SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Was dit al gepost? zo nee, bij dezenquote:WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse gezondheidswaakhond FDA waarschuwt voor een nieuwe, ernstige bijwerking bij het coronavaccin van Janssen (Johnson & Johnson). Volgens de autoriteiten is er een verhoogd risico op een zeldzame bijwerking, het Guillain-Barré-syndroom.
Het gaat om ongeveer honderd meldingen onder de 12,5 miljoen mensen die de Janssen-prik in de Verenigde Staten hebben gekregen. Een persoon zou zijn overleden, 95 patiënten moesten worden opgenomen.
Het Guillain-Barré-syndroom is een zenuwaandoening die tot plotselinge spierverlammingen kan leiden. Het is een onbedoelde reactie van het immuunsysteem.
The Washington Post had eerder al gemeld dat de FDA de stap zou nemen. Gezondheidsfunctionarissen blijven benadrukken dat de voordelen van het Janssen-vaccin blijven opwegen tegen de mogelijke risico's, aldus het dagblad.![]()
Ik stel voor dat we dikkerdjes op straat uitlachen in de vorm van indirecte afvalplicht.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Indirecte verplichting werkt dus wel. Misschien niet zo goed als ze hadden gehoopt, maar het doet wel iets. Die beperkingen zullen ook steeds verder gaan denk ik en steeds meer mensen over de streep gaan trekken.
Beetje varkensgeluiden maken enzo, niets ernstigs natuurlijk.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')![]()
Nou dan zou je kunnen weten dat:quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben allergisch voor bepaalde insecten, dat is nu gelukkig minder geworden, maar ik heb jaren met een epipen gelopen daarvoor.
a) de epipen zelf niet alleen de oplossing is, je zult daarna sowieso naar een dokter moeten.
b) je er behoorlijke bijwerkingen van kan hebben als je ze gebruikt (hoofdpijn, duizeligheid, vermoeidheid en zo nog wel een paar).
Het is goed dat ze er zijn en fijn dat ze erbij staan maar ik zou het nog steeds niet echt een "goede" oplossing vinden voor als je een vaccin gaat halen, waar ook nog eens een prima alternatief voor is/was zonder het risico op een anafylactische schok.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ja, dat is precies wat ik bedoelde jaquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:29 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we dikkerdjes op straat uitlachen in de vorm van indirecte afvalplicht.
Beetje varkensgeluiden maken enzo, niets ernstigs natuurlijk.![]()
![]()
Precies, je hebt geen idee wat je zegt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik bedoelde ja[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er blijft te allen tijde een causaal verband tussen het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuisopnames. De verhouding is anders dan voorheen, maar ze raken nooit ontkoppeld. Het aantal besmettingen blijft daardoor een indicator dat iets zegt over de te verwachten ziekenhuisbezetting.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Besmettingen zouden wij echt moeten gaan loslaten.![]()
Precies. Geen plicht natuurlijk, maar het zal toch sommige mensen over de streep trekken. Ik zie het ook wel gebeuren dat we dan steeds een stapje verdergaan, eerst knorknor-geluiden en later HE BOLLE KUN JE NOU NOG STEEDS NIET ZONDER HIJGEN EEN STUKJE LOPEN? naar ze schreeuwen waardoor steeds meer mensen ervoor zullen kiezen slank te worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:29 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we dikkerdjes op straat uitlachen in de vorm van indirecte afvalplicht.
Frankrijk is wel een apart land. Daar is tussen 2000 en 2010 een groot schandaal geweest met een farmaceutisch bedrijf. Daardoor is het vertrouwen al jaren laag in dit soort dingen en staan ook vaccinaties al jaren onderdruk. Ik snap dat ze wat proberen maar ik weet niet of dit nu het vertrouwen gaat herstellen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Indirecte verplichting werkt dus wel. Misschien niet zo goed als ze hadden gehoopt, maar het doet wel iets. Die beperkingen zullen ook steeds verder gaan denk ik en steeds meer mensen over de streep gaan trekken.![]()
Dat is dus precies wat ik bedoel, het is een "workaround" om de persoon zo veilig mogelijk alsnog een vaccin te geven, niet de beste oplossing. Misschien had ik prima even tussen aanhalingstekens moeten zetten in dit geval, dan had het de lading beter gedekt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:30 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het is goed dat ze er zijn en fijn dat ze erbij staan maar ik zou het nog steeds niet echt een "goede" oplossing vinden voor als je een vaccin gaat halen, waar ook nog eens een prima alternatief voor is/was zonder het risico op een anafylactische schok.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
dan maak ik liever vleermuis geluiden of ga fladderen met mijn armen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:29 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik gok dat deze vraag aan mij gericht was?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:27 schreef Evenstar het volgende:
Tot wanneer zou jij dit willen aanhouden dan? Oprechte vraag..
Gaan wij, ook als iedereen is gevaccineerd, door met testen en quarantaines?
Ik ben van mening dat als iedereen die wil volledig is gevaccineerd alles weer terug moet naar normaal. Wij registeren toch ook niet iedereen met een snotneus of een buikgriep? Wat boeit het of er 500 5000 of 50000 besmettingen zijn als er geen proberen in de zorg ontstaan?
Het dikgedrukte deel zegt eigenlijk alles. Besmettingen geven een indicatie of en wanneer de zorg in de knel raakt. Voor het vaccineren was dat ongeveer 1% van het aantal besmettingen. Na vaccineren (en nu ook al) zijn die verhoudingen verschoven. Dat betekent echter niet dat de besmettingen niets zeggen. De incidentie van het virus geeft een indicatie van of de zorg in de knel dreigt te raken of niet.
Wanneer je pas ingrijpt als de zorg daadwerkelijk overspoeld ben je te laat, dus dan kun je beter preventief ingrijpen. Je weet echter pas wanneer je preventief in moet grijpen (m.a.w.: wanneer zijn er 'te' veel besmettingen?) als je zicht houdt op die verhouding. En je kunt alleen zicht houden op die verhouding als je ook zicht hebt op hoeveel besmettingen er zijn.
Ik zeg niet dat dit met testen en quarantaines in de gaten gehouden moet worden, het RIVM heeft bv. gewezen op rioolwatersurveillance als methodiek. Alleen daarmee registreer je, weliswaar indirect, ook het aantal besmettingen. Ergo, het blijft te allen tijde belangrijk zicht te houden op de hoeveelheid besmettingen, alleen dat kan ook via afgeleide parameters.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Precies. Geen plicht natuurlijk, maar het zal toch sommige mensen over de streep trekken. Ik zie het ook wel gebeuren dat we dan steeds een stapje verdergaan, eerst knorknor-geluiden en later HE BOLLE KUN JE NOU NOG STEEDS NIET ZONDER HIJGEN EEN STUKJE LOPEN? naar ze schreeuwen waardoor steeds meer mensen ervoor zullen kiezen slank te worden.
We maken de poortjes en deuren overak langzaam steeds wat smaller. Wil je vliegen? Helaas dat is slechts mogelijk tot maximaal 120 kilo. Bij het afrekenen bij welke winkel dan ook moet je je vetpas laten zien.
We kunnen nog wel even doorgaan.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Evenstar
![]()
Dat jij niet begrijpend kan lezen kan ik ook niet helpen natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Precies, je hebt geen idee wat je zegt.
Ik zeg net nog letterlijk dat ik tegen dat soort verplichtingen ben.
Frankrijk kondigt eigenlijk indirecte vaccinatieplicht aan en moeteen w worden 900.000 nieuwe afspraken gemaakt. Daaruit kan je toch de conclusie trekken dat het (deels) werkt? Landen waar vaccinatiebereidheid relatief laag is zullen steeds meer naar dit soort maatregelen grijpen.
Of jij en ik daar mee eens zijn is weer heel wat anders.
Als je nou eerst even leert lezen (en vooral begrijpen wat je leest) dan hoef je niet iedere keer als een dolle stier te reageren op al mijn posts.![]()
We maken wel fun nu hierover, maar on a serious note: Als overheden in de westerse wereld ook maar een klein beetje meer zouden inzetten op gezonder voedsel dat minder suikers bevat dan zou dat denk ik op jaarbasis al tig keer meer mensenlevens redden dan elke covid lockdown die tot nu toe ingevoerd isquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:35 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
We maken de poortjes en deuren overak langzaam steeds wat smaller. Wil je vliegen? Helaas dat is slechts mogelijk tot maximaal 120 kilo. Bij het afrekenen bij welke winkel dan ook moet je je vetpas laten zien.
We kunnen nog wel even doorgaan.![]()
![]()
Ik waardeer je hele verhaal wat ik niet heb gelezen maar die post was gewoon een eenvoudige springplank.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat jij niet begrijpend kan lezen kan ik ook niet helpen natuurlijk.
Ik zeg net nog letterlijk dat ik tegen dat soort verplichtingen ben.
Frankrijk kondigt eigenlijk indirecte vaccinatieplicht aan en moeteen w worden 900.000 nieuwe afspraken gemaakt. Daaruit kan je toch de conclusie trekken dat het (deels) werkt? Landen waar vaccinatiebereidheid relatief laag is zullen steeds meer naar dit soort maatregelen grijpen.
Of jij en ik daar mee eens zijn is weer heel wat anders.
Als je nou eerst even leert lezen (en vooral begrijpen wat je leest) dan hoef je niet iedere keer als een dolle stier te reageren op al mijn posts.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Evenstar
![]()
Ja, sorry verneukte mijn post toen ik wilde edittenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik gok dat deze vraag aan mij gericht was?
Het dikgedrukte deel zegt eigenlijk alles. Besmettingen geven een indicatie of en wanneer de zorg in de knel raakt. Voor het vaccineren was dat ongeveer 1% van het aantal besmettingen. Na vaccineren (en nu ook al) zijn die verhoudingen verschoven. Dat betekent echter niet dat de besmettingen niets zeggen. De incidentie van het virus geeft een indicatie van of de zorg in de knel dreigt te raken of niet.
Wanneer je pas ingrijpt als de zorg daadwerkelijk overspoeld ben je te laat, dus dan kun je beter preventief ingrijpen. Je weet echter pas wanneer je preventief in moet grijpen (m.a.w.: wanneer zijn er 'te' veel besmettingen?) als je zicht houdt op die verhouding. En je kunt alleen zicht houden op die verhouding als je ook zicht hebt op hoeveel besmettingen er zijn.
Ik zeg niet dat dit met testen en quarantaines in de gaten gehouden moet worden, het RIVM heeft bv. gewezen op rioolwatersurveillance als methodiek. Alleen daarmee registreer je, weliswaar indirect, ook het aantal besmettingen. Ergo, het blijft te allen tijde belangrijk zicht te houden op de hoeveelheid besmettingen, alleen dat kan ook via afgeleide parameters.
Ik ga er in dit geval, misschien onterecht, van uit dat de zorg niet meer overbelast gaat worden als de vaccinaties hun werk doen. Anders hebben wij sowieso een probleem en moet er heel anders naar de situatie gekeken worden.
Verder eens![]()
![]()
In directe zin helpt het ongetwijfeld mee om de directe crisis te verlichten, in indirecte zin en vooral op langere termijn denk ik dat je het wantrouwen alleen maar aanwakkert. Een breed gedragen wantrouwen moet ergens vandaan komen, dat niet adresseren er er gewoon overheen walsen met verplichtingen ed zal je uiteindelijk toch eens opbreken.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Frankrijk kondigt eigenlijk indirecte vaccinatieplicht aan en moeteen w worden 900.000 nieuwe afspraken gemaakt. Daaruit kan je toch de conclusie trekken dat het (deels) werkt? Landen waar vaccinatiebereidheid relatief laag is zullen steeds meer naar dit soort maatregelen grijpen.![]()
Precies maar dan mag opeens iedereen natuurlijk wel zijn eigen leven bepalen etc.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
We maken wel fun nu hierover, maar on a serious note: Als overheden in de westerse wereld ook maar een klein beetje meer zouden inzetten op gezonder voedsel dat minder suikers bevat dan zou dat denk ik op jaarbasis al tig keer meer mensenlevens redden dan elke covid lockdown die tot nu toe ingevoerd is
Geen problemen met het toekennen van namen en rugnummers indien nodig maar laten we dan wel consequent blijven.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dat is dan modquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, sorry verneukte mijn post toen ik wilde editten![]()
![]()
![]()
alle kleine beetjes helpenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:29 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het influenzavirus heeft in 2017/2018 ook voor een enorme belasting van de zorgcapaciteit gezorgd. En dat virus is vooralsnog een stuk onschuldiger. Er hoeft maar één verkeerde mutatie tussen te zitten. De kans dat het gebeurt is klein. De kans dat het nooit gaat gebeuren is ook klein denk ik.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:39 schreef Evenstar het volgende:
Ik ga er in dit geval, misschien onterecht, van uit dat de zorg niet meer overbelast gaat worden als de vaccinaties hun werk doen. Anders hebben wij sowieso een probleem en moet er heel anders naar de situatie gekeken worden.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Evenstar
![]()
Zit zeker waarheid in. Daarom is het ook zo complex.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In directe zin helpt het ongetwijfeld mee om de directe crisis te verlichten, in indirecte zin en vooral op langere termijn denk ik dat je het wantrouwen alleen maar aanwakkert. Een breed gedragen wantrouwen moet ergens vandaan komen, dat niet adresseren er er gewoon overheen walsen met verplichtingen ed zal je uiteindelijk toch eens opbreken.![]()
Wat zou jouw aanpak zijn dan?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In directe zin helpt het ongetwijfeld mee om de directe crisis te verlichten, in indirecte zin en vooral op langere termijn denk ik dat je het wantrouwen alleen maar aanwakkert. Een breed gedragen wantrouwen moet ergens vandaan komen, dat niet adresseren er er gewoon overheen walsen met verplichtingen ed zal je uiteindelijk toch eens opbreken.
Als er zo'n groot wantrouwen is, waarom zouden ze dan wel de informatieverschaffing vanuit de overheid geloven dat het toch echt beter is een vaccin te nemen?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
"Overbelast" is nogal een rekbaar begrip. Ik ga er vooralsnog van uit dat het niet meer zo'n drama wordt als het de afgelopen golven geweest is. Maar er is veel uitgestelde zorg opgebouwd en er moet ruimte zijn om die achterstanden weg te werken. Een nieuwe instroom van covidpatiënten kan dat in de weg zitten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik ga er in dit geval, misschien onterecht, van uit dat de zorg niet meer overbelast gaat worden als de vaccinaties hun werk doen.![]()
Evenstar
![]()
Yup, gaat prima volgens mij. Discussie ging vooral over landen waar het niet zo wasquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
De vaccinatiebereidheid in Nederland is volgens mij echt prima.![]()
![]()
Na, hoeft ook weer niet. Ik gun hun ook een normaal leven. Zo lang ze maar uit de tv studio's blijven.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En ze op slot te draaien, en de sleutel in de kluis te leggen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ook dan krijg je kritiek dat de overheid zich niet moet bemoeien met de gezondheid van individuen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
We maken wel fun nu hierover, maar on a serious note: Als overheden in de westerse wereld ook maar een klein beetje meer zouden inzetten op gezonder voedsel dat minder suikers bevat dan zou dat denk ik op jaarbasis al tig keer meer mensenlevens redden dan elke covid lockdown die tot nu toe ingevoerd isGéén kloon van tvlxd!![]()
Terwijl dat de grootste onzin is die er is. Ik durf zelfs te stellen dat het een primaire taak van de overheid is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:45 schreef Montov het volgende:
[..]
Ook dan krijg je kritiek dat de overheid zich niet moet bemoeien met de gezondheid van individuen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hoezo raar? Ik heb het niet eens over thuis werken hier.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rare uitspraak is dit weer, je kan bij de meeste bedrijven gewoon horen dat thuiswerken eigenlijk wel goed beviel voor de meesten en gewoon gaat blijven.
Lees de post nog eens zou ik zeggen. _serial_ snapt m wel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik kan mij levendig de discussies herinneren toen de overheid begon met campagnes over gezonder leven, meer bewegen etc.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:45 schreef Montov het volgende:
[..]
Ook dan krijg je kritiek dat de overheid zich niet moet bemoeien met de gezondheid van individuen.![]()
Dit is toch wezenlijk niks anders dan een band verbieden op een bruiloft maar een bandje, zachtjes, mag wel.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alternatieve maatregelen genot
Iedereen moet toch al op zn plek blijven zitten dus wat maakt het nu uit.
Maar las gisteren dat ze blij moesten zijn dat ze een "feest" mochten geven. Feest!![]()
Zulke maatregelen zijn vd pot gerukt.
Go hard or go home![]()
Nee. Een individueel geval is nooit de zaak van de overheid. Zoals ze zo vaak zeggen in zaken. Dus waarom opeens nu wel?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:45 schreef Montov het volgende:
[..]
Ook dan krijg je kritiek dat de overheid zich niet moet bemoeien met de gezondheid van individuen.
Algemene veiligheid en gezondheid, dat kan wel een taak zijn van de overheid.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eens, want deze pandemie heeft laten zien dat gezondheid een gemeenschappelijk issue is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Terwijl dat de grootste onzin is die er is. Ik durf zelfs te stellen dat het een primaire taak van de overheid is.Géén kloon van tvlxd!![]()
Volgens mij doelt dat kamp vooral op het gecontroleerd laten rondgaan voor natuurlijke immuniteit.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat zou jouw aanpak zijn dan?
Als er zo'n groot wantrouwen is, waarom zouden ze dan wel de informatieverschaffing vanuit de overheid geloven dat het toch echt beter is een vaccin te nemen?
Ik vind dat een wat onethische optie tot ten minste twee weken nadat de laatste persoon die dat wil zijn tweede vaccinatie heeft ontvangen. Ook zal je dan gok ik nog wel een tijd aan beperkingen vastzitten zodat niet alle ongevaccineerden tegelijk ziek worden en daarmee schaad je de economie en het welzijn van de bevolking. Je brengt mensen die zich om medische redenen niet kunnen laten vaccineren in gevaar. Op persoonlijk vlak begrijp ik werkelijk niet waarom je de aanzienlijke risico's van een natuurlijke infectie aan zou gaan in plaats van een veilig vaccin.
Nadelen genoeg, maar goed. Da's het alternatief. Is slecht voor het veel mensen en gezien de mate waarin de Nederlandse (!) bevolking bereid is tot vaccinatie zou ik me serieus afvragen of het dat allemaal waard is om wat 'wantrouwen' weg te nemen bij een groep die naar mijn idee sowieso principieel 'tegen' de overheid is en waarbij je het toch niet goed gaat doen.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Daarom voegen ze bv ook geen fluor meer aan het drinkwater toe, terwijl ze dit vroeger wel deden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:45 schreef Montov het volgende:
[..]
Ook dan krijg je kritiek dat de overheid zich niet moet bemoeien met de gezondheid van individuen.![]()
Waarom zou je gezondheid niet als vak geven op de basisschool. Of ipv een herbarium maken, een les geven over voeding, beweging en je lijf. Teach 'em young.
Ik heb dat nooit gehad vroeger, heb dat allemaal zelf moeten leren met allerhande studies.Go hard or go home![]()
Ja, dat kan. Alleen dat duurt dus nog een behoorlijke tijd. En ondertussen zitten alle gevaccineerden onnodig ook vast aan al die beperkingen, want anders is het weer een indirecte plicht.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:48 schreef BlackLining het volgende:
Volgens mij doelt dat kamp vooral op het gecontroleerd laten rondgaan voor natuurlijke immuniteit.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Vast, sommige mensen willen nu eenmaal graag vadsig zijn. Dat moet ook gerespecteerd worden 🤷♂️quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:45 schreef Montov het volgende:
[..]
Alles wat een overheid doet heeft betrekking op individuen. Dus ik snap jouw onderscheid niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Een individueel geval is nooit de zaak van de overheid. Zoals ze zo vaak zeggen in zaken. Dus waarom opeens nu wel?
Algemene veiligheid en gezondheid, dat kan wel een taak zijn van de overheid.Géén kloon van tvlxd!![]()
Wandelen in de sportschoolquote:Op dinsdag 13 juli 2021 10:40 schreef _serial_ het volgende:
mensen mogen er maximaal zes kilometer per uur op lopen. .![]()
![]()
Je kunt een gezonde levensstijl wel faciliteren, maar niet forceren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:50 schreef Montov het volgende:
[..]
Alles wat een overheid doet heeft betrekking op individuen. Dus ik snap jouw onderscheid niet.
Zie het ontmoedigingsbeleid voor roken. Hoge accijnzen, meer moeite om sigaretten te krijgen. Maar als iemand uiteindelijk door al die hoepels wil springen is dat de individuele keuze.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Feeders willen dan graag dat anderen ziek dik zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vast, sommige mensen willen nu eenmaal graag vadsig zijn. Dat moet ook gerespecteerd worden 🤷♂️
Mag ook gewoon.Go hard or go home![]()
#viesdik is een 'way of life'.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vast, sommige mensen willen nu eenmaal graag vadsig zijn. Dat moet ook gerespecteerd worden 🤷♂️
Op dat punt, ik vind die (veelal vrouwen-)bladen van tegenwoordig ook niet goed, waar iemand met een BMI van 45 van gezegd wordt dat het een mooie plus-size vrouw is. Dat is het andere uiterste.![]()
Mwah, de overheid kan tabaksproducten ook gewoon verbieden, natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt een gezonde levensstijl wel faciliteren, maar niet forceren.
Zie het ontmoedigingsbeleid voor roken. Hoge accijnzen, meer moeite om sigaretten te krijgen. Maar als iemand uiteindelijk door al die hoepels wil springen is dat de individuele keuze.![]()
Dit is wel waar ja. Mensen die geen fuck geven, geven geen fuck. Hoe hard de overheid ook roept en ontmoedigd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zie het ontmoedigingsbeleid voor roken. Hoge accijnzen, meer moeite om sigaretten te krijgen. Maar als iemand uiteindelijk door al die hoepels wil springen is dat de individuele keuze.![]()
Je moet ze de kost geven.quote:
Liefst nog op een helling van 14% en dan wel vasthouden aan de hendels zodat je een beetje omhoog getrokken blijft.Go hard or go home![]()
Ze maken wetten of programma's voor het algemene. Ze staan niet op de hoek bij de voordeur om jou op allerlei dingen te wijzen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:50 schreef Montov het volgende:
[..]
Alles wat een overheid doet heeft betrekking op individuen. Dus ik snap jouw onderscheid niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zie afgelopen week en coronaquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit is wel waar ja. Mensen die geen fuck geven, geven geen fuck. Hoe hard de overheid ook roept en ontmoedigd.![]()
![]()
![]()
Precies.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, de overheid kan tabaksproducten ook gewoon verbieden, natuurlijk.
Als wij in meerderheid op partijen stemmen die dit willen, dan is dat gewoon een feit.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Op dit moment is het gewoon zo dat ongezond eten vele malen goedkoper is dan gezond eten. Dat kan op meerdere manieren aangepakt worden, maar groente/fruit vrij van BTW maken zou al een verschil maken denk ik.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zie het ontmoedigingsbeleid voor roken. Hoge accijnzen, meer moeite om sigaretten te krijgen. Maar als iemand uiteindelijk door al die hoepels wil springen is dat de individuele keuze.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2021 11:56:02 ]![]()
Gym heb je al op scholen. Of het genoeg is weet ik niet. Maar dat koken bijvoorbeeld amper een onderdeel is in het onderwijs vind ik wel opvallend. Ik zelf heb koken altijd leuk gevonden en moest ook vanaf jongs af aan mee helpen in de keuken van mijn ouders. Maar ik heb zat vrienden die bijvoorbeeld niet eens weten hoe je aardappels moet koken. Dus die zitten dan vaak ook aan kant en klaar meuk of de snackbar.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:49 schreef Noek het volgende:
Waarom zou je gezondheid niet als vak geven op de basisschool. Of ipv een herbarium maken, een les geven over voeding, beweging en je lijf. Teach 'em young.
Ik heb dat nooit gehad vroeger, heb dat allemaal zelf moeten leren met allerhande studies.![]()
Dat is ook wel de trend van nu. Tenenkrommend H&M reclames met een vrouw dobberend in het water, BMI van code rood.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
#viesdik is een 'way of life'.
Op dat punt, ik vind die (veelal vrouwen-)bladen van tegenwoordig ook niet goed, waar iemand met een BMI van 45 van gezegd wordt dat het een mooie plus-size vrouw is. Dat is het andere uiterste.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Excuses dat ik denk, besta en schrijf zoals ik schrijf. Dat je er niets in vind staan, is vooral aan jou.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mijn punt is dat jij moeilijke zinnen probeert te gebruiken, zodat het lijkt alsof je post inhoud heeft. Terwijl er werkelijk niks in staat.
Tuurlijk zijn wij met zijn allen verantwoordelijk. Net als dat wij met zijn allen verantwoordelijk zijn voor zoveel andere dingen in onze samenleving. Of leef jij ergens alleen in een grot, zonder contact met anderen?
Jij vind het dus onterecht dat men via vaccinaties meerdere dodelijke ziektes heeft weten uit te roeien? Dat had niet zo gehoeven van jou? Jij had liever meer doden gewild, want je wil je grondrechten niet inleveren?
Heb je wel eens bedacht dat anderen ook grondrechten hebben?
Ik snap je aanvallende karakter waar ik mij verder niet op aangesproken voel.
Het is maar zeer de vraag of vaccinaties, die sws pas een verworvenheid van de afgelopen 100 jaar zijn, al die 'ellende' dan heeft voorkomen. Sowieso is bewijzen dat iets voorkomen is een onmogelijkheid om te claimen.
Meer dan genoeg, ik schat 4 tot 5 miljard voorbeelden van, mensen die zonder enige zorg of zelfs vaccinatie toch - in onze ogen erbarmelijk - weten te (over)leven.
Ieder mens moet en mag zelf weten wat die (zich)zelf (aan) doet. Pas wanneer die daarmee in gedrag een ander in dat zelfde zelfde recht gaat beperken, zijn er grenzen. Daar sta ik voor en zal ik blijven verdedigen.
Een nee: iemands uiterlijk, het denken, schrijven, overtuiging en noch de gezondheid; zijn in onze rechtstaat redenen om iemand op voorhand dan te verdenken om die te gaan uitsluiten.
Helaas lijkt het er op dat de samenleving dat recht aan het vertrappen is. Iemand hoeft niet behandeld te worden omdat een ander dat een goed idee vindt.
Dit nog los dat vaccins; sws experimenteel, de feitelijk oorzaak van ziektegevolgen niet eens verhelpt en als middel pas een half jaar onder voorwaarden op markt zijn; nu dan aan iedereen moet worden opgedrongen als de oplossing voor een logistiek zorgprobleem. Een probleem dat mensen die zorg nodig hebben, idd keihard kan raken.
Het is een false-flag operatie die zich nu afspeelt omdat er altijd wel iemand kan en zal zijn die ongevaccineerd, de schuld kan krijgen voor al het leed."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Toch is dit niet helemaal waar. In mijn meest cleane periodes, was ik het goedkoopst uit qua eten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dit moment is het gewoon zo dat ongezond eten vele malen goedkoper is dan gezond eten. Dat kan op meerdere manieren aangepakt worden, maar groente/fruit vrij van accijns maken zou al een verschil maken denk ik.
Rijst, aardappelen,havermout, groentes/fruit vd markt, kost eigenlijk geen kont.Go hard or go home![]()
Of gewoon als overheden minder ongezonde vreetschuren faciliteren in (binnen)steden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dit moment is het gewoon zo dat ongezond eten vele malen goedkoper is dan gezond eten. Dat kan op meerdere manieren aangepakt worden, maar groente/fruit vrij van BTW maken zou al een verschil maken denk ik.![]()
Ik heb Verzorging gehad als vakquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Gym heb je al op scholen. Of het genoeg is weet ik niet. Maar dat koken bijvoorbeeld amper een onderdeel is in het onderwijs vind ik wel opvallend. Ik zelf heb koken altijd leuk gevonden en moest ook vanaf jongs af aan mee helpen in de keuken van mijn ouders. Maar ik heb zat vrienden die bijvoorbeeld niet eens weten hoe je aardappels moet koken. Dus die zitten dan vaak ook aan kant en klaar meuk of de snackbar.Waar koken volgens mij ook een onderdeel van was. Is een vroege dood gestorven.
![]()
Dat kan, maar we zijn in NL niet zo van repressief beleid.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, de overheid kan tabaksproducten ook gewoon verbieden, natuurlijk.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja, maar als je een klein beetje wil variëren ben je al gauw veel meer kwijt. Een zak aardappelen van een kilo is duurder van een zak patat van 3 kilo. Hetzelfde met vlees. Vleesvervangers zijn vele malen duurder dan gewoon vlees.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Toch is dit niet helemaal waar. In mijn meest cleane periodes, was ik het goedkoopst uit qua eten.
Rijst, aardappelen,havermout, groentes/fruit vd markt, kost eigenlijk geen kont.![]()
Er is nu al een grote handel in illegale sigaretten. Daarnaast heb je het buitenland nog ik woon aan de Belgische grens mensen die roken gaan massaal naar België omdat het daar veel goedkoper is. Verbieden klinkt leuk maar we hebben gezien in het verleden hoe het met de drooglegging ging in de VS.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, de overheid kan tabaksproducten ook gewoon verbieden, natuurlijk.![]()
True. Maar niet fruit in de supermarkt. En daar koopt men wel het meest.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Toch is dit niet helemaal waar. In mijn meest cleane periodes, was ik het goedkoopst uit qua eten.
Rijst, aardappelen,havermout, groentes/fruit vd markt, kost eigenlijk geen kont.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Ik vind het ook héél raar dat dit niet gebeurt. Ik vraag me af wat daar de reden voor is. Het einige dat ik kan bedenken is dat er te weinig consensus is over wat goede voeding is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:49 schreef Noek het volgende:
Ik heb dat nooit gehad vroeger, heb dat allemaal zelf moeten leren met allerhande studies.![]()
Het blijft ook wel bijzonder. Aan de ene kant is er een gebied waarop mensen zijn gaan denken dat alles maakbaar is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:
Op dat punt, ik vind die (veelal vrouwen-)bladen van tegenwoordig ook niet goed, waar iemand met een BMI van 45 van gezegd wordt dat het een mooie plus-size vrouw is. Dat is het andere uiterste.
En in zo'n geval is het dan weer iets dan volgens zo'n blad niet maakbaar is. Dus dan moet je weer alles accepteren."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Vergeet peulvruchten niet: linzen, kikkererwten... hele gezonde alternatieven voor vlees ook.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Rijst, aardappelen,havermout, groentes/fruit vd markt, kost eigenlijk geen kont.![]()
Ik ga met @Noek mee hierin, het is, in Nederland, helemaal niet duur om gezond te eten, integendeel maar dan moet je het wel zelf klaar maken en daar zit meestal het probleem.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dit moment is het gewoon zo dat ongezond eten vele malen goedkoper is dan gezond eten. Dat kan op meerdere manieren aangepakt worden, maar groente/fruit vrij van BTW maken zou al een verschil maken denk ik.
Voor het gemak van fastfood betaal je gewoon dik in Nederland.![]()
80% van de wereldbevolking heeft minimaal één vaccinatie gehad in zijn of haar leven.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:57 schreef Vallon het volgende:
Meer dan genoeg, ik schat 4 tot 5 miljard voorbeelden van, mensen die zonder enige zorg of zelfs vaccinatie toch - in onze ogen erbarmelijk - weten te (over)leven.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dit soort onzin komt ook doordat je tegenwoordig geen reet meer kan zeggen en je dan vervolgens ook nog eens een aantal van die vrouwen hebt die dat hele 'dik zijn is oke' promoten. Terwijl wetenschap gewoon anders stelt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is ook wel de trend van nu. Tenenkrommend H&M reclames met een vrouw dobberend in het water, BMI van code rood.![]()
niet duur maar wel duurderquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ga met @:Noek mee hierin, het is, in Nederland, helemaal niet duur om gezond te eten, integendeel maar dan moet je het wel zelf klaar maken en daar zit meestal het probleem.
I see what you did there.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ga met @:Noek mee hierin, het is, in Nederland, helemaal niet duur om gezond te eten, integendeel maar dan moet je het wel zelf klaar maken en daar zit meestal het probleem.
Net als dat item op de NOS in Suriname. Jongeren zonder onderliggend lijden die allemaal doodziek worden door de agressieve variant uit Brazil. Hun BMI was code donkerrood. Dat is een onderliggend lijden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is ook wel de trend van nu. Tenenkrommend H&M reclames met een vrouw dobberend in het water, BMI van code rood.
Maar niks, daar werd niks over gezegd. Dus nu denken alle blinden dat alle jonge Surinamers aan het sterven zijn.
Go hard or go home![]()
De reden is natuurlijk dat ongezonde voeding big business is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik vind het ook héél raar dat dit niet gebeurt. Ik vraag me af wat daar de reden voor is. Het einige dat ik kan bedenken is dat er te weinig consensus is over wat goede voeding is.![]()
Als je voor 4 euro voor je hele gezin een zak patat en een pak frikandellen hebt en daartegenover een zak aardappelen, groente en vlees zet ben je in het gezonde alternatief echt duurder uit.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor het gemak van fastfood betaal je gewoon dik in Nederland.
Met een kleine beurs gaat dat soort bedragen echt aantikken.![]()
In vergelijking met GB en DE is NLs eten wel duur. En wordt steeds duurder door de corona smoes die overal bij wordt gebruikt op het moment om prijzen omhoog te jagen.quote:
Maar nog steeds is eten redelijk betaalbaar in NL inderdaad. Ook het gezonde spul.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Al ga ik er zelf altijd een beetje dood van vanbinnenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vergeet peulvruchten niet: linzen, kikkererwten... hele gezonde alternatieven voor vlees ook.Rode linzen dan. Altijd buikpuin. Ook als we ze weken.
![]()
Klopt. Ongezond eten is absoluut vrijwel altijd de meest makkelijke weg.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor het gemak van fastfood betaal je gewoon dik in Nederland.
Ik ben ook geen keukenprinsesen heb regelmatig weinig zin om uitgebreid te koken, maar toch probeer ik voor zeker 80% van de dagen te koken met verse ingredienten ipv kant en klare meuk.
![]()
Het ziet er ook gewoon niet uit. Maar hey, “Eindelijk zien we normale herkenbare vrouwen met normale lichamen in de reclames”. Laat staan dat het idd ongezond is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:00 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dit soort onzin komt ook doordat je tegenwoordig geen reet meer kan zeggen en je dan vervolgens ook nog eens een aantal van die vrouwen hebt die dat hele 'dik zijn is oke' promoten. Terwijl wetenschap gewoon anders stelt.
Skinny shaming is daarentegen wel heel normaal nog steeds. Zo apart.
kan me niet voorstellen dat bij zo'n grote producent als NL verse groente duurder is dan in GB of DEquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In vergelijking met GB en DE is NLs eten wel duur. En wordt steeds duurder door de corona smoes die overal bij wordt gebruikt op het moment om prijzen omhoog te jagen.
Maar nog steeds is eten redelijk betaalbaar in NL inderdaad. Ook het gezonde spul.![]()
Ik eet ook geen vlees dus liet dat er maar uit maar ook eiwitrijke voeding is best te betalen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vergeet peulvruchten niet: linzen, kikkererwten... hele gezonde alternatieven voor vlees ook.
Hier kun je bijv. eieren bij de boer kopen. Zijn echt de helft goedkoper dan die in de supermarkt.
Het kost allemaal meer effort en dat vinden mensen niet heel tof maar yo, slecht vreten is wel lekker, hoor.
Go hard or go home![]()
Niet echt een eerlijke vergelijking dan. In je eerste situatie heb je twee producten, in je tweede drie (met groente erbij).quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je voor 4 euro voor je hele gezin een zak patat en een pak frikandellen hebt en daartegenover een zak aardappelen, groente en vlees zet ben je in het gezonde alternatief echt duurder uit.
Met een kleine beurs gaat dat soort bedragen echt aantikken.
Daarnaast kun je veel gezonde gerechten in bulk maken en ben je per saldo echt wel goedkoper uit.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Is het ook niet. Sowieso zijn Nederlandse supermarkten onwijs goedkoop vergeleken met het buitenland.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat bij zo'n grote producent als NL verse groente duurder is dan in GB of DE![]()
Zeg het nu niet te hard, want never nooit niet dat het gezonde alternatief goedkoper wordt gemaakt. Relatief misschien wel, maar dan wordt er belasting op accijns op btw geheven op die zak patat en frikandellen zodat die absoluut duurder worden en het gezonde alternatief relatief goedkoper.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je voor 4 euro voor je hele gezin een zak patat en een pak frikandellen hebt en daartegenover een zak aardappelen, groente en vlees zet ben je in het gezonde alternatief echt duurder uit.
Met een kleine beurs gaat dat soort bedragen echt aantikken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Vlees is niet per definitief verkeerd hoor. Dan moet je natuurlijk niet meteen een halve koe op eten wat in sommige landen gebeurt. Maar vlees in een verkeerd daglicht stellen komt vooral door de groene boys. We hebben bepaalde eiwitten en vitamine nodig die vooral in vlees zitten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar als je een klein beetje wil variëren ben je al gauw veel meer kwijt. Een zak aardappelen van een kilo is duurder van een zak patat van 3 kilo. Hetzelfde met vlees. Vleesvervangers zijn vele malen duurder dan gewoon vlees.![]()
De inclusiviteit die ze willen uitstralen is dan niet meer 'een maatje meer' (of twee of drie), maar schiet meteen zo door.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
#viesdik is een 'way of life'.
Op dat punt, ik vind die (veelal vrouwen-)bladen van tegenwoordig ook niet goed, waar iemand met een BMI van 45 van gezegd wordt dat het een mooie plus-size vrouw is. Dat is het andere uiterste.![]()
In het VK kosten onze boodschappen meer dan wij in Nederland uitgeven, uit eten is echter wel goedkoper en fastfood helemaal in het VK. En de prijzen in het VK gaan al een tijdje hard omhoog, harder dan in Nederland.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In vergelijking met GB en DE is NLs eten wel duur. En wordt steeds duurder door de corona smoes die overal bij wordt gebruikt op het moment om prijzen omhoog te jagen.
Maar nog steeds is eten redelijk betaalbaar in NL inderdaad. Ook het gezonde spul.![]()
https://www.tesco.com/gro(...)cauliflower/broccoliquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat bij zo'n grote producent als NL verse groente duurder is dan in GB of DE
Losse Broccoli vandaag 49p, hier in de supermarkt 99ct'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar dat is toch ook het geval bij maatregelen rondom corona? Je bent een hoger risico voor andermans gezondheid als je niet gevaccineerd bent of geen negatieve test hebt, dus is het logisch dat men daar richtlijnen op gaat baseren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze maken wetten of programma's voor het algemene. Ze staan niet op de hoek bij de voordeur om jou op allerlei dingen te wijzen.Géén kloon van tvlxd!![]()
En in peulvruchten, zaden en notenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Vlees is niet per definitief verkeerd hoor. Dan moet je natuurlijk niet meteen een halve koe op eten wat in sommige landen gebeurt. Maar vlees in een verkeerd daglicht stellen komt vooral door de groene boys. We hebben bepaalde eiwitten en vitamine nodig die vooral in vlees zitten.
Bijkomend voordeel is dat plantenziekten niet zomaar overspringen op mensen.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Daarom, cheat daysquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik eet ook geen vlees dus liet dat er maar uit maar ook eiwitrijke voeding is best te betalen.
Hier kun je bijv. eieren bij de boer kopen. Zijn echt de helft goedkoper dan die in de supermarkt.
Het kost allemaal meer effort en dat vinden mensen niet heel tof maar yo, slecht vreten is wel lekker, hoor.![]()
![]()
Nope.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In het VK kosten onze boodschappen meer dan wij in Nederland uitgeven, uit eten is echter wel goedkoper en fastfood helemaal in het VK. En de prijzen in het VK gaan al een tijdje hard omhoog, harder dan in Nederland.
Familie woont in Schotland en klaagt steen en been als ze hier naar toe komen over de supermarkt prijzen. Liep ik daar zelf rond, zag ik het ook.
Is eigen ervaring, toegegeven, maar dan nog.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Precies dit.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:05 schreef Eightyone het volgende:
[..]
De inclusiviteit die ze willen uitstralen is dan niet meer 'een maatje meer' (of twee of drie), maar schiet meteen zo door.![]()
Een vrouw bulkend van het vet voor een grote campagne voor de zomer van H&M, ik snap dat echt niet.Er zitten nog tien maten tussen dat en een doorsnee model.
Je moet ook niet prijzen vergelijken maar koopkrachtquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope.
Familie woont in Schotland en klaagt steen en been als ze hier naar toe komen over de supermarkt prijzen. Liep ik daar zelf rond, zag ik het ook.
Is eigen ervaring, toegegeven, maar dan nog.als jij in Noorwegen boodschappen gaat doen schrik je je ook kapot.
Inb4 offtopic waarschuwing
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Nee. Fout.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:06 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook het geval bij maatregelen rondom corona? Je bent een hoger risico voor andermans gezondheid als je niet gevaccineerd bent of geen negatieve test hebt, dus is het logisch dat men daar richtlijnen op gaat baseren.
Je hebt als ongevaccineerde een hoger risico voor andere ongevaccineerden. Niet voor gevaccineerde.
En de richtlijnen zijn niet op het individu gericht, maar op het voorkomen van een overstroming van de zorgcapaciteit. Dus weer als algeheel en niet op individu.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Lekker chubby.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Precies dit.![]()
Een vrouw bulkend van het vet voor een grote campagne voor de zomer van H&M, ik snap dat echt niet.Er zitten nog tien maten tussen dat en een doorsnee model.
![]()
Zwitserlandquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je moet ook niet prijzen vergelijken maar koopkrachtals jij in Noorwegen boodschappen gaat doen schrik je je ook kapot.
Inb4 offtopic waarschuwing
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
In de Randstad is dat ook allemaal wat minder binnen handbereik natuurlijk. Sinds ik naar de provincie ben verhuisd is goed eten behalve makkelijker te vinden ook nog eens goedkoper. Idd eieren bij de boer, een grote bak topkwaliteit aardbeien uit de muur voor 2,50. Dat lukt je in de supermarkt niet. Zeker niet voor deze kwaliteit. Idem met kersen of asperges. Zuivel en brood betalen we wel bewust meer voor maar dat proef je dan ook.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik eet ook geen vlees dus liet dat er maar uit maar ook eiwitrijke voeding is best te betalen.
Het kost allemaal meer effort en dat vinden mensen niet heel tof maar yo, slecht vreten is wel lekker, hoor.![]()
En dan mensen die verplicht moeten afkicken, wel een passende behandeling geven.... die er soms uit bestaat dat ze het middel blijven gebruiken. De samenleving bood de verleiding zoals "roken" en moet dan ook gebruikers die verslaafd zijn geworden (imo gemaakt) daarin respecteren.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 11:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies.
Als wij in meerderheid op partijen stemmen die dit willen, dan is dat gewoon een feit.
Gelukkig maakt een meerderheid in onze samenleving noch geen recht om iemand te dwingen tot gewenst gedrag.
Hoewel, we op weg zijn onze 'rechten' te verhaspelen. Feit is ook dat er veel dubbel/zinnigheid is met onze waarden en normen die we al te graag, een ander willen opleggen zoals de wind ons vandaag aanwaait."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik denk dat we het gewoon te goed hebben hier dat we ons dit soort onzin pushen kunnen veroorloven.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het ziet er ook gewoon niet uit. Maar hey, “Eindelijk zien we normale herkenbare vrouwen met normale lichamen in de reclames”. Laat staan dat het idd ongezond is.
Skinny shaming is daarentegen wel heel normaal nog steeds. Zo apart.
Nouja zowel te dik als te dun is gewoon niet goed, maar shamen is gewoon niet de manier. En hetzelfde met dun/dik-heid pushen.
Maar dat is meer een discussie voor buiten dit topic![]()
![]()
Naar mijn idee zit het gewicht niet in het vette avondeten maar in die 8 snacks per dag. Mensen die elk moment gebruiken voor een koekje bij de koffie, chips in de avond, ijsje onderweg. Ik sta soms echt met verbazing te kijken hoe mensen de hele dag met eten bezig zijn. En letterlijk elk uur, of elke twee uur, iets eten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt. Ongezond eten is absoluut vrijwel altijd de meest makkelijke weg.
Ik ben ook geen keukenprinsesen heb regelmatig weinig zin om uitgebreid te koken, maar toch probeer ik voor zeker 80% van de dagen te koken met verse ingredienten ipv kant en klare meuk.
Als jij een gevaar voor jezelf of anderen bent, kun je nu ook al gedwongen opgenomen worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan mensen die verplicht moeten afkicken, wel een passende behandeling geven.... die er soms uit bestaat dat ze het middel blijven gebruiken. De samenleving bood de verleiding zoals "roken" en moet dan ook gebruikers die verslaafd zijn geworden (imo gemaakt) daarin respecteren.
Gelukkig maakt een meerderheid in onze samenleving noch geen recht om iemand te dwingen tot gewenst gedrag.
Hoewel, we op weg zijn onze 'rechten' te verhaspelen. Feit is ook dat er veel dubbel/zinnigheid is met onze waarden en normen die we al te graag, een ander willen opleggen zoals de wind ons vandaag aanwaait.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb er een tijdje best moeite mee gehad, bij mn ouders thuis was gezond eten niet echt een ding. Ik was niet echt te zwaar oid, maar had er wel moeite mee, moest mezelf dwingen om me in te houden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Naar mijn idee zit het gewicht niet in het vette avondeten maar in die 8 snacks per dag. Mensen die elk moment gebruiken voor een koekje bij de koffie, chips in de avond, ijsje onderweg. Ik sta soms echt met verbazing te kijken hoe mensen de hele dag met eten bezig zijn. En letterlijk elk uur, of elke twee uur, iets eten.
Op gegeven moment gewoon met komkommers wel die snacks gaan doen. Ik at op een gegeven moment 2 of 3 komkommers op een dag, om maar te voorkomen dat ik andere dingen ging eten
Maargoed, een gezond lijf is gewoon erg belangrijk om een pandemie als deze te bestrijden. Misschien krijgt het nu wel maar aandacht.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2021 12:15:16 ]![]()
Sowieso is dat door willen schieten één kant op nu een probleempje in de sociale media in relatie tot de maatschappij en ook de politiek. In plaats van ‘iets dikker is oké’ direct ‘moddervet is toppie!’ of ipv ‘eet weinig tot geen vlees’ direct dat hardcore ‘ik ben supervegan en dieren mogen mijn eten niet aanraken’. Terwijl de oorspronkelijke boodschap goed is, maar de extremen hebben dan niet door dat ze het juist verpesten voor de gematigden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:05 schreef Eightyone het volgende:
[..]
De inclusiviteit die ze willen uitstralen is dan niet meer 'een maatje meer' (of twee of drie), maar schiet meteen zo door.
Het coronabeleid is hier geen uitzondering op.Makkelijk eerste![]()
Jij was nergens te vinden, dus om de tijd te doden tot je er was hebben we het even gehad over plus-size modellen die moddervet zijn.quote:![]()
Aangezien het al lang en breed duidelijk is dat morbiditeit van covid en (ernstig) overgewicht hand in hand gaan is het imho wel een hele relevante discussie hoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:11 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik denk dat we het gewoon te goed hebben hier dat we ons dit soort onzin pushen kunnen veroorloven.
Nouja zowel te dik als te dun is gewoon niet goed, maar shamen is gewoon niet de manier. En hetzelfde met dun/dik-heid pushen.
Maar dat is meer een discussie voor buiten dit topic
Ok behalve het "shaming" deel, dat doen alleen losers die eigenlijk gewoon zelf onzeker over hun lijf zijn![]()
![]()
In Italië nu ook de discussie over toegang alleen voor gevaccineerden.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Eten met COVID.quote:
Aha, DM me voortaan - dit wil ik niet missen namelijk!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij was nergens te vinden, dus om de tijd te doden tot je er was hebben we het even gehad over plus-size modellen die moddervet zijn.![]()
![]()
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Opzich wel een voordeel. Maakt dan niet uit wat je eet, niets smaakt je. Dan kun je net zo goed gezond etenquote:![]()
![]()
Sneeuwbaleffect.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:16 schreef capricia het volgende:
In Italië nu ook de discussie over toegang alleen voor gevaccineerden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Of je eigen poep, wel zo biologisch en gratisquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Opzich wel een voordeel. Maakt dan niet uit wat je eet, niets smaakt je. Dan kun je net zo goed gezond eten
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hou je wel van tientonners?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aha, DM me voortaan - dit wil ik niet missen namelijk!![]()
![]()
![]()
Alleen maar goed. Die maatschappelijke discussie. Laat ieder land het maar voor zichzelf bepalen.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik snap het wel, maar al die mensen met kinderen die niet gevaccineerd zijn... wat een puinhoop deze situatie.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:16 schreef capricia het volgende:
Nee, daar kunnen Covid-deeltjes in zitten. Dan kun je anderen besmetten enzo.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Of je eigen poep, wel zo biologisch en gratis![]()
Ik heb het ooit met kauwgom geprobeerd (beter dat dan een bakje chips of zoutjes). Maar ja, daar is je buik op een gegeven moment ook niet blij mee.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:14 schreef chratnox het volgende:
Op gegeven moment gewoon met komkommers wel die snacks gaan doen. Ik at op een gegeven moment 2 of 3 komkommers op een dag, om maar te voorkomen dat ik andere dingen ging eten
Vanwege type 1-diabetes word ik gedwongen een stuk zeikeriger te doen met eten dan van nature bij me past. Ik leefde er daarvóór wat dat betreft redelijk op los, geholpen door het feit dat ik er toch niet van aan kwam (maar de type 1-variant schijnt daar niet uit voort te komen - als het type 2 was geweest had ik me echter voor het hoofd geslagen).![]()
Het is ook gewoon wachten op de eerste 'uitbraak' in een zaak waar alleen gevaccineerden binnen waren. En dan weer 'hoe kon dit gebeuren???'quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar al die mensen met kinderen die niet gevaccineerd zijn... wat een puinhoop deze situatie.![]()
Ik ben echt heel benieuwd hoe Europees die controle dan gaat straks. Ik ben wel alvast blij met mijn ingevulde gele boekje.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:16 schreef capricia het volgende:
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Een vaccin biedt geen 100% bescherming, dus ongevaccineerden vergroten de risico's van gevaccineerden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Fout.
Je hebt als ongevaccineerde een hoger risico voor andere ongevaccineerden. Niet voor gevaccineerde.
Je gaat ook niet mensen met wapens in een gebouw binnenlaten met als argument dat die personen geen gevaar vormen voor mensen met een kogelwerend vest. Als er maar voldoende kogels rondvliegen heb je weinig aan zo'n vest.
De grote kracht van vaccins is niet persoonlijk maar in groepsverband.Géén kloon van tvlxd!![]()
Het (ver)maken van voeding is handel. Het doel is niet zozeer om ongezond te zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
De reden is natuurlijk dat ongezonde voeding big business is."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Lijkt wel Lifestyle vandaag, dit topic. Gezonde voeding, eiwitten, BMI van 40-45.
Komkommertijd?Vrijdag tweede vaccinatie.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:16 schreef capricia het volgende:
Begin september 10 dagen naar Italië (Napoli, Amalfi, Sorrento streek).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Kauwgom werkt juist trek op.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:19 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik heb het ooit met kauwgom geprobeerd (beter dat dan een bakje chips of zoutjes). Maar ja, daar is je buik op een gegeven moment ook niet blij mee.
Je kauwt namelijk continu op iets zonder dat er iets in je maag komt. Je maag raakt daardoor in de war want huh, er komt niks binnen terwijl de mond wel steeds aan het kauwen is?! En zo wordt het hongergevoel juist versterkt![]()
![]()
ze zullen de apps aanpassenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:19 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik ben echt heel benieuwd hoe Europees die controle dan gaat straks. Ik ben wel alvast blij met mijn ingevulde gele boekje.![]()
Prima bij 1.55/1.60m.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Op Europees verband IT met elkaar koppelen wat in Nederland tussen verschillende overheidsorganisaties al een ramp is.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Eerlijk is eerlijk, ik werd gister wel heel blij toen ik na de 2e prik de felbegeerde stickers en krabbels kreeg.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:19 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik ben echt heel benieuwd hoe Europees die controle dan gaat straks. Ik ben wel alvast blij met mijn ingevulde gele boekje.
Als ik een leuke prikster heb hoop ik dat zij haar telefoonnummer in mijn gele boekje zetquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, ik werd gister wel heel blij toen ik na de 2e prik de felbegeerde stickers en krabbels kreeg.
![]()
![]()
Ik zie en hoor de hele tijd maar terugkomen over groepsimmuniteit, maar dit lijkt op een (voorgehouden) utopie.
Zolang je nog steeds besmet raakt na vaccinaties immuniseert het vaccin dus niet goed en zal de graag gewilde groepsimmuniteit toch nimmer gehaald worden?
Immuniteit/afweer: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Afweer
Ben geen medicus verder dus graag wat reacties van mensen die hier wel wat meer verstand van hebben.![]()
Mits ze niet meer dan 55kg weegt, om even met @Jor_Dii te zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ik een leuke prikster heb hoop ik dat zij haar telefoonnummer in mijn gele boekje zet
![]()
nu krijg je in NL al een Europese QR met 1 vaccinatie, dat kunnen ze toch gewoon aanpassen als dat gewenst is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:22 schreef OProg het volgende:
[..]
Op Europees verband IT met elkaar koppelen wat in Nederland tussen verschillende overheidsorganisaties al een ramp is.![]()
Die het dus bij de deur niet deed hier want dat was dus een TvT QR. En dan lees ik ook dat ze in Frankrijk ook problemen hadden met die code.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
nu krijg je in NL al een Europese QR met 1 vaccinatie, dat kunnen ze toch gewoon aanpassen als dat gewenst is.
Dan vraag ik me al helemaal af wat ze dan ergens achteraf in Griekenland ofzo doen als ze zo'n code zien."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
De sirtaki?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:29 schreef OProg het volgende:
[..]
Dan vraag ik me al helemaal af wat ze dan ergens achteraf in Griekenland ofzo doen als ze zo'n code zien.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Is gedoemd te mislukken zo'n systeem.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:29 schreef OProg het volgende:
[..]
Die het dus bij de deur niet deed hier want dat was dus een TvT QR. En dan lees ik ook dat ze in Frankrijk ook problemen hadden met die code.
Dan vraag ik me al helemaal af wat ze dan ergens achteraf in Griekenland ofzo doen als ze zo'n code zien.![]()
Een vrouw van 1.85 die 55 Kg weegt zou ik toch niet prettig vindenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mits ze niet meer dan 55kg weegt, om even met @:Jor_Dii te zijn.![]()
![]()
geen idee want ik ga nietquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:29 schreef OProg het volgende:
[..]
Die het dus bij de deur niet deed hier want dat was dus een TvT QR. En dan lees ik ook dat ze in Frankrijk ook problemen hadden met die code.
Dan vraag ik me al helemaal af wat ze dan ergens achteraf in Griekenland ofzo doen als ze zo'n code zien.![]()
![]()
Overheids IT projecten zijn op landelijk niveau al een fiasco, laat staan op EU niveauquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
nu krijg je in NL al een Europese QR met 1 vaccinatie, dat kunnen ze toch gewoon aanpassen als dat gewenst is.![]()
Ik heb het niet bedacht. Doe mij maar ietsje meer iddquote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een vrouw van 1.85 die 55 Kg weegt zou ik toch niet prettig vinden![]()
![]()
Mwah, er zijn een aantal flinke IT projecten op EU niveau die best goed zijn gegaan, vooral omdat er vooraf nagedacht wordt over allerlei exotische uitzonderingen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:31 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Overheids IT projecten zijn op landelijk niveau al een fiasco, laat staan op EU niveau
Op technisch niveau zit de (internationale) QR code ook best prima in elkaar. De vraag gaat 'm zijn hoe de verschillende QR codes compatibiliteit hebben. Bijvoorbeeld, kun je met de CoronaCheck Scanner ook de internationale QR codes scannen en leiden die ook tot groen/rood?
Het Europese systeem is vooral opgezet voor reisorganisaties e.d., niet voor individuele horeca-ondernemers. Daar gaat denk ik de grootste uitdaging zitten.![]()
100% eens. Let ook eens op als er iets "leuks" moet worden georganiseerd, 90% betreft het dan (vr)eten. 🙄🤮quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Naar mijn idee zit het gewicht niet in het vette avondeten maar in die 8 snacks per dag. Mensen die elk moment gebruiken voor een koekje bij de koffie, chips in de avond, ijsje onderweg. Ik sta soms echt met verbazing te kijken hoe mensen de hele dag met eten bezig zijn. En letterlijk elk uur, of elke twee uur, iets eten.![]()
Er is nu een briefing van de 2e kamer. Check die besmettingen onder jongeren dan![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Forum Opties Forumhop: Hop naar: