechte lente is toch nog ergens goed voor geweest.
Ja he, ik weet nog dat een lerares daar woonde en ze een tijdje geen les kon geven. Werd toen in de klas veel over gepraat daarom weet ik het nog.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:01 schreef RAVW het volgende:
[..]
zo is dat al weer zo lang geleden![]()
ooop het gaat snel met de tijd
Shit, was die casus alweer helemaal vergeten.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit was het geval in Wilnis, waar een doorbraak ontstond na een lange hittegolf in 2003 (horrorjaar trouwens voor Europa)
okquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:02 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Nee gewoon beetje miezer en rond de 15 graden
Holtorren ook het schijnt. @de_boswachterquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Rioolvliegen, muggen etc die gedijen inderdaad prima met dit soort omstandigheden.
Zo veel water zakt berhaupt niet. Droge grond neemt net zo weinig op als verzadigde grond.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:02 schreef RAVW het volgende:
[..]
denk wel dat ze daar een klein voordeeltje van hebben gehad ..
maar dan ook weer een nadeel ... grondwater is hoger dan normaal dus het water zal dan ook minder snel zakken
het gaat naar zee he , zoals altijdquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo veel water zakt berhaupt niet. Droge grond neemt net zo weinig op als verzadigde grond.
pony's met stijve pikken roeien zichzelf zo naar de overkant met hun extra peddel #rogeequote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:03 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Holtorren ook het schijnt. @:de_boswachter
jeps het zijn net ratten ... o wacht ...quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:09 schreef TLC het volgende:
Vies smerig ongedierte dat gaat plunderen en dingen pakt van andere mensen die op straat liggen![]()
Je moet er maar trots op zijn.
Veel minder aardverschuivingen en dallen die snel kunnen vollopen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:11 schreef hollandia02 het volgende:
Wie heeft trouwens een reden dat het er in Nederland niet zo heftig aan toe gaat als Duitsland en Belgi? Of komt dat nog?
dat gaat niet gebeurenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:11 schreef hollandia02 het volgende:
Wie heeft trouwens een reden dat het er in Nederland niet zo heftig aan toe gaat als Duitsland en Belgi? Of komt dat nog?
Rogee houdt het water tegen in Karkenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:07 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
pony's met stijve pikken roeien zichzelf zo naar de overkant met hun extra peddel #rogee
Hoe is het met je kielf maat?
Klopt de Grevelingen is momenteel een dood meer. Vissers en natuurgebieden slaan al maanden alarm dat de Brouwersdam openingen moet hebben.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat wordt je onder andere in het boek "de staat van de delta" haarfijn uitgelegd maar goed, het is ook gewoon algemeen bekende informatie. De Nederlandse delta was namelijk van groot belang voor talloze vis- en vogelsoorten.
De deltawerken zorgen dan voor droge voeten maar het is ook niet zonder reden dat er al decennia gevochten wordt om van de haringvlietkering een secundaire kering te maken in plaats van n die continu gesloten was, al heeft het kierbesluit van een paar jaar terug al enige voordelen opgeleverd. Maar het is nog steeds niet het HARINGvliet zoals het haringvliet zou moeten zijn. Een broedplek voor tal van zeedieren en van zeer groot belang voor bijvoorbeeld de migratie van zalm en forel. En wat te denken van de zoetwatervissen die nu in de zee belanden en niet meer terug kunnen keren.
Maar goed, blijven wijzen naar anderen en vooral niet ingaan op het feit dat Belgi dus
1. de maas wel degelijk van stuwdammen voorzien heeft.
2. de maas wel degelijk uitgediept heeft.
3. de maas wel degelijk verbreed heeft.
4. de maas wel degelijk bedijkt heeft.
Echt, in een ingedpolderde delta wonen en als er dan een keer wateroverlast is de schuld bij buurlanden leggen. Ik durf nog niet te zeggen of dit dom of arrogant of een combinatie van beide is.
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:13 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Rogee houdt het water tegen in Karken
Kielf is in de tuin rondjes aan het rennen
Omdat eigenlijk alleen Valkenburg tussen twee heuvels zit met een belangrijke waterafvoer er dwars doorheen. Nederlands Limburg is vrij vlak vergeleken met de omliggende gebieden, en het water kan goed spreiden voor het in de Maas komt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:11 schreef hollandia02 het volgende:
Minder neerslag, minder dalen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:11 schreef hollandia02 het volgende:
Draai het anders gewoon om joh. Nederland doet blijkbaar niet genoeg om zichzelf te beschermen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt de Grevelingen is momenteel een dood meer. Vissers en natuurgebieden slaan al maanden alarm dat de Brouwersdam openingen moet hebben.
Belgi doet wel wat maar blijkbaar niet genoeg, zie Luik. En als andere landen daar extra schade door ondervinden, dient dat gewoon besproken te worden. Das niet arrogant gedacht van mij, arrogant zou het zijn als Belgi hier niet serieus mee aan de slag gaat.
Kijk eens naar de Alpengebieden, die zitten ook op steen, en kunnen jaarlijks die hoeveelheid water ook netjes opvangen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Drainage, in gesteente? Ik weet niet of je ermee bekend bent maar de Ardennen zijn van steen.
[..]
Ja, die stuwdammen van jou weer. Compleet onrealistisch, ook omdat je dan hele dorpen onder water zet.
[..]
Voorbeelden?
[..]
Vervelend h, wanneer je gevraagd wordt om de dingen die je zegt concreet te maken.
Sprimont?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kijk eens naar de Alpengebieden, die zitten ook op steen, en kunnen jaarlijks die hoeveelheid water ook netjes opvangen.
Welke dorpen zijn gebouwd in het uiterste dal in de Ardennen? Noem er eens een.
In 2015 hebben de Zwitsers ook behoorlijk wat overstromingen gehad. Het probleem was nu dat juist boven de Ardennen en Eifel die zware regenbuien lang zijn blijven hangen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kijk eens naar de Alpengebieden, die zitten ook op steen, en kunnen jaarlijks die hoeveelheid water ook netjes opvangen.
En volgens de klimaatwappies hier gaan we dat vaker krijgen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
In 2015 hebben de Zwitsers ook behoorlijk wat overstromingen gehad. Het probleem was nu dat juist boven de Ardennen en Eifel die zware regenbuien lang zijn blijven hangen.
Klimaatwappies zijn de ontkenners dus dat lijkt mij onwaarschijnlijk dat die dat voorspellen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En volgens de klimaatwappies hier gaan we dat vaker krijgen.
Zwitserland, eerder deze week:quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat wordt betalen voor die Belgenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zwitserland, eerder deze week:
[ afbeelding ]
Vorige maand:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://floodlist.com/eur(...)-neuchatel-june-2021
had dit al geen waarschuwing moeten wezen voor de landen die daar boven liggen ?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zwitserland, eerder deze week:
[ afbeelding ]
Vorige maand:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://floodlist.com/eur(...)-neuchatel-june-2021
en wat hadden die landen die daar boven liggen volgens jou moeten doen dan in die korte tijd?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:33 schreef RAVW het volgende:
[..]
had dit al geen waarschuwing moeten wezen voor de landen die daar boven liggen ?
kaplaarzen kopenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
en wat hadden die landen die daar boven liggen volgens jou moeten doen dan in die korte tijd?
En straat loopt onder.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:41 schreef Frutsel het volgende:
Ik lees iets over een nooddijk bij horn die het begeven heeft ? Wat zijn daar de gevolgen van?
Wordt het beboet of blijft het bij een waarschuwing?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Een natuurlijke nieuwsgierigheid in watergeweld en ondergelopen gebieden? Begrijpelijk.
Met een patatje in je hand tussen de reddingswerkers en slachtoffers in gaan staan omdat je het wel een keertje van dichtbij wil zien? Schaamteloos en wordt gelukkig blijkbaar inmiddels ook flink beboet.
geld boete voor zo ver ik het begreepquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:46 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Wordt het beboet of blijft het bij een waarschuwing?
In hoeverre moeten deze rampterroristen voor een 'rechter' verschijnen?
Komt er eindelijk eens iemand in Limburg kijken, is het weer niet goedquote:
ja daar dacht ik ook al aanquote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Komt er eindelijk eens iemand in Limburg kijken, is het weer niet goed
Da's hetzelfde effect als Nederlanders die Engels, Duits of welke andere vreemde taal dan ook spreken. Van dat Rudi Carell- of Linda de Mol-Duits krullen m'n tenen ook altijd op.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:03 schreef bianconeri het volgende:
Je zult maar zo'n lelijk accent hebben als die Limburgers en dan op het journaal komen![]()
![]()
Ja, of mensen uit andere landen waar Engels niet de moedertaal is, die spreken ook altijd Engels met een accentquote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Da's hetzelfde effect als Nederlanders die Engels, Duits of welke andere vreemde taal dan ook spreken. Van dat Rudi Carell- of Linda de Mol-Duits krullen m'n tenen ook altijd op.
LOL ben dus niet de enigequote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Da's hetzelfde effect als Nederlanders die Engels, Duits of welke andere vreemde taal dan ook spreken. Van dat Rudi Carell- of Linda de Mol-Duits krullen m'n tenen ook altijd op.
Wat te denken van Jean Marie Pfaff. Zijn Duits was wel heel bijzonder.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
dat was toch die keeper waar die serie ooit van op tv was .. ja die man was wel een appart gevalquote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat te denken van Jean Marie Pfaff. Zijn Duits was wel heel bijzonder.
In Belgi en Duitsland lagen veel van die dorpen in een dal. Het water verzamelde zich op de laagst gelegen punten. Als je dan daar natuurlijk een dorp/stad hebt, heb je het wel vlaggen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:11 schreef hollandia02 het volgende:
Heb u ook lieslaarzen? Nee, ik verkoop alleen laarzen.quote:
Was niet het meest heldere licht van Belgi.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Op zich is Luik niet zo hard getroffen hoor. De hoofdas langs de Maas en enkele zijstraten wel maar het centrum zelf bleef gevrijwaard.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt de Grevelingen is momenteel een dood meer. Vissers en natuurgebieden slaan al maanden alarm dat de Brouwersdam openingen moet hebben.
Belgi doet wel wat maar blijkbaar niet genoeg, zie Luik. En als andere landen daar extra schade door ondervinden, dient dat gewoon besproken te worden. Das niet arrogant gedacht van mij, arrogant zou het zijn als Belgi hier niet serieus mee aan de slag gaat.
Ich hab in Belgien auch viel penalties gestopft.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ze lullen maar wat. Om de 10 jaar heb je een overstroming en om de 100 jaar heb je zo'n erge als nu.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En volgens de klimaatwappies hier gaan we dat vaker krijgen.
Jullie Nederlanders krijgen geen eurocent van ons.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ze krijgen meteen een boete gaven ze vanmorgen aan, best hoog zo’n 4350,-quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:46 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Wordt het beboet of blijft het bij een waarschuwing?
In hoeverre moeten deze rampterroristen voor een 'rechter' verschijnen?
Wij als Limburgers hebben het geluk dat er in het dialect veel Duitse woorden zijn verwerkt. Bovendien, de oudere generatie is groot gebracht met de Duitse programma's. Mijn Duits is net zo goed of slecht als mijn Nederlands.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ich hab in Belgien auch viel penalties gestopft.
Kijk die gekken daarquote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:15 schreef RAVW het volgende:
zo ......![]()
![]()
https://www.nu.nl/waterov(...)rlast-zichtbaar.html
Het lijkt wel een soort elfstedentocht. Ik snap alleen niet dat ze er zo weinig live verslaglegging van doen. Prima weer nu.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:21 schreef Nattekat het volgende:
In Roermond is het peil inmiddels weer langzaam aan het dalen. Venlo is nu aan de beurt.
Dat zijn ingenieurs die met drones de dam in de gaten houdenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kijk die gekken daar![]()
https://media.nu.nl/m/eu3xqbealnsh_wd640.jpg
nee je krijgt dan een boete van 5000 euro dus daar wagen ze zich niet aanquote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:23 schreef Tengano het volgende:
In Roermond is het peil inmiddels weer langzaam aan het dalen. Venlo is nu aan de beurt.
Zoek even L1 (of L elluf) op je tv of radio. Van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat verslaglegging.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het lijkt wel een soort elfstedentocht. Ik snap alleen niet dat ze er zo weinig live verslaglegging van doen. Prima weer nu.
TD;IL; Dat ik vloeiend duits kan verstaanquote:
Kom op zeg. Je kunt daar als NOS reporter toch helemaal je hart ophalen. Zulke beelden krijg je misschien eens in de 20 jaar. Ik vind de live media-aandacht best wel beneden maats.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee je krijgt dan een boete van 5000 euro dus daar wagen ze zich niet aan
Ahaquote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoek even L1 (of L elluf) op je tv of radio. Van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat verslaglegging.
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Jullie Nederlanders krijgen geen eurocent van ons.
We gaan Luik laten onderlopen om jullie Limburg te redden![]()
Als jullie geld willen, moeten jullie maar Belgi binnenvallenDe burgemeester van Wassenberg was dat, maar die gaf toe dat 'ie er zelf ook voor zou kiezen om sluizen te sluiten wanneer 'ie die mogelijkheid zelf zou hebben gehad. Bij Wassenberg was een Roerdijk doorgebroken. (niet te verwarren met een stuwdam)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Op L1 wordt er van alles live uitgezonden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het lijkt wel een soort elfstedentocht. Ik snap alleen niet dat ze er zo weinig live verslaglegging van doen. Prima weer nu.
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Jullie Nederlanders krijgen geen eurocent van ons.
We gaan Luik laten onderlopen om jullie Limburg te redden![]()
Als jullie geld willen, moeten jullie maar Belgi binnenvallenIs er in Vlaanderen bezwaar dan als men Luik laat onderlopen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Onze tweetaligheid maakt het leren van vreemde talen volgens mij ook wel een stukje eenvoudiger.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wij als Limburgers hebben het geluk dat er in het dialect veel Duitse woorden zijn verwerkt. Bovendien, de oudere generatie is groot gebracht met de Duitse programma's. Mijn Duits is net zo goed of slecht als mijn Nederlands.
En daarvoor moeten ze daar gaan staan?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat zijn ingenieurs die met drones de dam in de gaten houden
Kijk 's Duitse TV
Hopelijk blijft dat ook zo en kan ik morgenmiddag in Venlo gewoon m'n tweede Pfizertje scoren.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:28 schreef Nattekat het volgende:
In Venlo is het volgens mij niet eens spannend momenteel. Water komt amper bij die muurtjes aan de bovenkant van de dijk.
Ik ga donderdag voor nummer 2quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hopelijk blijft dat ook zo en kan ik morgenmiddag in Venlo gewoon m'n tweede Pfizertje scoren.
Dat water vormt ook niet zo'n vloedgolf meer. Het is meer een plateau werd er gezegd. Maar langere tijd hoog water kan weer wel problemen geven ivm dijkdoorbraak.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:28 schreef Nattekat het volgende:
In Venlo is het volgens mij niet eens spannend momenteel. Water komt amper bij die muurtjes aan de bovenkant van de dijk.
dat is een een koe met een persoonlijkheidsstoornisquote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Super Koe bij Grave!
https://www.omroepbrabant(...)r-af-heel-verrassend
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:35 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat is een een koe met een persoonlijkheidsstoornis
die dacht dat hij een zeekoe was
Net geweest, het water komt nu over de muurtjes heen tegen de schotten aan. Op verschillende plaatsen druppelt het al tussen de schotten door.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:28 schreef Nattekat het volgende:
Staan die schotten niet juist op de plekken waar er even een onderbreking in dat muurtje zit?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:36 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Net geweest, het water komt nu over de muurtjes heen tegen de schotten aan. Op verschillende plaatsen druppelt het al tussen de schotten door.
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Super Koe bij Grave!
https://www.omroepbrabant(...)r-af-heel-verrassend
Die bassins worden tegenwoordig ook gebruikt voor water management je kunt je aanmelden en als er dan veel regen komt dan pomp je van te voren het bassin deels leeg zodat het als buffer gebruikt kan worden zodat niet alles meteen de sloten inloopt.Maar denk niet dat het in de ardennen werkt dan zou je het eerst op grote schaal moeten opvangen. Mijn vorige werkgever heeft een bassin waar 26.000 kuub in kan dat geeft je dus minder dan 9 secondenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 14:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
.
Geloof er geen snars van.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze krijgen meteen een boete gaven ze vanmorgen aan, best hoog zo’n 4350,-
Nee, kijk maar hier:quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Staan die schotten niet juist op de plekken waar er even een onderbreking in dat muurtje zit?
Ah. Ik zat naar het centrum te kijken, daar is dat muurtje ook meteen het hoogste punt van de beveiliging.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:40 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Nee, kijk maar hier:
[ afbeelding ]
Die bassins zijn in midden-Limburg tijdens het noodweer in de afgelopen weken geregeld vol of zelfs overgelopen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:40 schreef vipergts het volgende:
[..]
Die bassins worden tegenwoordig ook gebruikt voor water management je kunt je aanmelden en als er dan veel regen komt dan pomp je van te voren het bassin deels leeg zodat het als buffer gebruikt kan worden zodat niet alles meteen de sloten inloopt.Maar denk niet dat het in de ardennen werkt dan zou je het eerst op grote schaal moeten opvangen. Mijn vorige werkgever heeft een bassin waar 26.000 kuub in kan dat geeft je dus minder dan 9 seconden
Zitten ze nou het water uit de Maas op te zuigen?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:47 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Hier een video van het water bij de schotten ter hoogte van "Petatte Wiel", je ziet hier goed het hoogte verschil:
https://streamable.com/zkt6lm
[ afbeelding ]
Heineken zag een kans.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zitten ze nou het water uit de Maas op te zuigen?
Ja inderdaad. Hier bij mij komt het water nu onder de schotten door en vanuit de riolering omhoog. Nog niet echt dramatisch, maar sommige straten zullen ze wel af gaan sluiten nu.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah. Ik zat naar het centrum te kijken, daar is dat muurtje ook meteen het hoogste punt van de beveiliging.
Ik heb ff gekeken en het geprobeerd te volgen, maar er zitten geen ondertitels bijquote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zoek even L1 (of L elluf) op je tv of radio. Van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat verslaglegging.
Den mosse dich plat leere kalle bink, den kinse det geweun versjtaon manne!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb ff gekeken en het geprobeerd te volgen, maar er zitten geen ondertitels bij
Zo te zien is het maar goed ook dat het niet meer stijgt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:59 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Den mosse dich plat leere kalle bink, den kinse det geweun versjtaon manne!
Nee inderdaad, het begint er nu overal doorheen te sijpelen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo te zien is het maar goed ook dat het niet meer stijgt.
https://www.telegraaf.nl/(...)rn-heeft-het-begevenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:06 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Nee inderdaad, het begint er nu overal doorheen te sijpelen.
quote:Nooddijk in Limburgse dorp Horn heeft het begeven
Eigenlijk zou je die dijken ook moeten vullen met een betonnen muur, of zeg ik dan iets geks? Dan ziet het er natuurlijk en landelijk uit, maar het is wel gewoon een ingegraven kademuur.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:06 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Nee inderdaad, het begint er nu overal doorheen te sijpelen.
En zo'n doorbraak scheelt toch weer gedoe voor hoger gelegen plaatsen waar de rest van het water nog doorheen moet.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)rn-heeft-het-begeven
[..]
Het is wel grappig om te zien hoe de media werkt met dit nieuwsquote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:08 schreef TornadoDK het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)/1416407938294587394
Wat een idioten die op de schotten gaan klimmen. Hard aanpakken die ramptoeristen
lol, heb er zelf net ook opgestaan.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:08 schreef TornadoDK het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)/1416407938294587394
Wat een idioten die op de schotten gaan klimmen. Hard aanpakken die ramptoeristen
Je ziet toch echt een foto erbij met mensen die erop zitten.....quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is wel grappig om te zien hoe de media werkt met dit nieuws
Weet je hoe dit begonnen is? Gewoon een simpel bericht dat mensen er niet op moeten klimmen omdat het mogelijk kan beschadigen. Al het andere is onzin.
Ja, dat is precies dezelfde foto die gebruikt werd om te waarschuwen dat het de schotten kan beschadigen. In de media wasmachine is er inmiddels van gemaakt dat ramptoeristen de schotten hebben beschadigd.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:16 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Je ziet toch echt een foto erbij met mensen die erop zitten.....
Dat lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee. Op het betonnen muurtje staan zal wel geen kwaad kunnen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:16 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Je ziet toch echt een foto erbij met mensen die erop zitten.....
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je die dijken ook moeten vullen met een betonnen muur, of zeg ik dan iets geks? Dan ziet het er natuurlijk en landelijk uit, maar het is wel gewoon een ingegraven kademuur.
Het feit dat je het berhaupt in je hoofd haalt erop te klimmen is al te belachelijk voor woorden natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, dat is precies dezelfde foto die gebruikt werd om te waarschuwen dat het de schotten kan beschadigen. In de media wasmachine is er inmiddels van gemaakt dat ramptoeristen de schotten hebben beschadigd.
Good gezag naefquote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Links ligt echt een grote woonwijk met mooie huisjes..... zou zonde zijn.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
De Hambeek bij Roermond zit ook wel gevaarlijk dicht bij de top.
haate murfquote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dalik hauw ich dich zo'ne zender, kinse radio Moskou ontvange!quote:
Ze kijken ook naar scheuren in het asfalt. Ze meten vaste metalen punten met een theodoliet en houden via GPS in gaten of ie gaat schuiven.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 16:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat zijn ingenieurs die met drones de dam in de gaten houden
Kijk 's Duitse TV
Heeft Venlo geen knokploeg? Dan is het zo afgelopen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:43 schreef Salina het volgende:
Stelende ramptoeristen schijnbaar in Valkenburg. Mensen die buiten gestalde spullen meenemen van getroffen winkeliers en ondernemers. Liveblog ad.nl.
Triest.
Smerig laag tuigquote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:43 schreef Salina het volgende:
Stelende ramptoeristen schijnbaar in Valkenburg. Mensen die buiten gestalde spullen meenemen van getroffen winkeliers en ondernemers. Liveblog ad.nl.
Triest.
Wat heeft Venlo met Valkenburg te maken?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heeft Venlo geen knokploeg? Dan is het zo afgelopen.
Ik weet ook niet of dat bericht klopt. Er lopen daar 8 extra agenten in die buurt om die winkels te bewaken. Stroom is uitgevallen waardoor eea ook niet goed op slot kan. Ze waren vooral bang voor plundering en hebben geanticipeerd.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat een eikelsquote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:43 schreef Salina het volgende:
Triest.
Daar hebben ze dan niet veel aan in valkenburgquote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ja voor de uiterwaarden en de badgasten aan de rivierquote:Op zaterdag 17 juli 2021 17:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
En zo'n doorbraak scheelt toch weer gedoe voor hoger gelegen plaatsen waar de rest van het water nog doorheen moet.
Allemachtig!! je zal maar in Roermond wonenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er komt nog heel wat Ikea-troep naar Nederland gedreven
[ afbeelding ]
Jeejtje….quote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat dat is wat is achter gebleven toen het water weg was.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was daar vanochtend, en toen stond het het nog nt eronder.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
Krijg net een filmpje door van de sluis bij Grave. Het water loopt daar nu over de sluisdeur heen.
Ik heb dus gisterenavond geloei gehoord komende vanaf ondergelopen gebied bij ohe en laak (stond zelf aan de Belgische kant vd maas). Ongeveer half uur gebleven en gekeken of ik iets kon zien maar zag niks... ongeveer 5x geloei gehoord...quote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:52 schreef Starhopper het volgende:
Brandweer redt koe die 100 kilometer op de Maas aflegde
Arm koetje![]()
![]()
dus je bent geen ramptoerist?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik was daar vanochtend, en toen stond het het nog nt eronder.
Volgens de mensen van Rijkswaterstaat werd verwacht dat het daar morgen een meter hoger zou staan.
Straks even een kijkje nemen (woon daar in de buurt)
Ik was er vanmiddag, en toen stond het inderdaad net op het randje. De stuw stond open, daar was het een behoorlijk kolkende massa. Langs de wachtsteiger beneden voor de sluis liggen 2 vrachtschepen, maar ook 2 kleine plezierbootjes. Daar begrijp ik helemaal niks van, want het vaarverbod is er volgens mij al een dag of twee. Die hadden al lang ergens in een passantenhaven kunnen liggen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik was daar vanochtend, en toen stond het het nog nt eronder.
Volgens de mensen van Rijkswaterstaat werd verwacht dat het daar morgen een meter hoger zou staan.
Straks even een kijkje nemen (woon daar in de buurt)
De meneerkensweg (weg over dat industrieterrein) lijkt niet onder te staanquote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:44 schreef THEFXR het volgende:
ondergelopen industrieterrein Willem-Alexander (Roermond)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dld en belgie de rekening geven. Hadden ze hun eigen vuil maar moeten opruimen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]
Ik loop daar vrijwel dagelijks met de hondquote:
En je auto parkeren waar hulpdiensten moeten zijn? Wegen drukker maken dan nodig?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:11 schreef Nattekat het volgende:
Ramptoerist begint een soort scheldwoord te worden
Ga maar gewoon kijken hoor, is gezonde menselijke nieuwsgierigheid
Gewoon netjes luisteren en niet in de weg staan.
Nah, op zich maakt dit niet zo veel uit. De hoogte van de omliggende dijken ruimschoots niet gehaald, dus de veiligheid van het omliggende land is niet in geding zolang er geen dijk bezwijkt, maar ik heb nog geen signalen in die richting gehoord.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:13 schreef Nattekat het volgende:
Maar er stroomt nu al een sluis in Brabant over? Dat wordt nog wat
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
Krijg net een filmpje door van de sluis bij Grave. Het water loopt daar nu over de sluisdeur heen.
Hij woont daarquote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En je auto parkeren waar hulpdiensten moeten zijn? Wegen drukker maken dan nodig?
Blijf gewoon weg.
Welke hij? Ik las het als een uitnodiging aan heel FOK! om te gaan kijken.quote:
De stuw naast de sluis staat al maximaal open om het water door te laten.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:20 schreef Starhopper het volgende:
Is het niet beter om die sluis open te gooien? Of krijgen ze verderop in de maas dan een probleem?
Gewoon wegblijven dus als je er niet woont of helpt.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:11 schreef Nattekat het volgende:
Ramptoerist begint een soort scheldwoord te worden
Ga maar gewoon kijken hoor, is gezonde menselijke nieuwsgierigheid
Gewoon netjes luisteren en niet in de weg staan.
Die is idd vanochtend open gezet, de stuw.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:22 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
De stuw naast de sluis staat al maximaal open om het water door te laten.
Vraag me ook ineens af, mag de binnenvaart eigenlijk wel varen over de Maas op het moment? Kan me voorstellen dat je de extra golfslag niet wil bij water dat bij sommige kades echt tot de rand van de muren staat.
Ooh dat wist ik niet thnx!quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:22 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Als ik op Marinetraffic kijk ligt het stil.quote:Vraag me ook ineens af, mag de binnenvaart eigenlijk wel varen over de Maas op het moment? Kan me voorstellen dat je de extra golfslag niet wil bij water dat bij sommige kades echt tot de rand van de muren staat.
Gewoon gezond verstand, dus niet vanuit de randstad massaal die kant op. Niet zo zeuren om mensen die op de fiets even langs de Maas staan.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En je auto parkeren waar hulpdiensten moeten zijn? Wegen drukker maken dan nodig?
Blijf gewoon weg.
Zuid Holland toch?quote:
Waarom zit die man op het dak?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:26 schreef maan_man het volgende:
Op De Kemp waar eerder de dijk doorbrak zag je nu nog een klein puntje van de dijk boven het water uitkomen. Maar de dijk heeft zijn functie helemaal verloren. In 1993 en 1995 stond het water daar wel hoger. Zeker tot het tweede rode lint:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Nee natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:22 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Vraag me ook ineens af, mag de binnenvaart eigenlijk wel varen over de Maas op het moment? Kan me voorstellen dat je de extra golfslag niet wil bij water dat bij sommige kades echt tot de rand van de muren staat.
Volgens mij heb ik gisteren of eergisteren al gehoord dat de scheepvaart was stilgelegd. Met als belangrijkste reden dat het te gevaarlijk werd voor de scheepvaart omdat er allemaal attributen, zoals caravans en auto's door de maas gingen. Je zit er niet op te wachten om daarmee in aanvaring te komen.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:22 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Hij schrijft dat hij daar zijn hond uitlaat. Dus ik neem aan van nietquote:
Ik zit te etenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij schrijft dat hij daar zijn hond uitlaat. Dus ik neem aan van niet
De pleziervaart is stilgelegd. De beroepsvaart op zich niet, maar er is geen sluis in bedrijf dus je komt niet ver.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:22 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Stateofmind idd. Nattekat niet.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij schrijft dat hij daar zijn hond uitlaat. Dus ik neem aan van niet
De papierfabriek zal het waarschijnlijk wel droog gehouden hebben, bij de SIF lijkt het water me wel in de fabriek te staan.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:04 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
De meneerkensweg (weg over dat industrieterrein) lijkt niet onder te staan
Hoe staat het met parren hout?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De papierfabriek zal het waarschijnlijk wel droog gehouden hebben, bij de SIF lijkt het water me wel in de fabriek te staan.
eigenlijk zouden we met heel FOK! zo'n cruiseship moeten hurenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:22 schreef Asschen_sukar het volgende:
Niftrik denk ik?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:01 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Ongeveer op deze plek genomen.
Ja, tussen Niftrik en Balgoy. De ondergelopen weg gaat naar de jachthaven.quote:
Dat lijkt op mijn uitzicht, maar is het dus toch niet. Ik zit net ietsje oostelijker aan de Maas.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:01 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Ongeveer op deze plek genomen.
de limburgerquote:Een dijk bij de Maastrichtse wijk Bosscherveld dreigt te bezwijken. Zo’n 150 reservisten zijn inmiddels ter plaatse om de aarden wal te verstevigen.
Als de dijk aan de Stuwweg in Maastricht daadwerkelijk doorbreekt, dan zullen de tientallen woonboten die er liggen opeens meters naar beneden zakken, zegt een woordvoerder van de brandweer.
Medewerkers van de hulpdiensten zijn op dit moment alle bewoners van de boten aan het informeren. De situatie is nog niet zo kritiek dat ze gevacueerd moeten worden.
En dan? Het IJsselmeer op?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:02 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
eigenlijk zouden we met heel FOK! zo'n cruiseship moeten huren
hmm. dan gaan we maar naar Venetiquote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En dan? Het IJsselmeer op?
Hoe dacht je daar te komen?
Verboden.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:33 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
hmm. dan gaan we maar naar Veneti
https://www.roermond.nl/nieuws/wateroverlastquote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:49 schreef Sfancta het volgende:
Nieuws over Roermond en omstereken is er gewoon niet, alleen Venlo de hele dag.
Die koe mag van mij t symbool worden van dit hele gedoe.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:49 schreef TLC het volgende:
Die zwemmende koei![]()
dat doe ik em niet na hoor
Zo'n dier zouden ze nu ook moeten sparen voor de slachterij, als hij dit allemaal al heeft moeten doorstaan.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:52 schreef marsan het volgende:
[..]
Die koe mag van mij t symbool worden van dit hele gedoe.
Overlevingskracht en doorzetting.
Dat sowieso. Deze koe mag van mij lekker lang leven zonder gedoe verder.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:53 schreef TLC het volgende:
[..]
Zo'n dier zouden ze nu ook moeten sparen voor de slachterij, als hij dit allemaal al heeft moeten doorstaan.
Gun zo'n koe een rustige oude dag grazend in t weiland.
Mocht die naar de slachterij moeten, staat sowieso heel Limburg op haar kop.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:53 schreef TLC het volgende:
[..]
Zo'n dier zouden ze nu ook moeten sparen voor de slachterij, als hij dit allemaal al heeft moeten doorstaan.
Us Mem.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:52 schreef marsan het volgende:
Die koe mag van mij t symbool worden van dit hele gedoe.
Overlevingskracht en doorzetting.
quote:Het beeld van de zwartbonte koe werd aangeboden door fokkers
Dat berhaupt iemand hem gezien heeft, dat fietspad ligt een weiland verder, hij kwam net met zijn neus tussen de zooi uit.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:49 schreef TLC het volgende:
Die zwemmende koei![]()
dat doe ik em niet na hoor
De uiterwaarden natuurlijk want die is waterproof.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:53 schreef TLC het volgende:
[..]
Toen ik nog treinde, was ik altijd op zoek naar lijken in slootjes enzo.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat berhaupt iemand hem gezien heeft, dat fietspad ligt een weiland verder, hij kwam net met zijn neus tussen de zooi uit.
Ik kijk atijd voor kleingeld op de grond als ik met de hond loop. Heb daarvoor een potje, hond is nu 9 jaar oud en ik heb 8,65 op het momentquote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toen ik nog treinde, was ik altijd op zoek naar lijken in slootjes enzo.
Het is maar net waar je op let.
weten we ook weer, dat koeien kunnen drijvenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 20:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik moest nog ff aan de koe denken, die is dus gewoon door de sluis van Sambeek gekomen,![]()
Gelukkig net voor de brug van Grave gered.
waar is ditquote:Op zaterdag 17 juli 2021 18:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]
Dan kan je je lol op nu in Limburg, Duitsland en Belgi missen er nog een paar.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toen ik nog treinde, was ik altijd op zoek naar lijken in slootjes enzo.
Het is maar net waar je op let.
Dat is geen geluk maar dit is puur door alle maatregelen en ervaring die wij hebben.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 21:00 schreef Sfancta het volgende:
Waarom zoeken Nederlanders altijd naar een symbool of een herdenking. Dat de staat gewoon flink gaat lappen en deze shit snel vergeten allemaal.
Er is in ons land gelukkig (op het moment) geen dodelijk slachtoffer te betreuren.
@de_boswachterquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:32 schreef Sfancta het volgende:
Meer mensen uit Limburg hier?
Niet lang na vorige overstromingen kwamen aardbevingen. Is dit ook wat om nu "bang" voor te zijn?
De media die dit soort uitspraken zonder kritische vragen blijven delen om kliks te scoren en dus euro's te verdienen. Die zijn nog veel erger dan deze lul.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:22 schreef b_engeltje het volgende:
Deze gast is niet goed wijs hoor!!
https://www.gids.tv/video(...)-in-limburg-een-hoax
dan zou het via de INN richting de Boden zee en dan via de Rijn bij ons moeten komen ... nee dat zal niet zo vaart lopen dat we daar iets van gaan merkenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:31 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Dus er komt nog een nieuwe lading aan? Of is dit verwaarloosbaar bij ons?
Dit is al de tweede nooddijk. Waarom is zo'n provisorische nooddijk noodzakelijk om water buiten te houden?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:14 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]https://twitter.com/LeonHvNL/status/1416488319261757442
De Inn komt uit in de Donau. Die gaat naar de Zwarte Zee. En dan via de Bosporus bij Istanbul in de Middelandse Zeequote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:38 schreef RAVW het volgende:
[..]
dan zou het via de INN richting de Boden zee en dan via de Rijn bij ons moeten komen ... nee dat zal niet zo vaart lopen dat we daar iets van gaan merken
dan ga je de andere kant opquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De Inn komt uit in de Donau. Die gaat naar de Zwarte Zee. En dan via de Bosporus bij Istanbul in de Middelandse Zee
Omdat de eigenlijke dijk net te laag is. Dan wordt ie verhoogd met zandzakken.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is al de tweede nooddijk. Waarom is zo'n provisorische nooddijk noodzakelijk om water buiten te houden?
Holt shit zeg, wat een beelden allemaalquote:
In Horn was er geen eigenlijke dijk, het kwam van een overloopgebied. En zo te zien is dat hier ook gebeurd.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Omdat de eigenlijke dijk net te laag is. Dan wordt ie verhoogd met zandzakken.
dus over Salzburg hoeven wij ons geen zorgen te makenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dit is het gebied waarvan het regenwater naar Nederland komt
[ afbeelding ]
Dijken zijn gebouwd op een overstroming die 1x in de 30 jaar voorkomt. Dit is een piek die 1x in de 100 jaar voorkomtquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Omdat de eigenlijke dijk net te laag is. Dan wordt ie verhoogd met zandzakken.
Hij heeft veel volgers die zijn mening delen over covid /vaccinaties/maatregelenquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
De media die dit soort uitspraken zonder kritische vragen blijven delen om kliks te scoren en dus euro's te verdienen. Die zijn nog veel erger dan deze lul.
Onbegrijpelijk dat deze vent aandacht blijft krijgen. Mijn gekke oom die ook dit soort onzin verzint, krijgt toch ook geen aandacht? Zelfs zijn medestamgasten negeren hem.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het volgende week niet weer kan gebeuren.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:53 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dit is een piek die 1x in de 100 jaar voorkomt
Salzburg is de stad van Mozart en die woonde aan de Schne Blaue Donauquote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:52 schreef RAVW het volgende:
[..]
dus over Salzburg hoeven wij ons geen zorgen te maken
mozartkugelnquote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Salzburg is de stad van Mozart en die woonde aan de Schne Blaue Donau
De aardbeving was in '92, de eerste grote overstroming van de Maas in '93.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:32 schreef Sfancta het volgende:
Meer mensen uit Limburg hier?
Niet lang na vorige overstromingen kwamen aardbevingen. Is dit ook wat om nu "bang" voor te zijn?
Denk dat het verband er niet is. Niet voor zware aardbevingen in ieder geval.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De aardbeving was in '92, de eerste grote overstroming van de Maas in '93.
Ik was vanmiddag en vanavond aan de Graafse kant en vond het nog meevallen. Logisch, piek moet nog komen. Wel al water in de uiterwaarden, maar niet helemaal volgelopen zoals ik ken uit mijn jeugd. Ik vond het water wel snel gaan.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 22:10 schreef StateOfMind het volgende:
Kleine update vanaf de sluis bij Grave (die ondanks de naam in Nederasselt ligt).
Waar ik vanochtend nog bij het hek direct naast de sluis kon lopen, is dat hele stuk tot aan de Sluisweg onder water.
Wat jongelui waren een stuk richting de sluis gelopen, maar toen ze op een gegeven moment tot aan hun knien in het water stonden, zijn ze omgekeerd.
Bizar schouwspel wel.
ja heb je dat overleeft word je een dag later naar het slachthuis gebrachtquote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:36 schreef mefke79 het volgende:
[..]
En ach die arme koe die ze vanochtend uit het water visten, 100 kilometer zwemmen
De aardbeving in 1983 weliswaar met het episch centrum in Luik was ook in Zuid-Limburg behoorlijk te merken met behoorlijk wat schade. Die kan ik mij nog wel herinneren. Je rammelde je nest uit.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:21 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Denk dat het verband er niet is. Niet voor zware aardbevingen in ieder geval.
Stukje uit de lijst met zwaarste aardbevingen in Nederland, op chronologische volgorde:
[ afbeelding ]
Was geen gewone koe.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:39 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja heb je dat overleeft word je een dag later naar het slachthuis gebracht
Ik kan me inderdaad nog een aardbeving uit de eerste helft van de jaren '80 herinneren, dat moet waarschijnlijk de eerste aardbeving zijn geweest die ik toen als "wat woor ich toe nag mer ein menke" meegemaakt heb. M'n pa zei toen iig dat ik me maar goed aan de massief eiken (Eichen Brutal noemen de Duitsers het) kast moest vasthouden toen ik hem vroeg wat dat was. Dat is n van de eerste herinneringen die ik nog uit m'n kinderjaren heb.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 23:46 schreef Cherni het volgende:
[..]
De aardbeving in 1983 weliswaar met het episch centrum in Luik was ook in Zuid-Limburg behoorlijk te merken met behoorlijk wat schade. Die kan ik mij nog wel herinneren. Je rammelde je nest uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |