Ik heb alleen geen melding gehad. Alleen van het verenigingsbestuur, dat er dus 'iemand' positief getest is. Lekker vaag.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat je gisteren een discussie had met @:_serial_ dat je niet begreep waarom jongeren die een melding zoals deze kregen zich niet lieten testen, is dit niet hetzelfde?
Ik zou hetzelfde doen als jij nu, maar wel even een beetje alert zijn.
Dan zal het dus wel mee vallen. Die zouden het echt wel melden.quote:
Als je volledig gevaccineerd bent zal er weinig veranderen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:54 schreef nils7 het volgende:
Zijn we al code rood?
Ben benieuwd wat andere landen met ons als bezoekers gaan doen dan.
Voldoende storingsmeldingen uit de labs.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan zal het dus wel mee vallen. Die zouden het echt wel melden.
Het enige wat ik gelezen heb is dat er enorm veel afspraken gemaakt worden (voor het testen), maar dat is wel wat anders.
De uitslagen komen wat vertraagd binnen, het is niet zo dat ze niet uitgevoerd worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is wat de GGDS en het grote Saltro lab zelf gisteren communiceerden.
Naja, als de coronamelder app een beetje werkt zou 't dus wel goed moeten komenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb alleen geen melding gehad. Alleen van het verenigingsbestuur, dat er dus 'iemand' positief getest is. Lekker vaag.
Dat hangt echt van je bestemming af. Binnen de EU zijn er afspraken waar al een land geen boodschap aan heeft (Malta) maar daarbuiten is het een loterij.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je volledig gevaccineerd bent zal er weinig veranderen.
146.845 erbij.quote:Tot nu toe zijn er 18.106.978 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
Malta accepteert nog wel gewoon volledig gevaccineerden volgens mij? Als je eenmaal volledig gevaccineerd bent denk ik niet dat er nog veel landen in Europa gaan zijn die dan nog meer gaan eisen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat hangt echt van je bestemming af. Binnen de EU zijn er afspraken waar al een land geen boodschap aan heeft (Malta) maar daarbuiten is het een loterij.
Huh? Worden dan de cijfers van bijv gisteren verhoogd? Of hoe gaat dat?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De uitslagen komen wat vertraagd binnen, het is niet zo dat ze niet uitgevoerd worden.
Deze zullen dan wel op de oorspronkelijke testdatum geboekt worden.
Volledig, ja, maar dat was dus niet de EU afspraak.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Malta accepteert nog wel gewoon volledig gevaccineerden volgens mij? Als je eenmaal volledig gevaccineerd bent denk ik niet dat er nog veel landen in Europa gaan zijn die dan nog meer gaan eisen.
https://www.at5.nl/artike(...)niet-telefonisch-welquote:Wie een test probeert te boeken, krijgt het bericht 'geen testplaats gevonden' te zien. Volgens de woordvoerder is er nog genoeg plek in Amsterdam. Hoelang de storing gaat duren is nog onduidelijk. "We proberen het nu op te lossen", aldus een woordvoerder van GGD.
Nee, de totaalcijfers van vandaag zijn altijd een optelsom van besmettingen in het verleden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh? Worden dan de cijfers van bijv gisteren verhoogd? Of hoe gaat dat?
Is wel een oud bericht. Is dat niet inmiddels verholpen?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:03 schreef capricia het volgende:
Door storing in Amsterdam kun je alleen telefonisch een afspraak maken.
Mocht iemand nog willen testen, weet dan dat je moet bellen.
[..]
https://www.at5.nl/artike(...)niet-telefonisch-wel
Precies. Dank je.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, de totaalcijfers van vandaag zijn altijd een optelsom van besmettingen in het verleden.
Vakantietijd moet je ook meetellen he..quote:
Vier uur geleden gemeld.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is wel een oud bericht. Is dat niet inmiddels verholpen?
quote:Dringend advies Rutte: blijf thuis na feest
Iedereen die vorige week geen anderhalve meter afstand heeft gehouden, bijvoorbeeld op een feestje, moet thuisblijven en zich laten testen. Dat "dringende verzoek" doen demissionair premier Rutte en demissionair minister De Jonge.
Het gaat om mensen die bij veel anderen in de buurt zijn geweest. Het verzoek geldt met name voor na "een feestje, evenement of bij het uitgaan". Ook worden zij opgeroepen om zo min mogelijk mensen te ontmoeten.
De oproep volgt op de snelle stijging van het aantal besmettingen, onder meer vanwege de deltavariant.
Stel dat NL rood is en je gaat bijvoorbeeld naar Italië dat groen is. Eisen ze dan niet je bij aankomst in quarantaine gaat? Of is dat alleen als je niet gevaccineerd bent?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je volledig gevaccineerd bent zal er weinig veranderen.
@capricia Jij weet dit vast welquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Stel dat NL rood is en je gaat bijvoorbeeld naar Italië dat groen is. Eisen ze dan niet je bij aankomst in quarantaine gaat? Of is dat alleen als je niet gevaccineerd bent?
Er zijn zo'n 1,4M vaccins geleverd: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinatiesquote:
Wel handig als je in loondienst bent. Ik kom maandag niet werken, want ik heb zaterdag een feestje .quote:
Wel handig dat hij ook zegt dat je je dan moet laten testen 5 dagen nadat je uit bent geweest.quote:
Dat is nog allemaal niet zeker. Ieder land kan daar anders op reageren.quote:
Lekker vakantie voor Hugo en Mark was het toch?quote:COVID-19-overleggen tijdens zomerreces kabinet
Van 9 juli tot 9 augustus 2021is het kabinet formeel met reces. Voor wat betreft de COVID-19-pandemie komen de meest betrokken ministers echter gewoon bij elkaar. Onder normale omstandigheden overleggen zij twee keer per week: Iedere maandag een fysiek overleg, waarbij na afloop een korte toelichting aan de media wordt gegeven. Op de woensdag spreken de bewindspersonen elkaar telefonisch. Wanneer de situatie daarom vraagt, en besluitvorming nodig is, dan wordt een Ministeriele Commissie COVID-19 bijeen geroepen.
Ik doelde specifiek op Italie omdat ze daar naar vroegquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is nog allemaal niet zeker. Ieder land kan daar anders op reageren.
Uncharted waters.
Vakantie elders, ja.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)na-risicovol-contact
[..]
Lekker vakantie voor Hugo en Mark was het toch?
Oh ja. Want we hebben test capaciteit zat! Geldt dit eigenlijk ook voor mensen die naar TvT zijn geweest?quote:
Lijkt me wel, hè?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh ja. Want we hebben test capaciteit zat! Geldt dit eigenlijk ook voor mensen die naar TvT zijn geweest?
Maar ze zullen niet de hele zomer voltallig zijn. Dat hebben ze al aangegevenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)na-risicovol-contact
[..]
Lekker vakantie voor Hugo en Mark was het toch?
Ja ik weet het niet? Is wel weer een nieuwe motie van wantrouwen aan dat adres.quote:
quote:
?quote:Zeer ernstig:
De situatie is erg slecht. Er zijn extreem veel nieuwe besmettingen. De druk op de zorg is extreem groot.
Dat moet inderdaad nog even worden aangepast..quote:
Hoeveel evenementen/uitgaansplekken waren er zonder TvT?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja ik weet het niet? Is wel weer een nieuwe motie van wantrouwen aan dat adres.
Dit is een grap toch? Mag ik toch hopen?quote:Op maandag 12 juli 2021 23:02 schreef Johannes788 het volgende:
Ik word er best wel depri van. Al het goede nieuws van de laatste weken is nu wel defnitief achter ons gelaten. We zijn de switch aan het maken in Europa naar een totale controlestaat.
Ik maak me erg zorgen om het “vrije” Europa wat stapje bij stapje niks van vrijheid meer heeft. Ik heb mijn vaccin eerste al gehad maar accepteer iedereen die er geen neemt. Zo moet het altijd blijven, maar dat is blijkbaar absurd? Ik vind het beleid in dit geval van Frankrijk absurd. Men moet in opstand komen, anders is het te laat….
Genoeg hoor. Hier in het hele dorp werd niet aan TvT gedaan bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoeveel evenementen/uitgaansplekken waren er zonder TvT?
Mensen zetten niet willens en wetens de gezondheid van anderen op het spel, mensen hebben een zorg voor zichzelf, zoals jij die ook had voor je je liet vaccineren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit is een grap toch? Mag ik toch hopen?
Europa en een controlestaat? Wat een grap zeg.
Vrijheid inleveren? Man oh man wat een grap. We leveren zeker in Nederland 0,0 vrijheid in.
We hebben in Nederland nooit echt maatregelen gehad omdat dit landje zo super soft is en de overheid hier bang is voor de koppige burgers.
Er zijn bijna geen regeltjes en controle, dus maak je niet druk.
Denk je dat we dat wel hebben? Ga in Noord-Korea wonen en kom dan terug.
Het beleid in Frankrijk is top. Je moet de ouderen beschermen. Dat is de taak van EN de overheid EN de zorgmedewerkers.
Mensen die willens en wetens gezondheid op het spel zetten moeten daar niet mee werken, ga dan lekker thuis zitten of ander werk doen bij huis. Zonder sociaal contact.
Dan zal het vast geen (officiële) uitgaangsgelegenheid zijn geweest. Of een evenement à la lokale braderie waar je (in theorie) de anderhalve meter kan waarborgen. Immers, als de anderhalve meter niet gewaarborgd kan worden, mag (mocht) het alleen met TvT.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Genoeg hoor. Hier in het hele dorp werd niet aan TvT gedaan bijvoorbeeld.
Ja. Begreep ik.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik doelde specifiek op Italie omdat ze daar naar vroeg
Dat weet ik. Maar de feitelijke situatie was een anderequote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan zal het vast geen (officiële) uitgaangsgelegenheid zijn geweest. Of een evenement à la lokale braderie waar je (in theorie) de anderhalve meter kan waarborgen. Immers, als de anderhalve meter niet gewaarborgd kan worden, mag (mocht) het alleen met TvT.
Die zorg heb je wel.....quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
Mensen zetten niet willens en wetens de gezondheid van anderen op het spel, mensen hebben een zorg voor zichzelf, zoals jij die ook had voor je je liet vaccineren.
Ik zeg ook niet dat je niet op de gezondheid van anderen let/om de gezondheid van anderen denkt, het is gewoon niet zo zwart/wit als jij stelt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die zorg heb je wel.....
Nee, niet als je maar op je zolderkamer zit.
Werk je in de zorg of eigenlijk in elke baan waarbij je sociaal contact hebt dan heb je gewoon de verantwoordelijkheid op elkaar te letten.
Jij kan niet in de zorg werken en niet aan de gezondheid van de cliënten denken. Zo werkt dat niet.
Anders heb je echt verkeerde tak gekozen.
Dan zou ik zeggen dat het daarvoor ook geldt. Ik lees het als een generieke oproep aan iedereen (met name jongeren) om zich te laten testen als ze met veel mensen in contact zijn geweest, TvT of niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar de feitelijke situatie was een andere
Mooie motie van wantrouwen aan dat TvT dan. Opheffen en nooit meer terug.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen dat het daarvoor ook geldt. Ik lees het als een generieke oproep aan iedereen (met name jongeren) om zich te laten testen als ze met veel mensen in contact zijn geweest, TvT of niet.
gare discussie om daarmee suggestief stellen dat die wereldbevolking door 'vaccinaties' in leven is gebleven ?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
80% van de wereldbevolking heeft minimaal één vaccinatie gehad in zijn of haar leven.
In de zorg leggen mensen bijvoorbeeld ook een eed af, ergens vind ik het dan nog wel logisch. Zolang er ruimte blijft voor uitzonderingen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die zorg heb je wel.....
Nee, niet als je maar op je zolderkamer zit.
Werk je in de zorg of eigenlijk in elke baan waarbij je sociaal contact hebt dan heb je gewoon de verantwoordelijkheid op elkaar te letten.
Jij kan niet in de zorg werken en niet aan de gezondheid van de cliënten denken. Zo werkt dat niet.
Anders heb je echt verkeerde tak gekozen.
Maar gaat de zorg van je patiënten voor je eigen gezondheid? Ik zeg niet dat het zo is, maar mensen in de zorg die ernstige zorgen hebben over de veiligheid van het vaccin kunnen we afdoen als wappie, we kunnen zeggen dat ze ontslagen moeten worden, maar wat lost dat op?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
In de zorg leggen mensen bijvoorbeeld ook een eed af, ergens vind ik het dan nog wel logisch. Zolang er ruimte blijft voor uitzonderingen.
Jij stelt dat 4 tot 5 miljard mensen zonder toegang tot goede zorg of enig vaccinatie zitten, dat is aantoonbaar onzin, omdat 80% minimaal één vaccinatie gehad heeft. En 20% van de wereldbevolking is een stuk minder dan 4 of 5 miljard.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
gare discussie om daarmee suggestief stellen dat die wereldbevolking door 'vaccinaties' in leven is gebleven ?
Je moet maar durven dat als 'farmacist' dit zo te claimen.
Vaccinaties zijn niet essentieel om op/in onze wereld te overleven, dat maakt vooral de samenleving daarvan die overal meent op in te moeten grijpen.
Nee, mensen met medische reden vallen dan onder de uitzonderingen. Maar in het algemeen mag er wat mij betreft best minder ruimte zijn voor uitzonderingen binnen de zorg vergeleken met veel of vrijwel alle andere sectoren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar gaat de zorg van je patiënten voor je eigen gezondheid? Ik zeg niet dat het zo is, maar mensen in de zorg die ernstige zorgen hebben over de veiligheid van het vaccin kunnen we afdoen als wappie, we kunnen zeggen dat ze ontslagen moeten worden, maar wat lost dat op?
Zal een beetje meespelen, maar gezien het hoge aantal dat positief was bij de jongeren, kun je het tegelijkertijd ook niet aan TvT wijten. Die waren echt positief na een feest, en vermoedelijk merkbaar.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel minder mensen die zich met TvT laten testen. Verwacht ik.
Dat is al zo geregeld toch? https://www.rivm.nl/meldi(...)ijn-meldingsplichtigquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee, mensen met medische reden vallen dan onder de uitzonderingen. Maar in het algemeen mag er wat mij betreft best minder ruimte zijn voor uitzonderingen binnen de zorg vergeleken met veel of vrijwel alle andere sectoren.
En toch ook gedeeltelijk weer wel. Er werd een antigeentest gebruikt die een heel stuk lagere sensitiviteit en specificiteit had dan de reguliere PCR test, dus er is ook een flinke hoeveelheid mensen die eigenlijk positief zijn maar negatief getest zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Zal een beetje meespelen, maar gezien het hoge aantal dat positief was bij de jongeren, kun je het tegelijkertijd ook niet aan TvT wijten. Die waren echt positief na een feest, en vermoedelijk merkbaar.
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het beleid in Frankrijk is top. Je moet de ouderen beschermen. Dat is de taak van EN de overheid EN de zorgmedewerkers.
Mensen die willens en wetens gezondheid op het spel zetten moeten daar niet mee werken, ga dan lekker thuis zitten of ander werk doen bij huis. Zonder sociaal contact.
Belastinggeld wat gewoon naar de boardrooms gaat van enkele stropdassen en misschien wat aandeelhouders die het toch niet nodig hebben. Misschien voor hun 6de auto, 2de thuisbioscoop of 3de zwembad van hun 4de huis.quote:De miljarden die de Europese Commissie aan de Amerikaanse vaccinmaker Moderna betaalt, naar schatting meer dan 10 miljard dollar, maakt Brussel rechtstreeks over naar een vorig jaar opgerichte brievenbus-bv in belastingparadijs Zwitserland. Dat blijkt uit onderzoek van SOMO. De patenten op het vaccin heeft Moderna ondergebracht in een ander belastingparadijs: het Amerikaanse Delaware, waar royalty’s onbelast zijn. En dat terwijl de vaccins van Moderna mede zijn ontwikkeld door universiteiten en dankzij overheidssubsidies.
En het raar vinden dat mensen twijfelen of het echt voor hun bestwil is..quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:41 schreef Red_85 het volgende:
https://www.ftm.nl/artike(...)737qOlZH9sElkQ%3D%3D
[..]
Belastinggeld wat gewoon naar de boardrooms gaat van enkele stropdassen en misschien wat aandeelhouders die het toch niet nodig hebben. Misschien voor hun 6de auto, 2de thuisbioscoop of 3de zwembad van hun 4de huis.
Bijna besmetting, 5 dagen wachten, dan andere aansteken, dan 5 dagen wachten, dus 10 dagen na partyweekend zou je stijgingen moeten gaan zien, laten we er voor het gemak 5 dagen bij optellen, maar dan ben je er ongeveer wel.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:39 schreef Nielsch het volgende:
De mensen die in party weekend 1 (3/4 juli) besmet zijn geraakt zouden nu toch wel zo'n beetje in het ziekenhuis moeten komen. Maar in plaats daarvan daalt t aantal patiënten nog steeds... Wat een opgeklopt drama allemaal weer.
Maar long-covid dan?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bijna besmetting, 5 dagen wachten, dan andere aansteken, dan 5 dagen wachten, dus 10 dagen na partyweekend zou je stijgingen moeten gaan zien, laten we er voor het gemak 5 dagen bij optellen, maar dan ben je er ongeveer wel.
Eind van de week blijkt dat er geen drol aan de hand is. Al die jongeren zijn of amper ziek of zieken thuis uit.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:44 schreef popje het volgende:
In het Parool stond een artikel vanmiddag van een IC hoofd die 'met angst en beven naar de coronacijfers keek'.
Hoezo, werkt het vaccin niet dan? .De EU heeft geen geld gestoken in Moderna vziw.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
En het raar vinden dat mensen twijfelen of het echt voor hun bestwil is..
Laat ze het eerst maar eens goed definiëren ipv dat het zo'n containerbegrip is. Ken ook mensen die een maandje nog kortademig waren, dat valt ook onder long-covid. Is dat erg? Nee.quote:
Het zouuuuuu weleens kunnen dat long Covid, goh, toch niet zo heel vaak voor komt als gedacht/gebrachtquote:
Een maandje kortademig zijn na infectie valt volgens mij al onder de definitie van long-covid. Het is raar dat we het nog niet beter gedefinieerd hebben.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Het zouuuuuu weleens kunnen dat long Covid, goh, toch niet zo heel vaak voor komt als gedacht/gebracht
Kan ook aan andere zaken liggen, maar ís één van de scenario's![]()
https://hospitalhealthcar(...)ound-to-be-very-low/
Is die foto van tijdens het festival? In dat geval lijkt de factor buitenlucht me verder niet zo relevant als je zo dicht op elkaar staat.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:53 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
In de buitenlucht, maar toch besmet
Jongeren? Zo ja, dan boeiendquote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:53 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Mee eens hoor, maar dit hoort m.i. ook vooral bij de mensen zelf vandaan te komen. Wat schiet je er op een gegeven moment nog mee op? Ziek is ziek, dan gewoon lekker thuisblijven.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:49 schreef Discombobulate het volgende:
Als er straks genoeg mensen gevaccineerd zijn moeten we ook gewoon stoppen met die test onzin en puur kijken naar zk. opnames. We moeten het ook gewoon op een gegeven moment gaan accepteren, waarom is dat zo lastig voor mensen? Ja, het was crisis. Ja, dit gebeurd ééns in de honderd jaar. Ga gewoon weer leven ofzo ipv alles willen managen en controleren. Laat het gewoon straks.
Er is nogal discussie en absoluut geen consensus over wat het is met welke kaders enzo.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een maandje kortademig zijn na infectie valt volgens mij al onder de definitie van long-covid. Het is raar dat we het nog niet beter gedefinieerd hebben.
Zelfde categorie als Ferd's benauwdheid?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:44 schreef popje het volgende:
In het Parool stond een artikel vanmiddag van een IC hoofd die 'met angst en beven naar de coronacijfers keek'.
Ferd heeft weer tien dozen boterhamzakjes gekocht.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelfde categorie als Ferd's benauwdheid?
Angst is een hele slechte raadgever maar dat weet niemand meer blijkbaar.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelfde categorie als Ferd's benauwdheid?
Ja en veel ook.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:53 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Yep, waarom niet?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:58 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Erg hoog lijkt mij, klopt dit wel?
[ afbeelding ]
Gaat er om dat miljarden winsten naar boardrooms verdwijnen en niets aan belasting wordt betaald door de ontwijking.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoezo, werkt het vaccin niet dan? .De EU heeft geen geld gestoken in Moderna vziw.
Kan beter een rol 60L Komo's kopen inmiddels.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ferd heeft weer tien dozen boterhamzakjes gekocht.
Behalve hier bij het fok! omt natuurlijk. Dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Angst is een hele slechte raadgever maar dat weet niemand meer blijkbaar.
Plaats even het artikel bij. 300 besmettingen op 10.000 man. Als dat binnen was was het een veelvoud daarvan.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:53 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
In de UK duurde het ook een stuk langer. Het zijn niet zozeer de jongeren die in het ziekenhuis komen, maar oudere mensen die zij weer besmetten die in het ziekenhuis komen. Er liepen nu ineens tienduizenden jongeren extra rond dus er komen (kwamen) veel meer mensen met het virus in contact. Die stijging die komt nog wel, maar gezien de piek scherp en kort was (en er dus totaal genomen slechts tienduizenden ipv honderdduizenden besmettelijken waren) zal de 'piek' in het ziekenhuis inderdaad een golfje of rimpel worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:39 schreef Nielsch het volgende:
De mensen die in party weekend 1 (3/4 juli) besmet zijn geraakt zouden nu toch wel zo'n beetje in het ziekenhuis moeten komen. Maar in plaats daarvan daalt t aantal patiënten nog steeds... Wat een opgeklopt drama allemaal weer.
Een veel foutquote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Plaats even het artikel bij. 300 besmettingen op 10.000 man. Als dat binnen was was het een veel fout daarvan.
https://www.ad.nl/utrecht(...)met-corona~a67ae08f/
Amen. Ik ben voor een tweedeling in de maatschappij. Laten we het eens omdraaien. Mensen die wel willen leven ondanks besmettingscijfers en mensen die niet willen genieten van het leven. Die blijven maar binnen op hun zolderkamer, en dan niet boos zijn op mensen die wel willen genieten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:49 schreef Discombobulate het volgende:
Als er straks genoeg mensen gevaccineerd zijn moeten we ook gewoon stoppen met die test onzin en puur kijken naar zk. opnames. We moeten het ook gewoon op een gegeven moment gaan accepteren, waarom is dat zo lastig voor mensen? Ja, het was crisis. Ja, dit gebeurd ééns in de honderd jaar. Ga gewoon weer leven ofzo ipv alles willen managen en controleren. Laat het gewoon straks.
quote:
Veel van deze bezoekers zijn natuurlijk ook jongeren die al genoeg feestjes hebben afgelopen voor het festival (eg. vrijdag testen, savonds de feesthoreca in, studentenkroeg, etc) en 's avonds vrolijk naar het festival, of het festival op zaterdag, een afterparty en daarna nog even de zondag festival meepakken. Tel daar nog even dansen met Janssen bovenop.quote:Fathi sluit niet uit dat de bezoekers in de periode tussen een negatieve testuitslag en het bezoek aan het festival besmet zijn geraakt.’’ Tussen een test en het festivalbezoek mocht maximaal 40 uur zitten. De bezoekers van Verknipt zijn rond het afgelopen weekeinde geïnformeerd door de organisatie. ,,Wie klachten heeft, hebben we geadviseerd zich te laten testen.’’
Kun je dat zo vaststellen? Dat je op zaterdag of zondag bent besmet daar? En niet vrijdagavond of zaterdagavond in de kroeg?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:53 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Ik kan me best voorstellen dat zo iemand weinig zin heeft in weer een volle corona IC. Maar het lijkt erop dat hij opgelucht adem kan halen. Afgezien van de druk, lijkt me er weinig aan om als IC arts telkens maar alleen patienten met dezelfde aandoening te behandelen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:44 schreef popje het volgende:
Dit dus.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kun je dat zo vaststellen? Dat je op zaterdag of zondag bent besmet daar? En niet vrijdagavond of zaterdagavond in de kroeg?
3 maanden, maar het varieert inderdaad wel enorm: 3 maanden een beetje moe is long-covid, 3 maanden kortademig zijn door littekenweefsel in de longen, waar je sowieso nog jaren last van zult hebben, ook.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een maandje kortademig zijn na infectie valt volgens mij al onder de definitie van long-covid. Het is raar dat we het nog niet beter gedefinieerd hebben.
Lees het stukje van @Red_85 zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 16:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoezo, werkt het vaccin niet dan? .De EU heeft geen geld gestoken in Moderna vziw.
5% van 60-64 heeft een tweede prik gehad? Wat gaat hier fout?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:07 schreef _serial_ het volgende:
De vaccinatieupdate uit het RIVM is binnen, door mij aangevuld met bevolkingsaantallen.
We gaan lekker hoor
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |