SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb ook iets raars. Ik lees allemaal dat mensen erg vermoeid zijn na hun vaccinatie. Bij de eerste was ik al superfit de dag erna, maar nu bij de tweede helemaal. Lijkt wel een energiebooster. Hebben meer mensen daar "last" van?
Ik ga echt als een speer. Zit er een stofje in of zo waar ik het goed op doe?![]()
Jouw UI moet eigenlijk wat scherper en bewegend zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Oei, na weken 0 hier in de gemeente nu 5. Het is ook kermis.![]()
![]()
Is de 5Gquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb ook iets raars. Ik lees allemaal dat mensen erg vermoeid zijn na hun vaccinatie. Bij de eerste was ik al superfit de dag erna, maar nu helemaal. Lijkt wel een energiebooster. Hebben meer mensen daar "last" van?
Ik ga echt als een speer. Zit er een stofje in of zo waar ik het goed op doe?![]()
Heb ik een half uur lang geprobeerd, maar lukte me niet, dat bestand was te groot. Toen ben ik iets minder nuttigs gaan doen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:31 schreef Oriente het volgende:
[..]
Jouw UI moet eigenlijk wat scherper en bewegend zijn.![]()
Weet je zeker dat je het vaccin in je gespoten hebt gekregen?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb ook iets raars. Ik lees allemaal dat mensen erg vermoeid zijn na hun vaccinatie. Bij de eerste was ik al superfit de dag erna, maar nu bij de tweede helemaal. Lijkt wel een energiebooster. Hebben meer mensen daar "last" van?
![]()
Yep had ik ook een maand terug. Voelde echt of ik een boost had gekregen. Is nu wel minder hoor maar voor dat moment wel apart gevoelquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Nog steeds storing?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Een kwart van de 18-25 jarigen die zich laten testen, test positief.
https://twitter.com/YorickB/status/1414899007973888000?s=19"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Doe je aan keto? Wellicht ga je lekker op die vetbolletjesquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
![]()
Misschien heb je zo lekker geslapen door de vaccinatie, dat je de dag erna vol energie zit?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
![]()
Nou nee, dat niet. Het was bij een vaccinatiecentrum, door een verpleegsterachtige vrouw waar ik binnen mocht met mijn ID en oproep. Dus denk het wel...quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je het vaccin in je gespoten hebt gekregen?![]()
Eindstand vorige week
10-19 11361 besmettingen, 25%
20-29 24417 besmettingen, 54%
30-39 3706 besmettingen, 8%
40-49 1811 besmettingen, 4%
50-59 1850 besmettingen, 4%
60-69 480 besmettingen, 1%
70-79 108 besmettingen
80-89 63 besmettingen
90+ 8 besmettingen,wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Prima toch? Denk aan het grotere plaatje.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:33 schreef capricia het volgende:
https://twitter.com/YorickB/status/1414899007973888000?s=19![]()
slutty summer is nog steeds gaande, dus niet zo gekquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:33 schreef capricia het volgende:
https://twitter.com/YorickB/status/1414899007973888000?s=19PWBF![]()
Gebracht in catshuis overleggen, omt bijeenkomsten en in de rechtszaal tijdens het avondklokproces.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet serieus gebezigd. Dat is toen als onrealistisch scenario meegegeven als je in hele korte tijd alle maatregelen zou loslaten. Aangezien het volledig loslaten toen totaal niet aan de orde was, is het ook helemaal geen relevante waarde.
Maar toch waren er nieuwssites die het groot plaatsten met als gevolg dat er nu nog steeds mensen zoals jij het aanhalen om aan te tonen dat ‘ze er al eerder naast hebben gezeten’.
Hoe is dat niet serieus bezigen exact? Puur inspelen op de angst. Anders breng je dit soort bizarre getallen en scenario's niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Gewoon cafeine shot gekregenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou nee, dat niet. Het was bij een vaccinatiecentrum, door een verpleegsterachtige vrouw waar ik binnen mocht met mijn ID en oproep. Dus denk het wel...![]()
COVID, soa's, what's in a namequote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
slutty summer is nog steeds gaande, dus niet zo gek![]()
Weinig aan de hand dus.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:33 schreef _serial_ het volgende:
Eindstand vorige week
70-79 108 besmettingen
80-89 63 besmettingen
90+ 8 besmettingen,![]()
Waar heb jij je laten prikken? Achter het station?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
![]()
Ik had hetzelfde. De dag na de vaccinatie was ik echt niet te stoppen. Dag daarna was ik niet vooruit te brandenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
![]()
Hun probleem.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:33 schreef capricia het volgende:
Aan wat?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Doe je aan keto? Wellicht ga je lekker op die vetbolletjes![]()
Zo gaat die groepsimmuniteit wel lekker snelquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:33 schreef capricia het volgende:
![]()
Zou wel interessant zijn om te weten hoeveel hiervan niet gevaccineerd is of gedeeltelijk of al 2 weken na prik zit.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:33 schreef _serial_ het volgende:
Eindstand vorige week
70-79 108 besmettingen
80-89 63 besmettingen
90+ 8 besmettingen,![]()
Denk het toch wel, er zat een stickertje op. En volgens het boekje en de app was het gewoon Pfizer.quote:![]()
'Booster shot'quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Niets anders dan normaal na shot 1. Geen negatief, geen positief.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ah, vandaag effe pieken dan.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde. De dag na de vaccinatie was ik echt niet te stoppen. Dag daarna was ik niet vooruit te branden![]()
Dat kan ik je volgende week vertellen. Hoor zelf ook veel vermoeidheid om me heen bij mensen van in de 30/40. De oudere generaties leken allemaal topfit naar hun vaccinaties. Zou 't op zich niet erg vinden om een paar daagjes een excuus te hebben om op de bank te Netflixenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ga echt als een speer. Zit er een stofje in of zo waar ik het goed op doe?
(Un)masking for the greater good.![]()
Lekker met een stijve arm.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag de prik en ga zaterdag thuis schilderen... hopelijk heb ik hetzelfde effect![]()
Da's wel de trend van het moment, om het maar eens zo te zeggen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:33 schreef capricia het volgende:
https://twitter.com/YorickB/status/1414899007973888000?s=19
Die leeftijdscategorie is echt de dupe.(Un)masking for the greater good.![]()
Maar.. de huidige cijfers zijn geen gevolg van de maatregelen, dat kan nooit zo snel.
Toch een storm in een glas water? Statistisch ongeluk?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
quote:Ik heb twee armen... en ben tweehandig. Vorige keer koos ik voor rechts ivm slaaphouding. Nu ook maar dan.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:40 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik kan je aanraden om je dan te laten prikken in de arm waarmee je niet gaat schilderen![]()
quote:https://www.weightwatchers.com/nl/wat-is-het-keto-dieetquote:'Keto' staat voor Ketogeen dieet, een extreme vorm van het koolhydraatarme dieet. Het komt er in het kort op neer dat je hierbij grote hoeveelheden vetten, een bescheiden hoeveelheid eiwitten en zeer weinig koolhydraten eet. Maar het is zeker geen kwestie van 'eet maar raak'. Idealiter haal je bij het Keto dieet ca. 70 tot 80 procent van je dagelijkse calorieën uit vetten, ca. 10 tot 20 procent uit eiwitten en ca. 5 tot 10 procent uit koolhydraten [i].![]()
Ik kan je aanraden om je dan te laten prikken in de arm waarmee je niet gaat schilderenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag de prik en ga zaterdag thuis schilderen... hopelijk heb ik hetzelfde effect
edit: ah, je zegt net dat je ambidexter bent. Ja, dan is de keuze lastig.![]()
Veel minder mensen die zich met TvT laten testen. Verwacht ik.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:39 schreef zalkc het volgende:
Maar.. de huidige cijfers zijn geen gevolg van de maatregelen, dat kan nooit zo snel.
Toch een storm in een glas water? Statistisch ongeluk?![]()
Ja, ik snap er echt helemaal niets van. Óf de delta-variant is zoveel virulenter dat het geen ~5 dagen meer duurt tot klachten of er is een perfect storm aan data-aanpassingen geweest waardoor alles tegelijkertijd aangepast is en er een grote piek kwam.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:39 schreef zalkc het volgende:
Toch een storm in een glas water? Statistisch ongeluk?![]()
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
- Piekdag lijkt nog steeds 6-7 geweest te zijn
- Datavertraging tot 5 dagen 5094 besmettingen
- Datavertraging 5-10 dagen 2347 besmettingen
- Datavertraging ouder 63 besmettingen
- Datavertraging tot 5 dagen is aan het afnemen, wat meestal betekend dat daarna de vertraging tot 10 dagen gaat dalen. Idealiter zit de vertraging op 500 tot 5 dagen, en rond de 100 tot 10 dagen.
Aantal DPL is aan het dalen en al bijna gehalveerd ten opzichte van 9-7
Er lijkt een voorzichtige daling ingezet, als deze trend morgen het zelfde is, is het goede nieuws.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:39 schreef zalkc het volgende:
Toch een storm in een glas water? Statistisch ongeluk?
De R0 van de deltavariant is 5–8, waarom zou dat niet kunnen? Met al die open discotheken etc.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Had ik wel na mijn eerste, deed me denken aan de lang vervlogen tijden toen ik nog wel eens wat dingen gebruikte die God verboden heeft. Nu na de tweede echter het tegendeel, gevloerd.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ga echt als een speer. Zit er een stofje in of zo waar ik het goed op doe?Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
er is zeer zeker wel een stijging, maar als je kijkt naar de melddatum en testdatum (grafiek serial) was dat een normale curve aan het volgen. Die klap van een factor 10 omhoog ineens lijkt inderdaad een perfect storm van data-aanpassingen te zijn. Het statistisch ongelukquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, ik snap er echt helemaal niets van. Óf de delta-variant is zoveel virulenter dat het geen ~5 dagen meer duurt tot klachten of er is een perfect storm aan data-aanpassingen geweest waardoor alles tegelijkertijd aangepast is en er een grote piek kwam.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik verwacht het laatste eigenlijk. Het is niet logisch te verklaren als je naar de cijfers kijkt.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, ik snap er echt helemaal niets van. Óf de delta-variant is zoveel virulenter dat het geen ~5 dagen meer duurt tot klachten of er is een perfect storm aan data-aanpassingen geweest waardoor alles tegelijkertijd aangepast is en er een grote piek kwam.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
je weet zeker dat je geen pep hebt genomen?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ga echt als een speer. Zit er een stofje in of zo waar ik het goed op doe?PWBF![]()
Ah dan ligt het misschien aan de leeftijd. Denk sowieso dat mijn generatie wat tougher is dan die daaronder.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:38 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat kan ik je volgende week vertellen. Hoor zelf ook veel vermoeidheid om me heen bij mensen van in de 30/40. De oudere generaties leken allemaal topfit naar hun vaccinaties. Zou 't op zich niet erg vinden om een paar daagjes een excuus te hebben om op de bank te Netflixen
Ik vroeg tijdens de recovery aan zo'n meisje dat de wacht hield of ze wel eens iets moest doen. Zei ze dat ze bij de oudjes nooit wat hoefde te doen, maar nu de jonkies gedaan worden dat ze laatst op een dag 20 mensen had op moeten rapen. Allemaal flauw gevallen van de spanning...![]()
Ook het virus is geschrokken van de speech van Mark en Hugo.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:42 schreef macca728 het volgende:
Ja en dat komt door de nieuwe maatregelen want die hebben wel gelijk effect...."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
je weet zeker dat je geen pep hebt genomen?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
In Engeland zagen we niet zo'n zelfde effect en daar was Delta al wijder verspreid.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De R0 van de deltavariant is 5–8, waarom zou dat niet kunnen? Met al die open discotheken etc.![]()
Oh dat. Nee dat doe ik niet. Ik eet eigenlijk voornamelijk koolhydraten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
[..]
https://www.weightwatchers.com/nl/wat-is-het-keto-dieet![]()
Afgelopen weekend op een congres met honderden mensen. Blijkt er achteraf iemand (nu) positief te testen. Ja, honderden mensen, daarvan heb ik 90% niet eens gesproken, laat staan in nauw contact. Maar vanwege privacy willen ze niet zeggen wie het is; "je wordt gebeld als je in nauw contact bent geweest".
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
In Engeland waren de clubs niet open.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
In Engeland zagen we niet zo'n zelfde effect en daar was Delta al wijder verspreid.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
In het Verenigd Koninkrijk is het aantal besmettingen de laatste weken toch ook als een raket omhoog geschoten? Niet zo hard als hier, maar desalniettemin wel opeens enorm veel cases in korte tijd, terwijl ze daarvoor ook net als wij in een dalende trend zaten.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
In Engeland zagen we niet zo'n zelfde effect en daar was Delta al wijder verspreid.![]()
Spanje dan? Daar wel.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In Engeland waren de clubs niet open.![]()
Tijdspad klopt niet, 5 dagen incubatie + 5 dagen vertraging van melding. Als je direct het eerste weekend was gaan stappen zijn de besmettingen op die avond pas de 6e zichtbaar aan het worden, gevolgd door een 2e schakel in de keten op de 11e,quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De R0 van de deltavariant is 5–8, waarom zou dat niet kunnen? Met al die open discotheken etc.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Zeggen dat je vanwege privacy niet gebeld wilt worden en het vergetenquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Afgelopen weekend op een congres met honderden mensen. Blijkt er achteraf iemand (nu) positief te testen. Ja, honderden mensen, daarvan heb ik 90% niet eens gesproken, laat staan in nauw contact. Maar vanwege privacy willen ze niet zeggen wie het is; "je wordt gebeld als je in nauw contact bent geweest".![]()
![]()
Is ook nog eens een club mensen waarbij vrijwel iedereen elkaar kent. Laat die persoon dan even een berichtje plaatsen van 'yo, ik ben het, sorry'.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Afgelopen weekend op een congres met honderden mensen. Blijkt er achteraf iemand (nu) positief te testen. Ja, honderden mensen, daarvan heb ik 90% niet eens gesproken, laat staan in nauw contact. Maar vanwege privacy willen ze niet zeggen wie het is; "je wordt gebeld als je in nauw contact bent geweest".Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het ging veel langzamer in het VK omdat het land veel groter is (regionale variatie, Delta explodeerde alleen in het Noorden) en de maatregelen nog steeds van kracht waren maar in de brandhaarden in het Noorden was de stijging wel explosief toen de uitbraak daar begon.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
In Engeland zagen we niet zo'n zelfde effect en daar was Delta al wijder verspreid.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2021 15:47:29 ]![]()
Omhoog schieten is wel iets anders als deze explosie hier. En de grafieken van serial laten ook zien dat de piek ook door datavertraging wordt opgestuwd. Het is én én.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
In het Verenigd Koninkrijk is het aantal besmettingen de laatste weken toch ook als een raket omhoog geschoten? Niet zo hard als hier, maar desalniettemin wel opeens enorm veel cases in korte tijd, terwijl ze daarvoor ook net als wij in een dalende trend zaten.![]()
Zo kom je dus ook aan false positives voorbeeld zoveel….quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Afgelopen weekend op een congres met honderden mensen. Blijkt er achteraf iemand (nu) positief te testen. Ja, honderden mensen, daarvan heb ik 90% niet eens gesproken, laat staan in nauw contact. Maar vanwege privacy willen ze niet zeggen wie het is; "je wordt gebeld als je in nauw contact bent geweest".![]()
Vind het best tragisch.quote:
Het valt me wel op dat de leeftijden die hun tweede vaccinatie gehad hebben een lager percentage vertegenwoordigen. Dat vind ik positief.(Un)masking for the greater good.![]()
Zeker. Dat de boel hier nog niet is rechtgetrokken zie je ook wel aan het absurde percentage positieve tests.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omhoog schieten is wel iets anders als deze explosie hier. En de grafieken van serial laten ook zien dat de piek ook door datavertraging wordt opgestuwd. Het is én én.![]()
Ik heb er niet zo goed zicht op wat daar de voorwaarden waren. Maar niet volledig zonder restricties (binnen bv. 50% capaciteit volgens mij). En daar verschilde het beleid per regio.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Je kunt toch niet heel veel anders als organisatie? Ik kan mij voorstellen dat mensen met kwetsbaren in hun omgeving dit graag weten. Even een paar daagjes daar uit de buurt blijven.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Afgelopen weekend op een congres met honderden mensen. Blijkt er achteraf iemand (nu) positief te testen. Ja, honderden mensen, daarvan heb ik 90% niet eens gesproken, laat staan in nauw contact. Maar vanwege privacy willen ze niet zeggen wie het is; "je wordt gebeld als je in nauw contact bent geweest".
Voor de rest zou ik die mededeling lekker voor kennisgeving aannemen.zie email 27 oktober![]()
Appels en peren. Je vergelijkt Engeland onder maatregelen met Nederland vrijwel zonder.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omhoog schieten is wel iets anders als deze explosie hier. En de grafieken van serial laten ook zien dat de piek ook door datavertraging wordt opgestuwd. Het is én én.![]()
Wat moeten we nou van deze cijfers breien?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Maar wie zegt dat er niet meerdere golven tegelijk komen? En die 5 dagen incubatie is een gemiddelde.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tijdspad klopt niet, 5 dagen incubatie + 5 dagen vertraging van melding. Als je direct het eerste weekend was gaan stappen zijn de besmettingen op die avond pas de 6e zichtbaar aan het worden, gevolgd door een 2e schakel in de keten op de 11e,Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat het een zooitje is.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat moeten we nou van deze cijfers breien?![]()
Dat ze dalen? Wat we als goed kunnen betitelen?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat moeten we nou van deze cijfers breien?![]()
Ik vergelijk ze niet maar ik zie wel enige aanleiding om te denken dat er meer dan een hoge R achter de stijging hier zit. TvT, chaos in de verwerking, Dansen met Janssen en dat icm Delta.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Appels en peren. Je vergelijkt Engeland onder maatregelen met Nederland vrijwel zonder.![]()
Of dat de labs het niet meer trekken en we allemaal besmet zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ze dalen? Wat we als goed kunnen betitelen?Go hard or go home![]()
Als ik niet gebeld word vind ik het wel gezegend. De mensen met wie ik gesproken hebben zullen mij zelf benaderen mag ik hopen, en ik heb ook de coronamelder-app.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zeggen dat je vanwege privacy niet gebeld wilt worden en het vergetenCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Yup. Al is die groep sowieso wat minder snel te vinden in een discotheek verwacht ikquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:47 schreef Celestien het volgende:
[..]
Vind het best tragisch.
Het valt me wel op dat de leeftijden die hun tweede vaccinatie gehad hebben een lager percentage vertegenwoordigen. Dat vind ik positief.Wat de echte hotspots waren.
![]()
Op papier dalen ze.. maar gezien de vele storingen / capaciteitsproblemen etc. ga je toch twijfelen aan de daadwerkelijke situatie.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ze dalen? Wat we als goed kunnen betitelen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik snap het als organisatie, maar het is een verenigingsweekend, dus dan zou ik als lid even naar voren treden en zeggen: 'jongens, sorry ik ben het, degene die niet bij mij in de buurt zijn geweest hoeven zich niet zo'n zorgen te maken'.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt toch niet heel veel anders als organisatie? Ik kan mij voorstellen dat mensen met kwetsbaren in hun omgeving dit graag weten. Even een paar daagjes daar uit de buurt blijven.
Voor de rest zou ik die mededeling lekker voor kennisgeving aannemen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja hallo, beetje de superspreader uithangen jij!quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
![]()
Minder coronapatiënten opgenomen in ziekenhuizen
Het aantal coronapatiënten in Nederlandse ziekenhuizen is dinsdag afgenomen, blijkt uit de nieuwe cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). In totaal worden er momenteel 204 coronapatiënten in ziekenhuizen behandeld, 9 minder dan maandag.
Van deze mensen liggen er 75 op de intensive care, 9 minder dan de voorgaande dag. Op de verpleegafdelingen bleef het aantal coronapatiënten afgelopen etmaal onveranderd op 129.
Bron: Nu.nl![]()
And the fat lady sings.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:51 schreef Oriente het volgende:
Ach ja, op een gegeven moment heeft bekant iedereen het gehad en de rest is gevaccineerd
Finito![]()
Dit gevoel heb ik ook. Zeker met dat hoge positief%.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op papier dalen ze.. maar gezien de vele storingen / capaciteitsproblemen etc. ga je toch twijfelen aan de daadwerkelijke situatie."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat komt waarschijnlijk omdat het aantal testen en positief weer anders gemeld worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Dat de boel hier nog niet is rechtgetrokken zie je ook wel aan het absurde percentage positieve tests.
Eg.
Een bestand met veiligheidsregio, en aantal testen, en aantal positief per dag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Heeft het RIVM bevestigt dat we de afgelopen dagen telkens storingen gehad hebben dan? Of is dat puur iets wat er gedacht wordt?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit gevoel heb ik ook. Zeker met dat hoge positief%.![]()
Ik kan me herinneren dat je gisteren een discussie had met @_serial_ dat je niet begreep waarom jongeren die een melding zoals deze kregen zich niet lieten testen, is dit niet hetzelfde?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als ik niet gebeld word vind ik het wel gezegend. De mensen met wie ik gesproken hebben zullen mij zelf benaderen mag ik hopen, en ik heb ook de coronamelder-app.
Ik zou hetzelfde doen als jij nu, maar wel even een beetje alert zijn.![]()
Er is redelijk snel ingegrepen. Er zijn slechts twee uitgaansweekenden geweest.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op papier dalen ze.. maar gezien de vele storingen / capaciteitsproblemen etc. ga je toch twijfelen aan de daadwerkelijke situatie.
Afgelopen vrijdag had in theorie ook nog gekund, maar ik denk dat velen toch wel wat voorzichtiger geworden zijn na de berichtgeving van de dagen daarvoor. Ik heb veel vrienden/kennissen gehoord die toch maar het e.e.a. afgezegd hebben.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zijn we al code rood?
Ben benieuwd wat andere landen met ons als bezoekers gaan doen dan.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
RIVM heeft geen storingen gemeld.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heeft het RIVM bevestigt dat we de afgelopen dagen telkens storingen gehad hebben dan? Of is dat puur iets wat er gedacht wordt?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Alles wat ik de komende dagen heb staan is allemaal buiten, en op gepaste afstand, dus dat zal wel meevallen. Denk ik.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja hallo, beetje de superspreader uithangen jij!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Bij de afsprakenlijn wel ja. Bijna een uur bezig geweest, om de 6 minuten en 45 seconden word je er gewoon uitgetiefd. Maar goed, laatste kind mag zaterdag haar eerste prikquote:![]()
![]()
Optimistquote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Of dat de labs het niet meer trekken en we allemaal besmet zijn.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: