Meestal zo rond de 14 dagen, in het verleden waren stijgingen en dalingen in de besmettingen na die tijd zichtbaar.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:11 schreef Brad het volgende:
Weten de cijfermannetjes dit?
De stijging in de ziekenhuizen ijlt na op de besmettingen.
• Is nu te zien hoeveel dagen de instroom na-ijlt?
Ik denk dat dat nog iets te vroeg is, alle cijfers ijlen na. Pas over een dag of 10-14 kan je er iets van zeggen, de ervaring leert dat dan de meeste meldingen wel verwerkt zijn.quote:• Is er al een beetje te zien welk percentage van de besmettingen binnenkomt in de ziekenhuizen?
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:11 schreef GereDathan het volgende:
Zoals verwacht zet de stijging door, nog geen zorgwekkende getallen. Maar leuk is anders. Gelukkig blijft de uitstroom ook goed op gang weer en ik verwacht dat de groep die nu instroomt (jongeren) ook een wat kortere ligduur heeft dan de oudere mensen.
Je mag me altijd bellen voor een peptjolk.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Poeh nog niet zorgwekkend, evengoed wel spannend.....of eigenlijk is de rek er wel een beetje uit qua positiviteit bij mij dus hopelijk gaan vanaf vanmiddag de besmettingen dalen
Dank u, zal het onthoudenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je mag me altijd bellen voor een peptjolk.
Het is natuurlijk ook lastig en risicovol om die eerste stappen te nemen. Mark en Hugo waren er maar wat trots op dat Nederland als een van de eerste die stappen durfden te nemen. Maar zoals zo vaak in deze pandemie, lijken andere landen, de UK in dit geval, daar weinig van te leren, en vooral te denken dat ze het zelf beter kunnen.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:02 schreef Brad het volgende:
[..]
Voor Nederland is het positief dat we kunnen kijken hoe het in Engeland gaat.
Voor Engeland is het wel lastiger positief te zijn, dus alle begrip. Ik ben ook wel verbaasd over de stappen die ze zetten. Het positieve daar vind ik dat de insteek is dat er als eerste land ter wereld een stap gezet wordt om te accepteren dat het virus zal blijven en dat je ooit een eerste stap moet zetten naar een normaal waarbij het virus als griepvirus rond gaat. Je kan niet iedereen blijven beschermen.
Ik merk ook in dit topic (en bij mijzelf) dat we heel erg voorzichtig geworden zijn, maar dat voorzichtige is wel iets wat moeilijker en moeilijker gaat. Dan is het handig om die eerste stappen te zetten als er nog wat begrip voor is. Al denk ik wel dat je die stap pas kan zetten als iedereen de kans heeft gehad te vaccineren, want het is niet eerlijk als jongeren nu long-covid klachten krijgen, terwijl ze geen kans hadden zich te wapenen.
Is niet echt positief hequote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:27 schreef Federer-fan het volgende:
Zijn er in dit topic trouwens mensen die in Limburg wonen en die nu last hebben van die ramp of er vlak bij zitten?
Nee, maar dan kunnen we ze een hart onder de riem steken. Als iemand hier gevaccineerd zou zijn en er veel last van zou hebben, meldt die dat hier ook. En als iemands vakantie of festival niet doorgaat ook.quote:
Ik schat een tien dagen na de dag van eerste klachten waarop iemand in het bestand van het RIVM geregistreerd staat. Eerde had ik 8 dagen genoemd, maar ik heb even opnieuw na de gegevens gekeken.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:11 schreef Brad het volgende:
Weten de cijfermannetjes dit?
De stijging in de ziekenhuizen ijlt na op de besmettingen.
• Is nu te zien hoeveel dagen de instroom na-ijlt?
• Is er al een beetje te zien welk percentage van de besmettingen binnenkomt in de ziekenhuizen?
Ik vind het lastig te interpreteren dit, hoe kom je aan die percentages? Want dat lijkt behoorlijk verschoven als ik de dagelijkse leeftijdcijfers van @Oliver23 bekijk. Daar zit je met name in de jonge groep veel meer registraties en opnames?quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:55 schreef simonblue het volgende:
[..]
Ik schat een tien dagen na de dag van eerste klachten waarop iemand in het bestand van het RIVM geregistreerd staat. Eerde had ik 8 dagen genoemd, maar ik heb even opnieuw na de gegevens gekeken.
Allereerst heb ik een schatting gemaakt hoeveel mensen in totaal in het ziekenhuis belanden. Hierbij ben ik van de volgende schattingen uit gegaan:
0,25% van de registraties in de leeftijd 0-20 jaar
0,25% van de registraties in de leeftijd 20-40 jaar
3,5% van de registraties in de leeftijd 40-60 jaar
11% van de registraties in de leeftijd 60-80 jaar
20% van de registraties in de leeftijd 80+
Als ik dan het aantal registraties op een bepaalde datum vermenigvuldig met deze percentages dan krijg ik:
[ afbeelding ]
Voor de 7 laatste dagen kunnen er nog registraties bij komen en kan dus het totaal nog veranderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,1%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 35,7 % (percentage positieve tests: 4,3)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 juni:
Daling t.o.v. week ervóór: 27,9% (percentage positieve tests: 3,1)
dinsdag: 686
woensdag: 652
donderdag: 700
vrijdag: 641
zaterdag: 552
zondag: 498
maandag: 557
totaal: 4.286
Besmettingcijfers dinsdag 29 juni t/m maandag 5 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 72,6% (percentage positieve tests: 4,5)
dinsdag: 538
woensdag: 634
donderdag: 825
vrijdag: 941
zaterdag: 1.125
zondag: 1.215
maandag: 1.519
totaal: 7.397
Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 juli:
Stijging t.o.v. week ervóór: 525,3%
dinsdag: 2.209
woensdag: 3.646
donderdag: 5.431
vrijdag: 6.926
zaterdag: 10.283
zondag: 9.318
maandag: 8.441
totaal: 46.254
Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 juli:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 122,5%
dinsdag: 7.821
woensdag: 10.426
donderdag: 10.976
vrijdag: 11.297
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 70.910 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
![]()
Vrees bewaarheid. Bah. Lastig om positief te blijven zo hoor.
Wat wel positief is en blijft is dat de groei eruit is en blijft. Maar het blijft zo ontzettend hoog, dat is balen.![]()
Misschien ga ik nu hele domme vragen stellen, maar hoe zit het nu precies:
- Het aantal besmettingen is weer ontzettend hoog. Daarmee zou je dan toch denken dat het virus als een gek rond zingt (wat het al 1,5 jaar doet) en mensen in hoger tempo antistoffen opbouwen. Of is dit niet hoe het werkt?
- Is het nu zo dat de mensen die nu in het ziekenhuis belandden nog niet volledig zijn gevaccineerd of niet zijn gevaccineerd? Of treffen de nieuwe opnames ook volledig gevaccineerde personen?Mee doen is belangrijker dan winnen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |